Haha, ik begrijp het.. Nog op zoek naar betrouwbaar personeel? (A)quote:Op woensdag 7 september 2016 14:01 schreef mothergoose het volgende:
[..]
Ik heb het zelf aan der lijve ondervonden. nouja, vergelijkbaar. ik was 6 maanden in het buitenland geweest. toen ik terugkwam wilden ze me niet meer, ondanks dat ik dat vooraf wel met EW overeen was gekomen. hun motivatie was 'je bent geen student meer'. Ik was voorkeurchauffeur van een stuk of 8 klanten, die allemaal in mijn regio woonden en alleen maar retourritjes deden, dus geen OV-kosten. toch wilden ze me niet meer.
Ik heb een jaar later mijn eigen chauffeursbedrijfje opgezet en die klanten lekker van ze afgepikt. hihi.
Een paar maanden geleden nog wel ja. (regio zuidlimburg). Echter sinds ik anderen laat rijden bellen de klanten minder, die willen blijkbaar alleen mij als chauffeur. Ik heb echter sinds januari een normale baan gevonden dus het bedrijfje is een beetje aan het doodbloeden..quote:Op woensdag 7 september 2016 16:19 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Haha, ik begrijp het.. Nog op zoek naar betrouwbaar personeel? (A)
Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.quote:Op dinsdag 6 september 2016 23:25 schreef joppie_saus het volgende:
Ik weet ff niet meer de naam van die dude maar ik weet verhaal van een hiker die nog een tijdje op eigen kosten qua OV doorgehiket heeft zonder dat EW het wist. Moet je hopen dat je wissels krijgt of gunstige combinaties.
Sinds dat 'nieuwe wettelijk minimumloon'-gebeuren is letterlijk alles wat ik sindsdien heb gehad blijven steken op 6,06, dus triest is het toch al . Vorige keer overigens wel redelijk gecorrigeerd dus dat is mooi.quote:Op zondag 4 september 2016 15:36 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Voor je inkomen maakt het wel uit. OV-uren zijn tegen minimumloon en zonder vakantiegeld en -uren opbouw.
Bijzondere rit? Zal waarschijnlijk iets privé zijn omdat het op zondag isquote:Op zondag 11 september 2016 07:06 schreef jurgenov het volgende:
Heb zowaar een transportrit vandaag voor EW!
wie had dat nou verwacht hè Zijn ze weer extra tijd kwijt met het uitzoeken, maar nee die app is echt geweldig hoor jongens!quote:Op zondag 11 september 2016 15:08 schreef yosander het volgende:
Was te verwachten, declaraties die ik via de app heb doorgegeven zijn niet uitbetaald
Preciesquote:Op zondag 11 september 2016 15:42 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
wie had dat nou verwacht hè Zijn ze weer extra tijd kwijt met het uitzoeken, maar nee die app is echt geweldig hoor jongens!
Ik heb ook een declaratie via de app uitgevoerd. Maar op de website bij het bevestigen van de tijden stond die er niet bij. Toen maar voor de zekerheid erbij gezet en gelukkig wel uitbetaald gekregen.quote:
Leuk ritje! Hopelijk heb je genoeg lading om het in 1 keer te halen, anders even bijladen bij Zevenaarquote:Op dinsdag 13 september 2016 13:52 schreef McAwesome het volgende:
Morgenochtend vroeg op om een klant op te halen van vliegveld Dusseldorf in zijn Tesla. Heenreis alleen in de Tesla, terugreis met de klant. Leuk ritje!
Tip: doe een gewone 220v-oplader in je tas. Dan kan je bij veel bedrijven waar je lang moet wachten gewoon via het reguliere stroomnet opladen.quote:Op maandag 12 september 2016 15:49 schreef SytseH het volgende:
Ik hoop maar dat de auto nog komt, dan kan ik m'n telefoon een klein beetje opladen met de USB poort voor de treinreis terug naar huis...
Zeker leuk ritje! Was lekker vroeg, maar daarom juist erg lekker rijden. Auto was gelukkig volgeladen, had een range van 380 km toen ik startte dus dat was ruim voldoende.quote:Op dinsdag 13 september 2016 13:57 schreef Sjouveur het volgende:
[..]
Leuk ritje! Hopelijk heb je genoeg lading om het in 1 keer te halen, anders even bijladen bij Zevenaar
Van die blauwe supermarkt?quote:Op donderdag 15 september 2016 15:32 schreef Dudeweiser het volgende:
Net mijn langzaamste auto tot nu toe gehad, een Crafter van een bepaalde supermarkt. Begrensd op 2800 toeren in elke versnelling en ging niet harder dan 100
die ja. Aha dat verklaart het een en ander, maar ja in 4 haalt ie de 2800 al niet eens meer, of bijna niet in ieder geval en geen airco reed langs het vliegveld en daar was ie al lekker aan het schommelen jaquote:Op donderdag 15 september 2016 15:55 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Van die blauwe supermarkt?
Die zijn alleen in z'n 1 t/m 3 begrensd tot +-2800 toeren, vanaf de vier is die "onbegrensd". De paarse (oudere) kunnen nog wel 130 en zijn minder streng begrensd, de nieuwere 110 (met meewind )
P.S. als ze vol zijn wil je ook niet harder dan 130 haha
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.quote:Op donderdag 15 september 2016 17:28 schreef Dudeweiser het volgende:
[..]
die ja. Aha dat verklaart het een en ander, maar ja in 4 haalt ie de 2800 al niet eens meer, of bijna niet in ieder geval en geen airco reed langs het vliegveld en daar was ie al lekker aan het schommelen ja
het was wel een belevenis ja, met twee ramen open en plankgas om die 100 vast te houdenquote:Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.quote:Op donderdag 15 september 2016 12:44 schreef McAwesome het volgende:
Voor vrijdag ook wel een bijzondere rit, een gepensioneerde man chaufferen in zijn 12 jaar oude BMW 745i. Ben benieuwd!
Ja, klopt! Was bij deze man ook het geval. Gedurende de rit gewoon lekker de krant lezen, onderweg nog even gestopt om te tanken en een kop koffie te drinken. Gezellig gewoon eigenlijk, helemaal niet het idee dat ik aan het werk was! Inderdaad ook geïnteresseerd, leuk is dat.quote:Op vrijdag 16 september 2016 10:55 schreef SytseH het volgende:
[..]
Fraai, mooie auto's. Ik heb meerdere gepensioneerde mannen gechauffeurd en me altijd enorm vermaakt. Zitten barstensvol mooie verhalen over vroeger, auto's en zijn altijd geïnteresseerd in de chauffeur. Weer eens wat anders dan 2 uur stil voor je uit staren terwijl de klant op een laptopje conference calls zit te doen.
Ik heb maandag weer zo'n rit waarvan ik me afvraag.. waarom?
Grijze Opel Zafira Tourer van Enter naar Schiphol, en een grijze Opel Zafire Tourer van Schiphol naar Enter.
Dat ding in de parkeergarage moeten pleuren in rdam? Mooi krap daar hahaquote:Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel . Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.quote:Op vrijdag 16 september 2016 21:00 schreef SytseH het volgende:
Fraai, dat klinkt als een heerlijke dag. Als je die V12 een beetje in de toeren jaagt klinkt het echt fantastisch, maar met de klant erbij kan dat natuurlijk niet.
Ik heb het ff nagezocht, ik doelde op Maharbal. Die gozer deed het nog een maand of drie fulltime.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.
Ik heb het nog een tijd gedaan gewoon omdat het ik het leuk vond. Sta nog steeds gewoon ingeschreven bij AR maar het komt er niet meer van, te druk met andere meuk. Maar goed, het kan wel, en als je je eens een keer een dagje verveelt is het best leuk natuurlijk, al verdien je er nauwelijks meer op. Voor het inkomen hoef je het in ieder geval niet meer te doen.
En dan heb ik ook nog zo'n dalvoordeel kaart van NS, dat scheelt ook natuurlijk. Is sowieso wel handig. Kost 20 euro per jaar. Website zegt meer, maar gewoon bellen en zagen dat het te duur is, dan verlagen die lutsers die prijs voor je. Een speciale aanbieding speciaal voor u, meneer! Hoe doorzichtig.
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:49 schreef McAwesome het volgende:
[..]
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel . Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.
Wel heerlijk om gewoon te weten dat je al die overvloed hebt. Bij 130 draait dat ding haast stationair. Stoelverkoeling en -massage aan en gaan!
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..quote:Op zondag 18 september 2016 22:39 schreef SytseH het volgende:
[..]
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...
Wat voor auto?quote:Op maandag 19 september 2016 11:41 schreef mothergoose het volgende:
[..]
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..
3 cilinder meldt.quote:Op maandag 19 september 2016 17:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben ik nou de enige hier met 4 cilinders?
Gemiddeld 1:11, op langere snelwegritten waar ik me in weet te houden en de cc gebruik 1:13,5. Op echt lange ritten waar het rustig is en ik niet hoef te remmen en optrekken enzo voor inhalenden rij ik soms zelfs zuiniger dan 1:15
Had ik wel een nieuwe thermostaat voor nodig overigens met de oude thermostaat werd de motor nooit echt lekker warm en was 1:10 een hele prestatie.
lupo 3L had jij toch?quote:
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.quote:Op maandag 19 september 2016 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Geef maar toe dat je die 1.8T ook een pareltje vond
Hehe, dat is ook mijn eis voor een volgende ja. Meer cilinders dan nu en sneller dan nu. Verder maakt het me eigenlijk niet zo veel uitquote:Op maandag 19 september 2016 21:59 schreef SytseH het volgende:
[..]
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.
Toch wordt mijn volgende auto een 6-in-lijn of een V8. Of misschien een flat-6. Maar in ieder geval veel cilinders.
En meer Co2-uitstoot natuurlijk, fuck het milieuquote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef SytseH het volgende:
En meer motorinhoud. No replacement for displacement. Fuck enkele turbo's. N/A is de shit. Twee turbo's kan ook nog wel.
Ik rijd de e30 325e ja.quote:Op maandag 19 september 2016 17:06 schreef SytseH het volgende:
Hij heeft een E28 325i, geloof ik. Of een E30?
Wat rijd jij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |