abonnement Unibet Coolblue
pi_172022266
Ik vind dat 'religie uit de politiek' een item moet worden. Of het nou christelijke of islamitische of op boeddhistische leest geschoeid is, het veroorzaakt gigaproblemen. Bijv. het CDA die in feite alleen de belangen van de bioindustrie en gezinnen behartigt.
Omdat dat 'christelijk' zou zijn.
Als het CDA er niet meer is, kan eindelijk de bioindustrie aangepakt worden, anders zal het nooit - echt nooit- lukken.
Om nog maar te zwijgen wat er gaat gebeuren als er een grote op islamitische leest geschoeide club bij komt.
pi_172022284
Beetje incoherent verhaal maar de secularisatie mag inderdaad wel iets harder doorgezet worden.
Conscience do cost.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:01:02 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172022332
Wat een flauwekul, als een stel joden, christenen of moslims politiek actief willen zijn dan moeten ze dat lekker doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_172022340
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Dven het volgende:
Wat een flauwekul, als een stel joden, christenen of moslims politiek actief willen zijn dan moeten ze dat lekker doen.
Politiek moet net als de politie neutraal zijn.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:01:40 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172022341
IK VIND DAT RECHTSE MENSEN GEEN POLITIEK MOGEN BEDRIJVEN WANT ZE VEROORZAKEN GIGAPROBLEMEN
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:02:28 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_172022355
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Politiek moet net als de politie neutraal zijn.
Politiek moet neutraal zijn :')

Zelden zulke bullshit gehoord.

Als politiek iets niet is en kan zijn dan is het wel neutraal _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:04:19 #7
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172022397
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Nober het volgende:

[..]

Politiek moet net als de politie neutraal zijn.
Als politiek neutraal is, is het geen politiek meer ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:57 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat 'religie uit de politiek' een item moet worden.
Er zijn ook levensovertuigingen en idealen los van een geloofsstroming. Hoe ga je daar dan mee om?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172022529
Goed topic ts!
pi_172022665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:04 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Als politiek neutraal is, is het geen politiek meer ;)

[..]

Er zijn ook levensovertuigingen en idealen los van een geloofsstroming. Hoe ga je daar dan mee om?
Laten we het even houden bij de geloofsstromingen.

Nog afgezien van het feit dat het CDA helemaal fout zit, want Jezus heeft echt niet bedoeld dat alleen mensen van de wereld mogen genieten en dat dieren opgesloten moeten zitten. Geloof wordt misbruikt door het CDA en om dat te voorkomen, ook bij andere religies, zou je de politiek zonder religie moeten inrichten.
Meteen kun je dan de bijzondere scholen aanpakken.

Uit naam van religies gebeuren de vreselijkste dingen en dat moet je niet in de poltitiek toelaten. Heeft té grote gevolgen en consequenties.
Er zitten best wel goeie mensen bij het CDA maar het CDA als totaal is een belemmering voor een betere wereld.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:25:35 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172022900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:16 schreef Loekie1 het volgende:
Laten we het even houden bij de geloofsstromingen.
Je leest mijn vraag niet goed. Maar goed, laat ik het anders voorstellen. Het D66 heeft een aantal zaken waar ik (als atheist) van moet afgrijzen. Zij zijn echter overtuigd van hun 'heilig' gelijk. Hoe zit dat dan?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_172022967
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:16 schreef Loekie1 het volgende:

[Geloof wordt misbruikt door het CDA en om dat te voorkomen, ook bij andere religies, zou je de politiek zonder religie moeten inrichten.
Meteen kun je dan de bijzondere scholen aanpakken.

Wie is de " je" die moet inrichten ?
De Tweede Kamer moet kamerleden die zeggen religieus zijn verbannen uit de Kamer en alle politieke parlementen in Nederland ?
johhhhh zoveel eeuwen godsdienstintolerantie en nog niet heb je geleerd dat dit ellende veroorzaakt.
pi_172023146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wie is de " je" die moet inrichten ?
De Tweede Kamer moet kamerleden die zeggen religieus zijn verbannen uit de Kamer en alle politieke parlementen in Nederland ?
johhhhh zoveel eeuwen godsdienstintolerantie en nog niet heb je geleerd dat dit ellende veroorzaakt.
Het gaat om waar een partij voor staat.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:36:48 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172023201
Grenzen opleggen aan wat politieke partijen wel en niet mogen vinden. Dat klinkt als een goed plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172023267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:35 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat om waar een partij voor staat.
Het gaat jou toch om religieuze mensen verbieden in de politiek?
Natuurlijk is kritiek mogelijk op deze mensen , net zoals kritiek op het tegendeel bijv Wilders die mensen van een religie wilt wegpesten uit het land.
pi_172023308
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Grenzen opleggen aan wat politieke partijen wel en niet mogen vinden. Dat klinkt als een goed plan.
Welke grenzen ?
Een politieke partij mag niet vinden dat een of ander god een toffe peer is ?
Zo'n partij wil je verbieden ?
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:43:31 #16
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172023365
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Welke grenzen ?
Een politieke partij mag niet vinden dat een of ander god een toffe peer is ?
Zo'n partij wil je verbieden ?
Bijvoorbeeld. Maar er zijn wel meer mogelijkheden. Kijk maar hoe lang de formatie duurt, want ze vinden allemaal wat anders. Als je een beetje vastlegt wat wel en niet kan, heb je veel sneller een regering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_172023504
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld. Maar er zijn wel meer mogelijkheden. Kijk maar hoe lang de formatie duurt, want ze vinden allemaal wat anders. Als je een beetje vastlegt wat wel en niet kan, heb je veel sneller een regering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke meningen wil je dan verbieden , wat zou helpen bij een vlotte regeerformatie?
Dat cda'ers wel eens zeggen dat ze in een god geloven is echt geen oorzaak van deze lange formatietijd.

Maar jij bent dus voorstander van een seculiere dictatuur. .
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:51:59 #18
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_172023590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:57 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat 'religie uit de politiek' een item moet worden. Of het nou christelijke of islamitische of op boeddhistische leest geschoeid is, het veroorzaakt gigaproblemen. Bijv. het CDA die in feite alleen de belangen van de bioindustrie en gezinnen behartigt.
Omdat dat 'christelijk' zou zijn.
Als het CDA er niet meer is, kan eindelijk de bioindustrie aangepakt worden, anders zal het nooit - echt nooit- lukken.
Om nog maar te zwijgen wat er gaat gebeuren als er een grote op islamitische leest geschoeide club bij komt.
Als het CDA er niet meer is, ontstaan er vanzelf partijen of neemt een andere partij het op zich om het electoraat met landelijke / dorpse belangen te behartigen. Niet iedereen is tegen de bioindustrie en dat lijkt me ook prima. Als er een islamitische partij bij komt, so be it.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:53:33 #19
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_172023629
quote:
15s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als het CDA er niet meer is, ontstaan er vanzelf partijen of neemt een andere partij het op zich om het electoraat met landelijke / dorpse belangen te behartigen. Niet iedereen is tegen de bioindustrie en dat lijkt me ook prima. Als er een islamitische partij bij komt, so be it.
Islamitische partijen moet je helemaal verbieden. Voordat je het weet voeren ze de sharia in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:55:31 #20
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_172023680
quote:
8s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Islamitische partijen moet je helemaal verbieden. Voordat je het weet voeren ze de sharia in.
Veel succes. De grondwet aanpassen is nog geen sinecure.
Daarvoor moeten er nog heel wat Islamitische partijen de Kamers in.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 28 juni 2017 @ 18:56:24 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_172023709
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 17:57 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind dat 'religie uit de politiek' een item moet worden. Of het nou christelijke of islamitische of op boeddhistische leest geschoeid is, het veroorzaakt gigaproblemen. Bijv. het CDA die in feite alleen de belangen van de bioindustrie en gezinnen behartigt.
Omdat dat 'christelijk' zou zijn.
Als het CDA er niet meer is, kan eindelijk de bioindustrie aangepakt worden, anders zal het nooit - echt nooit- lukken.
Om nog maar te zwijgen wat er gaat gebeuren als er een grote op islamitische leest geschoeide club bij komt.
Dit kan je niet doen. Ideeën zijn ideeen waar ze ook vandaan komen. Je kan niet ideeen verbieden en je kan al helemaal niet ideeen verbieden omdat je ze verdenkt van een confessionele achtergrond.

Het beste wat je kan doen is gewoon niet stemmen op mensen met slechte ideeen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_172023827
quote:
8s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Islamitische partijen moet je helemaal verbieden. Voordat je het weet voeren ze de sharia in.
Je bent een angsthaas.
pi_172024502
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Grenzen opleggen aan wat politieke partijen wel en niet mogen vinden. Dat klinkt als een goed plan.
Goed opgemerkt, Geert begint gelijk met een nieuwe religie. Kan die zeggen wat die wil...
pi_172024595
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Grenzen opleggen aan wat politieke partijen wel en niet mogen vinden. Dat klinkt als een goed plan.
Hoewel ik in het geval van religie betwijfel of dat een goed idee is bestaan die grenzen natuurlijk wel en zijn die door de geschiedenis heen onderhevig geweest aan verandering. De streep die de grens bepaald staat net zo open voor verschuiving als het politieke klimaat zelf.
Conscience do cost.
pi_172024920
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juni 2017 18:01 schreef Dven het volgende:
Wat een flauwekul, als een stel joden, christenen of moslims politiek actief willen zijn dan moeten ze dat lekker doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')