abonnement Unibet Coolblue
pi_172536519
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:13 schreef Tomatenboer het volgende:
vermogens zwaarder zou moeten belasten (en arbeid minder).
Ik snap werkelijk niet (behalve door de verklaring in #2) dat Jan Modaals en Mannen in de Straat dat laatste een slecht idee vinden. Het is volledig in hun belang. Maar zij willen hun belang (en dat van hun gezin) blijkbaar niet. Dat blijft toch een raar fenomeen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172536523
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar tussen lol in je baan en een hekel hebben aan je baan zit nog een groot grijs gebied. Ik kan niet echt zeggen dat ik nou heel veel lol heb in mijn werk, maar vervelend vind ik het ook niet. Ik zie salaris nog steeds als belangrijkste component in mijn werk.
Zo sta ik er inderdaad ook in, en ik vermoed het gros van de mensen.

Dat VEM dat bewust op een andere manier wil interpreteren zodat hij weer zijn hautaine en vileine toontje tentoon kan spreiden moet hij weten. Dat zegt meer over hoe hij in elkaar steekt. (Geen sympathiek mens dus).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172536548
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Back ontopic inderdaad.

Ik wil mensen overigens niet op hun vermogen plukken als doel op zich. Maar ik blijf wel van mening dat als men daadwerkelijk een meritocratisch ideaal nastreeft dat men vermogens zwaarder zou moeten belasten (en arbeid minder).

Tevens snap ik nog altijd niet wat er rechtvaardig zou zijn aan mensen die rijk worden en blijven met niets doen ten koste van de samenleving (die de toegevoegde waarde daarvoor bijeen moeten werken).
Het grootste gedeelte van de mensen dat VRH moet betalen is niet echt rijk. Bij rijk denk ik aan mensen die riant van hun vermogen kunnen leven.

Daarbij is VRH ook een soort straf op sparen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 21:16:36 ]
pi_172536605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk niet (behalve door de verklaring in #2) dat Jan Modaals en Mannen in de Straat dat laatste een slecht idee vinden. Het is volledig in hun belang. Maar zij willen hun belang (en dat van hun gezin) blijkbaar niet. Dat blijft toch een raar fenomeen.
Ik spaar bewust een bedrag om eerder te kunnen te stoppen met werken, is dat zo slecht dan?
pi_172536611
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:16 schreef spiritusbus het volgende:
Daarbij is VRH ook een soort straf op sparen.
Wat stelt het nou voor... 1,2%. Peanuts. Je zou je beter kwaad maken over de lage rentes waardoor je dus inteert. Men is verontwaardigd over het verkeerde.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172536634
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik spaar bewust een bedrag om eerder te kunnen te stoppen met werken, is dat zo slecht dan?
Nee, maar dat staat iedereen vrij toch? Niemand die je dat verbied hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172536644
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:17 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik spaar bewust een bedrag om eerder te kunnen te stoppen met werken, is dat zo slecht dan?
(en arbeid minder). Pfff. En het gaat niet over mensen die "sparen". Maar over steenrijken. Waarom altijd dat betrekken op zichzelf met die paar spaarcentjes...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172536723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat stelt het nou voor... 1,2%. Peanuts. Je zou je beter kwaad maken over de lage rentes waardoor je dus inteert. Men is verontwaardigd over het verkeerde.
Om te beginnen zijn de huidige VRH percentages al eerlijker, maar ik vind 30% belasting over een rendement wat de grote meerderheid niet behaalt helemaal geen peanuts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 21:20:56 ]
pi_172536750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:12 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zojuist even gebeld met de baas van de kippenslachterij. Hij kon niets doen voor zijn mensen. Zijn handen waren gebonden door zijn aandeelhouders voegde hij nog toe. En de marges minimaal. Dit door marktwerking. Dus daar valt niet veel te verwachten voor de werkvreugde. Maar we zoeken verder.
Dan neem je ontslag en ga je elders werken. Of je begint voor jezelf.

Iedere dag hetzelfde doen als altijd en dan verwachten dat het vanzelf beter wordt is erg dom.
pi_172536803
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:20 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Om te beginnen zijn de huidige VRH percentages al eerlijker, maar ik vind 30% belasting over een rendement wat de grote meerderheid niet behaalt helemaal geen peanuts.
En dat komt dus door de lage rente. Daar zou je je pijlen op moeten richten. Dat komt o.a. door QE. Wat men prachtig vindt overigens. Maar zoals gezegd gaat het topic niet over mensen met een paar spaarcenten. Het gaat over rijken. En dat ben je niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172536826
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:18 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

(en arbeid minder). Pfff. En het gaat niet over mensen die "sparen". Maar over steenrijken. Waarom altijd dat betrekken op zichzelf met die paar spaarcentjes...
Omdat je bij een hoge belasting op vermogen voornamelijk de hogere middenklasse pakt.

De regels anno 2017 zijn wat dat betreft al prima met drie staffels.

Overigens klinkt het aardig, VRH omhooggevallen, IB omlaag. Maar om de IB substantieel lager te krijgen zul je de VRH echt enorm moeten verhogen.
pi_172536844
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar tussen lol in je baan en een hekel hebben aan je baan zit nog een groot grijs gebied. Ik kan niet echt zeggen dat ik nou heel veel lol heb in mijn werk, maar vervelend vind ik het ook niet. Ik zie salaris nog steeds als belangrijkste component in mijn werk.
Als je tevreden bent is het goed. Maar ik denk in zijn algemeenheid dat voor heel veel dingen geldt dat je best kritisch mag zijn.
pi_172536867
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:15 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo sta ik er inderdaad ook in, en ik vermoed het gros van de mensen.

Dat VEM dat bewust op een andere manier wil interpreteren zodat hij weer zijn hautaine en vileine toontje tentoon kan spreiden moet hij weten. Dat zegt meer over hoe hij in elkaar steekt. (Geen sympathiek mens dus).
Heel sympathiek van je, dat spelen op de man!
pi_172536872
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:23 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Omdat je bij een hoge belasting op vermogen voornamelijk de hogere middenklasse pakt.

De regels anno 2017 zijn wat dat betreft al prima met drie staffels.

Overigens klinkt het aardig, VRH omhooggevallen, IB omlaag. Maar om de IB substantieel lager te krijgen zul je de VRH echt enorm moeten verhogen.
Man o man. Als je een ton hebt qua spaargeld betaal je 1.200 euro. Big deal. Door inflatie verlies je al meer. Toch maakt men zich nooit boos op inflatie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172536873
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:22 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat komt dus door de lage rente. Daar zou je je pijlen op moeten richten. Dat komt o.a. door QE. Wat men prachtig vindt overigens. Maar zoals gezegd gaat het topic niet over mensen met een paar spaarcenten. Het gaat over rijken. En dat ben je niet.
Laten we dan zeggen dat we de VRH voor boven het miljoen drastisch verhogen. Enig idee hoe veel (weinig) dat oplevert?
pi_172536962
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Heel sympathiek van je, dat spelen op de man!
De pot verwijt de ketel. :')

Je mag de hand ook weleens in eigen boezem steken (want ik zie je dat vaker doen tegenover andere users).

Gratis tip.

Verder houd ik erover op.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_172536963
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Man o man. Als je een ton hebt qua spaargeld betaal je 1.200 euro. Big deal. Door inflatie verlies je al meer. Toch maakt men zich nooit boos op inflatie.
Je gaat er nu allemaal dingen bijhalen (rente, inflatie) die helemaal niet aan de orde zijn in deze discussie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 21:27:31 ]
pi_172536970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat stelt het nou voor... 1,2%. Peanuts. Je zou je beter kwaad maken over de lage rentes waardoor je dus inteert. Men is verontwaardigd over het verkeerde.
1,2% is erg veel als je rendement 0,1% is (spaarrente).

Dat is een belasting van 1200%!
pi_172537052
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel. :')

Je mag de hand ook weleens in eigen boezem steken (want ik zie je dat vaker doen tegenover andere users).

Gratis tip.

Verder houd ik erover op.
Ik ben ook niet heilig, maar je zal mij nooit of te nimmer zien schelden.

Dus die tip neem ik niet al te serieus.
pi_172537237
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

1,2% is erg veel als je rendement 0,1% is (spaarrente).

Dat is een belasting van 1200%!
Dan moet je die spaarrente daar de schuld van geven. Jij hebt daar vrinden. Spreek ze er eens op aan. Bovendien klopt jouw rekensom van geen kanten. Het blijft gewoon 1,2% en geen 1.200%. Jij framed dan heel uitgekookt de belasting op rendement en telt daar het spaarbedrag bij op voor het gemak en jouw bedrog. En dat je geen rendement maakt komt door de spaarrente. Toen de spaarrente 6% was hoorde je werkelijk niemand over VRH. Toen deed men daar stilzwijgend zijn voordeel mee. Dan moet je niet zeuren als het eens tegenzit. Ik vind dat zwaar hypocriet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172537380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moet je die spaarrente daar de schuld van geven. Jij hebt daar vrinden. Spreek ze er eens op aan. Bovendien klopt jouw rekensom van geen kanten. Het blijft gewoon 1,2% en geen 1.200%. Jij framed dan heel uitgekookt de belasting op rendement en telt daar het spaarbedrag bij op voor het gemak en jouw bedrog. En dat je geen rendement maakt komt door de spaarrente. Toen de spaarrente 6% was hoorde je werkelijk niemand over VRH. Toen deed men daar stilzwijgend zijn voordeel mee. Dan moet je niet zeuren als het eens tegenzit. Ik vind dat zwaar hypocriet.
Toen de spaarrente 6% was de hypotheekrente ook torenhoog. Nogmaals, je haalt er allerlei dingen bij die totaal niet relevant zijn.

Daarbij, stel dat we de VRH verdubbelen, dus 60%!! belasting op rendement. Enig idee hoeveel we dan terug kunnen laten vloeien via de IB?
pi_172537456
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:40 schreef spiritusbus het volgende:
Toen de spaarrente 6% was de hypotheekrente ook torenhoog.
Irrelevant. Jij klaagt over VRH. En toen de spaarrente 6% was was VRH net als nu 1,2%. Maar toen hoorden we je niet. Dus: VRH is niet veranderd. Dus: klaag over het gebrek aan rendement.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172537459
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan moet je die spaarrente daar de schuld van geven. Jij hebt daar vrinden. Spreek ze er eens op aan. Bovendien klopt jouw rekensom van geen kanten. Het blijft gewoon 1,2% en geen 1.200%. Jij framed dan heel uitgekookt de belasting op rendement en telt daar het spaarbedrag bij op voor het gemak en jouw bedrog. En dat je geen rendement maakt komt door de spaarrente. Toen de spaarrente 6% was hoorde je werkelijk niemand over VRH. Toen deed men daar stilzwijgend zijn voordeel mee. Dan moet je niet zeuren als het eens tegenzit. Ik vind dat zwaar hypocriet.
Wanneer was de spaarrente 6%?

Mijn rekensom klopt gewoon. Je betaalt feitelijk 12 keer zoveel als het inkomen daadwerkelijk bedraagt. Het lijkt er meer op alsof jij dat niet wil zien.

Dat jij daar de spaarrente de schuld van geeft is niet terecht. Het gaat om de keuze van de wetgever om forfaitair te belasten.

En nou ga ik iets zeggen wat jou als muziek in de oren gaat klinken: hiermee bevoordeel je de rijken die veel makkelijker een hoog rendement kunnen halen ten opzichte van de minder rijken. En dat is toch niet fraai.

Ik denk dat dat veel beter kan. Maar dat is off topic.
pi_172537700
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Irrelevant. Jij klaagt over VRH. En toen de spaarrente 6% was was VRH net als nu 1,2%. Maar toen hoorden we je niet. Dus: VRH is niet veranderd. Dus: klaag over het gebrek aan rendement.
Toen het ingevoerd werd sprak ik er over met Gerrit Zalm. Ik vond het forfait een slecht idee. 'Wat nou als het rendement lager is, dan loopt de belasting toch flink op. En als je een hoog rendement wil heb je ook risico wat niet iedereen wil en kan dragen.' Vond hij geen probleem, want als je staatsobligaties koopt haal je die 4% zonder enig risico.

Nu ik er zo aan denk, ik denk dat ik hem eens ga herinneren aan die uitspraak.

Nee, vanaf dag 1 heb ik het gemakzucht van de overheid gevonden, die veel te veel ingrijpt in vrijheid van beslissen van mensen.

Hoe zeer ik er zelf ook van profiteer.
pi_172537732
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Irrelevant. Jij klaagt over VRH. En toen de spaarrente 6% was was VRH net als nu 1,2%. Maar toen hoorden we je niet. Dus: VRH is niet veranderd. Dus: klaag over het gebrek aan rendement.
Haha, ok. Dus jouw geneuzel over spaarrente en inflatie is wel relevant, maar de hypotheekrente die hier direct aan gecorreleerd niet. Fijne discussie zo.

Ik zal je verder eens een geheimpje verklappen, de VRH is sinds 2017 gekoppeld aan de spaarrente, dus als de rente gaat stijgen gaat de VRH automatisch omhoog. Met andere woorden, het fictieve rendement is onder de huidige wetgeving altijd een stuk hoger dan de spaarrente.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2017 21:53:21 ]
pi_172538527
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:51 schreef spiritusbus het volgende:

Ik zal je verder eens een geheimpje verklappen, de VRH is sinds 2017 gekoppeld aan de spaarrente, dus als de rente gaat stijgen gaat de VRH automatisch omhoog. Met andere woorden, het fictieve rendement is onder de huidige wetgeving altijd een stuk hoger dan de spaarrente.
Ik zie de Hoge Raad daar nog wel eens een stokje voor steken.
pi_172541979
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:45 schreef Cruzinats het volgende:
Waarom heeft een kind recht op het geld of onroerend goed van de ouders?

Dit heb ik echt nooit gesnapt, wat mij betreft mag de erfbelasting veel hoger dan dat het nu is.
Waarom heeft een wildvreemde hier wel het recht op? Smerige vuile communist dat je er rondloopt.
pi_172542487
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 21:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik had het dan niet over droombaan, maar gewoon lol hebben in je werk, in plaats van werk als noodzakelijk kwaad te zien.

Dat kan al in het kleine dingen zitten.

Ik snap dat iemand die in Bangladesh in een sweatshop werkt dat niet zal hebben. Maar in Nederland heb je zoveel mogelijkheden dat je helemaal niet met de pest in je lijf naar je werk moet. En als je dat wel doet, dan moet je echt eens kijken waar dat aan ligt. Vaak is het gewoon binnen het bedrijf oplosbaar.
Misschien zien mensen het als noodzakelijk kwaad, omdat, in mijn geval dan, ik vind dat het leven niet is om dag in dag uit van *insert begintijd tot *insert eindtijd verplicht naar een locatie te gaan, weg van het gezin, om daar handelingen te verrichten die in grote lijnen steeds hetzelfde zijn.

Voor jezelf werken en dat dat succlvol is, ja, dat zou chill zijn. Iets opbouwen en uiteindelijk veel kunnen delegeren, dikke prima. Verder vind ik, persoonlijk, dat er veel meer uit het leven gehaald kan worden, juist in je vitale jaren. Vandaar dus, dat als ik dikke knaken en voldoende om niet te hoeven werken op de bank zou hebben, ik gewoon lekker zou gaan rentenieren en wat investeren en voor de rest alleen maar dingen ga doen waar ik zelf zin in heb en ook voldoening uit haal. Dat is niet om 8 uur op de zaak zijn, maar pas opstaan wanneer ik ben uitgerust en daarna mijn dag invullen op mijn manier.

Jullie met je zeilen, dan leg je het in 1 ding, natuurlijk gaat dat vervelend. Er zijn nog 1001 andere dingen die je kunt doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 05:11:59 ]
pi_172542978
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mijn vrouw en ik hebben het er wel eens over gehad. De ondernemingen verkopen en dan bv te gaan zeilen ofzo. Onze conclusie: leuk voor even.

Ik vind het wel oprecht sneu dat zoveel mensen hun werk zien als noodzakelijk kwaad. Ik ga iedere dag met veel plezier naar mijn werk.
Wat voor werk doe jij dan? En hoeveel inkomen heb jij daar dan van? Jij vergeet namelijk dat degene met een laag inkomen het zwaarste en vermoeiendste werk hebben.
pi_172543048
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 05:10 schreef Myrr het volgende:

[..]

Misschien zien mensen het als noodzakelijk kwaad, omdat, in mijn geval dan, ik vind dat het leven niet is om dag in dag uit van *insert begintijd tot *insert eindtijd verplicht naar een locatie te gaan, weg van het gezin, om daar handelingen te verrichten die in grote lijnen steeds hetzelfde zijn.

Voor jezelf werken en dat dat succlvol is, ja, dat zou chill zijn. Iets opbouwen en uiteindelijk veel kunnen delegeren, dikke prima. Verder vind ik, persoonlijk, dat er veel meer uit het leven gehaald kan worden, juist in je vitale jaren. Vandaar dus, dat als ik dikke knaken en voldoende om niet te hoeven werken op de bank zou hebben, ik gewoon lekker zou gaan rentenieren en wat investeren en voor de rest alleen maar dingen ga doen waar ik zelf zin in heb en ook voldoening uit haal. Dat is niet om 8 uur op de zaak zijn, maar pas opstaan wanneer ik ben uitgerust en daarna mijn dag invullen op mijn manier.

Jullie met je zeilen, dan leg je het in 1 ding, natuurlijk gaat dat vervelend. Er zijn nog 1001 andere dingen die je kunt doen.
Nou ja, het is gebleken dat mensen die tot op late leeftijd blijven werken vitaler blijven en gelukkiger zijn.
pi_172543058
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij dan? En hoeveel inkomen heb jij daar dan van? Jij vergeet namelijk dat degene met een laag inkomen het zwaarste en vermoeiendste werk hebben.
Dat laatste is niet per definitie waar.
pi_172543687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:16 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat voor werk doe jij dan? En hoeveel inkomen heb jij daar dan van? Jij vergeet namelijk dat degene met een laag inkomen het zwaarste en vermoeiendste werk hebben.
Ik kan je verzekeren dat de plantsoendienst absoluut geen zwaar beroep heeft.
pi_172543884
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het is gebleken dat mensen die tot op late leeftijd blijven werken vitaler blijven en gelukkiger zijn.
Het is gebleken dat elk mens anders is en dus ook hoe die de oudere dag invult.

Er is een verschil tussen werk inruilen voor andere activiteiten (waar je vitaal van blijft) en stoppen met werken en in een diep geestdodend ravijn vallen.
Een waarheidszoeker is iemand die durft te waden door dikke lagen van giftige rookgordijnen en probeert geen adem te halen.
"The silence of conspiracy. Slaughtered on the altar of apathy." - Lords of the New Church (1982)
pi_172543958
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat laatste is niet per definitie waar.
Is wel waar, want de lagere inkomens moeten werken met grotere imbecielen. Dat is heel zwaar.
pi_172544172
Onzin, kinder kontje batsers beschermen is werk an sich.

pi_172544750
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 09:20 schreef torentje het volgende:

[..]

Is wel waar, want de lagere inkomens moeten werken met grotere imbecielen. Dat is heel zwaar.
Je collega's zullen het wel zwaar hebben ja.
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 10:09:53 #97
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172544792
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je collega's zullen het wel zwaar hebben ja.
:D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172545650
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 10:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je collega's zullen het wel zwaar hebben ja.
Ondanks dat ze langer als mij zijn en met meer man zijn, durven ze niet met de langste te gaan werken. Want dat is dan weer te zwaar voor hen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 11:49:37 #99
3542 Gia
User under construction
pi_172546580
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 11:00 schreef torentje het volgende:

[..]

Ondanks dat ze langer als mij zijn en met meer man zijn, durven ze niet met de langste te gaan werken. Want dat is dan weer te zwaar voor hen.
'dan ik'
pi_172547047
Mijn vader doet ook relatief zwaar werk en loopt niet al te best meer. Hij zit te springen tot hij met pensoen kan. Het hangt er inderdaad vanaf wat voor werk je doet. Wat ik wel grappig vind is dat er vaak mensen zijn die wel van andere mensen verwachten dat ze langer moeten doorwerken in verband met de aow-leeftijd, maar wel zelf eerder met pensoen gaan omdat ze meer vermogen hebben opgebouwd. Eerder stoppen is prima, maar laat dat laatste punt dan ook gewoon vallen. Dat vind ik een beetje hypocriet.
pi_172548676
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het is gebleken dat mensen die tot op late leeftijd blijven werken vitaler blijven en gelukkiger zijn.
Vitaler en gelukkiger dan wie precies?
pi_172548865
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:38 schreef Myrr het volgende:

[..]

Vitaler en gelukkiger dan wie precies?
Tot zij die wel op tijd stoppen met werken..... :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172549094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Tot zij die wel op tijd stoppen met werken..... :)
En hun tijd invullen op welke manier? Nogal een loze uitspraak.
pi_172550186
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:55 schreef Myrr het volgende:

[..]

En hun tijd invullen op welke manier? Nogal een loze uitspraak.
Het is een grapje. Vandaar de smiley. Ik geloof er dus niets van, wat hij beweert. Een goede gezondheid, daar draait het om. Alleen kun je die niet afdwingen door te blijven werken. Omgekeerd lijkt het me wel slecht voor de (geestelijke) gezondheid als je noodgedwongen door moet blijven werken als dat eigenlijk niet meer kan en/of niet wilt.

Het is dus weer eens onwaar wat VEM beweert. :) Of hij draait nietsvermoedend oorzaak en gevolg om. Dat zou ook nog kunnen: vitale mensen werken langer door. Zo zou ie wel kloppen. Maar blijf maar eens tot op hoge leeftijd vitaal in de zware beroepen. Dat lukt niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 14:38:12 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172550232
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juli 2017 22:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik zie de Hoge Raad daar nog wel eens een stokje voor steken.
Vertel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 20 juli 2017 @ 15:11:50 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_172550908
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het is gebleken dat mensen die tot op late leeftijd blijven werken vitaler blijven en gelukkiger zijn.
Logisch, want de mensen die ongelukkig en kreupel zijn gaan de WAO in. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_172551363
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 13:38 schreef Myrr het volgende:

[..]

Vitaler en gelukkiger dan wie precies?
Mensen die dat niet doen? Wat dacht je dan?
pi_172551470
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juli 2017 14:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vertel.
Uit zo'n infoblaadje van de accountant begreep ik dat het oude systeem maar net overeind bleef.
pi_172551578
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die dat niet doen? Wat dacht je dan?
Vooral dat als je dat soort uitspraken doet, je deze iets beter zou onderbouwen.
pi_172551733
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:39 schreef Myrr het volgende:

[..]

Vooral dat als je dat soort uitspraken doet, je deze iets beter zou onderbouwen.
Wat is onduidelijk voor je?
pi_172551757
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is onduidelijk voor je?
Waaruit je statement precies is gebleken en welke invulling de niet werkenden aan hun leven geven.

Een niet werkende bijstander zal natuurlijk minder vitaal zijn (slechtere gewoontes) dan iemand die niet werkt omdat hij voldoende centen heeft. Je uitspraak slaat dus helemaal nergens op. Wanneer je zoiets zegt, moet je wel een vergelijking tonen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2017 15:49:41 ]
  Moderator donderdag 20 juli 2017 @ 18:16:47 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_172554853
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:47 schreef Myrr het volgende:

[..]

Waaruit je statement precies is gebleken en welke invulling de niet werkenden aan hun leven geven.

Een niet werkende bijstander zal natuurlijk minder vitaal zijn (slechtere gewoontes) dan iemand die niet werkt omdat hij voldoende centen heeft. Je uitspraak slaat dus helemaal nergens op. Wanneer je zoiets zegt, moet je wel een vergelijking tonen.
Maar met enige regelmaat wel genoeg geld voor shag en tattoo's, dat dan weer wel.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_172555696
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:47 schreef Myrr het volgende:

[..]

Waaruit je statement precies is gebleken en welke invulling de niet werkenden aan hun leven geven.

Een niet werkende bijstander zal natuurlijk minder vitaal zijn (slechtere gewoontes) dan iemand die niet werkt omdat hij voldoende centen heeft. Je uitspraak slaat dus helemaal nergens op. Wanneer je zoiets zegt, moet je wel een vergelijking tonen.
Jij denkt dat die onderzoeken uitgaan van appels en peren?

Nou, dat is niet zo.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:21:59 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_172556365
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 15:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Uit zo'n infoblaadje van de accountant begreep ik dat het oude systeem maar net overeind bleef.
Aha. Dat heb ik niet gelezen in de overwegingen van de Hoge Raad, maargoed.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:35:51 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_172556713
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:45 schreef Cruzinats het volgende:
Waarom heeft een kind recht op het geld of onroerend goed van de ouders?

Dit heb ik echt nooit gesnapt, wat mij betreft mag de erfbelasting veel hoger dan dat het nu is.
wat mij betreft ook , maar ontwijking is vrij eenvoudig dus het kan niet hoger
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:37:48 #116
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_172556758
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 07:36 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het is gebleken dat mensen die tot op late leeftijd blijven werken vitaler blijven en gelukkiger zijn.
nou dan zal ik wel erg ongelukkig geworden , ik ben vorige week gestopt ermee

tot op heden heb ik geen last van ongelukkigeid w/ w/ *O* *O* :W 8)7 O-)
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_172557698
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou dan zal ik wel erg ongelukkig geworden , ik ben vorige week gestopt ermee

tot op heden heb ik geen last van ongelukkigeid w/ w/ *O* *O* :W 8)7 O-)
Gefeliciteerd! ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 21:51:44 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172561615
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2017 08:00 schreef Bart2002 het volgende:
Originele OP van Tomatenboer:

Een artikel uit de Telegraaf, let niet op de titel van het Telegraaf-artikel, 4 op de 10 mensen die als rijk bestempeld mogen worden (vermogen boven ¤ 500.000) heeft zijn vermogen in de schoot geworpen gekregen door een erfenis of schenking, daarnaast verwierf nog eens 26% van de vermogenden hun inkomen via investeringen en beleggingen (samen maakt dat 65%).

[..]

Kan het eeuwige excuus dat 'men er zo hard voor heeft gewerkt' ook een keer naar het rijk der fabelen verwezen worden, want dit blijkt keer op keer empirisch maar in de minderheid van de gevallen de bron van de vergaarde rijkdom te zijn.
Met een vermogen van 500K ben je amper rijk te noemen. Het is tegenwoordig absoluut niet mogelijk om van zo'n vermogen te kunnen leven, zelfs niet op bijstandsniveau.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_172563145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2017 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met een vermogen van 500K ben je amper rijk te noemen. Het is tegenwoordig absoluut niet mogelijk om van zo'n vermogen te kunnen leven, zelfs niet op bijstandsniveau.
Sterker nog, als je beiden een fatsoenlijke baan hebt is het geen enorme opgave om een dergelijk vermogen op te bouwen.
  donderdag 20 juli 2017 @ 22:36:53 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_172563328
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juli 2017 22:32 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Sterker nog, als je beiden een fatsoenlijke baan hebt is het geen enorme opgave om een dergelijk vermogen op te bouwen.
Nee. In cash is het tegenwoordig nog wel een opgaaf, maar als woningbezit wordt meegerekend stelt het eigenlijk niks voor. Maar daar komt geen inkomen uit! (al betaal je wel weer HWF!)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')