abonnement Unibet Coolblue
pi_171063896
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

*Cabinet members:

Rex Tillerson - Secretary of State
Steven Mnuchin - Secretary of Treasury
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Jeff Sessions - Attorney General
Ryan Zinke - Secretary of the Interior
Sonny Perdue - Secretary of Agriculture
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Alexander Acosta - Secretary of Labor
Tom Price - Secretary of Health and Human Services
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Elaine Chao - Secretary of Transportation
Rick Perry - Secretary of Energy
Betsy DeVos - Secretary of Education
Steve Shulkin - Secretary of Veterans Affairs
John F. Kelly - Secretary of Homeland Security

*Cabinet-level officials:

Reince Priebus - White House Chief of Staff
Robert Lighthizer - United States Trade Reprensentative
Dan Coats - Director of National Intelligence
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Mick Mulvaney - Director of the Office of Management & Budget
Mike Pompeo - CIA Director
Scott Pruitt - EPA Administrator
Linda McMahon - Administrator SBA

White House Office:

Stephen Bannon - Chief Strategist
Stephen Miller - Senior Adviser Policy
Jared Kushner - Senior Adviser Strategic Planning
Herbert Raymond McMaster - National Security Adviser
Thomas Bossart - Homeland Security Adviser
Kellyanne Conway- Counselor
Carl Icahn - Regulatory Czar
Donald McGahn - White House Counsel
Peter Navarro - Trade Czar
Sean Spicer - Press Secretary

* Meerderheid Senaat vereist

Cabinet of Donald Trump
List of executive actions by Donald Trump
List of presidential trips made by Donald Trump
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:02:49 #2
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171063935
Had gehoopt op een weerwoord Nintex.
pi_171063952
Trump's schoonzoon en White House aide is mogelijk het doelwit van het FBI onderzoek:

petersterne twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 22:33:48 NYmag reporter says that WH official identified as a "person of interest" in Russia investigation is Jared Kushner https://t.co/nwrMzLQHef reageer retweet
Maar er is een twist...


Bannon is het lek?


quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dan had W. Bush moeten zorgen dat deze mensen een eerlijk proces zouden krijgen. Moeten we in het Westen ineens het recht niet meer laten gelden? Was het juist niet het idee dat we onze waarden willen verdedigen? Lijkt me bij uitstek iets voor conservatieven, maar je ziet nu al enkele decennia een verdergaande afbreuk van traditionele instituten; uitgerekend door deze "conservatieven".

Daarnaast idd, wat Montov zeg:

90% van het recidivisme van Gitmo komt van gevangenen die tijdens Bush vrijgelaten zijn.
http://www.politifact.com(...)y-prisoners-commit-/

[..]

Volgens mij doet helemaal niemand alsof Trump de wereld on fire heeft gezet? Althans, ik vermoed dat je daarmee bedoelt dat hij de fucked up situatie in het Midden Oosten heeft geërfd? Over welke Clinton heb je het in deze? Bill of Hillary?
Volgens mij is het met name een overblijfsel van de rampzalige leugens van het kabinet van Bush wat leidde tot een bullshit Irak oorlog, waarna een machtsvacuum kwam, wat gecombineerd met hogere voedselprijzen door een flinke misoogst (mogelijk klimaatverandering, anyone?) leidde tot de Arabische lente en alle gevolgen van dien.
Nu kwam Obama natuurlijk na Bush, dus hij had misschien meer kunnen doen, maar de vraag is dan, wat? Hij vroeg congress of hij militair mocht ingrijpen in Syrië, dat mocht hij niet.

[..]

Hij heeft wel een flinke regulering voor banken ingevoerd (Dodd-Frank), wat door de republikeinen Trump incluis weer afgebroken wordt. Dus ofwel Trump heeft de boel belazerd ofwel hij was wel duidelijk dat hij dat wilde doen en was het kennelijk de wil van het volk/kiesmannen.
Het gedonder begon al met Bush inderdaad, maar Obama heeft zijn mandaat om verandering te brengen totaal niet benut. Hij is eigenlijk direct in zee gegaan met dezelfde lobby groepen waar hij in eerste instantie fel tegen was. Trump is niet plots vrienden geworden met CNN o.i.d. na zijn verkiezingsoverwinning. Hij is niet echt van standpunten veranderd, er is alleen een grote scheut water bij de wijn gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 23:04:57 #4
426493 crew  PippenScottie
pi_171064001
En de Israelische veiligheidsdiensten zijn ook al boos op Trump

http://foreignpolicy.com/(...)s-russia-iran-syria/
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:06:14 #5
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171064030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:03 schreef Nintex het volgende:
Trump's schoonzoon en White House aide is mogelijk het doelwit van het FBI onderzoek:

petersterne twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 22:33:48 NYmag reporter says that WH official identified as a "person of interest" in Russia investigation is Jared Kushner https://t.co/nwrMzLQHef reageer retweet
Maar er is een twist...
[ afbeelding ]

Bannon is het lek?
Wie weet... dat is alleen wel uit een artikel van 7 april ...

https://www.nytimes.com/2(...)military-strike.html

Waar heb je die jpg vandaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 19-05-2017 23:19:36 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 23:07:02 #6
426493 crew  PippenScottie
pi_171064053
Ik heb diep respect voor mensen als Kyle Griffin en Bradd Jaffy die 24/7 een geweldige twitterbron zijn voor al het nieuws rondom dit Witte Huis.
Ik heb ook een beetje medelijden met ze, ze krijgen nauwelijks rust.
pi_171064439
Interessant kijkje van Scott Adams op de zaak:

ScottAdamsSays twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 23:05:32 Nut Job! Comey gets his new forever-name https://t.co/MPIhMYKx7B reageer retweet
- Nut Job was waarschijnlijk met opzet gelekt om Comey te framen, zodat die nickname aan hem zou blijven plakken

- Er is een slow moving coup gaande tegen Trump op persuasion niveau (a persuasion coup against the best persuader of our lifetime)

- Een rechtszaak tegen Trump op basis van wat hij gezegd heeft is niet te bewijzen, omdat er pagina's van uitspraken van Trump op Politifact staan, waarvan de fact checkers zeggen dat het niet waar is. Je moet dus gaan bewijzen dat Trump die ene keer wel de waarheid sprak.

Adams heeft een punt. Overal zie ik nu headlines die beginnen met:
"Trump called Comey a Nut Job"

dat blijft plakken.,

[ Bericht 17% gewijzigd door Nintex op 19-05-2017 23:26:20 ]
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:30:43 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171064731
Reageer eerst maar ns op de reactie van Montov en mij op je eerdere post.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 mei 2017 @ 23:30:48 #9
426493 crew  PippenScottie
pi_171064734
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:20 schreef Nintex het volgende:
Interessant kijkje van Scott Adams op de zaak:

ScottAdamsSays twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 23:05:32 Nut Job! Comey gets his new forever-name https://t.co/MPIhMYKx7B reageer retweet
- Nut Job was waarschijnlijk met opzet gelekt om Comey te framen, zodat die nickname aan hem zou blijven plakken

- Er is een slow moving coup gaande tegen Trump op persuasion niveau (a persuasion coup against the best persuader of our lifetime)

- Een rechtszaak tegen Trump op basis van wat hij gezegd heeft is niet te bewijzen, omdat er pagina's van uitspraken van Trump op Politifact staan, waarvan de fact checkers zeggen dat het niet waar is. Je moet dus gaan bewijzen dat Trump die ene keer wel de waarheid sprak.

Adams heeft een punt. Overal zie ik nu headlines die beginnen met:
"Trump called Comey a Nut Job"

dat blijft plakken.,
Mwaah, wat blijft plakken is dat Trump in een door Putin opgeldrongen meeting met de Russen obstructie van de rechtsgang heeft toegegeven en staatsgeheimen heeft gelekt.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:33:28 #10
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171064821
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Reageer eerst maar ns op de reactie van Montov en mij op je eerdere post.
Hij reageert nooit ergens serieus op, maar post alleen alternatieve feiten en rotzooi.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:37:19 #11
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171064934
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:33 schreef Szura het volgende:

[..]

Hij reageert nooit ergens serieus op, maar post alleen alternatieve feiten en rotzooi.
Nou ja, het is niet alleen alternatieve feiten en rotzooi in mijn beleving, maar wel een hoop daarvan. Ik vind dat je juist met mensen met wie je het niet eens bent wat te bespreken hebt, anders wordt het een saai gedoe. Ik heb niet het absolute gelijk, maar ik denk dat mijn gelijk groter is dan het zijne/hare, maar hij/zij denkt ws het omgekeerde ...

Ik ben altijd benieuwd waarom iemand denkt wat hij denkt en met name als dat anders is dan wat ik denk.
pi_171065115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Waar heb je die jpg vandaan?
Het viel deze mensen op:
kylegriffin1 twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 22:54:32 Reminder: NYT reported last month that Bannon was concerned about Kushner's contact with Russians… https://t.co/6a2x94hZBP reageer retweet
HeerJeet twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 23:00:21 If Bannon's plan really is a Leninist one to destroy the state, then things are going swimmingly. reageer retweet
pi_171065152
Gebeurd er niks in BNW dat alle aluhoedjes overstromen naar andere fora of hebben we tegenwoordig een uitwas aan russische trollen die hier posten? Aluhoedjes modus aan<Is er iemand die ziet aan posttijden dat hij diensten loopt voor Vlad>.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:47:09 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171065193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:43 schreef Nintex het volgende:

[..]
-snip-
Thanks! Nu over wat Montov en ik later zeiden ... dat ging over deze reactie:

POL / [AMV] Amerikaanse politiek #306 Divine Comeydy

en deze:

POL / [AMV] Amerikaanse politiek #306 Divine Comeydy

[ Bericht 33% gewijzigd door ExtraWaskracht op 19-05-2017 23:53:29 ]
pi_171065320
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:45 schreef thesiren.nl het volgende:
Gebeurd er niks in BNW dat alle aluhoedjes overstromen naar andere fora of hebben we tegenwoordig een uitwas aan russische trollen die hier posten? Aluhoedjes modus aan<Is er iemand die ziet aan posttijden dat hij diensten loopt voor Vlad>.
Nontexje is een lijmsnuiver die hier al wat langer rondhangt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 19 mei 2017 @ 23:54:37 #16
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171065329
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nontexje is een lijmsnuiver
Moet dit?

Ik weet, je hebt meer ervaring met hem/haar dan ik, gezien mijn afwezigheid van enkele jaren, maar toch.
pi_171065387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:24 schreef Montov het volgende:

[..]

90% van het recidivisme van Gitmo komt van gevangenen die tijdens Bush vrijgelaten zijn.
http://www.politifact.com(...)y-prisoners-commit-/

[..]
Zowel Obama als Bush maakte die grote fout. Echter, allebei ook onder druk van de rest van de liberalen die de waarheid niet wilde accepteren..

quote:
Haha, ja, Trump wil dat andere NAVO leden meer gaan betalen (en wie betaalt bepaalt), en is ook nog niet erg te spreken geweest over NAVO of de VN? En als er iemand is die Rusland Great Again wil maken...

[..]
De NAVO is relatief zwak de VS niet meegerekend. Nederland, Belgie, Duitsland... allemaal te weinig materieel en manschappen. Trump wil dat de NAVO zich beter weerbaar maakt. Als de NAVO landen meer aan defensie utigeven is dat juist nadelig voor de Russen.

Zo zijn er constant van die rare tegenstrijdigheden in het hele Rusland-verhaal. Manafort en Stone zouden Russische agenten zijn die Trump moesten helpen. Echter Manafort stuurde Trump na de nominatie regelrecht op een verkiezingsnederlaag af en dat vrij openlijk. Dat is niet iets dat je doet als je namens de Russsiche geheime dienst voor een kandidaat werkt.

quote:
Er is ten minste strengere regelgeving gekomen. Door Trump wordt dat ognedaan gemaakt en komen er minder regulering en grotere belastingverlagingen voor de bankers.
Het was Obama die de keuze maakte om het systeem in leven te houden. Echter probeert Trump wel de oorspronkelijke status quo uit de jaren 90 te herstellen. Waarbij er een 'rijkere' upper class is, maar de midden klasse goed voor zichzelf kan zorgen en er ook buiten Silicon Valley banen zijn. Belastingverlaging is voor iedereen goed.


quote:
13s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Moet dit?

Ik weet, je hebt meer ervaring met hem/haar dan ik, gezien mijn afwezigheid van enkele jaren, maar toch.
Monolith kan nog steeds niet verproppen dat Trump gewonnen heeft. Het is een mooie weerspiegeling van de meeste journalisten die er goed naast zaten.

Ik werd iedere dag wel uitgemaakt voor gek of idioot, omdat ik de uitslag wel zag aankomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Nintex op 20-05-2017 00:04:40 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:07:40 #18
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171065573
ShimonPro twitterde op vrijdag 19-05-2017 om 23:59:56 CNN: White House Counsel's office has consulted experts in impeachment & have begun collecting info on how such proceedings work @evanperez reageer retweet
pi_171065628
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Moet dit?

Ik weet, je hebt meer ervaring met hem/haar dan ik, gezien mijn afwezigheid van enkele jaren, maar toch.
Als ie nou een poging deed tot serieuze discussie, dan was het prima. Het blijft echter niveautje BNW of ONZ.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:11:03 #20
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171065635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:57 schreef Nintex het volgende:
Monolith kan nog steeds niet verproppen dat Trump gewonnen heeft. Het is een mooie weerspiegeling van de meeste journalisten die er goed naast zaten.

Ik werd iedere dag wel uitgemaakt voor gek of idioot, omdat ik de uitslag wel zag aankomen.
Mwah, er zijn er wel meer die dit gedacht hebben, maar ik zie hem niet veel anderen uitschelden, dus dat vind ik dan opvallend. En nogmaals, een binaire uitkomst voorspellen zonder dat je zelf een kansenverdeling geeft, heeft voor mij niet echt veel betekenis.

Dank voor je reactie @ montov, deze staat nog wel open:
POL / [AMV] Amerikaanse politiek #306 Divine Comeydy
pi_171065640
Maar je ziet toch wel in dat dit een losgeslagen idioot is die altijd omringt is door mensen die zijn hielen likten, anders hoorden ze youre fired. Het is een kleuter met een te simpel beeld van de wereld. Hij gaat nu even vrede brengen in het midden oosten, niemand kan dat toch serieus geloven.
Heeft iemand hier dit gezien van een brits aluhoedje die toch iets meer wereldbeeld heeft.?

[ Bericht 46% gewijzigd door thesiren.nl op 20-05-2017 00:23:48 ]
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:17:06 #22
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171065736
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als ie nou een poging deed tot serieuze discussie, dan was het prima. Het blijft echter niveautje BNW of ONZ.
Hij reageert toch op Montov nu, waar hij weer op kan reageren, wat me niet moeilijk lijkt?

Ik denk juist dat blijven communiceren met mensen die aan de rand van BNW/POL zitten hen juist terug kan trekken van het afvoerputje. Het kost alleen wel meer energie.

Buiten dit alles denk ik dat uitschelden voor luimsnijver niet echt chique is.
pi_171065780
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik werd iedere dag wel uitgemaakt voor gek of idioot, omdat ik de uitslag wel zag aankomen.
Je werd iedere dag uitgemaakt voor gek of idioot omdat je er iedere dag voor koos je als een gek of idioot te gedragen.
Dat een stilstaande klok twee keer per dag de juiste tijd aangeeft, maakt het nog niet tot een betrouwbare indicator.
pi_171065856
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:11 schreef thesiren.nl het volgende:
Maar je ziet toch wel in dat dit een losgeslagen idioot is die altijd omringt is door mensen die zijn hielen likten, anders hoorden ze youre fired. Het is een kleuter met een te simpel beeld van de wereld. Hij gaat nu even vrede brengen in het midden oosten, niemand kan dat toch serieus geloven.
Heeft iemand hier dit gezien van een brits aluhoedje die toch iets meer wereldbeeld heeft.?
Adam Curtis is alles behalve een aluhoedje. Ik had die docu gezien vlak voor de verkiezingen, toen was ik overtuigd dat Trump zou winnen. Zijn andere docu's zijn ook aan te raden, zoals The Power of Nightmares en The Century of the Self.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:26:27 #25
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171065866
Power of nightmares kan ik ook aanraden.
pi_171065877
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hij reageert toch op Montov nu, waar hij weer op kan reageren, wat me niet moeilijk lijkt?

Ik denk juist dat blijven communiceren met mensen die aan de rand van BNW/POL zitten hen juist terug kan trekken van het afvoerputje. Het kost alleen wel meer energie.

Buiten dit alles denk ik dat uitschelden voor luimsnijver niet echt chique is.
Op een gegeven moment is er wel een precedent natuurlijk. Discussies heb ik wel geprobeerd, maar dat is erg lastig met mensen die een aandachtsspanne hebben van 140 tekens. Voor zover het al geen slap getroll is, de wet van Poe is ook hier relevant, vind ik lijmsnuiver een prima kwalificatie voor een BNWer. Ik zou hem ook rustig voor Beck of Limbaugh gebruiken. Van hetzelfde laken een pak.

Maar goed, om maar weer ontopic te gaan, een stukje over Jeff Sessions:
https://www.theatlantic.c(...)-independent/527205/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_171065909
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:25 schreef Nintex het volgende:

[..]

Adam Curtis is alles behalve een aluhoedje. Ik had die docu gezien vlak voor de verkiezingen, toen was ik overtuigd dat Trump zou winnen. Zijn andere docu's zijn ook aan te raden, zoals The Power of Nightmares en The Century of the Self.
Maar genoeg mensen zien hem als een aluhoedje daar gaat het om het is het beeld van de wereld. Van mensen die een bepaalde lijn van journalistiek volgen. Voor mij bied hij een andere outlook die je niet in de mainstream ziet en dat kan ik altijd waarderen.
pi_171065939
Meer over Kushner en het onderzoek:
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/jared-kushner-russia-investigation-trump-song-in-law-probe-person-interest-a7745916.html

quote:
Reports suggest the investigation also appears to be entering a more overtly active phase, with investigators shifting from work that has remained largely hidden from the public to conducting interviews and using a grand jury to issue subpoenas. The intensity of the probe is expected to accelerate in the coming weeks, the Post said.
quote:
“As the President has stated before - a thorough investigation will confirm that there was no collusion between the campaign and any foreign entity,” White House spokesman Sean Spicer said in a statement in response to the Post’s report.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:29 schreef thesiren.nl het volgende:

[..]

Maar genoeg mensen zien hem als een aluhoedje daar gaat het om het is het beeld van de wereld. Van mensen die een bepaalde lijn van journalistiek volgen. Voor mij bied hij een andere outlook die je niet in de mainstream ziet en dat kan ik altijd waarderen.
Hij spoelt de band van het verleden meesterlijk terug met archief materiaal en legt verbanden tussen bepaalde trends die hem opvallen. Dat iedereen destijds in dat Gadaffi verhaal getrapt is, is ronduit bespottelijk bijvoorbeeld. Als je dat nu terugkijkt besef je pas naar wat voor soort poppenkast je hebt zitten kijken van Tony Blair en Sarkozy.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:44:29 #29
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171066121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:32 schreef Nintex het volgende:

Ja, ja, er staat nog wat op reactie te wachten... Het is niet erg als je op punten toegeeft geen antwoord te hebben of onjuist blijkt te hebben gezeten he. Echt geen schaamte wat dat betreft, is juist een teken van kracht. POL / [AMV] Amerikaanse politiek #306 Divine Comeydy
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:47:47 #30
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171066179
Comey komt getuigen!
Popcorn _O_.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 00:51:22 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171066241
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:47 schreef Szura het volgende:
Comey komt getuigen!
Popcorn _O_.
Je bent er snel bij ....

Een bron hiervoor: http://www.cnbc.com/2017/(...)gence-committee.html
pi_171066257
Ondertussen richten de Democraten in de senaat zich op de AHCA:
http://www.politico.com/s(...)ight-238615?cmpid=sf
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 20 mei 2017 @ 01:06:50 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_171066443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:47 schreef Szura het volgende:
Comey komt getuigen!
Popcorn _O_.
In een open session ook nog.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 02:00:55 #34
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171066841
Reuters twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 01:28:33 White House looking at ethics rule to weaken special investigation, sources say: https://t.co/GuNrRtUTre https://t.co/dZONaVs06t reageer retweet
Het Witte Huis zou willen voorkomen dat Mueller Kushner verder onder de loep gaat nemen. Ze hebben toch zeker niks te verbergen?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 02:03:10 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171066859
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 02:00 schreef Nibb-it het volgende:
Reuters twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 01:28:33 White House looking at ethics rule to weaken special investigation, sources say: https://t.co/GuNrRtUTre https://t.co/dZONaVs06t reageer retweet
Het Witte Huis zou willen voorkomen dat Mueller Kushner verder onder de loep gaat nemen.
Wat snapt het Witte Huis niet aan obstruction of justice? Het is echt heel simpel ....
pi_171066882
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 21:24 schreef Montov het volgende:

[..]

90% van het recidivisme van Gitmo komt van gevangenen die tijdens Bush vrijgelaten zijn.
http://www.politifact.com(...)y-prisoners-commit-/

[..]

Dat lijkt me een offtopic antwoord...
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nontexje is een lijmsnuiver die hier al wat langer rondhangt.
Je loopt nogal achter, sinds trichloorethyleen van de markt is zijn snuifmiddelen niet interessant meer...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zaterdag 20 mei 2017 @ 03:18:57 #37
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_171067207
NickKristof twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 02:59:28 CNN says that Russian officials bragged in intercepted communications they could use Mike Flynn to influence Trump https://t.co/N7t6oFWbMl reageer retweet
pi_171067262
Trump told aides firing Flynn was a mistake

quote:
The president has grown obsessed with defending the tough-talking 58-year-old general, repeatedly telling aides and associates in private that Flynn was a 'good man.'

Two days after firing Michael Flynn as his national security adviser in February, President Donald Trump told several aides and friends he should have kept him instead.

Trump, several people close to him say, sometimes appears to question decisions even after they’ve been made. He told New Jersey Gov. Chris Christie that he could still be labor secretary even after he’d publicly named Alexander Acosta to the role. He privately told former New York Mayor Rudy Giuliani he could potentially still name him as attorney general after he’d offered Jeff Sessions to the job.

But the Flynn situation has been different, several officials and advisers said. “I was kind of stunned,” one person said. “I asked him. You fired him already. What are you going to do?”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_171067411
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 23:03 schreef Nintex het volgende:
Trump is niet plots vrienden geworden met CNN o.i.d. na zijn verkiezingsoverwinning. Hij is niet echt van standpunten veranderd, er is alleen een grote scheut water bij de wijn gedaan.
Nou, voor zijn verkiezing was Syrië aanvallen zo ongeveer het stomste wat je kon doen. Erna viel hij Syrië aan.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 20 mei 2017 @ 08:34:07 #40
192592 SureD1
------------------------------
pi_171067798
quote:
Now that's a bromance... Hij probeert zoiets te hebben met Flynn als wat Obama met Biden had.

Ben eens benieuwd hoe Trump gaat presteren met een jetlag...
  Overall beste user 2022 zaterdag 20 mei 2017 @ 08:39:43 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171067829
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 08:34 schreef SureD1 het volgende:


Ben eens benieuwd hoe Trump gaat presteren met een jetlag...
Ik denk dat hij dan heel impulsief en ongeconcentreerd gaat doen. Misschien is het een verbetering.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171067932
Iedereen die vol blijft houden dat de Russen niet hebben zouden willen dat Trump in het Witte Huis zou komen.... Het boeide de Russen helemaal niet wie er zou komen, het ging ze erom dat ze het democratische proces konden verstoren en, nog belangrijker, het publieke vertrouwen erin konden eroderen. En nu Trump er zit hoeven ze alleen maar toe te kijken hoe hij dat zelf voor hen doet. Als Clinton had gewonnen hadden ze ook hun zin gehad want dan zou zij volkomen vleugellam zijn vanwege die blijvende email nonsense. Dit is de voornaamste reden waarom de Obama administration zoveel moeite had met Rusland. 't allemaal niet zo moeilijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:03:24 #43
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171067977
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 08:58 schreef Barbusse het volgende:
Iedereen die vol blijft houden dat de Russen niet hebben zouden willen dat Trump in het Witte Huis zou komen.... Het boeide de Russen helemaal niet wie er zou komen, het ging ze erom dat ze het democratische proces konden verstoren en, nog belangrijker, het publieke vertrouwen erin konden eroderen. En nu Trump er zit hoeven ze alleen maar toe te kijken hoe hij dat zelf voor hen doet. Als Clinton had gewonnen hadden ze ook hun zin gehad want dan zou zij volkomen vleugellam zijn vanwege die blijvende email nonsense. Dit is de voornaamste reden waarom de Obama administration zoveel moeite had met Rusland. 't allemaal niet zo moeilijk.
Eens. Verdeeldheid zaaien in de VS is uiterst voordelig voor vijanden van de VS.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171068022
landed:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_171068037
projecties op gebouwen:

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:17:32 #46
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171068058
Mooie show weer.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:37:13 #47
33189 RM-rf
1/998001
pi_171068213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 08:58 schreef Barbusse het volgende:

Dit is de voornaamste reden waarom de Obama administration zoveel moeite had met Rusland. 't allemaal niet zo moeilijk.
De verhouding VS en Rusland was al verstoord sinds 2002.
Basis daarvoor is de steeds sterkere unilaterale rol van de VS, het eenzijdig opzeggen van de nucleaire verdragen door de VS in 2002 en hun initiatieven voor een rakettenschild en hun inmenging in centraal-Azië en voormalige sovjetrepublieken, en de Russische geweldsconflicten (oranje revolutie in Oekraïne in 2003 en de oorlog in Georgië en nog een anti-Russische opstand in Kirchizie )1!


Obama heeft veel pogingen gedaan die te herstellen (reset-politiek),
Hooguit was die nooit gebaseerd op Rusland gewoon alles wat ze willen geven.

Rusland heeft momenteel echter niks te winnen aan goede betrekkingen met het Westen.
Rusland heeft vooral voordeel bij instabiliteit en conflicten (hoge olieprijs).

Ook met Trump veranderd dat niet.
Het is niet zo simpel als dat het gaat om 'aardig' gevonden te worden, politiek is gewoon belangenbehartiging en momenteel hebben de Russen vooral een belang erbij dat de VS instabiel en niet in staat is hard door te grijpen op internationaal gebied.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_171068301
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 00:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Je werd iedere dag uitgemaakt voor gek of idioot omdat je er iedere dag voor koos je als een gek of idioot te gedragen.
Dat een stilstaande klok twee keer per dag de juiste tijd aangeeft, maakt het nog niet tot een betrouwbare indicator.
Tot nu toe komen mijn voorspellingen na de Trump ook perfect uit, dus ik ben ook een ziener. Ik dacht direct al dat Trump van schandaal naar schandaal zou rennen, niets klaar zou maken en waarschijnlijk de 4 jaar niet gaat volmaken. En dat ie zich als een klein kind zou gedragen, alles en iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Omdat ik wat boeken over 'm had gelezen. Toen was ik overtuigd :Y

Als ik verder de patronen volg waar Trump alles doet wat hij niet zou gaan doen en alles en iedereen beschuldigt van dingen die hij vervolgens zelf ook uitvreet doe ik nu een voorspelling:
Ofwel Trump stort in -bijv. door oververmoeidheid/stress- en het wordt op camera gevat ofwel hij blijkt inderdaad dement of een andere aandoening te hebben die hem in zijn geestelijk functioneren belemmert.

Dit is namelijk één van de weinige dingen waarvan hij anderen betichtte die hij nog niet zelf heeft gedaan/ondergaan heeft.

[ Bericht 18% gewijzigd door Knipoogje op 20-05-2017 09:49:04 ]
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_171068313
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:37 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De verhouding VS en Rusland was al verstoord sinds 2002.
Basis daarvoor is de steeds sterkere unilaterale rol van de VS, het eenzijdig opzeggen van de nucleaire verdragen door de VS in 2002 en hun initiatieven voor een rakettenschild en hun inmenging in centraal-Azië en voormalige sovjetrepublieken, en de Russische geweldsconflicten (oranje revolutie in Oekraïne in 2003 en de oorlog in Georgië en nog een anti-Russische opstand in Kirchizie )1!


Obama heeft veel pogingen gedaan die te herstellen (reset-politiek),
Hooguit was die nooit gebaseerd op Rusland gewoon alles wat ze willen geven.

Rusland heeft momenteel echter niks te winnen aan goede betrekkingen met het Westen.
Rusland heeft vooral voordeel bij instabiliteit en conflicten (hoge olieprijs).

Ook met Trump veranderd dat niet.
Het is niet zo simpel als dat het gaat om 'aardig' gevonden te worden, politiek is gewoon belangenbehartiging en momenteel hebben de Russen vooral een belang erbij dat de VS instabiel en niet in staat is hard door te grijpen op internationaal gebied.
Dus wie er ook zit, Clinton of Trump, hun zin krijgen ze toch wel nu. Alleen maakt Trump het ze wel heel makkelijk nu. Putin lacht zich rot nu met dit hele circus.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:46:59 #50
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171068339
Nog een foto'tje:

pi_171068353
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nog een foto'tje:

[ afbeelding ]
Melania geen hoofddoek. Sooooo edgyyyyy..
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_171068373
Het lijkt er op dat het bastion van Trump-supporters op internet zichzelf heeft afgesloten van de buitenwereld. Subreddit the_donald is nu privé. Zal wel ontkenning zijn.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:50:49 #53
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_171068390
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:49 schreef Mystikvm het volgende:
Het lijkt er op dat het bastion van Trump-supporters op internet zichzelf heeft afgesloten van de buitenwereld. Subreddit the_donald is nu privé. Zal wel ontkenning zijn.
Voor wie het interesseert: https://www.reddit.com/r/(...)in_protest_of_their/
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:52:27 #54
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171068417
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nog een foto'tje:

[ afbeelding ]
Gezellig even wat wapens verkopen, zodat die terreursponsor en oorlogsmisdadiger de komende jaren tekeer kan blijven gaan in Jemen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_171068429
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:52 schreef Szura het volgende:

[..]

Gezellig even wat wapens verkopen, zodat die terreursponsor en oorlogsmisdadiger de komende jaren tekeer kan blijven gaan in Jemen.
economy moet blijven draaien
pi_171068468
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:17 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Mooie show weer.
Incredible pageantry, fighter jets roaring over Riyadh airport, creating US flag. Never seen this for other US Pres. before

"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 20 mei 2017 @ 09:59:13 #57
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_171068515
quote:
11s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:48 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Melania geen hoofddoek. Sooooo edgyyyyy..
@realDonaldTrump
Many people are saying it was wonderful that Mrs. Obama refused to wear a scarf in Saudi Arabia, but they were insulted.We have enuf enemies

2015
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/560839957426999297
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_171068857
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:59 schreef Szura het volgende:

[..]

@realDonaldTrump
Many people are saying it was wonderful that Mrs. Obama refused to wear a scarf in Saudi Arabia, but they were insulted.We have enuf enemies

2015
https://twitter.com/realdonaldtrump/status/560839957426999297
De tweet waarvan je wist dat die er al was.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 10:31:40 #59
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171068957
Vrouwen die geen hoofddoek in KSA hoeven te dragen: Melania, Merkel, Hillary, Ursula, Michelle, Bush, Condoleezza.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171068996
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_171069064
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:55 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Incredible pageantry, fighter jets roaring over Riyadh airport, creating US flag. Never seen this for other US Pres. before

[ afbeelding ]
Niks mis mee
pi_171069191
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 09:55 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Incredible pageantry, fighter jets roaring over Riyadh airport, creating US flag. Never seen this for other US Pres. before

[ afbeelding ]
Je kunt zo doodeenvoudig punten scoren bij Donald. Dit vindt hij vast weer geweldig. Die man is echt zo makkelijk te paaien met dingen, lees ik overal terug. Hebben de Sauodis goed gezien.
pi_171069238
carolelee twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 09:53:26 In addition to meeting Trump at airport, which he didn't do for Obama, King Salman rode in presidential limo, aka The Beast, after their tea reageer retweet
Ook geen buiging van Trump trouwens of het kussen van de hand van de koning.

Flashback Obama:
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_171069434
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:49 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt zo doodeenvoudig punten scoren bij Donald. Dit vindt hij vast weer geweldig. Die man is echt zo makkelijk te paaien met dingen, lees ik overal terug. Hebben de Sauodis goed gezien.
En de fans trappen er ook weer in.
pi_171069473
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 10:52 schreef antiderivative het volgende:
carolelee twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 09:53:26 In addition to meeting Trump at airport, which he didn't do for Obama, King Salman rode in presidential limo, aka The Beast, after their tea reageer retweet
Ook geen buiging van Trump trouwens of het kussen van de hand van de koning.

Flashback Obama:
[ afbeelding ]
Alles uit de kast halen voor president Trump, netjes
  zaterdag 20 mei 2017 @ 11:12:44 #66
192592 SureD1
------------------------------
pi_171069497
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En de fans trappen er ook weer in.
Dit... met wat er bij hem thuis gebeurt kan Trump beter hopen dat S-A hem politiek asiel wil geven :D
pi_171069511
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En de fans trappen er ook weer in.
In hol uiterlijk vertoon. Toont mooi aan hoe intellectueel vlak ze zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_171069711
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:35 schreef antiderivative het volgende:

thehill twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 02:52:04 Saudi Arabia to announce investment of $40 billion in US infrastructure: report https://t.co/kkXnMSXypj https://t.co/6vwjST5lYZ reageer retweet
^
Eerste memo's zijn er en het staat op het programma als Trump er is over een aantal dagen. Syrie, safezones en Israel/Palestijnen staat o.a. ook het programma



Wat meer achtergrond info en details:

https://www.bloomberg.com(...)ost-from-trump-visit

Zoals gewoonlijk zal een hele stoet uit het bedrijfsleven erbij zijn. Voordeel voor Trump is dat het vrijwel allemaal zakenvrienden zijn uit zijn vorige leven, o.a Jamie Dimon (JPMorgan), Michael Corbat (Citigroup), James Gorman (Morgan Stanley), Andrew Liveris (Dow Chemical), Stephen Schwarzman (Blackstone), John Rice (General Electric) zijn er bij. Enkele namen van andere bedrijven: Schlumberger, Halliburton, Weatherford International, Nabors Industries, Rowan Companies, KBR, Jacobs Engineering Group, McDermott International.
meer info, inzake Aramco:

Aramco plans at least 10 energy deals during Trump visit

Een aantal zal aanwezig bij het 1e Saudi-US CEO Forum. Hier te volgen:

https://twitter.com/SAUSCEOForum
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_171069774
Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat Trump als eerste buitenlandse bezoek naar Saoudi-Arabië gaat? Wat zegt dat over hem en zijn prioriteiten. Zo'n typische olieschurkenstaat met ook nog eens een hele ingewikkelde verhouding met de V.S. Canada anyone?
  Overall beste user 2022 zaterdag 20 mei 2017 @ 11:33:51 #70
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_171069814
Niet echt. SA heeft wel een sleutelpositie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_171069896

Die Saudi's zien er angstig uit, wat zou Trump gezegd hebben?

Cool showtje voor The Donald

pi_171070002
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 11:32 schreef westwoodblvd het volgende:
Ben ik trouwens de enige die het raar vindt dat Trump als eerste buitenlandse bezoek naar Saoudi-Arabië gaat? Wat zegt dat over hem en zijn prioriteiten. Zo'n typische olieschurkenstaat met ook nog eens een hele ingewikkelde verhouding met de V.S. Canada anyone?
Belangrijkste partner in het Midden Oosten en vermoedelijk een van zijn weinige vrienden. Canada heeft een premier die voor alles staat waar Trump en zijn aanhang een hekel aan hebben, dat zou een zooitje worden :P
pi_171070044
Ivanka ook gespot zonder hoofddoek

pi_171070072
quote:
Vergeet Noord-Korea, Iran of Cuba; onze trouwe bondgenoot Saoedi-Arabië verdient de titel “kwaadaardigste land op aarde”.

Geen enkel land op aarde combineert zoveel kwaadaardige elementen als het koninkrijk Saoedi-Arabië. En dat terwijl pakweg 100 jaar geleden niemand had kunnen vermoeden dat die eindeloze woestijn op het Arabisch Schiereiland ooit weer een rol van betekenis zou spelen op het wereldtoneel. Twaalf eeuwen na het leven van Mohammed en de onvoorstelbare veroveringstocht waarmee zijn volgelingen het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Centraal-Azië onderwierpen, waren de Arabieren van het schiereiland al lang teruggekeerd naar de status die zij hadden voor de opkomst van hun geloof: die van een achterlijk, barbaars en twistziek volk. Of liever: een groep volken die zo los aan elkaar hing als het zand van Rub al-Ghali, het Lege Kwartier, de zuidelijke woestijn. Bekijk David Leans Lawrence of Arabia nog maar eens en vooral de scène waarin Auda Abu Tayi (Anthony Quinn) verzucht: “Arabieren, die stam ken ik niet.” Eeuwenlang was de enige claim to fame van het schiereiland het bezit van de heiligste plaatsen van de islam: Mekka en Medina. En zelfs deze eer was niet genoeg om te voorkomen dat de wereld – westerlingen en medemoslims – de volken die wij nu de Saoedi’s noemen, zoveel mogelijk links liet liggen.

Olie

Dit alles veranderde in de tweede helft van de vorige eeuw en de omwenteling is met één woord samen te vatten: olie. Want was het sinds de jaren ’20 onafhankelijke en de jaren ’30 verenigde koninkrijk voor de Tweede Wereldoorlog nog een van de armste landen op aarde, met de vondst van enorme oliereserves werd Saoedi-Arabië (genoemd naar het vorstenhuis dat al in de 18e eeuw was gesticht door Mohammed bin Saoed) gekatapulteerd naar de club allerrijksten. Het duurde niet lang voordat de Arabieren begonnen te beseffen dat hun nieuw verworven rijkdom gemakkelijk was om te zetten in macht, zeker gepaard aan hun religieuze gezag binnen de islamitische wereld als hoeder van de heilige plaatsen.

En daar ging het al snel mis. Want laat u zich geen woestijnzand in de ogen strooien door beelden van moderne Saoedische prinsen in Ferrari’s aan de Côte d’Azur en schandalige shopping sprees van prinsessen op de Champs Elysées – de Saoedische samenleving is diep, diep conservatief. Dit natuurlijke conservatisme dat je vaak ziet bij geïsoleerde volken met een stam- of clancultuur, uit zich vooral in hun religieuze opvattingen – in het geval van de Saoedi’s het salafisme. Deze meest fundamentalistische interpretatie van de regels van de islam komt er kort gezegd op neer dat gelovigen zo willen leven als de salaf (voorgangers,) de eerste volgelingen van de profeet Mohammed.

Dit streven naar puritanisme is zo oud als de islam zelf, maar de grondlegger van de Saoedische vorm is de 18e-eeuwse theoloog Mohammed ibn Abd al-Wahhab. Vanwege zijn invloed worden salafisten in Saoedi-Arabië ook wel Wahhabisten genoemd, een naam die zijzelf afwijzen en als beledigend beschouwen. In 1744 sloten Al-Wahhab en Bin Saoed een pact dat tot op de dag van vandaag wordt geëerd: nog steeds zijn het koningshuis en de oelema (de klasse van islamgeleerden die wordt beheerst door nakomelingen en volgelingen van Al-Wahhab) vier handen op een buik.

Gevaarlijk

Het is deze combinatie van rijkdom en religieuze macht die Saoedi-Arabië zo gevaarlijk maakt. Want beperkten de wahhabi’s zich in het verleden tot het onderdrukken van vrouwen en andersdenkenden in eigen land, tegenwoordig exporteert het koninkrijk naast olie ook actief zijn intolerante, zeg maar gerust barbaarse versie van de islam. Overal waar moslims in de meerderheid zijn (en in toenemende mate ook waar zij zich recent hebben gevestigd) verrijzen met Saoedische oliedollars betaalde moskeeën waarin strikt wordt gecontroleerd of de plaatselijke imam zich houdt aan de regels van de salafisten. Natuurlijk is die imam maar al te bereid mee te spelen, hij ontvangt immers zijn salaris uit Riyad en in veel gevallen heeft hij zijn opleiding genoten in Mekka en Medina met hulp van royale beurzen.

Dit heeft geleid tot een enorme toename van de invloed van de meest conservatieve interpretatie van de islam, iets dat je terugziet in het straatbeeld van Casablanca tot Jakarta. Het is logisch dat ook de uitwassen van het salafisme zich snel verspreiden over de oemma (de islamitische geloofsgemeenschap): vrouwendiscriminatie, homohaat, antisemitisme, gesanctioneerde pedofilie en het concept van de jihad – om maar een paar pareltjes te noemen.
pi_171070179
En de Tweet:

realDonaldTrump twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 11:44:31 Great to be in Riyadh, Saudi Arabia. Looking forward to the afternoon and evening ahead. #POTUSAbroad https://t.co/JJOra0KfyR reageer retweet
Ondertussen in de VS:

SalHernandez twitterde op zaterdag 20-05-2017 om 02:24:11 "If he took a dump on his desk you would defend it." ? @andersoncooper what? ? https://t.co/nD8ZfZKtVN reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')