ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ha ha NS die boetes gaat uitdelen aan wie "de goede bedrijfsvoering" in gevaar brengt. Dan hadden ze om te beginnen zelf allang failliet moeten zijn natuurlijk
Ha ha NS die boetes gaat uitdelen aan wie "de goede bedrijfsvoering" in gevaar brengt. Dan hadden ze om te beginnen zelf allang failliet moeten zijn natuurlijk
is het komkommertijd ofzo? Dat kon al toen ik nog stempelautomaat was
Op dinsdag 18 juli 2017 16:45 schreef MTL het volgende: En boetes worden helaas niet door NS geïnd maar door het cjib meende ik.
klopt net als roken in de trein en allerlei andere feitjes waar v&s en conducteurs voor mogen schrijven maar wat vaak niet gedaan wordt omdat het een hele administratieve rompslomp is en de NS er zelf geen cent van terugziet.
Alleen de bedragen van de uvb zijn volledig voor NS als ze betaald worden.
Wat me vooral opvalt in vergelijking met DDZ: de verlichting is niet als in een operatiezaal, maar lijkt te zijn aangepast aan de hoeveelheid daglicht van buiten. Erg aangenaam
edit: toen de trein zojuist door de dive-under bij Lunetten reed werd de verlichting feller, en dimde daarna weer wat.
edit 2: met +4 vertrokken uit 's-Hertogenbosch, op tijd in Utrecht. Dank u, DSSU
[ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 19-07-2017 08:58:54 ]
Waar ik nu zit valt vooral het klapraampje op, dikke zwarte balk precies op ooghoogte..
Zag er zondag een van de buitenkant, raar gezicht. Is dat om een raampje open te kunnen gooien als zo'n ding weer eens ergens strandt?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
We zijn aan het opruimen diverse NS schuifpuzzels af te halen/evt. versturen.
o.a.
Vooral oude sprinter, 15 stuks niet de complete set, MAT-64 zit er niet bij.Gratis! (verzenden niet natuurlijk).
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 19-07-2017 11:45:11 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik wil er wel eentje, de minst populaire is goed. (Stuur mij een pm voor geld en ik stuur geld, en een adres niet iedereen te gelijk aub
Vanmiddag naar postservicepunt moet een hoop wegbrengen dan weet ik wat het kost en pm ik je.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
M'n functie is nog altijd hetzelfde, al heb ik tussendoor wel een paar keer promotie gemaakt.
Wat helpt is dat ik in de consulting werk en daardoor steeds bij andere klanten en opdrachten terechtkom. Dat is ook een soort van wisselen van werkgever
M'n functie is nog altijd hetzelfde, al heb ik tussendoor wel een paar keer promotie gemaakt.
Wat helpt is dat ik in de consulting werk en daardoor steeds bij andere klanten en opdrachten terechtkom. Dat is ook een soort van wisselen van werkgever
Ah ja, dat is wel waar.
Moet er niet aan denken meer dan 3-4 jaar dezelfde functie te moeten uitoefenen
In de periode van 27 juli tot 11 augustus wordt er gesleuteld aan de Moerdijk brug door ProRail. Uiteraard niet zonder gevolgen voor de reizigers.
- Reizigers tussen Rotterdam en Roosendaal moeten reizen via Breda (via IC eindhoven / IC Direct ) - Reizigers tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, Breda, Roosendaal (en verder) moeten met de bus via Zwijndrecht
Allemaal prima, maar het is natuurlijk waanzinnig dat ze gedurende die periode ook alle IC's eruit gooien tussen Dordrecht en Rotterdam. zo moeten alle doorgaande reizigers vanuit Dordrecht ook overstappen op Rotterdam.
Met een beetje ambitie had er naar mijn idee best een IC kunnen rijden met eventueel een extra stop op Zwijndrecht, om de extra reistijd voor de doorgaande pendelreizigers niet nog extra te verlengen. Sporen 1,2, 20 zijn beschikbaar. 3-4-5 zijn buiten gebruik.
Just my 2 cents.
[ Bericht 2% gewijzigd door _serial_ op 20-07-2017 11:48:44 ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Wel een hippe IC Zwolle-Vlissingen in die periode. Flinke zit.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Routes between Cardiff and Swansea, and between Kettering, Nottingham and Sheffield, and between Windermere and Oxenholme will be affected.
Zelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Ik vermoed dat de treinen dan wel een stuk duurder zouden uitvallen. Ook de exploitatie zou dan duurder zijn. Ik lees trouwens in de documenten een investering van 47 miljoen voor Zwolle-Wierden, dus het duurt wel een paar jaar voordat je die terugverdiend hebt.
Uit de documenten: Onderhoudskosten per treinstel-km: diesel 85 ct; elektrisch 55 ct Leaseprijs per treinstel per maand: diesel ¤ 36.100; elektrisch ¤ 32.800 Energieverbruik per treinstel-km: diesel 1 liter (¤1,20); elektrisch 3 kWh (¤0,30)
Hierdoor verwachten ze 3,5 miljoen per jaar te besparen en door hogere reizigersaantallen (liever elektrisch dan diesel, al twijfel ik daar wel aan) ook nog eens 1 miljoen extra inkomsten per jaar te hebben
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 20-07-2017 21:48:39 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Hadden ze eerder moeten bedenken, voor Zwenzwoka was er heul geen waslijn nodig geweest dan
Dan waren denk ik wel andere investeringen nodig geweest om die sneltrein mogelijk te maken, zoals meer dubbelspoor. Omdat een dieseltje wat trager optrekt
Ja, maar dat staat los van technische noodzaak dus
Deels. Met elektrische treinen kun je sneller optrekken (tenminste, als je diesels met een beetje normaal vermogen hebt), zodat je meer treinen kunt verwerken met minder infra.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 20 juli 2017 22:16 schreef Dr_Flash het volgende: Maar je hebt wel gelijk, als de provincie dat uitdrukkelijk wil is mijn opmerking "hadden ze eerder moeten bedenken" niet zo relevant
Het is een keuze. En in dit geval was het een redelijke businesscase, dacht ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
Voor een duppie op de eerste rang willen zitten. Het is gewoon een 'kijk ons een goed op de CO2 ladder doen" terwijl het echt om minieme verbeteringen gaat. Durf te gaan voor een forse investering in elektrificatie, dit is echt zonde van het geld.
En op zeer laagfrequente lijnen kan ik me er best wel veel bij voorstellen. Maar die hebben we hier gewoon niet.
De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende: De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Y not both? Zo kunnen ze er jaren over doen en als ze klaar zijn verkopen ze de treinstellen aan Frankrijk ofzo.
Op donderdag 20 juli 2017 23:02 schreef James1988 het volgende: De voornaamste reden waarom ze bi-mode willen gaan rijden is omdat ze dan 'sneller verbeteringen kunnen leveren'.
Neem nou bijvoorbeeld de Midland Main Line. Op dit moment rijden er over het hele traject dieseltreinen omdat ze bestemmingen zoals Nottingham aandoen, terwijl er een draadje hangt tussen Londen en Kettering.
Met een bimode-trein willen de Britten dat de treinen elektrisch kunnen rijden waar het kan (met de bijbehorende voordelen) maar dat ze niet jaren bezig zijn om het restant te elektrificeren...
Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+). Misschien moeten ze het eens wat groter aanpakken. Maar ja, met een belastingdruk van 29% kom je nergens.
Wat moeten de Fransen nou met treinstellen die naar Brits profiel zijn gebouwd?
Andersom kan niet maar dit kan prima. Maakt het uit, uitschuiftrede eronder. Alsof je in Frankrijk niet sowieso bijna overal waar die dingen ingezet zouden worden moet klimmen en moeilijk moet doen.
Op donderdag 20 juli 2017 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik las in december in een Brits treinenblaadje dat de gemiddelde leeftijd van het materieel daar sowieso om te janken is (40+).
Dat hangt af van waar je kijkt, in het langeafstandsverkeer vind je nog wel wat oude beestjes (Mark 3, HST). In het voorstadsvervoer is de boel aanzienlijk jonger.
Zelf lezen om de meest stupide argumenten van een Staatssecretaris van Vervoer.
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.
Wat ik ook opvallend vind is die enorme kostenoverschrijding. We klagen wel eens op ProRail en dergelijke maar dergelijke kostenoverschrijdingen komen in Nederland eigenlijk nooit voor bij projecten die binnen de sector worden uitgevoerd. Als er al overschrijdingen voorkomen zijn die ofwel heel erg veel kleiner of is er sprake van het nog niet afronden van de plannenmakerij waardoor de kosten nog niet zo goed kunnen worden ingeschat.
Dit is natuurlijk een enorme overschrijding maar het lijkt me niet dat overschrijdingen daar de orde van de dag zijn. Heeft Flyvbjerg daar niet wat moois over geschreven?
Slechte voorbereiding lijkt in de UK in het spoor ook eerder regel dan uitzondering. Die paar keren dat het Nederlandse IB waar ik werk heeft ingeschreven op klussen in de UK hebben we te horen gekregen dat we "een fantastisch plan hadden ingediend maar dat het toch te duur was voor een voorbereidingsfase". Allemaal leuk en aardig maar dan roep je wel de ellende over jezelf af.
Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden.
Op vrijdag 21 juli 2017 11:58 schreef Mr_Klaasje het volgende: Dat verbaast mij ook wel aangezien ze konden weten dat de bovenleiding ophangen nogal wat uitdagender is met die kleine profielen dan hier in Nederland op bijvoorbeeld Zwolle-Wierden waar alle kunstwerken qua profiel al voldeden.
Bijna alle: bij het oude viaduct van de Looweg in Wierden (tegenwoordig alleen voor fietsers) moet het brugdek een eind omhoog gebracht worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Tientallen van de consultancy bedrijven nabij Canary Wharf en geen enkele was beschikbaar om even wat support te leveren?
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.
Dan moet je ze wel alles laten opmeten, uittekenen, doorrekenen en uit laten doktoren hoe je het gaat bouwen. De mismatch tussen begroting en realisatie was hier groter dan bij de Noord-Zuidlijn in Amsterdam, een toch heel veel gecompliceerder en minder overzichtelijk project.
50 miljoen voor consultants of 2 miljard aan extra budget, ik weet het wel..
Ik heb inmiddels overigens wel uitgevonden dat het oorspronkelijke bedrag wel erg laag was. Het was ongeveer twee miljoen per mijl netlengte. Dat is wel ambitieus als er veel viaducten moeten worden aanpast en de meeste lijnen dubbelsporig zijn.
Ik zit in de sprinter van Utrecht richting Den Bosch (net de 0-minuten-aansluiting vanuit Amsterdam gehaald! Jeeuj!) en het verbaast me echt hoeveel mensen er op Vaartsche Rijn uitstappen! Vroegâh was Houten altijd de eerste stop waar veel mensen uit wilden stappen.
De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 21 juli 2017 20:39 schreef dennistd het volgende: De HSL ligt ook weer eens plat, nu zijn het onverwachte werkzaamheden. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een werkploeg die de treindienstleider belt omdat ze aan het werk willen waarbij de trdl ze helemaal nog niet had verwacht?
Ongepland werk, kan van alles zijn maar moet wel het oplossen van een storing zijn. En de TRDL weet ervan af. Ongepland werk <48 uur oid
Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen!
Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt.
Op zaterdag 22 juli 2017 20:49 schreef Peterselieman het volgende: Opvallend: volgens een bericht op Somda staat noordelijke GTW 2/6 10232 in Venlo geen dienst. Stel 10231 staat bij Stadler in Blerick binnen voor een schilderbeurt.
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.
Op zaterdag 22 juli 2017 20:31 schreef James1988 het volgende: Een reiziger klaagt tegen een vervoerder dat het ontbijt vroeger beter was, toen de boel nog werd gerund door staatsbedrijf East Coast. Wat er daarna gebeurde zal je verbazen!
Ik meen me te herinneren dat die niet solo over het HRN mogen ivm detectieproblemen.
klopt. Vandaar ook dat als er gedieseld wordt op de valleilijn dit in een koppeltje gebeurt.
Tot nu toe is niet de moeite genomen om de solo toelating te regelen. Enige uitgezonderde baanvakken zijn Hardenberg - Mariënberg en Almelo - Hengelo (en Hengelo - Oldenzaal voor de Lint).
Leuk, een vervoerder die tegen een ontevreden reiziger gewoon zegt dat ie liegt.
Zouden ze vaker moeten doen. Zie soms de meest rare dingen voorbij komen waarvan je gewoon weet dat het niet klopt en de betreffende vervoerder biedt vervolgens zijn excuses aan Daardoor worden reizigers alleen maar gestimuleerd om in hun eigen wereldbeeld te blijven hangen, in plaats van dat ze het wellicht wat uitbreiden.
Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen? Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 23-07-2017 00:04:04 ]
Op zaterdag 22 juli 2017 23:06 schreef greavy het volgende: Wat is eigenlijk de reden dat een enkeltje Rotterdam(of Amsterdam) - Lille met Thalys in de 2e klas ¤29 kost, en ¤69 voor de 1e klas op een zaterdagmorgen? Dat SNCF nogal graag speelt met tarieven afhankelijk van de trein die je kiest, is bekend. Maar dit verschil Dan is de eerste klas dus duurder dan naar Parijs........
Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur
Op zondag 23 juli 2017 11:01 schreef desbarts het volgende: Door werkzaamheden rijdt er vandaag in mooi patroon elke tien minuten een trein tussen Utrecht en Woerden. Namelijk om 00, 10, 20, 24, 30, 40, 50 en 54 minuten na het hele uur
Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren.
Op zondag 23 juli 2017 14:43 schreef greavy het volgende: Bij Horst wordt een nieuwe Railterminal gebouwd. Daarvoor veranderen er diverse dingen qua sporen aldaar. Zo wordt het spoor van Venlo naar Eindhoven deels verlegd, komen er zijsporen om de aankomende en vertrekkende goederentreinen voor de Railterminal te kunnen parkeren. [ afbeelding ]
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor Alles voor de badslippers, raampjestreinen kunnen aids krijgen
Lekker kut, die bus stop chicane in het doorgaande spoor
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.
Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat.
Ik zit nu een paar dagen op die 1100 en het begint nu wel op te vallen: zodra je over het Hollands Diep bent, gaat het hozen. Vervolgens ben je na Tilburg, wordt het weer mooi weer Speciaal voor James1988?
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 23-07-2017 16:08:02 ]
Als ze het spoor een beetje geleidelijk naar rechts laten lopen merk je daar als reiziger helemaal niks van.
Zie bijvoorbeeld de Nieuwe Veerbrug over de Mark: die is naast de oude Veerbrug aangelegd, toen is het spoor verplaatst, en is de oude brug gesloopt. Als reiziger merk je echter niet dat je ineens naar rechts gaat.
Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag.
Op zondag 23 juli 2017 15:39 schreef MTL het volgende: Ik zit nu een paar dagen op die 1100 en het begint nu wel op te vallen: zodra je over het Hollands Diep bent, gaat het hozen. Vervolgens ben na Tilburg wordt het weer mooi weer Speciaal voor James1988?
Mijn ervaring is meestal het omgekeerde. Kutweer in zuid-Holland, zonneschijn in Brabant
Ja, maar hoe geleidelijker ze dat doen, hoe meer spoor er verlegd moet worden. En aangezien dat geld kost, zal het niet gebeuren. De baanvaksnelheid gaat gewoon omlaag.
Op zondag 23 juli 2017 15:37 schreef dennistd het volgende: Of bijvoorbeeld station Wijchen, of iets dichter bij huis de aansluiting van de Betuweroute tussen Elst en Nijmegen in zuidelijke richting.
Op zondag 23 juli 2017 16:23 schreef dennistd het volgende: Opvallend hoeveel mensen op Amsterdam Zuid de IC naar Den Haag voorbij laten gaan om vervolgens in de IC naar Schiphol van 3 minuten later te stappen
Op zondag 23 juli 2017 16:34 schreef dennistd het volgende: Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?"
Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet....
Heeft iemand nog interesse in een oud stationsgebouw in de Harz, Duitsland? Het oude stationsgebouw van Ballenstedt West staat te koop. Vraagprijs: ¤ 89.000 k.k.
Op zondag 23 juli 2017 16:34 schreef dennistd het volgende: Zit ik daar op de wc, hoor ik vanuit het hokje naast me: "Meester van de 4650, wilt u nog één keer ontgrendelen alstublieft?"
Blijkbaar heeft NS-personeel hier geen eigen toilet....
Vast wel, maar als je al bijna bij het perron bent, of je even elders rondloopt in de schaft oid, kan je toch best ook naar dat toilet?
Op woensdag 12 juli 2017 brak aan het eind van de middag eindelijk de zon door, maar waren er nog wel flinke wolkenpartijen die soms hinderlijk in de weg zaten. Gedurende een korte opklaring passeerde precies op het juiste moment de (bijna?) dagelijkse containertrein uit Germersheim naar Antwerpen Waaslandhaven Krommenhoek die vandaag tot groot genoegen met de fraaie DE6308 reed. Terwijl rechts de lege RedBull-trein naar Buchs aan de kant is genomen zien we de passage van trein 41544 in Boppard Hbf op weg naar Aachen West.
Boven de neus van de locomotief zijn de twee torens van de katholieke parochiekerk Sint-Severusbasiliek van Boppard te zien. De parochiekerk behoort tot het bisdom Trier en werd in de 12e en 13e eeuw gebouwd. De kerk is een mooi voorbeeld van laatromaanse architectuur en is gewijd aan de heilige Severus van Ravenna. Sinds 2002 maakt de Severuskerk deel uit van UNESCO Werelderfgoed "Oberes Mittelrheintal".
Naast de Sint Severus is ook de Christuskirche van Boppard te zien op de foto. Deze kerk is gebouwd tussen 1850 en 1852 en in 1887 verder uitgebreid tot zijn huidige staat.
De niet te missen Säuerlingsturm direct achter de trein behoorde tot begin 20e eeuw tot de middeleeuwse stadsmuur die Boppard beschermde. Toen de spoorlijn aangelegd werd is deze toren afgebroken en op zijn huidige locatie opnieuw gebouwd.
Iemand hier een beetje ervaring met treinen in Noord-Italie? Binnenkort vlieg ik naar Milaan Malpensa en moet vanaf daar met de trein naar Stresa. Nu lees ik dat er een Malpensa Express bestaat, maar ik kan niet vinden op welk stuk dit ticket geldig is.
Iemand een idee? Of zijn er nog betere/goedkopere opties?
Edit: Bestaat er trouwens een Italiaanse versie van 'onze' 9292?
Op zondag 23 juli 2017 17:18 schreef Zug-Chef het volgende: [ link | afbeelding ]Op woensdag 12 juli 2017 brak aan het eind van de middag eindelijk de zon door, maar waren er nog wel flinke wolkenpartijen die soms hinderlijk in de weg zaten. Gedurende een korte opklaring passeerde precies op het juiste moment de (bijna?) dagelijkse containertrein uit Germersheim naar Antwerpen Waaslandhaven Krommenhoek die vandaag tot groot genoegen met de fraaie DE6308 reed. Terwijl rechts de lege RedBull-trein naar Buchs aan de kant is genomen zien we de passage van trein 41544 in Boppard Hbf op weg naar Aachen West.
Boven de neus van de locomotief zijn de twee torens van de katholieke parochiekerk Sint-Severusbasiliek van Boppard te zien. De parochiekerk behoort tot het bisdom Trier en werd in de 12e en 13e eeuw gebouwd. De kerk is een mooi voorbeeld van laatromaanse architectuur en is gewijd aan de heilige Severus van Ravenna. Sinds 2002 maakt de Severuskerk deel uit van UNESCO Werelderfgoed "Oberes Mittelrheintal".
Naast de Sint Severus is ook de Christuskirche van Boppard te zien op de foto. Deze kerk is gebouwd tussen 1850 en 1852 en in 1887 verder uitgebreid tot zijn huidige staat.
De niet te missen Säuerlingsturm direct achter de trein behoorde tot begin 20e eeuw tot de middeleeuwse stadsmuur die Boppard beschermde. Toen de spoorlijn aangelegd werd is deze toren afgebroken en op zijn huidige locatie opnieuw gebouwd.
Mooi plekje! RedBull-trein, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dank. Blikjes RedBull gaan van de fabriek in Buchs (Zwitserland) naar Wanne-Eickel. Daar wordt de trein gelost en aansluitend gaat deze leeg weer terug naar Buchs om een nieuwe lading blikjes Red Bull op te halen.
Ook handig: een brandalarm bij de Burger King op Rotterdam Centraal en niemand kan meer inchecken... De aanwezige NS-medewerker zei dat ik dan maar zonder inchecken moest instappen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 23 juli 2017 17:26 schreef aquafreak het volgende: Iemand hier een beetje ervaring met treinen in Noord-Italie? Binnenkort vlieg ik naar Milaan Malpensa en moet vanaf daar met de trein naar Stresa. Nu lees ik dat er een Malpensa Express bestaat, maar ik kan niet vinden op welk stuk dit ticket geldig is.
Iemand een idee? Of zijn er nog betere/goedkopere opties?
Edit: Bestaat er trouwens een Italiaanse versie van 'onze' 9292?
Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen: Malpensa en: - Milaan - Saronno - Rescaldina - Castellanza - Busto - Ferno-Lonate
Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken. Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond ¤21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost ¤13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa ¤8,60. Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd.
Op zondag 23 juli 2017 17:42 schreef Zug-Chef het volgende: Dank. Blikjes RedBull gaan van de fabriek in Buchs (Zwitserland) naar Wanne-Eickel. Daar wordt de trein gelost en aansluitend gaat deze leeg weer terug naar Buchs om een nieuwe lading blikjes Red Bull op te halen.
Op zondag 23 juli 2017 18:03 schreef dennistd het volgende: Ook handig: een brandalarm bij de Burger King op Rotterdam Centraal en niemand kan meer inchecken... De aanwezige NS-medewerker zei dat ik dan maar zonder inchecken moest instappen.
Lang leve Infoplus: de Pimpel wordt omgeleid via de Flevo- en Hanzelijn, en stopt dus niet op Hilversum, Amersfoort en Apeldoorn. De TBP komt niet verder dan dit...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het Malpensa Express-ticket is alleen geldig tussen: Malpensa en: - Milaan - Saronno - Rescaldina - Castellanza - Busto - Ferno-Lonate
Vanaf vliegveld Malpensa naar Stresa kan je gelijk op het vliegveld een ticket kopen, of al online proberen te boeken. Een ticket vanaf het vliegveld naar Stresa kost rond ¤21,60 zonder extra kortingen. Het deel tussen Malpensa en Milaan kost ¤13,00(zelfde prijs als het Malpensa Express-ticket) en vanaf Milaan naar Stresa ¤8,60. Er zijn enkele tickets beschikbaar die goedkoper of duurder kunnen zijn, afhankelijk van de reisweg en vertrektijd.
Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor ¤4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor ¤5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om...
Edit: En we gaan het nog lastiger maken... Volgens Maps (https://www.google.nl/map(...)7e2!8j1501761600!3e3) kan het nog makkelijker. Blijkbaar is er een lijn R21 (??) dit rijdt tot Busto en vanaf Busto kan je dan een regionale trein (10414?) pakken richting Stresa. Maar deze mogelijkheid krijg ik al helemáál niet uit de planners van Trenord en/of Trenitalia... Zucht...
[ Bericht 22% gewijzigd door aquafreak op 23-07-2017 19:32:05 ]
Maar als ik dan de reis knip in Malpensa - Busto Nord (Uitgevoerd door Trenord voor ¤4,-) en Busto - Stresa (Uitgevoerd door Trenitalia voor ¤5,80) ben ik veel goedkoper uit. Mis is alleen het stukje Busto nord naar Busto maar dat is 4 minuten met de bus voor 1 a 2 euro. Wat is de reden dat deze manier in geen enkele planner voorkomt? Zoals jezelf ook al voorsteld geven alle planners aan om via Milaan te reizen. Maar dat is nogal om...
Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper. De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Italië.
Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
Ik zie hem er nu - af en toe - in verschijnen. Die reistijd is zelfs bijna nog een uur sneller als via Milaan. En inderdaad, dik 12 euro goedkoper. De trein gaat 4 keer per uur vanaf Malpensa naar Busto Nord. Vanaf Busto naar Stresa iets onregelmatiger, soms zit er 1.5u tussen en soms nog geen half uur, wat vrij typisch is voor Italië.
Vanaf Busto Nord naar het hoofdstation van Busto is maximaal 1.5km lopen, zelfs dat is dus nog te doen zonder bus.
Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00:
Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ...
Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
Ik denk dat ik weet waarom ik die optie niet zag. Hij gaat volgens de planner maar 2x per dag. om 11.37 en 16.00: [ afbeelding ] Als het goed is kan ik die van 11.37 halen ...
Blijft het nog steeds raar dat Google Maps een nog andere moglijkheid vindt ... (zoals ik in mn edit aangaf)
Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur. Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa. Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.
Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
Hij gaat niet maar 2x/dag. Hij gaat zelfs 4 keer per uur. Voor de trein van Trenord moet je eens naar www.trenord.it gaan, en de reis plannen van Malpensa naar Busto Nord, en vervolgens via Trenitalia vanaf Busto naar Stresa. Je kan dan zelf je overstaptijd in Busto bepalen, en je kan dus ook een kwartier later uit Malpensa.
Er zit dus iemand ordinair geld te verdienen, terwijl het dus EN een uur sneller EN meer dan een tientje goedkoper kan.
Inderdaad . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen .
Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
Waren we zo lekker snel onderweg met de Pimpel, staan we 10 minuten in Zwolle om de reizigers vanuit Amersfoort over te nemen... Wel fijn dat reizigers naar Amersfoort nu niet helemaal mee hoeven naar Deventer
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 23 juli 2017 19:30 schreef dennistd het volgende: Brandalarm hoeft geen brand te betekenen he. Het is vaak loos alarm, en blijkbaar was dat al duidelijk, maar waren de poortjes nog niet gereset
Als het te vaak gebeurt luisteren mensen er niet meer naar. Dat zag ik een tijdje terug in Breda gebeuren.
Het brandalarm ging af, en de mensen die in het station werken verlieten netjes het gebouw via de (nood)trappen. De reizigers op perrons deden echter niets, die bleven gewoon wachten op hun trein of bus.
Inderdaad . Dan maar het stukje tussen Busto Nord en Busto lopen. Is ook niet erg na 1.5 uur vliegen .
Dan nog 1 vraag: Kunnen de tickets in 1x gekocht worden in Malpensa T2? Of zou het handiger zijn om het stuk Busto - Stresa ook pas echt in Busto te kopen?
Je zou theoretisch de tickets in één keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Haha dus de Valleilijn trein rijd bij Arriva en Connexxion neemt dan weer GTW's van dochtertje Breng uit de Achterhoek
Sinds afgelopen december rijdt de voormalige Connexxion Valleilijn-GTW 5037 bij Arriva op de Vechtdallijn als (10)525. Hier vervangt het treinstel de (10)520 die bij een ongeval in Dalfsen zwaar beschadigd raakte. Als stoptrein 8041 is het nog altijd opvallend lichtblauw gekleurde treinstel onderweg van Zwolle naar Emmen als station Hardenberg genaderd wordt.
Officieel is het geen vervanging van het stel van Dalfsen, maar een extra stel voor de Vechtdallijn. Wat er met de 10525 gaat gebeuren is nog altijd niet bekend.
De Winsumer 10327 lijkt iig al wel afgeschreven te zijn.
Je zou theoretisch de tickets in één keer kunnen kopen, als je ze duidelijk kan maken dat je via Busto reist en NIET via Milaan. Anders eerst een ticket naar Busto, en daarna een ticket naar Stresa. In kosten zal het niet schelen, en op het vliegveld is een loket, maar op Busto zelf ook (Nord ongetwijfeld ook)
2 losse tickets dus . Bedankt voor je hulp Greavy!
Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Ze leveren veel kleine series en als je in een land eenmaal een voet tussen de deur hebt met een toegelaten model is het makkelijker om weer bij Stadler te bestellen dan met een andere trein opnieuw een hele papierwinkel en lange toelatingsprocedure door te moeten.
Ja precies, slim aangepakt dus. Neemt niet weg dat ik graag eens wat anders wil zien, gelukkig komen er CAFjes en ICNGs aan
De Lage Landen bezorgen CAF sowieso wel het nodige werk, want naast de NS sprinters levert CAF ook de nieuwe trams van Utrecht, Amsterdam en is er een grote order uit België.
Geen leuke ochtend voor de mensen die gebruik maken van South West Trains. Door een seinstoring bij Earsfield is vrijwel al het treinverkeer van/naar London Waterloo gestaakt, alleen de lijn vanuit Reading rijdt nog.
Komende zondag een rondje treinen met oudste zoon (5). Ik met een dagkaart, hij met een railrunner. Is het dan überhaupt bijv. mogelijk om Rotterdam-Schiphol met Thalys te doen? Reserveren is sowieso verplicht, wat bijbetalen wil ik ook best maar het lijkt allemaal wat ingewikkelder dan de ICE.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Oh, never mind dan. ICE vindt 'ie vast ook wel mooi.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Drie kwartier trouwens van Amsterdam Centraal naar Utrecht. Ommetje via Hilversum zeker?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 24 juli 2017 08:13 schreef JDude het volgende: Komende zondag een rondje treinen met oudste zoon (5). Ik met een dagkaart, hij met een railrunner. Is het dan überhaupt bijv. mogelijk om Rotterdam-Schiphol met Thalys te doen? Reserveren is sowieso verplicht, wat bijbetalen wil ik ook best maar het lijkt allemaal wat ingewikkelder dan de ICE.
Babbeltje maken met Thalys personeel helpt vaak wel, die knijpen wel eens een oogje toe
Op maandag 24 juli 2017 07:36 schreef James1988 het volgende: Geen leuke ochtend voor de mensen die gebruik maken van South West Trains. Door een seinstoring bij Earsfield is vrijwel al het treinverkeer van/naar London Waterloo gestaakt, alleen de lijn vanuit Reading rijdt nog.
Ik wil volgende week per ov vanuit Goor naar vliegveld FMO. Nu heb ik 2 opties 8:30 vertrekken en 9:40 aankomen in Rheine waar ik moet overstappen naar een pendelbus met reistijd onbekend óf twee uur later vertrekken wat eigenlijk te krap is, want het vliegtuig vertrekt 12:45. Zijn er nog andere opties, bv. via Gronau?
Ik wil volgende week per ov vanuit Goor naar vliegveld FMO. Nu heb ik 2 opties 8:30 vertrekken en 9:40 aankomen in Rheine waar ik moet overstappen naar een pendelbus met reistijd onbekend óf twee uur later vertrekken wat eigenlijk te krap is, want het vliegtuig vertrekt 12:45. Zijn er nog andere opties, bv. via Gronau?
Niets ten nadele van Stadler hoor, die lui hebben het slim aangepakt en ze leveren goede producten.
Goede producten zonder gedonder ook. Ik las van de week in de krant in Münster dat DB ongeveer 60 treinen van PESA had besteld en dat dat een totale ramp is Die Polen in eerste instantie treinen hadden geproduceerd die te breed waren, en vervolgens bleken de motoren te zwak te zijn om bergop te kunnen gaan in het Sauerland. Resultaat was in ieder geval minimaal een jaar vertraging, en het gevolg was dat DB nu buitendienst gestelde treinen, die ook nog eens korter waren, moest gaan inzetten.
Zover was ik ook. Ik was meer op zoek naar de alternatieven, maar die zijn ook niet geweldig Wordt toch de eerste internationale trein. Bedankt.
Je kan via Munster zoals ook in die link staat, weet niet of dat veel sneller is (denk het niet) maar de bus rijdt in ieder geval 1 a 2 keer per uur, dat is al vaker dan je dacht
Münster is een half uur langzamer dan Osnabrück, maar het kan wel elk uur, je hebt in Münster een ruimere overstap dan in Osnabrück en het zal ongetwijfeld ook nog goedkoper zijn, want Enschede-Flughafen kan denk ik met een VGM-kaartje.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Buslijn S50 ziet er goed uit qua reistijd. Dat het iets langer duurt vind ik niet erg, zolang ik maar vaker een trein heb. Je zult maar de aansluiting op de internationale trein in Hengelo missen doordat de boemel vanuit Goor defect is (wel eens meegemaakt), dan heb ik een probleem
Op maandag 24 juli 2017 11:21 schreef dennistd het volgende: Münster is een half uur langzamer dan Osnabrück, maar het kan wel elk uur, je hebt in Münster een ruimere overstap dan in Osnabrück en het zal ongetwijfeld ook nog goedkoper zijn, want Enschede-Flughafen kan denk ik met een VGM-kaartje.
Kan ik dat VGM-kaartje ook in Enschede kopen? Volgens de reisplanner kost Enschede - Münster ¤16,80. Lijn RB64 met een reistijd van 1:12.
Daar heb je wel 2x een krappe bus-overstap. Afhankelijk van het aantal mensen kun je ook nog een dagkaart VGM overwegen: die kost ¤41,50 voor max. 5 personen (of ¤36,20 na 9u). Die dagkaart komt in elk geval gewoon uit de DB-automaat op station Enschede of in de trein (veel overstaptijd heb je niet namelijk, en in de trein staat ook een kaartautomaat).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het Britse RAIB doet onderzoek naar een explosie onder een Class 455. Een paar weken geleden vond er voor de derde keer een explosie plaats onder een treinstel van dat type, die vermoedelijk wordt veroorzaakt door een constructiefout in de nieuwe tractie-apparatuur die wordt ingebouwd in de serie. Door die fout zou explosief gas zich ophopen in de apparatuurkasten.
NS doet haar naam weer eer aan. Sprinters tussen Den Haag en Dordrecht hebben 8 bakken, dus twee conducteurs nodig. In al hun wijsheid hebben ze besloten een van de twee conducteuren te laten wisselen in Rotterdam... En als die te laat is dan wordt de hele trein maar opgeheven.
Hoe strikt/kinderachtig zijn conducteurs als je met een groepsticket Schiphol-Ommen opstapt om Amsterdam centraal?
Heb gisteravond voor een paar honderd euro aan treinkaarten gekocht, maar was even vergeten dat een aantal personen al eerder aankwamen en hun reis dus starten op Amsterdam Centraal. Kunnen ze beter een kaartje naar Almere Centrum kopen of niet?
Op dinsdag 25 juli 2017 19:19 schreef dennistd het volgende: Via Amsterdam Centraal is niet: - korter in tariefeenheden - sneller in tijd - minder overstappen
Er is dus geen enkele reden om via Centraal te reizen. Kans op een boete bij controle is dan ook best aanwezig.
Op dinsdag 25 juli 2017 19:19 schreef dennistd het volgende: Via Amsterdam Centraal is niet: - korter in tariefeenheden - sneller in tijd - minder overstappen
Er is dus geen enkele reden om via Centraal te reizen. Kans op een boete bij controle is dan ook best aanwezig.
Voor vertrek even naar HC lopen en die doen vaak niet zo moeilijk hoor
Voor vertrek even naar HC lopen en die doen vaak niet zo moeilijk hoor
Met een normaal kaartje niet denk ik, maar als je ziet hoeveel misbruik er van die groepsretours gemaakt wordt zou ik als ik hc was toch moeite mee hebben.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Met een normaal kaartje niet denk ik, maar als je ziet hoeveel misbruik er van die groepsretours gemaakt wordt zou ik als ik hc was toch moeite mee hebben.
Vandaar de vraag ook omdat er veel misbruik van die kaartjes is gemaakt.
Aanstaand weekend zal er een commercial worden opgenomen voor de NS. In het havengebied van Amsterdam op zaterdag, station s'Hertogenbosch en Rotterdam Centraal op zondag zijn de opnames. Dat eerste zal de Houtrakpolder zijn, lijkt mij.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Goede producten zonder gedonder ook. Ik las van de week in de krant in Münster dat DB ongeveer 60 treinen van PESA had besteld en dat dat een totale ramp is Die Polen in eerste instantie treinen hadden geproduceerd die te breed waren, en vervolgens bleken de motoren te zwak te zijn om bergop te kunnen gaan in het Sauerland. Resultaat was in ieder geval minimaal een jaar vertraging, en het gevolg was dat DB nu buitendienst gestelde treinen, die ook nog eens korter waren, moest gaan inzetten.
Als gevolg rijdt de ruim 2 uur durende dienst tussen Hagen en Warburg met gare Talent-treinen. De veel comfortabeler BR628 zijn op die route verdwenen en op vier ritten na ook de BR612.
Trouwens Abellio valt nog vaak uit tussen Arnhem en Emmerich. Tegenwoordig wordt er bij een storing gependelt tussen Arnhem en Emmerich, waarbij je vanuit Wesel naar Zevenaar +25 krijgt. Andere kant op +5. Daarnaast rijdt soms de 2300 (die NL in mag) achterop de 2200 (die NL niet in mag) tussen Düsseldorf en Wesel, waardoor in Wesel eerst de 2200 eraf moet voordat de 2300, waardoor er meteen +10 ontstaat voor iedereen die over Wesel heen moeten.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Met een normaal kaartje niet denk ik, maar als je ziet hoeveel misbruik er van die groepsretours gemaakt wordt zou ik als ik hc was toch moeite mee hebben.
Het gaat om een tiental kaartjes? Als je het gewoon vertelt en beetje lief vraagt doen ze bijna nooit moeilijk. Het scheelt 70 cent op een kaartje..
Ik ben eens op het NS-forum beland, in een draadje over de IC Den Haag - Eindhoven (1100). Een boze reiziger klaagt -terecht- over de slechte prestaties van de 1100 en zegt "Stop de ICD".
Vervolgens reageert daar één of andere knuppel met dit:
Diegene heeft het inlevingsvermogen van een verlepte komkommer.
Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten?
Op woensdag 26 juli 2017 05:50 schreef MTL het volgende: Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten?
Het is voor gebruikers door gebruikers. En dat is fucking achterlijk voor een bedrijf als NS. Het mag best een factor zijn maar het stikt er van de fanboys.
Veel te duur om 20 meerspanningsstellen te bouwen als er maar 7 meerspanningsstellen nodig zijn. Een meerspanningsstel is nog altijd wat duurder dan een enkelspanningsstel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Veel te duur om 20 meerspanningsstellen te bouwen als er maar 7 meerspanningsstellen nodig zijn. Een meerspanningsstel is nog altijd wat duurder dan een enkelspanningsstel.
Niet in alle gevallen. Zoals 3kv/1,5kv bijvoorbeeld
Op woensdag 26 juli 2017 05:50 schreef MTL het volgende: Mag ik zeggen dat ik, na even rondkijken, tot de conclusie kom dat er slechts een paar mensen rondlopen die werkelijk enigszins iets van treintjes weten?
Op dinsdag 25 juli 2017 21:37 schreef James1988 het volgende: Ik denk dat dat probleem niet zo makkelijk meer op te lossen is, nu die dingen eenmaal gebouwd zijn...
Wel jammer. Ik stel me voor dat het technisch mogelijk moet zijn om dat modulair uit te voeren. Dat je bijvoorbeeld in het geval van een GTW een extra meerspannings-tractiebakje ertussen kunt klikken. Dat zou toch handig zijn. Flexibel. Tegen beperkte kosten want gestandaardiseerd.
ALS daar in het verleden meteen goed over nagedacht zou zijn geweest
Wel jammer. Ik stel me voor dat het technisch mogelijk moet zijn om dat modulair uit te voeren. Dat je bijvoorbeeld in het geval van een GTW een extra meerspannings-tractiebakje ertussen kunt klikken. Dat zou toch handig zijn. Flexibel. Tegen beperkte kosten want gestandaardiseerd.
ALS daar in het verleden meteen goed over nagedacht zou zijn geweest
Huh, we hebben het hier toch over een trein van Stadler? Alles wat die Zwitsers maken is modulair uitgevoerd. Technisch zou het geen probleem moeten zijn, maar ook al zijn de kosten beperkt: niemand gaat dat betalen als het niet strikt noodzakelijk is.
Op dinsdag 25 juli 2017 19:13 schreef derLudolf het volgende: Hoe strikt/kinderachtig zijn conducteurs als je met een groepsticket Schiphol-Ommen opstapt om Amsterdam centraal?
Heb gisteravond voor een paar honderd euro aan treinkaarten gekocht, maar was even vergeten dat een aantal personen al eerder aankwamen en hun reis dus starten op Amsterdam Centraal. Kunnen ze beter een kaartje naar Almere Centrum kopen of niet?
vanaf 13 april mag dat niet meer zeggen de voorwaarden, voor die datum was het vertrekstation niet van belang. in theorie kan je er een pret voor krijgen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ik zou zeggen dat het wel een lastige situatie is. Want opstappen mag dan niet maar je kan niet controleren waar je bent opgestapt. Daarbij speelt dan nog dat op Schiphol-Weesp de routes via Duivendrecht en Amsterdam Centraal in tariefeenheden even lang zijn wat ook geldt voor Weesp-Zwolle via Almere en Amersfoort. Kortom: Je mag niet opstappen op Amsterdam Centraal maar wel reizen via Amsterdam Centraal en Amersfoort als je dat zou willen. Hoe gaan ze dat controleren?
Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
quote:
Het NS-traject dat de NS Reisplanner u heeft geadviseerd voor een reis, (uitgezonderd reizen met een via station). Over het algemeen is dit de route waarlangs de bestemming (naar uw keuze) 1) het eerst wordt bereikt of 2) met de kortste reistijd wordt bereikt 3) met de minste overstappen wordt bereikt of 4) met de minste tariefeenheden wordt bereikt dan wel (indien van toepassing) het traject waarop conform uw Vervoerbewijs gereisd mag worden. De bovengenoemde keuze mogelijkheid geldt uitsluitend voor de door NS geëxploiteerde trajecten en treinen. Met betrekking tot trajecten waar andere vervoerders rijden geldt deze keuzemogelijkheid dus niet altijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 26 juli 2017 12:22 schreef dennistd het volgende: Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
[..]
We zijn niet allemaal buschauffeurs, babbel gewoon met die HC. Als ze hier al moeilijk over gaan doen enkeltje klantenservice en je hebt een bloemetje in de bus.
Op woensdag 26 juli 2017 12:22 schreef dennistd het volgende: Nee, je mag niet via Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen: dat is namelijk niet sneller, niet minder overstappen en ook niet minder tariefeenheden.
[..]
Een gelijk aantal tariefeenheden met de kortste route maakt dat het nog steeds de route is met de minste tariefeenheden. Druif.
Ik hou het er op dat je de oude regels nog in je hoofd hebt.
De regel is nu dat je een route moet volgen die de reisplanner aangeeft. Die reisplanner zegt in dit geval niet dat je via Amsterdam Centraal en Amersfoort mag.
Op dinsdag 25 juli 2017 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik ben eens op het NS-forum beland, in een draadje over de IC Den Haag - Eindhoven (1100). Een boze reiziger klaagt -terecht- over de slechte prestaties van de 1100 en zegt "Stop de ICD".
Vervolgens reageert daar één of andere knuppel met dit: [ afbeelding ]
Diegene heeft het inlevingsvermogen van een verlepte komkommer.
"If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."
Ik snap de gladde marketing jongens van NS hier ook niet echt. stoptrein sprinter sneltrein intercity(-die-bijna-overal-stopt) ; Fyra ICD . Intercity over de hsl met het materieel van de icd die daarna nog een stukje verder rijdt: intercity.
[ Bericht 10% gewijzigd door Eix op 26-07-2017 17:55:04 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
vandaag was de laatste dag dat figuranten te horen zouden krijgen of ze komend weekend in actie mogen komen voor de opnames van een NS commercial. daar zit ik zelf niet bij. verder zal ik geen info meer krijgen over hoe of wat, behalve dat het van 9:00 tot 15:30 zou zijn in het havengebied Amsterdam.
[ Bericht 3% gewijzigd door spectrumanalyser op 27-07-2017 21:51:08 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op dinsdag 25 juli 2017 23:26 schreef James1988 het volgende: Ik ben eens op het NS-forum beland, in een draadje over de IC Den Haag - Eindhoven (1100). Een boze reiziger klaagt -terecht- over de slechte prestaties van de 1100 en zegt "Stop de ICD".
Vervolgens reageert daar één of andere knuppel met dit: [ afbeelding ]
Diegene heeft het inlevingsvermogen van een verlepte komkommer.
Die had ik ook gezien, wat een figuur
Voor de rest vind ik dat forum een sneue bende. Veel getypt in caps "STOP DE ICD" "SCHANDALIG" "WANBELEID" enz enz. Alsof ze dan opeens we/meer gelijk hebben en de mods daar komen ook altijd met ontzettende dooddoeners aan
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Want het kost heel veel geld, moeite, tijd en maakt van mensen die geen genderidentiteitsproblemen hebben mindere mensen ofzo?
Ohja, ik was de zuurgraad in dit topic vergeten.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
De zuurgraad? Jij komt hier zuur doen over een onschuldige wijziging van de kant van NS om iets waar jij je niet aan kan relateren te wijzigen en als je daarop gewezen wordt dan is degene die je daarop wijst zuur?
Mij interesseert het echt helemaal geen klap of ze me nou aanspreken met "Dames en heren" of "Beste reizigers".
Ik hoop alleen wel dat ze de automatische omroep een beetje fatsoenlijk afstellen, anders zie ik het nog wel gebeuren dat de FLIRT-omroep het over "bes-terei-gers" heeft ofzo
De zuurgraad? Jij komt hier zuur doen over een onschuldige wijziging van de kant van NS om iets waar jij je niet aan kan relateren te wijzigen en als je daarop gewezen wordt dan is degene die je daarop wijst zuur?
Wat jij wil, ik blijf dames en heren omroepen. Sue me
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op vrijdag 28 juli 2017 11:25 schreef James1988 het volgende: Mij interesseert het echt helemaal geen klap of ze me nou aanspreken met "Dames en heren" of "Beste reizigers".
Ik hoop alleen wel dat ze de automatische omroep een beetje fatsoenlijk afstellen, anders zie ik het nog wel gebeuren dat de FLIRT-omroep het over "bes-terei-gers" heeft ofzo
Overigens kan ik me beter identificeren met een koffer dus ik wil graag dat koffers benoemd worden.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.