abonnement Unibet Coolblue
pi_169840501



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)







Baudet/Hiddema is Batman/Alfred


[ Bericht 3% gewijzigd door 6star6lord6 op 28-03-2017 19:13:13 ]
pi_169840527
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jaja, de argumenten zijn op
Maar in de hoop dat je er ooit iets van opsteekt, lees je eigen "argumenten" voor je stelling dat de huidige informatieve gesprekken kiezersbedrog zijn nog eens terug:
Je argument was dat Rutte tijdens de campagne zou hebben aangegeven GroenLinks uit te sluiten.
Toen je gevraagd werd om bronnen, verdraaide je dat argument 180 graden en was het opeens Klaver die de VVD zou hebben uitgesloten.
Toen je wederom gevraagd werd om bronnen, kwam je met een bron waarin Klaver letterlijk aangaf VVD niet uit te sluiten.

Probeer het een volgende keer alsjeblieft eens inhoudelijk, van een moderator is dat toch niet te veel gevraagd?
pi_169840551
Thierry _O_
pi_169840591
_O_
standaarddrinker
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:45:26 #6
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169840600
Mag deze een plekje krijgen in de OP lieve mensen?

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169840618
quote:
1s.gif Op [quote]1s.gif [b]Op dinsdag 28 maart 2017 18:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik had ook even een wtf :')-momentje toen ik het keek, maar toen ik er over na ging denken kwam ik toch tot die conclusie. Dit is precies waar iedereen het over gaat hebben, punten voor Thierry dus.
Zo kan je Patricia Paay ook punten geven.
Vanavond zal 90% van de mensen denken wat een rare kwibus met zijn latijn en geen flauw idee hebben wat zijn standpunten zijn.

Weet je wat een goed punt was geweest vandaag.
Hiddema vooruitschuiven als Kamer kandidaat.

Was hij niet geworden, maar dan scoor je punten bij de normale mensen.
"Zie je wel, partijkartel, PvdA verloren en toch zijn ze de voorzitter"

En dan zeggen Henk en Ingrid jaja, die frisse jonge gozer heeft wel gelijk.
Hij zegt wat ik denk.

Nu denken Henk en Ingrid, Latijns waar heeft die gast het over.
Hell To The Liars
  PR/Manusje van alles dinsdag 28 maart 2017 @ 18:47:53 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169840656
Klaverjessen was wel grappig
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169840667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nu denken Henk en Ingrid, Latijns waar heeft die gast het over.
Hihi, moest lachen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_169840699
Hij vertaalde het vervolgens gewoon, dusseh. Nu blijft het in ieder geval hangen bij mensen.

En Hiddema als Kamervoorzitter-kandidaat? Nah. Dat slaat nergens op.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:49:51 #11
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840712
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zo kan je Patricia Paay ook punten geven.
Vanavond zal 90% van de mensen denken wat een rare kwibus met zijn latijn en geen flauw idee hebben wat zijn standpunten zijn.

Weet je wat een goed punt was geweest vandaag.
Hiddema vooruitschuiven als Kamer kandidaat.

Was hij niet geworden, maar dan scoor je punten bij de normale mensen.
"Zie je wel, partijkartel, PvdA verloren en toch zijn ze de voorzitter"

En dan zeggen Henk en Ingrid jaja, die frisse jonge gozer heeft wel gelijk.
Hij zegt wat ik denk.

Nu denken Henk en Ingrid, Latijns waar heeft die gast het over.
Vergelijk het eens met de 'doe eens normaal' van Wilders. Het ging helemaal nergens over, maar het trok wel de aandacht. En uiteindelijk is dat belangrijker dan wat dan ook.

Je beschuldigt mij van overdreven pro-Baudet, maar ik zie hier ook een zeuren om het zeuren in.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169840756
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:46 schreef Droopie het volgende:

Was hij niet geworden, maar dan scoor je punten bij de normale mensen.
"Zie je wel, partijkartel, PvdA verloren en toch zijn ze de voorzitter"
Dit is toch juist wat hij wil? De beste voorzitter op de stoel van de voorzitter zetten? Beste persoon op de beste plek, Arib doet het uitstekend.
Partijkartel zou juist zijn "boehoee, mijn partijtje moet voorzitter leveren want ....".
pi_169840764
Door zo te doen sneeuwt de rest van je betoog wel onder, want alleen het begin wordt opgepakt. Media gaan hier weer van smullen en Baudet kan weer weggezet worden als gekkie :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:52:39 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840782
quote:
12s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:51 schreef RemcoW23 het volgende:
Door zo te doen sneeuwt de rest van je betoog wel onder, want alleen het begin wordt opgepakt. Media gaan hier weer van smullen en Baudet kan weer weggezet worden als gekkie :P.
Als ie het niet had gedaan, was het helemaal niet in de media gekomen :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 18:52:44 #15
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169840784
quote:
och in vrijwel elke coalitie moet VVD bezuinigingen op uitkeringen inslikken. CDA en D66 gaan dat ook nooit verkopen.

Net als D66 vs CDa/CU op ethische kwesties. Je moet altijd een compromis sluiten of heen en weer zaken inleveren. Dat moet ook in een zakenkabinet want die moeten op zoek naar meerderheden en de ene keer kan een punt over links en de andere keer over rechts.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169840795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als ie het niet had gedaan, was het helemaal niet in de media gekomen :P
Nee zo kun je het ook zien natuurlijk :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169840820
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vergelijk het eens met de 'doe eens normaal' van Wilders. Het ging helemaal nergens over, maar het trok wel de aandacht. En uiteindelijk is dat belangrijker dan wat dan ook.

Je beschuldigt mij van overdreven pro-Baudet, maar ik zie hier ook een zeuren om het zeuren in.
Dat "Doe eens normaal man" was een zin van het volk.

Ach misschien is het de omgeving waar ik in leef en de opvoeding.
Normaal doen ja, en Baudet doet een leuk kunstje voor de hogeropgeleiden.

Maar ja, dat was mijn mening over zijn latijnse opmerkingen.

Mijn sympathie wint hij er niet mee.

Doe mij maar mensen zoals Pieter Omtzigt (nuchtere man) of Marco Pastoors en Ronald Sorensen.

Kusjes en liefde voor iedereen :*
Hell To The Liars
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:55:42 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840854
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

och in vrijwel elke coalitie moet VVD bezuinigingen op uitkeringen inslikken. CDA en D66 gaan dat ook nooit verkopen.

Net als D66 vs CDa/CU op ethische kwesties. Je moet altijd een compromis sluiten of heen en weer zaken inleveren. Dat moet ook in een zakenkabinet want die moeten op zoek naar meerderheden en de ene keer kan een punt over links en de andere keer over rechts.
Die twee samen kan maar tot twee dingen leiden:
- keihard bedrog van de achterban, want hun standpunten staan lijnrecht tegenover elkaar.
- wederom een kutkabinet dat niks voor elkaar krijgt

Concessies moeten altijd gedaan worden, maar deze twee kunnen alleen samen als beloftes compleet verbroken worden of als er niks mee gedaan wordt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169840890
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die twee samen kan maar tot twee dingen leiden:
- keihard bedrog van de achterban, want hun standpunten staan lijnrecht tegenover elkaar.
- wederom een kutkabinet dat niks voor elkaar krijgt

Concessies moeten altijd gedaan worden, maar deze twee kunnen alleen samen als beloftes compleet verbroken worden of als er niks mee gedaan wordt.
Dat is precies zo als je D66 en CU bij elkaar in een coalitie stopt. Er is geen droomcoalitie mogelijk, voor niemand. Je moet dus sowieso water bij de wijn doen.

En bovendien is GL een grote winnaar, dus die gesprekken moeten eerst klappen alvorens men tot een volgende combinatie kan overgaan.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 18:58:22 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169840909
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:55 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die twee samen kan maar tot twee dingen leiden:
- keihard bedrog van de achterban, want hun standpunten staan lijnrecht tegenover elkaar.
- wederom een kutkabinet dat niks voor elkaar krijgt

Concessies moeten altijd gedaan worden, maar deze twee kunnen alleen samen als beloftes compleet verbroken worden of als er niks mee gedaan wordt.
je kan veel zeggen van het vorige kabinet, maar niet dat ze niks voor elkaar hebben gekregen. De twee kabinetten daarvoor hebben alles laten liggen.

Maar welke beloftes zijn er gedaan? Ik heb verkiezingsprogramma's gezien maar maar weinig beloftes gehoord specifieke punten. Ja Krol met zijn 65 :')

Probleem is eerder dat de punten die politici willen nastreven en in verkiezingsprogramma's zijn opgeschreven als beloftes worden benoemd.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:58:51 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840924
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is precies zo als je D66 en CU bij elkaar in een coalitie stopt. Er is geen droomcoalitie mogelijk, voor niemand. Je moet dus sowieso water bij de wijn doen.

En bovendien is GL een grote winnaar, dus die gesprekken moeten eerst klappen alvorens men tot een volgende combinatie kan overgaan.
GL en VVD is niet eens water bij de wijn doen, dat is het complete glas leeggooien. Maar goed, laat het ze maar proberen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169840996
quote:
Maar waarom is het CDA dan niet ook een PVV-variant, en de VVD, en de SGP?
CDA-kamerleden verklaren op één lijn te zitten met het deel van het PVV-programma waar ze het hardste tegenaan schoppen? Dat lijkt me wat stug.

Maar heb je dan echt gemist dat Baudet en Hiddema gewoon PVV-stemmers waren en ook geen geheim maken van hun positie in het politieke spectrum?
pi_169841049
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:57 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Dat is precies zo als je D66 en CU bij elkaar in een coalitie stopt. Er is geen droomcoalitie mogelijk, voor niemand. Je moet dus sowieso water bij de wijn doen.

En bovendien is GL een grote winnaar, dus die gesprekken moeten eerst klappen alvorens men tot een volgende combinatie kan overgaan.
Inderdaad, zo simpel is het. Stuitend hoe weinig politiek besef sommigen hier hebben. Het is geen voetbalcompetitie met een duidelijke winnaar aan het eind :P
pi_169841116
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inderdaad, zo simpel is het. Stuitend hoe weinig politiek besef sommigen hier hebben. Het is geen voetbalcompetitie met een duidelijke winnaar aan het eind :P
Hoorde vandaag dat D66 en CU sowies lastig wordt.
Want D66 gaat zijn voltooid leven wet niet weggeven en het klonen van embryo's is ook iets wat ze dolgraag worden.

CU zal dat nooit en te nimmer accepteren.

Dus idd..het is een hell of a job.
Hell To The Liars
pi_169841170
Stemmen heeft sowieso geen zin als de democratie faalt in het land waar verkiezingen gehouden worden. Hitler is ook redelijk democratisch verkozen, om maar een voorbeeld te noemen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169841174
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoorde vandaag dat D66 en CU sowies lastig wordt.
Want D66 gaat zijn voltooid leven wet niet weggeven en het klonen van embryo's is ook iets wat ze dolgraag worden.

CU zal dat nooit en te nimmer accepteren.

Dus idd..het is een hell of a job.
Tuurlijk wel joh. Pechtold geilt op mee regeren. Die gooit dat standpunt zo weg
pi_169841202
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoorde vandaag dat D66 en CU sowies lastig wordt.
Want D66 gaat zijn voltooid leven wet niet weggeven en het klonen van embryo's is ook iets wat ze dolgraag worden.
De vraag is alleen of ze dat met CDA wel gaat lukken.
pi_169841206
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:07 schreef Droopie het volgende:

[..]

Hoorde vandaag dat D66 en CU sowies lastig wordt.
Want D66 gaat zijn voltooid leven wet niet weggeven en het klonen van embryo's is ook iets wat ze dolgraag worden.

CU zal dat nooit en te nimmer accepteren.

Dus idd..het is een hell of a job.
Correct, zeker bij vier partijen, dan moet iedereen belangrijke punten inleveren.
pi_169841216
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:09 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Tuurlijk wel joh. Pechtold geilt op mee regeren. Die gooit dat standpunt zo weg
Kan ie Dijkstra erachter aan gooien.
Dat is het enige wat ze in al die jaren gedaan heeft :P
Hell To The Liars
pi_169841631
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:12 schreef Droopie het volgende:

[..]

Kan ie Dijkstra erachter aan gooien.
Dat is het enige wat ze in al die jaren gedaan heeft :P
Haha, of ze kiezen een variant waarbij de coalitieleden op ethische onderwerpen de vrije keuze krijgen. Dus niet vastgelegd in het regeerakkoord. Lekker polderen :P
pi_169841795
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

CDA-kamerleden verklaren op één lijn te zitten met het deel van het PVV-programma waar ze het hardste tegenaan schoppen? Dat lijkt me wat stug.

Maar heb je dan echt gemist dat Baudet en Hiddema gewoon PVV-stemmers waren en ook geen geheim maken van hun positie in het politieke spectrum?
Niet gemist, en die stemvoorkeur geeft inderdaad reden tot nadere beschouwing. Als je vervolgens gaat roepen dat ze hetzelfde zijn mis je veel.

Resteert de vraag [waarom] ze PVV stemden, en meer nog: waarom ze een eigen partij zijn begonnen. Blijkbaar beviel PVV ze dus toch niet zo. Het sterke anti-EU geluid lijkt me nog de sterkste overeenkomst en ook de reden dat ze voorheen PVV stemden. Waar anders kun je tegenwoordig terecht als je een Nexit voorstaat?

Ik heb FvD gestemd, maar ben het met genoeg punten oneens. Zou het kunnen dat Baudet/Hiddema PVV stemde, ook al waren ze het met lang niet alles eens? En zouden die verschillen de reden zijn geweest om FvD om te dopen tot politieke partij? Ja toch?
pi_169841948
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Niet gemist, en die stemvoorkeur geeft inderdaad reden tot nadere beschouwing. Als je vervolgens gaat roepen dat ze hetzelfde zijn mis je veel.

Resteert de vraag [waarom] ze PVV stemden, en meer nog: waarom ze een eigen partij zijn begonnen. Blijkbaar beviel PVV ze dus toch niet zo. Het sterke anti-EU geluid lijkt me nog de sterkste overeenkomst en ook de reden dat ze voorheen PVV stemden. Waar anders kun je tegenwoordig terecht als je een Nexit voorstaat?

Ik heb FvD gestemd, maar ben het met genoeg punten oneens. Zou het kunnen dat Baudet/Hiddema PVV stemde, ook al waren ze het met lang niet alles eens? En zouden die verschillen de reden zijn geweest om FvD om te dopen tot politieke partij? Ja toch?
Ik roep niet dat ze hetzelfde zijn.
Maar de belangrijkste reden voor een eigen clubje zal zijn dat ze vermoeden dat ze in dienst onder Wilders niet gelukkig zouden worden. Immers die accepteert geen extra kapiteins op zijn schip. Zeker niet als die een eigen mening hebben. Zou tussen Baudet en Hiddema overigens ook nog prima kunnen gaan botsen.
pi_169842059
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik roep niet dat ze hetzelfde zijn.
Maar de belangrijkste reden voor een eigen clubje zal zijn dat ze vermoeden dat ze in dienst onder Wilders niet gelukkig zouden worden. Immers die accepteert geen extra kapiteins op zijn schip. Zeker niet als die een eigen mening hebben. Zou tussen Baudet en Hiddema overigens ook nog prima kunnen gaan botsen.
Als beiden politieke ambities zouden hebben gehad zou je gedachte plausibel zijn, maar dat is (of beter: was) niet het geval.

Aangezien je nu aangeeft ze niet als inwisselbaar te beschouwen, kunnen we dan stoppen met het onnodig suggereren dat de FvD een PVV-variant is?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 maart 2017 @ 19:46:20 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169842191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:11 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De vraag is alleen of ze dat met CDA wel gaat lukken.
CDA weigerde er nog een breekpunt van te maken en liet inhet midden of het een vrije kwestie kon zijn. CU heeft gewoon gezegd dat ze niet in een kabinet gaan zitten wat dat uit moet voeren.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169842357
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:55 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Nee, tot nu toe heb je je niet kunnen vinden in één van de aangekaarte problemen of oplossingen. FvD is sowieso uniek op punten als partijkartel, belastinghervormingen en bindende referenda (D66 heeft dat punt flink laten varen). FvD en PVV tezamen vertolken als enige een snoeihard anti-EU sentiment. FvD en PVV zijn misschien de enige partijen waarbij stemmers ook geloven dat de standpunten omtrent immigratie gehandhaafd worden / leiden tot minder of andere immigratie.
Dat maakt ze dan ook behoorlijk naïef.

Het ging me overigens juist om de aanleiding van iemand als Baudet die het heeft over de homeopathische verdunning, niet zozeer om de eventuele belastinghervormingen om maar iets te noemen. Maar kennelijk heeft dat ook niet veel meer grond als "we motte ze hier nie!".

quote:
Dat jij die problemen zelf niet beschouwt als probleem, of dat jij de oplossingen niet overtuigend vindt, dat doet niets af aan het feit dat het FvD zich weldegelijk onderscheidt van andere partijen. Overigens, en dat heb ik hier regelmatig kenbaar gemaakt, kan ook ik mij in best wat standpunten niet vinden. Maar zeggen dat het FvD niet uniek is, dat is gewoon onjuist.
Ik zie in de xenofobe denkbeelden niet echt iets unieks anders, het is uiteindelijk gewoon verkapte PVV-retoriek.
pi_169842365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:09 schreef DoubleUU het volgende:
Hitler is ook redelijk democratisch verkozen, om maar een voorbeeld te noemen.
Grootste mythe uit de recente geschiedenis. Hitler was na een verkiezingsnederlaag aangewezen door President Hindenburg om een Christelijk / Nationalistisch kabinet te leiden. Hij is benoemd, niet gekozen.
pi_169842456
Dat latijn was wel een beetje apart ja. Achja.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:57:17 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169842482
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:45 schreef Mani89 het volgende:
Mag deze een plekje krijgen in de OP lieve mensen?

Godver, ik ben het gewoon met zijn speech eens. Als je ff alle woordgrapjes en lolligheden vertaald naar normale zinnen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169842518
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Godver, ik ben het gewoon met zijn speech eens. Als je ff alle woordgrapjes en lolligheden vertaald naar normale zinnen.
Klaverjessen :')
Maar inderdaad, hij maakt een punt (alweer)
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:00:30 #40
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169842577
Zo trots op Thierry. Wat een speeeeeech!

Geen seconde spijt gehad van mijn stem.
  PR en moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 20:01:16 #41
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169842602
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:45 schreef Mani89 het volgende:
Mag deze een plekje krijgen in de OP lieve mensen?

Ff een tvp'tje want ik wil deze terugkijken.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:03:16 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169842662
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Godver, ik ben het gewoon met zijn speech eens. Als je ff alle woordgrapjes en lolligheden vertaald naar normale zinnen.
Ik zou bijna denken dat ik om zijn sterke standpunten op hem gestemd heb.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169842693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo trots op Thierry. Wat een speeeeeech!

Geen seconde spijt gehad van mijn stem.
Trots op Thierry. :D :')
pi_169842725
Wat een baas.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:06:37 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169842757
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Trots op Thierry. :D :')
Mijn sarcasmemeter is stuk bij deze.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169843003
quote:
8s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:57 schreef jogy het volgende:

[..]

Godver, ik ben het gewoon met zijn speech eens. Als je ff alle woordgrapjes en lolligheden vertaald naar normale zinnen.
Als je deze 5 vragen voorlegt aan het Nederlandse volk, en je voert er een beetje campagne bij, dan denk ik zo dat je een meerderheid krijgt op ieder punt. Inperking immigratie, denk niet dat meer dan 50% van NL daar tegen stemt.
standaarddrinker
pi_169844516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:52 schreef Nintex het volgende:

[..]

Grootste mythe uit de recente geschiedenis. Hitler was na een verkiezingsnederlaag aangewezen door President Hindenburg om een Christelijk / Nationalistisch kabinet te leiden. Hij is benoemd, niet gekozen.
En vervolgens heeft hij het complete volk achter zich gekregen. Zonder steun ben je nergens.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:55:15 #48
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169844530
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:15 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als je deze 5 vragen voorlegt aan het Nederlandse volk, en je voert er een beetje campagne bij, dan denk ik zo dat je een meerderheid krijgt op ieder punt. Inperking immigratie, denk niet dat meer dan 50% van NL daar tegen stemt.
Die vijf stokpaardjes kunnen me dan weer niet heel veel boeien maar zijn idee over een zakenkabinet en 'partijloos' individueel stemmen is dan wel weer tof. Hij kan nog best eens 'gevaarlijk' zijn voor de gevestigde politiek. En dan niet gevaarlijk als een Hitler het was, gewoon als populistisch/rationele stem inclusief zijn uitstraling. Zijn Narcisme dient hem in de politiek, hij heeft een beetje het Jobs effect in zich.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169845334
Vanmiddag betichte Buma dhr Wilders nog van het partijbelang voorop zetten, ipv het landsbelang.
Elke partij die uit principe weigert met FvD samen te werken, doet precies hetzelfde.
Penetrair geagiteerd.
pi_169847250
(she/her)
pi_169847501
Lekker drank erbij :D
(she/her)
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:04:24 #52
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169847677
Lekker indrinken voor een debat.

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169847726
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:04 schreef Mani89 het volgende:
Lekker indrinken voor een debat.

[ afbeelding ]
Hiddegod dronken in de kamer. :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 22:11:04 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169848007
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:04 schreef Mani89 het volgende:
Lekker indrinken voor een debat.

[ afbeelding ]
Zo kopen ze het kartel om.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:15:08 #55
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169848175
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:04 schreef Mani89 het volgende:
Lekker indrinken voor een debat.

[ afbeelding ]
Via een bestuurslid geregeld. Er zijn wel meer politici gevallen op het declareren van een flesje wijn..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169848303
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:54 schreef Fylax het volgende:
Baudet is een kroonluchter aan het uitzoeken op marktplaats voor in de fractiekamer _O-
pi_169848468
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:54 schreef Fylax het volgende:
Hahaha die koelkast _O-. Heerlijk luchtige filmpjes zijn dit :).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169849032
Anne fleur zit zometeen bij Pauw :')
pi_169849967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:32 schreef mtchel112 het volgende:
Anne fleur zit zometeen bij Pauw :')
Ben benieuwd of ze tegen gas krijgt.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:52:47 #60
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169850060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:32 schreef mtchel112 het volgende:
Anne fleur zit zometeen bij Pauw :')
Zo jammer dat Geert Wilders niet bij Pauw wil aanschuiven _O- is Thierry er wel?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169850082
Dat geleur met Latijnse teksten vind ik wel wat suf, pretentieus ook.
pi_169850136
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:52 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zo jammer dat Geert Wilders niet bij Pauw wil aanschuiven _O- is Thierry er wel?
Thieme
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:57:33 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_169850249
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:54 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Thieme
Gemiste kans
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_169850282
Anne :r Fleur :r Dekker :r krijgt nu een podium bij Pauw. Hoog tijd voor de SANERING.
pi_169850921
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:58 schreef JanCees het volgende:
Anne :r Fleur :r Dekker :r krijgt nu een podium bij Pauw. Hoog tijd voor de SANERING.
Gemiste kans van Pauw om daar Baudet of Hiddema tegenover te zetten.
pi_169851348
Complimenten voor Baudet.
Nooit een reactie of slachtofferrol aannemen op Annefleur haar tirades en acties..

De pionnen elkaar laten bevechten en de koning wandeld door een leeg veld naar de overwinning.
Hell To The Liars
pi_169851372
Jeroen is goed scherp, valt me reuze mee.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:20:06 #68
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169851421
Thieme, echt waar :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 23:25:43 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169851725
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:20 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Thieme, echt waar :')
Alvast een paar zetels extra voor zakenkabinet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:08:22 #70
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169855207
Nou dat was wel een topshow gisteren zeg! :D
Ik had verwacht dat ze veel ruimte zou krijgen maar Pauw vond ik goed scherp.

Blijkbaar had zij en haar AntiFa/GL clubje dit ook verwacht want de eerste janktweets en columns zijn al weer het wereldwijde web op geslingerd. _O-
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169855847
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:17 schreef 99.999 het volgende:

Het is toch niet zo lastig om bedreigingen en beledigingen van columnisten gewoon te veroordelen? Daar gewoon boven staan is toch wel het minste wat je in een discussie kan doen?
Even benieuwd of 99.999 straks nog de bedreigingen en beleidingen van Anne Fleur zelf ook komt veroordelen als hij hier komt buurten straks :*
pi_169856205
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:19 schreef wackmack het volgende:
Jeroen is goed scherp, valt me reuze mee.
Pauw is ook stiekem rechts, alleen als Jinek erbij zit moet ie verplicht links lullen, ze is ook het baasje in de relatie...
pi_169858833
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

Straks weer Baudet en Hiddema op de stream :D

oh daar was baudet al :')

Hiddema is afwezig :o

[ Bericht 13% gewijzigd door Waterdrinker op 29-03-2017 12:42:41 ]
pi_169859614
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:53 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Even benieuwd of 99.999 straks nog de bedreigingen en beleidingen van Anne Fleur zelf ook komt veroordelen als hij hier komt buurten straks :*
Die veroordeel ik net zo goed, het is een domme doos die geilt op alle aandacht.
Mijn commentaar is immers gericht op de figuren die slechts éénzijdig hysterisch worden. De andere kant op bagatelliseren ze zaken, ontkennen het, of praten het goed.

Dat zag je ook leuk bij de Zwarte Piet discussie. Zwarte Piet is uiteindelijk vermoord door de figuren die geheel hysterisch werden van wat commentaar op Zwarte Piet...
pi_169859681
Offtopic maar Zwarte Piet is springlevend.
pi_169859686
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:08 schreef SgtPorkbeans het volgende:

Blijkbaar had zij en haar AntiFa/GL clubje dit ook verwacht want de eerste janktweets en columns zijn al weer het wereldwijde web op geslingerd. _O-
Jullie werden hier toch ook al boos voordat de uitzending van start ging :P?
pi_169859838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:12 schreef WodanIsGroot het volgende:
OT maar Zwarte Piet is springlevend.
Helaas is het nu een politiek item geworden waardoor de kindervriend van haar onschuld is beroofd.
pi_169860407
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die veroordeel ik net zo goed, het is een domme doos die geilt op alle aandacht.
Mijn commentaar is immers gericht op de figuren die slechts éénzijdig hysterisch worden. De andere kant op bagatelliseren ze zaken, ontkennen het, of praten het goed.

...
:)

Schrijf je nu eigenlijk #NotMyGroenLinks of drijf ik het dan op de spits?
pi_169861286
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:46 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

:)

Schrijf je nu eigenlijk #NotMyGroenLinks of drijf ik het dan op de spits?
Als iemand namens GL bedreigingen of intimidatie uit of zich anderszins belachelijk maakt, dan veroordeel ik dat gewoon. Ik ben sowieso op geen enkele wijze aan die club gebonden.

Ik zie daar echt de problemen niet van in. Politiek is geen voetbal waarbij je altijd achter je club moet staan oid.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:45:44 #81
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169861675
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik zie daar echt de problemen niet van in. Politiek is geen voetbal waarbij je altijd achter je club moet staan oid.
Hier ben ik het zowaar mee eens :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169863032
Die speech in het Latijn. :') De Baudet-discipelen zullen wel weer een stijfje gekregen hebben, maar die man is een persiflage van zichzelf aan het worden die begint te vervelen. Heeft met serieuze politiek niets meer te maken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 15:41:50 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169863058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:41 schreef Kaas- het volgende:
Die speech in het Latijn. :') De Baudet-discipelen zullen wel weer een stijfje gekregen hebben, maar die man is een persiflage van zichzelf aan het worden die begint te vervelen. Heeft met serieuze politiek niets meer te maken.
De anti-partij zit weer schuimbekkend zuur te doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:48:08 #84
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169863219
Volgens mij waarderen ze het in de SC-Pol niet zo heel erg als je een inhoudelijke discussie met ze probeert te voeren :7 .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169863415
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als iemand namens GL bedreigingen of intimidatie uit of zich anderszins belachelijk maakt, dan veroordeel ik dat gewoon. Ik ben sowieso op geen enkele wijze aan die club gebonden.

Ik zie daar echt de problemen niet van in. Politiek is geen voetbal waarbij je altijd achter je club moet staan oid.
Zo is 't maar net!
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:49 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169863629
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:41 schreef Kaas- het volgende:
Die speech in het Latijn. :') De Baudet-discipelen zullen wel weer een stijfje gekregen hebben, maar die man is een persiflage van zichzelf aan het worden die begint te vervelen. Heeft met serieuze politiek niets meer te maken.
De kaas is weer zuur vandaag. :') Het was gewoon een humoristische poging om zijn maidenspeech wat extra cachet te geven. Andere Kamerleden gebruiken vaak creatieve beeldspraak. Soms zelfs attributen, zoals de stekkerdoos van Jolande Sap. Ze zijn echt wel wat gewend in die Tweede Kamer, zo bloedserieus is het allemaal niet.
pi_169864003
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De anti-partij zit weer schuimbekkend zuur te doen.
Ik kijk niet live. Wat gebeurde er?
pi_169864035
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:01 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

De kaas is weer zuur vandaag. :') Het was gewoon een humoristische poging om zijn maidenspeech wat extra cachet te geven. Andere Kamerleden gebruiken vaak creatieve beeldspraak. Soms zelfs attributen, zoals de stekkerdoos van Jolande Sap. Ze zijn echt wel wat gewend in die Tweede Kamer, zo bloedserieus is het allemaal niet.
Ik zou niemand aanraden om een voorbeeld te nemen aan die actie van Sap. En ik zou Baudet aanraden om te voorkomen dat het allemaal een grote grap wordt.
pi_169864143

Volgens 99.999 was het steenkolenlatijn van Baudet. De leraar denkt er anders over.
standaarddrinker
pi_169864152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:48 schreef Gohf046 het volgende:
Volgens mij waarderen ze het in de SC-Pol niet zo heel erg als je een inhoudelijke discussie met ze probeert te voeren :7 .
EU = vrede + lief + kekke tweekleurenmuntjes + hele wereld is jaloers op EU

Kan toch niet zo zijn dat je zoiets fraais in twijfel durft te trekken?
pi_169864180
Je kunt dat Latijn ook zien als:

Hij spreekt tegen het partijkartel, tegen de elite, omdat zij Latijn spreken. (Als je kijkt naar geschiedenis, de hogere machten spraken Latijn)

is gewoon leuk joh, ludiek, uniek, en blijft hangen. :)
(she/her)
pi_169864449
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:25 schreef DrDentz het volgende:

Volgens 99.999 was het steenkolenlatijn van Baudet. De leraar denkt er anders over.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-vooral-lachwekkend

Maar je kan het Pownews natuurlijk wel toevertrouwen om mee te gaan in het fanboyisme. :P
pi_169864497
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:42 schreef Kaas- het volgende:

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)s-vooral-lachwekkend

Maar je kan het Pownews natuurlijk wel toevertrouwen om mee te gaan in het fanboyisme. :P
Overigens heb ik volgens mij nog geen mening gegeven hierover :P
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 16:52:31 #95
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169864592
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Overigens heb ik volgens mij nog geen mening gegeven hierover :P
"Neem het woord 'resurrectionis'. Hij vertaalt dat met renaissance. Maar dat klopt gewoon niet, het woord is echt verkeerd gebruikt. Dat woord betekent iets heel anders. Letterlijk betekent het verrijzenis."

En Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte. Wedergeboorte of herrijzenis. Nou wat rammelt het

Verder is dit natuurlijk ludiek. Boeiend dat er wat Asterix en Obelix Latijn bijzit
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_169864595
_

[ Bericht 92% gewijzigd door 6star6lord6 op 29-03-2017 16:54:10 ]
pi_169864775
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

"Neem het woord 'resurrectionis'. Hij vertaalt dat met renaissance. Maar dat klopt gewoon niet, het woord is echt verkeerd gebruikt. Dat woord betekent iets heel anders. Letterlijk betekent het verrijzenis."

En Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte. Wedergeboorte of herrijzenis. Nou wat rammelt het

Verder is dit natuurlijk ludiek. Boeiend dat er wat Asterix en Obelix Latijn bijzit
Niks mis met wat potjeslatijn inderdaad. Maar laat ook wel gelijk zien hoe serieus je het allemaal moet nemen. Echte inhoud heeft het niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 17:05:03 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169864813
Wat was er nou echt fout aan precies :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169864876
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:05 schreef Nattekat het volgende:
Wat was er nou echt fout aan precies :?
Zie hier een voorbeeldje. Het is gewoon potjeslatijn.
POL / [CENTRAAL] FVD - Forum voor Democratie #23 Donald Trump

Wat wel past bij de status van een zelfbenoemde intellectueel.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 17:09:11 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169864898
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zie hier een voorbeeldje. Het is gewoon potjeslatijn.
POL / [CENTRAAL] FVD - Forum voor Democratie #23 Donald Trump

Wat wel past bij de status van een zelfbenoemde intellectueel.
Ik zie een post waarin wordt gezegd dat het gewoon klopt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169865052
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:52 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

"Neem het woord 'resurrectionis'. Hij vertaalt dat met renaissance. Maar dat klopt gewoon niet, het woord is echt verkeerd gebruikt. Dat woord betekent iets heel anders. Letterlijk betekent het verrijzenis."

En Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte. Wedergeboorte of herrijzenis. Nou wat rammelt het

Verder is dit natuurlijk ludiek. Boeiend dat er wat Asterix en Obelix Latijn bijzit
Inmiddels nou al een keertje lid Mortie?
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 17:37:47 #102
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169865416
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:05 schreef Nattekat het volgende:
Wat was er nou echt fout aan precies :?
hij vertaalt een woord als Renaissance terwijl het herrijzenis betekent
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 17:38:29 #103
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169865427
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

hij vertaalt een woord als Renaissance terwijl het herrijzenis betekent
Als dat het enige is... next! :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 17:38:29 #104
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169865428
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:16 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Inmiddels nou al een keertje lid Mortie?
nee nog niet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 29 maart 2017 @ 17:39:42 #105
206731 Mortaxx
Doomer
pi_169865452
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als dat het enige is... next! :P
daar is dus helemaal niets mis mee.

Maar D66 volk gelooft kritiekloos wat een middelbare school leraar in het AD zegt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:49:11 #106
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_169865639
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:39 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

daar is dus helemaal niets mis mee.

Maar D66 volk gelooft kritiekloos wat een middelbare school leraar in het AD zegt
De gemiddelde D66'er komt ook klaar op de Europese vlag.
pi_169866659
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:49 schreef KingRoland het volgende:

[..]

De gemiddelde D66'er komt ook klaar op de Europese vlag.
Moest grinniken :D

Vraag me soms wel eens af wat voor invloed het zou hebben op publieke perceptie als de EU al hun zaken zouden hernoemen van 'European' naar EU.
Geen Europese vlag, maar een EU-vlag.
Geen Europees parlement, maar een EU-parliament.
Geen Europees volkslied, maar een EU-volkslied.

Zou technisch accurater zijn en een stukje onterecht toegeëigende credibility wegnemen.
pi_169867947
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:38 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Moest grinniken :D

Vraag me soms wel eens af wat voor invloed het zou hebben op publieke perceptie als de EU al hun zaken zouden hernoemen van 'European' naar EU.
Geen Europese vlag, maar een EU-vlag.
Geen Europees parlement, maar een EU-parliament.
Geen Europees volkslied, maar een EU-volkslied.

Zou technisch accurater zijn en een stukje onterecht toegeëigende credibility wegnemen.
Als dat betekent dat we dan ook niet meer over Nederland mogen praten als eigenlijk het Koninkrijk der Nederlanden wordt bedoeld, laat dan maar zitten...
pi_169869603
lekker nummertje
(she/her)
pi_169869865
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:24 schreef Fylax het volgende:
lekker nummertje
wat een aids
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:36:09 #111
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169870006
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:24 schreef Fylax het volgende:
lekker nummertje
Gezien Baudet alle muziek na Schubert ooraids vindt, denk ik niet dat dit bij hem in de smaak valt :P
pi_169870531
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:41 schreef Kaas- het volgende:
Die speech in het Latijn. :') De Baudet-discipelen zullen wel weer een stijfje gekregen hebben, maar die man is een persiflage van zichzelf aan het worden die begint te vervelen. Heeft met serieuze politiek niets meer te maken.
Links heeft geen gevoel voor humor, dat bewijs jij maar weer eens.
pi_169872001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Links heeft geen gevoel voor humor, dat bewijs jij maar weer eens.
Zo zo.
pi_169879459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:31 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als dat betekent dat we dan ook niet meer over Nederland mogen praten als eigenlijk het Koninkrijk der Nederlanden wordt bedoeld, laat dan maar zitten...
Nederland is gewoon een begrensd terrein met een overheid.
Van "Europa" is het wat lastiger te stellen waar de geografische grenzen liggen, en als je die al zou kunnen bepalen dan nog matcht "de" EU niet bepaald met die grenzen.

M'n punt is dat niemand tegen "Europa" kan zijn. Niemand is anti-Azië, niemand is anti-zwaartekracht.

Dat jij Europa en EU zowat als synoniemen beschouwt betekent misschien wel juist hoe geslaagd de EU is geweest in deze opzet.

(Uiteindelijk is m'n punt nog breder hoor, en heeft het vooral betrekking op de (ongefundeerde) overtuiging dat "Europa" de perfecte schaal is om samen te werken om alle bekende problemen tegen te gaan: in het bijzonder externe en interne dreigingen en economische eenwording)

Oorspronkelijke post draaide erom of het terugbrengen / meer expliciet erkennen van de verschillen zou kunnen leiden tot een kritischere blik op deze zaken. En zonder compleet tinfoil te gaan, geloof ik wel dat de EU die verwarring niet geheel onbewust aanwakkert.
pi_169879481
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:22 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]
Dat jij Europa en EU zowat als synoniemen beschouwt
Jou kan ik dus ook niet meer serieus nemen.
pi_169879510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jou kan ik dus ook niet meer serieus nemen.
Misschien moet je zelf met wat meer tekst en uitleg komen dan, een of twee vaag omschreven zinnetjes geven mij weinig stof om mee te werken.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:28:55 #120
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169879546
quote:
Het goede nieuws is dat de Hitler-kaart inmiddels zo overgebruikt is door die types dat het zijn kracht begint te verliezen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169879594
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:26 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Misschien moet je zelf met wat meer tekst en uitleg komen dan, een of twee vaag omschreven zinnetjes geven mij weinig stof om mee te werken.
Volgens mij is uit de context over het algemeen overduidelijk wat met een bepaald woord (zoals in het door jou beschreven geval "Europa") wordt bedoeld. Om dan heel selectief de Pietje Precies te gaan uithangen, enkel uit angst dat mensen misschien niet de door jou gewenste negatieve perceptie hebben is mij te doorzichtig.
En dat je blijkbaar vindt dat je, wanneer ik je "te weinig stof zou geven om mee te werken", mij zelf maar woorden in de mond mag leggen, is ook nogal bedenkelijk.
pi_169879653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het goede nieuws is dat de Hitler-kaart inmiddels zo overgebruikt is door die types dat het zijn kracht begint te verliezen.
De Hitler-kaart zelfs?
Maar waarom mogen zaken niet benoemd worden als ze negatief lijken voor de helden van de boze kereltjes? Moet dat zo eenzijdig?
pi_169879684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij is uit de context over het algemeen overduidelijk wat met een bepaald woord (zoals in het door jou beschreven geval "Europa") wordt bedoeld. Om dan heel selectief de Pietje Precies te gaan uithangen, enkel uit angst dat mensen misschien niet de door jou gewenste negatieve perceptie hebben is mij te doorzichtig.
En dat je blijkbaar vindt dat je, wanneer ik je "te weinig stof zou geven om mee te werken", mij zelf maar woorden in de mond mag leggen, is ook nogal bedenkelijk.
Rustaaaagg, kernvraag is/blijft wat zou het doen met publieke perceptie als het wel een EU-vlag etc. zou heten.
pi_169879735
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De Hitler-kaart zelfs?
Maar waarom mogen zaken niet benoemd worden als ze negatief lijken voor de helden van de boze kereltjes? Moet dat zo eenzijdig?
Niet geheel relevant hier, maar vind het wel vreemd dat allerhande politici en opiniemakers menen dat het Europa van nu lijkt het op dat van de jaren '30, maar als Erdogan dan zoiets roept is het ineens viesbah hoe durft 'ie het? :')
  PR/Manusje van alles donderdag 30 maart 2017 @ 09:43:24 #125
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_169879744
quote:
Slimme vent wel die Roderick.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_169879753
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:39 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Rustaaaagg, kernvraag is/blijft wat zou het doen met publieke perceptie als het wel een EU-vlag etc. zou heten.
Dan zouden die ook gewoon Europese vlag en Europees volkslied zeggen en denken. Dat ligt nu eenmaal handiger in het gehoor en de mond.
Net zoals we het vaak over Amerika hebben als de VS bedoeld wordt en Engeland als we het over het VK hebben. Gemier om niets dus.
pi_169879764
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Niet geheel relevant hier, maar vind het wel vreemd dat allerhande politici en opiniemakers menen dat het Europa van nu lijkt het op dat van de jaren '30, maar als Erdogan dan zoiets roept is het ineens viesbah hoe durft 'ie het? :')
Beetje malle vergelijking. Maar Erdogan komt er in de opinies toch ook niet best vanaf?
pi_169879802
Ik hoor trouwen eigenlijk überhaupt nooit mensen over het Europese volkslied en/of het EU volkslied.
pi_169879834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:47 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik hoor trouwen eigenlijk überhaupt nooit mensen over het Europese volkslied en/of het EU volkslied.
Omdat het zinloos is. Europa is niet één volk.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:49:55 #130
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169879841
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:42 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Niet geheel relevant hier, maar vind het wel vreemd dat allerhande politici en opiniemakers menen dat het Europa van nu lijkt het op dat van de jaren '30, maar als Erdogan dan zoiets roept is het ineens viesbah hoe durft 'ie het? :')
Spijker en kop. ^O^
pi_169879843
quote:
Had ik niet verwacht achter Veelo
pi_169879870
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beetje malle vergelijking. Maar Erdogan komt er in de opinies toch ook niet best vanaf?
Nee die komt er niet goed af nee. Maar zouden die opiniemakers dan racistische islamafobe anti-Turken zijn, is het een dikke hullie-veel-erger kaart, of betekent het vooral dat al die Hitler/fascisme/WOII/jaren30 vergelijkingen zwak zijn? Wat mij betreft dat laatste.
pi_169879911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:47 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik hoor trouwen eigenlijk überhaupt nooit mensen over het Europese volkslied en/of het EU volkslied.
Neuh, dat is ook weer zo. En voor het parlement hoor je ook Europees parlement en Europarlement door elkaar. En voor de EU worden zowel "EU", "Europa" als "Brussel" gebruikt.
pi_169879947
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:51 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Nee die komt er niet goed af nee. Maar zouden die opiniemakers dan racistische islamafobe anti-Turken zijn, is het een dikke hullie-veel-erger kaart, of betekent het vooral dat al die Hitler/fascisme/WOII/jaren30 vergelijkingen zwak zijn? Wat mij betreft dat laatste.
Als je vergelijkingen goed kan beargumenteren, dan is daar wat mij betreft niets mis mee. Je moet zaken, zoals de opkomst van de populisten, extreemrechts en onverdraagzaamheid, kunnen benoemen. Als een historische parallel daarbij helpt, vind ik dat prima.
pi_169879952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:47 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik hoor trouwen eigenlijk überhaupt nooit mensen over het Europese volkslied en/of het EU volkslied.
https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/anthem_en

Traantje gemacht bij lezen. Hou de tissues bij de hand.
  donderdag 30 maart 2017 @ 09:56:46 #136
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169879993
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/anthem_en

Traantje gemacht bij lezen. Hou de tissues bij de hand.
Ik ontkende het bestaan ervan niet, ik gaf alleen aan dat ik er nooit iemand over hoor, terwijl dat laatste nou net onderdeel van jouw bezwaar leek te zijn.
pi_169880009
quote:
Maar juist dze zin

quote:
En fascisten zijn niet in staat een andere mening te verdragen. Die gaan snel over op intimidaties en geweld.
Zie je toch juist volop hier en elders onder de FvD-aanhangers? Ze maken het zelfs tot hun handelsmerk. Dus wellicht zijn die vergelijkingen dus toch niet zo onterecht?
pi_169880044
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik ontkende het bestaan ervan niet, ik gaf alleen aan dat ik er nooit iemand over hoor, terwijl dat laatste nou net onderdeel van jouw bezwaar leek te zijn.
Misschien van voor je tijd, maar bij het referendum over de Europese grondwet kwam het regelmatig terug. Meer dan een symbool is het natuurlijk niet, maar m'n bezwaar is niet het volkslied an sich.
pi_169880045
Verder een typisch huilstukje, snap daarom wel dat dit het hier goed doet. Wel mooi hoe die kereltjes dan wel vallen over vergelijkbare huilstukjes elders :D
pi_169880062
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar juist dze zin

[..]

Zie je toch juist volop hier en elders onder de FvD-aanhangers? Ze maken het zelfs tot hun handelsmerk. Dus wellicht zijn die vergelijkingen dus toch niet zo onterecht?
Nee, dat zie je juist onder de SJW'ers en (extreem-)linkse types.
(she/her)
pi_169880119
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:02 schreef Fylax het volgende:

[..]

Nee, dat zie je juist onder de SJW'ers en (extreem-)linkse types.
Waar dan? Dat "Maar hullie doen het ook :'( :'( :'( !!" is niet zo heel sterk.
Immers in dit topic en elders zie je het eigenlijk puur en alleen door de aanhang van de FvD.
pi_169880126
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:01 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Misschien van voor je tijd, maar bij het referendum over de Europese grondwet kwam het regelmatig terug. Meer dan een symbool is het natuurlijk niet, maar m'n bezwaar is niet het volkslied an sich.
Dat is juist exact mijn punt, dat hele Europese volkslied (zoals volgens mij voor wel meer EU-gerelateerde zaken geldt) leeft uitsluitend bij mensen die tegen de EU zijn die het vervolgens groter proberen te maken dan het is in de hoop dat dat hun bezwaren krachtiger maakt.
pi_169880136
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is juist exact mijn punt, dat hele Europese volkslied (zoals volgens mij voor wel meer EU-gerelateerde zaken geldt) leeft uitsluitend bij mensen die tegen de EU zijn die het vervolgens groter proberen te maken dan het is in de hoop dat dat hun bezwaren krachtiger maakt.
Die mensen lijken inderdaad nog doller op loze symboolpolitiek dan de grootste Eurofielen :P
pi_169880155
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar dan? Dat "Maar hullie doen het ook :'( :'( :'( !!" is niet zo heel sterk.
Immers in dit topic en elders zie je het eigenlijk puur en alleen door de aanhang van de FvD.
Maar met zulk soort posts doe je dat zelf toch ook? Beide kanten roepen hulliehullie, so be it. :)
pi_169880190
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Maar met zulk soort posts doe je dat zelf toch ook? Beide kanten roepen hulliehullie, so be it. :)
Dan is het dus de vraag in hoeverre het daadwerkelijk een te bejubelen stuk is van RTL. Of is die bejubeling er enkel omdat het in het straatje past?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:12:12 #147
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169880233
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar dan? Dat "Maar hullie doen het ook :'( :'( :'( !!" is niet zo heel sterk.
Wacht even, Roderick Veelo wijst naar de linkerzijde, vervolgens zeg jij ''maar FVD doet het toch juist vooral''? Dan zegt iemand het tegenovergestelde, en vervolgens kom jij met dit...

Jij bent echt de vleesgeworden hypocrisie. _O- _O- _O-
pi_169880281
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wacht even, Roderick Veelo wijst naar de linkerzijde, vervolgens zeg jij ''maar FVD doet het toch juist vooral''? Dan zegt iemand het tegenovergestelde, en vervolgens kom jij met dit...

Jij bent echt de vleesgeworden hypocrisie. _O- _O- _O-
Dit Ja _O-
(she/her)
pi_169880304
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wacht even, Roderick Veelo wijst naar de linkerzijde, vervolgens zeg jij ''maar FVD doet het toch juist vooral''? Dan zegt iemand het tegenovergestelde, en vervolgens kom jij met dit...

Jij bent echt de vleesgeworden hypocrisie. _O- _O- _O-
Nu even beter je best doen knul :)
pi_169880320
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:14 schreef Fylax het volgende:

[..]

Dit Ja _O-
Maar Fylax, vind jij het bij nadere beschouwing nog steeds zo'n goed stuk? Of trek je je keutel al een beetje in?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:18:44 #151
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169880358
quote:
En op grond van welke denkbeelden en of gegevens baseer je dat inzicht? of is het meer een onderbuikgevoel?
quote:
Ja gewoon, net als vroeger. Je weet toch.
quote:
Omdat dit de POL-SC is. Ga nu maar weer pallets sorteren.
quote:
Omg. Mijnheer het-is-zo-omdat-ik-het-zeg weet het beter :')

Wees verstandig, vertrek hier en kom nooit meer terug.
quote:
Die vijandigheid is traditie hier. Zeker gericht naar personen die hier opeens opduiken en domme dingen roepen.
Enkele quotes uit het "linkse POL-SC topic"

Op die manier word er gereageerd als je een respectvolle inhoudelijke discussie probeert te voeren. Tja...
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169880393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Enkele quotes uit het "linkse POL-SC topic"

Op die manier word er gereageerd als je een respectvolle inhoudelijke discussie probeert te voeren. Tja...
Wat voegt dit toe aan een topic over de FvD?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:21:03 #153
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169880422
Omdat ik regelmatig lees dat vooral FvD aanhangers zich zouden bedienen van allerlei praktijken. Maar daar heb ik nog 0 bewijs voor gezien.

Verder vind ik het vooral jammer. Links of rechts zou weinig te maken moeten hebben met het op een respectvolle manier met elkaar in discussie gaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169880502
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:21 schreef Gohf046 het volgende:
Omdat ik regelmatig lees dat vooral FvD aanhangers zich zouden bedienen van allerlei praktijken. Maar daar heb ik nog 0 bewijs voor gezien.
Dat is dan wel wat bijzonder. Zowel hier als elders is daar namelijk zeer veel bewijs voor aangedragen.
quote:
Verder vind ik het vooral jammer. Links of rechts zou weinig te maken moeten hebben met het op een respectvolle manier met elkaar in discussie gaan.
Correct, al moet je het verschil tussen een SC en serieuze topics ook wel snappen ;).
pi_169880511
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar Fylax, vind jij het bij nadere beschouwing nog steeds zo'n goed stuk? Of trek je je keutel al een beetje in?
Dat het, zeker in jouw ogen, eenzijdig mag heten, prima. Maar de genoemde excessen moeten ook jou tegen de borst stoten.
Vul het gerust aan met tegenexcessen. Tezamen moet het dan geen hullie-vs-hullie worden, maar kun je je misschien nog wel vinden in het deel dat (karakter)moord de inhoudelijke discussie nogal in de weg staat / hijackt.
pi_169880540
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Dat het, zeker in jouw ogen, eenzijdig mag heten, prima. Maar de genoemde excessen moeten ook jou tegen de borst stoten.
Vul het gerust aan met tegenexcessen. Tezamen moet het dan geen hullie-vs-hullie worden, maar kun je je misschien nog wel vinden in het deel dat (karakter)moord de inhoudelijke discussie nogal in de weg staat / hijackt.
Gaat men die inhoudelijke discussie juist niet uit de weg door te beginnen over karaktermoord?
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:29:47 #157
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169880638
Ben wel benieuwd naar 99.999's mening hierover :

1. Denk jij dat Baudet het ok vind om vrouwen te verkrachten of dat probeert goed te praten ?

2. Denk jij dat Baudet echt fascistisch is ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169880692
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat men die inhoudelijke discussie juist niet uit de weg door te beginnen over karaktermoord?
Haha, bij Baudet bedacht ik me laatst ook zo iets ja (vnl. dat hij misschien een zekere slachtofferrol wel oke vindt). Hoe dan ook is het toch wel meer dan terecht als iemand zich verdedigt tegen dat soort verwijten. Zou mooi zijn als men kon kappen met dit soort karaktermoord en dat slachtoffers ervan desondanks de focus op inhoud blijven houden.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:37:11 #159
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169880834
Baudet reageerde gisteren gelukkig volwassen bij Pownews toen ze hem vroegen om een reactie naar de aantijgingen van van Muiswinkel. Zal kijken of ik dat fragment ergens los terug kan vinden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169880870
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gaat men die inhoudelijke discussie juist niet uit de weg door te beginnen over karaktermoord?
Ik heb jou nog niet kunnen betrappen op een inhoudelijke discussie. Je draait alleen maar zaken om i.p.v. inhoudelijk te reageren.
  donderdag 30 maart 2017 @ 10:39:51 #161
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169880897
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je vergelijkingen goed kan beargumenteren, dan is daar wat mij betreft niets mis mee. Je moet zaken, zoals de opkomst van de populisten, extreemrechts en onverdraagzaamheid, kunnen benoemen. Als een historische parallel daarbij helpt, vind ik dat prima.
Pardon? Zei je zojuist dat Baudet extreemrechts en onverdraagzaam is? Dan moet ik wel even jouw definitie daarvan weten, want die wijkt af van de gangbare definitie. En anderen populist noemen is gewoon huilie doen omdat je blijkbaar geen echte argumenten hebt en een hekel hebt aan de democratie.
pi_169880988
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:39 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Pardon? Zei je zojuist dat Baudet extreemrechts en onverdraagzaam is? Dan moet ik wel even jouw definitie daarvan weten, want die wijkt af van de gangbare definitie. En anderen populist noemen is gewoon huilie doen omdat je blijkbaar geen echte argumenten hebt en een hekel hebt aan de democratie.
Als je goed tussen de regels door leest met de verkeerde leesbril op je neus, dan lijkt de witruimte op die FvD site exact op de witruimte op stormfront hoor :')
pi_169881512
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:06 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat is juist exact mijn punt, dat hele Europese volkslied (zoals volgens mij voor wel meer EU-gerelateerde zaken geldt) leeft uitsluitend bij mensen die tegen de EU zijn die het vervolgens groter proberen te maken dan het is in de hoop dat dat hun bezwaren krachtiger maakt.
61% stemde heus niet tegen vanwege een volksliedje hoor :')
Het probleem zat 'm vooral in de minachting van die 61% door het verdrag in vrijwel ongewijzigde vorm alsnog door te duwen, maar het volkslied weg te tipp-exen, want dat was vast het grootste bezwaar bij de 61%

Vergelijk het vooral met het Mark inlegvelletje Rutte ;)

http://www.telegraaf.nl/b(...)um_dieptepunt__.html
pi_169881659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:16 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

61% stemde heus niet tegen vanwege een volksliedje hoor :')
Het probleem zat 'm vooral in de minachting van die 61% door het verdrag in vrijwel ongewijzigde vorm alsnog door te duwen, maar het volkslied weg te tipp-exen, want dat was vast het grootste bezwaar bij de 61%

Vergelijk het vooral met het Mark inlegvelletje Rutte ;)

http://www.telegraaf.nl/b(...)um_dieptepunt__.html
Mark inlegvelletje Rutte die op 15 maart samen met de andere Eurofielen keihard afgestraft zou worden? Dat hebben we inderdaad gemerkt: VVD de grootste, GroenLinks fors gestegen, D66 fors gestegen, geen zetels voor Jan Roos en GeenPeil. Hoe graag sommige mensen dat ook anders zouden willen zien, Europa is voor de gemiddelde Nederlander totaal geen thema bij de verkiezingen.
pi_169881777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mark inlegvelletje Rutte die op 15 maart samen met de andere Eurofielen keihard afgestraft zou worden? Dat hebben we inderdaad gemerkt: VVD de grootste, GroenLinks fors gestegen, D66 fors gestegen, geen zetels voor Jan Roos en GeenPeil. Hoe graag sommige mensen dat ook anders zouden willen zien, Europa is voor de gemiddelde Nederlander totaal geen thema bij de verkiezingen.
Bij deze verkiezingen is de EU inderdaad nauwelijks aan bod gekomen, maar in 2012 lag dat wel anders hoor.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:47:34 #166
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169882058
De EU zal stukje bij beetje steeds meer soevereiniteit naar zich toe trekken, indien dat in de toekomst weer gebeurd vind ik dat er op zijn minst een referendum over gehouden moet worden.

Als de meerderheid voor is dat prima, want dan heeft de bevolking zich op zijn minst kunnen uitspreken, die mogelijkheid moeten we ten alle tijden hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:48:36 #167
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169882081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mark inlegvelletje Rutte die op 15 maart samen met de andere Eurofielen keihard afgestraft zou worden? Dat hebben we inderdaad gemerkt: VVD de grootste, GroenLinks fors gestegen, D66 fors gestegen, geen zetels voor Jan Roos en GeenPeil. Hoe graag sommige mensen dat ook anders zouden willen zien, Europa is voor de gemiddelde Nederlander totaal geen thema bij de verkiezingen.
VVD fors zetels verloren, GL parasiteerde vooral op PvdA. Alleen D66 heeft het op eigen kracht goed gedaan. Dat GP geen zetel zou halen was al lang en breed bekend, alleen Bart Nijman dacht dat hun idee succes kon hebben. De GS-achterban stemde al amper op GP. De anti-EU partijen hebben zetels gewonnen. SP is gelijk gebleven, PVV heeft er zetels bij en FVD is met twee zetels in de Kamer gekomen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:50:19 #168
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169882111
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:47 schreef Gohf046 het volgende:
De EU zal stukje bij beetje steeds meer soevereiniteit naar zich toe trekken, indien dat in de toekomst weer gebeurd vind ik dat er op zijn minst een referendum over gehouden moet worden.

Als de meerderheid voor is dat prima, want dan heeft de bevolking zich op zijn minst kunnen uitspreken, die mogelijkheid moeten we ten alle tijden hebben.
Onze regering geeft die macht vrijwillig weg. Met een tweederde meerderheid in beide Kamers kan alles weggegeven worden aan de EU.
pi_169882302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:47 schreef Gohf046 het volgende:
De EU zal stukje bij beetje steeds meer soevereiniteit naar zich toe trekken, indien dat in de toekomst weer gebeurd vind ik dat er op zijn minst een referendum over gehouden moet worden.

Als de meerderheid voor is dat prima, want dan heeft de bevolking zich op zijn minst kunnen uitspreken, die mogelijkheid moeten we ten alle tijden hebben.
Uiteindelijk ging en gaat het die kant gewoon op. Veel partijen denken dat er iets van een tussenweg mogelijk is, met gele kaarten, beperkte machtsoverdracht, een EU die zich 'focust' op 'kerntaken' en verzin het allemaal maar. Het hele Brexit-gebeuren was een uitgelezen moment voor de EU om zich eens te herbezinnen en te kijken naar dit soort tussenwegen. Dat bleek ijdele hoop te zijn en ik ben het met velen eens dat de enige weg 'vooruit' is als de EU wil blijven bestaan.

Een eerlijk referendum zou niet zozeer zijn: Nexit voor - Nexit tegen. Een eerlijk referendum zou zijn kies een van de twee: Nexit [ ] of Superstaat [ ]
pi_169882497
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:00 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Een eerlijk referendum zou niet zozeer zijn: Nexit voor - Nexit tegen. Een eerlijk referendum zou zijn kies een van de twee: Nexit [ ] of Superstaat [ ]
Beide vragen zijn mijns inziens even kansloos en illustreren vooral de zinloosheid van een referendum.
pi_169882749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:09 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Beide vragen zijn mijns inziens even kansloos en illustreren vooral de zinloosheid van een referendum.
Want een referendum over specifieke onderwerpen is beter? Ook al blijkt dan uit specifieke referenda zoals de grondwet en Oekraïne dat de ever closer union uiteindelijk toch wel door iedereens strot geduwd wordt en de meerderheid tegenstemmers de middelvinger gegeven wordt? Je ziet een toegespitste EU op kerntaken wel zitten? Ik ook wel hoor, maar dat blijkt gewoon geen werkbare optie te zijn.
pi_169882761
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:29 schreef Gohf046 het volgende:
Ben wel benieuwd naar 99.999's mening hierover :

1. Denk jij dat Baudet het ok vind om vrouwen te verkrachten of dat probeert goed te praten ?
Hij zal het wel met een mooi excuus wegzetten als een personage of kroegpraat maar dat hij vrouwen niet als volwaardig ziet, dat lijkt me wel duidelijk. Past ook binnen een lange conservatieve, gefrustreerde traditie. Niks nieuws of bijzonders dus.
quote:
2. Denk jij dat Baudet echt fascistisch is ?
Hij heeft zeker sympathieën in die richting. Hij was natuurlijk voorheen niet voor niets PVV-stemmer. Of hij echt een fascist is weet ik niet, hij weet altijd mooi op het randje te balanceren.
pi_169882782
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:20 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Want een referendum over specifieke onderwerpen is beter?
Nee, als je niet in een zwart-wit wereld leeft, zijn vrijwel alle referenda zinloos.
Behalve wellicht als je twee ontwerpen hebt gemaakt voor een stadspark en de bewoners mogen daaruit een keuze maken. Maar ook dan is het verrekte lastig om aan te geven dat je het allebei niets vindt.
pi_169882884
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

vrijwel alle referenda zinloos.

Ohhhh did you just say that????!!!

Ofwel: selectief quoten, antwoorden en draaien leidt tot niets.

:W
pi_169882904
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:38 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Ik heb jou nog niet kunnen betrappen op een inhoudelijke discussie. Je draait alleen maar zaken om i.p.v. inhoudelijk te reageren.
Beter opletten dan :). M
(Of is dit ook weer dat typische gedrag van de voetbalfanachtige PvD-aanhangers waar ik eerder over begon?).

quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:39 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Pardon? Zei je zojuist dat Baudet extreemrechts en onverdraagzaam is? Dan moet ik wel even jouw definitie daarvan weten, want die wijkt af van de gangbare definitie. En anderen populist noemen is gewoon huilie doen omdat je blijkbaar geen echte argumenten hebt en een hekel hebt aan de democratie.
Beter lezen, dat schreef ik namelijk niet.
Ik zeg dat het benoemen van de opkomst van extreemrechts, populisme en onverdraagzaamheid blijkbaar niet benoemd mag worden. Dat bewegingen als PVV, FvD en VNL daar elementen van vertonen lijkt me geen geheim. Er wordt alleen nogal spastisch op gereageerd als het benoemd wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mark inlegvelletje Rutte die op 15 maart samen met de andere Eurofielen keihard afgestraft zou worden? Dat hebben we inderdaad gemerkt: VVD de grootste, GroenLinks fors gestegen, D66 fors gestegen, geen zetels voor Jan Roos en GeenPeil. Hoe graag sommige mensen dat ook anders zouden willen zien, Europa is voor de gemiddelde Nederlander totaal geen thema bij de verkiezingen.
Dit, het boeit bijna niemand echt
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Bij deze verkiezingen is de EU inderdaad nauwelijks aan bod gekomen, maar in 2012 lag dat wel anders hoor.
En toen wonnen uitgesproken pro-Europese partijen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:47 schreef Gohf046 het volgende:
De EU zal stukje bij beetje steeds meer soevereiniteit naar zich toe trekken, indien dat in de toekomst weer gebeurd vind ik dat er op zijn minst een referendum over gehouden moet worden.

Als de meerderheid voor is dat prima, want dan heeft de bevolking zich op zijn minst kunnen uitspreken, die mogelijkheid moeten we ten alle tijden hebben.
Wat is er mis met de representatieve democratie? Je ziet bij referenda dat die vaak toch echt te hoog gegrepen zijn voor veel kiezers en vooral misbruikt worden voor andere zaken. De FvD was zelfs bijzonder trots op dergelijk misbruik waardoor ze hun eigen agenda door konden drukken.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:50 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Onze regering geeft die macht vrijwillig weg. Met een tweederde meerderheid in beide Kamers kan alles weggegeven worden aan de EU.
populistische prietpraat. Zo gaat het namelijk niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:00 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Een eerlijk referendum zou niet zozeer zijn: Nexit voor - Nexit tegen. Een eerlijk referendum zou zijn kies een van de twee: Nexit [ ] of Superstaat [ ]
Erg eerlijk zou dat niet zijn. Goedkoop en populistisch wel.
pi_169882907
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij zal het wel met een mooi excuus wegzetten als een personage of kroegpraat maar dat hij vrouwen niet als volwaardig ziet, dat lijkt me wel duidelijk. Past ook binnen een lange conservatieve, gefrustreerde traditie. Niks nieuws of bijzonders dus.

[..]

Hij heeft zeker sympathieën in die richting. Hij was natuurlijk voorheen niet voor niets PVV-stemmer. Of hij echt een fascist is weet ik niet, hij weet altijd mooi op het randje te balanceren.
Je probeert FvD al weken in de extreem-rechtse hoek te drukken. Het wil niet echt lukken maar doordat je het steeds maar weer probeert best vermakelijk.
pi_169882908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:26 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ohhhh did you just say that????!!!

Ofwel: selectief quoten, antwoorden en draaien leidt tot niets.

:W
?
Ik geef mijn mening over referenda in het algemeen, wat heeft dat met selectief quoten of draaien te maken?
pi_169883004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:27 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Je probeert FvD al weken in de extreem-rechtse hoek te drukken. Het wil niet echt lukken maar doordat je het steeds maar weer probeert best vermakelijk.
Ze kiezen zelf heel bewust hun hoek. Als PVV-variant is dat al snel een extreme hoek.
pi_169883057
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:32 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze kiezen zelf heel bewust hun hoek. Als PVV-variant is dat al snel een extreme hoek.
Dat kiezen ze helemaal niet, dat doe jij.
Kijk anders deze even terug, ze hebben het er uitgebreid over en hij legt precies uit waar hij staat.
pi_169883128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:27 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

?
Ik geef mijn mening over referenda in het algemeen, wat heeft dat met selectief quoten of draaien te maken?
En ik doelde niet zozeer op referenda (hoewel ik begrijp dat ik het er veel over had), maar op mijn visie op de toekomst van de EU: het huidige gerommel leidt tot niets positiefs, eerder EU-skepticisme en Brexits, en het enige werkbare alternatief is een superstaat (waarbij 'super' meer doelt op het overkoepelende, en 'staat' op het feit dat het zeggenschap moet krijgen over alle staatsaangelegenheden).

M'n probleem met een Nexit ja/nee referendum is dat een 'nee' stem veel meer kan betekenen dan een 'ja' stem. Als je tegen Nexit bent kun je prima voor superstaat Europa zijn, of voor een 'kerntaken' EU. Maar het hele punt is juist dat die kerntaken EU geen optie is. Als mensen tegen een Nexit stemmen omdat ze hopen op een kerntaken EU, dan komen ze bedrogen uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door gekkewiebel op 30-03-2017 12:45:16 ]
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:53:13 #181
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169883377
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beter lezen, dat schreef ik namelijk niet.
Ik zeg dat het benoemen van de opkomst van extreemrechts, populisme en onverdraagzaamheid blijkbaar niet benoemd mag worden. Dat bewegingen als PVV, FvD en VNL daar elementen van vertonen lijkt me geen geheim. Er wordt alleen nogal spastisch op gereageerd als het benoemd wordt.
Je insinueerde het wel. En dat telt evengoed. Populisme kan je zeggen, want in principe is elke partij populistisch. Extreemrechts en onverdraagzaamheid moet je echt onderbouwen, want dit zijn geen lichte beschuldigingen, ook al worden die termen overal met de haren bijgesleept.

quote:
[..]

populistische prietpraat. Zo gaat het namelijk niet.
Dat het (nog) niet is gebeurd, betekent natuurlijk niet dat het niet kan. Op dit moment is het mogelijk om de macht over te dragen door één keer een twee derde meerderheid in beide Kamers te regelen. Bij een normale grondwetswijziging moet er opnieuw een stemming zijn nadat de Tweede Kamer ontbonden is en er dus nieuwe verkiezingen zijn. Normaal kan het Nederlandse volk tijdens die verkiezingen voor partijen kiezen die tegen deze wijziging zijn, in tegenstelling tot een grondwetswijziging die de EU wil hebben. Je kan dit populistisch prietpraat noemen, maar ik vind dit daadwerkelijk zorgwekkend.
pi_169883455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:35 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat kiezen ze helemaal niet, dat doe jij.
Kijk anders deze even terug, ze hebben het er uitgebreid over en hij legt precies uit waar hij staat.
Ik ben best benieuwd hoor en zal hem later vast gaan kijken, maar wat is dit voor een naargeestige setting en een engnek als presentator? Wat is weltschmerz voor iets eigenlijk?
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:59:40 #183
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169883529
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik ben best benieuwd hoor en zal hem later vast gaan kijken, maar wat is dit voor een naargeestige setting en een engnek als presentator? Wat is weltschmerz voor iets eigenlijk?
Online praatprogramma. Vaak erg interessant. En lang.
pi_169883630
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:59 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Online praatprogramma. Vaak erg interessant. En lang.
Ok, afgaande op de setting was ik even bang dat 99.999 gelijk zou krijgen, maar valt mee dus :P
pi_169883733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:39 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

En ik doelde niet zozeer op referenda (hoewel ik begrijp dat ik het er veel over had), maar op mijn visie op de toekomst van de EU: het huidige gerommel leidt tot niets positiefs, eerder EU-skepticisme en Brexits, en het enige werkbare alternatief is een superstaat (waarbij 'super' meer doelt op het overkoepelende, en 'staat' op het feit dat het zeggenschap moet krijgen over alle staatsaangelegenheden).

M'n probleem met een Nexit ja/nee referendum is dat een 'nee' stem veel meer kan betekenen dan een 'ja' stem. Als je tegen Nexit bent kun je prima voor superstaat Europa zijn, of voor een 'kerntaken' EU. Maar het hele punt is juist dat die kerntaken EU geen optie is. Als mensen tegen een Nexit stemmen omdat ze hopen op een kerntaken EU, dan komen ze bedrogen uit.
Mensen komen per definitie bedrogen uit bij een referendum, omdat de meeste vragen helemaal niet geschikt zijn om in een Jip-en-Janneke-vorm met twee antwoordmogelijkheden te gieten, laat staan als het over complexe thema's als de EU gaat.
Bij een Nexit-referendum vraag je in feit of mensen per se uit de EU willen stappen, ongeacht de kosten en/of de consequenties ervan. Dat is natuurlijk lastig te verkopen aan het voor-kamp, want daarmee ga je de twijfelaars niet over de streep trekken, maar het is wel de eerlijkste formulering.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:12:09 #187
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169883747
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:27 schreef 99.999 het volgende:
Wat is er mis met de representatieve democratie? Je ziet bij referenda dat die vaak toch echt te hoog gegrepen zijn voor veel kiezers en vooral misbruikt worden voor andere zaken. De FvD was zelfs bijzonder trots op dergelijk misbruik waardoor ze hun eigen agenda door konden drukken.
In principe heb ik ook niet zo heel veel tegen de representatieve democratie. Echter vind ik dat de bevolking zich wel moet kunnen uitspreken over een onderwerp indien men dat echt wil en genoeg handtekeningen weet op te halen. Juist om "ik stem tegen/voor want ik vind dit of dat ergens van" tegen te gaan zouden er veel vaker referenda moeten zijn. Dan gaan mensen ook stemmen op het onderwerp, zie Zwitserland daar werkt het systeem toch vrij aardig. Als je 1x in de 10 jaar een raadgevend referendum houd krijg je indd dat mensen voor/tegen gaan stemmen omdat ze de regering/EU wel/niet goed bezig vinden gaan.

Ik denk serieus dat er met referenda(wel bindend) de kloof tussen politiek en burger weer gedicht kan worden, burgers zullen zich immers weer gehoord voelen. Ook als het andere kamp wint. De acceptatie is dan veel groter.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169884024
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:10 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Mensen komen per definitie bedrogen uit bij een referendum, omdat de meeste vragen helemaal niet geschikt zijn om in een Jip-en-Janneke-vorm met twee antwoordmogelijkheden te gieten, laat staan als het over complexe thema's als de EU gaat.
Bij een Nexit-referendum vraag je in feit of mensen per se uit de EU willen stappen, ongeacht de kosten en/of de consequenties ervan. Dat is natuurlijk lastig te verkopen aan het voor-kamp, want daarmee ga je de twijfelaars niet over de streep trekken, maar het is wel de eerlijkste formulering.
Ik begrijp je best, maar ik stel juist dat de toekomst van de EU helemaal niet zo complex is. Ik ben compleet pessimistisch over elke tussenweg die geopperd is, en dat pessimisme heerst ook (of misschien wel juist) bij Eurofielen. Geschiedenis toont aan dat de EU almaar meer een superstaat aan het worden is, en er is geen enkele reden om te stabiliseren op het punt waar we nu zijn. Dat wijst wat mij betreft op slechts twee plausibele toekomstscenarios: of een Nexit (waarna we iets nieuws/beters/anders kunnen bedenken), of een superstaat.
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:25:35 #189
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169884037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:35 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat kiezen ze helemaal niet, dat doe jij.
Kijk anders deze even terug, ze hebben het er uitgebreid over en hij legt precies uit waar hij staat.
Thanks, die had ik nog niet gezien! Leuk interview.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169884262
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik begrijp je best, maar ik stel juist dat de toekomst van de EU helemaal niet zo complex is. Ik ben compleet pessimistisch over elke tussenweg die geopperd is, en dat pessimisme heerst ook (of misschien wel juist) bij Eurofielen. Geschiedenis toont aan dat de EU almaar meer een superstaat aan het worden is, en er is geen enkele reden om te stabiliseren op het punt waar we nu zijn. Dat wijst wat mij betreft op slechts twee plausibele toekomstscenarios: of een Nexit (waarna we iets nieuws/beters/anders kunnen bedenken), of een superstaat.
Maar ik neem aan dat je jouw toekomstvisie niet aan alle Nederlanders wil opdringen, dus dan kun je ze nog altijd vier antwoordopties bieden:
1. Nexit, nu, ongeacht de kosten en consequenties
2. Voorlopig blijven, de EU klapt vanzelf wel uit elkaar, dus nu overhaast acteren is nergens voor nodig.
3. Voorlopig blijven, als de EU daadwerkelijk een superstaat wordt, dan stappen we er t.z.t. wel uit.
4. Blijven, die EU is helemaal mijn ding.

Dan bied je mensen een eerlijke keuze zonder ze door middel van doemscenario's een kant op te drijven die ze misschien helemaal niet wenselijk achten. Bovendien geeft het je meteen meer informatie over de houding die mensen hebben ten opzichte van de Europese Unie.
pi_169884457
Jongerenafdeling van FVD is gelanceerd.
(she/her)
pi_169884489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:49 schreef Fylax het volgende:
Jongerenafdeling van FVD is gelanceerd.
https://forumvoordemocratie.nl/jfvd

Ben je al lid?
pi_169884525
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:37 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je jouw toekomstvisie niet aan alle Nederlanders wil opdringen, dus dan kun je ze nog altijd vier antwoordopties bieden:
1. Nexit, nu, ongeacht de kosten en consequenties
2. Voorlopig blijven, de EU klapt vanzelf wel uit elkaar, dus nu overhaast acteren is nergens voor nodig.
3. Voorlopig blijven, als de EU daadwerkelijk een superstaat wordt, dan stappen we er t.z.t. wel uit.
4. Blijven, die EU is helemaal mijn ding.

Dan bied je mensen een eerlijke keuze zonder ze door middel van doemscenario's een kant op te drijven die ze misschien helemaal niet wenselijk achten. Bovendien geeft het je meteen meer informatie over de houding die mensen hebben ten opzichte van de Europese Unie.
In een referendum zouden vragen 2 en 3, en eigenlijk ook 4, allemaal tot hetzelfde beleid leiden, tenzij je op latere momenten weer gaat stemmen. De 4 vragen zouden wel aardig zijn als opiniepoll, maar ik geloof dat de EU zelf al een pollbureau heeft voor dit soort zaken.

Overigens bedoel ik niet dat het maar twee kanten op kan, de EU heeft een verbazingwekkend vermogen tot doormodderen. Het probleem is dat het huidige doormodderen niemand gelukkig maakt. Het is niet voor niets dat almaar verdere integratie plaatsvindt en/of aangehaald wordt als oplossing. Een grondige hervorming met flink gesnij in onnodige zaken (waaronder de Euro) zou ik fantastisch vinden, maar ik zie geen enkele tendens die kant op, al is het maar omdat het dan logischer zou zijn om gewoon met een schone lei te beginnen.
pi_169884610
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:52 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

In een referendum zouden vragen 2 en 3, en eigenlijk ook 4, allemaal tot hetzelfde beleid leiden, tenzij je op latere momenten weer gaat stemmen. De 4 vragen zouden wel aardig zijn als opiniepoll, maar ik geloof dat de EU zelf al een pollbureau heeft voor dit soort zaken.
Waarom wil jij eigenlijk een referendum? Zodat het volk zichdaadwerkelijk kan uitspreken over een thema of zodat een relatief kleine groep mensen zijn mening kan doordrukken door de meerderheid te dwingen een keuze te maken die hun mening niet of slechts gedeeltelijk weergeeft?
Me dunkt dat de door mij noemde antwoordmogelijkheden een stuk geschikter zijn voor het volk om zich daadwerkelijk uit te spreken dan de referenda die we tot nu toe hebben gezien.
pi_169884630
quote:
Lekker zuipen met Thierry _O_
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:02:16 #196
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169884670
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:49 schreef Fylax het volgende:
Jongerenafdeling van FVD is gelanceerd.
Ook hier maar meteen lid van geworden :7, ging nog maar net :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169884771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:57 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom wil jij eigenlijk een referendum? Zodat het volk zichdaadwerkelijk kan uitspreken over een thema of zodat een relatief kleine groep mensen zijn mening kan doordrukken door de meerderheid te dwingen een keuze te maken die hun mening niet of slechts gedeeltelijk weergeeft?
Me dunkt dat de door mij noemde antwoordmogelijkheden een stuk geschikter zijn voor het volk om zich daadwerkelijk uit te spreken dan de referenda die we tot nu toe hebben gezien.
Referenda draaien om het maken van keuzes, opiniepeilingen zijn voor het inzicht krijgen in meningen. Omdat je blijft terugkomen op referenda, je kunt er wellicht nog een derde optie aan toevoegen die zegt "lid blijven van EU zonder verdere machtsoverdracht", maar dat zal geen van de problemen oplossen. Je zou in plaats daarvan mensen kunnen laten stemmen over allerlei specifieke machtsoverdragingen, maar dat zal waarschijnlijk leiden tot een patstelling en sowieso tot onbegrijpelijke complexiteit, want politiek is niet netjes in hokjes te knippen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:09:51 #198
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169884811
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:49 schreef Fylax het volgende:
Jongerenafdeling van FVD is gelanceerd.
Ik ben lid _O_
pi_169884836
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:09 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Ik ben lid _O_
Was je al lid van FVD zelf? ik ben dat namelijk wel, weet niet precies wat er nou anders is en of er een aanvulling is als ik nog apart lid word van JFVD?
(she/her)
pi_169884859
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:07 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Referenda draaien om het maken van keuzes, opiniepeilingen zijn voor het inzicht krijgen in meningen. Omdat je blijft terugkomen op referenda, je kunt er wellicht nog een derde optie aan toevoegen die zegt "lid blijven van EU zonder verdere machtsoverdracht", maar dat zal geen van de problemen oplossen. Je zou in plaats daarvan mensen kunnen laten stemmen over allerlei specifieke machtsoverdragingen, maar dat zal waarschijnlijk leiden tot een patstelling en sowieso tot onbegrijpelijke complexiteit, want politiek is niet netjes in hokjes te knippen.
Dan dus gewoon een referendum met de volgende keuzes:
Nexit?
1. Ja en wel nu, maakt niet uit wat het kost.
2. Nee, geen overhaaste beslissingen.

Eerlijke keuze zonder valse beloften, zodat elke kiezer weet waar hij aan toe is en zich niet achteraf voorgelogen hoeft te voelen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:12:50 #201
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169884872
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Was je al lid van FVD zelf? ik ben dat namelijk wel, weet niet precies wat er nou anders is en of er een aanvulling is als ik nog apart lid word van JFVD?
Ja ik ben inderdaad ook lid van FvD zelf. Geen idee hoe dat werkt maar als ze 100 leden nodig hebben voor 1 April meld ik me graag aan, die ¤5 kan ik wel missen. *O*
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:14:54 #202
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169884915
Ik ben gewoon te oud voor de jongerenafdeling, hoe gruwelijk confronterend.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169884927
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben gewoon te oud voor de jongerenafdeling, hoe gruwelijk confronterend.
_O-
(she/her)
pi_169884944
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja ik ben inderdaad ook lid van FvD zelf. Geen idee hoe dat werkt maar als ze 100 leden nodig hebben voor 1 April meld ik me graag aan, die ¤5 kan ik wel missen. *O*
5 euro kan ik idd ook wel missen :P
(she/her)
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:17:29 #205
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169884954
Misschien heeft 50+ nog een jongerenafdeling.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169884958
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben gewoon te oud voor de jongerenafdeling, hoe gruwelijk confronterend.
Ik begin ook al ernstig snel in de buurt te komen ouwe reus.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:18:25 #207
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169884973
quote:
9s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:17 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Ik begin ook al ernstig snel in de buurt te komen ouwe reus.
Gelukkig zijn we geestelijk nog minderjarig.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169885045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:14 schreef Mani89 het volgende:
Ik ben gewoon te oud voor de jongerenafdeling, hoe gruwelijk confronterend.
Tering
pi_169885047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:12 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dan dus gewoon een referendum met de volgende keuzes:
Nexit?
1. Ja en wel nu, maakt niet uit wat het kost.
2. Nee, geen overhaaste beslissingen.

Eerlijke keuze zonder valse beloften, zodat elke kiezer weet waar hij aan toe is en zich niet achteraf voorgelogen hoeft te voelen.
Natuurlijk kan dat (mits je de 'eerlijke' bijzinnen na "ja" en "nee" wegpoetst ;) ), zie Brexit, en waarschijnlijk is het ook de beste optie, al is het maar omdat Nexit een keuze is terwijl superstaat EU niet ineens geregeld kan zijn.

Het gaat me niet zozeer om de formulering, maar om de ijdele hoop op iets als een beperkte EU die problemen zou kunnen aanpakken. Een beperkte EU lost niets op, tenzij die EU beperkter wordt dan dat het nu is. The only way is forward als de EU wil blijven bestaan.
pi_169885445
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:22 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat (mits je de 'eerlijke' bijzinnen na "ja" en "nee" wegpoetst ;) )
Ik vrees dat als je niet expliciet vermeldt wat de antwoorden daadwerkelijk betekenen en welk gevolg ze hebben, ze wederom volledig verkeerd zullen worden uitgelegd door de beide kampen, zodat mensen die er iets genuanceerder tegenover staan wederom thuisblijven.
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:58:10 #211
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169885564
Ja, als je de 30 eenmaal gepasseerd bent, ben je officieel een oude kerel. :'(

Toch veel succes gewenst, jonge hoop van Nederland!
pi_169885645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:35 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat kiezen ze helemaal niet, dat doe jij.
Kijk anders deze even terug, ze hebben het er uitgebreid over en hij legt precies uit waar hij staat.
De twee vaandeldragers waren voorheen PVV-stemmers. Ze hebben na de verkiezingen herhaald op de onderwerpen rondom migratie en integratie op de PVV-lijn te zitten en ze hebben verder een zwak en onuitvoerbaar programma. Allemaal gevolgen van die bewuste keuze voor de PVV-hoek.
Dat zegt mij meer dan een of ander reclamefilmpje.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:39 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

En ik doelde niet zozeer op referenda (hoewel ik begrijp dat ik het er veel over had), maar op mijn visie op de toekomst van de EU: het huidige gerommel leidt tot niets positiefs, eerder EU-skepticisme en Brexits, en het enige werkbare alternatief is een superstaat (waarbij 'super' meer doelt op het overkoepelende, en 'staat' op het feit dat het zeggenschap moet krijgen over alle staatsaangelegenheden).

M'n probleem met een Nexit ja/nee referendum is dat een 'nee' stem veel meer kan betekenen dan een 'ja' stem. Als je tegen Nexit bent kun je prima voor superstaat Europa zijn, of voor een 'kerntaken' EU. Maar het hele punt is juist dat die kerntaken EU geen optie is. Als mensen tegen een Nexit stemmen omdat ze hopen op een kerntaken EU, dan komen ze bedrogen uit.
Dat maakt referenda over dit soort complexe onderwerpen ook zo volslagen nutteloos. Dat zag je recent ook bij dat Oekraïnereferendumexperiment. Dat ging vanuit de initiatiefnemers totaal niet over het werkelijke onderwerp. Een bewuste en succesvolle keuze overigens.

quote:
15s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:53 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Je insinueerde het wel. En dat telt evengoed. Populisme kan je zeggen, want in principe is elke partij populistisch. Extreemrechts en onverdraagzaamheid moet je echt onderbouwen, want dit zijn geen lichte beschuldigingen, ook al worden die termen overal met de haren bijgesleept.

Dat hebben ze zelf gedaan door te zeggen dat ze op één lijn zitten met de PVV op gebied van migratie en integratie. En dat is de extreemrechtse lijn. Allemaal toch geen geheim of nieuws?

quote:
Dat het (nog) niet is gebeurd, betekent natuurlijk niet dat het niet kan. Op dit moment is het mogelijk om de macht over te dragen door één keer een twee derde meerderheid in beide Kamers te regelen. Bij een normale grondwetswijziging moet er opnieuw een stemming zijn nadat de Tweede Kamer ontbonden is en er dus nieuwe verkiezingen zijn. Normaal kan het Nederlandse volk tijdens die verkiezingen voor partijen kiezen die tegen deze wijziging zijn, in tegenstelling tot een grondwetswijziging die de EU wil hebben. Je kan dit populistisch prietpraat noemen, maar ik vind dit daadwerkelijk zorgwekkend.
Dat mag, het lijkt echter vooral een bijzonder gezocht scenario.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:56 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik ben best benieuwd hoor en zal hem later vast gaan kijken, maar wat is dit voor een naargeestige setting en een engnek als presentator? Wat is weltschmerz voor iets eigenlijk?
Weltschmerz is een beetje een club die per definitie in wil gaan tegen de gevestigde orde.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:12 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

In principe heb ik ook niet zo heel veel tegen de representatieve democratie. Echter vind ik dat de bevolking zich wel moet kunnen uitspreken over een onderwerp indien men dat echt wil en genoeg handtekeningen weet op te halen. Juist om "ik stem tegen/voor want ik vind dit of dat ergens van" tegen te gaan zouden er veel vaker referenda moeten zijn. Dan gaan mensen ook stemmen op het onderwerp, zie Zwitserland daar werkt het systeem toch vrij aardig. Als je 1x in de 10 jaar een raadgevend referendum houd krijg je indd dat mensen voor/tegen gaan stemmen omdat ze de regering/EU wel/niet goed bezig vinden gaan.
Of dat bij meer referenda anders werkt weet ik niet zo. Kan ook snel een keuzemoeheid ontstaan met lage opkomsten. Dan heb ik toch meer met de representatieve democratie.
En ook de Zwitsers lopen regelmatig tegen de beperkingen van referenda aan.
quote:
Ik denk serieus dat er met referenda(wel bindend) de kloof tussen politiek en burger weer gedicht kan worden, burgers zullen zich immers weer gehoord voelen. Ook als het andere kamp wint. De acceptatie is dan veel groter.
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van. Het polariseert alleen maar meer en dat werkt begrip niet in de hand.

quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:25 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ik begrijp je best, maar ik stel juist dat de toekomst van de EU helemaal niet zo complex is. Ik ben compleet pessimistisch over elke tussenweg die geopperd is, en dat pessimisme heerst ook (of misschien wel juist) bij Eurofielen. Geschiedenis toont aan dat de EU almaar meer een superstaat aan het worden is, en er is geen enkele reden om te stabiliseren op het punt waar we nu zijn. Dat wijst wat mij betreft op slechts twee plausibele toekomstscenarios: of een Nexit (waarna we iets nieuws/beters/anders kunnen bedenken), of een superstaat.
Dat is natuurlijk nogal een simplificatie van de situatie. Dan krijg je nooit een gezond of doordacht debat...
pi_169885839
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De twee vaandeldragers waren voorheen PVV-stemmers. Ze hebben na de verkiezingen herhaald op de onderwerpen rondom migratie en integratie op de PVV-lijn te zitten en ze hebben verder een zwak en onuitvoerbaar programma. Allemaal gevolgen van die bewuste keuze voor de PVV-hoek.
Dat zegt mij meer dan een of ander reclamefilmpje.

[..]

Dat maakt referenda over dit soort complexe onderwerpen ook zo volslagen nutteloos. Dat zag je recent ook bij dat Oekraïnereferendumexperiment. Dat ging vanuit de initiatiefnemers totaal niet over het werkelijke onderwerp. Een bewuste en succesvolle keuze overigens.

[..]

Dat hebben ze zelf gedaan door te zeggen dat ze op één lijn zitten met de PVV op gebied van migratie en integratie. En dat is de extreemrechtse lijn. Allemaal toch geen geheim of nieuws?

[..]

Dat mag, het lijkt echter vooral een bijzonder gezocht scenario.

[..]

Weltschmerz is een beetje een club die per definitie in wil gaan tegen de gevestigde orde.

[..]

Of dat bij meer referenda anders werkt weet ik niet zo. Kan ook snel een keuzemoeheid ontstaan met lage opkomsten. Dan heb ik toch meer met de representatieve democratie.
En ook de Zwitsers lopen regelmatig tegen de beperkingen van referenda aan.

[..]

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van. Het polariseert alleen maar meer en dat werkt begrip niet in de hand.

[..]

Dat is natuurlijk nogal een simplificatie van de situatie. Dan krijg je nooit een gezond of doordacht debat...
Wat ben jij toch een naar betweterig mannetje. Gelukkig weet je het zo goed allemaal.
pi_169885936
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:13 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Wat ben jij toch een naar betweterig mannetje. Gelukkig weet je het zo goed allemaal.
Inhoudelijk geen reactie?
pi_169885990
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inhoudelijk geen reactie?
Nee want je weet het zogenaamd toch altijd en beter en dan zijn we met de volgende verkiezingen nog bezig want jij heb blijkbaar ook niks beters te doen.
pi_169886016
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inhoudelijk geen reactie?
Van mij ook geen inhoudelijke reactie, sorry, niet een van je sterkste posts dit :*
Wel dank voor je visie op weltschmerz
pi_169886182
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De twee vaandeldragers waren voorheen PVV-stemmers. Ze hebben na de verkiezingen herhaald op de onderwerpen rondom migratie en integratie op de PVV-lijn te zitten en ze hebben verder een zwak en onuitvoerbaar programma. Allemaal gevolgen van die bewuste keuze voor de PVV-hoek.
Dat zegt mij meer dan een of ander reclamefilmpje.
Ja daar hebben we het al eerder over gehad, dat ze op bepaalde punten overeenkomsten hebben maakt ze niet extreem-rechts. Het is wel duidelijk dat je je eigen interpretatie graag als waarheid wilt zien en de hele discussie begint weer van voor af aan.

Veel succes verder met je FvD obsessie.
pi_169886546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:31 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ja daar hebben we het al eerder over gehad, dat ze op bepaalde punten overeenkomsten hebben maakt ze niet extreem-rechts. Het is wel duidelijk dat je je eigen interpretatie graag als waarheid wilt zien en de hele discussie begint weer van voor af aan.

Veel succes verder met je FvD obsessie.
Leuk wederom dit persoonlijke geneuzel... Beseffen jullie wel dat dit enkel maar het geschetste beeld bevestigt?

Maar als een partij op haar belangrijkste onderwerpen gewoon een extreemrechtse club als voornaamste geestverwant ziet, is het dan echt zo gek om dit beeld te ontwikkelen?
  donderdag 30 maart 2017 @ 15:56:03 #219
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169886566
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:11 schreef Fylax het volgende:

[..]

Was je al lid van FVD zelf? ik ben dat namelijk wel, weet niet precies wat er nou anders is en of er een aanvulling is als ik nog apart lid word van JFVD?
Daar zit ik dus ook mee, die paar euro maakt mij niet zo heel veel uit. Wellicht dat ik ze even een mailtje stuur dat het omgezet kan worden. :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169887128
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk wederom dit persoonlijke geneuzel... Beseffen jullie wel dat dit enkel maar het geschetste beeld bevestigt?

Maar als een partij op haar belangrijkste onderwerpen gewoon een extreemrechtse club als voornaamste geestverwant ziet, is het dan echt zo gek om dit beeld te ontwikkelen?
Prima joh, FvD = extreemrechts. Mooi. En nu?
pi_169887158
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Daar zit ik dus ook mee, die paar euro maakt mij niet zo heel veel uit. Wellicht dat ik ze even een mailtje stuur dat het omgezet kan worden. :P
ik doe wel gewoon allebei, wat maakt mij die 5 euro nou uit, ik steun ze.
(she/her)
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:33:46 #222
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169887187
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]

Dat hebben ze zelf gedaan door te zeggen dat ze op één lijn zitten met de PVV op gebied van migratie en integratie. En dat is de extreemrechtse lijn. Allemaal toch geen geheim of nieuws?
Je hanteert een bijzondere definitie van extreemrechts. Vandaar nogmaals de vraag: wat is jouw definitie? En waarom wijkt die af van de definitie die de AIVD gebruikt? Je zet nu immers meer dan 1,3 miljoen Nederlanders weg als extreemrechts, terwijl het er volgens de AIVD maximaal 300 zijn.

quote:
[..]

Dat mag, het lijkt echter vooral een bijzonder gezocht scenario.
Het is niet gezocht. Het is mogelijk en wat mij betreft daarom onwenselijk. Zoiets moet niet kunnen gebeuren, ook al gebeurt het in de praktijk zelden tot nooit. Het is hetzelfde als zeggen dat je niets te verbergen hebt en daarom de overheid bij iedereen toegang wil geven tot alle apparatuur en communicatie. In de praktijk zal de overheid hier niks geks mee doen, maar het is wel onwenselijk.
pi_169887214
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:30 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Prima joh, FvD = extreemrechts. Mooi. En nu?
Omdat dat nu eenmaal associaties oproept die hij opgeroepen wil zien. Toegegeven, je kan niet ontkrachten dat een PVV of FvD op standpunten extreemrechts is, omdat de definitie daarvan hartstikke subjectief is. Maar als je gewoon aansluit op de definities die een AIVD hanteert, dan is het flagrante onzin natuurlijk. En dat weet hij ook best, maar trollen blijft leuk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169887279
Fylax, je kunt nu lid worden van de BaudetJugend

https://forumvoordemocratie.nl/jfvd
standaarddrinker
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:40:36 #225
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_169887295
Hier hebben ze imo wel een behoorlijke steek laten vallen. Jongeren voor Democratie - dus JVD - klinkt veel aantrekkelijker. Dan heb je ook meteen een lit slagzin.

Wie voelt zich nou niet aangetrokken tot een dergelijke titel? Nou goed, ik dus, maar dat is omdat ik de partij al ken en het 10 keer niks vind. Maar dat terzijde.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_169887331
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:40 schreef richolio het volgende:
Hier hebben ze imo wel een behoorlijke steek laten vallen. Jongeren voor Democratie - dus JVD - klinkt veel aantrekkelijker. Dan heb je ook meteen een lit slagzin.
Ik denk niet dat de JOVD blij zou zijn met die afkorting, JFVD geeft dan toch minder kans op verwarring.
pi_169887345
standaarddrinker
pi_169887363
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk wederom dit persoonlijke geneuzel... Beseffen jullie wel dat dit enkel maar het geschetste beeld bevestigt?

Maar als een partij op haar belangrijkste onderwerpen gewoon een extreemrechtse club als voornaamste geestverwant ziet, is het dan echt zo gek om dit beeld te ontwikkelen?
Laatste post van mij aan jou. Met die insteek is het CDA ook extreemrechts, op gebied van immigratie hebben ze immers ook veel overeenkomsten met de PVV en zowel CDA als FvD afficheert zich niet als anti-islam en is dus ook niet voor verboden op de Koran of op moskeeën. Specifiek benoemen wat er precies extreemrechts is aan FvD doe je niet, het enige wat je zegt is dat ze op gebied van immigratie overeenkomsten hebben en dat Baudet voorheen PVV heeft gestemd. Sterk hoor.

Alleen al het feit je dat je het gesprek niet eens hebt gezien en niet ingaat op wat Baudet daar zegt over links/rechts, waar hij zelf staat in het politiek spectrum en het afdoet als een reclamefilmpje laat zien dat je elk argument naast je neerlegt en je je eigen onzin maar weer gaat rondbazuinen hier.

:W
pi_169887394
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat dat nu eenmaal associaties oproept die hij opgeroepen wil zien. Toegegeven, je kan niet ontkrachten dat een PVV of FvD op standpunten extreemrechts is, omdat de definitie daarvan hartstikke subjectief is. Maar als je gewoon aansluit op de definities die een AIVD hanteert, dan is het flagrante onzin natuurlijk. En dat weet hij ook best, maar trollen blijft leuk.
Verklap de clou nou niet!! Die associates daar distantieert hij zich juist telkens van!! :P
pi_169887535
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:33 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Je hanteert een bijzondere definitie van extreemrechts. Vandaar nogmaals de vraag: wat is jouw definitie? En waarom wijkt die af van de definitie die de AIVD gebruikt? Je zet nu immers meer dan 1,3 miljoen Nederlanders weg als extreemrechts, terwijl het er volgens de AIVD maximaal 300 zijn.

Voor mij voldoen partijen die de overheid actief op een bepaald geloof willen laten discrimineren helaas prima aan die definitie. En ja, daar zijn er teveel van wat mij betreft en dat moet benoemd kunnen worden.
quote:
Het is niet gezocht. Het is mogelijk en wat mij betreft daarom onwenselijk. Zoiets moet niet kunnen gebeuren, ook al gebeurt het in de praktijk zelden tot nooit. Het is hetzelfde als zeggen dat je niets te verbergen hebt en daarom de overheid bij iedereen toegang wil geven tot alle apparatuur en communicatie. In de praktijk zal de overheid hier niks geks mee doen, maar het is wel onwenselijk.
Ook dat is mij wederom wat te gezocht.
  donderdag 30 maart 2017 @ 16:56:19 #231
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_169887542
JFVD.. Hmm..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_169887553
Vanavond om 18;30gaat Roderick Veelo die Erik van Muiswimkel aanpakken op NPO Radio 1
(she/her)
pi_169887602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:44 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Laatste post van mij aan jou. Met die insteek is het CDA ook extreemrechts, op gebied van immigratie hebben ze immers ook veel overeenkomsten met de PVV
Dat zal wel een wat creatieve benadering van veel zijn dan ;)

quote:
en zowel CDA als FvD afficheert zich niet als anti-islam en is dus ook niet voor verboden op de Koran of op moskeeën.
Ware het niet dat Hiddema in de Telegraaf verklaarde op het gebied van immigratie en integratie de standpunten van de PVV te delen. Ze omschrijven het slechts wat subtieler...
quote:
Specifiek benoemen wat er precies extreemrechts is aan FvD doe je niet, het enige wat je zegt is dat ze op gebied van immigratie overeenkomsten hebben en dat Baudet voorheen PVV heeft gestemd. Sterk hoor.
Veel meer is er niet voor nodig. Ze geven aan het programma op dat onderwerp te delen met de PVV en beide kopstukken stemden eerder PVV.
quote:
Alleen al het feit je dat je het gesprek niet eens hebt gezien en niet ingaat op wat Baudet daar zegt over links/rechts, waar hij zelf staat in het politiek spectrum en het afdoet als een reclamefilmpje laat zien dat je elk argument naast je neerlegt en je je eigen onzin maar weer gaat rondbazuinen hier.

:W
Sorry maar discussie doormiddel van youtube begin ik gewoon niet aan. Vind ik een irritante en weinig relevante methode. Mijn excuus daarvoor.
pi_169887633
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:56 schreef Fylax het volgende:
Vanavond om 18;30gaat Roderick Veelo die Erik van Muiswimkel aanpakken op NPO Radio 1
Onderhand al wel in staat om wat kritischer naar dat tekstje van Veelo te kijken? Want erg veel soeps was dat ook niet.
Overigens is Van Muiswinkel veel vlotgebekter, dus of die aangepakt kan worden door een nieuwslezer is de vraag.
pi_169887667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:56 schreef Fylax het volgende:
Vanavond om 18;30gaat Roderick Veelo die Erik van Muiswimkel aanpakken op NPO Radio 1
Om maar eens één woordje te verdraaien:

"We moeten het front tegen de ErikJugend gaan verbreden. Val m aan waar je kan."

Zo, nu maar wachten tot de knokploegen van Erik of de popo voor de deur verschijnen, vaarwel lieverds :W
pi_169887751
Zijn die borrels trouwens all-in? :P
(she/her)
pi_169887832
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:44 schreef Sylv3se het volgende:
FvD afficheert zich niet als anti-islam
Nou ja, het is natuurlijk wel duidelijk waar FvD op doelt als ze het hebben over het gevaar van andere, dominante culturen en Baudet stelt ook onomwonden dat het christendom superieur is aan de islam. Dat is ook zo'n beetje de essentie van Baudet's overtuiging: dat twee dominante culturen niet 'bij elkaar' kunnen bestaan en dat dat onvermijdelijk tot botsingen leidt. Dat maakt je op zich nog niet anti-islam in zijn algemeenheid; zolang ze maar wel uit de buurt blijven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169887988
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:10 schreef nostra het volgende:

[..]

Nou ja, het is natuurlijk wel duidelijk waar FvD op doelt als ze het hebben over het gevaar van andere, dominante culturen en Baudet stelt ook onomwonden dat het christendom superieur is aan de islam. Dat is ook zo'n beetje de essentie van Baudet's overtuiging: dat twee dominante culturen niet 'bij elkaar' kunnen bestaan en dat dat onvermijdelijk tot botsingen leidt. Dat maakt je op zich nog niet anti-islam in zijn algemeenheid; zolang ze maar wel uit de buurt blijven.
Elke oprechte moslim zou stellen dat islam superieur is aan het christendom. Elke oprechte christen zou ook stellen dat het christendom superieur is aan de islam.
Waar het om gaat is of, en hoe, dat gevoel van superioriteit wordt vertaald in praktisch handelen / beleid, en inzake immigratie waar de grens van 'niet passend' ligt.
pi_169888008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:07 schreef Fylax het volgende:
Zijn die borrels trouwens all-in? :P
Lol

100 leden moet wel lukken lijkt mij?
pi_169888145
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:17 schreef gekkewiebel het volgende:
Elke oprechte moslim zou stellen dat islam superieur is aan het christendom. Elke oprechte christen zou ook stellen dat het christendom superieur is aan de islam.
Helemaal mee eens, alleen is Baudet geen oprecht christen, al dweept hij natuurlijk wel met veel elementen daarvan.

quote:
Waar het om gaat is of, en hoe, dat gevoel van superioriteit wordt vertaald in praktisch handelen / beleid, en inzake immigratie waar de grens van 'niet passend' ligt.
Precies en het antwoord op de eerste vraag zal ook zeker dat op de tweede beïnvloeden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 30 maart 2017 @ 17:46:51 #241
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169888590
quote:
2s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor mij voldoen partijen die de overheid actief op een bepaald geloof willen laten discrimineren helaas prima aan die definitie. En ja, daar zijn er teveel van wat mij betreft en dat moet benoemd kunnen worden.
Er is er maar 1 van en dat is de PVV. Bovendien is het hele idee achter extreemrechts dat ze geweld niet schuwen. Een bepaald geloof negatief discrimineren heet nog steeds anti-[insert geloof hier].

quote:
[..]

Ook dat is mij wederom wat te gezocht.
Tot het gebeurt. Help jij dan mee met het maken van een nieuw Plakkaat van Verlatinghe?
pi_169889490
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:56 schreef Fylax het volgende:
Vanavond om 18;30gaat Roderick Veelo die Erik van Muiswimkel aanpakken op NPO Radio 1
nuzo
(she/her)
pi_169889765
Zullen er echt genoeg mensen naar de jeugdafdeling gaan?
pi_169889807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Zullen er echt genoeg mensen naar de jeugdafdeling gaan?
ja
(she/her)
pi_169890486
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:28 schreef Fylax het volgende:

[..]

nuzo
Hoe was het?
pi_169891739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:07 schreef Fylax het volgende:
Zijn die borrels trouwens all-in? :P
Ik denk niet dat ze daar kinderchampagne schenken.
Penetrair geagiteerd.
pi_169891982

Live Jones met die Brit die ook bij de aanslagen aanwezig was

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 20:36:42 ]
pi_169892064
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Leuk wederom dit persoonlijke geneuzel... Beseffen jullie wel dat dit enkel maar het geschetste beeld bevestigt?

Maar als een partij op haar belangrijkste onderwerpen gewoon een extreemrechtse club als voornaamste geestverwant ziet, is het dan echt zo gek om dit beeld te ontwikkelen?
In de perceptie van een GL-adept zijn rechtse partijen al snel 'extreemrechts'.
  donderdag 30 maart 2017 @ 20:36:24 #249
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169892253
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:25 schreef LelijKnap het volgende:

Live Jones met die Britt die ook bij de aanslagen aanwezig was
Alex Jones :') Nog nooit zo'n ongelooflijke flapdrol gezien.
pi_169892271
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:36 schreef Tocqueville het volgende:

[..]

Alex Jones :') Nog nooit zo'n ongelooflijke flapdrol gezien.
Klopt :P Maar z'n gast (Robbinson) gaf op het moment toen ik 't deelde wat interessante info mee

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2017 20:37:52 ]
pi_169892309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:37 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Klopt :P Maar z'n gast (Robbinson) gaf op het moment toen ik 't deelde wat interessante info mee
Nu ook
pi_169892314
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:38 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Nu ook
idd
pi_169892673
'At this rate the entire parlement will be muslim'
  donderdag 30 maart 2017 @ 22:23:29 #256
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169896745
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
(she/her)
pi_169896768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:55 schreef Fylax het volgende:
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
5000 euro per jaar.

Ben je nu twee keer lid?
pi_169896790
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:55 schreef Fylax het volgende:
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
Top!
pi_169896849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:55 schreef Fylax het volgende:
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
Ben jij lid? Je weet dat een bijeenkomst niet in de speeltuin is he?
pi_169896855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:55 schreef Fylax het volgende:
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
meer dan 100 :D
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:03:01 #262
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169896897
Wow :7
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  donderdag 30 maart 2017 @ 23:05:57 #263
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_169896980
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 22:55 schreef Fylax het volgende:
De Jongerenorganisatie heeft al 1000 leden *O*

https://forumvoordemocrat(...)nen-6-uur-1000-leden
Keurig. _O_
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_169897137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:41 schreef 6star6lord6 het volgende:
Zullen er echt genoeg mensen naar de jeugdafdeling gaan?
Teller al op 1000 (zeggen ze..). Das wel heel snel.

Hopelijk worden die ook een beetje doorgelicht :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_169898662
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 16:35 schreef nostra het volgende:Omdat dat nu eenmaal associaties oproept die hij opgeroepen wil zien. Toegegeven, je kan niet ontkrachten dat een PVV of FvD op standpunten extreemrechts is
Dat kan je makkelijk ontkrachten.
Hun ideen over migratie wijken misschien af van het mainstream standpunt.
Maar geen van beide hebben in hun plan staan dat ze die ideen op ondemocratische manier en met geweld willen realiseren.
pi_169899152
pi_169899487
quote:
msm btfo
pi_169899528
quote:
Dan moet-ie resurrectionis zelf ook wel goed schrijven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_169899546
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 00:35 schreef bluemoon23 het volgende:

Dat kan je makkelijk ontkrachten.
Het is afhankelijk van je definitie, dat bedoelde ik. Maar goed, dat wordt een semantische discussie en is verder niet zo boeiend.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 31 maart 2017 @ 07:39:31 #270
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_169899646
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 06:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan moet-ie resurrectionis zelf ook wel goed schrijven.
_O-
pi_169900441
https://twitter.com/Sywert/status/847698555288526848

Totaal niet verdacht allemaal.....
pi_169900561
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:05 schreef robin007bond het volgende:
https://twitter.com/Sywert/status/847698555288526848

Totaal niet verdacht allemaal.....
Net of jij dit boek ooit zelf gelezen hebt ...
pi_169900582
Hmmm, hier weet ik niet zo goed wat ik op moet zeggen. Komt wel over als expres, misschien om te provoceren? Ik weet 't niet. Ik kijk het allemaal wel even aan.
(she/her)
pi_169900627
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:17 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Net of jij dit boek ooit zelf gelezen hebt ...
Klopt de analyse van Sywert niet?
pi_169900660
Sywert :') __!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 09:49:28 #276
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169900912
quote:
Waar ik wel wat moeite mee heb is dat hij kennelijk niet altijd empirisch bewijs als een belangrijke factor ziet, maar hij bekijkt zaken vooral van de psychologische kant.

Ik heb op hem gestemd om te kijken hoe ze het gaan doen en voor de reuring, weet niet of ik nog een keer op deze partij ga stemmen. Maar we wachten af, ze krijgen 4 jaren om iets te laten zien. En daarbij hebben we nu de Brexit om te zien of een Nexit nou eigenlijk wel zo'n goed idee is.
pi_169900998
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:49 schreef Apekoek het volgende:

En daarbij hebben we nu de Brexit om te zien of een Nexit nou eigenlijk wel zo'n goed idee is.
Heb je daar werkelijk de Brexit voor nodig :P?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:04:00 #278
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169901108
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Heb je daar werkelijk de Brexit voor nodig :P?
Ja zeker! Er is geen beter onderzoek dan een real-life experiment. Niemand kan je verzekeren dat een Nexit alles beter zal maken, maar ik heb op FvD gestemd dat er wel wat kritischer naar gekeken mag worden.
pi_169901147
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ja zeker! Er is geen beter onderzoek dan een real-life experiment. Niemand kan je verzekeren dat een Nexit alles beter zal maken, maar ik heb op FvD gestemd dat er wel wat kritischer naar gekeken mag worden.
Dat een Brexit of Nexit rationeel gezien geen erg goed idee is heb je dat real-life experiment toch niet echt voor nodig? Daaruit zal enkel blijken dat het iedereen veel geld kost.
pi_169901211
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:17 schreef sol1taire het volgende:

[..]

Net of jij dit boek ooit zelf gelezen hebt ...
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt de analyse van Sywert niet?
Fylax reageert tenminste nog op het bericht zelf. Is het te pijnlijk voor jullie waardoor jullie maar moeten wijzen naar de boodschapper?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:29:06 #281
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169901450
Uit Drieu la Rochelle citeren is vermoedelijk gewoon een provocatie van Baudet. Vanwege diens geschiedenis is Drieu la Rochelle licht not-done in elitaire kringen (alhoewel nog steeds weel regelmatig gelezen), dus het zal wel weer een subtiele manier van het tonen van intellectuele rebellie zijn.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 10:30:14 #282
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169901464
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat een Brexit of Nexit rationeel gezien geen erg goed idee is heb je dat real-life experiment toch niet echt voor nodig? Daaruit zal enkel blijken dat het iedereen veel geld kost.
Wij doen veel aan export wereldwijd, het versturen van grotere industriele goederen buiten EU landen kost altijd veel tijd en papierwerk en dus geld. Wij doen ook veel zaken met de UK dus wil eens zien hoe zich dat ontwikkelt. De interne markt van de EU geeft bedrijven wel bepaalde voordelen, alleen is het in balans is de vraag? Daar is de Brexit een goede real life case voor.
pi_169901837
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:30 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Wij doen veel aan export wereldwijd, het versturen van grotere industriele goederen buiten EU landen kost altijd veel tijd en papierwerk en dus geld. Wij doen ook veel zaken met de UK dus wil eens zien hoe zich dat ontwikkelt. De interne markt van de EU geeft bedrijven wel bepaalde voordelen, alleen is het in balans is de vraag? Daar is de Brexit een goede real life case voor.
Ben bang dat het zowel ons als het VK export en welvaart zullen kosten. Zie eigenlijk geen realistische andere optie.
pi_169901873


w/ w/ w/ w/ w/
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:04:34 #285
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_169902059
quote:
9s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:52 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ben bang dat het zowel ons als het VK export en welvaart zullen kosten. Zie eigenlijk geen realistische andere optie.
Jep! Al denk ik dat er na 2 jaar goede handelsverdragen tot stand komen, de show must go on. Dan zien we het uiteindelijke effect, hoe negatief of positief is het vanaf dan?
pi_169902159
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Jep! Al denk ik dat er na 2 jaar goede handelsverdragen tot stand komen, de show must go on. Dan zien we het uiteindelijke effect, hoe negatief of positief is het vanaf dan?
Als de Britten een echte Brexit willen, dan komt nadenken over nieuwe verdragen pas na die twee jaar wellicht een keer aan de orde. Voordat het allemaal op orde is ben je dan zo tien jaar verder vanaf nu.
Maar hoe dan ook, de integratie van de markten zal minder zijn dan nu en economisch dus minder gunstig.
pi_169902167
Het sprekent toch boekdelen dat de EU nu 'hard' z'n mannetje zal moeten staan in de onderhandelingen omdat anders iedereen wegloopt uit het euroclubje? Blijkbaar zijn de voordelen van lidmaatschap helemaal niet zo duidelijk, of is de belans zoek tussen de paar voordelen en de legio problemen.

"Ohh nee UK mag niet zomaar in de customs union want dan zouden ze de voordelen plukken", maar Turkije houden we wel gewoon in de customs union, ook al is kans op lidmaatschap gewoon nul? :')
pi_169902353
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:10 schreef gekkewiebel het volgende:
Het sprekent toch boekdelen dat de EU nu 'hard' z'n mannetje zal moeten staan in de onderhandelingen omdat anders iedereen wegloopt uit het euroclubje? Blijkbaar zijn de voordelen van lidmaatschap helemaal niet zo duidelijk, of is de belans zoek tussen de paar voordelen en de legio problemen.

"Ohh nee UK mag niet zomaar in de customs union want dan zouden ze de voordelen plukken", maar Turkije houden we wel gewoon in de customs union, ook al is kans op lidmaatschap gewoon nul? :')
Nee, een systeem van wel de lusten, niet de lasten zal niet geaccepteerd worden. Er moeten nu nieuwe afspraken gemaakt worden, dan doet een decennia oud associatieverdrag met Turkije er minder toe.
En voor de Britten staat de weg naar een relatie naar Zwiters of Noors model gewoon open. Echter dat krigjt May in eigen huis niet verkocht. De voorwaarden vanuit de EU zijn eigenlijk vrij helder en logisch.
pi_169902506
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, een systeem van wel de lusten, niet de lasten zal niet geaccepteerd worden. Er moeten nu nieuwe afspraken gemaakt worden, dan doet een decennia oud associatieverdrag met Turkije er minder toe.
En voor de Britten staat de weg naar een relatie naar Zwiters of Noors model gewoon open. Echter dat krigjt May in eigen huis niet verkocht. De voorwaarden vanuit de EU zijn eigenlijk vrij helder en logisch.
Me dunkt dat de politieke implosie toch ook vooral het gevolg is van het deel dat zich niet neer wil leggen bij de referendumuitslag. De tranen van Timmermans en Juncker zijn niets vergeleken met de hysterische eurofilie die het remain kamp zich daar toeëigent. Ondertussen ook nog blèren om een tweede referendum op moment dat het (enigszins..) duidelijk is wat de situatie wordt na de definitieve breuk. Als je zo'n referendum plaats laat vinden weet je natuurlijk al direct dat je een no-deal/bad-deal gaat krijgen met de EU, immers de EU zal alles op alles stellen om bij het 2e referendum >50% stemmen te krijgen.
M.a.w.: probleem is niet neerleggen bij uitslag, zowel door de EU niet als door het stugge remaindeel niet.
pi_169902663
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 10:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

[..]

Fylax reageert tenminste nog op het bericht zelf. Is het te pijnlijk voor jullie waardoor jullie maar moeten wijzen naar de boodschapper?
Ik kan de passage zelf niet lezen, dus er is niets voor mij om op te reageren. Blijkbaar gaat het over jaloezie ... zou niet weten waarom dit voor mij pijnlijk zou moeten zijn.
Waarom ik op jou post reageerde is omdat je, net als ik, geen idee hebt waar het over gaat, maar daar dan toch een oordeel aan vast plakt.
pi_169902736
Wel apart hoe de referendum-/Baudethaters (synoniem) vrolijk roepen dat de 'Nee' uit monde van een hard-to-get meisje immer gerespecteerd dient te worden want anders ben je misogynist rapist, maar dat de 'Nee' bij een volksraadpleging eigenlijk een 'Ja' betekent, want het stemvolk snapt niks en bij dat volk mag je zeker wel nee=ja stellen :')
pi_169902803
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:29 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Me dunkt dat de politieke implosie toch ook vooral het gevolg is van het deel dat zich niet neer wil leggen bij de referendumuitslag. De tranen van Timmermans en Juncker zijn niets vergeleken met de hysterische eurofilie die het remain kamp zich daar toeëigent. Ondertussen ook nog blèren om een tweede referendum op moment dat het (enigszins..) duidelijk is wat de situatie wordt na de definitieve breuk. Als je zo'n referendum plaats laat vinden weet je natuurlijk al direct dat je een no-deal/bad-deal gaat krijgen met de EU, immers de EU zal alles op alles stellen om bij het 2e referendum >50% stemmen te krijgen.
M.a.w.: probleem is niet neerleggen bij uitslag, zowel door de EU niet als door het stugge remaindeel niet.
Beetje warrig verhaal.
Maar volgens mij heeft de EU zich volledig neergelegd bij de uitslag en ligt het scenario al tijden klaar. De vertragingstactiek komt vooral bij de Britten vandaan. Die hebben immers het meeste te verliezen bij een Brexit.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:52:23 #293
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169902834
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 09:05 schreef robin007bond het volgende:
https://twitter.com/Sywert/status/847698555288526848

Totaal niet verdacht allemaal.....
Nee, ik vind dat totaal niet verdacht inderdaad. Baudet heeft een gezonde interesse in literatuur, hij leest veel en kiest boeken in alle smaken en soorten. Hij heeft ook boeken van Arnon Grunberg gelezen, hoewel hij daar weinig plezier aan beleefde. Maar hij heeft ze wel gelezen. Dat is het punt. Waarschijnlijk heeft hij ook wel eens een biografie van Che Guevara gelezen, en Mussolini, en Gandhi.

Wat jij doet is zo kinderachtig. Er is ook een boek en film verschenen waarin Adolf Hitler terugkwam in de 21e eeuw. Ik heb dat met veel plezier bekeken. Ben ik nu ook een Nazi die stiekem hoopt op de terugkeer van het Derde Rijk? :')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 11:53:16 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169902853
Don't feed troll }:|
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:59:42 #295
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169902951
Laatst een boek gelezen over de SS divisie Dirlewanger. Wat zou dat van mij maken?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169903020
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Wel apart hoe de referendum-/Baudethaters (synoniem) vrolijk roepen dat de 'Nee' uit monde van een hard-to-get meisje immer gerespecteerd dient te worden want anders ben je misogynist rapist, maar dat de 'Nee' bij een volksraadpleging eigenlijk een 'Ja' betekent, want het stemvolk snapt niks en bij dat volk mag je zeker wel nee=ja stellen :')
Goede vergelijking wel.
Feyenoord Rotterdam
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 31 maart 2017 @ 12:07:47 #297
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169903085
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:59 schreef Mani89 het volgende:
Laatst een boek gelezen over de SS divisie Dirlewanger. Wat zou dat van mij maken?
Daar staat de doodstraf op.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169903143
Toen ik naar de boekenbeurs ging kwam ik terug met 3 boeken over ontvoeringen.


Maar heb geen behoeft om mensen te ontvoeren.
Ik vind het ook leuk op Wikipedia te lezen over verschillende manieren van martelen, gewoon uit interesse..

Ik vind planet earth ook leuk, maar hoef geen huisdieren
Hell To The Liars
pi_169903190
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beetje warrig verhaal.
Maar volgens mij heeft de EU zich volledig neergelegd bij de uitslag en ligt het scenario al tijden klaar. De vertragingstactiek komt vooral bij de Britten vandaan. Die hebben immers het meeste te verliezen bij een Brexit.
Hm, ik doelde met "als je zo'n referendum laat plaatsvinden" op een mogelijk vervolgreferendum, waar de zin ervoor dus over gaat. Met (alleen al het opperen van) zo'n tweede referendum is er alle reden voor Bremainers en voor EU-behoeders om NIET tot een deal te komen. Onduidelijkheid = meer angst in UK voor een slecht toekomstscenario = nog meer roep om 2e referendum + meer steun voor Bremain.

De EU heeft geen enkele "rationele" (voor jou betekent dat economisch zo ongeveer toch?) reden om moeilijk te doen over een fatsoenlijke deal. Enige reden om moeilijk te doen is zelfbehoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door gekkewiebel op 31-03-2017 12:21:49 ]
pi_169903317
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Wel apart hoe de referendum-/Baudethaters (synoniem) vrolijk roepen dat de 'Nee' uit monde van een hard-to-get meisje immer gerespecteerd dient te worden want anders ben je misogynist rapist, maar dat de 'Nee' bij een volksraadpleging eigenlijk een 'Ja' betekent, want het stemvolk snapt niks en bij dat volk mag je zeker wel nee=ja stellen :')
Bedankt dat je je reactie zelf samenvat in die laatste smilie.
pi_169903409
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 12:23 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt dat je je reactie zelf samenvat in die laatste smilie.
Dit had een quote van mij kunnen zijn had jij hem niet al eerder geschreven:

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 09:24 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Jou kan ik dus ook niet meer serieus nemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')