abonnement Unibet Coolblue
pi_163277885
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:39 schreef Zahreddine het volgende:

[..]

Als het van Junker en consoorten afhangt zouden zij het liefst een Pro-EU dictatuur zien.
Die er defacto al is natuurlijk.
Het Europees Parlement, het enige orgaan met gekozen mensen, heeft niets in te brengen. De rest is ongekozen, kan ongestoord en ongecontroleerd alles doen, en verdienen krankzinnig veel geld.

De barstjes zijn niet het gevolg van democratie, maar van 'foutjes'.

De Nederlandse politici die het referendum mogelijk maakte, heeft nooit verwacht wat wij (het volk!) het Oekraïne-referendum konden realiseren. Het zou een dode letter moeten worden om toch iets ogenschijnlijk democratisch te doen, maar aan alle vereisten werd ruimschoots voldaan en het ondenkbare gebeurde: Er kwam een referendum over de expansiedrift van de EU. En toen was de geest uit de fles.

Het Britse referendum is volgens mij niets anders dan het gevolg van een bluffende politicus. Ik denk niet dat Cameron ooit had verwacht dat een meerderheid voor Brexit zou stemmen. Anders zou hij dit niet hebben gedaan.

Ik vrees dat machthebbers nu heel voorzichtig gaan worden en nooit meer ergens een wet zullen aannemen die op wat voor manier dan ook een referendum mogelijk maakt.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:45:02 #77
365082 IPA35
Patriarch
pi_163277902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Dit vind ik zo'n onzin toch...

Je wil er zelf uit, maar als je er dan uitstapt mag de ander niet zeggen dat je niet meer mee mag doen. Nee, die moet je alle voordelen van bij de groep zijn geven, anders is alles wat fout gaat toch nog steeds de ander zijn schuld.

Het is alsof je gaat scheiden, maar toch fijn samen wil blijven wonen en gebruik wil blijven maken van de gedeelde rekening die je met je ex had omdat je het niet zo fijn vindt dat je nu zelf je eigen boontjes moet doppen. Misschien had je daaraan moeten denken voordat je ging scheiden, nu niet gaan zeuren dat die nieuwe schoenen toch niet zo lekker zitten.
Ahhhh, dus het VK mag niet de positie van Zwitserland/Noorwegen hebben zoals ze dat in het verleden ook hadden? Ze mogen natuurlijk worden gestraft omdat ze niet mee willen doen aan het prachtige federale europa.

_O-
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:48:33 #78
365082 IPA35
Patriarch
pi_163278003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die er defacto al is natuurlijk.
Het Europees Parlement, het enige orgaan met gekozen mensen, heeft niets in te brengen. De rest is ongekozen, kan ongestoord en ongecontroleerd alles doen, en verdienen krankzinnig veel geld.

De barstjes zijn niet het gevolg van democratie, maar van 'foutjes'.

De Nederlandse politici die het referendum mogelijk maakte, heeft nooit verwacht wat wij (het volk!) het Oekraïne-referendum konden realiseren. Het zou een dode letter moeten worden om toch iets ogenschijnlijk democratisch te doen, maar aan alle vereisten werd ruimschoots voldaan en het ondenkbare gebeurde: Er kwam een referendum over de expansiedrift van de EU. En toen was de geest uit de fles.

Het Britse referendum is volgens mij niets anders dan het gevolg van een bluffende politicus. Ik denk niet dat Cameron ooit had verwacht dat een meerderheid voor Brexit zou stemmen. Anders zou hij dit niet hebben gedaan.

Ik vrees dat machthebbers nu heel voorzichtig gaan worden en nooit meer ergens een wet zullen aannemen die op wat voor manier dan ook een referendum mogelijk maakt.
Welk volk vertegenwoordigt dat parlement dan?

Er zijn een paar mensen die mij vertegenwoordigen in een zee van mensen die mij niet vertegenwoordigen. Wanneer alle Nederlanders in het EP tegen zijn en ook de minister in de Raad dan kan secundaire wetgeving gewoon doorgang hebben aangezien zware stemvereisten en veto's steeds verder zijn teruggedrongen (nu sinds Lissabon is meerderheidsbesluitvorming van 55% echt de norm geworden).

Aangezien niet-nederlanders niet tot mijn demos behoren kunnen zij mij ook niet democratisch vertegenwoordigen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163278019
De gevestigde politieke partijen willen geen referendum over een Nexit. Laten we ervoor zorgen dat het volgend jaar wel mogelijk word!!! Stem dan wel op de PVV!!!!!
pi_163278036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:45 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ahhhh, dus het VK mag niet de positie van Zwitserland/Noorwegen hebben zoals ze dat in het verleden ook hadden? Ze mogen natuurlijk worden gestraft omdat ze niet mee willen doen aan het prachtige federale europa.

_O-
Dit gaat niet om straffen, dit gaat om voor jezelf zo gunstig mogelijke voorwaarden voor elkaar krijgen.
Ik kan het Engeland niet kwalijk nemen dat ze het proberen, maar ik zou het zeer onverstandig vinden daar te makkelijk in te zijn als eu zijnde.

Engeland is degene die de stekker uit een samenwerkingsverband trekt he, niet die ander. Dat betekend dat Engeland in principe een achterstand aan de onderhandelingstafel heeft en de eu landen zouden gek zijn als ze daar geen voordeel uithalen voor zichzelf.
Dat dat evt ten nadele van Engeland is is toch echt hun eigen keuze geweest. Dan moet je niet nu vooraf al gaan wijzen en huilen dat die gemene eu zo stom doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163278067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:48 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Welk volk vertegenwoordigt dat parlement dan?

Er zijn een paar mensen die mij vertegenwoordigen in een zee van mensen die mij niet vertegenwoordigen. Wanneer alle Nederlanders in het EP tegen zijn en ook de minister in de Raad dan kan secundaire wetgeving gewoon doorgang hebben aangezien zware stemvereisten en veto's steeds verder zijn teruggedrongen (nu sinds Lissabon is meerderheidsbesluitvorming van 55% echt de norm geworden).

Aangezien niet-nederlanders niet tot mijn demos behoren kunnen zij mij ook niet democratisch vertegenwoordigen.
Ze vertegenwoordigen helemaal niemand, omdat de EU zo groot is dat stemmen van een bepaald land marginaal zijn. Zelfs al haalt één partij alle zetels, dan kunnen ze nog niets uitrichten. Daarom kun je ook niet eens spreken van volksvertegenwoordiging. Nog los van het feit dat deze mensen in een totaal andere wereld leven ver van het volk af (zie het Tom Staal filmpje in het vorige deel van deze topicreeks).
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:53:11 #82
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163278243
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Annabel is daarentegen wel weer goed bezig. _O-

Paniek in IvorenTorië
Prachtig stuk.

Mensen die in de main-stream media totaal niet aan bod kwamen (de azijn droop uit mijn autoradio), maar gelukkig hebben we anno 2016 ook onafhankelijke media dankzij internet.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 22:56:16 #84
132605 kawotski
Il Dottore
pi_163278253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Engeland is degene die de stekker uit een samenwerkingsverband trekt he, niet die ander. Dat betekend dat Engeland in principe een achterstand aan de onderhandelingstafel heeft en de eu landen zouden gek zijn als ze daar geen voordeel uithalen voor zichzelf.
Dat dat evt ten nadele van Engeland is is toch echt hun eigen keuze geweest. Dan moet je niet nu vooraf al gaan wijzen en huilen dat die gemene eu zo stom doet.
De EU is degene die ten eerste de democratie om zeep helpt. Om dan te stellen dat je als deelnemer niet uit een dictatuur mag stappen, sorry, dat gaat mij te ver.

De Euro mag en zal niet falen, ook zo'n slogan van de EU, serieus, wat denken die lui nu werkelijk. En dan zou je daar niet meer uit mogen stappen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_163278284

Boris Johnson wist de 52% bejaarde plattelanders achter zich te krijgen. Maar moet nu spitsroeden lopen tussen de 48% jonge mensen, voornamelijk uit de stad, waaronder Londen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163278285
In Nieuwsuur legt een hoogleraar het mooi uit. Je hebt helemaal geen vrije verkeer van personen nodig voor een interne markt. Dat zijn allemaal keuzes geweest om de politieke eenwording van Europa te bevorderen. Net als Schengen. De schade van wachttijden bij de grens is verwaarloosbaar.
pi_163278294
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

De EU is degene die ten eerste de democratie om zeep helpt. Om dan te stellen dat je als deelnemer niet uit een dictatuur mag stappen, sorry, dat gaat mij te ver.

De Euro mag en zal niet falen, ook zo'n slogan van de EU, serieus, wat denken die lui nu werkelijk. En dan zou je daar niet meer uit mogen stappen?
Los van de werkelijkheid. Mensen die per maand minimaal 10k mee krijgen, dagelijks etentjes en gratis zuippartijen hebben, in een paar decennia een fors pensioen opbouwen en nooit onder de gewone mensen komen, dan word je vanzelf megalomaan.
pi_163278299
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:56 schreef kawotski het volgende:

[..]

De EU is degene die ten eerste de democratie om zeep helpt. Om dan te stellen dat je als deelnemer niet uit een dictatuur mag stappen, sorry, dat gaat mij te ver.

De Euro mag en zal niet falen, ook zo'n slogan van de EU, serieus, wat denken die lui nu werkelijk. En dan zou je daar niet meer uit mogen stappen?
Je mag er toch uitstappen? Dat houden ze niet tegen.

Maar ga dan niet lopen huilen dat dat ook gevolgen heeft, dat dat betekend dat je nieuwe onderhandelingen moet plegen daar minder gunstig uit kan komen.
Waarom mag Engeland wel aan zichzelf denken en de stekker eruit trekken, maar mag de EU dan niet aan zichzelf denken?
Alleen de lusten en niet de lasten is niet echt heel eerlijk of wel soms?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163278326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:57 schreef Confetti het volgende:
In Nieuwsuur legt een hoogleraar het mooi uit. Je hebt helemaal geen vrije verkeer van personen nodig voor een interne markt. Dat zijn allemaal keuzes geweest om de politieke eenwording van Europa te bevorderen. Net als Schengen. De schade van wachttijden bij de grens is verwaarloosbaar.
Klopt. Wachttijden ontstaan door douane-controles. Daar hebben vooral vrachtwagens last van. Maar bijna niemand heeft bezwaar tegen een douane-unie waardoor die wachttijden weg worden genomen. Een grote douane-unie kan gewoon los van Schengen, EU of euro bestaan. Persoonscontroles, dus wat je krijgt als we Schengen opheffen, leveren geen enkel noemenswaardig probleem op maar wel ontzettend veel voordelen.
pi_163278334
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:35 schreef vipergts het volgende:
Simpel zijn opvolger kan dan zeggen het was niet mijn belofte
Ja, dat is een ideaal recept voor een revolutie dat soort dingen, moet je vooral doen. _O-
pi_163278367
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:57 schreef Confetti het volgende:
In Nieuwsuur legt een hoogleraar het mooi uit. Je hebt helemaal geen vrije verkeer van personen nodig voor een interne markt. Dat zijn allemaal keuzes geweest om de politieke eenwording van Europa te bevorderen. Net als Schengen. De schade van wachttijden bij de grens is verwaarloosbaar.
Gisteren een deskundige die het remainkamp gelijk gaf omtrent de gevaren van een Brexit voor de economie.

Voor de rest gezellig Bertje Koenders in de studio, die opmerkte dat je sommige zaken, zoals immigratie, gewoon in Europa moet regelen.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:00:52 #92
451005 Grems
Clown World
pi_163278381
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:59 schreef agter het volgende:

[..]

Lekker op de persoon. Doet het altijd goed.. :')
Ze heeft er in ieder geval verregaand begrip voor :9~
pi_163278422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Gisteren een deskundige die het remainkamp gelijk gaf omtrent de gevaren van een Brexit voor de economie.

Voor de rest gezellig Bertje Koenders in de studio, die opmerkte dat je sommige zaken, zoals immigratie, gewoon in Europa moet regelen.
Over immigratie wordt veel te ingewikkeld gedaan. Illegale immigratie uit niet-westerse landen niet tolereren, een hek, stroom, een paar roedels honden en een divisie mannen met geweren, langs elke grens. Daar heb je geen EU voor nodig.
pi_163278497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:58 schreef Grems het volgende:

[..]

-knip-
Wat jullie zowat eisen is dat de EU gewoon zichzelf op de 2de plaats zet om Engeland maar zo gunstig mogelijke voorwaarden te geven. Engeland had die kans toen ze erin zaten, toen hadden ze daarin een stem. Niet als ze eruit gaan, dan moeten ze gewoon aan de onderhandelingstafel en zal ieder zijn eigen belang voorop stellen.
Jammer genoeg voor Engeland staat de EU vrij sterk, wat ze een voorsprong aan die onderhandelingstafel geeft.

En nee, nergens zeg ik dat de EU het Engeland speciaal moeilijk moet maken. De EU blijft belang hebben bij een stabiel Engeland. Ik zeg wel dat het gehuil hier dat de EU maar naar de pijpen van Engeland moet dansen omdat ze anders zo gemeen zijn nergens op slaat. De EU moet zorgen dat zij hier zo gunstig mogelijk uitkomen, die moet voor zichzelf zorgen, net als Engeland dat zelf zo graag wilde en waar oa jij zo achterstaat toch?

[ Bericht 12% gewijzigd door timmmmm op 24-06-2016 23:42:43 ]
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:04:54 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_163278522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Over immigratie wordt veel te ingewikkeld gedaan. Illegale immigratie uit niet-westerse landen niet tolereren, een hek, stroom, een paar roedels honden en een divisie mannen met geweren, langs elke grens. Daar heb je geen EU voor nodig.
Sterker nog, er zijn zo veel grenzen in Europa, dat het gewoon heel moeilijk voor een immigrant is om in West-Europa te komen.

Daarbij komen migranten hier voor onze voorzieningen, een statushouder krijgt sneller een huis dan een autochtoon en een uitkering om alles te betalen. Zo creëer je vanzelf vraag.
pi_163278607
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Sterker nog, er zijn zo veel grenzen in Europa, dat het gewoon heel moeilijk voor een immigrant is om in West-Europa te komen.
Als die grenzen gewoon bewaakt worden zoals het eigenlijk zou moeten, dan is dat inderdaad zo. Al is de kans maar 30% dat een illegale immigrant bij een grens wordt gepakt, de kans dat een illegaal 6 grenzen passeert is dan nog geen 12%. Genoeg om ze weg te houden. Maar goed grenzen bewaken is fout volgens het NRC-lezende goedvolk. Bovendien is het importeren van mensen uit niet-westerse landen gewoon beleid van de EU.
pi_163278679
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:04 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik vind deze post een beetje zuur.
Waarom? Ik geef gewoon de feiten weer. Boris wordt verrot gescholden. En de indeling Jong-Oud en Stad-Platteland klopt. In feite heeft de oude generatie bepaalt met welke toekomst de jonge generatie verder moet.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_163278726
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom? Ik geef gewoon de feiten weer. Boris wordt verrot gescholden. En de indeling Jong-Oud en Stad-Platteland klopt. In feite heeft de oude generatie bepaalt met welke toekomst de jonge generatie verder moet.
Jongeren zijn ook in grotere getalen thuis gebleven. Ook wonen er meer mensen in de stad dan het platteland.

Het ligt dus genuanceerder.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 23:17:01 #100
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_163278875
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:57 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Boris Johnson wist de 52% bejaarde plattelanders achter zich te krijgen. Maar moet nu spitsroeden lopen tussen de 48% jonge mensen, voornamelijk uit de stad, waaronder Londen.
Van die 48% heeft een hele grote groep uit angst voor de eigen economische situatie (baan/welvaartszekerheid) gekozen voor een bremain terwijl ze stiekem eigenlijk best tegen al die politieke inneming uit Brussel zijn. Deze 52% is huge, een grote overwinning.

De reacties van de gevestigde orde is typerend en teleurstellend, geen enkele reactie over of er wellicht toch iets niet goed zit bij de EU met al het negatieve sentiment van de laatste jaren. Typerend en vooral dat betekent de ondergang van de EU en niet zozeer de negatieve stemming onder het voetvolk. De realiteitszin is bij compleet verloren gegaan bij het instituut in Brussel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')