abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 26 april 2017 @ 23:43:31 #101
163650 Greys
pi_170511899
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:08 schreef Wuwwa het volgende:
Vergeet niet dat Jantje Smit een belangrijke vinger in de pap heeft wat betreft de keuze, en zolang hij er zit komt er niemand die een uitgesproken artistieke uitstraling en dito liedje heeft binnen. Eerder het VVAL materiaal danwel 'beste zangers' deelnemers. Volgens mij heeft hij ook de cover-koninginnen Og3ne gepusht. Daarnaast heeft Giel Beelen DB bij Cornald aangekaart, maar verder zit er weinig soeps in die talentenstal van hem.

Jantje Smit heeft trouwens zelf ook aangegeven graag te willen, 'mits hij een goed liedje heeft'. Die wordt het dus nooit. Alle hoop op Oom Cornald dan maar, heb het idee dat hij wel zou durven, hij ziet goed wat scoort, keertje alles of niets zou fijn zijn (wat TCL eigenlijk was).
Toen Anouk en TCL gingen zat Jan er toch ook al? Dus sóms gaat ie er kennelijk wel mee akkoord dat er geen TROS-meuk gaat. Toen kreeg Cornald z'n zin, denk ik..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170511992
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:08 schreef Wuwwa het volgende:
Vergeet niet dat Jantje Smit een belangrijke vinger in de pap heeft wat betreft de keuze, en zolang hij er zit komt er niemand die een uitgesproken artistieke uitstraling en dito liedje heeft binnen. Eerder het VVAL materiaal danwel 'beste zangers' deelnemers. Volgens mij heeft hij ook de cover-koninginnen Og3ne gepusht. Daarnaast heeft Giel Beelen DB bij Cornald aangekaart, maar verder zit er weinig soeps in die talentenstal van hem.

Jantje Smit heeft trouwens zelf ook aangegeven graag te willen, 'mits hij een goed liedje heeft'. Die wordt het dus nooit. Alle hoop op Oom Cornald dan maar, heb het idee dat hij wel zou durven, hij ziet goed wat scoort, keertje alles of niets zou fijn zijn (wat TCL eigenlijk was).
Dezelfde Jan Smit die elke Spaanse inzending standaard vergelijkt met het repertoire van Belle Perez. Omdat het ook Spaanstalig is. Zo kreeg hij het ooit een keer voor elkaar om El Sueño de Morfeo, een pop/rock achtig bandje met Keltische invloeden waarvan de zangeres destijds kneiter vals zong op het ESF, in één adem te noemen met Belle Perez.

We hebben het over dezelfde Jan Smit hè? :N
pi_170512629
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 23:43 schreef Greys het volgende:

[..]

Toen Anouk en TCL gingen zat Jan er toch ook al? Dus sóms gaat ie er kennelijk wel mee akkoord dat er geen TROS-meuk gaat. Toen kreeg Cornald z'n zin, denk ik..
Ja, volgens mij kon Cornald zijn zin doordrukken door dat Sieneke-fiasco. :') En daarna nog eens de 3J's.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 27 april 2017 @ 02:10:20 #104
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_170513456
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 22:09 schreef ato het volgende:

[..]

Goh ik hoor dit voor het eerst
Al een paar jaar wil een grote groep mensen dit.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2017 @ 03:33:34 #105
368283 ato
pi_170513697
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 02:10 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Al een paar jaar wil een grote groep mensen dit.
Ik vind hem te goed voor het ESF.
Life can be a bitch, so like it..
  roze donderdag 27 april 2017 @ 03:34:42 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170513701
Kensington. *O*
Your beauty never ever scared me.
pi_170515104
Ik weet dat jullie moe van me worden als ik het zeg, maar ik zeg het gewoon weer.

Nederland moet in 2018 een Nationaal Songfestival organiseren. Liefst compleet met voorrondes, maar sowieso met een finale waaraan minstens 10 liedjes meedoen.

Idealiter is dat NSF niet een soort verplicht nummer, maar is het onderdeel van een totale verandering van de verziekte muziekcultuur in dit land. Een cultuur waarin muziek geen noodzakelijk kwaad is, maar waarin een NSF een waar muziekfeest is; een feest an-sich, los van de resultaten in Rome.

Ik wil af van artiesten die worden aangewezen, waarbij we dan maar moeten hopen dat ze met iets goeds op de proppen komen. Te vaak is dat namelijk niet het geval. We moeten ook af van artiesten die alleen maar willen meedoen als hen geen strobreed in de weg wordt gelegd en als ze geen competitie aan hoeven te gaan.

Het Songfestival is er niet voor de carrière of het cv van die artiesten, het is een muziekfeest waar iemand namens Nederland aan meedoet. De NPO moet een inspanningsverplichting krijgen wat betreft de hoeveelheid muziek op tv en zeker ook wat betreft het houden van een fatsoenlijk Nationaal Songfestival. Het evenement moet ook zo snel mogelijk weer worden weggehaald bij een doelgroep-omroep als AVROTROS.
  donderdag 27 april 2017 @ 15:44:47 #108
466930 Jensen1981
Positieve Songfestivalfan
pi_170522111
Wat te denken van:

Onze eigen Nederlandse 'Mika'! Vooral voor wat betreft uitstraling en de mooie internationale sound van zijn liedjes. Wouter Hamel dus:

Als Oekraïne kan winnen met iets heel bijzonders ('1944'), en Armenië dit jaar met het antwoord op Wende Snijders komt, waarom gewoon niet Wende Snijders?:

Onze eigen Sevdaliza. Nu volledig werkzaam in Rotterdam. Ze brengt fantastische synthpop. Volledig onderschat jammergenoeg:

Jammer dat Sabrina Starke niet kan meekomen in de hitparades, maar haal album 'Outside The Box' was echt een juweeltje. 'Goldest Gold' is een prachtig soul-liedje en zou niet misstaan op het songfestival:

Janne Schra kan er ook nog steeds wat van. Haar laatste album 'Ponzo' is super. En waarom niet een keertje het kortste liedje ooit naar het songfestival?:

Of een keer iets anders van Anouk? Ze heeft al eens te kennen gegeven graag nog eens te willen. Nu als een rockchick? 'Fake It Till I Die' is een lekker blues/rocknummer:

Ze is niet Nederlands, maar heeft haar laatste album wel helemaal opgenomen met het Nederlandse Metropole Orkest. Gewaagd toch? Een keer de muziek live opnemen met dit orkest? Laura Mvula mag van mij:
En hier de studioversie:

Of een beetje western-muziek van de Utrechtse Lilian Hak. Ik denk dat Tarantino wel een patent op dit liedje zou willen hebben:

Of we sturen Kraak & Smaak met guest vocals naar keuze. Bijvoorbeeld die van Janne Schra:
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2017 @ 17:22:09 #110
368283 ato
pi_170523717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet dat jullie moe van me worden als ik het zeg, maar ik zeg het gewoon weer.

Nederland moet in 2018 een Nationaal Songfestival organiseren. Liefst compleet met voorrondes, maar sowieso met een finale waaraan minstens 10 liedjes meedoen.

Idealiter is dat NSF niet een soort verplicht nummer, maar is het onderdeel van een totale verandering van de verziekte muziekcultuur in dit land. Een cultuur waarin muziek geen noodzakelijk kwaad is, maar waarin een NSF een waar muziekfeest is; een feest an-sich, los van de resultaten in Rome.

Ik wil af van artiesten die worden aangewezen, waarbij we dan maar moeten hopen dat ze met iets goeds op de proppen komen. Te vaak is dat namelijk niet het geval. We moeten ook af van artiesten die alleen maar willen meedoen als hen geen strobreed in de weg wordt gelegd en als ze geen competitie aan hoeven te gaan.

Het Songfestival is er niet voor de carrière of het cv van die artiesten, het is een muziekfeest waar iemand namens Nederland aan meedoet. De NPO moet een inspanningsverplichting krijgen wat betreft de hoeveelheid muziek op tv en zeker ook wat betreft het houden van een fatsoenlijk Nationaal Songfestival. Het evenement moet ook zo snel mogelijk weer worden weggehaald bij een doelgroep-omroep als AVROTROS.
Nee hoor ik word niet moe van je:

Als er een nationaal finale komt, mag dit best met veel commercie gebracht worden.
Dus stop er maar geld in, geen eenvoudige decor, simpele jury die niet weten hoe een eurovisieliedje moet klinken of juist niet.
Neem een goede presentator/trice bv weer Linda de Mol. Geen RTL boulevard tuig.
Juist een vakvrouw/man.
Doe nu al promotie, sluit het insturen van liedjes al vroeg af. Zodat snel de liedjes geselecteerd worden en zij ruim kunnen repeteren en voorbereiden.

Stel vooral goede artiesten op de hoogte, OK Within temptation wil niet, maar een liedje schrijven en iemand aanwijzen wil zij wel. Maak daar gebruik van. Anouk wil vast ook een liedje schrijven, Douwe bob ook.

Zorg voor goede pr en presenteer het bv in begin Maart.
Televoting liefst 40 % laat het overig goede ( radio, commerciële tv, NPO, laat bv VPRO een duit in het zakje doen etc. ) jury beslissen.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † donderdag 27 april 2017 @ 17:34:33 #111
368283 ato
pi_170523929
Uit het lijstje vind ik Sabrina Starke, Kraak & Smaak, Sevdaliza en Wende Snijder wel bijzonder.
Alhoewel ik niet meer zo'n fan ben meer van Wende, dat was ik 5 tot 7 jaar geleden wel.
Maar zij heeft wel een bijzondere stem. Ik vind haar uitstraling zo hard tegenwoordig.
Zij komt ook op mij wazig over de laatste tijd.
Life can be a bitch, so like it..
  donderdag 27 april 2017 @ 19:01:17 #113
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_170525797
Rochelle zou een goede keus zijn denk ik, best een goede performer :)
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_170694843
My Baby!
pi_170695661
Van mij mogen Rilan &The Bombardiers ook wel.

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 5 mei 2017 @ 17:40:39 #116
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_170709359
Ik heb een vermoeden dat het Maan gaat worden. Die duikt tegenwoordig overal op. Hoop het niet trouwens.

Snollebollekes zou wel een leuke stunt zijn :D Lekker gek doen!
Dum de dum
pi_170710471
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:07 schreef danilel het volgende:
My Baby!
Dat is de beste band van Nederland. Ze breken doorgaans de hele tent af als ze ergens spelen. Maar voor het songfestival!? Die band moet het hebben van lang uitgesponnen grooves, solo's, de zangeres die wel bezeten lijkt, interactie met het publiek... dat kan allemaal niet op dat podium.

In hetzelfde genre is dit misschien een optie:
pi_170711184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik heb een vermoeden dat het Maan gaat worden. Die duikt tegenwoordig overal op. Hoop het niet trouwens.

Snollebollekes zou wel een leuke stunt zijn :D Lekker gek doen!
Maar Maan heeft toch helemaal geen bijzondere stem? Dan zou ze écht met een steengoed lied moeten komen, en mogen haar vocals haar niet in de steek laten.
  Moderator vrijdag 5 mei 2017 @ 20:05:22 #119
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170711993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik heb een vermoeden dat het Maan gaat worden. Die duikt tegenwoordig overal op. Hoop het niet trouwens.

Snollebollekes zou wel een leuke stunt zijn :D Lekker gek doen!
Maan. :r
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 mei 2017 @ 20:53:58 #120
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_170732641
Ik zie Maan nu weer in zo'n voorbeschouwingprogramms over het ESC, volgens mij zat Ogene daar vorig jaar. Als dat maar geen voorbode voor volgend jaar is.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_170734134
Ach, geef die Maan een goed nummer en het maakt ook weer niet zoveel uit dat haar stem niet geweldig is. Ze is wel erg camerageniek (oftewel een lekker wijf).

Dat nummer met Hardwell was best geschikt voor het songfestival.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 mei 2017 @ 22:32:22 #122
163650 Greys
pi_170734760
;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 6 mei 2017 @ 22:40:26 #123
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_170734926
Je moet beter willen zijn dan de andere landen. Daar hoort iemand bij die wél kan zingen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 6 mei 2017 @ 23:25:11 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170735863
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 09:51 schreef Elfletterig het volgende:
Ik weet dat jullie moe van me worden als ik het zeg, maar ik zeg het gewoon weer.

Nederland moet in 2018 een Nationaal Songfestival organiseren. Liefst compleet met voorrondes, maar sowieso met een finale waaraan minstens 10 liedjes meedoen.

Idealiter is dat NSF niet een soort verplicht nummer, maar is het onderdeel van een totale verandering van de verziekte muziekcultuur in dit land. Een cultuur waarin muziek geen noodzakelijk kwaad is, maar waarin een NSF een waar muziekfeest is; een feest an-sich, los van de resultaten in Rome.

Ik wil af van artiesten die worden aangewezen, waarbij we dan maar moeten hopen dat ze met iets goeds op de proppen komen. Te vaak is dat namelijk niet het geval. We moeten ook af van artiesten die alleen maar willen meedoen als hen geen strobreed in de weg wordt gelegd en als ze geen competitie aan hoeven te gaan.

Het Songfestival is er niet voor de carrière of het cv van die artiesten, het is een muziekfeest waar iemand namens Nederland aan meedoet. De NPO moet een inspanningsverplichting krijgen wat betreft de hoeveelheid muziek op tv en zeker ook wat betreft het houden van een fatsoenlijk Nationaal Songfestival. Het evenement moet ook zo snel mogelijk weer worden weggehaald bij een doelgroep-omroep als AVROTROS.
Sieneke werd toch ook een soort van gekozen in een Nationaal Songfestival?
http://nos.nl/artikel/135(...)ie-songfestival.html
Was ook geen succes...

Ik ben het trouwens met je eens dat het weg moet bij die stoffige alles beslissende stal.

Compleet ander concept om tot een inzending te komen zou wel leuk zijn.
Maar dan de keuze op songwriters, componisten, zangers en alle andere onderdelen (decorbouw en styling) bij het publiek neerleggen. Dan creëer je imo wat nieuws en krijgt ander talent ook kansen.
pi_170737240
Wil je zeker weten dat je wint stuur dan zoiets:


Gewoon deze 3 met een soortgelijk nummer en voila, instant win.

Maar er zal wel een leeftijdsgrens zijn... :(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 7 mei 2017 @ 01:44:46 #126
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_170737442
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 23:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Sieneke werd toch ook een soort van gekozen in een Nationaal Songfestival?
http://nos.nl/artikel/135(...)ie-songfestival.html
Was ook geen succes...

Ik ben het trouwens met je eens dat het weg moet bij die stoffige alles beslissende stal.

Compleet ander concept om tot een inzending te komen zou wel leuk zijn.
Maar dan de keuze op songwriters, componisten, zangers en alle andere onderdelen (decorbouw en styling) bij het publiek neerleggen. Dan creëer je imo wat nieuws en krijgt ander talent ook kansen.
... en de keer dat de NOS een nationaal songfestival had georganiseerd was er de keuze tussen Maud (van Idols), de band Behave en... Treble. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. :')

Er is echter genoeg muzikaal talent te vinden in NL, in heel veel verschillende genres. Een act als De Staat of Chef'Special zou helemaal mooi zijn, maar wat te denken van bijvoorbeeld Rilan and the Bombardiers, My Baby, Splendid, Blaudzun, St. Tropez (voorheen Go Back To The Zoo), Sue The Night, Danny Vera, en ga zo maar door...
pi_170738269
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 01:44 schreef Sirolf het volgende:

[..]

... en de keer dat de NOS een nationaal songfestival had georganiseerd was er de keuze tussen Maud (van Idols), de band Behave en... Treble. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. :')

Er is echter genoeg muzikaal talent te vinden in NL, in heel veel verschillende genres. Een act als De Staat of Chef'Special zou helemaal mooi zijn, maar wat te denken van bijvoorbeeld Rilan and the Bombardiers, My Baby, Splendid, Blaudzun, St. Tropez (voorheen Go Back To The Zoo), Sue The Night, Danny Vera, en ga zo maar door...
Maar deze acts zoals een Chef Special of De Staat gaan, als je het mij vraagt, toch ook überhaupt geen wedstrijd in om mee te mogen doen.
Maar als ze willen gaan, gráág, mijn hart gaat al kloppen bij het idee _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zondag 7 mei 2017 @ 07:23:56 #128
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_170738337
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 01:44 schreef Sirolf het volgende:

[..]

... en de keer dat de NOS een nationaal songfestival had georganiseerd was er de keuze tussen Maud (van Idols), de band Behave en... Treble. We weten allemaal hoe dat is afgelopen. :')

Er is echter genoeg muzikaal talent te vinden in NL, in heel veel verschillende genres. Een act als De Staat of Chef'Special zou helemaal mooi zijn, maar wat te denken van bijvoorbeeld Rilan and the Bombardiers, My Baby, Splendid, Blaudzun, St. Tropez (voorheen Go Back To The Zoo), Sue The Night, Danny Vera, en ga zo maar door...
Danny Vera, daar lijkt die Italiaan een beetje op...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 7 mei 2017 @ 09:36:59 #129
163650 Greys
pi_170739022
Edit: verkeerde topic

[ Bericht 92% gewijzigd door Greys op 07-05-2017 12:11:42 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170753107
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 18:44 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Dat is de beste band van Nederland. Ze breken doorgaans de hele tent af als ze ergens spelen. Maar voor het songfestival!? Die band moet het hebben van lang uitgesponnen grooves, solo's, de zangeres die wel bezeten lijkt, interactie met het publiek... dat kan allemaal niet op dat podium.

In hetzelfde genre is dit misschien een optie:
je hebt gelijk, maar ik vind ze gewoon zo goeddd❤❤❤
pi_170771934
Ik zou graag een 3voor12-NSF willen hebben
pi_170772012
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:16 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik zou graag een 3voor12-NSF willen hebben
Met achtergrondvisuals gecreëerd door studenten van de kunstacademie, i.p.v. stukjes tekst.
pi_170874459
Voor wie spotify heeft: luister eens naar het nummer Sandglass van Thomas Azier. Och, als we zoiets toch eens zouden sturen.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 15:10:53 #134
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_170882469
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 13:16 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Ik zou graag een 3voor12-NSF willen hebben
Dat is er min of meer ook, en heet de Grote Prijs van Nederland.
Hey ho. Let's go!
pi_170931816
Eigenlijk boeit het weinig wie je stuurt. Als het maar iemand is die kan zingen. Het draait toch om het nummer.
pi_170931986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:40 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik heb een vermoeden dat het Maan gaat worden. Die duikt tegenwoordig overal op. Hoop het niet trouwens.

Dit inderdaad, volgens mij werd Og3ne ook op die manier naar voren geschoven vorige jaar
pi_170932059
Als het toch uit die TVOH hoek moet komen, dan liever Vinchenzo. Met een goed, modern popnummer.
En Thomas Azier valt voor mij af, die zingt veel te vaak vals live.
En met Chef'Special krijg je net zoiets als Spanje gisteren.
pi_170932077
Caro Emerald O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 14 mei 2017 @ 11:27:47 #139
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_170932097
Ik ga voor Maan...
Mooie vrouw, mooie stem.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_170932148
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:27 schreef InverHouse het volgende:
Ik ga voor Maan...
Mooie vrouw, mooie stem.
Nee, irritante huppelkut met matige stem. Met Maan krijg je wat Griekenland dit jaar liet zien en dan zonder de staging.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 14 mei 2017 @ 11:32:15 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170932163
Volgend jaar moeten we voor show en feest gaan. Of stevig. Gelikte strakke uitvoering er cetera. Anders vallen we onvoldoende op tussen de kwaliteitsliedjes.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 14 mei 2017 @ 11:32:32 #142
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_170932165
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Nee, irritante huppelkut met matige stem. Met Maan krijg je wat Griekenland dit jaar liet zien en dan zonder de staging.
meningen verschillen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_170932171
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:32 schreef InverHouse het volgende:

[..]

meningen verschillen.
Dat klopt :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_170932255
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:32 schreef Tinkepink het volgende:
Volgend jaar moeten we voor show en feest gaan. Of stevig. Gelikte strakke uitvoering er cetera. Anders vallen we onvoldoende op tussen de kwaliteitsliedjes.
Ga je voor stevig, ga dan voor The Grand East:


“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170932322
Ik ben bang dat met name AvroTros er een te conservatief stempel op zal blijven drukken. Als je naar België kijkt zie je dat met name de Walen veel modernere dingen durven te sturen waar ook resultaat mee behaald wordt. Ik zou heel graag zien dat bijvoorbeeld een BNN het een keer over zou nemen.
  zondag 14 mei 2017 @ 11:58:35 #146
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170932520
Als ze na de winst van Portugal op de trend-trein willen springen (als ze dat willen, dan meteen volgend jaar en niet pas een paar jaar later):


...alleen jammer dat het drie vrouwen zijn. Maar de leadzangeres in deze clip (Dafne Holtland) lostrekken van de andere twee mag van mij ook. Die kan het ook vast prima in haar eentje.
  zondag 14 mei 2017 @ 12:01:36 #147
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_170932554
Raya en Donnie. _O_ _O-
pi_170932555
Hans Pannecoucke. Sowieso. Dat is de regisseur die bij de Common Linnets en Douwe Bob (en in mindere mate bij Trijntje, maar dat was een trainwreck op zich) bewezen heeft dat hij goed in de gaten heeft wat een act op het Songfestival nodig heeft: storytelling. Dat is wat er dit jaar bij Nederland onder regie van Rolf Meter duidelijk miste. Bij TCL en Douwe Bob werd er door de visuals en cameravoering een verhaal verteld. Bij OG3NE waren het inwisselbare shots waarvan veel te veel wide-shots en er werd nauwelijks gebruikt gemaakt van de visuals waardoor het verhaal achter het lied niet versterkt en verduidelijkt werd.

Qua artiest zou ik Waylon weleens solo willen zien op het Songfestival. Met een goed lied en regie van Pannecoucke kan dat best goed uitpakken.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_170932654
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:27 schreef InverHouse het volgende:
Ik ga voor Maan...
Mooie vrouw, mooie stem.
HAHAHAHAHAHA

Dat mens kan niet zingen, joh
  zondag 14 mei 2017 @ 12:18:20 #150
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170932790
Maan heeft gewoon goed profijt gehad van het nest waar ze uit komt. John De Mol zal haar pa vast wel kennen. Dan is winnen bij The Voice ook mogelijk als je vocaal een 7 bent en geen 9.

Óf het publiek moet er destijds op hebben gestemd omdat ze het zo'n leuk buurmeisjestype vinden. Óf het houdt het midden tussen dit en afgesproken werk.
  zondag 14 mei 2017 @ 12:24:39 #151
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_170932875
ik zeg vayen van der bos
pi_170932925
Ik vond het laatste nummer van Spinvis wel goed
  zondag 14 mei 2017 @ 12:31:44 #153
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_170932947
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:07 schreef Unites het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHA

Dat mens kan niet zingen, joh
vast beter dan jij...
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 12:31:46 #154
368283 ato
pi_170932948
quote:
6s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:25 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Als het toch uit die TVOH hoek moet komen, dan liever Vinchenzo. Met een goed, modern popnummer.
En Thomas Azier valt voor mij af, die zingt veel te vaak vals live.
En met Chef'Special krijg je net zoiets als Spanje gisteren.
Thomas zingt echt niet slecht live, hoe kom je erbij.
Voor mij de geschikte kandidaat.

Oh ja ik hoorde My baby, ook leuk.

Nu een goede artiest sturen met een goede herkenbare tune.
Dan moet de televote punten ook wel lukken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_170932972
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:31 schreef ato het volgende:

[..]

Thomas zingt echt niet slecht live, hoe kom je erbij.
Voor mij de geschikte kandidaat.

Lowlands 2014. Brrrr. Met de tenen krom.
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 12:35:31 #156
368283 ato
pi_170932988
quote:
6s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Lowlands 2014. Brrrr.
Daar zingt bijna iedereen matig ivm slechte techniek.

Douwe Bob heb ik ook een keer op zo'n festival gezien en klonk ook slecht.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 12:37:03 #157
368283 ato
pi_170933004
En Please geen Maan. Men wilde dit jaar cheesy, lieve, goed zingende zangeressen met een EO lied.

Niets ten nadele van OG3NE, maar het liefst weer wat afwijkende volgend jaar.
Life can be a bitch, so like it..
pi_170933005
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:35 schreef ato het volgende:

[..]

Daar zingt bijna iedereen matig ivm slechte techniek.

Douwe Bob heb ik ook een keer op zo'n festival gezien en klonk ook slecht.
Met een goeie monitor is er niks aan de hand. Hij is me gewoon niet toonvast genoeg.
pi_170933119
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:31 schreef InverHouse het volgende:

[..]

vast beter dan jij...
Nee, ik zing beter :)
  zondag 14 mei 2017 @ 12:47:45 #160
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_170933131
Goede DJ sturen, en dan Rapper Sjors voor het "funelement" en paar regels laten zingen

  zondag 14 mei 2017 @ 12:52:06 #161
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_170933180
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:46 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, ik zing beter :)
Dan moet jij maar naar het songfestival :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 12:54:05 #162
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_170933213
Ik blijf er bij ik hoop dat er iemand gaat buiten dat gelikte BN-er wereldje.
pi_170933316
Manitaaaaa

pi_170933372
quote:
3s.gif Op zondag 14 mei 2017 12:52 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Dan moet jij maar naar het songfestival :')
Vind ik nou ook :Y
pi_170933421
Ik hoop op Kelvin Muïs.
  zondag 14 mei 2017 @ 13:08:07 #166
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_170933424
Is Gordon niet een optie :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_170933515
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:00 schreef Xan21 het volgende:
Manitaaaaa

Haha :D dit herinner ik me gewoon ook nog, lang geleden, blijft goed :+
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 14 mei 2017 @ 13:14:51 #168
163650 Greys
pi_170933518
Stiekem hoop ik dat men luistert naar de wens van de winnaar van dit jaar: stuur volgend jaar naar Portugal gewoon goede nummers in compleet verschillende stijlen. Ga gewoon voor een heel goed lied en let daarbij niet op 'geschikt voor esf' want dit jaar is er bewezen dat dat geen hol uitmaakt. Kom met een lied waar je in gelooft, welke stijl het ook is.

_O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170933609
Ik wil eigenlijk nog niet aan volgend jaar denken, maar ik hoop op iets compleet anders, iets verfrissends. Eigenlijk maakt het genre niet eens uit, zolang je maar binnen je genre de beste bent. De lat moet veel hoger gelegd worden. Dus laat de AVROTROS ook geen genoegen nemen met een 'wel aardig' lied, nee, het moet echt goed zijn.

Oh, ja en zeker niet typisch ESF en ook niet iets sturen wat op de winnaar van dit jaar lijkt. Dat gaat vrijwel altijd mis.

[ Bericht 16% gewijzigd door grazz op 14-05-2017 13:25:41 ]
~The present is all there is~
pi_170933642
Stiekem hoop ik nog eens op een goed nationaal songfestival. Waar het weer echt om het liedje gaat icm met de artiest. En niet om de artiest icm het liedje.
  zondag 14 mei 2017 @ 13:32:48 #172
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170933814
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:21 schreef aarontje112 het volgende:
Stiekem hoop ik nog eens op een goed nationaal songfestival. Waar het weer echt om het liedje gaat icm met de artiest. En niet om de artiest icm het liedje.
Ik vrees al voor de publieksstemmen. Dat er een of andere grijze muis hoog scoort.
pi_170933966
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:32 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik vrees al voor de publieksstemmen. Dat er een of andere grijze muis hoog scoort.
Kun je makkelijk vermijden door invloed van het publiek te verkleinen ;)
pi_170934010
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:39 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Kun je makkelijk vermijden door invloed van het publiek te verkleinen ;)
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 13:41:49 #176
368283 ato
pi_170934011
En laten zij nu wel naar het liedje luisteren voor zij kiezen voor een artiest.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 14 mei 2017 @ 13:42:42 #177
163650 Greys
pi_170934029
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:39 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Kun je makkelijk vermijden door invloed van het publiek te verkleinen ;)
Maar dan hebben we nog de Tatjana's en Daniel Dekkers en Carlo's in de "vakjury" ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 14 mei 2017 @ 13:42:48 #178
368283 ato
pi_170934034
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:00 schreef Xan21 het volgende:
Manitaaaaa

Hahaha
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 14 mei 2017 @ 13:44:45 #179
446930 crew  ESF1Gamer
pi_170934074
Als het niet een powerballad of country nummer wordt.

gewoon iets met rock of dance
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_170936645
Europa lijkt bij de televoters wel enigszins uitgekeken op vrouwen met een ballad. Dit jaar scoorden Denemarken, Polen, Nederland, Armenië, Malta, Georgië en Finland erg matig. Met volgend jaar waarschijnlijk veel rustige platen na de nummers 1 en 2 van dit jaar zou ik liever voor uptempo gaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_170938245
Ik wil Berget Lewis met een soort gospel-popachtig nummer :Y

Of Lil Kleine & Ronnie Flex met een leuke zangeres erbij of zo :@

Ja, dat laatste meen ik toch wel een beetje. Het zijn artiesten met een enorme aantrekkingskracht op de jeugd (snap ik ook niet...), zijn spraakmakend en zouden opvallend zijn op het Songfestival. Wie weet lukt het ze om ook de Europese jongeren te laten smelten voor ze...
  zondag 14 mei 2017 @ 15:55:47 #182
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170938275
Als je dit 20 jaar geleden had getikt, had ik misschien wel goedkeurend geknikt bij het lezen van de Berget Lewis-suggestie.

En Lil Kleine & Ronnie Flex? Het ego van die eerste lijkt me al groot genoeg (nog afgezien van hoe die muziek klinkt). :{
pi_170938351
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:02 schreef Fred_B het volgende:
Europa lijkt bij de televoters wel enigszins uitgekeken op vrouwen met een ballad. Dit jaar scoorden Denemarken, Polen, Nederland, Armenië, Malta, Georgië en Finland erg matig. Met volgend jaar waarschijnlijk veel rustige platen na de nummers 1 en 2 van dit jaar zou ik liever voor uptempo gaan.
Uptempo doet het meestal wel aardig. Maar vaak zijn de uptempo nummer op het ESF wel van bedenkelijk niveau met enige uitschieters links en rechts.
pi_170938460
Ik zie het nog wel gebeuren dat die musicalactrice gaat. Die Romy Monteiro.
  zondag 14 mei 2017 @ 16:03:42 #185
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_170938519
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat die musicalactrice gaat. Die Romy Monteiro.
Uitkijken voor een Glennis Grace-scenario, dan. Dit kan cruiseship-achtig/archetypisch Tros worden.
pi_170938959
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat die musicalactrice gaat. Die Romy Monteiro.
Nu je het zegt :')
pi_170939062
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 15:55 schreef Eightyone het volgende:
Als je dit 20 jaar geleden had getikt, had ik misschien wel goedkeurend geknikt bij het lezen van de Berget Lewis-suggestie.

En Lil Kleine & Ronnie Flex? Het ego van die eerste lijkt me al groot genoeg (nog afgezien van hoe die muziek klinkt). :{
Je weet toch nooit hoe het uitpakt. In principe hadden we dit jaar ook alles in huis om een super prestatie neer te zetten, maar we blijven steken op een elfde plaats. Vorig jaar precies hetzelfde. En dan bedoel ik jong en fris talent.

En ja, dat zijn die rapperts ook, maar die maken totaal andere muziek.
pi_170939150
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:16 schreef Unites het volgende:

[..]

Je weet toch nooit hoe het uitpakt. In principe hadden we dit jaar ook alles in huis om een super prestatie neer te zetten, maar we blijven steken op een elfde plaats. Vorig jaar precies hetzelfde. En dan bedoel ik jong en fris talent.

En ja, dat zijn die rapperts ook, maar die maken totaal andere muziek.
We hadden alles in huis behalve het cruciale: het liedje. Vorig jaar was het een dodelijk saai nummer en dit jaar weer. Eigenlijk hebben we gewoon elk jaar een dodelijk saai liedje :') Het lijkt wel alsof we niet outside of the box durven te denken.
pi_170939171
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:16 schreef Unites het volgende:

[..]

Je weet toch nooit hoe het uitpakt. In principe hadden we dit jaar ook alles in huis om een super prestatie neer te zetten, maar we blijven steken op een elfde plaats. Vorig jaar precies hetzelfde. En dan bedoel ik jong en fris talent.

En ja, dat zijn die rapperts ook, maar die maken totaal andere muziek.
Ja maar dit jaar was het liedje gewoon niet goed, daarnaast was de presentatie echt matig.
Ik denk dat ze 11e geworden zijn omdat ze een van de weinige acts waren waar het vocaal 100% was. Verder zegt dat niet zoveel meer.
pi_170939395
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We hadden alles in huis behalve het cruciale: het liedje. Vorig jaar was het een dodelijk saai nummer en dit jaar weer. Eigenlijk hebben we gewoon elk jaar een dodelijk saai liedje :') Het lijkt wel alsof we niet outside of the box durven te denken.
Klopt.

Volgend jaar Jan Smit maar dan.
pi_170939457
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:25 schreef Unites het volgende:

[..]

Klopt.

Volgend jaar Jan Smit maar dan.
Ik zeg Romy Monteiro met wederom een dodelijk saai nummer/ballad ala Whitney Houston.
  zondag 14 mei 2017 @ 16:28:24 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_170939488
Verbaasde me daarbij Douwe bob best over. Vind hem een getalenteerd artiest, schrijft aansprekende liedjes en dan komt hij met zoiets..... waarom? Als er nog singles zouden bestaan was het een typisch B-kantje.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_170939559
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zeg Romy Monteiro met wederom een dodelijk saai nummer/ballad ala Whitney Houston.
Het is hier toch wel een beetje een zielige aangelegenheid geworden voor kontlikkende BN'rs, helaas.
pi_170939563
Wat deed Douwe eigenlijk met zijn hond? Waarom moeten we met zoiets zo krampachtig proberen op te vallen? Net zoals Edsilia met een Trijntjejurk vorig jaar... Doe normaal en geef die punten.
pi_170939602
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:28 schreef Tinkepink het volgende:
Verbaasde me daarbij Douwe bob best over. Vind hem een getalenteerd artiest, schrijft aansprekende liedjes en dan komt hij met zoiets..... waarom? Als er nog singles zouden bestaan was het een typisch B-kantje.
Vond het eigenlijk best een sterk nummer. Maar niet sterk genoeg voor ESF
pi_170939617
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat deed Douwe eigenlijk met zijn hond? Waarom moeten we met zoiets zo krampachtig proberen op te vallen? Net zoals Edsilia met een Trijntjejurk vorig jaar... Doe normaal en geef die punten.
Edsilia was juist leuk, joh :Y
pi_170939808
Ik mis wel échte artiesten op het Songfestival, zoals Lady Gaga, Katy Perry, Sia, Bruno Mars, Ed Sheeran... Getalenteerde mensen die gewoon met een kneitergoed nummer komen en alle hitlijsten kunnen domineren, en dan ook nog eens een opvallende en goede live-performance kunnen neerzetten. Grenzelose kwaliteit.

Dat zou toch een droom zijn O+ Maar ja, er is een reden natuurlijk dat artiesten van dat formaat niet op het podium staan bij zo'n festivalletje :') Maar een goede rip-off en een samenwerking met producers als Mark Ronson, RedOne, etc zou TOP zijn! *O*

Maar ja...

BUDGET BUDGET BUDGET

:'(
  zondag 14 mei 2017 @ 16:43:55 #198
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_170940056
Zanger Rinus gaat daar gewoon shinen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 14 mei 2017 @ 16:48:04 #199
163650 Greys
pi_170940207
Nederland heeft dit jaar ook een beetje gewonnen.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_170940342
quote:
10s.gif Op zondag 14 mei 2017 16:48 schreef Greys het volgende:
Nederland heeft dit jaar ook een beetje gewonnen.

[ afbeelding ]
En nu, moeten we nu trots zijn ofzo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')