dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensenquote:Op zondag 16 oktober 2016 13:41 schreef Cat22 het volgende:
Net kilometers lang achter een politiewagen gereden met waarschuwingslichten aan.
Niet de bekende blauwtjes, maar de oranje zwaailicht variant. Ook geen geluidssignalen.
Hield zich redelijk aan de snelheid, voegde netjes in een rijtje auto's in om van de snelweg af te gaan, verleende voorrang, haalde op een 80km weg niet in terwijl er ruimte was etc.
Maar waarom dan die oranje lichten!? Op de snelweg dook er al een weggebruiker met een snoekduik weer terug op de rechtbaan om de inhalende politiewagen flink de ruimte te geven. En als ik zo een lichtcircus achter me had, dan had ik hem ook snel voor laten gaan. Leek wel alsof hij eerder een transport had begeleid en de lichten was vergeten uit te doen.
Flink irritant in ieder geval.
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensen
op een 80 weg valt dat idd niet mee.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.
Dat doe ik ook wel eens maar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Wederom sluipverkeer via tankstation Scheiwijk op de A27.
Eerst over de parkeerplaats en dan richting A15 maar gewoon rechtdoor over het klaverblad voor optimale tijdwinst . Behalve in de spits want dan staat het daar net zo vol. Maar nu met die achterlijke rij voor de brug om half negen 's avonds wel handig.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eens maar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Dat kan ik mij nog voorstellen (hoewel het evengoed misbruik maken van de situatie blijft, maar dat is mijn bescheiden mening), maar dan zie je ze gewoon weer invoegen op de doorgaande rijbaan naar de Merwedebrug. En dat vind ik gewoon aso. Men hoort gewoon netjes aan te sluiten, net als iedereen die wel op de weg blijft.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eens maar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Zelfde situatie, zelfde weg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.
Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts??
Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden" nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.
WTF
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:26 schreef Debsterr het volgende:
Daglicht verlichting op auto's is toch ook verwarrend voor sommige mensen he. Heb wel 20x geseind naar de vrouw voor me, nog een keer verlichting uit en weer aan, maar nee, ze snapte er niks van. Durfde ook niet opzij te kijken toen ik naast haar reed in de hoop dat ik het zo kon duidelijk maken. Dus ja, dan rij je toch lekker verder zonder achterverlichting .
In dit soort situaties helpt het inderdaad heel erg niet.quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Dat was al zo toen de veiligheidsgordel verplicht werd. Mensen gingen automatisch harder rijden vanwege het veiligheidsgevoel. Maar de systemen van vandaag maken de mens ook nog eens lui en onwetend. We hoeven zelf niet meer te sturen, want de auto doet het toch wel voor ons. We hoeven niet meer aan de lichten te denken want er brandt toch wel verlichting...quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Eens.quote:
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eens.
Maar inhalen van langzamer verkeer moet toch echt nog altijd links.
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.
Dat petje achter je welquote:Op maandag 17 oktober 2016 13:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.
Die eigenlijk ook niet hoor. Maar hij was wat korter en sneller dan wagen+sleurhut die vooraan reed dus dan kun je alles.quote:
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:52 schreef WEST het volgende:
https://goo.gl/maps/f2xzX953v1t
Dat je 60 gaat rijden waar je 80 mag ok. Maar rij dan ook uiterst rechts zodat mensen die wel normaal willen rijden er voorbij kan.
Dat is het nog steeds. Snap best dat mensen denken dat het een 60 weg is. Maar ga dan niet midden op de weg rijden. En zeker niet als iemand je voorbij wil gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:12 schreef Light het volgende:
[..]
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |