60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomtquote:Op donderdag 13 oktober 2016 08:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer het zelf eens.
Tip: veel stugger geveerd omdat ze grotere lasten kunnen hebben. Dus met 60 over zo'n kut drempel geeft gewoon een enorme klapper.
Je maakt niet echt vrienden als je niet de max snelheid rijdt. Je remedie is erger dan je ergernis. Het hangt een beetje af van de hoogte van de drempel maar er zijn er genoeg die je niet harder dan 30 neemt. Je gaat niet 30 rijden in 60 zone omdat er iemand achter je kan zitten die niet tegen remlichten kanquote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomt
De 20 auto's die achter je hangen en er niet voorbij kunnen....quote:
Niet altijd waarheid. Van Haps naar Cuijk binnendoor. Stuk of 5 drempels die je tegenkomt. De eerste lukt je wel 4 met beleid 45 a 50 km/u maar de laatste als je het dorp uitgaat afremmen tot een 30/35 km/u omdat ie zo kort is.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 18:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
60 is ook de max he, als je gewoon wat rustiger rijd kun je in een keer doorrijden zonder elke keer in de ankers te moeten als er weer een drempel aankomt
Hoe wil je er voorbij als je niet de max snelheid zegt te rijden? Niet iedere wagen kan dat even hard. Ja ik zit ook niet graag achter een trekker maar die kan ook niet vliegen. Spijkers op laagwater dit. Ik kom veel tegen op de weg maar nee. Ik erger me aan de drempels maar niet aan hoe medeweggebruikers deze nemen. Ik neem ze zelf als het kan zo dwars mogelijkquote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De 20 auto's die achter je hangen en er niet voorbij kunnen....
Mijn baas is ooit gebeld dat ik iemand had gesneden met de vrachtwagen. Toevallig stond ik erbij mijn baas doodleuk dat verhaal aangehoord en gezegd als hij dat al heeft gedaan zal je dat wel verdient hebben. En ik heb geen tijd voor dit soort onzinquote:Op donderdag 13 oktober 2016 13:37 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Ik ben bezorger, heb een bestelbusje van de zaak, en bezorg producten in de provincie maar ook verder.
Vandaag moest ik bij een adres zijn in een volksbuurtje bij Rotterdam, maar een vrachtwagen versperde de straat, dus ik een anderen straat in, kon dat ook niet, daar waren ze de huisjes aan het isoleren en die busjes stonden ook midden op de straat, geërgerd de 3 'e zijstraat gepakt, en doorgetrokken tot 30 per uur, het is een echte volkswijk met hele kleine huisjes.
Opeens sprong er een meid van 30 de weg op, en begon mij helemaal uit de schelden, ''achterlijke mongool ik ga je baas bellen, ben je wel lekker gek? ''
Dus ik zeg, ik ben niet boven de snelheid gegaan, lette er nog speciaal op bij het optrekken.
''Geloof je het zelf debiel, je hebt geluk dat mijn man niet buiten stond die had je afgemaakt'', ze maakte vervolgens een gebaar en liep weer naar binnen.
Ik heb geprobeerd om niet te huilen omdat ik bijna bij m'n adres was, maar de tranen kwamen al tevoorschijn.... Ik zit er nog verschrikkelijk mee, ik reed echt niet boven de snelheid, echt niet..
Maar de bus is diesel, en als je snel optrekt komt het misschien over alsof ik hard reed...
Als ik boven de snelheid zat had ze een punt, maar je kan niet eens snel rijden in die straat door de drempels, dus boven de 30 is onmogelijk.
Vind het echt vervelend, hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt?
Ben ook bang dat ze m'n werkgever belt, terwijl ik echt niets verkeerd gedaan heb, vind het zo afschuwelijk, dat sommige mensen voor politie agent spelen, die er zelf helemaal geen verstand van hebben!!!
En andersom natuurlijk: medeweggebruikers die opeens met dezelfde snelheid naast je gaan rijden wanneer je ze wilt inhalen.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
Komt door mensen die harder gaan rijden zodra je erlangs komt.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
Klapt maar es met een trekker met een zware machine in de weg over een drempel. Maak je nog minder vrienden. Sommige trekkers kunnen het wel, anderen niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 20:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je maakt niet echt vrienden als je niet de max snelheid rijdt. Je remedie is erger dan je ergernis. Het hangt een beetje af van de hoogte van de drempel maar er zijn er genoeg die je niet harder dan 30 neemt. Je gaat niet 30 rijden in 60 zone omdat er iemand achter je kan zitten die niet tegen remlichten kanWie hinder je daarmee? Magere ergernis.
Doodirritant is dat ja, als je in de auto zit. Het probleem zit hem er in dat niet alle automobilisten even goed opletten. Sinds ik dat op de harde manier heb geleerd, ben ik extra voorzichtig op T-kruisingen. En tja, soms moet er dan iemand toch wat harder remmen dan daadwerkelijk nodig was.quote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:49 schreef Tunafish het volgende:
Net een handig momentje met een fietser. Ik rij op een T-splitsing af en moet daar linksaf. Een paar meter na de kruising ligt een fietspad, met haaientanden voor wegverkeer. Fietser kwam eraan met een soepel vaartje, we hadden al even oogcontact en alles zou mooi uitkomen als hij door zou fietsen. Ik zou gewoon netjes achter hem langs rijden en niks aan de hand. Gaat 'ie remmenIk remmen, terwijl ik in een bocht hang, stopt 'ie helemaal
![]()
Nu is er natuurlijk niks mis met wachten tot je voorrang krijgt, maar het was even een irritatie.
Klopt, ik begrijp die vent ook wel goed want hij wil natuurlijk niet het risico nemen dat ik hem omver rij als ik hem niet zie. Maar als je allebei al precies de juiste snelheid aanhoudt en het zou soepel lopen, dan is het haast zonde als er eentje remquote:Op vrijdag 14 oktober 2016 09:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doodirritant is dat ja, als je in de auto zit. Het probleem zit hem er in dat niet alle automobilisten even goed opletten. Sinds ik dat op de harde manier heb geleerd, ben ik extra voorzichtig op T-kruisingen. En tja, soms moet er dan iemand toch wat harder remmen dan daadwerkelijk nodig was.
Irritator nummer 1....zowel als ik (niet) ingehaald wordt als wanneer ik er achter rij.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Medeweggebruikers die niet helemaal inhalen, maar lekker naast je blijven hangen.
Ik snap het nut daarvan niet echt.
die laatste is nasty idd, de andere kant op vallen ze wel mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:02 schreef Charged het volgende:
[..]
Niet altijd waarheid. Van Haps naar Cuijk binnendoor. Stuk of 5 drempels die je tegenkomt. De eerste lukt je wel 4 met beleid 45 a 50 km/u maar de laatste als je het dorp uitgaat afremmen tot een 30/35 km/u omdat ie zo kort is.
(werkbus)
Neem je die met hogere snelheid kun je direct stoppen om de zooi achterin te controleren.
Ja hoe kan dit toch altijd? Wat ik ook vaak zie is dat mensen gaan inhalen, gas minderen, dan na het inhalen weer naar de rechterbaan gaan en opeens gas bij geven. Kunnen ze geen twee dingen tegelijk of is het iets psychologisch?quote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En andersom natuurlijk: medeweggebruikers die opeens met dezelfde snelheid naast je gaan rijden wanneer je ze wilt inhalen.
Ik kende ook iemand die in een file (blijkbaar) iemand boos had gemaakt terwijl hij in z'n busje zat maar die ging helemaal uitstappen en zijn deur open doen. Toen heeft hij hem een klap voor z'n bek gegeven en werd z'n baas ook gebeld. Die moest lachenquote:Op donderdag 13 oktober 2016 21:56 schreef vipergts het volgende:
[..]
Mijn baas is ooit gebeld dat ik iemand had gesneden met de vrachtwagen. Toevallig stond ik erbij mijn baas doodleuk dat verhaal aangehoord en gezegd als hij dat al heeft gedaan zal je dat wel verdient hebben. En ik heb geen tijd voor dit soort onzin
Zal wel iets psychologisch zijn. Het gebeurt zo vaak, zoveel mensen zullen er toch niet zijn die je willen jennen? Ik rij dan op de cc, nader zo iemand vrij snel, kom er vervolgens nauwelijks voorbij en rij er tenslotte weer snel van weg. Kennelijk is er onbewust een neiging om gelijk op te rijden met degene naast je, of zo.quote:Op zondag 16 oktober 2016 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja hoe kan dit toch altijd? Wat ik ook vaak zie is dat mensen gaan inhalen, gas minderen, dan na het inhalen weer naar de rechterbaan gaan en opeens gas bij geven. Kunnen ze geen twee dingen tegelijk of is het iets psychologisch?
Nou ja, de vrachtwagen kwam natuurlijk ook niet uit het niets opdoemen en met een redelijke schatting van snelheid zou je ook wel weten of diegene de vrachtwagen gaat inhalen of niet.quote:Op zaterdag 15 oktober 2016 22:27 schreef Najieto het volgende:
Op de A27 bij houten rij ik op de middelste baan om een vrachtwagen in te halen. Daar achter rijd ook nog een auto. Precies op het moment dat ik schuin naast hem rij zet hij z'n knipperlicht aan en beweegt opzij met zn auto. Ik schrok me helemaal het apezuur en schoof als reactie een baan op waar gelukkig niemand anders reed. Volgende keer ff in je spiegels kijken aub. Het was nou niet dat ik ineens uit het niets naast je kwam rijden.
dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensenquote:Op zondag 16 oktober 2016 13:41 schreef Cat22 het volgende:
Net kilometers lang achter een politiewagen gereden met waarschuwingslichten aan.
Niet de bekende blauwtjes, maar de oranje zwaailicht variant. Ook geen geluidssignalen.
Hield zich redelijk aan de snelheid, voegde netjes in een rijtje auto's in om van de snelweg af te gaan, verleende voorrang, haalde op een 80km weg niet in terwijl er ruimte was etc.
Maar waarom dan die oranje lichten!? Op de snelweg dook er al een weggebruiker met een snoekduik weer terug op de rechtbaan om de inhalende politiewagen flink de ruimte te geven. En als ik zo een lichtcircus achter me had, dan had ik hem ook snel voor laten gaan. Leek wel alsof hij eerder een transport had begeleid en de lichten was vergeten uit te doen.
Flink irritant in ieder geval.
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan ga je ernaast rijden en maak je een 'zwaailicht' gebaar, of je wijst naar zijn lichtbalk. Dan krijg je vanzelf reaktie. Geen idee of ze een indicatie hebben dat hun lichtbalk aan staat, maar die kunnen ze ook gewoon vergeten zijn uit te doen na hun laatste pech hulpje. Het zijn echt net mensen![]()
op een 80 weg valt dat idd niet mee.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Beetje lastig als je erachter rijdt. Ik ga op een 80 km weg niet inhalen om zo nodig een punt te maken. En seinen ben ik geen fan van. Ben ooit niet echt op een aardige manier staande gehouden door een agent dus ik val liever zo min mogelijk op. En de snoekduik van de automobilist die net wilde gaan inhalen toen zij eraan kwamen zou een hint moeten zijn geweest dat er 'iets' met hun auto was.
Dat doe ik ook wel eensquote:Op zondag 16 oktober 2016 14:24 schreef Ridocar het volgende:
Wederom sluipverkeer via tankstation Scheiwijk op de A27.
Eerst over de parkeerplaats en dan richting A15 maar gewoon rechtdoor over het klaverblad voor optimale tijdwinstquote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eensmaar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Dat kan ik mij nog voorstellen (hoewel het evengoed misbruik maken van de situatie blijft, maar dat is mijn bescheiden mening), maar dan zie je ze gewoon weer invoegen op de doorgaande rijbaan naar de Merwedebrug. En dat vind ik gewoon aso. Men hoort gewoon netjes aan te sluiten, net als iedereen die wel op de weg blijft.quote:Op zondag 16 oktober 2016 14:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook wel eensmaar alleen als ik daarna de A15 op moet en ik dus niet terug in hoef te voegen.
Zelfde situatie, zelfde weg.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 16:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op zich wel ja..... Zo reed ik gister van Utrecht naar Hilversum een stukje op de A27 in de spits...en het was uiteraard file.
Op een gegeven moment lost de file op en rijden we weer allemaal rond de 100. Maar.... ie-de-reen bleef links rijden....echt, serieus...ik begreep er niks van. De linkerbaan was één trein aan auto's van mensen die rond de 90 reden....en rechts (waar ik reed) was het gewoon vrij baan. En, je mag daar 120. Dus ja... ik dacht echt van, mis ik iets?? Waarom gaat werkelijk niemand naar rechts??![]()
![]()
Vervolgens heb ik met 105 (denk, ik doe het maar voorzichtig) echt zonder dollen een stuk of tien auto's rechts ingehaald. En vervolgens zag ik in mijn binnenspiegel ook niemand achter me die zoiets had van "ohja.... ik kan ook rechts gaan rijden"nee hoor.... men bleef steevast op de linkerbaan.
WTF
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:26 schreef Debsterr het volgende:
Daglicht verlichting op auto's is toch ook verwarrend voor sommige mensen he. Heb wel 20x geseind naar de vrouw voor me, nog een keer verlichting uit en weer aan, maar nee, ze snapte er niks van. Durfde ook niet opzij te kijken toen ik naast haar reed in de hoop dat ik het zo kon duidelijk maken. Dus ja, dan rij je toch lekker verder zonder achterverlichting.
In dit soort situaties helpt het inderdaad heel erg niet.quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Dat was al zo toen de veiligheidsgordel verplicht werd. Mensen gingen automatisch harder rijden vanwege het veiligheidsgevoel. Maar de systemen van vandaag maken de mens ook nog eens lui en onwetend. We hoeven zelf niet meer te sturen, want de auto doet het toch wel voor ons. We hoeven niet meer aan de lichten te denken want er brandt toch wel verlichting...quote:Op maandag 17 oktober 2016 08:41 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Er zijn mensen die beweren dat automatische systemen de verkeersveiligheid gaan verbeteren.....
Ik betwijfel dat.
Eens.quote:
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Eens.
Maar inhalen van langzamer verkeer moet toch echt nog altijd links.
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.quote:Op maandag 17 oktober 2016 13:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben het hier mee eens als de maximum snelheid 100 was. Als je niet de maximum snelheid kan rijden moet je gewoon naar rechts zodra het kan.
Dat petje achter je welquote:Op maandag 17 oktober 2016 13:05 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Maar dat kon niet. Of vrachtwagens hadden op de rem moeten vliegen.
Die eigenlijk ook niet hoor. Maar hij was wat korter en sneller dan wagen+sleurhut die vooraan reed dus dan kun je alles.quote:
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).quote:Op maandag 17 oktober 2016 17:52 schreef WEST het volgende:
https://goo.gl/maps/f2xzX953v1t
Dat je 60 gaat rijden waar je 80 mag ok. Maar rij dan ook uiterst rechts zodat mensen die wel normaal willen rijden er voorbij kan.
Dat is het nog steeds. Snap best dat mensen denken dat het een 60 weg is. Maar ga dan niet midden op de weg rijden. En zeker niet als iemand je voorbij wil gaan.quote:Op maandag 17 oktober 2016 20:12 schreef Light het volgende:
[..]
Als je mij had verteld dat dat een 60-weg was, had ik je ook geloofd. Of eerder geloofd. Maar na iets verder kijken, blijkt het wel een 80-weg te zijn (iig in 2009).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |