Terugkeer van de sharkfin in 2017.twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:36:13#F1: Looks like 2017 cars will have same engine covers as in 2009, 2010. #AMuS: https://t.co/xMdj4gEXWi https://t.co/oIK6geJ4zT reageer retweet
quote:The reason for the return of the sails are the new rear wing regulations. The 2017 rear wing is just 80cm instead of 95 cm above the reference plane. It's also 95cm instead of 75cm wide. Because of its position the rear wing gets hit by the turbulent air from the front axle. With the current wings the turbulent air passes under the wing.
This is less of a problem for cars running with high rake angles like the Red Bull, Force India, or McLaren, than it is for a Mercedes, Renault, or Sauber, which are running with just half as much rake. This is because depending on the rake angle the turbulent air reaches the rear at a different height relative to the rear wing. With 1.9° of rake the wing sits higher above the road than with exactly one degree. This makes it easier to push the turbulences under the wing as before.
The airbox sail helps to push the turbulences away from the rear wing while cornering. We are hearing from teams that practically all teams will use this airbox variant in 2017. It will certainly be used on those cars, which don't run with as much rake as Red Bull. As everyone is aware of the issue, Red Bull tried to convince the FIA of banning the sail for aesthetic reasons during a meeting of the technical working group. This was obviously just a pretext, because in Milton Keynes they knew very well that a ban would hurt their main rival Mercedes the most.
Dat laatstequote:Op dinsdag 20 december 2016 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Terugkeer van de sharkfin in 2017.twitter:andihaupt1 twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:36:13#F1: Looks like 2017 cars will have same engine covers as in 2009, 2010. #AMuS: https://t.co/xMdj4gEXWi https://t.co/oIK6geJ4zT reageer retweet
In het artikel wordt gesteld dat de meeste teams voor deze optie zullen gaan volgend seizoen.
Samenvatting in het Engels, gejat van Reddit:
[..]
daarmee heeft ie dus geen woord gelogenquote:Op dinsdag 20 december 2016 19:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
'tot de laatste race voerde hij het kampioenschap zelfs aan'
Hij stond alleen maar eerste omdat Gasly uit de vorige race gekegeld werd. Daarvoor heeft hij geen moment het kampioenschap aangevoerd.
Ik zou hem eerder met Rosberg vergelijken, was met iets meer geluk ook kampioen geworden. Supersnel, maar rijdt al de vangrails in als Hamilton in de spiegels verschijnt.quote:Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Nee. Dat is al weer ontkent door KFC Indonesia. Daarbij schijnen Haryanto en KFC Indonesia (lees Galael) elkaar niet te mogen. Dus zie ik ze eerder Giovinazzi steunen aangezien Sean Galael niet genoeg licentiepunten heeft.quote:Op dinsdag 20 december 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Manor is toch verkocht aan de KFC eigenaar in Indonesie?
Waarom zou Haryanto dan geen kans hebben...
Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button.quote:Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Nouja als Massa in plaats van Button in die Brawn BGP001 had gezeten dan was ie ook gewoon wereldkampioen geworden hoor.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button.
Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja.quote:Op woensdag 21 december 2016 01:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button.
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 21 december 2016 11:19 schreef King_Merc het volgende:
even die reageren over die haaienvinnen die terug zouden komen, dat mag niet meer , (ivm mogelijkheid bouwen van een f-duct,
Dat was voor zn ongelukquote:Op woensdag 21 december 2016 11:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja.
omdat die wrok kan koesteren tegen bepaalde recentelijk nog concurrerende rijders? Omdat eventueel zijn laatste team waar die een zeer goede relatie mee opbouwde net dat kleine beetje kan bevoordelen?quote:Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)eet-het-niet/n/78416
Massa als steward
Waarom niet denk ik dan. Beter iemand die onlangs nog geraced heeft dan iemand die al jaren niet meer achter het stuur van een F1 wagen gezeten heeft.
Ik was net wakker; give me a break, daar denk ik zo vroeg op de ochtend toch niet aanquote:Op woensdag 21 december 2016 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
omdat die wrok kan koesteren tegen bepaalde recentelijk nog concurrerende rijders? Omdat eventueel zijn laatste team waar die een zeer goede relatie mee opbouwde net dat kleine beetje kan bevoordelen?
Wel meerdere reden die te bedenken zijn.....
Massa is definitief gebroken bij de "Alonso is faster than you".quote:
Het verschil tussen Schumacher en Massa was best wel groot. De pure snelheid die hij had heeft hij trouwens ook niet meer.quote:Op woensdag 21 december 2016 11:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja.
Dan heb jij naar een andere Massa gekeken dan ik. In 2006 was hij 3e na Schumacher en ik kan mij herinneren dat hij zeker op de zaterdag er altijd bij was. Als racer was hij inderdaad wat minder stabiel, maar vanaf pole bijna niet te kloppen.quote:Op woensdag 21 december 2016 18:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het verschil tussen Schumacher en Massa was best wel groot. De pure snelheid die hij had heeft hij trouwens ook niet meer.
Qualifyingquote:Op woensdag 21 december 2016 20:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan heb jij naar een andere Massa gekeken dan ik. In 2006 was hij 3e na Schumacher en ik kan mij herinneren dat hij zeker op de zaterdag er altijd bij was. Als racer was hij inderdaad wat minder stabiel, maar vanaf pole bijna niet te kloppen.
Jezus wat een rancunequote:La Repubblica citeert Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne: "We hebben ook een voorstel gehad om Lowe te binden, maar voor die positie hebben we al iemand. We hebben geen behoefte aan een type Ross Brawn die hier als een held alle problemen op komt lossen. Dat kunnen we heel goed zelf en dat zullen we bewijzen. Ik wil niet continu veranderingen doorvoeren aan de technische staf."
Hoeveel geld heeft zo een knaker wel niet dat ie eventjes een F1 team kan kopen voor tig miljoenquote:Op woensdag 21 december 2016 23:49 schreef zoem het volgende:
Silly season blijft maar doorgaan: Ron Dennis in the frame to takeover at Manor
Hij heeft Chinese investeerders achter zich staan. Daarmee wilde hij eerst de aandelen bij McLaren overnemen maar dat vonden die andere aandeelhouders niet goed. Dus nu richt hij zijn pijlen op een ander F1 team.quote:Op woensdag 21 december 2016 23:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoeveel geld heeft zo een knaker wel niet dat ie eventjes een F1 team kan kopen voor tig miljoen
Je zou zeggen er zijn betere manieren om je geld te stallen ergens![]()
Ik dacht al, in je uppie kan je toch helemaal geen F1 team kopen als je niet Brawn heet danquote:Op donderdag 22 december 2016 00:15 schreef sasquatsch het volgende:
Hij heeft Chinese investeerders achter zich staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |