Alkmaarquote:Op zondag 9 oktober 2016 09:10 schreef Erasmo het volgende:
Je moet je zelf soms met iedere vezel in bedwang houden om niet rechts in te halen
Nee, was inderdaad helemaal niet druk... Maar je hebt ze er tussen zitten, helaas.quote:Op zondag 9 oktober 2016 10:22 schreef Erasmo het volgende:
Ik vermoed van ook, maar zoals je ziet was het nou niet zo heel druk op de weg. Rechts inhalen doe ik niet omdat zulk volk ook wel eens zonder te kijken opeens van baan wisselt als ze realiseren dat ze al 2 kilometer op de linkerstrook rijden.
Deze was echt niet naar rechts gegaan. Regelmatig zitten ze daar al links omdat ze bij Kooimeer niet de A9 op willen.quote:Op zondag 9 oktober 2016 10:22 schreef Erasmo het volgende:
Ik vermoed van ook, maar zoals je ziet was het nou niet zo heel druk op de weg. Rechts inhalen doe ik niet omdat zulk volk ook wel eens zonder te kijken opeens van baan wisselt als ze realiseren dat ze al 2 kilometer op de linkerstrook rijden.
quote:Voor rellen, trollen, schelden en het steeds maar uitlokken van een verdediging bij degene die een irritatie post , wordt in dit topic vanaf heden niet meer gewaarschuwd, maar worden er streng notes uitgedeeld die tot een ban kunnen leiden. Kun je je niet gedragen of beheersen? Klik dan gerust dit topic weg.
Daar ga ik gewoon rechts voorbij hoorquote:Op zondag 9 oktober 2016 09:10 schreef Erasmo het volgende:
Je moet je zelf soms met iedere vezel in bedwang houden om niet rechts in te halen
Ja hiero degene die het filmde, waarom zou het geen haar beter zijn?quote:Op maandag 10 oktober 2016 08:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar ga ik gewoon rechts voorbij hoor
Overigens diegene die dit filmde is geen haar beter.
Vanmorgen weer diverse Franse auto's gezien met de bekende defecte verlichting en wederom een Clio met alleen DRL's aan in het donker![]()
Onnodig lang links rijden is op z'n minst ook een grote verkeersergernis van velenquote:Op maandag 10 oktober 2016 20:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja hiero degene die het filmde, waarom zou het geen haar beter zijn?
wat lost naar rechts gaan op aan die situatie dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onnodig lang links rijden is op z'n minst ook een grote verkeersergernis van velen
Andere weg (geen a12 maar lokale weg, alleen bestemmingsverkeer waarschijnlijk?) dus geen trajectcontrole?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef Pizzahut het volgende:
Wat ik niet zo begrijp is dat als ik bijv. de A12 rijd bij Nieuwegein, hier is trajectcontrole: 100km/h en de weg ernaast 80/km/h, dat ik 100 rij en vervolgens redelijk hard wordt ingehaald. En dan niet door 1 persoon maar meerdere auto's...
Hebben die dan niet door dat er trajectcontrole is of nemen ze die boetes maar voor lief..Lijkt mij zonde van het geld.
Zo ongeveer iedereen weet dat daar trajectcontrole is, wat tot gevolg heeft dat veel mensen 95 à 100 gaan rijden, bang voor een boete. Ik rij daar meestal 107 op de cruisecontrol. Dat is nog steeds 'veilig', maar je rijdt wel zo ongeveer iedereen voorbij. Mensen die mij dan nog met een flink snelheidsverschil inhalen... tja, die merken een tijdje later de gevolgen wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef Pizzahut het volgende:
Wat ik niet zo begrijp is dat als ik bijv. de A12 rijd bij Nieuwegein, hier is trajectcontrole: 100km/h en de weg ernaast 80/km/h, dat ik 100 rij en vervolgens redelijk hard wordt ingehaald. En dan niet door 1 persoon maar meerdere auto's...
Hebben die dan niet door dat er trajectcontrole is of nemen ze die boetes maar voor lief..Lijkt mij zonde van het geld.
Ja ik haal ook de 105/106 wel maar deze komen met 120/130 langs.. Merken de gevolgen idd welquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Zo ongeveer iedereen weet dat daar trajectcontrole is, wat tot gevolg heeft dat veel mensen 95 à 100 gaan rijden, bang voor een boete. Ik rij daar meestal 107 op de cruisecontrol. Dat is nog steeds 'veilig', maar je rijdt wel zo ongeveer iedereen voorbij. Mensen die mij dan nog met een flink snelheidsverschil inhalen... tja, die merken een tijdje later de gevolgen wel.
Als het een Nederlands kenteken is, dan is dat misschien nog het punt dat het geen trajectctontrole is of moeten ze er misschien halverwege vanaf (of werkt dat niet zo?)quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:41 schreef Pizzahut het volgende:
Wat ik niet zo begrijp is dat als ik bijv. de A12 rijd bij Nieuwegein, hier is trajectcontrole: 100km/h en de weg ernaast 80/km/h, dat ik 100 rij en vervolgens redelijk hard wordt ingehaald. En dan niet door 1 persoon maar meerdere auto's...
Hebben die dan niet door dat er trajectcontrole is of nemen ze die boetes maar voor lief..Lijkt mij zonde van het geld.
WGR / Boete voor te hard rijden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:29 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Ja ik haal ook de 105/106 wel maar deze komen met 120/130 langs.. Merken de gevolgen idd wel
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
WGR / Boete voor te hard rijden.
Nee, zo werkt dat niet. Het traject waar je 100 mag heeft geen afritten. Het deel waar je 80 mag heeft camera's bij elke op- en afrit binnen het traject.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het een Nederlands kenteken is, dan is dat misschien nog het punt dat het geen trajectctontrole is of moeten ze er misschien halverwege vanaf (of werkt dat niet zo?)
Halveert het aantal linksrijders!quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 09:25 schreef Sounddragon het volgende:
wat lost naar rechts gaan op aan die situatie dan?
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 07:54 schreef Gunner het volgende:
[..]
Onnodig lang links rijden is op z'n minst ook een grote verkeersergernis van velen
Wordt ook totaal niet duidelijk aangegevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 10:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
WGR / Boete voor te hard rijden.
Kuddevolk hèquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.
Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts??![]()
![]()
Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden"nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.
WTF
Ik woon zelf ook in noord Nederland. En dit kan je het beste gewoon accepteren. Als ze klaar zijn met de giertanks, begint de bietencampagne. En zo is er vaak elk seizoen wel iets, wat de boeren aan het doen zijn.quote:Op woensdag 5 oktober 2016 11:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik plan pech altijd zo net na de middag in inderdaad. Zodat de wegenwacht nog even rustig van zijn middageten kan genieten en ik voor de avondspits weer weg ben.
Die boeren met giertank kom je tot minstens 1 februari niet meer tegen. Die rijden de hele dag door, dus ook om 17u ja. Overstekende koeien om 17u is echt gepland, dat is namelijk tijd om te gaan melken
Het lijkt inderdaad een beetje tegenovergestelde regelgeving te zijn rondom Utrecht. Ik haal al jaren alles rechts in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.
Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts??![]()
![]()
Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden"nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.
WTF
Ik ben gisteren een paar keer rechts ingehaald en ik rijd dagelijks naar en van Utrechtquote:Op woensdag 12 oktober 2016 17:43 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Het lijkt inderdaad een beetje tegenovergestelde regelgeving te zijn rondom Utrecht. Ik haal al jaren alles rechts in.
ik bespeur heel lichtjes een soort van frustratie, kan dat?quote:Op woensdag 12 oktober 2016 21:26 schreef Jihawti het volgende:
Vanmiddag op de A50 weer een kandidaat voor Art. 5 hoor. Zwarte Citroën C2(? zo'n kleine maar niet zo'n heeeele kleine). Eerst zag ik hem herhaaldelijk gestoorde inhaalacties over rechts maken en andere mensen heel agressief opzij drukken. Hij was echt heel opgefokt en rukkerig aan het rijden waar het niet kon, want het was gewoon druk.
Uiteindelijk kwam hij achter(op) een vrachtwagen terecht. Omdat hij op een decimeter afstand reed, zag de chauffeur hiervan hem niet en begon een inhaalactie. C2 probeerde hem er desondanks links nog langs te drukken met een debiele actie, maar slaagde hier niet in.
Na de inhaalactie voelde ik hem al aankomen en nam afstand. En inderdaad: het opgefokte rotzakje ramde hem erlangs voordat de vrachtwagen goed en wel naar rechts ging en er volgde een remtest, en nog een, en nog een.
En oh ja, toen moest het klootzakje er weer af. Op de afrit zat ie nog met middelvingers te zwaaien met zijn grafkop. Lege grafkop ook, want met zo'n klein gebakje wil je echt geen kusje van een dubbele oplegger. Meteen afpakken dat rijbewijs van deze randdebiel
Ik had eerder het idee dat hij ergens gefrustreerd over was. Misschien nooit borstvoeding gehad. Je weet het niet hequote:Op donderdag 13 oktober 2016 00:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik bespeur heel lichtjes een soort van frustratie, kan dat?![]()
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?
Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Losliggende en/of zware belading.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?
Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Nog erger: de mensen die per definitie remmen voor een drempel. Al rijden ze 30: Drempel! Help! Remmen!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 06:49 schreef karr-1 het volgende:
Soms heb je wel eens van die wegen waar je 50 of 60 mag en dan hebben ze van die heuvels in de weg liggen om de zoveel meter om je af te remmen. Waarom is het dan zo dat bij elke heuvel bestelbusjes etc vol in de ankers gaan, over de heuvel heenkruipen en dan weer doorplanken naar de volgend heuvel? Dat rijd toch helemaal niet lekker?
Voor zover mij bekend zijn die wegen erop gebouwd om rustig door te rijden als je je aan de snelheid houd en dan is dat gerem elke keer nergens voor nodig.
Ik heb bovenstaande ter kennisgeving aangenomen.quote:Op woensdag 12 oktober 2016 18:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben gisteren een paar keer rechts ingehaald en ik rijd dagelijks naar en van Utrecht
Ah daarstraks ook nog een keer, op de A27. Was fun en het is hem niet gelukt om mij volledig in te halen. Ik ben op een meter van mijn voorligger gaan zitten![]()
Excuses aanvaardquote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik heb bovenstaande ter kennisgeving aangenomen.
Als jij bij je baas bekend staat als rustige rijder en je nooit geflitst wordt zal dat wel meevallen lijkt me?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben bezorger, heb een bestelbusje van de zaak, en bezorg producten in de provincie maar ook verder.
Vandaag moest ik bij een adres zijn in een volksbuurtje bij Rotterdam, maar een vrachtwagen versperde de straat, dus ik een anderen straat in, kon dat ook niet, daar waren ze de huisjes aan het isoleren en die busjes stonden ook midden op de straat, geërgerd de 3 'e zijstraat gepakt, en doorgetrokken tot 30 per uur, het is een echte volkswijk met hele kleine huisjes.
Opeens sprong er een meid van 30 de weg op, en begon mij helemaal uit de schelden, ''achterlijke mongool ik ga je baas bellen, ben je wel lekker gek? ''
Dus ik zeg, ik ben niet boven de snelheid gegaan, lette er nog speciaal op bij het optrekken.
''Geloof je het zelf debiel, je hebt geluk dat mijn man niet buiten stond die had je afgemaakt'', ze maakte vervolgens een gebaar en liep weer naar binnen.
Ik heb geprobeerd om niet te huilen omdat ik bijna bij m'n adres was, maar de tranen kwamen al tevoorschijn.... Ik zit er nog verschrikkelijk mee, ik reed echt niet boven de snelheid, echt niet..
Maar de bus is diesel, en als je snel optrekt komt het misschien over alsof ik hard reed...
Als ik boven de snelheid zat had ze een punt, maar je kan niet eens snel rijden in die straat door de drempels, dus boven de 30 is onmogelijk.
Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
Bedankt voor je antwoord.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als jij bij je baas bekend staat als rustige rijder en je nooit geflitst wordt zal dat wel meevallen lijkt me?
Wat je kunt doen is alvast je baas bellen, situatie voorleggen en zeggen "zo en zo, je kunt telefoon verwachten"
Grote kans dat deze mevrouw niet eens fatsoenlijk kan lezen en schrijven dus dan kan ze de contactgegevens van je baas ook niet achterhalen
Ik zou mij er niet te druk om maken. Even melden dat iemand vond dat je busje teveel geluid maakte en het bedrijf loopt te bedreigen, dus als ze wat horen, dat je graag haar gegevens krijgt i.v.m. bedreiging (ze bedreigde jou toch? Gewoon aangifte van doen).quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.![]()
Ik maak veel kilometers per jaar, en heb nog nooit een boete gekregen. Je hebt gelijk, ik kan het voorval wel beter even melden!
Ga ik doen dankjewel !!!
Wel eens zoiets meegemaakt inderdaad toen ik als franchisenemer autorijles gaf.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
Laat ons even weten wat je werkgever er over te zeggen had.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:48 schreef Zalmplaat010 het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.![]()
Ik maak veel kilometers per jaar, en heb nog nooit een boete gekregen. Je hebt gelijk, ik kan het voorval wel beter even melden!
Ga ik doen dankjewel !!!
Yep die zijn ook erg !!quote:Op donderdag 13 oktober 2016 10:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nog erger: de mensen die per definitie remmen voor een drempel. Al rijden ze 30: Drempel! Help! Remmen!
60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomtquote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Tip: veel stugger geveerd omdat ze grotere lasten kunnen hebben. Dus met 60 over zo'n kut drempel geeft gewoon een enorme klapper.
Je maakt niet echt vrienden als je niet de max snelheid rijdt. Je remedie is erger dan je ergernis. Het hangt een beetje af van de hoogte van de drempel maar er zijn er genoeg die je niet harder dan 30 neemt. Je gaat niet 30 rijden in 60 zone omdat er iemand achter je kan zitten die niet tegen remlichten kanquote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomt
De 20 auto's die achter je hangen en er niet voorbij kunnen....quote:
Niet altijd waarheid. Van Haps naar Cuijk binnendoor. Stuk of 5 drempels die je tegenkomt. De eerste lukt je wel 4 met beleid 45 a 50 km/u maar de laatste als je het dorp uitgaat afremmen tot een 30/35 km/u omdat ie zo kort is.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomt
Hoe wil je er voorbij als je niet de max snelheid zegt te rijden? Niet iedere wagen kan dat even hard. Ja ik zit ook niet graag achter een trekker maar die kan ook niet vliegen. Spijkers op laagwater dit. Ik kom veel tegen op de weg maar nee. Ik erger me aan de drempels maar niet aan hoe medeweggebruikers deze nemen. Ik neem ze zelf als het kan zo dwars mogelijkquote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De 20 auto's die achter je hangen en er niet voorbij kunnen....
Mijn baas is ooit gebeld dat ik iemand had gesneden met de vrachtwagen. Toevallig stond ik erbij mijn baas doodleuk dat verhaal aangehoord en gezegd als hij dat al heeft gedaan zal je dat wel verdient hebben. En ik heb geen tijd voor dit soort onzinquote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben bezorger, heb een bestelbusje van de zaak, en bezorg producten in de provincie maar ook verder.
Vandaag moest ik bij een adres zijn in een volksbuurtje bij Rotterdam, maar een vrachtwagen versperde de straat, dus ik een anderen straat in, kon dat ook niet, daar waren ze de huisjes aan het isoleren en die busjes stonden ook midden op de straat, geërgerd de 3 'e zijstraat gepakt, en doorgetrokken tot 30 per uur, het is een echte volkswijk met hele kleine huisjes.
Opeens sprong er een meid van 30 de weg op, en begon mij helemaal uit de schelden, ''achterlijke mongool ik ga je baas bellen, ben je wel lekker gek? ''
Dus ik zeg, ik ben niet boven de snelheid gegaan, lette er nog speciaal op bij het optrekken.
''Geloof je het zelf debiel, je hebt geluk dat mijn man niet buiten stond die had je afgemaakt'', ze maakte vervolgens een gebaar en liep weer naar binnen.
Ik heb geprobeerd om niet te huilen omdat ik bijna bij m'n adres was, maar de tranen kwamen al tevoorschijn.... Ik zit er nog verschrikkelijk mee, ik reed echt niet boven de snelheid, echt niet..
Maar de bus is diesel, en als je snel optrekt komt het misschien over alsof ik hard reed...
Als ik boven de snelheid zat had ze een punt, maar je kan niet eens snel rijden in die straat door de drempels, dus boven de 30 is onmogelijk.
Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
En andersom natuurlijk: medeweggebruikers die opeens met dezelfde snelheid naast je gaan rijden wanneer je ze wilt inhalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
Komt door mensen die harder gaan rijden zodra je erlangs komt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
Klapt maar es met een trekker met een zware machine in de weg over een drempel. Maak je nog minder vrienden. Sommige trekkers kunnen het wel, anderen niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je maakt niet echt vrienden als je niet de max snelheid rijdt. Je remedie is erger dan je ergernis. Het hangt een beetje af van de hoogte van de drempel maar er zijn er genoeg die je niet harder dan 30 neemt. Je gaat niet 30 rijden in 60 zone omdat er iemand achter je kan zitten die niet tegen remlichten kanWie hinder je daarmee? Magere ergernis.
Doodirritant is dat ja, als je in de auto zit. Het probleem zit hem er in dat niet alle automobilisten even goed opletten. Sinds ik dat op de harde manier heb geleerd, ben ik extra voorzichtig op T-kruisingen. En tja, soms moet er dan iemand toch wat harder remmen dan daadwerkelijk nodig was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:49 schreef Tunafish het volgende:
Net een handig momentje met een fietser. Ik rij op een T-splitsing af en moet daar linksaf. Een paar meter na de kruising ligt een fietspad, met haaientanden voor wegverkeer. Fietser kwam eraan met een soepel vaartje, we hadden al even oogcontact en alles zou mooi uitkomen als hij door zou fietsen. Ik zou gewoon netjes achter hem langs rijden en niks aan de hand. Gaat 'ie remmenIk remmen, terwijl ik in een bocht hang, stopt 'ie helemaal
![]()
Nu is er natuurlijk niks mis met wachten tot je voorrang krijgt, maar het was even een irritatie.
Klopt, ik begrijp die vent ook wel goed want hij wil natuurlijk niet het risico nemen dat ik hem omver rij als ik hem niet zie. Maar als je allebei al precies de juiste snelheid aanhoudt en het zou soepel lopen, dan is het haast zonde als er eentje remquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doodirritant is dat ja, als je in de auto zit. Het probleem zit hem er in dat niet alle automobilisten even goed opletten. Sinds ik dat op de harde manier heb geleerd, ben ik extra voorzichtig op T-kruisingen. En tja, soms moet er dan iemand toch wat harder remmen dan daadwerkelijk nodig was.
Irritator nummer 1....zowel als ik (niet) ingehaald wordt als wanneer ik er achter rij.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
die laatste is nasty idd, de andere kant op vallen ze wel mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Niet altijd waarheid. Van Haps naar Cuijk binnendoor. Stuk of 5 drempels die je tegenkomt. De eerste lukt je wel 4 met beleid 45 a 50 km/u maar de laatste als je het dorp uitgaat afremmen tot een 30/35 km/u omdat ie zo kort is.
(werkbus)
Neem je die met hogere snelheid kun je direct stoppen om de zooi achterin te controleren.
Ja hoe kan dit toch altijd? Wat ik ook vaak zie is dat mensen gaan inhalen, gas minderen, dan na het inhalen weer naar de rechterbaan gaan en opeens gas bij geven. Kunnen ze geen twee dingen tegelijk of is het iets psychologisch?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En andersom natuurlijk: medeweggebruikers die opeens met dezelfde snelheid naast je gaan rijden wanneer je ze wilt inhalen.
Ik kende ook iemand die in een file (blijkbaar) iemand boos had gemaakt terwijl hij in z'n busje zat maar die ging helemaal uitstappen en zijn deur open doen. Toen heeft hij hem een klap voor z'n bek gegeven en werd z'n baas ook gebeld. Die moest lachenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn baas is ooit gebeld dat ik iemand had gesneden met de vrachtwagen. Toevallig stond ik erbij mijn baas doodleuk dat verhaal aangehoord en gezegd als hij dat al heeft gedaan zal je dat wel verdient hebben. En ik heb geen tijd voor dit soort onzin
Zal wel iets psychologisch zijn. Het gebeurt zo vaak, zoveel mensen zullen er toch niet zijn die je willen jennen? Ik rij dan op de cc, nader zo iemand vrij snel, kom er vervolgens nauwelijks voorbij en rij er tenslotte weer snel van weg. Kennelijk is er onbewust een neiging om gelijk op te rijden met degene naast je, of zo.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja hoe kan dit toch altijd? Wat ik ook vaak zie is dat mensen gaan inhalen, gas minderen, dan na het inhalen weer naar de rechterbaan gaan en opeens gas bij geven. Kunnen ze geen twee dingen tegelijk of is het iets psychologisch?
Nou ja, de vrachtwagen kwam natuurlijk ook niet uit het niets opdoemen en met een redelijke schatting van snelheid zou je ook wel weten of diegene de vrachtwagen gaat inhalen of niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 22:27 schreef Najieto het volgende:
Op de A27 bij houten rij ik op de middelste baan om een vrachtwagen in te halen. Daar achter rijd ook nog een auto. Precies op het moment dat ik schuin naast hem rij zet hij z'n knipperlicht aan en beweegt opzij met zn auto. Ik schrok me helemaal het apezuur en schoof als reactie een baan op waar gelukkig niemand anders reed. Volgende keer ff in je spiegels kijken aub. Het was nou niet dat ik ineens uit het niets naast je kwam rijden.
dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensenquote:Op zondag 16 oktober 2016 13:41 schreef Cat22 het volgende:
Net kilometers lang achter een politiewagen gereden met waarschuwingslichten aan.
Niet de bekende blauwtjes, maar de oranje zwaailicht variant. Ook geen geluidssignalen.
Hield zich redelijk aan de snelheid, voegde netjes in een rijtje auto's in om van de snelweg af te gaan, verleende voorrang, haalde op een 80km weg niet in terwijl er ruimte was etc.
Maar waarom dan die oranje lichten!? Op de snelweg dook er al een weggebruiker met een snoekduik weer terug op de rechtbaan om de inhalende politiewagen flink de ruimte te geven. En als ik zo een lichtcircus achter me had, dan had ik hem ook snel voor laten gaan. Leek wel alsof hij eerder een transport had begeleid en de lichten was vergeten uit te doen.
Flink irritant in ieder geval.
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensen![]()
op een 80 weg valt dat idd niet mee.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.
Dat doe ik ook wel eensquote:Op zondag 16 oktober 2016 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Wederom sluipverkeer via tankstation Scheiwijk op de A27.
Eerst over de parkeerplaats en dan richting A15 maar gewoon rechtdoor over het klaverblad voor optimale tijdwinstquote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eensmaar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Dat kan ik mij nog voorstellen (hoewel het evengoed misbruik maken van de situatie blijft, maar dat is mijn bescheiden mening), maar dan zie je ze gewoon weer invoegen op de doorgaande rijbaan naar de Merwedebrug. En dat vind ik gewoon aso. Men hoort gewoon netjes aan te sluiten, net als iedereen die wel op de weg blijft.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eensmaar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Zelfde situatie, zelfde weg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.
Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts??![]()
![]()
Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden"nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.
WTF
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:26 schreef Debsterr het volgende:
Daglicht verlichting op auto's is toch ook verwarrend voor sommige mensen he. Heb wel 20x geseind naar de vrouw voor me, nog een keer verlichting uit en weer aan, maar nee, ze snapte er niks van. Durfde ook niet opzij te kijken toen ik naast haar reed in de hoop dat ik het zo kon duidelijk maken. Dus ja, dan rij je toch lekker verder zonder achterverlichting.
In dit soort situaties helpt het inderdaad heel erg niet.quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Dat was al zo toen de veiligheidsgordel verplicht werd. Mensen gingen automatisch harder rijden vanwege het veiligheidsgevoel. Maar de systemen van vandaag maken de mens ook nog eens lui en onwetend. We hoeven zelf niet meer te sturen, want de auto doet het toch wel voor ons. We hoeven niet meer aan de lichten te denken want er brandt toch wel verlichting...quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Eens.quote:
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eens.
Maar inhalen van langzamer verkeer moet toch echt nog altijd links.
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.
Dat petje achter je welquote:Op maandag 17 oktober 2016 13:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.
Die eigenlijk ook niet hoor. Maar hij was wat korter en sneller dan wagen+sleurhut die vooraan reed dus dan kun je alles.quote:
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:52 schreef WEST het volgende:
https://goo.gl/maps/f2xzX953v1t
Dat je 60 gaat rijden waar je 80 mag ok. Maar rij dan ook uiterst rechts zodat mensen die wel normaal willen rijden er voorbij kan.
Dat is het nog steeds. Snap best dat mensen denken dat het een 60 weg is. Maar ga dan niet midden op de weg rijden. En zeker niet als iemand je voorbij wil gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:12 schreef Light het volgende:
[..]
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |