abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:25:08 #1
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171808449
AD.nl

Onderstaand artikel geeft een goed beeld van de gevolgen van de neo-liberale staatsterreur van Mark en zijn trawanten. Het is gewoon walgelijk.

quote:
LEZERSBRIEF
Geacht UWV, uw casus zit in een rolstoel met een hernia en twee klapvoeten. Voor het geval u niet weet wat dat is: dat is een aandoening waardoor de voeten verlamd raken. Uw casus lijdt vreselijke pijn en kan bovendien niet meer lopen. Laat staan fietsen of autorijden.

De loopbaancoach die u voor veel geld inhuurt, heeft veel verstand van neurologie. Zij vertelde uw casus dat hij over twee jaar weer helemaal beter is! Dat is een heel hoopvolle gedachte... En knap voorspeld zonder MRI-scan. Wrang woord eigenlijk: LOOPbaancoach.

Sorry dat ik afdwaal, geacht UWV. Ik ga even terug naar het begin. Uw casus is bijna 60 en werkt vanaf zijn vijftiende. Hij werd slechthorend. Het Audiologisch Centrum schreef aan zijn werkgever, een grote woningcorporatie waar hij dertien jaar werkte, welke aanpassingen nodig waren zodat hij kon blijven werken. Maar die gaf daar geen gehoor aan. Dat bedoel ik niet cynisch hoor, 'gehoor'. Uw casus raakte overbelast en kwam met een depressie in de ziektewet. Volgens de werkgever was er geen mogelijkheid voor ander werk intern. U was het daarmee eens, geacht UWV. Maar hij hoort alleen maar slecht. Hij kan verder echt heel veel. Afijn, na twee jaar eindigde het arbeidscontract. Uw casus werd bedankt (niet eens hartelijk, maar dat is een ander verhaal) en er volgde ontslag.

Ja, u leest het goed: de werkgever was een woningcorporatie. Een sociaal maatschappelijk bedrijf dat social return toepast en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de kans geeft terug te keren in een werkend bestaan. En dat woningen bouwt voor mensen met beperkingen, verslavingen en psychische problematiek. Ik begrijp heus wel, dat het erg veel gevraagd is om dan ook nog eens rekening te moeten houden met je eigen werknemers.

Uw casus krijgt nu 2,5 jaar een WIA-uitkering, geacht UWV, van 70 procent van het laatstverdiende loon. Dat loon was na een jaar ziektewet al gekort tot 70 procent. Daarna krijgt hij 28 procent van het minimum loon, omgerekend zo'n 350 euro bruto per maand. En daar moet uw casus het mee doen tot zijn 67e.

Ondanks het vreselijke nieuws moet uw casus volgens de loopbaancoach 'arbeidsfit' gemaakt worden, want 'zo zijn de regels'. Ik vraag me af: moet de vrouw van uw casus vrij nemen van haar werk om hem naar sollicitatiegesprekken te brengen? Of heeft u daar een andere oplossing voor?

Uw casus wil graag naar een contactpersoon van u bellen, geacht UWV, om dit soort dingen te bespreken. Maar dat kan helaas niet. Hij moet inloggen op uw website en een bericht sturen naar uw algemene mailbox. Hij krijgt bericht dat u binnen een werkdag contact opneemt, maar er volgt radiostilte. Ik hoop dat u begrijpt dat uw casus op dit moment vanwege de pijn en de zorgen over de toekomst geen energie heeft om er nu actief achterheen te gaan...

Gelukkig hebben we ook goed nieuws gekregen, geacht UWV. De neurochirurg wil uw casus woensdag opereren. Het is een spoedoperatie. Want zoals ik al schreef, raakt uw casus verlamd en mogelijk impotent en incontinent als niet tijdig wordt ingegrepen. Dan nog is het de vraag of uw casus volledig herstelt of dat er sprake is van blijvende gedeeltelijke verlamming... Hoe dan ook moet uw casus na deze operatie nog minimaal drie maanden revalideren. Begrijpt u, geacht UWV, dat de kinderen van uw casus en ik ons vreselijke zorgen maken?

Nogmaals: ik hoop dat u niet boos wordt. Ik vraag u of u deze casus opnieuw wilt bekijken. Uw casus zou niets liever willen, dan gezond zijn en kunnen werken. Maar vindt u echt dat een casus van bijna 60 jaar, slechthorend, met een hernia en verlammingsverschijnselen aan twee voeten 'arbeidsfit' gemaakt moet worden? En vindt u oprecht dat hij over twee jaar weer fulltime aan de bak kan? En denkt u dat het reëel is dat een werkgever uw casus een arbeidscontract geeft? En vindt u ook echt dat het motiverend is om uw casus 28 procent van het minimum loon in het vooruitzicht te stellen als hij meewerkt in het traject?

Alvast bedankt voor de moeite die u neemt om mijn bericht te lezen. Als u daar prijs op stelt, laat ik u na woensdag weten hoe de operatie is verlopen. Maar als ik heel eerlijk ben, geacht UWV, verwacht ik opnieuw radiostilte en onbegrip van uw kant.

P.S. Uw casus is mijn grote liefde. Hij heeft trouwens ook een naam. Hij heet Wim.

Sancha Schuurs, Eindhoven
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171808555
Uwv...tja.....
Ik heb zo'n vermoeden dat er op een sociale werkplaats verstandiger personeel zit.
Snap alleen niet, na vele klachten, er niks aan die banenmachine wordt gedaan?
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 11:33:57 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_171808709
Pvda'ers verdienen grof geld aan al die reintegratie trajecten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:38:08 #4
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171808803
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:28 schreef Brybry het volgende:
Uwv...tja.....
Ik heb zo'n vermoeden dat er op een sociale werkplaats verstandiger personeel zit.
Snap alleen niet, na vele klachten, er niks aan die banenmachine wordt gedaan?
Was het UWV maar een banenmachine. Ik zie het UWV meer als een dolgedraaid ambtenarenapparaat dat de aansluiting met de werkelijkheid heeft gemist.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:41:00 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171808862
Kan Sancha niet voor brood op de plank zorgen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 11:46:31 #6
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171808978
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
Kan Sancha niet voor brood op de plank zorgen?
Zij zal wel een zwaar overbelaste mantelzorger zijn.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171809149
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
Kan Sancha niet voor brood op de plank zorgen?
Als dat "de vrouw van" is, dan heeft ze een baan, aldus de brief in de OP, als ik het goed begrijp.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2017 11:53:46 ]
pi_171809490
Zo gaat dat al jaaaaren.
Mijn vader, terminaal door kanker, kreeg van de gemeente ook zo'n prachtige oproep. Ze wilden bekijken of hij nog in staat was om een betaalde baan te krijgen.. :X :r
´
pi_171809576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo gaat dat al jaaaaren.
Mijn vader, terminaal door kanker, kreeg van de gemeente ook zo'n prachtige oproep. Ze wilden bekijken of hij nog in staat was om een betaalde baan te krijgen.. :X :r
Herkenbaar.
Zum kotsen is het.
Make my day!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:21:52 #10
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_171809701
Erg vervelend voor die beste man, maar waar wil hij nu naar toe? Dat ontgaat mij een beetje. :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_171809850
Helaas erg herkenbaar... Je moet van alles doen voor het UWV, doe je dat niet binnen de gestelde tijd, dan wordt je gekort. Echter als zij niet thuis geven dan maakt het niet uit en "lopen ze achter".. :r
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 12:31:30 #12
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171809872
WIA is 70% van het laatstverdiende loon (dus het loon voordat iemand ziek werd), dus niet 70% van 70% zoals de schrijver stelt.

28% van het minimumloon zal kloppen, maar ik ga er maar even vanuit dat zijn vrouw/partner werkt anders heeft hij gewoon rech top een aanvulling tot 70% of 100% van het minimumloon.

Als hij geopereerd wordt kan hij een herbeoordeling wegens toegenomen arbeidsongeschiktheid aanvragen, waarna de uitkering herbeoordeeld wordt.
pi_171809916
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met deze aandoening voor ongeveer 40% AO is verklaard. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_171809985
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:34 schreef Morrigan het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand met deze aandoening voor ongeveer 35% AO is verklaard. :?
35 tot 70% WIA WGA ivm kans op herstel.
pi_171810112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:39 schreef afterburner het volgende:

[..]

35 tot 70% WIA WGA ivm kans op herstel.
Dan kan het ook WGA 80-100% zijn. Ook kans op herstel, maar nu niet in staat om te werken.

En in de OP wordt gesproken over 28% van het minimumloon. Dat is de vervolguitkering van iemand die tussen de 35-45% AO is.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:51:35 #16
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_171810148
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Erg vervelend voor die beste man, maar waar wil hij nu naar toe? Dat ontgaat mij een beetje. :@
Ik denk dat zij begrip voor zijn situatie wil vragen door ze de belachelijkheid van de situatie in te laten zien.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:52:15 #17
1234 HiZ
Istanbullu
pi_171810158
Goh, leuk dat mensen altijd cynische brieven weten te schrijven aan de uitvoerders van de wetten, maar de makers van de wetten buiten schot laten. Letterlijk alles wat ze belachelijk probeert te maken is dwingend voorgeschreven.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:53:23 #18
1234 HiZ
Istanbullu
pi_171810175
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:51 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Ik denk dat zij begrip voor zijn situatie wil vragen door ze de belachelijkheid van de situatie in te laten zien.
Dan moet ze een brief naar de Tweede Kamer sturen. Want die bedenken dit soort dingen. Overigens, wie zegt jou dat de Nederlandse belastingbetalers willen betalen wat het kost om een royaler systeem te creëren?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 12:54:19 #19
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_171810204
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan moet ze een brief naar de Tweede Kamer sturen. Want die bedenken dit soort dingen. Overigens, wie zegt jou dat de Nederlandse belastingbetalers willen betalen wat het kost om een royaler systeem te creëren?
Lijkt mij ook, hoor..
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_171810320
Ja, terecht dit dat, maar wat een werkelijk afgrijselijk geschreven stukje.
pi_171810338
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:52 schreef HiZ het volgende:
Goh, leuk dat mensen altijd cynische brieven weten te schrijven aan de uitvoerders van de wetten, maar de makers van de wetten buiten schot laten. Letterlijk alles wat ze belachelijk probeert te maken is dwingend voorgeschreven.
Nee, het UWV bepaalt nog altijd hoeveel procent iemand AO is. Blijkbaar gaan die vanuit dat de persoon in kwestie op dit moment nog voor ongeveer 60% kan werken. Tenminste, als we de brief mogen geloven. Er staat namelijk niks in over een AO-percentage of een restverdiencapaciteit.
En de persoon kon ook nog bezwaar tekenen. Dan wordt de keuring door een extern bedrijf gedaan.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171810401
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:33 schreef Mortaxx het volgende:
Pvda'ers verdienen grof geld aan al die reintegratie trajecten
Huh, dat zijn toch allemaal VVD-stemmende ZZP'ertjes?
pi_171810465
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
Kan Sancha niet voor brood op de plank zorgen?
Dat doet ze ook (zie OP). Maar wat is je punt daarmee? De beste man heeft toch gewoon vanaf zijn 15de betaald voor de collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:10:12 #24
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810507
Was het een tandarts geweest met die ziekte was het gewoon 100% afkeur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171810688
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo gaat dat al jaaaaren.
Mijn vader, terminaal door kanker, kreeg van de gemeente ook zo'n prachtige oproep. Ze wilden bekijken of hij nog in staat was om een betaalde baan te krijgen.. :X :r
Je wou toch niet dat een zielige asielzoeker of dobberneger het werk voor je vader zou moeten doen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_171810736
Afgehaakt toen ik zag verlamde voeten :') Gewoon een domme tokkie dit.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:25:50 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171810766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Was het UWV maar een banenmachine. Ik zie het UWV meer als een dolgedraaid ambtenarenapparaat dat de aansluiting met de werkelijkheid heeft gemist.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171810799
Waardeloze toko, dat UWV.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:28:23 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171810821
Personen ook 'casus' noemen. Zo enorm triest die instelling...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:29:38 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171810847
Goedkoop scoren. In een verzorgingsstaat met 17 miljoen inwoners moet je gewoon een lijn trekken in dit soort casussen, val je daar net onder dan is het gewoon pech hebben. Als je dit soort zaken allemaal individueel moet gaan beoordelen dan kun je aan de gang blijven. Het UWV heeft (tien)duizenden van dit soort gevallen, die kunnen ze niet allemaal 24/7 te woord staan met een persoonlijke levenscoach.
pi_171810855
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:20 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je wou toch niet dat een zielige asielzoeker of dobberneger het werk voor je vader zou moeten doen.
Die kwamen toen nog niet massaal binnenwandelen zoals nu het geval is. Dat waren toen nog voornamelijk Marokkanen die langzaam begonnen met binnenlopen. De Turken leken toen geintregeerd. Weinig tot geen last van. Dus waar het misgelopen is? Don't know. Het is niet alsof ze geen kansen kregen..

Afijn, daarnaast zou 'de zielige asieleiser' mijn vaders voormalige werk helemaal niet aankunnen, laat staan willen. En dus hoeven ze niet. Zo simpel werkt het.
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:30:40 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171810862
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:00 schreef LurkJeRot het volgende:
Ja, terecht dit dat, maar wat een werkelijk afgrijselijk geschreven stukje.
Je wordt ook cynisch van je behandeling. Je gaat je gedragen naar hoe je wordt behandeld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171810974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:30 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Die kwamen toen nog niet massaal binnenwandelen zoals nu het geval is. Dat waren toen nog voornamelijk Marokkanen die langzaam begonnen met binnenlopen. De Turken leken toen geintregeerd. Weinig tot geen last van. Dus waar het misgelopen is? Don't know. Het is niet alsof ze geen kansen kregen..

Afijn, daarnaast zou 'de zielige asieleiser' mijn vaders voormalige werk helemaal niet aankunnen, laat staan willen. En dus hoeven ze niet. Zo simpel werkt het.
Het was dan ook cynisch bedoeld, ons eigen volk wordt door "onze" overheid slechter behandeld dan willekeurige gelukszoekers :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:37:54 #34
3542 Gia
User under construction
pi_171810994
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:31 schreef Armani XL het volgende:
28% van het minimumloon zal kloppen, maar ik ga er maar even vanuit dat zijn vrouw/partner werkt anders heeft hij gewoon rech top een aanvulling tot 70% of 100% van het minimumloon.
Serieus? Krijgt iemand die heel zijn leven heeft gewerkt en 100 % arbeidsongeschikt raakt, slechts 28% van zijn laatstverdiende loon, indien zijn partner werkt?

Poeh, lucky me. Ben nog van voor de WIA.

Maar leer mij het UWV kennen.
Met de herkeuring van 2007, kreeg ik de vraag of ik weleens naar een verjaardag ging....eh, ja....Nou dan zult u wel veel gebakjes eten, denk ik. (Heb enig overgewicht, maar dat staat volledig los van mijn arbeidsongeschiktheid) De man liet me een keer voorover buigen en op één been staan, verder niet gekeken naar de reden waarom ik afgekeurd was, en concludeerde dat ik volledig aan het werk kon. .
Ben opgeleid tot secretaresse en kan ook hele goede brieven schrijven, vooral aan de directeur van het UWV, met bedreiging een advocaat in te schakelen en de eis een nieuwe herkeuring te krijgen door een andere arts.
En.....heel raar, toen was ik ineens wel 80-100% arbeidsongeschikt.
pi_171811019
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:29 schreef Twiitch het volgende:
Goedkoop scoren. In een verzorgingsstaat met 17 miljoen inwoners moet je gewoon een lijn trekken in dit soort casussen, val je daar net onder dan is het gewoon pech hebben. Als je dit soort zaken allemaal individueel moet gaan beoordelen dan kun je aan de gang blijven. Het UWV heeft (tien)duizenden van dit soort gevallen, die kunnen ze niet allemaal 24/7 te woord staan met een persoonlijke levenscoach.
Ik hoor je nog wel een keer als je zelf in een soortgelijke situatie terecht komt. En daar hoef je echt niet zelf schuldig aan te zijn.

Je bent keihard aan het vechten voor je eigen herstel, en dan kun je dit soort gedoe er echt niet bij hebben. Opmerkingen zoals: "Neem maar een pilletje, dan is het opgelost", of "Het UWV verwacht groot herstel".

Heel goed dat mevrouw de publiciteit opzoekt ^O^
pi_171811076
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Serieus? Krijgt iemand die heel zijn leven heeft gewerkt en 100 % arbeidsongeschikt raakt, slechts 28% van zijn laatstverdiende loon, indien zijn partner werkt?

Poeh, lucky me. Ben nog van voor de WIA.

Nee, dat kan niet. Lees mijn vorige berichten maar.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171811089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:36 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het was dan ook cynisch bedoeld, ons eigen volk wordt door "onze" overheid slechter behandeld dan willekeurige gelukszoekers :{
Ow..excuus.
Soms is het moeilijk om de juiste toon te lezen tussen de vele bagger. Veel users herken ik inmiddels wel, dat scheelt alvast ;)
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:45:10 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171811152
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:38 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik hoor je nog wel een keer als je zelf in een soortgelijke situatie terecht komt. En daar hoef je echt niet zelf schuldig aan te zijn.
Dat zeg ik ook niet. Ziek worden is geen keuze. Maar je moet wel realistisch blijven.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:38 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Je bent keihard aan het vechten voor je eigen herstel, en dan kun je dit soort gedoe er echt niet bij hebben. Opmerkingen zoals: "Neem maar een pilletje, dan is het opgelost", of "Het UWV verwacht groot herstel".
Inderdaad. We moeten alle zieken in Nederland gewoon 100% loon geven, of eigenlijk meer dan 100%, dan kunnen ze zich zonder zorgen richten op hun herstel. Dat gaat vast geweldig uitpakken met de huidige bevolkingsopbouw. Zorg en sociale zekerheid kosten nu nog maar een luttele 150 miljard Euro per jaar, daar zit nog genoeg rek in _O_

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:38 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Heel goed dat mevrouw de publiciteit opzoekt ^O^
Nutteloos vooral.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 20-06-2017 13:51:32 ]
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:45:45 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171811162
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:38 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Ik hoor je nog wel een keer als je zelf in een soortgelijke situatie terecht komt. En daar hoef je echt niet zelf schuldig aan te zijn.

Je bent keihard aan het vechten voor je eigen herstel, en dan kun je dit soort gedoe er echt niet bij hebben. Opmerkingen zoals: "Neem maar een pilletje, dan is het opgelost", of "Het UWV verwacht groot herstel".

Heel goed dat mevrouw de publiciteit opzoekt ^O^
Helaas krijg je nu juist dat veel mensen niet bijgebracht
Och mij overkomt dat nooit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171811293
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:45 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Ziek worden is geen keuze.

[..]

Inderdaad. We moeten alle zieken in Nederland gewoon 100% loon geven, voor altijd. Dat gaat vast geweldig uitpakken met de huidige bevolkingsopbouw _O_

[..]

Nutteloos vooral.
Je leest ook echt wat je alleen wil lezen hè! Ik zeg nergens dat ze "zieken" 100% loon moeten geven.

Wat ze wèl moeten doen is eenieder op de juiste manier beoordelen, en dáár gaat het mis. De expertise ís er gewoon niet, dan krijg je dit soort Franse slag keuringen. De mankracht is er ook niet.

Al die problemen die het UWV heeft zijn niet mijn problemen en dat lossen ze zelf maar op. Echter doen ze dat niet en modderen ze maar voort.

Ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 13:55:48 #41
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171811392
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:51 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Je leest ook echt wat je alleen wil lezen hè! Ik zeg nergens dat ze "zieken" 100% loon moeten geven.

Wat ze wèl moeten doen is eenieder op de juiste manier beoordelen, en dáár gaat het mis. De expertise ís er gewoon niet, dan krijg je dit soort Franse slag keuringen. De mankracht is er ook niet.

Al die problemen die het UWV heeft zijn niet mijn problemen en dat lossen ze zelf maar op. Echter doen ze dat niet en modderen ze maar voort.

Ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan.
Ze zijn schijnbaar wel instaat om een tandarts 100% af te keuren en daar niet al te veel tijd nodig voor hebben bij een bepaalde ziekte. Maar bij een bouwbakker die vanaf zijn 18e werkt en tegen de 60 loopt komt er een heel traject aan te pas waarbij de man met precies dezelfde ziekte maar voor 30 procent word afgekeurd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171811553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dan moet ze een brief naar de Tweede Kamer sturen. Want die bedenken dit soort dingen. Overigens, wie zegt jou dat de Nederlandse belastingbetalers willen betalen wat het kost om een royaler systeem te creëren?
Royaler? Geef die mensen gewoon hun geld waar ze recht op hebben, bijstand, ww, wia en laat ze verder met rust. Dat zou echt al een flinke besparing zijn. En laat mensen daarna zelf invulling eraan geven. WW stopt bijvoorbeeld vanzelf na 2 jaar. Waarom extra uitgeven aan een dure coach of cursussen?
.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:04:38 #43
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171811559
En dan moet je een wga gat verzekering hebben afgesloten en dan voor 29% worden afgekeurd. Dan mis je net die 1%. Dat is een collega overkomen. Triest. En dan ben je 59. Ziek en geruïneerd waar je vanaf je 18e voor gewerkt hebt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171811649
Ik ben ook van voor de WIA, en het UWV is naar mij altijd heel vriendelijk geweest. Ik ben in al die tijd dat ik met het UWV te maken had eigenlijk nooit onder druk gezet. Integendeel. Leek soms alsof ik enorm gespaard werd.
Maar over een paar maanden zal ik niet meer met het UWV te maken hebben, dan eindigt mijn uitkering vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:24:31 #45
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171811963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:09 schreef barthol het volgende:
Ik ben ook van voor de WIA, en het UWV is naar mij altijd heel vriendelijk geweest. Ik ben in al die tijd dat ik met het UWV te maken had eigenlijk nooit onder druk gezet. Integendeel. Leek soms alsof ik enorm gespaard werd.
Maar over een paar maanden zal ik niet meer met het UWV te maken hebben, dan eindigt mijn uitkering vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
In die tijd werd er teveel misbruik van gemaakt. Helaas is het nu doorgeschoten naar de andere kant.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171812041
Ik heb altijd het idee gehad dat die gasten een lekkere bonus krijgen voor ieder mens die ze aan werk 'helpen'. Dat zou het respectloze en doordrammerige gedrag wel verklaren voor mij.

Mijn ervaring met het UWV (wel via mijn moeder) is dat je eerlijk bent, je compleet genaaid wordt. Het is dat het niet mag, maar je zou als je dingen van te voren zou weten, toch het best een paar dingen kunnen verzwijgen.
pi_171812384
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

In die tijd werd er teveel misbruik van gemaakt. Helaas is het nu doorgeschoten naar de andere kant.
Dat doorschieten naar de andere kant zette me af en toe wel moreel onder druk. Mensen die veel en veel meer mankeerden dan ik, die hard werden aangepakt, dat was zo'n schril contrast met hoe ik poeslief ik behandeld werd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171812413
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:04 schreef Cherna het volgende:
En dan moet je een wga gat verzekering hebben afgesloten en dan voor 29% worden afgekeurd. Dan mis je net die 1%. Dat is een collega overkomen. Triest. En dan ben je 59. Ziek en geruïneerd waar je vanaf je 18e voor gewerkt hebt.
Daarom bezwaar maken. Dan word je door een ander bedrijf beoordeeld. Vaak heeft dat een gunstig effect.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171812531
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb altijd het idee gehad dat die gasten een lekkere bonus krijgen voor ieder mens die ze aan werk 'helpen'. Dat zou het respectloze en doordrammerige gedrag wel verklaren voor mij.

Mijn ervaring met het UWV (wel via mijn moeder) is dat je eerlijk bent, je compleet genaaid wordt. Het is dat het niet mag, maar je zou als je dingen van te voren zou weten, toch het best een paar dingen kunnen verzwijgen.
Ik heb steeds heel eerlijk kunnen zijn naar het UWV. En ik denk dat dat ook beter is. Er is sprake van een informatieplicht. Verzwijgen kan verwijtbaar zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 14:48:35 #50
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171812538
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom bezwaar maken. Dan wordt je door een ander bedrijf beoordeeld. Vaak heeft dat een gunstig effect.
Daar is hij mee bezig. Of het lukt is niet zeker. Het zal ook wel weer een uitzondering zijn en pechgeval. Maar het zal je maar overkomen.

Bullshit jobs die over de rug van een zieke(ellende) op die manier hun brood verdienen. Als je zo tegenover iemand zit zou je die even bij de strot moeten kunnen grijpen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171812585
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:48 schreef barthol het volgende:

[..]

Ik heb steeds heel eerlijk kunnen zijn naar het UWV. En ik denk dat dat ook beter is. Er is sprake van een informatieplicht. Verzwijgen kan verwijtbaar zijn.
Ik zeg ook niet dat je dat maar moet doen. Maar ik vind wel dat ze zoiets in de hand werken.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:01:38 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171812811
De goedheid en eerlijkheid van veel mensen kost hun juist de kop. Je zit daar en schaamt je en wil wel graag werken en eigenlijk helemaal niet afgekeurd worden. Dat klinkt als muziek in de oren van dit soort instanties. Althans zo zei mijn collega dat. Echt een triest geval.

Juist die wga hiaat laat je dan niet verzuipen . Als je als modale arbeider dan nog tomaten kunt gaan plukken of een paar uur kunt schoffelen . Immers je krijgt dan tot 70% aangevuld tot je laatst verdiende loon.

Maar dan moet je met lekkende hartkleppen waarbij kunstkleppen geen oplossing zijn omdat het lichaam die afstoot wel tot 30% afgekeurd worden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171813016
Wat is Nederland toch een gaaf land.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171813242
Dit soort brieven gooit het UWV lachend in de prullenbak. Los van de vreselijke schrijfstijl en het cynisme, kan je dit soort brieven beter richten aan de Tweede Kamer, omdat de insteek duidelijk 'aandacht vragen' is.

Ze wil dat de casus herzien wordt; teken middels een formeel en net geschreven brief dan bezwaar aan. Zo moeilijk is dat niet. Feit blijft wel dat dat een zeer slopend en langdurig traject kan zijn.

Inhoudelijk is de brief natuurlijk wel treffend en zeker herkenbaar. Bekende van mij heeft jaren in een dergelijk traject gezeten met gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid en constant tegenwerkende bureaucratie waar je (letterlijk) ziek van wordt. Uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen door aan de juiste touwtjes te trekken, maar dan ben je wel 5 jaar verder.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:24:24 #55
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171813291
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Erg vervelend voor die beste man, maar waar wil hij nu naar toe? Dat ontgaat mij een beetje. :@
Een beetje begrip en wat maatwerk misschien?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:26:35 #56
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171813323
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:28 schreef Red_85 het volgende:
Personen ook 'casus' noemen. Zo enorm triest die instelling...
Voor de overheid ben je niet anders dan een BurgerServiceNummer.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 15:35:21 #57
3542 Gia
User under construction
pi_171813452
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:41 schreef Morrigan het volgende:

Nee, dat kan niet. Lees mijn vorige berichten maar.
Euh, wat kan niet?
Je schrijft:
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:49 schreef Morrigan het volgende:

En in de OP wordt gesproken over 28% van het minimumloon. Dat is de vervolguitkering van iemand die tussen de 35-45% AO is.
Dus, dat heeft niet te maken met de partner die een baan heeft?

Want, voorzover ik weet is de WAO inkomensonafhankelijk. Ik dacht dat de WIA dat ook was.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:09 schreef barthol het volgende:
Ik ben ook van voor de WIA, en het UWV is naar mij altijd heel vriendelijk geweest. Ik ben in al die tijd dat ik met het UWV te maken had eigenlijk nooit onder druk gezet. Integendeel. Leek soms alsof ik enorm gespaard werd.
Maar over een paar maanden zal ik niet meer met het UWV te maken hebben, dan eindigt mijn uitkering vanwege het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Ik heb nog een jaar of 14 te gaan. Tot mijn 67ste, tegenwoordig.
En dat is meer dan AOW voor één persoon.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:43 schreef barthol het volgende:
Dat doorschieten naar de andere kant zette me af en toe wel moreel onder druk. Mensen die veel en veel meer mankeerden dan ik, die hard werden aangepakt, dat was zo'n schril contrast met hoe ik poeslief ik behandeld werd.
Ja, dat ook. Heb na die herkeuring geen problemen meer gehad met het UWV. Mooi elk jaar de tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten, wat toch wel een pleistertje op de eigen bijdragewond is.
Ik heb wel veel last dat mensen die geen arts zijn, totaal niet medisch onderlegd, eigenlijk gewoon te dom om te poepen, in één oogopslag zien dat ik onterecht in de WAO zit. Want, ik kan lopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:48 schreef barthol het volgende:

Ik heb steeds heel eerlijk kunnen zijn naar het UWV. En ik denk dat dat ook beter is. Er is sprake van een informatieplicht. Verzwijgen kan verwijtbaar zijn.
Ook zo'n leuke. Je moet alles melden, als er iets in je gezondheid verandert. Dus ik, met mijn 80/100 bellen dat ik kanker had. Kreeg ik te horen dat ik al 80/100 was afgekeurd en niet nog erger afgekeurd kan worden. Tja, moet je nou wel of niet alles doorgeven?
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 16:35:04 #58
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171814721
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Serieus? Krijgt iemand die heel zijn leven heeft gewerkt en 100 % arbeidsongeschikt raakt, slechts 28% van zijn laatstverdiende loon, indien zijn partner werkt?

Dat staat er niet. Iemand die getrouwd is kan worden aangevuld naar 100% van het minimumloon. Aangevuld vanuit de Toeslagenwet namelijk.
WIA is niet gezinsafhankelijk.
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:44 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Daarom bezwaar maken. Dan word je door een ander bedrijf beoordeeld. Vaak heeft dat een gunstig effect.
Een bezwaar wordt ook door het UWV gedaan, en door een arts en arbeidsdeskundige van het UWV.
In beroep is het mogelijk dat de rechter een onafhankelijke deskundige aanwijst.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:24 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Een beetje begrip en wat maatwerk misschien?
Dan moet je geen onwaarheden gaan verzinnen om sympathie te krijgen.

Mensen denken dat het UWV ze er is om ze een oor aan te naaien, maar de mensen bij UWV hebben echt die insteek niet (een paar uitzonderingen nagelaten, maar die types wil het UWV ook wel kwijt). Mijn ervaringen van zowel binnenuit als buitenuit is dat die mensen je zo goed mogelijik willen helpen.

De "casus" uit de OP, als het echt zo erg is, moet gewoon om een herbeoordeling vragen. En als de "casus" zo slecht behandeld wordt moet hij een klacht indienen (bedrijven als UWV zijn daar erg gevoelig voor omdat ze streven naar een goede klantenservice).
Zo'n brief naar de klant is leuk voor de publieke opinie (we kunnen weer lekker kankeren op het UWV) maar lost niets op.
pi_171814794
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat ook. Heb na die herkeuring geen problemen meer gehad met het UWV. Mooi elk jaar de tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten, wat toch wel een pleistertje op de eigen bijdragewond is.
Ik heb wel veel last dat mensen die geen arts zijn, totaal niet medisch onderlegd, eigenlijk gewoon te dom om te poepen, in één oogopslag zien dat ik onterecht in de WAO zit. Want, ik kan lopen.
Ik heb voor de buitenwacht ook heel vaak mijn afkeuring moeten uitleggen, en dat was soms knap lastig in mijn geval, want het had meer met mijn arbeidskundige situatie te maken dan met mijn gezondheid.
Daarbij speelde ook dat ik weigerde om mezelf ziek te noemen. Dat ik eerder een houding had van ik kan alles en ik doe alles. Die houding had ik ook naar het UWV. Bij elk gesprek op het UWV vroeg ik steevast uitleg wat ik nou mankeerde, en ik heb daar steeds ontwijkende antwoorden op gekregen. Het was vaak de omgekeerde wereld bij die herbeoordelingen. Vanuit het UWV begonnen ze nooit over wat ik zou mankeren. De verzekeringsartsen en de arbeidsdeskundigen waren alleen maar buitengewoon vriendelijk. Tjee, ik heb nog eens zelf een herkeuring aangevraagd, maar dat werd ook weer een gemoedelijk gesprek naast een fotocopieerapparaat.
Het was lange tijd dat ik er (wel wat nerveus) maar heel strijdbaar heen ging als ik afspraak op het UWV had, maar dat het al gauw een ontspannen gesprek werd alsof je met iemand aan het theedrinken bent.
Heb ook eens bij een heel andere gelegenheid letterlijk een glas gedronken met toenmalige directeur van het UWV, nadat ik aan haar was voorgesteld. Dat was ergens in 2004 als ik het me goed herinner. Was ook opeens zo'n rare situatie.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 16:39:47 #60
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171814798
Het is verdraaid moeilijk om een organisatie in Nederland te vinden waar meer incompetentie is gebundeld dan bij het UWV.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171815254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh, wat kan niet?
Je schrijft:

[..]

Dus, dat heeft niet te maken met de partner die een baan heeft?

Want, voorzover ik weet is de WAO inkomensonafhankelijk. Ik dacht dat de WIA dat ook was.

[..]

Ik heb nog een jaar of 14 te gaan. Tot mijn 67ste, tegenwoordig.
En dat is meer dan AOW voor één persoon.

[..]

Ja, dat ook. Heb na die herkeuring geen problemen meer gehad met het UWV. Mooi elk jaar de tegemoetkoming voor arbeidsongeschikten, wat toch wel een pleistertje op de eigen bijdragewond is.
Ik heb wel veel last dat mensen die geen arts zijn, totaal niet medisch onderlegd, eigenlijk gewoon te dom om te poepen, in één oogopslag zien dat ik onterecht in de WAO zit. Want, ik kan lopen.

[..]

Ook zo'n leuke. Je moet alles melden, als er iets in je gezondheid verandert. Dus ik, met mijn 80/100 bellen dat ik kanker had. Kreeg ik te horen dat ik al 80/100 was afgekeurd en niet nog erger afgekeurd kan worden. Tja, moet je nou wel of niet alles doorgeven?
De WIA is niet afhankelijk van het inkomen van de partner. Als je interesse hebt, kan ik wel uitleggen hoe de WIA in elkaar zit.
ROBODEMONS..................|:(
pi_171815437
Het UWV heeft denk ik ook wel erg onder druk gestaan door de politiek. Dat de politiek een hard beleid eiste, maar dat er vele. medewerkers waren die veel genuanceerder dachten, en anderen weer juist die harde lijn braaf volgden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:12:39 #63
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171815507
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:08 schreef barthol het volgende:
Het UWV heeft denk ik ook wel erg onder druk gestaan door de politiek. Dat de politiek een hard beleid eiste, maar dat er vele. medewerkers waren die veel genuanceerder dachten, en anderen weer juist die harde lijn braaf volgden.
Waar ze in ieder geval al enkele decennia bijzonder consequent in zijn, los van welke politieke invloed dan ook, is dat het een in zichzelf gekeerde ambtelijke/bureaucratische organisatie is, die uitsluitend geïnteresseerd is in het volgen van hun eigen procedures en niet in het helpen van cliënten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:21:12 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171815659
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:31 schreef Armani XL het volgende:
WIA is 70% van het laatstverdiende loon (dus het loon voordat iemand ziek werd), dus niet 70% van 70% zoals de schrijver stelt.

28% van het minimumloon zal kloppen, maar ik ga er maar even vanuit dat zijn vrouw/partner werkt anders heeft hij gewoon rech top een aanvulling tot 70% of 100% van het minimumloon.

Als hij geopereerd wordt kan hij een herbeoordeling wegens toegenomen arbeidsongeschiktheid aanvragen, waarna de uitkering herbeoordeeld wordt.
Als je WIA 28% van het minimumloon is dan werkte je maximaal 20 uur tegen het minimumloon, en dat lijkt me een beetje sterk in de omschreven situatie.
Tenzij niet volledig afgekeurd, maar dan moeten ze daar vooral bezwaar tegen indienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171815748
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je WIA 28% van het minimumloon is dan werkte je maximaal 20 uur tegen het minimumloon, en dat lijkt me een beetje sterk in de omschreven situatie.
28% van het minimumloon is eigenlijk 40% * 70% * minimumloon. Met andere woorden, de vervolguitkering voor iemand die tussen de 35% en 45% AO is en minder dan 50% van zijn restverdiencapaciteit benut.

Overigens kunnen alleen mensen die 35% tot 80% AO zijn in de vervolguitkering komen. Mensen die (WGA) 80% of meer AO zijn, hebben geen restverdiencapaciteit en komen automatisch na de loongerelateerde uitkering in de loonaanvullende uitkering (die overigens net zo hoog als de loongerelateerde uitkering is).
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 17:27:30 #66
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171815767
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je WIA 28% van het minimumloon is dan werkte je maximaal 20 uur tegen het minimumloon, en dat lijkt me een beetje sterk in de omschreven situatie.
Tenzij niet volledig afgekeurd, maar dan moeten ze daar vooral bezwaar tegen indienen.
Nee, hij is 35-45% arbeidsongeschikt en benut zijn restverdiencapaciteit niet.
Dan kom je in de WIA-vervolguitkering en die bedraagt 28% van het WML.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:30:44 #67
3542 Gia
User under construction
pi_171815836
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:59 schreef Morrigan het volgende:

[..]

De WIA is niet afhankelijk van het inkomen van de partner. Als je interesse hebt, kan ik wel uitleggen hoe de WIA in elkaar zit.
Ik snap het nu wel, en krijg er persoonlijk toch niet mee te maken, maar wie weet, mijn partner ooit. Dan weet ik je wel te vinden. ;)
pi_171815908
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik snap het nu wel, en krijg er persoonlijk toch niet mee te maken, maar wie weet, mijn partner ooit. Dan weet ik je wel te vinden. ;)
Nog één tip, aangezien je partner blijkbaar nog werkt, is het handig om te weten welke aanvullende AO-verzeringen zijn werkgever heeft geregeld. Mocht hij arbeidsongeschikt raken, dan kan hij misschien nog een extra uitkering ontvangen van en verzekeraar.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:34:51 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171815911
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:27 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Nee, hij is 35-45% arbeidsongeschikt en benut zijn restverdiencapaciteit niet.
Dan kom je in de WIA-vervolguitkering en die bedraagt 28% van het WML.
Nee okay, en als hij die niet benut omdat hij dat niet kan dan moet hij dus een herkeuring aanvragen en/of bezwaar aantekenen tegen het huidige afkeuringspercentage.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:39:57 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171815994
quote:
Het Audiologisch Centrum schreef aan zijn werkgever, een grote woningcorporatie waar hij dertien jaar werkte, welke aanpassingen nodig waren zodat hij kon blijven werken. Maar die gaf daar geen gehoor aan.
Heel herkenbaar. Het UWV zelf kan nog zoveel rapporten en adviezen schrijven, vaak doen werkgevers er niets of niet genoeg mee en zit de werknemer een aantal maanden later als hij echt helemaal stuk is...bij het UWV. Waar ze dan achterovervallen van verbazing en je bij iemand een keuring laten doen waarvan je je afvraagt of hij zijn doktersdiploma wellicht gekocht heeft in Centraal-Lesotho voor drie geiten.

Dus kort gezegd erkent het UWV eerst je klachten en schrijft er een advies over, maar als je dan door die klachten bij ze terecht komt, moeten ze eerst maar eens even heel streng gaan nadenken of jij die klachten wel hebt.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:43:19 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171816054
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Het UWV zelf kan nog zoveel rapporten en adviezen schrijven, vaak doen werkgevers er niets of niet genoeg mee en zit de werknemer een aantal maanden later als hij echt helemaal stuk is...bij het UWV. Waar ze dan achterovervallen van verbazing en je bij iemand een keuring laten doen waarvan je je afvraagt of hij zijn doktersdiploma wellicht gekocht heeft in Centraal-Lesotho voor drie geiten.

Dus kort gezegd erkent het UWV eerst je klachten en schrijft er een advies over, maar als je dan door die klachten bij ze terecht komt, moeten ze eerst maar eens even heel streng gaan nadenken of jij die klachten wel hebt.
Het audiologisch centrum had dat advies toch geschreven?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171816055
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:12 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waar ze in ieder geval al enkele decennia bijzonder consequent in zijn, los van welke politieke invloed dan ook, is dat het een in zichzelf gekeerde ambtelijke/bureaucratische organisatie is, die uitsluitend geïnteresseerd is in het volgen van hun eigen procedures en niet in het helpen van cliënten.
Dat het een ambtellijke en bureaucratische organisatie is, daar kan je niet omheen. Maar het zijn ook uitvoerders, en uitvoeders komen de problemen tegen waar de beleidmakers niet aan gedacht hebben. Uitvoerders zitten vaak tussen twee vuren in. Ik heb vaak gedacht hoe het is om aan de andere kant te zitten, je hebt met clienten te maken die zich door hun afhankelijkheid uitermate kwetsbaar voelen. Zich daar ook naar gedragen. Soms ook overdrijven, naar de ene kant of naar de andere kant om hun punt maar duidelijk te maken, soms zelfs vanuit hun besef van kwetsbaarheid zich vijandig opstellen. "Defiant" zoals ze dat in het Engels zeggen. Lijkt me niet gemakkelijk eerlijk gezegd. Vooral niet als er een oordeel moet worden gegeven wat mogelijk consequenties kan hebben voor die client.

Shit, zit ik nou een lans te breken voor die UWVers? :)
Ik probeer me alleen maar voorte stellen hoe het is als ik zelf op die plaats zou zitten, en hoe ik het dan zou moeten volhouden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:49:38 #73
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816166
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo gaat dat al jaaaaren.
Mijn vader, terminaal door kanker, kreeg van de gemeente ook zo'n prachtige oproep. Ze wilden bekijken of hij nog in staat was om een betaalde baan te krijgen.. :X :r
De gemeente moet maar op goed vertrouwen aannemen dat je vader het meent als hij zegt dat het niet zo is?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 17:50:23 #74
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171816178
Bedank al die zure mensen maar die roepen dat "men maar gewoon moet werken, luie uitvreters"

Het hele sociale stelsel wordt uitgehold voor welke winst? In denk dat dit onder aan de streep juist meer geld kost dan het oplevert.

Revanchistisch beleid is het. Meer niet.

Het is beleid. Daarnaast is het UWV een bende. Ze hebben een tekort aan arbo artsen. Dus ontslaan ze arbo artsen. :?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171816190
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De gemeente moet maar op goed vertrouwen aannemen dat je vader het meent als hij zegt dat het niet zo is?
Mijn vader is al jaren dood, dus... :W
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:52:17 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Serieus? Krijgt iemand die heel zijn leven heeft gewerkt en 100 % arbeidsongeschikt raakt, slechts 28% van zijn laatstverdiende loon, indien zijn partner werkt?

Poeh, lucky me. Ben nog van voor de WIA.

Maar leer mij het UWV kennen.
Met de herkeuring van 2007, kreeg ik de vraag of ik weleens naar een verjaardag ging....eh, ja....Nou dan zult u wel veel gebakjes eten, denk ik. (Heb enig overgewicht, maar dat staat volledig los van mijn arbeidsongeschiktheid) De man liet me een keer voorover buigen en op één been staan, verder niet gekeken naar de reden waarom ik afgekeurd was, en concludeerde dat ik volledig aan het werk kon. .
Ben opgeleid tot secretaresse en kan ook hele goede brieven schrijven, vooral aan de directeur van het UWV, met bedreiging een advocaat in te schakelen en de eis een nieuwe herkeuring te krijgen door een andere arts.
En.....heel raar, toen was ik ineens wel 80-100% arbeidsongeschikt.
Als je zo'n brief kunt schrijven, kun je ook aan het werk. Niet al het werk vereist dat je 40 uur per week op je knieën met bakstenen rondslingert.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:53:11 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816222
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:51 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Mijn vader is al jaren dood, dus... :W
Je vindt het belachelijk dat je vader zich toen moest komen verantwoorden. Waarom is dat belachelijk? Moeten ze hem dan maar op z'n blauwe ogen vertrouwen?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:53:20 #78
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171816224
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Het UWV zelf kan nog zoveel rapporten en adviezen schrijven, vaak doen werkgevers er niets of niet genoeg mee en zit de werknemer een aantal maanden later als hij echt helemaal stuk is...bij het UWV. Waar ze dan achterovervallen van verbazing en je bij iemand een keuring laten doen waarvan je je afvraagt of hij zijn doktersdiploma wellicht gekocht heeft in Centraal-Lesotho voor drie geiten.

Dus kort gezegd erkent het UWV eerst je klachten en schrijft er een advies over, maar als je dan door die klachten bij ze terecht komt, moeten ze eerst maar eens even heel streng gaan nadenken of jij die klachten wel hebt.
Het UWV die een werkgever iets voorschrijft om deze werknemer in een aangepaste functie te behouden word onwerkbaar. Bovendien voor een werkgever onbetaalbaar als dat uit de hand loopt. Tenzij het sociale werkplaatsen zijn die daar op ingericht zijn.

Je gaat mij toch niet vertellen dat iedere werknemer bij het UWV de situatie bij elke werkgever kan overzien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 17:54:11 #79
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171816240
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je zo'n brief kunt schrijven, kun je ook aan het werk. Niet al het werk vereist dat je 40 uur per week op je knieën met bakstenen rondslingert.
En dit is precies het probleem. Nul inlevingsvermogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:56:39 #80
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816283
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dit is precies het probleem. Nul inlevingsvermogen.
Ja joh. Die mensen van het UWV zijn allemaal sukkels zonder inlevingsvermogen, en Gia is een heilige die nooit haar gezondheid zou gebruiken om thuis te kunnen zitten.
pi_171816302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:52 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je zo'n brief kunt schrijven, kun je ook aan het werk.
En dat kan jij als leek dus niet beoordelen, voor dat kunnen beoordelen moet je arbeidsdeskundige zijn.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 17:58:00 #82
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171816309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja joh. Die mensen van het UWV zijn allemaal sukkels zonder inlevingsvermogen, en Gia is een heilige die nooit haar gezondheid zou gebruiken om thuis te kunnen zitten.
Sukkels niet maar hun werkmethodieken deugen niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171816315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo gaat dat al jaaaaren.
Mijn vader, terminaal door kanker, kreeg van de gemeente ook zo'n prachtige oproep. Ze wilden bekijken of hij nog in staat was om een betaalde baan te krijgen.. :X :r
Lekker rechts blijven stemmen vanwege moslims!
pi_171816317
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je vindt het belachelijk dat je vader zich toen moest komen verantwoorden. Waarom is dat belachelijk? Moeten ze hem dan maar op z'n blauwe ogen vertrouwen?
In plaats van dat je even pas op de plaats maakt zou het je ook nog eens sieren om mijn eigen ervaringen niet in twijfel te trekken. Of denk je dat ik de dood van mijn vader ga verzinnen? :(
´
pi_171816351
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In plaats van dat je even pas op de plaats maakt zou het je ook nog eens sieren om mijn eigen ervaringen niet in twijfel te trekken. Of denk je dat ik de dood van mijn vader ga verzinnen? :(
Wat heeft wat hij zegt precies te maken met het overlijden van je vader :?

Rip verder hoor.
Conscience do cost.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:00:20 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171816354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja joh. Die mensen van het UWV zijn allemaal sukkels zonder inlevingsvermogen, en Gia is een heilige die nooit haar gezondheid zou gebruiken om thuis te kunnen zitten.
Als je werkelijk denkt dat haar arbeidsongeschiktheidspercentage weer aangepast is door één dreigbrief aan het UWV dan is dat ook behoorlijk naïef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171816363
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Lekker rechts blijven stemmen vanwege moslims!
Pff.. tis warm in het sprookjesbos, he.. >:O
´
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:01:10 #88
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171816373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja joh. Die mensen van het UWV zijn allemaal sukkels zonder inlevingsvermogen, en Gia is een heilige die nooit haar gezondheid zou gebruiken om thuis te kunnen zitten.
Misschien moeten ze jou dan gewoon inhuren. Internerconsult, geen fysiek pand meer nodig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:01:53 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171816388
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:58 schreef bamibij het volgende:

[..]

Lekker rechts blijven stemmen vanwege moslims!
Dit ja :') alle sociale zekerheden worden kapot gemaakt maar er komt tenminste stoere taal vanuit Den Haag.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171816395
Het UWV nergens zulke hufters meegemaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:02:41 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171816402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat heeft wat hij zegt precies te maken met het overlijden van je vader :?

Rip verder hoor.
Het gaat erom dat het niet eens om niet willen werken gaat. Maar ziek zijn met een inkomensverlies en nog werken ook. Dat snapt hij schijnbaar niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171816408
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:00 schreef ems. het volgende:

[..]

Wat heeft wat hij zegt precies te maken met het overlijden van je vader :?

Rip verder hoor.
Moet je bij hem zijn en teruglezen. RIP is niet nodig, ook niet als het gemeend is.
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:05:17 #93
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171816446
Wat ontzettend irritant geschreven
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:05:28 #94
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816450
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:57 schreef barthol het volgende:

[..]

En dat kan jij als leek dus niet beoordelen, voor dat kunnen beoordelen moet je arbeidsdeskundige zijn.
De arbeidsdeskundige heeft ook beoordeeld dat ze aan het werk kon.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:06:14 #95
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171816468
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 12:21 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Erg vervelend voor die beste man, maar waar wil hij nu naar toe? Dat ontgaat mij een beetje. :@
Hij wil dat het UWV hem met rust laat
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:06:23 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171816472
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De arbeidsdeskundige heeft ook beoordeeld dat ze aan het werk kon.
En dat is vervolgens weer teruggedraaid.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:06:35 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171816477
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De arbeidsdeskundige heeft ook beoordeeld dat ze aan het werk kon.
Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171816488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:02 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Moet je bij hem zijn en teruglezen. RIP is niet nodig, ook niet als het gemeend is.
Gedaan, nog steeds onduidelijk. In dat geval neem ik de gemeende rip terug.
Conscience do cost.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:07:06 #99
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816490
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In plaats van dat je even pas op de plaats maakt zou het je ook nog eens sieren om mijn eigen ervaringen niet in twijfel te trekken. Of denk je dat ik de dood van mijn vader ga verzinnen? :(
Tjonge, heb jij moeite met lezen? Dat zeg ik toch helemaal niet.
pi_171816519
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit ja :') alle sociale zekerheden worden kapot gemaakt maar er komt tenminste stoere taal vanuit Den Haag.
Voor mij zijn die sociale zekerheden wel belangrijk genoeg om links te stemmen. :@
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:09:03 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171816522
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
Puur op de aantallen was dat ook best logisch. Het aantal wajongers was veel te hoog. Op individueel niveau zal er echter wel weer een en ander misgegaan zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:09:28 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816528
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je werkelijk denkt dat haar arbeidsongeschiktheidspercentage weer aangepast is door één dreigbrief aan het UWV dan is dat ook behoorlijk naïef.
Ik denk dat ze bij het UWV soms liever toegeven dan hun tijd en geld te steken in een juridisch gevecht.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:09:50 #103
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171816537
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Het UWV zelf kan nog zoveel rapporten en adviezen schrijven, vaak doen werkgevers er niets of niet genoeg mee en zit de werknemer een aantal maanden later als hij echt helemaal stuk is...bij het UWV. Waar ze dan achterovervallen van verbazing en je bij iemand een keuring laten doen waarvan je je afvraagt of hij zijn doktersdiploma wellicht gekocht heeft in Centraal-Lesotho voor drie geiten.

Dus kort gezegd erkent het UWV eerst je klachten en schrijft er een advies over, maar als je dan door die klachten bij ze terecht komt, moeten ze eerst maar eens even heel streng gaan nadenken of jij die klachten wel hebt.
Hoe kom jij erbij dat het UWV iets moet doen in de eerste twee jaar ziekte?
Re-integratie is een zaak tussen werkgever en werknemer. Als het audiologisch centrum een advies heeft geschreven komt dat al bij de arbodienst en niet bij UWV.
Het enige dat het UWV kan doen in de eerste twee jaar is een deskundigenoordeel op verzoek van werkgever of werknemer.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:50 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is beleid. Daarnaast is het UWV een bende. Ze hebben een tekort aan arbo artsen. Dus ontslaan ze arbo artsen. :?
Er werken geen arbo-artsen bij het UWV dus wordt het lastig ze te ontslaan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

En dit is precies het probleem. Nul inlevingsvermogen.
Je verwart inlevingsvermogen met een objectieve beoordeling. Of wil je dat een verzekeringsarts op basis van jouw tranende ogen een beoordeling doet?
pi_171816541
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
Ik dacht dat een groep jongeren met een Wajong uit de bijstand kwamen, zodat de gemeente er geen last meer van had.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:10:21 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816549
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Misschien moeten ze jou dan gewoon inhuren. Internerconsult, geen fysiek pand meer nodig.
Nee hoor, ik ga af op het originele oordeel van de arts.

Jou moeten ze maar beter niet inhuren, als je blind vertrouwt op het zielige verhaal van die arme, arme arbeidsongeschikten... :'(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:30 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171816572
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
Het is qua WAO met de keuringen van 2004 sowieso heel veel gebeurd, dat is ook een van de redenen dat er een hoop arbeidsongeschikten in de bijstand zitten, als ze herkeurd zijn terwijl ze gehuwd waren, toen (deels) goedgekeurd zijn en daarna het huwelijk op de klippen zagen lopen konden ze rechtstreeks de bijstand in, maar het overkwam ook alleenstaanden, die herkeuringsronde van 2004 heeft heel veel mensen ten onrechte arbeidsgeschikt verklaard.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:36 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171816574
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:10 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik dacht dat een groep jongeren met een Wajong uit de bijstand kwamen, zodat de gemeente er geen last meer van had.
Dat was voor gemeentes inderdaad een manier om de financiën op orde te krijgen. Bijstand is gemeentekas, wajong is centrale overheid. Dus werden er hele hordes met verzonnen stoornissen in de wajong gedumpt. Zij nooit meer hoeven werken, gemeente niet hoeven betalen. Iedereen blij.

Nou ja, op de belastingbetaler na dan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:11:46 #108
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171816576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:58 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

In plaats van dat je even pas op de plaats maakt zou het je ook nog eens sieren om mijn eigen ervaringen niet in twijfel te trekken. Of denk je dat ik de dood van mijn vader ga verzinnen? :(
Hij bedoelt dat het op zich niet zo vreemd is dat het UWV enige vorm van bewijs wilde zien dat je vader niet in staat was om te werken, anders dan zijn woord dus.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:12:53 #109
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816595
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
Knap dat je dat zo kan beoordelen. Ze moeten jou inhuren. Internetconsult, geen fysiek pand meer nodig.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:13:36 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171816608
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ga af op het originele oordeel van de arts.

Jou moeten ze maar beter niet inhuren, als je blind vertrouwt op het zielige verhaal van die arme, arme arbeidsongeschikten... :'(
Welk origineel oordeel?
Dat van de volledige afkeur?

En de arts bepaalt alleen wat de beperkingen zijn, de AD bekijkt of daarmee nog verdiencapaciteit overblijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:13:58 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171816618
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:08 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Voor mij zijn die sociale zekerheden wel belangrijk genoeg om links te stemmen. :@
Idem. Of het nu om vluchtelingen gaat, zieken, modale arbeiders die in de shit geraken of advocaten die in de shit geraken. Daar moet hulp voor zijn. Het is jammer dat veel linksen maar voor een bepaalde groep willen opkomen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:14:17 #112
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171816625
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is ook gebeurt met mensen die in de wajong zaten die dat helemaal niet konden, zodat ze naar de bijstand konden vloeien.
Ja goed, andersom kwam volgens mij een aantal mensen ook wel heel makkelijk (onterecht) in de Wajong. Als je dat weer wil herstellen, dan zul je vast ook wel fouten maken ja
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:15:16 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816643
God helpe eenieder die dankzij de neoliberalisering in een kwetsbare positie terecht komt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:16:50 #114
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816672
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Welk origineel oordeel?
Dat van de volledige afkeur?

En de arts bepaalt alleen wat de beperkingen zijn, de AD bekijkt of daarmee nog verdiencapaciteit overblijft.
Zij stelden vast dat dat zo was. Maar Gia wist het beter, en met wat dreigementen kreeg ze haar zin.

Moet ik dan maar geloven dat Gia gelijk heeft?
pi_171816722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zij stelden vast dat dat zo was. Maar Gia wist het beter, en met wat dreigementen kreeg ze haar zin.

Moet ik dan maar geloven dat Gia gelijk heeft?
Als je het niet eens bent met het UWV, heb je gewoon het recht om eenmalig bezwaar aan te tekenen. Vervolgens gaat dan een andere partij je opnieuw keuren.
ROBODEMONS..................|:(
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:20:44 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816725
Is mijn volgende doemscenario erg cynisch en duister?

- Versoepel het ontslagrecht; eerder en makkelijker je baan kwijt;
- Sparen wordt onaantrekkelijker gemaakt: lage tot negatieve rentes;
- Participatiewet: de gemeente mag je ieder werk 'geven' dat het 'nuttig' acht; ja, zelfs eisen dat je verhuist als elders werk is.
- Ziektewet: vrijwel onmogelijk om 100% afgekeurd te worden, er wordt wel een baantje gevonden;
- Begin weer bij 1.

Ik voorzie de terugkeer van het feodale tijdperk: een klein groepje bezitters, een hele grote groep overgeleverd aan de grillen van dat groepje... job-hoppend en flexend, onzeker tot in den dood.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:23:03 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171816756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Zij stelden vast dat dat zo was. Maar Gia wist het beter, en met wat dreigementen kreeg ze haar zin.

Moet ik dan maar geloven dat Gia gelijk heeft?
Het gaat er dan wel om of die artsen niet onder druk staan.
Waar een huisarts zegt 4 weken rust te nemen is een bedrijfsarts van mening na een week weer het werk te hervatten. Wie is er nu arts?

Moet je nagaan als het om afkeurprocedures gaat en verzekeringen een grote rol gaan spelen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:23:26 #118
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171816769
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:11 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat het op zich niet zo vreemd is dat het UWV enige vorm van bewijs wilde zien dat je vader niet in staat was om te werken, anders dan zijn woord dus.
Snap ik. Was alleen onnodig om daarover verder te gaan terwijl ik al had geschreven dat de beste man al lang overleden is. Trouwens, dit speelde zich af in de vorige eeuw. Waarmee ik dus alleen maar wou aangeven, in het begin van dit topic, dat dit iets is dat al veeeel jaren aan de gang is.
Het gaat dus niet om mij en wil ook vooral het topic niet kapen. :N
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:23:35 #119
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816774
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:20 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Als je het niet eens bent met het UWV, heb je gewoon het recht om eenmalig bezwaar aan te tekenen. Vervolgens gaat dan een andere partij je opnieuw keuren.
Als dat bezwaar begeleid wordt door een dreigbrief, is het niet echt een bezwaar, maar een doorzichtige poging tot beïnvloeden. Nogal wiedes dat zo'n directeur dan zegt: "Keur dat gekke wijf maar af, dat kost ons minder dan al dat juridische gedoe."
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:25:23 #120
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816799
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:23 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Snap ik. Was alleen onnodig om daarover verder te gaan terwijl ik al had geschreven dat de beste man al lang overleden is. Trouwens, dit speelde zich af in de vorige eeuw. Waarmee ik dus alleen maar wou aangeven, in het begin van dit topic, dat dit iets is dat al veeeel jaren aan de gang is.
Het gaat dus niet om mij en wil ook vooral het topic niet kapen. :N
Alleen is jouw verhaal geen bewijs voor slechte praktijken bij het UWV, maar van een redelijke eis.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:26:04 #121
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171816813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is mijn volgende doemscenario erg cynisch en duister?

- Versoepel het ontslagrecht; eerder en makkelijker je baan kwijt;en eerder en makkelijker aan het werk en/of een vast contract. Maar dat wordt er nooit bij gezegd
- Sparen wordt onaantrekkelijker gemaakt: lage tot negatieve rentes;trekt wel weer bij. Bovendien is de rente op een hypotheek ook drie keer niks nu.
- Participatiewet: de gemeente mag je ieder werk 'geven' dat het 'nuttig' acht; ja, zelfs eisen dat je verhuist als elders werk is.Alleen als de gemeente ook de inkomensvoorziening van de persoon in kwestie is. Als je gewoon je eigen geld verdient, heeft de gemeente niets over je te zeggen. Die verhuisplicht is trouwens volkomen logisch, maar totaal niet afdwingbaar.
- Ziektewet: vrijwel onmogelijk om 100% afgekeurd te worden, er wordt wel een baantje gevonden;Ik weet niet hoe onmogelijk dat is, met kritisch keuren heb ik geen probleem, maar arbeidsongeschikt is arbeidsongeschikt.
- Begin weer bij 1.Waarom is dit een cirkel?

Ik voorzie de terugkeer van het feodale tijdperk: een klein groepje bezitters, een hele grote groep overgeleverd aan de grillen van dat groepje... job-hoppend en flexend, onzeker tot in den dood.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171816830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als dat bezwaar begeleid wordt door een dreigbrief, is het niet echt een bezwaar, maar een doorzichtige poging tot beïnvloeden. Nogal wiedes dat zo'n directeur dan zegt: "Keur dat gekke wijf maar af, dat kost ons minder dan al dat juridische gedoe."
Misschien dat het tijdens de WAO anders ging. Ik kan daar niet over oordelen. Sowieso ken ik haar situatie niet.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:27:46 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_171816839
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:09 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat het UWV iets moet doen in de eerste twee jaar ziekte?
Re-integratie is een zaak tussen werkgever en werknemer. Als het audiologisch centrum een advies heeft geschreven komt dat al bij de arbodienst en niet bij UWV.
Het enige dat het UWV kan doen in de eerste twee jaar is een deskundigenoordeel op verzoek van werkgever of werknemer.
Dat toch?
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:29:03 #124
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:27 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Misschien dat het tijdens de WAO anders ging. Ik kan daar niet over oordelen. Sowieso ken ik haar situatie niet.
Ik ook niet, maar ik vind het een beetje makkelijk om te doen of ze bij het UWV allemaal hersenloze nazi's zijn op basis van één zo'n twijfelachtig verhaal. Er blijkt volledig niet uit dat die mensen ongelijk hadden of een onredelijke beslissing maakten.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:30:25 #125
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:26 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Makkelijk aan het werk en eerder een vast contract? Nogal wiedes als je er elk moment weer uitgesodemieterd kan worden.

En verhuisplicht logisch? Heb je de kernwaarden van de Wmo en Participatiewet wel begrepen? Zaak is om EERST op je netwerk terug te vallen, of dat jij als vriend/familielid zorgt voor je naaste. Maar als het om werk gaat, telt dat netwerk niet mee, dan mag je zo een paar provincies verderop aan de slag.

Liberalisme: de plaag van deze eeuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171816895
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat toch?
Lijkt mij een verschil of iemand door de werkgever wordt doorbetaald tijdens ziekte of dat iemand in de ziektewet komt. Bij dat laatste geval is er geen werkgever meer.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:31:27 #127
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171816899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Alleen is jouw verhaal geen bewijs voor slechte praktijken bij het UWV, maar van een redelijke eis.
Het was een geval van niet MET elkaar werken maar LANGS elkaar aanmodderen. Het was niet zo dat de instanties geen weet hadden wat er aan de hand was. Dat zij het dan afdoen als onbelangrijk, is niet de schuld van degene die ze dan op het matje roepen.
´
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:31:40 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816902
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar ik vind het een beetje makkelijk om te doen of ze bij het UWV allemaal hersenloze nazi's zijn op basis van één zo'n twijfelachtig verhaal. Er blijkt volledig niet uit dat die mensen ongelijk hadden of een onredelijke beslissing maakten.
Jij denkt dat daar geen agenda meespeelt, gezien het Wmo-beleid?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:32:29 #129
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171816918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Makkelijk aan het werk en eerder een vast contract? Nogal wiedes als je er elk moment weer uitgesodemieterd kan worden.

Sorry als ik je droomwereld laat instorten, maar de tijd dat je op je 19e ergens ging werken en daar op je 62e met een gouden horloge om je pols met pensioen ging, ligt echt achter ons.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:32:55 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816930
Ach, de ervaring leert dat de mensen die het luidst roepen dat uitkeringstrekkers van welke soort dan ook hetzij lui, hetzij de boel flessend, hetzij gewoonweg onwelwillend zijn, zijn 9 van de 10 keer de jonge, hoogopgeleide, kapitaalkrachtigen die denken dat ze zelf nooit werkloos, ziek of oud worden.

Dat verklaart ook waarom we dit beleid hebben. Korte termijndenkers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:33:35 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816945
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Sorry als ik je droomwereld laat instorten, maar de tijd dat je op je 19e ergens ging werken en daar op je 62e met een gouden horloge om je pols met pensioen ging, ligt echt achter ons.
Ja, en waarom eigenlijk? Omdat we volgens D'66 en andere liberalen allemaal lekker flexibel, doorlerend, dynamisch moeten zijn? Wie heeft die idioterie bedacht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:34:37 #132
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171816966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:31 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Het was een geval van niet MET elkaar werken maar LANGS elkaar aanmodderen. Het was niet zo dat de instanties geen weet hadden wat er aan de hand was. Dat zij het dan afdoen als onbelangrijk, is niet de schuld van degene die ze dan op het matje roepen.
Wat is er onredelijk aan om te controleren of mensen echt zo arbeidsongeschikt zijn als ze beweren?

En als het UWV moet gaan samenwerken met hun cliënten, krijgen ze het wel erg zwaar. Want er zijn ook een boel mensen die daar helemaal niet bereid toe zijn - en niet alleen de fraudeurs.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:34:44 #133
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171816969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en waarom eigenlijk? Omdat we volgens D'66 en andere liberalen allemaal lekker flexibel, doorlerend, dynamisch moeten zijn? Wie heeft die idioterie bedacht?
Nee, omdat de maatschappij niet meer hetzelfde in elkaar zit als 50 jaar geleden. Waar onze kwaliteit van leven danig is gestegen, stijgen ook de verwachtingen aan werknemers. Die gaan namelijk hand in hand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:36:10 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171816992
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, omdat de maatschappij niet meer hetzelfde in elkaar zit als 50 jaar geleden. Waar onze kwaliteit van leven danig is gestegen, stijgen ook de verwachtingen aan werknemers. Die gaan namelijk hand in hand.
Oh ja?

Zeg eens Janneke, wat is er mis met iemand die gewoon vakken wil vullen de hele dag? Waarom moet die 'hogerop', 'doorleren', 'excelleren', wanneer dit is wat het is? Waarom zo iemand lastig vallen? Hij werkt gewoon, verdient z'n geld. Maar dat zou maar een paar jaar kunnen?

Leg me die logica eens uit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:37:25 #135
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817009
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja?

Zeg eens Janneke, wat is er mis met iemand die gewoon vakken wil vullen de hele dag? Waarom moet die 'hogerop', 'doorleren', 'excelleren', wanneer dit is wat het is? Waarom zo iemand lastig vallen? Hij werkt gewoon, verdient z'n geld. Maar dat zou maar een paar jaar kunnen?

Leg me die logica eens uit
Daar ga je als werkgever geen 20 euro per uur voor betalen als het ook voor de helft of minder kan. Daar hebben politieke ontwikkelingen weinig mee te maken, maar dat had je zelf ook al bedacht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:37:29 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, omdat de maatschappij niet meer hetzelfde in elkaar zit als 50 jaar geleden. Waar onze kwaliteit van leven danig is gestegen, stijgen ook de verwachtingen aan werknemers. Die gaan namelijk hand in hand.
Is ook meteen de reden dat er medio jaren '80 zou neer werd gekeken op ambachtsopleidingen: iedereen moet met het hoofd leren, iedereen moet gediplomeerd, iedereen moet het uiterste uit zichzelf halen.

Gevolg: een overschot aan hoogopgeleiden, een tekort aan handwerkers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:38:04 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817022
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daar ga je als werkgever geen 20 euro per uur voor betalen als het ook voor de helft of minder kan. Daar hebben politieke ontwikkelingen weinig mee te maken, maar dat had je zelf ook al bedacht.
Ah, natuurlijk. De kosten.

Maar zeg me eens: wat zou die vakkenvuller moeten doen? Doorleren, tot wat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:38:43 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817029
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, natuurlijk. De kosten.

Maar zeg me eens: wat zou die vakkenvuller moeten doen? Doorleren, tot wat?
Dat, of accepteren dat er zonder enige relevante kennis of vaardigheid een vaste baan gewoon niet in zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:39:02 #139
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jij denkt dat daar geen agenda meespeelt, gezien het Wmo-beleid?
Ik vind het erg makkelijk om het altijd maar op een of andere schimmige 'agenda' te gooien, of dat nou de homo-agenda, de islamitische agenda of de neoliberale agenda is.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:39:12 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat, of accepteren dat er zonder enige relevante kennis of vaardigheid een vaste baan gewoon niet in zit.
Welke kennis en vaardigheden heeft een vakkenvuller na zijn inwerkdag nodig?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:39:44 #141
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817043
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke kennis en vaardigheden heeft een vakkenvuller na zijn inwerkdag nodig?
Geen, dat is het hele punt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:40:10 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171817052
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Puur op de aantallen was dat ook best logisch. Het aantal wajongers was veel te hoog. Op individueel niveau zal er echter wel weer een en ander misgegaan zijn.
Klopt. Van het ene extreme naar yet andere.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:40:18 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817055
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen, dat is het hele punt.
Ja, en nu? Dat is kennelijk alles wat 'ie kan: vakkenvullen. Dus wat dan? Uitkering?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:41:15 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817064
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en nu? Dat is kennelijk alles wat 'ie kan: vakkenvullen. Dus wat dan? Uitkering?
Zo goed als iedereen kan meer dan dat . Moet je er alleen een beetje moeite voor doen, en niet gaan huilen dat werkgevers allemaal vervelend zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:41:32 #145
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817070
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er onredelijk aan om te controleren of mensen echt zo arbeidsongeschikt zijn als ze beweren?

En als het UWV moet gaan samenwerken met hun cliënten, krijgen ze het wel erg zwaar. Want er zijn ook een boel mensen die daar helemaal niet bereid toe zijn - en niet alleen de fraudeurs.
De eerdere doktersverklaringen die in zo'n dossier zit kan in veel gevallen al duidelijkheid geven, maar dan moet je het wel willen zien. Het is niet zo dat je een ziekte als kanker in stilte kunt ondergaan als je onder behandeling bent..toch?

Client hoeft niet samen te werken, er komt wel meer bij kijken dan alleen de mensen van het UWV.>diverse instanties.
Maar zullen we het hierbij laten? Ik heb ook nog genoeg eigen ervaringen, vers uit eigen bron! :P
´
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:42:00 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817080
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zo goed als iedereen kan meer dan dat . Moet je er alleen een beetje moeite voor doen, en niet gaan huilen dat werkgevers allemaal vervelend zijn.
Tuurlijk, het ligt weer aan de werknemers. Je hebt zelf al meerdere keren aangegeven dat wat dat betreft het gewoon cijfertjeswerk is: veel en goedkoop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:42:51 #147
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817089
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tuurlijk, het ligt weer aan de werknemers.
Dat noemen we 'eigen verantwoordelijkheid'. Het collectief der werkgevers is niet verantwoordelijk voor het succes van je carrière, dat ben je zelf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:43:59 #148
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817107
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja?

Zeg eens Janneke, wat is er mis met iemand die gewoon vakken wil vullen de hele dag? Waarom moet die 'hogerop', 'doorleren', 'excelleren', wanneer dit is wat het is? Waarom zo iemand lastig vallen? Hij werkt gewoon, verdient z'n geld. Maar dat zou maar een paar jaar kunnen?

Leg me die logica eens uit
Nee hoor. Iemand die de hele dag vakken wil vullen, kan dat lekker blijven doen. De reden dat de overheid zoveel nadruk legt op 'doorleren' en 'hogerop' is omdat nogal wat mensen er pas later achter komen dat ze eigenlijk wel iets meer willen dan het minimumloon, maar dan plots vastzitten in een baantje omdat ze verder niets kunnen.

En dat vastzitten in een baantje als vakkenvuller is helemaal kut als er een vakkenvulmachine wordt uitgevonden en je de arbeidsmarkt op moet met een cv waar alleen 20 jaar ervaring als vakkenvuller bij de AH op prijkt.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:44:08 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817108
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat noemen we 'eigen verantwoordelijkheid'. Het collectief der werkgevers is niet verantwoordelijk voor het succes van je carrière, dat ben je zelf.
Uiteraard Janneke, met je ontslagrechtversoepeling en je participatiewet. Zaken die 100% in het voordeel van de werkgever zijn, en 100% in het nadeel van de werkgever; maar laatsgenoemde moet maar wat meer eigen verantwoordelijkheid nemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:44:52 #150
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817117
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uiteraard Janneke, met je ontslagrechtversoepeling en je participatiewet. Zaken die 100% in het voordeel van de werkgever zijn, en 100% in het nadeel van de werkgever; maar laatsgenoemde moet maar wat meer eigen verantwoordelijkheid nemen.
Het is helemaal niet 100% in het nadeel van de werknemer. Bijna integendeel. Helaas zie je dat niet door je rode bril.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:45:10 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817121
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is helemaal niet 100% in het nadeel van de werknemer. Bijna integendeel. Helaas zie je dat niet door je rode bril.
Welke voordelen levert het op?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:46:51 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Welke voordelen levert het op?
Kansen, mogelijkheden om in te spelen op veranderingen in de maatschappij. Concurrerend vermogen en dus een betere positie op de arbeidsmarkt.
Als je er nu als 45-jarige uitvliegt, dan ben je zo goed als kansloos. Niet echt de ideale situatie, denk je wel?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:48:20 #153
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817180
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En dat vastzitten in een baantje als vakkenvuller is helemaal kut als er een vakkenvulmachine wordt uitgevonden en je de arbeidsmarkt op moet met een cv waar alleen 20 jaar ervaring als vakkenvuller bij de AH op prijkt.
Dan zou ik denken dat dat een trouwe en betrouwbare werknemer is die hart voor de zaak heeft. Niks mis mee. ^O^
´
pi_171817194
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er onredelijk aan om te controleren of mensen echt zo arbeidsongeschikt zijn als ze beweren?
Ik ben al heel lang volledig afgekeurd, maar ik heb bij het UWV nog nooit geclaimd dat ik arbeidsongeschikt zou zijn. Ik heb er steeds op gelet dat die claim niet van mijzelf komt.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:19 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817208
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kansen, mogelijkheden om in te spelen op veranderingen in de maatschappij. Concurrerend vermogen en dus een betere positie op de arbeidsmarkt.
Als je er nu als 45-jarige uitvliegt, dan ben je zo goed als kansloos. Niet echt de ideale situatie, denk je wel?
Ja, dit is dus een VVD geslogan waar ik niks mee kan.

Kansen, mogelijkheden en concurrerend vermogen.

De kans om van de een op de andere dag ontslagen te worden; de mogelijkheid om dankzij de participatiewet gedwongen te worden tot 'werk' en het concurrerend vermogen ontwikkelen omdat er een straks talloze mede-jobhoppende verworpenen zijn.

Wat een naïviteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:24 #156
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817210
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:48 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dan zou ik denken dat dat een trouwe en betrouwbare werknemer is die hart voor de zaak heeft. Niks mis mee. ^O^
Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:40 #157
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171817217
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:09 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Hoe kom jij erbij dat het UWV iets moet doen in de eerste twee jaar ziekte?
Re-integratie is een zaak tussen werkgever en werknemer. Als het audiologisch centrum een advies heeft geschreven komt dat al bij de arbodienst en niet bij UWV.
Het enige dat het UWV kan doen in de eerste twee jaar is een deskundigenoordeel op verzoek van werkgever of werknemer.

[..]

Er werken geen arbo-artsen bij het UWV dus wordt het lastig ze te ontslaan.

[..]

Je verwart inlevingsvermogen met een objectieve beoordeling. Of wil je dat een verzekeringsarts op basis van jouw tranende ogen een beoordeling doet?
Sorry, dat moest keuringsarts zijn. Daarnaast zijn dat ook maar mensen die te maken hebben met beleid en ook nog fouten kunnen maken. Vandaar de bezwaarmogelijkheid. Er zal een kern van waarheid in zitten, anders wordt die beslissing niet teruggedraaid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:50:45 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817219
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
Wat een minachting.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:51:39 #159
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171817233
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een minachting.
Leek me meer een serieuze vraag
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:51:47 #160
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171817235
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja goed, andersom kwam volgens mij een aantal mensen ook wel heel makkelijk (onterecht) in de Wajong. Als je dat weer wil herstellen, dan zul je vast ook wel fouten maken ja
Dat klopt, er waren veel te veel wajongers die raar helemaal geen recht op hebben. Nu zijn er echter mensen de bijstand ingeslingerd die daar niet thuis horen. Het is wanbeleid van begin tot eind
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:51:56 #161
11682 Moonah
Jolie femme
pi_171817241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ach, de ervaring leert dat de mensen die het luidst roepen dat uitkeringstrekkers van welke soort dan ook hetzij lui, hetzij de boel flessend, hetzij gewoonweg onwelwillend zijn, zijn 9 van de 10 keer de jonge, hoogopgeleide, kapitaalkrachtigen die denken dat ze zelf nooit werkloos, ziek of oud worden.

Dat verklaart ook waarom we dit beleid hebben. Korte termijndenkers.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:52:07 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817247
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:51 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Leek me meer een serieuze vraag
Daar heeft het kabinet anders een antwoord op gevonden: subsidie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:52:12 #163
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171817248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Knap dat je dat zo kan beoordelen. Ze moeten jou inhuren. Internetconsult, geen fysiek pand meer nodig.
Hahaha wat laat je je kennen kerel.

En dat allemaal omdat ik niet blind vertrouw op een instantie die zijn eigen vlees keurt nav nieuw beleid.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:52:20 #164
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817251
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
Dat weet je toch niet waar iemand nog meer toe in staat is? Alles kan geleerd worden, en de praktijk gaat beter en sneller dan theorie op papier.
´
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:52:44 #165
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
Omdat je een vakkenvuller nodig hebt en iemand die dat al 20 jaar doet waarschijnlijk beter is daarin dan een 16 jarige die nog nooit gewerkt heeft?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:53:11 #166
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817265
Een werkgever die oprecht zegt dat ontslagrechtversoepeling in het voordeel van zijn werknemer is...

Man, man, man... De Boer spreekt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:12 #167
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817279
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dit is dus een VVD geslogan waar ik niks mee kan.

Kansen, mogelijkheden en concurrerend vermogen.

De kans om van de een op de andere dag ontslagen te worden; de mogelijkheid om dankzij de participatiewet gedwongen te worden tot 'werk' en het concurrerend vermogen ontwikkelen omdat er een straks talloze mede-jobhoppende verworpenen zijn.

Wat een naïviteit.
Je kunt werkgevers niet dwingen om vaste dienstverbanden te verstrekken. Je kunt het wel interessanter maken. Dat moet de politiek doen door die belachelijke flexwet af te schaffen en te vervangen door een ontslagrecht dat beter bij de huidige tijd past (niemand pleit er overigens voor om American-style 's ochtends te horen te krijgen dat je weer kan gaan. Ontslagvergoedingen horen gewoon bij een ontslagrecht), dat moeten werknemers doen door te zorgen dat ze interessant genoeg zijn voor de werkgever om hun geld waard te zijn, en dat moeten werkgevers doen door te zorgen dat ze ook interessant genoeg zijn voor werknemers.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:24 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817280
Participatiebanen, ook leuk voor mensen die gewoon in die sector al werkzaam waren en nu door gesubsidieerde en goedkopere krachten worden ingewisseld.

Maar dat is juist goed, want nu kunnen ze zichzelf beter ontwikkelen en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:55:06 #169
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817296
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat je een vakkenvuller nodig hebt en iemand die dat al 20 jaar doet waarschijnlijk beter is daarin dan een 16 jarige die nog nooit gewerkt heeft?
Beetje jammer alleen dat je vier 16-jarigen kan inhuren voor het bedrag van één veertiger.

Goed systeem, dat wmjl.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:55:19 #170
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171817302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
Participatiebanen, ook leuk voor mensen die gewoon in die sector al werkzaam waren en nu door gesubsidieerde en goedkopere krachten worden ingewisseld.

Maar dat is juist goed, want nu kunnen ze zichzelf beter ontwikkelen en zo.
En dan kunnen ze ook nog zelf de gesubsidieerde, goedkopere kracht zijn waardoor ze worden ingewisseld c_/
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:55:50 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817309
Dit beleid is gemaakt door hoogopgeleide, jonge, kapitaalkrachtige politici... en dat is zó overduidelijk voor eenieder die de zaak een stukje objectief DURFT te bekijken.

Er wordt een onderlaag gecreëerd van jewelste, en geen haan die er naar kraait.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:55:52 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817310
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat een minachting.
Dat is geen minachting.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:56:02 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Beetje jammer alleen dat je vier 16-jarigen kan inhuren voor het bedrag van één veertiger.

Goed systeem, dat wmjl.
Ja, dat is jammer. Goed, we schaffen het jeudgloon af, een universeel minimum loon voor iedereen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171817319
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
Iemand die al 20 jaar bij een bedrijf werkt heeft bewezen dat het een trouw iemand is en dat is zeker wat waard. En ooit van omscholen gehoord? Een vakkenvuller is niet per definitie dom.

Ik werk al 18 jaar bij AH. Brood bakken en vleeswaren snijden. Ik heb een vast contract, leuke collega's, dus waarom zou ik iets veranderen? Ohja, ik heb ook een MBO 4 diploma, dus ik zou zo naar het HBO kunnen als ik zou willen.

Word er een beetje moe van dat er neergekeken wordt op winkelpersoneel. Is echt nergens voor nodig.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:57:02 #175
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817332
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hahaha wat laat je je kennen kerel.

En dat allemaal omdat ik niet blind vertrouw op een instantie die zijn eigen vlees keurt nav nieuw beleid.
Je maakte precies dezelfde opmerking toen ik niet blind vertrouwde op een dame die (letterlijk) haar eigen vlees keurde naar aanleiding van haar eigen belangen.

Goed bezig joh.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 18:57:18 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit beleid is gemaakt door hoogopgeleide, jonge, kapitaalkrachtige politici... en dat is zó overduidelijk voor eenieder die de zaak een stukje objectief DURFT te bekijken.

Er wordt een onderlaag gecreëerd van jewelste, en geen haan die er naar kraait.
Dat is redelijk flauwekul, de meeste Kamerleden zijn helemaal niet jong en ook niet kapitaalkrachtig. Hoogopgeleid, nou ja, dat mag je iig wel hopen gezien het feit dat ze het land besturen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:57:39 #177
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817342
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Iemand die al 20 jaar bij een bedrijf werkt heeft bewezen dat het een trouw iemand is en dat is zeker wat waard. En ooit van omscholen gehoord? Een vakkenvuller is niet per definitie dom.

Ik werk al 18 jaar bij AH. Brood bakken en vleeswaren snijden. Ik heb een vast contract, leuke collega's, dus waarom zou ik iets veranderen? Ohja, ik heb ook een MBO 4 diploma, dus ik zou zo naar het HBO kunnen als ik zou willen.

Word er een beetje moe van dat er neergekeken wordt op winkelpersoneel. Is echt nergens voor nodig.
Ja, dit dus.

Deze man (?) geniet van zijn werk en is kennelijk tevreden. Nee, zeggen de neoliberalen, er zit nog VEEL MEER in Sunshine1982, en als we 'm nou buiten flikkeren dan gaat 'ie zijn talenten pas echt ontwikkelen. Kunnen we ondertussen weer goedkoop spul in zijn plaats aannemen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:58:38 #178
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat weet je toch niet waar iemand nog meer toe in staat is? Alles kan geleerd worden, en de praktijk gaat beter en sneller dan theorie op papier.
Maar dan neem je wel iemand in huis die kennelijk geen zin heeft om zich bij te scholen of om vooruit te gaan in het bedrijf. Dat is een risico, stel dat er plots een grote technische ontwikkeling is in je bedrijfstak of stel dat je wilt gaan uitbreiden en je ervaren personeel wil promoveren.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 18:58:45 #179
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817360
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dit dus.

Deze man (?) geniet van zijn werk en is kennelijk tevreden. Nee, zeggen de neoliberalen, er zit nog VEEL MEER in Sunshine1982, en als we 'm nou buiten flikkeren dan gaat 'ie zijn talenten pas echt ontwikkelen. Kunnen we ondertussen weer goedkoop spul in zijn plaats aannemen.
Een beetje kwaliteit leveren op versafdelingen en zorgen dat de derving binnen de perken blijft, vergt dan ook weer net iets meer dan een stel blikken soep op een plank zetten. Zie je al waar het heen gaat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:58:45 #180
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171817361
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je maakte precies dezelfde opmerking toen ik niet blind vertrouwde op een dame die (letterlijk) haar eigen vlees keurde naar aanleiding van haar eigen belangen.

Goed bezig joh.
Nee, je hebt er gewoon moeite mee dat je ipv nadenkt voor een post direct je onderbuik laat borrelen. En daar uiteraard op gewezen wordt
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171817367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, dit dus.

Deze man (?) geniet van zijn werk en is kennelijk tevreden. Nee, zeggen de neoliberalen, er zit nog VEEL MEER in Sunshine1982, en als we 'm nou buiten flikkeren dan gaat 'ie zijn talenten pas echt ontwikkelen. Kunnen we ondertussen weer goedkoop spul in zijn plaats aannemen.
Sunshine voor een man is wel een erg verwijfde naam :D
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59:18 #182
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een beetje kwaliteit leveren op versafdelingen en zorgen dat de derving binnen de perken blijft, vergt dan ook weer net iets meer dan een stel blikken soep op een plank zetten. Zie je al waar het heen gaat?
Nooit in een supermarkt gewerkt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 18:59:38 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817380
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sunshine voor een man is wel een erg verwijfde naam :D
VROUW, drieduizendmaal excuus, madame.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:00:15 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat je een vakkenvuller nodig hebt en iemand die dat al 20 jaar doet waarschijnlijk beter is daarin dan een 16 jarige die nog nooit gewerkt heeft?
Niemand zoekt nog vakkenvullers, want er is die vakkenvullermachine.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:00:49 #185
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817404
Dit topic toont weer aan hoe onvermijdelijk een basisinkomen is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:01:09 #186
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nooit in een supermarkt gewerkt?
:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:01:09 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niemand zoekt nog vakkenvullers, want er is die vakkenvullermachine.
Nee hoor, die is er nog lang niet. Ik zie de jongens en meisjes iedere dag langs de vakken gaan om te vullen. Komt er mischien nog wel eens van, dat kan best.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:01:26 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817412
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:D
Op de VLOER?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:01:57 #189
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817417
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Iemand die al 20 jaar bij een bedrijf werkt heeft bewezen dat het een trouw iemand is en dat is zeker wat waard. En ooit van omscholen gehoord? Een vakkenvuller is niet per definitie dom.

Ik werk al 18 jaar bij AH. Brood bakken en vleeswaren snijden. Ik heb een vast contract, leuke collega's, dus waarom zou ik iets veranderen? Ohja, ik heb ook een MBO 4 diploma, dus ik zou zo naar het HBO kunnen als ik zou willen.

Word er een beetje moe van dat er neergekeken wordt op winkelpersoneel. Is echt nergens voor nodig.
Ik kijk helemaal niet op je neer. Ik zeg alleen dat als je je nooit laat bijscholen, je uiteindelijk achter de feiten aanloopt: dan heb je namelijk een enorme achterstand als je een nieuwe baan gaat/moet zoeken.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:02:11 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171817423
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar waarom zou je hem aannemen als hij niets anders kan dan vakken vullen?
De meeste kunnen niets anders dan hun eigen specialisme. Of dat nu om een hoger of lager opgeleide gaat zodra die de 55 gepasseerd zijn. En natuurlijk kun je als 55 jarige op een middenkader niveau tomaten plukken. Maar dan zullen we het maar niet over het inkomensverlies hebben.

Natuurlijk als er in je eigen specialisme nog veel vraag is kun je op datzelfde niveau met vergelijkbaar salaris zo weer aan de slag. Maar meestal zijn dat als werknemers die liever als freelancer of zzper werken dan in loondienst.

Nu komt dus gelijk het probleen om de hoek kijken als een tandarts ziek word en 100% afgekeurd word terwijl de behanger maar voor 30% afgekeurd word met precies dezelfde ziekte. Inkomensverlies. Een behanger zal mogelijk minder verlies hebben dan een tandarts om een paar uur per week te schoffelen.

Jij had het over artsen en die puur op het ziektebeeld afgaan. Zie dan de 100% en 30%.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 20-06-2017 19:08:39 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:02:12 #191
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817425
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is redelijk flauwekul, de meeste Kamerleden zijn helemaal niet jong en ook niet kapitaalkrachtig. Hoogopgeleid, nou ja, dat mag je iig wel hopen gezien het feit dat ze het land besturen.
Zelfs die hoogopgeleiden zijn dus te dom om te poepen. Je ziet wel wat voor een puinzooi ze ervan maken.
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:02:54 #192
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817440
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, je hebt er gewoon moeite mee dat je ipv nadenkt voor een post direct je onderbuik laat borrelen. En daar uiteraard op gewezen wordt
Oh, je bent geen arts, maar helderziende.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:03:02 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817442
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Op de VLOER?
Begonnen tussen de blikjes whiskas, geëindigd op het bovenste kantoor.
En (onder meer) vertrokken omdat ik niet de mogelijkheid had om degenen die daadwerkelijk meer wilden en konden, op te leiden en te behouden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:03:31 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817457
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:02 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Zelfs die hoogopgeleiden zijn dus te dom om te poepen. Je ziet wel wat voor een puinzooi ze ervan maken.
Meh, wij zien duidelijk andere dingen dan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:04:00 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817461
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begonnen tussen de blikjes whiskas, geëindigd op het bovenste kantoor.
En (onder meer) vertrokken omdat ik niet de mogelijkheid had om degenen die daadwerkelijk meer wilden en konden, op te leiden en te behouden.
Begonnen bij de yoghurt. En als vakkenvuller kreeg je NATUURLIJK extra taken: breuk bijhouden, stekken, codes lopen en uiteindelijk ook bestellen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:06:27 #196
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817507
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar dan neem je wel iemand in huis die kennelijk geen zin heeft om zich bij te scholen of om vooruit te gaan in het bedrijf. Dat is een risico, stel dat er plots een grote technische ontwikkeling is in je bedrijfstak of stel dat je wilt gaan uitbreiden en je ervaren personeel wil promoveren.
Dan laat je hem desnoods ander werk verrichten in het bedrijf. Met zo'n geweldig groot bedrijf als je nu schetst, is er vast wel plaats voor een trouwe werknemer die de voorraden bijhoudt en netjes aanvult met jullie verworven technische snufjes/gadgets. >:)
´
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:06:58 #197
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817516
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee hoor, die is er nog lang niet. Ik zie de jongens en meisjes iedere dag langs de vakken gaan om te vullen. Komt er mischien nog wel eens van, dat kan best.
In het voorbeeld dat ik gaf, was die er wel.

Maar als je een realistisch voorbeeld wilt: automonteurs die zich al 20 jaar niet hebben bijgeschoold, hebben een enorm probleem. Want de techniek is in die periode zodanig veranderd dat ze gewoon minder relevante kennis hebben dan collega's die wél aan zichzelf hebben gewerkt.

Stel dat je dan op straat wordt gezet omdat je kennis gewoon niet meer toereikend is, kom je niet meer aan de bak. Stel dat je na 30 jaar iets wilt gaan doen dat minder zwaar is voor je lichaam omdat je het fysiek niet meer trekt. Dan ben je óf gedwongen je alsnog bij/om te scholen, óf permanent uitkering te trekken.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:07:09 #198
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171817519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begonnen tussen de blikjes whiskas, geëindigd op het bovenste kantoor.
En (onder meer) vertrokken omdat ik niet de mogelijkheid had om degenen die daadwerkelijk meer wilden en konden, op te leiden en te behouden.
Idem in de engineering. We hebben veel overeenkomsten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:07:16 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817523
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar dan neem je wel iemand in huis die kennelijk geen zin heeft om zich bij te scholen of om vooruit te gaan in het bedrijf. Dat is een risico, stel dat er plots een grote technische ontwikkeling is in je bedrijfstak of stel dat je wilt gaan uitbreiden en je ervaren personeel wil promoveren.
Rare vraag misschien, hoor. Maar mogen mensen ook nog gewoon rust hebben?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:08:45 #200
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817542
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:06 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dan laat je hem desnoods ander werk verrichten in het bedrijf. Met zo'n geweldig groot bedrijf als je nu schetst, is er vast wel plaats voor een trouwe werknemer die de voorraden bijhoudt en netjes aanvult met jullie verworven technische snufjes/gadgets. >:)
Moet 'ie zich wel even laten bijscholen. En waarom zou ik daarvoor betalen als ik ook iemand kan aannemen die dat al kan?
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:08:55 #201
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817544
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

In het voorbeeld dat ik gaf, was die er wel.

Maar als je een realistisch voorbeeld wilt: automonteurs die zich al 20 jaar niet hebben bijgeschoold, hebben een enorm probleem. Want de techniek is in die periode zodanig veranderd dat ze gewoon minder relevante kennis hebben dan collega's die wél aan zichzelf hebben gewerkt.

Stel dat je dan op straat wordt gezet omdat je kennis gewoon niet meer toereikend is, kom je niet meer aan de bak. Stel dat je na 30 jaar iets wilt gaan doen dat minder zwaar is voor je lichaam omdat je het fysiek niet meer trekt. Dan ben je óf gedwongen je alsnog bij/om te scholen, óf permanent uitkering te trekken.
Geen reeel voorbeeld, er zijn geen automonteurs die al 20 jaar niet bijgeschoold zijn bij dealers, je zoekt het nu wel erg ver weg.

Maar goed, voorbeeld terzijde, het essentieele punt is dus om of bijscholing en dat moet waarschijnlijk beter en op hoger nivo dan het vandaag gebeurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:09:23 #202
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Rare vraag misschien, hoor. Maar mogen mensen ook nog gewoon rust hebben?
Ja, natuurlijk. Die dingen sluiten elkaar niet uit hé.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:09:42 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moet 'ie zich wel even laten bijscholen. En waarom zou ik daarvoor betalen als ik ook iemand kan aannemen die dat al kan?
Omdat, in jouw voorbeeld, jij als werkgever blijkbaar een monteur 20 jaar niet hebt bijgeschoold. :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:10:00 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817565
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Begonnen tussen de blikjes whiskas, geëindigd op het bovenste kantoor.
En (onder meer) vertrokken omdat ik niet de mogelijkheid had om degenen die daadwerkelijk meer wilden en konden, op te leiden en te behouden.
Bij ons was het trouwens andersom: de mensen die wij wilden hebben, wegens kwaliteit, werden pertinent NIET aangenomen omdat het eind aan het derde contract er aan zat te komen. Reden: zij zouden te duur worden, beter neem je een roedel jonkies aan.

En dan klagen over de kwaliteit op de werkvloer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:10:18 #205
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Begonnen bij de yoghurt. En als vakkenvuller kreeg je NATUURLIJK extra taken: breuk bijhouden, stekken, codes lopen en uiteindelijk ook bestellen...
Op het bestellen (wat bij veel ketens grotendeels geautomatiseerd is, zeker op het verpakte spul) na zijn dat allemaal taken die nauwelijks bijzondere vaardigheden vereisen, je kunt het in principe in één dag leren als je verder maar nauwkeurig werkt. Meer ervaring erin brengt slechts mee dat je het sneller kan, maar de winst daarvan wordt meer dan teniet gedaan door het goedkopere tarief van jongere collega's.
Bakken en snijden is, ondanks alle bakplannen en snijlijsten, nog steeds iets waar ervaring veel toevoegt, zowel in financiële zin als in kwaliteit. Op je eerste dag moet je nog geen rosbief snijden, zeg maar. Het zelfde geldt voor leidinggevende rollen of voor bijvoorbeeld productkennis op een groente- of kaasafdeling.

Allemaal dingen die prima te leren zijn door het een tijd te doen, ook als je niet zo'n hoogvlieger was op school. Maar het begint wel bij jezelf. Het is een instelling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:10:32 #206
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Geen reeel voorbeeld, er zijn geen automonteurs die al 20 jaar niet bijgeschoold zijn bij dealers, je zoekt het nu wel erg ver weg.
Omdat automonteurs heel duidelijk de nadelen van niet bijscholen ervaren. Voor sommige beroepsgroepen is die druk wat minder. Vandaar dat de overheid hen erop wil wijzen wat de voordelen zijn van je toch bij te laten scholen.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:11:10 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817586
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op het bestellen (wat bij veel ketens grotendeels geautomatiseerd is, zeker op het verpakte spul) na zijn dat allemaal taken die nauwelijks bijzondere vaardigheden vereisen, je kunt het in principe in één dag leren als je verder maar nauwkeurig werkt. Meer ervaring erin brengt slechts mee dat je het sneller kan, maar de winst daarvan wordt meer dan teniet gedaan door het goedkopere tarief van jongere collega's.
Bakken en snijden is, ondanks alle bakplannen en snijlijsten, nog steeds iets waar ervaring veel toevoegt, zowel in financiële zin als in kwaliteit. Op je eerste dag moet je nog geen rosbief snijden, zeg maar. Het zelfde geldt voor leidinggevende rollen of voor bijvoorbeeld productkennis op een groente- of kaasafdeling.

Allemaal dingen die prima te leren zijn door het een tijd te doen, ook als je niet zo'n hoogvlieger was op school. Maar het begint wel bij jezelf. Het is een instelling.
Zie mijn aanvulling; dat maakte destijds al geen moer uit. Er kwamen geen vaste contracten meer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:11:26 #208
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817590
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat, in jouw voorbeeld, jij als werkgever blijkbaar een monteur 20 jaar niet hebt bijgeschoold. :)
Waarom zou ik dat doen als die werknemer er niet in geïnteresseerd is? Kan ik beter iemand aannemen die er wel bereid toe is.
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:12:49 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817611
Het waren erg leerzame jaren, het bedrijfsleven.. toonde me goed aan hoe er over werknemers wordt gedacht en gesproken. Wegwerpartikelen.

Dat is uiteraard wel mijn eigen ervaring... maar het kleurt mijn visie op deze materie enorm.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:13:02 #210
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817616
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat doen als die werknemer er niet in geïnteresseerd is? Kan ik beter iemand aannemen die er wel bereid toe is.
Omdat, hoe dan ook, je gaat betalen voor de situatie die ontstaat, uitkering of omscholing wordt uit publieke middelen betaald en dus uit jouw belasting. En als de balans te ver doorslaat ga je meer belasting betalen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:13:28 #211
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171817624
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zie mijn aanvulling; dat maakte destijds al geen moer uit. Er kwamen geen vaste contracten meer.
Er is inderdaad een tijd geweest dat de deur helemaal op slot zat. Maar zal ik je eens wat zeggen: AH, Jumbo c.s. kwamen erachter dat je met al die scholieren ook geen kwalitatieve winkel kan neerzetten. Het tij keert.

En nee, een 19-jarige die twee avondjes in de week plichtsgetrouw potjes hak komt vullen krijgt nog steeds geen vast contract. Maar degenen die hun kop boven het maaiveld uitsteken, wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Beste debater 2022 dinsdag 20 juni 2017 @ 19:14:07 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171817633
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is inderdaad een tijd geweest dat de deur helemaal op slot zat. Maar zal ik je eens wat zeggen: AH, Jumbo c.s. kwamen erachter dat je met al die scholieren ook geen kwalitatieve winkel kan neerzetten. Het tij keert.

En nee, een 19-jarige die twee avondjes in de week plichtsgetrouw potjes hak komt vullen krijgt nog steeds geen vast contract. Maar degenen die hun kop boven het maaiveld uitsteken, wel.
Dat zeg ik dus; en die omslag, daar geloof ik niet in. Of het jeugdminimumloon moet aangepakt worden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:15:35 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171817659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Omdat, hoe dan ook, je gaat betalen voor de situatie die ontstaat, uitkering of omscholing wordt uit publieke middelen betaald en dus uit jouw belasting. En als de balans te ver doorslaat ga je meer belasting betalen.
Dat was dan ook niet de vraag. Etto stelde dat het fout is dat de overheid tegenwoordig zo'n nadruk legt op bijscholing en vooruit komen. Ik wijs er slechts op dat het volkomen begrijpelijk is dat er zo'n nadruk op ligt: zonder bijscholing ben je vrij snel kansloos op de arbeidsmarkt, en daar heb je zelf ook enorm veel last van.
  Moderator dinsdag 20 juni 2017 @ 19:16:57 #214
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171817684
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat was dan ook niet de vraag. Etto stelde dat het fout is dat de overheid tegenwoordig zo'n nadruk legt op bijscholing en vooruit komen. Ik wijs er slechts op dat het volkomen begrijpelijk is dat er zo'n nadruk op ligt: zonder bijscholing ben je vrij snel kansloos op de arbeidsmarkt, en daar heb je zelf ook enorm veel last van.
Fair enough.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:17:13 #215
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171817687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Moet 'ie zich wel even laten bijscholen. En waarom zou ik daarvoor betalen als ik ook iemand kan aannemen die dat al kan?
Omdat je de omscholing vanuit het bedrijf kan terugvragen bij de belasting?

Zo ben ik uit eigen ervaring ook al eens genaaid. Zelf de cursus/korte opleiding betaald die werkgever mij had voorgeschoten, en later kreeg ik te horen dat hij dat via de belasting kon terug vorderen. :?
´
pi_171817713
Gaat het nog over het uwv?
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:22:01 #217
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171817760
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Er is inderdaad een tijd geweest dat de deur helemaal op slot zat. Maar zal ik je eens wat zeggen: AH, Jumbo c.s. kwamen erachter dat je met al die scholieren ook geen kwalitatieve winkel kan neerzetten. Het tij keert.

En nee, een 19-jarige die twee avondjes in de week plichtsgetrouw potjes hak komt vullen krijgt nog steeds geen vast contract. Maar degenen die hun kop boven het maaiveld uitsteken, wel.
Gelukkig maar. In de regio waar ik woon viel het mij op dat er veel ouderen achter de kassa zaten.


Maar dat zie ik ook niet als een probleem. Ik zou best vakken kunnen vullen na een inwerkperiode en mijn best doen ook en dat 40 uur. Werken is dus niet het probleem, maar het inkomensverlies is dat wel. En dat het is probleem bij veel ouderen met een leuk inkomen. Heeft ook te maken met die starheid van een pensioen. Zou dat flexibel zijn kunnen ouderen dus dat inkomensverlies deels opvangen.

En zo moet je het ook zien bij een afkeur.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:25:32 #218
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171817812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:18 schreef barthol het volgende:
Gaat het nog over het uwv?
Deels zowel bij afkeur als het verlies van een baan heb je mogelijk te maken met een inkomensverlies. Bij afkeur al helemaal een drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171818165
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Deels zowel bij afkeur als het verlies van een baan heb je mogelijk te maken met een inkomensverlies. Bij afkeur al helemaal een drama.
Bij mij ging het indertijd vooral om mogelijkheden verlies. Tenminste als het over de arbeidsmarkt gaat. Kwam omdat ik indertijd vanuit een beschutte werkplek ben afgekeurd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171818310
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:29 schreef Twiitch het volgende:
Goedkoop scoren. In een verzorgingsstaat met 17 miljoen inwoners moet je gewoon een lijn trekken in dit soort casussen, val je daar net onder dan is het gewoon pech hebben. Als je dit soort zaken allemaal individueel moet gaan beoordelen dan kun je aan de gang blijven. Het UWV heeft (tien)duizenden van dit soort gevallen, die kunnen ze niet allemaal 24/7 te woord staan met een persoonlijke levenscoach.
Blijkbaar kunnen ze wel een dure persoonlijke loopbaancoach inschakelen om de man weer aan het werk te krijgen.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:56:59 #221
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171818356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:46 schreef barthol het volgende:

[..]

Bij mij ging het indertijd vooral om mogelijkheden verlies. Tenminste als het over de arbeidsmarkt gaat. Kwam omdat ik indertijd vanuit een beschutte werkplek ben afgekeurd.
Nu gaat het om ziekte waar je niet om vraagt waardoor minder mogelijkheden(werk) en inkomensverlies
Daarom noemde ik het een drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 20 juni 2017 @ 20:00:58 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171818436
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat ze bij het UWV soms liever toegeven dan hun tijd en geld te steken in een juridisch gevecht.
Hoe naïef, zij hoeven geen advocaat aan te nemen, die hebben ze daar bij bosjes zitten, en die doen niet anders dan dit soort dingen afhandelen, in tegenstelling tot de advocaat die je als cliënt van het UWV in dienst moet nemen om je te verdedigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171818543
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 19:56 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nu gaat het om ziekte waar je niet om vraagt waardoor minder mogelijkheden(werk) en inkomensverlies
Daarom noemde ik het een drama.
Ja ik heb het er ook moeilijk mee gehad toen ik werd afgekeurd, heel lang heb ik het ook niet kunnen accepteren dat ik was afgekeurd, en vooral de redenen die gegeven werden voor mijn afkeuring accepteerde ik niet. Ik neem het nog steeds niet serieus.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171819868
Ik vraag me trouwens af of het UWV webcare team hier ook mee leest.
Ik denk het niet en er zijn hier ook geen vragen voor hun om op te reageren.
maar indien wel....een groet. ;)
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_171821590
Het UWV is zo'n log orgaan dat de menselijke maat helemaal zoek is. Ik heb ook een tijdje noodgedwongen met het UWV te maken gehad (inmiddels gelukkig niet meer), maar je hebt er echt niks aan. Er is nauwelijks begeleiding en je mailbox wordt alleen bestookt met onzinnige mailtjes als: school jezelf om tot vrachtwagenchauffeur.

Chauffeurs doen prima werk hoor, maar met hbo-opleiding en communicatie-achtergrond is vrachtwagenchauffeur niet echt de baan waar ik aan denk bij omscholing of bijscholing. :N

De casus in de OP maakt pijnlijk duidelijk hoe onpersoonlijk en nietszeggend de "begeleiding" van het UWV is. Je hebt er als werkzoekende echt helemaal niks aan.
pi_171821659
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:29 schreef Twiitch het volgende:
Goedkoop scoren. In een verzorgingsstaat met 17 miljoen inwoners moet je gewoon een lijn trekken in dit soort casussen, val je daar net onder dan is het gewoon pech hebben. Als je dit soort zaken allemaal individueel moet gaan beoordelen dan kun je aan de gang blijven. Het UWV heeft (tien)duizenden van dit soort gevallen, die kunnen ze niet allemaal 24/7 te woord staan met een persoonlijke levenscoach.
Uwv-medewerker gespot.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 23:02:10 #227
1234 HiZ
Istanbullu
pi_171824568
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 14:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Royaler? Geef die mensen gewoon hun geld waar ze recht op hebben, bijstand, ww, wia en laat ze verder met rust. Dat zou echt al een flinke besparing zijn. En laat mensen daarna zelf invulling eraan geven. WW stopt bijvoorbeeld vanzelf na 2 jaar. Waarom extra uitgeven aan een dure coach of cursussen?
Als er teveel uitkeringen worden verstrekt gaat Den Haag keihard op de rem staan. Dat is indertijd met de WAO ook gebeurd. Mensen die denken dat het UWV dit bedenkt hebben ze niet allemaal op een rijtje.
pi_171825707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:38 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Was het UWV maar een banenmachine. Ik zie het UWV meer als een dolgedraaid ambtenarenapparaat dat de aansluiting met de werkelijkheid heeft gemist.
Dat ligt niet zozeer aan het UWV maar eerder aan de Rijksoverheid die de regels maakt die het UWV moet uitvoeren, in combinatie met bezuinigingen op de organisatie leidt dit tot een treurige bureaucratische bende
pi_171826167
Toch, dat "verder met rust laten" heb ik wel meegemaakt. Maar heeft er ook mee te maken dat het een heel andere tijd was toen ik werd afgekeurd, Er was in '96 wel een eenmalige herbeoordeling, om het volume uit te dunnen. Maar toen ik daarvoor op kwam draven bleek al vooraf besloten dat ik mijn WAO zou houden. Die herkeuring, een formaliteit, was toen ook een gemoedelijk gesprek.
Het was bij mij nooit de bedoeling dat ik zou reïntegreren. Toen ik later zelf initiatieven begon te nemen om toch weer aan de slag te komen werd het erg ontmoedigd, het koste me wat moeite om medewerking daarvoor te krijgen, en op gegeven moment werd ik (door andere betrokken partijen dan het UWV) gesommeerd die initiatieven te staken. Dat was het moment dat het helemaal duidelijk werd dat er partijen waren die er fel op tegen waren dat ik weer aan de slag ging.

Daarna heb ik het op verder mijn eigen manier gedaan. Niet op de arbeidsmarkt maar als vrijwilliger. Het werk kwam steeds toch vanzelf op me af. Er is genoeg te doen. Heb ook wel in perioden gehad dat ik 50-60 uur per week met de vrijwillige taken bezig was. 70 uur per week is ook niet onbekend voor me.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 00:06:46 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171826302
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:59 schreef barthol het volgende:
Toch, dat "verder met rust laten" heb ik wel meegemaakt. Maar heeft er ook mee te maken dat het een heel andere tijd was toen ik werd afgekeurd, Er was in '96 wel een eenmalige herbeoordeling, om het volume uit te dunnen. Maar toen ik daarvoor op kwam draven bleek al vooraf besloten dat ik mijn WAO zou houden. Die herkeuring, een formaliteit, was toen ook een gemoedelijk gesprek.
Het was bij mij nooit de bedoeling dat ik zou reïntegreren. Toen ik later zelf initiatieven begon te nemen om toch weer aan de slag te komen werd het erg ontmoedigd, het koste me wat moeite om medewerking daarvoor te krijgen, en op gegeven moment werd ik (door andere betrokken partijen dan het UWV) gesommeerd die initiatieven te staken. Dat was het moment dat het helemaal duidelijk werd dat er partijen waren die er fel op tegen waren dat ik weer aan de slag ging.

Daarna heb ik het op verder mijn eigen manier gedaan. Niet op de arbeidsmarkt maar als vrijwilliger. Het werk kwam steeds toch vanzelf op me af. Er is genoeg te doen. Heb ook wel in perioden gehad dat ik 50-60 uur per week met de vrijwillige taken bezig was. 70 uur per week is ook niet onbekend voor me.
Misschien zou het zo kunnen zijn dat het UWV jouw arbeidsongeschiktheid totaal anders inschat dan jij, en wellicht hebben ze daar gelijk in.
Als je al die jaren toch niet echt arbeidsongeschikt was, of het iig niet eens was met de stelling dat je arbeidsongeschikt was, had je natuurlijk gewoon aan het werk kunnen gaan om hun ongelijk te bewijzen. Het is niet zo dat het verboden is een baan te zoeken als je volledig afgekeurd bent.

Maar laten we vooral niet doen alsof de manier waarop het bij jou gegaan is de standaard is, want zo is het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 00:14:56 #231
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171826428
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als er teveel uitkeringen worden verstrekt gaat Den Haag keihard op de rem staan. Dat is indertijd met de WAO ook gebeurd. Mensen die denken dat het UWV dit bedenkt hebben ze niet allemaal op een rijtje.
Klopt. Maar net zoals bij het OV heeft de cliënt daar niets aan.

Het GAK functioneerde. Maar ja door het vele misbruik schiet men nu door en gooit er een schepje bovenop. En natuurlijk is de overheid hier ook aan schuldig.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 00:59:14 #232
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171826951
Door al die regelgeving in veel sectoren krijg Je steeds meer werknemers die zonder die regels niet eens in een grijs gebied kunnen werken last staan zelf op een eerlijke manier een beslissing durven te nemen. Zonder passie is het u vraagt wij draaien. Loon binnenhalen en dat is het. Met de afnemer is ook totaal geen binding meer mee. Je ziet het al in de op.
Een casus..
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 01:09:58 #233
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171827052
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:59 schreef Cherna het volgende:
Door al die regelgeving in veel sectoren krijg Je steeds meer werknemers die zonder die regels niet eens in een grijs gebied kunnen werken last staan zelf op een eerlijke manier een beslissing durven te nemen. Zonder passie is het u vraagt wij draaien. Loon binnenhalen en dat is het. Met de afnemer is ook totaal geen binding meer mee. Je ziet het al in de op.
Een casus..
Mischien maar aan de andere kant ligt dan wel de vraag wat je dan wel verwacht van een instantie die toezicht moet houden van de Rijksoverheid en die vooral geacht wordt van de politiek om misbruik tegen te gaan.

De casus is geen afnemer, klant of client maar inderdaad een casus, de client is de Rijksoverheid.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 01:26:50 #234
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171827169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien maar aan de andere kant ligt dan wel de vraag wat je dan wel verwacht van een instantie die toezicht moet houden van de Rijksoverheid en die vooral geacht wordt van de politiek om misbruik tegen te gaan.

De casus is geen afnemer, klant of client maar inderdaad een casus, de client is de Rijksoverheid.
Ik verwacht van een instantie een grijs gebied waarin men vrij kan handelen zonder al te veel regels en talloze schijven.
Hoe kun je nu verkopen aan een bouwbakker dat hij met hetzelfde ziekte beeld als een tandarts op een ander percentage zit. Het UWV houd daar wijselijk zijn mond over, maar uit betrouwbare bronnen weet ik dat dit normaal is.

Enfin. Het systeem klopt niet. Lijkt mij vrij duidelijk dat een arts instaat moet zijn om naar alle eerlijkheid te kunnen zeggen of iemand bepaalde taken nog kan uitvoeren. En daarbij het UWV ook zeker weet dat een functie die dan word voorschreven daadwerkelijk mogelijk is. Want ook daar ontbreekt het aan. Ik kan wel brieven gaan vouwen voor een paar uur per week maar is dat wel mogelijk om maar een voorbeeld te geven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherna op 21-06-2017 01:37:05 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 01:40:57 #235
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_171827247
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:29 schreef Twiitch het volgende:
Goedkoop scoren. In een verzorgingsstaat met 17 miljoen inwoners moet je gewoon een lijn trekken in dit soort casussen, val je daar net onder dan is het gewoon pech hebben. Als je dit soort zaken allemaal individueel moet gaan beoordelen dan kun je aan de gang blijven. Het UWV heeft (tien)duizenden van dit soort gevallen, die kunnen ze niet allemaal 24/7 te woord staan met een persoonlijke levenscoach.
Eens. Het UWV is al jarenlang niet meer het warme kantoortje waar je een persoonlijk gesprek krijgt, het is niet je huispsycholoog of de dokterspraktijk.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 01:52:34 #236
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171827322
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik verwacht van een instantie een grijs gebied waarin men vrij kan handelen zonder al te veel regels en talloze schijven.
Hoe kun je nu verkopen aan een bouwbakker dat hij met hetzelfde ziekte beeld als een tandarts op een ander percentage zit. Het UWV houd daar wijselijk zijn mond over, maar uit betrouwbare bronnen weet ik dat dit normaal is.

Enfin. Het systeem klopt niet. Lijkt mij vrij duidelijk dat een arts instaat moet zijn om naar alle eerlijkheid te kunnen zeggen of iemand bepaalde taken nog kan uitvoeren. En daarbij het UWV ook zeker weet dat een functie die dan word voorschreven daadwerkelijk mogelijk is. Want ook daar ontbreekt het aan. Ik kan wel brieven gaan vouwen voor een paar uur per week maar is dat wel mogelijk om maar een voorbeeld te geven.
Tja, dat kan dus niet omdat het Nederlandse volk heel boos wordt altijd als men denkt dat er misbruik gemaakt wordt van sociale voorzieningen. En, triest genoeg, de WAO IS misbruikt in het verleden, vooral door werkgevers, om mensen in te dumpen die daar niet in thuis hoorden

Dat was het einde van het grijze gebied waarin men regels vrij kon interpreteren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171827340
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:51 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Je leest ook echt wat je alleen wil lezen hè! Ik zeg nergens dat ze "zieken" 100% loon moeten geven.

Wat ze wèl moeten doen is eenieder op de juiste manier beoordelen, en dáár gaat het mis. De expertise ís er gewoon niet, dan krijg je dit soort Franse slag keuringen. De mankracht is er ook niet.

Al die problemen die het UWV heeft zijn niet mijn problemen en dat lossen ze zelf maar op. Echter doen ze dat niet en modderen ze maar voort.

Ieder ander bedrijf was allang failliet gegaan.
Welnee, die keuring heeft al plaats gevonden voordat je uitgenodigd wordt. Daarom is het zo walgelijk dat je nog een paar kunstjes moet opvoeren. De WIA is ingevoerd omdat het bij de WAO mislukte veel mensen eruit te gooien/houden.
En onthoud: het is géén arbeidsgeschiktheidskeuring maar een keuring op inkomstenderving door een aandoening die onder de dekking valt. Mensen met een laag loon hebben maar een klein verschil tussen laatste loon en bijstand en krijgen daarom niets, ook niet als het onder de dekking zou vallen. Uiteraard zitten ze wel verplicht in deze zorgverzekering en betalen de premie.


quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 15:35 schreef Gia het volgende: [..]

Ook zo'n leuke. Je moet alles melden, als er iets in je gezondheid verandert. Dus ik, met mijn 80/100 bellen dat ik kanker had. Kreeg ik te horen dat ik al 80/100 was afgekeurd en niet nog erger afgekeurd kan worden. Tja, moet je nou wel of niet alles doorgeven?
Niet alles. Alleen als het terzake is en reden tot herbeoordeling zijn zal. Dat staat toch zo in de papieren?
Dat betreft dan eigenlijk voor hun vooral verbeteringen waardoor je een kleinere afkeuring krijgt. Wie een kleine afkeuring heeft en door een nieuwe en/of verergerde aandoening in een hoge categorie terecht zal komen, wil dus herkeuring voor een hoger percentage. Maar dan zit je waarschijnlijk niet in de WAO.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 17:08 schreef barthol het volgende:
Het UWV heeft denk ik ook wel erg onder druk gestaan door de politiek. Dat de politiek een hard beleid eiste, maar dat er vele. medewerkers waren die veel genuanceerder dachten, en anderen weer juist die harde lijn braaf volgden.
Op een klein forum vertelde iemand dat hij van huisarts naar keuringsarts geswitcht was. Toen ik een opmerking maakte, gaf hij een kille beredenering over wel niet uitkering krijgen. Dat dus de kleine man gewoon niets kreeg en een beroemd, goedoverbetaald voetballer met dezelfde stijve knie afgekeurd zou worden en de maximale uitkering zou krijgen. Dat hij dan nog allerlei andere beroepen zou kunnen doen, was toen niet ter zake. Je zal zo'n man maar treffen met zijn praatjes die dit soort wantoestanden goedkeuren, want zo zijn de regeltjes.
  woensdag 21 juni 2017 @ 07:55:54 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171828392
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 01:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik verwacht van een instantie een grijs gebied waarin men vrij kan handelen zonder al te veel regels en talloze schijven.
Hoe kun je nu verkopen aan een bouwbakker dat hij met hetzelfde ziekte beeld als een tandarts op een ander percentage zit. Het UWV houd daar wijselijk zijn mond over, maar uit betrouwbare bronnen weet ik dat dit normaal is.

Enfin. Het systeem klopt niet. Lijkt mij vrij duidelijk dat een arts instaat moet zijn om naar alle eerlijkheid te kunnen zeggen of iemand bepaalde taken nog kan uitvoeren. En daarbij het UWV ook zeker weet dat een functie die dan word voorschreven daadwerkelijk mogelijk is. Want ook daar ontbreekt het aan. Ik kan wel brieven gaan vouwen voor een paar uur per week maar is dat wel mogelijk om maar een voorbeeld te geven.
Snap je niet dat als een tandarts bijvoorbeeld kleine trillingen in z'n hand heeft bij het tillen van lichte dingen dat dat anders is dan wanneer een bouwvakker hetzelfde probleem heeft?
Ga jij nog in de stoel van die tandarts liggen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:04:14 #239
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171828443
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 23:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat ligt niet zozeer aan het UWV maar eerder aan de Rijksoverheid die de regels maakt die het UWV moet uitvoeren, in combinatie met bezuinigingen op de organisatie leidt dit tot een treurige bureaucratische bende
Ik zou de schuld niet direct bij de overheid willen neerleggen maar bij de minister Lodewijk Asscher. Maar het zal wel nooit gebeuren dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden voor wanbeleid en incompetentie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:06:54 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171828465
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou de schuld niet direct bij de overheid willen neerleggen maar bij de minister Lodewijk Asscher. Maar het zal wel nooit gebeuren dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden voor wanbeleid en incompetentie.
Wamt onder zijn beleid zijn de regels voor WIA (die al meer dan 10 jaar bestaat) veranderd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:07:59 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171828476
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wamt onder zijn beleid zijn de regels voor WIA (die al meer dan 10 jaar bestaat) veranderd?
Nee maar dat is juist het probleem ook. En hij is nu de verantwoordelijk minister. En dankzij zijn beleid is de PVDa terecht gedecimeerd in de kamer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:09:03 #242
3542 Gia
User under construction
pi_171828484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De arbeidsdeskundige heeft ook beoordeeld dat ze aan het werk kon.
Ik ben nooit bij de arbeidsdeskundige geweest, alleen bij de UWV arts.
De eerste was een lompe boer met achterlijke vragen, die inderdaad van mening was dat, wanneer je daar op consult kon komen, je ook kon werken.
Daarna heb ik een herbeoordeling gehad bij een arts die in elk geval de moeite nam het dossier door te lezen, met daarin een rapportage van een specialist op het gebied van mijn klachten, die na grondig onderzoek concludeerde dat mijn klachten zeer invaliderend waren.
  woensdag 21 juni 2017 @ 08:38:39 #243
3542 Gia
User under construction
pi_171828819
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:14 schreef Cherna het volgende:

Klopt. Maar net zoals bij het OV heeft de cliënt daar niets aan.

Het GAK functioneerde. Maar ja door het vele misbruik schiet men nu door en gooit er een schepje bovenop. En natuurlijk is de overheid hier ook aan schuldig.
Ik ben dan ook, in eerste instantie, door het GAK afgekeurd. UWV bestond toen nog lang niet.

Overigens ging die 'dreigbrief' (was gewoon keurig Nederlands hoor) niet over het feit dat ik vond dat ik 80/100 afgekeurd moest blijven, maar dat ik onheus bejegend en gekleineerd was door een van hun artsen, die mij niet lichamelijk onderzocht heeft en het rapport van het Dijkzigt ziekenhuis duidelijk niet gelezen had.
Als ik nu afgekeurd was vanwege depressie of zo, maar ik ben om lichamelijke redenen afgekeurd, dit had de eerste arts al kunnen constateren als hij een lichamelijk onderzoek had verricht. De tweede arts deed dit ook niet, maar vond de conclusies in het rapport van het Dijkzigt voldoende duidelijk.

Daarnaast heb ik vanaf het eerste moment geprobeerd om thuiswerk te regelen. Maar het UWV bemiddeld daar niet in en stichting vrouw en werk bemiddelde niet voor WAO-ers. Voor mezelf beginnen was niet mogelijk, omdat ik nergens een AO verzekering af kan sluiten met de beperkingen die ik heb. En ja, dit heb ik onderzocht.
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:16:39 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171829237
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 07:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Snap je niet dat als een tandarts bijvoorbeeld kleine trillingen in z'n hand heeft bij het tillen van lichte dingen dat dat anders is dan wanneer een bouwvakker hetzelfde probleem heeft?
Ga jij nog in de stoel van die tandarts liggen?
Snap jij dan niet wanneer een bouwvakker nog zieker kan zijn en zijn beroep niet kan uitoefenen wel brieven kan vouwen maar een tandarts met lichte trillende handen dat niet zou kunnen doen?
Beide kunnen dus hun functie niet meer uitvoeren. Maar een bouwvakker heeft de pech geen hoog salaris te hebben en komt daardoor in die molen terecht waar men nog tal van mogelijkheden ziet en functies worden verzonnen of werkgevers onder druk zet om onmogelijke aanpassingen te verzinnen en functies te creëren die nutteloos zijn voor de werkgever. Dit heeft ook nog het grote nadeel dat inderdaad werkgevers sreeds minder een vast contract afgeven. Alleen al die wet poortwachter kost een vermogen voorheen werkgever.

Dit laat gewoon zien dat het niet om het ziektebeeld gaat maar inkomstenderving. Waarom dan nog zulke trajecten nodig zijn is mij een raadsel als je toch al weet hoe het afloopt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cherna op 21-06-2017 09:48:41 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:52:04 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171829763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben nooit bij de arbeidsdeskundige geweest, alleen bij de UWV arts.
De eerste was een lompe boer met achterlijke vragen, die inderdaad van mening was dat, wanneer je daar op consult kon komen, je ook kon werken.
Daarna heb ik een herbeoordeling gehad bij een arts die in elk geval de moeite nam het dossier door te lezen, met daarin een rapportage van een specialist op het gebied van mijn klachten, die na grondig onderzoek concludeerde dat mijn klachten zeer invaliderend waren.
Ah, wel een herkeuring dus, niet alleen een dreigende boze brief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 09:58:21 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171829866
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:16 schreef Cherna het volgende:

[..]

Snap jij dan niet wanneer een bouwvakker nog zieker kan zijn en zijn beroep niet kan uitoefenen wel brieven kan vouwen maar een tandarts met lichte trillende handen dat niet zou kunnen doen?
Beide kunnen dus hun functie niet meer uitvoeren. Maar een bouwvakker heeft de pech geen hoog salaris te hebben en komt daardoor in die molen terecht waar men nog tal van mogelijkheden ziet en functies worden verzonnen of werkgevers onder druk zet om onmogelijke aanpassingen te verzinnen en functies te creëren die nutteloos zijn voor de werkgever. Dit heeft ook nog het grote nadeel dat inderdaad werkgevers sreeds minder een vast contract afgeven. Alleen al die wet poortwachter kost een vermogen voorheen werkgever.

Dit laat gewoon zien dat het niet om het ziektebeeld gaat maar inkomstenderving. Waarom dan nog zulke trajecten nodig zijn is mij een raadsel als je toch al weet hoe het afloopt.
Iemand die ¤ 50 per uur verdient de door ziekte nog maar ¤ 10 per uur kan verdienen krijgt een ander afkeuringspercentage dan iemand die ¤ 15 verdient en door ziekte nog maar ¤ 10 kan verdienen.

Het draait primair om wat je aan verdiensten had voor je ziekte en wat er aan verdiencapaciteit overblijft door je ziekte.

Overigens zal een tandarts door het maximum dagloon nooit 70% van zijn laatst verdiende loon aan WIA krijgen, ongeacht de mate van afkeur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:09:04 #247
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830029
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Iemand die ¤ 50 per uur verdient de door ziekte nog maar ¤ 10 per uur kan verdienen krijgt een ander afkeuringspercentage dan iemand die ¤ 15 verdient en door ziekte nog maar ¤ 10 kan verdienen.

Het draait primair om wat je aan verdiensten had voor je ziekte en wat er aan verdiencapaciteit overblijft door je ziekte.

Overigens zal een tandarts door het maximum dagloon nooit 70% van zijn laatst verdiende loon aan WIA krijgen, ongeacht de mate van afkeur.
Een tandarts zal heus wel minimaal een wga hiaat verzekering hebben afgesloten die je aanvult tot het laatst verdiende loon tot 70% of een peperdure verzekering op het beroep.

Zou ik bijvoorbeeld een verzekering moeten afsluiten op mijn functie zou mij dat circa 650 euro per maand kosten.

Maar goed het is dus gebaseerd op loonderving en niet al die flauwekul van ziekte wat je wel en niet kunt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171830157
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:25 schreef Old_Pal het volgende:
AD.nl

Onderstaand artikel geeft een goed beeld van de gevolgen van de neo-liberale staatsterreur van Mark en zijn trawanten. Het is gewoon walgelijk.

[..]

Door een riante vertrekregeling zijn veel werknemers met kennis en ervaring vertrokken. Misschien heeft dat hiermee te maken.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:19:50 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171830212
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Een tandarts zal heus wel minimaal een wga hiaat verzekering hebben afgesloten die je aanvult tot het laatst verdiende loon tot 70% of een peperdure verzekering op het beroep.

Zou ik bijvoorbeeld een verzekering moeten afsluiten op mijn functie zou mij dat circa 650 euro per maand kosten.

Maar goed het is dus gebaseerd op loonderving en niet al die flauwekul van ziekte wat je wel en niet kunt.
Of hij die peperdure verzekering wel of niet heeft (en daar dus ook al die jaren zeer fors voor betaald heeft), heeft toch niets te maken met wat hij maximaal aan WIA krijgt?

Nog even en je gaat zitten klagen dat iemand die z'n all risk verzekerde Bentley kort rijdt meer van de verzekering krijgt dan iemand die z'n Polo kort rijdt, die man van die Bentley kan ook best voor ¤ 20.000 een nieuwe auto kopen.

Het zijn inkomstendervingsverzekeringen, wie meer verdient en dus meer te verliezen heeft betaalt ook meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:20:18 #250
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830223
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Door een riante vertrekregeling zijn veel werknemers met kennis en ervaring vertrokken. Misschien heeft dat hiermee te maken.
Dat denk ik niet. Dat staat er helemaal los van.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:25:36 #251
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830298
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of hij die peperdure verzekering wel of niet heeft (en daar dus ook al die jaren zeer fors voor betaald heeft), heeft toch niets te maken met wat hij maximaal aan WIA krijgt?

Nog even en je gaat zitten klagen dat iemand die z'n all risk verzekerde Bentley kort rijdt meer van de verzekering krijgt dan iemand die z'n Polo kort rijdt, die man van die Bentley kan ook best voor ¤ 20.000 een nieuwe auto kopen.

Het zijn inkomstendervingsverzekeringen, wie meer verdient en dus meer te verliezen heeft betaalt ook meer.
Het zal mij een rotzorg zijn dat een tandarts 100% afgekeurd word met of zonder verzekering. Prima zelfs. Zo hoort het dan ook.

Maar dat verwacht ik ook voor een bouwvakker met een wga hiaat verzekering. En niet dat die dan alsnog net onder die 30% afkeur komt te vallen als die zijn functie niet meer kan uitvoeren en daardoor in een molen terecht komt van een ongekende orde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:25:37 #252
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_171830300
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ze zijn schijnbaar wel instaat om een tandarts 100% af te keuren en daar niet al te veel tijd nodig voor hebben bij een bepaalde ziekte. Maar bij een bouwbakker die vanaf zijn 18e werkt en tegen de 60 loopt komt er een heel traject aan te pas waarbij de man met precies dezelfde ziekte maar voor 30 procent word afgekeurd.
ze kijken toch naar hoeveel procent je er kwa loon op achteruit gaat als je een functie zou bekleden waarvan uwv vindt dat je die aankan? Dus als je 2 personen hebt met dezelfde aandoening... waarvan 1 directeur is met een salarisvan 5000 euro en de ander schoonmaker is met salaris van 1500..en uwv vind voor beide een functie dat 1300 zou verdienen. Dan gaat persoon 1 er procentueel veel op achteruit en zal flink afgekeurd worden en persoon 2 misschien uberhaupt niet. Omdat je om afgekeurd te worden er minimaal iets van 30? ( weet niet meer hoeveel precies)procent op achteruit moet gaan.



1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_171830324
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
Het is verdraaid moeilijk om een organisatie in Nederland te vinden waar meer incompetentie is gebundeld dan bij het UWV.
Jeugdzorg!
Whatever...
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:27:52 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171830328
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het zal mij een rotzorg zijn dat een tandarts 100% afgekeurd word met of zonder verzekering. Prima zelfs. Zo hoort het dan ook.

Maar dat verwacht ik ook voor een bouwvakker met een wga hiaat verzekering. En niet dat die dan alsnog net onder die 30% afkeur komt te vallen als die zijn functie niet meer kan uitvoeren en daardoor in een molen terecht komt van een ongekende orde.
Het gaat erom wat je nog kunt verdienen met een functie die je wel kunt uitvoeren, en als dat voor allebei hetzelfde is dan is het verlies aan arbeidsvermogen dus het verschil.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:31:48 #255
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171830397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben nooit bij de arbeidsdeskundige geweest, alleen bij de UWV arts.
De eerste was een lompe boer met achterlijke vragen, die inderdaad van mening was dat, wanneer je daar op consult kon komen, je ook kon werken.
Daarna heb ik een herbeoordeling gehad bij een arts die in elk geval de moeite nam het dossier door te lezen, met daarin een rapportage van een specialist op het gebied van mijn klachten, die na grondig onderzoek concludeerde dat mijn klachten zeer invaliderend waren.
Ja joh, en jij bent natuurlijk helemaal onbevooroordeeld als je zulke oordelen velt.
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:36:45 #256
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830460
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:25 schreef madeliefff het volgende:

[..]

ze kijken toch naar hoeveel procent je er kwa loon op achteruit gaat als je een functie zou bekleden waarvan uwv vindt dat je die aankan? Dus als je 2 personen hebt met dezelfde aandoening... waarvan 1 directeur is met een salarisvan 5000 euro en de ander schoonmaker is met salaris van 1500..en uwv vind voor beide een functie dat 1300 zou verdienen. Dan gaat persoon 1 er procentueel veel op achteruit en zal flink afgekeurd worden en persoon 2 misschien uberhaupt niet. Omdat je om afgekeurd te worden er minimaal iets van 30? ( weet niet meer hoeveel precies)procent op achteruit moet gaan.



[ afbeelding ]
Dat klopt allemaal wel. Maar als je zo rond de 2900 euro netto binnenharkt en word voor 25% afgekeurd en hebt zelfs een wga hiaat verzekering en daardoor je functie niet meer kan uitoefenen heb je een gigantisch probleem als je wel nog tomaten kunt plukken. Zeker al als je tegen de 60 loopt.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:41:35 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171830546
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat klopt allemaal wel. Maar als je zo rond de 2900 euro netto binnenharkt en word voor 25% afgekeurd en hebt zelfs een wga hiaat verzekering en daardoor je functie niet meer kan uitoefenen heb je een gigantisch probleem als je wel nog tomaten kunt plukken. Zeker al als je tegen de 60 loopt.
Dan dus vooral bezwaar indienen, want je grootste probleem is dan je afkeurpercentage.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:43:11 #258
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830570
Maar nogmaals het is prima dat een directeur of tandarts niet in de shit geraakt. Laat ik het zo zeggen. Niemand gun ik een inkomensverlies als echt aangetoond is dat hij zijn functie niet meer kan vervullen. Niet voor een tandarts en niet voor een bouwvakker. Zeker al niet als die al rond de 60 jaar zijn en arbeidsethos hebben.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:46:02 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830617
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan dus vooral bezwaar indienen, want je grootste probleem is dan je afkeurpercentage.
En dat is dus het probleem. Dat kan zeer lang duren. Zeker al als er ook nog verzekeringen aan te pas komen. Gelukkig ken ik dan maar een geval, een collega. Maar dat is echt een drama.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171830737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 00:06 schreef Leandra het volgende:

Maar laten we vooral niet doen alsof de manier waarop het bij jou gegaan is de standaard is, want zo is het niet.
klopt. Het is mijn persoonlijke gedoe.
En nee, ik kon niet normaal gaan solliciteren op de reguliere arbeidsmarkt met een afkeuring vanuit de WSW.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:55:26 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171830794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:52 schreef barthol het volgende:

[..]

klopt. Het is mijn persoonlijke gedoe.
En nee, ik kon niet normaal gaan solliciteren op de reguliere arbeidsmarkt met een afkeuring vanuit de WSW.
Nou nee, dat kon je wel, je hoefde alleen niet te verwachten dat de werkgever de benodigde aanpassingen aan de werkplek zou doen.
Al met al was die afkeur dus gewoon terecht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 10:58:19 #262
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171830838
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, dat kon je wel, je hoefde alleen niet te verwachten dat de werkgever de benodigde aanpassingen aan de werkplek zou doen.
Al met al was die afkeur dus gewoon terecht.
Het is inderaad zo dat het mogelijk allemaal pechgevallen zijn. Maar een ding is duidelijk. Als je landelijk alle berichten lees over het UWV dan is dat niet veel goeds.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:08:02 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171831015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja joh, en jij bent natuurlijk helemaal onbevooroordeeld als je zulke oordelen velt.
Ik mag toch aannemen als een specialist van een academisch ziekenhuis mij verkondigd kerngezond te zijn dat een onafhankelijk arts die niet eens een scan maakt mij even 6 maanden door een molen wil laat gaan omdat hij de conclusie van de specialist niet vertrouwd. Het was dat de vakbond er tussen kwam dat het traject achteraf maar vier maanden duurde, anders was de wet poortwachter nog ingegaan ook als het aan die onafhankelijk keuringsarts lag. Tja als ik tegenover een arts zit die mijn privacy wil ondermijnen dat dan mijn bloeddruk te hoog is en daardoor voorlopig afkeur is toch bizar. Nu ben ik niet deskundig maar iets zegt mij dat onder die omstandigheden de bloeddruk kan stijgen.

Achteraf moet ik er om lachen. Maar op dat moment valt je niets meer te binnen. Wat een dwaasheid was dat zeg. Bijna had ik het opgegeven en terug naar de engineering. Het was dat het werk te leuk is om op te geven.

Overigens was die onafhankelijk arts niet van mijn werkgever want zelfs mijn werkgever steunde mij in alle opzichten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 21-06-2017 11:19:47 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:24:38 #264
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171831302
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Door een riante vertrekregeling zijn veel werknemers met kennis en ervaring vertrokken. Misschien heeft dat hiermee te maken.
Het UWV is nagenoeg ontmanteld door de politiek.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_171831401
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, dat kon je wel,
met zo'n cv op een normale manier gaan solliciteren is echt een hachelijke zaak. Anders was het als mensen daadwerkelijk meemaakten hoe ik werkte.
Toen ik er mee bezig was om toch weer aan de slag te komen deed ik dat dus op een andere manier. Maar dus teruggefloten toen. O.a. De GGZ wilde dat ik met de initiatieven stopte.
quote:
Al met al was die afkeur dus gewoon terecht.
Dat vind het UWV ook. Maar ikzelf zie steeds de discrepanties, en mensen die me in de praktijk meemaken zien die discrepanties ook.
Maar al met al ben ik nu dus verwikkeld in die mantelzorg. Geef ik daar nu de prioriteit aan.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:37:11 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171831566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:28 schreef barthol het volgende:

[..]

met zo'n cv op een normale manier gaan solliciteren is echt een hachelijke zaak. Anders was het als mensen daadwerkelijk meemaakten hoe ik werkte.
Toen ik er mee bezig was om toch weer aan de slag te komen deed ik dat dus op een andere manier. Maar dus teruggefloten toen. O.a. De GGZ wilde dat ik met de initiatieven stopte.

[..]

Dat vind het UWV ook. Maar ikzelf zie steeds de discrepanties, en mensen die me in de praktijk meemaken zien die discrepanties ook.
Maar al met al ben ik nu dus verwikkeld in die mantelzorg. Geef ik daar nu de prioriteit aan.
Je was dus niet in staat een reguliere baan te vinden zonder hulp.
En de GGZ kan zoveel willen, maar die hebben er weinig over te zeggen.
Al met al lees ik tussen de regels door vooral dat je afkeur terecht was, maar dat jij vindt van niet, en ondertussen wel stelt dat je idd niet in staat zou zijn een reguliere baan te bemachtigen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171832180
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je was dus niet in staat een reguliere baan te vinden zonder hulp.
En de GGZ kan zoveel willen, maar die hebben er weinig over te zeggen.
GGZ is een van de partijen die indertijd een grote stem heeft gehad in mijn afkeuring.
quote:
Al met al lees ik tussen de regels door vooral dat je afkeur terecht was, maar dat jij vindt van niet, en ondertussen wel stelt dat je idd niet in staat zou zijn een reguliere baan te bemachtigen.
ben het wel eens met het arbeidskundige oordeel, maar niet met het medische.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 12:27:52 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171832536
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou de schuld niet direct bij de overheid willen neerleggen maar bij de minister Lodewijk Asscher. Maar het zal wel nooit gebeuren dat bestuurders persoonlijk aansprakelijk worden voor wanbeleid en incompetentie.
Onzin, de regels en de verscherpingen daarvan dateren van ver, ver voor Asscher, daarvoor moet je terug naar voor de eeuwwisseling.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:32:26 #269
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171832635
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Onzin, de regels en de verscherpingen daarvan dateren van ver, ver voor Asscher, daarvoor moet je terug naar voor de eeuwwisseling.
Klopt. Maar juist van een PvdA zou je verwachten dat men dat in positieve zin aanpast en delen gaat heroverwegen etc. Niet voor niets heeft de PvdA de klappen mogen ontvangen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 12:35:17 #270
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171832690
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt. Maar juist van een PvdA zou je verwachten dat men dat in positieve zin aanpast en delen gaat heroverwegen etc. Niet voor niets heeft de PvdA de klappen mogen ontvangen.
Ja, klinkt leuk maar zover ik weet kan de PvdA niet op eigen houtje zaken terugdraaien waar het parlement over gestemd heeft.

Laten we nu aub niet doen alsof hier geen debat over is geweest in de 2e Kamer, dit is, grof gezegd, wat de meeste Nederlanders willen, uiteraard tenzij ze zelf in de situatie zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:52:26 #271
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171833052
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, klinkt leuk maar zover ik weet kan de PvdA niet op eigen houtje zaken terugdraaien waar het parlement over gestemd heeft.

Laten we nu aub niet doen alsof hier geen debat over is geweest in de 2e Kamer, dit is, grof gezegd, wat de meeste Nederlanders willen, uiteraard tenzij ze zelf in de situatie zitten.
Is dat zo? Als Nederlanders dit echt zo willen dan houd het inderdaad op. Ik behoor er in iedergeval niet bij ondanks dat ik nog niet in die ellende terecht ben gekomen.

De debatten die ik heb gevolgd met Jette waren niet echt verhelderend. Die hadden meer te maken met de werking van het systeem. Heb niet kunnen ontdekken dat er ook ooit sprake was om een poging te wagen hier verandering in aan te brengen.

Als jij mij wat links kunt geven desnoods pdf. files graag. Dan neem ik alles terug. Ben er de persoon niet voor om mijn ongelijk niet te durven toe te geven.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 12:56:07 #272
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171833131
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:52 schreef Cherna het volgende:

[..]

Is dat zo? Als Nederlanders dit echt zo willen dan houd het inderdaad op. Ik behoor er in iedergeval niet bij ondanks dat ik nog niet in die ellende terecht ben gekomen.

De debatten die ik heb gevolgd met Jette waren niet echt verhelderend. Die hadden meer te maken met de werking van het systeem. Heb niet kunnen ontdekken dat er ook ooit sprake was om een poging te wagen hier verandering in aan te brengen.

Als jij mij wat links kunt geven drs ood pdf. graag. Dan neem ik alles terug. Ben er de persoon niet voor om mijn ongelijk niet te bekennen.
De discussies over de WAO en WIA gaan tientallen jaren terug, ik heb de eerste herkeuringsgolf meegemaakt in de jaren 80 en 90, ik hoef geen gelijk te hebben, ik probeer alleen maar een stukje realiteit in the brengen en aan te geven dat dit geen issue is van 1 kabinet of zelfs maar 3 kabinetten.

De WAO is, indertijd, op grote schaal misbruikt met name door werknemers om "overbodige" werknemers in te dumpen, daar is aan meegewerkt door alle betrokken partijen indertijd, Toen werd er paal en perk aan gesteld, kwamen er herkeuringen etc etc omdat de maatschappelijke reactie furieus was.

Dat is de geschiedenis die je doet belanden in de huidige situatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:00:48 #273
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171833206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De discussies over de WAO en WIA gaan tientallen jaren terug, ik heb de eerste herkeuringsgolf meegemaakt in de jaren 80 en 90, ik hoef geen gelijk te hebben, ik probeer alleen maar een stukje realiteit in the brengen en aan te geven dat dit geen issue is van 1 kabinet of zelfs maar 3 kabinetten.

De WAO is, indertijd, op grote schaal misbruikt met name door werknemers om "overbodige" werknemers in te dumpen, daar is aan meegewerkt door alle betrokken partijen indertijd, Toen werd er paal en perk aan gesteld, kwamen er herkeuringen etc etc omdat de maatschappelijke reactie furieus was.

Dat is de geschiedenis die je doet belanden in de huidige situatie.
Daar ben ik het mee eens. Dat de WAO destijds misbruikt werd heb ik ook meerdere malen benoemd. En zo kon het natuurlijk ook niet. Maar nu is het doorgeschoten waarvan ik zeg dat het dan weer tijd word om dit te herzien. Als dan inderdaad door de retoriek de massa niet te overtuigen is dan houd het inderdaad op. Het zal mijn tijd duren zou mijn gedachte moeten zijn maar daar heb ik net iets teveel inlevingsvermogen voor. Het is de PvdA dan schijnbaar niet gelukt de massa te kunnen overtuigen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 13:04:49 #274
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171833316
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Dat de WAO destijds misbruikt werd heb ik ook meerdere malen benoemd. En zo kon het natuurlijk ook niet. Maar nu is het doorgeschoten waarvan ik zeg dat het dan weer tijd word om dit te herzien. Als dan inderdaad door de retoriek de massa niet te overtuigen is dan houd het inderdaad op. Het zal mijn tojd duren zou mijn gedachte moeyen zijn maar daar heb ik net iets teveel inleveringsvermogen voor. Het is de PvdA dan schijnbaar niet gelukt de massa te kunnen overtuigen.
Dat laatste lijkt mij gezien de verkiezingsuitslag toch wel evident. Maar heel links verloor eigenlijk, als totaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 13:07:33 #275
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171833382
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 13:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij gezien de verkiezingsuitslag toch wel evident. Maar heel links verloor eigenlijk, als totaal.
Dat blijkt. Helaas.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171833437
Tekenend voor de huidige tijd helaas.

Terwijl de misstanden ten aanzien van de omgang met (chronisch) zieken, gehandicapten en (gedeeltelijk) arbeidsongeschikten toch ruim aan bod komen in de media de laatste jaren. Dat mag dus geen geheim meer zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:02:04 #277
3542 Gia
User under construction
pi_171834438
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 09:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, wel een herkeuring dus, niet alleen een dreigende boze brief.
Dat heb ik al meteen gezegd. (getypt)
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 10:31 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja joh, en jij bent natuurlijk helemaal onbevooroordeeld als je zulke oordelen velt.
Ik heb helemaal geen oordeel geveld!
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:33:28 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171834959
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik al meteen gezegd. (getypt)
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Serieus? Krijgt iemand die heel zijn leven heeft gewerkt en 100 % arbeidsongeschikt raakt, slechts 28% van zijn laatstverdiende loon, indien zijn partner werkt?

Poeh, lucky me. Ben nog van voor de WIA.

Maar leer mij het UWV kennen.
Met de herkeuring van 2007, kreeg ik de vraag of ik weleens naar een verjaardag ging....eh, ja....Nou dan zult u wel veel gebakjes eten, denk ik. (Heb enig overgewicht, maar dat staat volledig los van mijn arbeidsongeschiktheid) De man liet me een keer voorover buigen en op één been staan, verder niet gekeken naar de reden waarom ik afgekeurd was, en concludeerde dat ik volledig aan het werk kon. .
Ben opgeleid tot secretaresse en kan ook hele goede brieven schrijven, vooral aan de directeur van het UWV, met bedreiging een advocaat in te schakelen en de eis een nieuwe herkeuring te krijgen door een andere arts.
En.....heel raar, toen was ik ineens wel 80-100% arbeidsongeschikt.
Nou nee dat had je niet echt gezegd, je impliceert hier min of meer dat je eis voor een herkeuring door een andere arts voedende was om je arbeidsongeschiktheidspercentage te herzien.

Maar daar had die boze brief dus niets mee te maken, je hebt gewoon een herkeuring gevraagd en gekregen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 21 juni 2017 @ 14:59:59 #279
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171835396
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]


[..]

Nou nee dat had je niet echt gezegd, je impliceert hier min of meer dat je eis voor een herkeuring door een andere arts voedende was om je arbeidsongeschiktheidspercentage te herzien.

Maar daar had die boze brief dus niets mee te maken, je hebt gewoon een herkeuring gevraagd en gekregen.
Je kunt toch wel concluderen dat het een groot circus is. In mijn geval ging het dan niet om goedkeur maar afkeur waarbij alle conclusies van specialisten en huisartsen compleet genegeerd werden. Waar een neuroloog niets heeft kunnen vinden en een ldl waarde van 2.1 en perfecte hartslag en bmi dacht een keuringsarts dat het mogelijk toch een tia was. 5 sec mijn arm niet kunnen bewegen en een telefoontje van mijn bezorgde partner en ik heb het geweten 😁. Uiteindelijk dacht de neuroloog even aan een zenuw. Een dag later compleet gezond verklaard. Totaal niet wetende wat mij te wachten stond en dus na alle eerlijkheid mij met die reden ziek gemeld omdat ik juist op die dag ook moest werken.

Had ik die dag verlof gehad, had ik mij niet eens ziek gemeld.
3 dagen later werd mijn bedrijfsarts op de vingers getikt omdat ook hij vond weer aan het werk te gaan. Maar een instantie waar ik de naam even niet benoem had daar ook even een mening over.

Uiteindelijk 4 maanden een traject waarbij ik onder de 2.0 moest komen mbt ldl waarde cholesterol. Mijn huisarts, neuroloog, werkgever, vakbond stond perplex.

Dan nog 3 dagen psychologische onderzoeken. Ik dacht bij NASA te werken.

Hilarisch achteraf. Maar sindsdien heb ik het gevoel dat artsen bij het uwv en diverse andere instellingen er hun eigen agenda op na houden die niet in het belang zijn van cliënt en werkgever.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171835409
Mijn uwv verzekeringsarts had het 10 jaar geleden ook behoorlijk moeilijk met de aanscherpingen van het keuringsbeleid. Dat blijkt wel uit de twee artikelen die hij in 2004 en 2008 heeft geschreven en gepubliceerd in MedischContact.

Compassie aan banden

In de mangel
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  woensdag 21 juni 2017 @ 15:31:32 #281
3542 Gia
User under construction
pi_171835978
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:33 schreef Leandra het volgende:

Maar daar had die boze brief dus niets mee te maken, je hebt gewoon een herkeuring gevraagd en gekregen.
Klopt. Maar op grond van het wangedrag van de eerste arts en dat heb ik uiteraard wel aangehaald. Dat was geen herkeuring, dat was even beledigen, een keer bukken, klaar. U kunt gaan werken.
Terwijl er gewoon een medische grond was voor mijn arbeidsongeschiktheid waar totaal niet naar was gekeken, plus de rapportage van een zeer deskundige arts van het Dijkzigt. (Deze rapportage is ontstaan vanwege een expertise-onderzoek op last van de verzekering van het ziekenhuis, door wiens arts ik, vanwege een medische fout, in deze situatie was beland. Deze arts, en het hele maatschap met hem, zijn in 1994 ontslagen.)

Als mij een herkeuring was geweigerd, dan had ik inderdaad een advocaat genomen om de eerste arts aan te klagen over zijn wangedrag. Dit heb ik ook in de brief vermeld.
pi_171836667
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 11:25 schreef Old_Pal het volgende:

Onderstaand artikel geeft een goed beeld van de gevolgen van de neo-liberale staatsterreur van Mark en zijn trawanten. Het is gewoon walgelijk.
Waarom valt dit nu weer onder "neo-liberale staatsterreur"?

En waarom is dit staatsterruer van Mark en co? Dit is immers gewoon beleid van de gevestigde partijen, dus ook PvdA, D66 en CDA.
  woensdag 21 juni 2017 @ 17:35:12 #283
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171838261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 16:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waarom valt dit nu weer onder "neo-liberale staatsterreur"?

En waarom is dit staatsterruer van Mark en co? Dit is immers gewoon beleid van de gevestigde partijen, dus ook PvdA, D66 en CDA.
Ik weet zeker dat een heleboel armlastige zieken en andere noodruftigen het neo-liberale beleid van de laatste jaren als staatsterreur beschouwen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:03:19 #284
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171838650
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 14:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik al meteen gezegd. (getypt)

[..]

Ik heb helemaal geen oordeel geveld!
Jij vond dat je niet goed gekeurd was. Misschien was je prima gekeurd, maar wilde je dat niet accepteren.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 18:04:06 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171838670
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat een heleboel armlastige zieken en andere noodruftigen het neo-liberale beleid van de laatste jaren als staatsterreur beschouwen.
Mischien wel maar wees dan wel eerlijk en stel dan dat de meeste Nederlanders hier voorstander van zijn. Want het is natuurlijk wel zo dat de Kamer alleen besluiten kan nemen met een meerderheid van de stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 18:52:49 #286
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_171839644
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien wel maar wees dan wel eerlijk en stel dan dat de meeste Nederlanders hier voorstander van zijn. Want het is natuurlijk wel zo dat de Kamer alleen besluiten kan nemen met een meerderheid van de stemmen.
Neo-liberalisme is doorgedrongen door de geledingen van veel meer partijen dan de VVD. De PvdA bijvoorbeeld heeft 20 jaar geleden zijn 'ideologische veren' afgeschaft. Het CDA is meer neo-liberaal dan christelijk. D66 is een fanatieke protagonist van de EU, het grootste neo-liberale bolwerk ter wereld.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Beste debater 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 19:15:45 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171840184
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:52 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Neo-liberalisme is doorgedrongen door de geledingen van veel meer partijen dan de VVD. De PvdA bijvoorbeeld heeft 20 jaar geleden zijn 'ideologische veren' afgeschaft. Het CDA is meer neo-liberaal dan christelijk. D66 is een fanatieke protagonist van de EU, het grootste neo-liberale bolwerk ter wereld.
Helemaal met je eens. En dat zeg ik als fervent linkse SP'er.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 21 juni 2017 @ 19:18:04 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171840239
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien wel maar wees dan wel eerlijk en stel dan dat de meeste Nederlanders hier voorstander van zijn. Want het is natuurlijk wel zo dat de Kamer alleen besluiten kan nemen met een meerderheid van de stemmen.
Dat is de viezigheid; neoliberale partijen, waaronder ik ook de PVV reken, werven vooral stemmen door in te spelen op asielzoekers, migratie en islam. Ik weet zeker dat het gros van Nederland niet VOOR de huidige gang van zaken op sociaal gebied is. Dat zou ook bizar zijn aangezien de meeste Nederlanders geen baat hebben bij dit beleid
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171840337
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 17:35 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat een heleboel armlastige zieken en andere noodruftigen het neo-liberale beleid van de laatste jaren als staatsterreur beschouwen.
Het is een iets te ver doorgeschoten reactie op hoe het vroeger was denk ik. Toen belandde je te makkelijk in de WAO en waren er veel meer potjes voor chronisch zieken en gehandicapten. Ik heb er begrip voor dat dat aan banden is gelegd, maar hoe het nu is vind ik weer te weinig sociaal.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 19:24:17 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171840392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 18:52 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Neo-liberalisme is doorgedrongen door de geledingen van veel meer partijen dan de VVD. De PvdA bijvoorbeeld heeft 20 jaar geleden zijn 'ideologische veren' afgeschaft. Het CDA is meer neo-liberaal dan christelijk. D66 is een fanatieke protagonist van de EU, het grootste neo-liberale bolwerk ter wereld.
OK, dan, ja, met dit soort argumentatie kan ik niet veel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 21 juni 2017 @ 19:26:58 #291
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171840450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is de viezigheid; neoliberale partijen, waaronder ik ook de PVV reken, werven vooral stemmen door in te spelen op asielzoekers, migratie en islam. Ik weet zeker dat het gros van Nederland niet VOOR de huidige gang van zaken op sociaal gebied is. Dat zou ook bizar zijn aangezien de meeste Nederlanders geen baat hebben bij dit beleid
Dan ben je maar slecht bekend met de hele historie van de WAO, ver, VER, voordat de PVV uberhaupt bestond en niemand zich druk maakte om de islam zijn er al vergaande maatregelen mbt de WAO genomen omdat er op grote schaal mee gefraudeerd werdt.

En ik denk dat je de plank compleet mis slaat als jij denkt dat het gros van de Nederlanders tegen de huidige gang van zaken is, oh, ze zullen vast zeggen "Ja, dat is erg" maar du moment dat je dan zegt "Tja, dan wordt dan 2-3% meer belasting betalen" zal je een andere reactie krijgen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 21 juni 2017 @ 20:32:44 #292
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171842018
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 19:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan ben je maar slecht bekend met de hele historie van de WAO, ver, VER, voordat de PVV uberhaupt bestond en niemand zich druk maakte om de islam zijn er al vergaande maatregelen mbt de WAO genomen omdat er op grote schaal mee gefraudeerd werdt.

En ik denk dat je de plank compleet mis slaat als jij denkt dat het gros van de Nederlanders tegen de huidige gang van zaken is, oh, ze zullen vast zeggen "Ja, dat is erg" maar du moment dat je dan zegt "Tja, dan wordt dan 2-3% meer belasting betalen" zal je een andere reactie krijgen.
Als die bureaucratie en regelgeving zich doorzet red je het niet met 2 tot 3%. Maar de tijd zal het leren.
Misschien komt men dan alsnog met andere inzichten om een en ander te herzien.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171842830
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 18:54 schreef Janneke141 het volgende:
Je kunt werkgevers niet dwingen om vaste dienstverbanden te verstrekken.
Dat kan best. Zo moeilijk is dat niet hoor. Was vroeger ook zo. Toen bestond "flex" niet tot nauwelijks. Seizoenarbeid hooguit maar dat is niet hetzelfde. Beetje historisch besef s.v.p.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:04:45 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171842865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat kan best. Zo moeilijk is dat niet hoor. Was vroeger ook zo. Toen bestond "flex" niet tot nauwelijks. Seizoenarbeid hooguit maar dat is niet hetzelfde. Beetje historisch besef s.v.p.
Toen bestond er wel meer niet. Torenhoge ontslagvergoedingen en eindeloze doorbetaling bij ziekte, om eens iets te noemen. Met mijn historisch besef is niet zo veel mis.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171842889
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Toen bestond er wel meer niet. Torenhoge ontslagvergoedingen en eindeloze doorbetaling bij ziekte, om eens iets te noemen. Met mijn historisch besef is niet zo veel mis.
Maar dat je ze niet kunt dwingen klopt dus niet. Dat kan best. Paar wetten aanpassen en klaar. Dat je niet wilt dat ze gedwongen kunnen worden begrijp ik. Maar dat is iets anders en dan moet je dat zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:07:30 #296
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171842926
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar dat je ze niet kunt dwingen klopt dus niet. Dat kan best. Paar wetten aanpassen en klaar. Dat je niet wilt dat ze gedwongen kunnen worden begrijp ik.
Hoe zie je die dwang precies voor je? Een quotum? Volgens mij is dat de enige manier waarop je het kan afdwingen, maar daar zitten ook de nodige haken en ogen aan. Bovendien zul je ook wat moeten doen aan het ontslagrecht. Linksom of rechtsom, daar kom je niet onderuit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:28:18 #297
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171843608
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar dat je ze niet kunt dwingen klopt dus niet. Dat kan best. Paar wetten aanpassen en klaar. Dat je niet wilt dat ze gedwongen kunnen worden begrijp ik. Maar dat is iets anders en dan moet je dat zeggen.
Dwingen lijkt mij onverstandig. Vaste contracten moet vanuit het bedrijfsleven komen. Maar de wet poortwachter en bullshit functies creëren om een werknemer in dienst te houden en diverse aanpassingen vanwege een ziekte is onwenselijk. Maar mensen die hun beroep door ziekte niet meer kunnen uitvoeren aangetoond door specialisten in ziekenhuizen ivp verzekeringsartsen zou ik graag willen zien. En geen onzin functies verzinnen zodat mensen door ziekte met een behoorlijk inkomensverlies te maken gaan krijgen. Het inkomensverlies daar gaat het mij om. Dat moet je niet willen.

Laat het UWV maar aantonen dat de specialist in het ziekenhuis zijn werk niet goed heeft uitgevoerd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171843617
Neoliberalisme in optima forma... :r
  woensdag 21 juni 2017 @ 21:33:49 #299
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171843799
De pensioenen zijn niet eens flexibel om klappen op te vangen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_171846035
quote:
1s.gif Op woensdag 21 juni 2017 21:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dwingen lijkt mij onverstandig. Vaste contracten moet vanuit het bedrijfsleven komen. Maar de wet poortwachter en bullshit functies creëren om een werknemer in dienst te houden en diverse aanpassingen vanwege een ziekte is onwenselijk. Maar mensen die hun beroep door ziekte niet meer kunnen uitvoeren aangetoond door specialisten in ziekenhuizen ivp verzekeringsartsen zou ik graag willen zien. En geen onzin functies verzinnen zodat mensen door ziekte met een behoorlijk inkomensverlies te maken gaan krijgen. Het inkomensverlies daar gaat het mij om. Dat moet je niet willen.

Laat het UWV maar aantonen dat de specialist in het ziekenhuis zijn werk niet goed heeft uitgevoerd.
Ik vraag me af wat de rol van de werkgever hierbij is. Die wordt er ook niet beter van als zijn werknemers officieel AO worden verklaard. Het UWV kent een omslagstelsel, dus hoe meer werknemers in de WIA komen, hoe hoger de premie voor de werkgever wordt.

En dan heb je ook nog werkgevers die eigen risicodrager zijn.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 21 juni 2017 @ 23:07:35 #301
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171846885
quote:
11s.gif Op woensdag 21 juni 2017 22:41 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat de rol van de werkgever hierbij is. Die wordt er ook niet beter van als zijn werknemers officieel AO worden verklaard. Het UWV kent een omslagstelsel, dus hoe meer werknemers in de WIA komen, hoe hoger de premie voor de werkgever wordt.

En dan heb je ook nog werkgevers die eigen risicodrager zijn.
Het zoeken naar een andere functie.
Wat ik ervan begrepen heb is dat wanneer die wet poortwachter ingaat
dat hij een heel traject met gaan opzetten met verslagen etc. Verzaakt hij daarin staan daar zware sancties op. Niet voor niets was mijn werkgever totaal niet blij met de keuringsarts.

Dat alles is veel te omslachtig. Hoe het zit met die premie is mij niet duidelijk.
Bovendien krijg je onder personeel onvrede. Waarom hebben ze hem behouden en de ander niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')