SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de constructeursSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?
Presentaties van de auto's:quote:Februari 20: Sauber F1, C36, Online
Februari 21: Renault Sport One, RS17, London (15.30uur NL tijd)
Februari 22: Sahara Force India, VJM10, Silverstone (15.00uur NL tijd)
Februari 23: Mercedes AMG Petronas, W08, Silverstone
Februari 24: Scuderia Ferrari, Fiorano (9.45uur NL tijd)
Februari 24: McLaren-Honda, MCL32, Woking
Februari 25: Willams-Mercedes, FW40, Waar dan ook xD
Februari 26: Red Bull Racing, RB13, Online
Februari 26: Scuderia Toro Rosso, STR12, Barcelona
Februari 26: Haas F1, VF17, Online
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.
Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.
De Agenda
Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina
De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.
#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal WehrleinTrots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
Ditquote:Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
wat jammer weerquote:Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Had niet anders verwacht, omdat Jinek niet echt thuis is in de sport.quote:
Nog steeds Jack en Robquote:Ziggo Sport en Max Verstappen slaan ook komend Formule 1-seizoen de handen ineen. Verstappen zal veelvuldig zijn opwachting maken in de Formule 1-uitzendingen van Ziggo Sport. Ook zal Max op maandag na de meeste races te gast zijn in het Ziggo Sport-programma Peptalk. Dat gebeurt of met een Skype-verbinding of hij is live aanwezig in de studio.
Vanaf 27 maart is Peptalk van 19:30 uur tot 20:30 uur op Ziggo Sport te zien. Voorafgaand aan Peptalk presenteert Olav Mol vanaf locatie een samenvattingsprogramma met de laatste nieuwtjes waarin alle hoogtepunten van het raceweekend nogmaals de revue passeren. Dit programma begint om 19:00 uur. Te zien op Ziggo Sport én op Ziggo Sport Select.
VOORBESCHOUWEN MET ROB, ROBERT, JACK EN OLAV IN NIEUW FORMULE 1-CAFÉ
Het Formule 1-weekend begint dit jaar op Ziggo Sport en Ziggo Sport Select al op vrijdag. In de nieuwe talkshow Formule 1 Café kijkt Rob Kamphues vanaf 22:00 uur samen met onder anderen Robert Doornbos en Tom Coronel vooruit naar de race van dat weekend. Olav Mol en Jack Plooij zullen vanaf het circuit hun bijdrages leveren.
Bovendien is er het wekelijkse 1-op-1 interview van Mol met Verstappen en zie je beelden van de eerder verreden vrije trainingen. De eerste uitzending van Formule 1 Café is vrijdag 24 maart voorafgaand aan de Grand Prix van Australië.
HEEL RACEWEEKEND LIVE OP ZIGGO SPORT TOTAAL
Alle vrije trainingen zijn uitsluitend rechtstreeks te zien op Ziggo Sport Select. De meeste kwalificaties op zaterdag en alle races op zondag zijn rechtstreeks te volgen via Ziggo Sport, de gratis sportzender voor alle Ziggo klanten op kanaal 14. Uiteraard zie je de kwalificaties en de races ook op Ziggo Sport Totaal.
In de studio in Hilversum ontvangt presentator Rob Kamphues naast Robert Doornbos en Tom Coronel rondom iedere Formule 1-race deskundigen en liefhebbers uit de autosportwereld met wie hij de race uitgebreid voor- en na beschouwt. Het is voor Formule 1-liefhebbers mogelijk om zowel het Formule 1 Café op vrijdag als het programma rondom de race op zondag als publiek bij te wonen. Meer informatie daarover volgt binnenkort.
LIVE VANAF DE GRID MET VERSTAPPEN
Olav Mol zal het commentaar vanaf locatie verzorgen tijdens de kwalificatie en de race en tekent samen met verslaggever Jack Plooij voor de voor- en nabeschouwing vanaf het circuit. Voorafgaand aan de race zal Verstappen, indien de situatie het toelaat, live vanaf de grid vooruit kijken. Na afloop zal Max live voor de camera van Ziggo Sport zijn visie geven op de zojuist verreden race.
De eerste race van het nieuwe seizoen, vanuit Albert Park Melbourne, is op zondag 26 maart. De eerste vrije training is twee dagen eerder op vrijdag 24 maart.
En het aantal wielenquote:Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
Sinds kort ook Ziggo, wist niet dat de F1 op het open net kwam. Leuke verrassing.quote:
Huh vandaag toch Merc en morgen Ferrari en de Mac?quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
Na ja volgens een nieuwszender heeft ie wel gezegd dat ie denkt dat ze voor het WK kunnen gaan terwijl Joske mooi de verwachtingen deed temperen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Tijden zijn GMT, dus +1 uur in NL.twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 01:33:30 It's almost time...12:10 360° Silver Arrow Unveil14:40 Toto Wolff Q&A15:45 #LH44 Q&A16:25 Tech Briefing18:30… https://t.co/AtoMFsGTFa reageer retweet
Rob nog steeds niet ontslagenquote:
oh ja was al een dag verder in mn hoofd.quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:30 schreef nils7 het volgende:
[..]
Huh vandaag toch Merc en morgen Ferrari en de Mac?
[..]
Na ja volgens een nieuwszender heeft ie wel gezegd dat ie denkt dat ze voor het WK kunnen gaan terwijl Joske mooi de verwachtingen deed temperen.
nou denk ik er aan om zingt sport te gaan nemen voor de F1, maar dit soort gasten.... spontane diarreequote:
Livery is leuk en eerste indruk, toch probeer ik daar wel vaak doorheen te prikken en opzoek te gaan naar de aerodynamische foefjes. Die FI ben ik geen fan van de neus, maar het levert wel een hoop neerwaartse druk op de voorwielen, hopen dat dat ding als een malle door de bochten gaat !quote:Op donderdag 23 februari 2017 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Mja ik vind dat zilver uberhaupt al niet zo mooi staan, maar dat is helaas nou eenmaal de kleur van Merc. Zal net zo'n verbazingwekkend andere livery zijn als die van Ferrari.
Niet echt benieuwd naar, nouja alleen of ze wel of geen sharkfin hebben.
quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
Gewoon emigreren nu het nog kan.quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:26 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
eerst weer een nieuwe Henno zoeken
Ik denk dat er nog vanalles kan veranderen aan de auto's die ze op dit moment presenteren. Dat werd ook aangegeven op 2? van de presentaties, de auto die in Australië aan de start staat kan anders zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2017 09:34 schreef Ener-G het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat is er waar van de geruchten dat ze het nu al compleet verkloot hebben en inmiddels met een b spec wagen bezig zijn?
Ik heb dit jaar een verlopen ID kaart en we gaan van de winter naar London, dus ik ga gelijk een paspooort aanvragen xD. Je weet nooit hoe het loopt met de UKquote:Op donderdag 23 februari 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon emigreren nu het nog kan.
Aero hoeft in principe niet iets fundamenteels te zijn;quote:Op donderdag 23 februari 2017 09:41 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog vanalles kan veranderen aan de auto's die ze op dit moment presenteren. Dat werd ook aangegeven op 2? van de presentaties, de auto die in Australië aan de start staat kan anders zijn.
Al kun je in het geval van Ferrari wel stellen dat waar rook is, er ook wel vuur kan zijn. Lopen helaas ook wel vaak achter de feiten aan, dus kan best wel eens kloppen dat ze problemen hebben met de aerodynamica.
quote:Mercedes has made an ‘unprecedented step’ with its 2017 Formula 1 engine, one of its customer teams has revealed, in a move that could have dramatic implications for the title fight.
The German car manufacturer has had the benchmark powerunit since the new turbo V6 hybrid regulations came into play in 2014.
And although closest rivals Ferrari and Renault have made good gains over the past three years, Mercedes has always been able to stretch its advantage in the power stakes.
Ahead of the 2017 F1 season, it is widely accepted that Red Bull’s hopes of taking the fight to Mercedes rest on what progress Renault has made with its all-new engine for this year.
–– ADVERTISEMENT ––
Speaking at the launch of Renault’s new F1 car in London on Tuesday, Renault F1 managing director Cyril Abiteboul said that his company’s power unit had made a 0.3-seconds step forward over the winter – with it hoping to make a similar step over the course of the season.
But Mercedes has not been sitting back waiting for the opposition to catch up, and it has emerged prior to the launch of its new car on Thursday that its 2017 unit has delivered a big step forward.
Force India technical director Andy Green, whose team runs Mercedes engines, has gone out of his way to heap praise on the progress made by Brixworth engineers.
When asked if he expected more power, he said: “Oh yes. That is what we have been promised.
“It is all part of the data input that goes into all our simulation data, it is part of it. Mercedes HPP (High Performance Powertrains) have done a fantastic job over the winter and made another unprecedented step. It is impressive.”
If Mercedes has been able to keep, or even extend its advantage, then it could be a big blow to the opposition – because power is expected to be even more important this year.
The wider tyres and wider cars this year have increased drag by 10 percent – which means car that are lacking power could be exposed on straights to faster rivals.
The progress on the engine front could be why Force India is so bullish about its prospects for 2017, with it clear in its target of fighting for third place in the constructors’ championship.
Green said: “I think it is an arms race, it is a war. We have got some really good soldiers with some really good weapons.
“We don’t have many of them but the ones we have got are really a crack unit and I think we can do a lot of damage with that. They are good shots.”
De 1000pk grens is nog niet bereikt toch? Meen zoiets vanuit Mercedes gelezen te hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2017 10:40 schreef Jigzoz het volgende:
En dan moeten we denken aan... 1030 pk? 1050?
Ik had ergens gelezen dat Mercedes vorig jaar al over de 1000 heen was, dacht ik.quote:Op donderdag 23 februari 2017 10:57 schreef lord_bono het volgende:
[..]
De 1000pk grens is nog niet bereikt toch? Meen zoiets vanuit Mercedes gelezen te hebben.
Willen jullie meer of minder Kamphues?quote:Presentator Rob Kamphues kijkt daar samen met onder meer Robert Doornbos en Tom Coronel vooruit naar het weekeinde. Dit betekent overigens niet dat we Kamphues in de studio op zaterdag en zondag niet meer gaan zien, want ook dat blijft hij doen.
Alleen tijdens de kwali toch?quote:Op donderdag 23 februari 2017 10:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Mercedes vorig jaar al over de 1000 heen was, dacht ik.
quote:Op donderdag 23 februari 2017 11:04 schreef Beach het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Kamphues?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ik heb eigenlijk een teringhekel aan schreeuwerig schapengedrag, maar voor Kamphues wil ik wel een uitzondering maken: minder!quote:Op donderdag 23 februari 2017 11:04 schreef Beach het volgende:
[..]
Willen jullie meer of minder Kamphues?
Tja, zo gaat het nou eenmaal in landen die doorgaans niet heel veel succes hebben in een sport en dan ineens wel dankzij één sporter, ongeacht het land en ongeacht de sportquote:Op donderdag 23 februari 2017 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Het hele circus is sowieso een beetje schaamteloos Prima dat 'ie 't leuk doet hoor, hup hup, maar die intense tunnelvisie en alleen maar praten over VES is toch wel echt .
quote:Ook op het fysieke vlak vragen de nieuwe auto’s meer van de coureurs. In de winterperiode werd er dan ook harder dan andere jaren getraind. Vooral de krachttraining was intensiever om zo meer spiermassa te kweken. Aan BBC laat de 32-jarige Hamilton doorschemeren er nog niet helemaal gerust op te zijn.
“De nieuwe auto’s zijn een stuk sneller. Dat wordt voor alle coureurs een grote uitdaging. Voor mezelf weet ik nog niet of ik makkelijk fit genoeg word om met die snellere wagens goed om te gaan. Misschien zal ik er een beetje problemen mee hebben of mogelijk zal ik aanzienlijk harder moeten werken omdat ik fysiek nog flink tekort kom. We gaan het zien.”
Wat had je anders verwacht? Dat ze diep gingen inzoomen op de F1.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Ach zo is dat in elk land zo, zo was RTL ook jarenlang niet te kijken omdat elke minuut wel de term "schumi" viel. En dan ook nog eens Kai Ebel.quote:Op donderdag 23 februari 2017 11:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, zo gaat het nou eenmaal in landen die doorgaans niet heel veel succes hebben in een sport en dan ineens wel dankzij één sporter, ongeacht het land en ongeacht de sport
Ik vind het nog best meevallen eigenlijk, er wordt ook vaak zat over de rest gepraat en dat Verstappen het centrale figuur is voor Nederlandse F1-uitzendingen is vrij logisch.
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 11:47:50 There's a @F1 beast loose at @SilverstoneUK... @MercedesBenz @MercedesAMG #cantW08 #F1 #F12017 https://t.co/rJyem5hxdG reageer retweet
Ben benieuwd... wat een lelijkheid tot nu toequote:Op donderdag 23 februari 2017 12:03 schreef franklop het volgende:
Er zit (nog) geen sharkfin op de MERC bij de shakedown op Silverstone.
quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 11:47:50 There's a @F1 beast loose at @SilverstoneUK... @MercedesBenz @MercedesAMG #cantW08 #F1 #F12017 https://t.co/rJyem5hxdG reageer retweet
Zal op Silverstone ook wel flink hard waaien nu met die storm.quote:Will Buxton @thebuxtonblog
Merc to test shark fin later today. Just as well Nico quit, really. He hates a crosswind.
Die hadden ze vorig jaar ook al en ze zijn er nog wereldkampioen mee geworden ookquote:
Dat was in de eerdere jaren van de sharkfin ook al zo. McLaren had em in 2008 niet, Ferrari pas later in het jaar. De Brawn van 2009 had ook geen sharkfin. Dat waren wel teams die toen domineerden. Pas in 2010 reed eigenlijk iedereen met zo'n haaienvin op de auto en het jaar erna waren ze alweer verdwenen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het begint er een beetje op te lijken dat de top die haaienvin niet nodig heeft.
Das waar jaquote:Op donderdag 23 februari 2017 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die hadden ze vorig jaar ook al en ze zijn er nog wereldkampioen mee geworden ook
Handig als ie stil komt te staan. Heb je aan de veilige zijde van de auto meteen een mooie grote picknicktafelquote:
Ziet er toch wel gaaf uit zo... had hem veel saaier verwacht.quote:
vooral met dat clitorishoofd van hamiltonquote:Op donderdag 23 februari 2017 12:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's Vooral van bovenaf.
[ afbeelding ]
Hm. Knap. Mij lukt het niet.quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's Vooral van bovenaf.
[ afbeelding ]
Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:51 schreef nils7 het volgende:
Toch wel een stuk beter dit jaar
Nu nog een show zoals in 2010 of 2012 en we hebben een top jaar (en een RB coureur als WK).
Ik kan me voorstellen dat het komt door die rechtopstaande haaievin (meer zijwaartse weerstand als je snel wil sturen?!?), RedBull heeft er geen toch volgens de geruchten? Achja ben maar een leek...quote:Op donderdag 23 februari 2017 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.
Ik heb continu die geile blonde in beeld maar ze draait zich nog niet om.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:18 schreef CrashO het volgende:
Leuke gimmick dat 360'. Maar wat een aardappel kwaliteit
ik vrees het ookquote:Op donderdag 23 februari 2017 12:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.
Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.quote:
Vind 'm ook wat raar ogen. De proporties lijken uit balans.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Rossdale het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar vind de Merc eigenlijk behoorlijk lelijk
Niet zo erg als de Force India, maar net alsof iemand er bovenop is gaan zitten ofzo.
Dat kijk ik ook wel maar F1 zit toch strakker in de planningquote:Op donderdag 23 februari 2017 13:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.
quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo?
Speciaal voor Lewis zodat hij zijn telefoon niet voor zijn neus hoeft te houden tijdens de race?quote:
Te weinig wielen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.
quote:
Krijg je ervan als mannetjes vrouwen alleen meemaken op een beeldscherm.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Beach het volgende:
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'.
een verborgen wapen om tegenstanders mee uit te schakelenquote:Op donderdag 23 februari 2017 13:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo?
quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Beach het volgende:
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'.
Nog niet zeker. Er is alleen een verzoek voor verandering ingediend.quote:
Eindelijk.quote:
Oh.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog niet zeker. Er is alleen een verzoek voor verandering ingediend.
Wanneer?quote:Op donderdag 23 februari 2017 14:29 schreef Sjemmert het volgende:
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso
probleem met het ERSquote:Op donderdag 23 februari 2017 14:29 schreef Sjemmert het volgende:
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso
quote:Op donderdag 23 februari 2017 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
ziet er idd uit als een ratjetoe van tupperware zou niet misstaan op de McDonalds parking op zaterdagavond met een goeie jumpstylekneiter uit de woefersquote:Op donderdag 23 februari 2017 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
Dit is een gok, maar ik denk dat de nieuwe regels ervoor zorgen dat de optimale luchtstroom vanaf de voorvleugel van de merc niet helemaal lekker loopt wanneer ze voor maximale downforce gaan, en dat die vlerkjes er voor moeten zorgen dat de lucht alsnog netjes de sidepods in vliegt.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen?
En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?
Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.
Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Dit gaat dan weer op voor de bochten inderdaad, lijkt me ook. Maar ook ik ben geen kenner, zijn er nog kenners onder ons ?quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:
[..]
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.
Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Nou ja, de lucht wordt hoe dan ook altijd aangesneden door de airbox, niet door de vinnen, Ik denk eerder dat het verhaaltje wat Tja77 plaatste over de inbalans op de achtervleugel wel problematisch kan zijn. Zo zou je op een oval bijvoorbeeld een a-symmetrische oplossing moeten hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:37 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.
Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaienvinnen?
En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?
Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
pic?quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen.
quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen.
Top dank! Had de post met de video gemist blijkbaarquote:Op donderdag 23 februari 2017 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt.
Dat wordt in de video in deze post uitgelegd.
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.
Godver.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen.
We zullen moeten afwachten tot de races denk ik. Gezien het verleden van Newey zou het me niks verbazen als de rest van de teams "dom" blijken te zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:11 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
Inderdaadquote:Op donderdag 23 februari 2017 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers.
Daarom hebben ze volgens mij ook dat kuiltje zeg maar op de achtervleugel in het midden. Om dat op te heffen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:11 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
dat zal inderdaad ja, achja, nog maar 30 dagen van speculeren....quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.
Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan
Ik hoop het niet, denk het wel. Zeer zeker.quote:Op donderdag 23 februari 2017 14:45 schreef Dimachaerus het volgende:
die mercedes is wel ultra slank zeg dit icm met hun verbeterede motor
denk dat ze dit jaar nog dominanter zijn
HET DUURT ZO LAAAAANGquote:Op donderdag 23 februari 2017 16:57 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
dat zal inderdaad ja, achja, nog maar 30 dagen van speculeren....
28,5 dag tot aan de eerste vrije training...Joepie.quote:Op donderdag 23 februari 2017 17:54 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont is wel blij dat de tijd best vlot voorbij is gegaan. Nu nog een dag of 30.... valt allemaal wel mee nu.
de Renault staat ook hoog achter, met vinquote:Op donderdag 23 februari 2017 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.
Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan
Ik zie m niet....quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers.
Komt doordat de front splitter door de nieuwe regels korter is waardoor er een hogere rake mogelijk is.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
de Renault staat ook hoog achter, met vin
Ziet er erg fragiel (en lelijk) uit. Dan toch echt liever de haaienvin.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:38 schreef sasquatsch het volgende:
En Mercedes weet nog niet of ze met of zonder fin op de auto gaan rijden. Dat is afhankelijk van de testen met de T-wing.
[ afbeelding ]
https://nl.motorsport.com(...)vin-niet-uit-876444/
Er zit ook nog een extra element tussen de stuurstang en de achterste draagarm onder.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Ik zal aardig zijn en 'em niet aanwijzen.quote:
Coming soon, als in?quote:
Nee sorryquote:Op donderdag 23 februari 2017 21:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zonder gekheid...jij ziet er geen wc bril in?
Ferrariquote:
gewoon een nieuwe deobus.…quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef HerrFritz het volgende:
En zaterdag Williams, iedereen lijkt die te vergeten...
Sorry, ik kon het niet laten...quote:Op vrijdag 24 februari 2017 03:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nee sorry
Zelfs nu in dronken (carnaval is hier al begonnen) toestand en na de hint van t boven aanzicht nog niet
Ik laat t maar zo denk ik hahaha
#dit bericht is gesponsord door de tekst voorspelling van de iPhone hahaha alaaaaaf
quote:
Ik verwacht dat het tegen gaat vallen ik hoop het niet, maar ik verwacht 't welquote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:41 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren.
Lelijk zegquote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:48 schreef lord_bono het volgende:
Sharkfin met een een extra spoiler er op
Ferrari is juist een meester in het plank misslaan bij nieuwe reglementen de laatste paar keer.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:41 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren.
Hij is wel ongeveer 10 keer zo mooi dan de Force Indiaquote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ferrari is juist een meester in het plank misslaan bij nieuwe reglementen de laatste paar keer.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het tegen gaat vallen ik hoop het niet, maar ik verwacht 't wel
10x0 is nog steeds 0.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:51 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hij is wel ongeveer 10 keer zo mooi dan de Force India
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:58 schreef lord_bono het volgende:
Aparte side pods trouwens
[ afbeelding ]
Overige plaatjes:Vooraanzicht is top, jammer van die sharkfin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder teveel wit dan te weinig, tis een Ferrari.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef SnowOokami het volgende:
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin
Andersom dus eerder te weinig wit dan teveel wit.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Eerder teveel wit dan te weinig, tis een Ferrari.
De mooiste Ferrari formule 1 auto's zijn de versies met zo min mogelijk andere kleuren dan rood.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Andersom dus eerder te weinig wit dan teveel wit.
Dat wit heeft ze de laatste tijd weinig geluk gebracht. Dus minder is imho beter.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Andersom dus eerder te weinig wit dan teveel wit.
Dat wit vorig jaar was echt afschuwelijk, blij dat Ferrari weer gewoon rood isquote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef SnowOokami het volgende:
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin
Hij is nu toch echt een half procentje minder wit ofzo? Niet bepaald een significant verschilquote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat wit vorig jaar was echt afschuwelijk, blij dat Ferrari weer gewoon rood is
Sharkfin tel ik niet mee.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hij is nu toch echt een half procentje minder wit ofzo? Niet bepaald een significant verschil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 18:32:23 5,957 miles apart, the McLaren-Honda #MCL32 will be revealed simultaneously LIVE in Woking and Tokyo. Get ready.… https://t.co/o6iKiyh1Sz reageer retweet
Om nog maar eens verder richting oranje te hintentwitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 24-02-2017 om 07:51:31 Our famous McLaren sign turns orange for #MCL32 launch day... #ChangeYourGame https://t.co/158LNNnawR reageer retweet
Ook livelink?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
Nu wachten op de McLaren launch om 12 uur.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier
[ afbeelding ]hey een Red Bull!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
https://t.co/xGdhGry0X9quote:
Live via SkySports en hun eigen YT kanaal.quote:
Ba dum tshquote:
Kan die vliegen?quote:
Jammer dat juist de Mercedes dan weer zo'n geestdodende kleurstelling heeftquote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kan die vliegen?
Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi.
daar moet je nog even een uur voor wachten strandquote:
Aan de andere kant is het juist goed van Ferrari dat ze net als grote concurrent Mercedes aan een T-wing gedacht hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:40 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Kan die vliegen?
Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier
[ afbeelding ]En dan Vettel er nog in...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Hij moet zijn gedrag ergens mee compenseren natuurlijk ...quote:
wel opvallend is dat het lijkt alsof er in de vloer van de auto geen slots aangebracht zijn. Ik vermoed dat ze die voor de test wel toevoegen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind hem de mooiste tot nu toe
Hetzelfde met die diffuser inderdaadquote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel opvallend is dat het lijkt alsof er in de vloer van de auto geen slots aangebracht zijn. Ik vermoed dat ze die voor de test wel toevoegen.
Tijdens seizoen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Is dit weer snel kleurstelling voor testen of ook tijdens seizoen ditmaal?
Mercedes de mooiste, daarna Ferrari.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer
Maar die lijkt dan ook erg geslaagd, ondanks of misschien juist omdat hij niet zo radicaal anders is.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer
Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:21 schreef tja77 het volgende:
Ik vind dit gewoon een Arrows uit het jaar 2000
Die Mercedes vind ik juist wel anders, dan heb ik het niet over de kleur maar over de details, bij Ferrari zie je ook wel vernieuwing wat dat betreft.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:20 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Maar die lijkt dan ook erg geslaagd, ondanks of misschien juist omdat hij niet zo radicaal anders is.
Verder vind ik ze tot nog toe allemaal behoorlijk mooi, behalve de Force India dan. Benieuwd ook naar de Torro Rosso, of die inderdaad een ander kleurtje krijgt. Sowieso juich ik meer kleur op de grid van harte toe, mooi dat de McLaren nu goed in het oog springt.
Geen Spykerquote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:29 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..
Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1
[ afbeelding ]
Persoonlijke favoriet
Waarom zijn de auto's niet meer zo mooi als ze ooit eens waren. Gelijk die 2 renault's blauw en geel erg mooiquote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:29 schreef tbonesteak289 het volgende:
[..]
Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..
Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1
[ afbeelding ]
Persoonlijke favoriet
Tot de eerste race mogen ze er nog (bijna) alles mee doen volgens mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef marp0 het volgende:
Vraagje: Zijn deze ontwerpen na de presentaties eigenlijk definitief? Of mogen ze gedurende het seizoen nog aanpassingen doorvoeren?
alleen jammer van die wc bril die der in zitquote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:08 schreef HerrFritz het volgende:
Is toch een plaatje dit!
[ afbeelding ]
Simpel is beter, soms. Je kan ook te ver gaan, waardoor het pakket in 90% van de gevallen niet werkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef Meike26 het volgende:
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent..
Dat is McLaren toch ook ondertussenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef Meike26 het volgende:
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent..
Nee, dat is niet zo makkelijk, omdat het hele aerodynamische concept ermee op de schop moet. Dat vergt nogal wat ontwerptijd en tijd in de computersimulator en windtunnel voordat je een concept hebt dat minimaal gelijkwaardig is aan wat je tot dan toe hebt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Is het nou gedurende het jaar makkelijk om met nieuw chassis te komen met meer/minder rake? Tot nu toe lijken de Ferrari en McLaren wel de strategie van RedBull te volgen. ForceIndia lastig in te schatten. Wat nu als Mercedes er compleet naastzit en mechanische grip te kort komt in de bochten? Of erger nog, wat als alle teams die RB te makkelijk gekopieerd hebben? RB zelf vertrouw ik er wel in, maar voor Ferrari en McLaren word het een geheel nieuwe strategie.
En daarna ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:06 schreef lord_bono het volgende:
[..]
Tot de eerste race mogen ze er nog (bijna) alles mee doen volgens mij.
Komt nog wel, omdat enkele essentiële dingen ontbrekenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 15:19 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ga er maar van uit dat deze McLaren een launch spec is. Ziet er wel erg kaal uit kwa aero/chassis pakket.
Livery is wel oke, de kleurstelling is top maar had er eigenlijk wat meer van verwacht kwa lijnen ed.
blijft gaaf dit soort dingenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
360 onboard filmpje van lewis in de nieuwe Merc
Jan Boskamp in de fontein op de Coolsingel? Nee bedankt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |