Dat ding in de parkeergarage moeten pleuren in rdam? Mooi krap daar hahaquote:Op donderdag 15 september 2016 17:47 schreef Quattroporte47 het volgende:
[..]
Jup geen airco en bijrijdersstoel voor de gewichtsbesparing (ze mogen maximaal 3500kg zijn, zijn leeg 2500 dacht ik), zodat je de volle 1000kg aan boodschappen erin kan doen haha.
Hiervoor hadden ze Volkswagen LT's die nog iets langer waren maar de 3500kg overschreden, het distributiecentrum in Rotterdam kreeg echter wel erg veel boetes binnen (daar heb je rond de haven veel weeglussen namelijk) waardoor ze nu iets kleinere Crafters hebben. Maar ach, die airco heb je toch niet echt nodig (korte ritjes) en op de plaats van de bijrijdersstoel kan je nu een enorme koelbox zetten!
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een dieselquote:Op vrijdag 16 september 2016 21:00 schreef SytseH het volgende:
Fraai, dat klinkt als een heerlijke dag. Als je die V12 een beetje in de toeren jaagt klinkt het echt fantastisch, maar met de klant erbij kan dat natuurlijk niet.
Ik heb het ff nagezocht, ik doelde op Maharbal. Die gozer deed het nog een maand of drie fulltime.quote:Op zaterdag 10 september 2016 00:35 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik heb dat een tijdje gedaan ja. Over het algemeen maak je wel winst maar ik heb uitgerekend dat het zo'n 3 á 5 euro per uur is wat er overblijft. Hangt natuurlijk volledig af van de ritten want een wisselrit van bij je thuis om de hoek beurt net zo hard als normaal, drie korte ritten met telkens een uur OV er tussen daar loop je op leeg.
Ik heb het nog een tijd gedaan gewoon omdat het ik het leuk vond. Sta nog steeds gewoon ingeschreven bij AR maar het komt er niet meer van, te druk met andere meuk. Maar goed, het kan wel, en als je je eens een keer een dagje verveelt is het best leuk natuurlijk, al verdien je er nauwelijks meer op. Voor het inkomen hoef je het in ieder geval niet meer te doen.
En dan heb ik ook nog zo'n dalvoordeel kaart van NS, dat scheelt ook natuurlijk. Is sowieso wel handig. Kost 20 euro per jaar. Website zegt meer, maar gewoon bellen en zagen dat het te duur is, dan verlagen die lutsers die prijs voor je. Een speciale aanbieding speciaal voor u, meneer! Hoe doorzichtig.
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...quote:Op vrijdag 16 september 2016 23:49 schreef McAwesome het volgende:
[..]
Klopt, in de instructie stond ook specifiek dat ik erg rustig moest rijden en extra afstand moest houden. Die motor is gedurende de rit dus niet boven de 2500 toeren uitgekomen. Haast een diesel. Lijkt me wel leuk om zo'n ding nog eens wat sportiever te rijden. Het gemiddeld verbruik viel me wel echt mee trouwens; 1 op 10-11 is lang niet slecht voor een twaalfcilinder.
Wel heerlijk om gewoon te weten dat je al die overvloed hebt. Bij 130 draait dat ding haast stationair. Stoelverkoeling en -massage aan en gaan!
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..quote:Op zondag 18 september 2016 22:39 schreef SytseH het volgende:
[..]
Holy shit, 1 op 11? Als ik écht mijn best doe haal ik 1 op 10, en ik heb de helft van de cilinders...
Wat voor auto?quote:Op maandag 19 september 2016 11:41 schreef mothergoose het volgende:
[..]
Idem, ik haal met mn 2.5 6cilinder met moeite 1 op 9. meestal 1 op 7..
3 cilinder meldt.quote:Op maandag 19 september 2016 17:27 schreef Irritatie100 het volgende:
Ben ik nou de enige hier met 4 cilinders?
Gemiddeld 1:11, op langere snelwegritten waar ik me in weet te houden en de cc gebruik 1:13,5. Op echt lange ritten waar het rustig is en ik niet hoef te remmen en optrekken enzo voor inhalenden rij ik soms zelfs zuiniger dan 1:15
Had ik wel een nieuwe thermostaat voor nodig overigensmet de oude thermostaat werd de motor nooit echt lekker warm en was 1:10 een hele prestatie.
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.quote:Op maandag 19 september 2016 18:41 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Geef maar toe dat je die 1.8T ook een pareltje vond
Hehe, dat is ook mijn eis voor een volgende ja. Meer cilinders dan nu en sneller dan nu. Verder maakt het me eigenlijk niet zo veel uitquote:Op maandag 19 september 2016 21:59 schreef SytseH het volgende:
[..]
Haha klopt, dat is een heerlijk blok. De 2.3 Ecoboost van Ford is ook briljant, net als de vierpitter in de S2000.
Toch wordt mijn volgende auto een 6-in-lijn of een V8. Of misschien een flat-6. Maar in ieder geval veel cilinders.
En meer Co2-uitstoot natuurlijk, fuck het milieuquote:Op maandag 19 september 2016 22:20 schreef SytseH het volgende:
En meer motorinhoud. No replacement for displacement. Fuck enkele turbo's. N/A is de shit. Twee turbo's kan ook nog wel.
Ik rijd de e30 325e ja.quote:Op maandag 19 september 2016 17:06 schreef SytseH het volgende:
Hij heeft een E28 325i, geloof ik. Of een E30?
Wat rijd jij?
volvo 960 oxford. een echte limo met zoals het hoort een 6 in lijn. gelukkig rij ik op gasquote:Op maandag 19 september 2016 16:45 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Wat voor auto?
2.7 6 cilinder automaat hiero, 1:10 gemiddeld, lange stukken snelweg 1:12
Een beetje 750Li, met ook een v12, heb je in NL al voor ~5kquote:Op dinsdag 20 september 2016 13:54 schreef McAwesome het volgende:
En ik rijd als uitwonende student nog steeds lekker op de fiets... Wacht wel tot ik een beetje een fatsoenlijke baan heb straks, dan kan ik iets leuks uitzoeken.
Die 760Li is wel hoog op het lijstje gekomen sinds die rit. Voor 18k kan je er al eentje ophalen in Duitsland met relatief weinig kilometers. Helaas ben je binnen een jaar dat bedrag waarschijnlijk ook weer kwijt aan wegenbelasting, verzekering, brandstof en onderhoud. Voorlopig blijft het helaas bij dromen.
Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KMquote:Op maandag 19 september 2016 18:40 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
lupo 3L had jij toch?
Wat doet dat nou qua verbruik? Beetje te halen, die 3 liter?
Ja, en de eerste keer dat je voor onderhoud naar de garage gaat ben je in principe total lossquote:Op dinsdag 20 september 2016 15:15 schreef Drowzz het volgende:
[..]
Een beetje 750Li, met ook een v12, heb je in NL al voor ~5k
Dit haalt mijn motor niet eens.quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM
Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.
En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Dat is wel heel netjesquote:Op dinsdag 20 september 2016 19:18 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Gemiddeld per tank rij ik 1 op 28. 3.4L/100KM
Laatst een tank heel erg mijn best gedaan (eco mode, slipstreamen en overal uitrollen) toen haalde ik 1 op 35, oftewel 2.7L/100km.
En dat allemaal op diesel, dus een volle tank is ook niet zo gek duur.
Klopt, en voor 5k heb je niet echt een top-exemplaar. Pas vanaf zo'n 7,5-10k wordt het leuk met de E32 en de E38 750(L)i. De E65 waar ik het over had heb je eigenlijk pas echt voor rond de 20k, bij alles wat daaronder zit is het oppassen geblazen.quote:Op dinsdag 20 september 2016 19:58 schreef SytseH het volgende:
[..]
Ja, en de eerste keer dat je voor onderhoud naar de garage gaat ben je in principe total loss
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |