trein2000 | woensdag 22 februari 2017 @ 23:40 |
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races, Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen. Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn. De einduitslag van 2016 En de constructeurs Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning? Presentaties van de auto's:
In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten. Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG. De Agenda Datum Evenement Locatie 26 maart GP van Australië Melbourne 9 april GP van China Shanghai 16 april GP van Bahrein Sakhir 30 april GP van Rusland Sochi 14 mei GP van Spanje Barcelona 28 mei GP van Monaco Monte Carlo 11 juni GP van Canada Montreal 25 juni GP van Azerbeidzjan Baku 9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring 16 juli GP van Engeland Silverstone 30 juli GP van Hongarije Hungaroring 27 augustus GP van België Spa-Francorchamps 3 september GP van Italië Monza 17 september GP van Singapore Marina Bay 1 oktober GP van Maleisië Sepang 8 oktober GP van Japan Suzuka 22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas 29 oktober GP van Mexico Mexico Stad 12 november GP van Brazilië* Interlagos 26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt. #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein | |
trein2000 | woensdag 22 februari 2017 @ 23:40 |
Merc was niet wakker | |
TheFreshPrince | woensdag 22 februari 2017 @ 23:45 |
Helmut Marko bij Jinek, nog niet aan woord geweest. | |
Gezicht | woensdag 22 februari 2017 @ 23:58 |
Oppervlakkig kut interviewtje waarbij alleen op Max wordt gehamerd. Niet de moeite om terug te kijken. | |
Peterselieman | woensdag 22 februari 2017 @ 23:59 |
Dit | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 00:00 |
wat jammer weer | |
tralalala | donderdag 23 februari 2017 @ 00:03 |
Die verkleedpartij kerel kreeg meer minuten. | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 00:04 |
Had niet anders verwacht, omdat Jinek niet echt thuis is in de sport. | |
franklop | donderdag 23 februari 2017 @ 08:09 |
Nog steeds Jack en Rob | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 08:18 |
Ben ik ff blij met C4/Sky! | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 08:19 |
Morgen Ferrari. Ben benieuwd naar de kleur. [ Bericht 11% gewijzigd door motorbloempje op 23-02-2017 09:37:38 ] | |
Zorro | donderdag 23 februari 2017 @ 08:22 |
En het aantal wielen | |
Asschen_sukar | donderdag 23 februari 2017 @ 08:26 |
eerst weer een nieuwe Henno zoeken | |
Evenstar | donderdag 23 februari 2017 @ 08:29 |
Damn, lang geleden dat ik zo hard heb uitgekeken naar een F1 seizoen. Denk dat de laatste keer laatste seizoen van Schumi was voor zijn break. Echt ziiiin in! | |
Oldground | donderdag 23 februari 2017 @ 08:30 |
Sinds kort ook Ziggo, wist niet dat de F1 op het open net kwam. Leuke verrassing. Misschien niet het meest deskundige commentaar, maar wel een uitgebreide coverage. Keek voorheen op RTL Duitsland en daarvoor BBC. | |
nils7 | donderdag 23 februari 2017 @ 08:30 |
Huh vandaag toch Merc en morgen Ferrari en de Mac? Na ja volgens een nieuwszender heeft ie wel gezegd dat ie denkt dat ze voor het WK kunnen gaan terwijl Joske mooi de verwachtingen deed temperen. | |
lord_bono | donderdag 23 februari 2017 @ 08:38 |
Tijden zijn GMT, dus +1 uur in NL. [ Bericht 1% gewijzigd door lord_bono op 23-02-2017 08:45:21 ] | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 08:49 |
Rob nog steeds niet ontslagen Voor de rest prima | |
franklop | donderdag 23 februari 2017 @ 09:02 |
Weer een teaser filmpje van de Merc. | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 09:07 |
oh ja was al een dag verder in mn hoofd. | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 09:14 |
-dubbel- | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 09:22 |
In ieder geval zijn die lijnen hier ook weer te zien. lijkt me erg gaaf zo bij de zilver! | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 09:24 |
Mja ik vind dat zilver uberhaupt al niet zo mooi staan, maar dat is helaas nou eenmaal de kleur van Merc. Zal net zo'n verbazingwekkend andere livery zijn als die van Ferrari. Niet echt benieuwd naar, nouja alleen of ze wel of geen sharkfin hebben. | |
Re | donderdag 23 februari 2017 @ 09:29 |
nou denk ik er aan om zingt sport te gaan nemen voor de F1, maar dit soort gasten.... spontane diarree | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 09:30 |
Mjah vond de groene accenten die ze eerder hadden bij de merc wel beter dan alleen zilver. | |
Meike26 | donderdag 23 februari 2017 @ 09:32 |
Livery is leuk en eerste indruk, toch probeer ik daar wel vaak doorheen te prikken en opzoek te gaan naar de aerodynamische foefjes. Die FI ben ik geen fan van de neus, maar het levert wel een hoop neerwaartse druk op de voorwielen, hopen dat dat ding als een malle door de bochten gaat ! | |
Ener-G | donderdag 23 februari 2017 @ 09:34 |
Wat is er waar van de geruchten dat ze het nu al compleet verkloot hebben en inmiddels met een b spec wagen bezig zijn? | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 09:37 |
Gewoon emigreren nu het nog kan. | |
lord_bono | donderdag 23 februari 2017 @ 09:41 |
Ik denk dat er nog vanalles kan veranderen aan de auto's die ze op dit moment presenteren. Dat werd ook aangegeven op 2? van de presentaties, de auto die in Australië aan de start staat kan anders zijn. Al kun je in het geval van Ferrari wel stellen dat waar rook is, er ook wel vuur kan zijn. Lopen helaas ook wel vaak achter de feiten aan, dus kan best wel eens kloppen dat ze problemen hebben met de aerodynamica. | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 09:42 |
Ik heb dit jaar een verlopen ID kaart en we gaan van de winter naar London, dus ik ga gelijk een paspooort aanvragen xD. Je weet nooit hoe het loopt met de UK | |
Ener-G | donderdag 23 februari 2017 @ 09:45 |
Aero hoeft in principe niet iets fundamenteels te zijn; Ik zat eerder te denken aan de ophanging, aangezien ze tevergeefs de systemen van Mercedes en Red Bull aan probeerden te vechten. | |
franklop | donderdag 23 februari 2017 @ 10:31 |
Ze hebben, zoals verwacht, ook niet helemaal stilgezeten bij Mercedes en hebben ook meer power uit hun motor gekregen. Aldus Force India.
| |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 10:40 |
En dan moeten we denken aan... 1030 pk? 1050? | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 10:42 |
nah, dat zou misschien nog net iets te veel zijn, maar als Mercedes in kwalimodus de 1000 pk aantikt doen ze het goed | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 10:56 |
Leuk dat Marko roept dat RBR ECHT mee kan doen om de titel, en er een paar dagen geleden geroepen werd dat de motor 0,3 seconde per ronde sneller zou zijn dan vorig jaar. En nu heeft Mercedes dezelfde winst te pakken, en verwacht dat dat in de loop van het seizoen nog eens 0,3 seconde kan worden. Kortom, het gat blijft ongeveer hetzelfde. | |
lord_bono | donderdag 23 februari 2017 @ 10:57 |
De 1000pk grens is nog niet bereikt toch? Meen zoiets vanuit Mercedes gelezen te hebben. | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 10:58 |
Ik had ergens gelezen dat Mercedes vorig jaar al over de 1000 heen was, dacht ik. | |
Beach | donderdag 23 februari 2017 @ 11:04 |
Willen jullie meer of minder Kamphues? | |
Fopje | donderdag 23 februari 2017 @ 11:07 |
Alleen tijdens de kwali toch? | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 11:07 |
Het hele circus is sowieso een beetje schaamteloos Prima dat 'ie 't leuk doet hoor, hup hup, maar die intense tunnelvisie en alleen maar praten over VES is toch wel echt . | |
heywoodu | donderdag 23 februari 2017 @ 11:07 |
| |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 11:07 |
Ik heb eigenlijk een teringhekel aan schreeuwerig schapengedrag, maar voor Kamphues wil ik wel een uitzondering maken: minder! "Als jij het dan allemaal zoveel beter weet, wie moet het dan gaan doen?" - Doornbos - Van der Garde - Lammers - Coronel | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 11:08 |
Weet ik niet meer. Zou kunnen hoor. | |
heywoodu | donderdag 23 februari 2017 @ 11:08 |
Tja, zo gaat het nou eenmaal in landen die doorgaans niet heel veel succes hebben in een sport en dan ineens wel dankzij één sporter, ongeacht het land en ongeacht de sport Ik vind het nog best meevallen eigenlijk, er wordt ook vaak zat over de rest gepraat en dat Verstappen het centrale figuur is voor Nederlandse F1-uitzendingen is vrij logisch. | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 11:11 |
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 11:11:50 ] | |
de_boswachter | donderdag 23 februari 2017 @ 11:11 |
Wat had je anders verwacht? Dat ze diep gingen inzoomen op de F1. Dit was weer een mooi promotiepraatje. | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 11:11 |
Ach zo is dat in elk land zo, zo was RTL ook jarenlang niet te kijken omdat elke minuut wel de term "schumi" viel. En dan ook nog eens Kai Ebel. Nu ik er over nadenk is Rob + elke minuut de term Max is eigenlijk wel erg vergelijkbaar | |
de_boswachter | donderdag 23 februari 2017 @ 11:12 |
Wat is er mis met Rob | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 11:14 |
Wat niet? | |
tralalala | donderdag 23 februari 2017 @ 11:19 |
Had Doornbos graag als co-commentator gezien naast Olav. | |
de_boswachter | donderdag 23 februari 2017 @ 11:53 |
Vind hem wel OK. Maakt ook leuke programma's op 24 Kitchen. | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 11:58 |
Ruud ter Weijden | |
franklop | donderdag 23 februari 2017 @ 12:03 |
Er zit (nog) geen sharkfin op de MERC bij de shakedown op Silverstone. | |
Da_Sandman | donderdag 23 februari 2017 @ 12:04 |
| |
ondeugend | donderdag 23 februari 2017 @ 12:06 |
Ben benieuwd... wat een lelijkheid tot nu toe | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 12:07 |
(360') Stream voor de Merc (start over een uur) [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 12:07:30 ] | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 12:10 |
| |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 12:12 |
Het begint er een beetje op te lijken dat de top die haaienvin niet nodig heeft. | |
Fopje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:16 |
Ze hebben wel een fin... | |
Ener-G | donderdag 23 februari 2017 @ 12:16 |
Zal op Silverstone ook wel flink hard waaien nu met die storm. | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:16 |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 12:17 |
Die hadden ze vorig jaar ook al en ze zijn er nog wereldkampioen mee geworden ook | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:17 |
| |
WheeledWarrior | donderdag 23 februari 2017 @ 12:18 |
Dat was in de eerdere jaren van de sharkfin ook al zo. McLaren had em in 2008 niet, Ferrari pas later in het jaar. De Brawn van 2009 had ook geen sharkfin. Dat waren wel teams die toen domineerden. Pas in 2010 reed eigenlijk iedereen met zo'n haaienvin op de auto en het jaar erna waren ze alweer verdwenen. | |
Fopje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:18 |
Das waar ja | |
Klummie | donderdag 23 februari 2017 @ 12:18 |
Scherp! | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 12:18 |
Handig als ie stil komt te staan. Heb je aan de veilige zijde van de auto meteen een mooie grote picknicktafel | |
Fopje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:20 |
Ziet er toch wel gaaf uit zo... had hem veel saaier verwacht. Tot nu toe valt alleen FI tegen. | |
tralalala | donderdag 23 februari 2017 @ 12:20 |
franklop | donderdag 23 februari 2017 @ 12:22 |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:22 |
'fuck die officiele presentatie' | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 12:22 |
Mooie paint job | |
Klummie | donderdag 23 februari 2017 @ 12:28 |
Stijlvolle bak. | |
nils7 | donderdag 23 februari 2017 @ 12:34 |
Sidepod is wat apart gevormd. | |
tralalala | donderdag 23 februari 2017 @ 12:36 |
nils7 | donderdag 23 februari 2017 @ 12:37 |
Qua breedere vleugels en de sidepod is ie niet heel veel anders dan vorig jaar. Volgens mij hebben ze toen al een loopje genomen met de 2017 regels. | |
Nattekat | donderdag 23 februari 2017 @ 12:39 |
Kijk, dat is een F1-wagen | |
ondeugend | donderdag 23 februari 2017 @ 12:39 |
Ik zie ineens overal vrouwelijke genitalien aan/op/in de auto's Vooral van bovenaf. | |
Re | donderdag 23 februari 2017 @ 12:42 |
vooral met dat clitorishoofd van hamilton | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 12:44 |
Hm. Knap. Mij lukt het niet. | |
Ener-G | donderdag 23 februari 2017 @ 12:45 |
Strak ding wel, bijna ielig zo, van boven | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 12:50 |
nils7 | donderdag 23 februari 2017 @ 12:51 |
Toch wel een stuk beter dit jaar Nu nog een show zoals in 2010 of 2012 en we hebben een top jaar (en een RB coureur als WK). | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 12:55 |
Ik ben er bang voor. En een betere Mercedes motor en volgens Mercedes engineers lastiger om in te halen zijn voortekenen voor een saai seizoen. | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 13:03 |
Precies, net zo'n optocht als vorig seizoen. Mercedes vooraan, daarachter strijden RBR en Ferrari om de resterende podiumplek. | |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 13:05 |
Ik kan me voorstellen dat het komt door die rechtopstaande haaievin (meer zijwaartse weerstand als je snel wil sturen?!?), RedBull heeft er geen toch volgens de geruchten? Achja ben maar een leek... | |
WheeledWarrior | donderdag 23 februari 2017 @ 13:11 |
Die Mercedes gaat gewoon weer keihard voor de titel. Hopen op een geniaal ontwerp van Newey, van Ferrari verwacht ik weinig. Die slaan de plank doorgaans behoorlijk mis bij nieuwe regelgeving. | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 13:13 |
Klummie | donderdag 23 februari 2017 @ 13:17 |
Lekker wijf | |
Spockjuh_ | donderdag 23 februari 2017 @ 13:18 |
lewis weer met zijn mobielert in de hand | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 13:18 |
Leuke gimmick dat 360'. Maar wat een aardappel kwaliteit | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 13:19 |
Wat een aids, die 360 camera... | |
Klummie | donderdag 23 februari 2017 @ 13:20 |
Tempo Wolf, ik moet zo naar een meeting. | |
Klummie | donderdag 23 februari 2017 @ 13:21 |
Ik heb continu die geile blonde in beeld maar ze draait zich nog niet om. | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 13:22 |
Ik zal wel de enige zijn, maar vind de Merc eigenlijk behoorlijk lelijk Niet zo erg als de Force India, maar net alsof iemand er bovenop is gaan zitten ofzo. | |
Tarado | donderdag 23 februari 2017 @ 13:22 |
ik vrees het ook | |
Beach | donderdag 23 februari 2017 @ 13:22 |
Kansloos weer om hier te moeten laten blijken hoe stoer je bent door termen te gebruiken als 'geile blondine'. | |
Beach | donderdag 23 februari 2017 @ 13:23 |
Daarom MotoGP. 9 verschillende winnaars in 2016. | |
Gezicht | donderdag 23 februari 2017 @ 13:24 |
Vind 'm ook wat raar ogen. De proporties lijken uit balans. | |
Tarado | donderdag 23 februari 2017 @ 13:24 |
Dat kijk ik ook wel maar F1 zit toch strakker in de planning | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 13:25 |
Wat is dat rondje in de achterkant van de spiegel? Is dat een camera ofzo? | |
OscarMopperkont | donderdag 23 februari 2017 @ 13:25 |
| |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 13:26 |
Speciaal voor Lewis zodat hij zijn telefoon niet voor zijn neus hoeft te houden tijdens de race? | |
tralalala | donderdag 23 februari 2017 @ 13:27 |
Lewis wat een idioot | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 13:27 |
Te weinig wielen. | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 13:29 |
Lekker mokkel | |
OscarMopperkont | donderdag 23 februari 2017 @ 13:32 |
| |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 13:33 |
Krijg je ervan als mannetjes vrouwen alleen meemaken op een beeldscherm. | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 13:34 |
een verborgen wapen om tegenstanders mee uit te schakelen | |
Sunri5e | donderdag 23 februari 2017 @ 13:37 |
Mooie wagen die Merc | |
BeamofLight | donderdag 23 februari 2017 @ 13:39 |
VES wordt VER... | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 13:39 |
Geen MAX.... | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 13:39 |
| |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 13:41 |
Nog niet zeker. Er is alleen een verzoek voor verandering ingediend. | |
jemappellefrikandelle | donderdag 23 februari 2017 @ 13:42 |
Niet echt mooie auto, wel snel waarschijnlijk. | |
Dagoduck | donderdag 23 februari 2017 @ 13:42 |
Eindelijk. | |
Dagoduck | donderdag 23 februari 2017 @ 13:43 |
Oh. FAKE NEWS FAKE NEWS | |
Frozen-assassin | donderdag 23 februari 2017 @ 13:48 |
Vind VES mooier dan VER Details | |
Rossdale | donderdag 23 februari 2017 @ 13:56 |
Tsja Vergne is nu echt exit, dus het kan Snel VER claimen voordat Verschoor in de STR zit | |
Sjemmert | donderdag 23 februari 2017 @ 14:29 |
De nieuwe Renault motor hield het nog geen 6 rondjes vol in de toro rosso | |
Justevo | donderdag 23 februari 2017 @ 14:33 |
Wanneer? | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 14:36 |
probleem met het ERS | |
WheeledWarrior | donderdag 23 februari 2017 @ 14:36 |
Vette bak die Mercedes Die zijn weer favoriet nummer 1. | |
Weltschmerz | donderdag 23 februari 2017 @ 14:41 |
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk. | |
Fopje | donderdag 23 februari 2017 @ 14:42 |
| |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 14:45 |
die mercedes is wel ultra slank zeg dit icm met hun verbeterede motor denk dat ze dit jaar nog dominanter zijn [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 14:45:37 ] | |
bloodymary1 | donderdag 23 februari 2017 @ 14:47 |
Wauw, mooi hoor die Mercedes! | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 15:06 |
Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen? | |
fathank | donderdag 23 februari 2017 @ 15:07 |
ziet er idd uit als een ratjetoe van tupperware zou niet misstaan op de McDonalds parking op zaterdagavond met een goeie jumpstylekneiter uit de woefers | |
TagForce | donderdag 23 februari 2017 @ 15:13 |
Dit is een gok, maar ik denk dat de nieuwe regels ervoor zorgen dat de optimale luchtstroom vanaf de voorvleugel van de merc niet helemaal lekker loopt wanneer ze voor maximale downforce gaan, en dat die vlerkjes er voor moeten zorgen dat de lucht alsnog netjes de sidepods in vliegt. Of eigenlijk: De luchtflow loopt door de nieuwe regels ruk de sidepods in, en dit lost dat op. | |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 15:14 |
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen? En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft? Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen? | |
SnowOokami | donderdag 23 februari 2017 @ 15:22 |
Renault geeft de motor in Barcelona toch ook al weer een upgrade? Duurt nog lang... | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 15:24 |
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever. Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben. Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt. | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 15:32 |
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen. | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 15:34 |
Dit gaat dan weer op voor de bochten inderdaad, lijkt me ook. Maar ook ik ben geen kenner, zijn er nog kenners onder ons ? | |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 15:37 |
Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat. | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 15:46 |
Nou ja, de lucht wordt hoe dan ook altijd aangesneden door de airbox, niet door de vinnen, Ik denk eerder dat het verhaaltje wat Tja77 plaatste over de inbalans op de achtervleugel wel problematisch kan zijn. Zo zou je op een oval bijvoorbeeld een a-symmetrische oplossing moeten hebben. | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 15:48 |
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt. Dat wordt in de video in deze post uitgelegd. | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 15:55 |
Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden. | |
BaasBanaan | donderdag 23 februari 2017 @ 15:59 |
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 16:00 |
pic? | |
HerrFritz | donderdag 23 februari 2017 @ 16:01 |
| |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 16:01 |
| |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 16:02 |
Top dank! Had de post met de video gemist blijkbaar | |
lord_bono | donderdag 23 februari 2017 @ 16:03 |
| |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 16:05 |
| |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 16:11 |
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek? | |
#ANONIEM | donderdag 23 februari 2017 @ 16:32 |
Godver. | |
BaasBanaan | donderdag 23 februari 2017 @ 16:43 |
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers. | |
BaasBanaan | donderdag 23 februari 2017 @ 16:44 |
We zullen moeten afwachten tot de races denk ik. Gezien het verleden van Newey zou het me niks verbazen als de rest van de teams "dom" blijken te zijn. | |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 16:44 |
Inderdaad | |
Sjemmert | donderdag 23 februari 2017 @ 16:47 |
Daarom hebben ze volgens mij ook dat kuiltje zeg maar op de achtervleugel in het midden. Om dat op te heffen. | |
Peterselieman | donderdag 23 februari 2017 @ 16:49 |
Red Bull kiest met de hoge rake voor een ander concept en heeft niet een grote fin nodig om goed te presteren. Sterker nog, het kan best zo zijn dat in hun concept de fin juist schadelijk is voor de rondetijden omdat het de luchtstromen rond de auto nogal beïnvloedt. Reken er maar op dat de Bulls bruut hard de bocht om gaan | |
ender_xenocide | donderdag 23 februari 2017 @ 16:57 |
dat zal inderdaad ja, achja, nog maar 30 dagen van speculeren.... | |
radeloosje1987 | donderdag 23 februari 2017 @ 17:04 |
Ik hoop het niet, denk het wel. Zeer zeker. | |
BaasBanaan | donderdag 23 februari 2017 @ 17:09 |
HET DUURT ZO LAAAAANG | |
OscarMopperkont | donderdag 23 februari 2017 @ 17:54 |
* OscarMopperkont is wel blij dat de tijd best vlot voorbij is gegaan. Nu nog een dag of 30.... valt allemaal wel mee nu. | |
radeloosje1987 | donderdag 23 februari 2017 @ 17:56 |
28,5 dag tot aan de eerste vrije training...Joepie. | |
Tarado | donderdag 23 februari 2017 @ 18:06 |
de Renault staat ook hoog achter, met vin | |
nils7 | donderdag 23 februari 2017 @ 18:33 |
Ik zie m niet.... | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 18:34 |
Komt doordat de front splitter door de nieuwe regels korter is waardoor er een hogere rake mogelijk is. Ik verwacht de rake van Red Bull nog een stuk meer. | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 18:38 |
En Mercedes weet nog niet of ze met of zonder fin op de auto gaan rijden. Dat is afhankelijk van de testen met de T-wing. https://nl.motorsport.com(...)vin-niet-uit-876444/ [ Bericht 13% gewijzigd door sasquatsch op 23-02-2017 18:58:02 (Foto T-wing ) ] | |
Beach | donderdag 23 februari 2017 @ 19:11 |
Meike26 | donderdag 23 februari 2017 @ 20:45 |
Ziet er erg fragiel (en lelijk) uit. Dan toch echt liever de haaienvin. | |
Ferry_76 | donderdag 23 februari 2017 @ 20:54 |
Er zit ook nog een extra element tussen de stuurstang en de achterste draagarm onder. | |
BaasBanaan | donderdag 23 februari 2017 @ 21:26 |
Ik zal aardig zijn en 'em niet aanwijzen. | |
Adrie072 | donderdag 23 februari 2017 @ 21:35 |
Coming soon, als in? | |
motorbloempje | donderdag 23 februari 2017 @ 21:38 |
beter kijken. Hint: bovenaanzicht. | |
sasquatsch | donderdag 23 februari 2017 @ 21:42 |
Binnenkort in de bioscoop. http://www.mclaren.com/fo(...)claren-film-2355541/ | |
tja77 | donderdag 23 februari 2017 @ 21:44 |
Zonder gekheid...jij ziet er geen wc bril in? | |
nils7 | vrijdag 24 februari 2017 @ 03:56 |
Nee sorry Zelfs nu in dronken (carnaval is hier al begonnen) toestand en na de hint van t boven aanzicht nog niet Ik laat t maar zo denk ik hahaha #dit bericht is gesponsord door de tekst voorspelling van de iPhone hahaha alaaaaaf | |
Sunri5e | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:37 |
Vandaag nog een presentatie? | |
Tarado | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:40 |
McLaren | |
Luco | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:43 |
Ferrari | |
franklop | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:52 |
Samenvattend; McLaren en Ferrari | |
Meike26 | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:54 |
Of eigenlijk andersom.. eerst Ferrari, dan McLaren | |
radeloosje1987 | vrijdag 24 februari 2017 @ 07:58 |
En zondag Haas, Toro Rosso en Red Bull. Sick. | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:29 |
En zaterdag Williams, iedereen lijkt die te vergeten... | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:41 |
Metallic red zou tof zijn. | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:41 |
gewoon een nieuwe deobus.… | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:42 |
Sorry, ik kon het niet laten... | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:52 |
Carnaval | |
Rossdale | vrijdag 24 februari 2017 @ 08:58 |
Carnaval | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:33 |
Over een kwartiertje de onthulling van Ferrari Live via: https://www.facebook.com/ScuderiaFerrari/ | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:36 |
Dan moet ik precies op pad | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:41 |
Ik verwacht wel dat Ferrari 1 van de bruutst uitziende auto's gaat presenteren. | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:42 |
Ik verwacht dat het tegen gaat vallen ik hoop het niet, maar ik verwacht 't wel | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:47 |
Live presentatie: http://2017carlaunch.ferrari.com/en/ | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:48 |
Sharkfin met een een extra spoiler er op | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:48 |
Nou, ok dan. | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:49 |
Presentatie op deze manier is wel ideaal, gewoon een filmpje starten ipv allerlei gelul en na een half minuutje heb je het allemaal wel gezien | |
Re | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:50 |
ja was dat het? | |
franklop | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:50 |
Lelijk zeg | |
WheeledWarrior | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:50 |
Ferrari is juist een meester in het plank misslaan bij nieuwe reglementen de laatste paar keer. | |
franklop | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:50 |
SF70H dus? geen verwijzing dus naar JB, wat Santander eerst meldde. | |
opgebaarde | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:51 |
not ok | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:51 |
Hij is wel ongeveer 10 keer zo mooi dan de Force India | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:52 |
| |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:52 |
10x0 is nog steeds 0. | |
caspervc | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:53 |
typische luchtinlaat als ik zo zie... | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:56 |
Zonder sharkfin had die Ferrari er veel gaver uit gezien | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 09:58 |
Aparte side pods trouwens Overige plaatjes:
| |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:00 |
Vooraanzicht is top, jammer van die sharkfin. | |
SnowOokami | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:00 |
Vind de Ferrari niet echt mooi, te weinig wit heb ik het idee en die vin | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:02 |
Eerder teveel wit dan te weinig, tis een Ferrari. | |
ondeugend | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:03 |
Re | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:04 |
not impressed maar ja gaat uiteindelijk om de prestatie | |
radeloosje1987 | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:04 |
Niet indrukwekkend die nieuwe Ferrari. | |
SnowOokami | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:05 |
Andersom dus eerder te weinig wit dan teveel wit. | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:05 |
Opvallend dat de Ferrari ook een T-Wing heeft. Zo revolutionair is de Mercedes dus niet. | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:06 |
De mooiste Ferrari formule 1 auto's zijn de versies met zo min mogelijk andere kleuren dan rood. | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:06 |
Dat wit heeft ze de laatste tijd weinig geluk gebracht. Dus minder is imho beter. | |
caspervc | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:06 |
Vind t wel gaaf dat ze echt hun best hebben gedaan - andere sidepods - veel rake - bijzondere bargeboards - T vleugel alleen tja.. of het werkt... | |
WheeledWarrior | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:06 |
Lijkt heel erg op de auto van vorig jaar met een sharkfin eraan geplakt. Op het eerste gezicht dan. Edit: ook andere sidepods idd. | |
ondeugend | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:08 |
Geen vulva's en toiletbrillen te vinden bij Ferrari iig. | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:12 |
Hoop wel dat de FIA die T-Wings gaat verbieden, lijkt nergens op. | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:15 |
Dat wit vorig jaar was echt afschuwelijk, blij dat Ferrari weer gewoon rood is | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:16 |
Hij is nu toch echt een half procentje minder wit ofzo? Niet bepaald een significant verschil | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:17 |
Sharkfin tel ik niet mee. | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:18 |
Ik zie al wel wat bijzonder dingen, lijkt wel of de ingang van de sidepods verder naar voren ligt dan voorheen. die vlerkjes aan de zijkant/voor de sidepods zijn nu meer geintegreerd. vanaf boven zie je gaten in de sidepods zitten. Hierdoor is goed te zien dat die vlerkjes de sidepods verlengen. Erg benieuwd om Giorgio Paolo hier over bezig te zien!! | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:19 |
Nu wachten op de McLaren launch om 12 uur. | |
Rossdale | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:20 |
Ik vind de Ferrari in het vooraanzicht net een briesende stier
| |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:22 |
Om nog maar eens verder richting oranje te hinten | |
radeloosje1987 | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:23 |
Ook livelink? | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:25 |
hey een Red Bull!! | |
OscarMopperkont | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:25 |
https://t.co/xGdhGry0X9 | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:26 |
Live via SkySports en hun eigen YT kanaal. | |
Rossdale | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:34 |
Ba dum tsh | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:35 |
Spreid je vleugels open en vlieg | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:36 |
Of zoiets met de nieuwe Ferrari. Ding kan mij nog niet bekoren | |
Sunri5e | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:40 |
Kan die vliegen? Die sharkvin en al die andere rare dingen moeten ze direct weer verbieden volgend seizoen. Wat een verkrachting van de wagens. Alleen de Merc vind ik tot nu toe mooi. | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 10:41 |
Jammer dat juist de Mercedes dan weer zo'n geestdodende kleurstelling heeft | |
habitue | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:02 |
Wat een lelijk hok. | |
Beach | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:05 |
de nieuwe Mac? | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:07 |
daar moet je nog even een uur voor wachten strand | |
Bluurgh | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:17 |
Een Ferrari met teveel sponsors.. dat dat ooit nog eens zou gebeuren. | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:21 |
Aan de andere kant is het juist goed van Ferrari dat ze net als grote concurrent Mercedes aan een T-wing gedacht hebben | |
Zorro | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:47 |
En dan Vettel er nog in... | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 11:54 |
Hij moet zijn gedrag ergens mee compenseren natuurlijk ... | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:01 |
De McLaren launch begint | |
Abdus18 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:04 |
HRT terug? | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:04 |
Ik vind hem de mooiste tot nu toe | |
Spooky4u | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Eindelijk een wagen die ik mooi vind. | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Ziet er goed uit. | |
WheeledWarrior | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Wat is dit, een Spyker? | |
Spooky4u | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Diffuser afgedekt zag ik? | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Het ziet er in dat licht zeer rood uit! | |
tralalala | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:05 |
Leuke Marussia | |
Abdus18 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:07 |
Ohja, Marussia, niet HRT :p | |
heywoodu | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:07 |
Aparte voorvleugel | |
radeloosje1987 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:07 |
Hele mooie bak! | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:09 |
wel opvallend is dat het lijkt alsof er in de vloer van de auto geen slots aangebracht zijn. Ik vermoed dat ze die voor de test wel toevoegen. | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:10 |
De McLaren Marussia ziet er voor de rest prima uit | |
Abdus18 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:10 |
Hetzelfde met die diffuser inderdaad | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:11 |
Mooi hoor | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:12 |
Erg kicke bak!!! Ik vind dit de mooiste tot nu toe | |
franklop | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:14 |
Is dit weer snel kleurstelling voor testen of ook tijdens seizoen ditmaal? | |
Fopje | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:14 |
Ziet er een beetje goedkoop uit... Renault | |
Tarado | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:14 |
Tot nu toe het meest te spreken over de Mercedes en dat vind ik eigenlijk wel jammer | |
SnowOokami | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:15 |
Gave bak | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:15 |
Spyker is terug Die grijs/oranje versie vind ik nog steeds één van de mooiste liveries ooit | |
Sunri5e | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:18 |
Na de Merc de mooiste auto tot nu toe. | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:18 |
Tijdens seizoen. Als het alleen voor testen was geweest hadden ze hem wel volledig oranje gemaakt en niet zo gehint op de nieuwe kleurstelling in de aanloop naar de presentatie. | |
XL | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:19 |
Tenminste proberen ze die haaienvin niet te verstoppen. Natuurlijk is dat ding lelijk, maar als je vervolgens hem zelf niet accepteert en hem camouflage op je persfoto's laat zien is het wel extreem treurig. Hier zetten ze dat Honda logo er mooi op en accentueren ze het leuk met een kleurtje. Blijft natuurlijk spuuglelijk. Ik vind de Mercedes de mooiste tot nu toe, maar het is een beetje eenoog in het land van de blinden. | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20 |
Mercedes de mooiste, daarna Ferrari. | |
tbonesteak289 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20 |
Maar die lijkt dan ook erg geslaagd, ondanks of misschien juist omdat hij niet zo radicaal anders is. Verder vind ik ze tot nog toe allemaal behoorlijk mooi, behalve de Force India dan. Benieuwd ook naar de Torro Rosso, of die inderdaad een ander kleurtje krijgt. Sowieso juich ik meer kleur op de grid van harte toe, mooi dat de McLaren nu goed in het oog springt. | |
XL | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:20 |
Eigenlijk is bij deze alleen de voorvleugel lelijk (naast de haaienvin), die is wel direct spuuglelijk | |
tja77 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:21 |
Ik vind dit gewoon een Arrows uit het jaar 2000 | |
Weltschmerz | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:26 |
Ferrari heeft wel veel rake staan, zou Mercedes die boot gemist hebben? | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:26 |
Mclaren ook Rake trouwens | |
tbonesteak289 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:29 |
Maar die was dan ook erg mooi, los van dat Jos er natuurlijk in reed.. Ging hem nog ff googlen en kwam op deze site uit, een hoop oude (en iets minder oude) liveries op een 2013 wagen geplakt, erg tof: http://cdebdesign.blogspot.nl/search?q=retro+f1 Persoonlijke favoriet | |
Tarado | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:30 |
Die Mercedes vind ik juist wel anders, dan heb ik het niet over de kleur maar over de details, bij Ferrari zie je ook wel vernieuwing wat dat betreft. Of het allemaal gaat werken moeten we uiteraard afwachten maar ik heb nog niet de Mercedes beater gezien. Maar goed die kan nog komen | |
Meike26 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:32 |
Is het nou gedurende het jaar makkelijk om met nieuw chassis te komen met meer/minder rake? Tot nu toe lijken de Ferrari en McLaren wel de strategie van RedBull te volgen. ForceIndia lastig in te schatten. Wat nu als Mercedes er compleet naastzit en mechanische grip te kort komt in de bochten? Of erger nog, wat als alle teams die RB te makkelijk gekopieerd hebben? RB zelf vertrouw ik er wel in, maar voor Ferrari en McLaren word het een geheel nieuwe strategie. | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:35 |
Geen Spyker | |
ondeugend | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36 |
Ik vind de mclaren prachtig kwa kleurstelling | |
marp0 | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:36 |
Vraagje: Zijn deze ontwerpen na de presentaties eigenlijk definitief? Of mogen ze gedurende het seizoen nog aanpassingen doorvoeren? | |
dyonvbaal | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:38 |
Waarom zijn de auto's niet meer zo mooi als ze ooit eens waren. Gelijk die 2 renault's blauw en geel erg mooi | |
Beach | vrijdag 24 februari 2017 @ 12:53 |
Meike26 | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:03 |
McLaren ziet er qua aero/equipment wel vrij goedkoop uit. Het is echt alsof je naar een wagen van achterhoede team aan het kijk bent.. | |
lord_bono | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:06 |
Tot de eerste race mogen ze er nog (bijna) alles mee doen volgens mij. | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:08 |
Is toch een plaatje dit! | |
HerrFritz | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:08 |
alleen jammer van die wc bril die der in zit | |
Nattekat | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:10 |
Simpel is beter, soms. Je kan ook te ver gaan, waardoor het pakket in 90% van de gevallen niet werkt. | |
Beach | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:10 |
Dat is McLaren toch ook ondertussen | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:27 |
Nee, dat is niet zo makkelijk, omdat het hele aerodynamische concept ermee op de schop moet. Dat vergt nogal wat ontwerptijd en tijd in de computersimulator en windtunnel voordat je een concept hebt dat minimaal gelijkwaardig is aan wat je tot dan toe hebt. | |
WheeledWarrior | vrijdag 24 februari 2017 @ 13:44 |
Op de baan ziet die Ferrari er toch best vet uit, ondanks die appendix aan de haaienvin. | |
Rossdale | vrijdag 24 februari 2017 @ 14:53 |
Prachtige wagen zeg die McLaren Mooiste tot nu toe, met de Renault op de tweede plaats. | |
AMDB | vrijdag 24 februari 2017 @ 15:08 |
McLaren kleurstelling is geweldig, maar de auto zelf valt tegen. De Ferrari is lelijk qua kleur, maar van het vooraanzicht is echt een beest Hoop dat de haaienvin en t-wings verdwijnen, zijn allebei geen gezicht. Ben benieuwd wat het grote verschil in de sidepods verklaart trouwens! | |
Sjemmert | vrijdag 24 februari 2017 @ 15:19 |
Ik ga er maar van uit dat deze McLaren een launch spec is. Ziet er wel erg kaal uit kwa aero/chassis pakket. Livery is wel oke, de kleurstelling is top maar had er eigenlijk wat meer van verwacht kwa lijnen ed. | |
trein2000 | vrijdag 24 februari 2017 @ 15:56 |
En daarna ook. | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:03 |
Komt nog wel, omdat enkele essentiële dingen ontbreken | |
Sjemmert | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:14 |
360 onboard filmpje van lewis in de nieuwe Merc | |
rubbereend | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:27 |
blijft gaaf dit soort dingen | |
Sjemmert | vrijdag 24 februari 2017 @ 16:30 |
En de shakedown van de SF70H | |
ShaoliN | vrijdag 24 februari 2017 @ 17:23 |
Alonso denkt dat ie al races gaat winnen dit seizoen | |
Montelly | vrijdag 24 februari 2017 @ 18:29 |
Feyenoord en F1 omg wat een jaar | |
Peterselieman | vrijdag 24 februari 2017 @ 18:49 |
Jan Boskamp in de fontein op de Coolsingel? Nee bedankt. | |
motorbloempje | vrijdag 24 februari 2017 @ 18:51 |
Nu alleen nog Barnsley naar de Championship Playoffs (ze hoeven niet eens te promoveren..) en het jaar is goed | |
SnowOokami | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:21 |
| |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:23 |
Nu officieel: Giovinazzi vervangt Wehrlein tijdens de eerste test. http://m.gpupdate.net/nl/(...)ein-in-testweek-een/ | |
sasquatsch | vrijdag 24 februari 2017 @ 19:24 |
Max rijdt op dinsdag en donderdag tijdens de eerste testweek. http://m.gpupdate.net/nl/(...)insdag-en-donderdag/ |