abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2016 @ 19:22:43 #201
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_167480527
andihaupt1 twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:36:13 #F1: Looks like 2017 cars will have same engine covers as in 2009, 2010. #AMuS: https://t.co/xMdj4gEXWi https://t.co/oIK6geJ4zT reageer retweet
Terugkeer van de sharkfin in 2017. :)
In het artikel wordt gesteld dat de meeste teams voor deze optie zullen gaan volgend seizoen.

Samenvatting in het Engels, gejat van Reddit:
quote:
The reason for the return of the sails are the new rear wing regulations. The 2017 rear wing is just 80cm instead of 95 cm above the reference plane. It's also 95cm instead of 75cm wide. Because of its position the rear wing gets hit by the turbulent air from the front axle. With the current wings the turbulent air passes under the wing.
This is less of a problem for cars running with high rake angles like the Red Bull, Force India, or McLaren, than it is for a Mercedes, Renault, or Sauber, which are running with just half as much rake. This is because depending on the rake angle the turbulent air reaches the rear at a different height relative to the rear wing. With 1.9° of rake the wing sits higher above the road than with exactly one degree. This makes it easier to push the turbulences under the wing as before.
The airbox sail helps to push the turbulences away from the rear wing while cornering. We are hearing from teams that practically all teams will use this airbox variant in 2017. It will certainly be used on those cars, which don't run with as much rake as Red Bull. As everyone is aware of the issue, Red Bull tried to convince the FIA of banning the sail for aesthetic reasons during a meeting of the technical working group. This was obviously just a pretext, because in Milton Keynes they knew very well that a ban would hurt their main rival Mercedes the most.
pi_167484219
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
andihaupt1 twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 12:36:13 #F1: Looks like 2017 cars will have same engine covers as in 2009, 2010. #AMuS: https://t.co/xMdj4gEXWi https://t.co/oIK6geJ4zT reageer retweet
Terugkeer van de sharkfin in 2017. :)
In het artikel wordt gesteld dat de meeste teams voor deze optie zullen gaan volgend seizoen.

Samenvatting in het Engels, gejat van Reddit:

[..]

Dat laatste :D Dat is voor mij ook wel F1, op zoek naar regeltjes, truukjes en hier dus proberen om je directe tegenstander op 0-1 achterstand te zetten ^O^
  dinsdag 20 december 2016 @ 21:47:47 #203
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_167485757
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 december 2016 19:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

'tot de laatste race voerde hij het kampioenschap zelfs aan' :')

Hij stond alleen maar eerste omdat Gasly uit de vorige race gekegeld werd. Daarvoor heeft hij geen moment het kampioenschap aangevoerd.
daarmee heeft ie dus geen woord gelogen 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_167487318
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Ik zou hem eerder met Rosberg vergelijken, was met iets meer geluk ook kampioen geworden. Supersnel, maar rijdt al de vangrails in als Hamilton in de spiegels verschijnt.
.
pi_167490743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 12:31 schreef nils7 het volgende:

[..]

Manor is toch verkocht aan de KFC eigenaar in Indonesie?
Waarom zou Haryanto dan geen kans hebben...
Nee. Dat is al weer ontkent door KFC Indonesia. Daarbij schijnen Haryanto en KFC Indonesia (lees Galael) elkaar niet te mogen. Dus zie ik ze eerder Giovinazzi steunen aangezien Sean Galael niet genoeg licentiepunten heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_167491328
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button.
pi_167491448
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Button heeft teamgenoten die beter werden geacht bij kunnen benen, Massa is daar in de verste verte niet in geslaagd. Daarnaast heeft Massa de gave om relatief vaak betrokken te zijn bij incidenten in de beginfase van een race en is hij vrij matig bij wisselende omstandigheden. Beter dan de Magnussens en Palmers van deze wereld hoor, maar ook duidelijk minder dan iemand als Button.
Nouja als Massa in plaats van Button in die Brawn BGP001 had gezeten dan was ie ook gewoon wereldkampioen geworden hoor. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_167494421
even die reageren over die haaienvinnen die terug zouden komen, dat mag niet meer , (ivm mogelijkheid bouwen van een f-duct,

ze hebben het over hogere "ruggen", lijkt me eerder dat ze voor airboxen gaan die lijken op de McLaren MP4/22 en de RB4 (eerste versie )

pi_167494597
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 01:50 schreef wimderon het volgende:

[..]

Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja.
.
pi_167494652
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:19 schreef King_Merc het volgende:
even die reageren over die haaienvinnen die terug zouden komen, dat mag niet meer , (ivm mogelijkheid bouwen van een f-duct,
Heb je daar een bron van? :)
pi_167495148
http://www.racexpress.nl/(...)eet-het-niet/n/78416

Massa als steward :D

Waarom niet denk ik dan. Beter iemand die onlangs nog geraced heeft dan iemand die al jaren niet meer achter het stuur van een F1 wagen gezeten heeft.

Maarja, dat gaat hem niet worden natuurlijk, want hij moet rijden volgend jaar.
pi_167495194
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Massa was sneller dan Barichello en kon Schumacher matchen, Massa was sneller als Raikkonen. Kwa snelheid zat het wel goed. Maar tijdens races is Button de betere, zeker zodra het moeilijk wordt, gaat regenen of als er verdedigd moet worden. Dan staat Massa toch weleens met auto in de kreukels in de muur ja.
Dat was voor zn ongeluk
  woensdag 21 december 2016 @ 12:48:43 #213
144695 Sinister-D-
NL'er in Belgiė
pi_167496172
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:03 schreef Geralt het volgende:
http://www.racexpress.nl/(...)eet-het-niet/n/78416

Massa als steward :D

Waarom niet denk ik dan. Beter iemand die onlangs nog geraced heeft dan iemand die al jaren niet meer achter het stuur van een F1 wagen gezeten heeft.

omdat die wrok kan koesteren tegen bepaalde recentelijk nog concurrerende rijders? Omdat eventueel zijn laatste team waar die een zeer goede relatie mee opbouwde net dat kleine beetje kan bevoordelen?

Wel meerdere reden die te bedenken zijn.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_167496197
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:48 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

omdat die wrok kan koesteren tegen bepaalde recentelijk nog concurrerende rijders? Omdat eventueel zijn laatste team waar die een zeer goede relatie mee opbouwde net dat kleine beetje kan bevoordelen?

Wel meerdere reden die te bedenken zijn.....
Ik was net wakker; give me a break, daar denk ik zo vroeg op de ochtend toch niet aan }:|

Goed punt overigens :@ :D
pi_167496207
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 12:05 schreef opreis het volgende:

[..]

Dat was voor zn ongeluk
Massa is definitief gebroken bij de "Alonso is faster than you".
pi_167498669
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:35 schreef Geralt het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? :)
even zoeken , moet wel ergens te vinden zijn :)
pi_167502657
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 11:31 schreef Fer het volgende:

[..]

Het verschil tussen Schumacher en Massa was best wel groot. De pure snelheid die hij had heeft hij trouwens ook niet meer.
pi_167506072
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 18:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het verschil tussen Schumacher en Massa was best wel groot. De pure snelheid die hij had heeft hij trouwens ook niet meer.
Dan heb jij naar een andere Massa gekeken dan ik. In 2006 was hij 3e na Schumacher en ik kan mij herinneren dat hij zeker op de zaterdag er altijd bij was. Als racer was hij inderdaad wat minder stabiel, maar vanaf pole bijna niet te kloppen.

In 2014-2015 bijna hetzelfde. Kwa snelheid niet minder dan Bottas en boekte ook goede resultaten, vooral omdat de wagen op Mercedes na vrij suprieur was. In 2016 moest er echt geknokt worden en dan komt zijn snelheid minder uit de verf.
.
pi_167507594
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2016 20:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan heb jij naar een andere Massa gekeken dan ik. In 2006 was hij 3e na Schumacher en ik kan mij herinneren dat hij zeker op de zaterdag er altijd bij was. Als racer was hij inderdaad wat minder stabiel, maar vanaf pole bijna niet te kloppen.

Qualifying
3.8 vs 6.1 (average qualifying position)
14 vs 4 (teammate finishing above other where both cars completed qualifying)
0.357s (average lap-time Schumacher was faster by)

Mwah.
pi_167515732
quote:
La Repubblica citeert Ferrari-voorzitter Sergio Marchionne: "We hebben ook een voorstel gehad om Lowe te binden, maar voor die positie hebben we al iemand. We hebben geen behoefte aan een type Ross Brawn die hier als een held alle problemen op komt lossen. Dat kunnen we heel goed zelf en dat zullen we bewijzen. Ik wil niet continu veranderingen doorvoeren aan de technische staf."
Jezus wat een rancune :r

Macaroni is zeker even vergeten wat Brawn allemaal voor Ferrari gedaan heeft in het verleden :X

Hij ging eind 2006 weg bij Ferrari. De laatste titel van die rooie is van 2007.
Me dunkt dat die al dan niet gedeeltelijk ook nog aan Brawn toe te dichten is.

Wat een zakkewasser zeg, we regelen het zelf wel, want daar zijn we prima toe in staat! Ja dat zien we al 10 jaar inderdaad _O- :')

Man man man }:|
pi_167516040
Silly season blijft maar doorgaan: Ron Dennis in the frame to takeover at Manor
pi_167516303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:49 schreef zoem het volgende:
Silly season blijft maar doorgaan: Ron Dennis in the frame to takeover at Manor
Hoeveel geld heeft zo een knaker wel niet dat ie eventjes een F1 team kan kopen voor tig miljoen :X

Je zou zeggen er zijn betere manieren om je geld te stallen ergens :@ :P
pi_167516762
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:56 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoeveel geld heeft zo een knaker wel niet dat ie eventjes een F1 team kan kopen voor tig miljoen :X

Je zou zeggen er zijn betere manieren om je geld te stallen ergens :@ :P
Hij heeft Chinese investeerders achter zich staan. Daarmee wilde hij eerst de aandelen bij McLaren overnemen maar dat vonden die andere aandeelhouders niet goed. Dus nu richt hij zijn pijlen op een ander F1 team.

Hij is trouwens niet de enige kandidaat. Graeme Lowdon (voormalige eigenaar) is ook in de running met een groep Aziatische investeerders waaronder KFC Indonesia. Eerder ging al het gerucht dat zij het team gekocht hadden maar dat schijnen oriėnterende gesprekken geweest te zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_167518123
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 00:15 schreef sasquatsch het volgende:
Hij heeft Chinese investeerders achter zich staan.
Ik dacht al, in je uppie kan je toch helemaal geen F1 team kopen als je niet Brawn heet dan :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 december 2016 @ 08:54:00 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167519450
:D wel mooi dat Dennis zo terug komt als het doorgaat
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')