Als een Fiat Panda het doet is het óók asogedrag, heeft niets met het merk auto te makenquote:Op donderdag 1 december 2016 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Aangezien het BMW was is het gewoon aso gedrag , maar er zijn zat mensen die het echt niet zien hoor
Hij rijdt gewoon "sportief" snap je dat nietquote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Oké bedankt.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:17 schreef Blue_note het volgende:
[..]
De geldende maximale snelheid op traject.
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:27 schreef Tunafish het volgende:
Net weer een sterk staaltje ikke-ikke-ikke. Slagbomen van een spoorwegovergang waren dicht en er stond een flinke rij voor te wachten. De weghelften zijn daar van elkaar gescheiden door een groene strook en men stond redelijk netjes aan de rechterkant van de weg te wachten, zodat ik er op mijn motor met niet al te veel moeite voorbij kon. Af en toe eentje die wat meer naar links stond, maar het paste. Ongeveer halverwege ziet een of ander figuur mij aankomen, draait hem snel naar links terwijl ik krap twee meter achter hem was en keek een beetje glazig in zijn spiegel en uit het raam naar mij. Gaf hem een mooie 'wat doe je ', voor zover dat overkomt door een helm, doe even alsof ik niet meer verder kan en kruip er vervolgens alsnog voorbij omdat die druif hem niet ver genoeg opzij drukte om me daadwerkelijk te blokkeren.
Wat een ontzettend triest leven moet je hebben als je tijdens het wachten op de trein anderen gaat lopen treiteren Alsof hij door mij werd belemmerd ofzo, er stonden nog dik 30 auto's voor hem te wachten
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.
Volgens mij mag het trouwens niet en dan bedoel ik dus motors die dan tussen de auto's doorrijden in een file. Meer een gedoogbeleid.
De echte klacht is natuurlijk de persoon die niet harder ging dan 100. Die BMW ging gewoon netjes naar rechts zodra hij klaar was met inhalen.quote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Het ligt volgens mij al enkele decennia vast dat het 'mag', en zo lang wordt het ook al gedaan.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Ach ja, je hebt er altijd wel zo iemand tussen zitten.
Volgens mij mag het trouwens niet en dan bedoel ik dus motors die dan tussen de auto's doorrijden in een file. Meer een gedoogbeleid.
Het is file voor iedereen hè.quote:Op donderdag 1 december 2016 20:27 schreef Tunafish het volgende:
Net weer een sterk staaltje ikke-ikke-ikke. Slagbomen van een spoorwegovergang waren dicht en er stond een flinke rij voor te wachten. De weghelften zijn daar van elkaar gescheiden door een groene strook en men stond redelijk netjes aan de rechterkant van de weg te wachten, zodat ik er op mijn motor met niet al te veel moeite voorbij kon. Af en toe eentje die wat meer naar links stond, maar het paste. Ongeveer halverwege ziet een of ander figuur mij aankomen, draait hem snel naar links terwijl ik krap twee meter achter hem was en keek een beetje glazig in zijn spiegel en uit het raam naar mij. Gaf hem een mooie 'wat doe je ', voor zover dat overkomt door een helm, doe even alsof ik niet meer verder kan en kruip er vervolgens alsnog voorbij omdat die druif hem niet ver genoeg opzij drukte om me daadwerkelijk te blokkeren.
Wat een ontzettend triest leven moet je hebben als je tijdens het wachten op de trein anderen gaat lopen treiteren Alsof hij door mij werd belemmerd ofzo, er stonden nog dik 30 auto's voor hem te wachten
Anderzijds kan ik mij ook wel eens irriteren aan de hoeveelheid rode kruizen. Zijn ze bij Schiphol bezig met de A9, kom je zodra je bij afrit 4 bent, al rode kruizen tegen. Je rijdt dan dus 6 km met onnodig afgesloten rijstroken. Stop daar eens mee.quote:Op donderdag 1 december 2016 09:32 schreef Pizzahut het volgende:
Ik snap het niet.. vanochtend weer op de A12. Twee linkerrijbanen afgesloten met een rood kruis en toch zijn er mensen die stug doorrijden ondanks er ruimte is om in te voegen...
Ik keek ook in mijn spiegel om te kijken hoe lang de file nu was en zie zo een witte BMW uit de file rijden en op de meest linker afgesloten baan vol gas doorrijden!... Echt, dit snap ik dus totaal niet...
Hoezo?quote:Op donderdag 1 december 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.
Rij eens in bijvoorbeeld Parijs....quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Nouja, ziedaar het type motorrijder dat de boel nog wel eens wil verpesten voor de rest. Als de boel weer serieus rijdt (50, 60km/u) ga ik ook weer netjes tussen het overige verkeer rijden. Soms zit je op het moment dat het tempo er weer in komt net tussen twee andere voertuigen, dan gaat het gas er even op om te zorgen dat ik daar vandaan kom, maar verder is het geven en nemen voor beide partijen.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Ja, precies die mentaliteitquote:
Dan had ik dat er waarschijnlijk ook uit op kunnen maken. Meneer probeerde een punt te maken richting de bestuurder voor mij. Ik ben ook geen fan van dat 100 rijdende volk op een 130 weg, maar op dat moment had diegene echt kans om op een normale manier die BMW langs te laten.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De echte klacht is natuurlijk de persoon die niet harder ging dan 100. Die BMW ging gewoon netjes naar rechts zodra hij klaar was met inhalen.
Kwam laatst dus ook zo'n mafklapper tegen die met die snelheid tussen het verkeer door kwam. Ook nog richting iemand die uitvoegde met 't licht knipperen.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:04 schreef Buitendam het volgende:
Totaal geen problemen mee als het stil staat, dan ga ik ook direct aan de kant om zo'n motor ertussen te laten. Maar op het moment dat het verkeer rijdt vind ik het niet veilig om te worden ingehaald.
Vandaag reed ik iets harder dan 80 en werd nog ingehaald. Hoe gevaarlijk wil je het maken?
Gedrag van de BMW-rijder vind ik helemaal niet zo vreemd. Doe het zet zelf een enkele keer ook wel eens (zou het aan het merk liggen?). En dan gaat het dus niet om jou, maar om de linksplakker voor je, in de hoop dat die ook in z'n spiegels kijkt en het signaal oppikt. Waarbij het signaal is: joehoe, kijk eens! dit kun jij ook! je kunt naar rechts!quote:Op donderdag 1 december 2016 11:20 schreef x3ro het volgende:
Vanochtend ook weer zo'n droeftoeter met lease BMW. Rechter baan alleen maar vrachtwagens met afentoe een tussenruimte van 2 a 3 autolengtes, voor mij een MPV die 100 wil rijden op een 130 weg en dhr. BMW achter mij.
Zelf rijd ik, wanneer er ruimte is normaliter vmax+10/20, dus ik was simpelweg aan het wachten tot de bestuurder voor mij een baan opschuift. Loopt die droeftoeter dus elke mogelijkheid die hij heeft naar rechts uit te voegen en weer naar links te komen Dit herhaalt zich een keer of 5 tot de MPV opschuift en ik dus weer kan accelereren met de BMW nog steeds achter mij. Is dat trage rothok vervolgens nergens te bekennen om een aantal km later voorbij te komen kruipen Hoe lasting is het om rustig even te wachten (zoals ik ook doe) tot die auto voor mij aan de kant gaat en je er gewoon langs kan..
Heb het net nog wat genuanceerd in een andere post. Er was gewoon op dat moment geen redelijkeruimte om normaal uit te voegen en ons langs te laten, zodoende had ik zelf al zoiets van ik wacht wel even. Dat het de BMW rijder niet om mij ging was mij al duidelijk. Weet overigens niet of het een BMW dingetje is, vertoef zelf ook nog redelijk wat km's in een 2 serie (en dan niet die bejaardenbus) en heb daar niet zo'n handje van.quote:Op vrijdag 2 december 2016 01:30 schreef k_man het volgende:
[..]
Gedrag van de BMW-rijder vind ik helemaal niet zo vreemd. Doe het zet zelf een enkele keer ook wel eens (zou het aan het merk liggen?). En dan gaat het dus niet om jou, maar om de linksplakker voor je, in de hoop dat die ook in z'n spiegels kijkt en het signaal oppikt. Waarbij het signaal is: joehoe, kijk eens! dit kun jij ook! je kunt naar rechts!
Och gossie toch.quote:Op vrijdag 2 december 2016 01:24 schreef MCH het volgende:
Ik zag vandaag een auto die uit het parkeervak was gerold, zo midden op de weg omdat de handrem vergeten was.
Als hij die uit heeft zal ie in de WvW wel weer iets gevonden hebben.quote:Op donderdag 1 december 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.
In het RVV 1990, dat overigens pas november 1991 inging staat inderdaad niet dat het niet mag. maar...quote:Op donderdag 1 december 2016 21:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1994 belde, of je het wetboek nog eens wilt lezen.
Dan rij je nog vrij lang door , ik voeg in de regel weer in als de snelheid boven zo'n 30 km/uur komt, gewoon om te voorkomen dat allerlei gefrustreerde automobilisten bedenken dat ze me wel eens met de 1 of andere achterlijke handeling kunnen laten crashen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 00:00 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nouja, ziedaar het type motorrijder dat de boel nog wel eens wil verpesten voor de rest. Als de boel weer serieus rijdt (50, 60km/u) ga ik ook weer netjes tussen het overige verkeer rijden. Soms zit je op het moment dat het tempo er weer in komt net tussen twee andere voertuigen, dan gaat het gas er even op om te zorgen dat ik daar vandaan kom, maar verder is het geven en nemen voor beide partijen.
[..]
Ja, precies die mentaliteit
Maar genoeg motorrijders verpesten het weer door 2 auto's die voor een verkeerslicht staan te wachten ook een file te vinden, die inhalen en dan over de stopstreep daar voor te gaan staan. Dat inhalen gaat dan vaak over doorgetrokken strepen, over voorsorteervakken van afslaand verkeer of over bus/trambanen. Dit gedrag wekt veel irritatie op en dat zie je dus weer terug in daadwerkelijke files. Als iedereen nu eens zijn hoofd zou gebruiken in plaats van alleen maar aan zichzelf te denken, zou er veel minder irritatie op de weg zijn. (en terwijl ik dit intik bedenk ik dat ik echt wel een oude *** begin te worden )quote:Op vrijdag 2 december 2016 05:33 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
In het RVV 1990, dat overigens pas november 1991 inging staat inderdaad niet dat het niet mag. maar...
Op 8 november 2008 ratificeerde nederland het verdrag van Wenen, en in artikel 11 daarvan staat het verbod wel. Nederland heeft voor veel artikelen een voorbehoud gemaakt, maar niet voor 11. De minister zou de regels moeten maken die het rijden op de strepen tijdens een file verbieden, dat zij dat niet doet is in feite een gedoogbeleid , omdat het internationale verdrag voor nationale beperkingen gaat is het immers feitelijk al verboden.
Ja, maar da's wel een slap argument als je in NL woont. De regels hier zijn niet voor niets anders.quote:Op donderdag 1 december 2016 22:44 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Rij eens in bijvoorbeeld Parijs....
Ik heb er een half jaar gewoond en heb het nog nooit mis zien gaan. Daar komen ze je standaard voorbij met 100 op de peri. Zelfs bij afslaand verkeer.
Kwestie van gewenning ook.
En dan ook dus zover voor het stoplicht staan dat ze groen missen en dus de rest achter hun ophouden, blijf lekker achter me...quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:46 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar genoeg motorrijders verpesten het weer door 2 auto's die voor een verkeerslicht staan te wachten ook een file te vinden, die inhalen en dan over de stopstreep daar voor te gaan staan.
Ik irriteer me ook vaak aan de plaatsing van de verkeerslichten ja. Die krengen staan soms zo dicht bij de stopstreep dat je kramp in je nek krijgt als het licht wat langer op rood staat.quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:13 schreef tcr het volgende:
[..]
En dan ook dus zover voor het stoplicht staan dat ze groen missen en dus de rest achter hun ophouden, blijf lekker achter me...
(en nee ik doe geen deur open, maar sommige stoplichten vereisen nu eenmaal dat je TOT de stopstreep rijdt ivm de sensor, vanuit de auto is het dan al omhoog turen naar de lichten).
Inderdaad. De gedragscode (van voor de ratificatie van het verdrag) voor motorrijders in de file is alleen voor op snelwegen. Bij verkeerslichten heb je nog een extra probleem. De motorrijder die daar staat zorgt voor extra vertraging in de rij. De voorste auto moet immers achten tot de motorrijder weg is. Je wilt hem immers niet platrijden. Dat kost dus 1 extra reactietijd, en daarmee kan de laatste niet meer mee met groen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:46 schreef BMWK111RS het volgende:
Maar genoeg motorrijders verpesten het weer door 2 auto's die voor een verkeerslicht staan te wachten ook een file te vinden, die inhalen en dan over de stopstreep daar voor te gaan staan.
Gelukkig niet voor mij. M'n auto heeft stukken.quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:16 schreef Anne het volgende:
Dat niemand deze irritatie nog heeft genoemd; ijskrabben!
Lol dat is toch die opgefokte malloot die zelf de nodige regels overtreedt?quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:39 schreef ambertje90 het volgende:
Richtingaanwijzers, altijd een bron van irritatie, of ze nou gebruikt worden of niet.
Behalve dat is het gewoon een kneus eerste klas.quote:
Daar mag het ook niet.quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, maar da's wel een slap argument als je in NL woont. De regels hier zijn niet voor niets anders.
Daar heb ik een spray voor gaat een stuk sneller. Irritanter zijn die mensen die letterlijk een kijkgaatje vrijmaken in de voorruit en de rest gewoon dichtgevroren laten want "dat ontdooit vanzelf wel"quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:16 schreef Anne het volgende:
Dat niemand deze irritatie nog heeft genoemd; ijskrabben!
Schuldig!quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:46 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar genoeg motorrijders verpesten het weer door 2 auto's die voor een verkeerslicht staan te wachten ook een file te vinden, die inhalen en dan over de stopstreep daar voor te gaan staan. Dat inhalen gaat dan vaak over doorgetrokken strepen, over voorsorteervakken van afslaand verkeer of over bus/trambanen. Dit gedrag wekt veel irritatie op en dat zie je dus weer terug in daadwerkelijke files. Als iedereen nu eens zijn hoofd zou gebruiken in plaats van alleen maar aan zichzelf te denken, zou er veel minder irritatie op de weg zijn. (en terwijl ik dit intik bedenk ik dat ik echt wel een oude *** begin te worden )
Dat vond ik wel fijn aan rijden in Canada: stoplicht aan de overkant van het kruispunt.quote:Op vrijdag 2 december 2016 07:16 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik irriteer me ook vaak aan de plaatsing van de verkeerslichten ja. Die krengen staan soms zo dicht bij de stopstreep dat je kramp in je nek krijgt als het licht wat langer op rood staat.
Als het nog 30 gaat heb je meestal een paar honderd meter verderop dat het weer langzamer gaat, daar ga ik de moeite dan niet voor doen. Gewoon soepel erlangs met een verschil van 10 tot 20km/u, en wanneer de boel weer fatsoenlijk rijd netjes invoegen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:43 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Dan rij je nog vrij lang door , ik voeg in de regel weer in als de snelheid boven zo'n 30 km/uur komt, gewoon om te voorkomen dat allerlei gefrustreerde automobilisten bedenken dat ze me wel eens met de 1 of andere achterlijke handeling kunnen laten crashen.
Tijdens mijn lessen werd het me juist aangemoedigd om bij verkeerslichten er ook langs te gaan, zodat je niet van achteren geramd kunt worden door iemand die niet oplet en de rij niet ziet staan. Moest dan wel altijd zo veel mogelijk op dezelfde strook blijven wanneer mijn richting maar één strook had, maar af en toe een stukje verdrijvingsvlak of doorgetrokken streep meenemen moest volgens de instructeur maar kunnen.quote:Op vrijdag 2 december 2016 06:46 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar genoeg motorrijders verpesten het weer door 2 auto's die voor een verkeerslicht staan te wachten ook een file te vinden, die inhalen en dan over de stopstreep daar voor te gaan staan. Dat inhalen gaat dan vaak over doorgetrokken strepen, over voorsorteervakken van afslaand verkeer of over bus/trambanen. Dit gedrag wekt veel irritatie op en dat zie je dus weer terug in daadwerkelijke files. Als iedereen nu eens zijn hoofd zou gebruiken in plaats van alleen maar aan zichzelf te denken, zou er veel minder irritatie op de weg zijn. (en terwijl ik dit intik bedenk ik dat ik echt wel een oude *** begin te worden )
Als dat het argument is, dan hoef je ook niet de hele rij voorbij maar slechts 1 of 2 autos.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:31 schreef Tunafish het volgende:
Tijdens mijn lessen werd het me juist aangemoedigd om bij verkeerslichten er ook langs te gaan, zodat je niet van achteren geramd kunt worden door iemand die niet oplet en de rij niet ziet staan.
Ja. Want tussen die auto's is altijd lekker veel plek voor een motor.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:46 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Als dat het argument is, dan hoef je ook niet de hele rij voorbij maar slechts 1 of 2 autos.
Dan ligt het aan de persoon achter het stuur en niet aan de auto, want ik kon in mijn gebakje even snel optrekken als de auto's naast me. Die dus met z'n allen naast me gingen staan bij het stoplicht 'want gebakje', en vervolgens trekken ze op als een slak.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:11 schreef Geelman het volgende:
[..]
Schuldig!
Maar als ik een Aygo oid zie staan, weet ik gewoon al dat het niet op gaat schieten...
Volgens mij doen de meesten dat om niet gesandwicht te worden in het geval van een kop-staartbotsing bij een stoplicht.quote:Op vrijdag 2 december 2016 09:52 schreef YoshiBignose het volgende:
WAAR IK WEL een hekel aan heb zijn die motoren die dan voor je gaan staan bij het stoplicht terwijl ik juist lekker vol gas weg wil. Als er 2 banen zijn dan is het logisch als motor dat je rechts gaat staan, die trekken sowieso meestal langzamer op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |