abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 11:37:49 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166821552


Ondanks dat in de polls de Brexit tegenstanders op een lichte winst stonden, hebben de voorstanders van een vertrek uit de EU de stemming uiteindelijk met 51,9 vs. 48,1% gewonnen. Als gevolg hiervan is onder meer de koers van de Britse Pond fors gedaald ten opzichte van de dollar. Na het referendum zijn de hoofdrolspelers van de campagne allemaal van het toneel verdwenen. Cameron heeft aangekondigd op te stappen als premier, Johnson heeft zich teruggetrokken uit de race en Farage is opgestapt als leider van UKIP.

De grote vraag voor zowel de EU als het VK is nu: hoe nu verder? Er is inmiddels zekerheid over wie de nieuwe premier wordt. Na de eerste ronde vielen drie kandidaten, waaronder Michael Gove, af en bleven Andrea Leadsom en Theresa May over. Nadat Leadsom haar kandidatuur heeft ingetrokken is Theresa May over, zij is na Thatcher de tweede vrouwelijke premier van het Verenigd Koninkrijk sinds woensdag 13 juli 2016. Hiermee is het echter nog niet afgelopen, want ze moet tevens een nieuwe ministerploeg samenstelken. Ze heeft echter aangekondigd Artikel 50 voorlopig nog niet te willen activeren. Daarnaast is in Schotland, waar een meerderheid van 62% voor blijven was, onder leiding van Sturgeon de roep om onafhankelijkheid na het referendum opnieuw gerezen en heeft de EU duidelijk gemaakt dat er geen onderhandelingen met het VK plaatsvinden tot het activeren van Artikel 50 in het Verdrag van Lissabon. Kortom: veel onduidelijkheid en niemand lijkt te weten hoe het verder moet.







Brexit roadmap: A guide to what happens next
http://www.politico.eu/ar(...)-eu-uk-negotiations/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 12:31:56 #2
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166822415
Trump wil Farage (UKIP) als Britse ambassadeur in VS

Als het aan de nieuwe Amerikaanse president Donald Trump ligt wordt Nigel Farage, de leider van de Britse UKIP-partij, ambassadeur in de VS. "Hij zou het geweldig doen", schrijft Trump op Twitter. "Heel wat mensen zouden graag zien dat hij Groot-Brittannië vertegenwoordigt."

De positie van ambassadeur in de VS is een van de meest prestigieuze functies binnen de Britse diplomatie. Farage, een van de belangrijkste voorvechters van de brexit en een supporter van Trump, laat weten "zeer vereerd" te zijn met het voorstel. Maar, zegt hij, "ik ben niet zo'n ambassadeurstypetje."

Geen vacature
Een woordvoerder van de Britse premier Theresa May meldt dat er geen vacature openstaat. "We hebben al een uitstekende ambassadeur." Eerder liet Farage al doorschemeren te willen optreden als bemiddelaar tussen Groot-Brittannië en de VS, maar daar voelt 10 Downing Street niets voor.

Voorlopig ziet het er dus niet naar uit dat Farage naar de VS verhuist. Wel verwacht de UKIP-leider dat de huidige ambassadeur, voormalig veiligheidsadviseur Kim Darroch, zijn post binnenkort verlaat. Na het brexit-referendum valt Darroch, volgens Farage, onder het "oude regime".



http://nos.nl/artikel/214(...)bassadeur-in-vs.html
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 13:29:29 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166823499
Waar bemoeit die Trump zich mee? Een ambassadeur zit er voor de belangen van zijn eigen land. Niet voor hem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:30:15 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166823515
Trololooo :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 13:41:33 #5
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166823751
En waar bemoeide Obama zich mee toen hij de Britten ging adviseren om Remain te stemmen met het referendum? Dat was ook precies het punt waarop Leave een meerderheid begon te krijgen in de peilingen, want mensen pikken dat natuurlijk niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 13:50:11 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166823935
Als een PM Farage zou sturen is die PM het schoothondje van Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166824269
Zou ook wat gek zijn voor de Britten om Farage te sturen. Die komt bepaald niet op voor de Britse belangen.
pi_166824922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
En waar bemoeide Obama zich mee toen hij de Britten ging adviseren om Remain te stemmen met het referendum? Dat was ook precies het punt waarop Leave een meerderheid begon te krijgen in de peilingen, want mensen pikken dat natuurlijk niet.
Zou u mijn vragen kunnen beantwoorden?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_166825167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
En waar bemoeide Obama zich mee toen hij de Britten ging adviseren om Remain te stemmen met het referendum? Dat was ook precies het punt waarop Leave een meerderheid begon te krijgen in de peilingen, want mensen pikken dat natuurlijk niet.
Ik zag het meer als een verkapt dreigement, geen advies.
pi_166825202
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 01:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Alsof dat hun stem beinvloedde. Als jij en ik over Nexit mogen stemmen dan weten we al wat we gaan stemmen. Niemand die naar allerlei afzonderlijke argumentjes, vals of waar, gaat luisteren. Wel is er een soort dom kuddegedrag waar je tegen moet vechten, maar dat is helaas voor de voorstanders die daarmee te maken hebben. En dat kuddegedrag wordt volgens mij medeveroorzaakt door massamediamanipulatie en dat is decennia lang mensen hersenspoelen dat EU goed is. Daar doet een "350 miljoen pond per week naar de NHS...." niks tegen. Druppel op de gloeiende plaat.
Ja, op dit moment zou ik voor de Nexit stemmen. Waarom? De euro gaat ons nog flink in de problemen brengen. Dat hoeft niemand van mij aan te nemen, neem het van hem aan.
Hij voorspelt dat de USA uiteindelijk wel eruit gaat komen maar dat Europa nog zware klappen gaat krijgen omwille van de euro. Hij legt eveneens uit hoe dat komt. Het heeft met de enorme tegenstellingen tussen noord en zuid en tussen west en oost te maken. Onze salarissen zullen stees lager worden omwille van de concurrentie met o.a. Polen en Roemenië, in het zuiden zitten ze opgescheept met tekorten terwijl ze hun schulden niet mogen laten oplopen. Laten we hopen dat de volkeren afdwingen dat ruim voor die tijd de landen de euro inruilen voor een nationale munt, hoe eerder hoe liever. Accepteer dat het is mislukt, accepteer de eenmalige transitiekosten (dat hebben we eerder gedaan toen we de gulden inruilden voor de euro) en ruil de euro in voor de gulden.
1 lichtpuntje: de rentestand zorgt ervoor dat de schulden beetje bij beetje verdwijnen. Dat lost echter niet de euro-problemen op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166825218
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:03 schreef 99.999 het volgende:
Zou ook wat gek zijn voor de Britten om Farage te sturen. Die komt bepaald niet op voor de Britse belangen.
Hij komt niet op voor wat jij als "Britse belangen" definieert. Ik vermoed dat Farange een heel ander idee heeft over "Britse belangen" dan jij. Het zou fijn zijn als je je mening niet als feit neerpleurt.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 14:55:22 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166825416
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hij komt niet op voor wat jij als "Britse belangen" definieert. Ik vermoed dat Farange een heel ander idee heeft over "Britse belangen" dan jij. Het zou fijn zijn als je je mening niet als feit neerpleurt.
Vast wel. Maar een ambassadeur dient als vertegenwoordiger van de britse regering. No way dat Farage dat is. Dat ontkent hij zelfs zelf. Dus wat moet hij doen in Washington? Diplomatieke incidenten veroorzaken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166825515
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:55 schreef Ulx het volgende:
Vast wel. Maar een ambassadeur dient als vertegenwoordiger van de britse regering. No way dat Farage dat is. Dat ontkent hij zelfs zelf. Dus wat moet hij doen in Washington? Diplomatieke incidenten veroorzaken?
De discussie die jij probeert te voeren heeft vrij weinig te maken met de problemen die ik heb met 99.999s post.
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:12:26 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166825644
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De discussie die jij probeert te voeren heeft vrij weinig te maken met de problemen die ik heb met 99.999s post.
Vrijheid van meningsuiting! Vrijheid van meningsuiting!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:19:09 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166825779
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:41 schreef SeLang het volgende:
En waar bemoeide Obama zich mee toen hij de Britten ging adviseren om Remain te stemmen met het referendum? Dat was ook precies het punt waarop Leave een meerderheid begon te krijgen in de peilingen, want mensen pikken dat natuurlijk niet.
klopt

Heeft een tegengesteld effect

net als JP Balkenende die riep dat anders het licht uit zou gaan, dat vond ik meer een bedreiging en dan ga ik helemaal NEE stemmen

En hetzelfde geld voor Rutte
Als die zijn mond had gehouden had ik helemaal niet gaan stemmen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:20:22 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166825801
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef Ulx het volgende:
Waar bemoeit die Trump zich mee? Een ambassadeur zit er voor de belangen van zijn eigen land. Niet voor hem.
hij moet er wel mee onder handelen, en als Farage zaken bij hem voor elkaar krijgt dan is dat wel heel wat waard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:21:03 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166825816
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Zou u mijn vragen kunnen beantwoorden?
Welke vragen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:24:21 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166825866
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

hij moet er wel mee onder handelen, en als Farage zaken bij hem voor elkaar krijgt dan is dat wel heel wat waard
Voor Farage of voor het VK?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:24:32 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166825871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

Heeft een tegengesteld effect

net als JP Balkenende die riep dat anders het licht uit zou gaan, dat vond ik meer een bedreiging en dan ga ik helemaal NEE stemmen

En hetzelfde geld voor Rutte
Als die zijn mond had gehouden had ik helemaal niet gaan stemmen
Het leukste was nog dat de regering vlak voor het referendum ging dreigen dat ze de belastingen gingen verhogen als Brexit doorging want dat zou nodig zijn om de economische schade op te vangen of zoiets. Dat was echt de nekslag voor Remain.

In werkelijkheid gaat nu precies het tegenovergestelde gebeuren. Ik maak me nu vooral zorgen over oververhitting van de UK economie (en stijgende pound) want het gaat echt boomen hier, dat zie je nu al in het klein (exploderende retail sales etc)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:25:58 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166825894
Overigens denk ik dat Wilders wel daarheen gestuurd moet worden namens ons land. Hij kan daar prima onze belangen behartigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:33:55 #21
164607 sc00p
D66-rechter
pi_166826032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:25 schreef Ulx het volgende:
Overigens denk ik dat Wilders wel daarheen gestuurd moet worden namens ons land. Hij kan daar prima onze belangen behartigen.
Wtf is er aan de hand met mensen. :')
Ik ook, bedankt!
pi_166826940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hij komt niet op voor wat jij als "Britse belangen" definieert. Ik vermoed dat Farange een heel ander idee heeft over "Britse belangen" dan jij. Het zou fijn zijn als je je mening niet als feit neerpleurt.
De schade die hij heeft berokkend aan zijn land is wel aanzienlijk. Als je land duperen deel is van opkomen voor de Britse belangen, dan zou je een punt hebben.
Zou wel een vreemde definitie zijn overigens.
pi_166826977
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:30 schreef 99.999 het volgende:
De schade die hij heeft berokkend aan zijn land is wel aanzienlijk.
Really? En waar baseer je dat op? Lijkt me nogal voorbarig.
pi_166826992
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:33 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Really? En waar baseer je dat op? Lijkt me nogal voorbarig.
Neem alleen al de imagoschade en de economische ellende die daaruit voortkomt van de afgelopen jaren.
Populisten doen een land over het algemeen weinig goed.
pi_166827125
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:34 schreef 99.999 het volgende:
Neem alleen al de imagoschade en de economische ellende die daaruit voortkomt van de afgelopen jaren.
Populisten doen een land over het algemeen weinig goed.
Misschien moet je iets specifieker zijn. Welke "imagoschade"? Brexit? Het bestaan van Farange als politicus in de UK? Zijn relatie met Juncker? Heb je uberhaubt data over die zgn economische schade?

Je bent veel te voorbarig. De economische gevolgen van Brexit zijn totaal nog niet in te zien. Zelfs de economische gevolgen van het niet toetreden tot de euro zijn nog niet geheel helder. Het niet toetreden tot de euro ziet er nu trouwens een heel stuk slimmer uit dan in bijv 2002. Je kan totaal niet uitsluiten dat het met Brexit net zo af gaat lopen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:18:46 #26
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_166827906
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:25 schreef Ulx het volgende:
Overigens denk ik dat Wilders wel daarheen gestuurd moet worden namens ons land. Hij kan daar prima onze belangen behartigen.
klopt, alleen gaat hij niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 17:21:28 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166827942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt, alleen gaat hij niet
Jammer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166827994
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef SeLang het volgende:
Het leukste was nog dat de regering vlak voor het referendum ging dreigen dat ze de belastingen gingen verhogen als Brexit doorging want dat zou nodig zijn om de economische schade op te vangen of zoiets. Dat was echt de nekslag voor Remain.
Als establishment zegt dat je X moet doen dan doen mensen juist het tegenovergestelde in deze tijd. Gelukkig voor ons heeft het establishment dit nog niet door.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166828015
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Welke vragen?
In het vorige deel, je was er in gequote. Ben met name benieuwd naar het kiezers verloochenen verhaal.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 17:27:49 #30
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166828023
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als establishment zegt dat je X moet doen dan doen mensen juist het tegenovergestelde in deze tijd. Gelukkig voor ons heeft het establishment dit nog niet door.
Dat zie je ook aan Trump vs de pers. Hoe meer hij brult dat de pers gemeen is, hoe negatiever ze over hem schrijven.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166828120
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Als establishment zegt dat je X moet doen dan doen mensen juist het tegenovergestelde in deze tijd. Gelukkig voor ons heeft het establishment dit nog niet door.
Het zijn net kleuters, inderdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 17:35:19 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828145
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In het vorige deel, je was er in gequote. Ben met name benieuwd naar het kiezers verloochenen verhaal.
Ik zie het zo snel niet...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166828173
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:40 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Misschien moet je iets specifieker zijn. Welke "imagoschade"? Brexit? Het bestaan van Farange als politicus in de UK? Zijn relatie met Juncker? Heb je uberhaubt data over die zgn economische schade?

Je bent veel te voorbarig. De economische gevolgen van Brexit zijn totaal nog niet in te zien. Zelfs de economische gevolgen van het niet toetreden tot de euro zijn nog niet geheel helder. Het niet toetreden tot de euro ziet er nu trouwens een heel stuk slimmer uit dan in bijv 2002. Je kan totaal niet uitsluiten dat het met Brexit net zo af gaat lopen.
Je kan ook niet uitsluiten dat God bestaat of dat de mens geen invloed heeft op het klimaat.
Ik prefereer echter de rationele benadering. En dan heeft Farage meer kwaad dan goed gedaan...
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:45:48 #34
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166828356
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik zie het zo snel niet...
NWS / Brexit #39 Brexit :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166828360
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef 99.999 het volgende:
Je kan ook niet uitsluiten dat God bestaat of dat de mens geen invloed heeft op het klimaat.
Gelukkig dan maar dat ik daarover mijn mening niet als feit verkondig.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef 99.999 het volgende:
Ik prefereer echter de rationele benadering. En dan heeft Farage meer kwaad dan goed gedaan...
De enige "rationele benadering" is om te concluderen dat het voorbarig is om Farange's effect op de UK te beoordelen. Je hebt net zelf toegegeven dat je niet kan uitsluiten dat Brexit voordelig uit gaat pakken voor de UK - net zoals het niet toetreden tot de euro waarschijnlijk voordelig uitpakt overigens.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:51:32 #36
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166828488
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef SeLang het volgende:
In werkelijkheid gaat nu precies het tegenovergestelde gebeuren. Ik maak me nu vooral zorgen over oververhitting van de UK economie (en stijgende pound) want het gaat echt boomen hier, dat zie je nu al in het klein (exploderende retail sales etc)
:D

Ik krijg hier echt zo'n



-gevoel bij.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:55:39 #37
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166828570
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

:D

Ik krijg hier echt zo'n

[ afbeelding ]

-gevoel bij.
Michael O'Leary van Ryainair over dat zootje politici:

quote:
“These guys have no idea where they’re going for the next two years and the problem is that in the absence of any discussions with the Europeans on Brexit they’re all talking to themselves.

“They haven’t got a clue. There is no prospect of an interim deal.

“If you listen to the Germans, the Dutch or the French you’re going to get screwed into the floor.”
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 17:58:20 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828620
quote:
Voor zover ik daar een vraag in kan lezen had ik dat al beantwoord. Ongeacht de exacte letter van de wet is het politiek een bindend referendum en ik verwacht dat als er over gestemd moet worden er ook overweldigende steun voor is om de uitslag te volgen. Het niet volgen zou ook echt de nekslag zijn voor het vertrouwen dat men nog heeft in de politiek. De Remainers gaan daarom ook de referendum uitslag massaal ondersteunen.

Dat betekent dat men het activeren van Artikel 50 (en dus Brexit) niet gaat tegenhouden. Maar waarschijnlijk zal het parlement wel willen stemmen over een eventuele deal die daarna met de EU zou worden gesloten, wat ik ook een redelijke eis vind. Maar dat gaat dan dus over de post-Brexit situatie.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:01:08 #39
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166828668
Ze mogen best stemmen over een deal, maar wijzen ze hem af, wat dan? De EU wacht dan gewoon tot die twee jaar voorbij zijn. Dat is een slechtere deal voor het VK.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:03:38 #40
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828716
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:51 schreef Zelva het volgende:

[..]

:D

Ik krijg hier echt zo'n

[ afbeelding ]

-gevoel bij.
Voor mij als UK inwoner is dat in elk geval wel de grootste vrees. Persoonlijk zie ik liever een recessie in de UK met lage rentes, veel centrale bank stimulus en bovenal een pound die flink daalt. Maar tot nu toe wijst alles op het tegendeel, zeker vergeleken met de eurozone waar de groei een stuk lager zal zijn dan in de UK.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:04:44 #41
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166828742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:03 schreef SeLang het volgende:
zeker vergeleken met de eurozone waar de groei een stuk lager zal zijn dan in de UK.
Uiteraard. _O-

Wanneer ga je die Nobelprijs Economie ophalen?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:06:39 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828784
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:01 schreef Ulx het volgende:
Ze mogen best stemmen over een deal, maar wijzen ze hem af, wat dan? De EU wacht dan gewoon tot die twee jaar voorbij zijn. Dat is een slechtere deal voor het VK.
...en vooral een slechtere deal voor de EU. Die heeft heel wat meer te verliezen (niet alleen wat handel maar hun hele politieke project)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:10:22 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166828857
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

...en vooral een slechtere deal voor de EU. Die heeft heel wat meer te verliezen (niet alleen wat handel maar hun hele politieke project)
De britten zullen best een goede deal krijgen. Wijzen ze die af, tja, hoe betrouwbaar ben je dan? Bedrijven gaan om zulk gedrag niet lachen denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166828879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

...en vooral een slechtere deal voor de EU. Die heeft heel wat meer te verliezen (niet alleen wat handel maar hun hele politieke project)
Je negeert steeds dat de afhankelijkheid van het VK van de EU veel groter is dan andersom.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:12:11 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828891
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Uiteraard. _O-

Wanneer ga je die Nobelprijs Economie ophalen?
Dat zijn ook gewoon de prognoses van Eurostat en dergelijke hoor. De UK gaat in de overgangsfase natuurlijk wat vertragen maar groeit zelfs dan nog steeds harder dan Duitsland, Frankrijk en Italië (de overgebleven top-3).

En dat is dan uitgaande van geen verdere ongelukken in de Eurozone zoals het Italiaanse referendum, Le Pen die de verkiezingen wint, Hongaren die weigeren het Diktat van Brussel te volgen en daarom boetes krijgen opgelegd, etc etc want dan wordt het allemaal een stuk negatiever (voor de EU).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:14:43 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166828939
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:10 schreef Ulx het volgende:

[..]

De britten zullen best een goede deal krijgen. Wijzen ze die af, tja, hoe betrouwbaar ben je dan? Bedrijven gaan om zulk gedrag niet lachen denk ik.
Het Britse parlement zal dan inderdaad flink onder druk komen om wat er op dat moment is uitonderhandeld goed te keuren
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:15:46 #47
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166828955
De EU heeft trouwens veel te winnen als het VK een uitonderhandeld afscheidsverdrag alsnog afwijst. Ze doen twee jaar de stinkende best, maar rupsjenooitgenoeg in Londen wil meermeermeer. Pats. Deksel. Neus.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:31:45 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166829333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:15 schreef Ulx het volgende:
De EU heeft trouwens veel te winnen als het VK een uitonderhandeld afscheidsverdrag alsnog afwijst. Ze doen twee jaar de stinkende best, maar rupsjenooitgenoeg in Londen wil meermeermeer. Pats. Deksel. Neus.
Toch is het voor de UK allemaal politiek een stuk eenvoudiger, vooral als de EU hardball gaat spelen. Want dan zit in de UK iedereen in hetzelfde schuitje (geen discussie meer over welke concessies eventueel mogen worden gedaan) en kan op zoek naar nieuwe partners (de Jappen staan te popelen om die Duitse autofabrikanten te vervangen, mooie deal sluiten met de Amerikanen - hebben ze eigenlijk sowieso meer mee dan met Europa, etc etc. Amerikaanse tech bedrijven verplaatsen nu al naar de UK vanwege de onbetrouwbaarheid van de EU). terwijl het in de EU dan ruzie wordt omdat het een een clubje opportunisten is met heel verschillende belangen. Wat Frankrijk wil is juist heel slecht voor Ierland, etc etc. Wordt wel leuk om te volgen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:34:59 #49
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166829426
Ik denk dat dat tegen gaat vallen. De enige ruzies die ontstaan tussen EU landen zijn de ruzies wie welk bedrijf uit het VK binnen zijn grenzen krijgt. Maar daar valt wel uit te komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 18:41:33 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166829596
Ach, over een half jaar is Frexit het grote thema. Zou lachen zijn als de UK en Frankrijk dan een eigen blok gaan vormen met alleen vrijhandel maar geen vrije immigratie. Andere EU landen staan dan in de rij om zich daarbij aan te sluiten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166830436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:41 schreef SeLang het volgende:
Ach, over een half jaar is Frexit het grote thema. Zou lachen zijn als de UK en Frankrijk dan een eigen blok gaan vormen met alleen vrijhandel maar geen vrije immigratie. Andere EU landen staan dan in de rij om zich daarbij aan te sluiten.
Protectionisme is een belangrijke reden voor breken met de EU. Dan zitten grote nieuwe vrijhandelsakkoorden er natuurlijk ook niet zo in.
pi_166830772
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Protectionisme is een belangrijke reden voor breken met de EU. Dan zitten grote nieuwe vrijhandelsakkoorden er natuurlijk ook niet zo in.
Hoe krijg je zulke onzin toch steeds bij elkaar verzonnen? :D
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 19:53:10 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166831568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:26 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Hoe krijg je zulke onzin toch steeds bij elkaar verzonnen? :D
Brullen dat je niet in een vrijhandelsblok als de EU wil zitten en daarbij ageren tegen allerlei andere vrijhandelsverdragen geeft de indruk dat je protectionistisch bent.

Lijkt me.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166831788
Lijkt me dat jullie ldan asogen hebben gekregen van het voordragen uit het rode EU boekje: niks mis met vrijhandel, wel met alle onzin die daaraan gekoppeld wordt (zonder dat iemand nog weet waarom).
  Overall beste user 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 20:17:53 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166832199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:41 schreef SeLang het volgende:
Ach, over een half jaar is Frexit het grote thema. Zou lachen zijn als de UK en Frankrijk dan een eigen blok gaan vormen met alleen vrijhandel maar geen vrije immigratie. Andere EU landen staan dan in de rij om zich daarbij aan te sluiten.
Wie gaat de franse landbouwsubsidies betalen? Frankrijk zelf of schaft Le Pen die af?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166833040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:12 schreef SeLang het volgende:
En dat is dan uitgaande van geen verdere ongelukken in de Eurozone zoals het Italiaanse referendum, Le Pen die de verkiezingen wint, Hongaren die weigeren het Diktat van Brussel te volgen en daarom boetes krijgen opgelegd, etc etc want dan wordt het allemaal een stuk negatiever (voor de EU).
Het is een kwestie van tijd voordat zulke mensen aan de macht komen. Hier in Nederland Geert Wilders. Waarom? Dat wordt hier aardig uitgelegd.
Zolang die voedingsbodem die hij hier zo mooi duidt blijft bestaan zullen die partijen een trend van groei vertonen, net zolang totdat ze de grootste zijn. Ik garandeer de sceptici dat de PVV gaat regeren als de PVV in maart de grootste wordt. Idem voor al die andere landen die dezelfde problemen hebben ontwikkeld in de afgelopen decennia en dientengevolge dezelfde voedingsbodem hebben. Tenzij het establishment uit haar ivoren toren komt, het volk hoort en als reactie hierop chronisch het beleid aanpast.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 november 2016 @ 14:26:51 #57
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_166848559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd voordat zulke mensen aan de macht komen. Hier in Nederland Geert Wilders. Waarom? Dat wordt hier aardig uitgelegd.
Zolang die voedingsbodem die hij hier zo mooi duidt blijft bestaan zullen die partijen een trend van groei vertonen, net zolang totdat ze de grootste zijn. Ik garandeer de sceptici dat de PVV gaat regeren als de PVV in maart de grootste wordt. Idem voor al die andere landen die dezelfde problemen hebben ontwikkeld in de afgelopen decennia en dientengevolge dezelfde voedingsbodem hebben. Tenzij het establishment uit haar ivoren toren komt, het volk hoort en als reactie hierop chronisch het beleid aanpast.
Dat een groot deel van "het volk" (wat dat dan ook is) problemen heeft met hoe de wereld op dit moment in elkaar steekt begrijp ik.

Wat dan een beetje sneu is, dat ze niet begrijpen dat de oplossing echt niet van dit soort figuren gaat komen. Sterker nog, van de drup in de regen ben ik eerder bang voor.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 14:45:17 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166848841
http://www.bbc.com/news/business-38074616

quote:
Prices in the UK's supermarkets will rise by at least 5% over the next six months, according to the former boss of Sainsbury's.
Justin King thinks that, after years of the cost of the weekly shop barely moving, we should expect to see inflation return.
Mr King told Newsnight that the fall in the value of the pound would cause "a profound change" for supermarkets.
[..]
The value of sterling has fallen notably since the decision to leave the European Union. That's meant that ingredients and packaging imported from abroad have become more expensive, sparking some high-profile pricing rows over products such as Marmite.
Mr King, who backed the Remain campaign in the referendum, says that "all things being equal", a return to inflation is inevitable.
"Around 40% to 50% of what we buy is sourced abroad in a currency other than the pound, so with the current rates of exchange we could expect those things to be about 10% more expensive. And if that's about half of what we buy, then that means something of the order of 5% inflation."
His claim has been backed up by the trade body that represents many suppliers. Ian Wright, director-general of the Food and Drink Federation, told Newsnight that he expected prices to rise next year by "somewhere between 5 and 8%".
[..]
Het zal wel een voordeel zijn volgens sommigen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 23 november 2016 @ 14:51:41 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166848935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Ulx het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-38074616

[..]

Het zal wel een voordeel zijn volgens sommigen.
Als Britse arbeider heb ik liever werk en 5% hogere prijzen dan een uitkering en lage prijzen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 23 november 2016 @ 14:56:49 #60
1234 HiZ
Istanbullu
pi_166849016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Britse arbeider heb ik liever werk en 5% hogere prijzen dan een uitkering en lage prijzen.
Als de lonen niet stijgen, dan wordt je dus gewoon met baan en al toch armer. Joepie.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 15:07:50 #61
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166849202
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Britse arbeider heb ik liever werk en 5% hogere prijzen dan een uitkering en lage prijzen.
Dan moeten de lonen wel stijgen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166849555
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Britse arbeider heb ik liever werk en 5% hogere prijzen dan een uitkering en lage prijzen.
Punt is dat het eerder en en zal zijn dan of of.
pi_166850916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat een groot deel van "het volk" (wat dat dan ook is) problemen heeft met hoe de wereld op dit moment in elkaar steekt begrijp ik.

Wat dan een beetje sneu is, dat ze niet begrijpen dat de oplossing echt niet van dit soort figuren gaat komen. Sterker nog, van de drup in de regen ben ik eerder bang voor.
Mensen verwachten niet dat een oplossing gaat komen van dit soort figuren, mensen willen dat dit soort figuren het bestaande systeem ontwrichten zodat een nieuw systeem opgebouwd kan worden. Mensen hopen dat nieuwe politici en politieke partijen die betere ideeën hebben over opstaan en aan de macht komen. Zoiets. Een concreet voorbeeld: de PvdA die weer links wordt, de D66 die zich weer gaat richten op het democratischer maken van het bestel (als het even kan niet met een districtenstelsel maar met iets als meer en beter werkende directe democratie ;)) en de VVD die weer liberaal wordt in plaats van dat beide partijen een verschillende variant van neoliberaal zijn. Hoe dan ook moeten die partijen bijvoorbeeld besluiten forceren zoals het losweken van Nederland uit de EMU (de gulden terug invoeren in ruil voor de euro), de immigratie beter regelen, de neerwaartse spiraal naar het laagste punt tegenhouden en dit soort dingen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 november 2016 @ 16:39:08 #64
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166850966
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:45 schreef Ulx het volgende:
http://www.bbc.com/news/business-38074616

[..]

Het zal wel een voordeel zijn volgens sommigen.
HOGERE RETAIL SALES _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 23 november 2016 @ 16:48:19 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166851100
quote:
Philip Hammond has admitted that the Brexit vote’s blow to the economy would force the government to borrow £122bn more than hoped as he pushed back government plans to balance the books in his autumn statement.
122.000.000.000 pond extra lenen staat gelijk aan 350 weken NHS-bijdrage _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166851376
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als Britse arbeider heb ik liever werk en 5% hogere prijzen dan een uitkering en lage prijzen.
En wat duidt precies op een toename van werkgelegenheid?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 23 november 2016 @ 17:30:27 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166851720
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat duidt precies op een toename van werkgelegenheid?
Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_166851817
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Aha. Dus de Brexit is vooral bedoeld om het pond in waarde te laten dalen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:36:02 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166851825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Ja alleen stijgt de pound :{
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 november 2016 @ 17:36:54 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166851842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Kom op LXIV, dit is een beetje Economics 101. Je weet toch dat UK een bizar groot handelstekort heeft. Import heeft dan een negatiever effect dan het positieve effect van export.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 23 november 2016 @ 17:37:23 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_166851856
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha. Dus de Brexit is vooral bedoeld om het pond in waarde te laten dalen?
Dat zal niet de grondgedachte zijn geweest, maar wel een verwacht gevolg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_166851874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zal niet de grondgedachte zijn geweest, maar wel een verwacht gevolg.
Was kunstmatig devalueren dan niet makkelijker geweest?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:39:23 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166851899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Het is niet zozeer dat de export stijgt, meer dan de import dan instort (zie Japan).
Mensen kopen weer Brits vlees in de Supermarkt in plaats van Iers vlees.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:42:02 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166851954
Als ik het vandaag zo hoor, dat nieuws uit de VK, denk ik dat het wellicht een goed idee is om even de kat uit de boom te kijken en niet direct een Nexit te willen.
Gewoon voor de zekerheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166851959
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als de pond daalt wordt export gemakkelijker, waardoor de werkgelegenheid stijgt.
Tot onder de kosten van India of China? Immers van de paar resterende Britse exportproducten moet het niet komen dus ze zullen werk terug moeten halen van elders om er iets aan te hebben.
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:43:19 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166851973
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat de export stijgt, meer dan de import dan instort (zie Japan).
Mensen kopen weer Brits vlees in de Supermarkt in plaats van Iers vlees.
Is dat er dat er dan wel genoeg?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:44:58 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166851996
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is dat er dat er dan wel genoeg?
Als over 2 jaar de productie niet meer door EU regels wordt beperkt wel ja.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  Overall beste user 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:46:44 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166852017
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als over 2 jaar de productie niet meer door EU regels wordt beperkt wel ja.
De gekke-koeien-ziekte had de Britse veeteelt toch weggevaagd? Ik had begrepen dat die er nooit echt bovenop gekomen was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166852048
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Is dat er dat er dan wel genoeg?
De kans dat hun boeren dan wel weer serieus kunnen concurreren op de wereldmarkt met dergelijke lage marges is niet erg groot.
Ik gok ook dat ze nu al meer rund importeren uit landen ver buiten de EU dan uit Ierland.
  woensdag 23 november 2016 @ 17:49:41 #80
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166852087
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is niet zozeer dat de export stijgt, meer dan de import dan instort (zie Japan).
Mensen kopen weer Brits vlees in de Supermarkt in plaats van Iers vlees.
Hoe gaan die Britse dieren eten? De Animal feed industry (diervoeders) wordt niet echt gedomineerd door de Britten.



Je blijft dus hoge importkosten houden :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166852106
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 16:48 schreef Falco het volgende:

[..]

122.000.000.000 pond extra lenen staat gelijk aan 350 weken NHS-bijdrage _O_
Die 350 miljoen pond naar de NHS was ook maar een leugen. _O-
Dan zouden ze de geldkraan naar degenen die nu subsidies ontvangen van de EU moeten dichtdraaien.
NEE!
pi_166852141
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De kans dat hun boeren dan wel weer serieus kunnen concurreren op de wereldmarkt met dergelijke lage marges is niet erg groot.
Ik gok ook dat ze nu al meer rund importeren uit landen ver buiten de EU dan uit Ierland.
Ik vraag me af of ze het nog wel kunnen betalen. Rundvlees.
Van welk geld?
Make my day!
  woensdag 23 november 2016 @ 17:53:14 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166852143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:51 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Die 350 miljoen pond naar de NHS was ook maar een leugen. _O-
Dan zouden ze de geldkraan naar degenen die nu subsidies ontvangen van de EU moeten dichtdraaien.
Ik stel voor vanaf nu alle duizelingwekkende bedragen die te maken hebben met de Brexit af en toe in het perspectief te zetten door het uit te drukken in het aantal weken NHS-bijdrage :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 17:56:05 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166852198
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

De gekke-koeien-ziekte had de Britse veeteelt toch weggevaagd? Ik had begrepen dat die er nooit echt bovenop gekomen was.
Volgens mij was dat meer een export ban die door de EU was opgelegd, ook toen die ziekte allang over was. Ook één van de oorzaken waarom de EU niet zo populair is hier. Er ligt in elk geval wel genoeg Brits vlees in de supermarkt. Ik koop nooit iets anders. En het viel me vorige week toen ik terugkwam van 2 maanden Zuid Amerika op dat het Britse vlees goedkoper was geworden en het Ierse duurder. En dat is dus nog zonder de toekomstige import heffingen. Ik heb nu al medelijden met de Ierse boeren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 23 november 2016 @ 18:00:09 #85
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166852270
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij was dat meer een export ban die door de EU was opgelegd, ook toen die ziekte allang over was. Ook één van de oorzaken waarom de EU niet zo populair is hier. Er ligt in elk geval wel genoeg Brits vlees in de supermarkt. Ik koop nooit iets anders. En het viel me vorige week toen ik terugkwam van 2 maanden Zuid Amerika op dat het Britse vlees goedkoper was geworden en het Ierse duurder. En dat is dus nog zonder de toekomstige import heffingen. Ik heb nu al medelijden met de Ierse boeren.
Dat is toch niet gek door die valutaschommellingen :')__

Anyway, de Angus Beef Burgers uit de Appie vinden hier in huize Falco gretig aftrek _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166852369
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Hoe gaan die Britse dieren eten? De Animal feed industry (diervoeders) wordt niet echt gedomineerd door de Britten.

[ afbeelding ]

Je blijft dus hoge importkosten houden :).
Jammer dat Nederland met haar overproductie van veevoeders die Britse markt dan door toedoen van de EU weer mist, misschien willen Oekraniers wel meer betalen dan de Britten, lol

Ik geloof dat ik met een vier als cijfer nogal hoog zat voor de gemiddelde EU';ert :D
pi_166852378
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 14:26 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Dat een groot deel van "het volk" (wat dat dan ook is) problemen heeft met hoe de wereld op dit moment in elkaar steekt begrijp ik.

Wat dan een beetje sneu is, dat ze niet begrijpen dat de oplossing echt niet van dit soort figuren gaat komen. Sterker nog, van de drup in de regen ben ik eerder bang voor.
Ik denk dat de meeste mensen prima begrijpen dat de oplossing niet van Trump, Brexit, Farage, Le Pen of Wilders komt om er maar een paar te noemen. Kennenlijk zijn ze zover weggezakt in het moeras dat ze denken als ik ga neem ik er op deze manier misschien een paar mee in mijn val
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166852386
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 17:53 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me af of ze het nog wel kunnen betalen. Rundvlees.
Van welk geld?
Ach, dat kan vrij goedkoop. Zeker als kwaliteit maar een beperkte factor in je keuze is.
pi_166852401
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, dat kan vrij goedkoop. Zeker als kwaliteit maar een beperkte factor in je keuze is.
Als je referentie de kiloknallers uit de Appie zijn, lijkt me dat nauwelijks een probleem ;)
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 18:09:38 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166852415
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:00 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is toch niet gek door die valutaschommellingen :')__

Het hoort niet in dit topic, maar op dat vlak wordt het wel interessant de komende tijd. Die vermeende (maar niet bestaande) eurozone deflatie die als dekking diende voor de negatieve rente door de ECB slaat straks om naar flinke inflatie ten gevolge van baseline effecten (de olieprijsdaling valt er nu uit en slaat om naar een stijging). De ECB kan zich dan niet meer verschuilen achter "deflatie" als excuus voor de transfers van Nederlands pensioenvermogen naar Italië. Kan wel eens een flinke euro stijging gaan geven.

Aan de andere kant wordt dat natuurlijk weer gebalanceerd door een steeds grotere kans dat de eurozone volgend jaar uit elkaar knalt. Wat natuurlijk juist druk geeft op de euro. Spannend, spannend....

De komende 8 jaar worden een heel stuk interessanter dan het saaie gedoe van de afgelopen 8 jaar.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166852472
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:09 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Als je referentie de kiloknallers uit de Appie zijn, lijkt me dat nauwelijks een probleem ;)
Dat lijkt me bij de Britten ook de bulk van de vleesconsumptie.
pi_166852492
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat lijkt me bij de Britten ook de bulk van de vleesconsumptie.
Oh, kun je dat ook aantonen, of tover je ze zomaar uit de hoge hoed. :)

Hij blift toch mooi, viertjes die hun moed putten uit het wijzen naar drietjes.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 18:18:04 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166852565
Is trouwens wel leuk dat in GB sinds jaar en dag altijd prominent op de verpakking staat als iets Brits is. Is echt een verkoopargument hier.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166852578
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:18 schreef SeLang het volgende:
Is trouwens wel leuk dat in GB sinds jaar en dag altijd prominent op de verpakking staat als iets Brits is. Is echt een verkoopargument hier.

[ afbeelding ]
Dat is hier niet wezenlijk anders met bijvoorbeeld zuivel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 23 november 2016 @ 18:21:11 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166852623
Niet alleen zuivel maar met alles

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_166852818
Ja, wel gek dat je in de supermarkt hier niet over Europese vlaggen ziet :D

Gaan jullie in je vrije tijd wildplakken, 99.999 en Falco?
  woensdag 23 november 2016 @ 18:36:57 #97
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166852929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:30 schreef invalidusername het volgende:
Ja, wel gek dat je in de supermarkt hier niet over Europese vlaggen ziet :D

Gaan jullie in je vrije tijd wildplakken, 99.999 en Falco?
Wildplakken is niet nodig hoor ;)





Dit product en vele anderen worden voorzien van een Europees biologisch kenmerk.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166853270
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Wildplakken is niet nodig hoor ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit product en vele anderen worden voorzien van een Europees biologisch kenmerk.
Ik vind dat je die Spaanse snijbonen eigenlijk wel gratis moet mogen meenemen, als kleine tegemoetkoming voor de bizarre fiscale transfers die Nederland elk jaar naar onze compadres overmaken.

Nou deze exportproducten zul je dus minder n de Engelse schappen tegenkomen. Grote overwinning! Voor ons de bureaucraten dan, minder voor de boeren in kwestie.
pi_166854363
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:14 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Oh, kun je dat ook aantonen, of tover je ze zomaar uit de hoge hoed. :)

Hij blift toch mooi, viertjes die hun moed putten uit het wijzen naar drietjes.
Volgens mij zegt hij lijkt en eerlijk gezegd denk ik dat hij gelijk heeft.
Wat dat betreft zullen arme en middenklasse west europeanen qua prijs/kwaliteit niet veel verschillen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_166857573
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:21 schreef SeLang het volgende:
Niet alleen zuivel maar met alles

[ afbeelding ]
In België doen ze dat ook graag. Niet dat het een aanbeveling is, tenzij het om chocolade of wafels gaat. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166857600
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 18:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Wildplakken is niet nodig hoor ;)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dit product en vele anderen worden voorzien van een Europees biologisch kenmerk.
FYI, gebruik die kikkererwten niet, beter zelf weken en koken. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 23 november 2016 @ 22:15:43 #102
1234 HiZ
Istanbullu
pi_166859462
Het beetje agrarische productie dat de Britten hebben is vooral afhankelijk van buitenlandse arbeid.
  woensdag 23 november 2016 @ 23:11:59 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166861044
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 22:15 schreef HiZ het volgende:
Het beetje agrarische productie dat de Britten hebben is vooral afhankelijk van buitenlandse arbeid.
Over migratie heeft het OBR overigens het volgende te zeggen:

quote:
Further OBR detail shows that the 80,000 a year reduction in net migration expected to follow the Brexit vote will cost Britain £16bn over the next five years.

The OBR tables show that the reduction in net migration will come as a result of a tighter net migration policy and the UK becoming a less attractive place for migrants will cost the UK economy. It estimates that cut in migration will cost the UK economy £0.8bn in 2016/17 rising to £5.9bn a year by 2020/21. This is a total of £16bn over the next five years.
16.000.000.000 pond kosten over vijf jaar staat gelijk aan 46 weken NHS-bijdrage _O_
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166863239
Brexit will blow £59bn hole in public finances, admits Hammond

Chancellor attempts to strike cautiously upbeat tone but OBR warns of extra borrowing over next five years

quote:
Philip Hammond conceded that Brexit will blow a £59bn black hole in the public finances over the next five years, as he outlined plans to boost investment in infrastructure and housing to equip the UK economy for life outside the EU.

In his first fiscal statement, the chancellor, who had supported remain, sought to strike a cautiously upbeat tone about the country’s prospects, saying the economy had “confounded commentators at home and abroad with its strength and its resilience” since the referendum result last June.

But the first official projections conducted after the vote of the likely impact of leaving the EU pointed to significantly weaker growth after Brexit.

The Office for Budget Responsibility (OBR) announced that there would be a cumulative £122bn of extra borrowing over the next five years, with £59bn of that as a direct result of Brexit. Other factors included weaker-than-expected tax revenues, and policy changes, including Hammond’s decision to spend more on infrastructure.

George Osborne was expecting to achieve a surplus of £11bn on the public finances by 2020-21; instead, the OBR is now forecasting a £21bn deficit – and public debt is expected to peak at more than 90% of GDP

......
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_166863631
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 23:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Over migratie heeft het OBR overigens het volgende te zeggen:

[..]

16.000.000.000 pond kosten over vijf jaar staat gelijk aan 46 weken NHS-bijdrage _O_
Ja, duidelijk, al die MOE land vrachtvagenchauffeurs en stucadoors zijn ook heel goed voor de Nederlandse economie. Wat zouden we slecht af zijn zonder ze (tenzij je zelf vrachtwagenchauffeur of stucadoor bent, dan zou je werkweek niet met 50% zijn toegenomen met minder salaris).

Is zelf nadenken soms verboden in de EU?

kunnen we die vluchtelingen dan niet zelf gaan ophalen ipv de grensen te sluiten als migratie zoveel oplevert?
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2016 @ 05:50:26 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166885467
Farage gaat het VK verlaten. Of hij nou ambassadeur wordt of niet. Blijkbaar ziet hij de economische vooruitzichten ook somber in nu het VK de EU gaat verlaten, en geef hem ongelijk. Als lid van het establishment hdeft hij mogelijkheden het zinkende schip te verlaten die de deplorables niet hebben. Het zou dom zijn daar geen gebruik van te maken.

http://www.politico.eu/ar(...)ve-to-us-ambassador/
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 november 2016 @ 08:22:36 #107
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166885924
Farage voelt zich vrijer in de Verenigde Staten, aldus dat artikel. Maar het VK had toch net het Europese juk van zich afgeworpen? Wat een laffe hond...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2016 @ 08:28:18 #108
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166885968
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:22 schreef Falco het volgende:
Farage voelt zich vrijer in de Verenigde Staten, aldus dat artikel. Maar het VK had toch net het Europese juk van zich afgeworpen? Wat een laffe hond...
Ik ben benieuwd hoeveel geld hij heeft gepakt met zijn Brexit. Vast genoeg. En de gewone arbeider die er last van gaat krijgen maar betalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 25 november 2016 @ 08:36:23 #109
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166886030
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:22 schreef Falco het volgende:
Farage voelt zich vrijer in de Verenigde Staten, aldus dat artikel. Maar het VK had toch net het Europese juk van zich afgeworpen? Wat een laffe hond...
Farage is vooral heel goed in omdraaien en wegrennen. En ambassadeur in de VS is natuurlijk ook wel een heerlijk luizenbaantje, nog veel meer dan z'n functie in Brussel.
pi_166886083
Heerlijk, om al die reacties van die verongelijkte crybabies te lezen.



_O-
  vrijdag 25 november 2016 @ 08:49:33 #111
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166886147
guitig plaatje hoor
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2016 @ 09:24:40 #112
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166886609
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2016 08:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Heerlijk, om al die reacties van die verongelijkte crybabies te lezen.

[ afbeelding ]

_O-
Wat is dat nou weer voor een bullshitopmerking? Het is gewoon raar dat Farage zijn eigen ego en banksaldo belangrijker vindt dan de econimische voorspoed van zijn land, en dus eerst keihard gaat liegen om zijn Brexit te krijgen en vervolgens tabee zegt om in een ander land zijn zakken te vullen.

Dat er mensen zijn die dat toejuichen is helemaal debiel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 25 november 2016 @ 11:20:29 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166888488
Maar goed. Trump's plannen om de regulering van Wall Street die na de kredietcrisis werd ingevoerd weer af te schaffen kan nadelig zijn voor The City. Ik zie het wel gebeuren dat bedrijven niet alleen naar het continent vertrekken, maar ook nog eens naar New York.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 26 november 2016 @ 21:22:32 #114
1234 HiZ
Istanbullu
pi_166919779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:20 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Trump's plannen om de regulering van Wall Street die na de kredietcrisis werd ingevoerd weer af te schaffen kan nadelig zijn voor The City. Ik zie het wel gebeuren dat bedrijven niet alleen naar het continent vertrekken, maar ook nog eens naar New York.
Hij zal wel op de vlucht gaan voor de vorderingen met betrekking tot misbruik van publiek geld. Overigens is het wel komisch dat hij dacht dat de eerste daad van de Britse regering na een stem om de controle terug te nemen zou moeten zijn dat ze de opdracht van de Amerikanen om hem te benoemen moesten uitvoeren :)
pi_166961875
Volgens Daily mail zou Juncker bij regeringsleiders pleiten om geen in-out referenda meer te organiseren, want dan stemt men out en worden de problemen alleen maar groter.
Ook een oplossing natuurlijk, net zoals stemrecht afnemen van Tokkies of nou ja, iedereen die het niet eens is met de richting waarin de EU gaat of iedereen die niet stemt zoals jij dat zou willen.

http://www.dailymail.co.u(...)rs-choose-LEAVE.html
I´m back.
  maandag 28 november 2016 @ 20:44:05 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_166963018
Het andere Brexit-artikel uit de Daily Mail is wat interessanter. Een hulpje van een Conservatieve MP was zo handig om na een briefing in Downing Street naar buiten te lopen met haar aantekeningen zichtbaar voor fotografen:



quote:
The Government's ideal 'model' for Brexit appears to be a 'have cake and eat it' approach, according to a scribbled page of A4 notes being carried by a Tory aide leaving Downing Street today.

The notes suggest the Government has already given up on staying in the European single market and will not go for a Norway-style deal.

Instead they indicate the UK is looking at a 'Canada-plus' trade arrangement, and will leave the jurisdiction of the European Court of Justice as it does not 'fit' with the PM's determination to curb immigration.

The latest humiliating document gaffe gives a fascinating glimpse into the shape of Theresa May's plan for Brexit negotiations, although No 10 dismissed the document and stressed that it did not represent government policy.

The notes were being carried by an advisor to Mark Field, an influential pro-Remain Conservative MP who represents the City of London and could play an important role in negotiations.

The senior MP and his chief of staff, Julia Dockerill, were believed to have been inside No 9 Downing Street - where Brexit Secretary David Davis has an office - for a briefing, before visiting No 10 and then returning to Parliament.
http://www.dailymail.co.u(...)-Brexit-tactics.html
  maandag 28 november 2016 @ 22:24:13 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166965961
https://www.theguardian.c(...)ry-document-suggests

Wederom wordt bevestigd dat May en haar ploeg totaal geen fucking clue hebben hoe dit aan te pakken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166966065
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2016 11:20 schreef Ulx het volgende:
Maar goed. Trump's plannen om de regulering van Wall Street die na de kredietcrisis werd ingevoerd weer af te schaffen kan nadelig zijn voor The City. Ik zie het wel gebeuren dat bedrijven niet alleen naar het continent vertrekken, maar ook nog eens naar New York.
Kan als in koffiekan en theekan?
pi_166966246
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 22:24 schreef Falco het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ry-document-suggests

Wederom wordt bevestigd dat May en haar ploeg totaal geen fucking clue hebben hoe dit aan te pakken.
Het was dan ook niet zo slim om remainers de klus te geven om de Brexit te organiseren. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166966334
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:44 schreef freako het volgende:
Het andere Brexit-artikel uit de Daily Mail is wat interessanter. Een hulpje van een Conservatieve MP was zo handig om na een briefing in Downing Street naar buiten te lopen met haar aantekeningen zichtbaar voor fotografen:

[ afbeelding ]

[..]

http://www.dailymail.co.u(...)-Brexit-tactics.html
Smullen. :9~

Canada-achtige constructie, dat was gemakkelijk te voorspellen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 28 november 2016 @ 22:39:24 #121
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166966513
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dan ook niet zo slim om remainers de klus te geven om de Brexit te organiseren. :)
Dat klopt. Maar daar heeft May zelf de hand in gehad. Ze heeft een ploeg samengesteld dat voor 2/3e gevuld is met Remainers en is er zelf ook één. Vind je het vreemd dat er nu alleen nog maar incoherent gezwets van haar afkomstig is :D?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_166966656
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2016 22:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar daar heeft May zelf de hand in gehad. Ze heeft een ploeg samengesteld dat voor 2/3e gevuld is met Remainers en is er zelf ook één. Vind je het vreemd dat er nu alleen nog maar incoherent gezwets van haar afkomstig is :D?
Nee. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166966830
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dan ook niet zo slim om remainers de klus te geven om de Brexit te organiseren. :)
Die klus is ze niet zozeer gegeven. Ze hebben de klus opgepakt nadat de Brexeteers niet durfden, wilden of compleet incompetent bleken.
pi_166966925
Of ze wouden te hoog inzetten.
pi_166968430
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die klus is ze niet zozeer gegeven. Ze hebben de klus opgepakt nadat de Brexeteers niet durfden, wilden of compleet incompetent bleken.
Je maakt mij niet wijs dat er geen goede bestuurders zijn in de UK die voor de Brexit waren. Je moet alleen wel even wat verder kijken dan dat je neus lang is. In Nederland zou je bijvoorbeeld bij de SP en de PvdD een paar geschikte mensen (niet Roemer) kunnen halen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 05:07:38 #126
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166971869
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat er geen goede bestuurders zijn in de UK die voor de Brexit waren. Je moet alleen wel even wat verder kijken dan dat je neus lang is.
Hoezo hoor je ze dan niet? Noem eens wat namen? De Brexiteers lijken de Remaimers met deze kutklus op te zadelen en zoeken zelf vooral dekking.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166971952
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo hoor je ze dan niet? Noem eens wat namen? De Brexiteers lijken de Remaimers met deze kutklus op te zadelen en zoeken zelf vooral dekking.
Politiek he als de remainers het nu verkloten heb je nog steeds je brexit ( als ze daadwerkelijk uitstappen) en kun je doodleuk zeggen wij hadden het anders gedaan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 06:54:47 #128
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166971960
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 06:49 schreef vipergts het volgende:

[..]

Politiek he als de remainers het nu verkloten heb je nog steeds je brexit ( als ze daadwerkelijk uitstappen) en kun je doodleuk zeggen wij hadden het anders gedaan.
Uiteraard.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166972103
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je maakt mij niet wijs dat er geen goede bestuurders zijn in de UK die voor de Brexit waren. Je moet alleen wel even wat verder kijken dan dat je neus lang is. In Nederland zou je bijvoorbeeld bij de SP en de PvdD een paar geschikte mensen (niet Roemer) kunnen halen.
In theorie zouden ze er kunnen zijn. Maar dan moeten ze zich wel aandienen...
Maar gezien de stupiditeit achter de Brexitcampagne kan ik me goed voorstellen dat slimme mensen daar niet hun vingers aan wilden branden. Het afbreukrisico is immers immens. En je ziet nu ook wel dat ze het nooit goed kunnen doen...
  Overall beste user 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 07:49:06 #130
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166972145
Van Boris hoor ik trouwens weinig meer.ik had wel verwacht dat hij het in goede banen had willen leiden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:04:42 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_166972218
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 07:49 schreef Ulx het volgende:
Van Boris hoor ik trouwens weinig meer.ik had wel verwacht dat hij het in goede banen had willen leiden.
Het laatste wat ik van hem heb vernomen is dat ie Turkije graag bij de EU wou hebben. Trolololo :')__
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 08:08:11 #132
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_166972228
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Het laatste wat ik van hem heb vernomen is dat ie Turkije graag bij de EU wou hebben. Trolololo :')__
Maar hij doet dus niet iets concreets om deze bende op te lossen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_166972248
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:04 schreef Falco het volgende:

[..]

Het laatste wat ik van hem heb vernomen is dat ie Turkije graag bij de EU wou hebben. Trolololo :')__
Hij zal volgend jaar ook plots wel weer voor in EU blijven zijn :P
pi_166978719
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoezo hoor je ze dan niet? Noem eens wat namen? De Brexiteers lijken de Remaimers met deze kutklus op te zadelen en zoeken zelf vooral dekking.
Wij kennen sowieso nog geen 1% van alle geschikte bestuurders, dat is dus redelijk zinloos.
Idem voor in Nederland. Wij kunnen de voormalige Kamerleden en ministers en staatssecretarissen nalopen maar dit een zeer kleine selectie uit alle mensen die geschikt zijn voor zo'n baan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_166979292
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 22:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die klus is ze niet zozeer gegeven. Ze hebben de klus opgepakt nadat de Brexeteers niet durfden, wilden of compleet incompetent bleken.
Na 1 week Brexit bleken ze al incompetent? Wie zwetst hier nou!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_166979770
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:32 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Na 1 week Brexit bleken ze al incompetent? Wie zwetst hier nou!
Dan waren ze dus enkel te bang of ongeschikt?
pi_166981218
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2016 14:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan waren ze dus enkel te bang of ongeschikt?
Zou kunnen zou ook kunnen dat ze denken laat die van de EU maar een uitrazen, we zien wel wat ervan komt!
Wie het laatst lacht lacht meestal het hardste?
pi_167020472
http://www.ad.nl/buitenla(...)t-eu-markt~a945e08d/

quote:
Groot-Brittannië is bereid een financiële bijdrage te leveren aan de Europese Unie in ruil voor toegang tot de Europese markt. Brexit-minister David Davis heeft gezegd dat hij dat als optie ziet.
Het gaat al de goede kant op, geen inspraak meer maar wel betalen.
pi_167026981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)t-eu-markt~a945e08d/

[..]

Het gaat al de goede kant op, geen inspraak meer maar wel betalen.
Ja juist bracht diezelfde krant niet ook iets dat men hier zei men deed het niet, en naar een gesprek met Brussel was het omgedraaide?

Juist las dat net terug, dat ging over Turkije toch, en nadat Merkel zei het ook niet meer te overwegen waren ze bijgedraaid, mannen met ballen zeg!

Mits dat ik het goed onthouden heb, wel te verstaan he!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 18:59:57 ]
  donderdag 1 december 2016 @ 18:37:32 #140
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_167027423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)t-eu-markt~a945e08d/

[..]

Het gaat al de goede kant op, geen inspraak meer maar wel betalen.
Lachwekkend dat ze denken dat er nog andere opties zijn, behalve niet brexiten uiteraard. :D
pi_167027501
Die zijn er uiteraard volgens mij niet?
Echter men zal de schade beperkt willen houden niet alleen voor hun maar ook voor de EU het is nou wie heeft de beste kaart in handen, wie durft te bluffen en wie niet?

Ik zou eerst een die Ieren laten rennen, dan heb ik daar al geen omkijken meer naar, dan zou ik het een en ander bezien.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 18:41:33 ]
pi_167027526
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja juist bracht diezelfde krant niet ook iets dat men hier zei men deed het niet, en naar een gesprek met Brussel was het omgedraaide?
Als je nu eens in plaats van vragen stellen een mening gaat vertellen?
pi_167027570
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je nu eens in plaats van vragen stellen een mening gaat vertellen?
Mijn mening is toch denk ik duidelijk, laat een ieder in zijn waarde, en daar tel ik ook GB bij!

Werkt het niet samen dat laat een ieder met rust en ga ieder zijn eigen weg!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2016 18:44:33 ]
pi_167027628
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:
http://www.ad.nl/buitenla(...)t-eu-markt~a945e08d/

[..]

Het gaat al de goede kant op, geen inspraak meer maar wel betalen.
De Britse onderhandelaars blijven maar liegen tegen het Britse volk. Toegang tot de single market zonder vrij verkeer van personen is gewoon geen optie die op tafel ligt. Ook niet tegen betaling.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 1 december 2016 @ 18:48:31 #145
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_167027691
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou kunnen zou ook kunnen dat ze denken laat die van de EU maar een uitrazen, we zien wel wat ervan komt!
Wie het laatst lacht lacht meestal het hardste?
Lijkt me geen gekke gedachte. Er zijn ook binnen de EU landen nogal wat veranderingen op stapel. Trump is straks president. Het speelveld ziet er straks misschien heel anders uit.
pi_167066555
Het einde van de EU is nabij. Het is te hopen dat de Britten ons nog een beetje lief vinden als heel het zooitje in elkaar stort.
pi_167067037
Eerste electorale slachtoffer valt inmiddels ook te betreuren:

Pro-Europese LibDems pakken parlementszetel van brexiteer Goldsmith af

https://fd.nl/economie-po(...)exiteer-goldsmith-af

In 2015 won hij daar nog met 58,2% van de stemmen en kregen de LibDems maar 19,3% _O-
pi_167067150
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:29 schreef J.B. het volgende:
Eerste electorale slachtoffer valt inmiddels ook te betreuren:

Pro-Europese LibDems pakken parlementszetel van brexiteer Goldsmith af

https://fd.nl/economie-po(...)exiteer-goldsmith-af

In 2015 won hij daar nog met 58,2% van de stemmen en kregen de LibDems maar 19,3% _O-
Zijn bluf pakte inderdaad maar matig uit :P
pi_167067279
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:29 schreef J.B. het volgende:
Eerste electorale slachtoffer valt inmiddels ook te betreuren:

Pro-Europese LibDems pakken parlementszetel van brexiteer Goldsmith af

https://fd.nl/economie-po(...)exiteer-goldsmith-af

In 2015 won hij daar nog met 58,2% van de stemmen en kregen de LibDems maar 19,3% _O-
"De Brexiteer Zac Goldsmith heeft zijn Lagerhuiszetel in het rijke Londense stadsdeel Richmond Park verloren."
http://www.volkskrant.nl/(...)verkiezing~a4426578/

Verrassend :') Hoeveel rijke stadsdelen of steden zijn er in het VK denk je? Denk je dat dit een trend wordt?
pi_167067452
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"De Brexiteer Zac Goldsmith heeft zijn Lagerhuiszetel in het rijke Londense stadsdeel Richmond Park verloren."
http://www.volkskrant.nl/(...)verkiezing~a4426578/

Verrassend :') Hoeveel rijke stadsdelen of steden zijn er in het VK denk je? Denk je dat dit een trend wordt?
Het is een tussentijdse verkiezing in 1 district. Denk niet dat iemand daar een trend in ziet.
pi_167067704
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2016 09:51 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

"De Brexiteer Zac Goldsmith heeft zijn Lagerhuiszetel in het rijke Londense stadsdeel Richmond Park verloren."
http://www.volkskrant.nl/(...)verkiezing~a4426578/

Verrassend :') Hoeveel rijke stadsdelen of steden zijn er in het VK denk je? Denk je dat dit een trend wordt?
Aan je reactie te zien merk ik al dat je niet de moeite hebt gedaan om verder te lezen dan de eerste alinea en bovendien spreek ik niet over een trend, verrassend weer Braindead ^O^
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 10:24:02 #152
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167067741
Dit is wederom een indicatie dat de steun voor Brexit aan het toenemen is.

Die hele byelection was in feite een stem over Brexit. In Richmond Park stemde dus 49,7% voor Remain en 45,1% voor Leave.

Echter, tijdens het referendum stemde in Richmond Park 72,3% Remain en 27,7% Leave dus er is juist een enorme verschuiving geweest van Remain naar Leave.

Okee, beetje kort door de bocht. Maar het is echt bizar hoe dit in de media weer wordt gesponnen alsof er een verschuiving van sentiment is opgetreden richting Remain. Volgens mij is precies het tegenovergestelde het geval nu de horrorverhalen van het Remain kamp zijn ontmaskerd als onzin.

Een grote terugval ten gevolge van onzekerheid is uitgebleven. Ik zie om me heen eigenlijk vooral optimisme. Ikzelf maak me juist vooral zorgen over dat optimisme want iedereen is weer massaal geld aan het lenen voor consumptie net als tijdens de vorige bubble.

[ Bericht 1% gewijzigd door SeLang op 03-12-2016 10:30:54 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167067938
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was dan ook niet zo slim om remainers de klus te geven om de Brexit te organiseren. :)
Dat is toch juist beschamend voor het Brexit-kamp? Of ligt de schuld buiten het Brexit-kamp? Een externe locus of control zou mij niet extreem verrassen, moet ik zeggen :)
pi_167067952
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:24 schreef SeLang het volgende:
Dit is wederom een indicatie dat de steun voor Brexit aan het toenemen is.

Die hele byelection was in feite een stem over Brexit. In Richmond Park stemde dus 49,7% voor Remain en 45,1% voor Leave.

Echter, tijdens het referendum stemde in Richmond Park 72,3% Remain en 27,7% Leave dus er is juist een enorme verschuiving geweest van Remain naar Leave.

Okee, beetje kort door de bocht. Maar het is echt bizar hoe dit in de media weer wordt gesponnen alsof er een verschuiving van sentiment is opgetreden richting Remain. Volgens mij is precies het tegenovergestelde het geval nu de horrorverhalen van het Remain kamp zijn ontmaskerd als onzin.

Een grote terugval ten gevolge van onzekerheid is uitgebleven. Ik zie om me heen eigenlijk vooral optimisme. Ikzelf maak me juist vooral zorgen over dat optimisme want iedereen is weer massaal geld aan het lenen voor consumptie net als tijdens de vorige bubble.
Hoe zit het met het (relatieve) gat in de begroting dat volgens de media door de Brexit is veroorzaakt?
pi_167068216
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoe zit het met het (relatieve) gat in de begroting dat volgens de media door de Brexit is veroorzaakt?
Joh, een paar honderd miljard Pond meer of minder, wat maakt het uit?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 10:55:11 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167068241
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:35 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Hoe zit het met het (relatieve) gat in de begroting dat volgens de media door de Brexit is veroorzaakt?
Dat is alleen nog maar een "voorspelling" voor de toekomst, geen feit. Vooralsnog is de werkloosheid bijvoorbeeld juist gedaald naar het laagste punt in 11 jaar.

Om politieke redenen wordt het "voorspelde" gat natuurlijk extra negatief afgeschilderd want dan geef je jezelf als chancellor meer speelruimte. Want iedereen (inclusief Leavers) hebben allang geaccepteerd dat er een zeker negatief transitie effect zal zijn dus het is slim om dat nu ietwat overdreven te begroten zodat je over een paar jaar voor de verkiezingen weer iets kunt weggeven omdat het mee blijkt te vallen.

Overigens, zelfs in het negatieve scenario groeit de UK economie natuurlijk nog steeds sneller dan het EU gemiddelde.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167068328
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Overigens, zelfs in het negatieve scenario groeit de UK economie natuurlijk nog steeds sneller dan het EU gemiddelde.
Is dat niet vooral omdat op het continent nog wel enige waarde wordt gehecht aan solide begrotingen?
Nog los van dat die ramingen vooral gebaseerd zijn op bevolkingsgroei veroorzaakt door immigratie. Geloof dat men daar nu juist van af wou...
pi_167068504
De netto-bijdrage van Nederland aan de EU zal dus omhooggaan en de handel met onze een na grootste handelspartner verdampt en dat in een instabiele EU die steeds meer ondersteuning nodig heeft. Rip Nederland. :{
pi_167068506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is alleen nog maar een "voorspelling" voor de toekomst, geen feit. Vooralsnog is de werkloosheid bijvoorbeeld juist gedaald naar het laagste punt in 11 jaar.

Om politieke redenen wordt het "voorspelde" gat natuurlijk extra negatief afgeschilderd want dan geef je jezelf als chancellor meer speelruimte. Want iedereen (inclusief Leavers) hebben allang geaccepteerd dat er een zeker negatief transitie effect zal zijn dus het is slim om dat nu ietwat overdreven te begroten zodat je over een paar jaar voor de verkiezingen weer iets kunt weggeven omdat het mee blijkt te vallen.

Overigens, zelfs in het negatieve scenario groeit de UK economie natuurlijk nog steeds sneller dan het EU gemiddelde.
Ik weet weinig van economie, in principe kan je me veel wijs maken, maar werkloosheidseffecten lopen toch altijd achter? Waarom gebruik je dat als argument? En, groei, tja, het reële inkomen sinds de crisis gelijk gebleven, maar vermogens met 30-40% gestegen geloof ik? "Horrorverhalen" vind ik ook verkeerde framing. Brexit-kamp probeerde zelfs het economische debat voorafgaand aan het referendum te winnen met die verhalen over het geld dat naar Europa werd gesluisd. Dit werd dan wel verloren, waarbij je je kunt afvragen of dat ook gebeurd was als Bremain een zeer genuanceerde verhaal over economische gevolgen had gehouden.

(Dat beide kampen een positievere voorstelling van zaken geven wanneer hun plannen worden uitgevoerd, is evident. Ik zou het ook graag anders zien, maar ja, het post-fact tijdperk he...)
pi_167068552
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Is dat niet vooral omdat op het continent nog wel enige waarde wordt gehecht aan solide begrotingen?
Nog los van dat die ramingen vooral gebaseerd zijn op bevolkingsgroei veroorzaakt door immigratie. Geloof dat men daar nu juist van af wou...
Groot-Brittannië had juist jarenlang een zeer solide begroting. Dat laten ze nu enigszins varen om de effecten van Brexit op te vangen. En, daar geloof ik SeLang wel in, uiteindelijk valt dat begrotingstekort wellicht wat lager uit dan verwacht (of niet, maar wordt er meer geïnvesteerd dan begroot).
pi_167068582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:08 schreef Braindead2000 het volgende:
De netto-bijdrage van Nederland aan de EU zal dus omhooggaan en de handel met onze een na grootste handelspartner verdampt en dat in een instabiele EU die steeds meer ondersteuning nodig heeft. Rip Nederland. :{
Denk je niet dat aangezien Engeland gaat floreren door de Brexit, dit positief voor Nederland gaat uitpakken? :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 11:43:01 #162
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167069367
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik weet weinig van economie, in principe kan je me veel wijs maken, maar werkloosheidseffecten lopen toch altijd achter? Waarom gebruik je dat als argument?
Ja die lopen achter. Maar er was door Remain gesuggereerd dat onzekerheid hier direct invloed op zou hebben, wat een scherpe terugval zou geven in 2016. Natuurlijk kan dat nog komen maar in de cijfers van na het referendum is daar in elk geval niets van te zien. En dat geldt voor zo'n beetje alle economische cijfers sinds het referendum terwijl er wel was "voorspeld" dat er een direct effect zou zijn na de Brexit stem vanwege een verminderd "vertrouwen". Ik vond dat altijd al een raar argument aangezien de meerderheid van de mensen nu (eindelijk) hun zin heeft gekregen dus je verwacht juist optimisme (wat ik dus ook zie om me heen).

quote:
En, groei, tja, het reële inkomen sinds de crisis gelijk gebleven, maar vermogens met 30-40% gestegen geloof ik? "Horrorverhalen" vind ik ook verkeerde framing. Brexit-kamp probeerde zelfs het economische debat voorafgaand aan het referendum te winnen met die verhalen over het geld dat naar Europa werd gesluisd. Dit werd dan wel verloren, waarbij je je kunt afvragen of dat ook gebeurd was als Bremain een zeer genuanceerde verhaal over economische gevolgen had gehouden.
Geld naar Europa is gebruikt als één van de argumenten, maar het is nooit het belangrijkste thema geweest. "Take back control", dat is waar het om draaide. En dat argument heeft Leave gewonnen.

De horrorverhalen van Remain waren zo ongeloofwaardig dat het backfirede. Verder was Remain niet in staat om een positief verhaal te vertellen waarom EU lidmaatschap een goed iets zou zijn. Het draaide allemaal om horrorscenarios als de UK de EU zou verlaten. Een hele negatieve campagne, terwijl Leave een positief verhaal had.

En op het laatst raakten ze in paniek en haalden ze Obama van stal en dreigden belastingen te verhogen bij een Brexit vote. Dat is echt de nekslag geweest voor Remain.

quote:
(Dat beide kampen een positievere voorstelling van zaken geven wanneer hun plannen worden uitgevoerd, is evident. Ik zou het ook graag anders zien, maar ja, het post-fact tijdperk he...)
De algemene perceptie was (ongeacht of je Leave of Remain steunde) dat Leave een eerlijker campagne heeft gevoerd. Leave heeft nooit gouden bergen beloofd en gewoon aangegeven dat er op korte termijn waarschijnlijk een economische cost zou zijn in het geval van Brexit, maar dat je daar "control" voor terugkrijgt en dat dat het waard is.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167069413
Knap staaltje revisionisme wel weer Selang.
  zaterdag 3 december 2016 @ 11:55:45 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_167069639
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Denk je niet dat aangezien Engeland gaat floreren door de Brexit, dit positief voor Nederland gaat uitpakken? :)
ik verwacht dat dit voor alle landen in de EU positief zal zijn
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 december 2016 @ 12:48:16 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167070743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:43 schreef SeLang het volgende:
De algemene perceptie was (ongeacht of je Leave of Remain steunde) dat Leave een eerlijker campagne heeft gevoerd. Leave heeft nooit gouden bergen beloofd en gewoon aangegeven dat er op korte termijn waarschijnlijk een economische cost zou zijn in het geval van Brexit, maar dat je daar "control" voor terugkrijgt en dat dat het waard is.
Kom op Selang... Hoe is dit nog ooit goed te praten:



En dan vervolgens dit nieuwsbericht lezen bitte:
https://www.theguardian.c(...)-record-high-of-768m
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167071318
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 11:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ja die lopen achter. Maar er was door Remain gesuggereerd dat onzekerheid hier direct invloed op zou hebben, wat een scherpe terugval zou geven in 2016. Natuurlijk kan dat nog komen maar in de cijfers van na het referendum is daar in elk geval niets van te zien. En dat geldt voor zo'n beetje alle economische cijfers sinds het referendum terwijl er wel was "voorspeld" dat er een direct effect zou zijn na de Brexit stem vanwege een verminderd "vertrouwen". Ik vond dat altijd al een raar argument aangezien de meerderheid van de mensen nu (eindelijk) hun zin heeft gekregen dus je verwacht juist optimisme (wat ik dus ook zie om me heen).
Het verhaal was vooral dat de daadwerkelijke Brexit zou leiden tot verlies in banen. En onzekerheid zou kunnen leiden tot een economische crisis en dat uiteindelijk weer tot verlies van banen. Direct verlies van banen zal ook genoemd zijn, maar dat was niet het algemene argument - en inderdaad een vreemde gedachte.

De zekerheid waarmee bepaalde voorspellingen gedaan werden, heeft mij ook geïrriteerd overigens. Maar dat is meer een algemene irritatie: er wordt vertrouwd om economische modellen, die per definitie een versimpeling van de werkelijkheid zijn. Bij de verkiezing van Trump gebeurde hetzelfde, daar werd ook steeds gezegd dat Trump als president zou leiden tot veel onrust en verliezen op de financiële markten. Het omgekeerde gebeurde.
quote:
[..]

Geld naar Europa is gebruikt als één van de argumenten, maar het is nooit het belangrijkste thema geweest. "Take back control", dat is waar het om draaide. En dat argument heeft Leave gewonnen.
Dat was aan elkaar gekoppeld: de beruchte bus laat wel zien dat geld naar Europa zeker een belangrijk thema was. Je kan niet veel kwijt op zo'n bus. Ik moet je waarschuwen, ook in het volgende stuk, door dit soort statements kom je minder objectief over en het risico is dan dat de goede punten die je ook maakt ondersneeuwen.
quote:
De horrorverhalen van Remain waren zo ongeloofwaardig dat het backfirede. Verder was Remain niet in staat om een positief verhaal te vertellen waarom EU lidmaatschap een goed iets zou zijn. Het draaide allemaal om horrorscenarios als de UK de EU zou verlaten. Een hele negatieve campagne, terwijl Leave een positief verhaal had.

En op het laatst raakten ze in paniek en haalden ze Obama van stal en dreigden belastingen te verhogen bij een Brexit vote. Dat is echt de nekslag geweest voor Remain.

[..]

De algemene perceptie was (ongeacht of je Leave of Remain steunde) dat Leave een eerlijker campagne heeft gevoerd. Leave heeft nooit gouden bergen beloofd en gewoon aangegeven dat er op korte termijn waarschijnlijk een economische cost zou zijn in het geval van Brexit, maar dat je daar "control" voor terugkrijgt en dat dat het waard is.
Positief?

Boris Johnson die het steeds maar had over de toetreding van Turkije, terwijl elk weldenkend mens weet dat dat niet gaat gebeuren? Is dat eerlijk?

Nogmaals, dit soort statements maken kunnen een verhaal ongeloofwaardig maken. Dat is jammer.
pi_167071355
De vraag of je wel een positief verhaal over de EU kán vertellen is een interessante. Economisch misschien nog wel, de VVD doet dat aardig in Nederland.

Maar verdere voordelen van de EU zijn een sterkere vuist kunnen maken tegen Poetin / andere wereldmachten, immigratie en terrorisme beter kunnen aanpakken, klimaatverandering tegengaan... Allemaal negatieve argumenten.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 13:56:55 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167072086
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2016 12:48 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom op Selang... Hoe is dit nog ooit goed te praten:

[ afbeelding ]

En dan vervolgens dit nieuwsbericht lezen bitte:
https://www.theguardian.c(...)-record-high-of-768m
Zoals ik al zei: het is gebruikt in de campagne maar het is nooit een kernpunt geweest. Ik heb ook nog nooit iemand gesproken die Leave stemde vanwege de EU bijdrage.

Jij mist ook weer (opnieuw) het kernpunt: control. In dit geval: dat je zelf bepaalt waar je je geld aan uitgeeft (kan de NHS zijn of iets anders) in plaats van dat het naar Brussel gaat en je misschien een deel terugkrijgt. Mag je even zelf bepalen waar je je eigen belastinggeld aan besteedt?

In Schotland had ik een discussie met een Remainer die in de EU wilde blijven vanwege de subsidies. Echt bizar, want de UK is netto betaler. Maar de gedachte van haar was dat de eigen regering die subsidies niet zou geven. Met andere woorden: je geeft soevereiniteit weg omdat je via democratische weg je eigen zin niet krijgt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Het verhaal was vooral dat de daadwerkelijke Brexit zou leiden tot verlies in banen. En onzekerheid zou kunnen leiden tot een economische crisis en dat uiteindelijk weer tot verlies van banen. Direct verlies van banen zal ook genoemd zijn, maar dat was niet het algemene argument - en inderdaad een vreemde gedachte.

De zekerheid waarmee bepaalde voorspellingen gedaan werden, heeft mij ook geïrriteerd overigens. Maar dat is meer een algemene irritatie: er wordt vertrouwd om economische modellen, die per definitie een versimpeling van de werkelijkheid zijn. Bij de verkiezing van Trump gebeurde hetzelfde, daar werd ook steeds gezegd dat Trump als president zou leiden tot veel onrust en verliezen op de financiële markten. Het omgekeerde gebeurde.

Het is bewuste misleiding geweest. Zelfs de BoE deed daaraan mee. Al op de dag na de Brexit vote rolde opeens ook iedereen over elkaar heen om te verklaren dat het toch allemaal wel mee zou vallen. Ook bedrijven die zogenaamd zouden vertrekken trokken meteen hun keutel weer in.

quote:
Dat was aan elkaar gekoppeld: de beruchte bus laat wel zien dat geld naar Europa zeker een belangrijk thema was. Je kan niet veel kwijt op zo'n bus. Ik moet je waarschuwen, ook in het volgende stuk, door dit soort statements kom je minder objectief over en het risico is dan dat de goede punten die je ook maakt ondersneeuwen.

Wat was ook alweer de slogan van Leave? Take back control. Dat was het kernpunt. Waar je eigen belastinggeld naartoe gaat is maar één aspect daarvan.

Raar trouwens dat ik verdacht wordt van niet objectief zijn. Ik zou zelf Remain hebben gestemd, zoals ik hier al vaak heb gepost.

Btw: wat ik schreef over eerlijk/ niet eerlijk / negatief / positief etc dat is gewoon uit enquetes gebleken die zijn gehouden. Het grappige was dat Leaver en Remainers daarover dezelfde mening hadden.

quote:
Positief?
[ afbeelding ]
Dat is de Daily Express/ Daily mail, niet de Leave campagne.

quote:
Boris Johnson die het steeds maar had over de toetreding van Turkije, terwijl elk weldenkend mens weet dat dat niet gaat gebeuren? Is dat eerlijk?

Nogmaals, dit soort statements maken kunnen een verhaal ongeloofwaardig maken. Dat is jammer.
Ja dat is eerlijk want dat weet je namelijk helemaal niet. Er heeft bijvoorbeeld ook nooit iemand ingestemd met het toelaten van 1.000.000 Polen in de UK en plotseling blijkt dat iets te zijn waar je zelf geen macht meer over hebt. Het is overduidelijk welke kant de EU op wil.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167072445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:56 schreef SeLang het volgende:

Het is bewuste misleiding geweest. Zelfs de BoE deed daaraan mee. Al op de dag na de Brexit vote rolde opeens ook iedereen over elkaar heen om te verklaren dat het toch allemaal wel mee zou vallen. Ook bedrijven die zogenaamd zouden vertrekken trokken meteen hun keutel weer in.

[..]

Wat was ook alweer de slogan van Leave? Take back control. Dat was het kernpunt. Waar je eigen belastinggeld naartoe gaat is maar één aspect daarvan.

Raar trouwens dat ik verdacht wordt van niet objectief zijn. Ik zou zelf Remain hebben gestemd, zoals ik hier al vaak heb gepost.
De posts komen daardoor minder objectief over.

Waarom heb je Remain gestemd?
quote:
Btw: wat ik schreef over eerlijk/ niet eerlijk / negatief / positief etc dat is gewoon uit enquetes gebleken die zijn gehouden. Het grappige was dat Leaver en Remainers daarover dezelfde mening hadden.

[..]
Dat is uit peilingen gebleken, maar dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een erg sterke frame als "Project Fear". Dat heeft het Brexit-kamp zeer slim aangepakt, maar ik zie niet hoe de genoemde voorbeelden niet in dezelfde negatieve / angst-categorie vallen.
quote:
Dat is de Daily Express/ Daily mail, niet de Leave campagne.

[..]
Bepaalde tabloids waren wel degelijk onderdeel van de Leave campagne, die hebben echt actief campagne gevoerd om mensen voor Brexit te laten stemmen.
quote:
Ja dat is eerlijk want dat weet je namelijk helemaal niet. Er heeft bijvoorbeeld ook nooit iemand ingestemd met het toelaten van 1.000.000 Polen in de UK en plotseling blijkt dat iets te zijn waar je zelf geen macht meer over hebt. Het is overduidelijk welke kant de EU op wil.
Je weet zo veel niet, er kan ook een buitenaardse invasie komen. Punt is dat je wel een realistische inschatting kan maken over hoe realistisch het is dat Turkije bij de EU komt, en als dat extreem onrealistisch is (ik hoef jou niet uit te leggen dat het wel even wat anders is dan Polen), had het ze gesierd als ze daar geen punt van maken / die suggestie wekken.
  zaterdag 3 december 2016 @ 14:35:23 #170
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167072837
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: het is gebruikt in de campagne maar het is nooit een kernpunt geweest. Ik heb ook nog nooit iemand gesproken die Leave stemde vanwege de EU bijdrage.

Jij mist ook weer (opnieuw) het kernpunt: control. In dit geval: dat je zelf bepaalt waar je je geld aan uitgeeft (kan de NHS zijn of iets anders) in plaats van dat het naar Brussel gaat en je misschien een deel terugkrijgt. Mag je even zelf bepalen waar je je eigen belastinggeld aan besteedt?

In Schotland had ik een discussie met een Remainer die in de EU wilde blijven vanwege de subsidies. Echt bizar, want de UK is netto betaler. Maar de gedachte van haar was dat de eigen regering die subsidies niet zou geven. Met andere woorden: je geeft soevereiniteit weg omdat je via democratische weg je eigen zin niet krijgt.
Het is zo diffuus allemaal en 'take back control' klinkt ook erg warrig en vaag. "Over wat dan?" is dan de logische vervolgvraag, want je kunt zo iets heel breed trekken. Is het betere funding voor de NHS of de wens om kromme bananen te eten. Of is het dan toch immigratie? Dat laatste wordt toch als hoofdoorzaak uitgelegd om daar de controle over te krijgen en daar lijkt de regering nu toch op in te zetten: een Noorwegen-achtig model zonder vrij verkeer van personen. In hoeverre dit realistisch is valt te bezien, maar dat terzijde.

Tegelijkertijd is dit het grote manco natuurlijk van het referendum. Hebben de Leave-stemmers dit model echt als inzet gezien voor de aankomende onderhandelingen? Of moet het een hardere of juist softere Brexit zijn?

Er zal echt een significant gedeelte toch gedacht hebben dat het voor hun persoonlijk beter gaat nadat het VK de EU verlaat, omdat de Britse staat nu haar miljoenen meer gaat spenderen aan haar eigen sociale voorzieningen/burgers ipv aan Brussel. Kun je ze dan toch nog uitleggen: "Ja maar 'we took back control', jammer joh we vinden dat het geld naar andere voorzieningen moet ipv naar de NHS, bijv. ondersteuning boeren omdat ze geen goedkopere Poolse aspergeplukkers meer kunnen inzetten..." Ik voorzie komend jaar toch een hoop teleurstelling bij de Leave-stemmers :{.

Zie ook dit artikel: Brexit briefing: fewer than one in five think the government is handling Brexit well

[ Bericht 2% gewijzigd door Falco op 03-12-2016 14:47:39 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 3 december 2016 @ 14:35:52 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167072847
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De posts komen daardoor minder objectief over.

Waarom heb je Remain gestemd?

Ik heb niet gestemd want ik heb hier geen stemrecht. Maar ik zou Remain hebben gestemd omdat de toekomst niet zou moeten liggen in een versnipperd Europa. Ik onderschrijf echter niet de economische doem verhalen van het Remain kamp. Na een korte transitie kan het zowel positief als negatief gaan uitpakken, dat weet je helemaal niet. Maar de EU is hard bezig met zichzelf te vernietigen. Ik begrijp de nadruk op Brexit/ GB daarom ook niet. Het is de EU die een probleem heeft en niet GB.

quote:
Dat is uit peilingen gebleken, maar dat kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een erg sterke frame als "Project Fear". Dat heeft het Brexit-kamp zeer slim aangepakt, maar ik zie niet hoe de genoemde voorbeelden niet in dezelfde negatieve / angst-categorie vallen.

Meer controle krijgen over je eigen land is natuurlijk een zeer positieve boodschap. En Remain heeft daar eigenlijk alleen maar angst tegenover gezet. Wat er allemaal voor onheil zou gebeuren als men het zou wagen voor Brexit te stemmen. Brussel zou ons gaan straffen, Obama zou ons achter in de rij zetten bij handelsdeals, de hele economie zou instorten, het zou ieder huishouden jaarlijks £4400 (of zoiets) kosten ( :') ! ), de belastingen zouden worden verhoogd, etc etc. Maar weinig over wat er goed zou zijn aan de EU.

quote:
Bepaalde tabloids waren wel degelijk onderdeel van de Leave campagne, die hebben echt actief campagne gevoerd om mensen voor Brexit te laten stemmen.

Ja net zoals er ook idioten zijn die campagne hebben gevoerd voor Remain.

quote:
Je weet zo veel niet, er kan ook een buitenaardse invasie komen. Punt is dat je wel een realistische inschatting kan maken over hoe realistisch het is dat Turkije bij de EU komt, en als dat extreem onrealistisch is (ik hoef jou niet uit te leggen dat het wel even wat anders is dan Polen), had het ze gesierd als ze daar geen punt van maken / die suggestie wekken.
Het werd 15 jaar geleden ook extreem onwaarschijnlijk geacht dat er 1.000.000 Polen zouden komen. Toch gebeurde dat. Het kernpunt is dat je daar niet meer zelf over kunt beslissen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167073099
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb niet gestemd want ik heb hier geen stemrecht. Maar ik zou Remain hebben gestemd omdat de toekomst niet zou moeten liggen in een versnipperd Europa. Ik onderschrijf echter niet de economische doem verhalen van het Remain kamp. Na een korte transitie kan het zowel positief als negatief gaan uitpakken, dat weet je helemaal niet. Maar de EU is hard bezig met zichzelf te vernietigen. Ik begrijp de nadruk op Brexit/ GB daarom ook niet. Het is de EU die een probleem heeft en niet GB.

[..]
Velen willen ook een zo slecht mogelijke deal voor GB. Uit angst dat er meer landen zullen volgen. Net zoals de opstelling jegens de landen in Zuid-Europa kei- en keihard was. In plaats van dat ze het eens zien als kansen om de EU daadwerkelijk te renoveren, wat nodig is, al was het alleen al vanwege de enorme antipathie die ertegen heerst onder de bevolking.
quote:
Meer controle krijgen over je eigen land is natuurlijk een zeer positieve boodschap. En Remain heeft daar eigenlijk alleen maar angst tegenover gezet. Wat er allemaal voor onheil zou gebeuren als men het zou wagen voor Brexit te stemmen. Brussel zou ons gaan straffen, Obama zou ons achter in de rij zetten bij handelsdeals, de hele economie zou instorten, het zou ieder huishouden jaarlijks £4400 (of zoiets) kosten ( :') ! ), de belastingen zouden worden verhoogd, etc etc. Maar weinig over wat er goed zou zijn aan de EU.
Tja, dat is een beetje spelen met woorden, meer controle opdat je een tsunami aan vluchtelingen kunt voorkomen is dan weer niet bepaald positief. En hoe je het ook wendt of keert, massa-immigratie was hoe dan ook een van de, zo niet hét belangrijkste thema.
quote:
[..]

Ja net zoals er ook idioten zijn die campagne hebben gevoerd voor Remain.
The Guardian? Of bedoel je individuen? Want dat lijkt me niet hetzelfde als meerdere grote tabloids.
quote:
[..]

Het werd 15 jaar geleden ook extreem onwaarschijnlijk geacht dat er 1.000.000 Polen zouden komen. Toch gebeurde dat. Het kernpunt is dat je daar niet meer zelf over kunt beslissen.
Vreemd. Het een lijkt me zeer logisch, het ander extreem onrealistisch.
pi_167082431
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Joh, een paar honderd miljard Pond meer of minder, wat maakt het uit?
Weer lekker aan het strooien met leugens, 99.999?
pi_167082592
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:35 schreef Falco het volgende:

[..]

Het is zo diffuus allemaal en 'take back control' klinkt ook erg warrig en vaag. "Over wat dan?" is dan de logische vervolgvraag, want je kunt zo iets heel breed trekken. Is het betere funding voor de NHS of de wens om kromme bananen te eten. Of is het dan toch immigratie? Dat laatste wordt toch als hoofdoorzaak uitgelegd om daar de controle over te krijgen en daar lijkt de regering nu toch op in te zetten: een Noorwegen-achtig model zonder vrij verkeer van personen. In hoeverre dit realistisch is valt te bezien, maar dat terzijde.

Tegelijkertijd is dit het grote manco natuurlijk van het referendum. Hebben de Leave-stemmers dit model echt als inzet gezien voor de aankomende onderhandelingen? Of moet het een hardere of juist softere Brexit zijn?

Er zal echt een significant gedeelte toch gedacht hebben dat het voor hun persoonlijk beter gaat nadat het VK de EU verlaat, omdat de Britse staat nu haar miljoenen meer gaat spenderen aan haar eigen sociale voorzieningen/burgers ipv aan Brussel. Kun je ze dan toch nog uitleggen: "Ja maar 'we took back control', jammer joh we vinden dat het geld naar andere voorzieningen moet ipv naar de NHS, bijv. ondersteuning boeren omdat ze geen goedkopere Poolse aspergeplukkers meer kunnen inzetten..." Ik voorzie komend jaar toch een hoop teleurstelling bij de Leave-stemmers :{.

Zie ook dit artikel: Brexit briefing: fewer than one in five think the government is handling Brexit well
Krormme bamanen en asperges? :D

Vertel eens, hoe groot is de bananen en asperge industrie in de UK :D

Ik voorspel veel teleurgestelde Nederlanders als blijkt dat Europe Nederlandse handelsbelangen opoffert om een politiek punt te maken waar wij part nog deel aan hebben. Wellicht dat je dan gaat begrijpen wat de waarde van 'control' is.
pi_167083785
Misschien ruilen ze Rotterdam wel voor iets in Belgie, en dan nog eens (een belgen mop) ergens lezen?
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:10:31 #176
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167086003
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:24 schreef SeLang het volgende:
Dit is wederom een indicatie dat de steun voor Brexit aan het toenemen is.

Die hele byelection was in feite een stem over Brexit. In Richmond Park stemde dus 49,7% voor Remain en 45,1% voor Leave.

Echter, tijdens het referendum stemde in Richmond Park 72,3% Remain en 27,7% Leave dus er is juist een enorme verschuiving geweest van Remain naar Leave.

Okee, beetje kort door de bocht. Maar het is echt bizar hoe dit in de media weer wordt gesponnen alsof er een verschuiving van sentiment is opgetreden richting Remain. Volgens mij is precies het tegenovergestelde het geval nu de horrorverhalen van het Remain kamp zijn ontmaskerd als onzin.

Een grote terugval ten gevolge van onzekerheid is uitgebleven. Ik zie om me heen eigenlijk vooral optimisme. Ikzelf maak me juist vooral zorgen over dat optimisme want iedereen is weer massaal geld aan het lenen voor consumptie net als tijdens de vorige bubble.
Fijn he dat goochelen met cijfers tot ze zeggen wat je wilt. Maar ze mogen van jou er vast niet op wijzen dat krap een kwart van het electoraat sowieso maar voor Brexit heeft gestemd.

Dat gewauwel over dat de gevolgen van iets wat nog niet gebeurd is zijn uitgebleven is ook ronduit lachwekkend. Ga je straks ook roepen dat de regen van morgen je nog niet heeft natgemaakt?

Wat in deze hele discussie pas echt bizar is hoe enthousiast een immigrant als jij tegen immigratie in het VK argumenteert. Jij bent daar gewoon een buitenlander die er volgens de meerderheid van de Brexiteers niks te zoeken heeft. En het feit dat jij je omringt met vriendjes die te Brits zijn om je op die waarheid te wijzen verandert daar niks aan.

[ Bericht 9% gewijzigd door HiZ op 03-12-2016 23:16:01 ]
  zaterdag 3 december 2016 @ 23:18:43 #177
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167086218
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:12 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Krormme bamanen en asperges? :D

Vertel eens, hoe groot is de bananen en asperge industrie in de UK :D

Ik voorspel veel teleurgestelde Nederlanders als blijkt dat Europe Nederlandse handelsbelangen opoffert om een politiek punt te maken waar wij part nog deel aan hebben. Wellicht dat je dan gaat begrijpen wat de waarde van 'control' is.
Ja geweldig dat argument. Daar zullen we veel aan hebben als Duitsland weer zelf en alleen beslist over haar zaken.
pi_167086592
Dat kunnen ze best hoor, denk beter nog, als over heel Europa?
pi_167088059
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 10:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is toch juist beschamend voor het Brexit-kamp? Of ligt de schuld buiten het Brexit-kamp? Een externe locus of control zou mij niet extreem verrassen, moet ik zeggen :)
Zij hebben niets te zeggen gehad over wie de vorige ploeg van ministers opvolgde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167090116
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 01:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zij hebben niets te zeggen gehad over wie de vorige ploeg van ministers opvolgde.
Ze hadden natuurlijk Eem serieuze kandidaat naar voren kunnen schuiven om PM te worden. Of ze hadden amok kunnen maken toen de nieuwe ploeg bekend werd.
Mogelijkheden zat om invloed uit te oefenen. Ze hadden zelfs de wind in de rug want het was al gelukt het referendum te winnen dus de marketing was prima op orde.

Echter de realiteit was dat ze niet wisten hoe snel ze moesten vluchten toen verantwoordelijkheid moeten nemen dichterbij kwam...
pi_167090127
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:06 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Weer lekker aan het strooien met leugens, 99.999?
Nope, dan zou de Britse minister van financiën die dat aangaf aan het liegen zijn. Dat kan natuurlijk.
pi_167090177
quote:
7s.gif Op zondag 4 december 2016 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nope, dan zou de Britse minister van financiën die dat aangaf aan het liegen zijn. Dat kan natuurlijk.
Wil jij die dan niet misquoten pinokkio? De mond vol hebben van populisten, en zelf de ergste zijn, dat past je niet 99.999
pi_167090255
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 23:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Fijn he dat goochelen met cijfers tot ze zeggen wat je wilt. Maar ze mogen van jou er vast niet op wijzen dat krap een kwart van het electoraat sowieso maar voor Brexit heeft gestemd.

Dat gewauwel over dat de gevolgen van iets wat nog niet gebeurd is zijn uitgebleven is ook ronduit lachwekkend. Ga je straks ook roepen dat de regen van morgen je nog niet heeft natgemaakt?

Wat in deze hele discussie pas echt bizar is hoe enthousiast een immigrant als jij tegen immigratie in het VK argumenteert. Jij bent daar gewoon een buitenlander die er volgens de meerderheid van de Brexiteers niks te zoeken heeft. En het feit dat jij je omringt met vriendjes die te Brits zijn om je op die waarheid te wijzen verandert daar niks aan.
Wat vooral bizar is dat de mensen die het minste exposure naar de problematiek hebben er het meeste van zeggen te weten. :D

Bijna net zo sip als mensen die nooit hun schuilhut in de provincie en hun shitty no name baan zullen verlaten zich druk zien te maken over visa en carriere kansen in de UK.

Geen brexiteer die een probleem heeft met SeLang hoor. Dus leuk geprobeerd HiZ, maar het slaat weer nergens op.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 december 2016 @ 15:00:50 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167095779
quote:
Brexit raakt groei Britse bedrijven nog niet

De omzetgroei in het Britse bedrijfsleven houdt aan, ondanks alle onzekerheid als gevolg van het brexit-referendum van afgelopen zomer. Dat blijkt uit onderzoek waarvan ondernemersorganisatie CBI de resultaten zondag heeft gepubliceerd.

De cijfers van CBI zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim zevenhonderd bedrijven. Met name ondernemingen die sterk op consumenten zijn gericht, deden in de drie maanden tot en met november goede zaken. Industriële firma’s rapporteerden over het algemeen wel een wat tragere groei.

De Britten kozen eind juni in een referendum voor een toekomst buiten de Europese Unie. Daardoor zal het land met al zijn handelspartners nieuwe afspraken moeten maken. Dat zorgt voor veel onzekerheid over de economische vooruitzichten, met name op de langere termijn.

http://nieuws.nl/economie(...)-bedrijven-nog-niet/
Consistent met wat ik om me heen zie en geheel tegen de doemverhalen in van het Remain kamp tijdens de campagne. Toen werd er gezegd dat de economie onmiddellijk een tik zou krijgen (werd zelfs recessie "voorspeld") ten gevolge van consumenten die door de onzekerheid de hand op de knip zouden houden. Die zuurpruimen moeten hier eens in een winkelstraat gaan kijken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 4 december 2016 @ 15:15:43 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167096100
Even het geheugen opfrissen van de ontkenners:

21 Juli 2016
quote:
Brexit to spark UK recession say economists as forecasts slashed

The UK economy may be heading for its first recession since 2009, with economists slashing their forecasts in the wake of the Brexit vote and now seeing two quarters of contraction this year.

“We expect to see a recession around the turn of the year, based on the idea that there will be quite a large uncertainty shock which will lead to corporate retrenchment,”
22 October 2016 (nog geen 3 maanden later!)
quote:
Britain’s economy will grow faster this year than was predicted even before the referendum took place, analysts believe, proving wrong the dire forecasts that the Brexit result would push the UK into an instant recession.

Independent forecasts compiled by the Treasury show that the economy is performing far better than expected in the immediate aftermath of the vote.
:') !
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 4 december 2016 @ 22:00:35 #186
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167105984
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 15:15 schreef SeLang het volgende:
Even het geheugen opfrissen van de ontkenners:

21 Juli 2016

[..]

22 October 2016 (nog geen 3 maanden later!)

[..]

:') !
In ander nieuws: de regen van volgende week heeft mij nog niet nat gemaakt.
pi_167110995
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 22:00 schreef HiZ het volgende:

[..]

In ander nieuws: de regen van volgende week heeft mij nog niet nat gemaakt.
HiZ fameous last words ;)

Ga jij eerst maar eens uitrekenen voor hoeveel Nederland garant staat voor Italiaanse schulden, middels de troep die Draghi heeft opgekocht en versneld gaat opkopen, maar met name waarvoor wij garant staan middels het Europees betalingsverkeersysteem.

Twee zaken waar we 'out of any control' zijn, en waar we vrolijk garanties voor ongedekte cheques blijven schrijven. Als je je dan toch over de regen van volgende week druk moet maken, zou ik me druk maken waar ik zelf in verzuip, ipv waar een ander die al dan niet door een plas rijdt.
  maandag 5 december 2016 @ 07:50:01 #188
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_167111202
en de 80 miljard euro per week aan bonds van de zuidelijke landen die Draghi opkoopt in onze naam,

de ECB is van alle lidstaten he
jij koopt dus schuld van Italië en Portugal op , JIJ
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_167111633
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 07:50 schreef michaelmoore het volgende:
en de 80 miljard euro per week aan bonds van de zuidelijke landen die Draghi opkoopt in onze naam,

de ECB is van alle lidstaten he
jij koopt dus schuld van Italië en Portugal op , JIJ

Dat hoeft natuurlijk niet, we kunnen tegenstemmen bij de ECB. Hahahaha, 27 tegen 1. Lekker puh.
Maar we zijn wel onderdeel van een grote EU.

Wat is beter onderdeel van een grote EU waar de Club Med de regie voert, of in control zijn van je eigen belangen? Hmmm, zou control dan toch een extreem waardevolle strategische asset zijn?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 december 2016 @ 09:24:37 #190
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167111915
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 09:00 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat hoeft natuurlijk niet, we kunnen tegenstemmen bij de ECB. Hahahaha, 27 tegen 1. Lekker puh.
Maar we zijn wel onderdeel van een grote EU.

Wat is beter onderdeel van een grote EU waar de Club Med de regie voert, of in control zijn van je eigen belangen? Hmmm, zou control dan toch een extreem waardevolle strategische asset zijn?
En het wordt voor ons jullie allemaal nog veel erger nu de UK weg is.

Pre-Brexit top-3:
1. Duitsland
2. UK
3. Frankrijk

Post-Brexit top-3
1. Duitsland
2. Frankrijk
3. Italië

Veel succes jongens :W
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167114008
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 09:00 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat hoeft natuurlijk niet, we kunnen tegenstemmen bij de ECB. Hahahaha, 27 tegen 1. Lekker puh.
Maar we zijn wel onderdeel van een grote EU.

Wat is beter onderdeel van een grote EU waar de Club Med de regie voert, of in control zijn van je eigen belangen? Hmmm, zou control dan toch een extreem waardevolle strategische asset zijn?
Hebben al 28 landen de euro tegenwoordig? Zozo, op fok leer je iedere dag wat nieuws :P
pi_167114316
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 11:25 schreef J.B. het volgende:

[..]

Hebben al 28 landen de euro tegenwoordig? Zozo, op fok leer je iedere dag wat nieuws :P
Ik anticipeer alvast op wat obscure balkanlanden en oost MOE landen die we gaan verwelkomen om de Euro te versterken en van de EU een nog groter succes te maken. ;) Ik moet van HiZ immers ferm het oog houden op de buien die eraan gaan komen.
  maandag 5 december 2016 @ 13:01:14 #193
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167116246
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 11:39 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik anticipeer alvast op wat obscure balkanlanden en oost MOE landen die we gaan verwelkomen om de Euro te versterken en van de EU een nog groter succes te maken. ;) Ik moet van HiZ immers ferm het oog houden op de buien die eraan gaan komen.
Of je volgt gewoon Selang, die roept dat het allemaal wel meevalt met nat worden in de regen van morgen omdat hij nu nog droog is.

Overigens, als die 'obscure Balkanlanden en overige landen' lid gaan worden van de EU, dan heb je ondertussen impliciet toegegeven dat de EU het komende decennium nog wel bestaat.
pi_167116422
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of je volgt gewoon Selang, die roept dat het allemaal wel meevalt met nat worden in de regen van morgen omdat hij nu nog droog is.

Overigens, als die 'obscure Balkanlanden en overige landen' lid gaan worden van de EU, dan heb je ondertussen impliciet toegegeven dat de EU het komende decennium nog wel bestaat.
Dat is zo mooi hier he, als er een olifant op tafel staat te dansen, wijs jij trots naar het koffiekopje :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 december 2016 @ 13:13:26 #195
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167116492
Wat hij zegt.

En HiZ, kun je dan echt niet lezen of moet ik nog een keer dezelfde quote posten uit The Guardian waarin er voor dit jaar, 2016, DIT JAAR, dus NU, jetzt. Een recessie werd voorspeld ten gevolge van Brexit. Volgens die eurofielen had ik nu allang kletsnat moeten zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 5 december 2016 @ 13:13:42 #196
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167116498
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:09 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Dat is zo mooi hier he, als er een olifant op tafel staat te dansen, wijs jij trots naar het koffiekopje :D
Ik begin toch niet over het lidmaatschap van landen die de komende 10 jaar daar nog niet aan toe zijn. Als de EU weg is, dan kan er ook geen lidmaatschap meer zijn.
  maandag 5 december 2016 @ 13:16:13 #197
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167116540
quote:
10s.gif Op maandag 5 december 2016 13:13 schreef SeLang het volgende:
Wat hij zegt.

En HiZ, kun je dan echt niet lezen of moet ik nog een keer dezelfde quote posten uit The Guardian waarin er voor dit jaar, 2016, DIT JAAR, dus NU, jetzt. Een recessie werd voorspeld ten gevolge van Brexit. Volgens die eurofielen had ik nu allang kletsnat moeten zijn.
Ja, dit jaar, op het moment dat Cameron nog beweerde dat hij op 24 juni 2016 de mededeling aan de EU zou versturen. Vlak voordat de BoE alle teugels losgooide op monetair beleid, nog vóór Brexit een feit was, dus letterlijk al het kruit al verschoten heeft voor de problemen echt gaan beginnen.

Vóór Brexit is niet ná Brexit, whatever Brexit may be.

Overigens neem ik inmiddels niks meer serieus wat er in het VK wordt gezegd over Brexit. De remainers hebben hun kop diep in het zand gestoken met allerlei dromen over het voorkomen van Brexit of een soft Brexit en de Brexiteers schijnen te leven in een echokamer waar het verlaten van de planeet met eiland en al binnen het haalbare wordt geacht.

Als in dat land niet iemand op korte termijn echt de leiding neemt over Brexit is het enige wat ik verwacht dat er geen overeenkomsten komen tussen de EU en het VK en dat de schade gewoon maximaal gaat worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door HiZ op 05-12-2016 13:22:50 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 5 december 2016 @ 13:22:41 #198
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167116666
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, dit jaar, op het moment dat Cameron nog beweerde dat hij op 24 juni 2016 de mededeling aan de EU zou versturen. Vlak voordat de BoE alle teugels losgooide op monetair beleid, nog vóór Brexit een feit was, dus letterlijk al het kruit al verschoten heeft voor de problemen echt gaan beginnen.

Vóór Brexit is niet ná Brexit, whatever Brexit may be.
Nee! Je kunt dus echt niet lezen

quote:
"We expect to see a recession around the turn of the year, based on the idea that there will be quite a large uncertainty shock which will lead to corporate retrenchment,"
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167116726
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of je volgt gewoon Selang, die roept dat het allemaal wel meevalt met nat worden in de regen van morgen omdat hij nu nog droog is.
Zomaar een gek idee, wacht even rustig af wat er gaat gebeuren. ;)

quote:
Overigens, als die 'obscure Balkanlanden en overige landen' lid gaan worden van de EU, dan heb je ondertussen impliciet toegegeven dat de EU het komende decennium nog wel bestaat.
Nee, hij geeft aan dat dit het plan is van de EU.
Luister, de EU gaat niet over een paar jaar volledig zijn verdwenen, zoiets ontstaat in decennia en zoiets wordt in vele jaren afgebroken. Inertia. Het begin is echter in gang gezet. De EU kan dat proces stoppen door alle kwetsbaarheden weg te werken maar het is onwaarschijnlijk dat de politici dit zullen doen, onder andere omdat ze die kwetsbaarheden niet onder ogen willen zien. Van mij mag de EU het best overleven als er heel erg veel verandert aan de EU maar als er zoveel verandert aan de EU dan is het in feite niet meer de EU.
De kans is groot dat in Frankrijk en Italië een PVV-achtige politieke partij de verkiezingen wint, in Nederland zou de PVV zomaar de grootste partij kunnen worden. Als dit soort partijen de macht krijgen dan kan het ineens snel gaan met het inkrimpen van de EU.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 5 december 2016 @ 13:27:12 #200
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167116769
Eh, nee dus, dat is geen proces van veel jaren. Dat is iets wat heel snel gebeurt als het gebeurt.
pi_167116820
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:27 schreef HiZ het volgende:
Eh, nee dus, dat is geen proces van veel jaren. Dat is iets wat heel snel gebeurt als het gebeurt.
Jij bent nog zo naïef. O+

Nee, zoiets gebeurt niet van de ene op de andere dag. Misschien lijkt dat soms maar als je wat beter analyseert wat er gebeurde dan zie je dat vele jaren daarvoor al van alles in gang was gezet wat hiertoe leidde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167116866
De EU verdwijnt zelfs nooit. In geen enkele organisatie, profit noch non-profit wordt een project van deze omvang teruggedraaid of afgeschreven, het wordt gepauzeerd, in een eeuwige redesign gestopt, of er wordt gewoon iets volslagen anders bedacht waar dezelfde naam aan wordt gegeven. Of het nou de lading dekt of niet. Er wordt een mooi bordje op een deur gehangen, waarachter een lege afdeling schuilt, maar verdwijnen doet het niet. Ik besta dus ik heb niet gefaald. :)

Zelf hoop ik dat de regenten een beetje bij zinnen komen, en er een strike handelsunie zonder alle ballast van maken, en de valuta een gedifferentieerde maken, zodat HiZ fier als een hond met vier lullen de Europese vlag kan zwaaien, en roepen zie je wel de EU leeft nog steeds, maar we de facto de goede dingen die vijftien jaar geleden hadden behouden en de megalomane troep overboord kieperen.
pi_167117353
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:31 schreef invalidusername het volgende:
De EU verdwijnt zelfs nooit. In geen enkele organisatie, profit noch non-profit wordt een project van deze omvang teruggedraaid of afgeschreven, het wordt gepauzeerd, in een eeuwige redesign gestopt, of er wordt gewoon iets volslagen anders bedacht waar dezelfde naam aan wordt gegeven. Of het nou de lading dekt of niet. Er wordt een mooi bordje op een deur gehangen, waarachter een lege afdeling schuilt, maar verdwijnen doet het niet. Ik besta dus ik heb niet gefaald. :)

Zelf hoop ik dat de regenten een beetje bij zinnen komen, en er een strike handelsunie zonder alle ballast van maken, en de valuta een gedifferentieerde maken, zodat HiZ fier als een hond met vier lullen de Europese vlag kan zwaaien, en roepen zie je wel de EU leeft nog steeds, maar we de facto de goede dingen die vijftien jaar geleden hadden behouden en de megalomane troep overboord kieperen.

Zou het nog steeds volgens het plan van Napoleon gaan?
Of van die ander?
pi_167127975
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:31 schreef invalidusername het volgende:
De EU verdwijnt zelfs nooit. In geen enkele organisatie, profit noch non-profit wordt een project van deze omvang teruggedraaid of afgeschreven, het wordt gepauzeerd, in een eeuwige redesign gestopt, of er wordt gewoon iets volslagen anders bedacht waar dezelfde naam aan wordt gegeven. Of het nou de lading dekt of niet. Er wordt een mooi bordje op een deur gehangen, waarachter een lege afdeling schuilt, maar verdwijnen doet het niet. Ik besta dus ik heb niet gefaald. :)

Zelf hoop ik dat de regenten een beetje bij zinnen komen, en er een strike handelsunie zonder alle ballast van maken, en de valuta een gedifferentieerde maken, zodat HiZ fier als een hond met vier lullen de Europese vlag kan zwaaien, en roepen zie je wel de EU leeft nog steeds, maar we de facto de goede dingen die vijftien jaar geleden hadden behouden en de megalomane troep overboord kieperen.

Bestudeer een beetje de geschiedenis en jij zal vaststellen dat er heel veel hele machtige en grote organisaties kapot zijn gegaan omdat het volk deze organisaties niet meer kon pruimen. :)
Mij maakt het niet uit of dat de EU kapot gaat of dat het establishment eindelijk eens uit haar ivoren toren komt en het een en ander grondig wijzigt maar een van de twee zal gebeuren en het tweede is erg onwaarschijnlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167128091
Zouden ze het nou geleidelijker aan willen doen met kleine beetjes?
  maandag 5 december 2016 @ 22:50:51 #206
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167132681
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij bent nog zo naïef. O+

Nee, zoiets gebeurt niet van de ene op de andere dag. Misschien lijkt dat soms maar als je wat beter analyseert wat er gebeurde dan zie je dat vele jaren daarvoor al van alles in gang was gezet wat hiertoe leidde.
Ja hoor. En op die manier was de Sowjet-Unie al op zijn retour in november 1918.
  maandag 5 december 2016 @ 22:52:52 #207
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167132761
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bestudeer een beetje de geschiedenis en jij zal vaststellen dat er heel veel hele machtige en grote organisaties kapot zijn gegaan omdat het volk deze organisaties niet meer kon pruimen. :)
Mij maakt het niet uit of dat de EU kapot gaat of dat het establishment eindelijk eens uit haar ivoren toren komt en het een en ander grondig wijzigt maar een van de twee zal gebeuren en het tweede is erg onwaarschijnlijk.
Jouw soort roept al sinds het begin van deze eeuw dat het establishment uit de ivoren toren moet, maar komt met geen enkel alternatief. Alleen maar roepen dat het 'anders' moet lost niks op.
  maandag 5 december 2016 @ 22:55:05 #208
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167132826
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 20:45 schreef john2406 het volgende:
Zouden ze het nou geleidelijker aan willen doen met kleine beetjes?
:D behalve dan dat we tegenwoordig een echokamer van beterweters hebben die niks goed genoeg vinden tenzij het een totaal onbereikbare utopie is. En als het 'establishment' dan wel een ideaal verwoordt, dan zitten ze in een ivoren toren.

De beste stuurlui en zo; enige verschil met vroeger is dat ze tegenwoordig ook alles saboteren.

En even voor de duidelijkheid; ik heb net zo goed de schurft aan dit soort populisten als aan het soort dat aan de linkerkant de maatschappij kapot maakt via het rechtsstelsel.
pi_167133280
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 22:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

En even voor de duidelijkheid; ik heb net zo goed de schurft aan dit soort populisten als aan het soort dat aan de linkerkant de maatschappij kapot maakt via het rechtsstelsel.
Maar dat is niet genoeg jij wil ook nog oplossingen van mensen die er niet voor betaald worden, en die welke ervoor betaald worden, lopen volgens mij kwispelend met hun staart achter de EU aan of niet?
Ik denk dat er geen enkele partij is die als ze eenmaal weten hoe haasje huppelen doet, het anders gaan doen?
Of er zou al een omslag moeten komen van heb ik jouw daar toch?
Het begin zou ik vinden laat die EU maar eens uit mekaar vallen, als men samen wil werken kan dat ook zo zonder dat er van rijke landen geroomd kan worden toch?
  maandag 5 december 2016 @ 23:13:27 #210
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167133390
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Maar dat is niet genoeg jij wil ook nog oplossingen van mensen die er niet voor betaald worden, en die welke ervoor betaald worden, lopen volgens mij kwispelend met hun staart achter de EU aan of niet?
Ik denk dat er geen enkele partij is die als ze eenmaal weten hoe haasje huppelen doet, het anders gaan doen?
Of er zou al een omslag moeten komen van heb ik jouw daar toch?
Het begin zou ik vinden laat die EU maar eens uit mekaar vallen, als men samen wil werken kan dat ook zo zonder dat er van rijke landen geroomd kan worden toch?
Nee ze worden er fucking niet voor betaald. Maar het is wel hun wereld en hun maatschappij. En ze doen letterlijk NIETS om die maatschappij een beetje leefbaar te houden. Zeiken over bestuurders en politici heeft alleen maar opgeleverd dat de bestaande structuren slechter zijn gaan functioneren en hoe slechter het gaat hoe groter de kans wordt dat dit hele zooitje eindigt in figuren die het nog altijd ongekend grote nucleaire arsenaal gaan gebruiken.

Ik heb het helemaal gehad met figuren die achter elke rattenvanger aanlopen of die denken dat elke wettelijke regel een zelfmoordpact inhoudt.
pi_167133486
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee ze worden er fucking niet voor betaald. Maar het is wel hun wereld en hun maatschappij. En ze doen letterlijk NIETS om die maatschappij een beetje leefbaar te houden. Zeiken over bestuurders en politici heeft alleen maar opgeleverd dat de bestaande structuren slechter zijn gaan functioneren en hoe slechter het gaat hoe groter de kans wordt dat dit hele zooitje eindigt in figuren die het nog altijd ongekend grote nucleaire arsenaal gaan gebruiken.

Ik heb het helemaal gehad met figuren die achter elke rattenvanger aanlopen of die denken dat elke wettelijke regel een zelfmoordpact inhoudt.
Nou ik vindt dus dat de volksvertegenwoordiging wel betaald wordt voor oplossingen te bedenken, en niet maar een of ander regeltje erbij te maken en te denken dat lost het op!
Het lost het niet op controle en nogmaals controle over controle desnoods van buitenstaanders vindt ik.
Dat salaris zou ik willen hebben voor wat ze doen hoor!
Jij niet of denk jij dat ze onderbetaald zijn?
pi_167133579
Maar zal ik het jou zeggen ze hebben zich volgens mij vergrepen aan het hele EU gebeuren?
Of het zo is of zal zijn moet of zal gaan blijken toch?
  maandag 5 december 2016 @ 23:20:43 #213
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167133610
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ik vindt dus dat de volksvertegenwoordiging wel betaald wordt voor oplossingen te bedenken, en niet maar een of ander regeltje erbij te maken en te denken dat lost het op!
Het lost het niet op controle en nogmaals controle over controle desnoods van buitenstaanders vindt ik.
Dat salaris zou ik willen hebben voor wat ze doen hoor!
Jij niet of denk jij dat ze onderbetaald zijn?
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:16 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou ik vindt dus dat de volksvertegenwoordiging wel betaald wordt voor oplossingen te bedenken, en niet maar een of ander regeltje erbij te maken en te denken dat lost het op!
Het lost het niet op controle en nogmaals controle over controle desnoods van buitenstaanders vindt ik.
Dat salaris zou ik willen hebben voor wat ze doen hoor!
Jij niet of denk jij dat ze onderbetaald zijn?
Nee, ik vind niet dat volksvertegenwoordigers of bestuurders of welke figuur dan ook omdat hij een salaris heeft de burger onslaat van echte verantwoordelijkheid over zijn omgeving en samenleving. Maar wat we in de werkelijkheid krijgen zijn figuren die lekker tegenelkaar gaan zitten vertellen hoe corrupt het hele stelsel is, maar die nog geen papiertje zouden oprapen op straat en als de buren te harde muziek draaien niks beters weten te doen dan iets te posten in de klaagbaak en heel misschien de politie gaan bellen. Zelf een keer wat zeggen tegen de buren, daar komen ze dan weer niet op, want daar worden ze niet voor betaald namelijk.
  maandag 5 december 2016 @ 23:24:43 #214
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167133703
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:19 schreef john2406 het volgende:
Maar zal ik het jou zeggen ze hebben zich volgens mij vergrepen aan het hele EU gebeuren?
Of het zo is of zal zijn moet of zal gaan blijken toch?
Nee, er heeft zich niemand vergrepen aan het EU gebeuren. Het is het beste wat ze in elkaar konden bastelen omdat er niemand is met de macht of de wil om het echt een logisch geheel te maken. En dan gaan de beterweters roepen wat er allemaal mis is en vertellen dat het vervangen moet worden door iets 'beters'. Alsof dat 'beters' bereikt kan worden door eerst iedereen met wie je een beetje samenwerkte goed te naaien en dan vanuit de kennis dat niemand de macht of de wil heeft om er echt iets goed en logisch van de maken het ALLEMAAL PLOTSELING BETER wordt.

De figuren die het establishment uit de ivoren toren willen hebben zouden er goed aan doen om eerst eens hun kop uit hun eigen reet te halen.
pi_167133712
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

[..]

Nee, ik vind niet dat volksvertegenwoordigers of bestuurders of welke figuur dan ook omdat hij een salaris heeft de burger onslaat van echte verantwoordelijkheid over zijn omgeving en samenleving. Maar wat we in de werkelijkheid krijgen zijn figuren die lekker tegenelkaar gaan zitten vertellen hoe corrupt het hele stelsel is, maar die nog geen papiertje zouden oprapen op straat en als de buren te harde muziek draaien niks beters weten te doen dan iets te posten in de klaagbaak en heel misschien de politie gaan bellen. Zelf een keer wat zeggen tegen de buren, daar komen ze dan weer niet op, want daar worden ze niet voor betaald namelijk.
O jawel hoor, zelfs evt politie bellen, maar dat kost geld, geen gratis nr dus en heeft de burger nog geld of gaat dat op aan de zorgverzekering, welke daar in den Haag op wordt gesteld?
Kom er maar in hoor, kan wel door blijven gaan hoor, want 1 telefoontje helpt niet hoor daar zijn meerdere voor nodig voordat er actie wordt ondernomen toch?
Het of de economie moet ja gesteund worden er zou nog iets van geld achter kunnen blijven bij de burger toch?
Begin eens te bellen als er voordat het mag vuurwerk afgestoken mag worden en er wordt wel vuurwerk afgestoken! Denk dat men de beller dan net nog niet uitlacht?
  maandag 5 december 2016 @ 23:29:37 #216
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167133798
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

O jawel hoor, zelfs evt politie bellen, maar dat kost geld, geen gratis nr dus en heeft de burger nog geld of gaat dat op aan de zorgverzekering, welke daar in den Haag op wordt gesteld?
Kom er maar in hoor, kan wel door blijven gaan hoor, want 1 telefoontje helpt niet hoor daar zijn meerdere voor nodig voordat er actie wordt ondernomen toch?
Het of de economie moet ja gesteund worden er zou nog iets van geld achter kunnen blijven bij de burger toch?
Begin eens te bellen als er voordat het mag vuurwerk afgestoken mag worden en er wordt wel vuurwerk afgestoken! Denk dat men de beller dan net nog niet uitlacht?
Nou geweldig hoor. Ik ben blij dat je zoveel klachten over een zo'n klein onderwerp kunt posten. Dit gaat de wereld verbeteren.
pi_167133865
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 23:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nou geweldig hoor. Ik ben blij dat je zoveel klachten over een zo'n klein onderwerp kunt posten. Dit gaat de wereld verbeteren.
Jij begon erover of staat jouw het antwoord niet aan?
Zeg of vertel mij maar dat het anders is, er wordt immers niet met een nep pistool op een ambtenaar in functie gericht, ja dan kan het snel hoor, toch?
Kom eens met een oplossing over dat vuurwerk dan, en als er gebeld wordt krijg ze eens op gang!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2016 23:34:24 ]
pi_167133942
Maar laat ik maar bij het Brexit blijven, anders wordt het misschien te moeilijk voor jou.
  dinsdag 6 december 2016 @ 09:09:03 #219
1234 HiZ
Istanbullu
pi_167136873
Het heeft geen zin om over Brexit te praten. Brexit is Brexit and it's going to be very ugly.
pi_167144561
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 09:09 schreef HiZ het volgende:
Het heeft geen zin om over Brexit te praten. Brexit is Brexit and it's going to be very ugly.
Voor wie voor de EU of voor GB?
Of voor jou of voor mij?

Dat ik geen leven had voor de EU wist ik trouwens niet, vraag mij af hoe ik toen zo oud heb kunnen worden?

Doe mij maar het oude kolen en staal en ernaar de EEG, dat was voor mij voldoende!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2016 15:29:28 ]
  dinsdag 6 december 2016 @ 20:39:48 #221
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167152795
http://www.independent.co(...)s-mogg-a7459336.html

:')

Een of andere Tory-MP annex Brexiteer pleit voor regelgeving gelijk aan die in India geldt, zodra het VK uit de EU is. Met deze versoepelde environment en safety-standaards pleit ie er dus voor om het VK te laten afglijden naar het niveau van een derde wereldland.

New Delhi in de smog hieronder. Dit kan ook Londen dus zijn als soepelere emissiestandaards geaccepteerd worden:



Werkomstandigheden in de Indiase baksteenindustrie:



Ik kan ook plaatjes posten van ingestorte fabriekspanden, maar goed dat zou misschien te dik aangezet zijn, maar ja van het een komt het ander he.

Anyway, wederom zijn de Engelsen niet te benijden met hun compleet van de pot gerukte en incompetente politici.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167161282
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 december 2016 20:39 schreef Falco het volgende:
http://www.independent.co(...)s-mogg-a7459336.html

:')

Een of andere Tory-MP annex Brexiteer pleit voor regelgeving gelijk aan die in India geldt, zodra het VK uit de EU is. Met deze versoepelde environment en safety-standaards pleit ie er dus voor om het VK te laten afglijden naar het niveau van een derde wereldland.

New Delhi in de smog hieronder. Dit kan ook Londen dus zijn als soepelere emissiestandaards geaccepteerd worden:

[ afbeelding ]

Werkomstandigheden in de Indiase baksteenindustrie:

[ afbeelding ]

Ik kan ook plaatjes posten van ingestorte fabriekspanden, maar goed dat zou misschien te dik aangezet zijn, maar ja van het een komt het ander he.

Anyway, wederom zijn de Engelsen niet te benijden met hun compleet van de pot gerukte en incompetente politici.
Ja, want voor die strenge emissiestandaards (5 jaar geleden?, 10 jaar geleden?) was het VK 1 grote milieuramp en nu is het een paradijs op aarde. :')
  woensdag 7 december 2016 @ 17:28:38 #223
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167170276
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 06:47 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ja, want voor die strenge emissiestandaards (5 jaar geleden?, 10 jaar geleden?) was het VK 1 grote milieuramp en nu is het een paradijs op aarde. :')
Dat van die emissiestandards is continue wetgeving vanuit de EU ingezet vanaf 1993 en bedoeld om te zorgen dat de auto-industrie geen gore auto's op de markt zet. Mondjesmaat zie je wel dat ze zuiniger worden al dan niet met sjoemelsoftware ;). Er is echter een zeer lange weg te gaan en met het akkoord Parijs wordt (op wereldwijd niveau zelfs) getracht het klimaat niet te ernstig te laten veranderen.

Maar goed, wat ik met die post wil zeggen is dat er dus echt Britse politici zijn, die denken dat Indiase standards op het gebied van health & safety ook best wel kunnen. Dit is je zelf gewoon verlagen naar een dubieus niveau met allerlei vergaande risico's, zoals producten die niet deugen en schade berokkenen aan consumenten, meer milieu-incidenten, meer HSE-incidenten in de bouw, etc.

Dit is echt vreemd, want juist op dit soort thema's komt de EU het best tot zijn recht vind ik. Elke Europese burger vindt het logisch dat een koffiezetapparaat met CE-markering niet explodeert als je een kop koffie gaat zetten om maar even een dwarsstraat te noemen. Dat een MP hieraan wil tornen, is echt bizar.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167171322
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat van die emissiestandards is continue wetgeving vanuit de EU ingezet vanaf 1993 en bedoeld om te zorgen dat de auto-industrie geen gore auto's op de markt zet. Mondjesmaat zie je wel dat ze zuiniger worden al dan niet met sjoemelsoftware ;). Er is echter een zeer lange weg te gaan en met het akkoord Parijs wordt (op wereldwijd niveau zelfs) getracht het klimaat niet te ernstig te laten veranderen.

Maar goed, wat ik met die post wil zeggen is dat er dus echt Britse politici zijn, die denken dat Indiase standards op het gebied van health & safety ook best wel kunnen. Dit is je zelf gewoon verlagen naar een dubieus niveau met allerlei vergaande risico's, zoals producten die niet deugen en schade berokkenen aan consumenten, meer milieu-incidenten, meer HSE-incidenten in de bouw, etc.

Dit is echt vreemd, want juist op dit soort thema's komt de EU het best tot zijn recht vind ik. Elke Europese burger vindt het logisch dat een koffiezetapparaat met CE-markering niet explodeert als je een kop koffie gaat zetten om maar even een dwarsstraat te noemen. Dat een MP hieraan wil tornen, is echt bizar.
Je hebt ook mensen die het normaal vinden om zoveel gas onder je huis vandaan te pompen dat het spontaan dreigt in te storten, Falco, opportunistische freaks heb je overal.

Zo heb je ook mensen die de leave campagne van populistisch gedrag beschuldigen, en vervolgens zelf met veel bombarie suggeren dat zonder de EU we allemaal Indiase baksteenslaven worden, alle apparaten spontaan in de fik vliegen en onze huizen instorten. Die kunnen om serieus genomen te worden maar beter weer een schijndiscussie over NEN nromen opstarten, imho.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 09:57:36 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167184418
Geweldig weer. De Fransen blijken nu al een stuk verder te zijn dan Amsterdam met het overhalen van banken om de City te laten voor wat het is. Waarom suffen ze in Nederland nou weer zo? Is men hier bang Wilders voor het hoofd te stoten die de Brexit graag een succes voor het VK ziet worden?

http://www.bbc.com/news/business-38245646

Nederland moet meer zijn beat doen de City te plunderen voor bedrijven en instellingen, anders gaan andere landen ermee aan de haal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167184623
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:57 schreef Ulx het volgende:
Nederland moet meer zijn beat doen de City te plunderen voor bedrijven en instellingen, anders gaan andere landen ermee aan de haal.
Nou en.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 10:15:19 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167184717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:09 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou en.
Ik wil die banen in Nederland hebben. Daarom.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2016 @ 10:34:12 #228
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167185118
Haha sommige financiële instellingen dus al bezig met due diligence. Dat gaat voortvarend terwijl in feite nog geen brexit is.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 10:55:50 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167185527
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:34 schreef Falco het volgende:
Haha sommige financiële instellingen dus al bezig met due diligence. Dat gaat voortvarend terwijl in feite nog geen brexit is.
Juist. Maar bij de Fransen. Daarom moet men in Nederland dus agressiever zijn. Anders krijgen wij de restjes.

Het is overigens heel goed voor de Britse economie, verhuisbedrijven zullen hst druk krijgen, om het maar eens op z'n SeLang's te zeggen. :P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167187053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 09:57 schreef Ulx het volgende:
Geweldig weer. De Fransen blijken nu al een stuk verder te zijn dan Amsterdam met het overhalen van banken om de City te laten voor wat het is. Waarom suffen ze in Nederland nou weer zo? Is men hier bang Wilders voor het hoofd te stoten die de Brexit graag een succes voor het VK ziet worden?

http://www.bbc.com/news/business-38245646

Nederland moet meer zijn beat doen de City te plunderen voor bedrijven en instellingen, anders gaan andere landen ermee aan de haal.
De investeerders houden de boot af voor Nederland omdat ze denken dat door de opgang van Wilders Nederland ook uit de EU kan stappen
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 12:47:06 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167187516
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:21 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

De investeerders houden de boot af voor Nederland omdat ze denken dat door de opgang van Wilders Nederland ook uit de EU kan stappen
Sloopt de Brexit het VK dan heeft Wilders een moeilijker verkooppraatje. Daarom wacht ik liever wat langer af met zo'n Nexit referendum.
Ik gun de Britten hun vrijheid hoor, helemaal als hun banen hierheen verhuizen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2016 @ 12:57:10 #232
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167187720
Welke partijen willen eigenlijk een Nexit-referendum? Alleen Wilders en wat splinters op rechts? Want in dat geval moet de PVV wel heel dik winnen om een dergelijk referendum af te dwingen. Rutte leek oprecht pissig op Cameron en de Brexiteers deze zomer (ik dacht in Nieuwsuur?) omdat ze zulke risico's met het land hadden genomen. Dus ik verwacht niet dat Rutte snel zal instemmen en ook het CDA is niet erg happig op referenda.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 13:01:10 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167187807
De bejaarden en boosrechts denk ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2016 @ 13:28:33 #234
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167188369
Dan zie ik het nog niet zo snel gebeuren. Ik vraag me dan ook af of bedrijven niet naar Nederland willen komen vanwege dit risico. Zeker omdat ze blijkbaar wel naar Frankrijk willen, terwijl daar het risico op een exit wel wat groter is. Het zou me niets verbazen als Parijs als stad gewoon wat meer aanspreekt dan Amsterdam. :P Als de Franse overheid dan nog wat extraatjes belooft, is het helemaal klaar. Persoonlijk vind ik het niet zo erg. Het is nogal een oncontroleerbaar geheel die financiële wereld en zonder hebben we het ook goed.
  donderdag 8 december 2016 @ 13:29:00 #235
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_167188381
dubbel... hoe delete je een post?
pi_167190141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 13:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
dubbel... hoe delete je een post?
Niet. Dat hebben ze op Fok nog niet uitgevonden. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167190169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 12:57 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Welke partijen willen eigenlijk een Nexit-referendum? Alleen Wilders en wat splinters op rechts? Want in dat geval moet de PVV wel heel dik winnen om een dergelijk referendum af te dwingen. Rutte leek oprecht pissig op Cameron en de Brexiteers deze zomer (ik dacht in Nieuwsuur?) omdat ze zulke risico's met het land hadden genomen. Dus ik verwacht niet dat Rutte snel zal instemmen en ook het CDA is niet erg happig op referenda.
Ik denk dat de SP, de PvdD en 50Plus er ook wel voor te porren zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167190305
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 17:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat van die emissiestandards is continue wetgeving vanuit de EU ingezet vanaf 1993 en bedoeld om te zorgen dat de auto-industrie geen gore auto's op de markt zet. Mondjesmaat zie je wel dat ze zuiniger worden al dan niet met sjoemelsoftware ;). Er is echter een zeer lange weg te gaan en met het akkoord Parijs wordt (op wereldwijd niveau zelfs) getracht het klimaat niet te ernstig te laten veranderen.

Maar goed, wat ik met die post wil zeggen is dat er dus echt Britse politici zijn, die denken dat Indiase standards op het gebied van health & safety ook best wel kunnen. Dit is je zelf gewoon verlagen naar een dubieus niveau met allerlei vergaande risico's, zoals producten die niet deugen en schade berokkenen aan consumenten, meer milieu-incidenten, meer HSE-incidenten in de bouw, etc.

Dit is echt vreemd, want juist op dit soort thema's komt de EU het best tot zijn recht vind ik. Elke Europese burger vindt het logisch dat een koffiezetapparaat met CE-markering niet explodeert als je een kop koffie gaat zetten om maar even een dwarsstraat te noemen. Dat een MP hieraan wil tornen, is echt bizar.
Als de EU echt progressief zouden zijn dan zouden ze bijvoorbeeld het het electrichs OV (trein/tram/metro) versterken, meer fietssnelwegen aanleggen en de brandstofmotor verbieden voor bromfietsen (dus ook scooters) en de meer volwassen varianten hierop waarmee je over de snelwegen kan rijden. Dit kan prima elektrisch. Zorg ervoor dat je overal binnen een straal van 10-20 km. met de trein kan komen, dat de treinen geen extra kosten mogen rekenen als je een fiets meent...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat de EU hier enige aandacht aan besteedt maar het verdient niet meer dan 2 op een schaal van 10 voor haar inspanningen.

quote:
Maar goed, wat ik met die post wil zeggen is dat er dus echt Britse politici zijn, die denken dat Indiase standards op het gebied van health & safety ook best wel kunnen. Dit is je zelf gewoon verlagen naar een dubieus niveau met allerlei vergaande risico's, zoals producten die niet deugen en schade berokkenen aan consumenten, meer milieu-incidenten, meer HSE-incidenten in de bouw, etc.

Dit is echt vreemd, want juist op dit soort thema's komt de EU het best tot zijn recht vind ik. Elke Europese burger vindt het logisch dat een koffiezetapparaat met CE-markering niet explodeert als je een kop koffie gaat zetten om maar even een dwarsstraat te noemen. Dat een MP hieraan wil tornen, is echt bizar.
Dat is wat extremistisch maar volgens mij hadden wij dit ook aardig in orde voordat het CE-keurmerk werd gebruikt. :)
Ik denk niet dat we de EU hier krediet voor hoeven te geven, veel landen begonnen hier zelf mee en zouden dit anders zelf wel hebben gedaan. Belangrijker is dat je daar de EU niet voor nodig hebt en dat je ook zonder de EU een internationaal keurmerk kan hanteren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2016 @ 15:38:21 #239
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167191056
Maar zou jij een brits keurmerk vertrouwen als ze daar de standaarden van Oezbekistan of Swaziland goed genoeg vinden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167197812
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2016 10:34 schreef Falco het volgende:
Haha sommige financiële instellingen dus al bezig met due diligence. Dat gaat voortvarend terwijl in feite nog geen brexit is.
Dat klopt, ING en JP Morgan hebben al activiteiten uit Nederland en Luxemburg naar London overheveld.;)

Jullie slikken ook elke letter voor zoete koek he, Geen niet Frans bedrijf in Frankrijk die op dit moment niet megabelastingclaims heeft lopen met de Franse fiscus, de enigen die zich daar willen vestigen zijn advocaten.
pi_167197859
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:38 schreef Ulx het volgende:
Maar zou jij een brits keurmerk vertrouwen als ze daar de standaarden van Oezbekistan of Swaziland goed genoeg vinden?
Omdat Falco dat bij elkaar uit zijn verband rukt? :D
pi_167197985
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:28 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Omdat Falco dat bij elkaar uit zijn verband rukt? :D
Ik wil je nog even sterkte toewensen hier. Ik vind dat je het erg goed doet en er veel kijk op hebt. Dapper strijdend. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_167199557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:38 schreef Ulx het volgende:
Maar zou jij een brits keurmerk vertrouwen als ze daar de standaarden van Oezbekistan of Swaziland goed genoeg vinden?
Ik zou dat niet hoeven te vertrouwen! Als het veilig is dan krijgt het eveneens het EU-keurmerk of het Nederlandse keurmerk als de EU zou worden opgeheven. Gewoon kijken of dat het aan de strengste keurmerken voldoet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167199619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik wil je nog even sterkte toewensen hier. Ik vind dat je het erg goed doet en er veel kijk op hebt. Dapper strijdend. ;)
Ja hoor, ik ben het natuurlijk niet altijd met hem eens (met niemand) maar hij doet het prima.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 vrijdag 9 december 2016 @ 18:07:20 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167216652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 21:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou dat niet hoeven te vertrouwen! Als het veilig is dan krijgt het eveneens het EU-keurmerk of het Nederlandse keurmerk als de EU zou worden opgeheven. Gewoon kijken of dat het aan de strengste keurmerken voldoet.
Dan moet je andere landen maar vertrouwen dat ze het serieus nemen. Het kan, maar ja, je zult eigenlijk alles zelf moeten controleren. Kost een paar centen extra, maar dan heb je ook hetzelfde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167217051
Dan veranderd er ja nog niet eens zoveel, als ik nou een miskoop maak waar kan ik me dan op beroepen?
En lees miskoop als alles hypotheek afsluiten of noem maar op, ik kan het zo gek niet bedenken niemand die het voor mij gaat oplossen toch?
pi_167226440
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 december 2016 18:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dan moet je andere landen maar vertrouwen dat ze het serieus nemen.
Nee, ik ga ervan uit dat een Nederlands keurinstituut de veiligheid nagaat en als het Nederlandse keurmerk of een ander keurmerk wat ik (meer) vertrouw er niet op staat dan koop ik het als klant simpelweg niet. Jij doet net alsof dat een Nederlandse keurinstituut niet producten uit Engeland kan keuren. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 04:08:17 #248
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167227677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik ga ervan uit dat een Nederlands keurinstituut de veiligheid nagaat en als het Nederlandse keurmerk of een ander keurmerk wat ik (meer) vertrouw er niet op staat dan koop ik het als klant simpelweg niet. Jij doet net alsof dat een Nederlandse keurinstituut niet producten uit Engeland kan keuren. _O-
Natuurlijk kan een produkt in elk land apart worden getest. Het lijkt me wat duurder, dat is alles.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167228383
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 00:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik ga ervan uit dat een Nederlands keurinstituut de veiligheid nagaat en als het Nederlandse keurmerk of een ander keurmerk wat ik (meer) vertrouw er niet op staat dan koop ik het als klant simpelweg niet. Jij doet net alsof dat een Nederlandse keurinstituut niet producten uit Engeland kan keuren. _O-
Jij snapt toch ook nog wel dat het praktisch is om voor meer landen tegelijk zo'n keuring te doen? Scheelt een hoop kosten en onnodige bureaucratie.
pi_167228469
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 04:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Natuurlijk kan een produkt in elk land apart worden getest. Het lijkt me wat duurder, dat is alles.
Sinds wanneer wordt elk product getest?
pi_167228555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:29 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt elk product getest?
Niet elk product maar wel veel. En dat al decennia.
pi_167228594
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet elk product maar wel veel. En dat al decennia.
Hoe kan het eigenlijk dat de onfeilbare, almachtige EU niet heeft kunnen voorkomen dat Nederlandse voetballertjes op kunstgras met kankerverwekkende materialen voetballen?
  zaterdag 10 december 2016 @ 09:47:42 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167228625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat de onfeilbare, almachtige EU niet heeft kunnen voorkomen dat Nederlandse voetballertjes op kunstgras met kankerverwekkende materialen voetballen?
ja waarom schieten mensen elkaar dood, staat toch ook in de wet dat dat niet mag...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 09:48:32 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167228636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat de onfeilbare, almachtige EU niet heeft kunnen voorkomen dat Nederlandse voetballertjes op kunstgras met kankerverwekkende materialen voetballen?
Omdat we die vrijheid willen hebben. Willen we meer of minder vrijheid om onze kindertjes ziek te maken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167228973
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 09:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij snapt toch ook nog wel dat het praktisch is om voor meer landen tegelijk zo'n keuring te doen? Scheelt een hoop kosten en onnodige bureaucratie.
Zonder EU kun je die normen of testresultaten ook nooit overnemen, als je dat zou willen.

Of toch wel?
pi_167229016
Natuurlijk kan dat. Net zoals ieder land dat weer zelf kan gaan bepalen.
pi_167229113
Al die rotzooi wat ce goedgekeurd is , stelt tegenwoordig qua kwaliteit en veiligheid ook niks meer voor.

Liever de oude nederlandse keurmerken waarbij je zeker wist dat iets veilig was als je het kocht.
pi_167229215
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Natuurlijk kan dat. Net zoals ieder land dat weer zelf kan gaan bepalen.
Sommige landen wel, landen in de EU niet. Die moeten het doen met de normen die anderen voor ze bedenken en opleggen ;) Wel efficient. Een concern als Volkswagen hoeft dan maar één instantie om te kopen :)
  zaterdag 10 december 2016 @ 10:50:18 #259
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167229404
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:35 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Sommige landen wel, landen in de EU niet. Die moeten het doen met de normen die anderen voor ze bedenken en opleggen ;) Wel efficient. Een concern als Volkswagen hoeft dan maar één instantie om te kopen :)
Wie zijn die anderen? Iedereen binnen de EU is er bij om zelf een set van normen te definiëren en te handhaven.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167231298
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Wie zijn die anderen? Iedereen binnen de EU is er bij om zelf een set van normen te definiëren en te handhaven.
Pardon? Nederland is daar volstrekt in de minderheid, en zal zich dus moeten confirmeren wat de meerderheid beslist. Als de Club Med de norm stelt, zijn we gebonden dat ook als onze norm te maken.
pi_167231396
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:34 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Pardon? Nederland is daar volstrekt in de minderheid, en zal zich dus moeten confirmeren wat de meerderheid beslist. Als de Club Med de norm stelt, zijn we gebonden dat ook als onze norm te maken.
Nou nee daar heb ik een andere mening, over een waterkoker mogen ze nog iets beslissen, houdt ze maar aan het denken als het niet om de worst gaat dus!
Als het om de worst gaat zullen anderen wel al besloten hebben, daar ze toch druk zijn over een waterkoker of over zout in het eten toch?
pi_167231624
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 12:38 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nou nee daar heb ik een andere mening, over een waterkoker mogen ze nog iets beslissen, houdt ze maar aan het denken als het niet om de worst gaat dus!
Als het om de worst gaat zullen anderen wel al besloten hebben, daar ze toch druk zijn over een waterkoker of over zout in het eten toch?
Ook daar mogen ze niks over beslissen, staan ze direct voor het Europese hof.
pi_167235039
En ondertussen zijn deze wel volgens EU voorschriften?

https://www.rechtspraak.n(...)eomstandigheden.aspx
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:03:04 #264
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167236169
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:28 schreef machtpen het volgende:
Al die rotzooi wat ce goedgekeurd is , stelt tegenwoordig qua kwaliteit en veiligheid ook niks meer voor.

Liever de oude nederlandse keurmerken waarbij je zeker wist dat iets veilig was als je het kocht.
Voor sommige dingen is er toch ook geen onafhankelijke keuringsdienst? Dat certificeert de leverancier zelf als ce. Gaan ze alleen als er iets fout gaat onderzoeken.

Disclaimer mijn ervaring is gebaseerd op industriële toepassing waarbij unieke installaties ontworpen en gebouwd worden. Voor massaproductie van consumenten goederen kan dat natuurlijk anders zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167236301
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor massaproductie van consumenten goederen kan dat natuurlijk anders zijn.
Kan dat of mag dat anders zijn?
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 17:13:43 #266
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167236368
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:03 schreef nixxx het volgende:

[..]

Voor sommige dingen is er toch ook geen onafhankelijke keuringsdienst? Dat certificeert de leverancier zelf als ce. Gaan ze alleen als er iets fout gaat onderzoeken.

Disclaimer mijn ervaring is gebaseerd op industriële toepassing waarbij unieke installaties ontworpen en gebouwd worden. Voor massaproductie van consumenten goederen kan dat natuurlijk anders zijn.
Ik heb zelf consumentenproducten (mede-)ontworpen en zelfs persoonlijk dergelijke testen gedaan voor het CE logo (in dit geval het gedeelte dat gaat over EMC: radiostraling die het apparaat uitzendt moet onder een bepaalde grens liggen en het apparaat moet op zijn eigen beurt ook een bepaalde immuniteit hebben tegen straling van buitenaf). Dat was inderdaad een kwestie van meten, een rapport schrijven in een bepaald format (deden gelukkig anderen) en dat deponeren. En daarmee verklaar je dan dat je compliant bent. Niemand buiten het bedrijf gaat dat checken (niet inhoudelijk iig).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167236548
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niemand buiten het bedrijf gaat dat checken (niet inhoudelijk iig).
Heerlijk lijkt mij dat of zie ik dat niet juist?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 17:23:34 ]
pi_167236610
Als ik al eens iets verneem dat er producten terug of uit de schappen moeten verneem ik dat uit ons, of van onze Oosterburen, terwijl het toch echt dezelfde producten zijn als hier of niet?
  zaterdag 10 december 2016 @ 17:26:52 #269
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_167236621
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk lijkt mij dat of zie ik dat niet juist?
betekent wel dat je als bedrijf 100% verantwoordelijk bent. Kun je niet afschuiven op een keuringsdienst.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167236643
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:26 schreef nixxx het volgende:

[..]

betekent wel dat je als bedrijf 100% verantwoordelijk bent. Kun je niet afschuiven op een keuringsdienst.
Dus jij vermoed dat het VW schandaal niet alleen voor de USA geldt maar ook hier?

dieselgate bv.?

Als ja dan heb jij voor mij gelijk, als niet dan lap ik mij die verantwoordelijkheid ergens waar de zon niet schijnen doet!

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 17:29:06 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 17:28:44 #271
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167236652
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heerlijk lijkt mij dat of zie ik dat niet juist?
Maakt niet uit want je moet toch aan die norm voldoen. Je kunt niet riskeren dat er later een probleem blijkt te zijn en dat je een miljoen apparaten moet gaan terugnemen en mogelijk zelfs schadeclaims krijgt als het iets ernstigs blijkt te zijn (bijvoorbeeld veiligheidsapecten die je hebt genegeerd en waarbij er slachtoffers vallen).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167236675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 17:28 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maakt niet uit want je moet toch aan die norm voldoen. Je kunt niet riskeren dat er later een probleem blijkt te zijn en dat je een miljoen apparaten moet gaan terugnemen en mogelijk zelfs schadeclaims krijgt als het iets ernstigs blijkt te zijn (bijvoorbeeld veiligheidsapecten die je hebt genegeerd en waarbij er slachtoffers vallen).
Zelfde als de norm welke wordt vast gesteld voor auto s?
Spiegels etc eraf en dan meten?
pi_167236748
Bij hoeveel ongevallen met een Tesla kwam de brandweer al te pas?
En wisten ze er van begin af aan raad mee?

Dit is er maar eentje, zou die man al dood zijn geweest?

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)jk-ongeluk-met-tesla

Of zou die als ze er snel bij zouden komen, gered geweest kunnen zijn?

En wie heeft dat ding gekeurd of gaat dat zo als jij het omschrijft?

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2016 17:43:39 ]
pi_167240797
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:18 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Zonder EU kun je die normen of testresultaten ook nooit overnemen, als je dat zou willen.

Of toch wel?
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
Natuurlijk kan dat. Net zoals ieder land dat weer zelf kan gaan bepalen.
Minstens zo belangrijk is dat de consument zelf ook even kan nagaan welk keurmerk het product wel en niet heeft gekregen en wat die keurmerken waard zijn (wat ook nog wel eens verandert in de loop van de tijd).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:15:19 #275
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167241609
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 20:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Minstens zo belangrijk is dat de consument zelf ook even kan nagaan welk keurmerk het product wel en niet heeft gekregen en wat die keurmerken waard zijn (wat ook nog wel eens verandert in de loop van de tijd).
Volgens mij wordt de consument hier gelukkig goed voor beschermd en wordt niet verwacht dat hij een koffiezetapparaat inspecteert of dat nou een CE-keurmerk draagt, voordat ie overgaat op kopen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:25:24 #276
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167241910
Nieuwsbericht over de groeiende zorgen bij het Britse volk over hun financiële situatie: https://www.theguardian.c(...)-ukip-lib-dem-yougov
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 10 december 2016 @ 21:46:15 #277
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167242558
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:15 schreef Falco het volgende:

[..]

Volgens mij wordt de consument hier gelukkig goed voor beschermd en wordt niet verwacht dat hij een koffiezetapparaat inspecteert of dat nou een CE-keurmerk draagt, voordat ie overgaat op kopen.
Zonder dat keurmerk mag het überhaupt niet verkocht worden in de EU / UK
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 10 december 2016 @ 21:56:47 #278
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167242849
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder dat keurmerk mag het überhaupt niet verkocht worden in de EU / UK
Klopt. Gelukkig wordt het de consument hierin wel gemakkelijk gemaakt :)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_167245506
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zonder dat keurmerk mag het überhaupt niet verkocht worden in de EU / UK
Gelukkig kunnen we zelfs dit keurinstituut en keurmerk in stand houden als heel de EU als en kaartenhuis ineenstort. Elk land financiert dan 1/xste deel (x(a,b,c)) van het keurinstituut, daar heb je geen EU voor nodig. Net als dat CERN prima voort zou bestaan zonder dat de EU bestaat en dat er landen meedoen aan CERN die niet lid zijn van de EU.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_167251273
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:25 schreef Falco het volgende:
Nieuwsbericht over de groeiende zorgen bij het Britse volk over hun financiële situatie: https://www.theguardian.c(...)-ukip-lib-dem-yougov
Is vast een reactie op je suggestie dat ze allemaal als Indiaase baksteenslaafjes moeten werken, en daags na uittreden uit de EU spontaan alle apparaten zullen ontploffen en alle huizen instorten. Heel begrijpelijk.
pi_167251425
Dijsselblom weet het hoor, het ligt allemaal aan de banken, en zeker niet aan de EU

http://www.nu.nl/economie(...)opulisme-europa.html
pi_167251489
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2016 21:25 schreef Falco het volgende:
Nieuwsbericht over de groeiende zorgen bij het Britse volk over hun financiële situatie: https://www.theguardian.c(...)-ukip-lib-dem-yougov
Jij doet me een beetje denken aan die Irakese minister van informatie die live op tv vertelde dat de Amerikanen afgeslacht werden en op de vlucht waren terwijl de bommen achter hem insloegen.

  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 11 december 2016 @ 08:52:38 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_167251516
Dijsselbloem zit wel warm maar slaat de plank mis. De manier waarop de overheid/ EU / centrale bank is omgegaan met de financiële crisis (die ze zelf hebben veroorzaakt) is een belangrijke reden voor de onvrede met de EU / overheid / centrale bank.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_167252659
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 08:52 schreef SeLang het volgende:
Dijsselbloem zit wel warm maar slaat de plank mis. De manier waarop de overheid/ EU / centrale bank is omgegaan met de financiële crisis (die ze zelf hebben veroorzaakt) is een belangrijke reden voor de onvrede met de EU / overheid / centrale bank.
Wellicht voor de midden- en hogere klasse (diens koopkracht en vermogen wordt namelijk vakkundig weggeordeerd middels QE, en die krijgen er tzt nog een enorme rekening voor bij), maar voor de lagere klasse is het eerder EUbalisering uitmondend in belastingoorlogen (met de rekening naar de burgers), en een race to the bottom qua werk. Waarvan telkens wordt gezegd dat localen het nou eenmaal niet willen doen, maar waar de waarheid is dat ze het al sinds het begin der tijden deden, alleen sinds de jaren 50 niet meer voor een sub minimum loon.
pi_167291543
Philip Hammond says post-Brexit transitional deal will be needed

Deal after negotiations end in March 2019 will be needed to avoid serious risks to businesses and financial stability, says chancellor

quote:
Philip Hammond has told MPs that the government would be likely to seek a transitional deal to help smooth the Brexit process in order to avoid disruption that could risk Britain’s “financial stability”.

The chancellor’s claim that businesses, civil servants and “thoughtful politicians” all agreed on the issue was one of a series of frank comments indicating that it would take longer than two years to complete the Brexit negotiations he made during questioning by parliament’s Treasury select committee.

During the hearing, Hammond was unequivocal about the need for transitional arrangements that would kick in after the formal two year period for exit negotiations set out by article 50.

“There is, I think, an emerging view among businesses, among regulators, among thoughtful politicians, as well as a universal view among civil servants on both sides of the English channel that having a longer period to manage the adjustment between where we are now as full members of the EU and where we get to in the future as a result of negotiations would be generally helpful,” he said.......
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_167294064
Zouden er echt geen gesprekken zijn in verband met Griekenland?
pi_167295858
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Wellicht voor de midden- en hogere klasse (diens koopkracht en vermogen wordt namelijk vakkundig weggeordeerd middels QE, en die krijgen er tzt nog een enorme rekening voor bij), maar voor de lagere klasse is het eerder EUbalisering uitmondend in belastingoorlogen (met de rekening naar de burgers), en een race to the bottom qua werk. Waarvan telkens wordt gezegd dat localen het nou eenmaal niet willen doen, maar waar de waarheid is dat ze het al sinds het begin der tijden deden, alleen sinds de jaren 50 niet meer voor een sub minimum loon.
Niet om het een of ander maar is dat de schuld van de EU? Voordat er maar nagedacht werd over de EU met de 4 vrijheden was dat al aan de hand.

En zeker in het geval van de UK is het hun eigen keuze geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167303883
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar is dat de schuld van de EU? Voordat er maar nagedacht werd over de EU met de 4 vrijheden was dat al aan de hand.

En zeker in het geval van de UK is het hun eigen keuze geweest.
Beide onwaar
pi_167306459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 17:04 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Beide onwaar
Goed verhaal, lekker kort :') .

Jij wilt zeggen dat we in de jaren 50/60 al niet en masse mensen importeerden?
En wil jij ook zeggen dat het niet de Britse (of Nederlandse) politieke keuze was om inwoners van de nieuwe lidstaten niet te weren. Want dat mag gewoon van de EU, juist om massaimmigratie tegen te gaan. Dat is juist ingevoerd zodat er een overgangsperiode is. Veel landen hebben daar echter onder druk van hun (landbouw)bedrijvenlobby's geen gebruik van gemaakt.

Daar kun je veel meer het CDA de schuld van geven dan de EU.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167337037
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2016 19:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Goed verhaal, lekker kort :') .

Jij wilt zeggen dat we in de jaren 50/60 al niet en masse mensen importeerden?
En wil jij ook zeggen dat het niet de Britse (of Nederlandse) politieke keuze was om inwoners van de nieuwe lidstaten niet te weren. Want dat mag gewoon van de EU, juist om massaimmigratie tegen te gaan. Dat is juist ingevoerd zodat er een overgangsperiode is. Veel landen hebben daar echter onder druk van hun (landbouw)bedrijvenlobby's geen gebruik van gemaakt.

Daar kun je veel meer het CDA de schuld van geven dan de EU.
Ik laat die onzin dan ook voor jour rekening.

Maar wel goed nieuws dat we gewoon de UK toegang tot de interne markt kunnen bieden zonder dat er vrij verkeer van mensen nodig is, als dat helemaal geen punt is. Fijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 15 december 2016 @ 06:48:43 #291
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167337631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 01:10 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik laat die onzin dan ook voor jour rekening.

Maar wel goed nieuws dat we gewoon de UK toegang tot de interne markt kunnen bieden zonder dat er vrij verkeer van mensen nodig is, als dat helemaal geen punt is. Fijn.
Ik vind gewoon dat we hun bedrijven hierheen moeten halen zodat de hardwerkende Nederlander er baat bij heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167339665
"'Brexit gaat minstens 10 jaar duren'

De onderhandelingen over de scheiding van de Europese Unie en Groot-Brittannië kunnen wel tien jaar in beslag nemen. Daarnaast kan het resultaat worden afgewezen door één van de andere 27 EU-lidstaten. Dit heeft de Britse ambassadeur bij de EU, Sir Ivan Rogers, recent tegen Britse bewindslieden gezegd, meldt de BBC.

Deze waarschuwing over het vertrek uit de EU (brexit) werpt een schaduw over de plannen van premier Theresa May om eind maart het EU-lidmaatschap op te zeggen en de nieuwe relatie dan in twee jaar vast te leggen.

Rogers heeft ook gezegd dat de meeste Europese leiders denken dat er een nieuw vrijhandelsakkoord moet komen en dat de Britten na de brexit beslist geen onderdeel meer zijn van de binnenlandse markt van de EU.

Vandaag zijn de leiders van EU in Brussel bijeen. Premier May zal niet bij het diner zijn, wanneer de rest over het vertrek van haar land uit de unie spreekt."

http://www.ad.nl/buitenla(...)jaar-duren~a5693fe6/
Make my day!
pi_167339822
Er komt geen brexit.
pi_167340126
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 01:10 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Ik laat die onzin dan ook voor jour rekening.

Maar wel goed nieuws dat we gewoon de UK toegang tot de interne markt kunnen bieden zonder dat er vrij verkeer van mensen nodig is, als dat helemaal geen punt is. Fijn.
Mooi je geeft dus toe dat je maar wat riep en geen onderbouwing hebt.

Geloof je ook nog steeds dat er geen Russische militairen in Oost Oekraïne zitten.

Crashbangboom
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167340238
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 06:48 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik vind gewoon dat we hun bedrijven hierheen moeten halen zodat de hardwerkende Nederlander er baat bij heeft.
Die komen wel.
Lloyd's of London gaat vanwege de Brexit al steeds meer naar Europa.

https://www.google.nl/amp(...)f6741a?client=safari

"Lloyd’s of London has become one of the first major City businesses to put a timetable on plans to move a part of its operations to the EU in preparation for Brexit. [..]"
Make my day!
  donderdag 15 december 2016 @ 11:35:03 #296
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_167340459
Wow.... Tien jaar :X

RIP UK
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Overall beste user 2022 donderdag 15 december 2016 @ 11:40:06 #297
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_167340544
Lullig als Malta ze dan afwijst.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_167340696
En bij iedere trade deal is de vraag of ze niet slechter af zijn dan bij de EU. De UK is namelijk nogal klein tov de VS, China en de EU.
Het kan zijn dat ze veel en veel meer moeten buigen. Ook in soevereiniteit.

http://energydesk.greenpe(...)vereignty-ttip-tisa/
Make my day!
pi_167340850
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 11:35 schreef Falco het volgende:
Wow.... Tien jaar :X

RIP UK
Lijkt wel een sekte die EU
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_167342341
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:00 schreef vipergts het volgende:

[..]

Lijkt wel een sekte die EU
Of is het VK een junk die eigenlijk niet af wil kicken?
pi_167342496
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of is het VK een junk die eigenlijk niet af wil kicken?
Nou nee ik heb voor mij eerder het idee dat de (EU) niet wil dat men afhaakt?

Er zullen bedrijven dan vertrekken vanuit dat land, hoeveel zullen er hier of in de EU vertrekken dan?
Neem eens Born, dat is er maar eentje toch?
Zullen best nog wel meerdere zijn, het lijkt me geen armzalig land GB?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')