abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 3 augustus 2016 @ 19:29:06 #1
382129 crew  Donna
pi_164205901
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_164210356
*rammel rammel*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164210412
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:49 schreef Debsterr het volgende:
*rammel rammel*
Jup.
pi_164210514
Ik heb vandaag ovulatie testen besteld. Mijn cyclus is nog steeds niet heel regelmatig en ik wil wel eens 1 à 2 maanden testen om wat beter inzicht te krijgen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164211638
Welkom aan alle nieuwe rammelaars!!
En het is nu al bijna september, volgens mij is er een heel clubje dat ons dan gaat verlaten.

Hier ook eerst een grondige verbouwing van de woonkamer. Geen must om eerst af te hebben, maar valt toevallig samen met de termijn waarop we er ongeveer voor willen gaan. Stiekem wel blij dat we die achter de rug hebben voor er misschien een kindje komt. Wat dat betreft afleiding genoeg, maar rammel ook genoeg.
Het meest vervelende is dat ik niet weet waar ik wat werk betreft aan toe ben en daar hangt onze start wel vanaf. Het zou fijner zijn als we gewoon een moment zouden hebben van dan gaan we ervoor. Maarja er zal toch geld binnen moeten blijven komen. Hopelijk snel duidelijkheid!!
pi_164212534
Welkom nieuw rammelaars *O* ik hoop dat ik jullie snel weer mag uitzwaaien naar het volgende topic.

hier soms ook opeens twijfels of we wel goede ouders zouden zijn, of ik het wel aan kan en inderdaad of zwanger raken wel zal lukken. die twijfels heeft iedereen volgens mij wel eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pas nog met een vriendin en haar zoontje op pad geweest. dat was zo leuk, ik rammel nu echt nog harder. zelfs een oververmoeide baby kon het rammelen niet laten stoppen. O+
pi_164237324
quote:
17s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:49 schreef Debsterr het volgende:
*rammel rammel*
Zo jammer dat je dat gevoel niet uit kan zetten! Alsof je honger hebt die niet gestild kan worden.
Nieuwe rammelaars welkom!

Voor wie mijn nog niet kent:
VFT, 25, 8 bijna 9 jaar samen, het plan is om in januari voor een kindje te gaan, nu ruim een jaar gestopt met de pil, eerst maar is focussen op de verbouwing....

Van de week nog even behangen voor ik de deur uit ging, 1,5 uur gereden naar waar m'n vriend met de boot lag (hij is een week weg met vrienden) en hier naar de discotheek gegaan en door gefeest tot in de diepe uurtjes. Ik besefte dat dit misschien de laatste keer is geweest, dus ik genoot dubbel zo hard.

September is inderdaad om de hoek. Volgens mij gaan er wat dames van hier trouwen en hopelijk gauw naar Z&G :-D.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 11:41:52 #8
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_164241194
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 06:25 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Zo jammer dat je dat gevoel niet uit kan zetten! Alsof je honger hebt die niet gestild kan worden.
Nieuwe rammelaars welkom!

Voor wie mijn nog niet kent:
VFT, 25, 8 bijna 9 jaar samen, het plan is om in januari voor een kindje te gaan, nu ruim een jaar gestopt met de pil, eerst maar is focussen op de verbouwing....

Van de week nog even behangen voor ik de deur uit ging, 1,5 uur gereden naar waar m'n vriend met de boot lag (hij is een week weg met vrienden) en hier naar de discotheek gegaan en door gefeest tot in de diepe uurtjes. Ik besefte dat dit misschien de laatste keer is geweest, dus ik genoot dubbel zo hard.

September is inderdaad om de hoek. Volgens mij gaan er wat dames van hier trouwen en hopelijk gauw naar Z&G :-D.
En kraamvisite van vanmiddag gaat vast ook niet helpen O+. Ach ja, het is al biiijna september, dus ik mag niet klagen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164277249
Dit is mij laatste post hier, ik zou ook in september beginnen maar de eerste ronde word opgeschoven naar deze maand *O*

Voor iedereen die nog even moet rammel succes en de tijd vliegt zo voorbij !
Zie jullie in het wohts topic.
pi_164278081
Wat fijn aloria!! Geniet ervan en hopelijk ben je alweer weg bij WOHTS topic als ik daar verschijn!
  Moderator zaterdag 6 augustus 2016 @ 21:29:38 #11
382129 crew  Donna
pi_164280665
Succes Aloria!

Hopelijk zit je niet te lang in WOHTS!
  zondag 7 augustus 2016 @ 10:01:13 #12
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_164290975
Veel succes Aloria!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164292423
Welkom in WOHTS Aloria! En dat de meiden hier maar snel mogen volgen!
Ik lees dat veel stellen een bepaalde startdatum in gedachten hebben en er dan voor gaan, zodat het past in de planning. Toch grappig hoe het werkt. Wij hadden ook een planning (niet starten voor januari ivm afronding studie in september. Stel dat het snel raak zou zijn enz enz....), maar nu 8 maanden verder zijn we er nog meer 'klaar voor' dan toen. Geen idee wat ik hier mee wil zeggen trouwens, gewoon even delen ;)
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:27:22 #14
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_164298235
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2016 20:00 schreef Aloria het volgende:
Dit is mij laatste post hier, ik zou ook in september beginnen maar de eerste ronde word opgeschoven naar deze maand *O*

Voor iedereen die nog even moet rammel succes en de tijd vliegt zo voorbij !
Zie jullie in het wohts topic.
Joepie!!! Aloria ik wens je het allerbeste en hoop dat ik gauw met je verhalen mee kan lezen bij Z&G.

M'n vriend begon er gister ineens over dat hij wil beginnen als de keuken af is, en dat is als alles mee zit, de laatste week van september :-)
Ik moest me inhouden niet te juichen en heb heel subtiel gezegd dat ik er blij mee ben. Meneer was een weekje er op uit met vrienden en heeft er lekker over na kunnen denken.


Dikke knuffel voor iedereen
pi_164303729
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 15:27 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Joepie!!! Aloria ik wens je het allerbeste en hoop dat ik gauw met je verhalen mee kan lezen bij Z&G.

M'n vriend begon er gister ineens over dat hij wil beginnen als de keuken af is, en dat is als alles mee zit, de laatste week van september :-)
Ik moest me inhouden niet te juichen en heb heel subtiel gezegd dat ik er blij mee ben. Meneer was een weekje er op uit met vrienden en heeft er lekker over na kunnen denken.

Dikke knuffel voor iedereen
Ik hoop het ook voor je ! Het is zo spannend allemaal :@
pi_164306491
Hold your horses WOHTS, septembercrew is coming! *O* })
Dit, dat, alles.
  Moderator maandag 8 augustus 2016 @ 07:43:37 #17
382129 crew  Donna
pi_164322217
:9
  maandag 8 augustus 2016 @ 08:55:49 #18
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_164322684
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:35 schreef Peacefulll het volgende:
Welkom in WOHTS Aloria! En dat de meiden hier maar snel mogen volgen!
Ik lees dat veel stellen een bepaalde startdatum in gedachten hebben en er dan voor gaan, zodat het past in de planning. Toch grappig hoe het werkt. Wij hadden ook een planning (niet starten voor januari ivm afronding studie in september. Stel dat het snel raak zou zijn enz enz....), maar nu 8 maanden verder zijn we er nog meer 'klaar voor' dan toen. Geen idee wat ik hier mee wil zeggen trouwens, gewoon even delen ;)
Je leeft er (on)bewust toch naartoe denk ik :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164323288
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 08:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Je leeft er (on)bewust toch naartoe denk ik :).
Ja, een datum geeft natuurlijk houvast. Je weet waar je aan toe bent, zeker als je een vriend/man hebt die nog niet staat te hyperen ;) Is ook heel logisch.
pi_164323457
Hier ook, en dan stiekem wel hopen dat we eerder van start gaan.

Hier klinkt het alweer een stukje dichterbij *O*. Nog 'maar' 4 menstruaties te gaan (nog 3 tot verwijsbrief vragen :o )
pi_164359162
Weten jullie nog dat ik wacht op contractverlenging ofwel een nieuwe baan en dus op zijn vroegst in december door zou kunnen schuiven naar het volgende topic? Er heeft zich nu een heel ander scenario voor gedaan, waardoor dat misschien wel oktober kan worden en nu stuiter ik haast op en neer van het rammelen..help! :D
Ik weet alleen nog niet of vriend meegaat in het gestuiter haha :')
  Moderator dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:03:52 #22
382129 crew  Donna
pi_164359229
Ach Nolita, vast wel toch? :D

Wat leuk dat sommige al eerder 'los' kunnen gaan. Ik hoop dat mijn vriend straks ook gauw 'groen licht' geeft. *O*
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:41:29 #23
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_164543457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:01 schreef Nolita het volgende:
Weten jullie nog dat ik wacht op contractverlenging ofwel een nieuwe baan en dus op zijn vroegst in december door zou kunnen schuiven naar het volgende topic? Er heeft zich nu een heel ander scenario voor gedaan, waardoor dat misschien wel oktober kan worden en nu stuiter ik haast op en neer van het rammelen..help! :D
Ik weet alleen nog niet of vriend meegaat in het gestuiter haha :')
Aah, spannend! Wanneer weet je meer? En ach, alles vroeger dan december is winst, toch ;)?

Hier ineens het besef dat ik nog maar 1 menstruatie hoef af te wachten... wat een raar idee!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164561408
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:00 schreef Philomijn het volgende:
Hold your horses WOHTS, septembercrew is coming! *O* })
Kom maar snel, want WOHTS is bijna leeg.. O+
pi_164566772
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 20:43 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Kom maar snel, want WOHTS is bijna leeg.. O+
:@ :@ :@ :@ :@ :@

Oooohhhhhhh

:@ :@

Zucht O+

Spannend Nolita!! Go go go *O*
Dit, dat, alles.
pi_164567631
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 20:00 schreef Philomijn het volgende:
Hold your horses WOHTS, septembercrew is coming! *O* })
Even een update! Heb lang niks gepost, het was een hectische tijd. Mijn vriend heeft zijn hbo studie behaald en gaat niet meer verder studeren. Hij heeft een baan aangeboden gekregen waarbij we makkelijk een hypotheek kunnen betalen. Deze week komt er een makelaar langs en dan wordt ons appartement te koop gezet. Mijn vriend wil pas beginnen als het huis verkocht is. Waarschijnlijk gaat dit wel gebeuren binnen een maand! Ik ben dus nu bezig met hopelijk mijn laatste strip pil!
Ik denk dat als alles goed gaat in ook in de septembercrew zit:)
pi_164568327
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:27 schreef Memoru het volgende:

[..]

Even een update! Heb lang niks gepost, het was een hectische tijd. Mijn vriend heeft zijn hbo studie behaald en gaat niet meer verder studeren. Hij heeft een baan aangeboden gekregen waarbij we makkelijk een hypotheek kunnen betalen. Deze week komt er een makelaar langs en dan wordt ons appartement te koop gezet. Mijn vriend wil pas beginnen als het huis verkocht is. Waarschijnlijk gaat dit wel gebeuren binnen een maand! Ik ben dus nu bezig met hopelijk mijn laatste strip pil!
Ik denk dat als alles goed gaat in ook in de septembercrew zit:)
Yaay goed nieuws! Hebben jullie al een nieuw huis op het oog?
pi_164576883
Gefeliciteerd!!!
ik hoop je gauw uit te kunnen zwaaien samen met de andere september ladies :-)

Voor de rammelaars:
Gisteren heb ik de aflevering van de reken kamer terug gekeken: wat kost een baby. Ze kwamen uit op ¤5100 (ongeveer). Baby kamer alles inclusief
Ik neem aan dat nieuwe ouders een hoop spullen krijgen zoals ledikantje, kinderwagen en dergelijke. M'n vriend kon gister niet op het woord kinderwagen komen en zei kruiwagen. Ik lag gevouwen 😁.

Dikke knuffel voor de lieve rammelaars
  dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:00:43 #29
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_164578305
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 22:27 schreef Memoru het volgende:

[..]

Ik denk dat als alles goed gaat in ook in de septembercrew zit:)
Gezellig :)! Wat een goed nieuws allemaal!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 10:03:20 #30
382129 crew  Donna
pi_164578355
Ik zal in een latere crew zitten, maar met alle zwangeren en babies om me heen heb ik genoeg om me mee bezig t houden. Geduld is een schone zaak :P
pi_164601214
Ik heb nog 2 pilstrips en voorzichtig gevraagd aan m'n vriend of ik nieuwe moest halen. Antwoord was twijfelachtig nee O+

Merk dat we beiden het nogal spannend vinden om definitief te zeggen dat we ervoor gaan..
Shine bright like a diamond.
pi_164602358
Poeh, wat ben ik jaloers op de septembercrew.....

Ik kan echt niet meer wachten :')
pi_164603087
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2016 08:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Aah, spannend! Wanneer weet je meer? En ach, alles vroeger dan december is winst, toch ;)?

Hier ineens het besef dat ik nog maar 1 menstruatie hoef af te wachten... wat een raar idee!
Binnen nu en 1 maand zou ik zekerheid moeten hebben. Spannend!

En wow nog maar 1 menstruatie. Kan me voorstellen dat dat een raar idee is. Ik moet ook even schakelen dat het mss al een stuk eerder kan hier.

Zo spannend voor alle septemberdames hier!! Nog maar een halve maand te gaan en dan is het al september!
pi_164613383
Ergens kan ik me ook totaal niet voorstellen dat ik ga verhuizen naar WOHTS. Wij een kind maken? Ik ben nog 21 ofzo? :+ Vriend (bijna man ^)) rammelt ook volgens mij. Had gisteren de kat als baby vast en zei: over een jaar ligt er misschien wel een echte baby in mijn armen. O+ (Wij, ouders? Wij?!) haha! Ergens zou ik ook wel even een jaar willen aanrommelen zonder eisprong in de gaten te houden enzo. Maar ja, daar heb ik vast niet het geduld voor.

Spannend Nolita!! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Loj! Gaan jullie voor een derde? O+
Dit, dat, alles.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 08:27:04 #35
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164613394
Spannend septemberdames! Twee jaar geleden stopte ik op 1 september met a/c, en wat een leuk nieuws hadden we met kerst te vertellen! O+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164613413
Oh O+ Per-fect O+ Ik heb dat zelfs al eens gezegd, dat het me zo leuk lijkt om met kerst aan de familie te vertellen dat...

Overigens nog wel tegen vriend gezegd dat het gemiddeld een jaar duurt. Maar een mens mag dromen he...

Hoe gaat het nu met jou Mariposas?
Dit, dat, alles.
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 08:35:52 #37
382129 crew  Donna
pi_164613450
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:30 schreef Philomijn het volgende:
Oh O+ Per-fect O+ Ik heb dat zelfs al eens gezegd, dat het me zo leuk lijkt om met kerst aan de familie te vertellen dat...

Overigens nog wel tegen vriend gezegd dat het gemiddeld een jaar duurt. Maar een mens mag dromen he...

Hoe gaat het nu met jou Mariposas?
Haha dat lijkt mij ook zo super leuk! Maarja dan moet je wel veel geluk hebben :P
pi_164613488
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:30 schreef Philomijn het volgende:
Oh O+ Per-fect O+ Ik heb dat zelfs al eens gezegd, dat het me zo leuk lijkt om met kerst aan de familie te vertellen dat...

Overigens nog wel tegen vriend gezegd dat het gemiddeld een jaar duurt. Maar een mens mag dromen he...

Hoe gaat het nu met jou Mariposas?
Ik hoop stiekem op een verjaardag zonder alcohol (oftewel, kerst zonder alcohol :+)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 augustus 2016 @ 08:51:12 #39
269689 crew  Viv
pi_164613554
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:30 schreef Philomijn het volgende:
Overigens nog wel tegen vriend gezegd dat het gemiddeld een jaar duurt.
Maar dat klopt niet hoor. Even uit mijn hoofd: na 6 maanden is 70% zwanger, na 12 maanden 80% en na 24 maanden 90%.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 09:30:45 #40
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164614056
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:30 schreef Philomijn het volgende:

Hoe gaat het nu met jou Mariposas?
Nog hetzelfde, maar het staat voorlopig even geparkeerd. Wachten op betere tijden. :)

[ Bericht 12% gewijzigd door Mariposas op 17-08-2016 09:44:28 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164616906
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:51 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Maar dat klopt niet hoor. Even uit mijn hoofd: na 6 maanden is 70% zwanger, na 12 maanden 80% en na 24 maanden 90%.
Aha. Hmm. Waar komt dat magische jaar dan vandaan?

Dat klinkt berustend Mariposas. Ik hoop dat die betere tijden gaan komen voor jou!
Dit, dat, alles.
  Moderator woensdag 17 augustus 2016 @ 12:55:05 #42
382129 crew  Donna
pi_164617729
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:09 schreef Philomijn het volgende:

[..]

Aha. Hmm. Waar komt dat magische jaar dan vandaan?

Dat klinkt berustend Mariposas. Ik hoop dat die betere tijden gaan komen voor jou!
Na een jaar proberen 'mag' je geloof ik naar de huisarts.
pi_164617991
Zo, kom ik ff weer om de hoek kijken. Hier werktechnisch een en ander aan het gebeuren, maar met enig duimen kan ik ook bij de september crew... ik durf er nog niet te hard op te hopen ;P
  woensdag 17 augustus 2016 @ 13:10:01 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_164618004
Misschien is het gemiddelde inderdaad 1 jaar als 70% binnen een half jaar zwanger is en 100% 99% binnen 5 jaar. Maar dat is een redelijk onzinnig gemiddelde ;)
disclaimer
pi_164618990
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 08:24 schreef Philomijn het volgende:
Ergens kan ik me ook totaal niet voorstellen dat ik ga verhuizen naar WOHTS. Wij een kind maken? Ik ben nog 21 ofzo? :+ Vriend (bijna man ^)) rammelt ook volgens mij. Had gisteren de kat als baby vast en zei: over een jaar ligt er misschien wel een echte baby in mijn armen. O+ (Wij, ouders? Wij?!) haha! Ergens zou ik ook wel even een jaar willen aanrommelen zonder eisprong in de gaten te houden enzo. Maar ja, daar heb ik vast niet het geduld voor.

Spannend Nolita!! Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.

Loj! Gaan jullie voor een derde? O+
Lol, dat idee heb ik soms ook, HOE DAN?! EEN BABY, WAAR DAN?! Maar dan mag ik weer ergens op kraamvisite of hoor ik iets van zwangere vriendinnen en dan denk ik "jaaaaaa kom maar op *O*"
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164620653
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 10:03 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zal in een latere crew zitten,
Latere crew is ook leuk :). In onze vriendengroep is de eerste eind dit jaar uitgerekend, andere stellen zijn er ook nog niet echt mee bezig. We zitten allemaal een beetje in de fase van verhuizen/samenwonen etc nu, dat is wel leuk.

En mn vriend heeft ook al een paar keer 'ergens volgend jaar' laten vallen. Volgend jaar is over 4,5 maand toch? :P
pi_164701821
Wat fijn om leuk nieuws te lezen dames! Ik gun het jullie zo :-)
Binnenkort bij een zwangere ex collega op bezoek, nu al zin in. Nog even bijkletsen voor de baby komt en dan hopelijk gauw babyknuffelen. <3
pi_164707144
Ik vind het maar lastig om mee te schrijven en op iedereen te reageren. Maar lees (lurk) nog steeds trouw mee in OUD.

Voor alle septemberdames: bijnaaaa! *O*
En succes voor de dames die nog even geduld moeten hebben :*

Herinneren jullie nog die UnsolvedMysteries die in haar laatste post nog zei dat haar vriend er over nadacht er gewoon vast voor te gaan, maar ze besloten dat speciale moment tot na de bruiloft in september te bewaren?
Nou, die dag erna werd dat besluit alweer van tafel geveegd :+ dus eigenlijk zijn we stiekem al een beetje begonnen met WOHTS'en :o

Maar vind het nog veel te spannend om al door te schuiven naar het WOHTS topic hoor! :X
pi_164707358
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 14:04 schreef UnsolvedMysteries het volgende:
Ik vind het maar lastig om mee te schrijven en op iedereen te reageren. Maar lees (lurk) nog steeds trouw mee in OUD.

Voor alle septemberdames: bijnaaaa! *O*
En succes voor de dames die nog even geduld moeten hebben :*

Herinneren jullie nog die UnsolvedMysteries die in haar laatste post nog zei dat haar vriend er over nadacht er gewoon vast voor te gaan, maar ze besloten dat speciale moment tot na de bruiloft in september te bewaren?
Nou, die dag erna werd dat besluit alweer van tafel geveegd :+ dus eigenlijk zijn we stiekem al een beetje begonnen met WOHTS'en :o

Maar vind het nog veel te spannend om al door te schuiven naar het WOHTS topic hoor! :X
Waaaaah, spannend!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164782866
@ Peacefulll We hebben mooie huizen gezien! Maar zolang we dit huis nog niet verkocht hebben gaan we nog nog niks kopen.

Als het inderdaad allemaal goed gaat kunnen we het met kerst vertellen:) Echofoto onder de kerstboom ofzo haha.
Echt spannend! Ik heb zo'n 3 jaar gerammeld en nu is het eindelijk bijna voorbij!

Niemand in mijn vriendenkring heeft nog een kindje. Ook al mijn nichtjes en neven nog niet. Dus ik ga ook mijn oma en opa overgrootouders maken ( als alles goed gaat natuurlijk).
pi_164827686
Nou, daar is 'ie hoor, de "laatste" menstruatie. Wat een raar idee!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164828918
Spannend over een aantal dagen Debsterr!!
pi_164835243
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 23:07 schreef Nolita het volgende:
Spannend over een aantal dagen Debsterr!!
Extra irritant nu dat ik altijd zo'n 9 dagen ongesteld ben :').
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164836643
Ach, die laatste 9 dagen overleef je na al dat wachten ook nog wel! En je nieuwe cyclus begint op dag 1 van je ongesteldheid, dus eigenlijk ben je zelfs al begonnen nu *O*

Hier nog 2 weken wachten! Maar daarna gaan we de eerste twee maanden ook nog rustig aan doen met alleen kans op een lucky shot. Vanaf eind oktober gaan we er echt voor.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_164840453
quote:
17s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 22:33 schreef Debsterr het volgende:
Nou, daar is 'ie hoor, de "laatste" menstruatie. Wat een raar idee!
Super Spannend!! Hopelijk gaat alles snel:)

Na zo'n 13 jaar pilgebruik is het einde hier ook inzicht:). Ik ben erg benieuwd hoe dat zal gaan. 13 geleden aan de pil gegaan omdat ik zulke heftige menstruaties had.(Vaak doorlekken, veel bloed verlies). Dus benieuwd of dat na zolang nog steeds zo is.

Was jullie menstruatie "pilloos" heel anders dan met pil?
  Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 13:25:16 #56
382129 crew  Donna
pi_164840587
Ja Memoru, heel anders.

Als puber ging ik aan de pil omdat ik enorm veel bloedverlies had, lekte soms 30 minuten na het wisselen alweer enorm door. Met de pil had ik in de laatste jaren nog amper bloedverlies, soms zelfs helemaal niks en gebruikte ik alleen een dun inlegkruisje voor de zekerheid.

Nu na het stoppen met de pil is m`n menstruatie gewoon normaal denk ik. Ik heb nog steeds wel veel bloedverlies, maar lek niet zo snel meer door. Al denk ik dat je er als volwassen vrouw ook beter mee kunt dealen ofzo. Ik heb wel meer buikpijn nu dan toen ik puber was.
pi_164842783
Donna! *O* Kom je eens snel melden in WOHTS ;)
pi_164843754
Mijn menstruatie is volgens mij niet veel anders dan pre-pil, al ben ik er sowieso al een tijd vanaf. Ben vroeger aan de pil gegaan vanwege de lange menstruatie duur, dat is niet gewijzigd, heb wel het idee dat mijn cyclus vroeger iets korter was, nu gemiddeld zo'n 31 dagen.

Oh ja, wel wat sneller last van krampen.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164844484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:54 schreef Peacefulll het volgende:
Donna! *O* Kom je eens snel melden in WOHTS ;)
Duh, Debster bedoelde ik... maar je hebt je al gemeld zag ik. ;)
pi_164845241
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 16:25 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Duh, Debster bedoelde ik... maar je hebt je al gemeld zag ik. ;)
Haha inderdaad, daar gaan we :D
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_164850717
Toen ik nog een puber was bloedde ik meer dan nu. Moest vaker een tampon in doen dan nu. Toen ik studeerde en twee jaar van de pil af was.... #wijntjeteveelweetnietmeer

En nu twee keer een normale menstruatie gehad en niet enorm veel buikpijn of bloed. Dus eigenlijk is het minder dan vroeger. Ben nu alweer drie dagen over tijd, maar ja, mijn vorige cyclus duurde 65 dagen.

Doeiiiii Debster, ik kom achter je aan!! *O* (over drie weken, bi-zar)
Dit, dat, alles.
  Moderator donderdag 25 augustus 2016 @ 21:10:07 #62
382129 crew  Donna
pi_164850877
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:54 schreef Peacefulll het volgende:
Donna! *O* Kom je eens snel melden in WOHTS ;)
Haha Debsterr idd! Ik kom later, hopelijk november/december!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 25 augustus 2016 @ 22:47:21 #63
269689 crew  Viv
pi_164854229
Wat tof dat het einde van het rammelen nu écht in zicht is voor veel van jullie! *O*
pi_164855783
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 13:20 schreef Memoru het volgende:

[..]

Was jullie menstruatie "pilloos" heel anders dan met pil?
Met pil is het niet eens een menstruatie.
pi_164860306
Heel spannend Deb! Hopen dat je gauw zwanger mag worden.
Doei Philomijn!
Wie mogen we nog meer uitzwaaien?
  donderdag 1 september 2016 @ 17:28:00 #66
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_165014182
Ben ik hier op de goede plaats? Voel me even intens kut. Misselijk, als het ware. Collega's zitten onderling hun kinderwens te bespreken. Het huilen staat me nader dan het lachen. Ben de enige (hetero) single in mijn vriendenkring. Daten vind ik doodeng. Het gaat toch altijd mis.

Zit al drie kwartier jankend in een hoekje van mijn kantoor omdat ik niet huilend op de fiets wil.

[ Bericht 10% gewijzigd door Andromache op 01-09-2016 18:05:18 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_165015931
Andro :*
  vrijdag 2 september 2016 @ 19:03:26 #68
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_165040924
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:28 schreef Andromache het volgende:
Ben ik hier op de goede plaats? Voel me even intens kut. Misselijk, als het ware. Collega's zitten onderling hun kinderwens te bespreken. Het huilen staat me nader dan het lachen. Ben de enige (hetero) single in mijn vriendenkring. Daten vind ik doodeng. Het gaat toch altijd mis.

Zit al drie kwartier jankend in een hoekje van mijn kantoor omdat ik niet huilend op de fiets wil.
Hee, wat rot, hopelijk ben je allang thuis met een wijntje op de bank ofzo.
Wil je toch wat doen met je kinderwens, ondanks je single zijn? Je bent de eerste niet hoor... :*
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_165052179
Andro :* daten is ook onwijs stom. Hoe vaak ik dates heb gehad die op niks uit zijn gelopen, ik weet het niet meer hoeveel het er waren. Maar toen was hij er ineens O+. Ik hoop voor jou dat er binnenkort ook zo'n fantastisch leuk exemplaar opduikt :*
pi_165054409
Ah Andromache :* Soms kan dat je echt aanvliegen. Ik snap je "het wordt toch niets", maar houd vol, er zit er wel één voor je tussen!
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 3 september 2016 @ 18:17:29 #71
269689 crew  Viv
pi_165060839
En zo niet: dan zijn er nog steeds mogelijkheden. :) Mijn alleenstaande nichtje is op haar 40ste bevallen van een tweeling na een lang traject met donorsperma.
pi_165163230
Kunnen we inmiddels al wat septemberdames officieel uitzwaaien? :W

Andro: hopelijk voel je je weer wat prettiger bij de hele situatie, kan me voorstellen dat het lastig is als de wens er is.

Ik voel me gefaald vandaag. Vol overtuiging naar de drogist in de buurt van mijn werk (zonder bekenden) voor foliumzuur. Hoppa in het mandje doen en afrekenen, klaar. Staan de zwangerschapsvitamines achter de balie en er om vragen vond ik dan weer te spannend.. :@. Dat mensen dan weten dat je ervoor gaat lijkt me raar. Dus teleurgesteld in mezelf weer weg en nu maar lekker veilig via internet bestellen. O-)
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik merk dat vriend en ik het beiden wel spannend vinden allemaal, maar tijdens de seks ook wel heel fijn (doen altijd even zonder condoom) en het wordt steeds lastiger om daarvoor te onderbreken. Als mijn vriend erin mee durft te gaan is dit de laatste ronde met condooms. Volgens de app net mijn eisprong gehad en de volgende zal rond 2 oktober zijn, hopelijk onze eerste ronde. Spannend allemaal na megalang rammelen, lees hier al sinds mijn 17de ofzo mee :X
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 8 september 2016 @ 06:45:53 #73
269689 crew  Viv
pi_165167416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef Nolita het volgende:
Staan de zwangerschapsvitamines achter de balie en er om vragen vond ik dan weer te spannend.. :@. Dat mensen dan weten dat je ervoor gaat lijkt me raar. Dus teleurgesteld in mezelf weer weg en nu maar lekker veilig via internet bestellen. O-)
Hoe hebben jullie dat ervaren?
Ik begon alvast in augustus met de vitamines terwijl de pil er op zijn vroegst begin oktober uit zou gaan, dus toen ik vitamines ging kopen gingen we er nog niet echt voor, misschien dat ik het daarom niet spannend vond. Wel leuk juist: het eerste stapje richting WOHTSen! :)
quote:
Spannend allemaal na megalang rammelen, lees hier al sinds mijn 17de ofzo mee :X
Ja, jij bent echt een OUD-gediende hier! :D
pi_165167444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef Nolita het volgende:
Ik voel me gefaald vandaag. Vol overtuiging naar de drogist in de buurt van mijn werk (zonder bekenden) voor foliumzuur. Hoppa in het mandje doen en afrekenen, klaar. Staan de zwangerschapsvitamines achter de balie en er om vragen vond ik dan weer te spannend.. :@. Dat mensen dan weten dat je ervoor gaat lijkt me raar. Dus teleurgesteld in mezelf weer weg en nu maar lekker veilig via internet bestellen. O-)
Hoe hebben jullie dat ervaren?
Folaat gebruiken *). Dat is toch altijd beter te halen op internet.

Oké slechte reden :'). Maar ik haal toch alle supplementen via internet; meer keuze in kwaliteit etc.
pi_165167700
Herkenbaar Nolita, ik lurk ook al een aantal jaar mee, sinds in elk geval 2008 (ook 17) pas dit jaar heb ik me geregistreerd. Het Z&G topic volg ik ook al een aantal jaren.

Andro, dikke knuffel!

E. heeft mij een week geleden op vakantie ten huwelijk gevraagd :-) en we trouwen in mei, dit heeft als het goed is geen invloed op de baby plannen van januari.
pi_165168003
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef Nolita het volgende:
Kunnen we inmiddels al wat septemberdames officieel uitzwaaien? :W

Andro: hopelijk voel je je weer wat prettiger bij de hele situatie, kan me voorstellen dat het lastig is als de wens er is.

Ik voel me gefaald vandaag. Vol overtuiging naar de drogist in de buurt van mijn werk (zonder bekenden) voor foliumzuur. Hoppa in het mandje doen en afrekenen, klaar. Staan de zwangerschapsvitamines achter de balie en er om vragen vond ik dan weer te spannend.. :@. Dat mensen dan weten dat je ervoor gaat lijkt me raar. Dus teleurgesteld in mezelf weer weg en nu maar lekker veilig via internet bestellen. O-)
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik merk dat vriend en ik het beiden wel spannend vinden allemaal, maar tijdens de seks ook wel heel fijn (doen altijd even zonder condoom) en het wordt steeds lastiger om daarvoor te onderbreken. Als mijn vriend erin mee durft te gaan is dit de laatste ronde met condooms. Volgens de app net mijn eisprong gehad en de volgende zal rond 2 oktober zijn, hopelijk onze eerste ronde. Spannend allemaal na megalang rammelen, lees hier al sinds mijn 17de ofzo mee :X
Superspannend joh, bijna door naar het volgende topic! *O*
pi_165168435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 23:01 schreef Nolita het volgende:
Kunnen we inmiddels al wat septemberdames officieel uitzwaaien? :W

Andro: hopelijk voel je je weer wat prettiger bij de hele situatie, kan me voorstellen dat het lastig is als de wens er is.

Ik voel me gefaald vandaag. Vol overtuiging naar de drogist in de buurt van mijn werk (zonder bekenden) voor foliumzuur. Hoppa in het mandje doen en afrekenen, klaar. Staan de zwangerschapsvitamines achter de balie en er om vragen vond ik dan weer te spannend.. :@. Dat mensen dan weten dat je ervoor gaat lijkt me raar. Dus teleurgesteld in mezelf weer weg en nu maar lekker veilig via internet bestellen. O-)
Hoe hebben jullie dat ervaren?

Ik merk dat vriend en ik het beiden wel spannend vinden allemaal, maar tijdens de seks ook wel heel fijn (doen altijd even zonder condoom) en het wordt steeds lastiger om daarvoor te onderbreken. Als mijn vriend erin mee durft te gaan is dit de laatste ronde met condooms. Volgens de app net mijn eisprong gehad en de volgende zal rond 2 oktober zijn, hopelijk onze eerste ronde. Spannend allemaal na megalang rammelen, lees hier al sinds mijn 17de ofzo mee :X
Spannend joh, oktober is al bijna! Heerlijk om er na zo lang rammelen echt voor te mogen gaan *O*

Over die vitamines, ik vond het ook wel even slikken ( :+ ) hoor! Mijn man en ik kochten dat eerste potje samen, wel al een paar maanden voordat de ac eruit ging, maar toch, dat maakte het heel echt. De babygerelateerde dingen die we daarvoor kochten konden nog voor iemand anders zijn, maar vitamines? Die zijn gewoon écht voor jezelf. Voor ons het eerste babyding dat we níet lieten inpakken (babycadeaupapier O+ ) 'voor later', maar wat gewoon een plekje kreeg in het keukenkastje :) Maar niks om teleurgesteld in jezelf over te zijn hoor, het ís ook gewoon hartstikke spannend om van rammelen naar ehh actie te gaan. Is de bestelling al gedaan? ;)
pi_165169078
Gefeliciteerd VFT!! ^)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_165169891
Met foliumzuur nooit problemen mee gehad, maar met ovulatietesten daarintegen.

"Hoi coccinelle" hoorde ik bij de kassa toen ik 4 pakjes ovulatietesten bij de action ging afrekenen. Stond er de partner van een familielid achter mij in de rij :X


Online kopen it is!

Volgende maand beginnen met ovulatietesten én foliumzuur *O* . Al weet ik al wat de ovulatietesten gaan aangeven, en is het voor mij niet zinvol. Maar ik ben best bang dat het ziekenhuis (of de huisarts!) gaat zeggen dat wij het eerst weer een jaar zelf moeten proberen.
pi_165171231
Gefeliciteerd VFT!! Super leuk!

Ik heb toen in een andere stad foliumzuur ect gehaald. Maar met online kopen komt er niemand achter dat jullie "bezig zijn"

Heb inmiddels mijn laatste menstruatie dus ik ga jullie verlaten en richting WOHTS.
Ik hoop jullie allemaal daar ook snel te zien:)
  donderdag 8 september 2016 @ 12:08:33 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_165171264
Je kan ook gewoon vitamine b complex kopen, daar zoekt niemand wat achter :P
disclaimer
pi_165193633
VFT: gefeliciteerd, wat tof dat jullie gaan trouwen!!

quote:
Maar niks om teleurgesteld in jezelf over te zijn hoor, het ís ook gewoon hartstikke spannend om van rammelen naar ehh actie te gaan. Is de bestelling al gedaan? ;)
Ja, bestelling is gedaan! Hopelijk wordt het vandaag bezorgd op het moment dat ik even thuis ben, anders morgen..

Coccinelle ook spannend allemaal. Hopelijk worden jullie snel weer geholpen, of is dat zelfs helemaal niet nodig dit keer!

Memoru veel succes in het volgende topic!! Tot snel! :W

SQ: b complex heb ik idd op dit moment. Een jaar geleden om een andere reden gekocht en dat kwam voor nu goed uit om alvast wat foliumzuur binnen te krijgen. Maar voor de serieuze plannen wil ik toch graag de daarvoor bestemde vitamines... ;)
  vrijdag 9 september 2016 @ 08:23:29 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_165193662
B11 is b11 hoor. Voor je lichaam maakt het in elk geval niet uit of er "zwanger worden" op het potje staat :P
disclaimer
pi_165193749
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 september 2016 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
B11 is b11 hoor. Voor je lichaam maakt het in elk geval niet uit of er "zwanger worden" op het potje staat :P
Klopt, dat zit tussen mijn oren.
pi_165193782
Lang leve bol.com :+
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 08:43:59 #86
382129 crew  Donna
pi_165193864
Ik heb 'gewoon' foliumzuur gekocht in de winkel. Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit wat anderen denken. Plus dat het net zo goed een potje cranberry tabletten zou kunnen zijn of iets anders wat daar staat in die vrouwelijke range.
pi_165194591
Ik heb mn foliumzuurpillen thuis overgedaan in het lege potje van de huid/haar/nagels pillen :@ :') (staat beneden op het aanrecht, vriend weet het natuurlijk wel :P)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_165194668
Gefeliciteerd VFT! Mooi vooruitzicht :)

Ik heb mijn foliumzuurtabletten de eerste keer bij de AH gekocht middels de zelf-scan. Later gewoon bij de drogist. Op een gegeven moment was ik het stukje geheim-houden-voor-alles-en-iedereen wel voorbij. Als je alleen hier eens rondkijkt hoeveel mensen op een dag foliumzuur, ovulatietesten of zwangerschapstesten koopt. Het is voor het kassapersoneel de normaalste zaak van de wereld gok ik ;) Die zien wel gekkere dingen over de toonbank glijden.
pi_165530603
Mag ik nog even bij jullie blijven? :'(
Het lijkt ons wel niet gegund ofzo. Dachten we alles op de rit te hebben, gebeurt er toch weer wat waardoor we moeten uitstellen. Het geduld wordt aardig op de proef gesteld en waar ik het meeste last van heb is dat ik nu dus niet meer weet wanneer het wel kan. Ik wil niet meer veel langer wachten, maar vriend zal toch eerst een andere baan moeten hebben.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo schiet je van de ene in de andere emotie en dat voelt zwaar. Vorige week mijn contract definitief ontvangen (en daarmee het vertrouwen om ervoor te gaan) en dan deze week dit wat het weer 20 meter de grond in boort.
pi_165531789
Wat vervelden Nolita :{ werkt je vriend in een branche waarin veel werk te vinden is? Hopelijk gauw nieuwe mogelijkheden.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_165532016
Ohw Nolita :'( Wat ontzettend klote. Maar een goede beslissing voor het welzijn van je vriend. Werkplezier en vertrouwen is zo belangrijk.
Dikke kus voor jullie en hopelijk kan je toch nog snel aansluiten in WOHTS :*
  Moderator zaterdag 24 september 2016 @ 18:47:25 #92
382129 crew  Donna
pi_165538568
Wat naar ;(
pi_165541405
Nolita: Ik ken je niet, maar wil je wel meegeven dat je het jezelf niet onnodig moeilijk moet maken! Als alles allemaal "perfect" op orde moet zijn voor je ermee "begint", is er altijd wel iets nieuws waar je tegenaan loopt.

Zo te horen hebben zowel jij als je vriend een grote kinderwens. Dus wat belet je om de ac de deur uit te doen en gewoon te zien wat het leven je brengt? Het staat ten eerste niet vast dat het de 1e ronde meteen raak is. En zo wel, dan duurt het nog minstens 9 maanden alvorens de baby er is. Tijd zat om een baan te vinden, toch? Je moet het ook van de andere kant bekijken: stel je bent op een gegeven moment een paar maanden zwanger en dan raakt 1 van jullie zijn baan/het vertrouwen in de wg kwijt...tja....wat dan?

Snap wel dat het voor ieders gemoedsrust van belang is dat alles op rolletjes loopt, maar de frustratie van een opgekropte kinderwens lijkt mij ook niet gezond (net als het toewerken naar het moment dat je officieel gaat "proberen een kindje te krijgen"...vind dat zo formeel) :)

(Maar misschien heb ik de situatie wel totaal verkeerd begrepen...dat kan ook... sorry in dat geval :))
pi_165543763
Bedankt voor de lieve reacties.

Vriend werkt in een branche waarvan ik wel verwacht dat hij op redelijke termijn een andere baan heeft, gelukkig.

Aerenia ook bedankt voor je relativerende reactie. Vriend staat er ook zo nuchter in. 'Maak je niet druk, komt wel goed'. Mijn wens is daarin denk ik wel wat sterker dan die van vriend, hij wil wel maar dat hoeft niet nu. We kunnen er wel goed over praten dat helpt wel, nu duimen dat we er dit jaar gewoon voor gaan.
pi_165563568
Ach Nolita, ik herken je gevoel heel erg. Eind mei dit jaar kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd. Oh wat vond in het vreselijk dat mijn kinderwens de ijskast in moest. Maar idd, kijk nog eens naar de opties en hopelijk kun je er heel snel wel voor gaan!!

Meisjes, ik ben getrouwd. O+ ^) Oh my god het was zo'n mooie dag. O+ En mijn man... O+

De huwelijksnacht werd 'm niet, maar nu op huwelijksreis kan ik melden... Ik ga over naar WOHTS! En mijn hemel wat vond ik het spannend voor we gingen, maar nu denk ik alleen maar: O+
Dat jullie me maar snel achterna mogen gaan...! Succes ladies :* :W *O*
Dit, dat, alles.
pi_165565337
Nolita; hopelijk heeft hij snel weer werk en kunnen jullie er echt voor gaan!

Philomijn; gefeliciteerd! ^) hoe zag jij er uit op de dag? Ik ben heel benieuwd! En jeej naar wohts! *O*

En ik volg je snel! 1 oktober beginnen met foliumzuur en zodra het pakje condooms op is gaan wij er voor! Eerst in de we-zien-wel-modus en vanaf 1 januari helemaal los.
pi_165565595
Ik ga over een weekje zowaar aan m'n laatste pilstrip beginnen! Toch wel een momentje. Daarna hebben wij ook een soort van 'we zien wel' modus afgesproken. Ben benieuwd wat m'n cyclus gaat doen na meer dan 15 jaar pilgebruik.

En misschien dan maar over op foliumzuur, voor de zekerheid dan maar.
Shine bright like a diamond.
pi_165566288
Philomijn gefeliciteerd met je huwelijk en veel succes in WOHTS, hopelijk mag je snel door naar het opvolgende topic!

*O* voor iedereen hier die weer n stapje in de goede richting heeft gezet!!

Ik ben op dit moment voornamelijk in de war. Vanochtend plots voor het eerst sinds februari (stoppen pil) geen condoom gebruikt op een theoretisch veilig moment in de cyclus. Waarna een gesprek volgde zonder echt conclusies te trekken. Na volgend weekend met kraambezoek het onderwerp maar weer aanzwengelen.
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 07:52:41 #99
382129 crew  Donna
pi_165568390
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 22:55 schreef June. het volgende:
Ik ga over een weekje zowaar aan m'n laatste pilstrip beginnen! Toch wel een momentje. Daarna hebben wij ook een soort van 'we zien wel' modus afgesproken. Ben benieuwd wat m'n cyclus gaat doen na meer dan 15 jaar pilgebruik.

En misschien dan maar over op foliumzuur, voor de zekerheid dan maar.
Als je over een week aan de laatste strip begint zou ik nu alvast met foliumzuur beginnen. :)
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 07:53:03 #100
382129 crew  Donna
pi_165568391
Gefeliciteerd Philo!! ^)
pi_165569189
Hoelang van tevoren wordt het slikken van foliumzuur aangeraden?

Edit: voordat je gaat proberen zwanger te raken dus
  Moderator maandag 26 september 2016 @ 09:20:08 #102
382129 crew  Donna
pi_165569250
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:15 schreef Negentiendertig het volgende:
Hoelang van tevoren wordt het slikken van foliumzuur aangeraden?

Edit: voordat je gaat proberen zwanger te raken dus
4 tot 6 weken dacht ik. Ik heb zelf 8 weken aangehouden. Het kan geen kwaad, dus ben gewoon gaan slikken. Als het mis gaat met condooms slik ik die dingen iig al.
pi_165569864
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2016 22:46 schreef coccinelle het volgende:

Philomijn; gefeliciteerd! ^) hoe zag jij er uit op de dag? Ik ben heel benieuwd! En jeej naar wohts! *O*

En ik volg je snel! 1 oktober beginnen met foliumzuur en zodra het pakje condooms op is gaan wij er voor! Eerst in de we-zien-wel-modus en vanaf 1 januari helemaal los.
Ik droeg een aangesloten jurk, met sluier. O+ Zwijmel zwijmel...

Spannend cocci! Ik verwelkom je met open armen straks :)
Dit, dat, alles.
pi_165572025
Sluier O+ die moest ik destijds ook hebben. Want wanneer zou ik anders een sluier dragen?

Foliumzuur; hier 3 maanden voordat wij actief bezig gaan. Met S. ben ik een maand tevoren begonnen met foliumzuur.
pi_165575034
Nolita, balen dat de planning nu helemaal onduidelijk is. Maar ik ben het wel eens met wat anderen ook zeiden, je kan niet alles helemaal perfect hebben. Hopen dat jullie er gauw uit gaan komen wanneer het moment daar is dat jullie er echt voor willen gaan!

Philomijn, van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Ik ben zelf ook afgelopen week getrouwd en vanaf nu gaan we er écht voor. Maar eigenlijk gingen we er stiekem al iets langer voor :p
Spannend wel, maar ik vind het opvallend dat het me minder bezig houdt dan ik dacht. Ik kan me wel redelijk instellen op 'we zien wel hoe het loopt' tot nog toe.

Foliumzuur zat ik ook al eventjes aan, denk zo'n 7 weken voor we er echt voor zouden gaan. Maar uiteindelijk dus zo'n 3 weken voor dat moment al daar was :p

Ohja, en omdat ik me binnenkort maar eens zal gaan melden in het WOHTS topic zal ik jullie hier maar vast uitzwaaien. Sterkte met rammelen dames, en hopelijk tot gauw in WOHTS!
pi_165584614
Ik blijf hier voorlopig de bank nog wel warm houden dan, als iedereen vertrekt }:| .
pi_165586864
dan moeten we het hier in de winter maar een beetje gezellig maken. haard vuurtje, warme chocomelk, verse appeltaart uit de oven.
pi_165588358
Spannend dat jullie al begonnen zijn unsolvedmysteries!! Geniet ervan! Fijn dat je er relax in staat op dit moment.
pi_165589043
Hé verse warme appeltaart..... :9 daar wil ik best wel voor blijven haha


@silliegirl; hoe gaat het nu met jouw kinderwens en die van partner?
pi_165590002
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 07:52 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als je over een week aan de laatste strip begint zou ik nu alvast met foliumzuur beginnen. :)
Foliumzuur wordt erg goed opgenomen, dus aantal weken van tevoren lijkt me niet echt nodig. Denk dat als ik m'n laatste pil heb ingenomen dat ik daarna gewoon switch naar foliumzuur haha.
Shine bright like a diamond.
  maandag 26 september 2016 @ 23:03:03 #111
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_165590255
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik blijf hier voorlopig de bank nog wel warm houden dan, als iedereen vertrekt }:| .
Zwaai. Ik ben er ook nog. In stilte en zo, maar hee!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_165591136
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 20:21 schreef silliegirl het volgende:
Ik blijf hier voorlopig de bank nog wel warm houden dan, als iedereen vertrekt }:| .
Als je een beetje op wilt schuiven, kruip ik naast je op de bank...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165591412
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 09:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

4 tot 6 weken dacht ik. Ik heb zelf 8 weken aangehouden. Het kan geen kwaad, dus ben gewoon gaan slikken. Als het mis gaat met condooms slik ik die dingen iig al.
Oh, dan heb ik nog wel even.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165591640
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:55 schreef June. het volgende:

[..]

Foliumzuur wordt erg goed opgenomen, dus aantal weken van tevoren lijkt me niet echt nodig. Denk dat als ik m'n laatste pil heb ingenomen dat ik daarna gewoon switch naar foliumzuur haha.
het advies is toch echt om minimaal 4 weken van te voren beginnen met foliumzuur. en waarom zou je ook niet? tegelijk met de pil een tabletje foliumzuur innemen is toch geen enkele extra moeite?

stel het is de eerste ronde na het stoppen met de pil raak?
pi_165591777
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 23:44 schreef Elleska het volgende:

[..]

het advies is toch echt om minimaal 4 weken van te voren beginnen met foliumzuur. en waarom zou je ook niet? tegelijk met de pil een tabletje foliumzuur innemen is toch geen enkele extra moeite?

stel het is de eerste ronde na het stoppen met de pil raak?
Nee is ook zo, maar vind het handiger om gewoon de pil te vervangen voor foliumzuur. Mocht het raak zijn dan heb ik sowieso al 2 weken foliumzuur geslikt, dat moet voldoende zijn om voldoende voorraad aan boord te hebben.

Snap de onderbouwing voor 4 weken ook niet zo. Zaleens kijken of ik er in de literatuur nog iets over kan vinden.
Shine bright like a diamond.
pi_165592234
ligt aan je cyclus. mocht het raak zijn dan heb je misschien nog maar een paar dagen geslikt. edit: of natuurlijk veel langer mocht je een lange cyclus hebben door het ontpillen.

niemand zal je tegenhouden als je later met foliumzuur begint. persoonlijk zou ik het risico niet willen nemen, ik zou het mezelf niet vergeven wanneer het de eerste ronde raak is en het kindje een afwijking heeft welke mogelijk voorkomen had kunnen worden met foliumzuur.

[ Bericht 7% gewijzigd door Elleska op 27-09-2016 00:33:54 ]
pi_165592562
"Het kan een aantal weken duren voor de hoeveelheid foliumzuur in uw bloed voldoende is. Het is daarom nodig om minstens vier weken voor de `verwachte` bevruchting met slikken te beginnen." (Apotheek.nl)

"Preventie neuralebuisdefect:

0,4–0,5 mg per dag vanaf ten minste 4 weken vóór tot ten minste 8 weken ná de conceptie."
(Farmacotherapeutisch kompas)


Maar het blijft uiteraard je eigen keuze. De kans dat het in 1x raak is, is klein (maar niet onmogelijk).

[ Bericht 0% gewijzigd door coccinelle op 27-09-2016 00:42:26 ]
pi_165594872
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:24 schreef coccinelle het volgende:
Hé verse warme appeltaart..... :9 daar wil ik best wel voor blijven haha


@silliegirl; hoe gaat het nu met jouw kinderwens en die van partner?
Nog moeizaam.. Het is in ieder geval weer bespreekbaar. Voor nu is dat even het hoogst haalbare..
pi_165693764
Ik kom me hier toch ook maar eens melden. Ik lees al ruim 1.5 jaar mee in zo'n beetje alle reeksen in oud, heb heel sporadisch wel eens ergens gepost.

Ik ben 26 en word eind vh jaar 27, heb eind vh jaar 3 jaar een vriend (waarvan 2 jaar samenwonend). Ik merk dat ik nu toch wel echt begin te rammelen. Heb altijd al veel opgepast en met kinderen gewerkt, en dat ik kinderen zou krijgen was voor mij een vaststaand iets. Toen ik startte bij mijn huidige baan sloeg de twijfel toe: wat nou als er iets mis gaat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels is de wens wel zo sterk dat ik ondanks natuurlijk altijd een risico dat er ergens iets mis gaat, heel graag kinderen wil.

Helaas zijn er twee zaken waardoor het nu nog niet kan. Enerzijds is mijn vriend nog niet zo ver (al is hij al wel verder dan een half jaar geleden) en anderzijds komt het met mijn project nu erg slecht uit. Qua timing zou ik op zijn vroegst ergens in juni 2017 zwanger kunnen worden. Ik wil sowieso een aantal maanden voordat we echt gaan starten al stoppen met de pil, zodat het opstarten van mijn cyclus (hopelijk) geen extra vertraging met zich mee zal brengen. Ik hoop heel erg dat ik begin volgend jaar kan stoppen met de pil en we er dan vanaf de zomer voor gaan.

Wel ben ik erg bang dat ik minder makkelijk zwanger zal worden. Er is een vermoeden van adenomyose (endometriose, maar dan niet bij de eierstokken oid maar in de baarmoederwand) en dat kan samenhangen met verminderde vruchtbaarheid. Maar goed, als we eindelijk kunnen gaan starten merk ik dat vanzelf, ik kan daar niks aan doen en er is ook geen andere manier om er achter te komen of dat zo is dan gewoon proberen.

@sillie: wat lastig.. ik hoop voor je dat jullie over niet al te lang toch op één lijn kunnen komen. Fijn dat er in elk geval iets van vooruitgang in lijkt te zitten, hoe klein ook..

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 01-10-2016 19:50:58 ]
pi_165694769
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 00:34 schreef coccinelle het volgende:
"Het kan een aantal weken duren voor de hoeveelheid foliumzuur in uw bloed voldoende is. Het is daarom nodig om minstens vier weken voor de `verwachte` bevruchting met slikken te beginnen." (Apotheek.nl)

"Preventie neuralebuisdefect:

0,4–0,5 mg per dag vanaf ten minste 4 weken vóór tot ten minste 8 weken ná de conceptie."
(Farmacotherapeutisch kompas)

Maar het blijft uiteraard je eigen keuze. De kans dat het in 1x raak is, is klein (maar niet onmogelijk).
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 22:55 schreef June. het volgende:

[..]

Foliumzuur wordt erg goed opgenomen, dus aantal weken van tevoren lijkt me niet echt nodig. Denk dat als ik m'n laatste pil heb ingenomen dat ik daarna gewoon switch naar foliumzuur haha.
Ik heb hier sinds kort nog zitten rammelen en ik heb maar heel kort in het WOHTS gezeten want ik ben zwanger, gelijk de eerste ronde. Ben nu bijna 5 weken. Het is een hele kleine kans maar het kan dus wel in 1 keer. Ik slik al 6 maanden vitaminen voor zwangere vrouwen en heb eerst mijn cyclus bijgehouden die pas de laatste 2 maanden een goed ritme kregen van 29 dagen., gewoon eerst een maand foliumzuur slikken ;) Je weet het maar nooit O+

( ik heb denk ik zo'n 14/15 jaar aan de pil gezeten en ben bijna 30 )

[ Bericht 10% gewijzigd door Aloria op 01-10-2016 21:20:02 ]
  zondag 2 oktober 2016 @ 17:45:00 #121
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165712084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:26 schreef Aloria het volgende:

[..]

[..]

Ik heb hier sinds kort nog zitten rammelen en ik heb maar heel kort in het WOHTS gezeten want ik ben zwanger, gelijk de eerste ronde. Ben nu bijna 5 weken. Het is een hele kleine kans maar het kan dus wel in 1 keer. Ik slik al 6 maanden vitaminen voor zwangere vrouwen en heb eerst mijn cyclus bijgehouden die pas de laatste 2 maanden een goed ritme kregen van 29 dagen., gewoon eerst een maand foliumzuur slikken ;) Je weet het maar nooit O+

( ik heb denk ik zo'n 14/15 jaar aan de pil gezeten en ben bijna 30 )
#ontlurkt

Wow! Gefeliciteerd!!
pi_165714467
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2016 17:45 schreef faptist het volgende:

[..]

#ontlurkt

Wow! Gefeliciteerd!!
Dankje, we hadden dit zelf ook niet verwacht _O-
pi_165738502
Gefeliciteerd Aloria!!

Hier weer volop in de rammel modus na het babyknuffelen..stiekem hopend dat de volgende van ons gaat zijn O+
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:25:00 #124
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_165770021
Gefeliciteerd!!! Ik gun het je van harte! Ik lurk stiekem mee met Z&G.

Vriendlief en ik hebben besloten om wat langer te wachten met gezinsuitbreiding tot we getrouwd zijn (mei 2017).
een bittere pil
pi_165770613
Ik kom mij ook aanmelden. Ik lees al een tijdje mee en bij mij kriebelt het al aardig.
Vriendlief moest nogal aan het idee wennen en wilde eerst nog zeker een half jaar wachten. Maar het lijkt erop dat we toch wel eerder gaan proberen. Dus ik hoop niet al te lang mee te kunnen schrijven in dit topic. Info: allebei rond 30 (en al 9 jaar samen) en allebeid een vaste full time baan . 2 maanden geleden gestopt met ac en regelmatige cyclus van precies 28 dagen.

Aloria, van harte gefeliciteerd!

Vlindertje jammer dat de situatie nog niet helemaal er naar is. en over een vriend die er nog niet klaar voor is kan ik mee praten ;)

VenusFlyTrap, jammer dat jullie langer gaan wachten, zou je anders wel zwanger willen trouwen?
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 11:31:08 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165808793
Hi! Ik meld me ook maar...

Tink89, 27 jaar, twee jaar een relatie en verloofd. We trouwen op 29-04, dat was eigenlijk 29-09, maar dat hebben we vijf maanden vervroegd i.v.m. de kinderwens.

Ik rammel als een malle en mijn verloofde ook, maar hij heeft geen vaste baan. Hoewel mijn inkomen net genoeg zou zijn om van rond te komen, wil ik dat niet. Ik wil namelijk graag 4 uur per week minder gaan werken als een kleintje komt.

Voor nu ziet de planning er dus zo uit:
Tot 29-04-2017 blijft mijn mirena gewoon zitten. Ik wil niet ongesteld zijn op mijn trouwdag.
In die tijd gaan vriendlief natuurlijk gewoon een leuke parttime baan vinden voor naast zijn eigen bedrijf.
Op 01-05 gaat de mirena eruit en gaan we proberen.

In de tussentijd heb ik al een bedje en commode gratis van marktplaats geplukt en gaan we vanavond een box ophalen. Ik ga het op mijn gemakje allemaal schuren en schilderen en we klussen ook door aan de rest van het huis dat we eind vorig jaar gekocht hebben. Er is in ieder geval een lief kamertje leeg, maar we gaan dat pas behangen enzo als het raak is, anders is het te confronterend.

Overigens word ik half december ook voor het eerst tante en dan meteen dubbel. Mijn broer en zijn vrouw krijgen een tweeling *; Goed excuus om baddoekjes te maken, kleertjes te shoppen en heeeeel hard te rammelen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165811910
Volgens mij zitten bijna alle vrouwen uit het dieettopic hier :D

Welkom, Tink :)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 15:03:33 #128
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_165811972
Wow, al ruim een half jaar voor je überhaupt de anticonceptie eruit gooit al meubelen geregeld? :o voortvarend wel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_165812623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:03 schreef Mariposas het volgende:
Wow, al ruim een half jaar voor je überhaupt de anticonceptie eruit gooit al meubelen geregeld? :o voortvarend wel.
Whehe, voortvarend ja? Ik vind het wel heel bijzonder.
pi_165816638
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 15:58 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Whehe, voortvarend ja? Ik vind het wel heel bijzonder.
Ik ook wel, eigenlijk.. :@
pi_165817466
En ik dacht dat ik snel was toen ik voor mn 12e week al heel veel had geregeld en gedaan... :+

Even een :* voor alle rammelaars waar de tijd stil lijkt te staan of de mogelijkheid en (nu) gewoon niet is en een *O* voor alle doorschuivers.
S. 2014
J. 2016
pi_165818024
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar ik had het héél pijnlijk gevonden als ik nu al meubels en zo in huis zou hebben (1,5 jaar geleden gestopt met anticonceptie maar inmiddels in de medische molen belandt). Je weet niet of het überhaupt ooit lukt hè? En al is de kans heel groot dat je ooit zwanger wordt; ook dan kan het heel spannend zijn als het even duurt.
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:14:49 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_165819597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 20:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
En ik dacht dat ik snel was toen ik voor mn 12e week al heel veel had geregeld en gedaan... :+

Even een :* voor alle rammelaars waar de tijd stil lijkt te staan of de mogelijkheid en (nu) gewoon niet is en een *O* voor alle doorschuivers.
jij had je kinderwagen en positiekleding toch ook al voor je trouwde? :P
disclaimer
pi_165819812
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jij had je kinderwagen en positiekleding toch ook al voor je trouwde? :P
Nee. Wel voor ik zwanger was maar de AC was wel al de deur uit.

Ik heb er verder ook geen oordeel over, het kan alleen dus nog sneller.
S. 2014
J. 2016
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:32:29 #135
382129 crew  Donna
pi_165820239
Ik rammel rustig door. Of eigenlijk ben ik te druk voor rammelen. We zitten zo midden in de verbouwing nu dat ik echt alles vergeet, zo druk. 2016 gaat 'm hier niet meer worden denk ik, maar des te leuker zal 2017 voor ons worden. Ik word 27 volgend jaar en hoop dat ik 27 of 28 ben met ons eerste kindje.
pi_165820661
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:32 schreef DonnaRush het volgende:
Ik rammel rustig door. Of eigenlijk ben ik te druk voor rammelen. We zitten zo midden in de verbouwing nu dat ik echt alles vergeet, zo druk. 2016 gaat 'm hier niet meer worden denk ik, maar des te leuker zal 2017 voor ons worden. Ik word 27 volgend jaar en hoop dat ik 27 of 28 ben met ons eerste kindje.
We zijn gewoon even oud :o

Ik sluit me verder aan bij de reacties hierboven wat betreft het nu al in huis halen van babymeuk. Je hebt geen garantie dat het lukt enzo.

Maar goed, whatever tickles her fancy ;)
  Moderator vrijdag 7 oktober 2016 @ 21:51:55 #137
382129 crew  Donna
pi_165820864
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 21:46 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

We zijn gewoon even oud :o

Ik sluit me verder aan bij de reacties hierboven wat betreft het nu al in huis halen van babymeuk. Je hebt geen garantie dat het lukt enzo.

Maar goed, whatever tickles her fancy ;)
Ohhh.. Jij bent niet van 1930? :*
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 08:43:59 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165827742
Tjah, ik vond op marktplaats gratis spulletjes die precies passen bij wat we mooi vinden. Het staat uit elkaar gehaald op zolder en daar kom ik zelden... Vind het wel prima zo. Het is niet alsof het al opgeknapt en wel in een babykamer staat.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165827936
Wij hebben 1 heel iets kleins mocht het ooit raak zijn. We konden het niet laten liggen.

Dat ligt in een doosje onderin mijn kledingkast. :+
I solemnly swear i'm up to no good
  Moderator zaterdag 8 oktober 2016 @ 09:57:26 #140
382129 crew  Donna
pi_165828283
Ik heb een hele schattige onesie met rendiertjes en snowflakes erop. Gekregen van een vriendin ooit, dus die heb ik bewaard en nu maar hopen dat ik ooit een baby heb die maatje 68 heeft in de winter. O+

Verder heb ik helemaal niks. Ja, wel cadeautjes in huis die ik eventueel zelf ook zou kunnen houden, maar het voelt voor mij als het lot tarten (zo zeggen ze dat toch?).
pi_165828399
Ik had al een halve dikkie dik collectie bij elkaar gespaard *)
De collectie werd veranderd, en sommige nieuwe dingen waren niet zo leuk als de oude.

De boel jinxen; daar geloven wij niet in.

Wij wisten toch al dat ik verminderd vruchtbaar ben, en de kans groot was dat het via de medische weg moest. En dat er een grotere kans was dat het nooit zou lukken. Wij hadden dus geen 'ons kindje' gevoel bij de spullen.
pi_165830882
jinxen is ook zoiets wat regelmatig weer terug komt in dit topic.

ik heb ook al wat dingen in huis, voornamelijk dingen die geschikt zijn voor oppas/bezoek incl een hele lade vol met speelgoed, spelletjes en knutselspullen waar regelmatig gebruik van wordt gemaakt.

maar ook net als DonnaRush cadeautjes, grotendeels zelfgemaakt. ik maak alleen dingen die ik zelf mooi vind dus als het blijft liggen hebben we zelf iets leuks. wat dat betreft heb ik al behoorlijk wat kinderspul in huis terwijl er nog geen kinderen zijn.
  maandag 10 oktober 2016 @ 12:41:53 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165870819
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 13:26 schreef Elleska het volgende:
jinxen is ook zoiets wat regelmatig weer terug komt in dit topic.

ik heb ook al wat dingen in huis, voornamelijk dingen die geschikt zijn voor oppas/bezoek incl een hele lade vol met speelgoed, spelletjes en knutselspullen waar regelmatig gebruik van wordt gemaakt.

maar ook net als DonnaRush cadeautjes, grotendeels zelfgemaakt. ik maak alleen dingen die ik zelf mooi vind dus als het blijft liggen hebben we zelf iets leuks. wat dat betreft heb ik al behoorlijk wat kinderspul in huis terwijl er nog geen kinderen zijn.
Ik geloof niet in jinxen, wel in gratis producten die ik op m'n gemakje ga opknappen :)

Ieder z'n ding, gelukkig zijn we allemaal anders.

Ik merk wel dat het samenstellen van het kraamcadeautjespakket van m'n broer en z'n vrouw en hun tweeling me zwaar valt. Alles vind ik lief en leuk en wil ik zelf ook enzovoorts... Gelukkig is het bijna klaar en schuiven ze met een beetje geluk straks ook weer een hoop door onze kant op.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165871063
Hier nog niks in huis, komt ook denk ik pas als we een positieve test hebben.
pi_165874821
Nahjah nu ik erover nadenk; ik heb ook heel veel spulletjes opgeborgen voor een potentieel kindje nummer 2. Dat zal iedereen wel doen denk ik, je gaat niet alles nieuw kopen toch? Dus nahjah of je nu dingen opslaat voor kindje 1, 2 of 3..
pi_165875102
Ik vind het al in huis hebben van spullen van de eerste en het bewaren voor een tweede heel anders dan al vast spullen kopen voor eigen gebruik nog voordat de anticonceptie de deur uit is/ mocht het er ooit van komen. Voorbeelden van speelgoed voor neefjes en nichtjes vind ik ook weer anders.
Maar ieder zo z'n eigen wensen en gedachten.
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:21:42 #147
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165889299
Hoe gaan jullie eigenlijk om met vragen? Bij ons roepen er genoeg mensen 'aaah, jullie trouwen eerder, ben je zwanger?' of 'waarom beginnen jullie eigenlijk niet aan kinderen, dat past zo goed bij jullie'. Het liefst wil ik dan heel hard roepen dat we er nog helemaal niet aan toe zijn en dat ze spoken zien, maar liegen gaat me slecht af... Aan de andere kant wil ik niet de hele wereld vertellen waarom we vroeger trouwen en dat we inderdaad zo snel mogelijk gaan beginnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165889402
Ik wimpel ze altijd af met dat we ooit wel kindjes willen :). Ik vind dat soort vragen wel altijd tricky, voor hetzelfde geld ben je al twee jaar bezig met proberen. Heb dat ook wel eens gezegd tegen een collega die maar bleef hinten.
Gelukkig is het niet van toepassing op ons. We willen er inmiddels graag voor gaan en hopelijk kunnen we dat binnenkort ook O+
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_165889404
Meestal reageer ik met een versie van "gaat je geen teringmoer aan" :+

Anders roep ik iets van "ben nog niet getrouwd en no papers no babies!" Over het algemeen vind men dat erg ouderwets, maar dat ik mijn problem niet.
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:47:41 #150
382129 crew  Donna
pi_165889625
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:27 schreef Kirb het volgende:
Ik wimpel ze altijd af met dat we ooit wel kindjes willen :). Ik vind dat soort vragen wel altijd tricky, voor hetzelfde geld ben je al twee jaar bezig met proberen. Heb dat ook wel eens gezegd tegen een collega die maar bleef hinten.
Gelukkig is het niet van toepassing op ons. We willen er inmiddels graag voor gaan en hopelijk kunnen we dat binnenkort ook O+
Ja zoiets doe ik ook.

Gisteren (of nouja vannacht) toevallig een goed gesprek gehad met m`n vriend. Hij is vooral heel erg bang dat hij het niet kan. Dat er dan ineens een baby is en hij niet weer hoe het moet enz. Aww, vond het wel schattig.
Gelukkig ben ik ook compleet blanco op baby gebied. De enige luier die ik ooit verschoond heb was bij m`n neefje die me ging uitlachen toen ik zei dat ik 'm verkeerd om had. Voor mij is het dus net zo spannend. :Y
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:13:50 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165889991
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:47 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja zoiets doe ik ook.

Gisteren (of nouja vannacht) toevallig een goed gesprek gehad met m`n vriend. Hij is vooral heel erg bang dat hij het niet kan. Dat er dan ineens een baby is en hij niet weer hoe het moet enz. Aww, vond het wel schattig.
Gelukkig ben ik ook compleet blanco op baby gebied. De enige luier die ik ooit verschoond heb was bij m`n neefje die me ging uitlachen toen ik zei dat ik 'm verkeerd om had. Voor mij is het dus net zo spannend. :Y
Mijn vriend en ik hebben allebei plenty baby-ervaring. Luiers, flesjes, boertjes, huilbaby's, nageltjes vijlen, badderen, enz: we hebben het allebei al honderden keren gedaan bij neefjes, nichtjes, mijn jongste zusje, pleegzusje en kinderen van vrienden. Daar maak ik me niet zo druk om.

Wij maken ons vooral druk om financiële zekerheid. Mijn verloofde heeft geen vaste baan, alleen een eigen bedrijf. Soms is het dus krap, ondanks mijn vaste contract voor 36 uur.

Daarnaast lijkt het me emotioneel en fysiek heel zwaar... weinig slapen, de verantwoordelijkheid over een minimensje, daarnaast een drukke baan en een huishouden -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:21:50 #152
382129 crew  Donna
pi_165890100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 10:13 schreef Tink89 het volgende:

Daarnaast lijkt het me emotioneel en fysiek heel zwaar... weinig slapen, de verantwoordelijkheid over een minimensje, daarnaast een drukke baan en een huishouden -O-
Dat hebben wij (of in ieder geval ik) ook hoor. Vorige week was ik bij een vriendin, haar dochter wordt 3 eind dit jaar. Dat meisje had echt 'zo''n dag' waarbij ze om alles ging huilen. Zat ze mooi te spelen, zette m`n vriendin de TV van tv programma op radio, begint dat meisje te huilen want dat wilde ze niet zien. Terwijl ze mooi zat te spelen, ze had niet eens oog op de TV haha!
Gelukkig weet ik dat ze normaal niet zo is haha, ik maak haar ook anders mee, maar zulke dagen lijken me zo slopend. En dan ben ik soms ook echt wel bang dat ik dat niet kan handelen. En dan ga ik weer ineens twijfelen of ik er dan wel zo aan toe ben.
Ik vind het maar lastig.
pi_165890757
Gelukkig heb jullie er tenminste geen enorm 'roze-wolk'-idee bij. ;) . Scheelt volgens mij al wel: als je er realistisch en nuchter over kunt nadenken.

Donna, sommige vrouwen - ik ben er zelf ook zo één - houden die twijfels altijd. Kan ik het wel, zal ik wel een goede moeder zijn, etc. Ik weet niet of het nodig is om echt overtuigd te zijn dat je alles zult kunnen 'handelen'. Een kind krijgen is wat dat betreft toch een groot avontuur; je weet gewoon niet wat je te wachten staat, hoe je het zult doen, wat je gaat ervaren etc. Wat je bijvoorbeeld ook nog niet goed kunt bevatten, is hoeveel liefde je voelt voor zo'n minimensje en dat je daardoor dus ook veel meer aankan dan je denkt. Doodeng dus wel ja, een enorme sprong in het diepe. :) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:11:21 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_165890814
Doodeng is een goede samenvatting....

Toch heb ik er ontzettend veel zin in O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_165891016
Die twijfels heeft denk ik iedereen. En ook nu nog vind ik bij m'n zoontje vaak dat ik maar wat doe :') zolang hij over het algemeen tevreden is, groeit en zich ontwikkelt zal ik vast wat goed doen :s)

En ja, die twijfels zijn er ook weer over een tweede. Zou ik dat wel aankunnen, dat soort dingen.

Over die vragen: bij de eerste deed ik er heel geheimzinnig over, nu weet iedereen wel dat ik graag weer een baby zou willen. Maar ze weten ook dat we eerst een huis moeten hebben. Eigenlijk vragen ze er nu juist minder naar omdat ik het eerlijk vertel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165944561
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
pi_165944854
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Sorry moest even!
S. 2014
J. 2016
pi_165944877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
*O* O+ you go girl! O+ *O*
pi_165944878
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+

Sorry moest even!
+1(*1000)! O+ O+ O+
pi_165944960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 09:47 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja zoiets doe ik ook.

Gisteren (of nouja vannacht) toevallig een goed gesprek gehad met m`n vriend. Hij is vooral heel erg bang dat hij het niet kan. Dat er dan ineens een baby is en hij niet weer hoe het moet enz. Aww, vond het wel schattig.
Gelukkig ben ik ook compleet blanco op baby gebied. De enige luier die ik ooit verschoond heb was bij m`n neefje die me ging uitlachen toen ik zei dat ik 'm verkeerd om had. Voor mij is het dus net zo spannend. :Y
Zo reageerde mijn man ook, toen ik al zwanger was van onze dochter, en hij is serieus echt een geweldige vader! Hij was heel bang dat hij zou falen en niks zou kunnen, haar zou verzuipen in bad, laten vallen dat soort angsten, maar vanaf t 1e moment was t goed, hij heeft heel veel geleerd van de kraam en de glunderende kop toen hij mij iets kon leren vergeet ik nooit meer. O+
En nu verwachten we binnen 4 weken ons 2e kindje, en vragen we ons beide wel eens af of we daar klaar voor zijn en hoe we dat allemaal gaan doen, maar de liefde en de ruimte is er dus komt goed!
S. 2014
J. 2016
pi_165950361
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
O+ *O* O+

Wat leuk Omen! Ik heb je verhaal van de zijlijn meegelezen en ik vind het een supertoffe beslissing!!
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:53:21 #162
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_166045942
Zijn hier nog meer mensen die de huidige aflevering van De dolende dertiger op tv kijken?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  woensdag 19 oktober 2016 @ 08:47:36 #163
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166051666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 21:53 schreef Andromache het volgende:
Zijn hier nog meer mensen die de huidige aflevering van De dolende dertiger op tv kijken?
Nee. Zag wel gisteren of eergisteren ofzo een aflevering van 'dubbeltje op z'n kant' waarbij een mevrouw drie keer een kind was verloren. Eentje bij een zwangerschap van 22 weken ofzo, eentje bij de geboorte en eentje toen ze aan het voeden was. Kindje was ineens blauw.

Doodeng...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator woensdag 19 oktober 2016 @ 08:51:25 #164
382129 crew  Donna
pi_166051697
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zo reageerde mijn man ook, toen ik al zwanger was van onze dochter, en hij is serieus echt een geweldige vader! Hij was heel bang dat hij zou falen en niks zou kunnen, haar zou verzuipen in bad, laten vallen dat soort angsten, maar vanaf t 1e moment was t goed, hij heeft heel veel geleerd van de kraam en de glunderende kop toen hij mij iets kon leren vergeet ik nooit meer. O+
En nu verwachten we binnen 4 weken ons 2e kindje, en vragen we ons beide wel eens af of we daar klaar voor zijn en hoe we dat allemaal gaan doen, maar de liefde en de ruimte is er dus komt goed!
Erg fijn om te horen dat je zelfs bij een tweede dat gevoel nog kan hebben. Succes met de laatste loodjes!
pi_166056520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
Oh ik lees dit nu pas, maar wat onwijs leuk!! O+ Wat een spannende maar toffe beslissing! *O* Hoop dat alles voorspoedig loopt en je snel zwanger bent, heel veel succes! O+
pi_166056628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
Omen, wat leuk. Succes!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_166058040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
Omen O+
O+ :D
pi_166121017
Omen, wat leuk! Ben je er ook al over uit wanneer je ervoor wil gaan?

Hier neemt het rammelen nog serieuzere vormen aan. Gesprekje gehad met vriend die niet goed weet wanneer. 'Want ik wil nog zoveel'en angst voor het onbekende, Maar het ook wil en liefst niet als we 35 zijn pas. Blijkt dat waar ik de meeste zorgen over heb (zijn baan), hij geen zorgen over heeft. Wanneer hij aangeeft dat zijn ouders vast iets kunnen betekenen in de opvang, zeg ik dat we dan sowieso niet te lang moeten wachten gezien hun leeftijd. En dan vraagt hij mag ik anderen vertellen als we er voor gaan, want ik ben slecht in liegen.

Ik vind het spannend nu het zo dichtbij lijkt te komen. Wie weet gaan we er deze of volgende maand dan toch echt voor O+
pi_166121040
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 23:21 schreef Omentielvo het volgende:
Maar een voorzichtige meld. Ik ben er naar lang twijfelen over uit. Ik wil heel graag gaan proberen voor een tweede. Een brusje voor Riley O+
Oooooh, wat tof! En wat dapper O+ .
pi_166130779
Oooh wat leuk Omen! Mag ik vragen hoe zo'n traject gaat bij jou?

Oooh Nolita! Dat is ook al heel snel dan ineens O+

Rammelen jullie tijdens de ovulatie ook zo extreem? It hurts a lot
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:39:07 #171
382129 crew  Donna
pi_166130969
Wat spannend Nolita, leuk zeg!

Ja rond m`n ovulatie rammel ik extreem en dan zit ik ook volop in baby making modus haha. Nog even geduld.
Ik stop nu wel weer met de pil, dus stap 1 is er. Dan condooms gebruiken tot eind dit jaar en hopelijk gaan die met kerst in de prullenbak!
pi_166131479
Wat Spannend Donna! Misschien kunnen we zelfs nog eventjes samen in z&g posten!
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:22:33 #173
382129 crew  Donna
pi_166132055
Ja dat zou leuk zijn he?! Wanneer vertrek jij ongeveer uit dat topic?
pi_166132128
Donna, bij jou ook al spannend!

Hier rond ovulatie veel zin in seks, dat heeft de natuur toch goed geregeld. Rammelen doe ik dan niet perse meer dan anders, omdat nu nog steeds het moment van wel/niet het condoom komt, dat maakt het spannend.
pi_166132487
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:22 schreef DonnaRush het volgende:
Ja dat zou leuk zijn he?! Wanneer vertrek jij ongeveer uit dat topic?
Half maart ongeveer. ;)
  Moderator zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:48:20 #176
382129 crew  Donna
pi_166132813
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:38 schreef Cygne het volgende:

[..]

Half maart ongeveer. ;)
Dat zou heel leuk zijn. Ik doe m`n best :P
  zondag 23 oktober 2016 @ 09:07:22 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166141548
Ik heb een spiraaltje en zelfs zonder menstruatie rammel ik inderdaad in bepaalde weken veel meer dan anders.

Nog 188 dagen aftellen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166141958
Tink :)
Na de bruiloft? ;)

Hier ook nog 8 maanden wachten om ons gezinnetje compleet te maken O+
  Moderator zondag 23 oktober 2016 @ 12:15:58 #179
382129 crew  Donna
pi_166143597
Spannend en leuk ladies! O+
  zondag 23 oktober 2016 @ 14:53:03 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166146828
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 10:04 schreef Loj het volgende:
Tink :)
Na de bruiloft? ;)

Hier ook nog 8 maanden wachten om ons gezinnetje compleet te maken O+
Jups!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166147059
Spannend en leuk hoor O+

Balen he, dat de bruiloft nog zo lang duurt ;)
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:13:13 #182
382129 crew  Donna
pi_166188229
Ik heb vorige week m`n laatste pil ever geslikt. Tenminste, ik denk dat ik niet weer de pil ga slikken. Vandaag ongesteld worden en vanaf dan nog eventjes een tijdje met condooms.

En inmiddels weer aan de foliumzuur natuurlijk.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:49:46 #183
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166188842
Ik kreeg vanochtend de diagnose veeltesnelwerkende schildklier. Dat levert nogal wat baby-risico's op. Bah, ben helemaal de kluts kwijt -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:08:36 #184
382129 crew  Donna
pi_166189162
-O-
Nooo.

Moet je dan medicijnen? Die mag je zeker niet gebruiken als je zwanger wilt worden/bent?
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:24:15 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166189414
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:08 schreef DonnaRush het volgende:
-O-
Nooo.

Moet je dan medicijnen? Die mag je zeker niet gebruiken als je zwanger wilt worden/bent?
Het is nogal ingewikkeld. Er zijn drie opties:
- medicijnen (en dan medicatie die de schildklier volledig stillegt in combinatie met kunstmatig schildklierhormoon)
- radioactief jodium drinken
- Een operatie

In ieder geval mag je een jaar na dat jodium niet zwanger raken en moet bij de andere behandelmethoden de schildklierwaarde in je bloed volledig stabiel zijn. Tijdens de zwangerschap moet je een miljoen keer gecontroleerd worden en een te lage of hoge schildklierwaarde levert een hoog risico op ontwikkelingsstoornissen en miskramen op...

https://www.freya.nl/kind(...)n-en-vruchtbaarheid/

Het is niet onmigelijk, maar 'zomaar even gaan proberen een kindje te maken' zit er ook niet meer in.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:27:20 #186
382129 crew  Donna
pi_166189477
Jeetje ik heb het even gelezen, maar dat is wel verdrietig om te horen. Snap dat je in de war bent. :*
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:46:56 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166189808
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:27 schreef DonnaRush het volgende:
Jeetje ik heb het even gelezen, maar dat is wel verdrietig om te horen. Snap dat je in de war bent. :*
Txs *;
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166191682
Wat schrikken Tink! Hopelijk is het "makkelijk" onder controle te krijgen en kunnen jullie na de bruiloft tóch gauw voor een kindje gaan. Wanneer weet je meer over behandelmethoden?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:32:24 #189
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166191907
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:23 schreef Kirb het volgende:
Wat schrikken Tink! Hopelijk is het "makkelijk" onder controle te krijgen en kunnen jullie na de bruiloft tóch gauw voor een kindje gaan. Wanneer weet je meer over behandelmethoden?
Geen idee. Mag straks de vervangend arts bellen (de mijne heeft vakantie) en dan denk ik dat we doorverwezen worden naar de endocrinoloog.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166192610
Pff tink, dat is niet wat je wil horen. Begrijpelijk dat je even in de war bent. Hopelijk snel duidelijkheid over de behandeling en zijn je waarden daarna stabiel!
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:29:21 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166193057
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Geen idee. Mag straks de vervangend arts bellen (de mijne heeft vakantie) en dan denk ik dat we doorverwezen worden naar de endocrinoloog.
Arts aan de lijn gehad. Hoop aanvullende vragen, hij gaat met een internist overleggen. Half vijf weer terugbellen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166198479
Ooh Tink -O- Wat een rotbericht met zo veel extra gevolgen. Ik hoop dat je toch een positief gesprek met de arts hebt gehad en dat er een goed plan komt voor de (nabije) toekomst!
pi_166200447
Tink, wat een rotbericht zeg :*
pi_166200542
Pff, dat is niet niets, Tink -O- Wat een omslag ineens zo.
pi_166201729
Tink, ik ken iemand die geen schildklier heeft en desondanks een gezond kindje op de wereld heeft gezet. Dus het kan! Sterkte :*
pi_166202559
Wat een shit nieuws Tink! Hopelijk is het snel onder controle en hoeft de kinderwens niet al teveel vertraging op te lopen!

Sillie, hoe is het nu bij jou?

Ik vind het moeilijk om niet teveel over baby's te praten, maar merk dat vriend het wel echt vervelend vindt als ik het wel doe. Dus probeer me in te houden, maar dat is wel lastig.. en qua werk enzo kan ik voor juni sowieso niet zwanger worden, nog los van of vriend er dan al aan toe is, dus ik moet toch even zorgen dat ik mn hoofd er niet zo vol van heb zitten of zo.. jullie tips daarvoor?
pi_166202806
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een shit nieuws Tink! Hopelijk is het snel onder controle en hoeft de kinderwens niet al teveel vertraging op te lopen!

Sillie, hoe is het nu bij jou?

Ik vind het moeilijk om niet teveel over baby's te praten, maar merk dat vriend het wel echt vervelend vindt als ik het wel doe. Dus probeer me in te houden, maar dat is wel lastig.. en qua werk enzo kan ik voor juni sowieso niet zwanger worden, nog los van of vriend er dan al aan toe is, dus ik moet toch even zorgen dat ik mn hoofd er niet zo vol van heb zitten of zo.. jullie tips daarvoor?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij hielp bij de eerste was steeds een soort evaluatiemoment in gedachten nemen. "Ok, jij wil het even niet over kinderen hebben, maar ik wel. Dus wanneer kan dat weer?" Zeg maar. Wie weet helpt dat jou ook?
pi_166206316
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 20:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij hielp bij de eerste was steeds een soort evaluatiemoment in gedachten nemen. "Ok, jij wil het even niet over kinderen hebben, maar ik wel. Dus wanneer kan dat weer?" Zeg maar. Wie weet helpt dat jou ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben nu inderdaad afgesproken dat we er begin december weer over praten. We hebben dan precies 3 jaar en we hadden eerder al afgesproken om dan wat dingen te bespreken ook om eventueel de zorgverzekering aan te kunnen passen (ik had nu bv elk jaar maximaal vrijwillig eigen risico). Ik hoop dat dat mij ook helpt, dat ik idd in elk geval een soort datum heb om me aan vast te houden wanneer we er weer over praten. Goede tip wel!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 08:52:18 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166212625
Wij hebben inderdaad ook de zorgverzekering erop aangepast. Kan een heleboel geld schelen.

Verder heb ik een spoedverwijzing voor de endocrinoloog gekregen en heb ik tot ik stabiel ben een absoluut zwangerrakenverbod. Nu wilden we toch pas over een klein half jaartje beginnen, maar toch... het zou best kunnen dat ik dan nog niet stabiel ben -O-

En in de tussentijd zou het om in de gaten te houden of ik überhaupt een cyclus heb, handig zijn als ik m'n spiraaltje laat weghalen, maar daar zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten.

Eerst maar even het gesprek met de endocrinoloog afwachten..
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166235110
Een absoluut zwangerrakenverbod is niet leuk als de wens er is en de onzekerheid over wanneer het wordt opgeheven. Sterkte tink, hopelijk snel stabiel zodat het jullie wens niet vooruit schuift!
pi_166235142
Oh en dames. Na bijna 10 jaar rammelen en meelezen en steeds wat meer mee posten. Van rammelen terwijl het de eerste jaren geen optie is, tot het groeien van de wens en het moment dat het wel een optie is. Hebben wij in de afgelopen week samen onze twijfels aan de kant geschoven en besloten de natuur zijn gang te laten gaan. O+ onwijs spannend, maar het voelt zo goed! *O*
Ik ga de overstap maken naar het volgende topic en hoop dat jullie mij mogen volgen op het door jullie gewenste moment!
pi_166235759
Tink, wat verschrikkelijk voor jullie zeg. En dat terwijl jullie zo'n fijne plannen hadden ;(

Sillie, ik hoop heel erg dat jullie samen eruit gaan komen. En ik gun je zo dat je kinderwens uit mag komen (want de tweede is net zo goed een kinderwens).

Nolita, heftige beslissing hè? Dan wordt het ineens echt. Veel plezier in het komende topic en ik hoop dat je er alweer weg mag zijn als ik daar aan schuif.

Hier nog een tijdje wachten. Over 6 weken moeten we ons huis uit zijn, maar we hebben nog niets nieuws. Waarschijnlijk mogen we in het (leegstaande) appartement van mijn opa en oma wonen, terwijl we verder zoeken. Aan de ene kant lekker dat we zonder druk kunnen zoeken naar ons droomhuis, maar aan de andere kant moet ik dus nog wel een tijdje rammelen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 27 oktober 2016 @ 09:27:33 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166236131
Ahjoh, heb er in de dieetclub al flink veel over gepost. Misschien ben ik wel in een half jaar stabiel. Misschien ook niet...

Iig een spoedverwijzing naar de endocrinoloog en daar overleggen over vruchtbaarheid, spiraaltje wel of niet verwijderen, medicatie, enzovoorts.

Worst case scenario vernietigen ze een deel van mijn schildklier met een radioactievejodiumcapsule en mag ik een heel jaar niet zwanger worden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166427792
Tink!
Ik lees het nu pas, wat een ontzettend rot nieuws.
Ik ga ontzettend duimen dat je zo snel mogelijk stabiel bent :*
pi_166428106
Jeetje Tink, heftig zeg. Dat gooit zo je plannen ondersteboven. Had je al tekenen dat je schildklier niet in orde zou zijn? Of per toeval achter gekomen?
Hopelijk krijgen ze je snel stabiel. Eigen gezondheid staat altijd voorop!
  zondag 6 november 2016 @ 09:50:28 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166448524
Ik voelde me al anderhalf jaar rot. Al bij allerlei dokters geweest en nu eindelijk een diagnose. Ik had het liever anderhalf jaar geleden geweten.

De afgelopen twee dagen hadden we drie kindjes te logeren... Zo confronterend!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 6 november 2016 @ 10:14:42 #207
269689 crew  Viv
pi_166448783
Jaaa Nolita eindelijk, wat fijn!! *O*

Tink89 wat vervelend allemaal. :* Wel een geluk bij een ongeluk dat ze het nu ontdekt hebben, terwijl je nog niet zwanger bent.
  Moderator maandag 7 november 2016 @ 10:34:40 #208
382129 crew  Donna
pi_166471579
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 07:36 schreef Nolita het volgende:
Oh en dames. Na bijna 10 jaar rammelen en meelezen en steeds wat meer mee posten. Van rammelen terwijl het de eerste jaren geen optie is, tot het groeien van de wens en het moment dat het wel een optie is. Hebben wij in de afgelopen week samen onze twijfels aan de kant geschoven en besloten de natuur zijn gang te laten gaan. O+ onwijs spannend, maar het voelt zo goed! *O*
Ik ga de overstap maken naar het volgende topic en hoop dat jullie mij mogen volgen op het door jullie gewenste moment!
Wat fijn! We volgen hopelijk allemaal snel!
  Moderator dinsdag 8 november 2016 @ 11:09:33 #209
382129 crew  Donna
pi_166496020
Ik mag door naar het volgende topic. Wij gaan wachten op een streepje! O+
  dinsdag 8 november 2016 @ 11:23:49 #210
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166496205
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik mag door naar het volgende topic. Wij gaan wachten op een streepje! O+
*O* *O* *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator dinsdag 8 november 2016 @ 11:35:19 #211
382129 crew  Donna
pi_166496374
Ik hoop zo dat jullie snel kunnen/mogen volgen allemaal. :*
pi_166498655
Oooh wat leuk! Ik volg volgende maand! ( :o )
pi_166498937
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik mag door naar het volgende topic. Wij gaan wachten op een streepje! O+
*O*
pi_166499400
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik mag door naar het volgende topic. Wij gaan wachten op een streepje! O+
Jeej Donna! Leuk! *O* Als je nou heeeeeel snel bent kunnen we misschien nog net in dezelfde Z&G posten ;)
  Moderator dinsdag 8 november 2016 @ 14:11:56 #215
382129 crew  Donna
pi_166499722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:58 schreef Goudreinette het volgende:

[..]

Jeej Donna! Leuk! *O* Als je nou heeeeeel snel bent kunnen we misschien nog net in dezelfde Z&G posten ;)
Whu, dat is heel heel vlot, maar het zou kunnen! Niet 2 weken eerder bevallen hoor, dan lopen we elkaar sowieso mis!
pi_166499744
Haha okee ik zal m'n best doen! :D
  Moderator dinsdag 8 november 2016 @ 14:25:01 #217
382129 crew  Donna
pi_166500103
Ik ook :P
pi_166502817
Wat fijn DonnaRush dat je mij al zo snel achterna komt!
pi_166535340
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:09 schreef DonnaRush het volgende:
Ik mag door naar het volgende topic. Wij gaan wachten op een streepje! O+
Veel plezier ;) *O*

Eergisteren vertelde mn beste vriendin dat ze 8 weken zwanger is. Ik. wil. ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Camac op 09-11-2016 18:15:30 ]
pi_166670524
Ik kom ook maar eens uit de lurkstand, merk toch dat het rammelen wat serieuzere vormen begint aan te nemen. Ik ben rena, heb nu bijna 2 jaar een serieuze relatie en een ontzettend lieve bonusdochter van 5, die het rammelen echt niet minder maakt gelukkig :) Merk ook echt dat ik er klaar voor begin te raken, terwijl ik tot een aantal jaar geleden niet eens zeker wist of ik wel kinderen wilde. Maar het idee van een broertje of zusje voor de kleine meid en een biologisch kindje van mezelf begint steeds meer vorm te krijgen. Mijn vriend rammelt gelukkig ook lekker met me mee, maar in 2017 willen we eerst naar een ander huis gaan kijken voor wat meer ruimte *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_166679724
Ik zou theoretisch over kunnen stappen naar WOHTS. Huis gekocht met mogelijkheid tot 5 slaapkamers *O*
Maar... jeetje, wat een stap is dat weer zeg. Deze maand sowieso nog wachten op mn periode en dan... er toch maar voor gaan!
Gek, ik vind het voor de tweede nog spannender dan voor de eerste :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 18 november 2016 @ 16:33:43 #222
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_166737485
Rena welkom! LeSage gefeliciteerd met je huis!!! Nog veel klus werk? In huis dan he :-P

VFT rammelt er op los.. gelukkig wel een hoop afleiding door bruiloft planning en een nieuwe functie sinds kort
  zondag 20 november 2016 @ 11:12:20 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166773206
Hebben jullie ook moeite met feestdagen? Ze voelen soms zo incompleet...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166773490
:* Tink
pi_166778302
Nee, geen last van, maar :*

Dames, ik bedenk me net dat het misschien wel handig is om per 1/1/'17 m'n zorgverzekering aan te passen ivm evt zwangerschap. Zijn jullie dat ook van plan? Of wellicht dat een aantal van jullie dat al hebben gedaan? Dingen waar gelet op moet worden?
  Moderator zondag 20 november 2016 @ 15:16:54 #226
382129 crew  Donna
pi_166778647
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:07 schreef Negentiendertig het volgende:
Nee, geen last van, maar :*

Dames, ik bedenk me net dat het misschien wel handig is om per 1/1/'17 m'n zorgverzekering aan te passen ivm evt zwangerschap. Zijn jullie dat ook van plan? Of wellicht dat een aantal van jullie dat al hebben gedaan? Dingen waar gelet op moet worden?
Nee juist niet. Het zou ¤40 per maand extra zijn voor mij en ik zou dan echt ALLES moeten gebruiken voordat het uit kan. Uit de basisverzekering komt ook al een hele hoop omtrent zwangerschap en geboorte gelukkig :)

*¤43 zelfs, zie ik nu. En de premie is al met ruim ¤8 gestegen. Pfffff...
pi_166779072
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:07 schreef Negentiendertig het volgende:
Nee, geen last van, maar :*

Dames, ik bedenk me net dat het misschien wel handig is om per 1/1/'17 m'n zorgverzekering aan te passen ivm evt zwangerschap. Zijn jullie dat ook van plan? Of wellicht dat een aantal van jullie dat al hebben gedaan? Dingen waar gelet op moet worden?
*ontlurk* fbto! Gewoon aanzetten als je zwanger bent ^O^ heb ik afgelopen jaar ook gedaan.
pi_166779179
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:07 schreef Negentiendertig het volgende:
Nee, geen last van, maar :*

Dames, ik bedenk me net dat het misschien wel handig is om per 1/1/'17 m'n zorgverzekering aan te passen ivm evt zwangerschap. Zijn jullie dat ook van plan? Of wellicht dat een aantal van jullie dat al hebben gedaan? Dingen waar gelet op moet worden?
Mijn verzekeraar (CZ) heeft meegroeiservice. Ik mocht in de loop van het jaar updaten naar een duurder pakket omdat ik zwanger was. Ik kreeg toen de combinatietest vergoed, de zwangerschapscursus die ik volgde en de eigen bijdrage van de kraamzorg. Ik had het er ruim uit, maar betaalde pas vanaf april de duurdere premie. In november kwam de kleine en ik ging toen per januari weer naar mijn "goedkopere" pakket.
pi_166779439
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 15:31 schreef Nazil het volgende:

[..]

*ontlurk* fbto! Gewoon aanzetten als je zwanger bent ^O^ heb ik afgelopen jaar ook gedaan.
Dat klinkt leuk maar FBTO valt voor de rest een stuk duurder uit dan mijn huidige verzekering. dus daar schiet ik niets mee op. sowieso wordt ik niet vrolijk van de zorgverzekeringen...
even infomeren of mijn huidige verzekering ook een soort meegroeiservice aanbied.
pi_166779598
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2016 15:43 schreef Elleska het volgende:

[..]

Dat klinkt leuk maar FBTO valt voor de rest een stuk duurder uit dan mijn huidige verzekering. dus daar schiet ik niets mee op. sowieso wordt ik niet vrolijk van de zorgverzekeringen...
even infomeren of mijn huidige verzekering ook een soort meegroeiservice aanbied.
oh dat is balen. Bij mij kwam het juist als goedkoopste uit.
pi_166779857
dat verschil komt vooral door het collectieve aanvullende pakket en de korting welke we nu wel hebben en bij de FBTO missen.
maar ik moet er ook nog even beter in duiken. ik wacht even totdat alle prijzen bekend zijn.
pi_166780470
Naar die meegroeiservice van CZ en de modules van FBTO heb ik ook gekeken, maar beide zorgverzekeraars vallen voor mij een stuk duurder uit omdat ik via mijn werk een flinke collectiviteitskorting krijg bij ZK.

Maar ik ga er sowieso nog even goed voor zitten binnenkort, wellicht dat overstappen toch iets oplevert.
  zondag 20 november 2016 @ 16:51:45 #233
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166781035
Ik zit collectief bij ZIlveren Kruis en heb twee sterren. Voornamelijk voor alternatieve therapie, maar dat kolfapparaat, de eigen bijdrage voor de kraamzorg, de eigen bijdrage voor de ziekenhuisbevalling (hoogst waarschijnlijk medische noodzaak), de vergoeding voor de TENS en het kraampakket lijken me toch wel erg handig... en die alternatieve therapie maak ik ook echt elk jaar helemaal op. Incl. collectiviteitskorting betaal ik 129 ofzo volgend jaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 20 november 2016 @ 16:57:58 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_166781168
Dames er is een topic voor zorgverzekeringen in OUD en net naar boven gekickt wegens weer actueel.

OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_166781328
Meld, als (voorzichtige..) rammelaar :)
pi_166782386
L-e. Wauw. Snif O+
pi_166785197
LE O+ :'( :* O+
pi_166786265
Ohhh L-E echt? O+ O+

Veel fijne voorzichtige rammels! ;) :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166786399
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 16:57 schreef laziness het volgende:
Dames er is een topic voor zorgverzekeringen in OUD en net naar boven gekickt wegens weer actueel.

OUD / Zwanger worden en zorgverzekeringen
Ah, thanks!

L-E! heb je verhaal als lurker gevolgd, weet niet zo goed wat te zeggen, maar :*
pi_166790956
Oh wow L-E! Gaan jullie er ook (misschien) weer voor, of blijft het bij voorzichtig rammelen?
pi_166791455
Voor nu is het alleen gerammel. Ik rammelde echt niet meteen na Elva en toen dat kwam opzetten wilde ik voor mezelf heel erg duidelijk krijgen of ik een baby wilde uit een soort van misplaatst idee van ergens 'recht' op hebben (we rekenden op een levend kind, dat kwam niet, nu wil ik het alsnog, zoiets?) of om dezelfde redenen als toen we voor Elva gingen: omdat we graag een gezin met drie (fysiek aanwezige) kindjes willen, omdat we de interactie tussen onze kinderen zo waardevol vinden, omdat dit gezin een geweldige plek is, etc. Inmiddels kan ik een volgende zwangerschap en baby los zien van het verlies van Elva en dat is een goed teken, maar het is natuurlijk zo'n groots besluit dat ik nog niet verder kan kijken dan alleen rammelen :)

De mogelijkheid is er wel: er zijn veel onderzoeken geweest waar wel het eea uit is gekomen en dat zou veel medicatie betekenen bij een volgende zwangerschap, dat moet je ook maar zien zitten, maar het is geen russische roulette (dat heb ik heel lang gedacht) en de kans dat een zwangerschap een gezond kind oplevert is enorm groot.
  zondag 20 november 2016 @ 22:34:50 #242
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_166791572
Oooh L-E O+ :'( :*
De stap moet enorm zijn en alleen al het rammelen toe laten moet al best wel eng zijn. Maar die laatste zin, wat ontzettend fijn! :*
  maandag 21 november 2016 @ 07:37:59 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166794737
Wow LE! Spannend!

Ik heb vandaag m'n afspraak bij de endocrinoloog. Als het goed is, horen we meer over de mogelijkheden op babygebied.

Spannend, maar ergens ook wel fijn dat er duidelijkheid komt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166794965
Le wat onwijs fijn om te lezen dat jullie deze keuze zelf kunnen maken en niet wordt opgelegd/afgeraden nav de onderzoeken.

Spannend tink, fijn dat je wss duidelijkheid krijgt. Hoop dat het jullie wens niet in de weg staat.
pi_166795037
Oh LE wat fijn en wat dapper! Fijn dat er met medicatie zo veel te bereiken is. En wat goed dst je het los kunt zien van Elva.

Kun je er een beetje van genieten of is het nog wat onwennig, dat gerammel?
pi_166795067
L-E O+ :*

tevens verkapte rammelpost
  Moderator maandag 21 november 2016 @ 08:43:39 #247
382129 crew  Donna
pi_166795099
Wat fijn LE!
pi_166795573
Och LE! Gewoon fijn om te horen dat er mogelijkheden zijn en jij het idee zelf toe kan laten :*
pi_166795734
LE O+ O+ O+ Wat spannend en dapper en wat goed ook dat jullie zo goed kunnen nadenken over en zien hoe dit past bij jullie :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_166795994
L-E, ik ken je verhaal verder niet zo goed, alleen als lurker, maar ik vind het heel knap hoe je het verwoorden kunt! Ik hoop dat het jullie in de toekomst gegund is :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_166796634
Wat fijn L-E, dat er (weer) ruimte is om een de wens voor een kindje toe te laten. En goed om te lezen dat je met medicijnen 'gewoon' weer zwanger kan zijn. Ik kan mij voorstellen dat het er voor uitkomen dat je rammelt misschien nog wel spannender is dan er daadwerkelijk weer voor gaan. :*
pi_166799583
L-E O+
Begrijpelijk dat je nu nog even niet verder kan kijken dan alleen rammelen. Maar wat fijn dat de keuze geen medische keuze meer is maar weer een eigen keuze.
pi_166802676
Oh L-E! O+ wat mooi dat je weer kúnt rammelen :D

Mijn baby ( :') ) is inmiddels 2 en ik rammel zo enorm. Vind het ook heel moeilijk om mijn verwachtingen aan te passen; 2 a 3 jaar verschil leek me altijd zo ideaal, dat gaat hem nu niet worden en op de een of andere manier vind ik dat maar moeilijk te accepteren :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ik rammel lekker met jullie mee :W
pi_166810220
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 08:36 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh LE wat fijn en wat dapper! Fijn dat er met medicatie zo veel te bereiken is. En wat goed dst je het los kunt zien van Elva.

Kun je er een beetje van genieten of is het nog wat onwennig, dat gerammel?
Nee, het voelt op zich wel goed. Genieten voert wat ver maar het is erg fijn dat er ruimte lijkt te onstaan, dat iets wat alleen maar angst en paniek en pijn opriep nu ook een andere associatie kan hebben. Verder wil ik jullie allemaal oproepen om de breiwerkjes weer neer te leggen ;) wij zijn zestienmiljoen stappen verwijderd van een zwangerschap. Zoals ons gezin er nu uitziet is namelijk ook mooi, en dat is een prima uitgangspositie. We zien wel :)
pi_166811258
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, het voelt op zich wel goed. Genieten voert wat ver maar het is erg fijn dat er ruimte lijkt te onstaan, dat iets wat alleen maar angst en paniek en pijn opriep nu ook een andere associatie kan hebben. Verder wil ik jullie allemaal oproepen om de breiwerkjes weer neer te leggen ;) wij zijn zestienmiljoen stappen verwijderd van een zwangerschap. Zoals ons gezin er nu uitziet is namelijk ook mooi, en dat is een prima uitgangspositie. We zien wel :)
Komt ze nu mee... -O-

;) :*
  maandag 21 november 2016 @ 21:55:13 #256
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166812512
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 20:53 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, het voelt op zich wel goed. Genieten voert wat ver maar het is erg fijn dat er ruimte lijkt te onstaan, dat iets wat alleen maar angst en paniek en pijn opriep nu ook een andere associatie kan hebben. Verder wil ik jullie allemaal oproepen om de breiwerkjes weer neer te leggen ;) wij zijn zestienmiljoen stappen verwijderd van een zwangerschap. Zoals ons gezin er nu uitziet is namelijk ook mooi, en dat is een prima uitgangspositie. We zien wel :)
Super fijn om te horen L-E! Dat je nu met weer een beetje vertrouwen en hoop kan rammelen, en rustig samen kan kijken of/wanneer jullie een volgende stap zetten. Ik brei niet, maar deel wel een soort vreugde dat je je überhaupt weer durft te dromen van het misschien nog een keer aangaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 21 november 2016 @ 21:58:25 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166812664
Ik heb trouwens ongeveer 10.000 jaar gerammeld. Met vrouwelijke partner, zonder partner, zonder plan, zoekend naar een plan, met een niet-van-de-grond-komend plan. En ik vond het meestal abstract en soms verdrietig en ik ben enorm van het wegstoppen (want wat je niet uit is er minder tenslotte), daarom heb ik hier zelden gepost. Niet dat het echt helpt - daarom even een hart onder de riem voor alle rammelaars hier! Ik lees & leef met jullie allemaal mee.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 22 november 2016 @ 08:32:23 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_166819042
Uitslag bij de endocrinoloog gehad. Wij rammelen nog wel even door... :( nu ben ik lekker op vakantie en moet even nadenken over m'n opties.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_166821409
Klinkt niet fijn tink. Hoop dat je toch kunt genieten van je vakantie en dat er een acceptabele optie bij zit voor je.
pi_167033755
Een avond op kraambezoek bij vrienden is wel naar voor mn eierstokken. Zo'n klein baby'tje van 3 weken O+
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:58:35 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167040557
Dat ken ik ja. Overal worden baby's geboren en wij hebben bij de arts te horen gekregen dat het minstens nog een maand of acht gaat duren. Ik ben dan zo in de wolken met zo'n baby en tegelijkertijd doet het zo'n pijn!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167043504
Hopelijk ben je goed instelbaar Tink! Maar het is wel een domper. 8 Maanden duren wel lang als je iets erg graag wilt.


Ik ga officieel afscheid nemen. Een 2e streepje is hier nu echt van harte welkom. Hopelijk volgen jullie allemaal snel (ook jij tink :* )!
  vrijdag 2 december 2016 @ 13:45:51 #263
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167046106
Het is meer dan instellen, mijn schildklier is te snel en ik moet eerst een behandeling met radioactief jodium of een jaar medicatie en dan stoppen en hopen dat het goed komt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167046487
Klinkt behoorlijk heftig tink :*
pi_167087088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:45 schreef Tink89 het volgende:
Het is meer dan instellen, mijn schildklier is te snel en ik moet eerst een behandeling met radioactief jodium of een jaar medicatie en dan stoppen en hopen dat het goed komt.
Tink :* hier wachten we voorlopig ook nog even, maar dan om praktische redenen. Hoop toch wel over een maand of 9 de pil de deur uit te kunnen doen.
  maandag 12 december 2016 @ 10:52:48 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167274923
Even los van de technische details over mijn eigen schildkliertraject, ben ik zaterdag tante geworden van een prachtige tweeling.

En wat ben ik opgelucht dat ik gewoon heel blij en supertrots en dolverliefd ben... en niet afgunstig. Dat heb ik bij vrienden enzo wel, maar nu het de kindjes van m'n broer zijn, kan ik er bijzonder goed tegen. Gelukkig!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167320464
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 10:52 schreef Tink89 het volgende:
Even los van de technische details over mijn eigen schildkliertraject, ben ik zaterdag tante geworden van een prachtige tweeling.

En wat ben ik opgelucht dat ik gewoon heel blij en supertrots en dolverliefd ben... en niet afgunstig. Dat heb ik bij vrienden enzo wel, maar nu het de kindjes van m'n broer zijn, kan ik er bijzonder goed tegen. Gelukkig!
Gefeliciteerd! *O*

En ik snap je opluchting wel, bij mijn ene zus ging het zwanger worden vrij makkelijk en bij mijn andere zus duurde het een paar jaar en die heeft het er volgens mij toch af en toe wel moeilijk mee gehad als de ander een zwangerschap aankondigde ;( Wat ik me wel kan indenken! Maar na de geboorte kwam dat toch goed gelukkig :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 14 december 2016 @ 13:49:04 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167320856
quote:
7s.gif Op woensdag 14 december 2016 13:25 schreef rena het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

En ik snap je opluchting wel, bij mijn ene zus ging het zwanger worden vrij makkelijk en bij mijn andere zus duurde het een paar jaar en die heeft het er volgens mij toch af en toe wel moeilijk mee gehad als de ander een zwangerschap aankondigde ;( Wat ik me wel kan indenken! Maar na de geboorte kwam dat toch goed gelukkig :)
Dank! Het rammelde ook net iets minder hard toen m'n schoonzusje vertelde over haar 28-urige bevalling, weeënstorm, uitscheuren, mislukte ruggenprik enzovoorts...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167338127
Gefeliciteerd Tink! En wat fijn idd dat je gewoon heel blij bent! Kan me de opluchting goed voorstellen.

Hier gaat in principe 14-2 de pil eruit om te kijken wat dat met mn cyclus doet. Ben heel benieuwd, want slikte hem continu door ivm adenomyose, dus ben wel een beetje bang voor de zonder-pil-menstruaties weer. En dan nog gewoon met condooms tot vriend eraan toe is om die de deur uit de doen (schatting in elk geval pas na de zomer en verder geen idee). Maar dan is hopelijk mn cyclus in elk geval weer goed op gang tegen de tijd dat hij er klaar voor is, dat we daar dan niet meer op hoeven te wachten.
  woensdag 28 december 2016 @ 12:17:37 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167669651
Txs!

Het is echt leuk om trotse tante te zijn. En verder hebben we een grote kluslijst gemaakt voor volgend jaar. Wat moet er nog aan grote en kleine dingen in ons huisje gebeuren om ons het gevoel te geven dat we als de kleine er eenmaal is, geen gigantische klussen of rottige klusjes meer hoeven te doen.

Dat geeft toch het gevoel dat we ergens naartoe aan het werken zijn en niet alleen maar de maanden aftellen... en dat helpt :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 28 december 2016 @ 12:24:04 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_167669848
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 08:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd Tink! En wat fijn idd dat je gewoon heel blij bent! Kan me de opluchting goed voorstellen.

Hier gaat in principe 14-2 de pil eruit om te kijken wat dat met mn cyclus doet. Ben heel benieuwd, want slikte hem continu door ivm adenomyose, dus ben wel een beetje bang voor de zonder-pil-menstruaties weer. En dan nog gewoon met condooms tot vriend eraan toe is om die de deur uit de doen (schatting in elk geval pas na de zomer en verder geen idee). Maar dan is hopelijk mn cyclus in elk geval weer goed op gang tegen de tijd dat hij er klaar voor is, dat we daar dan niet meer op hoeven te wachten.
Ben je onder behandeling van een gyn? Ik heb ook adenomyose en mocht van mijn arts maar absoluut 3 menstruatiecycli zelf 'aanrommelen'. Meer is gewoonweg niet verantwoord ivm aangroei cyste. Gelukkig lukte het de 3e ronde toen maar anders kregen we hulp.
pi_167687190
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 12:24 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ben je onder behandeling van een gyn? Ik heb ook adenomyose en mocht van mijn arts maar absoluut 3 menstruatiecycli zelf 'aanrommelen'. Meer is gewoonweg niet verantwoord ivm aangroei cyste. Gelukkig lukte het de 3e ronde toen maar anders kregen we hulp.
Ik wilde je binnenkort al eens een berichtje sturen, had eerder al eens van jou gelezen dat je dit ook had. Ik ben begin dit jaar bij een gynaecoloog geweest maar niet ivm kinderwens, toen waren er vlekjes te zien passend bij adenomyose (net als 5 jaar geleden bij de gyn) maar geen cysten oid (en 5j geleden ook niet, in tussentijd pil doorgeslikt). Ze heeft toen over kinderwens in toekomst gezegd dat we maar gewoon moeten proberen en als het niet lukt worden we vanzelf doorgestuurd. Maar ik kwam daar dus ook niet voor kinderwens en ook niet specifiek voor de adenomyose. Over mijn plan van het stoppen met pil en kijken hoe dat gaat heb ik het met de huisarts gehad, zij gaf aan dat ik best mag stoppen en dan na 2 a 3 cycli een afspraak bij haar om te kijken of ze me door moet sturen naar gyn of niet, dus of ik weer klachten heb of niet (laagdrempelig). Maar ik zat zelf toch ook te twijfelen of het niet handig was om toch dit ook met een gyn te bespreken van tevoren.
Welke regio zit jij bij de gyn? (Mag ook per dm of pm). Ik heb namelijk nog geen gyn die hier echt in is gespecialiseerd en dat leek me wel handig dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 december 2016 @ 21:26:43 #273
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_167687684
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik wilde je binnenkort al eens een berichtje sturen, had eerder al eens van jou gelezen dat je dit ook had. Ik ben begin dit jaar bij een gynaecoloog geweest maar niet ivm kinderwens, toen waren er vlekjes te zien passend bij adenomyose (net als 5 jaar geleden bij de gyn) maar geen cysten oid (en 5j geleden ook niet, in tussentijd pil doorgeslikt). Ze heeft toen over kinderwens in toekomst gezegd dat we maar gewoon moeten proberen en als het niet lukt worden we vanzelf doorgestuurd. Maar ik kwam daar dus ook niet voor kinderwens en ook niet specifiek voor de adenomyose. Over mijn plan van het stoppen met pil en kijken hoe dat gaat heb ik het met de huisarts gehad, zij gaf aan dat ik best mag stoppen en dan na 2 a 3 cycli een afspraak bij haar om te kijken of ze me door moet sturen naar gyn of niet, dus of ik weer klachten heb of niet (laagdrempelig). Maar ik zat zelf toch ook te twijfelen of het niet handig was om toch dit ook met een gyn te bespreken van tevoren.
Welke regio zit jij bij de gyn? (Mag ook per dm of pm). Ik heb namelijk nog geen gyn die hier echt in is gespecialiseerd en dat leek me wel handig dan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hai! Sorry, m'n berichtje van vanmiddag was erg kort door de bocht want ik was ondertussen met m'n jongste (die van ronde 3 dus ;)) bezig.

Voor zover ik weet is dr Hompes in het AMC dé specialist in mijn regio. Ik sta/stond ook bij hem onder controle. Ik heb wel een hele grote cyste dus bij mij was het geen optie om het van te voren niet te bespreken :). Het risico van 'te' vaak menstrueren zit 'm in het feit dat de cyste om je darm kan groeien en daardoor kan dat stuk darm afsterven. Daarnaast ging ik echt haast dood van de pijn tijdens mijn menstruaties dus ik wilde het ook echt niet langer op z'n beloop laten. Ik beval nog 100x liever dan dat ik nog eens een week die pijn heb ;( .

Anyhow, succes :)
pi_167688110
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 21:26 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hai! Sorry, m'n berichtje van vanmiddag was erg kort door de bocht want ik was ondertussen met m'n jongste (die van ronde 3 dus ;)) bezig.

Voor zover ik weet is dr Hompes in het AMC dé specialist in mijn regio. Ik sta/stond ook bij hem onder controle. Ik heb wel een hele grote cyste dus bij mij was het geen optie om het van te voren niet te bespreken :). Het risico van 'te' vaak menstrueren zit 'm in het feit dat de cyste om je darm kan groeien en daardoor kan dat stuk darm afsterven. Daarnaast ging ik echt haast dood van de pijn tijdens mijn menstruaties dus ik wilde het ook echt niet langer op z'n beloop laten. Ik beval nog 100x liever dan dat ik nog eens een week die pijn heb ;( .

Anyhow, succes :)
Goed om te lezen! Ik ben indertijd ook bij de gyn gekomen omdat ik zelfs met pil 2 dagen per maand echt behoorlijk ziek was van de menstruatie, dus ik sla die liever ook over, haha. Ik werk in het AMC (op een totaal andere afdeling) dus dat is wel gunstig! Ik zal daar eens naar informeren. Sowieso wel goed om het van tevoren te bespreken etc in plaats van als er weer klachten komen. Had mn extra eigen risico al op 0 gezet dit jaar omdat ik hier al wel op gerekend had haha. Thanks voor je tips!
pi_167768002
We zouden in januari beginnen maar zitten nu in zikagebied :') meh.
pi_167774854
Balen negentiendertig :(

Tink, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Oh en ik rammel zo hard! Nog een half jaar...
pi_167780150
Negentiendertig, wat betekent dat voor het rammelen? hoe lang moet je nu wachten?

*O* bijna 2017 :D
Niet dat we dan direct starten, maar het klinkt toch veel dichterbij dan "volgend jaar".
pi_167780757
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 12:36 schreef Elleska het volgende:
Negentiendertig, wat betekent dat voor het rammelen? hoe lang moet je nu wachten?

*O* bijna 2017 :D
Niet dat we dan direct starten, maar het klinkt toch veel dichterbij dan "volgend jaar".
Aangeraden wordt om minimaal 2 maanden een condoom te gebruiken. We wachten waarschijnlijk tot eind maart/april.

Fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2017 allemaal. Dat we het komend jaar allemaal naar de volgende topics mogen doorschuiven :*
pi_167782457
Potverdikke Negentiendertig, dat sucks en daar zeg je wat. Wij gaan volgend jaar misschien ook die kant op. Waar kun je precies zien wat de risicogebieden zijn? Heb even snel op de site vh RIVM gekeken maar daar staan zoooveel landen op... :{
Dit, dat, alles.
pi_167783531
Het komt ook voor in heel veel landen. Midden- en Zuid-Amerika helemaal sowieso, stukje Zuidoost-Azië, en volgens mij in mindere mate ook in Afrika.

http://www.rivm.nl/Onderw(...)t_zikavirus_voorkomt
  zaterdag 31 december 2016 @ 21:44:16 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167796977
Ik hoop heel hard dat wij in 2017 mogen doorschuiven, maar dat hangt compleet af van m'n schildklier. Op 31 december weten dat je wrs de 31 december erna nog niet zwanger bent, valt een beetje tegen vandaag.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167797323
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2016 21:44 schreef Tink89 het volgende:
Ik hoop heel hard dat wij in 2017 mogen doorschuiven, maar dat hangt compleet af van m'n schildklier. Op 31 december weten dat je wrs de 31 december erna nog niet zwanger bent, valt een beetje tegen vandaag.
:*

Wat klote Tink, kan het me goed voorstellen dat dat toch in je hoofd blijft hangen op zo'n avond. Hopelijk overheerst dat gevoel niet de hele dag en heb je tussendoor ook gewoon een fijne en gezellige dag vandaag! En ik hoop ontzettend dat het met je schildklier snel goed genoeg gaat om in het komende jaar door te schuiven.

En uiteraard hoop ik dat we met zijn allen door kunnen schuiven in 2017 en dan snel met zijn allen in z&g te vinden zijn. Fijne jaarwisseling en een mooi 2017 voor ons allen gewenst :)
  zaterdag 31 december 2016 @ 22:21:01 #283
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_167797475
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

:*

Wat klote Tink, kan het me goed voorstellen dat dat toch in je hoofd blijft hangen op zo'n avond. Hopelijk overheerst dat gevoel niet de hele dag en heb je tussendoor ook gewoon een fijne en gezellige dag vandaag! En ik hoop ontzettend dat het met je schildklier snel goed genoeg gaat om in het komende jaar door te schuiven.

En uiteraard hoop ik dat we met zijn allen door kunnen schuiven in 2017 en dan snel met zijn allen in z&g te vinden zijn. Fijne jaarwisseling en een mooi 2017 voor ons allen gewenst :)
dr Hompes zit in het VU, niet in het AMC. Hoe ik daar toch bij kwam...
pi_167798014
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 22:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

dr Hompes zit in het VU, niet in het AMC. Hoe ik daar toch bij kwam...
Had t gevonden idd :). Hij is volgens mij inmiddels met pensioen, ik kon hem iig nergens meer op de site vinden, dr Vijatovic oid zit er nu, ook met specialisatie endometriose. Heb donderdag iig afspraak bij de huisarts staan om te vragen om verwijzing naar endometriose centrum/gyn VUmc :). Hopelijk kan dat gewoon via huisarts.
Nogmaals thanks voor je berichtje, heeft me toch net dat zetje gegeven dat ik nodig had in het toch gewoon bij een specialist na te vragen, merk dat ik het nu graag ook gewoon een keer goed bekeken wil hebben, in 2011 is gezegd 'je hebt endometriose slik de pil maar door' en verder niks en nu heb ik toch wel behoefte aan iets meer informatie etc..


[ Bericht 14% gewijzigd door vlindertje89 op 31-12-2016 22:55:38 ]
pi_167838098
Hoi allemaal!
Wat is dit forum actief zeg.
Als ik tijd heb ga ik eens teruglezen :D

Ik heb me aangemeld voor dit forum, omdat ik ervaringen en ideeën van anderen wil lezen.
Mijn man en ik zijn pas getrouwd en onze volgende stap is een kindje.
We zijn nu al zo ver dat ik vanaf deze maand ga stoppen met de pil. Wel wachten we nog even een paar maanden, maar door nu alvast te stoppen met de pil kan mijn lichaam 'ontpillen' zoals ze dat noemen.
Hopelijk duurt dat niet al te lang, want we zitten er zelf aan te denken om rond maart/april er voor te gaan!
Erg spannend allemaal..

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en naar jullie redenen om nog even te wachten of juist om er nu voor te gaan.

Groetjess
pi_167840162
Ondertussen alles teruggelezen en nu vraag ik me af wanneer ik naar de WOHTS moet doorschuiven? Ik heb al onderzocht dat dat 'wachten op het tweede streepje' is (ik ben niet zo goed in al die afkortingen, omdat ik nog maar net op dit forum zit).

Ik lees dat mensen meteen doorschuiven op het moment dat ze er voor willen gaan. Ik ga me dus dan ook alvast maar een beetje inlezen in dat topic denk.
Maar ook hier blijf ik meelezen, want we zijn er nog niet echt aan 'begonnen'.

Eerst een paar maanden met condoom en dan doen we die dingen ook lekker weg! Ben heel benieuwd hoe lang het dan nog zal duren..

Ik heb me zelfs ook niet eens voorgesteld. Sorry het is allemaal nieuw hihi.

Ik ben dus Dromertje23. Ik ben 23 jaar en mijn man is 28. We hebben sinds 2014 samen een koopwoning en hier wonen we sinds 2015 (er moest het een en ander geklust worden).
In 2016 zijn we getrouwd en zou het dan zo zijn dat we in 2017 mogen zeggen dat ik zwanger ben?? Ik hoop het!

Het is nog wel een beetje onwennig omdat we pas net tegen elkaar hebben gezegd dat we er in 2017 voor gaan. Merk dat als we het er over hebben dat we steeds serieuzer zijn en steeds vaker durven zeggen dat we het echt gaan doen.
Spannend allemaal!
pi_167840983
Het idee is inderdaad dat je doorschuift maar WOHTS als je geen anticonceptie meer gebruikt.

De meeste users hier wachten nog even, om wat voor reden dan ook, maar hebben wel een hele duidelijke wens.

Zo gaan wij er over een half jaartje weer voor, na de bruiloft ;)
  maandag 2 januari 2017 @ 21:41:49 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167841231
Wat leuk Loj! O+ Mooi jaar voor de boeg

Welkom Dromertje! Zodra je er voor gaat inderdaad lekker doorschuiven naar WOHTS.
pi_167841916
Ja he Kyara O+
Ik kan echt niet wachten! Nog 1x zwanger zijn, schopjes voelen, kindje aan de borst O+
Tenminste dat hoop ik dan maar natuurlijk :)
  maandag 2 januari 2017 @ 22:02:41 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_167842278
quote:
0s.gif Op maandag 2 januari 2017 21:56 schreef Loj het volgende:
Ja he Kyara O+
Ik kan echt niet wachten! Nog 1x zwanger zijn, schopjes voelen, kindje aan de borst O+
Tenminste dat hoop ik dan maar natuurlijk :)
O+

ik had het ook nog graag een keer gedaan. Maar helaas wil man echt niet. En word ik zelf ook een dagje ouder ( :X )
  dinsdag 3 januari 2017 @ 11:27:44 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_167851733
Wij wachten om medische redenen. Ik heb de ziekte van Graves en slik nu dus minstens nog tot november propylthiouracil. Met een te snelle schildklier en met die medicatie is zwanger raken levensgevaarlijk voor het ongeboren kindje.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_167854805
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 11:27 schreef Tink89 het volgende:
Wij wachten om medische redenen. Ik heb de ziekte van Graves en slik nu dus minstens nog tot november propylthiouracil. Met een te snelle schildklier en met die medicatie is zwanger raken levensgevaarlijk voor het ongeboren kindje.
:* . Dat is de minder leuke moeten wachten zeg. Hopelijk krijg je in november een go!

Hier wachten wij tot na de zomervakantie. Eerst boven nog verbouwen, op vakantie en nog een zomerkamp in het vooruitzicht. Daarna kan de pil tijdelijk de deur uit en dan maar hopen dat het snel raak zal zijn.

Oudjaarsdag heb ik weer even mogen babyknuffelen met de baby van vrienden. Niet goed voor mn gerammel :+
pi_167927852
Ik had deze week de afspraak bij huisarts ivm endometriose en doorverwezen naar vumc. Ik dacht dat het endometriose centrum onder gynaecologie valt, had daar de wachttijd van opgezocht, 14 dagen. Blijkt echter onder voortplantingsgeneeskunde te vallen, met een wachttijd van min 6 weken.. heb nu eind feb pas een afspraak kunnen plannen. Dus dat viel me wat tegen..

We gaan wel rond mei/juni verhuizen naar een mooie nieuwbouw huur eengezinswoning, dus dat is leuk om naar uit te kijken. En dan hopelijk eind vd zomer starten :)
pi_168013496
Ik post hier misschien af en toe ook mee, begin namelijk te rammelen voor een tweede, maar het is beter om daar nog meer even niets mee te doen. Ben net op zoek naar nieuwe baan, en bovendien is mijn menstruatie nog niet eens weer op gang na de eerste. Ik verwacht dat we over een half jaar misschien weer beginnen.
pi_168019051
ik rammel de pan uit
nu is het 2017 en komt het echt dichtbij. maar we moeten nog echt een paar maandjes wachten.

welkom Dromertje
  dinsdag 10 januari 2017 @ 08:11:00 #296
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168022821
Ik rammel ook ontzettend, maar leid mezelf af met onze trouwerij ;)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_168023073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:11 schreef Tink89 het volgende:
Ik rammel ook ontzettend, maar leid mezelf af met onze trouwerij ;)
+ 1 ;)
pi_168023109
Wel superleuk Loj! O+

Elleska, het schiet wel op!

(Verder hoor ik hier niet :D )
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:31:54 #299
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168023570
Hoi! Ik rammel, maar ik ben eigenlijk zo bang dat ik geen ademruimte meer zal hebben met twee kleine kindjes (+ een bijna puber).
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 10 januari 2017 @ 09:56:22 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_168023944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:31 schreef pinquit het volgende:
Hoi! Ik rammel, maar ik ben eigenlijk zo bang dat ik geen ademruimte meer zal hebben met twee kleine kindjes (+ een bijna puber).
Je bedoelt dat je al een puber en een kleintje hebt en rammelt voor een derde?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 januari 2017 @ 10:08:00 #301
56471 pinquit
oh my lama!
pi_168024150
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 09:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je al een puber en een kleintje hebt en rammelt voor een derde?
Ja! Nog geen puber hoor, hij is bijna 11, maar zijn gedrag is af en toe wel dubieus te noemen al :')
Daar komt bij dat ik nogal een pittige dreumes heb lopen, maargoed, die zal ouder en wijzer worden uiteindelijk, ja toch? :+

Nuja, het rammelen is aanwezig, nu maar eens goed praktisch nadenken enzo
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')