sasquatsch | dinsdag 22 november 2016 @ 09:55 |
Teams: - Scuderia Ferrari - Sahara Force India F1 Team - Haas F1 Team - Manor Racing MRT - McLaren Honda Formula 1 Team - Mercedes AMG Petronas Formula One Team - Red Bull Racing - Renault Sport Formule 1 Team - Sauber F1 Team - Scuderia Toro Rosso - Williams Martini Racing Chassis/Motor: Mercedes F1 W07 Hybrid - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014/2015 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: Ferrari SF16-H - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: Williams FW38 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Red Bull RB12 - Tag Heuer (Renault V6 turbo) 03. Daniel Ricciardo 33. Max Verstappen Chassis/Motor: Force India VJM09 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Renault RS16 - Renault V6 Turbo 20. Kevin Magnussen 30. Jolyon Palmer Chassis/Motor: Toro Rosso STR11 - Ferrari V6 Turbo (2015) 26. Daniil Kvyat 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C35 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson 12. Felipe Nasr Chassis/Motor: McLaren MP4-31 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Manor MRT05 - Mercedes V6 Turbo 94. Pascal Wehrlein 88. Rio Haryanto Chassis/Motor: Haas VF-16 - Ferrari V6 Turbo 08. Romain Grosjean 21. Esteban Gutiérrez F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - GP Update - F1 Today - Autosport.com - Motorsport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 Nederlandse coureurs: - Meindert van Buuren - Robin Frijns - Giedo van der Garde - Daniël de Jong - Nigel Melker - Steijn Schothorst - Kelvin Snoeks - Ho-Pin Tung - Max & Jos Verstappen - Beitske Visser - Nyck de Vries - Renger van der Zande Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2016 Wijzigingen 2016 uitgelegd | |
sasquatsch | dinsdag 22 november 2016 @ 10:07 |
Las Vegas komt er niet, hoe graag Bernie dat ook wil. Daar zitten de casino eigenaren niet op te wachten na het debacle (voor de casino's) in 2007. | |
Geralt | dinsdag 22 november 2016 @ 10:12 |
Daarom vroeg ik het ook. Road America is ook een toffe baan, maar ik weet van allebei niet of die een beetje F1 waardig zijn | |
Geralt | dinsdag 22 november 2016 @ 10:12 |
Refresh my memory, welk debacle was dat destijds? | |
sasquatsch | dinsdag 22 november 2016 @ 10:17 |
ChampCar race in 2007. Prima race en opkomst van het publiek, maar de casino eigenaren vonden het maar niets dat de race hun operaties verstoorden. Ze liepen daardoor veel geld mis. En kregen veel klachten vanwege de stank en het geluid en zo. Ook andere bedrijven in Las Vegas klaagden over de slechte bereikbaarheid gedurende dat weekend. | |
Geralt | dinsdag 22 november 2016 @ 10:18 |
Ahh, ik dacht al, daar is toch niets met een of andere F1 toestand geweest destijds. Thanks | |
heywoodu | dinsdag 22 november 2016 @ 10:22 |
Kyalami is toch maar een kutbaan sinds het jaren geleden helemaal overhoop gegooid en verbouwd is? Dacht ik een tijd terug ergens gelezen te hebben. | |
Wolve000 | dinsdag 22 november 2016 @ 11:23 |
Maar dit is toch een prachtig circuit: https://en.wikipedia.org/wiki/Caesars_Palace_Grand_Prix | |
Karstman | dinsdag 22 november 2016 @ 11:51 |
Lol Quote uit het artikel: Daar moeten ze nu om komen opde zandbakbanen... | |
franklop | donderdag 24 november 2016 @ 12:25 |
Geen Duitsland volgend jaar dus? | |
#ANONIEM | donderdag 24 november 2016 @ 12:35 |
Volgens Auto Motor und Sport zou dit hem (waarschijnlijk moeten gaan worden, zonder Duitsland En Well done Baku (alweer) tijdens Le Mans [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2016 12:40:23 ] | |
heywoodu | donderdag 24 november 2016 @ 12:50 |
| |
motorbloempje | donderdag 24 november 2016 @ 12:54 |
Hèhè.... | |
heywoodu | donderdag 24 november 2016 @ 12:59 |
Toch vind ik dit alsnog een beetje "niet definitief genoeg" klinken
| |
franklop | donderdag 24 november 2016 @ 13:04 |
als ze nou alles vanaf Baku tot Hongarije een weekje opschuiven... Heb je qua logistiek meer rust na Canada en valt het gat tussen Oostenrijk en Hongarije ook mee.... | |
Beach | donderdag 24 november 2016 @ 21:14 |
Weh naar Sauber https://twitter.com/tgruener/status/801854036668465153 | |
Rossdale | donderdag 24 november 2016 @ 21:57 |
Die move lijkt me een carrière-killer. Zonde | |
sasquatsch | donderdag 24 november 2016 @ 23:03 |
Ik las dat Mercedes Wehrlein graag verder op de grid wil en zien in Sauber een betere optie dan Manor, dat weer op het punt staat verkocht te worden. Sauber is door de nieuwe investeerder wat stabieler aan het worden. | |
Bluurgh | donderdag 24 november 2016 @ 23:04 |
Ja toch 1 of 2 plekjes vooruit op de grid | |
admiraal_anaal | donderdag 24 november 2016 @ 23:07 |
[ Bericht 100% gewijzigd door admiraal_anaal op 24-11-2016 23:10:33 ] | |
sasquatsch | donderdag 24 november 2016 @ 23:12 |
Gaat over Kareem Abdul-Jabbar die een medal of freedom kreeg van Obama. Moest ook meteen aan Max denken toen ik dat hoorde. | |
admiraal_anaal | donderdag 24 november 2016 @ 23:13 |
leek mij al onlogisch inderdaad maar omdat het op meerdere max en f1 pagina's staat begon ik te twijfelen | |
Jane | donderdag 24 november 2016 @ 23:16 |
Ja, hier nog 1. | |
Funzel | vrijdag 25 november 2016 @ 14:30 |
Maar Sauber heeft volgend jaar wel oude motoren.. | |
sasquatsch | vrijdag 25 november 2016 @ 15:44 |
Maar wel een stabielere organisatie en (waarschijnlijk) een beter chassis. Sowieso verwacht ik dat het verschil tussen de 2016 en 2017 motoren kleiner is dan tussen de 2015 en 2016 motoren waardoor de grootste winst met het chassis te behalen valt. | |
Meike26 | vrijdag 25 november 2016 @ 15:54 |
Ze zijn ook het eerste team dat al met het ontwerp van aerodynamica/chassis hebben kunnen pielen (en er nog mee bezig zijn). Alhoewel er veel te betwisten is over de organisatie van Monisha etc, zijn het ook weer geen groentjes en hebben ze vaker een sterk chassis gemaakt. Grootste pluspunt voor hen is de ex-engineer van Max bij ToroRosso, dienu dus daar een beetje hoofd engineer is geworden? Die knaap weet heus nog wel hoe die STR in elkaar stak en ze kunnen dus simulaties draaien met een setup als die van STR met de power van de 2016 Ferrari's. Zeker in het begin van het seizoen zal ik er niet verbaasd om zijn dat ze wat punten weten te pakken. Maar gezien de terugval van STR dit jaar zie je wel wat ze volgend jaar te wachten staat.. | |
sasquatsch | vrijdag 25 november 2016 @ 16:35 |
Maar goed, er is nog niets bevestigd. Wehrlein zegt zelf dat er nog geen deal is. | |
Bluurgh | vrijdag 25 november 2016 @ 16:44 |
http://nl.motorsport.com/(...)te-voorkomen-853733/ Eindelijk wordt er eens nagedacht, maar natuurlijk niet vanuit de kant van de F1 Zeker na vorig jaar zal het niet al te best worden als de GP weer op dezelfde dag als Le Mans wordt verreden. | |
sasquatsch | vrijdag 25 november 2016 @ 16:48 |
Ach, de FIA is sowieso niet goed in plannen want de WEC race op de Nurburgring valt samen met de Formule E race in New York. Dat is imho wel iets kwalijker dan clash met Baku en Le Mans omdat er verschillende coureurs full-time in beide klassen racen. | |
Fir3fly | vrijdag 25 november 2016 @ 16:50 |
Nu F1 in Duitsland niet meer doorgaat zal dat veranderen. Nurburgring wordt een week opgeschoven. Anders zouden er genoeg paydrivers zijn die wel even FE willen doen. | |
sasquatsch | zaterdag 26 november 2016 @ 13:03 |
Blijkbaar staat Imola klaar om de race in Duitsland over te nemen. http://www.espn.co.uk/f1/(...)aku-looks-shift-date | |
Fopje | zaterdag 26 november 2016 @ 13:43 |
Jaaaaa Imola | |
Wolve000 | woensdag 30 november 2016 @ 15:12 |
http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/38160269 Duitse GP er definitief uit. Baku verplaatst zodat het niet botst met Le Mans. Well done Baku! Twijfels over Brazilie, maar dat wordt pas in januari bevestigd. | |
Blik | woensdag 30 november 2016 @ 15:15 |
Zou toch jammer zijn als Brazilië weggaat, was de leukste GP dit seizoen en zorgt wel vaker voor spektakel (en regen) | |
Geralt | woensdag 30 november 2016 @ 17:16 |
Doornbos moet Muermans 750.000 euro betalen | |
Geralt | woensdag 30 november 2016 @ 17:17 |
http://www.1limburg.nl/mu(...)nbos?context=default | |
rubbereend | woensdag 30 november 2016 @ 17:22 |
en dat zijn dan boetes als ik het goed begrijp, komt er nog meer bij? | |
Geralt | woensdag 30 november 2016 @ 17:24 |
Geen idee. Een jaar of wat geleden staat me bij dat er een rechtszaak was waarbij juist Doornbos in het gelijk werd gesteld en ik dacht dat er toen de kous mee af was. | |
Geralt | woensdag 30 november 2016 @ 17:27 |
Rechter: Doornbos hoeft Muermans niet te betalen Daar werd Doornbos dus in zn gelijk gesteld. | |
Sinister-D- | woensdag 30 november 2016 @ 17:42 |
Bron:http://www.f1today.net/nl(...)en-idioot?reacties=1 had al geen hoge pet op van hem, maar al beginnen klagen als je überhaupt al ingehaald wordt dan verdoen je het gewoon om via de achterdeur eruit getrapt te worden. "Niet fair" Gutierrez | |
lord_bono | woensdag 30 november 2016 @ 17:51 |
Ging ook nog om P16, dus dat zal wel in rondje 1 of 2 zijn geweest. Best knap om geen enkel punt te halen terwijl je teamgenoot op 29 punten eindigt. | |
Fer | woensdag 30 november 2016 @ 18:07 |
Tja, hadden ze bij Haas er meer van verwacht? Van Guitierrez? | |
Geralt | woensdag 30 november 2016 @ 18:28 |
Staat Gitaarles niet nog altijd onder de pet van Ferrari? Ja toch? Waarom eigenlijk? | |
sasquatsch | woensdag 30 november 2016 @ 19:12 |
Geld van Carlos Slim. Waarschijnlijk volgend jaar weer als hij geen stoeltje vindt. | |
sasquatsch | woensdag 30 november 2016 @ 19:13 |
Blijkbaar wel. Daarom is hij ook weggestuurd. Hij voldeed niet aan de verwachtingen. | |
Fer | woensdag 30 november 2016 @ 19:20 |
Nee volgens mij was hij na zijn rentree vervangen door Vergne. Voordeel van Gitarez was zijn kennis van de Ferrari techniek denk ik. Bij Sauber was hij ook niet indrukwekkend. | |
Sinister-D- | woensdag 30 november 2016 @ 19:26 |
nee, die 2 waren vorig jaar al gelijktijdig ontwikkelingscoureur. Ferrari heeft hem opgevangen nadat STR Sainz en Max namen. | |
#ANONIEM | vrijdag 2 december 2016 @ 09:33 |
http://racingnews365.nl/g(...)-formule-1-kalender/ | |
Rossdale | vrijdag 2 december 2016 @ 09:36 |
Paul Ricard... Mja... lekker veel DRS-zones zullen ze wel denken. Ik zou liever Magny-Cours terugzien | |
Scrutinizer | vrijdag 2 december 2016 @ 13:34 |
Paul Ricard is eigendom van Bernie, dacht ik. | |
franklop | vrijdag 2 december 2016 @ 14:20 |
Rosberg stopt per direct Nico Rosberg has announced he will retire from Formula 1 after securing this year's world championship.
| |
franklop | vrijdag 2 december 2016 @ 14:22 |
Wehrlein had nog nergens getekend toch? | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 14:24 |
klopt, maar of Mercedes daar beter van wordt? Na alle geruchten gehoord te hebben schat ik hem niet in beter te zijn dan een Bottas | |
WheeledWarrior | vrijdag 2 december 2016 @ 14:25 |
Eh.... WTF??? | |
franklop | vrijdag 2 december 2016 @ 14:25 |
Maar wie moeten ze anders daar neerzetten die nog geen contract heeft? Nasr? | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 14:28 |
Ze kopen een contract van een andere coureur af | |
franklop | vrijdag 2 december 2016 @ 14:29 |
Ja ok, dan heb je legio opties natuurlijk. Perez misschien de voornaamste. (want nu bij team met Merc motoren) | |
Sinister-D- | vrijdag 2 december 2016 @ 14:30 |
Ehhh, dafuq | |
ChatGirl | vrijdag 2 december 2016 @ 14:32 |
Het was een TT met een vooruitziende blik | |
Fir3fly | vrijdag 2 december 2016 @ 14:32 |
Toffe beslissing. | |
franklop | vrijdag 2 december 2016 @ 14:35 |
Waar het Silly season eerst als een nachtkaars leek uit te gaan, gaat hij nu weer volop beginnen (mits ze Wehrlein niet direct vooruit schuiven) | |
flipsen | vrijdag 2 december 2016 @ 14:38 |
Wtf? Dacht nog even dat het een grapje was, maar echt? | |
Scrutinizer | vrijdag 2 december 2016 @ 14:39 |
Verrassend Asjeblieft niet Wehrlein. Die is overrated, volgens mij. | |
Rodawa | vrijdag 2 december 2016 @ 14:39 |
Wat. Bewonderenswaardige beslissing, ben benieuwd wat zijn beweegredenen zijn om te stoppen. Misschien vindt hij het allemaal wel mooi geweest zo. Kampioen geworden in de F1, net als zijn vader, en nu fulltime kiezen voor zijn familie. Hoe dan ook, wat de reden hiervan ook is, het is een bijzondere keuze. | |
flipsen | vrijdag 2 december 2016 @ 14:40 |
Wikipedia is ook snel
| |
Funzel | vrijdag 2 december 2016 @ 14:44 |
Wow, dit is interessant. | |
Klonk | vrijdag 2 december 2016 @ 14:45 |
Bizar staartje aan het silly season zo. Ik kan me behalve Wehrlein ook niemand anders voor de geest halen die klaar is voor F1 en nog niet ergens getekend heeft. Of mis ik nu wat. Perez? | |
Funzel | vrijdag 2 december 2016 @ 14:47 |
Rossdale | vrijdag 2 december 2016 @ 14:57 |
Yes, hop promoveer Wehrlein maar naar Mercedes Prima coureur en dan krijgt Lewis eindelijk iemand naast zich die als tweede viool kan spelen. Is de rust bij de renstal ook weer wedergekeerd. | |
Rodawa | vrijdag 2 december 2016 @ 15:01 |
Wehrlein heeft in de races al regelmatig tegen de kont van Ocon aan moeten kijken. Hoop niet dat hij meteen een stoeltje bij Mercedes krijgt. Dan liever Alonso, Perez (al zie ik dat niet gebeuren) of misschien zelfs Sainz (heeft op korte termijn geen toekomst bij het grote team van RB). | |
Automatic_Rock | vrijdag 2 december 2016 @ 15:05 |
Button | |
Sinister-D- | vrijdag 2 december 2016 @ 15:05 |
dat. Zelf Haryanto zat er niet ver achter, of gewoon bij. | |
Klonk | vrijdag 2 december 2016 @ 15:20 |
Kvyat | |
opgebaarde | vrijdag 2 december 2016 @ 15:21 |
Button! Die gaf aan dat hij graag in een Mercedes zou rijden | |
Klonk | vrijdag 2 december 2016 @ 15:27 |
Zou een kneiter voor hem zijn. Maar ik denk dat Wehrlein de meest logische is, of het ook het meest slimme is om te doen, meh weet het niet. | |
Radegast | vrijdag 2 december 2016 @ 15:37 |
Hulkenberg balen dat 'ie al bij Renault getekend heeft. | |
sasquatsch | vrijdag 2 december 2016 @ 15:40 |
Ocon. Is ook een Mercedes coureur. | |
sasquatsch | vrijdag 2 december 2016 @ 15:41 |
Komt niet in aanmerking. Was bij Renault al derde keus en heeft in al die jaren de topteams niet kunnen overtuigen van zijn talent. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 2 december 2016 @ 15:53 |
Staat Wehrlein niet gewoon onder contract bij Mercedes? Met een overeenkomst voor een uitleen periode aan Manor? Ik snap Rosberg trouwens wel, stoppen op je hoogtepunt wetende dat hij toch niet het rauwe talent heeft om zomaar even viervoudig wereldkampioen te worden (en daar wil ik hem niks tekort mee doen). Net vader geworden, financieel volledig binnen. Volgend jaar niet meer die fucked up mind games moeten spelen met Hammie, ik snap hem wel. | |
sasquatsch | vrijdag 2 december 2016 @ 15:58 |
Testcoureur en onderdeel van de Mercedes opleiding, net zoals Ocon en recentelijk Maximilian Gunter. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 2 december 2016 @ 16:02 |
Ja dat weet ik, maar vroeg me meer af wie zijn broodheer is. Heeft hij een Manor contract, of een Mercedes contract met een Manor uitleendeal. | |
Niox | vrijdag 2 december 2016 @ 16:11 |
Gekke gedachte van de dag: waarom zouden ze niet proberen Lorenzo vast te leggen? Die heeft een paar maanden terug nog een test gedaan met de Mercedes van 2014. Ze hebben toch weinig te verliezen, een echte topper is niet beschikbaar en Wehrlein is er niet klaar voor. | |
Sinister-D- | vrijdag 2 december 2016 @ 16:16 |
dat was een sponsor dingetje. Eentje die Lorenzo vanaf januari niet meer heeft. En voor zover ik weet zijn die tijden niet publiekelijk gegaan, ondanks dat Lorenzo zegt dat die tijden wel competitief waren zullen ze bij Mercedes waarschijnlijk wel beter weten. | |
Rodawa | vrijdag 2 december 2016 @ 16:59 |
Een vrij gekke gedachte inderdaad, ze hebben alles te verliezen. Daarnaast, als Wehrlein er niet klaar voor is, waarom zou je dan wel iemand in de auto gooien die op zijn Fiat Panda na vrijwel nooit een vierwieler onder zijn kont heeft gehad? | |
Peterselieman | vrijdag 2 december 2016 @ 17:59 |
lijkt mij ook de grootste kanshebber en dat Wehrlein bij Force India gestald wordt | |
Fir3fly | vrijdag 2 december 2016 @ 18:33 |
Alsof die interesse heeft . | |
Blik | vrijdag 2 december 2016 @ 19:23 |
Wat denk je van Stroll, die heeft 80 miljoen afgetikt | |
Fer | vrijdag 2 december 2016 @ 19:29 |
Perez lijkt mij ook niet gek, zou zelf heel graag willen en parkeer Wehrlein naast Ocon. Als Hamilton dan vertrekt naar McLaren in 2018, kan de beste overstappen vanuit de Force India. | |
King_Merc | zaterdag 3 december 2016 @ 22:19 |
Moet FI wel zorgen dat de sponsoren echt vastliggen (Telmex Claro etc. ) | |
King_Merc | zaterdag 3 december 2016 @ 22:21 |
Ik zet het geld op Button | |
potjecreme | zondag 4 december 2016 @ 17:46 |
Goed besluit! De top van het Formule 1-team van Mercedes heeft besloten om Lewis Hamilton geen straf te geven na zijn acties op het Yas Marina Circuit, tijdens de slotrace van het afgelopen seizoen vorige week. De Brit ging tevergeefs met opzet langzamer rijden in de hoop dat andere rijders zijn titelconcurrent en teamgenoot Nico Rosberg in konden halen. De Duitser hield Sebastian Vettel en Max Verstappen echter achter zich, om na het vallen van de finishvlag het wereldkampioenschap op te strijken. In alle commotie die naderhand ontstond lieten Niki Lauda, Toto Wolff en Paddy Lowe zich allen op een andere wijze uit over de acties van Hamilton, wel waren ze er over eens dat het laatste woord er nog niet over was gesproken en er wellicht sancties zouden volgen. Lauda vertelde de Mail On Sunday echter dat men er 'een streep onder heeft getrokken'. "We hoeven niets meer te zeggen over Lewis. We hebben geen problemen met de manier waarop hij racete in Abu Dhabi", is de korte uitleg. http://www.gpupdate.net/n(...)-optreden-abu-dhabi/ | |
Geralt | zondag 4 december 2016 @ 19:22 |
De lange uitleg is we zijn bang als we hem een race schorsen dat ie ook ertussenuit naait en dat risico durven we niet te nemen nu Rosberg ontslag genomen heeft. | |
Fopje | zondag 4 december 2016 @ 19:50 |
Ja dat is een goed idee. | |
Fir3fly | zondag 4 december 2016 @ 19:57 |
Gemakkelijk verdiend door dat wedkantoor. | |
IBAZ | zondag 4 december 2016 @ 19:58 |
Ik denk dat geld niet het probleem van Mercedes is. Ze willen gewoon een goede coureur. Niet eentje die hun zorgvuldig opgebouwde reputatie te grabbel gooit. | |
Nattekat | zondag 4 december 2016 @ 19:59 |
Ik denk eigenlijk niet dat Mercedes volgend jaar nog dominant is. Het team dat deze auto ontwikkeld heeft is al uitééngevallen en ik zie in Hamilton niet echt een geweldige ontwikkelingsrijder. | |
THEFXR | zondag 4 december 2016 @ 20:12 |
nou, ik zie dat helemaal niet. | |
Nattekat | zondag 4 december 2016 @ 20:13 |
Tuurlijk zijn ze nog gewoon voorin te vinden, maar elke race pole en zonder problemen een 1-2? Nope. | |
sasquatsch | zondag 4 december 2016 @ 20:16 |
Komt sowieso niet in aanmerking want geen punten voor een superlicentie. | |
THEFXR | zondag 4 december 2016 @ 20:30 |
ik denk dat merc gewoon een ervaren rijder wil voor 1 jaar, kunnen ze rustig shoppen voor volgend jaar. | |
opreis | maandag 5 december 2016 @ 06:28 |
Alsof dat zo vanzelfsprekend is in F1. Soortgelijke dominantie komt nauwelijks voor (gelukkig), dus gebaseerd op historische cijfers vind ik het ook geen gewaagde uitspraak. | |
Mexicanobakker | maandag 5 december 2016 @ 08:36 |
Dit was wel zijn kans geweest als ervaren 2e rijder achter lewis die het absolute topniveau mist maar prima 2e en 3e plaatsen pakt | |
Spockjuh_ | dinsdag 6 december 2016 @ 10:54 |
ze zijn er al vroeg bij http://www.sportstadion.nl/verstappen-tribune-oostenrijk-2017 | |
Blik | dinsdag 6 december 2016 @ 11:14 |
Niet heel duur, 119 euro voor het hele weekend | |
nils7 | dinsdag 6 december 2016 @ 11:14 |
Het had al in het algemene slow chat topic en Max topic gepost. Vorig jaar was het in 24 uur weg. Heb er zelf een hoop besteld (er wilden veel mensen ineens mee nu). Voor tribune kaartjes is het heel weinig plus je ziet denk ik 50% van de baan. Met een weekje vakantiepark en 2 kaartjes ben ik goedkoper uit dan 2 tribune kaartjes voor Spa. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 december 2016 @ 11:28 |
Hebben jullie wel eens zo'n georganiseerde F1-reis gedaan? Zo ja met welke organisatie? En beviel het? | |
Spockjuh_ | dinsdag 6 december 2016 @ 11:40 |
hmmmm, valt echt net voor begin van de zomervakantie..... lastig met 1 schoolgaand kind.. | |
sasquatsch | donderdag 8 december 2016 @ 20:14 |
De layout van de Franse GP:
| |
Rossdale | donderdag 8 december 2016 @ 22:02 |
Dat wordt alvast een eerste 1 - 2 voor Mercedes met die rechte stukken | |
nils7 | donderdag 8 december 2016 @ 22:38 |
Ik lees op Facebook dat Kyalami goede papieren schijnt te hebben klopt dit? Is wel verbouwd de laatste tijd maar dat het een kanshebber is wist ik niet. | |
Fopje | vrijdag 9 december 2016 @ 19:18 |
http://www.verstappen.nl/nl/article/10058/ 1.43 sneeuw demo model in speciale verpakking. Edit: oeps verkeerde topic. [ Bericht 14% gewijzigd door Fopje op 09-12-2016 19:23:24 ] | |
sasquatsch | zaterdag 10 december 2016 @ 20:55 |
'Paddy Lowe van Mercedes naar Williams'
| |
Geralt | zaterdag 10 december 2016 @ 21:02 |
Het zijn geruchten en waar rook is is vuur natuurlijk, maar ik lees verhalen dattie blijft en verhalen dattie vertrekt. Afwachten maar. | |
sasquatsch | zaterdag 10 december 2016 @ 22:14 |
Dat dus. Want kom nu weer een verhaal tegen dat hij naar Ferrari gaat. http://f1insider.net/2016/12/10/reports-paddy-lowe-join-ferrari/ | |
Peterselieman | zondag 11 december 2016 @ 23:10 |
ik vraag me af wat Ferrari met hem zou moeten? Tenzij ze Arrivabene wippen? Ondertussen hebben ze bij Ferrari er goed aan gedaan om Rory Byrne deels van zijn pensioen terug te halen en in te zetten als adviseur. Zulke topontwerpers kunnen net het verschil gaan maken tussen een goede auto en winnende auto. Volgens Motorsport gaan ze voor komend jaar eindelijk eens voor de agressieve route ipv de conservatieve route die duidelijk niet gewerkt heeft. http://www.motorsport.com(...)-2017-ferrari-858502 | |
Meike26 | maandag 12 december 2016 @ 07:43 |
In dat artikel word Binotto ook aardig opgehemeld en zoals 1 van de reaguurders daaronder ook al zegt, Binotto is van de motoren afdeling, om die nu technical director te maken is ook wat te optimistischh. Als Ferrari volgend jaar zn doel weer niet haald, is het als eerst Binotto die mag vertrekken. Imo niet echt een eerlijke kans, dat je groeit in een bedrijf is goed, maar gelijk tot hoofd technische afdeling gekroond worden is niet ideaal, zeker niet in een Italiaanse heksenketel. | |
sasquatsch | maandag 12 december 2016 @ 10:52 |
In plaats van Allison? | |
Peterselieman | maandag 12 december 2016 @ 11:49 |
klopt. Ik denk ook niet dat ze bij Ferrari het lek in een keer boven hebben. En idd Binotto komt van de motorenafdeling, terwijl de problemen bij Ferrari juist bij het chassis en de aerodynamica zitten. Dan zie ik nog niet wat Lowe toe zou moeten voegen aan Ferrari? | |
sasquatsch | maandag 12 december 2016 @ 11:51 |
Daarvoor hebben ze Byrne afgestoft. | |
Peterselieman | maandag 12 december 2016 @ 11:53 |
Wat natuurlijk een goede keuze is. | |
Ferry_76 | maandag 12 december 2016 @ 17:30 |
De 2104 Ferrari was ook van Byrne en Allison (En Tombazis) en scoorde dat jaar slechts twee podiumplekken en een vierde plaats in het WK. | |
Sinister-D- | maandag 12 december 2016 @ 21:42 |
Via de liveblog van Sky die zij hebben over het 2de Mercedes stoeltje:http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral Nog even en iedereen, behalve Palmer, is genoemd | |
franklop | maandag 12 december 2016 @ 21:44 |
Sainz is alleen al veel eerder al genoemd | |
Geralt | maandag 12 december 2016 @ 21:47 |
Ik mag hopen dat het Sainz niet word want dat gaat een heel jaar elke GP moeten aanhoren dat ie beter dan Max is worden. | |
potjecreme | maandag 12 december 2016 @ 21:55 |
Je hebt geen vertrouwen in de RBR? | |
Geralt | maandag 12 december 2016 @ 21:58 |
Geen idee want afwachten. Volgens mij was word met nog een t erbij in mn vorige post. | |
sasquatsch | maandag 12 december 2016 @ 23:15 |
Sainz mocht van Red Bull niet naar Renault, dus denk ik dat ze hem al helemaal niet naar Mercedes laten gaan, een nog sterkere concurrent. Of Mercedes moet heel diep jn de buidel tasten, masr dat lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het bedrag dat ze voor Bottas boden (10 miljoen euro volgens de berichten). | |
Fer | maandag 12 december 2016 @ 23:46 |
Ik denk dat ze Perez en Hulkenberg nog proberen, maar Force India wil toch ook wel 1 ervaren rijder houden en Renault zal de Hulk ook niet zomaar afstaan, na zoveel onderhandeling. Zou Button dan toch nog 1 jaar doorrijden? Ervaring om heel snel de auto te leren, kent de mensen, kan met Lewis omgaan. Waarom niet? | |
opreis | dinsdag 13 december 2016 @ 05:02 |
Grojean kan wat mij betreft ook wel in dat rijtje. Denk dat een hoop af gaat hangen van wiens contract het makkelijkst af te kopen is. En ik verwacht dat die van Sainz wat dat betreft het duurste is. Button lijkt me ook een betere optie dan Wehrlein | |
Geralt | dinsdag 13 december 2016 @ 05:51 |
Grosjean naar de concurrent van Ferrari zie ik zo 123 ook niet gebeuren; die aast op het stoeltje van Kimi en ik denk dat ie beter nog een jaar bij Haas kan zitten om nog kans op dat stoeltje te maken. | |
wimderon | dinsdag 13 december 2016 @ 19:05 |
Zou ik niet slim vinden van Button als hij dat doet. Tijdens de gezamelijke periode met Hamilton bij McLaren heeft hij hem outscored qua punten, maar dat niveau heeft hij niet meer. Het laatste half jaar leek het bij Button wel een beetje op, van bijna geen verschil tussen hem en Alonso werd het opeens heel groot. Kan ook zijn dat hij er mentaal klaar mee was toen eenmaal bekend was dat hij 'tijdelijk' met pensioen zou gaan, maar toch lijkt het me voor Button geen slimme move. | |
Geralt | dinsdag 13 december 2016 @ 19:10 |
Waarom niet? Hij is al wereldkampioen en kan het alleen maar afleggen tegen een meervoudig wereldkampioen en daarbij gewoon ettelijke miljoenen in zn zak steken. Waarom zou dat niet slim zijn? Ik zou het wel weten als ik hem was hoor. | |
Fir3fly | dinsdag 13 december 2016 @ 19:38 |
Alsof Mercedes ook maar iets geïnteresseerd is in Button. | |
Fer | dinsdag 13 december 2016 @ 19:44 |
Button heeft niks te verliezen, hij was er toch al uitgestapt. Hooguit kan Mercedes concluderen dat hij over zijn top heen is, maar die zoeken toch iemand anders voor de lange termijn. Als de rest allemaal keihard vasthoud aan hun 1e rijder en daar lijkt het steeds meer op, moeten ze wel. | |
Fir3fly | dinsdag 13 december 2016 @ 19:46 |
Wehrlein komt gewoon in die auto. Waarom mensen het uberhaupt over Button hebben is mij een raadsel. Wat hij zelf vindt is niet eens relevant, Mercedes heeft totaal geen interesse. | |
Geralt | dinsdag 13 december 2016 @ 19:47 |
Hoi Toto | |
wimderon | dinsdag 13 december 2016 @ 19:55 |
Omdat een jaar waar hij door Hamilton om z'n oren wordt gereden z'n eigen status zou ondermijnen. Als hij in het wereldje had willen blijven en een bak geld in z'n zak had willen steken had hij ook nog wel ergens anders terecht gekund denk ik. | |
ColtZ40 | dinsdag 13 december 2016 @ 21:26 |
Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen. | |
Automatic_Rock | woensdag 14 december 2016 @ 09:11 |
Ik ben groot fan van Button, maar dit zie ik echt niet gebeuren. Ten eerste al leek Button mij helemaal klaar met F1, en keek hij uit naar z'n laatste race. Hij heeft alles uit zijn carrière gehaald wat hij met zijn beschikbare talent kon bereiken. Hij zou hem alleen wat extra geld opleveren, maar hij lijkt me niet een man in geldnood en ook geen geldwolf. Daarnaast denk ik dat Mercedes dan net zo lief de gok met Wehrlein neemt. Mijn geld staat nog steeds op Bottas, maar dan zullen ze flink moeten betalen wil Williams hem laten gaan | |
Sinister-D- | woensdag 14 december 2016 @ 12:35 |
heb een bedrag van $10.000.000 vraagprijs zien langskomen, maar dat wil Mercedes schijnbaar niet betalen .... | |
sasquatsch | woensdag 14 december 2016 @ 12:57 |
Ik heb het andersom gezien. Mercedes biedt ¤10.000.000 maar dat wordt niet door Williams geaccepteerd.
| |
sasquatsch | woensdag 14 december 2016 @ 13:06 |
Manor schijnt gisteren verkocht te zijn aan een consortium gelinkt aan de Aziatische markt en een aantal GP2 coureurs. Jagonya Ayam misschien? En hierdoor een kans voor Antonio Giovinazzi om de F1 in te gaan, gezien zijn banden met deze sponsor? | |
Beach | donderdag 15 december 2016 @ 11:13 |
| |
Gezicht | donderdag 15 december 2016 @ 11:33 |
Dat zou betekenen dat Bottas naar Mercedes gaat? Verrassend. | |
Meike26 | donderdag 15 december 2016 @ 11:35 |
Ook al gereageerd naar die Andrew... Ik zou het raar vinden dat ze Massa laten terug komen die echt zijn retirement heeft aangekondigd en een Button, die graag bij Williams zou eindigen waar het ook begonnen is, slechts een 'sabatical' heeft genomen? En ik denk dat ze bij McLaren er ook niet moeilijk om doen als Button, die onder contract staat bij Mc, een jaartje word verhuurt aan Williams.. data data data.. | |
Rossdale | donderdag 15 december 2016 @ 11:41 |
Button is al lang blij dat hij een leven naast de F1 kan gaan leiden. Die zie ik echt niet meer terugkomen als coureur hoor, wellicht in een andere rol binnen McLaren. | |
Meike26 | donderdag 15 december 2016 @ 14:57 |
Ja dat denk ik ook wel eerlijk gezegd, alleen vind ik het vreemd,dat ze dan volgens de geruchten iemand,terughalen uit zn aangekondigde pensioen ipv iemand die volgens de media met sabatical is, gemotiveerder, sneller en beter in pr is. Alhoewel ik ook Button fan ben, heeft ie een mooie carriere gehad en ben ik benieuwd wat hij voor de rest gaat doen. Wat mij erg tof lijkt is dat hij met de OS 2020 mee gaat doen in Tokyo, Triathlon natuurlijk | |
sasquatsch | donderdag 15 december 2016 @ 15:01 |
Dit jaar zal er geen duidelijkheid meer komen. http://www.skysports.com/(...)-until-new-year-2017 | |
DeeBee | donderdag 15 december 2016 @ 15:18 |
Massa en Button moeten lekker met pensioen blijven, die hebben hun tijd gehad. Verder is hij natuurlijk compleet kansloos om mee te doen aan de Spelen als triatleet. Dat Mercedes nog wat meer tijd neemt is te begrijpen, maar zou het voor de onrust en voorbereiding toch ook niet heel laat in het nieuwe jaar bekend maken als ik hun was. Wel grappig dat Rosberg nu alsnog 'silly season' heeft gecreeërd terwijl dat eerst niet leek te gaan gebeuren met nagenoeg alle stoeltjes vergeven...0 | |
ElmarO | donderdag 15 december 2016 @ 19:26 |
Met Massa hebben ze het voordeel dat ze data tussen 2016 en voor 2017 makkelijker kunnen vergelijken. Gezien de wijziging in regels best wel handig, dus niet zo raar als het lijkt als ze dan voor Massa gaan. | |
JopJuh | donderdag 15 december 2016 @ 19:44 |
Bottas weg dus, http://m.bbc.co.uk/sport/formula1/38335169. | |
Fer | donderdag 15 december 2016 @ 20:19 |
Denk nog even rond de tafel met Massa en als dat rond is valt alles in elkaar. Alle teams houden steeds meer vast aan een bestaande rijder en bij gebrek aan ervaren invallers (denk alleen dat Kvyat en Nasr beschikbaar zijn, en die zijn niet zo ervaren) is Massa (of Button) terughalen echt nodig.Nog steeds die fittie over die motoren van vorig jaar. Wat Horner zegt is hetzelfde wat Wolff vorig jaar zei over de motoren. [ Bericht 59% gewijzigd door Fer op 15-12-2016 20:55:59 ] | |
sasquatsch | donderdag 15 december 2016 @ 23:01 |
Kvyat en Nasr zijn niet oud genoeg om promotiewerk voor Martini te kunnen doen dus niet geschikt voor Williams. Massa (of Button) lijkt me de meest logische keuze als vervanger van Bottas, maar eventueel kunnen Gutierrez of Maldonado ook nog, al is het de vraag of Williams dat (moet) wil(len). | |
Fer | donderdag 15 december 2016 @ 23:39 |
Dat is wat ik ook bedoel, de goeden zitten opgesloten door de teams en de eventueel beschikbare zijn gewoon minder. Ook als je bereid bent iemand los te laten (Bottas) heb je geen geschikte vervanger. Daarom dat het pensioen opschorten van Massa helemaal niet zo gek is. Raar eigenlijk, hadden we 2 jaar geleden nog te weinig stoelen, nu stevenen we af op te weinig rijders. Nasr en Kvyat bijna afgeschreven. Wehrlein twijfelachtig, Gasly misschien toch niet. Palmer en Ericsson die toch ook niet lang zullen blijven. | |
opreis | donderdag 15 december 2016 @ 23:57 |
Wat ik nog het meest veel zeggend vind is dat de grote mercedeshype van de afgelopen 2(?) jaar Wehrlein door achtereenvolgens force india, mercedes en williams niet goed genoeg geacht wordt. | |
Geralt | vrijdag 16 december 2016 @ 00:23 |
Las vandaag dat Ocon naar FI ging ipv Wehrlein omdat hij daar een keer getest had en er toen "iets" is voorgevallen. Een dingetje. Wat verder niet gespecificeerd werd. En dat hij zelf denkt dat daarom Ocon nu naar FI gaat. Geen idee wat dat "dingetje" of "iets" dan geweest is precies, maar ik lees overal dat het nogal een teringknaker is. Waar rook is is vuur denk ik dan altijd maar en als ie dan zelf ook nog aangeeft dat er iets is geweest waardoor hij niet naar FI kon nu dan denk ik die zien we over 2 jaar niet meer terug. | |
THEFXR | vrijdag 16 december 2016 @ 01:22 |
is helemaal niet hetzelfde. motoren staan in het reglement, rijders staan niet in hetzelfde reglement | |
Sinister-D- | vrijdag 16 december 2016 @ 06:34 |
dit soort taferelen krijg je dus als je werkgever je reputatie kunstmatig omhoog helpt.... | |
sasquatsch | zondag 18 december 2016 @ 11:54 |
Nieuwe eigenaar F1 wil budget cap. http://www.motorsport.com(...)t-cap-report-860066/ | |
4-elements | zondag 18 december 2016 @ 16:35 |
De vraag is: gaat het deze keer wel lukken? Zoals in het artikel al wordt aangegeven zijn er altijd teams die uit eigenbelang zo'n budgetcap tegenhouden. Ik vrees dat het deze keer niet anders zal zijn. | |
Fir3fly | zondag 18 december 2016 @ 16:52 |
Zelfs al zal het lukken zal toch niemand er zich aan houden. Deze onzin komt om de zoveel jaar terug. Gaap . | |
Niox | zondag 18 december 2016 @ 17:13 |
Ik kan me het niet voorstellen. Is absoluut niet in het belang van teams als Ferrari, Mercedes, RB en Renault. Zodra dit ergens serieus voorgesteld wordt zullen die teams dreigen met stoppen en dan kan deze discussie weer voor een paar jaar terug de kast in. | |
sasquatsch | maandag 19 december 2016 @ 12:45 |
Vanaf 2020 moet er weer een nieuwe Concorde Agreement worden afgesproken en het is de vraag hoever Liberty Media wil gaan. | |
sasquatsch | maandag 19 december 2016 @ 17:46 |
Giovinazzi is de nieuwe reserverijder van Ferrari. En de nieuwe Ferrari wordt op 24 februari gepresenteerd. http://en.f1i.com/news/84(...)car-launch-date.html | |
Bluurgh | maandag 19 december 2016 @ 18:05 |
23 jaar oud, dat is ondertussen bejaard. Bizar eigenlijk.. | |
Meike26 | maandag 19 december 2016 @ 18:32 |
Ik vond het wel gaaf dat Kamui Kobayashi ook zijn CV op Twitter had geggooid naar het stoeltje van Mercedes. Hypothetisch gezien zou hij ook nog kandidaat kunnen zijn voor Williams, maar denk niet echt in trek bij de media, Japanners en F1 is nooit echt een goede combi geweest (helaas in het nadeel van Kamui, want hij is wel rete snel). | |
Nattekat | maandag 19 december 2016 @ 18:58 |
Fijn dat ie toch zijn route heeft gevonden. | |
sasquatsch | maandag 19 december 2016 @ 19:04 |
En te weinig ervaring met de huidige auto's. En als Bottas naar Mercedes gaat verwacht ik Wehrlein bij Sauber en Nasr bij Manor. | |
franklop | maandag 19 december 2016 @ 19:06 |
En wie bij Williams? | |
sasquatsch | maandag 19 december 2016 @ 19:13 |
Massa. Ik denk dat dat de enige reden zal zijn om Bottas te laten vertrekken. Er is geen andere geschikte vervanger. | |
Meike26 | maandag 19 december 2016 @ 19:26 |
Ik weet het niet hoor.. de wagens worden volgend jaar breder, sneller in de bochten.. Massa is niet heel slecht geweest in de afgelopen twee jaar, maar heeft ook weinig meer laten zien aan de andere kant. Ik denk dat hij komend jaar in de vernieuwde F1 wagens het nog moeilijker gaat krijgen. Nou niet echt de meest fitte rijder waar ik aan denk bij alle F1 coureurs. Terughalen van Massa kan Williams denk ik een hoop punten kosten tov een jongere coureur als het om motivatie en snelheid gaat. De wil van de sponsors (met name Martini) kan ik begrijpen, maar je wil met je team toch ook weer een gooi doen naar die 4e/5e plaats. ? (Wat al erg genoeg is voor het Williams team). | |
Fir3fly | maandag 19 december 2016 @ 19:28 |
Genoeg goede rijders beschikbaar. Maar F1 kijkt niet graag buiten het eigen wereldje. Wel vaker een probleem. | |
opreis | dinsdag 20 december 2016 @ 02:01 |
Ik verwacht sowieso volgend jaar niet veel van williams. Helemaal als ze Bottas kwijt raken en Massa terugnemen. P7 of P8 zou ik niet van opkijken | |
Rossdale | dinsdag 20 december 2016 @ 09:42 |
De Williams gaat kneiterhard rechtdoor maar in de bochten is die auto niet zo goed. Die gaan het moeilijk krijgen volgend jaar denk ik | |
Rossdale | dinsdag 20 december 2016 @ 09:42 |
Waarom Nasr bij Manor als hij zijn sponsorgeld verliest? Manor heeft centjes nodig. Ik zie Haryanto wel terugkomen eigenlijk en misschien een Jordan King ofzo | |
sasquatsch | dinsdag 20 december 2016 @ 10:51 |
Er zijn ca 5 gegadigden voor 3 stoeltjes. Wehrlein (waarschijnlijk Sauber), Nasr, Gutierrez, Haryanto en Maldonado. Ecclestone wil een Braziliaan in de F1, dus zal voorstander zijn van Nasr, met het oog op het vertrek van Massa na volgend jaar (in plaats van dit jaar) dus die verwacht ik wel op de grid. Dus als Wehrlein naar Sauber gaat blijft alleen Manor over. En hij heeft nog steeds sponsorgeld, alleen minder dan afgelopen jaar. Waarschijnlijk met Gutierrez of Maldonado. Haryanto zie ik niet terugkomen want ik betwijfel of hij genoeg geld bij elkaar kan brengen. Of het moet weer voor een half seizoen zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 20 december 2016 @ 10:52 |
Volgend jaar zijn volledig nieuwe auto's dus is het afwachten. | |
Rossdale | dinsdag 20 december 2016 @ 11:10 |
Als Massa terugkomt dan heeft Nasr ook Bernie niet achter zich staan. Maar zal inderdaad wel Gutierrez worden vrees ik Sponsoren van Maldonado zijn ook twijfelachtig, net zoals die van Nasr. | |
nils7 | dinsdag 20 december 2016 @ 12:31 |
Manor is toch verkocht aan de KFC eigenaar in Indonesie? Waarom zou Haryanto dan geen kans hebben... | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 15:07 |
Ferrari F1 team says Sebastian Vettel must be 'less agitated'http://www.autosport.com/(...)ss-agitated--ferrari Als ik Vettel was ging ik toch nog even vragen naar dat stoeltje bij Mercedes | |
BeamofLight | dinsdag 20 december 2016 @ 15:35 |
Mercedes moet dan eerst met een zakje geld met 20 meloenen naar Ferrari | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:01 |
Als Vettel zelf weg wil kan dat nog wel zakken | |
Rossdale | dinsdag 20 december 2016 @ 16:08 |
Vettel en Hamilton, krijg je weer twee van die kemphaantjes in hetzelfde team | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:09 |
Ik schat Vettel een stuk hoger in dan Bottas | |
TagForce | dinsdag 20 december 2016 @ 16:24 |
Maar dat is niet wat Mercedes voor komend jaar wil. Die willen rust in de tent, dus een duidelijk mindere coureur dan Hamilton, maar wel 1 die punten kan sprokkelen voor het constructeurskampioenschap. Wat ze niet willen is weer een kemphanen gevecht die ze punten kost. | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:28 |
ze hebben niet zo veel te willen dus als ze Vettel zouden kunnen krijgen zullen ze het niet laten maar Bottas is uiteraard een makkelijkere optie | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:33 |
| |
motorbloempje | dinsdag 20 december 2016 @ 16:43 |
Ja, dat ja... http://www.williamsf1.com(...)ds-to-leave-williams | |
Rossdale | dinsdag 20 december 2016 @ 16:44 |
Ah, Paddy Lowe naar Williams dus en de deal met Bottas is rond | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:45 |
99,9% denk ik dat je goed zit | |
motorbloempje | dinsdag 20 december 2016 @ 16:46 |
Als Massa's vertrek deels door Symonds kwam, dan is het een theorie dat hij toch maar niet stopt. Dus als Lowe dan naar Williams gaat en Bottas naar Merc en Massa blijft, dan heeft Williams z'n senior driver en kan de deal met Bottas goedgekeurd worden.. | |
Tarado | dinsdag 20 december 2016 @ 16:52 |
| |
Nattekat | dinsdag 20 december 2016 @ 16:53 |
Daar gaat je geweldige afscheid... | |
Scrutinizer | dinsdag 20 december 2016 @ 16:53 |
Ik was zo blij dat we van Flipje verlost waren. | |
Geralt | dinsdag 20 december 2016 @ 17:05 |
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee. | |
Nattekat | dinsdag 20 december 2016 @ 17:10 |
Allemaal jaloers dat ze zelf niet in de Williams zitten. | |
Ferry_76 | dinsdag 20 december 2016 @ 17:33 |
Verhaal gehoord dat hij op een dag voor Mercedes heeft getest en de dag er na bij Force India, waar hij schijnbaar het team wel even ging vertellen wat het plan was voor die dag. Schijnen ze bij FI niet van onder de indruk zijn geraakt. | |
Beach | dinsdag 20 december 2016 @ 18:52 |
Met die nieuwe wagens met meer downforce zal Massa juist wel weer goed mee kunnen omgaan door zijn ervaring. | |
Funzel | dinsdag 20 december 2016 @ 19:19 |
Jeej, baasje dit. Hopelijk dat ze hem ergens gaan stallen dan. | |
Nattekat | dinsdag 20 december 2016 @ 19:21 |
'tot de laatste race voerde hij het kampioenschap zelfs aan' Hij stond alleen maar eerste omdat Gasly uit de vorige race gekegeld werd. Daarvoor heeft hij geen moment het kampioenschap aangevoerd. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 20 december 2016 @ 19:22 |
Terugkeer van de sharkfin in 2017. In het artikel wordt gesteld dat de meeste teams voor deze optie zullen gaan volgend seizoen. Samenvatting in het Engels, gejat van Reddit:
| |
Meike26 | dinsdag 20 december 2016 @ 21:07 |
Dat laatste Dat is voor mij ook wel F1, op zoek naar regeltjes, truukjes en hier dus proberen om je directe tegenstander op 0-1 achterstand te zetten | |
Sinister-D- | dinsdag 20 december 2016 @ 21:47 |
daarmee heeft ie dus geen woord gelogen | |
Fer | dinsdag 20 december 2016 @ 22:27 |
Ik zou hem eerder met Rosberg vergelijken, was met iets meer geluk ook kampioen geworden. Supersnel, maar rijdt al de vangrails in als Hamilton in de spiegels verschijnt. | |
sasquatsch | woensdag 21 december 2016 @ 00:32 |
Nee. Dat is al weer ontkent door KFC Indonesia. Daarbij schijnen Haryanto en KFC Indonesia (lees Galael) elkaar niet te mogen. Dus zie ik ze eerder Giovinazzi steunen aangezien Sean Galael niet genoeg licentiepunten heeft. | |
wimderon | woensdag 21 december 2016 @ 01:50 |
Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button. | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 02:29 |
Nouja als Massa in plaats van Button in die Brawn BGP001 had gezeten dan was ie ook gewoon wereldkampioen geworden hoor. | |
King_Merc | woensdag 21 december 2016 @ 11:19 |
even die reageren over die haaienvinnen die terug zouden komen, dat mag niet meer , (ivm mogelijkheid bouwen van een f-duct, ze hebben het over hogere "ruggen", lijkt me eerder dat ze voor airboxen gaan die lijken op de McLaren MP4/22 en de RB4 (eerste versie ) | |
Fer | woensdag 21 december 2016 @ 11:31 |
Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja. | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 11:35 |
Heb je daar een bron van? | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 12:03 |
http://www.racexpress.nl/(...)eet-het-niet/n/78416 Massa als steward Waarom niet denk ik dan. Beter iemand die onlangs nog geraced heeft dan iemand die al jaren niet meer achter het stuur van een F1 wagen gezeten heeft. Maarja, dat gaat hem niet worden natuurlijk, want hij moet rijden volgend jaar. | |
opreis | woensdag 21 december 2016 @ 12:05 |
Dat was voor zn ongeluk | |
Sinister-D- | woensdag 21 december 2016 @ 12:48 |
omdat die wrok kan koesteren tegen bepaalde recentelijk nog concurrerende rijders? Omdat eventueel zijn laatste team waar die een zeer goede relatie mee opbouwde net dat kleine beetje kan bevoordelen? Wel meerdere reden die te bedenken zijn..... | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 12:49 |
Ik was net wakker; give me a break, daar denk ik zo vroeg op de ochtend toch niet aan Goed punt overigens | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 12:50 |
Massa is definitief gebroken bij de "Alonso is faster than you". | |
King_Merc | woensdag 21 december 2016 @ 15:10 |
even zoeken , moet wel ergens te vinden zijn | |
wimderon | woensdag 21 december 2016 @ 18:01 |
Het verschil tussen Schumacher en Massa was best wel groot. De pure snelheid die hij had heeft hij trouwens ook niet meer. | |
Fer | woensdag 21 december 2016 @ 20:04 |
Dan heb jij naar een andere Massa gekeken dan ik. In 2006 was hij 3e na Schumacher en ik kan mij herinneren dat hij zeker op de zaterdag er altijd bij was. Als racer was hij inderdaad wat minder stabiel, maar vanaf pole bijna niet te kloppen. In 2014-2015 bijna hetzelfde. Kwa snelheid niet minder dan Bottas en boekte ook goede resultaten, vooral omdat de wagen op Mercedes na vrij suprieur was. In 2016 moest er echt geknokt worden en dan komt zijn snelheid minder uit de verf. | |
wimderon | woensdag 21 december 2016 @ 20:35 |
Qualifying 3.8 vs 6.1 (average qualifying position) 14 vs 4 (teammate finishing above other where both cars completed qualifying) 0.357s (average lap-time Schumacher was faster by) Mwah. | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 23:40 |
Jezus wat een rancune Macaroni is zeker even vergeten wat Brawn allemaal voor Ferrari gedaan heeft in het verleden Hij ging eind 2006 weg bij Ferrari. De laatste titel van die rooie is van 2007. Me dunkt dat die al dan niet gedeeltelijk ook nog aan Brawn toe te dichten is. Wat een zakkewasser zeg, we regelen het zelf wel, want daar zijn we prima toe in staat! Ja dat zien we al 10 jaar inderdaad Man man man | |
zoem | woensdag 21 december 2016 @ 23:49 |
Silly season blijft maar doorgaan: Ron Dennis in the frame to takeover at Manor | |
Geralt | woensdag 21 december 2016 @ 23:56 |
Hoeveel geld heeft zo een knaker wel niet dat ie eventjes een F1 team kan kopen voor tig miljoen Je zou zeggen er zijn betere manieren om je geld te stallen ergens | |
sasquatsch | donderdag 22 december 2016 @ 00:15 |
Hij heeft Chinese investeerders achter zich staan. Daarmee wilde hij eerst de aandelen bij McLaren overnemen maar dat vonden die andere aandeelhouders niet goed. Dus nu richt hij zijn pijlen op een ander F1 team. Hij is trouwens niet de enige kandidaat. Graeme Lowdon (voormalige eigenaar) is ook in de running met een groep Aziatische investeerders waaronder KFC Indonesia. Eerder ging al het gerucht dat zij het team gekocht hadden maar dat schijnen oriënterende gesprekken geweest te zijn. | |
Geralt | donderdag 22 december 2016 @ 01:34 |
Ik dacht al, in je uppie kan je toch helemaal geen F1 team kopen als je niet Brawn heet dan | |
rubbereend | donderdag 22 december 2016 @ 08:54 |
wel mooi dat Dennis zo terug komt als het doorgaat | |
Sparqq | donderdag 22 december 2016 @ 10:21 |
Ze zijn daar helemaal de weg kwijt, Italianen en de zaken op orde hebben In de afgelopen 35 jaar heeft Ferrari alleen titels gepakt met Brawn, of het jaar nadat hij net weg was. Het zal nog wel een jaar of 10 duren voor ze door hebben dat ze het zelf niet kunnen. | |
sasquatsch | donderdag 22 december 2016 @ 10:34 |
Jean Todt was toen de grote leider, tot en met 2007. Daarna is het flink bergafwaarts gegaan. Ze moeten gewoon geen Italiaan aan het roer hebben. | |
Tarado | donderdag 22 december 2016 @ 11:02 |
Die Marchionne heeft ontzettend knap werk geleverd bij Fiat maar daardoor is hij wel een beetje de zonnekoning geworden daar maar dat is nog niet genoeg voor hem. Zolang die man zich ermee blijft bemoeien zal de "ik mag geen fouten maken" cultuur niet verdwijnen met als consequentie dat er geen risico's worden genomen. | |
Automatic_Rock | donderdag 22 december 2016 @ 11:14 |
Misschien wel ja... Maar als Massa in 2011 in de McLaren zat in Canada dan was hij minimaal 3x gespind in de regen inplaats van de laatste positie naar de overwinning te rijden. | |
Bluurgh | donderdag 22 december 2016 @ 21:42 |
En dan nog had ie Rosberg achter zich gelaten | |
MakkieR | vrijdag 23 december 2016 @ 02:05 |
Net even die promo gezien van de nieuwe banden van Pirelli, fuck wat worden die lekker breed zeg. Dat wordt smullen op Monaco en Baku waar ruimte nou niet bepaald luxe is, gooi daar een beetje regen op, feestfestijn gegarandeerd | |
Beach | vrijdag 23 december 2016 @ 10:55 |
| |
Blik | vrijdag 23 december 2016 @ 11:09 |
Baku Daar kun je gewoon een halve ronde achter je voorganger blijven hangen om er op het lange rechte stuk gewoon voorbij te vliegen met DRS. Saaie kansloze baan | |
MakkieR | vrijdag 23 december 2016 @ 14:29 |
misschien vergis ik me, maar Baku was toch die andere stratencircuit van de Formule 1? Vorig jaar was hij inderdaad heel saai, maar aan de andere kant was de chaos compleet met de voorgaande races dat weekend. We hadden gewoon pech dat F1 een saaie wedstrijd bleek te worden. Maar er zaten daar wel genoeg spannende elementen op dat circuit. Er moet stomweg wat gebeuren voor het echt een leuke wedstrijd wordt. | |
Rossdale | vrijdag 23 december 2016 @ 15:19 |
Ik voorspel dit jaar een glansrol voor Stroll die iemand keihard de vangrail induwt en Palmer die zijn Renault op eigen kracht afschrijft. | |
Nattekat | vrijdag 23 december 2016 @ 15:20 |
Regen in Baku... blijf maar dromen. | |
MakkieR | vrijdag 23 december 2016 @ 15:52 |
In Monaco verwacht je ook geen regen, en toch kwam er een bak met regen uit de lucht dit jaar. | |
Nattekat | vrijdag 23 december 2016 @ 16:25 |
Als je daar geen regen verwacht, heb je echt geen verstand van de wereld | |
Floriz87 | vrijdag 23 december 2016 @ 16:46 |
Monaco (29 mei 2016) https://weather-and-clima(...)infall,Monaco,France Mei: 50 mm (rainy days - 8) Baku (19 juni 2016) https://weather-and-clima(...)fall,Baku,Azerbaijan Juni: 8 mm (rainy days - 3.5) Let even op de schaalverdeling op de y-as. Edit: Het regent niet heel vaak in Monaco, maar als het er regens is het ook gelijk flink veel. Edit 2: Excuus aan mod, nogal off-topic. [ Bericht 2% gewijzigd door Floriz87 op 23-12-2016 16:52:11 ] | |
Tarado | maandag 2 januari 2017 @ 10:58 |
| |
Rossdale | maandag 2 januari 2017 @ 11:03 |
| |
Beach | maandag 2 januari 2017 @ 11:06 |
Fer | maandag 2 januari 2017 @ 11:39 |
Vanmiddag dan de aankondiging van Massa dan? Hij slaapt nu nog enk ik. Morgen 100% Boetes -> Mercedes | |
Nattekat | maandag 2 januari 2017 @ 11:48 |
Whahahahaha | |
Kleffe_Dop | maandag 2 januari 2017 @ 12:16 |
Moet ergens toch pijn doen bij Wehrlein, zijn doel voor 2017 moet toch zijn geweest om minimaal in een Force India te zitten, lijkt me. Goede coureur wel voor Sauber. | |
Meike26 | maandag 2 januari 2017 @ 12:30 |
Dit moet Gutierez toch helemaal niet willen zeg.. ? Niet dat Manor nu echt een slecht team is, want ze hebben juist een heel mooi seizoen gehad. Maar als je van Sauber naar Ferrari test coureur.. dan naar Haas en je F1 carriere eindigen in een Manor.. Lekker de eer aan jezelf houden en in de toerwagen racerij plezier hebben ofzoiets. Nee ik heb ook geen hoge pet van hem op, had meer van hem verwacht bij Haas, maar het is ook wel weer sneu als je je droom zo langzaam uit ziet gaan, deels door eigen inzet (of gebrek er aan) maar ook deels door pech en of verkeerde keuzes. Net zoals het voor Kvyat enorm pijnlijk geweest is met zijn degradatie terug naar STR. Dat gun je geen enkele coureur. | |
Meike26 | maandag 2 januari 2017 @ 12:34 |
Ergens hoop ik dat ze het bij Sauber enorm goed gaan doen. De empathie waar ze zo'n 3/4 jaar geleden op konden rekenen is wel verdwenen bij de meeste mensen, maar het is nog steeds een team waar erg veel kennis en talent rondloopt. Met de strategie dat ze bij de 2016 Ferrari motor blijven hebben ze circa 2/3 maanden (of meer?) voorsprong op de andere subtop teams en achterhoede wbt chassis en aerodynamica. | |
Tarado | maandag 2 januari 2017 @ 12:37 |
ik verwacht er weinig van, je kan wel een voorsprong in tijd hebben al is dat ook maar relatief maar als je de resources niet hebt om er gebruik van te maken houdt het wel snel op | |
Meike26 | maandag 2 januari 2017 @ 13:05 |
Bij Sauber is het vooral dat ze het geld niet hebben, maar de resources wel. Daarin zie ik ze op gelijke hoogte als ForceIndia. die Xevi pujolar (ofzoiets) is ook geen domme jongen en er was volgens mij nog een technische vent naar Sauber vertrokken afgelopen jaar. Zij hebben van de zomer, met de bekendmaking dat ze met de 2016 motoren gaan rijden, al gelijk alle pijlen op het chassis en aerodynamica kunnen richten. De rest heeft allemaal moeten wachten tot einde van het seizoen. Die voorsprong kan zich echt uitbetalen in een sterk geëvolueerd chassis t.o.v afgelopen seizoen. En ook daarin heeft Sauber al aardig wat jaar ervaring. Dat ze afgelopen 2 jaar de plank missloegen, staat vast.. Het nieuws van de 2016 motoren leek eerst echt het domste wat Sauber had kunnen doen, maar ondertussen hebben ze er in het beste scenario er denk ik net zo'n goede zet mee gezet als Toro Rosso had met de oude V10 versus nieuwe V8 motoren. | |
Meike26 | maandag 2 januari 2017 @ 13:12 |
Wat ik mij daarbij ook afvraag.. Hoe zit het nu met Wehrlein die naar Sauber vertrekt ? Hij is ontwikkelingsrijder van Mercedes, geweest. Weet hij van de hoed en de rand om die gevoelige data te kunnen delen met de jongens van Ferrari ? Of zal zijn contract met Mercedes zo zijn opgebouwd dat hij dat helemaal niet mag de eerst komende seizoen(en) ? En Ferrari heeft er ook gelijk een nieuwe protege mee om Kimi en/of Vettel onder druk te zetten | |
Tarado | maandag 2 januari 2017 @ 13:13 |
resources in de zin van $$$ ontbreken en dat is niet onbelangrijk in de ontwikkeling van een auto | |
Meike26 | maandag 2 januari 2017 @ 13:18 |
Dat is waar.. ik dacht meer de middelen die ze al in huis hebben | |
Rossdale | maandag 2 januari 2017 @ 13:28 |
Ze hebben blijkbaar de beste windtunnel, maar volgens mij zijn daar zoveel goede mensen weggelopen de afgelopen jaren dat ik er weinig van verwacht. Daarnaast weet ik niet wie eigenaar is van de windtunnel, valt dit binnen hetzelfde consortium als het F1 team? Maar blijft Sauber uberhaupt wel zo heten nu dat Peter Sauber is uitgekocht? Ik weet dat ze dat afgelopen jaar niet wilden veranderen, maar is dat voor 2017 ook zo? | |
sasquatsch | maandag 2 januari 2017 @ 13:55 |
Hij is nog steeds ontwikkelingsrijder van Mercedes. Hij is door Mercedes bij Sauber gestald om meer ervaring op te doen. Sauber wordt door Mercedes beter geacht dan Manor. En het niet delen van informatie was een van de oorzaken dat FI hem niet wilde hebben. | |
opreis | dinsdag 3 januari 2017 @ 02:26 |
Guiteriez heeft alle mazzel dat iemand hem nog uberhaupt wil hebben, zijn resultaten zijn echt dramatisch. Maar hij kan straks wel nog een jaar F1 rijden, en laten we eerlijk zijn, er zijn niet veel die daar nee tegen zouden zeggen ookal is het bij het langzaamste team. En ik zie niet hoe sauber het andere teams behalve manor moeilijk gaat kunnen maken. Kwamen de goede wagens van Sauber niet vooral door James Key die nu ook puik werk bij TR levert? Die 2, 3 maanden voorsprong was een smoes, het ging er vooral om dat ze de motoren dan goedkoper konden krijgen. En het is onzin dat de rest ondertussen niets heeft kunnen doen. Die hebben zich ondertussen met andere zaken bezig gehouden en het is heus niet onmogelijk om al een groot deel van de wagen te ontwerpen zonder dat je de huidige motor hebt. En een sterk geevolueerd chassis van 1 van de slechtste chassis op de grid is natuurlijk ook geen garantie dat deze wel goed werkt. En misschien is Wehrlein gewoon niet zo goed, hij zal ericson echt zoek moeten rijden wil iemand hem nog serieus nemen en dan kan hij misschien nog een stapje maken naar een williams of force india. Maar het lijkt er toch steeds meer op dat Wehrlein niet bepaald de nieuwe hamilton oid is | |
Beach | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:39 |
Ericsson is afgelopen seizoen ook erg gegroeid. Wehrlein zal het nog lastig krijgen. | |
Nattekat | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:40 |
Muah. Echt niet. Sauber had vorig jaar de zwakste bezetting van het veld. Dan is het niet zo lastig om beter dan je teamgenoot te zijn. | |
Rossdale | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:47 |
Ericcson legde het eerst erg af tegen Nasr maar afgelopen jaar was het anderom. Of het dan komt doordat Ericcson is gegroeid of omdat Nasr het liet afweten zal volgend jaar wel duidelijk worden dan. | |
Meike26 | dinsdag 3 januari 2017 @ 11:49 |
Nasr werd binnengehaald als het grotere talent, Ericson werd als zeer middelmatig gezien. Ericson was over het hele jaar veel stabieler en beter dan Nasr. Dat Nasr de puntjes heeft binnengehaald was vooral te danken aan de full wet setup en het defensieve rijden. Ik zou het echt niet weten welke van de twee beter is. Wehrlein zal ook mijn eerste gok zijn, maar ik vlak Ericson zeker niet uit. | |
WheeledWarrior | dinsdag 3 januari 2017 @ 14:25 |
Nasr, Ericsson, Guitterez: het is allemaal pure middelmaat. En Massa moet gewoon lekker met pensioen gaan. Heeft al een paar jaar te lang bij Ferrari rondgehangen en wil nu nog een extra jaartje veldvulling spelen bij Williams? Dom dom dom. | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 14:46 |
Qua gewicht op de weegschaal? | |
opreis | dinsdag 3 januari 2017 @ 14:57 |
Guiterez is nog minder dan middelmaat. En ik ben absoluut geen fan van Massa, maar vanuit Massa snap ik de keuze om te blijven, vanuit williams dan weer niet. En ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als ericson wehrlein verslaat. | |
WheeledWarrior | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:12 |
Ik snap de keuze juist vanuit Williams wel (kent het team, veel ervaring) maar niet vanuit Massa. Wat wil hij nu nog bewijzen? Heeft een mooie carriere gehad, een schitterend afscheid in Brazilie. Op z'n best verslaat hij volgend jaar Stroll, een 18-jarige rookie, wat geen prestatie zou zijn. Want ik denk niet dat Williams ineens weer mee gaat doen met de top-drie en met wat pech worden ze naast Force India ook door McLaren en misschien zelfs wel Renault ingehaald. Tussen 2004 en 2014 liepen ze na een paar goeie jaren in de periode daarvoor (2001-2003) ook gigantisch te sukkelen bij Williams met hele matige auto's en resultaten. Massa moet gewoon lekker ergens in een andere klasse gaan racen en niet z'n carriere onnodig rekken met nog een jaartje 'making up the numbers'. | |
opreis | dinsdag 3 januari 2017 @ 15:25 |
Wat dacht je van een paar miljoen extra op zn bankrekening? Met bewijzen dat je beter bent of niets schiet je niets op. Ik verwacht Williams op P7 of P8 van de constructeurs volgend jaar, maar dat zal Massa een worst wezen als zn salaris maar betaald wordt. Wat moest Schumacher nog bewijzen toen hij terug kwam? Sommige courreurs genieten gewoon van het racen, en Massa zal het ook niet vervelend vinden. | |
Tarado | dinsdag 3 januari 2017 @ 16:58 |
Hij wilde ook niet stoppen maar kon niet door bij Williams en had dus geen keus totdat Rosberg zijn keus maakte | |
fathank | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:03 |
En misschien doettie het ook wel een beetje om Williams uit de brand te helpen. Een stukje loyaliteit in ruil voor keiharde euro's. Prima toch als beiden daar mee instemmen. Vind het geen hele rare keus. Het is alleen jammer van z'n afscheid, maar van een emotioneel momentje gaat de schoorsteen niet roken. | |
Fer | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:11 |
Heeft iemand eigenlijk Susie Wolff geopperd als vervanger voor Bottas. Heeft ook veel ervaring met Williams en in principe ook met pensioen. Btw nog geen nieuws vandaag van Mercedes. | |
Peterselieman | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:14 |
mja, die is meer bezig met gezinsuitbreiding dan racen | |
Karstman | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:18 |
ja dat wilde ik wel doen #TeamSusie maar die is geloof ik hoog zwanger of net bevallen... | |
Fer | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:23 |
Ja moeten we niet hebben, dat die baby net een trap tegen de buikwand heeft in au rouge. Als ze uberhaubt nog in het zitje past. | |
sasquatsch | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:44 |
Nieuwe rel over ophanging in de maak
| |
Fer | dinsdag 3 januari 2017 @ 17:57 |
Ferrari krijgt hun FR not interconnect systeem niet op tijd af? | |
Sinister-D- | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:16 |
Samenvatting? | |
Fir3fly | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:30 |
Same old, same old. Teams verzinnen wat om een ban te omzeilen, FIA komt er na 3 jaar achter en iedereen moet halsoverkop de auto voor 2017 ombouwen. Gaap. | |
potjecreme | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:44 |
Soms doe je iets omdat je het leuk vindt. Niet om er iets mee te bewijzen. | |
Meike26 | dinsdag 3 januari 2017 @ 20:56 |
Tenzij 1 van de teams een gaatje heeft gevonden in de regels zodat hun systeem wel legaal is.. en ergens kan je er weer vanuit gaan dat Mercedes meeste research gedaan heeft en het team is dat het ophang systeem wel kan laten zitten. | |
Geralt | woensdag 4 januari 2017 @ 00:52 |
Dat weet ik zo net nog niet. Mercedes gebruikt hun systeem heel anders dan dat Red Bull het gebruikt. Welke dan wel en welke niet legaal zou zijn is koffiedik kijken. Misschien zijn ze allebei legaal, misschien eentje wel en de ander niet en misschien omgedraaid en misschien allebei illegaal. We zien wel. Hopelijk is die van RB wel legaal natuurlijk | |
Geralt | woensdag 4 januari 2017 @ 00:56 |
En hier: http://www.motorsportmaga(...)rcedes-2017-f1-title staat verder uit de doeken gedaan hoe het precies werkt bij Mercedes en hoe het precies werkt bij Red Bull. Of nouja, precies natuurlijk niet, maar in redelijk begrijpelijke taal wat extra uitgelegd ten opzichte van de eerdere link. | |
Meike26 | woensdag 4 januari 2017 @ 07:59 |
Dit is inderdaad in wat begrijpelijker Engels.. | |
aesop | woensdag 4 januari 2017 @ 09:57 |
Waarom gaat Wehrlein eigenlijk naar Sauber? Is dat niet een stap terug tov Manor? In elk geval wel op motorisch vlak. | |
Peterselieman | woensdag 4 januari 2017 @ 10:23 |
Misschien, maar de financiële toekomst van Sauber lijkt iets beter te zijn dan die van Manor | |
motorbloempje | woensdag 4 januari 2017 @ 10:25 |
ergens denk ik dat Wehrlein niet zoveel te willen heeft, Mercedes wat teleurgesteld is in hem/niet al te veel vertrouwen heeft, en dat we maar eens moeten zien wat er in 2018 met 'm gebeurt. | |
Tarado | woensdag 4 januari 2017 @ 11:24 |
ze regelen toch een auto voor hem dus opgegeven hebben ze hem nog niet | |
Tarado | woensdag 4 januari 2017 @ 11:24 |
Wie weet wat een rancuneuze Ron Dennis nog gaat doen | |
motorbloempje | woensdag 4 januari 2017 @ 11:30 |
Dat niet, maar ik denk wel dat hij nog één kans krijgt dit seizoen. Vind persoonlijk niet zoveel mis met 'm, en denk da thij wel wat kan met een goede auto in het middenveld, maargoed, dat zullen we dan eerst moeten zien | |
Tarado | woensdag 4 januari 2017 @ 11:33 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt weet hoe goed hij wel of niet is, als hij zoals zoveel mensen zeggen geen (goede) feedback geeft waarom heeft Mercedes hem dan zoveel test kilometers laten maken op de 2017 banden. | |
motorbloempje | woensdag 4 januari 2017 @ 11:34 |
Omdat Hamilton liep te jankballen en Rosberg er geen zin meer in had? | |
sasquatsch | woensdag 4 januari 2017 @ 11:50 |
Dan hadden ze ook Ocon kunnen nemen. Probleem ligt denk ik niet in de feedback, maar in zijn (van horen zeggen) arrogante houding. Dat heeft hij blijkbaar ook te horen gekregen van FI en zou er aan werken om dat te verbeteren. http://www.planetf1.com/n(...)ut-force-india-snub/ | |
Tarado | woensdag 4 januari 2017 @ 15:14 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)stappen-not-exactly/ | |
Rossdale | donderdag 5 januari 2017 @ 09:50 |
Als je op dat plaatje ziet hoe schuin omhoog de neus loopt, dan zal de RB wel weer een flinke rijhoogte krijgen aan de achterkant | |
Peterselieman | donderdag 5 januari 2017 @ 10:09 |
Dat is wel een zekerheid ja. Hun rake is onovertroffen | |
HerrFritz | donderdag 5 januari 2017 @ 12:11 |
Bron ? | |
Karstman | donderdag 5 januari 2017 @ 12:14 |
De RB facebookpagina | |
Geralt | donderdag 5 januari 2017 @ 12:15 |
Dat is een plaatje van een oude RB hoor | |
Geralt | donderdag 5 januari 2017 @ 12:17 |
Plaatje van 22 september: Zelfde auto. Die posten echt geen plaatje van hun bolide van volgend jaar al op 22 september hoor. | |
Rossdale | donderdag 5 januari 2017 @ 12:26 |
Ah ok, dat wist ik niet. Niet alleen zelfde livery, maar ook zelfde sneakers | |
nils7 | donderdag 5 januari 2017 @ 13:14 |
De faciliteit is op de "nieuwe" foto wel wat groter hahaha. Maar waarom is het nut van een schaalmodel van tig jaar terug in die kleuren te brengen buiten display mogelijkheden natuurlijk. | |
Nattekat | donderdag 5 januari 2017 @ 22:22 |
Toekomst Silverstone onzeker http://www.itv.com/news/2(...)ially-ruinous-costs/ | |
Rossdale | vrijdag 6 januari 2017 @ 11:05 |
Manor volgend jaar er toch niet meer bij? http://www.skysports.com/(...)f-financial-collapse Duidelijk dus waarom Wehrlein bij Sauber is neergezet, anders zou hij wellicht uberhaupt geen stoeltje hebben volgend jaar. | |
Geralt | vrijdag 6 januari 2017 @ 11:21 |
Toch mooi het internet. Je kan niet zomaar iets roepen zonder dat iemand anders even de geschiedenis in duikt en je keihard met je neus op de feiten drukt en aangeeft dat je full of shit bent Ocon zal in het vervolg wel een toontje lager zingen met dit soort uitspraken denk ik | |
Fir3fly | vrijdag 6 januari 2017 @ 12:05 |
Manor is klaar. http://news.sky.com/story(...)sh-runs-out-10719424 |