Ook echt een totaal onnodige actie.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dit zal wellicht geen irritatie zijn, maar als oom agent achter je zit mag je ¤ 230 aftikken.
Ja: hoeveel moeite is het, om langs het verdrijvingsvlak af te rijden?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Link?quote:Op donderdag 28 september 2017 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Het filmpjestopic is verderop.
zoekfunktie?quote:
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Als je steeds op dezelfde strook blijft rijden hoef je ook je knipperlicht niet te gebruiken. Win-win-situatie!quote:Op donderdag 28 september 2017 11:23 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat is nog wel een van mijn kleinste ergernissen op de snelweg. Liever dat ze vergeten hoe een knipperlicht werkt, dan op welke strook ze moeten rijden. Blijkbaar is dat nog net iets moeilijker voor de helft van de bestuurders.
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Ik snap 'm. En in het verlengde daarvan; er zijn ook mensen die je met minimaal snelheidsverschil in gaan halen, omdat ze hun cruisecontrol kennelijk net één km/u hoger hebben ingesteld. Dat duurt dus eindeloos. Vind ik op zich nog helemaal geen punt, maar als we op een hele rustige weg met drie rijstroken op die manier al kilometers naast elkaar rijden en we naderen een vrachtwagen, schuif dan ff op naar de meest linker strook, zodat je mij niet klem rijdt. Dan kunnen we gewoon beide op onze cc door blijven tuffen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.
Dan heb ik altijd weer spijt dat ik zo iemand voor wou laten.
Beetje warrig verhaal misschien; ik hoop dat je hem snapt.
Het overkomt mij ook wel hoor. Maar dan is het meer toeval als ik op de middelste baan vast zit en iemand mij dan net inhaalt en die auto voor mij naar rechts gaat dan kan ik ook weer gewoon de maximale snelheid rijden waardoor ik vaak weer net wat harder ga dan die op de linkerbaan. Hou soms dan even in om voor het nette die linker mij maar te laten inhalen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Huh?quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
Ja.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:13 schreef ManianMan het volgende:
En oh ja als ik richting amsterdam op de 5 baanse zit en rechts rijd en dan net niet in de gaten heb dat er een invoegstrook komt dan zit je helemaal vast. Dan ben ik zelf de idioot zeg maar
De vraag is waarom daar een verdrijvingsvlak ligt.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zatquote:
quote:Op donderdag 28 september 2017 22:31 schreef ManianMan het volgende:
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zat
quote:
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:23 schreef Gezicht het volgende:
Vanmiddag file op de A58, meneer de politieagent komt over de vluchtstrook met zwaailicht, dus ik denk die zal wel naar een incident op weg zijn. Begint het weer te rijden, gaat het zwaailicht uit en hij rijdt gewoon met het reguliere verkeer mee. Melding zal wel al opgelost zijn ofzo denk ik dus. Verkeer komt weer tot stilstand en het zwaailicht gaat weer aan en over de vluchstrook er langs.
Normaal ben ik niet zo van het bekritiseren van de politie en hun rijstijl maar dit sloeg nergens op, zo wordt het wel erg makkelijk om meneer de agent te beschuldigen van de misbruik van zijn ontheffingen.
Precies. Je hebt verschillende gradaties qua spoed voor de hulpdiensten.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef ludovico het volgende:
zij moet ritsen, zij moet een plekje zoeken.
Lul nou niet zo dom, als er ruimte is moet het persoon die ruimte opzoeken die een bijzondere verrichting maakt. Die ruimte was er, ik heb derhalve ook niemand gehinderd maar ik werd afgesneden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |