Alsof dat zo vanzelfsprekend is in F1. Soortgelijke dominantie komt nauwelijks voor (gelukkig), dus gebaseerd op historische cijfers vind ik het ook geen gewaagde uitspraak.quote:Op zondag 4 december 2016 20:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn ze nog gewoon voorin te vinden, maar elke race pole en zonder problemen een 1-2? Nope.
Dit was wel zijn kans geweest als ervaren 2e rijder achter lewis die het absolute topniveau mist maar prima 2e en 3e plaatsen paktquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Komt niet in aanmerking. Was bij Renault al derde keus en heeft in al die jaren de topteams niet kunnen overtuigen van zijn talent.
Niet heel duur, 119 euro voor het hele weekendquote:Op dinsdag 6 december 2016 10:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
ze zijn er al vroeg bij
http://www.sportstadion.nl/verstappen-tribune-oostenrijk-2017
Het had al in het algemene slow chat topic en Max topic gepost.quote:Op dinsdag 6 december 2016 10:54 schreef Spockjuh_ het volgende:
ze zijn er al vroeg bij
http://www.sportstadion.nl/verstappen-tribune-oostenrijk-2017
Voor tribune kaartjes is het heel weinig plus je ziet denk ik 50% van de baan.quote:Op dinsdag 6 december 2016 11:14 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet heel duur, 119 euro voor het hele weekend
quote:The track length will be 5.842 kilometres, indicating a race distance of 53 laps.
Dat wordt alvast een eerste 1 - 2 voor Mercedes met die rechte stukkenquote:Op donderdag 8 december 2016 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
De layout van de Franse GP:
[ afbeelding ]
[..]
quote:Mercedes technical chief Paddy Lowe is poised to make a shock switch to Williams next season, with multiple sources indicating that he has accepted an offer to join the Grove-based team.
On the back of three consecutive Formula 1 world championship titles, Lowe’s future at Mercedes had been the subject of speculation for months after it emerged his contract was due to run out at the end of the year.
Talks between Lowe and Mercedes motorsport boss Toto Wolff about extending his deal had been delayed until after the season, but it emerged this week that the intensity of the negotiations had ramped up after a rival team had made a serious bid to lure Lowe away.
According to sources with good knowledge of the situation, that team is Williams – which is looking to bounce back from a disappointing 2016 campaign, where it dropped to fifth place in the constructors’ championship battle.
Although there has been no official confirmation from either team on the situation, it is understood that Lowe has indicated that he will accept what Williams has to offer.
Furthermore, with his contract at Mercedes due to expire on December 31, it is possible that he will not be forced to take a lengthy period of gardening leave – meaning he could be able to switch teams for the start of 2017 season.
It is unclear exactly what Lowe’s position will be at Williams, but it has been thought for some time that its technical chief Pat Symonds has been looking to bow out of F1 after a lengthy career.
There could, as such, be a transition phase, where Symonds hands over control to Lowe so that he can retire at the end of 2017.
Lowe may, however, take on even greater team management responsibilities, as it has been clear that his motivation for the prior move from McLaren to Mercedes was to be involved in running a team.
Should the Lowe move happen, then it is almost certain that former Ferrari technical director James Allison will be drafted into Mercedes to replace him and work alongside Wolff.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:55 schreef sasquatsch het volgende:
'Paddy Lowe van Mercedes naar Williams'
[..]
Het zijn geruchten en waar rook is is vuur natuurlijk, maar ik lees verhalen dattie blijft en verhalen dattie vertrekt. Afwachten maar.quote:Uiteindelijk heeft het er alle schijn van dat Mercedes alle speculaties gaat beëindigen en Lowe's toekomst zal vastleggen met een lucratief meerjarig contract.
Dat dus. Want kom nu weer een verhaal tegen dat hij naar Ferrari gaat.quote:Op zaterdag 10 december 2016 21:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
[..]
Het zijn geruchten en waar rook is is vuur natuurlijk, maar ik lees verhalen dattie blijft en verhalen dattie vertrekt. Afwachten maar.
ik vraag me af wat Ferrari met hem zou moeten? Tenzij ze Arrivabene wippen?quote:Op zaterdag 10 december 2016 22:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat dus. Want kom nu weer een verhaal tegen dat hij naar Ferrari gaat.
http://f1insider.net/2016/12/10/reports-paddy-lowe-join-ferrari/
In dat artikel word Binotto ook aardig opgehemeld en zoals 1 van de reaguurders daaronder ook al zegt, Binotto is van de motoren afdeling, om die nu technical director te maken is ook wat te optimistischh. Als Ferrari volgend jaar zn doel weer niet haald, is het als eerst Binotto die mag vertrekken. Imo niet echt een eerlijke kans, dat je groeit in een bedrijf is goed, maar gelijk tot hoofd technische afdeling gekroond worden is niet ideaal, zeker niet in een Italiaanse heksenketel.quote:Op zondag 11 december 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me af wat Ferrari met hem zou moeten? Tenzij ze Arrivabene wippen?
Ondertussen hebben ze bij Ferrari er goed aan gedaan om Rory Byrne deels van zijn pensioen terug te halen en in te zetten als adviseur. Zulke topontwerpers kunnen net het verschil gaan maken tussen een goede auto en winnende auto. Volgens Motorsport gaan ze voor komend jaar eindelijk eens voor de agressieve route ipv de conservatieve route die duidelijk niet gewerkt heeft.
http://www.motorsport.com(...)-2017-ferrari-858502
In plaats van Allison?quote:Op zondag 11 december 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik vraag me af wat Ferrari met hem zou moeten? Tenzij ze Arrivabene wippen?
Ondertussen hebben ze bij Ferrari er goed aan gedaan om Rory Byrne deels van zijn pensioen terug te halen en in te zetten als adviseur. Zulke topontwerpers kunnen net het verschil gaan maken tussen een goede auto en winnende auto. Volgens Motorsport gaan ze voor komend jaar eindelijk eens voor de agressieve route ipv de conservatieve route die duidelijk niet gewerkt heeft.
http://www.motorsport.com(...)-2017-ferrari-858502
klopt. Ik denk ook niet dat ze bij Ferrari het lek in een keer boven hebben. En idd Binotto komt van de motorenafdeling, terwijl de problemen bij Ferrari juist bij het chassis en de aerodynamica zitten.quote:Op maandag 12 december 2016 07:43 schreef Meike26 het volgende:
[..]
In dat artikel word Binotto ook aardig opgehemeld en zoals 1 van de reaguurders daaronder ook al zegt, Binotto is van de motoren afdeling, om die nu technical director te maken is ook wat te optimistischh. Als Ferrari volgend jaar zn doel weer niet haald, is het als eerst Binotto die mag vertrekken. Imo niet echt een eerlijke kans, dat je groeit in een bedrijf is goed, maar gelijk tot hoofd technische afdeling gekroond worden is niet ideaal, zeker niet in een Italiaanse heksenketel.
Dan zie ik nog niet wat Lowe toe zou moeten voegen aan Ferrari?quote:
Daarvoor hebben ze Byrne afgestoft.quote:Op maandag 12 december 2016 11:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. Ik denk ook niet dat ze bij Ferrari het lek in een keer boven hebben. En idd Binotto komt van de motorenafdeling, terwijl de problemen bij Ferrari juist bij het chassis en de aerodynamica zitten.
Wat natuurlijk een goede keuze is.quote:Op maandag 12 december 2016 11:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor hebben ze Byrne afgestoft.
De 2104 Ferrari was ook van Byrne en Allison (En Tombazis) en scoorde dat jaar slechts twee podiumplekken en een vierde plaats in het WK.quote:Op maandag 12 december 2016 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wat natuurlijk een goede keuze is.
http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referralquote:12:49
While Valtteri Bottas is odds-on to be the next Mercedes driver, Carlos Sainz is now the third favourite for the 2017 seat. (Full odds)
And what's more, Autosport report that the Toro Rosso star, who has come through the Red Bull young driver programme, has 'emerged as a contender' to replace Nico Rosberg.
The Spaniard has a contract with Red Bull to continue with Toro Rosso in 2017, but Autosport report that 'there is the possibility of him being released from that seat, should an offer come from Mercedes.'
Sainz appears to have his route blocked at Red Bull until at least 2018 with Daniel Ricciardo and Max Verstappen signed up, but the 22-year-old has said in the past that he would welcome a big move to have a chance of becoming a world champion.
Sainz is alleen al veel eerder al genoemdquote:Op maandag 12 december 2016 21:42 schreef Sinister-D- het volgende:
Via de liveblog van Sky die zij hebben over het 2de Mercedes stoeltje:
[..]
http://www.skysports.com/(...)&utm_medium=referral
Nog even en iedereen, behalve Palmer, is genoemd
Je hebt geen vertrouwen in de RBR?quote:Op maandag 12 december 2016 21:47 schreef Geralt het volgende:
Ik mag hopen dat het Sainz niet word want dat gaat een heel jaar elke GP moeten aanhoren dat ie beter dan Max is worden.
Geen idee want afwachten. Volgens mij was word met nog een t erbij in mn vorige post.quote:Op maandag 12 december 2016 21:55 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je hebt geen vertrouwen in de RBR?
Grojean kan wat mij betreft ook wel in dat rijtje. Denk dat een hoop af gaat hangen van wiens contract het makkelijkst af te kopen is. En ik verwacht dat die van Sainz wat dat betreft het duurste is. Button lijkt me ook een betere optie dan Wehrleinquote:Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ze Perez en Hulkenberg nog proberen, maar Force India wil toch ook wel 1 ervaren rijder houden en Renault zal de Hulk ook niet zomaar afstaan, na zoveel onderhandeling.
Zou Button dan toch nog 1 jaar doorrijden? Ervaring om heel snel de auto te leren, kent de mensen, kan met Lewis omgaan. Waarom niet?
Zou ik niet slim vinden van Button als hij dat doet. Tijdens de gezamelijke periode met Hamilton bij McLaren heeft hij hem outscored qua punten, maar dat niveau heeft hij niet meer. Het laatste half jaar leek het bij Button wel een beetje op, van bijna geen verschil tussen hem en Alonso werd het opeens heel groot. Kan ook zijn dat hij er mentaal klaar mee was toen eenmaal bekend was dat hij 'tijdelijk' met pensioen zou gaan, maar toch lijkt het me voor Button geen slimme move.quote:Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ze Perez en Hulkenberg nog proberen, maar Force India wil toch ook wel 1 ervaren rijder houden en Renault zal de Hulk ook niet zomaar afstaan, na zoveel onderhandeling.
Zou Button dan toch nog 1 jaar doorrijden? Ervaring om heel snel de auto te leren, kent de mensen, kan met Lewis omgaan. Waarom niet?
Waarom niet? Hij is al wereldkampioen en kan het alleen maar afleggen tegen een meervoudig wereldkampioen en daarbij gewoon ettelijke miljoenen in zn zak steken.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:05 schreef wimderon het volgende:
maar toch lijkt het me voor Button geen slimme move.
Wehrlein komt gewoon in die auto. Waarom mensen het uberhaupt over Button hebben is mij een raadsel. Wat hij zelf vindt is niet eens relevant, Mercedes heeft totaal geen interesse.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:44 schreef Fer het volgende:
Button heeft niks te verliezen, hij was er toch al uitgestapt. Hooguit kan Mercedes concluderen dat hij over zijn top heen is, maar die zoeken toch iemand anders voor de lange termijn.
Als de rest allemaal keihard vasthoud aan hun 1e rijder en daar lijkt het steeds meer op, moeten ze wel.
Hoi Totoquote:Op dinsdag 13 december 2016 19:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wehrlein komt gewoon in die auto. Waarom mensen het uberhaupt over Button hebben is mij een raadsel. Wat hij zelf vindt is niet eens relevant, Mercedes heeft totaal geen interesse.
Omdat een jaar waar hij door Hamilton om z'n oren wordt gereden z'n eigen status zou ondermijnen. Als hij in het wereldje had willen blijven en een bak geld in z'n zak had willen steken had hij ook nog wel ergens anders terecht gekund denk ik.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij is al wereldkampioen en kan het alleen maar afleggen tegen een meervoudig wereldkampioen en daarbij gewoon ettelijke miljoenen in zn zak steken.
Waarom zou dat niet slim zijn? Ik zou het wel weten als ik hem was hoor.
Voor het geld hoeft hij het allang niet meer te doen.quote:Op dinsdag 13 december 2016 19:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom niet? Hij is al wereldkampioen en kan het alleen maar afleggen tegen een meervoudig wereldkampioen en daarbij gewoon ettelijke miljoenen in zn zak steken.
Waarom zou dat niet slim zijn? Ik zou het wel weten als ik hem was hoor.
Ik ben groot fan van Button, maar dit zie ik echt niet gebeuren.quote:Op maandag 12 december 2016 23:46 schreef Fer het volgende:
Ik denk dat ze Perez en Hulkenberg nog proberen, maar Force India wil toch ook wel 1 ervaren rijder houden en Renault zal de Hulk ook niet zomaar afstaan, na zoveel onderhandeling.
Zou Button dan toch nog 1 jaar doorrijden? Ervaring om heel snel de auto te leren, kent de mensen, kan met Lewis omgaan. Waarom niet?
heb een bedrag van $10.000.000 vraagprijs zien langskomen, maar dat wil Mercedes schijnbaar niet betalen ....quote:Op woensdag 14 december 2016 09:11 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Daarnaast denk ik dat Mercedes dan net zo lief de gok met Wehrlein neemt. Mijn geld staat nog steeds op Bottas, maar dan zullen ze flink moeten betalen wil Williams hem laten gaan
Ik heb het andersom gezien. Mercedes biedt ¤10.000.000 maar dat wordt niet door Williams geaccepteerd.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
heb een bedrag van $10.000.000 vraagprijs zien langskomen, maar dat wil Mercedes schijnbaar niet betalen ....
quote:Wolff has approached Williams with a proposal that he gives them a major reduction in their engine bill - said to be in the region of ¤10m euros (Ł8.4m); more than half the total fee - in return for releasing Bottas.
Jagonya Ayam misschien? En hierdoor een kans voor Antonio Giovinazzi om de F1 in te gaan, gezien zijn banden met deze sponsor?quote:a consortium with ties to the Asian market and several GP2 drivers seem to be the ones who are actually behind the purchase, that is understood to have been concluded yesterday at their base of operations in Banbury.
twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 15-12-2016 om 10:09:29 Interesting. L'Equipe reporting Massa in talks with Williams about a comeback. Would tick a lot of the boxes left e… https://t.co/pbI2Tdtgib reageer retweet
Dat zou betekenen dat Bottas naar Mercedes gaat? Verrassend.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:13 schreef Beach het volgende:twitter:andrewbensonf1 twitterde op donderdag 15-12-2016 om 10:09:29 Interesting. L'Equipe reporting Massa in talks with Williams about a comeback. Would tick a lot of the boxes left e… https://t.co/pbI2Tdtgib reageer retweet
Ja dat denk ik ook wel eerlijk gezegd, alleen vind ik het vreemd,dat ze dan volgens de geruchten iemand,terughalen uit zn aangekondigde pensioen ipv iemand die volgens de media met sabatical is, gemotiveerder, sneller en beter in pr is. Alhoewel ik ook Button fan ben, heeft ie een mooie carriere gehad en ben ik benieuwd wat hij voor de rest gaat doen. Wat mij erg tof lijkt is dat hij met de OS 2020 mee gaat doen in Tokyo, Triathlon natuurlijkquote:Op donderdag 15 december 2016 11:41 schreef Rossdale het volgende:
Button is al lang blij dat hij een leven naast de F1 kan gaan leiden. Die zie ik echt niet meer terugkomen als coureur hoor, wellicht in een andere rol binnen McLaren.
Massa en Button moeten lekker met pensioen blijven, die hebben hun tijd gehad. Verder is hij natuurlijk compleet kansloos om mee te doen aan de Spelen als triatleet.quote:Op donderdag 15 december 2016 14:57 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel eerlijk gezegd, alleen vind ik het vreemd,dat ze dan volgens de geruchten iemand,terughalen uit zn aangekondigde pensioen ipv iemand die volgens de media met sabatical is, gemotiveerder, sneller en beter in pr is. Alhoewel ik ook Button fan ben, heeft ie een mooie carriere gehad en ben ik benieuwd wat hij voor de rest gaat doen. Wat mij erg tof lijkt is dat hij met de OS 2020 mee gaat doen in Tokyo, Triathlon natuurlijk
Met Massa hebben ze het voordeel dat ze data tussen 2016 en voor 2017 makkelijker kunnen vergelijken. Gezien de wijziging in regels best wel handig, dus niet zo raar als het lijkt als ze dan voor Massa gaan.quote:Op donderdag 15 december 2016 11:35 schreef Meike26 het volgende:
Ook al gereageerd naar die Andrew... Ik zou het raar vinden dat ze Massa laten terug komen die echt zijn retirement heeft aangekondigd en een Button, die graag bij Williams zou eindigen waar het ook begonnen is, slechts een 'sabatical' heeft genomen? En ik denk dat ze bij McLaren er ook niet moeilijk om doen als Button, die onder contract staat bij Mc, een jaartje word verhuurt aan Williams.. data data data..
Nog steeds die fittie over die motoren van vorig jaar. Wat Horner zegt is hetzelfde wat Wolff vorig jaar zei over de motoren.quote:Insiders say the Austrian billionaire has a long-standing personal enmity towards Mercedes, and it is only just over a year since he believed he had agreed a deal to secure Mercedes engines for Red Bull, only for Wolff and Mercedes to refuse to supply them.
And Red Bull team boss Christian Horner has ruled out selling Sainz to Mercedes.
"Why would we do that?" Horner told BBC Sport. "Carlos has done a great job. He is a Red Bull driver. We have invested in him to get him into F1 and they are all on long-term contracts so it wouldn't make any sense to feed one of your main opponents with one of your assets."
Las vandaag dat Ocon naar FI ging ipv Wehrlein omdat hij daar een keer getest had en er toen "iets" is voorgevallen. Een dingetje. Wat verder niet gespecificeerd werd. En dat hij zelf denkt dat daarom Ocon nu naar FI gaat.quote:
quote:Op donderdag 15 december 2016 20:19 schreef Fer het volgende:
Denk nog even rond de tafel met Massa en als dat rond is valt alles in elkaar. Alle teams houden steeds meer vast aan een bestaande rijder en bij gebrek aan ervaren invallers (denk alleen dat Kvyat en Nasr beschikbaar zijn, en die zijn niet zo ervaren) is Massa (of Button) terughalen echt nodig.
[..]
Nog steeds die fittie over die motoren van vorig jaar. Wat Horner zegt is hetzelfde wat Wolff vorig jaar zei over de motoren.
quote:Op donderdag 15 december 2016 20:19 schreef Fer het volgende:
Denk nog even rond de tafel met Massa en als dat rond is valt alles in elkaar. Alle teams houden steeds meer vast aan een bestaande rijder en bij gebrek aan ervaren invallers (denk alleen dat Kvyat en Nasr beschikbaar zijn, en die zijn niet zo ervaren) is Massa (of Button) terughalen echt nodig.
[..]
Nog steeds die fittie over die motoren van vorig jaar. Wat Horner zegt is hetzelfde wat Wolff vorig jaar zei over de motoren.
is helemaal niet hetzelfde. motoren staan in het reglement, rijders staan niet in hetzelfde reglementquote:Op donderdag 15 december 2016 20:19 schreef Fer het volgende:
Denk nog even rond de tafel met Massa en als dat rond is valt alles in elkaar. Alle teams houden steeds meer vast aan een bestaande rijder en bij gebrek aan ervaren invallers (denk alleen dat Kvyat en Nasr beschikbaar zijn, en die zijn niet zo ervaren) is Massa (of Button) terughalen echt nodig.
[..]
Nog steeds die fittie over die motoren van vorig jaar. Wat Horner zegt is hetzelfde wat Wolff vorig jaar zei over de motoren.
dit soort taferelen krijg je dus als je werkgever je reputatie kunstmatig omhoog helpt....quote:Op donderdag 15 december 2016 23:57 schreef opreis het volgende:
Wat ik nog het meest veel zeggend vind is dat de grote mercedeshype van de afgelopen 2(?) jaar Wehrlein door achtereenvolgens force india, mercedes en williams niet goed genoeg geacht wordt.
De vraag is: gaat het deze keer wel lukken? Zoals in het artikel al wordt aangegeven zijn er altijd teams die uit eigenbelang zo'n budgetcap tegenhouden. Ik vrees dat het deze keer niet anders zal zijn.quote:Op zondag 18 december 2016 11:54 schreef sasquatsch het volgende:
Nieuwe eigenaar F1 wil budget cap.
http://www.motorsport.com(...)t-cap-report-860066/
Zelfs al zal het lukken zal toch niemand er zich aan houden.quote:Op zondag 18 december 2016 16:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De vraag is: gaat het deze keer wel lukken? Zoals in het artikel al wordt aangegeven zijn er altijd teams die uit eigenbelang zo'n budgetcap tegenhouden. Ik vrees dat het deze keer niet anders zal zijn.
Ik kan me het niet voorstellen. Is absoluut niet in het belang van teams als Ferrari, Mercedes, RB en Renault. Zodra dit ergens serieus voorgesteld wordt zullen die teams dreigen met stoppen en dan kan deze discussie weer voor een paar jaar terug de kast in.quote:Op zondag 18 december 2016 16:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De vraag is: gaat het deze keer wel lukken? Zoals in het artikel al wordt aangegeven zijn er altijd teams die uit eigenbelang zo'n budgetcap tegenhouden. Ik vrees dat het deze keer niet anders zal zijn.
Vanaf 2020 moet er weer een nieuwe Concorde Agreement worden afgesproken en het is de vraag hoever Liberty Media wil gaan.quote:Op zondag 18 december 2016 16:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
De vraag is: gaat het deze keer wel lukken? Zoals in het artikel al wordt aangegeven zijn er altijd teams die uit eigenbelang zo'n budgetcap tegenhouden. Ik vrees dat het deze keer niet anders zal zijn.
Ik vond het wel gaaf dat Kamui Kobayashi ook zijn CV op Twitter had geggooid naar het stoeltje van Mercedes. Hypothetisch gezien zou hij ook nog kandidaat kunnen zijn voor Williams, maar denk niet echt in trek bij de media, Japanners en F1 is nooit echt een goede combi geweest (helaas in het nadeel van Kamui, want hij is wel rete snel).quote:Op donderdag 15 december 2016 23:39 schreef Fer het volgende:
Dat is wat ik ook bedoel, de goeden zitten opgesloten door de teams en de eventueel beschikbare zijn gewoon minder. Ook als je bereid bent iemand los te laten (Bottas) heb je geen geschikte vervanger.
Daarom dat het pensioen opschorten van Massa helemaal niet zo gek is.
Raar eigenlijk, hadden we 2 jaar geleden nog te weinig stoelen, nu stevenen we af op te weinig rijders. Nasr en Kvyat bijna afgeschreven. Wehrlein twijfelachtig, Gasly misschien toch niet. Palmer en Ericsson die toch ook niet lang zullen blijven.
Fijn dat ie toch zijn route heeft gevonden.quote:Op maandag 19 december 2016 17:46 schreef sasquatsch het volgende:
Giovinazzi is de nieuwe reserverijder van Ferrari. En de nieuwe Ferrari wordt op 24 februari gepresenteerd.
http://en.f1i.com/news/84(...)car-launch-date.html
En te weinig ervaring met de huidige auto's.quote:Op maandag 19 december 2016 18:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vond het wel gaaf dat Kamui Kobayashi ook zijn CV op Twitter had geggooid naar het stoeltje van Mercedes. Hypothetisch gezien zou hij ook nog kandidaat kunnen zijn voor Williams, maar denk niet echt in trek bij de media, Japanners en F1 is nooit echt een goede combi geweest (helaas in het nadeel van Kamui, want hij is wel rete snel).
En wie bij Williams?quote:Op maandag 19 december 2016 19:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En te weinig ervaring met de huidige auto's.
En als Bottas naar Mercedes gaat verwacht ik Wehrlein bij Sauber en Nasr bij Manor.
Massa. Ik denk dat dat de enige reden zal zijn om Bottas te laten vertrekken. Er is geen andere geschikte vervanger.quote:
Ik weet het niet hoor.. de wagens worden volgend jaar breder, sneller in de bochten.. Massa is niet heel slecht geweest in de afgelopen twee jaar, maar heeft ook weinig meer laten zien aan de andere kant. Ik denk dat hij komend jaar in de vernieuwde F1 wagens het nog moeilijker gaat krijgen. Nou niet echt de meest fitte rijder waar ik aan denk bij alle F1 coureurs. Terughalen van Massa kan Williams denk ik een hoop punten kosten tov een jongere coureur als het om motivatie en snelheid gaat. De wil van de sponsors (met name Martini) kan ik begrijpen, maar je wil met je team toch ook weer een gooi doen naar die 4e/5e plaats. ? (Wat al erg genoeg is voor het Williams team).quote:Op maandag 19 december 2016 19:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Massa. Ik denk dat dat de enige reden zal zijn om Bottas te laten vertrekken. Er is geen andere geschikte vervanger.
Ik verwacht sowieso volgend jaar niet veel van williams. Helemaal als ze Bottas kwijt raken en Massa terugnemen. P7 of P8 zou ik niet van opkijkenquote:Op maandag 19 december 2016 19:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. de wagens worden volgend jaar breder, sneller in de bochten.. Massa is niet heel slecht geweest in de afgelopen twee jaar, maar heeft ook weinig meer laten zien aan de andere kant. Ik denk dat hij komend jaar in de vernieuwde F1 wagens het nog moeilijker gaat krijgen. Nou niet echt de meest fitte rijder waar ik aan denk bij alle F1 coureurs. Terughalen van Massa kan Williams denk ik een hoop punten kosten tov een jongere coureur als het om motivatie en snelheid gaat. De wil van de sponsors (met name Martini) kan ik begrijpen, maar je wil met je team toch ook weer een gooi doen naar die 4e/5e plaats. ? (Wat al erg genoeg is voor het Williams team).
De Williams gaat kneiterhard rechtdoor maar in de bochten is die auto niet zo goed. Die gaan het moeilijk krijgen volgend jaar denk ikquote:Op maandag 19 december 2016 19:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. de wagens worden volgend jaar breder, sneller in de bochten.. Massa is niet heel slecht geweest in de afgelopen twee jaar, maar heeft ook weinig meer laten zien aan de andere kant. Ik denk dat hij komend jaar in de vernieuwde F1 wagens het nog moeilijker gaat krijgen. Nou niet echt de meest fitte rijder waar ik aan denk bij alle F1 coureurs. Terughalen van Massa kan Williams denk ik een hoop punten kosten tov een jongere coureur als het om motivatie en snelheid gaat. De wil van de sponsors (met name Martini) kan ik begrijpen, maar je wil met je team toch ook weer een gooi doen naar die 4e/5e plaats. ? (Wat al erg genoeg is voor het Williams team).
Waarom Nasr bij Manor als hij zijn sponsorgeld verliest? Manor heeft centjes nodig. Ik zie Haryanto wel terugkomen eigenlijk en misschien een Jordan King ofzoquote:Op maandag 19 december 2016 19:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En te weinig ervaring met de huidige auto's.
En als Bottas naar Mercedes gaat verwacht ik Wehrlein bij Sauber en Nasr bij Manor.
Er zijn ca 5 gegadigden voor 3 stoeltjes. Wehrlein (waarschijnlijk Sauber), Nasr, Gutierrez, Haryanto en Maldonado.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Waarom Nasr bij Manor als hij zijn sponsorgeld verliest? Manor heeft centjes nodig. Ik zie Haryanto wel terugkomen eigenlijk en misschien een Jordan King ofzo
Volgend jaar zijn volledig nieuwe auto's dus is het afwachten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 09:42 schreef Rossdale het volgende:
[..]
De Williams gaat kneiterhard rechtdoor maar in de bochten is die auto niet zo goed. Die gaan het moeilijk krijgen volgend jaar denk ik
Als Massa terugkomt dan heeft Nasr ook Bernie niet achter zich staan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn ca 5 gegadigden voor 3 stoeltjes. Wehrlein (waarschijnlijk Sauber), Nasr, Gutierrez, Haryanto en Maldonado.
Ecclestone wil een Braziliaan in de F1, dus zal voorstander zijn van Nasr, met het oog op het vertrek van Massa na volgend jaar (in plaats van dit jaar) dus die verwacht ik wel op de grid. Dus als Wehrlein naar Sauber gaat blijft alleen Manor over. En hij heeft nog steeds sponsorgeld, alleen minder dan afgelopen jaar.
Waarschijnlijk met Gutierrez of Maldonado. Haryanto zie ik niet terugkomen want ik betwijfel of hij genoeg geld bij elkaar kan brengen. Of het moet weer voor een half seizoen zijn.
Manor is toch verkocht aan de KFC eigenaar in Indonesie?quote:Op dinsdag 20 december 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er zijn ca 5 gegadigden voor 3 stoeltjes. Wehrlein (waarschijnlijk Sauber), Nasr, Gutierrez, Haryanto en Maldonado.
Ecclestone wil een Braziliaan in de F1, dus zal voorstander zijn van Nasr, met het oog op het vertrek van Massa na volgend jaar (in plaats van dit jaar) dus die verwacht ik wel op de grid. Dus als Wehrlein naar Sauber gaat blijft alleen Manor over. En hij heeft nog steeds sponsorgeld, alleen minder dan afgelopen jaar.
Waarschijnlijk met Gutierrez of Maldonado. Haryanto zie ik niet terugkomen want ik betwijfel of hij genoeg geld bij elkaar kan brengen. Of het moet weer voor een half seizoen zijn.
http://www.autosport.com/(...)ss-agitated--ferrariquote:Sebastian Vettel must "drive with composure, be more calm, less agitated" if he wants to remain in the Ferrari Formula 1 team beyond 2017, according to Ferrari president Sergio Marchionne.
Mercedes moet dan eerst met een zakje geld met 20 meloenen naar Ferrariquote:Op dinsdag 20 december 2016 15:07 schreef Tarado het volgende:
Ferrari F1 team says Sebastian Vettel must be 'less agitated'
[..]
http://www.autosport.com/(...)ss-agitated--ferrari
Als ik Vettel was ging ik toch nog even vragen naar dat stoeltje bij Mercedes
Als Vettel zelf weg wil kan dat nog wel zakkenquote:Op dinsdag 20 december 2016 15:35 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Mercedes moet dan eerst met een zakje geld met 20 meloenen naar Ferrari
Ik schat Vettel een stuk hoger in dan Bottasquote:Op dinsdag 20 december 2016 16:08 schreef Rossdale het volgende:
Vettel en Hamilton, krijg je weer twee van die kemphaantjes in hetzelfde team
Maar dat is niet wat Mercedes voor komend jaar wil. Die willen rust in de tent, dus een duidelijk mindere coureur dan Hamilton, maar wel 1 die punten kan sprokkelen voor het constructeurskampioenschap. Wat ze niet willen is weer een kemphanen gevecht die ze punten kost.quote:Op dinsdag 20 december 2016 16:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik schat Vettel een stuk hoger in dan Bottas
ze hebben niet zo veel te willen dus als ze Vettel zouden kunnen krijgen zullen ze het niet laten maar Bottas is uiteraard een makkelijkere optiequote:Op dinsdag 20 december 2016 16:24 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat Mercedes voor komend jaar wil. Die willen rust in de tent, dus een duidelijk mindere coureur dan Hamilton, maar wel 1 die punten kan sprokkelen voor het constructeurskampioenschap. Wat ze niet willen is weer een kemphanen gevecht die ze punten kost.
twitter:WilliamsRacing twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 16:31:07 Chief Technical Officer Pat Symonds to Leave Williams. Read more here: https://t.co/G4za7Hfw1v https://t.co/6c2HELORUB reageer retweet
99,9% denk ik dat je goed zitquote:Op dinsdag 20 december 2016 16:44 schreef Rossdale het volgende:
Ah, Paddy Lowe naar Williams dus en de deal met Bottas is rond
twitter:f1fanatic_co_uk twitterde op dinsdag 20-12-2016 om 16:51:03 Reports from Brazil claim Felipe Massa signed a Williams contract yesterday, freeing up Bottas to join Mercedes:… https://t.co/Mh7L2KCcMJ reageer retweet
Allemaal jaloers dat ze zelf niet in de Williams zitten.quote:Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Verhaal gehoord dat hij op een dag voor Mercedes heeft getest en de dag er na bij Force India, waar hij schijnbaar het team wel even ging vertellen wat het plan was voor die dag. Schijnen ze bij FI niet van onder de indruk zijn geraakt.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:23 schreef Geralt het volgende:
[..]
Las vandaag dat Ocon naar FI ging ipv Wehrlein omdat hij daar een keer getest had en er toen "iets" is voorgevallen. Een dingetje. Wat verder niet gespecificeerd werd. En dat hij zelf denkt dat daarom Ocon nu naar FI gaat.
Geen idee wat dat "dingetje" of "iets" dan geweest is precies, maar ik lees overal dat het nogal een teringknaker is. Waar rook is is vuur denk ik dan altijd maar en als ie dan zelf ook nog aangeeft dat er iets is geweest waardoor hij niet naar FI kon nu dan denk ik die zien we over 2 jaar niet meer terug.
Met die nieuwe wagens met meer downforce zal Massa juist wel weer goed mee kunnen omgaan door zijn ervaring.quote:Op dinsdag 20 december 2016 17:05 schreef Geralt het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen Massa hier? Gewoon net zo een kleurloze coureur als bv een Button die verder prima zn rondjes draait zonder echt op te vallen. Gewoon puntjes pakken, niks mis mee.
Jeej, baasje dit. Hopelijk dat ze hem ergens gaan stallen dan.quote:Voor Antonio Giovinazzi krijgt een fraai jaar een prachtig einde: de vicekampioen van de GP2 Series gaat aan de slag bij Ferrari. Giovinazzi wordt de nieuwe derde coureur van Ferrari, achter vaste rijders Sebastian Vettel en Kimi Raikkonen. Dat heeft een woordvoerder van het Italiaanse team bevestigd.
De 23-jarige Giovinazzi maakte dit jaar grote indruk door als debutant tweede te worden in het GP2-kampioenschap. Tot het laatste raceweekend in Abu Dhabi voerde de Italiaan de titelstrijd zelfs aan, maar op het Yas Marina Circuit greep teamgenoot Pierre Gasly de hoofdprijs. Een jaar eerder werd Giovinazzi tweede in de Europese Formule 3, achter Felix Rosenqvist, en won hij de Masters of F3-race in Zandvoort.
Volgens Ferrari-preses Sergio Marchionne is Giovinazzi een mooie aanwinst voor zijn team. "Antonio is een zeer goede coureur en Ferrari moet klaar zijn om de jeugd een kans te geven", laat hij weten.
'tot de laatste race voerde hij het kampioenschap zelfs aan'quote:Op dinsdag 20 december 2016 19:19 schreef Funzel het volgende:
[..]
Jeej, baasje dit. Hopelijk dat ze hem ergens gaan stallen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |