abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 2 juli 2016 @ 23:29:27 #1
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163473316
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

____________________________________________________________________________________________

Belangrijke regels voordat je post in dit topic!

-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.
-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.

Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur..
____________________________________________________________________________________________

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.

Kledingvoorschriften
Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!

FAQ: Veel gestelde vragen
Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-road
Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)

OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?

Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine.
Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig.
(Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.

Must have apps
De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur.
Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,95 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Autoreset BV
Website: www.autoreset.nl
Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php
Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.

Hikers
CruisinDen, hiker regio Amsterdam
DireStraits7, hiker regio Hilversum
Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip.
Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen
Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford
GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway)
johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden
Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht
KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Kiprollade, hiker regio Rotterdam
Krotenkoker, hiker regio Rotterdam
Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem
ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Meneer_valk, hiker regio Maastricht
MG_13, hiker regio Amsterdam
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset)
Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset)
qua111, hiker regio Leiden
Rubenr3, hiker regio Groningen
Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002)
Schaafkaas, hiker regio Groningen
Solidberg, hiker regio Groningen
S-RS, hiker regio Groningen
stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen.
trolley, hiker regio Leeuwarden
underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011)
Viezze, hiker regio Eindhoven
VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014)
Wave103, hiker regio Utrecht
yosander, hiker regio Groningen (Autoreset)
McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset)
Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)

Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht
irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen
LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen
QuiCk01, ex-hiker regio Leiden

Privéchauffeurs
Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak.
DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai
Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht
RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht

Taxichauffeurs
Dimitri_, regio Breda
Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000)
Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).

Voorgaande topics
Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.

Facilitair
Deze openingspost is hier te vinden.

Voor nieuwe chauffeurs:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_163474012
Is nog helemaal niks concreets, het is eerst maar afwachten of mijn jobcoach iets vind, en of de bedrijven interesse hebben natuurlijk
  zondag 3 juli 2016 @ 01:07:24 #3
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163476868
Je kunt hier nooit een fulltime baan mee hebben, dat snap je ook wel?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_163477179
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2016 01:07 schreef Amoeba het volgende:
Je kunt hier nooit een fulltime baan mee hebben, dat snap je ook wel?
Dat begrijp ik volkomen, het is dan ook voor erbij, maar eerst maar even afwachten.
pi_163477548
braddie, hoe wil je dit werk doen zonder studenten OV?
pi_163485032
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 18:55 schreef MG_13 het volgende:
Als we dan toch nieuwsberichten aan het posten zijn, post ik er bij deze ook een.

Vandaag had ik een leuk ritje, ik moest een auto ophalen bij Rijvaardigheidscentrum Lelystad, wat overigens vandaag is geopend. De Audi A6 in het filmpje heb ik vandaag van Lelystad naar Velp gereden. ^O^

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/137073/lelystad-coureur-neemt-anwb-testbaan-over
Een leuk ritje, maar waarschijnlijk minder leuk om naar Lelystad te gaan? Moest daar één keer heen en met het OV is het overdag letterlijk niet te bereiken tenzij je een uur wilt lopen, ofzo.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_163485085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 15:05 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Ik wilde inderdaad de naam van het bedrijf niet heer neerplempen. Maar google op Bungalowverhuur aan de genoemde straat, zie de afbeelding in Google Maps en dan kun je het wat makkelijker plaatsen..
Ik zie eigenlijk nog steeds niet een bedrijf o.i.d. wat het afleveren van 9 auto's zou verklaren. Overigens wel een bizar verhaal. En hebben jullie echt 2 uur gewacht, totdat Easway twee taxibusjes geregeld had? Dat geintje heeft ze waarschijnlijk meer geld gekost (2 keer uurloon van 9 hikers) dan de taxi. En nu hebben ze alsnog een taxi moeten regelen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_163519181
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2016 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Een leuk ritje, maar waarschijnlijk minder leuk om naar Lelystad te gaan? Moest daar één keer heen en met het OV is het overdag letterlijk niet te bereiken tenzij je een uur wilt lopen, ofzo.
Ja, 9292 kon geen enkel reisadvies berekenen. De enige mogelijkheid zou geweest zijn dat ik vanaf het station met de taxi zou gaan, want 11 km lopen is toch een beetje ver. Maar ik kon gelukkig met de auto gebracht worden door m'n vader, ook nog veel goedkoper dan trein en taxi.
pi_163525389
Nieuwsbrief AR: "Wettelijke minimun uurlonen stijgen." Hoezo krijg ik nu per uur minder uitbetaald dan eerst? (20jr en jonger)
  woensdag 6 juli 2016 @ 01:17:58 #10
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163549098
Uurtje of 3 geleden met m'n vriendin in LA geland. Komende 3 weken in dit apparaat door het zuidwesten van de USA crossen :7




Overigens probeerde de man van het verhuurbedrijf ons een fullsize SUV aan te smeren ipv de midsize die we geboekt hadden, omdat hij een midsize te klein voor ons 2'en vond en een fullsize 4x4 heeft wat van pas zou komen in de nationale parken. Alleen jammer voor hem dat we wisten dat deze midsize ook groot zat is en ook voorzien is van 4x4 :')

En omdat ik behalve op auto's ook op vliegtuigen fap ook nog even het vervoer naar LA. Machtig apparaat _O_

pi_163549421
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2016 01:17 schreef Irritatie100 het volgende:
Uurtje of 3 geleden met m'n vriendin in LA geland. Komende 3 weken in dit apparaat door het zuidwesten van de USA crossen :7
(...)
Was jij nou degene waarbij stond dat er geen cruisecontrol op zat? Zoja, de hamvraag: heeft die cc? :+
  woensdag 6 juli 2016 @ 06:19:46 #12
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163549889
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 01:41 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Was jij nou degene waarbij stond dat er geen cruisecontrol op zat? Zoja, de hamvraag: heeft die cc? :+
Haha, klopt inderdaad. Volgens de papieren zouden maar een paar categorieën (cq de duurste) cruise control hebben en daar verbaasde ik me behoorlijk over. Echter is het antwoord op de hamvraag dat op onze auto ook 'gewoon' cc zit :P

Rijdt sowieso echt een stuk beter dan ik verwacht had moet ik zeggen. Stuurt aan de zware kant wat ik altijd wel prettig vind en hij helt nauwelijks in de bochten. Wel weinig gevoel in het bochtenwerk maar dat is ook wel logisch voor zo'n ding.

Verder net Santa Monica en Venice Beach een beetje verkend en dus ook al wat met de Compass rond gereden door de stad hier. Niet echt ontspannen rijden in LA :') maar goed, verder weinig problemen. Alleen de 4 way intersection blijft een apart fenomeen :D
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:32:31 #13
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_163572298
Morgen nog even lekker een Audi A1 karren van Geldermalsen naar Andelst. Places to be!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_163576813
Vandaag Eindhoven-Oldenzaal-Enschede per Audi A5 2.7TDI, maandag een klant die ik nog nooit heb gehad. Haaksbergen-Assen-Haaksbergen per Audi A3, met dik 6 uur wachttijd tussendoor.
Moet toch geld verdienen om die 350Z draaiende te houden. Tanken kost meer dan 100 euro en dan mag je blij zijn als je er 500km uit haalt :P
  vrijdag 8 juli 2016 @ 05:25:29 #15
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163594668
Onder het mom van 'we hebben nou toch een Jeep' in Joshua Tree Park de onverharde route gekozen :D stelde niks voor eigenlijk maar was wel leuk :D later nog in Kaibab National Forest onverhard gereden, was al iets heftiger maar voor die Jeep nog steeds een makkie.

Verder getankt voor $2,15/gallon dus daar kan zelfs Luxemburg een puntje aan zuigen :D

Andere conclusies: keep your lane rijdt heel relaxed, vrachtwagens hebben geen aparte limiet (vandaag bij 120km/h ingehaald door een gigantische truck met nog gigantischere trailer, dan zit je toch even raar te kijken :P) en rond LA hebben ze carpoolstroken waar je alleen op mag rijden als er 2 of meer personen in de auto zitten. Toch nog mooi een file ontweken via zo'n ding _O_
pi_163606663
Maar werkt keep your lane ook niet alleen als je lange afstanden af moet leggen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 9 juli 2016 @ 05:13:17 #17
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163616449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar werkt keep your lane ook niet alleen als je lange afstanden af moet leggen?
Ik denk dat het in Nederland niet zou werken nee _O- hier heb je soms zomaar 40 kilometer tussen afslagen zitten :P

Eergisteren op de Route 66 ook. Volgens de TomTom moesten we over 75 kilometer rechtsaf. En die 75 kilometer had ik bij wijze van spreken gewoon op de achterbank kunnen gaan zitten _O-

Overigens was het stuk Route 66 dat wij reden heel saai :+ gewoon een lange weg dwars door een dorre woestijn. Ook nog eens eenbaans met een maximum van 55mph.
pi_163616454
Braddy is toch die knul die 85 lesuren nodig had voor z'n autorijbewijs en toen dat gelukt was in 2 maanden tijd 3 auto's verkracht?
  maandag 11 juli 2016 @ 12:15:11 #19
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_163663267
Mooi om je ervaringen te lezen, Irritatie100, een feest van herkenning ook :) Er is daar zo gigantisch veel te zien, geniet er van. Ga je nog richting Moab (Utah) eigenlijk?
pi_163665801
Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje :P
  maandag 11 juli 2016 @ 17:05:11 #21
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_163669474
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende:
Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje :P
Haha, zou ik ook eens aan moeten beginnen, met dit werk reis je natuurlijk sowieso al veel. Vandaag zit ik alleen 8 uur lang in een kantoor in Duitsland. Prima betaald de nieuwe Ray Donovan afleveringen kijken :P Deze klant rij ik vaker en heeft nu een Cayenne GTS ipv S, prima vervoer wel :)
  maandag 11 juli 2016 @ 17:58:52 #22
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163670521
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:15 schreef Sjouveur het volgende:
Mooi om je ervaringen te lezen, Irritatie100, een feest van herkenning ook :) Er is daar zo gigantisch veel te zien, geniet er van. Ga je nog richting Moab (Utah) eigenlijk?
Nee, Moab komen we niet. In Utah hebben we een nacht in Bluff geslapen (45 minuten buiten Monument Valley) en nu zitten we in Springdale (vlak buiten Zion National Park en een uurtje rijden van Bryce Canyon). Hierna door naar Las Vegas en hiervoor in Arizona gezeten. Voor de Grand Canyon uiteraard, dat is wel echt een geweldig ding _O_
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:26:19 #23
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_163684200
Ja, ben zelf ook naar de Grand Canyon geweest, ongepland eigenlijk: omdat ik dat ding al zo vaak op tv had gezien hoefde ik er niet zo nodig heen. In het echt is hij toch wel behoorlijk indrukwekkend. Bryce en Zion ben ik zelf niet heen geweest, net als zoveel andere parken nog, kan niet wachten om een keer terug te gaan!
pi_163684565
Gisteren wel een mooie dag werk gehad, voor NL met een Auris naar Budel en de terugreis naar het hoge noorden met een andere hiker :)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 12:28:32 #25
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163686093
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende:
Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje :P
Shit :')

Ik speelde wel eens Ingress tijdens hiken. Nog zo'n portal in Meerkerk veroverd. _O-

[ Bericht 10% gewijzigd door Amoeba op 12-07-2016 12:50:04 ]
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:33:22 #26
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_163691982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:26 schreef Sjouveur het volgende:
Ja, ben zelf ook naar de Grand Canyon geweest, ongepland eigenlijk: omdat ik dat ding al zo vaak op tv had gezien hoefde ik er niet zo nodig heen. In het echt is hij toch wel behoorlijk indrukwekkend. Bryce en Zion ben ik zelf niet heen geweest, net als zoveel andere parken nog, kan niet wachten om een keer terug te gaan!
Logisch ja! Zo komen wij bijvoorbeeld niet in Sequoia, dat lijkt me ook nog wel erg mooi! Grand Canyon is inderdaad niet echt op een foto te krijgen nee. Wij hebben een helikoptervlucht gedaan, dat was wel echt heel vet _O_
  dinsdag 12 juli 2016 @ 19:01:47 #27
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_163695055
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:33 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Logisch ja! Zo komen wij bijvoorbeeld niet in Sequoia, dat lijkt me ook nog wel erg mooi! Grand Canyon is inderdaad niet echt op een foto te krijgen nee. Wij hebben een helikoptervlucht gedaan, dat was wel echt heel vet _O_
Mooi man! Die heli heb ik toen ook gedaan, vond ik ook echt tof!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_163710358
Vandaag nog een spoedopdracht als hiker gedaan, Skoda Superb van Hengelo->Zwolle. Moest de auto ophalen bij M in Hengelo, stond daar op de parkeerplaats een knalgele Lamborhini Diablo VT _O_
Sowieso veel moois daar, die showroom is meer een museum dan een showroom.. Toen we door de werkplaats naar de Skoda liepen stond er nog een testarossa, een 488 GTB en een E-type series 1 op de brug..

[ Bericht 11% gewijzigd door SytseH op 13-07-2016 13:08:08 ]
pi_163729985
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:06 schreef SytseH het volgende:
Vandaag dik 6 uur pauze terwijl de klant vergaderingen heeft. Oftewel: 6 uur lang betaald Pokemon Go spelen in Assen. Heb al gesocialized met andere spelers op een bankje in het park, een electabuzz gevangen en een paar gyms overgenomen. Lekker werkdagje :P
Heb je vast een goede accu. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_163760530
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Heb je vast een goede accu. ;)
Ik ben halverwege wel even bij een cafe aan de stroom gaan zitten ja. 😅
pi_163763054
Ik dacht vandaag nog 'goh, ik kom de laatste tijd wel vaak in Meerkerk'. Werk voor maandag: Putten-Meerkerk, Meerkerk-Nijmegen en Veenendaal-Meerkerk. :')

Ach, maar één keer lopen. En als het net zulk mooi weer als vandaag is. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_163887687
Er wordt blijkbaar weinig gereden met deze tropische temperaturen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_163892013
Haha, ik vond het ook al stil. Heb vandaag wel overgeslagen qua werk.

Voor morgen Ede-Lijnden in een Peugeot Boxer en Amsterdam-Amersfoort in een Golf.
pi_163903423
Paar dagen terug aangenomen als chauffeur bij AR. Ben heel benieuwd hoe dit werk is.
pi_163904281
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:50 schreef BlueFlower het volgende:
Paar dagen terug aangenomen als chauffeur bij AR. Ben heel benieuwd hoe dit werk is.
Welkom :P

Net even gewerkt, een Transporter met gare schokbrekers naar Nijkerk. Doodeng op de snelweg :D
  donderdag 21 juli 2016 @ 14:19:41 #36
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_163905607
Doordat ik ga studeren in 't buitenland voor een half jaar gaat m'n laatste maand hiken bijna in. Ga dit werk na ruim 2 jaar toch wel missen. :D
pi_163907150
Wel mooi weer die loonsverlaging bij AR, bijna 10% eraf. Het was al niet veel maar nu is het helemaal karig geworden :')
pi_163908535
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 15:32 schreef Dudeweiser het volgende:
Wel mooi weer die loonsverlaging bij AR, bijna 10% eraf. Het was al niet veel maar nu is het helemaal karig geworden :')
Dit inderdaad. :') En dan ook nog het afschaffen van de hogere uurlonen bij bepaalde leasemaatschappijen, dus dan is het helemaal niks meer. :(
Your opinion of me is none of my business.
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:43:16 #39
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163908666
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:37 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :') En dan ook nog het afschaffen van de hogere uurlonen bij bepaalde leasemaatschappijen, dus dan is het helemaal niks meer. :(
En geen vakantiegeld over je OV reisuren.

Maar wat is er nu weer aan de hand dan?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_163909249
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

En geen vakantiegeld over je OV reisuren.

Maar wat is er nu weer aan de hand dan?
Ze verdienen niet genoeg geld? De verhoging van het minimumloon was blijkbaar een goede reden om iedereen het minimumloon te geven in plaats van 10% teveel.
pi_163912590
Bij EW zijn de lonen juist omhoog gegaan, in ieder geval voor mij. Er is bij mij bijna 3% bij gekomen.

Overigens wel lekker dat veel collega's op vakantie zijn/gaan of niet willen hiken met dit warme weer. Vandaag een mooie spoedrit gehad (6 uurtjes gemaakt; waarvan 1½ uur treinen op de terugweg) en al om 12 uur gebeld voor een volle dag morgen. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  donderdag 21 juli 2016 @ 21:48:03 #42
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163915780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:09 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Ze verdienen niet genoeg geld? De verhoging van het minimumloon was blijkbaar een goede reden om iedereen het minimumloon te geven in plaats van 10% teveel.
Is het verlaagd ofwat?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_163916346
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 21:48 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Is het verlaagd ofwat?
Ja, ik ging van 6,60 naar 6,06 als 20 jarige. Ze hadden ook zo'n overzichtje gestuurd van wat de nieuwe jeugdminimumlonen zijn en daar houden ze zich dus nu aan. Binnenkort jarig dus ik ben benieuwd wat ze er dan van maken.
pi_163919209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:37 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dit inderdaad. :') En dan ook nog het afschaffen van de hogere uurlonen bij bepaalde leasemaatschappijen, dus dan is het helemaal niks meer. :(
Hoe weet je dat die hogere uurlonen afgeschaft zijn dan? Heb hier niets over meegekregen.
pi_163935485
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 23:49 schreef Kartmans het volgende:

[..]

Hoe weet je dat die hogere uurlonen afgeschaft zijn dan? Heb hier niets over meegekregen.
Voor NL hier in Groningen in ieder geval wel. ;(
Your opinion of me is none of my business.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 16:26:07 #46
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_163956046
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 22:09 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Ja, ik ging van 6,60 naar 6,06 als 20 jarige. Ze hadden ook zo'n overzichtje gestuurd van wat de nieuwe jeugdminimumlonen zijn en daar houden ze zich dus nu aan. Binnenkort jarig dus ik ben benieuwd wat ze er dan van maken.
Je kreeg toch altijd al minimumloon + ~20% in reserveringen?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_163970721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 16:26 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Je kreeg toch altijd al minimumloon + ~20% in reserveringen?
nou dat denk ik niet, het minimumloon is nu 6,06 en ik verdiende 6,60.
pi_163977850
Iemand nog leuke buitenlandritten gedaan deze zomer? Naar Italië of zo.
pi_163978776
Weet iemand trouwens hoe je je vakantiedagen uren kan laten uitbetalen? Je ziet op je loonstrook namelijk een x-bedrag aan vakantiedagen staan, maar geen idee hoe je dit opneemt. Moet je daarvoor mailen?
pi_163989416
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 17:36 schreef Kartmans het volgende:
Weet iemand trouwens hoe je je vakantiedagen uren kan laten uitbetalen? Je ziet op je loonstrook namelijk een x-bedrag aan vakantiedagen staan, maar geen idee hoe je dit opneemt. Moet je daarvoor mailen?
Zit al bij je salaris inbegrepen toch?
  maandag 25 juli 2016 @ 10:21:20 #51
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_163993861
Vandaag weer gearriveerd in Nederland na een leuke Europa-roadtrip (Duitsland, Italië en Oostenrijk), eens kijken of ze nog werk voor me hebben hier!

De opdracht met de BMW's waar ik ooit wel eens iets over heb gezegd hier (naar Marseille) was helaas gecanceld. Dood- en doodzonde, maarja, shit happens... :'(
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164022870
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 00:16 schreef PizzametKebab het volgende:

[..]

Zit al bij je salaris inbegrepen toch?
Nee, bij Autoreset iig niet, je ziet het onderaan de salarisstrook elke keer opbouwen.
pi_164048273
Het zal wel druk zijn, zowel voor morgen als overmorgen ritten gehad. Volgens mij voor het eerst dat ik niet de dag van tevoren gebeld ben, maar twee dagen van tevoren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164055451
Tot nu toe deze week elke dag werk. Vandaag geëindigd in Stadskanaal om vanaf daar weer naar huis te gaan. 4 uur met OV :P..

Morgen eerst een reservesleutel ophalen in Oss, met OV naar A'dam om de auto te halen om hem dan weer naar Oss te brengen. Waarschijnlijk iemand de sleutel verloren daar..
pi_164069400
Nou ik heb morgen ook werk, moet er alleen wel om half zes voor uit mijn bed :') Een i10, 500 en Transporter, allemaal gloednieuw.
pi_164071460
Vandaag een BMW x5 van Amsterdam naar Groningen gereden. Blijven echt hele mooie auto's.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:37 schreef Dudeweiser het volgende:
Nou ik heb morgen ook werk, moet er alleen wel om half zes voor uit mijn bed :') Een i10, 500 en Transporter, allemaal gloednieuw.
Ik moet morgen ook om kwart over vijf eruit voor een audi a1.. :+
Daarna nog naar putten in een polo.
pi_164077719
Ik sta morgen om kwart over 6 op voor Nijverdal - Amsterdam in een Golf GTE en Amsterdam - Enter in een 208. 's Ochtends dik een half uur lopen, maar een GTE is wel een leuke auto.
pi_164092774
Eindelijk maar toch mijn eerste rit als hiker gehad.. van Groningen naar Amsterdam in een lompe Doblo. Ging overigens meer dan prima.
pi_164095793
Zelfs morgen werk, Peugeot 208 Groningen - Rotterdam.
pi_164095825
Ik heb zowaar werk voor maandag. Stadskanaal - Roermond in een Zafira.
Your opinion of me is none of my business.
pi_164105957
Maandag een leuk dagje; een BMW 5-serie met een cataloguswaarde van bijna een ton, een nieuwe 308 en een Mercedes C-klasse
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164147706
Volgens Facebook vandaag 2 jaar in dienst bij Autoreset 8-)
pi_164154472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:10 schreef DireStraits7 het volgende:
Maandag een leuk dagje; een BMW 5-serie met een cataloguswaarde van bijna een ton, een nieuwe 308 en een Mercedes C-klasse
Maar 2e rit gecanceld en daarmee ook de 3e. 'Gelukkig' mocht ik toen 3+ uur terug met het OV vanuit de Achterhoek. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164175088
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:34 schreef OMGitsSander het volgende:
Tot nu toe deze week elke dag werk. Vandaag geëindigd in Stadskanaal om vanaf daar weer naar huis te gaan. 4 uur met OV :P..

Morgen eerst een reservesleutel ophalen in Oss, met OV naar A'dam om de auto te halen om hem dan weer naar Oss te brengen. Waarschijnlijk iemand de sleutel verloren daar..
Je zult wel gezien hebben dat dat weer een gevalletje niet betaald was.

Pas geleden voor de eerste keer een EW prive chauffeur in de bus gehad. Werd tijd ook :P
pi_164178344
Ik werk al 3 jaar als hiker bij Europcar. Beste bijbaantje ooit... Heel wat mooie (ook buitenlandse) ritten gedaan. Het is wel wat veelzijdiger dan werken bij easyway oid volgens mij. Werk ook regelmatig hele dagen op de vestiging en dan geef je auto's uit aan klanten of breng je ze weg naar/ haal je ze op van klanten op de oprijder. Mooi werk en leuke collega's!
pi_164190795
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 13:17 schreef Gliderfighter het volgende:

[..]

Je zult wel gezien hebben dat dat weer een gevalletje niet betaald was.

Pas geleden voor de eerste keer een EW prive chauffeur in de bus gehad. Werd tijd ook :P
Klopt inderdaad. Klant had niet betaald. Moest de auto zoeken in een straat want ze hadden hem van afstand uitgeschakeld. Stond die gewoon op de stoep :P. Bekeuring onder de ruitenwisser.
Ik stap die auto in, kwamen de mensen die er omheen wonen nog ff verhaal halen wat die auto daar deed. Die waren bang dat het met de onderwereld te maken had.

Wil ik net wegrijden komt de gemeente met een sleepwagen aanzetten. Net op tijd weg dus. ^^
pi_164224472
Ik heb een keer in Amsterdam een auto moeten zoeken die blijkbaar in een parkeergarage stond. Andere hiker kon hem de dag ervoor niet vinden, ik dus wel. Mocht wel eerst 60 euro betalen omdat het parkeerkaartje ontbrak..
Je moest ook altijd de klant bellen, dat heb ik geweten toen ik soms een agressieveling aan de andere kant kreeg.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:00:51 #68
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_164245292
Dit lijkt mij een interessant bijbaantje, heb net heel topic #231 doorgelezen, mooie auto's!
Ik heb sinds januari mijn rijbewijs (18 jaar oud), en ga aankomend jaar studeren (dus OV-kaart).
Dat hiken lijkt mij wel tof, beetje auto's afleveren enzo, alleen ik ben wat parkeren betreft echt een wijf :') Moeten jullie veel fileparkeren of hoe zit dat? Rijden lukt me wel altijd prima!
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_164245556
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:00 schreef bobbernaut het volgende:
Dit lijkt mij een interessant bijbaantje, heb net heel topic #231 doorgelezen, mooie auto's!
Ik heb sinds januari mijn rijbewijs (18 jaar oud), en ga aankomend jaar studeren (dus OV-kaart).
Dat hiken lijkt mij wel tof, beetje auto's afleveren enzo, alleen ik ben wat parkeren betreft echt een wijf :') Moeten jullie veel fileparkeren of hoe zit dat? Rijden lukt me wel altijd prima!
Ik ben een wijf en kan niet fileparkeren. Als je achteruit kunt inparkeren zit het wel goed. :Y
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 15:19:12 #70
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_164245652
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:15 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Ik ben een wijf en kan niet fileparkeren. Als je achteruit kunt inparkeren zit het wel goed. :Y
Hm ik doe dat eigenlijk nooit omdat vooruit erin rijden altijd zo makkelijk gaat, ik moet eens gaan oefenen met achteruit inparkeren
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_164245990
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Hm ik doe dat eigenlijk nooit omdat vooruit erin rijden altijd zo makkelijk gaat, ik moet eens gaan oefenen met achteruit inparkeren
Ik doe het privé ook nooit, maar ik kán het wel. ;) Voor de meeste leasemaatschappijen moet dat.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:08:11 #72
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_164246645
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2016 15:19 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

Hm ik doe dat eigenlijk nooit omdat vooruit erin rijden altijd zo makkelijk gaat, ik moet eens gaan oefenen met achteruit inparkeren
Leer je snel genoeg als je er werkt maar een beetje oefenen kan geen kwaad. Hoeft ook niet in 1x te lukken, al moet je 1400 keer steken, als die er maar goed en onbeschadigd staat. :D
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 16:30:04 #73
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_164247012
Fileparkeren gaat mij wel redelijk af al merk ik wel dat ik in m'n eigen auto altijd een stuk meer ruimte tussen de achterliggende auto en mezelf over hou dan in de auto van m'n pa (die parkeersensoren heeft) of m'n ma (die maar een klein gebakje heeft) _O-

Verder parkeer ik altijd achteruit in als het even kan. Achteruit inparkeren is eigenlijk altijd makkelijker dan achteruit weer weg moeten rijden.
pi_164400802
Bestaat AR nog?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_164403627
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 17:01 schreef yosander het volgende:
Bestaat AR nog?
Toevallig vandaag nog een ritje gereden en een collega ontmoet die naar hetzelfde adres moest :P
pi_164430839
Positief verrast door EW! Gister terug uit Australië, vandaag een spoedje gedaan en morgen ook een flinke dag voor de boeg! :D
Ik had gedacht dat ik de komende twee weken helemaal vrij zou zijn :P
pi_164444080
Morgen naar Cannes om daar een auto op te halen en terug naar NL te rijden. Mag er 2 dagen over doen :)
pi_164527631
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 22:45 schreef Sjouveur het volgende:
Morgen naar Cannes om daar een auto op te halen en terug naar NL te rijden. Mag er 2 dagen over doen :)
Nice, dat zijn mooie opdrachten. Nog een beetje een leuke auto?

Ik ben net weer thuis na een weekje Zuid-Duitsland met de 350Z. 1600km gemaakt waarvan een hele hoop op prachtige bergweggetjes. Genieten <3
pi_164534335
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:24 schreef SytseH het volgende:

[..]

Nice, dat zijn mooie opdrachten. Nog een beetje een leuke auto?

Ik ben net weer thuis na een weekje Zuid-Duitsland met de 350Z. 1600km gemaakt waarvan een hele hoop op prachtige bergweggetjes. Genieten <3
Ja dat is genieten, vorig jaar twee keer geweest met een Z3 2.8 en dit jaar met mijn CB500 :P Waar ben je geweest?
pi_164547965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:24 schreef SytseH het volgende:

[..]

Nice, dat zijn mooie opdrachten. Nog een beetje een leuke auto?

Ik ben net weer thuis na een weekje Zuid-Duitsland met de 350Z. 1600km gemaakt waarvan een hele hoop op prachtige bergweggetjes. Genieten <3
Ja, was echt een heerlijke opdracht! Alles ging vlekkeloos en weinig file gehad :) De auto was een Landrover Discovery, dikke prima dus.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 12:36:58 #81
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_164617456
Iemand salaris van EW al binnen?
pi_164652110
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 12:36 schreef CruisinDen het volgende:
Iemand salaris van EW al binnen?
Ik heb het gistermiddag binnengekregen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:10 schreef Sjouveur het volgende:
Ja, was echt een heerlijke opdracht! Alles ging vlekkeloos en weinig file gehad :) De auto was een Landrover Discovery, dikke prima dus.
Lekker, dan is het wel goed vertoeven over zo'n lange afstand!

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 22:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Ja dat is genieten, vorig jaar twee keer geweest met een Z3 2.8 en dit jaar met mijn CB500 :P Waar ben je geweest?
Dat klinkt ook superchill. Ik zat in de buurt van Titisee. Voor het idee, deze weg heb ik meermaals heen en weer gereden: https://www.google.nl/map(...).9141972!4d8.0777831

Bergop was het tweebaans, bergafwaarts enkel. Bergop kon je dus lekker van binnen naar buiten sturen, goeie snelheden halen en hier en daar een kleine drift doen. Heerlijk genoten. De rest van de B-wegen in de omgeving waren ook allemaal heerlijk, snelheidslimiet was 100 maar dat kon je bijna nergens veilig halen omdat je al weer op de rem moest voor de volgende bocht :)

Heb overigens net nieuwe velgjes binnen voor de 350Z:



Die gaan er komende zomer onder :)
pi_164665324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2016 17:07 schreef SytseH het volgende:

Dat klinkt ook superchill. Ik zat in de buurt van Titisee. Voor het idee, deze weg heb ik meermaals heen en weer gereden: https://www.google.nl/map(...).9141972!4d8.0777831

Bergop was het tweebaans, bergafwaarts enkel. Bergop kon je dus lekker van binnen naar buiten sturen, goeie snelheden halen en hier en daar een kleine drift doen. Heerlijk genoten. De rest van de B-wegen in de omgeving waren ook allemaal heerlijk, snelheidslimiet was 100 maar dat kon je bijna nergens veilig halen omdat je al weer op de rem moest voor de volgende bocht :)

Laat dat nou net zijn waar ik in juni ben geweest :P Sterker nog, ik heb gegeten in het hotel bij het Ravenna viaduct. Was inderdaad een leuk stukje weg, heb hem zelf ook heen en weer gereden omdat we nog even langs de Titisee wilden :)
pi_164676630
Gisteren had ik mijn eerste Zeelandrit en daarmee heb ik na twee jaar en tien maanden hiken dan eindelijk alle twaalf provincies kunnen afstrepen. 8-) :7 :D
  vrijdag 19 augustus 2016 @ 22:20:28 #85
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_164692421
Nou, de handleiding voor de AR-app is ook in de mailbox beland. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164693595
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:20 schreef McAwesome het volgende:
Nou, de handleiding voor de AR-app is ook in de mailbox beland. Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk gaat werken...
Heb hem ook gekregen. Ik wil die zooi helemaal niet, wat is er mis met de ouderwetse manier? Ging toch prima?
pi_164697942
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 22:44 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Heb hem ook gekregen. Ik wil die zooi helemaal niet, wat is er mis met de ouderwetse manier? Ging toch prima?
Kunnen ze makkelijker controleren of je niet kleine uitstapjes maakt/de tijden 'manipuleert'.
Enige voordeel voor ons is dat ze makkelijker kunnen oordelen of je nog een spoedje kan doen na je laatste rit.
  zaterdag 20 augustus 2016 @ 01:07:15 #88
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_164699155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 00:15 schreef OMGitsSander het volgende:

[..]

Kunnen ze makkelijker controleren of je niet kleine uitstapjes maakt/de tijden 'manipuleert'.
Enige voordeel voor ons is dat ze makkelijker kunnen oordelen of je nog een spoedje kan doen na je laatste rit.
Tja, behoorlijk nadelig dus eigenlijk... Maar goed, pauzes houden kan nog steeds. De tijd inkorten/creatief boekhouden wordt alleen wat lastiger.

Ander voordeel is wel dat je de foto's van de tankbonnen etc. meteen kan doorsturen via de app, scheelt weer wat tijd. Verder vond ik het eigenlijk nooit zo'n bezwaar om m'n uren zelf in te vullen, twee minuutjes werk en het was klaar.

Ik denk dat die app voor de organisatie in eerste instantie vooral vertragend zal werken, omdat zowel de planning als de grondtroepen eraan moeten wennen. Bij ons gaat dat wel redelijk vlug, maar uit ervaring met mijn eigen opa en oma weet ik dat de oudjes vaak wat trager van begrip zijn als het om de digitale wereld gaat... Maar ik bemoei niet!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164780886
Straks een auto ophalen bij failliet bedrijf. Telefoonnummer van de curator staat al in de gegevens :+
pi_164788522
Vanmiddag auto ophalen in Amsterdam. Medewerker op vakantie en niemand weet waar de sleutels liggen. Kon weer weg dus. :P

Wel apart dat er vanochtend ook al een collega was geweest. Je zou toch zeggen dat ze makkelijk in het systeem kunnen zien of er nog meer ritten voor dat adres gepland zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164808592
Die AR app is zo'n achterlijk iets. Alsof ze je niet vertrouwen.

Kon net dus voor de ogen van een klant m'n telefoon pakken om aan te geven dat ik er aangekomen was.
pi_164809602
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 11:22 schreef BlueFlower het volgende:
Die AR app is zo'n achterlijk iets. Alsof ze je niet vertrouwen.

Kon net dus voor de ogen van een klant m'n telefoon pakken om aan te geven dat ik er aangekomen was.
En je moet na een dag alsnog de computer gebruiken om te controleren, dus efficiënter is het ook niet. En zal ongetwijfeld batterij zuipen, dus ben ik verplicht om een autolader te kopen :')
pi_164812030
De app kost inderdaad erg veel batterij. Locatiegegevens staan constant aan wat natuurlijk erg veel batterij nodig heeft. Mijn telefoon ligt de hele dag aan een externe batterij en in de auto word die ook opgeladen.


Daarnaast is het erg onduidelijk om te zien bij welke tussenstap je bent op de app. Aankomst/vertrek geeft geen verdere specificatie over welke locatie het gaat.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_164813009
Nou ik heb wel zin om die rit van Lochem naar Penis te rijden hoor hahaha :D :')
  woensdag 24 augustus 2016 @ 19:19:05 #95
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_164819990
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 12:04 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

En je moet na een dag alsnog de computer gebruiken om te controleren, dus efficiënter is het ook niet. En zal ongetwijfeld batterij zuipen, dus ben ik verplicht om een autolader te kopen :')
Precies dat laatste steekt mij. Veel tijd ga je er niet mee winnen. Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar als ik erachter kom dat dit echt vervelend werkt, ga ik de focus meer verschuiven naar het PC'en.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164825662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:19 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Precies dat laatste steekt mij. Veel tijd ga je er niet mee winnen. Ik heb er nog niet mee gewerkt, maar als ik erachter kom dat dit echt vervelend werkt, ga ik de focus meer verschuiven naar het PC'en.
Als ik zie hoe sommige processen nu gaan bij AR kan ik er alleen maar vanuit gaan dat dit ook alleen maar fout kan gaan, in ieder geval in de eerste maand
pi_164831016
Is Dimitri hier ook nog? Ik las in je BMW topic dat je RVS uitlaat eronder had. Waar heb je die laten maken, en wat was je daar voor kwijt? :+ zou graag mijn e30 6lijn ook wat mooier tot zijn recht laten komen.
pi_164831166
Yes ben er nog.

Is gedaan bij rvs-uitlaat.nl en koste met racekat + dempers ongeveer 1000 euro.

Veel geld maar klonk fenomenaal. O+
Nee.
pi_164834329
quote:
14s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 00:22 schreef Dimitri_ het volgende:
Yes ben er nog.

Is gedaan bij rvs-uitlaat.nl en koste met racekat + dempers ongeveer 1000 euro.

Veel geld maar klonk fenomenaal. O+
Kost aardig wat idd, maar heb 6jes gehoord met RVS uitlaat, wauw :+ je had dan helemaal van voor naar achter denk? Niet alleen einddemper?
pi_164837058
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 07:55 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Kost aardig wat idd, maar heb 6jes gehoord met RVS uitlaat, wauw :+ je had dan helemaal van voor naar achter denk? Niet alleen einddemper?
Klopt, alleen het spruitstuk was nog origineel..
Nee.
pi_164837680
Ik ken iemand die zo'n Y stuk met klep voor een open uitlaat eronder had gebeund. Duur grapje wel.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_164838138
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 13:46 schreef Pespre1 het volgende:
De app kost inderdaad erg veel batterij. Locatiegegevens staan constant aan wat natuurlijk erg veel batterij nodig heeft. Mijn telefoon ligt de hele dag aan een externe batterij en in de auto word die ook opgeladen.
Wat een rare toestanden. Kun je die app niet gewoon uitzetten en alleen op locatie aangeven 'yo, ik ben er'?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164838577
Nou, de app werkt voor mij iedegeval niet goed. De tijden die ik op de app heb aangegeven variëren met de tijden die op de website staan. Nou zijn ze wel te wijzigen maar dit kost alleen maar meer werk.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_164842011
Ik werk zelf niet voor AR maar om die app goed te laten werken heb je constant 3g nodig toch? Wat als je geen abonnement hebt, ze kunnen je toch niet dwingen mobiel internet te kopen?
  donderdag 25 augustus 2016 @ 15:25:14 #105
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_164843346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:18 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ik werk zelf niet voor AR maar om die app goed te laten werken heb je constant 3g nodig toch? Wat als je geen abonnement hebt, ze kunnen je toch niet dwingen mobiel internet te kopen?
Wie heeft er nou nog een smartphone zonder 3/4g?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_164844006
quote:
1s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 15:25 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Wie heeft er nou nog een smartphone zonder 3/4g?
Dat was niet het punt.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_164845196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:18 schreef Quattroporte47 het volgende:
Ik werk zelf niet voor AR maar om die app goed te laten werken heb je constant 3g nodig toch? Wat als je geen abonnement hebt, ze kunnen je toch niet dwingen mobiel internet te kopen?
Dat klopt. Nou lijkt het mij dat de oudere dit niet allemaal hebben. Volgens mij willen ze dit op den duur ook "verplichten" anders komt er gewoon iemand anders voor je in de plaats.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_164863123
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 17:00 schreef Pespre1 het volgende:

[..]

Dat klopt. Nou lijkt het mij dat de oudere dit niet allemaal hebben. Volgens mij willen ze dit op den duur ook "verplichten" anders komt er gewoon iemand anders voor je in de plaats.
Jahoor wel eens een oudere van AR gezien die een Nokia classic uit de broekzak toverde, dus dat kan nog wel eens een probleem worden inderdaad.
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:41:14 #109
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_164867874
Nou, een mondeling tentamen dat me al heel lang dwarszat eindelijk gehaald, dus volgende week kan ik weer aan de bak! Eens kijken of het gaat lukken met die app...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164884082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2016 14:41 schreef McAwesome het volgende:
Nou, een mondeling tentamen dat me al heel lang dwarszat eindelijk gehaald, dus volgende week kan ik weer aan de bak! Eens kijken of het gaat lukken met die app...
Voelt goed he, nog wat moeilijke studiepuntjes pakken. Ik kon zelf ook wel feesten na mijn gehaalde hertentamen. *)
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 28 augustus 2016 @ 00:27:19 #111
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_164903174
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 05:06 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Voelt goed he, nog wat moeilijke studiepuntjes pakken. Ik kon zelf ook wel feesten na mijn gehaalde hertentamen. *)
Zeker weten! Voelt goed nog even zo vlak voor het begin van het nieuwe studiejaar.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_164904207
Same here; vorige week m'n laatste bachelorvak gehaald, dus volgende week beginnen aan de master. *O*
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 28 augustus 2016 @ 02:43:01 #113
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_164904868
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 01:28 schreef Sarasi het volgende:
Same here; vorige week m'n laatste bachelorvak gehaald, dus volgende week beginnen aan de master. *O*
Is het nu forensische psychologie geworden?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_164904897
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 02:43 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Is het nu forensische psychologie geworden?
Nee, talent development and creativity. Klinkt wat zweverig, is het absoluut niet. Veel statistiek, veel selectie- en ontwikkelingspsychologie (denk jeugdselectie van een voetbalelftal; sollicitatieprocedures; adaptief leren in een kinderdagverblijf...) :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_164918057
Tip voor mensen die vanuit het Zuiden naar Meerkerk moeten en wat tijd overhebben. Pak bij de A15 de afslag Arkel en ga binnendoor naar Meerkerk. Het kost je maar een paar minuten (5? 10?) extra, maar je hebt een leukere weg om te rijden dan die saaie A27 en bovendien kom je sowieso niet in de file te staan, wat op de A27 dikwijls het geval is.

Gewoon een leuke alternatieve route indien je toch te vroeg bent voor de bus.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164966876
Van de "drukste week van het jaar" is vooralsnog weinig te merken hier. ;)

Gisteren en vandaag nog twee spoedjes, samen goed voor een kleine 10 uur. Toch wel wat teleurstellend, maar aan de andere kant had ik op minder gerekend daar ik vandaag in eerste instantie niet kon werken.

Morgen wel een (ogenschijnlijk) volle dag. Opvallend is dat ik een gloednieuwe Megane (kenteken beginnend met K) weg moet brengen en een Golfje terugkrijg met kenteken 99-XX-XX. Volgens mij de eerste keer in 2,5 jaar dat ik zo'n oude auto moet transporteren.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164967630
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:09 schreef DireStraits7 het volgende:
Van de "drukste week van het jaar" is vooralsnog weinig te merken hier. ;)

Gisteren en vandaag nog twee spoedjes, samen goed voor een kleine 10 uur. Toch wel wat teleurstellend, maar aan de andere kant had ik op minder gerekend daar ik vandaag in eerste instantie niet kon werken.

Morgen wel een (ogenschijnlijk) volle dag. Opvallend is dat ik een gloednieuwe Megane (kenteken beginnend met K) weg moet brengen en een Golfje terugkrijg met kenteken 99-XX-XX. Volgens mij de eerste keer in 2,5 jaar dat ik zo'n oude auto moet transporteren.
Haha oud afgetrapt mk4'tje :+ als het de nieuwe megane is, die is moooooiii. :D


Morgen ook 3 ritten, 2x focus 1x oude megane.
pi_164971252
Morgen, de laatste dag dat ik in het bezit ben van studenten OV, toch nog rit *O*
Is alleen wel een wisselrit en ik ga er op de fiets heen dus gebruik m'n OV alsnog niet :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_164976833
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:54 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Haha oud afgetrapt mk4'tje :+
Nog wel uit 2007, dus volgens Wiki een mk5. :P
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_164977854
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 22:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nog wel uit 2007, dus volgens Wiki een mk5. :P
Yes das mk5, heb je nooit ouder gehad? :+
pi_164991665
Geen idee, maar kan me niet herinneren eerder zo'n oud kenteken gehad te hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165003731
Woehoe, straks 360km in een Peugeot Boxer afleggen :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165014363
er klopte echt niks van mijn tijden met de app. ik was 1345 vertrokken en 1835 thuis en volgens de app was ik 1405 vertrokken en 1800 weer thuis.
pi_165014522
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:36 schreef maxjuhhhh het volgende:
er klopte echt niks van mijn tijden met de app. ik was 1345 vertrokken en 1835 thuis en volgens de app was ik 1405 vertrokken en 1800 weer thuis.
Ik had ongeveer hetzelfde laatste keer. Gelukkig kan je de tijden de dag erna op de website nog wijzigen maar het hele idee van de app werkt nog niet naar behoren.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_165014583
quote:
10s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:36 schreef maxjuhhhh het volgende:
er klopte echt niks van mijn tijden met de app. ik was 1345 vertrokken en 1835 thuis en volgens de app was ik 1405 vertrokken en 1800 weer thuis.
Gisteren voor het eerst met de app gewerkt, uren kloppen idd voor geen meter :')

Moest gisteren nota bene 45 minuten wachten bij een wisselrit (oude bus was nog niet leeggehaald), alleen volgens de app was ik er slechts 12 minuten?!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165015555
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 17:46 schreef yosander het volgende:

[..]

Gisteren voor het eerst met de app gewerkt, uren kloppen idd voor geen meter :')

Moest gisteren nota bene 45 minuten wachten bij een wisselrit (oude bus was nog niet leeggehaald), alleen volgens de app was ik er slechts 12 minuten?!
Het grappige is wel dat de app nooit aangeeft dat je ergens langer bent geweest dan in werkelijkheid...

Hij werkt bij mij ook niet. Tenzij ik kan tijdreizen, want mijn aankomsttijd thuis was eerder dan m'n vertrektijd. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_165015655
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:34 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het grappige is wel dat de app nooit aangeeft dat je ergens langer bent geweest dan in werkelijkheid...

Hij werkt bij mij ook niet. Tenzij ik kan tijdreizen, want mijn aankomsttijd thuis was eerder dan m'n vertrektijd. :')
Wut haha _O-
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165016852
quote:
9s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:34 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Het grappige is wel dat de app nooit aangeeft dat je ergens langer bent geweest dan in werkelijkheid...

Hij werkt bij mij ook niet. Tenzij ik kan tijdreizen, want mijn aankomsttijd thuis was eerder dan m'n vertrektijd. :')
Jij zat in het testteam toch, hoe kan dat nu niet werken?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_165017261
quote:
1s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:24 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Jij zat in het testteam toch, hoe kan dat nu niet werken?
De tijden op de site kloppen niet. Het doorgeven van de tijden van app naar site werkt dus niet. Ik heb ook geen flauw idee hoe je dat in vredesnaam kunt verkloten, maar autoreset heeft het voor elkaar.
Your opinion of me is none of my business.
pi_165017691
Ik had ook niet anders verwacht dan dat het fout zou gaan :') En het kost iedereen alleen maar meer tijd en geld. Echt een geweldige vooruitgang dus _O_
pi_165041486
Wat gebeurt er eigenlijk als ik die hele app gewoon niet aanzet? Boos telefoontje? Want dan zeg ik gewoon dat het voor geen meter werkt en dat ze het eerst mogen oplossen voordat ik mijn batterij steeds leeg laat lopen door dat geneuzel.
pi_165054128
Ik ben laatst vergeten op 'Aankomst' te drukken en heb in plaats daarvan toen ik thuis kwam meteen 'einde werkdag' gekozen. Staat nu bij 'niet voltooid' :'). Ben benieuwd of de declaraties doorgekomen zijn.
pi_165054694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 19:34 schreef Kartmans het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als ik die hele app gewoon niet aanzet? Boos telefoontje? Want dan zeg ik gewoon dat het voor geen meter werkt en dat ze het eerst mogen oplossen voordat ik mijn batterij steeds leeg laat lopen door dat geneuzel.
Ik ben 'm één keer vergeten en kreeg direct een mail dat ik de app toch echt wel moest gebruiken.
Your opinion of me is none of my business.
pi_165069038
Donderdag eindelijk weer eens gewerkt, had weer een Astra Sports Tourer. Rijd die dingen de laatste tijd vaker, best goed vol te houden.

In persoonlijk nieuws, heb nieuwe velgen onder de Z gelegd. Staat haar een stuk beter zo :)

  zondag 4 september 2016 @ 09:53:54 #135
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165074477
Topwagen zo, Sytse! Heb zelf een keer een 350Z gereden tijdens het werk, stuurt goed en volgens mij schakelt het ook top. :)
  zondag 4 september 2016 @ 15:30:34 #136
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165081719
Ik moet zeggen dat ik niet heel ontevreden ben over de app. De vertrektijd thuis was goed, en de aankomsttijd thuis ook. Wat daartussen is gebeurd maakt mij echt niet uit, mogen ze lekker zelf uitzoeken. Paar dingen klopten niet zag ik, maar hé, voor mijn inkomen maakt het niet uit en de juiste tijden zijn op het formulier genoteerd. Ik ben veilig.

De 208 die ik gisteren had was voorzien van matte lak, zag er best leuk uit. De Hyundai i30 die ik erna moest rijden vond ik echt een jankbak. De aandrijving is best oké, maar de afwerking is echt om te gieren. Tevens geen armsteun en geen cruise control. Echt een emotieloze auto.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165081863
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef McAwesome het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet heel ontevreden ben over de app. De vertrektijd thuis was goed, en de aankomsttijd thuis ook. Wat daartussen is gebeurd maakt mij echt niet uit, mogen ze lekker zelf uitzoeken. Paar dingen klopten niet zag ik, maar hé, voor mijn inkomen maakt het niet uit en de juiste tijden zijn op het formulier genoteerd. Ik ben veilig.

De 208 die ik gisteren had was voorzien van matte lak, zag er best leuk uit. De Hyundai i30 die ik erna moest rijden vond ik echt een jankbak. De aandrijving is best oké, maar de afwerking is echt om te gieren. Tevens geen armsteun en geen cruise control. Echt een emotieloze auto.
Voor je inkomen maakt het wel uit. OV-uren zijn tegen minimumloon en zonder vakantiegeld en -uren opbouw.
Your opinion of me is none of my business.
pi_165085229
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 15:30 schreef McAwesome het volgende:
Ik moet zeggen dat ik niet heel ontevreden ben over de app. De vertrektijd thuis was goed, en de aankomsttijd thuis ook. Wat daartussen is gebeurd maakt mij echt niet uit, mogen ze lekker zelf uitzoeken. Paar dingen klopten niet zag ik, maar hé, voor mijn inkomen maakt het niet uit en de juiste tijden zijn op het formulier genoteerd. Ik ben veilig.

De 208 die ik gisteren had was voorzien van matte lak, zag er best leuk uit. De Hyundai i30 die ik erna moest rijden vond ik echt een jankbak. De aandrijving is best oké, maar de afwerking is echt om te gieren. Tevens geen armsteun en geen cruise control. Echt een emotieloze auto.
en hoe was het batterijverbruik? Heb toch maar een autolader besteld voor een zachte prijs voor de zekerheid
pi_165086966
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2016 18:01 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

en hoe was het batterijverbruik? Heb toch maar een autolader besteld voor een zachte prijs voor de zekerheid
Heb geen cijfers, maar vind het wel meevallen. Maar ik heb Flitsmeister altijd aanstaan tijdens het rijden dus GPS en internet zijn sowieso actief :P

[ Bericht 0% gewijzigd door yosander op 05-09-2016 01:08:40 ]
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165095100
Morgen maar weer eens hiken, werk sinds kort bij de Albert Heijn Online bezorgservice waar ik de nodige uurtjes maak, maar morgen en dinsdag daar vrij dus lekker relaxed hiken! Nu merk ik pas hoe makkelijk het geld verdienen is eigenlijk dat hiken :p
  zondag 4 september 2016 @ 23:34:04 #141
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_165095934
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 22:59 schreef Quattroporte47 het volgende:
Morgen maar weer eens hiken, werk sinds kort bij de Albert Heijn Online bezorgservice waar ik de nodige uurtjes maak, maar morgen en dinsdag daar vrij dus lekker relaxed hiken! Nu merk ik pas hoe makkelijk het geld verdienen is eigenlijk dat hiken :p
Ik had vandaag voor de lunchboxen bezorgservice een ritje naar de Ardennen. *) Weinig snelweg gezien tussendoor en heel veel mooie wegen en de nodige vervallen botspaadjes.

Jammer dat mijn Frans niet zo best is.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_165100764
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 23:34 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik had vandaag voor de lunchboxen bezorgservice een ritje naar de Ardennen. *) Weinig snelweg gezien tussendoor en heel veel mooie wegen en de nodige vervallen botspaadjes.

Jammer dat mijn Frans niet zo best is.
Oh lekker zeg! In wat voor auto's rij je dan? Transporters?
Wat me vooral opviel door het werken bij de AH is dat je hiken nauwelijks werk kunt noemen haha, geen tijdsdruk geen dingen tillen, alleen maar een beetje karren. Maarja, hiken verdient (logisch) wel een stuk minder.
pi_165100998
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2016 12:04 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Oh lekker zeg! In wat voor auto's rij je dan? Transporters?
Wat me vooral opviel door het werken bij de AH is dat je hiken nauwelijks werk kunt noemen haha, geen tijdsdruk geen dingen tillen, alleen maar een beetje karren. Maarja, hiken verdient (logisch) wel een stuk minder.
In Vlaanderen wil ik altijd een Vito, rijden wat rustiger dan Transporters. Alleen alle auto's zijn begrensd maar die Vito's net een tandje te veel dus naar Wallonië krijgen we Transporters mee.

Qua werk was hiken wel goed inderdaad, qua uren en zekerheid niet. In de kou verkleumen op station Amersfoort ga ik ook zeker niet missen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 6 september 2016 @ 20:58:19 #144
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165135079
Vraagje! Binnenkort verloopt mijn studentenOV, ik heb dan nog wel reizen op korting én sinds kort een eigen auto. Wat zijn m'n opties, moet ik gewoon 'verdwijnen' of kan ik bijv blijven voor drukke maandwissels en vakanties (waarin OV altijd betaald wordt)?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_165135476
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 20:58 schreef mpc007 het volgende:
Vraagje! Binnenkort verloopt mijn studentenOV, ik heb dan nog wel reizen op korting én sinds kort een eigen auto. Wat zijn m'n opties, moet ik gewoon 'verdwijnen' of kan ik bijv blijven voor drukke maandwissels en vakanties (waarin OV altijd betaald wordt)?
Bij Easy Way kan je alleen ov declareren in de vakanties. OV laten doorlopen kost ¤194,00 per maand. Mag officieel niet. Het voordeel is dat je zowel voor school, privé en easyway kunt blijven reizen. Schijnt dat dat ook gebeurt.
  dinsdag 6 september 2016 @ 21:11:18 #146
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165135717
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 21:06 schreef Volluto het volgende:

[..]

Bij Easy Way kan je alleen ov declareren in de vakanties. OV laten doorlopen kost ¤194,00 per maand. Mag officieel niet. Het voordeel is dat je zowel voor school, privé en easyway kunt blijven reizen. Schijnt dat dat ook gebeurt.
Kan dat echt alleen in vakanties? Geen uitzondering voor drukke momenten waarin ze liever dure chauffeurs dan geen chauffeurs hebben? Laten doorlopen is voor mij niet heel gunstig aangezien ik in mijn studentenstad woon en dus verder weinig reiskosten heb. Om de 194 eruit te moeten halen moet ik veel meer werken dan ik normaal doe.

Ik ben wel benieuwd of er echt geen verhalen zijn van mensen die na enkele jaren trouwe dienst een deal gesloten hebben met EW over toekomstige inzetbaarheid? :)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:25:30 #147
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_165141995
Ik weet ff niet meer de naam van die dude maar ik weet verhaal van een hiker die nog een tijdje op eigen kosten qua OV doorgehiket heeft zonder dat EW het wist. Moet je hopen dat je wissels krijgt of gunstige combinaties.
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 6 september 2016 @ 23:31:49 #148
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165142135
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:25 schreef joppie_saus het volgende:
Ik weet ff niet meer de naam van die dude maar ik weet verhaal van een hiker die nog een tijdje op eigen kosten qua OV doorgehiket heeft zonder dat EW het wist. Moet je hopen dat je wissels krijgt of gunstige combinaties.
Hm, maar EW wil het eigenlijk niet hebben dus?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  woensdag 7 september 2016 @ 06:22:31 #149
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_165144289
Nou ja, een van de voorwaarden is dat je een ov-kaart hebt...
#26 || Luciano da Silva
pi_165150339
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:31 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Hm, maar EW wil het eigenlijk niet hebben dus?
Ik heb het zelf aan der lijve ondervonden. nouja, vergelijkbaar. ik was 6 maanden in het buitenland geweest. toen ik terugkwam wilden ze me niet meer, ondanks dat ik dat vooraf wel met EW overeen was gekomen. hun motivatie was 'je bent geen student meer'. Ik was voorkeurchauffeur van een stuk of 8 klanten, die allemaal in mijn regio woonden en alleen maar retourritjes deden, dus geen OV-kosten. toch wilden ze me niet meer.

Ik heb een jaar later mijn eigen chauffeursbedrijfje opgezet en die klanten lekker van ze afgepikt. hihi.
  woensdag 7 september 2016 @ 16:19:17 #151
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_165153493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2016 14:01 schreef mothergoose het volgende:

[..]

Ik heb het zelf aan der lijve ondervonden. nouja, vergelijkbaar. ik was 6 maanden in het buitenland geweest. toen ik terugkwam wilden ze me niet meer, ondanks dat ik dat vooraf wel met EW overeen was gekomen. hun motivatie was 'je bent geen student meer'. Ik was voorkeurchauffeur van een stuk of 8 klanten, die allemaal in mijn regio woonden en alleen maar retourritjes deden, dus geen OV-kosten. toch wilden ze me niet meer.

Ik heb een jaar later mijn eigen chauffeursbedrijfje opgezet en die klanten lekker van ze afgepikt. hihi.
Haha, ik begrijp het.. Nog op zoek naar betrouwbaar personeel? (A)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_165174386
quote:
2s.gif Op woensdag 7 september 2016 16:19 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Haha, ik begrijp het.. Nog op zoek naar betrouwbaar personeel? (A)
Een paar maanden geleden nog wel ja. (regio zuidlimburg). Echter sinds ik anderen laat rijden bellen de klanten minder, die willen blijkbaar alleen mij als chauffeur. Ik heb echter sinds januari een normale baan gevonden dus het bedrijfje is een beetje aan het doodbloeden..
pi_165214788
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2016 23:25 schreef joppie_saus het volgende:
Ik weet ff niet meer de naam van die dude maar ik weet verhaal van een hiker die nog een tijdje op eigen kosten qua OV doorgehiket heeft zonder dat EW het wist. Moet je hopen dat je wissels krijgt of gunstige combinaties.
Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.

Ik heb het nog een tijd gedaan gewoon omdat het ik het leuk vond. Sta nog steeds gewoon ingeschreven bij AR maar het komt er niet meer van, te druk met andere meuk. Maar goed, het kan wel, en als je je eens een keer een dagje verveelt is het best leuk natuurlijk, al verdien je er nauwelijks meer op. Voor het inkomen hoef je het in ieder geval niet meer te doen.

En dan heb ik ook nog zo'n dalvoordeel kaart van NS, dat scheelt ook natuurlijk. Is sowieso wel handig. Kost 20 euro per jaar. Website zegt meer, maar gewoon bellen en zagen dat het te duur is, dan verlagen die lutsers die prijs voor je. Een speciale aanbieding speciaal voor u, meneer! Hoe doorzichtig. _O-
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 10 september 2016 @ 00:36:28 #154
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165214812
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 15:36 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Voor je inkomen maakt het wel uit. OV-uren zijn tegen minimumloon en zonder vakantiegeld en -uren opbouw.
Sinds dat 'nieuwe wettelijk minimumloon'-gebeuren is letterlijk alles wat ik sindsdien heb gehad blijven steken op 6,06, dus triest is het toch al :'). Vorige keer overigens wel redelijk gecorrigeerd dus dat is mooi.

Vandaag heerlijke rit gehad in een gloednieuwe Polo 1.2 TSI met DSG. 8 km op de klok toen ik hem ophaalde, en van Oss naar Amsterdam-Zuid. Midden op de Zuidas ingeleverd, station was 3 minuten lopen van afleveradres. Ook nog eens met dat prachtige weer. Kortom, de betere dagen!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165221505
Mooie wagen mogen rijden!



Het was een D4 met inscription uitvoering, net als de XC90 erg mooi van binnen. Deze rijdt ook een stuk directer dan de XC90, al blijft het een auto die comfort benadrukt en ver van sportief rijdt, zeker met de wat tragere D4 motor.

Helaas heb ik vanwege mijn studie niet zoveel tijd over de komende maanden om veel te werken.
pi_165240068
Heb zowaar een transportrit vandaag voor EW!
pi_165247109
Was te verwachten, declaraties die ik via de app heb doorgegeven zijn niet uitbetaald :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165247506
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 07:06 schreef jurgenov het volgende:
Heb zowaar een transportrit vandaag voor EW!
Bijzondere rit? Zal waarschijnlijk iets privé zijn omdat het op zondag is
pi_165247660
quote:
9s.gif Op zondag 11 september 2016 15:08 schreef yosander het volgende:
Was te verwachten, declaraties die ik via de app heb doorgegeven zijn niet uitbetaald :')
wie had dat nou verwacht hè :') Zijn ze weer extra tijd kwijt met het uitzoeken, maar nee die app is echt geweldig hoor jongens!
pi_165248056
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 15:42 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

wie had dat nou verwacht hè :') Zijn ze weer extra tijd kwijt met het uitzoeken, maar nee die app is echt geweldig hoor jongens!
Precies :')
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165253157
quote:
10s.gif Op zondag 11 september 2016 16:07 schreef yosander het volgende:

[..]

Precies :')
Ik heb ook een declaratie via de app uitgevoerd. Maar op de website bij het bevestigen van de tijden stond die er niet bij. Toen maar voor de zekerheid erbij gezet en gelukkig wel uitbetaald gekregen.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_165272918
Enerverende dag hiken vandaag. Het begon als een enkele rit, Deventer-Hilversum. 6:30 opstaan, 7:30 de bus, zou rond 13:30 weer thuis zijn. Ik lever m'n Upje netjes om 10:45 in in Hilversum en pak de bus naar het station. Ik pak de directe intercity naar Enschede, passeer Amersfoort en na een tijdje rollen we binnen in Apeldoorn. Daar word ik gebeld door EW.

Of ik al klaar was in Hilversum, en of ik vanuit daar nog naar Meerkerk kon voor een spoedje. Ik gaf aan dat de trein net stil stond in Apeldoorn, en of ze wilden dat ik er uit zou springen. Ja, dus dat deed ik. Terug, via Amersfoort, Utrecht uiteindelijk bij de bushalte langs de A27 aangekomen. Door de verzengende hitte naar A in Meerkerk gelopen, ondertussen door twee hikers gepasseerd die me niet meenamen.

Kwam daar om 13:45 binnen lopen om een A4 Avant op te halen voor een ritje naar Woudenberg. De auto moest nog een nieuwe band krijgen en stond dus bij de garage. Zou er om 14:15 zijn, maar het kon ook morgen wel dus ik kon wel weer het OV naar huis pakken. Dat heb ik uiteraard geweigerd, kon wel een half uurtje (of iets langer wachten), en ben in de lobby gaan zitten.

Ondertussen hebben ze me om 14:30, 15:00 en 15:15 verteld dat het nog een kwartiertje ging duren. Ik zit nog steeds in de lobby, telefoon is bijna dood en er is nog steeds geen Audi. Ben nu op z'n vroegst om 7 uur thuis en een werkdag van 6 uur is er een van bijna 12 uur geworden.

Ik hoop maar dat de auto nog komt, dan kan ik m'n telefoon een klein beetje opladen met de USB poort voor de treinreis terug naar huis...
pi_165273838
Nou, auto afgeleverd, maar had helaas geen USB poort, dus met die laatste 2% wordt het een saaie treinreis....
  dinsdag 13 september 2016 @ 13:52:46 #164
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165291903
Morgenochtend vroeg op om een klant op te halen van vliegveld Dusseldorf in zijn Tesla. Heenreis alleen in de Tesla, terugreis met de klant. Leuk ritje!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165291987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Morgenochtend vroeg op om een klant op te halen van vliegveld Dusseldorf in zijn Tesla. Heenreis alleen in de Tesla, terugreis met de klant. Leuk ritje!
Leuk ritje! Hopelijk heb je genoeg lading om het in 1 keer te halen, anders even bijladen bij Zevenaar ;)
pi_165298387
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2016 15:49 schreef SytseH het volgende:
Ik hoop maar dat de auto nog komt, dan kan ik m'n telefoon een klein beetje opladen met de USB poort voor de treinreis terug naar huis...
Tip: doe een gewone 220v-oplader in je tas. Dan kan je bij veel bedrijven waar je lang moet wachten gewoon via het reguliere stroomnet opladen. ;)
Of/en koop zo'n powerbank. Laatste eentje bij de Action gekocht en die werkt prima.

edit: oh ja, andere tip. Er is meer in het leven dan je telefoon. Kijk eens naar buiten, lees een boek of maak eens een praatje in de trein.

Overigens wel spijtig dat die hikers je niet even meenamen. Als ik iemand zie lopen, neem ik ze altijd mee. Tenzij ze op tien meter van het bedrijf/de bushalte vandaan zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165298457
Gisteren geëindigd in Stadskanaal. Ruim 3 uur terug naar de Randstad.
Morgen eindig ik in Haren. Bijna 3 uur terug naar de Randstad.
Zo kom ik wel aan mijn uren. :P

Mooie gelegenheid om eens wat bij te lezen voor de studie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165329119
Goedenavond!
Aangenaam heren!
Ik ben zojuist begonnen bij AR als hiker, vanuit Bergen op Zoom.
Vandaag mijn eerste 2 ritjes gehad. Ik begon met een Boels hoogwerker :) vanuit Bergen op Zoom naar Waalwijk. Toen ik op de terugweg was ontving ik nog een rit met een Opel Astra+ 2016 vanuit Halsteren naar Rotterdam.
Tot nu toe erg leuk werk! Wel hoop ik dat er genoeg werk voor mij is, want ik sta voor morgen ook beschikbaar maar heb nog geen rit mogen ontvangen...
  donderdag 15 september 2016 @ 12:41:42 #169
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165337948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:57 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Leuk ritje! Hopelijk heb je genoeg lading om het in 1 keer te halen, anders even bijladen bij Zevenaar ;)
Zeker leuk ritje! Was lekker vroeg, maar daarom juist erg lekker rijden. Auto was gelukkig volgeladen, had een range van 380 km toen ik startte dus dat was ruim voldoende.

Terug op de Autobahn met de klant lekker met 150 naar huis gezoefd. De Tesla gaf geen krimp, hoewel ik hem wel wat stug geveerd vind.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  donderdag 15 september 2016 @ 12:44:03 #170
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165338002
Voor vrijdag ook wel een bijzondere rit, een gepensioneerde man chaufferen in zijn 12 jaar oude BMW 745i. Ben benieuwd!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165339614
ik zou bij nader inzien toch wel een privechauffeur kunnen gebruiken (regio Maastricht of op reisbare afstand) Stuur me maar een PM als je geinteresseerd bent.
pi_165341156
Net mijn langzaamste auto tot nu toe gehad, een Crafter van een bepaalde supermarkt. Begrensd op 2800 toeren in elke versnelling en ging niet harder dan 100 :')
pi_165341583
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:32 schreef Dudeweiser het volgende:
Net mijn langzaamste auto tot nu toe gehad, een Crafter van een bepaalde supermarkt. Begrensd op 2800 toeren in elke versnelling en ging niet harder dan 100 :')
Van die blauwe supermarkt? :P
Die zijn alleen in z'n 1 t/m 3 begrensd tot +-2800 toeren, vanaf de vier is die "onbegrensd". De paarse (oudere) kunnen nog wel 130 en zijn minder streng begrensd, de nieuwere 110 (met meewind :+ )

P.S. als ze vol zijn wil je ook niet harder dan 130 haha
pi_165343393
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 15:55 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Van die blauwe supermarkt? :P
Die zijn alleen in z'n 1 t/m 3 begrensd tot +-2800 toeren, vanaf de vier is die "onbegrensd". De paarse (oudere) kunnen nog wel 130 en zijn minder streng begrensd, de nieuwere 110 (met meewind :+ )

P.S. als ze vol zijn wil je ook niet harder dan 130 haha
die ja. Aha dat verklaart het een en ander, maar ja in 4 haalt ie de 2800 al niet eens meer, of bijna niet in ieder geval :') en geen airco :D reed langs het vliegveld en daar was ie al lekker aan het schommelen ja
pi_165343677
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:28 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

die ja. Aha dat verklaart het een en ander, maar ja in 4 haalt ie de 2800 al niet eens meer, of bijna niet in ieder geval :') en geen airco :D reed langs het vliegveld en daar was ie al lekker aan het schommelen ja
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
pi_165343737
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
het was wel een belevenis ja, met twee ramen open en plankgas om die 100 vast te houden _O-

En de AR app zuipt dus echt batterij, gewoon 2,5 uur GPS volle bak aan dus je kan wel raden hoe ernstig het was
pi_165361065
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 12:44 schreef McAwesome het volgende:
Voor vrijdag ook wel een bijzondere rit, een gepensioneerde man chaufferen in zijn 12 jaar oude BMW 745i. Ben benieuwd!
Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.

Ik heb maandag weer zo'n rit waarvan ik me afvraag.. waarom?
Grijze Opel Zafira Tourer van Enter naar Schiphol, en een grijze Opel Zafire Tourer van Schiphol naar Enter.
pi_165369553
Horen we (EW) vandaag geen salaris te krijgen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 16 september 2016 @ 20:52:19 #179
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165372481
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 10:55 schreef SytseH het volgende:

[..]

Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.

Ik heb maandag weer zo'n rit waarvan ik me afvraag.. waarom?
Grijze Opel Zafira Tourer van Enter naar Schiphol, en een grijze Opel Zafire Tourer van Schiphol naar Enter.
Ja, klopt! Was bij deze man ook het geval. Gedurende de rit gewoon lekker de krant lezen, onderweg nog even gestopt om te tanken en een kop koffie te drinken. Gezellig gewoon eigenlijk, helemaal niet het idee dat ik aan het werk was! Inderdaad ook geïnteresseerd, leuk is dat.

En de auto... Het was geen 745i, maar een 760Li! Gewoon lekker op stap met een V12, wat rijdt dat fijn zeg. Bij het starten hoor je alleen de startmotor, en daarna is er vooral stilte. Zo heerlijk. Beste rit ooit? Ik denk het wel!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165372634
Fraai, dat klinkt als een heerlijke dag. Als je die V12 een beetje in de toeren jaagt klinkt het echt fantastisch, maar met de klant erbij kan dat natuurlijk niet.
pi_165374379
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:

[..]

Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Dat ding in de parkeergarage moeten pleuren in rdam? Mooi krap daar haha
  vrijdag 16 september 2016 @ 23:49:19 #182
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165376445
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2016 21:00 schreef SytseH het volgende:
Fraai, dat klinkt als een heerlijke dag. Als je die V12 een beetje in de toeren jaagt klinkt het echt fantastisch, maar met de klant erbij kan dat natuurlijk niet.
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel :P. Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.

Wel heerlijk om gewoon te weten dat je al die overvloed hebt. Bij 130 draait dat ding haast stationair. Stoelverkoeling en -massage aan en gaan!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  zondag 18 september 2016 @ 13:37:41 #183
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_165402015
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2016 00:35 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.

Ik heb het nog een tijd gedaan gewoon omdat het ik het leuk vond. Sta nog steeds gewoon ingeschreven bij AR maar het komt er niet meer van, te druk met andere meuk. Maar goed, het kan wel, en als je je eens een keer een dagje verveelt is het best leuk natuurlijk, al verdien je er nauwelijks meer op. Voor het inkomen hoef je het in ieder geval niet meer te doen.

En dan heb ik ook nog zo'n dalvoordeel kaart van NS, dat scheelt ook natuurlijk. Is sowieso wel handig. Kost 20 euro per jaar. Website zegt meer, maar gewoon bellen en zagen dat het te duur is, dan verlagen die lutsers die prijs voor je. Een speciale aanbieding speciaal voor u, meneer! Hoe doorzichtig. _O-
Ik heb het ff nagezocht, ik doelde op Maharbal. Die gozer deed het nog een maand of drie fulltime.
#26 || Luciano da Silva
pi_165418027
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2016 23:49 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel :P. Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.

Wel heerlijk om gewoon te weten dat je al die overvloed hebt. Bij 130 draait dat ding haast stationair. Stoelverkoeling en -massage aan en gaan!
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...
pi_165425285
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 22:39 schreef SytseH het volgende:

[..]

Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..
pi_165431468
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 11:41 schreef mothergoose het volgende:

[..]

Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..
Wat voor auto?

2.7 6 cilinder automaat hiero, 1:10 gemiddeld, lange stukken snelweg 1:12
pi_165431999
Hij heeft een E28 325i, geloof ik. Of een E30?

Wat rijd jij?
  maandag 19 september 2016 @ 17:27:34 #188
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165432426
Ben ik nou de enige hier met 4 cilinders? :'(

Gemiddeld 1:11, op langere snelwegritten waar ik me in weet te houden en de cc gebruik 1:13,5. Op echt lange ritten waar het rustig is en ik niet hoef te remmen en optrekken enzo voor inhalenden rij ik soms zelfs zuiniger dan 1:15 :o

Had ik wel een nieuwe thermostaat voor nodig overigens :+ met de oude thermostaat werd de motor nooit echt lekker warm en was 1:10 een hele prestatie.
pi_165432470
4 cilinders zijn voor het plebs :6
pi_165432603
Klopt, ik heb er twee. *O*
Your opinion of me is none of my business.
pi_165433044
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 17:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben ik nou de enige hier met 4 cilinders? :'(

Gemiddeld 1:11, op langere snelwegritten waar ik me in weet te houden en de cc gebruik 1:13,5. Op echt lange ritten waar het rustig is en ik niet hoef te remmen en optrekken enzo voor inhalenden rij ik soms zelfs zuiniger dan 1:15 :o

Had ik wel een nieuwe thermostaat voor nodig overigens :+ met de oude thermostaat werd de motor nooit echt lekker warm en was 1:10 een hele prestatie.
3 cilinder meldt. :7
Nee.
  maandag 19 september 2016 @ 18:40:43 #192
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165433470
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2016 18:05 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

3 cilinder meldt. :7
lupo 3L had jij toch? :D

Wat doet dat nou qua verbruik? Beetje te halen, die 3 liter? :P
  maandag 19 september 2016 @ 18:41:26 #193
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165433481
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:30 schreef SytseH het volgende:
4 cilinders zijn voor het plebs :6
Geef maar toe dat je die 1.8T ook een pareltje vond :6
pi_165433968
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:38 schreef Sarasi het volgende:
Klopt, ik heb er twee. *O*
tweecilinder masterrace :7
pi_165439252
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2016 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Geef maar toe dat je die 1.8T ook een pareltje vond :6
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.

Toch wordt mijn volgende auto een 6-in-lijn of een V8. Of misschien een flat-6. Maar in ieder geval veel cilinders.
  maandag 19 september 2016 @ 22:10:42 #196
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165439629
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 21:59 schreef SytseH het volgende:

[..]

Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.

Toch wordt mijn volgende auto een 6-in-lijn of een V8. Of misschien een flat-6. Maar in ieder geval veel cilinders.
Hehe, dat is ook mijn eis voor een volgende ja. Meer cilinders dan nu en sneller dan nu. Verder maakt het me eigenlijk niet zo veel uit :')
pi_165440010
En meer motorinhoud. No replacement for displacement. Fuck enkele turbo's. N/A is de shit. Twee turbo's kan ook nog wel.
  maandag 19 september 2016 @ 22:26:47 #198
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165440224
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef SytseH het volgende:
En meer motorinhoud. No replacement for displacement. Fuck enkele turbo's. N/A is de shit. Twee turbo's kan ook nog wel.
En meer Co2-uitstoot natuurlijk, fuck het milieu :7
  maandag 19 september 2016 @ 23:27:07 #199
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165442273
3 cilinder turbo jonge :7
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_165444483
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 17:06 schreef SytseH het volgende:
Hij heeft een E28 325i, geloof ik. Of een E30?

Wat rijd jij?
Ik rijd de e30 325e ja.
pi_165445167
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 16:45 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Wat voor auto?

2.7 6 cilinder automaat hiero, 1:10 gemiddeld, lange stukken snelweg 1:12
volvo 960 oxford. een echte limo met zoals het hoort een 6 in lijn. gelukkig rij ik op gas :)
  dinsdag 20 september 2016 @ 13:54:35 #202
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165449872
En ik rijd als uitwonende student nog steeds lekker op de fiets... Wacht wel tot ik een beetje een fatsoenlijke baan heb straks, dan kan ik iets leuks uitzoeken.

Die 760Li is wel hoog op het lijstje gekomen sinds die rit. Voor 18k kan je er al eentje ophalen in Duitsland met relatief weinig kilometers. Helaas ben je binnen een jaar dat bedrag waarschijnlijk ook weer kwijt aan wegenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoud. Voorlopig blijft het helaas bij dromen.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165451466
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 13:54 schreef McAwesome het volgende:
En ik rijd als uitwonende student nog steeds lekker op de fiets... Wacht wel tot ik een beetje een fatsoenlijke baan heb straks, dan kan ik iets leuks uitzoeken.

Die 760Li is wel hoog op het lijstje gekomen sinds die rit. Voor 18k kan je er al eentje ophalen in Duitsland met relatief weinig kilometers. Helaas ben je binnen een jaar dat bedrag waarschijnlijk ook weer kwijt aan wegenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoud. Voorlopig blijft het helaas bij dromen.
Een beetje 750Li, met ook een v12, heb je in NL al voor ~5k :D
pi_165454980
Krijg net een mail dat ik een kopie van mijn collegekaart voor het seizoen 2016/2017 moet sturen naar AR vanwege ''aangescherpte regels''. Dat is erg leuk hoor, maar bij de EUR krijg je maar 1 studentenkaart en daar moet je je hele carrière maar mee doen :')
pi_165456208
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2016 18:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

lupo 3L had jij toch? :D

Wat doet dat nou qua verbruik? Beetje te halen, die 3 liter? :P
Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM

Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.

En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Nee.
pi_165457316
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2016 15:15 schreef Drowzz het volgende:

[..]

Een beetje 750Li, met ook een v12, heb je in NL al voor ~5k :D
Ja, en de eerste keer dat je voor onderhoud naar de garage gaat ben je in principe total loss :+
pi_165460180
Morgen voor het eerst een rit naar groningen! Rit van 2 uur. Helaas wel meteen de kleinste auto ooit voor mij namelijk een VW Up. Dat gaat nog wat worden met 2m lengte 8)7 Daarna de dag nog lekker afsluiten met 3,5uur OV reistijd :')
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
pi_165460859
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM

Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.

En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Dit haalt mijn motor niet eens. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 20 september 2016 @ 22:09:14 #209
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165461059
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM

Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.

En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Dat is wel heel netjes :D

Wegenbelasting ondanks dat het een diesel is ook wel te doen gok ik met zo'n laag gewicht?
  woensdag 21 september 2016 @ 11:00:23 #210
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165467546
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:58 schreef SytseH het volgende:

[..]

Ja, en de eerste keer dat je voor onderhoud naar de garage gaat ben je in principe total loss :+
Klopt, en voor 5k heb je niet echt een top-exemplaar. Pas vanaf zo'n 7,5-10k wordt het leuk met de E32 en de E38 750(L)i. De E65 waar ik het over had heb je eigenlijk pas echt voor rond de 20k, bij alles wat daaronder zit is het oppassen geblazen.

En nee, ik ben technisch gezien niet heel onderlegd, dus voor onderhoud zou ik gewoon naar een garage/specialist moeten...
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  woensdag 21 september 2016 @ 11:01:45 #211
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165467569
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 september 2016 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM

Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.

En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Sow, das netjes! Hoeveel liter gaat erin?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165475915
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 18:16 schreef Dudeweiser het volgende:
Krijg net een mail dat ik een kopie van mijn collegekaart voor het seizoen 2016/2017 moet sturen naar AR vanwege ''aangescherpte regels''. Dat is erg leuk hoor, maar bij de EUR krijg je maar 1 studentenkaart en daar moet je je hele carrière maar mee doen :')
Heb gewoon bewijs van inschrijving gestuurd.
pi_165476129
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:36 schreef OMGitsSander het volgende:

[..]

Heb gewoon bewijs van inschrijving gestuurd.
Ja dat bedacht ik me ook na mijn post, zal wel goed zijn.

Morgen in ieder geval een lange dag, Leiderdorp-Nijkerk met een S-Max, Amersfoort-Purmerend met een Sharan en Amsterdam-Oosterhout met een Sprinter
pi_165479728
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 11:01 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Sow, das netjes! Hoeveel liter gaat erin?
Ruim 40 liter, dus tanken is een zeldzaamheid!
Nee.
pi_165505783
That's a first, iemand op komen halen als privé chauffeur en er bij het naar buiten lopen achter komen ze geen auto bij zich heeft ("u zou mij toch komen ophalen").

Met taxi naar station gehaast voor laatste aansluiting. Niet genoeg cash bij dus haar maar naar de trein gestuurd en zelf gaan pinnen. Zodoende slaap ik vanavond niet op mn studentenkamertje maar bij mijn ouders (later te bereiken nog met ov).
pi_165507431
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 23:23 schreef wbd_schumi het volgende:
That's a first, iemand op komen halen als privé chauffeur en er bij het naar buiten lopen achter komen ze geen auto bij zich heeft ("u zou mij toch komen ophalen").

Met taxi naar station gehaast voor laatste aansluiting. Niet genoeg cash bij dus haar maar naar de trein gestuurd en zelf gaan pinnen. Zodoende slaap ik vanavond niet op mn studentenkamertje maar bij mijn ouders (later te bereiken nog met ov).
Haha wauw, maximaal staaltje miscommunicatie. Is de klant nog op bestemming gekomen?
pi_165514504
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 02:08 schreef SytseH het volgende:

[..]

Haha wauw, maximaal staaltje miscommunicatie. Is de klant nog op bestemming gekomen?
Heb er verder geen contact meer mee gehad, ik neem aan van wel. Ze stond in ieder geval niet meer op het station dus de trein heeft ze gehaald.
pi_165517353
Een goedemiddag. Graag zou ik aan het werk willen gaan als hiker bij Easyway. Ik ben 23 jaar en ik bezit al 4 jaar over mijn rijbewijs. Ik dacht zelf dat ik door mijn ervaring wel in aanmerking zou komen voor een vacature, maar tot op heden heb ik nog niks gehoord (3 weken geleden). Ben ik wellicht te oud? En hebben jullie evt. nog tips? Alvast bedankt!
pi_165517584
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:30 schreef superpippo het volgende:
Een goedemiddag. Graag zou ik aan het werk willen gaan als hiker bij Easyway. Ik ben 23 jaar en ik bezit al 4 jaar over mijn rijbewijs. Ik dacht zelf dat ik door mijn ervaring wel in aanmerking zou komen voor een vacature, maar tot op heden heb ik nog niks gehoord (3 weken geleden). Ben ik wellicht te oud? En hebben jullie evt. nog tips? Alvast bedankt!
Te oud en dus te duur, helaas.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_165521342
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 16:30 schreef superpippo het volgende:
Een goedemiddag. Graag zou ik aan het werk willen gaan als hiker bij Easyway. Ik ben 23 jaar en ik bezit al 4 jaar over mijn rijbewijs. Ik dacht zelf dat ik door mijn ervaring wel in aanmerking zou komen voor een vacature, maar tot op heden heb ik nog niks gehoord (3 weken geleden). Ben ik wellicht te oud? En hebben jullie evt. nog tips? Alvast bedankt!
Privé-chauffeur zou wel nog kunnen wellicht, aangezien je genoeg jaar je rijbewijs hebt.
pi_165572473
Auto ophalen tussen 08:30 en 09:30, kom je rond 09:20 aan, blijkt de berijder (en dus auto) net pas binnen te zijn. Wat als ik daar om half 9 had gestaan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165574251
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2016 19:49 schreef wbd_schumi het volgende:

[..]

Privé-chauffeur zou wel nog kunnen wellicht, aangezien je genoeg jaar je rijbewijs hebt.
Thanks voor de reactie.
Denk je dat het zin heeft om een belletje te wagen of desnoods de locatie zelf te bezoeken?
pi_165577366
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2016 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
Auto ophalen tussen 08:30 en 09:30, kom je rond 09:20 aan, blijkt de berijder (en dus auto) net pas binnen te zijn. Wat als ik daar om half 9 had gestaan?
Uur extra loon?
pi_165579049
Ik slaap liever een uur langer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165637567
Nou ze maakten geen grappen over de drukte op vrijdag. Net opgegeven dat ik tijd heb en meteen daarna al drie opdrachten. Hoofddorp-Groningen, Groningen-Amsterdam en Amsterdam-Schiphol :P
pi_165637579
Zijn ze om elf uur 's avonds nog bezig?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165641870
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn ze om elf uur 's avonds nog bezig?
deze dagen blijkbaar wel. Vond het zelf ook wel opmerkelijk _O-
pi_165650854
Nou ik had dus 2 ritjes voor morgen in de planning. Is de laatste naar Groningen helaas afgevallen. Nu dus een dagje van 7uur tot 11uur ipv tot 17uur. Ik nog gevraagd of er geen vervangende rit was maar dan moest ik morgen maar bellen :')
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
  donderdag 29 september 2016 @ 22:18:12 #229
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165658901
Heb voor een vervangende rit gezorgd hoor. Net met de leasebak een bochtje die nat was te sportief genomen. Hop over de voorwielen vol tegen de stoeprand. Remmen en bijsturen hielp geen flikker. Ophanging krom. Ligt natuurlijk aan mezelf en die Kut 4-seizoensbanden van Typhoon. Nu bij de afsleper wachten op vervangend vervoer en morgen via de lease een vervanging regelen....
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_165673470
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Fiorano het volgende:
Heb voor een vervangende rit gezorgd hoor. Net met de leasebak een bochtje die nat was te sportief genomen. Hop over de voorwielen vol tegen de stoeprand. Remmen en bijsturen hielp geen flikker. Ophanging krom. Ligt natuurlijk aan mezelf en die Kut 4-seizoensbanden van Typhoon. Nu bij de afsleper wachten op vervangend vervoer en morgen via de lease een vervanging regelen....
Nog meer werk voor AR/EW :+ maar dat is wel heel kut, zo'n simpel foutje met zulke grote gevolgen. Wat voor auto was het?
pi_165674397
Uiteindelijk ook nog de dag kunnen verlengen met wat locatiewerk. Eerste keer locatiewerk maar het beviel mij eigenlijk wel. Maandag weer een dagje locatiewerk maar dan in meerkerk.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:06:34 #232
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_165676904
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:31 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Nog meer werk voor AR/EW :+ maar dat is wel heel kut, zo'n simpel foutje met zulke grote gevolgen. Wat voor auto was het?
Opel Karl, volle stoeprand tegen de velg was geen goed idee nee. Nu wel een Golf7 als vervangend vervoer. Leuke upgrade...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:57:49 #233
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165685072
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:18 schreef Fiorano het volgende:
Heb voor een vervangende rit gezorgd hoor. Net met de leasebak een bochtje die nat was te sportief genomen. Hop over de voorwielen vol tegen de stoeprand. Remmen en bijsturen hielp geen flikker. Ophanging krom. Ligt natuurlijk aan mezelf en die Kut 4-seizoensbanden van Typhoon. Nu bij de afsleper wachten op vervangend vervoer en morgen via de lease een vervanging regelen....
Zonde en inderdaad zoals je zelf al aangeeft, deels je eigen fout natuurlijk, maar met een set goede banden was dit misschien anders afgelopen.
pi_165689985
Ik meld me hier sinds een tijdje maar weer eens. Ik vraag me af wat jullie van onderstaande situatie vinden. Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal lezen, de concrete vraag staat onderaan in deze post.

Gister had ik een rit voor een verhuurbedrijf dat een hoofdvestiging in Leiderdorp heeft zitten. Eerder had ik op een zaterdag ook een rit voor dit bedrijf en wilden ze een kopie van mijn rijbewijs maken. Ik vroeg waarom en zei dat het hoogst ongebruikelijk is. Meneer reageerde hierop met: "Welkom in de autoverhuurwereld jonge!" :6 Waarop ik zeg dat ik vaak genoeg voor verhuurbedrijven rij en dat er nooit een kopie van mijn rijbewijs wordt gemaakt. "Ja maar een collega van je heeft het een keer verpest en die had geen rijbewijs!" Uiteindelijk heeft hij toch z'n zin gekregen, want ik wilde snel naar huis, en om op zaterdag hier nou het noodnummer voor te bellen vond ik wat ver gaan.

Toen ik zag dat ik weer een rit had gekregen voor dit bedrijf heb ik EW opgebeld en gevraagd wat zij van de situatie vonden, en voor het geval ze opnieuw mijn rijbewijs wilden kopieren gevraagd wat ik moest doen. EW vond dat een kopie maken van het rijbewijs wat ver ging, maar dat ze wel mochten vragen om het te zien. Dat lijkt mij ook redelijk. EW zou ook gaan bellen met het bedrijf over deze kwestie.

En inderdaad, gisteren wilden ze opnieuw een kopie maken van mijn rijbewijs, waarop ik zei dat ik met EW had overlegd en dat dat niet nodig is en dat EW met ze gebeld heeft over deze kwestie. De kale dikzak achter de balie reageert met: "Ja dat klopt en wij hebben gezegd dat jullie niet mogen rijden zonder een kopie van je rijbewijs af te geven!" Ik reageer met dat ik het een aparte werkwijze vind en dat zij het enige bedrijf zijn dat op deze manier werkt. "Ja maar anders weten we niet wie er in de auto gereden heeft". Ik zeg hoezo niet, bij EW weten ze heus wel wie er in de auto gereden heeft, (ik vergat te zeggen dat mijn naam ook gewoon op het formulier staat :|W ) "Nou anders zijn er genoeg andere manieren om auto's te transporteren", zeiden ze. :Y JA dacht ik dat klopt, dan hoef ik nooit meer voor jullie te rijden...

Onder druk van de tijd, ik was al enorm vertraagd, en omdat er 6 man achter de balie stonden ben ik uiteindelijk toch weer gezwicht voor hun wil |:(. Ik sta nu zelfs in hun klantenbestand met naam, adres, telefoonnummer. Ze doen g*dverdomme zaken met EW, niet met mij persoonlijk :(. Achteraf heb ik easyway weer gebeld, die het inderdaad ook een aparte werkwijze vinden. Later kreeg ik een voicemail bericht van EW met als verklaring van het bedrijf dat ze "BOVAG gemachtigd" zijn. Ja zal wel, maar ik ben geen huurder en kom daar niet namens mezelf, denk ik dan. Hun wantrouwende houding bevalt me niets.

Wat vinden jullie van het laten maken van een kopie van je rijbewijs bij een klant, heeft een van jullie ooit voor dit kutbedrijf gereden, of stel ik me aan?
pi_165690477
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:42 schreef MG_13 het volgende:
Ik meld me hier sinds een tijdje maar weer eens. Ik vraag me af wat jullie van onderstaande situatie vinden. Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal lezen, de concrete vraag staat onderaan in deze post.

Gister had ik een rit voor een verhuurbedrijf dat een hoofdvestiging in Leiderdorp heeft zitten. Eerder had ik op een zaterdag ook een rit voor dit bedrijf en wilden ze een kopie van mijn rijbewijs maken. Ik vroeg waarom en zei dat het hoogst ongebruikelijk is. Meneer reageerde hierop met: "Welkom in de autoverhuurwereld jonge!" :6 Waarop ik zeg dat ik vaak genoeg voor verhuurbedrijven rij en dat er nooit een kopie van mijn rijbewijs wordt gemaakt. "Ja maar een collega van je heeft het een keer verpest en die had geen rijbewijs!" Uiteindelijk heeft hij toch z'n zin gekregen, want ik wilde snel naar huis, en om op zaterdag hier nou het noodnummer voor te bellen vond ik wat ver gaan.

Toen ik zag dat ik weer een rit had gekregen voor dit bedrijf heb ik EW opgebeld en gevraagd wat zij van de situatie vonden, en voor het geval ze opnieuw mijn rijbewijs wilden kopieren gevraagd wat ik moest doen. EW vond dat een kopie maken van het rijbewijs wat ver ging, maar dat ze wel mochten vragen om het te zien. Dat lijkt mij ook redelijk. EW zou ook gaan bellen met het bedrijf over deze kwestie.

En inderdaad, gisteren wilden ze opnieuw een kopie maken van mijn rijbewijs, waarop ik zei dat ik met EW had overlegd en dat dat niet nodig is en dat EW met ze gebeld heeft over deze kwestie. De kale dikzak achter de balie reageert met: "Ja dat klopt en wij hebben gezegd dat jullie niet mogen rijden zonder een kopie van je rijbewijs af te geven!" Ik reageer met dat ik het een aparte werkwijze vind en dat zij het enige bedrijf zijn dat op deze manier werkt. "Ja maar anders weten we niet wie er in de auto gereden heeft". Ik zeg hoezo niet, bij EW weten ze heus wel wie er in de auto gereden heeft, (ik vergat te zeggen dat mijn naam ook gewoon op het formulier staat :|W ) "Nou anders zijn er genoeg andere manieren om auto's te transporteren", zeiden ze. :Y JA dacht ik dat klopt, dan hoef ik nooit meer voor jullie te rijden...

Onder druk van de tijd, ik was al enorm vertraagd, en omdat er 6 man achter de balie stonden ben ik uiteindelijk toch weer gezwicht voor hun wil |:(. Ik sta nu zelfs in hun klantenbestand met naam, adres, telefoonnummer. Ze doen g*dverdomme zaken met EW, niet met mij persoonlijk :(. Achteraf heb ik easyway weer gebeld, die het inderdaad ook een aparte werkwijze vinden. Later kreeg ik een voicemail bericht van EW met als verklaring van het bedrijf dat ze "BOVAG gemachtigd" zijn. Ja zal wel, maar ik ben geen huurder en kom daar niet namens mezelf, denk ik dan. Hun wantrouwende houding bevalt me niets.

Wat vinden jullie van het laten maken van een kopie van je rijbewijs bij een klant, heeft een van jullie ooit voor dit kutbedrijf gereden, of stel ik me aan?
Ik heb exact dezelfde situatie meegemaakt een tijdje terug (april 2016), toen kwam ik er een auto afleveren ( :') ) en toen vroeg die knakker om een kopie van mijn rijbewijs. Dit heb ik geweigerd, toen werd mij dezelfde reden (chauffeur had zonder rijbewijs gereden) verteld waarom het nodig was en later via EW ook gemeld, zouden ze wat mee gaan doen. Heb overigens wel een kopietje achtergelaten na het doorkrassen van alle belangrijke informatie aangezien er voor hun geen andere optie was. De volgende keer dat ik er kom, en dit adviseer ik aan iedereen, gewoon je poot stijf houden. Dan zoeken ze maar iemand anders.

Overigens wel weer des EW's dat ze er niks mee doen :N
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 16:20:48 #236
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165690544
Ik heb het 1 keer meegemaakt dat ze een kopie van mijn rijbewijs wilde maken, maar dat is wel echt al jaren geleden. Dat was voor een rit naar Wieuwerd en destijds hadden ze daar nog géén transportformulieren voor (stond ook in de ritinfo dat je niet het algemene EW-formulier moest gebruiken, maar gewoon niks). Toen snapte ik het wel dat ze iets wilde waarmee ik terug te vinden was en maakte ik er verder ook geen probleem van.

Ik snap verder ook niet zo waarom bedrijven dat nodig zouden hebben. EW heeft jou als het goed is helemaal gecontroleerd en weet precies wie welke auto rijdt, om nog maar te zwijgen over de transportformulieren. Aan de andere kant vind ik het persoonlijk ook niet zo heel erg om een kopie af te geven, want buiten mijn naam en woonplaats staan er ook weer niet heel erg spannende gegevens op ofzo.
pi_165716291
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 15:42 schreef MG_13 het volgende:
Gister had ik een rit voor een verhuurbedrijf dat een hoofdvestiging in Leiderdorp heeft zitten.
Ah, daar ben ik ook wel eens geweest (vermoed ik). Nu je het zegt heb ik indertijd ook mijn rijbewijs afgegeven voor een kopie. Heb overigens hetzelfde meegemaakt met een ander (bergings)bedrijf in, volgens mij, Arnhem.

Heb er zelf nooit problemen mee om een kopie van mijn rijbewijs af te geven, maar nu je steeds meer hoort over identiteitsfraude word ik toch wel huiveriger.

P.s. wat het ermee te maken heeft dat een collega ooit een keertje geen rijbewijs had, ontgaat me. Het laten zien lijkt me afdoende.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165718969
Kopiëren van mijn rijbewijs kunnen ze vergeten. Tot nu toe niet mee gemaakt (in de 4 jaar dat ik voor AR werk). Die gasten hebben het recht niet, klaar. Wil me prima legitimeren, maar daar houdt het op.
  maandag 3 oktober 2016 @ 13:23:11 #239
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165727048
Gesolliciteerd op die vacature die EW vorige week op Facebook zette en vandaag over terug gebeld. Met een beetje geluk ben ik binnenkort dus te vinden achter een bureau in Meerkerk :D
pi_165753835
Stond al op Facebook dat het druk was in Brabant, maar zelfs ik, op anderhalf uur van Den Bosch krijg nog een (eerste) ritje in die buurt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 18:25:17 #241
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_165753851
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 13:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Gesolliciteerd op die vacature die EW vorige week op Facebook zette en vandaag over terug gebeld. Met een beetje geluk ben ik binnenkort dus te vinden achter een bureau in Meerkerk :D
Niks meer in de economie voor jou?
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:33:13 #242
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165755256
Gisteren leuk dagje gehad! V60 D6 van Nijmegen - Leeuwarden en weer terug naar Arnhem. Zeer interessante klant ook, ex-kamerlid.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 19:37:30 #243
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165755362
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 18:25 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Niks meer in de economie voor jou?
Wellicht, maar dan zou ik eerst doorstuderen. 2 jaar lang full-time boekhouder geweest maar dat wil ik niet meer. Doorstuderen en dan richting controlling gaan zou ik nog wel zien zitten, maar de "makkelijke" economische banen als boekhouder niet meer.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 09:00:30 #244
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165764688
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 19:33 schreef McAwesome het volgende:
Gisteren leuk dagje gehad! V60 D6 van Nijmegen - Leeuwarden en weer terug naar Arnhem. Zeer interessante klant ook, ex-kamerlid.
Dat is wel een fijne auto voor de langere afstand. Ik had gisteren een Outlander phev, maar ik krijg na een uur al last van mijn reedt in die stoel, en dan had ik nog 3 uur te gaan :'(
  woensdag 5 oktober 2016 @ 14:04:06 #245
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165769696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 09:00 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Dat is wel een fijne auto voor de langere afstand. Ik had gisteren een Outlander phev, maar ik krijg na een uur al last van mijn reedt in die stoel, en dan had ik nog 3 uur te gaan :'(
Metsubsidie Foutlander, inderdaad niet echt een prettige auto vind ik zelf. De stoelen van Volvo zitten altijd echt geweldig, geen centje pijn. Wat me trouwens wel tegenviel was het praktijkverbruik van de Volvo. In de stad reden we elektrisch, op de snelweg met de dieselmotor. 6,3 liter op 100 km. Niet heel slecht, maar nowhere near de uitslag van de NEDC-verbruikstest van 1,8 liter per 100 km. Ik geloof daarom ook niet zo in die hele plug-in onzin, alhoewel het extra vermogen wel leuk is.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:04:00 #246
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165773358
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 14:04 schreef McAwesome het volgende:

[..]

Metsubsidie Foutlander, inderdaad niet echt een prettige auto vind ik zelf. De stoelen van Volvo zitten altijd echt geweldig, geen centje pijn. Wat me trouwens wel tegenviel was het praktijkverbruik van de Volvo. In de stad reden we elektrisch, op de snelweg met de dieselmotor. 6,3 liter op 100 km. Niet heel slecht, maar nowhere near de uitslag van de NEDC-verbruikstest van 1,8 liter per 100 km. Ik geloof daarom ook niet zo in die hele plug-in onzin, alhoewel het extra vermogen wel leuk is.
Klopt volledig, ook de Outlander zuipt als een malle zodra het accupakketje leeg is. Het extra vermogen in de Volvo is inderdaad wel fijn, maar de combinatie cvt en rumoerige diesel maakt dat ik die auto nooit op zijn staart trap _O-

Overigens werkt zo'n plugin natuurlijk wel uitstekend als je bijvoorbeeld maar 40km hoeft te rijden naar je werk en ook daar een laadpaal hebt. Wat dat betreft is Nederland nog best geschikt voor die wagens.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:43:47 #247
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165774001
Nog nooit eentje gereden hoor, maar ik heb de indruk dat het gewicht van die V60 eigenlijk te hoog is om het vermogen echt leuk te maken.

Op een sprintje 120-210 hield zo'n D6 mij niet eens bij terwijl hij op 0-100 volgens de fabriek een ruime seconde sneller is dan ik :o dacht dus vrij kansloos te zijn maar dat viel mee :D
  woensdag 5 oktober 2016 @ 18:47:02 #248
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165774065
Tevens verkapt-zie-mij-een-snelle-auto-hebben-post :7

Al zal SytseH me te snel af zijn met z'n 350Z dus ik moet ook maar eens wat nieuws kopen :P
  woensdag 5 oktober 2016 @ 20:39:35 #249
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165777137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:04 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Klopt volledig, ook de Outlander zuipt als een malle zodra het accupakketje leeg is. Het extra vermogen in de Volvo is inderdaad wel fijn, maar de combinatie cvt en rumoerige diesel maakt dat ik die auto nooit op zijn staart trap _O-

Overigens werkt zo'n plugin natuurlijk wel uitstekend als je bijvoorbeeld maar 40km hoeft te rijden naar je werk en ook daar een laadpaal hebt. Wat dat betreft is Nederland nog best geschikt voor die wagens.
Bij dat laatste heb je zeker een punt, ware het niet dat veel plugin-eigenaren hun auto niet of nauwelijks opladen. Ik had laatst ergens een keer een stukje gelezen dat wagenparkbeheerders massaal hun beklag deden dat het brandstofverbruik eerder was toe- dan afgenomen. Het ligt er dus ook heel erg aan hoe je zo'n ding rijdt. Bij trouw opladen denk ik inderdaad dat je redelijk kunt besparen, maar zoals de meeste mensen zo'n ding rijden zorgt het extra gewicht van de accu's alleen maar voor een hoger verbruik ten opzichte van, zeg, een V60 D4.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165806430
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 18:47 schreef Irritatie100 het volgende:
Tevens verkapt-zie-mij-een-snelle-auto-hebben-post :7

Al zal SytseH me te snel af zijn met z'n 350Z dus ik moet ook maar eens wat nieuws kopen :P
De Z is niet eens bizar snel hoor. 1650kg en 280pk, mijn power-to-weight-ratio is ongeveer 10% toegenomen ten opzichte van de Ibiza. 0-100 gaat in 6,1 ipv 7,4, dus zoveel scheelt het niet.
De Z is vooral leuker in de bochten en klinkt een stuk beter ;)
  vrijdag 7 oktober 2016 @ 13:12:40 #251
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_165810395
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2016 08:28 schreef SytseH het volgende:

[..]

De Z is niet eens bizar snel hoor. 1650kg en 280pk, mijn power-to-weight-ratio is ongeveer 10% toegenomen ten opzichte van de Ibiza. 0-100 gaat in 6,1 ipv 7,4, dus zoveel scheelt het niet.
De Z is vooral leuker in de bochten en klinkt een stuk beter ;)
1650 kg!? Oei..
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  maandag 10 oktober 2016 @ 17:00:56 #252
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_165875211
Gaaf! Zojuist een PC-spoedritje voor vanavond van Nijmegen - Den Haag geaccepteerd. De auto? Een Model S P90D. Wordt leuk.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_165878828
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2016 17:00 schreef McAwesome het volgende:
Gaaf! Zojuist een PC-spoedritje voor vanavond van Nijmegen - Den Haag geaccepteerd. De auto? Een Model S P90D. Wordt leuk.
Mooi man! Ik zag vandaag de Model X rijden. Die probeerde een Porsche in te halen die al 160 ging op de A1. Jammer voor hen kwamen ze achter een rij auto's te zitten die 'slechts' 130-135 aan het rijden waren. :P

Overigens vind ik de Model X qua stijlgeving niet echt mooi. Het is net het verschil tussen een Peugeot 308 en een 3008. Groter, lomper, lelijker.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_165879453
Bepaald geen standaard dag gehad trouwens.

Eerst een auto afleveren bij een man die een station besteld had, maar een Audi A1 kreeg. Ja, daar paste hij niet in met zijn twee meter. Overigens woonde hij op bijna 2 uur van Apeldoorn. Lekkere afstand voor woon-werkverkeer... (hij begon om half 7 vandaag!).

Afijn, ik dus die A1 meenemen en die moest ik inleveren bij een bedrijf een paar kilometer verderop. Die wisten echter van niks. Na wat navraag bleek die auto dus terug te moeten naar de autoverhuurder. In Groningen. Na wat heen-en-weer gebel tussen vier verschillende bedrijven (de auto kwam uit Houten) toch maar bepaald dat ik de auto in Apeldoorn kon laten, want ik had nog een derde rit in de buurt van Apeldoorn. Leve de bureaucratie!

Terwijl ik mijn derde rit aan het rijden was gebeld door EW voor een spoedje, Almere (daar eindigde mijn derde rit) naar Heerhugowaard. Ik was toch vroeg klaar, dus waarom ook niet. Ik die auto in Almere ophalen, blijft het lampje van de accu knipperen. Waarschijnlijk gewoon niet goed opgeladen; "die gaat wel uit na een paar kilometer", dacht ik. Dat ging die dus niet. Na 10 minuten rijden toch maar even langs de kant gezet. EW gebeld, die belde even later terug dat ik de dealer moest bellen. Na lang in de wacht te hebben gestaan kreeg ik de juiste persoon maar niet aan de lijn. Ik kon wel een boodschap achterlaten en dan zou hij mij terugbellen. Niet dus. Uiteindelijk maar weer EW gebeld (het waarschuwingslampje knipperde nog steeds) en ik moest maar terug naar de dealer rijden. We zijn inmiddels een half uur verder, overigens. Ik dus klaar om terug te gaan naar de dealer (en dan waarschijnlijk naar huis) en ik ben nog geen 5 meter onderweg en het waarschuwingslampje stopt met knipperen. :')

Never the same day twice... Wel mooi (bijna) 11 uurtjes gemaakt. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:36:22 #255
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165896903
Vanochtend stond de wekker weer eens veel te vroeg: 04:30, maar daar stond tegenover dat ik met een mooie Cayenne GTS Duitsland in mocht :)

@Direstraits, nog te weten gekomen waarom het acculampje brandde? Als de dynamo stuk is dan kan je volgens mij je stuurbekrachtiging verliezen als ik me niet vergis.
pi_165949416
Hallo allemaal,

Mijn naam is tostimetkaas, ik heb 3 weken geleden gesolliciteerd als hiker bij EW, vorige week teruggebeld, volgende week vrijdag naar Breda voor de rijtest :) Ik heb al diverse topics alsmede de OP met veel plezier zitten lezen! En trouwens: Feyenoord wordt kampioen dit jaar!

Groetjes, tostimetkaas
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 16:51:50 #257
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_165954970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 11:32 schreef tostimetkaas het volgende:
Hallo allemaal,

Feyenoord wordt kampioen dit jaar!
:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:00:12 #258
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165955096
Feyenoord _O_
Mijn tentje staat al op de Coolsingel hoor.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:29:02 #259
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165955450
Goed verhaal, krijg meteen zin in tosti's, maar dan wel met kaas en ham. Tevens kan ik niet helemaal uit je introductie opmaken waarom Feyenoord kampioen gaat worden. Rest mij te zeggen: welkom!
pi_165964566
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:00 schreef Irritatie100 het volgende:
Feyenoord _O_
Ik wist dat ik bij jou wel ging scoren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 17:29 schreef Sjouveur het volgende:
Goed verhaal, krijg meteen zin in tosti's, maar dan wel met kaas en ham. Tevens kan ik niet helemaal uit je introductie opmaken waarom Feyenoord kampioen gaat worden. Rest mij te zeggen: welkom!
Met kaas en ham is wel het lekkerst. Maar dan werd m'n gebruikersnaam zo lang. En Feyenoord wordt kampioen. Das gewoon een feit.
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 02:19:41 #261
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165965514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 00:36 schreef tostimetkaas het volgende:

[..]

Ik wist dat ik bij jou wel ging scoren.

[..]

Met kaas en ham is wel het lekkerst. Maar dan werd m'n gebruikersnaam zo lang. En Feyenoord wordt kampioen. Das gewoon een feit.
Seizoenkaart allessssss hier :7 Sevilla-thuis _O_
Bekerfinale op stadhuisplein (omdat ik 26000e eindigde in de loting :') ) _O_
Uefa-cup finale bijgewoond _O_ _O_

Qua tosti's prefereer ik kaas-ui met curry.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 02:25:07 #262
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165965545
Overigens zal mijn lever wel naar de tyfus zijn als wij kampioen worden :')

Man dan ga ik veel bier drinken en feest vieren en in de Hofpleinfontein duiken _O_ _O_
pi_165967646
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 02:25 schreef Irritatie100 het volgende:
Overigens zal mijn lever wel naar de tyfus zijn als wij kampioen worden :')

Man dan ga ik veel bier drinken en feest vieren en in de Hofpleinfontein duiken _O_ _O_
Als.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 13:15:40 #264
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165969937
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 11:03 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Als.
Het gaat gewoon gebeuren dit jaar, ik voel het _O_

Als we dat rare clubje uit onze hoofdstad volgende week verslaan kan het al bijna niet meer mis gaan eigenlijk _O_
pi_165970700
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:15 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het gaat gewoon gebeuren dit jaar, ik voel het _O_

Als we dat rare clubje uit onze hoofdstad volgende week verslaan kan het al bijna niet meer mis gaan eigenlijk _O_
Ain't gonna happen.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:30:55 #266
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165971121
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 13:59 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ain't gonna happen.
Bottegod heeft dat Deense spitsje gewoon in z'n zak natuurlijk en Ziyech heb ik nog nooit iets goeds zien doen in de Kuip terwijl hij met Twente altijd tegenover Miquel fucking Nelom stond.
pi_165974520
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 oktober 2016 14:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Bottegod heeft dat Deense spitsje gewoon in z'n zak natuurlijk en Ziyech heb ik nog nooit iets goeds zien doen in de Kuip terwijl hij met Twente altijd tegenover Miquel fucking Nelom stond.
Ajax neukt Feyenoord de moeder.

Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_165974552
Ik hoop wel dat Lasse Schöne speelt en niet Gudelj, laatstgenoemde bakt er namelijk helemaal niets van. Verder middenveld afmaken met _O_ Davy _O_ en _O_ Hakim _O_ en we rollen Feyenoord op als een rolmops. w/
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 16 oktober 2016 @ 04:29:53 #269
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165983710
Opperbaas _O_ _O_ Karim El Ahmadi _O_ _O_ kan dat in z'n eentje afstoppen joh :') er is in zijn achterzak nog ruimte zat naast Pogba en Propper.

Maar goed, om het auto-gerelateerd te houden: vanmiddag voor m'n verjaardag 2 rondjes Nurburgring gekregen :7 vriend van me die op dezelfde dag jarig is ook, dus straks ergens in het voorjaar een weekendje die kant op :D

Ik uiteraard in de Octavia, hij in zijn E90 320i dus ik ga er toch wel vanuit dat ik dat als winst kan noteren :D
  zondag 16 oktober 2016 @ 12:39:41 #270
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_165986638
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 04:29 schreef Irritatie100 het volgende:
Opperbaas _O_ _O_ Karim El Ahmadi _O_ _O_ kan dat in z'n eentje afstoppen joh :') er is in zijn achterzak nog ruimte zat naast Pogba en Propper.

Maar goed, om het auto-gerelateerd te houden: vanmiddag voor m'n verjaardag 2 rondjes Nurburgring gekregen :7 vriend van me die op dezelfde dag jarig is ook, dus straks ergens in het voorjaar een weekendje die kant op :D

Ik uiteraard in de Octavia, hij in zijn E90 320i dus ik ga er toch wel vanuit dat ik dat als winst kan noteren :D
Poeh gaaf! Lijkt mij echt doodeng om dat in mijn eigen auto te doen. "Ken" je het circuit toevallig al via een racegame of is het volledig onbekend terrein?
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:24:22 #271
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_165987677
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:39 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Poeh gaaf! Lijkt mij echt doodeng om dat in mijn eigen auto te doen. "Ken" je het circuit toevallig al via een racegame of is het volledig onbekend terrein?
Ik heb bij MotoPort ooit een aantal keer de ring gereden op zo'n racegame maar dat circuit is echt lang. :')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
  zondag 16 oktober 2016 @ 13:29:29 #272
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165987781
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 12:39 schreef Sjouveur het volgende:

[..]

Poeh gaaf! Lijkt mij echt doodeng om dat in mijn eigen auto te doen. "Ken" je het circuit toevallig al via een racegame of is het volledig onbekend terrein?
Het is volledig onbekend terrein :P dus wat dat betreft is het misschien handig om een beetje rustig aan te doen. Sowieso wil ik de auto erna ook nog blijven gebruiken dus hij moet wel heel blijven in alle opzichten :P
pi_165989233
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 13:29 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Het is volledig onbekend terrein :P dus wat dat betreft is het misschien handig om een beetje rustig aan te doen. Sowieso wil ik de auto erna ook nog blijven gebruiken dus hij moet wel heel blijven in alle opzichten :P
misschien kan het dan geen kwaad om virtueel het circuit een paar keer te bezoeken :P Zit echt bomvol met gevaarlijke punten waar je zelfs met rustig aan doen nog makkelijk in de vangrail kan komen
  zondag 16 oktober 2016 @ 14:40:15 #274
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165989353
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 14:35 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

misschien kan het dan geen kwaad om virtueel het circuit een paar keer te bezoeken :P Zit echt bomvol met gevaarlijke punten waar je zelfs met rustig aan doen nog makkelijk in de vangrail kan komen
Hehe, klinkt wel als een idee dan ja :P

Zullen ook wel genoeg GoPro-filmpjes op YT staan gok ik? Ik ben echt totaal geen gamer ofzo dus dat wordt hem niet :D
pi_165992988
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2016 14:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hehe, klinkt wel als een idee dan ja :P

Zullen ook wel genoeg GoPro-filmpjes op YT staan gok ik? Ik ben echt totaal geen gamer ofzo dus dat wordt hem niet :D
Heel Youtube staat er vol mee ja, net als de talloze filmpjes van mensen die crashen op de Ring :D Maar jezelf een beetje goed voorbereiden kan geen kwaad in ieder geval.
Ga je ook nog in de omgeving rondrijden trouwens? Zijn echt prachtige wegen daar, ben er vorig jaar geweest met een Z3 2.8 en dit jaar op de motor
  zondag 16 oktober 2016 @ 17:08:24 #276
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_165993130
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:02 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Heel Youtube staat er vol mee ja, net als de talloze filmpjes van mensen die crashen op de Ring :D Maar jezelf een beetje goed voorbereiden kan geen kwaad in ieder geval.
Ga je ook nog in de omgeving rondrijden trouwens? Zijn echt prachtige wegen daar, ben er vorig jaar geweest met een Z3 2.8 en dit jaar op de motor
Denk dat we er sowieso een weekendje van gaan maken ja. Sowieso beetje knallen op de Autobahn natuurlijk :P Maar eigenlijk is het inderdaad wel een stuk leuker om over mooie wegen te sturen, dus ik sta open voor suggesties :D
pi_165993836
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2016 17:08 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Denk dat we er sowieso een weekendje van gaan maken ja. Sowieso beetje knallen op de Autobahn natuurlijk :P Maar eigenlijk is het inderdaad wel een stuk leuker om over mooie wegen te sturen, dus ik sta open voor suggesties :D
In Adenau kan je in ieder geval goed en goedkoop eten dus dat is sowieso een aanrader en als je richting het zuiden rijdt kan je bij Breidscheid kijken naar wat er langs komt op de baan.

Verder zijn alle wegen wel mooi, zolang je maar van de grote B wegen wegblijft. De L en K wegen zijn erg mooi allemaal. Weet niet of je een navigatiesysteem hebt, maar met een Garmin weet ik toevallig dat je motorroutekaarten erop kan zetten, die maakt dan automatisch een mooie route ipv een snelle route.
pi_165997645
Oeh de Nürburgring, een walhalla voor mening petrolhead dat voor ons maar 3 uur rijden is! Geloof me: ga een (lang) weekend. Naast het rijden op de baan is er zoveel te doen. Zelf lekker ontdekken wat goede kijkplekken naast de baan zijn (zij het legaal of wat minder legaal, lees: veilig), praten met autoliefhebbers die overal vandaan komen, of gewoon lekker rondrijden op de schitterende wegen in de omgeving en de kleine dorpjes in de omgeving verkennen. Elk dorpje ademt motorsport en auto's uit. In het gemiddelde weekend rijdt er ook van alles moois op die wegen!

Voor het rijden op de baan: als het je eerste keer is zou ik aanraden om niet tijdens de zogenaamde spitsuren te gaan: in het weekend van ongeveer 10 uur tot 18 uur. Immers: je bent niet verzekerd op de ring en als je een andere auto aantikt mag jij de schade aan jouw en, nog belangrijker/duurder, zijn auto betalen. Tevens is het soms een soort filerijden als je tijdens die spitsuren gaat, en zijn er veel meer gele vlaggen natuurlijk.

Nog een paar tips voor het rijden zelf: beschouw het gewoon als een B-weg waar je op sommige stukken wat harder mag rijden. Time ook je ronde niet, of in ieder geval niet met de stopwatch in je beeld, daardoor kan je opgefokt raken. Het belangrijkste om te onthouden is: bij Touristenfahrten zijn geen winnaars, alleen verliezers!

Anyways, super veel plezier maar onthoud: de Ring is een verslaving ;)
pi_166005913
Ik wil ook echt nog een keer naar de ring met de Z. FOK-StudentChauffeurRingMeeting anyone?
pi_166007571
Ik shotgun de auto van onze 010-fanboy :)
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
pi_166027889
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2016 06:15 schreef SytseH het volgende:
Ik wil ook echt nog een keer naar de ring met de Z. FOK-StudentChauffeurRingMeeting anyone?
dan ga ik op de motor ^O^
  dinsdag 18 oktober 2016 @ 01:07:16 #282
302030 Amoeba
Floydiaan.
pi_166029201
Ik mag denk ik m'n pa z'n 916 wel meenemen dus ja graag. :9
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_166042329
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2016 17:36 schreef Sjouveur het volgende:
@Direstraits, nog te weten gekomen waarom het acculampje brandde? Als de dynamo stuk is dan kan je volgens mij je stuurbekrachtiging verliezen als ik me niet vergis.
Beetje late reactie, maar nee, niets meer van gehoord. Lampje stopte met knipperen en ik was blij dat ik überhaupt weg kon (werkdag zou verlengd worden naar een uur of 11). Hij heeft ook niet meer geknipperd, dus ik vermoed nog steeds een zwakke accu.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166081988
Morgen de rijtest :)
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:25:44 #285
402895 Sjouveur
Korte tekst
pi_166104006
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 14:58 schreef tostimetkaas het volgende:
Morgen de rijtest :)
Alvast gefeliciteerd :p
pi_166108879
quote:
Alvast gefeliciteerd :p
Dankjewel. Inderdaad aangenomen. Tostimetkaas is nu officieel hiker regio Amsterdam :D
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
pi_166109613
Gelijk werk gehad? Het is nogal druk deze dagen geloof ik. Best veel spoedjes op Facebook en zelf tot nu toe iedere keer gebeld voor werk. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166111019
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:25 schreef DireStraits7 het volgende:
Gelijk werk gehad? Het is nogal druk deze dagen geloof ik. Best veel spoedjes op Facebook en zelf tot nu toe iedere keer gebeld voor werk. :)
Dat helaas niet. Had er wel naar gehint tijdens het gesprek. Hopen dat ik de code beetje snel krijg, dan kan ik meteen 2 dagen opengooien deze week :D
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:35:31 #289
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166135914
Afgelopen week weer eens een paar dagen gehiked. Wel prima auto's gehad! O.a. een Mercedes E 200 Estate en een Opel Insignia met stuurverwarming. Die laatste feature was zeer welkom op de koude vrijdagochtend.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166219872
Weinig berichten hier de laatste weken. Toch veel nieuwe collega's, maar die hebben de weg naar FOK nog niet gevonden, geloof ik.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166223540
Als je bent gepakt met alcohol en te hard rijden kun je dan nof je vof krijfen voor dit werk?
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:00:58 #292
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166231838
Inderdaad weinig berichten... Ik had toevallig de afgelopen 2 dagen exact dezelfde PC-opdracht. De klant moest op beide dagen 's ochtends om half 8 vertrekken richting zijn werk, en daar kon ik hem dan om 17 uur weer ophalen.

De auto was een Volvo V40 D4, en omdat dat niet echt een PC-auto is (los van het feit dat het wel echt een fijne auto met een dito motor is) vroeg ik naar de reden waarom hij een chauffeur had. Mede ook vanwege het karakter van de rit, gewoon woon-werkverkeer. Het bleek dus dat de beste man een bepaald soort medicatie gebruikte voor een bepaalde tijd, waardoor hij niet zelfstandig meer mocht rijden. Omdat hij zijn tijd in de auto niet gebruikte om te werken hadden we best leuke gesprekken, hij zat ook voorin dus dat gaf de ritten sowieso al een wat meer informeel karakter. Andere kant van het werk dus, wel erg leuk!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166231929
Die D4 (190pk/veel koppel) is sowieso aardig vlot! Op nat wegdek had ik nog een kleine wielslip in z'n twee!
  woensdag 26 oktober 2016 @ 23:09:05 #294
444568 McAwesome
Dan weet u dat hè...
pi_166232038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 23:04 schreef Quattroporte47 het volgende:
Die D4 (190pk/veel koppel) is sowieso aardig vlot! Op nat wegdek had ik nog een kleine wielslip in z'n twee!
Haha ja dat zal best met die flinke bak koppel, 400 nm is echt fors voor een auto van dat formaat. Merkte ik ook bij inhalen op de snelweg, 90-135 in z'n 6 is geen enkel probleem. Echt een verademing als je het vergelijkt met die eco-motortjes die je nu zoveel ziet.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
pi_166243001
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 18:40 schreef Nerdslayer het volgende:
Als je bent gepakt met alcohol en te hard rijden kun je dan nof je vof krijfen voor dit werk?
Ik hoop van niet
pi_166244554
Gisteren mijn eerste dag als hiker begonnen met Amsterdam - Meerkerk (Renault Mégane) en Meerkerk - Bergschenhoek (Ford Focus). Morgen Diemen - Enter per VW Golf :)
"Elke wasbeer heeft een staart, maar niet elke staart heeft een wasbeer..."
pi_166245407
Vandaag de 3 vrolijke collega's tegengekomen. Not! Kom ik aanlopen bij de bushalte in Breda, zitten ze allemaal als zombies op hun mobiel te kijken en oortjes in. Op zich geen probleem, maar je kunt op z'n minst even opkijken en even gedag zeggen, toch?

Dit baantje heeft al weinig socialisering, laten we dan op z'n minst het kleine beetje dat er is, gebruiken om niet helemaal autistisch te worden. :)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_166271120
Ik wist niet dat we alweer toe waren aan een nieuwe kentekenindeling; had er vandaag een met V-000-XX 8-)
pi_166271202
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:11 schreef Krotenkoker het volgende:
Ik wist niet dat we alweer toe waren aan een nieuwe kentekenindeling; had er vandaag een met V-000-XX 8-)
Is inderdaad vrij nieuw maar het kenteken dat jij omschrijft is een reeks voor bedrijfswagens.

Personenauto's zitten nu op KP-000-X.

Edit: KR-425-B als laatste kenteken zie ik al nu, mijn stiefvader heeft zijn nieuwe leasebak vanmiddag gehaald en die kreeg KP-
pi_166271233
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 21:14 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Is inderdaad vrij nieuw maar het kenteken dat jij omschrijft is een reeks voor bedrijfswagens.

Personenauto's zitten nu op KP-000-X.
Zaten idd op een Crafter ja
pi_166271309
OKE DOEI HAHA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')