SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
Toro Rosso (Renault R.E.17)
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
Haas VF-17 (Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
Sauber C36 (Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal WehrleinJa doei.
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Oh dat heb ik niet nodig dan, ik ben sowieso de beste hier.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:
[..]
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Max moet alleen geduldiger worden. Als het even tegenzit dan heeft hij imo nogal de neiging om zijn banden kapot te jagen om tegenstanders voorbij te komen. En hij gaat bij de start risico niet bepaald uit de weg. Maar race snelheid is er wel idd.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 11:08 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
Wat een onzinquote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ik was al een newbie toen Jos het goed deed.... nou goed... die deed het eigenlijk maar matig. Kon zijn teamgenootje amper verslaan. Prutser. Toen al vonden mensen mij hier een newbie (ok ok... toen was er nog geen fok) en nu vinden ze dat ook.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:
[..]
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Dit jaquote:Op dinsdag 14 maart 2017 11:41 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
Ja, ik ben ook wel tegen het 'endurance' racen in de Formule racerij, anderzijds blijft het ook wel een bepaalde spanning wat de uitkomst van de race kan beinvloeden en ook in de jaren 90 hebben we wel eens stilvallers gezien met brandstof te kort. Daar ben ik dan weer niet op tegen en dat laat zowel de technische kant als de humane kant van de sport zien. Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg. Prachtig historisch document. Ook in de FormulA-E zie je het terug. Diegene die het best met de auto-accus omgaat wint het op het eind van diegene die teveel hebben lopen stampen. Het veld kruipt weer dichter op elkaar en er word tot de finish geraced, en dan ben ik toch wel weer voor die brandstof/energie besparing, hoezeer het elkaar ook tegenspreekt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:00 schreef Ferry_76 het volgende:
'Teams bang voor brandstoftekorten'
Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.
Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
Dat was zijn eigen fout, hij schakelde terug naar de een in plaats van de twee waardoor de achterkant blokkeerde.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg.
quote:I had done it correctly maybe 30 times during the race, and I was in what commentators like to call "a comfortable lead", when I went down one gear too far and selected first instead of second. I immediately felt the rear wheels lock and I knew there was no time to pull in the clutch or catch the car some other way. I had begun my irreversible journey towards the gravel, and the Monza gravel is deep.
It was over within seconds. My car was buried up to the gearbox; there was no way out.
In that moment I was overcome by an enormous sense of disappointment. I wanted to win at Monza so much. It was tight in the world championship chase and I wanted a greater margin, but I wanted to win the race - to win at Monza - even more.
The emotions came at me in a torrent. I almost stumbled away from the car, heading for the trees, not feeling anger - which is what you usually feel, excoriating yourself after making such a mistake - but instead sadness. In my career I have won at great, historic, evocative circuits such as Monaco, Spa-Francorchamps, Indianapolis, Silverstone and Suzuka, but here at Monza victory had been wrenched from my grasp not by some contrivance of fate but by my own blunder.
I sat down under a tree to collect my emotions, but it was futile. I cried.
I went on to win the championship that year - thank goodness - but it would always have haunted me if I had not won it because of that mistake. So now it is okay, after a fashion, and I can put that sadness to bed.
But still I dearly wish I could say I had won a Grand Prix at Monza!
Euh...twitter:ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Wat al een tijdje rond ging gaat dus door, gaafquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:Euh...twitter:ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
[ afbeelding ]
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen.
uh... ik zou niet weten hoe dat moet.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.
Other Calendars --> Add by URL -->quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
uh... ik zou niet weten hoe dat moet.
Hoe werkt dat op mijn mobiel? Want daar heb ik al standaard een Google agenda. Maar geen idee hoe ik ze dan allemaal er in één keer in kan zetten. Andere jaren deed ik ze er altijd allemaal handmatig inzetten.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Other Calendars --> Add by URL -->
0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com
Ook gewoon toevoegen. Edit --> add --> url.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Hoe werkt dat op mijn mobiel? Want daar heb ik al standaard een Google agenda. Maar geen idee hoe ik ze dan allemaal er in één keer in kan zetten. Andere jaren deed ik ze er altijd allemaal handmatig inzetten.
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ook gewoon toevoegen. Edit --> add --> url.
Is geen geldige url, zegt ie.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Other Calendars --> Add by URL -->
0qhu92psu38a38uus87ruhsvbls51rtj@import.calendar.google.com
Afschuwelijk..quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.f1fanatic.co.u(...)ew-sponsorship-deal/
[ afbeelding ]
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:31:42 @ForceIndiaF1 On Wednesdays we wear pink 😉 #PrettyInPink https://t.co/82VLG3jDrq reageer retweet
Reden ze ook al in de DTM mee.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Slimme marketing ! Auto zal zo meer gegoogled worden, op meer foto's staan, meer airtime krojgen en meer over gesproken worden. Dat effect zouden ze nooit krijgen met hun saaie zilveren livery. Die tevens ook weer leek op op d MGP'squote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef Floriz87 het volgende:
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter.
Geen BWT kleur?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:02 schreef XL het volgende:
Waarom roze? Dat is op het eerste gezicht geen BWT kleur....
Ook mijn eerste gedachte inderdaadquote:
Vind het ook vele malen beter!quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:13 schreef Racerblade het volgende:
Ik vind het een flinke verbetering ten opzichte van de originele livery.
quote:Op dinsdag 14 maart 2017 14:14 schreef Floriz87 het volgende:
Nu nog een blonde vrouw erin met haar haren los (speciale helm voor ontwerpen zodat dit kan). Gewoon een vent hierin staat voor geen meter.
Nice!quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:Euh...twitter:ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
[ afbeelding ]
nee joh, gewoon Button contracteren (pink for papa )quote:Op dinsdag 14 maart 2017 16:10 schreef bloodymary1 het volgende:
Misschien kunnen ze vragen de oude helm van Jacques Villeneuve te lenen, daar zat dezelfde kleur rose in.
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:51 schreef Meike26 het volgende:
Tof, beter dan de saaie livery die ze hadden
Sophie Floersch over een paar jaar.quote:
Die rijdt komend jaar al met zo'n roze wagen.quote:
quote:Vandoorne moet alleen maar Alonso verslaan’
Jacques Villeneuve heeft eindelijk weer eens van zich laten horen. Na een lange winterperiode begon het al enigszins saai te worden zonder een opmerking van de oud Formule 1-coureur, maar gelukkig begint het seizoen weer bijna. Ditmaal heeft Villeneuve geen kritiek maar een goed advies voor een van de nieuwkomers in het veld: Stoffel Vandoorne.
Stoffel Vandoorne begon zijn campagne met McLaren zeer slecht. Tijdens de wintertest stond hij vaker naast de wagen dan dat hij erin zat. De situatie is zorgwekkend, ziet ook Villeneuve. “Het is geen gemakkelijke start voor Stoffel”, zei hij tegenover de Belgische televisiezender RTBF. “Het enige wat hij nu kan doen is Fernando Alonso verslaan. Het is nog altijd beter om bij Mclaren te rijden dan thuis op de bank te zitten tijdens de eerste Grand Prix.”
Podiumplekken of zelfs overwinningen hoeft Vandoorne dus niet te verwachten in zijn eerste seizoen. Maar als hij zijn teamgenoot dit jaar kan verslaan laat Vandoorne zijn talent pas echt zien, aldus Villeneuve. “Hij rijdt naast een man met heel veel talent, waar hij zich aan op kan trekken. Hoe hij zich staande houdt naast Alonso zal bepalen of hij succesvol wordt of niet in de Formule 1. Als hij nu naast een andere nieuwkomer zat, dan had het niets gezegd als hij de betere was. Dan had dat niets betekend.”
Het wordt voor Vandoorne dus cruciaal om Alonso te verslaan, maar Villeneuve is overtuigd van het talent van de jonge Belg. “Hij is een professionele coureur en hoefde niet eens geld mee te brengen om te mogen rijden. Dat is vandaag de dag heel bijzonder, dus daar mag hij best trots op zijn”, sluit Villeneuve af.
Precies, vandaar.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die rijdt komend jaar al met zo'n roze wagen.
[ afbeelding ]
In ieder geval twee roze helmen las ik.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:11 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dit. [ afbeelding ] Geeft ook weer wat extra kleur aan de grid. Ben alleen wel benieuwd naar de race overalls.
Niet zo zuur. Zelfs #Hülkenberggod maakt er grappen over. https://twitter.com/HulkHulkenberg/status/841732090823598080quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
Echt hè. Tenenkrommend weer.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
je zou je maar druk maken over anderen hun grappen en er vervolgens om gaan janken op een forum.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 20:18 schreef Beach het volgende:
Je zal je maar zo druk maken om een kleur en er vervolgens vele flauwe grappen over posten op een forum.
Verstoppertje spelen, of realisme.quote:Niemand heeft zich al echt in de kaart laten kijken", denkt de oud-coureur. "Een heleboel is nog onduidelijk. Maar als de race in Melbourne bij dezelfde temperaturen plaats zou hebben gevonden, dan zou Ferrari absoluut aan kop gaan
Beide denk ik zo.quote:Op woensdag 15 maart 2017 07:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.html
[..]
Verstoppertje spelen, of realisme.
Beide. Kimi reed met twee vingers in de neus 1.18,6 op Barcelona, terwijl de Bull 0,8 seconde tekort kwam. Het is echter de vraag hoe beide teams zich doorontwikkelen en hoe zwaar de bolides waren bij het zetten van de snelste tijden. Dat is koffiedik kijken.quote:Op woensdag 15 maart 2017 07:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/formule-(...)ocerend-ferrari.html
[..]
Verstoppertje spelen, of realisme.
Heeft ie lang moeten nadenken over de onzin die hij verzint?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef Smacked_Actor het volgende:
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..
[..]
Nou, toch niks mis met dit artikel?quote:Op dinsdag 14 maart 2017 19:07 schreef Smacked_Actor het volgende:
Villeneuve heeft zijn kristallen bol weer eens afgestoft..
[..]
Hij heeft wat betreft Vandoorne gewoon gelijk, maar dat had iedereen wel kunnen verzinnenquote:Op woensdag 15 maart 2017 12:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heeft ie lang moeten nadenken over de onzin die hij verzint?
Dat ze die gast gewoon negeren, komt alleen maar debieligheid uit z 'n mond.
Ja en is ook wel redelijk makkelijk gezegd. Rij Alonso er maar even af.quote:Op woensdag 15 maart 2017 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij heeft wat betreft Vandoorne gewoon gelijk, maar dat had iedereen wel kunnen verzinnen
Zeker en dat gaat niet zomaar lukken. Het belangrijkste is dat Stoffel zich gedurende het jaar ten opzichte van Alonso sterk verbetert.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:13 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja en is ook wel redelijk makkelijk gezegd. Rij Alonso er maar even af.
Artikel klopt hier al niet, zijn campagne met McLaren begon vorig jaar al en hij haalde het eerste punt voor het team. Dit seizoen heeft hij wel een valse start inderdaadquote:Stoffel Vandoorne begon zijn campagne met McLaren zeer slecht.
Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:44 schreef Hanschje het volgende:
Well done Baku.
gaat worden: Bye bye Baku.
https://www.f1today.net/n(...)race-in-azerbeidzjan
Klinkt als einde verhaal Baku na afloop van het contract, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de race met de 2017 autos.
Zoals jouw ondertitel het al goed verwoordt: Bwoah.quote:
Maar Azerbeidjan ligt in Europa.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.
Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren.
Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.quote:Op woensdag 15 maart 2017 13:54 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Of tijdens. India en Korea hebben ook niet kunnen voldoen aan hun initiële contract, geloof ik.
Desondanks verdient Baku nog wel een kans vind ik. Supportraces waren vorig seizoen zeer vermakelijk (toegegeven, voornamelijk omdat er een paar incapabele coureurs rondreden), ik vind sowieso dat nieuwe circuits vaak te snel veroordeeld worden omdat ze niet in Europa liggen. Vandaag de dag is er nog steeds gezeik op Bahrein en China, ondanks dat ze vaak vermakelijke races produceren.
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.
Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.
Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.
In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.
Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?
Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Kan het minder cryptisch?quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komtquote:Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Kan het minder cryptisch?
Nog maar 1 week .
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen?quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt
Mit Kai dabei!quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo
Wishful thinking of....?quote:
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.quote:
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.
Dat is wel wat anders
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrekquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegtquote:
mijn voorspelling danquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:28 schreef THEFXR het volgende:
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
niemand leest artikelen, dat weet je tochquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.
http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japannersquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Alternative facts!quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.
http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordtquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.
Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopenquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
Als McLaren breekt met Honda zullen ze wel moeten. Dat is namelijk afgesproken tussen de leveranciers en de FIA toen Red Bull geen motor had.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
das best snel en het is nog maar de vraag of anderen willen/kunnen leveren.
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
wie zijn die geleerden?quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar als je de geleerden hoort dan kunnen de coureurs op dit moment niet vroeg op het gas. En dat ligt niet aan de motor, maar aan het chassis.
Heb je het door sasq geposte filmpje gezien? Daar zeiden ze het en eerder meldde onder meer Gary Anderson (niet die darter, maar de engineer) het al.quote:
______________quote:
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:28 schreef SnowOokami het volgende:
En toch blijf ik het raar vinden dat het Honda niet lukt om een goede F1 motor te ontwikkelen... en ze zijn toch al 3 jaar bezig
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die van vorig jaar was goed, alleen was de compressor te klein, doordat die binnen de motor zat.
Ze hebben hun hele motor aangepast en zijn nu weer op het niveau van 2 jaar geleden.
De andere leveranciers (vooral Renault) hadden in het begin ook problemen en die zijn al zes jaar bezig. Honda loopt dus 3 jaar achter op de anderen.
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:56 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Lullig voor ze als McLaren eruit stapt. Ze (Honda) hebben op 1 paard gewed, en die raken ze dan kwijt.
zal sauber nog bestaan dan?quote:Op donderdag 16 maart 2017 13:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat ene paard was een eis van McLaren (lees: Ron Dennis) zelf. Voor 2018 zouden ze een tweede team willen gaan voorzien (lees: Sauber)
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel.quote:
op zijn knieënquote:Op donderdag 16 maart 2017 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lees dat Häkkinen bij McLaren het zakenpartners naar de zin moet gaan maken. Dat klinkt wel een beetje dubieus...
ik snap hun keuze voor de 2016-motor, want het chassis dat ze hadden was belabberd, maar de kans is groot dat ze ook dit jaar weer achter de feiten aan gaan lopen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de nieuwe eigenaar? Dat verwacht ik wel.
Ze staan er nu beter voor dan de afgelopen jaren.
RBR werd pas kampioen nadat Renault uit de F1 was. Maar je hebt wel gelijk, ligt er alleen wiens motor je hebt. RBR vond namelijk dat ze met een klantenmotor van Ferrari ook geen kampioen konden worden en zijn toen overgestapt op Renault waarmee ze wel kampioen werden (toen er geen fabrieks Renault team was).quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:13 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat het een beetje naïef en kinderlijk gedacht was van Ron Dennis om te denken dat ze de jaren 80 konden laten herleven door met Honda in zee te gaan. In de recente geschiedenis met BAR en hun eigen fabrieksteam kon Honda namelijk ook al geen potten breken en de huidige powerunits zijn nog een stuk complexer. Dat lijkt me relevanter dan wat er eind jaren 80 gepresteerd is. De redenering van Ron Dennis dat je met een klantenmotor geen kampioen kunt worden klopt ook niet want RBR heeft immers het tegendeel al bewezen. Een titelsponsor had McLaren ook niet nodig volgens Dennis. Hij heeft wel wat twijfelachtige beslissingen gemaakt de afgelopen jaren en ik begrijp wel dat hij aan de kant geschoven is.
Hoe nu verder, misschien eens proberen om bij VAG of Toyota aan te kloppen. Anders met hangende pootjes terug naar Mercedes. Honda kan niet meer. Ze krijgen het niet voor elkaar, die conclusie mag je inmiddels wel trekken. McLaren kan zo niet door blijven gaan.
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Ford Cosworthquote:Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
Sheikh Mohammed bin Essa Al Khalifa schuift wel weer wat geld die kant op als ze dat nodig hebben.quote:Op donderdag 16 maart 2017 17:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
Kan mclaren het financieel überhaupt wel bolwerken zonder het geld van Honda?
Ze worden toch dik gesponsord?
Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.quote:'Kvyat didn't push Ricciardo as Verstappen does'
Max Verstappen is a much better teammate for Daniel Ricciardo than was his Red Bull predecessor. That is the claim of Dr Helmut Marko, having last year made the controversial decision to oust Daniil Kvyat and promote the teenage Dutchman Verstappen.
Russian Kvyat announced this week that his title dream is still alive, but his hopes will get a blow as Marko declares that Verstappen pushes Australian Ricciardo harder at the senior energy drink-owned F1 team. "Daniil Kvyat could not push Ricciardo as hard as Verstappen," he told Sport Bild. "Daniel had to learn how to deal with that but we've seen him get faster the more he was pushed," Marko added.
And the Austrian said he has no fear that the Ricciardo-Verstappen relationship will get out of control, in the way that Prost-Senna did. "A healthy rivalry on the track is the best thing that can happen to a team," said Marko. "But so far the competitive situation has not affected them in their work or privately. The two respect each other completely," he insisted.
However, Marko said it is Ferrari who will start the 2017 season closest to Mercedes, but he said Red Bull is determined to fight back. "Mercedes is still the favourite," he said, "because the engine will still be the decisive factor. Renault is making progress in steps. The first will be in Barcelona when we get the second stage of development."
of die er nog instapt nu dit seizoen alweer een afschrijfseizoen is moeten we nog maar afwachtenquote:Op donderdag 16 maart 2017 17:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze zouden voor 2018 een nieuwe (titel?)sponsor op het oog hebben.
En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:20 schreef Peterselieman het volgende:
VAG gaat het niet doen. Is te duur, zeker nu ze vanwege dieselgate even pas op de plaats maken.
Toyota zie ik ook niet snel gebeuren, omdat zij vol inzetten op het WEC. Daar hebben ze nog wat goed te maken vanwege vorig jaar
net als vorig jaar dusquote:Op vrijdag 17 maart 2017 09:51 schreef Floriz87 het volgende:
https://www.f1today.net/e(...)o-as-verstappen-does
[..]
Laatste stukje is mijns inziens eigenlijk het meest interessant. Marko plaatst RB dus achter Mercedes en Ferrari, maar hoopt gedurende het seizoen dichterbij te komen.
Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:07 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
net als vorig jaar dus
Met alleen kans als er problemen zijn bij MB of ze elkaar afrijden. Gewoon weer kut en kansloos dus
Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:14 schreef ShaoliN het volgende:
Hij zegt toch niks nieuws? Hij roept al de hele tijd dat Ferrari sterk oogde in de tests en dat ze het gat naar Mercedes nog niet dicht hebben.
Dat is waar. Ik hoopte eigenlijk op een bericht waarin Marko brult dat ze het licht uit de ogen van de Mercedes en Ferrari gaan rijden. Maar dat zal die niet gauw zeggen.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:16 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ach ja, je moet wat om de laatste week te vullen .
En Mercedes is wat betreft verkopen BMW voorbij gestreefd. Dus ja, geen idee wat het antwoord van de Zuid-Duitsers zal zijnquote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:04 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En BMW dan? Moet toch pijn doen dat de grote concurrent zo dominant is in de koningsklasse.
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Toch lees ik overal geluiden dat Ferrari Mercedes achterhaald heeft en er misschien wel voor ligt. Dus is het niet alleen Mercedes die moet uitvallen, maar ook Ferrari.
Whoops edit gemist.quote:De sharkfin is weg!?
Zie edit.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:30 schreef Hanschje het volgende:
Of Australië aankijken en daarna v
Is dat echt het 2016 chassis? Lijkt verdraaid veel op de 2017 versie namelijk. Denk dat de Sharkfin eerder een los onderdeel is.
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.
Dik filmpje Raikkonen WDC..quote:
Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 10:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari zal heel dicht bij de Merc zitten. Tijdens het snelste rondje van Kimi op Barcelona moet je maar eens letten op de stuurbewegingen. Daar kun je veel aan aflezen, want hoe minder hoe beter de auto is.
En hij wordt vergeleken met de nieuwe rijder van Mercedes. Is er ook een Red Bull filmpje?quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Op zich mee eens, maar hij gaat ook niet 100% van het rondje voluit. Als je niet voluit gaat heb je sowieso minder stuurbewegingen. Dat de wagem goed ligt is een feit, maar hoe goed is echt moeilijk in te schatten als iemand niet 100% gaat.
Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke?quote:Op donderdag 16 maart 2017 16:33 schreef Ferry_76 het volgende:
Even een vraagje tussendoor, aangezien hier genoeg liefhebbers zitten: In verband met een verhuizing ga ik afscheid nemen van mijn collectie Formule 1 tijdschriften. Nu kan ik ze bij het oud papier gooien maar misschien kan ik er hier nog iemand gelukkig mee maken?
Paar losse nummers vanaf 1995, volgens mij compleet vanaf 1998 en alles tot en met 2013 mag weg. Aangezien ze al geruime tijd in een schuur staan is de conditie niet 'mint' meer maar nog wel prima leesbaar. Gratis af te halen in Ede.
En verder ook nog Autovisies vanaf 1994 tot en met 2013 compleet en wat oudere losse nummers.
Hij heeft er al eenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 11:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dik filmpje Raikkonen WDC..
Godver, dan wéér een rijder die er mee nokt misschien na behalen van titel..
nee, die houd ik lekker zelf.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 12:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zitten daar RTL GP Magazines tussen en zo ja welke?
Jammerquote:
Ja.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Verklaar je nader.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Ja, die is dan een uur later. En je slaapt een uur minder, dus voor je gevoel een uur eerder.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 14:55 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
In het weekend van de eerste GP gaat bij ons ook weer de zomertijd in. Heeft dat nog consequenties voor de begintijd van de race (in NL)?
Door de zomertijd is de race in Nederland een uur later, dan dat die anders geweest zou zijn omdat in Australie de zomertijd een week later in gaat.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Zomer- en wintertijd lopen niet synchroon in alle tijdzones, waardoor het tijdsverschil tijdelijk een uur meer of minder kan zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:05 schreef Floriz87 het volgende:
Begintijd is een begintijd, die verandert niet. Ik snap oprecht je vraag niet.
Race start om:
16.00 uur (Australie)
07.00 uur (Nederland)
Edit: en het is dan 26 maart in beide landen.
Uiteraard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Ik snap em . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden .quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:13 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Mijn vraag was voornamelijk of er met de begintijd van 7:00 uur NL tijd al rekening was gehouden met de zomertijd die dan is ingegaan bij ons.
Mooi.quote:
Dat is mooi.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:15 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Ik snap em . Daar is dus inderdaad rekening mee gehouden .
7:00 uur CESTquote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:20 schreef Geralt het volgende:
Ow god krijgen we dit gekut weer
07:00 uur nieuwe tijd?
Slaap je ervoor en ga je daarna gelijk door.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:24 schreef AMDB het volgende:
Ah shit, dat is hier 1 uur 's nachts en ik moet de volgende ochtend redelijk vroeg op
Het is denk ik ook meer bedoeld als beeld van hun historie van afgelopen jaren. Denk dat iedere simpele ziel ook binnen McLaren snapt dat het er niet uitziet. Stukje teambuilding en blijven geloven in dit team blabla.. zeker nu ook hun flirt met Mercedes naar buiten is gekomen, dan breekt er op en naast de baan gewoon een ontzettend spannende periode aan, zeker als de betrouwbaarheid ver te zoeken is. Nu Mika Hakkinen ook weer bij het team betrokken is lijkt het mij echt een vorm van kukident, om de boel bij elkaar te houden.quote:
And it's gone!quote:Op vrijdag 17 maart 2017 15:50 schreef Beach het volgende:
https://twitter.com/McLarenF1/status/842710380287856645/photo/1
twitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 17-03-2017 om 14:08:20 Ever noticed @F1MikaHakkinen's unique pitstop technique? We reveal all in this exclusive clip. #TOONED https://t.co/mA44sR3SbB reageer retweet
Volgende week pas pannenkoek!!!quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...quote:
This can't be serious..quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:11 schreef klaasweetalles het volgende:
zo morgen om 2 uur weer de start ik verheug me er op
Pijnlijk voor Honda dit. Daarom zal die ook wel verwijderd zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Klaasweetnietallesquote:
quote:
quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
#Klaasweetniksquote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
Nog steeds geen probleem als die afspraken na 9.00 uur 's ochtends zijn omdat dan de race al weer afgelopen is.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 11:21 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
sukkel had je dat niet eerder kunnen zeggen, ik heb 2 afspraken zojuist verschoven naar volgende week zondag...
Te vroegquote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:12 schreef Sunri5e het volgende:
Iemand een idee hoe laat de uitzending zaterdag begint?
quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?
Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
Hoeveel vaders noemen hun zoon tevens hun vriend?quote:maar Max is natuurlijk ook gewoon mijn zoon en mijn vriend die je graag om je heen hebt.
Dat is een goeie vraag.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:34 schreef F1gamer het volgende:
Waar is WEST eigenlijks?
Pa jos mist zijn zoon: http://www.telegraaf.nl/t(...)impel_is_het___.html
maar meid toch, wat een eerste wereld problemen tochquote:
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 14:57 schreef potjecreme het volgende:
Ook lekker voor de andere kinderen van Jos om dit te lezen. Misschien tijd om nu meer tijd in hen te investeren?
Volgens mij ligt hij in scheiding met zijn huidige vrouw.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 15:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat dat weinig verschil maakt.. gescheiden is hij toch al en Victoria ziet hij dus sowieso in deeltijd, en met zijn huidge vrouw en kind zal hij dan waarschijnlijk naar Monaco verkassen.
Dus... lekker voor Honda die tweetquote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:51 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
dit was de betreffende tweet
Die schijnt een leven gekregen te hebbenquote:
Eerder een leven kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die schijnt een leven gekregen te hebben
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.quote:
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Ah oke, gelukkig, tja dat kan he.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Daar moet je tijd voor maken; slap excuusquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voor zover ik na kan gaan is er niets aan de hand, behalve geen tijd meer voor FOK! te hebben.
Don't shoot the messengerquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar moet je tijd voor maken; slap excuus
Ook daarbuiten een leven kwijt geraakt.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een leven op FOK! kwijtgeraakt, maar een leven erbuiten terug gekregen.
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeksquote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:23 schreef Sjemmert het volgende:
Maar hij heeft zomaar ineens niks meer van zich laten horen ? Hopelijk niks ernstigs dan...
Oke, hij is nog gewoon onder ons dus.quote:Op zaterdag 18 maart 2017 17:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij postte en dag na die MED nog in deze reeks
paar dagen geleden via Twitter al het een en ander langs gekomenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:33 schreef Geralt het volgende:
Iemand wat Manor onderdelen nodig?
http://www.gordonbrothers.co.uk/assets-for-sale/manorf1
Doe mij zo een motorhome. Weer eens wat anders ipv een saaie sleurhut.
Superleague Formula herinnering komt naar boven Kansloos format.. maar tjonge.. V12'squote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:43 schreef Montelly het volgende:
Bijna Super Sundays
Feyenoord & F1 omg
Die wagens warenquote:Op zaterdag 18 maart 2017 18:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Superleague Formula herinnering komt naar boven Kansloos format.. maar tjonge.. V12's
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.quote:Op zondag 19 maart 2017 03:43 schreef fathank het volgende:
Fossielen die blijven hangen bij het geluid van 20 jaar geleden
Sterker nog, zo'n 3 jaar geleden even bij de Nurburgring wezen kijken, VLN endurance kampioenschap, ik durf echt te beweren dat de Clio RS Trophy's daar meer en betere takke herrie maakten dan de F1 nu. Eind Mei ga ik mogelijk naar de training van de 24h, dan ga ik mijn stelling bijschaven of bevestigen (niet te letterlijk nemen).quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niksquote:Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.
Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kun je jammer vinden, ik ben zelf niet zo dol op het gejank maar het geluid van lagere toerengebieden en terugschakelen kan ik zeker waarderen. Maar het is een high tech sport en alles moet wijken voor snelheid, ze rijden ook niet meer met een batterij carburateurs en spaghetti-uitlaat omdat ik dat mooi vind, of de motor voorin.
Het gezeur erover past ook wel een beetje bij de (valse) nostalgie rondom de Formule1. Een aantal jaar geleden was er het geromantiseer van het turbo-tijdperk, maar die V6-jes en 4inlijns klonken ook niet zo denderend tov hun voorgangers. Ik denk dat je het gewoon moet nemen zoals het komt, accepteren dat de zoektocht naar snelheid leidend is en bewondering hebben voor het feit dat de energie die niet in de herrie gaat zitten in de voorwaartse snelheid terecht komt. Misschien is er nu iets anders om van te genieten, ik zou zeggen bewaar je nostalgie voor het verleden.
het is wel entertainment en snelheid dat is ook maar relatief, ze kunnen nog veel sneller dan ze nu doenquote:Op zondag 19 maart 2017 10:12 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd moet ik Weltsmets wel ergens gelijk geven. Ja ik houd ook van herrie en gejank, 100%.
Maar we leven in een tijd dat Elektrisch rijden steeds populairder word. Ook in de autosport zie je dat terug met de Formula E en de aankomende Roborace. En ik kijk daar stiekem best wel naar uit. De nerd in mij zegt toch wel dat dit erg tof kan worden. AI racers heb ik tot nu toe altijd in spelletjes gezien, nu worden het echte races tussen de beste software schrijvers.
En trek je het terug tot de normale straatauto's, Renault heeft afgelopen autobeurs een hothatch concept gelanceerd op basis van de Zoë. Dik 400pk uit enkel een elektrisch aangedreven wagentje. En dat Renault dan gelijk erbij vermeld dat ze hem niet gaan produceren is naar mijn idee echt een gemiste kans.
Dus ja, ergens moeten we wel genoegen nemen/accepteren dat het nu even minder is, wat nu als er 1 of andere techstudent in de toekomst een manier ontwikkelt om de elektro motoren een oorverdovend gejank te laten maken. Gewoon mechanisch en dus geen AI sound, het gehuil van de V-IRM treinen bijvoorbeeld, ook een gek maar gaaf geluid bij het optrekken. Laten ze dat eens met een paar decibel vergroten
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
Ik blijf toch wel kijken dat is het niet en op tv heb je ook minder last van het ontbreken ervan, maar live vond ik het echt een gemisquote:Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik wel. Al is het niet van het niveau van de F1, maar dat komt doordat ze lang zo hard niet gaan.
Dat vind ik belangrijker dan het geluid.
Ik snap wel dat het een bepaalde beleving geeft, maar dat is altijd bijzaak geweest. Geluid is het gevolg van, niet het doel.
En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.
Voor de verandering ben ik het een keer met Weltschmerz eens.
Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.quote:Op zondag 19 maart 2017 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 moet met zijn tijd meegaan. Niet blijven hangen bij motoren van 40 jaar geleden.
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boekenquote:Op zondag 19 maart 2017 10:24 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand. Het geluid hoeft ook niet exact hetzelfde te blijven, maar het is wel onderdeel van de beleving. Het is gewoon echt kut als je auto's voorbij ziet komen met een paar honderd km/u en ze klinken als de naaimachine van je moeder.
Wat een aannames gelijk weer.quote:Op zondag 19 maart 2017 08:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet met je eens, waarschijnlijk ben je nooit live naar een race geweest toen er nog wel 8 of meer cilinder motoren waren, de beleving is zonder gewoon minder, ik was bij de GP van Sao Paulo, wat toch één van de mooiste races van het jaar was maar het gebrek aan geluid vond ik echt jammer, de Porsches in het voorprogramma zaten minimaal op hetzelfde niveau.
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesprokenquote:Op zondag 19 maart 2017 11:15 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat een aannames gelijk weer.
Ik zat als 9 jarig jochie op Spa met mn vader en opa. En ik snap best dat geluid een toegevoegde waarde is. Maar F1 draait om innovatie, en hybride is daar een essentieel onderdeel van in deze tijd. Jankende v10s zijn geschiedenis.
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
jij noemt iedereen een fossiel die het geluid mist, over aannames gesproken
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!quote:Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Jij hebt ook overal verstand van hea.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Gelukkig doet niemand dat hier, dat scheelt jou een hoop ergernis!
Precies. Vroeger (80s 90s) waren de gaten veel groter tussen teams. Zat je lekker te kijken hoe Senna of Schumacher 3 seconden sneller waren dan de nr 3 en 4.quote:Op zondag 19 maart 2017 11:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Mensen die het geluid missen niet. Mensen die een drang hebben om alles uit het verleden te romantiseren en op basis daarvan mekkeren over technologische vooruitgang.
Nee, ik hou ook niet van zachtjes gejank, en ik hou van F1 omdat de technologie daar het meest op scherp staat en de coureurs en de belangen het grootst zijn. Het is ook een zwaarbevochten competitie tussen ingenieurs en ik respecteer de uitkomst van wat ze allemaal verzinnen om sneller te zijn.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus jij kijkt ook met plezier Formula E? Ik vind het helemaal niks
En coureurs die even een sigaret opsteken onder het bijtanken, remtrommels die te heet worden ruiken pas echt lekker en soms verbrandde er ook nog wat vlees.quote:Op zondag 19 maart 2017 09:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Houd toch op man. Het moet brullen en janken. Net zo goed als dat het naar smeulend rubber en benzine moet ruften langs de baan. Dat heeft niets met nostalgie te maken, maar met passie.
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.quote:Op zondag 19 maart 2017 10:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens en die zoektocht naar snelheid neem ik ook met een korreltje zout, er staan niet voor niets nog veel records uit 2004 in de boeken
ik weet het en wat ik al eerder zei, ik blijf toch wel kijken maar laat ik het zo zeggen, de verleiding om live naar een race te gaan is minder geworden.quote:Op zondag 19 maart 2017 12:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is niet alleen snelheid waar ze naar op zoek gaan. Het moet ook aantrekkelijk zijn door meer actie en competitie zonder dat het ten koste gaat van de veiligheid.
Elke keer als het volgens de FIA te snel gaat (en dus te gevaarlijk wordt) veranderen ze de technologie. Zo gingen we eind jaren '80 van de turbo's naar V10 en in 2005 van V10 naar V8.
Vervolgens gingen ze naar de hybride V6 om nieuwe autofabrikanten te trekken omdat die massaal afhaakten (Toyota, Honda). Ook Mercedes en Renault dreigden te stoppen.
Nu proberen ze met de huidige wagens het niveau van 2004 te bereiken om de F1 weer aantrekkelijker te maken. En gaan ze er waarschijnlijk over dat niveau heen.
quote:Op zondag 19 maart 2017 12:47 schreef franklop het volgende:
Over een week moeten we alweer 2 weken wachten voor de volgende race
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |