FOK!forum / Sport Algemeen / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #417 Presentation Week in full swing
trein2000woensdag 22 februari 2017 @ 23:40
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
1. Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas 385
2. Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 380
3. Daniel Ricciardo Red Bull Racing 256
4. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 212
5. Max Verstappen Red Bull Racing 204
6. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 186
7. Sergio Perez Sahara Force India F1 101
8. Valtteri Bottas Williams Martini Racing 85
9. Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 72
10. Fernando Alonso McLaren Honda 54
11. Felipe Massa Williams Martini Racing 53
12. Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso 46
13. Romain Grosjean Haas F1 Team 29
14. Daniil Kvyat Scuderia Toro Rosso 25
15. Jenson Button McLaren Honda 21
16. Kevin Magnussen Renault 7
17. Felipe Nasr Sauber F1 Team 2
18. Jolyon Palmer Renault 1
19. Pascal Wehrlein Manor Racing 1
20. Stoffel Vandoorne McLaren Honda 1
21. Esteban Gutiérrez Haas F1 Team 0
22. Marcus Ericsson Sauber F1 Team 0
23. Esteban Ocon Manor Racing 0
24. Rio Haryanto Manor Racing 0
En de constructeurs

SPOILER
1. Mercedes AMG Petronas 765
2. Red Bull Racing 468
3. Scuderia Ferrari 398
4. Sahara Force India F1 173
5. Williams Martini Racing 138
6. McLaren Honda 76
7. Scuderia Toro Rosso 63
8. Haas F1 Team 29
9. Renault 8
10. Sauber F1 Team 2
11. Manor Racing 1
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?

Presentaties van de auto's:

quote:
Februari 20: Sauber F1, C36, Online
Februari 21: Renault Sport One, RS17, London (15.30uur NL tijd)
Februari 22: Sahara Force India, VJM10, Silverstone (15.00uur NL tijd)
Februari 23: Mercedes AMG Petronas, W08, Silverstone
Februari 24: Scuderia Ferrari, Fiorano (9.45uur NL tijd)
Februari 24: McLaren-Honda, MCL32, Woking
Februari 25: Willams-Mercedes, FW40, Waar dan ook xD
Februari 26: Red Bull Racing, RB13, Online
Februari 26: Scuderia Toro Rosso, STR12, Barcelona
Februari 26: Haas F1, VF17, Online
N1hRkR4.png

In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.

EW6xxVd.jpg iuf8Gng.png
KuP7kjP.jpg ffUv9Tl.jpg
#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas

ok4wvr5.jpg wIKodwr.png
AQqyDvS.jpg Q9jT0hz.jpg
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

S6Ysoby.jpg VM5jaxa.png
38sXIwf.jpg GHbpxCM.jpg
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

4JRQOza.jpg KabQHcR.png
K9faojL.jpg 0LdQ4sL.jpg
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

KYdzFhi.jpgSpDybov.png
FHWV5wY.jpg w8m1NjQ.jpg
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

IP5bEnr.jpg 3Vi7pqx.png
01CFc5R.jpg ofzm2FJ.jpg
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll

0pagZ0m.jpg dG42Dws.png
cg8QyCS.jpg NDEmsaT.jpg
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat

AsrQ42e.png 5JCuLDe.png
6davqKX.jpg 17qiuIb.jpg
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

S766gZ0.jpg FOwcvH9.png
f1-renault-sport-f1-team-rs17-launch-2017-renault-sport-f1-team-rs17.jpg
foGIgVO.jpgP5cQrsI.jpg
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer

Lcjol3b.jpg OL2W9Bo.png
170220160604-sauberc36ferrari-front-iso-midres-super-169.jpg
shPBKsN.jpg uZ6Z9x9.jpg
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
trein2000woensdag 22 februari 2017 @ 23:40
Merc was niet wakker
TheFreshPrincewoensdag 22 februari 2017 @ 23:45
Helmut Marko bij Jinek, nog niet aan woord geweest.
Gezichtwoensdag 22 februari 2017 @ 23:58
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Peterseliemanwoensdag 22 februari 2017 @ 23:59
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Dit
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 00:00
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
wat jammer weer :')
tralalaladonderdag 23 februari 2017 @ 00:03
Die verkleedpartij kerel kreeg meer minuten. :')
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 00:04
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 00:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wat jammer weer :')
Had niet anders verwacht, omdat Jinek niet echt thuis is in de sport.
franklopdonderdag 23 februari 2017 @ 08:09
quote:
Ziggo Sport en Max Verstappen slaan ook komend Formule 1-seizoen de handen ineen. Verstappen zal veelvuldig zijn opwachting maken in de Formule 1-uitzendingen van Ziggo Sport. Ook zal Max op maandag na de meeste races te gast zijn in het Ziggo Sport-programma Peptalk. Dat gebeurt of met een Skype-verbinding of hij is live aanwezig in de studio.

Vanaf 27 maart is Peptalk van 19:30 uur tot 20:30 uur op Ziggo Sport te zien. Voorafgaand aan Peptalk presenteert Olav Mol vanaf locatie een samenvattingsprogramma met de laatste nieuwtjes waarin alle hoogtepunten van het raceweekend nogmaals de revue passeren. Dit programma begint om 19:00 uur. Te zien op Ziggo Sport én op Ziggo Sport Select.

VOORBESCHOUWEN MET ROB, ROBERT, JACK EN OLAV IN NIEUW FORMULE 1-CAFÉ
Het Formule 1-weekend begint dit jaar op Ziggo Sport en Ziggo Sport Select al op vrijdag. In de nieuwe talkshow Formule 1 Café kijkt Rob Kamphues vanaf 22:00 uur samen met onder anderen Robert Doornbos en Tom Coronel vooruit naar de race van dat weekend. Olav Mol en Jack Plooij zullen vanaf het circuit hun bijdrages leveren.

Bovendien is er het wekelijkse 1-op-1 interview van Mol met Verstappen en zie je beelden van de eerder verreden vrije trainingen. De eerste uitzending van Formule 1 Café is vrijdag 24 maart voorafgaand aan de Grand Prix van Australië.

HEEL RACEWEEKEND LIVE OP ZIGGO SPORT TOTAAL
Alle vrije trainingen zijn uitsluitend rechtstreeks te zien op Ziggo Sport Select. De meeste kwalificaties op zaterdag en alle races op zondag zijn rechtstreeks te volgen via Ziggo Sport, de gratis sportzender voor alle Ziggo klanten op kanaal 14. Uiteraard zie je de kwalificaties en de races ook op Ziggo Sport Totaal.

In de studio in Hilversum ontvangt presentator Rob Kamphues naast Robert Doornbos en Tom Coronel rondom iedere Formule 1-race deskundigen en liefhebbers uit de autosportwereld met wie hij de race uitgebreid voor- en na beschouwt. Het is voor Formule 1-liefhebbers mogelijk om zowel het Formule 1 Café op vrijdag als het programma rondom de race op zondag als publiek bij te wonen. Meer informatie daarover volgt binnenkort.

LIVE VANAF DE GRID MET VERSTAPPEN
Olav Mol zal het commentaar vanaf locatie verzorgen tijdens de kwalificatie en de race en tekent samen met verslaggever Jack Plooij voor de voor- en nabeschouwing vanaf het circuit. Voorafgaand aan de race zal Verstappen, indien de situatie het toelaat, live vanaf de grid vooruit kijken. Na afloop zal Max live voor de camera van Ziggo Sport zijn visie geven op de zojuist verreden race.

De eerste race van het nieuwe seizoen, vanuit Albert Park Melbourne, is op zondag 26 maart. De eerste vrije training is twee dagen eerder op vrijdag 24 maart.
Nog steeds Jack en Rob -O-
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 08:18
Ben ik ff blij met C4/Sky!
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 08:19
Morgen Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.

[ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 23-02-2017 09:37:38 ]
Zorrodonderdag 23 februari 2017 @ 08:22
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
En het aantal wielen
Asschen_sukardonderdag 23 februari 2017 @ 08:26
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ben ik ff blij met C4/Sky!
eerst weer een nieuwe Henno zoeken ;(
Evenstardonderdag 23 februari 2017 @ 08:29
Damn, lang geleden dat ik zo hard heb uitgekeken naar een F1 seizoen. Denk dat de laatste keer laatste seizoen van Schumi was voor zijn break.

Echt ziiiin in!
Oldgrounddonderdag 23 februari 2017 @ 08:30
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Nog steeds Jack en Rob -O-
Sinds kort ook Ziggo, wist niet dat de F1 op het open net kwam. Leuke verrassing.

Misschien niet het meest deskundige commentaar, maar wel een uitgebreide coverage. Keek voorheen op RTL Duitsland en daarvoor BBC.
nils7donderdag 23 februari 2017 @ 08:30
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
Huh vandaag toch Merc en morgen Ferrari en de Mac?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Na ja volgens een nieuwszender heeft ie wel gezegd dat ie denkt dat ze voor het WK kunnen gaan terwijl Joske mooi de verwachtingen deed temperen.
lord_bonodonderdag 23 februari 2017 @ 08:38
MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 01:33:30 It's almost time...12:10 360° Silver Arrow Unveil14:40 Toto Wolff Q&A15:45 #LH44 Q&A16:25 Tech Briefing18:30… https://t.co/AtoMFsGTFa reageer retweet
Tijden zijn GMT, dus +1 uur in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door lord_bono op 23-02-2017 08:45:21 ]
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 08:49
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Nog steeds Jack en Rob -O-
Rob nog steeds niet ontslagen :(

Voor de rest prima
franklopdonderdag 23 februari 2017 @ 09:02

Weer een teaser filmpje van de Merc.
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 09:07
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:30 schreef nils7 het volgende:

[..]

Huh vandaag toch Merc en morgen Ferrari en de Mac?

[..]

Na ja volgens een nieuwszender heeft ie wel gezegd dat ie denkt dat ze voor het WK kunnen gaan terwijl Joske mooi de verwachtingen deed temperen.
oh ja was al een dag verder in mn hoofd.
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 09:14
-dubbel-
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 09:22
In ieder geval zijn die lijnen hier ook weer te zien. lijkt me erg gaaf zo bij de zilver!
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 09:24
Mja ik vind dat zilver uberhaupt al niet zo mooi staan, maar dat is helaas nou eenmaal de kleur van Merc. Zal net zo'n verbazingwekkend andere livery zijn als die van Ferrari.

Niet echt benieuwd naar, nouja alleen of ze wel of geen sharkfin hebben.
Redonderdag 23 februari 2017 @ 09:29
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Nog steeds Jack en Rob -O-
nou denk ik er aan om zingt sport te gaan nemen voor de F1, maar dit soort gasten.... :r spontane diarree
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 09:30
Mjah vond de groene accenten die ze eerder hadden bij de merc wel beter dan alleen zilver.
Meike26donderdag 23 februari 2017 @ 09:32
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Mja ik vind dat zilver uberhaupt al niet zo mooi staan, maar dat is helaas nou eenmaal de kleur van Merc. Zal net zo'n verbazingwekkend andere livery zijn als die van Ferrari.

Niet echt benieuwd naar, nouja alleen of ze wel of geen sharkfin hebben.
Livery is leuk en eerste indruk, toch probeer ik daar wel vaak doorheen te prikken en opzoek te gaan naar de aerodynamische foefjes. Die FI ben ik geen fan van de neus, maar het levert wel een hoop neerwaartse druk op de voorwielen, hopen dat dat ding als een malle door de bochten gaat ! ^O^
Ener-Gdonderdag 23 februari 2017 @ 09:34
quote:
9s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:19 schreef motorbloempje het volgende:
Straks Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur.
4607292_311f5295.jpg

Wat is er waar van de geruchten dat ze het nu al compleet verkloot hebben en inmiddels met een b spec wagen bezig zijn?
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 09:37
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:26 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

eerst weer een nieuwe Henno zoeken ;(
Gewoon emigreren nu het nog kan. 8-)
lord_bonodonderdag 23 februari 2017 @ 09:41
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:34 schreef Ener-G het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat is er waar van de geruchten dat ze het nu al compleet verkloot hebben en inmiddels met een b spec wagen bezig zijn?
Ik denk dat er nog vanalles kan veranderen aan de auto's die ze op dit moment presenteren. Dat werd ook aangegeven op 2? van de presentaties, de auto die in Australië aan de start staat kan anders zijn.

Al kun je in het geval van Ferrari wel stellen dat waar rook is, er ook wel vuur kan zijn. Lopen helaas ook wel vaak achter de feiten aan, dus kan best wel eens kloppen dat ze problemen hebben met de aerodynamica.
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 09:42
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon emigreren nu het nog kan. 8-)
Ik heb dit jaar een verlopen ID kaart en we gaan van de winter naar London, dus ik ga gelijk een paspooort aanvragen xD. Je weet nooit hoe het loopt met de UK
Ener-Gdonderdag 23 februari 2017 @ 09:45
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 09:41 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Ik denk dat er nog vanalles kan veranderen aan de auto's die ze op dit moment presenteren. Dat werd ook aangegeven op 2? van de presentaties, de auto die in Australië aan de start staat kan anders zijn.

Al kun je in het geval van Ferrari wel stellen dat waar rook is, er ook wel vuur kan zijn. Lopen helaas ook wel vaak achter de feiten aan, dus kan best wel eens kloppen dat ze problemen hebben met de aerodynamica.
Aero hoeft in principe niet iets fundamenteels te zijn;
Ik zat eerder te denken aan de ophanging, aangezien ze tevergeefs de systemen van Mercedes en Red Bull aan probeerden te vechten.
franklopdonderdag 23 februari 2017 @ 10:31
Ze hebben, zoals verwacht, ook niet helemaal stilgezeten bij Mercedes en hebben ook meer power uit hun motor gekregen. Aldus Force India.

quote:
Mercedes has made an ‘unprecedented step’ with its 2017 Formula 1 engine, one of its customer teams has revealed, in a move that could have dramatic implications for the title fight.

The German car manufacturer has had the benchmark powerunit since the new turbo V6 hybrid regulations came into play in 2014.

And although closest rivals Ferrari and Renault have made good gains over the past three years, Mercedes has always been able to stretch its advantage in the power stakes.

Ahead of the 2017 F1 season, it is widely accepted that Red Bull’s hopes of taking the fight to Mercedes rest on what progress Renault has made with its all-new engine for this year.
–– ADVERTISEMENT ––

Speaking at the launch of Renault’s new F1 car in London on Tuesday, Renault F1 managing director Cyril Abiteboul said that his company’s power unit had made a 0.3-seconds step forward over the winter – with it hoping to make a similar step over the course of the season.

But Mercedes has not been sitting back waiting for the opposition to catch up, and it has emerged prior to the launch of its new car on Thursday that its 2017 unit has delivered a big step forward.

Force India technical director Andy Green, whose team runs Mercedes engines, has gone out of his way to heap praise on the progress made by Brixworth engineers.

When asked if he expected more power, he said: “Oh yes. That is what we have been promised.

“It is all part of the data input that goes into all our simulation data, it is part of it. Mercedes HPP (High Performance Powertrains) have done a fantastic job over the winter and made another unprecedented step. It is impressive.”

If Mercedes has been able to keep, or even extend its advantage, then it could be a big blow to the opposition – because power is expected to be even more important this year.

The wider tyres and wider cars this year have increased drag by 10 percent – which means car that are lacking power could be exposed on straights to faster rivals.

The progress on the engine front could be why Force India is so bullish about its prospects for 2017, with it clear in its target of fighting for third place in the constructors’ championship.

Green said: “I think it is an arms race, it is a war. We have got some really good soldiers with some really good weapons.

“We don’t have many of them but the ones we have got are really a crack unit and I think we can do a lot of damage with that. They are good shots.”
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 10:40
En dan moeten we denken aan... 1030 pk? 1050?
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 10:42
nah, dat zou misschien nog net iets te veel zijn, maar als Mercedes in kwalimodus de 1000 pk aantikt doen ze het goed
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 10:56
Leuk dat Marko roept dat RBR ECHT mee kan doen om de titel, en er een paar dagen geleden geroepen werd dat de motor 0,3 seconde per ronde sneller zou zijn dan vorig jaar.
En nu heeft Mercedes dezelfde winst te pakken, en verwacht dat dat in de loop van het seizoen nog eens 0,3 seconde kan worden.
Kortom, het gat blijft ongeveer hetzelfde.
lord_bonodonderdag 23 februari 2017 @ 10:57
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:40 schreef Jigzoz het volgende:
En dan moeten we denken aan... 1030 pk? 1050?
De 1000pk grens is nog niet bereikt toch? Meen zoiets vanuit Mercedes gelezen te hebben.
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 10:58
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:57 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De 1000pk grens is nog niet bereikt toch? Meen zoiets vanuit Mercedes gelezen te hebben.
Ik had ergens gelezen dat Mercedes vorig jaar al over de 1000 heen was, dacht ik.
Beachdonderdag 23 februari 2017 @ 11:04
quote:
Presentator Rob Kamphues kijkt daar samen met onder meer Robert Doornbos en Tom Coronel vooruit naar het weekeinde. Dit betekent overigens niet dat we Kamphues in de studio op zaterdag en zondag niet meer gaan zien, want ook dat blijft hij doen.
Willen jullie meer of minder Kamphues?
Fopjedonderdag 23 februari 2017 @ 11:07
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik had ergens gelezen dat Mercedes vorig jaar al over de 1000 heen was, dacht ik.
Alleen tijdens de kwali toch?
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 11:07
Het hele circus is sowieso een beetje schaamteloos :') Prima dat 'ie 't leuk doet hoor, hup hup, maar die intense tunnelvisie en alleen maar praten over VES is toch wel echt :').
heywoodudonderdag 23 februari 2017 @ 11:07
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:04 schreef Beach het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder Kamphues?
pvda-minder-soep.jpg

SPOILER
Ik sta er meer neutraal in dan volledig op 'minder', maar ik neig meer naar de 'minderkant' van neutraal dan de 'meerkant' :+
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 11:07
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:04 schreef Beach het volgende:

[..]

Willen jullie meer of minder Kamphues?
Ik heb eigenlijk een teringhekel aan schreeuwerig schapengedrag, maar voor Kamphues wil ik wel een uitzondering maken: minder!

"Als jij het dan allemaal zoveel beter weet, wie moet het dan gaan doen?"

- Doornbos
- Van der Garde
- Lammers
- Coronel
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 11:08
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:07 schreef Kerplunk het volgende:

[..]

Alleen tijdens de kwali toch?
Weet ik niet meer. Zou kunnen hoor.
heywoodudonderdag 23 februari 2017 @ 11:08
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Het hele circus is sowieso een beetje schaamteloos :') Prima dat 'ie 't leuk doet hoor, hup hup, maar die intense tunnelvisie en alleen maar praten over VES is toch wel echt :').
Tja, zo gaat het nou eenmaal in landen die doorgaans niet heel veel succes hebben in een sport en dan ineens wel dankzij één sporter, ongeacht het land en ongeacht de sport :+

Ik vind het nog best meevallen eigenlijk, er wordt ook vaak zat over de rest gepraat en dat Verstappen het centrale figuur is voor Nederlandse F1-uitzendingen is vrij logisch.
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 11:11
quote:
Ook op het fysieke vlak vragen de nieuwe auto’s meer van de coureurs. In de winterperiode werd er dan ook harder dan andere jaren getraind. Vooral de krachttraining was intensiever om zo meer spiermassa te kweken. Aan BBC laat de 32-jarige Hamilton doorschemeren er nog niet helemaal gerust op te zijn.

“De nieuwe auto’s zijn een stuk sneller. Dat wordt voor alle coureurs een grote uitdaging. Voor mezelf weet ik nog niet of ik makkelijk fit genoeg word om met die snellere wagens goed om te gaan. Misschien zal ik er een beetje problemen mee hebben of mogelijk zal ik aanzienlijk harder moeten werken omdat ik fysiek nog flink tekort kom. We gaan het zien.”


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 11:11:50 ]
de_boswachterdonderdag 23 februari 2017 @ 11:11
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:58 schreef Gezicht het volgende:
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken.
Wat had je anders verwacht? Dat ze diep gingen inzoomen op de F1.
Dit was weer een mooi promotiepraatje.
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 11:11
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tja, zo gaat het nou eenmaal in landen die doorgaans niet heel veel succes hebben in een sport en dan ineens wel dankzij één sporter, ongeacht het land en ongeacht de sport :+

Ik vind het nog best meevallen eigenlijk, er wordt ook vaak zat over de rest gepraat en dat Verstappen het centrale figuur is voor Nederlandse F1-uitzendingen is vrij logisch.
Ach zo is dat in elk land zo, zo was RTL ook jarenlang niet te kijken omdat elke minuut wel de term "schumi" viel. En dan ook nog eens Kai Ebel.

Nu ik er over nadenk is Rob + elke minuut de term Max is eigenlijk wel erg vergelijkbaar :')
de_boswachterdonderdag 23 februari 2017 @ 11:12
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:09 schreef franklop het volgende:

[..]

Nog steeds Jack en Rob -O-
Wat is er mis met Rob
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 11:14
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Wat is er mis met Rob
Wat niet?
tralalaladonderdag 23 februari 2017 @ 11:19
Had Doornbos graag als co-commentator gezien naast Olav.
de_boswachterdonderdag 23 februari 2017 @ 11:53
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat niet?
Vind hem wel OK. Maakt ook leuke programma's op 24 Kitchen.
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 11:58
Ruud ter Weijden ^O^
franklopdonderdag 23 februari 2017 @ 12:03
Er zit (nog) geen sharkfin op de MERC bij de shakedown op Silverstone.
Da_Sandmandonderdag 23 februari 2017 @ 12:04
ondeugenddonderdag 23 februari 2017 @ 12:06
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:03 schreef franklop het volgende:
Er zit (nog) geen sharkfin op de MERC bij de shakedown op Silverstone.
Ben benieuwd... wat een lelijkheid tot nu toe
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 12:07
(360') Stream voor de Merc (start over een uur)



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 12:07:30 ]
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 12:10
quote:
C5WDKk7XAAAG-H-.jpg
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 12:12
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het begint er een beetje op te lijken dat de top die haaienvin niet nodig heeft.
Fopjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:16
Ze hebben wel een fin...
Ener-Gdonderdag 23 februari 2017 @ 12:16
quote:
Will Buxton @thebuxtonblog
Merc to test shark fin later today. Just as well Nico quit, really. He hates a crosswind.
Zal op Silverstone ook wel flink hard waaien nu met die storm.
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:16
C5WGtHwWEAAR5Sp.jpg:large
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 12:17
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:16 schreef Kerplunk het volgende:
Ze hebben wel een fin...
Die hadden ze vorig jaar ook al en ze zijn er nog wereldkampioen mee geworden ook
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:17
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:16 schreef Kerplunk het volgende:
Ze hebben wel een fin...
:') _O-
WheeledWarriordonderdag 23 februari 2017 @ 12:18
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het begint er een beetje op te lijken dat de top die haaienvin niet nodig heeft.
Dat was in de eerdere jaren van de sharkfin ook al zo. McLaren had em in 2008 niet, Ferrari pas later in het jaar. De Brawn van 2009 had ook geen sharkfin. Dat waren wel teams die toen domineerden. Pas in 2010 reed eigenlijk iedereen met zo'n haaienvin op de auto en het jaar erna waren ze alweer verdwenen.
Fopjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:18
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Die hadden ze vorig jaar ook al en ze zijn er nog wereldkampioen mee geworden ook
Das waar ja :+
Klummiedonderdag 23 februari 2017 @ 12:18
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:16 schreef Kerplunk het volgende:
Ze hebben wel een fin...
Scherp! :D
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 12:18
quote:
Handig als ie stil komt te staan. Heb je aan de veilige zijde van de auto meteen een mooie grote picknicktafel
Fopjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:20
quote:
Ziet er toch wel gaaf uit zo... had hem veel saaier verwacht.

Tot nu toe valt alleen FI tegen.
tralalaladonderdag 23 februari 2017 @ 12:20
2zsw3dg.jpg
franklopdonderdag 23 februari 2017 @ 12:22
C5WI9VpXUAADD6R.jpg:large
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:22
'fuck die officiele presentatie'
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 12:22
Mooie paint job _O_
Klummiedonderdag 23 februari 2017 @ 12:28
Stijlvolle bak. _O_
nils7donderdag 23 februari 2017 @ 12:34
Sidepod is wat apart gevormd.
tralalaladonderdag 23 februari 2017 @ 12:36
2pywzkm.jpg

:9
nils7donderdag 23 februari 2017 @ 12:37
Qua breedere vleugels en de sidepod is ie niet heel veel anders dan vorig jaar.
Volgens mij hebben ze toen al een loopje genomen met de 2017 regels.
Nattekatdonderdag 23 februari 2017 @ 12:39
Kijk, dat is een F1-wagen :9
ondeugenddonderdag 23 februari 2017 @ 12:39
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's :') Vooral van bovenaf.
2gvl9b8.jpg
Redonderdag 23 februari 2017 @ 12:42
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's :') Vooral van bovenaf.
[ afbeelding ]
vooral met dat clitorishoofd van hamilton
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 12:44
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's :') Vooral van bovenaf.
[ afbeelding ]
Hm. Knap. Mij lukt het niet.
Ener-Gdonderdag 23 februari 2017 @ 12:45
Strak ding wel, bijna ielig zo, van boven :o
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 12:50
mercedes-f1-2017-gespot-750.jpg
nils7donderdag 23 februari 2017 @ 12:51
Toch wel een stuk beter dit jaar
Nu nog een show zoals in 2010 of 2012 en we hebben een top jaar (en een RB coureur als WK).
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 12:55
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:51 schreef nils7 het volgende:
Toch wel een stuk beter dit jaar
Nu nog een show zoals in 2010 of 2012 en we hebben een top jaar (en een RB coureur als WK).
Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 13:03
Precies, net zo'n optocht als vorig seizoen.
Mercedes vooraan, daarachter strijden RBR en Ferrari om de resterende podiumplek.
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 13:05
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.
Ik kan me voorstellen dat het komt door die rechtopstaande haaievin (meer zijwaartse weerstand als je snel wil sturen?!?), RedBull heeft er geen toch volgens de geruchten? Achja ben maar een leek... ;)
WheeledWarriordonderdag 23 februari 2017 @ 13:11
Die Mercedes gaat gewoon weer keihard voor de titel. Hopen op een geniaal ontwerp van Newey, van Ferrari verwacht ik weinig. Die slaan de plank doorgaans behoorlijk mis bij nieuwe regelgeving.
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 13:13
Klummiedonderdag 23 februari 2017 @ 13:17
Lekker wijf :9
Spockjuh_donderdag 23 februari 2017 @ 13:18
lewis weer met zijn mobielert in de hand :')
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 13:18
Leuke gimmick dat 360'. Maar wat een aardappel kwaliteit
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 13:19
Wat een aids, die 360 camera...
Klummiedonderdag 23 februari 2017 @ 13:20
Tempo Wolf, ik moet zo naar een meeting. :(
Klummiedonderdag 23 februari 2017 @ 13:21
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:18 schreef CrashO het volgende:
Leuke gimmick dat 360'. Maar wat een aardappel kwaliteit
Ik heb continu die geile blonde in beeld maar ze draait zich nog niet om. :'(
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 13:22
Ik zal wel de enige zijn, maar vind de Merc eigenlijk behoorlijk lelijk :@

Niet zo erg als de Force India, maar net alsof iemand er bovenop is gaan zitten ofzo.
Taradodonderdag 23 februari 2017 @ 13:22
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen.
ik vrees het ook
Beachdonderdag 23 februari 2017 @ 13:22
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'.
Beachdonderdag 23 februari 2017 @ 13:23
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik vrees het ook
Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.
Gezichtdonderdag 23 februari 2017 @ 13:24
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Rossdale het volgende:
Ik zal wel de enige zijn, maar vind de Merc eigenlijk behoorlijk lelijk :@

Niet zo erg als de Force India, maar net alsof iemand er bovenop is gaan zitten ofzo.
Vind 'm ook wat raar ogen. De proporties lijken uit balans.
Taradodonderdag 23 februari 2017 @ 13:24
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.
Dat kijk ik ook wel maar F1 zit toch strakker in de planning :)
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 13:25
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo?
OscarMopperkontdonderdag 23 februari 2017 @ 13:25
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo?
:Y
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 13:26
quote:
Speciaal voor Lewis zodat hij zijn telefoon niet voor zijn neus hoeft te houden tijdens de race?
tralalaladonderdag 23 februari 2017 @ 13:27
Lewis :') wat een idioot
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 13:27
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:23 schreef Beach het volgende:

[..]

Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016.
Te weinig wielen.
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 13:29
Lekker mokkel
OscarMopperkontdonderdag 23 februari 2017 @ 13:32
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:29 schreef tja77 het volgende:
Lekker mokkel
:')
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 13:33
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Beach het volgende:
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'.
Krijg je ervan als mannetjes vrouwen alleen meemaken op een beeldscherm.
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 13:34
quote:
3s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:25 schreef Rossdale het volgende:
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo?
een verborgen wapen om tegenstanders mee uit te schakelen
Sunri5edonderdag 23 februari 2017 @ 13:37
Mooie wagen die Merc
BeamofLightdonderdag 23 februari 2017 @ 13:39
VES wordt VER...
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 13:39
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:39 schreef BeamofLight het volgende:
VES wordt VER...
Geen MAX.... -O-
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 13:39
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:22 schreef Beach het volgende:
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'.
262ac75.jpg
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 13:41
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:39 schreef BeamofLight het volgende:
VES wordt VER...
Nog niet zeker. Er is alleen een verzoek voor verandering ingediend.
jemappellefrikandelledonderdag 23 februari 2017 @ 13:42
Niet echt mooie auto, wel snel waarschijnlijk.
Dagoduckdonderdag 23 februari 2017 @ 13:42
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:39 schreef BeamofLight het volgende:
VES wordt VER...
Eindelijk.
Dagoduckdonderdag 23 februari 2017 @ 13:43
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nog niet zeker. Er is alleen een verzoek voor verandering ingediend.
Oh.

FAKE NEWS FAKE NEWS
Frozen-assassindonderdag 23 februari 2017 @ 13:48
Vind VES mooier dan VER :P

Details
Rossdaledonderdag 23 februari 2017 @ 13:56
Tsja Vergne is nu echt exit, dus het kan :)

Snel VER claimen voordat Verschoor in de STR zit :D
Sjemmertdonderdag 23 februari 2017 @ 14:29
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso :'(
Justevodonderdag 23 februari 2017 @ 14:33
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:29 schreef Sjemmert het volgende:
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso :'(
Wanneer?
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 14:36
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:29 schreef Sjemmert het volgende:
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso :'(
probleem met het ERS
WheeledWarriordonderdag 23 februari 2017 @ 14:36
Vette bak die Mercedes _O_

Die zijn weer favoriet nummer 1.
Weltschmerzdonderdag 23 februari 2017 @ 14:41
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
Fopjedonderdag 23 februari 2017 @ 14:42
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
:') :') :') :') :')
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 14:45
die mercedes is wel ultra slank zeg :9~ dit icm met hun verbeterede motor

denk dat ze dit jaar nog dominanter zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 14:45:37 ]
bloodymary1donderdag 23 februari 2017 @ 14:47
Wauw, mooi hoor die Mercedes!
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 15:06
C5WfLWLWcAEF7AJ.jpg:large

Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
fathankdonderdag 23 februari 2017 @ 15:07
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
ziet er idd uit als een ratjetoe van tupperware zou niet misstaan op de McDonalds parking op zaterdagavond met een goeie jumpstylekneiter uit de woefers
TagForcedonderdag 23 februari 2017 @ 15:13
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Dit is een gok, maar ik denk dat de nieuwe regels ervoor zorgen dat de optimale luchtstroom vanaf de voorvleugel van de merc niet helemaal lekker loopt wanneer ze voor maximale downforce gaan, en dat die vlerkjes er voor moeten zorgen dat de lucht alsnog netjes de sidepods in vliegt.

Of eigenlijk: De luchtflow loopt door de nieuwe regels ruk de sidepods in, en dit lost dat op.
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 15:14
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
SnowOokamidonderdag 23 februari 2017 @ 15:22
Renault geeft de motor in Barcelona toch ook al weer een upgrade?

Duurt nog lang... -O-
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 15:24
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 15:32
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 15:34
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
Dit gaat dan weer op voor de bochten inderdaad, lijkt me ook. Maar ook ik ben geen kenner, zijn er nog kenners onder ons ?
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 15:37
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 15:46
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:37 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.
Nou ja, de lucht wordt hoe dan ook altijd aangesneden door de airbox, niet door de vinnen, Ik denk eerder dat het verhaaltje wat Tja77 plaatste over de inbalans op de achtervleugel wel problematisch kan zijn. Zo zou je op een oval bijvoorbeeld een a-symmetrische oplossing moeten hebben.
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 15:48
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt.

Dat wordt in de video in deze post uitgelegd.
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 15:55
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaienvinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.
BaasBanaandonderdag 23 februari 2017 @ 15:59
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 16:00
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
pic?
HerrFritzdonderdag 23 februari 2017 @ 16:01
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
tumblr_nnp0tiacUm1us7wpdo1_r1_1280.jpg
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 16:01
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 16:02
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt.

Dat wordt in de video in deze post uitgelegd.
Top dank! Had de post met de video gemist blijkbaar :s)
lord_bonodonderdag 23 februari 2017 @ 16:03
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O-
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 16:05
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 16:11
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
#ANONIEMdonderdag 23 februari 2017 @ 16:32
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
Godver. :')
BaasBanaandonderdag 23 februari 2017 @ 16:43
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers. :') :P
BaasBanaandonderdag 23 februari 2017 @ 16:44
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:11 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
We zullen moeten afwachten tot de races denk ik. Gezien het verleden van Newey zou het me niks verbazen als de rest van de teams "dom" blijken te zijn. :P
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 16:44
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers. :') :P
Inderdaad }:|
Sjemmertdonderdag 23 februari 2017 @ 16:47
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
Daarom hebben ze volgens mij ook dat kuiltje zeg maar op de achtervleugel in het midden. Om dat op te heffen.
Peterseliemandonderdag 23 februari 2017 @ 16:49
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:11 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.

Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan
ender_xenocidedonderdag 23 februari 2017 @ 16:57
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.

Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan
dat zal inderdaad ja, achja, nog maar 30 dagen van speculeren....
radeloosje1987donderdag 23 februari 2017 @ 17:04
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:45 schreef Dimachaerus het volgende:
die mercedes is wel ultra slank zeg :9~ dit icm met hun verbeterede motor

denk dat ze dit jaar nog dominanter zijn
Ik hoop het niet, denk het wel. Zeer zeker.
BaasBanaandonderdag 23 februari 2017 @ 17:09
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:57 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

dat zal inderdaad ja, achja, nog maar 30 dagen van speculeren....
HET DUURT ZO LAAAAANG
OscarMopperkontdonderdag 23 februari 2017 @ 17:54
* OscarMopperkont is wel blij dat de tijd best vlot voorbij is gegaan. Nu nog een dag of 30.... valt allemaal wel mee nu.
radeloosje1987donderdag 23 februari 2017 @ 17:56
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:54 schreef OscarMopperkont het volgende:
* OscarMopperkont is wel blij dat de tijd best vlot voorbij is gegaan. Nu nog een dag of 30.... valt allemaal wel mee nu.
28,5 dag tot aan de eerste vrije training...Joepie.
Taradodonderdag 23 februari 2017 @ 18:06
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt.

Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan
de Renault staat ook hoog achter, met vin
nils7donderdag 23 februari 2017 @ 18:33
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:43 schreef BaasBanaan het volgende:
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers. :') :P
Ik zie m niet....
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 18:34
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

de Renault staat ook hoog achter, met vin
Komt doordat de front splitter door de nieuwe regels korter is waardoor er een hogere rake mogelijk is.

Ik verwacht de rake van Red Bull nog een stuk meer.
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 18:38
En Mercedes weet nog niet of ze met of zonder fin op de auto gaan rijden. Dat is afhankelijk van de testen met de T-wing.

y1Pew7m.jpg

https://nl.motorsport.com(...)vin-niet-uit-876444/

[ Bericht 13% gewijzigd door sasquatsch op 23-02-2017 18:58:02 (Foto T-wing ) ]
Beachdonderdag 23 februari 2017 @ 19:11
Meike26donderdag 23 februari 2017 @ 20:45
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:38 schreef sasquatsch het volgende:
En Mercedes weet nog niet of ze met of zonder fin op de auto gaan rijden. Dat is afhankelijk van de testen met de T-wing.

[ afbeelding ]

https://nl.motorsport.com(...)vin-niet-uit-876444/
Ziet er erg fragiel (en lelijk) uit. Dan toch echt liever de haaienvin.
Ferry_76donderdag 23 februari 2017 @ 20:54
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Er zit ook nog een extra element tussen de stuurstang en de achterste draagarm onder.
BaasBanaandonderdag 23 februari 2017 @ 21:26
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik zie m niet....
Ik zal aardig zijn en 'em niet aanwijzen. :P
Adrie072donderdag 23 februari 2017 @ 21:35
quote:
Coming soon, als in?
motorbloempjedonderdag 23 februari 2017 @ 21:38
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik zie m niet....
beter kijken. Hint: bovenaanzicht.
sasquatschdonderdag 23 februari 2017 @ 21:42
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:35 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Coming soon, als in?
Binnenkort in de bioscoop.

http://www.mclaren.com/fo(...)claren-film-2355541/
tja77donderdag 23 februari 2017 @ 21:44
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:33 schreef nils7 het volgende:

[..]

Ik zie m niet....
Zonder gekheid...jij ziet er geen wc bril in?
nils7vrijdag 24 februari 2017 @ 03:56
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:44 schreef tja77 het volgende:

[..]

Zonder gekheid...jij ziet er geen wc bril in?
Nee sorry
Zelfs nu in dronken (carnaval is hier al begonnen) toestand en na de hint van t boven aanzicht nog niet
Ik laat t maar zo denk ik hahaha


#dit bericht is gesponsord door de tekst voorspelling van de iPhone hahaha alaaaaaf
Sunri5evrijdag 24 februari 2017 @ 07:37
Vandaag nog een presentatie?
Taradovrijdag 24 februari 2017 @ 07:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:37 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag nog een presentatie?
McLaren
Lucovrijdag 24 februari 2017 @ 07:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:37 schreef Sunri5e het volgende:
Vandaag nog een presentatie?
Ferrari
franklopvrijdag 24 februari 2017 @ 07:52
Samenvattend; McLaren en Ferrari
Meike26vrijdag 24 februari 2017 @ 07:54
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:52 schreef franklop het volgende:
Samenvattend; McLaren en Ferrari
Of eigenlijk andersom.. eerst Ferrari, dan McLaren
radeloosje1987vrijdag 24 februari 2017 @ 07:58
En zondag Haas, Toro Rosso en Red Bull. Sick.
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 08:29
En zaterdag Williams, iedereen lijkt die te vergeten...
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 08:41
Metallic red zou tof zijn.
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 08:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef HerrFritz het volgende:
En zaterdag Williams, iedereen lijkt die te vergeten...
gewoon een nieuwe deobus.…
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 08:42
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 03:56 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee sorry
Zelfs nu in dronken (carnaval is hier al begonnen) toestand en na de hint van t boven aanzicht nog niet
Ik laat t maar zo denk ik hahaha

#dit bericht is gesponsord door de tekst voorspelling van de iPhone hahaha alaaaaaf
Sorry, ik kon het niet laten...

2jfneb7.jpg
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 08:52
Carnaval :')
Rossdalevrijdag 24 februari 2017 @ 08:58
Carnaval *O*
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 09:33
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:58 schreef Rossdale het volgende:
Carnaval *O*
^O^

Over een kwartiertje de onthulling van Ferrari *O*
Live via: https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 09:36
Dan moet ik precies op pad ;( -O-
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 09:41
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren.
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 09:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:41 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren.
Ik verwacht dat het tegen gaat vallen :@ ik hoop het niet, maar ik verwacht 't wel -O-
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 09:47
Live presentatie: http://2017carlaunch.ferrari.com/en/
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 09:48
Sharkfin met een een extra spoiler er op :D
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 09:48
Nou, ok dan.

600cbdfea8.jpg
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 09:49
Presentatie op deze manier is wel ideaal, gewoon een filmpje starten ipv allerlei gelul en na een half minuutje heb je het allemaal wel gezien ^O^
Revrijdag 24 februari 2017 @ 09:50
ja was dat het?
franklopvrijdag 24 februari 2017 @ 09:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:48 schreef lord_bono het volgende:
Sharkfin met een een extra spoiler er op :D
Lelijk zeg
WheeledWarriorvrijdag 24 februari 2017 @ 09:50
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:41 schreef tja77 het volgende:
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren.
Ferrari is juist een meester in het plank misslaan bij nieuwe reglementen de laatste paar keer.
franklopvrijdag 24 februari 2017 @ 09:50
SF70H dus?

geen verwijzing dus naar JB, wat Santander eerst meldde.
opgebaardevrijdag 24 februari 2017 @ 09:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:48 schreef heywoodu het volgende:
Nou, ok dan.

[ afbeelding ]
not ok
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 09:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ferrari is juist een meester in het plank misslaan bij nieuwe reglementen de laatste paar keer.
Hij is wel ongeveer 10 keer zo mooi dan de Force India
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 09:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het tegen gaat vallen :@ ik hoop het niet, maar ik verwacht 't wel -O-
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 09:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:51 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hij is wel ongeveer 10 keer zo mooi dan de Force India
10x0 is nog steeds 0.
caspervcvrijdag 24 februari 2017 @ 09:53
typische luchtinlaat als ik zo zie...
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 09:56
Zonder sharkfin had die Ferrari er veel gaver uit gezien :N
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 09:58
Aparte side pods trouwens :o

d85be5c0-960c-4163-b0f8-1a93fb72f976?v=3

Overige plaatjes:
SPOILER
44644c10-04ff-4bd7-b87c-c230345f7559?v=3d1044b70-be4a-4613-b048-828b8e40b1fd?v=3d85be5c0-960c-4163-b0f8-1a93fb72f976?v=30d895233-88cf-4ee0-b4f7-a67fc8f0e44c?v=3e162994a-ac5f-400d-8f5a-76ef889a6547?v=3ef50fdf6-6f30-49cc-9db3-c490bed8f1b5?v=38a2f73c6-d052-4b71-b78b-2d424e8cdde4?v=3

tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 10:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:58 schreef lord_bono het volgende:
Aparte side pods trouwens :o

[ afbeelding ]

Overige plaatjes:
SPOILER
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ [url=[ afbeelding ]]afbeelding[/url] ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Vooraanzicht is top, jammer van die sharkfin.
SnowOokamivrijdag 24 februari 2017 @ 10:00
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin :{
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 10:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef SnowOokami het volgende:
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin :{
Eerder teveel wit dan te weinig, tis een Ferrari.
ondeugendvrijdag 24 februari 2017 @ 10:03
fofa6t.jpg
2el5glf.jpg
Revrijdag 24 februari 2017 @ 10:04
not impressed maar ja gaat uiteindelijk om de prestatie
radeloosje1987vrijdag 24 februari 2017 @ 10:04
Niet indrukwekkend die nieuwe Ferrari.
SnowOokamivrijdag 24 februari 2017 @ 10:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:

[..]

Eerder teveel wit dan te weinig, tis een Ferrari.
Andersom dus ;) eerder te weinig wit dan teveel wit.
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 10:05
Opvallend dat de Ferrari ook een T-Wing heeft. Zo revolutionair is de Mercedes dus niet. :)
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 10:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:05 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Andersom dus ;) eerder te weinig wit dan teveel wit.
De mooiste Ferrari formule 1 auto's zijn de versies met zo min mogelijk andere kleuren dan rood.
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 10:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:05 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Andersom dus ;) eerder te weinig wit dan teveel wit.
Dat wit heeft ze de laatste tijd weinig geluk gebracht. Dus minder is imho beter.
caspervcvrijdag 24 februari 2017 @ 10:06
Vind t wel gaaf dat ze echt hun best hebben gedaan :)
- andere sidepods
- veel rake
- bijzondere bargeboards
- T vleugel

alleen tja.. of het werkt...
WheeledWarriorvrijdag 24 februari 2017 @ 10:06
Lijkt heel erg op de auto van vorig jaar met een sharkfin eraan geplakt. Op het eerste gezicht dan.

Edit: ook andere sidepods idd.
ondeugendvrijdag 24 februari 2017 @ 10:08
Geen vulva's en toiletbrillen te vinden bij Ferrari iig.
Earl_J_Hickeyvrijdag 24 februari 2017 @ 10:12
Hoop wel dat de FIA die T-Wings gaat verbieden, lijkt nergens op.
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 10:15
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:00 schreef SnowOokami het volgende:
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin :{
Dat wit vorig jaar was echt afschuwelijk, blij dat Ferrari weer gewoon rood is :)
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 10:16
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat wit vorig jaar was echt afschuwelijk, blij dat Ferrari weer gewoon rood is :)
Hij is nu toch echt een half procentje minder wit ofzo? Niet bepaald een significant verschil :+
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 10:17
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:16 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Hij is nu toch echt een half procentje minder wit ofzo? Niet bepaald een significant verschil :+
Sharkfin tel ik niet mee.
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 10:18
Ik zie al wel wat bijzonder dingen, lijkt wel of de ingang van de sidepods verder naar voren ligt dan voorheen. die vlerkjes aan de zijkant/voor de sidepods zijn nu meer geintegreerd. vanaf boven zie je gaten in de sidepods zitten. Hierdoor is goed te zien dat die vlerkjes de sidepods verlengen. Erg benieuwd om Giorgio Paolo hier over bezig te zien!!
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 10:19
Nu wachten op de McLaren launch om 12 uur.
Rossdalevrijdag 24 februari 2017 @ 10:20
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier :D

rKR8Dmp.png

SPOILER
Extreem slecht paint, jaja ik weet het
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 10:22
McLarenF1 twitterde op donderdag 23-02-2017 om 18:32:23 5,957 miles apart, the McLaren-Honda #MCL32 will be revealed simultaneously LIVE in Woking and Tokyo. Get ready.… https://t.co/o6iKiyh1Sz reageer retweet
McLarenF1 twitterde op vrijdag 24-02-2017 om 07:51:31 Our famous McLaren sign turns orange for #MCL32 launch day... #ChangeYourGame https://t.co/158LNNnawR reageer retweet
Om nog maar eens verder richting oranje te hinten :P
radeloosje1987vrijdag 24 februari 2017 @ 10:23
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
Nu wachten op de McLaren launch om 12 uur.
Ook livelink?
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 10:25
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier :D

[ afbeelding ]

SPOILER
Extreem slecht paint, jaja ik weet het
hey een Red Bull!!
OscarMopperkontvrijdag 24 februari 2017 @ 10:25
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:23 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ook livelink?
https://t.co/xGdhGry0X9
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 10:26
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:23 schreef radeloosje1987 het volgende:

[..]

Ook livelink?
Live via SkySports en hun eigen YT kanaal.

Rossdalevrijdag 24 februari 2017 @ 10:34
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:25 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

hey een Red Bull!!
Ba dum tsh :D
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 10:35
Spreid je vleugels open en vlieg :')
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 10:36
Of zoiets met de nieuwe Ferrari. Ding kan mij nog niet bekoren
Sunri5evrijdag 24 februari 2017 @ 10:40
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:48 schreef heywoodu het volgende:
Nou, ok dan.

[ afbeelding ]
Kan die vliegen? :'(

Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi.
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 10:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kan die vliegen? :'(

Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi.
Jammer dat juist de Mercedes dan weer zo'n geestdodende kleurstelling heeft ;(
habituevrijdag 24 februari 2017 @ 11:02
Wat een lelijk hok.
Beachvrijdag 24 februari 2017 @ 11:05
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:02 schreef habitue het volgende:
Wat een lelijk hok.
de nieuwe Mac?
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 11:07
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:05 schreef Beach het volgende:

[..]

de nieuwe Mac?
daar moet je nog even een uur voor wachten strand
Bluurghvrijdag 24 februari 2017 @ 11:17
Een Ferrari met teveel sponsors.. dat dat ooit nog eens zou gebeuren.
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 11:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:40 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Kan die vliegen? :'(

Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi.
Aan de andere kant is het juist goed van Ferrari dat ze net als grote concurrent Mercedes aan een T-wing gedacht hebben
Zorrovrijdag 24 februari 2017 @ 11:47
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:20 schreef Rossdale het volgende:
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier :D

[ afbeelding ]

SPOILER
Extreem slecht paint, jaja ik weet het
En dan Vettel er nog in...
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 11:54
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:47 schreef Zorro het volgende:

[..]

En dan Vettel er nog in...
Hij moet zijn gedrag ergens mee compenseren natuurlijk ...
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 12:01
De McLaren launch begint
Abdus18vrijdag 24 februari 2017 @ 12:04
HRT terug?
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 12:04
C5bPF67WcAAPVTl.jpg

Ik vind hem de mooiste tot nu toe :o
Spooky4uvrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Eindelijk een wagen die ik mooi vind.
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Ziet er goed uit. ^O^
WheeledWarriorvrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Wat is dit, een Spyker?
Spooky4uvrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Diffuser afgedekt zag ik?
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Het ziet er in dat licht zeer rood uit!
tralalalavrijdag 24 februari 2017 @ 12:05
Leuke Marussia
Abdus18vrijdag 24 februari 2017 @ 12:07
Ohja, Marussia, niet HRT :p
heywooduvrijdag 24 februari 2017 @ 12:07
Aparte voorvleugel :P

C5bPG8hWcAAfxr4.jpg
radeloosje1987vrijdag 24 februari 2017 @ 12:07
Hele mooie bak!
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 12:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:04 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind hem de mooiste tot nu toe :o
wel opvallend is dat het lijkt alsof er in de vloer van de auto geen slots aangebracht zijn. Ik vermoed dat ze die voor de test wel toevoegen.
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 12:10
De McLaren Marussia ziet er voor de rest prima uit
Abdus18vrijdag 24 februari 2017 @ 12:10
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wel opvallend is dat het lijkt alsof er in de vloer van de auto geen slots aangebracht zijn. Ik vermoed dat ze die voor de test wel toevoegen.
Hetzelfde met die diffuser inderdaad
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 12:11
Mooi hoor _O_
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 12:12
Erg kicke bak!!!
Ik vind dit de mooiste tot nu toe :D
franklopvrijdag 24 februari 2017 @ 12:14
Is dit weer snel kleurstelling voor testen of ook tijdens seizoen ditmaal?
Fopjevrijdag 24 februari 2017 @ 12:14
Ziet er een beetje goedkoop uit...

Renault _O_
Taradovrijdag 24 februari 2017 @ 12:14
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer
SnowOokamivrijdag 24 februari 2017 @ 12:15
Gave bak :o
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 12:15
Spyker is terug :o

Die grijs/oranje versie vind ik nog steeds één van de mooiste liveries ooit O-)
Sunri5evrijdag 24 februari 2017 @ 12:18
Na de Merc de mooiste auto tot nu toe.
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 12:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef franklop het volgende:
Is dit weer snel kleurstelling voor testen of ook tijdens seizoen ditmaal?
Tijdens seizoen.

Als het alleen voor testen was geweest hadden ze hem wel volledig oranje gemaakt en niet zo gehint op de nieuwe kleurstelling in de aanloop naar de presentatie.
XLvrijdag 24 februari 2017 @ 12:19
Tenminste proberen ze die haaienvin niet te verstoppen. Natuurlijk is dat ding lelijk, maar als je vervolgens hem zelf niet accepteert en hem camouflage op je persfoto's laat zien is het wel extreem treurig. Hier zetten ze dat Honda logo er mooi op en accentueren ze het leuk met een kleurtje. Blijft natuurlijk spuuglelijk.

Ik vind de Mercedes de mooiste tot nu toe, maar het is een beetje eenoog in het land van de blinden.
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer
Mercedes de mooiste, daarna Ferrari.
tbonesteak289vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:14 schreef Tarado het volgende:
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer
Maar die lijkt dan ook erg geslaagd, ondanks of misschien juist omdat hij niet zo radicaal anders is.

Verder vind ik ze tot nog toe allemaal behoorlijk mooi, behalve de Force India dan. Benieuwd ook naar de Torro Rosso, of die inderdaad een ander kleurtje krijgt. Sowieso juich ik meer kleur op de grid van harte toe, mooi dat de McLaren nu goed in het oog springt.
XLvrijdag 24 februari 2017 @ 12:20
Eigenlijk is bij deze alleen de voorvleugel lelijk (naast de haaienvin), die is wel direct spuuglelijk
tja77vrijdag 24 februari 2017 @ 12:21
Ik vind dit gewoon een Arrows uit het jaar 2000
Weltschmerzvrijdag 24 februari 2017 @ 12:26
Ferrari heeft wel veel rake staan, zou Mercedes die boot gemist hebben?
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 12:26
Mclaren ook Rake trouwens
tbonesteak289vrijdag 24 februari 2017 @ 12:29
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:21 schreef tja77 het volgende:
Ik vind dit gewoon een Arrows uit het jaar 2000
Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..

Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1

Shadow.png
Persoonlijke favoriet
Taradovrijdag 24 februari 2017 @ 12:30
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:20 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Maar die lijkt dan ook erg geslaagd, ondanks of misschien juist omdat hij niet zo radicaal anders is.

Verder vind ik ze tot nog toe allemaal behoorlijk mooi, behalve de Force India dan. Benieuwd ook naar de Torro Rosso, of die inderdaad een ander kleurtje krijgt. Sowieso juich ik meer kleur op de grid van harte toe, mooi dat de McLaren nu goed in het oog springt.
Die Mercedes vind ik juist wel anders, dan heb ik het niet over de kleur maar over de details, bij Ferrari zie je ook wel vernieuwing wat dat betreft.
Of het allemaal gaat werken moeten we uiteraard afwachten maar ik heb nog niet de Mercedes beater gezien. Maar goed die kan nog komen
Meike26vrijdag 24 februari 2017 @ 12:32
Is het nou gedurende het jaar makkelijk om met nieuw chassis te komen met meer/minder rake? Tot nu toe lijken de Ferrari en McLaren wel de strategie van RedBull te volgen. ForceIndia lastig in te schatten. Wat nu als Mercedes er compleet naastzit en mechanische grip te kort komt in de bochten? Of erger nog, wat als alle teams die RB te makkelijk gekopieerd hebben? RB zelf vertrouw ik er wel in, maar voor Ferrari en McLaren word het een geheel nieuwe strategie.
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 12:35
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:29 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..

Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1

[ afbeelding ]
Persoonlijke favoriet
Geen Spyker :{
ondeugendvrijdag 24 februari 2017 @ 12:36
Ik vind de mclaren prachtig kwa kleurstelling O+
marp0vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36
Vraagje: Zijn deze ontwerpen na de presentaties eigenlijk definitief? Of mogen ze gedurende het seizoen nog aanpassingen doorvoeren?
dyonvbaalvrijdag 24 februari 2017 @ 12:38
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:29 schreef tbonesteak289 het volgende:

[..]

Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed..

Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1

[ afbeelding ]
Persoonlijke favoriet
Waarom zijn de auto's niet meer zo mooi als ze ooit eens waren. Gelijk die 2 renault's blauw en geel erg mooi
Beachvrijdag 24 februari 2017 @ 12:53
Meike26vrijdag 24 februari 2017 @ 13:03
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent.. :{
lord_bonovrijdag 24 februari 2017 @ 13:06
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:36 schreef marp0 het volgende:
Vraagje: Zijn deze ontwerpen na de presentaties eigenlijk definitief? Of mogen ze gedurende het seizoen nog aanpassingen doorvoeren?
Tot de eerste race mogen ze er nog (bijna) alles mee doen volgens mij.
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 13:08
Is toch een plaatje dit!

299238.jpg
HerrFritzvrijdag 24 februari 2017 @ 13:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:08 schreef HerrFritz het volgende:
Is toch een plaatje dit!

[ afbeelding ]
alleen jammer van die wc bril die der in zit
Nattekatvrijdag 24 februari 2017 @ 13:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef Meike26 het volgende:
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent.. :{
Simpel is beter, soms. Je kan ook te ver gaan, waardoor het pakket in 90% van de gevallen niet werkt.
Beachvrijdag 24 februari 2017 @ 13:10
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:03 schreef Meike26 het volgende:
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent.. :{
Dat is McLaren toch ook ondertussen :P
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 13:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Is het nou gedurende het jaar makkelijk om met nieuw chassis te komen met meer/minder rake? Tot nu toe lijken de Ferrari en McLaren wel de strategie van RedBull te volgen. ForceIndia lastig in te schatten. Wat nu als Mercedes er compleet naastzit en mechanische grip te kort komt in de bochten? Of erger nog, wat als alle teams die RB te makkelijk gekopieerd hebben? RB zelf vertrouw ik er wel in, maar voor Ferrari en McLaren word het een geheel nieuwe strategie.
Nee, dat is niet zo makkelijk, omdat het hele aerodynamische concept ermee op de schop moet. Dat vergt nogal wat ontwerptijd en tijd in de computersimulator en windtunnel voordat je een concept hebt dat minimaal gelijkwaardig is aan wat je tot dan toe hebt.
WheeledWarriorvrijdag 24 februari 2017 @ 13:44
Op de baan ziet die Ferrari er toch best vet uit, ondanks die appendix aan de haaienvin.

299232.jpg
Rossdalevrijdag 24 februari 2017 @ 14:53
Prachtige wagen zeg die McLaren _O_

Mooiste tot nu toe, met de Renault op de tweede plaats.
AMDBvrijdag 24 februari 2017 @ 15:08
McLaren kleurstelling is geweldig, maar de auto zelf valt tegen.

De Ferrari is lelijk qua kleur, maar van het vooraanzicht is echt een beest _O_

Hoop dat de haaienvin en t-wings verdwijnen, zijn allebei geen gezicht.

Ben benieuwd wat het grote verschil in de sidepods verklaart trouwens!
Sjemmertvrijdag 24 februari 2017 @ 15:19
Ik ga er maar van uit dat deze McLaren een launch spec is. Ziet er wel erg kaal uit kwa aero/chassis pakket.

Livery is wel oke, de kleurstelling is top maar had er eigenlijk wat meer van verwacht kwa lijnen ed.
trein2000vrijdag 24 februari 2017 @ 15:56
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:06 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Tot de eerste race mogen ze er nog (bijna) alles mee doen volgens mij.
En daarna ook.
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 16:03
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:19 schreef Sjemmert het volgende:
Ik ga er maar van uit dat deze McLaren een launch spec is. Ziet er wel erg kaal uit kwa aero/chassis pakket.

Livery is wel oke, de kleurstelling is top maar had er eigenlijk wat meer van verwacht kwa lijnen ed.
Komt nog wel, omdat enkele essentiële dingen ontbreken
Sjemmertvrijdag 24 februari 2017 @ 16:14
360 onboard filmpje van lewis in de nieuwe Merc

rubbereendvrijdag 24 februari 2017 @ 16:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 16:14 schreef Sjemmert het volgende:
360 onboard filmpje van lewis in de nieuwe Merc

blijft gaaf dit soort dingen
Sjemmertvrijdag 24 februari 2017 @ 16:30
En de shakedown van de SF70H

ShaoliNvrijdag 24 februari 2017 @ 17:23
Alonso denkt dat ie al races gaat winnen dit seizoen
Montellyvrijdag 24 februari 2017 @ 18:29
Feyenoord en F1 omg wat een jaar _O_
Peterseliemanvrijdag 24 februari 2017 @ 18:49
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 18:29 schreef Montelly het volgende:
Feyenoord en F1 omg wat een jaar _O_
Jan Boskamp in de fontein op de Coolsingel? Nee bedankt.
motorbloempjevrijdag 24 februari 2017 @ 18:51
Nu alleen nog Barnsley naar de Championship Playoffs (ze hoeven niet eens te promoveren..) en het jaar is goed :P
SnowOokamivrijdag 24 februari 2017 @ 19:21
yrKwGrR.png

:o
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 19:23
Nu officieel: Giovinazzi vervangt Wehrlein tijdens de eerste test.

http://m.gpupdate.net/nl/(...)ein-in-testweek-een/
sasquatschvrijdag 24 februari 2017 @ 19:24
Max rijdt op dinsdag en donderdag tijdens de eerste testweek.

http://m.gpupdate.net/nl/(...)insdag-en-donderdag/