SPOILER: Voor de dames ..Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2017 19:08:27 (Trivia) ]
It ain't over till the shoey is done. En die is donequote:
Waarom klik je op die spoiler?quote:Op zondag 9 juli 2017 18:54 schreef Swetsenegger het volgende:
die spoiler voor de dames... Die gozer is zo fruity als ze maar gemaakt worden.
Niks. Ik ook niet. Maar potjecreme en nog wat andere dames worden er erg blij vanquote:
Voor SOMMIGE dames dan tochquote:
Daar was al een website voorquote:Op zondag 9 juli 2017 18:58 schreef CrashO het volgende:
En we hebben nu ook een eckte Max finish timer onderin de OP ™ ®
Nu hoef je niet te klikken En deze laat dagen, uren en minuten zien.quote:
quote:Op zondag 9 juli 2017 18:58 schreef CrashO het volgende:
En we hebben nu ook een eckte Max finish timer onderin de OP ™ ®
https://www.f1today.net/n(...)dere-coureurs-willenquote:Christian Horner was na de race in Oostenrijk heel blij met het vijfde podium op een rij van Daniel Ricciardo, maar wilde bij Sky Sports vooral benadrukken dat hij erg meeleeft met Max en dat alle geruchten in de media over mogelijke transfers op niks gebaseerd zijn: “Max’ auto ging in anti-stall mode bij de start door een probleem met de koppeling en daarna werd hij eruit getikt bij bocht 1 en het leek toch wel alsof hij een stevige tik kreeg. Daarna had hij een nog groter probleem, maar we weten niet of beide defecten aan elkaar gerelateerd waren, dat kunnen we pas onderzoeken als we de auto weer in de pit hebben. Het is echt extreem zwaar wat Max nu doormaakt. Hij zal hier uiteindelijk sterker van worden en we moeten niet vergeten hoe jong hij nog is, maar nu krijgt hij tik na tik. Zeker als je bedenkt dat zijn teamgenoot podium na podium pakt, komt dat hard aan. Maar hij is zo geweldig bezig, als het hem een paar races meezit denk ik dat hij zomaar drie races op rij kan winnen.”
En jij bent dan uiteraard geen na-aperquote:Op zondag 9 juli 2017 19:16 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
weet iemand waar ik een kimoa zonnebril kan kopen?
die daniiiiil kvyat had er ook eentje op z'n knar zag ik met de interviews, na-aper
via ideal, ik doe niet aan creditcards of paypal
https://kimoa.com/eu_en/accessories/sunglasses
je moet idd 18 jaar of ouder zijn voor paypal en cc.quote:Op zondag 9 juli 2017 19:16 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
weet iemand waar ik een kimoa zonnebril kan kopen?
die daniiiiil kvyat had er ook eentje op z'n knar zag ik met de interviews, na-aper
via ideal, ik doe niet aan creditcards of paypal
https://kimoa.com/eu_en/accessories/sunglasses
quote:Op zondag 9 juli 2017 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij bent dan uiteraard geen na-aper
jij snapt er ook niks vanquote:Op zondag 9 juli 2017 19:21 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet idd 18 jaar of ouder zijn voor paypal en cc.
Welkom in 2017.quote:Op zondag 9 juli 2017 19:16 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
via ideal, ik doe niet aan creditcards of paypal
paypal vertrouw ik nietquote:Op zondag 9 juli 2017 19:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Welkom in 2017.
Neem PayPal or een creditcard.
Ben je 12 of heb je een BKR registratie omdat je nog dat leuke truitje via lenen.nl had gefixed. Neem dan een oplaadbare prepaid mastercard: https://prepaid.yourmastercard.nl/
ja kan ook, vraag het wel aan m'n maat als die prepaid niks wordtquote:Op zondag 9 juli 2017 19:27 schreef CrashO het volgende:
[..]
Of leen een creditcard van een katvanger bekende en betaal daarmee.
Waarom vertrouw je paypal niet?quote:Op zondag 9 juli 2017 19:29 schreef zoonvaneengeweer het volgende:
[..]
paypal vertrouw ik niet
thanks voor de tip, zal die prepaid mastercard eens onderzoeken
Deed ie volgens mij sowieso al niet. Getuige zijn kwalificatie gisteren.quote:Op zondag 9 juli 2017 19:36 schreef beantherio het volgende:
De winst van dit weekend is dat Max zich niet meer al te druk lijkt te maken om negatieve gebeurtenissen waar ie toch geen invloed op heeft. Dat is denk ik heel verstandig.
ik heb een bekende die iets van 50 euro met paypal betaalde, 300 euro zien kwijtrakenquote:
Treurigquote:
Als ie die al haaltquote:Op zondag 9 juli 2017 19:45 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat wordt weer genieten van Max in de opwarmronde
Nope, de koppeling / bak wordt door RBR zelf gemaakt.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:01 schreef THEFXR het volgende:
is de koppeling een onderdeel wat Renault bij zijn motoren levert?
Welnee, VER moet gewoon terug naar VES. Zei VER (Vergne) ook alquote:Op zondag 9 juli 2017 19:59 schreef Klummie het volgende:
Er is een engineer bij Max die door Sainz Sr is omgekocht.
Nopequote:Op zondag 9 juli 2017 20:01 schreef THEFXR het volgende:
is de koppeling een onderdeel wat Renault bij zijn motoren levert?
Geef hem eens ongelijk... 6 races van de 9 in 2017 uitgevallenquote:Op zondag 9 juli 2017 20:04 schreef THEFXR het volgende:
Als Max volgende wk uitvalt door de auto, zie ik hem wel ontploffen zoals Jos.
Ik niet. Vandaag was duidelijk dat hij in de berusting zit (al baakt hij terecht nog steeds als een stekker)quote:Op zondag 9 juli 2017 20:04 schreef THEFXR het volgende:
Als Max volgende wk uitvalt door de auto, zie ik hem wel ontploffen zoals Jos.
En elke domme lul kan met de hype meeblaten, sterker nog, daarvoor zit er weinig anders op.quote:Op zondag 9 juli 2017 17:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
-De juiste gevechten zoekt Max. En die wint ie.
-Uit de probleemzones blijven kan niet altijd. Ook een Vettel en Lewis zitten daar wel eens in.
-Kwalificeren naar een goed rondje naar Q3 toewerken, de laatste 5 GP's ofzo is hij en elke Q sneller geweest dan de sessie ervoor én is hij sneller geweest dan zijn teammaat die als kwalificatiebeest te boek staat. Toevallig dat het gisteren niet lukte. En daar kon hij niets aan doen, want geel en geen DRS. Dattie de verloren tijd alsnog goed probeerde te maken doet daar niets aan af.
-Consistent zijn lukt niet heel erg met of een auto die stuk gaat of eraf gekegeld worden buiten je schuld om. Alonso, Lewis, Kimi en Vettel zijn er ook meerdere malen op dergelijke manieren afgekegeld buiten hun schuld om.
-Nee, het gaat echt niet snel die ontwikkeling.
Godtering Weltschmerz, serieus, laat je een keer nakijken. Of ga er eens eentje drinken samen met JV en dan bedoel ik niet Jos.
Man man man.
Elke debiel kan zien dat hetgeen wat Max doet ronduit fenomenaal is.
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het bij Ferrari om meer kwaliteiten gaat dan waarvoor Verstappen nu wordt bejubeld, vaak nog terecht ook. Het meehelpen ontwikkelen van de auto is natuurlijk het lastigst te beoordelen van buiten het team, maar ervaring telt daarin natuurlijk wel zwaar en hij heeft zich ook weer niet onderscheiden in een scherp oog voor de problemen bij RB, eerst ging het prima en zouden ze er kort op zitten, daarna was het de motor, terwijl het qua chassis toch iets anders bleek te liggen.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat Verstappen niet goed is in het bijdragen aan de ontwikkeling van de auto? Daar ben ik wel benieuwd naar
Nee, dat heeft Alonso toen zelf beweerd. Ik heb veel reden om aan te nemen dat Alonso daar helemaal niet goed in is. Hoe goed Hamilton daar destijds meteen in was weet ik niet, maar dat ze bij Mercedes nu tegen allerlei bandenraadsels aanlopen en het team wegloopt met Bottas wijst ook in een bepaalde richting.quote:Op zondag 9 juli 2017 18:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In het verleden heeft hij gezegd dat ALO daar goed in is en dat HAM daar van profiteerde. Nou we zijn bij McLaren en hebben gezien bij Ferrari hoe goed ALO daarin is.
Wie?quote:Op zondag 9 juli 2017 20:12 schreef Monolith het volgende:
Weltschmerz wil graag tegendraads zijn, laat die knul lekker.
goeie eigenschapquote:Op zondag 9 juli 2017 20:12 schreef Monolith het volgende:
Weltschmerz wil graag tegendraads zijn, laat die knul lekker.
Sowieso niet op reagerenquote:Op zondag 9 juli 2017 20:12 schreef Monolith het volgende:
Weltschmerz wil graag tegendraads zijn, laat die knul lekker.
Die Horner begint een beetje op een bandje te lijken... zegt elke keer hetzelfde.quote:Op zondag 9 juli 2017 19:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al gehoord op Sky, maar nog even hier:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)dere-coureurs-willen
Zou hij ook niet gedaan hebben met dat clutch issuequote:Op zondag 9 juli 2017 20:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die Horner begint een beetje op een bandje te lijken... zegt elke keer hetzelfde.
Blablabla fix die auto. Ook nu weer technische problemen waardoor ik geen enkel vertrouwen heb dat hij zonder het ongeval de race wél uit zou rijden.
Precies:quote:Op zondag 9 juli 2017 20:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zou hij ook niet gedaan hebben met dat clutch issue
quote:"Waarschijnlijk was er bij de start al iets kapot", zegt Verstappen, die de auto voelde trillen en schudden toen hij wilde starten. "Ik had de finish nooit gehaald. Die crash was pech, maar ik had de race sowieso niet uitgereden. Want het team tegen me gezegd heeft? Sorry, sorry, sorrry. Dat het niet mag gebeuren. Zeker niet zo vaak. En dat ze nog nooit zo veel uitvalbeurten in korte tijd gehad hebben. Maar ik koop daar allemaal niets voor."
Beetje flauw. Al heeft Weltschmerz een mening waar de meesten het niet mee eens zijn, hij heeft in ieder geval een eigen mening, die wel onderbouwd is.quote:
Mwah, hij zit er nog wel eens naast hoorquote:Op zondag 9 juli 2017 21:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje flauw. Al heeft Weltschmerz een mening waar de meesten het niet mee eens zijn, hij heeft in ieder geval een eigen mening, die wel onderbouwd is.
Aannames misbruiken als argumentatie noem ik geen onderbouwing.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje flauw. Al heeft Weltschmerz een mening waar de meesten het niet mee eens zijn, hij heeft in ieder geval een eigen mening, die wel onderbouwd is.
Nee, die is niet onderbouwd. Igg niet met feiten.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje flauw. Al heeft Weltschmerz een mening waar de meesten het niet mee eens zijn, hij heeft in ieder geval een eigen mening, die wel onderbouwd is.
quote:Op zondag 9 juli 2017 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Saaie race, alleen de laatste 3 ronden waren interresant. Er is ook echt helemaal niks gebeurd.
Nou de eerste bocht gebeurde er anders genoeg!!!!quote:
Player gespot.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:48 schreef nils7 het volgende:
Sooow weer ¤1500 down The drain Max hahaha
Kan gebeuren.
Morgen maar m’n 5 jarige anniversary met m’n vriendin vieren in Hangar 7 :-)
Een mclaren die buitenom inhaalde, dat was het wel.quote:Op zondag 9 juli 2017 21:19 schreef trein2000 het volgende:
Saaie race, alleen de laatste 3 ronden waren interresant. Er is ook echt helemaal niks gebeurd.
Je had ingezet op Max? Flink gokje hoorquote:Op zondag 9 juli 2017 21:48 schreef nils7 het volgende:
Sooow weer ¤1500 down The drain Max hahaha
Kan gebeuren.
Morgen maar m’n 5 jarige anniversary met m’n vriendin vieren in Hangar 7 :-)
quote:Op zondag 9 juli 2017 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je had ingezet op Max? Flink gokje hoor
Tenzij ik het verklap. Maar nah.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:37 schreef Geralt het volgende:
Nouja je ken nooits weten natuurlijk! Dat is het mooie van internet
Ik ook maar tegelijkertijd zou het me ook niet verbazen als ie op het podium eindigt.quote:Op zondag 9 juli 2017 22:40 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Heb me er al op ingesteld dat op Silverstone Max niet finished. Afgelopen GP's blijf je nog hopen, maar nu is alle hoop hier weg. Zal me niks verbazen als ie hem nu zelf van de baan jankt.
Die wil ik wel aan gaan.quote:
Nee joh, dit is de echte grote speler:quote:
quote:
Max heeft de sowieso tot nu toe het minste aantal kilometers afgelegd.quote:Op zondag 9 juli 2017 23:01 schreef Peterselieman het volgende:
Een voordeel voor Max: zijn motor heeft niet veel kilometers op de teller gekregen
Eindelijkquote:
4 kaartjesquote:Op zondag 9 juli 2017 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je had ingezet op Max? Flink gokje hoor
Ricciardo waag ik ook al niet.
De laatste 3 rondes waren spannend.quote:Op maandag 10 juli 2017 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is er komende week wél regen? Wat een saaie GP zeg..
Je bedoelt de analyse van de grotere problemen? Want heb het idee dat Verstappen tijdens races juist vrij precies doorgeeft wat er volgens hem aan de hand is met de auto. Al is bijdrage leveren aan de ontwikkeling natuurlijk wel breder dan dat.quote:Op zondag 9 juli 2017 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En elke domme lul kan met de hype meeblaten, sterker nog, daarvoor zit er weinig anders op.
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg dat het bij Ferrari om meer kwaliteiten gaat dan waarvoor Verstappen nu wordt bejubeld, vaak nog terecht ook. Het meehelpen ontwikkelen van de auto is natuurlijk het lastigst te beoordelen van buiten het team, maar ervaring telt daarin natuurlijk wel zwaar en hij heeft zich ook weer niet onderscheiden in een scherp oog voor de problemen bij RB, eerst ging het prima en zouden ze er kort op zitten, daarna was het de motor, terwijl het qua chassis toch iets anders bleek te liggen.
[..]
Nee, dat heeft Alonso toen zelf beweerd. Ik heb veel reden om aan te nemen dat Alonso daar helemaal niet goed in is. Hoe goed Hamilton daar destijds meteen in was weet ik niet, maar dat ze bij Mercedes nu tegen allerlei bandenraadsels aanlopen en het team wegloopt met Bottas wijst ook in een bepaalde richting.
Ik vind Verstappen een heel groot talent die veel extra's heeft, maar talent is niet het eindproduct. Zo'n houding van 'ik rij ze er nog liever vanaf' en we kunnen best met 3 auto's naast elkaar de bocht door werkt pest als je vanuit een underdogpositie podia en een incidentele overwinning wil scoren, maar Ferrari dat voor de titelstrijd gaat heeft eenn stuk minder aan dat soort jeugdige bravoure. Hij had gewoon geen goede kwalificatie gisteren en sneller zijn dan Ricciardo is één, dat verschil omzetten in startpositie is twee. We kunnen de ene keer wel gaan roepen hoe volwassen hij is, en telkens als hij iets niet goed doet roepen dat hij nog zo jong is, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Elke keer dat zijn leeftijd er als verzachtende omstandigheid moet worden bijgehaald is een indicatie dat hij vooralsnog een groot talent is. Ferrari is niet een team dat graag een gokje waagt met een talent, die willen een dragende coureur.
Max weet inderdaad erg veel van de techniek. Dat is hem van jongs af aan meteen bijgebracht.quote:Op maandag 10 juli 2017 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je bedoelt de analyse van de grotere problemen? Want heb het idee dat Verstappen tijdens races juist vrij precies doorgeeft wat er volgens hem aan de hand is met de auto. Al is bijdrage leveren aan de ontwikkeling natuurlijk wel breder dan dat.
Verder prima verhaal, snap niet dat men daar zo gefrustreerd op reageert hier.
Dit, wilde het ook al hier neer zetten, maar had geen eens zin om die domme statements met zijn zelf verzonnen feitjes van hem te ontkrachten.quote:Op maandag 10 juli 2017 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max weet inderdaad erg veel van de techniek. Dat is hem van jongs af aan meteen bijgebracht.
Jos deed zelf ook de motoren op de karts en de afstelling van de hele kart en motor.
Ricciardo geeft zelf toe dat hij daar nog heel wat van kan leren. Maar dat soort dingen hoor je van Wereldpijn niet graag want dat past niet in zijn verhaal.
Hammie teleurgesteld? Hij mag juist blij zijn dat hij van plek acht te zijn gestart vierde kon worden. Dacht hij werkelijk dat hij gisteren had moeten winnen?quote:Op zondag 9 juli 2017 23:25 schreef potjecreme het volgende:
Lewis Hamilton has pleaded for understanding about his perceived post-race unhappiness at the Austrian GP after falling 20 points behind Sebastian Vettel in the title race.
http://www.skysports.com/(...)ifficult-austrian-gp
[ afbeelding ]
Het feit dat hij van plaats acht moest starten zal ook deel van de teleurstelling uitmaken. Doe eens reëel.quote:Op maandag 10 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hammie teleurgesteld? Hij mag juist blij zijn dat hij van plek acht te zijn gestart vierde kon worden. Dacht hij werkelijk dat hij gisteren had moeten winnen?
Echt bizar dat daar dan weer ophef over is. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld.quote:Op maandag 10 juli 2017 11:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het feit dat hij van plaats acht moest starten zal ook deel van de teleurstelling uitmaken. Doe eens reëel.
https://www.motorsport.co(...)lonso-return-928941/quote:“Alonso may well have shown the desire to return [to Ferrari], but he did not find the right response from our side,” said Marchionne. “We’re not interested.
“As for Verstappen we have not signed anything. Before the end of the year you'll know."
Twee plekken heeft hij aan zichzelf te wijten en de rest aan de bak. Hij kan het ook van een meer positieve kant bekijken en dat is dat hij ondanks de pech toch nog vierde is geworden en dat er met zijn race verder weinig mis wasquote:Op maandag 10 juli 2017 11:18 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het feit dat hij van plaats acht moest starten zal ook deel van de teleurstelling uitmaken. Doe eens reëel.
Ik zie dan ook niet echt gebeuren dat Hamilton van Bottas gaat verliezen of hij moet echt meerdere malen uitvallen. De strijd met Vettel lijkt me wel spannend worden, Vettel is momenteel echt snel maar ook bij hem kan 1 keer een mindere wedstrijd weer betekenen dat Hamilton op zijn minst op gelijke hoogte komt.quote:Op maandag 10 juli 2017 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Echt bizar dat daar dan weer ophef over is. Lijkt me de normaalste zaak van de wereld.
Voor Hamilton is het wel pijnlijk dat het verschil tussen hem en Vettel groter is dan tussen hem en Bottas. Als hij dit jaar opnieuw van zijn teamgenoot verliest, een newbie nota bene, zou dat zijn reputatie flinke schade aandoen.
Marchionne voert gewoon de druk op Kimi nog verder op. Die rijdt in 2018 ook nog gewoon voor Ferrariquote:Op maandag 10 juli 2017 11:24 schreef SnowOokami het volgende:
Hoppa Max naar Ferrari
[..]
https://www.motorsport.co(...)lonso-return-928941/
Zo, alle geruchten nu ook eindelijk uit de lucht. Beter ook dat hij blijft bij RB. Leuk en competitief team. Marko en Horner hebben een zeer hoge pet op van Verstappen (en Ricciardo), gewoon een fijn team om voor te rijden lijkt me.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:16 schreef jpjedi het volgende:
http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral
Ja, teleurgesteld. Hij wil zo hoog mogelijk eindigen. Raar hè voor een sporter.quote:Op maandag 10 juli 2017 11:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hammie teleurgesteld? Hij mag juist blij zijn dat hij van plek acht te zijn gestart vierde kon worden. Dacht hij werkelijk dat hij gisteren had moeten winnen?
En als de ontwikkeling zo doorgaan zijn ze halverwege volgend seizoen ook competitief....quote:Op maandag 10 juli 2017 12:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zo, alle geruchten nu ook eindelijk uit de lucht. Beter ook dat hij blijft bij RB. Leuk en competitief team. Marko en Horner hebben een zeer hoge pet op van Verstappen (en Ricciardo), gewoon een fijn team om voor te rijden lijkt me.
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Max bij RB blijft in 2018. Maar voor 2019 weet ik het zo nog niet. Er lijkt toch wel het een en ander te spelen op de achtergrond.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:23 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Zo, alle geruchten nu ook eindelijk uit de lucht. Beter ook dat hij blijft bij RB. Leuk en competitief team. Marko en Horner hebben een zeer hoge pet op van Verstappen (en Ricciardo), gewoon een fijn team om voor te rijden lijkt me.
Zit ook niet veel haast achter, hij is nog maar 19. Jongen heeft nog gewoon makkelijk 12 tot 13 jaar formule 1 in het vooruitzicht als hij goed blijft rijden. Kan makkelijk 17 tot 18 jaar worden.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:25 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En als de ontwikkeling zo doorgaan zijn ze halverwege volgend seizoen ook competitief....
Kan hij dan een paar keer winnen als underdog en dan naar eens kijken of bijtekenen de beste optie is.
2019 kan je nog niks over zeggen. Misschien is de Red Bull dan zo competitief dat naar Ferrari gaan helemaal geen zin heeft. Zijn contract loopt in ieder geval tot 2019, dus in principe tot en met dan bij RB.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Max bij RB blijft in 2018. Maar voor 2019 weet ik het zo nog niet. Er lijkt toch wel het een en ander te spelen op de achtergrond.
Ja, zou het ja? Hij is met stip het grootste racetalent op deze aardkloot, zeker van degene die reeds uren in een echt F1 wagen hebben gereden.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Max bij RB blijft in 2018. Maar voor 2019 weet ik het zo nog niet. Er lijkt toch wel het een en ander te spelen op de achtergrond.
Niet pro Max. Ligt gevoelig.quote:Op maandag 10 juli 2017 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je bedoelt de analyse van de grotere problemen? Want heb het idee dat Verstappen tijdens races juist vrij precies doorgeeft wat er volgens hem aan de hand is met de auto. Al is bijdrage leveren aan de ontwikkeling natuurlijk wel breder dan dat.
Verder prima verhaal, snap niet dat men daar zo gefrustreerd op reageert hier.
Volgens mij heeft Max een contract tot 2018 met de optie tot 2019 maar dit weet ik niet zeker. Over performance van de teams valt uiteraard nog weinig te zeggen, al heeft RB wel de slechtse kaarten ten opzichte van FER en MERC met de Renault aandrijving. Nu de regelements wijzigingen waarschijnlijk ook een jaar naar voren komen zal Renault toch ook steeds meer focus daarnaartoe moeten verleggen wat het inhalen van de achterstand vast niet bevordert. Ik ben bang dat het RBR/Renault niet meer gaat lukken voor 2020.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
2019 kan je nog niks over zeggen. Misschien is de Red Bull dan zo competitief dat naar Ferrari gaan helemaal geen zin heeft. Zijn contract loopt in ieder geval tot 2019, dus in principe tot en met dan bij RB.
Ik zie het ook niet gebeuren. 2019? Kan. Maar waarom zou Max daar nu al ja tegen zeggen?quote:Op maandag 10 juli 2017 11:40 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Marchionne voert gewoon de druk op Kimi nog verder op. Die rijdt in 2018 ook nog gewoon voor Ferrari
Sowieso RBR blijft maar doorhameren over dat contract... zoals Olav het gisteren ook zei de makkelijkste manier om daar onderuit te komen is "ik wil niet meer voor jullie rijden"quote:Op maandag 10 juli 2017 12:28 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb er nooit aan getwijfeld dat Max bij RB blijft in 2018. Maar voor 2019 weet ik het zo nog niet. Er lijkt toch wel het een en ander te spelen op de achtergrond.
Jos heeft zelf op TV gezegd dit weekend dat Red Bull ze de kans heeft gegeven in de F1 en dat Max zijn contract hoe dan ook zal respecteren.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Sowieso RBR blijft maar doorhameren over dat contract... zoals Olav het gisteren ook zei de makkelijkste manier om daar onderuit te komen is "ik wil niet meer voor jullie rijden"
Dat was hier gisteren al gemeld hoor, was live in de uitzending van Skyquote:Op maandag 10 juli 2017 12:16 schreef jpjedi het volgende:
http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral
Olav weet denk ik nog minder van contracten dan van de F1.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Sowieso RBR blijft maar doorhameren over dat contract... zoals Olav het gisteren ook zei de makkelijkste manier om daar onderuit te komen is "ik wil niet meer voor jullie rijden"
Dat lijkt me niet. "Ik wil geen F1 meer rijden" werkt wel. Maar dan kun je ook echt geen F1 meer rijden.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Sowieso RBR blijft maar doorhameren over dat contract... zoals Olav het gisteren ook zei de makkelijkste manier om daar onderuit te komen is "ik wil niet meer voor jullie rijden"
Dat we alleen Olav erover gehoord hebben zegt genoeg lijkt me, totaal geen bewijs voor in ieder geval. Dat gesprek kon over van alles gaan.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
Hey even over die scoop van Olav Mol. Hoe serieus moeten we deze scoop nemen dat #teamSainz achter de geruchten zit dat Verstappen een voorcontract zou hebben getekend bij Ferrari?
De onderbouwing was:
• #teamSainz wi graag in de RB wil rijden
• #teamSainz is op gesprek bij Marko geweest en Sainz Jr. liep niet-blij weg
dat was het?
+ Dat het van een Spaanse krant af kwam.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:21 schreef opgebaarde het volgende:
Hey even over die scoop van Olav Mol. Hoe serieus moeten we deze scoop nemen dat #teamSainz achter de geruchten zit dat Verstappen een voorcontract zou hebben getekend bij Ferrari?
De onderbouwing was:
• #teamSainz wi graag in de RB wil rijden
• #teamSainz is op gesprek bij Marko geweest en Sainz Jr. liep niet-blij weg
dat was het?
Vooral dat laatste denk ik.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
+ Dat het van een Spaanse krant af kwam.
Maar dat niet blij weglopen van Sainz zou ook te maken kunnen hebben met zijn opmerking dat het unlikely was dat hij volgend jaar nog in de TR zou rijden.
Snap wel dat men hier de trollen zonder kennis niet zo waardeert, maar iemand zoals Weltschmerz die met onderbouwde kritiek komt bewust gaan negeren vind ik echt grenzeloos kinderachtig.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet pro Max. Ligt gevoelig.
En de manier van communiceren van Weltschmerz zal vast ook niet helpen. Niet lullig bedoeld overigens, ik heb daar ook wel eens een handje van.
Dat zei ik gisteren dus ook. Ook al heeft hij een mening die lijnrecht tegenover de mijne staat soms, hij staat er zelf achter en beargumenteert het ook.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Snap wel dat men hier de trollen zonder kennis niet zo waardeert, maar iemand zoals Weltschmerz die met onderbouwde kritiek komt bewust gaan negeren vind ik echt grenzeloos kinderachtig.
Onderbouwd.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Snap wel dat men hier de trollen zonder kennis niet zo waardeert, maar iemand zoals Weltschmerz die met onderbouwde kritiek komt bewust gaan negeren vind ik echt grenzeloos kinderachtig.
Nee hoor, alleen dat domme zwartwit gelul is nogal vermoeiend.quote:Op maandag 10 juli 2017 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niet pro Max. Ligt gevoelig.
En de manier van communiceren van Weltschmerz zal vast ook niet helpen. Niet lullig bedoeld overigens, ik heb daar ook wel eens een handje van.
Dit vind ik heel grappig .quote:Op maandag 10 juli 2017 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Snap wel dat men hier de trollen zonder kennis niet zo waardeert, maar iemand zoals Weltschmerz die met onderbouwde kritiek komt bewust gaan negeren vind ik echt grenzeloos kinderachtig.
Ik vind al die lange tenen sowieso kinderachtig. Je kan hier iedere rijder kut vinden, no problem. Maar o wee als je Max kut vindt.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Snap wel dat men hier de trollen zonder kennis niet zo waardeert, maar iemand zoals Weltschmerz die met onderbouwde kritiek komt bewust gaan negeren vind ik echt grenzeloos kinderachtig.
Dat geldt misschien voor jou.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:02 schreef Klummie het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen dat domme zwartwit gelul is nogal vermoeiend.
Precies. Het woord 'tegendraads' is al gevallen, maar dat klopt ook gewoon. Dat is echter geen keuze maar een constatering. Als iedereen over elkaar heen buitelt om hetzelfde te zeggen maar dan nog harder denk ik 'dat zal dan wel niet kloppen, anders zouden ze niet over elkaar heenbuitelen'. Dat is ook meestal zo.quote:Op maandag 10 juli 2017 14:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren dus ook. Ook al heeft hij een mening die lijnrecht tegenover de mijne staat soms, hij staat er zelf achter en beargumenteert het ook.
Eensquote:Op maandag 10 juli 2017 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Het woord 'tegendraads' is al gevallen, maar dat klopt ook gewoon. Dat is echter geen keuze maar een constatering. Als iedereen over elkaar heen buitelt om hetzelfde te zeggen maar dan nog harder denk ik 'dat zal dan wel niet kloppen, anders zouden ze niet over elkaar heenbuitelen'. Dat is ook meestal zo.
Maar de meerderheid van de mensen is 'meedraads'. Die denken 'iedereen zegt ongeveer hetzelfde, dus zal dat wel kloppen', dat is op zich niet meer of minder dan tegendraads, er zijn er alleen meer van. Het probleem is dat een deel daarvan niet tegen een ander geluid kan, hoe genuanceerd ook, iedereen moet en zal dezelfde kant op lullen.
Ik heb er geen probleem mee genegeerd te worden. Als je geen zin (of argumenten) hebt om er tegen in te gaan moet je het vooral niet doen. Anderen oproepen om dat ook te doen vind ik dan wel weer sneu, kennelijk ben je toch niet zo overtuigd van je gelijk als dat niet tegen de aanwezigheid tegenspraak kunt.
Ik denk toch dat je hier mee uit moet kijken. Er van uitgaan dat iets klopt of niet aan de hand van hoeveel voor of tegenstanders er van zijn lijkt mij niet de juiste manier.quote:Op maandag 10 juli 2017 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Precies. Het woord 'tegendraads' is al gevallen, maar dat klopt ook gewoon. Dat is echter geen keuze maar een constatering. Als iedereen over elkaar heen buitelt om hetzelfde te zeggen maar dan nog harder denk ik 'dat zal dan wel niet kloppen, anders zouden ze niet over elkaar heenbuitelen'. Dat is ook meestal zo.
Maar de meerderheid van de mensen is 'meedraads'. Die denken 'iedereen zegt ongeveer hetzelfde, dus zal dat wel kloppen', dat is op zich niet meer of minder dan tegendraads, er zijn er alleen meer van. Het probleem is dat een deel daarvan niet tegen een ander geluid kan, hoe genuanceerd ook, iedereen moet en zal dezelfde kant op lullen.
Nee want nog binnen grid box detectie.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:36 schreef MrSweets het volgende:
Bottas had dus een jump start
[ afbeelding ]
oke heeft die echt mazzel dan het is geen skill iig.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee want nog binnen grid box detectie.
Geloven mensen nu nog steeds niet dat de FIA die telemetrie tot op de miliseconde heeft bekeken?quote:Op maandag 10 juli 2017 16:36 schreef MrSweets het volgende:
Bottas had dus een jump start
[ afbeelding ]
Hij had gewoon extreem veel geluk dat de lampen net uitgingen op het moment toen hij gas gaf Dat hij te vroeg was is duidelijk, dat hij te vroeg buiten het detectiegebied was is bewezen niet waar te zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee want nog binnen grid box detectie.
En Max 2equote:Op maandag 10 juli 2017 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vertrouw erop dat Lewis zijn thuisrace gewoon gaat winnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
Nietes..quote:Op maandag 10 juli 2017 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vertrouw erop dat Lewis zijn thuisrace gewoon gaat winnen
Dat lukt hem geen meerdere keren achter elkaar nee Puur mazzel dat het nog net binnen de marges was. Gegokt en gewonnen.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:50 schreef MrSweets het volgende:
[..]
oke heeft die echt mazzel dan het is geen skill iig.
Uiteraard niet, dan komt het op waarneming en argumenten aan. Maar het gaat hier om een karaktertrek, we zijn geen van allen 100% objectief en we neigen allemaal naar een kant van de discussie afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en dergelijke karaktertrekken.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je hier mee uit moet kijken. Er van uitgaan dat iets klopt of niet aan de hand van hoeveel voor of tegenstanders er van zijn lijkt mij niet de juiste manier.
Ik heb geen enkele moeite met tegengas, maar dat is niet hoe ik sommige recente reacties op mij zou karakteriseren. Ik vind Verstappen gewoon nog niet klaar voor Ferrari omdat het bij Ferrari niet gaat groot talent alleen. Ik moet ook wel zeggen dat dat fanboygedrag van de media slecht is voor mijn enthousiasme. Je krijgt er zodanige inflatie van dat als hij iets echts goed doet mensen het Sky commentaar erbij willen horen omdat het Nederlandse enthousiasme niks meer voorstelt.quote:Verder niet vreemd dat je veel tegengas krijgt als je Max zijn rijderskunsten hier bagatelliseert, terecht of niet. Maar dat snap je zelf ook wel denk ik en is verder je goed recht natuurlijk.
Je hebt gewoon een allergie tegen de heersende mening. Prima hoor, maar ga nu niet doen alsof je het niet gewoon doet om het tegengas.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dan komt het op waarneming en argumenten aan. Maar het gaat hier om een karaktertrek, we zijn geen van allen 100% objectief en we neigen allemaal naar een kant van de discussie afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en dergelijke karaktertrekken.
Maar als ik kuddegedrag zie, dan telt de grootte van de kudde natuurlijk niet. Zo heb je bijvoorbeeld sinds meer dan 15 jaar een brede consensus dat Raikkonen heel snel is, ik heb dat altijd betwijfeld en hem ingeschat als net onder de top qua snelheid. Ik zag daarvoor dan te kleine verschillen met zijn niet zo heel goede teamgenoten, maar ook het wensdenken, er was met name bij de Britse media enorme behoefte aan een coureur die die Duitser op snelheid partij kon bieden. Dat leek mij ook wel leuk, alleen als Schumacherfan was die behoefte bij mij niet sterk genoeg voor wensdenken. Maar dan zie je dat iedereen dat maar gaat napraten, zelfs nadat de feiten het tegendeel al hadden aangetoond bleef men volhouden. Maar nu hoor je al die mensen die zeiden dat Raikkonen het Alonso wel even heel moeilijk zou maken en Vettel te snel af zou zijn niet meer. Die zijn ook in kudde verdwenen.
[..]
Ik heb geen enkele moeite met tegengas, maar dat is niet hoe ik sommige recente reacties op mij zou karakteriseren. Ik vind Verstappen gewoon nog niet klaar voor Ferrari omdat het bij Ferrari niet gaat groot talent alleen. Ik moet ook wel zeggen dat dat fanboygedrag van de media slecht is voor mijn enthousiasme. Je krijgt er zodanige inflatie van dat als hij iets echts goed doet mensen het Sky commentaar erbij willen horen omdat het Nederlandse enthousiasme niks meer voorstelt.
Ik vind dat laatste wel gek eigenlijk. Als iemand schrijft dat Lauda of Schumacher alleen maar geluk hebben gehad met de snelste auto en verder niets bijzonders waren, dan glimlach ik even en lees ik de volgende post of daar wel iets in staat wat ik serieus kan nemen.quote:Op maandag 10 juli 2017 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je hier mee uit moet kijken. Er van uitgaan dat iets klopt of niet aan de hand van hoeveel voor of tegenstanders er van zijn lijkt mij niet de juiste manier.
Verder niet vreemd dat je veel tegengas krijgt als je Max zijn rijderskunsten hier bagatelliseert, terecht of niet. Maar dat snap je zelf ook wel denk ik en is verder je goed recht natuurlijk.
En wat hebben wij aan jouw vertrouwen?quote:Op maandag 10 juli 2017 17:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vertrouw erop dat Lewis zijn thuisrace gewoon gaat winnen
Michael Schumacher meende dat Kimi erg snel was. Zal hij waarschijnlijk toen ook wel geweest zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dan komt het op waarneming en argumenten aan. Maar het gaat hier om een karaktertrek, we zijn geen van allen 100% objectief en we neigen allemaal naar een kant van de discussie afhankelijk van persoonlijke voorkeuren en dergelijke karaktertrekken.
Maar als ik kuddegedrag zie, dan telt de grootte van de kudde natuurlijk niet. Zo heb je bijvoorbeeld sinds meer dan 15 jaar een brede consensus dat Raikkonen heel snel is, ik heb dat altijd betwijfeld en hem ingeschat als net onder de top qua snelheid. Ik zag daarvoor dan te kleine verschillen met zijn niet zo heel goede teamgenoten, maar ook het wensdenken, er was met name bij de Britse media enorme behoefte aan een coureur die die Duitser op snelheid partij kon bieden. Dat leek mij ook wel leuk, alleen als Schumacherfan was die behoefte bij mij niet sterk genoeg voor wensdenken. Maar dan zie je dat iedereen dat maar gaat napraten, zelfs nadat de feiten het tegendeel al hadden aangetoond bleef men volhouden. Maar nu hoor je al die mensen die zeiden dat Raikkonen het Alonso wel even heel moeilijk zou maken en Vettel te snel af zou zijn niet meer. Die zijn ook in kudde verdwenen.
[..]
Ik heb geen enkele moeite met tegengas, maar dat is niet hoe ik sommige recente reacties op mij zou karakteriseren. Ik vind Verstappen gewoon nog niet klaar voor Ferrari omdat het bij Ferrari niet gaat groot talent alleen. Ik moet ook wel zeggen dat dat fanboygedrag van de media slecht is voor mijn enthousiasme. Je krijgt er zodanige inflatie van dat als hij iets echts goed doet mensen het Sky commentaar erbij willen horen omdat het Nederlandse enthousiasme niks meer voorstelt.
Eerst krijgen we te horen dat Bottas een normale reactietijd van 0.2 seconde had. Daarna dat de regel is dat als de wagen niet beweegt voordat de lichten uit zijn het legaal is, ook al kan niemand zo snel reageren. En dan blijkt dat als de lichten nog aan zijn en de auto toch al beweegt daar ook nog een marge voor is, die geheim is.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:07 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Geloven mensen nu nog steeds niet dat de FIA die telemetrie tot op de miliseconde heeft bekeken?
Die reactie tijd is dus niet gemeten vanaf het stoplicht maar vanuit de lus op de grid. Vandaar dat die 2 tienden gewoon kan als je het erop gokt. Als je op het licht reageerd zou het niet mogelijk of echt buitenaardse reactie moeten zijn.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eerst krijgen we te horen dat Bottas een normale reactietijd van 0.2 seconde had. Daarna dat de regel is dat als de wagen niet beweegt voordat de lichten uit zijn het legaal is, ook al kan niemand zo snel reageren. En dan blijkt dat als de lichten nog aan zijn en de auto toch al beweegt daar ook nog een marge voor is, die geheim is.
Dat is natuurlijk niet de manier om geloofwaardig over te komen, en dat van 0.2 seconde reactietijd was dus gewoon niet waar. Leg jij het maar uit dan, waarom doet de wedstrijdleiding een investigation die meerdere ronden in beslag neemt en komt tot een conclusie die gewoon pertinent onjuist is?
Dat is iets voor rednecks.quote:
Ik heb 1 voorbeeld gevonden om te laten zien waarom iemand niet meer serieus wordt genomen. Let op de datum van de quote.quote:Op maandag 10 juli 2017 09:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je bedoelt de analyse van de grotere problemen? Want heb het idee dat Verstappen tijdens races juist vrij precies doorgeeft wat er volgens hem aan de hand is met de auto. Al is bijdrage leveren aan de ontwikkeling natuurlijk wel breder dan dat.
Verder prima verhaal, snap niet dat men daar zo gefrustreerd op reageert hier.
quote:Op zondag 24 november 2013 19:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb een tv en internet, ik zie het gebeuren en zie ook hoe het gebeurt, ook hoe de BBC bijvoorbeeld alles verdraaid richting hun favorietjes, en dat hoeven dan niet eens grote talenten of zelfs Britten te zijn. Het is ontzettend partijdig en 'chauvinistic' in de Engelse betekenis van het woord. Hamilton was wel echt een dieptepunt, maar we hebben ook Henmania gehad terwijl die man gewoon niet goed genoeg kon tennissen om Wimbledon te winnen. Rooney is op zijn 18e tot de nieuwe Pele gebombardeerd terwijl het maar 'gewoon' een groot talent was.
Natuurlijk beinvloedt dat jonge sporters. Als mensen gaan speculeren met hoeveel wereldtitels hij het record van Schumacher gaat verbreken, hoe moet Hamilton, niet bepaald een groot licht, dan beide benen op de grond houden en zich realiseren wat hij allemaal nog te leren heeft en hoe je WK wordt?
Klopt, gaat even om die 0,2s. Dat is helemaal niet bijzonder hoor.quote:
quote:FIA knijpt oogje toe bij bovenmenselijke reactiesnelheid
Charlie Whiting, wedstrijddirecteur bij de internationale autosportbond FIA, heeft zich verantwoord voor de vliegensvlugge start van Lewis Hamilton in Italië. De Mercedes-coureur had slechts 0,05 seconde nodig om te reageren op het doven van de startlichten.
Auto Motor und Sport meldt dat het vrijwel onmogelijk is dat Hamilton echt reageerde op de lichten, omdat de minimale reactiesnelheid van een mens langer bedraagt. In het atletiek is het zo dat iemand een valse start toebedeeld krijgt bij een reactiesnelheid onder de 100 milliseconden.
De FIA gaat daar niet aan beginnen. Whiting: "We benaderen het anders dan atletiek. We hanteren het principe dat iedereen het risico kan nemen om te anticiperen op de lichten, met het risico op een penalty. Als hij dan net na het uitgaan van de lichten weg rijdt, heeft diegene geluk gehad."
Gaat meer om de reactietijden.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:03 schreef SnowOokami het volgende:
Bij dragrace mag je wiel niet eens bewegen voor het groene licht.
Geen idee hoe groot die box isquote:Op maandag 10 juli 2017 18:12 schreef mikieu het volgende:
[..]
Gaat meer om de reactietijden.
Maar als je je wiel mag bewegen, waarom dan noet 1m achter de box en langzaam ernaartoe bij de start?
Twee meter ervoor staan mag ook gewoonquote:Op maandag 10 juli 2017 18:12 schreef mikieu het volgende:
[..]
Gaat meer om de reactietijden.
Maar als je je wiel mag bewegen, waarom dan noet 1m achter de box en langzaam ernaartoe bij de start?
geld sponsoren etcquote:Op maandag 10 juli 2017 18:14 schreef SnowOokami het volgende:
Waarom zou STR doorwillen met Kvyat?
https://www.motorsport.co(...)sso-contract-928978/
gevalletje "niet zeggen dat we hem wippen".quote:Op maandag 10 juli 2017 18:14 schreef SnowOokami het volgende:
Waarom zou STR doorwillen met Kvyat?
https://www.motorsport.co(...)sso-contract-928978/
Lekkere regels gewoon vriendjes politiek , de grote teams mogen het wel, de kleinere teams nietquote:Op maandag 10 juli 2017 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Twee meter ervoor staan mag ook gewoon
Felipe Massa, Spa, 2010.
Kreeg geen straf
ik hou het op toeval. Sowieso zie je vrijwel nooit een valse start op het hoogste niveauquote:Op maandag 10 juli 2017 18:23 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Lekkere regels gewoon vriendjes politiek , de grote teams mogen het wel, de kleinere teams niet
Die 2 meter is geen toevalquote:Op maandag 10 juli 2017 18:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik hou het op toeval. Sowieso zie je vrijwel nooit een valse start op het hoogste niveau
Naja, vraag me af hoe "waterdicht" dat contract daadwerkelijk is als hij de aankomende races weer uitvalt door technische problemen, leuk dat RBR contracten zo ernstig dicht timmert maar het houd ook een keer op.quote:Op maandag 10 juli 2017 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. "Ik wil geen F1 meer rijden" werkt wel. Maar dan kun je ook echt geen F1 meer rijden.
De conclusie was dat Bottas 0.201s (nadat de lichten uitgingen) buiten de toegestane limiet voor het bewegen met de lichten aan was en dus geen valse start had. De vastgestelde limiet waarop het wel een valse start zou zijn is niet vrijgegeven maar ligt dus onder de 0.201s.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eerst krijgen we te horen dat Bottas een normale reactietijd van 0.2 seconde had. Daarna dat de regel is dat als de wagen niet beweegt voordat de lichten uit zijn het legaal is, ook al kan niemand zo snel reageren. En dan blijkt dat als de lichten nog aan zijn en de auto toch al beweegt daar ook nog een marge voor is, die geheim is.
Dat is natuurlijk niet de manier om geloofwaardig over te komen, en dat van 0.2 seconde reactietijd was dus gewoon niet waar. Leg jij het maar uit dan, waarom doet de wedstrijdleiding een investigation die meerdere ronden in beslag neemt en komt tot een conclusie die gewoon pertinent onjuist is?
Er is gewoon een detectie zone. Kom je daarbuiten voor de lichten uit zijn is het een valse start. 0.001 is dus de limiet.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De conclusie was dat Bottas 0.201s (nadat de lichten uitgingen) buiten de toegestane limiet voor het bewegen met de lichten aan was en dus geen valse start had. De vastgestelde limiet waarop het wel een valse start zou zijn is niet vrijgegeven maar ligt dus onder de 0.201s.
Edit: dus ook kleiner dan 0.05s volgens een post hierboven.
Laatste keer dat een coureur zijn eerste overwinning pakt?quote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 juli 2017 18:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Laatste keer dat een coureur zijn eerste overwinning pakt?
Bottas, Rusland 2017
Laatste keer dat iemand in een interview 'For Sure' zegt....quote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
Je zou denken dat Verstappen wel een ander contract heeft dan de 'echte' Red Bull juniors. Of dat zo is en wat dat dan inhoud, geen idee.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:27 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Naja, vraag me af hoe "waterdicht" dat contract daadwerkelijk is als hij de aankomende races weer uitvalt door technische problemen, leuk dat RBR contracten zo ernstig dicht timmert maar het houd ook een keer op.
Laatste uitbarsting van Vettelquote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
Dan heb ik de uitleg verkeerd gelezen. Na herlezen kom ik erop dat de bewegingslimiet niet is vrijgegeven ipv de tijdslimiet.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:45 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Er is gewoon een detectie zone. Kom je daarbuiten voor de lichten uit zijn is het een valse start. 0.001 is dus de limiet.
Ga jij die bijhouden dan?quote:Op maandag 10 juli 2017 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laatste keer dat iemand in een interview 'For Sure' zegt....
Nee, dat is juist het punt. 0.2 is een doodnormale reactietijd voor een topsporter. Bottas gokte erop en had een veel kortere reactietijd, sterker nog, de beelden laten zien dat de wielen bewogen voordat de lichten uit waren, dus een reactie tijd van een paar duizendsten onder nul. Dat is geen reactie tijd, geen idee waar ze die 0.2 dan wel vandaan haalden, maar een reactietijd zoals in beeld stond was het niet.quote:Op maandag 10 juli 2017 17:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Die reactie tijd is dus niet gemeten vanaf het stoplicht maar vanuit de lus op de grid. Vandaar dat die 2 tienden gewoon kan als je het erop gokt. Als je op het licht reageerd zou het niet mogelijk of echt buitenaardse reactie moeten zijn.
Op zich een prima regel, alleen werkt die dus ook niet zo want Bottas begon met wegrijden voor het uitgaan van de lichten.quote:FIA knijpt oogje toe bij bovenmenselijke reactiesnelheid
Charlie Whiting, wedstrijddirecteur bij de internationale autosportbond FIA, heeft zich verantwoord voor de vliegensvlugge start van Lewis Hamilton in Italië. De Mercedes-coureur had slechts 0,05 seconde nodig om te reageren op het doven van de startlichten.
Auto Motor und Sport meldt dat het vrijwel onmogelijk is dat Hamilton echt reageerde op de lichten, omdat de minimale reactiesnelheid van een mens langer bedraagt. In het atletiek is het zo dat iemand een valse start toebedeeld krijgt bij een reactiesnelheid onder de 100 milliseconden.
De FIA gaat daar niet aan beginnen. Whiting: "We benaderen het anders dan atletiek. We hanteren het principe dat iedereen het risico kan nemen om te anticiperen op de lichten, met het risico op een penalty. Als hij dan net na het uitgaan van de lichten weg rijdt, heeft diegene geluk gehad."
Die moet dus onder 0 liggen, maar is geheim...quote:Op maandag 10 juli 2017 18:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De conclusie was dat Bottas 0.201s (nadat de lichten uitgingen) buiten de toegestane limiet voor het bewegen met de lichten aan was en dus geen valse start had. De vastgestelde limiet waarop het wel een valse start zou zijn is niet vrijgegeven maar ligt dus onder de 0.201s.
Edit: dus ook kleiner dan 0.05s volgens een post hierboven.
Nogmaals dan, hij reageerde voor het licht maar kwam pas na 0.2 sec buiten zijn detectie zone.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het punt. 0.2 is een doodnormale reactietijd voor een topsporter. Bottas gokte erop en had een veel kortere reactietijd, sterker nog, de beelden laten zien dat de wielen bewogen voordat de lichten uit waren, dus een reactie tijd van een paar duizendsten onder nul. Dat is geen reactie tijd, geen idee waar ze die 0.2 dan wel vandaan haalden, maar een reactietijd zoals in beeld stond was het niet.
Dus de vraag is, waar kwam die 0.2 dan wel vandaan en hoe was die relevant bij de investigation naar een eventuele jump start.
[..]
Op zich een prima regel, alleen werkt die dus ook niet zo want Bottas begon met wegrijden voor het uitgaan van de lichten.
[..]
Die moet dus onder 0 liggen, maar is geheim...
De vraag is waarom de wedstrijdleiding de reactietijd vaststelt van een coureur die onder investigation is voor een jumpstart, als die reactietijd helemaal niet relevant is voor de vraag of het een jumpstart was of niet.
Vraag twee is hoe de wedstrijdleiding aan die 0.2 komt als uit de beelden blijkt dat Bottas daar niet eens in de buurt komt, maar zelfs aan de andere kant van de 0 zit.
Ik zie met nieuwsgierigheid de antwoorden tegemoet.
Je begrijpt het niet. Er is een (niet vrijgegeven) limiet wat je mag bewegen met de lichten aan. Bottas was pas na 0.2s na het uitgaan van het groene licht voorbij die limiet.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is juist het punt. 0.2 is een doodnormale reactietijd voor een topsporter. Bottas gokte erop en had een veel kortere reactietijd, sterker nog, de beelden laten zien dat de wielen bewogen voordat de lichten uit waren, dus een reactie tijd van een paar duizendsten onder nul. Dat is geen reactie tijd, geen idee waar ze die 0.2 dan wel vandaan haalden, maar een reactietijd zoals in beeld stond was het niet.
Dus de vraag is, waar kwam die 0.2 dan wel vandaan en hoe was die relevant bij de investigation naar een eventuele jump start.
[..]
Op zich een prima regel, alleen werkt die dus ook niet zo want Bottas begon met wegrijden voor het uitgaan van de lichten.
[..]
Die moet dus onder 0 liggen, maar is geheim...
De vraag is waarom de wedstrijdleiding de reactietijd vaststelt van een coureur die onder investigation is voor een jumpstart, als die reactietijd helemaal niet relevant is voor de vraag of het een jumpstart was of niet.
Vraag twee is hoe de wedstrijdleiding aan die 0.2 komt als uit de beelden blijkt dat Bottas daar niet eens in de buurt komt, maar zelfs aan de andere kant van de 0 zit.
Ik zie met nieuwsgierigheid de antwoorden tegemoet.
quote:The FIA has explained, however, that some movement before the lights go out is allowed because of the need occasionally for drivers to make adjustments to their clutch in those crucial moments before the start.
Such a system has been in place for 20 years and has been accepted by all competitors.
The FIA deliberately does not disclose what tolerance is allowed before it takes action, for fear that if teams were aware of what was allowed they would start exploiting this to boost their getaways.
Dat kwam wel degelijk voorbij. De conclusie was 'no further action warranted'.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef tja77 het volgende:
Ik lees hier verscheidene malen dat de start van Bottas under investigation was. Maar daar heb ik niks van meegekregen. Seb/Kimi vroeg op de boardradio hoe het zat met de jumpstart van Bottas. De engineer zei dat de start under investigation was, maar daar heb ik tijdens de race niks over gehoord of gelezen van de wedstrijdleiding.
Is gewoon netjes in beeld geweest no further actionquote:Op maandag 10 juli 2017 19:06 schreef tja77 het volgende:
Ik lees hier verscheidene malen dat de start van Bottas under investigation was. Maar daar heb ik niks van meegekregen. Seb/Kimi vroeg op de boardradio hoe het zat met de jumpstart van Bottas. De engineer zei dat de start under investigation was, maar daar heb ik tijdens de race niks over gehoord of gelezen van de wedstrijdleiding.
Een rollende start dus? Je zet hem wat verder naar achter, en je begint te rollen en als dan de lichten uitgaan geef je gas en heb je voordeel van het rollen, beetje rare regel dan.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nogmaals dan, hij reageerde voor het licht maar kwam pas na 0.2 sec buiten zijn detectie zone.
Wat ik niet snap is waarom een auto zou bewegen als je een aanpassing aan de koppeling maakt. Zolang je de koppeling niet laat opkomen ga je niet vooruit lijkt me en als je koppeling wel laat opkomen ben je aan wegrijden lijkt mij. Maar dat is niet zo belangrijk.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Er is een (niet vrijgegeven) limiet wat je mag bewegen met de lichten aan. Bottas was pas na 0.2s na het uitgaan van het groene licht voorbij die limiet.
Die limiet is er om te voorkomen dat coureurs bestraft worden als ze iets bewegen doordat ze een aanpassing aan hun koppeling maken. En die regel is er dus blijkbaar al ruim 20 jaar.
Niet gezien, wel die van Kvyat.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat kwam wel degelijk voorbij. De conclusie was 'no further action warranted'.
ftfyquote:Op maandag 10 juli 2017 18:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Laatste keer dat iemand in een interview 'For Sure to be honest' zegt....
Misschien was dat vroeger relevant met een hydraulisch voetpedaal, tijd om die regel te schrappen. Je hebt alleen engage en disengage tegenwoordig en de computer regelt het aangrijppunt.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Er is een (niet vrijgegeven) limiet wat je mag bewegen met de lichten aan. Bottas was pas na 0.2s na het uitgaan van het groene licht voorbij die limiet.
Die limiet is er om te voorkomen dat coureurs bestraft worden als ze iets bewegen doordat ze een aanpassing aan hun koppeling maken. En die regel is er dus blijkbaar al ruim 20 jaar.
[..]
Laatste zege voor een Mercedes, Ferrari, Renault, Honda PUquote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
Laatste keer dat Vettel om blue flags huilde.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
Wat jij niet begrijpt is dat wat ze reactietijd noemen de tijd is die een coureur nadat de lichten uit zijn voorbij de limiet is hoeveel je vooruit mag zijn gegaan. Maakt niet uit hoeveel seconden voordat de lichten uit zijn de auto al in beweging gekomen is.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een rollende start dus? Je zet hem wat verder naar achter, en je begint te rollen en als dan de lichten uitgaan geef je gas en heb je voordeel van het rollen, beetje rare regel dan.
[..]
Wat ik niet snap is waarom een auto zou bewegen als je een aanpassing aan de koppeling maakt. Zolang je de koppeling niet laat opkomen ga je niet vooruit lijkt me en als je koppeling wel laat opkomen ben je aan wegrijden lijkt mij. Maar dat is niet zo belangrijk.
Wat ik wel begrijp en jij niet is dat die 0.2 dus niet de reactietijd is, en dat het onzin is om een reactietijd te geven als de reactietijd niet bepaalt of de start legaal was of niet. Dat is het punt, als de start legaal was omdat hij maar 0.005 voor het licht uitging weg was en dat binnen de marge valt dan is dat wat 'no further action' rechtvaardigd en publiceer je dat.
ja geen idee, mag hopen dat z'n zaakwaarnemer wat escapes heeft ingebouwd voor het geval dat...quote:Op maandag 10 juli 2017 18:52 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je zou denken dat Verstappen wel een ander contract heeft dan de 'echte' Red Bull juniors. Of dat zo is en wat dat dan inhoud, geen idee.
Laatste probleem met een Renault motor.quote:Op maandag 10 juli 2017 18:39 schreef CrashO het volgende:
Heeft er iemand suggesties voor leuke (nuttige / opvallende) stats? Ben bezig met een zichzelf-updatende lijst. Beetje het idee van die hasstrollcrashed en hasmaclarenbrokendown meuk, maar dan in enkele regels
Tot nu toe:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 10 juli 2017 19:42 schreef SnowOokami het volgende:
Toen Kimi nog ging als de brandweer:
dat geluid /faint
In die tijd (daarvoor nog zelfs) werden er cd's met Formule 1 geluiden verkocht.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:42 schreef SnowOokami het volgende:
Toen Kimi nog ging als de brandweer:
dat geluid /faint
Performanceclausules zullen er waarschijnlijk wel in zitten, die zitten er meestal in (bij de topcoureurs). Maar die worden waarschijnlijk wel gehaald (top 3 constructeurs, race winning car, etc.), dus volgend jaar nog Red Bull. 2019 zou wel kunnen aangezien na volgend jaar Max zijn contract afloopt.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:31 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
ja geen idee, mag hopen dat z'n zaakwaarnemer wat escapes heeft ingebouwd voor het geval dat...
Denk overigens wel dat Ferrari naar Verstappen aast, iig dat idee krijg ik wel een beetje. Mercedes verlengd in ieder geval met Bottas, maar misschien dat Hamilton er mee kapt.
McLaren Honda kan natuurlijk ook nog een optie zijn... of ga ik nu te ver?
Je kunt beter je kruit droog houden voor iets andersquote:
idd als je na dat filmpje een filmpje van dit jaar kijkt...quote:Op maandag 10 juli 2017 19:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
In die tijd (daarvoor nog zelfs) werden er cd's met Formule 1 geluiden verkocht.
Waarom doen ze dat nu niet meer????
Niemand wil het horen.
Ik heb niet de indruk dat die regel heel goed in elkaar zit, maar daar gaat het niet om. Bottas auto begint met rollen voordat de lichten uit zijn, en rolt daarna gewoon door terwijl de lichten uit zijn. Dan zou de tijd tussen het doven van de lichten en het overschrijden van die minimale afstand plus geheime marge opvallend kort moeten zijn, terwijl die middelmatig was.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat jij niet begrijpt is dat wat ze reactietijd noemen de tijd is die een coureur nadat de lichten uit zijn voorbij de limiet is hoeveel je vooruit mag zijn gegaan. Maakt niet uit hoeveel seconden voordat de lichten uit zijn de auto al in beweging gekomen is.
En of je het ermee eens bent of niet, dit is dus een regel die al 20 jaar bestaat.
Tis inderdaad afwachten, na de zomerstop gaan de eerste overstappen/aankondigingen komen gok ik zo.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:53 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Performanceclausules zullen er waarschijnlijk wel in zitten, die zitten er meestal in (bij de topcoureurs). Maar die worden waarschijnlijk wel gehaald (top 3 constructeurs, race winning car, etc.), dus volgend jaar nog Red Bull. 2019 zou wel kunnen aangezien na volgend jaar Max zijn contract afloopt.
Ik verwacht voor volgend jaar dan ook weinig verloop bij de topteams.
Het volgende verhaal gaat momenteel rond:quote:Op maandag 10 juli 2017 19:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat die regel heel goed in elkaar zit, maar daar gaat het niet om. Bottas auto begint met rollen voordat de lichten uit zijn, en rolt daarna gewoon door terwijl de lichten uit zijn. Dan zou de tijd tussen het doven van de lichten en het overschrijden van die minimale afstand plus geheime marge opvallend kort moeten zijn, terwijl die middelmatig was.
Misschien is die geheime marge wel variabel, naar goeddunken van de wedstrijdleiding. Hij is tenslotte geheim, dus waarom zou die dan altijd hetzelfde moeten zijn? Als je die voor de gelegenheid heel groot maakt kom je wel aan die 0.2. Anders kan ik die 0.2 niet verklaren. We moeten de wedstrijdleiding maar vertrouwen, die dan ook nog eens 23 ronden nodig heeft voor het onderzoek terwijl het een kwestie van uitlezen van de computer moeten zijn, en die de beslissing onderbouwt met een term die verkeerde indruk wekt en een tijd die niet lijkt te kloppen. Zo krijg je als wedstrijdleiding natuurlijk wel een geloofwaardigheidsprobleem.
Ik zou zeggen maak alle gegevens openbaar, inclusief de gehanteerde marge, want anders blijft er een luchtje aan zitten.
Uit volgende reddit: https://www.reddit.com/r/(...)d_to_gamble_at_race/quote:Mika Salo (who was a steward at this race) said that Bottas did move 3 thousands of a second before the lights went off, but the threshold is 10 thousands of a second and as such the sensors/data didn't signal it as a false start.
Dit wou ik net posten.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:49 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Het volgende verhaal gaat momenteel rond:
[..]
Uit volgende reddit: https://www.reddit.com/r/(...)d_to_gamble_at_race/
O ja, en misschien kun je voortaan je verhaal onderbouwen met bronnen? Nu moet ik steeds van alles controleren of het klopt .
Bottas wielen bewegen voordat de lichten uit gaan:
Edit: Waar die 0.2 s nou weer precies vandaan komt is me niet geheel duidelijk. Misschien dat dat de tijd is die minimaal wordt gehanteerd voor het verlaten van de gridbox? Ik heb geen zin meer om dit nu verder uit te zoeken .
Anders doe jij een follow-up post .quote:
https://www.reddit.com/r/(...)_did_jump_the_start/quote:
Je leest de postings niet goed en je hebt de verklaring van de wedstrijdleiding gemistquote:Op maandag 10 juli 2017 22:28 schreef Dimachaerus het volgende:
iedereen hier heeft het fout
als een coureur aanpassingen doet aan zijn koppeling op de grid dan kunnen de wielen bewegen
de fia heeft hiervoor een marge opgesteld
bottas bewoog binnen deze marge
klaar.
Dat laatste geloof ik niet, de FIA gaat gewoon uit van de sensoren. En schijnt dus wel een threshold te zijn om geen valse start te registreren bij vibraties e.d. van de auto. Als ik het goed begrijp is dat die 10 milliseconden, als de sensor langer dan 10 milliseconden beweging detecteert dan wordt er een valse start geregistreerd.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:53 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)_did_jump_the_start/
Het bovenstaande topic heeft een aantal zinvolle reacties. Conclusie is dat Bottas wel degelijk een jumpstart maakte, alleen dat de methodes die de FIA toepast ontoereikend zijn om dit te detecteren. Ik vraag me af of dat laatste klopt, ik denk vooral dat zij hun thresholds in het voordeel van de jumpstarter hebben gesteld.
Wedden van niet?quote:
Dit. Er zit bewust een kleine marge in om kleine bewegingen te kunnen opvangen. Een coureur vooraan moet nogal lang stilstaan totdat de laatste coureur op de grid staat. En dan kan het wel eens gebeuren dat de voet van de rem glipt of zo. Of vibraties of zo.quote:Op maandag 10 juli 2017 21:53 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)_did_jump_the_start/
Het bovenstaande topic heeft een aantal zinvolle reacties. Conclusie is dat Bottas wel degelijk een jumpstart maakte, alleen dat de methodes die de FIA toepast ontoereikend zijn om dit te detecteren. Ik vraag me af of dat laatste klopt, ik denk vooral dat zij hun thresholds in het voordeel van de jumpstarter hebben gesteld.
Ja dat is nu wel duidelijk. Maar de vraag waar de getoonde reactietijd van 0.2 sec vandaan komt wordt daar niet mee beantwoord.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Er zit bewust een kleine marge in om kleine bewegingen te kunnen opvangen. Een coureur vooraan moet nogal lang stilstaan totdat de laatste coureur op de grid staat. En dan kan het wel eens gebeuren dat de voet van de rem glipt of zo. Of vibraties of zo.
En het is maar een paar centimeter dat Bottas beweegt voor het licht uit is, zoals goed te zien is op deze video.
Er schijnt een dead zone tussen de sensoren op het circuit onder de auto te zitten. Blijkbaar duurde het 0.2s om uit die zone te komen.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ja dat is nu wel duidelijk. Maar de vraag waar de getoonde reactietijd van 0.2 sec vandaan komt wordt daar niet mee beantwoord.
quote:I don't know if this part is true but they explained that the sensor used is not on the car but under the tarmac on the grid slot, below the wheels. And they stated that the sensor has a little "dead" zone to avoid making false positive because of the car vibration. That explains why the little movement before the start didn't count as a jump start, the only thing that mattered was the car leaving its position. That's why the sensor displayed 0.2s of reaction time.
https://www.reddit.com/r/(...)d_to_gamble_at_race/quote:Can confirm this is true, an ex Formula 1 engineer on the finnish TV said exactly this.
twitter:Formula12017N twitterde op maandag 10-07-2017 om 12:35:00 ⏱ REACTION TIME ⏱Test: Start your stop watch, stop as it soon as it gets to 5 and see if youre quicker than @ValtteriBottas 😎#F1 #SkyF1 reageer retweet
twitter:ValtteriBottas twitterde op maandag 10-07-2017 om 13:06:12 @Formula12017N 😜 https://t.co/k0gcH75sGZ reageer retweet
Dat is 1 grote deadzone dan. En volgens Mika was die deadzone toch 10 milliseconden ? Hmm blijft vaag allemaal.quote:Op maandag 10 juli 2017 22:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er schijnt een dead zone tussen de sensoren op het circuit onder de auto te zitten. Blijkbaar duurde het 0.2s om uit die zone te komen.
[..]
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)d_to_gamble_at_race/
Blijkbaar zijn er twee limieten. De tijd die je mag reageren voor de start (0.01s) en de afstand die je mag afleggen voordat het licht uitgaat (de dead zone, in verband met vibraties en dergelijke).quote:Op maandag 10 juli 2017 22:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dat is 1 grote deadzone dan. En volgens Mika was die deadzone toch 10 milliseconden ? Hmm blijft vaag allemaal.
Met een deadzone van 2 tienden kunnen ze die tijden net zo goed niet tonen dan want dan zegt dat vrij weinig.
Ik denk inderdaad ook dat het zo zit. Een deadzone van 2 tienden is alleen wel erg groot. Misschien dat dat ook komt omdat hij eerst een stukje rolde voordat hij echt accelereerde. Ik mag toch hopen dat bij een normale start die deadzone geen 2 tienden bedraagt want dan is het een vrij waardeloos systeem.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er twee limieten. De tijd die je mag reageren voor de start (0.01s) en de afstand die je mag afleggen voordat het licht uitgaat (de dead zone, in verband met vibraties en dergelijke).
De onboard cameras zijn 400 fps, niet 24.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:12 schreef Floriz87 het volgende:
Overigens lijkt die 0.003 seconden (3 milliseconden) van Salo mij ook onzin. Er zijn na het laatste frame (referentieframe) waarin Bottas nog stil staat 3 frames waarin Bottas heeft bewogen ten opzichte van het referentieframe (waarbij de lichten nog aan staan). Laten we uitgaan van een eenvoudige camera die op 24 fps draait. Dat betekent dat ieder frame al 41.6 milliseconden lang is. Simpel aangenomen betekent dat dat Bottas dus sowieso al 125 milliseconden beweegt voordat het licht uit gaat. Ik vraag me af hoe dit nou precies zit. Wellicht begrijp ik de uitspraak van Salo verkeerd (hoewel ik zo snel even niet zie hoe dan, maar het wordt al laat ).
OK, interessant, bedankt voor de toevoeging. Maar eigenlijk is mijn opmerking over de camerasnelheid niet zo relevant. Ik heb mijn verhaal over die 3 frames van reddit (link hierboven), gif hiervan hier te vinden: https://streamable.com/qqggt . Ik heb alleen geen idee bij wat voor framesnelheid dit is opgenomen (opgenomen als in: screen capture door de computer), vast geen 400 fps .quote:Op maandag 10 juli 2017 23:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De onboard cameras zijn 400 fps, niet 24.
https://www.jamesallenonf(...)ies-in-f1-accidents/
quote:Op maandag 10 juli 2017 19:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Laatste zege voor een Mercedes, Ferrari, Renault, Honda PU
Bergerquote:Op maandag 10 juli 2017 23:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat die van Honda wel heel zeilig is zo
Hoeveel jaar is dat eigenlijk?quote:Op maandag 10 juli 2017 23:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat die van Honda wel heel zeilig is zo
Button won de GP van Hongarije in 2006 met een Honda, dus het klopt nietquote:Op maandag 10 juli 2017 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Berger
Maar BAR had toch ook Honda-motoren?
EDIT: Ok, nooit race mee gewonnen. Associeerde het met Villeneuve, maar die won vooral in het begin van zijn carriere (bij Williams)
Prachtige race was datquote:Op maandag 10 juli 2017 23:56 schreef gbm het volgende:
[..]
Button won de GP van Hongarije in 2006 met een Honda, dus het klopt niet
Derp. Had alleen in de tabellen van Honda als PU supplier lopen kijken. Niet naar hun fabrieksteamquote:Op maandag 10 juli 2017 23:56 schreef gbm het volgende:
[..]
Button won de GP van Hongarije in 2006 met een Honda, dus het klopt niet
Zit er nu ook in. Net als "vandaag"quote:Op maandag 10 juli 2017 23:48 schreef Floriz87 het volgende:
Misschien nog 1 dagen -> 1 dag, of is dat lastig?
Nog steeds erg lang geleden.quote:Op maandag 10 juli 2017 23:56 schreef gbm het volgende:
[..]
Button won de GP van Hongarije in 2006 met een Honda, dus het klopt niet
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 01:20 schreef Sjemmert het volgende:
Oke wtf, ik heb net geraced tegen DE Rubens Barrichello in iRacing !
En ik was sneller dan hem
Tenminste, in de oefen sessie was ik 3 tienden sneller, in de kwalificatie 1 tienden langzamer. In de race starte ik achter Rubens op de 4de plek. Rubens had een goede start en haalde nummer 2 in in de 2de bocht, diegene die hij inhaalde spinde kwam terug te baan op en reed vol bij mij naar binnen. Einde race voor mij
We reden Formule Renault 2.0 op Sonoma.
Cool.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 01:20 schreef Sjemmert het volgende:
Oke wtf, ik heb net geraced tegen DE Rubens Barrichello in iRacing !
En ik was sneller dan hem
Tenminste, in de oefen sessie was ik 3 tienden sneller, in de kwalificatie 1 tienden langzamer. In de race starte ik achter Rubens op de 4de plek. Rubens had een goede start en haalde nummer 2 in in de 2de bocht, diegene die hij inhaalde spinde kwam terug te baan op en reed vol bij mij naar binnen. Einde race voor mij
We reden Formule Renault 2.0 op Sonoma.
BAR Honda heeft ook 1 van de meeste spectaculaire bijna finishes ooit gehad:quote:Op maandag 10 juli 2017 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Berger
Maar BAR had toch ook Honda-motoren?
EDIT: Ok, nooit race mee gewonnen. Associeerde het met Villeneuve, maar die won vooral in het begin van zijn carriere (bij Williams)
Ik ben gisteravond laat ook teruggekomen. Prima weekend, goede organisatie ook!quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:59 schreef Kreator het volgende:
Zo, dat was een mooi feest op de camping. . Wat een geluidsinstallaties...
Mooie plek op de tribune ook, wel jammer dat de formule 1 auto's tegenwoordig een dak hebben:
[ afbeelding ]
Die foto maakt me verdrietig .quote:Op dinsdag 11 juli 2017 08:59 schreef Kreator het volgende:
Zo, dat was een mooi feest op de camping. . Wat een geluidsinstallaties...
Mooie plek op de tribune ook, wel jammer dat de formule 1 auto's tegenwoordig een dak hebben:
[ afbeelding ]
Mij niet, er reden ook een oude Porsche en Ferrari mee met een heerlijk geluidquote:
Er zit nog een tragisch verhaal achter de wagen op de fotoquote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mij niet, er reden ook een oude Porsche en Ferrari mee met een heerlijk geluid
Die Audi klinkt ook wel mooi, je hoort het alleen niet zo goed als er andere auto's mee rijden.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Mij niet, er reden ook een oude Porsche en Ferrari mee met een heerlijk geluid
Welk verhaal dan? Even gezocht, maar volgens mij was het de #5 auto waar je op doelt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er zit nog een tragisch verhaal achter de wagen op de foto
Laatste Audi (voorlopig) op Le Mans.quote:
Ja, was allemaal wel strak geregeld. Het was niet zo commercieel (helaas) als bv in Duitsland, maar verder prima. Beetje jammer van alle wegopbrekingen in Oostenrijk en de baustelles in duitsland.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond laat ook teruggekomen. Prima weekend, goede organisatie ook!
Wegopbrekingen in Oostenrijk niks van gemerkt. Maar de baustelles.... ik werd echt gillend gek. Als ik eindelijk al een stuk vrije weg had dan was er wel een snelheidsbeperking .quote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:57 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, was allemaal wel strak geregeld. Het was niet zo commercieel (helaas) als bv in Duitsland, maar verder prima. Beetje jammer van alle wegopbrekingen in Oostenrijk en de baustelles in duitsland.
Weekend was verder prima. Het 'dorp' vond ik wel wat klein.
Pitwalk donderdag was trouwens wel echt de moeite waard. Heb nog hele stuk op het rechte eind gewandeld en dan merk je pas goed hoe steil het is.
Ben nu wel brak. .
Vreselijk is dat in Duitsland! Mensen roepen vaak over de Duitse autobahn, hoe fantastisch die wel niet is. Wij gaan regelmatig naar Italie, maar liefst niet meer over Duitsland. Je rijdt van de ene file naar de andere Baustelle.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wegopbrekingen in Oostenrijk niks van gemerkt. Maar de baustelles.... ik werd echt gillend gek. Als ik eindelijk al een stuk vrije weg had dan was er wel een snelheidsbeperking .
Het 'dorp' was zeker klein, ook alleen op Donderdag even geweest. Pitwalk was echt prima geregeld, heb hard moeten lachen om die Belgische man met zijn "Alles ist Schön"
Eerlijk is eerlijk, als je geen baustelle hebt dan is het ook fantastisch. Uiteindelijk kreeg ik wel een beetje vrij baan en dan gaat het heerlijk, ook op snelheid.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vreselijk is dat in Duitsland! Mensen roepen vaak over de Duitse autobahn, hoe fantastisch die wel niet is. Wij gaan regelmatig naar Italie, maar liefst niet meer over Duitsland. Je rijdt van de ene file naar de andere Baustelle.
Gewoon niet in het weekend en dan of heel vroeg, of 's avonds gaan. Heb zo wel eens in 2 uurtjes net iets meer dan 350 km afgelegd. Dat is lekker hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vreselijk is dat in Duitsland! Mensen roepen vaak over de Duitse autobahn, hoe fantastisch die wel niet is. Wij gaan regelmatig naar Italie, maar liefst niet meer over Duitsland. Je rijdt van de ene file naar de andere Baustelle.
Ja, alleen dat is dus bijna nooit.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als je geen baustelle hebt dan is het ook fantastisch. Uiteindelijk kreeg ik wel een beetje vrij baan en dan gaat het heerlijk, ook op snelheid.
Mwa. Heb gisteren gisteren een goede 1150km gereden in 12 uur. En heb daarbij een stukje toeristische route door de bergen gereden, gestopt voor lunch en diner. Dus ik denk minder dan 11 uur echt gereden. Dat is niet slecht.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, alleen dat is dus bijna nooit.
Leuk dat RBR hamert op die performance gain, maar ik zag dat die Haas auto's met die nieuwe Ferrari motor echt een significante stap naar voren hebben gemaakt dus dat voordeel is in Silverstone weer verdwenen als de Ferrari's die motor erin leggenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 10:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)ract-tot-en-met-2019
Volgens mij heeft Jos dit meteen na de overstap naar RBR al gezegd bij een programma van Ziggo. Dat Max een (exclusief RBR-contract itt een Red Bull contract) had gescoord tm 2019. Weet nog dat ik onder de indruk was van meteen een contract voor 4 jaar.
Maar in het kader van de aanzwellende geruchtenstroom, leek met me wel handig het hier even te plaatsen
Blijf bizar vinden hoeveel grootschalige werken aan de weg daar plaats vinden. Voor mn gevoel is 35% van de autobahn gemiddeld in groot onderhoud.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vreselijk is dat in Duitsland! Mensen roepen vaak over de Duitse autobahn, hoe fantastisch die wel niet is. Wij gaan regelmatig naar Italie, maar liefst niet meer over Duitsland. Je rijdt van de ene file naar de andere Baustelle.
Ja, omdat ze nooit werken op die Baustelles. Ze breken de straat open en laten zich weken niet zien en dan gaat het weer weg. Je krijgt namelijk meer subsidie als de baustelle langer duurt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Blijf bizar vinden hoeveel grootschalige werken aan de weg daar plaats vinden. Voor mn gevoel is 35% van de autobahn gemiddeld in groot onderhoud.
laatste Kimi win en/of podiumquote:Op maandag 10 juli 2017 23:25 schreef CrashO het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet zeggen dat die van Honda wel heel zeilig is zo
Ander moment nemen. Ok, wegwerkzaamheden hou je altijd, maar over het algemeen kun je prima doorrijden in Duitsland.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vreselijk is dat in Duitsland! Mensen roepen vaak over de Duitse autobahn, hoe fantastisch die wel niet is. Wij gaan regelmatig naar Italie, maar liefst niet meer over Duitsland. Je rijdt van de ene file naar de andere Baustelle.
Er was vorige week nog een een nieuwsbericht over de enorme hoeveelheden wegwerkzaamheden in Duitsland.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ander moment nemen. Ok, wegwerkzaamheden hou je altijd, maar over het algemeen kun je prima doorrijden in Duitsland.
Het ging me om de contractsduurquote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Leuk dat RBR hamert op die performance gain, maar ik zag dat die Haas auto's met die nieuwe Ferrari motor echt een significante stap naar voren hebben gemaakt dus dat voordeel is in Silverstone weer verdwenen als de Ferrari's die motor erin leggen
Ik vind het niet opvallend storend, maar ik kies dan ook wellicht voor andere routes.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 13:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Er was vorige week nog een een nieuwsbericht over de enorme hoeveelheden wegwerkzaamheden in Duitsland.
https://www.anwb.nl/verke(...)duitsland-deze-zomer
5 jaar geleden reed ik via Freiburg naar Italië en toen waren ze daar ook al aan het werk en was de weg zelfs afgesloten in één van de drukste weekenden van het jaar Nog even los daarvan vind ik ook dat ze het in Duitsland niet zo heel lekker oplossen, de wegen die open zijn echt supersmal en wat ook al genoemd is, naar de wegwerkers moet je echt zoeken. Meestal is er niemand in de buurt
oh ik dacht ook einde 2018, niet goed gelezen.quote:
Ik vertrok zondagavond om 18:30 en ik heb regelmatig in de file gestaan gedurende de nacht.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 11:40 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Gewoon niet in het weekend en dan of heel vroeg, of 's avonds gaan. Heb zo wel eens in 2 uurtjes net iets meer dan 350 km afgelegd. Dat is lekker hoor
Volgens mij zijn er iets van 490 baustelles in duitsland momenteel. Z verwachten wel drama deze zomer.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 12:26 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Blijf bizar vinden hoeveel grootschalige werken aan de weg daar plaats vinden. Voor mn gevoel is 35% van de autobahn gemiddeld in groot onderhoud.
quote:Formula 1 today announced F1 Live London, a spectacular show in the heart of the British capital on July 12, featuring Formula 1 teams, drivers and cars, alongside a host of stars and headline music acts.
Formula 1 is hosting the event to celebrate a new era, focused on bringing fans closer to the world’s most exhilarating sport. The live stage show in Trafalgar Square and car parade on Whitehall will also mark the first time in Formula 1 history that all 10 teams have come together outside of a race weekend to put on a show for the public.
The event will be formed of two parts – an F1 Schools and Innovation Showcase from 12pm to 4pm and the F1 Live London Show and Parade from 5.30pm to 9pm. F1 fans who are unable to attend the event can watch the action live from 6pm BST on www.f1.com/F1live, www.youtube.com/formula1 and on the Sky Sports F1 channel.
From 5.30pm to 9:00pm, Trafalgar Square will host the biggest live show in its history, including appearances from Formula 1 stars and legends as well as a number of celebrity guests. Show cars will be lined up outside the National Gallery while others will form a spectacular moving display, going from Whitehall up to Trafalgar Square and back again. There will be music as well as a number of interviews with F1 drivers as well as leading figures in the sport.
Ja godver ik ga naar Guns n' Roses morgen.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:29 schreef ChatGirl het volgende:
https://www.formula1.com/(...)heart-of-london.html
[..]
quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:33 schreef Klummie het volgende:
Speel de game: Start jij sneller dan Bottas?
https://f1-start.glitch.me/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik speel eerlijk zonder gok; dus 0,253.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:33 schreef Klummie het volgende:
Speel de game: Start jij sneller dan Bottas?
https://f1-start.glitch.me/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
werkt nietquote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:33 schreef Klummie het volgende:
Speel de game: Start jij sneller dan Bottas?
https://f1-start.glitch.me/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook, 0,222quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik speel eerlijk zonder gok; dus 0,253.
0,099 was met gokken, 0,113 zonder na enige oefening.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik speel eerlijk zonder gok; dus 0,253.
0,113 is praktisch onmogelijk als je echt op het zwart reageerdequote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:52 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
0,099 was met gokken, 0,113 zonder na enige oefening.
Ik reageer op rood uit.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
0,113 is praktisch onmogelijk als je echt op het zwart reageerde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |