abonnement Unibet Coolblue
pi_163119133


Voorafgaande delen:

Topicreeks: BMW fantopic

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d
• Scorpie, E87 118i
Impry, E87 130i
• Maart78, E81 118i

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, e36 323i
• Gkhn, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
rival, E30 325i
Twista101, E36 316i
Mavi86, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
RPG, E36 316i
• jitzzzze, E36 318tds touring
• Teamlead, E36 318tds
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
• pvdplanet, E36 325i Coupe
• YoshiBignose, E36 318i cabrio
Xtr3mE, E46 318ci
mitchelll0181 E46 318i
Maharbal, E46 325ci
SingleCoil E46 325ic
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 318d Touring
• Vuurmuis, E46 325ci
• LethalNinja E46 318i sedan
• Mr.Ping, E93 330 cabrio
• Boegschroef, E30 320i
• Leolinedance, F30 BMW 320d
• Moody, F30 320i
Driftkikkerrrrr e30 318i.
daNpy, 2006 E91 325i Touring
• Sie_Scheitern_Epos, E46 323Ci

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
Rizkant, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, F11 530d
• tong_poh, E60 535d
• Catch22-, E39 523iAT
• LoveAtFirstDrive, E34 540iA Touring '94
• Hyperdude, 2011 F11 523iA Touring

6-serie:
• HFdude, E64 (645i CI S)

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740iL
• Alicey & SingleCoil, E38 740iL

8-serie:
-

X:
• lezzer, E83 X3 2.0d
• Andyy, E84 X1 sDrive 20i

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i
• bluemoon23, E85 Z4 3.0si

M
• Okeuj, E92 M3

Motoren:
Catch22-, K75 RT
Hyperdude, F800GS


Onderdelen
Meer onderdelen

Handige links
Online TIS: http://bmw.workshop-manuals.com/
Online WDS: http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.




^O^

Und wir fahren wieder frölich weiter.
pi_163119884
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
AAhhhh mooie beelden zeg _O_ dat moet ik ook nog eens doen :) Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes

Van de week ben ik nog een paar dagen in Zwitserland geweest.
Copy-Paste van een ander forum:

Uiteindelijk ben ik Zondag al vertrokken, ik had Zondagavond een hotelletje in Mulhouse en op de weg daar naar toe heb ik de Route de Cretes nog gereden in de Vogezen.
Maandag ben ik via Bern, Thun en Interlaken over de Grimselpas, een stukje van de Furkapas en zo naar de Simplon pas gereden.
Via Simplon naar Lago Maggiore gereden in Italie, even een lasagne gehad daar en toen was het tijd om mijn hotel weer op te zoeken in Zwitserland.
Helaas was ivm werkzaamheden de Gotthardtunnel dicht vanaf 21:00, dus moest ik over de Gotthardpas, normaal is dat wel leuk, maar niet als het mistig en donker is...... :lol:
De dagen erna heb ik nog de Furka, Grimsel, Susten, Oberalp, Nufenen, Splugen en de Klaussenpas gereden.
Het weer was op zich redelijk, af en toe wat regen, en soms wat mistig bovenop een pas.

Maar ik was ook nog van plan om de Stelvio en de Umbrail te rijden in de Dolomieten, het weerbericht daar voorspelde een combinatie van regen en sneeuw, dus die heb ik maar even niet gedaan ;)
Over een paar weken heb ik een vakantie naar Italie in de planning, dan ga ik nog wel een keer door Zwitserland voor de herkansing.
Wat foto`s:
Splugenpas

Koeien liepen over de weg op de Klaussenpas



pi_163120412
Super om daar met een cabriootje te rijden!
Ik ben die van mij ook aan het klaarmaken om die kant op te gaan.
pi_163121921
Ik heb een aantal jaar terug de Stelvio gereden in het hoogseizoen. Erg mooie route, maar vond persoonlijk de route vanaf de top naar Davos veeeel mooier (ook door Top Gear als 1 van de mooiste routes benoemd). De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien. Aangezien ik met m'n vriendin in een volgeladen auto zat (alle kampeerspullen er in), kon ik ook niet volluit door de bochten. En als je pech hebt kom je nog achter een camper of bus te zitten (had ik geen last van gelukkig) of een ongeduldige motorrijder achter je (en let op, want heb er 2 op hun muil zien gaan).

Maar de route daarna was echt prachtig. Glooiend en af en toe een scherpe bocht. Sorry voor de auto op de pics, want had toen nog een (zeer fijne) Audi A4 Avant 1.9 TDI quattro :7





Franse Alpen zijn ook zeker een aanrader. Het gebied rondom de Route Napoleon bijvoorbeeld, heb ik ook nog een blog over geschreven. Wederom zonder een BMW 8-) Heb die route en in dat gebied ook heel vaak met m'n werkbus gereden, erg mooi.
pi_163122254
2 uitlaten voor 130pk :')
pindazakje
pi_163122423
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:27 schreef Hyaenidae het volgende:
2 uitlaten voor 130pk :')
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 21:42:33 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163122758
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
Don't feed the troll
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163123569
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien.
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht :9~

Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.

Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo ;) ) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
pi_163125111
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:01:51 #10
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163125162
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
welke regio?
pi_163125211
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:01 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

welke regio?
Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:06:53 #12
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163125303
Trillen bij 100-120 is balanceren
Kan iedereen
pi_163129307
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 21:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Don't feed the troll
Just wanted that the poor bastard learned something ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht :9~

Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.

Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo ;) ) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
Splugen heb ik ook gereden, maar da's alweer 9 jaar terug. En weer niet in een BMW, maar in een zeldzame Subaru Legacy Stationwagon 2.0 Turbo 200pk uit 1993 (en nog gechiptuned, weet niet hoeveel pk hij had). Maar toen waren we supervroeg, dus was echt lekker rustig.



Maar ik vind het wel leuk om te rijden hoor, maar denk dat een sportievere auto het wel nog leuker zou maken inderdaad (net een lang weekend de nieuwe Mazda MX5 mee gehad, die was daar super voor geweest). Maar die glooiende wegen zijn ook heel lekker. Maar mijn vriendin is niet zo een held in de auto en dan doe je toch even wat voorzichtiger ;( De A4 was overigens getuned en had gelukkig wel pk en koppel zat (laag in de toeren al max. koppel van rond de 380Nm).

Zo die Col du Chaussy is erg smal inderdaad! Wel gaaf :) Toch ook maar een keertje doen. Met m'n bus ook wel meerdere keren dat soort smalle wegen gereden, dat maakt het net even spannender (7,4 meter lange Sprinter V6 automaat).

Wat ook nog erg mooi is: Noorwegen (zeg maar tussen Oslo, Bergen en Trondheim in). Daar heb je ook supermooie natuur, vrij rustig en toch ook best wel hoge bergen (niet zoals de Alpen).

Maar persoonlijk is dat wel het mooiste wat er is, dat soort tourtjes door de bergen met prachtige natuur en gewoon lekker cruisen. Dit jaar nog kijken waar we heen gaan. Misschien gaan we maar een keer vliegen, anders waarschijnlijk met de 540i naar het zuidelijkste puntje van Italië. Ben alleen nog maar tot Napels geweest (voor werk), dus wel leuk om eens op een nieuwe plek te komen. En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
pi_163130172
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
De Sustenpas in Zwitserland was dit jaar pas op 10 Juni open, ik was er 3 dagen later dan rijd je echt nog tussen de sneeuwwallen door.
Maar dan is het nog wel knap koud daar, maar gewoon dak open van de cabrio 8-)

Een maandje later rijd je daar dan rond met de zon op je bol. *O*
pi_163130309
quote:
5s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?

Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede

Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur :)

@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalen _O_ keep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren :D Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.

En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor :7
pi_163131528
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht :P
Schip ahoy!
pi_163135643
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 08:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht :P
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden ;)
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km) :P Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
pi_163135765
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 02:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balanceren :D Overigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.

En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor :7
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden :o.. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.

Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.

Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af _O_
pi_163138210
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden ;)
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km) :P Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen :P Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants :D. Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.

Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard :D. En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Schip ahoy!
pi_163140922
quote:
17s.gif Op zondag 19 juni 2016 13:18 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden :o.. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.

Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.

Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af _O_
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doen :P Nadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants :D. Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.

Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard :D. En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
pi_163141967
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.

[..]

Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
pi_163142064
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:35 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
pi_163142232
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
pi_163142276
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:51 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel :'( Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
pi_163142535
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoel :'( Maar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.
pi_163142778
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzig :P

Je overweging snap ik absoluut. Ik zou het ook niet doen; vind zo'n cilinder echt een afknapper als je bedenkt dat je tegenwoordig alternatieven hebt. Als je het al zou doen, sowieso in de lengterichting en in combinatie met je ringtank, zodat je nog steeds lange spullen kwijt kan en tenminste ook écht winst boekt in je actieradius. Maar ik zou leren leven met de beperkte actieradius. Maar het betekent wel van tevoren wat uitzoeken. Ik had per verbruik uitgerekend waar ik ongeveer uit zou komen qua bereik, en daar pompstations bij gezocht die betaalbaar waren. Lijstje met twee post-its in de auto, maar het werkte prima.
Schip ahoy!
pi_163143929
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:10 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.
Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doet ;)

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzig :P

Je overweging snap ik absoluut. Ik zou het ook niet doen; vind zo'n cilinder echt een afknapper als je bedenkt dat je tegenwoordig alternatieven hebt. Als je het al zou doen, sowieso in de lengterichting en in combinatie met je ringtank, zodat je nog steeds lange spullen kwijt kan en tenminste ook écht winst boekt in je actieradius. Maar ik zou leren leven met de beperkte actieradius. Maar het betekent wel van tevoren wat uitzoeken. Ik had per verbruik uitgerekend waar ik ongeveer uit zou komen qua bereik, en daar pompstations bij gezocht die betaalbaar waren. Lijstje met twee post-its in de auto, maar het werkte prima.
Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk haha ;) Maar eenmaal op bestemming (blijf nooit op 1 plek dus maak altijd een trektocht binnendoor) dan gaat het wel wat achteruit. Maar had met de Audi toen 1 op 17 gereden, ruim. Terwijl ik hier altijd 1 op 15 ofzo haalde.

Ja zo een cilinder staat echt lelijk, plus het kost nog 500 euro excl. montage om een dikke tank te kopen. De actieradius is hier niet zo een probleem. Door de vlotte rijstijl tank ik meestal gewoon om de 200km en gelukkig zit er 1 vlak bij m'n huis. Ik heb een LPG app ervoor, alleen die moet elke keer opnieuw de kaart downloaden wat weer erg onhandig is. Dat kost dus data elke keer. Maar het is daardoor wel te plannen inderdaad.
pi_163144849
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doet ;)

[..]

Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk haha ;) Maar eenmaal op bestemming (blijf nooit op 1 plek dus maak altijd een trektocht binnendoor) dan gaat het wel wat achteruit. Maar had met de Audi toen 1 op 17 gereden, ruim. Terwijl ik hier altijd 1 op 15 ofzo haalde.

Ja zo een cilinder staat echt lelijk, plus het kost nog 500 euro excl. montage om een dikke tank te kopen. De actieradius is hier niet zo een probleem. Door de vlotte rijstijl tank ik meestal gewoon om de 200km en gelukkig zit er 1 vlak bij m'n huis. Ik heb een LPG app ervoor, alleen die moet elke keer opnieuw de kaart downloaden wat weer erg onhandig is. Dat kost dus data elke keer. Maar het is daardoor wel te plannen inderdaad.
En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn... }:|.
Schip ahoy!
pi_163150458
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 20:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn... }:|.
Da's die app :D Heb 1x gehad in Oostenrijk dat ze geen LPG hadden terwijl de app dat wel zei, dat was wel jammer. Verder nog niet vaak gebruikt (in Duitsland kun je nog aardig goed LPG vinden en NL al helemaal). Ben 2x naar Oostenrijk geweest, verder nog nergens met dit brikje.
pi_163150850
Volgens mij liep ik er vooral in Frankrijk en Zwitserland mee te kloten, daar is het ook slechter verkrijgbaar. Maar wat dat betreft is teruggaan naar diesel zo verkeerd nog niet :P
Schip ahoy!
pi_163151132
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij liep ik er vooral in Frankrijk en Zwitserland mee te kloten, daar is het ook slechter verkrijgbaar. Maar wat dat betreft is teruggaan naar diesel zo verkeerd nog niet :P
Klopt, Frankrijk is langs de snelweg nog wel aardig te doen (alleen wel wat duurder, rond de 80ct) en Zwitserland is lastig inderdaad.

Haha ja zou wel terug naar diesel kunnen, ook erg fijn. Maar de 540i is nog steeds super! Maar eerlijk is eerlijk, de A4 die ik eerder postte is wel 1 van mijn fijnste exjes. Alleen 't had wat minder karakter dan de E34. Verder super, zuinig, vrij vlot, quattro was echt super met de wintersport en vind het nog steeds één van de mooiste A4's. Maar het is geen V8 :7 S4 B6 Avant zou ik nog wel een keer willen, met handbak. Maar ja, op benzine is dat in NL gewoon niet te betalen voor mij helaas.
pi_163151455
Zo'n S4 moet je ook op gas zetten. Kan het blok prima aan. Alleen zie maar eens een goede te vinden. En dan nog een verzekering of stalling, want hij is zo weg.

Een 540i heeft inderdaad wel veel meer karakter dan een willekeurige diesel. Maar zo heeft elke auto wel iets. Het idee dat je op één tankbeurt weer 900km vooruit kan is ook best fijn :)
Schip ahoy!
pi_163152103
Ja dat zou ik zeker doen bij de S4, maar dan ben je toch alweer 2500 euro verder. En inderdaad een goede originele vinden, maar in het buitenland moet dat wel lukken. Maar dan zit ik nog steeds met de actieradius :P

En dat is ook zo! Toen ik de A4 verkocht zei ik meteen dat er ooit wel weer zo 1 komt, gewoon omdat het zo een lekkere allrounder was. Jammer dat de 2.5 TDI niet zo betrouwbaar was en ook niet zo zuinig. De B7 vind ik zelf weer een stuk lelijker dan de B6, dus was ook uitgesloten. E46 330xd lijkt me ook nog steeds leuk. Liefst facelift Touring met 204pk en handbak *O* Maar heb ook weer begrepen dat het xdrive systeem van toen niet zo denderend is. Quattro vond ik echt goed werken (standaard geloof ik 60% naar de achterwielen, reed echt heel goed).
pi_163155120
Mja, ik zie het nut van xDrive in NL niet zo. Zou daarom altijd gewoon voor RWD gaan, omdat xDrive ook nog eens extra onderhoud en zorg nodig heeft. En inderdaad, in de loop der jaren is het wel wel verbeterd.

A4 B6 heb ik ook héél lang op het lijstje gehad. Maar precies wat je zegt: 2.5TDI niet betrouwbaar genoeg (en in verhouding erg onzuinig). Ook nog wel een 3.0 V6Q proefgereden, maar vond 'm te stuiterig op korte oneffenheden. En ook daar moest gas in, waarbij ik twijfelde hoe lang het blok goed zou blijven lopen op gas. Daarom helaas inmiddels niet meer echt in het vizier. Zonde, want blijft een prachtige bak.
Schip ahoy!
  maandag 20 juni 2016 @ 13:30:00 #35
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163161406
Morgen weer een 130i bezichtigen, ditmaal rechtstreeks in Duitsland :D
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_163162339
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 06:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik zie het nut van xDrive in NL niet zo. Zou daarom altijd gewoon voor RWD gaan, omdat xDrive ook nog eens extra onderhoud en zorg nodig heeft. En inderdaad, in de loop der jaren is het wel wel verbeterd.

A4 B6 heb ik ook héél lang op het lijstje gehad. Maar precies wat je zegt: 2.5TDI niet betrouwbaar genoeg (en in verhouding erg onzuinig). Ook nog wel een 3.0 V6Q proefgereden, maar vond 'm te stuiterig op korte oneffenheden. En ook daar moest gas in, waarbij ik twijfelde hoe lang het blok goed zou blijven lopen op gas. Daarom helaas inmiddels niet meer echt in het vizier. Zonde, want blijft een prachtige bak.
Het is ook zeker niet nodig, maar wel leuk ALS er sneeuw ligt ;) En ik ga bijna elk jaar wel op wintersport en dan is het gewoon leuk (nog steeds niet nodig overigens). Met de A4 een paar jaar terug sneeuwde het heel veel in CH en de locals moesten allemaal kettingen omleggen en keken niet zo vrolijk naar mij dat ik al 4WD driftend en lachend de berg op reed :W

Zou alleen voor de A4 gaan als het de 1.9 TDIQ is en anders de S4. Want verder vind ik het net even te saai en zou dan liever kiezen voor een E46 330(x)i.
  maandag 20 juni 2016 @ 14:11:23 #37
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_163162394
De F30 gaat er binnenkort uit. Bericht gehad van de dealer dat m'n nieuwe X3 binnen is... *O*
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_163162544
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:11 schreef Mr_Moon het volgende:
De F30 gaat er binnenkort uit. Bericht gehad van de dealer dat m'n nieuwe X3 binnen is... *O*
Mooi hoor! Veel plezier!
pi_163163127
Doordat we hier wat road trips hebben besproken heb ik even een topic aangemaakt, om hier niet te veel meer offtopic te gaan. Dus deel de trips hier :)
pi_163164213
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Doordat we hier wat road trips hebben besproken heb ik even een topic aangemaakt, om hier niet te veel meer offtopic te gaan. Dus deel de trips hier :)
Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
pi_163164880
Net naar een bandenspecialist in Haarlem geweest. Dit voor trillingen vanaf 100 kilometer per uur en ik het idee had dat hij iets meer naar rechts trok dan mocht.. Wellicht zat het tussen mijn oren? Ik merk wel dat deze auto toch wel voor veel spanning zorgt. Misschien had ik dit niet moeten lezen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?7,4158778 :') ...

De auto is gebalanceerd en uitgelijnd, de garage medewerker die ging balanceren zei dat de onbalans verwaarloosbaar was. Daarna ging een andere medewerker een stuk rijden en die gaf aan dat daar ook niks aan de hand was. Maarja nu dus gebalanceerd en uitgelijnd.

Tijdens de werkzaamheden sprak ik nog met een andere klant. Hij gaf aan dat hij ook een E46 heeft maar dan uit 1998 en dat er goede draagarmen onder mijn E46 zitten (we spraken toen de wielen net eraf waren) en dat het goed van mij was dat ik hem nu even liet balanceren en uitlijnen).

Wat wel fijn was was dat ik nu ook eens goed naar het profiel van de banden kon kijken en dat zag er mooi uit. Volgens de medewerker kon ik daar nog lang plezier van hebben.. Dus das een leuke meevaller..

Tja dan rest de weg naar huis ik had het idee dat hij nu niet trilde bij 100+ kilometer per uur. Volgens de bandenspecialist moet ik nu nog eens langs komen om alles te laten controleren maar ik heb al aangegeven dat dat ivm werk lastig word :(..

/einde dagboek van iemand die gek is op z'n BMW maar ook (meer zorgen?) maakt dan nodig :P
pi_163165074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 13:30 schreef -Richard- het volgende:
Morgen weer een 130i bezichtigen, ditmaal rechtstreeks in Duitsland :D
Hoeveel heb je al bekeken? Wat is het voor één? Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? Anders is het wel prijzig voor een auto checken ;)
pi_163165378
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Top! Plaatsen die hap als je klaar bent :)

Verschillend. Vorige keer had ik het allereerste hotel thuis geboekt (bij Grenoble) en daar in 1x heen gereden. Soms boekte we de avond van te voren en anders gewoon op de dag zelf. Maar eigenlijk nooit thuis al. Vind het ook wel wat hebben om zonder planning te gaan. Mocht het dan ergens slecht weer zijn, gaan we gewoon de andere kant op. Ik gebruik dan de bekende apps (AirBNB, Booking.com, Trivago, etc.).
  maandag 20 juni 2016 @ 18:16:33 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163168359
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?

Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.
Dan wel iets dat je tot 24 uur, of beter, vooraf gratis kan cancellen. En route meestal 's avonds iets regelen voor volgende dag. Thuis al vast wat hotels met redelijke reviews/sterren op nuttige locaties in zo'n lijstje favorieten dumpen. Vooral in de Alpen moet je wat flexibel kunnen zijn qua aanpassen aan regen/sneeuw.

Ben momenteel bezig voor deze zomer: Lofoten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163168574
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.
Dan wel iets dat je tot 24 uur, of beter, vooraf gratis kan cancellen. En route meestal 's avonds iets regelen voor volgende dag. Thuis al vast wat hotels met redelijke reviews/sterren op nuttige locaties in zo'n lijstje favorieten dumpen. Vooral in de Alpen moet je wat flexibel kunnen zijn qua aanpassen aan regen/sneeuw.

Ben momenteel bezig voor deze zomer: Lofoten. :)
Dat kan zeker handig zijn. Zelf geen problemen gehad in augustus aan de Franse zuidkust, ook gewoon de avond van te voren geboekt. Voordeel van Booking.com is dat het meteen bevestigd is, erg handige app wat dat betreft. Meest lastige is het beoordelen of het wat is. Maar de ene keer zit het mee en de andere keer valt het weer wat tegen.

Lofoten :9~

Zit ook nog te twijfelen of er niet die kant op moeten, maar is toch weer een stuk duurder en vind vooral het eerste deel tot Oslo vrij saai (tig keer gereden ook) en wat meer kans op regen (al heb ik ook echt goed weer gehad in Scandinavië). Hotelletjes hoeven ook niet zo duur te zijn en eigenlijk altijd incl. ontbijt. Toevallig ervaring met LPG daar? Lijkt wel aardig te krijgen zijn daar (in Zweden lastiger als ik in de app kijk).
  maandag 20 juni 2016 @ 18:53:22 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163169182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

...

Lofoten :9~

Zit ook nog te twijfelen of er niet die kant op moeten, maar is toch weer een stuk duurder en vind vooral het eerste deel tot Oslo vrij saai (tig keer gereden ook) en wat meer kans op regen (al heb ik ook echt goed weer gehad in Scandinavië). Hotelletjes hoeven ook niet zo duur te zijn en eigenlijk altijd incl. ontbijt. Toevallig ervaring met LPG daar? Lijkt wel aardig te krijgen zijn daar (in Zweden lastiger als ik in de app kijk).
Geen ervaring met LPG. :)

Gaan via 'de brug'. Overnachten ergens bij Helsingborg, daarna omhoog in Zweden richting Östersund en dan ergens de grens over. Helsingborg-Lofoten/Narvik is ongeveer 2000 km. 80 km. wegen: thank God for Cruise Control. :P
Heb alleen het eerste hotel en huis op de Lofoten geregeld. Daartussen regel ik onderweg wel. Kan je altijd nog naar de Noordkaap of naar de Fjorden, afh. van het weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 20-06-2016 19:44:43 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163169357
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.

De cabrio is bijna klaar, voor de zekerheid nog een reserve band en krik kopen en de remvloeistof vervangen.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:03:57 #48
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163169477
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:59 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.

De cabrio is bijna klaar, voor de zekerheid nog een reserve band en krik kopen en de remvloeistof vervangen.
Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163170066
quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk. :)
[ afbeelding ]
Ik heb die jaren geleden gereden, was erg mooi. Ik ben nu ook het kijken of van Menton langs de kust van Italië te rijden en zo weer naar boven.
pi_163170419
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.

2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:47:08 #51
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163170610
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.

2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
Amalfikustweg, onder Napels, is ook stervensdruk. Alle verkeer, incl. Ape's :D ,mot over die ene weg.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163171356
Daar wilde ik van het jaar eigenlijk nog wel een keer overheen :D
Maar dat is wat anders dan van Menton de hele Italiaanse kust af te rijden ;)

Is die Amalfi kustweg trouwens zo mooi als gezegd wordt ? foto`s die jezelf gemaakt heb daar ?
  maandag 20 juni 2016 @ 20:20:11 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163171646
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Daar wilde ik van het jaar eigenlijk nog wel een keer overheen :D
Maar dat is wat anders dan van Menton de hele Italiaanse kust af te rijden ;)

Is die Amalfi kustweg trouwens zo mooi als gezegd wordt ? foto`s van jezelf daar ?
Het is wel mooi, maar ik vlieg naar Napels en dan achterin een zwarte Benz Mafiataxi naar het hotel. Op drukke tijden, vrijdagmiddag/zaterdagochtend als de locals vabnuit Napels naar hun huisje tuffen, sta je zo een uur in de file. Staat NU op Google Maps ook vast voor Sorrento :')

Foto van mezelf is een beetje veel gevraagd. Foto hotelletje heb ik wel. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163171705
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Foto van mezelf is een beetje veel gevraagd. Foto hotelletje heb ik wel. :)
Ik had mijn post al veranderd, ik bedoel foto`s van die kustweg ;)
  maandag 20 juni 2016 @ 20:39:43 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163172329
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik had mijn post al veranderd, ik bedoel foto`s van die kustweg ;)
Niet echt geschikt fotomateriaal hiero.
'Amalfi Road' in YT levert plenty filmpjes op. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163174928
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 18:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Geen ervaring met LPG. :)

Gaan via 'de brug'. Overnachten ergens bij Helsingborg, daarna omhoog in Zweden richting Östersund en dan ergens de grens over. Helsingborg-Lofoten/Narvik is ongeveer 2000 km. 80 km. wegen: thank God for Cruise Control. :P
Heb alleen het eerste hotel en huis op de Lofoten geregeld. Daartussen regel ik onderweg wel. Kan je altijd nog naar de Noordkaap of naar de Fjorden, afh. van het weer.
Haha ja het is rustig tuffen in die landen! Maar door de mooie natuur en toch veel bochten vind ik het daar helemaal niet erg. Ben zelf naar Bergen en Trondheim geweest. In Finland Rovaniemi (Santa's Village op de Poolcirkel). Allemaal voor werk (en nog tig keer naar plaatsjes die binnen dat gebied liggen). Prachtige landen, maar vooral de driehoek Bergen, Oslo en Trondheim

Is het 2e bootje trouwens niet goedkoper dan de brug? Met werk moet ik altijd de bootjes pakken in plaats van de brug.

quote:
3s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk. :)
[ afbeelding ]
Zeker de moeite waard!

quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.

2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
Vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan, maar dan andersom en vond het eigenlijk wel meevallen. Was in augustus. Was alleen t*ring heet, maar dat is weer een ander probleem ;)

Maar zullen we in het Road Trip topic verder gaan? :P
  maandag 20 juni 2016 @ 21:48:03 #57
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163174985
Lijkt me een goed idee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 juni 2016 @ 22:18:13 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163176179
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Is het 2e bootje trouwens niet goedkoper dan de brug? Met werk moet ik altijd de bootjes pakken in plaats van de brug

...
Kan best. Maar doorkarren heb ik liever dan een paar ¤¤ voordeel. Als dat al klopt. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163177080
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:18 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Kan best. Maar doorkarren heb ik liever dan een paar ¤¤ voordeel. Als dat al klopt. :)
Daar it wat in. Vond zelf de brug nogal duur, maar was dan wel met een grote bus. Bootjes weet ik niet, dat gaat op rekening. Overigens duurt dat 2e bootje maar 20 minuten en sta je ook niet al te lang te wachten (mits het niet heel druk is uiteraard). En wifi aan boord vind ik altijd wel even fijn ;)
  maandag 20 juni 2016 @ 23:41:58 #60
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163179123
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:36 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Hoeveel heb je al bekeken? Wat is het voor één? Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? Anders is het wel prijzig voor een auto checken ;)
Dit wordt de 2e. Ben redelijk kieskeurig met het kiezen van een 'waardige'.
Ik woon 10 minuutjes van de Duitse grens. Maar de auto van morgen staat net wat meer dan 2 uurtjes rijden.

Het is een LCI 130i (high ex/ executive/ m sport -- ik weet het niet..) met een mooie optielijst. Bouwjaar eind 2007. Oa Navi Pro (CIC), HK soud, 'half leder' sportstoelen, M performance stuur/versnellingspook/handremcover. M-Sport edition instaplijsten, voetenmatten, alarm, 208 M velgjes, H&R onderstel etc.
Erg mooi aangekleed dus hoop dat deze ook netjes is in werkelijkheid.

Feitelijk mist het ding stoelverwarming en PDC aan de voorkant, ohja en een olietemp meter.. Maar wie weet koop ik wel zo'n vent-display. Voor de rest meer dan wat ik graag wilde!

Dus heen en weer rijden is zo'n 410 km totaal, dat is minder dan 30 liter diesel (ding is niet zo zuinig....) en dat is dus een goede 30 euro. Prima toch?

Mijn vorige auto kwam uit de andere kant van het land. Afstand schrikt me gewoon niet af, autorijden is leuk. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door -Richard- op 20-06-2016 23:47:07 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_163180752
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 23:41 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Dit wordt de 2e. Ben redelijk kieskeurig met het kiezen van een 'waardige'.
Ik woon 10 minuutjes van de Duitse grens. Maar de auto van morgen staat net wat meer dan 2 uurtjes rijden.

Het is een LCI 130i (high ex/ executive/ m sport -- ik weet het niet..) met een mooie optielijst. Bouwjaar eind 2007. Oa Navi Pro (CIC), HK soud, 'half leder' sportstoelen, M performance stuur/versnellingspook/handremcover. M-Sport edition instaplijsten, voetenmatten, alarm, 208 M velgjes, H&R onderstel etc.
Erg mooi aangekleed dus hoop dat deze ook netjes is in werkelijkheid.

Feitelijk mist het ding stoelverwarming en PDC aan de voorkant, ohja en een olietemp meter.. Maar wie weet koop ik wel zo'n vent-display. Voor de rest meer dan wat ik graag wilde!

Dus heen en weer rijden is zo'n 410 km totaal, dat is minder dan 30 liter diesel (ding is niet zo zuinig....) en dat is dus een goede 30 euro. Prima toch?

Mijn vorige auto kwam uit de andere kant van het land. Afstand schrikt me gewoon niet af, autorijden is leuk. :)
Dat is denk ik ook weer iets waarom sommige best wat meer voor hun auto willen uitgeven. Omdat zij autorijden echt als leuk ervaren. Ik denk er precies hetzelfde over. Ik vind het prima om even 2 of 2,5 uur te rijden. Ook vaak rondjes etc...

Succes met je bezoek, hopelijk is de auto naar wens!
pi_163180902
Inderdaad, hopelijk bevalt ie. Klinkt als een leuk exemplaar met prima opties. Inschikken op een paar zaken moet je altijd, maar zo lang dat geen essentiële zaken zijn: prima. Uiteindelijk hou je op die manier ook nog wat te wensen over voor een volgende auto ;)
Schip ahoy!
  dinsdag 21 juni 2016 @ 08:08:32 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163181048
Pdc in een 1 ? Kom op man :P

Succes!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 17:42:23 #64
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163191525
Haha ja hebbe dingetje hé. :D

Vandaag dus langs geweest. Auto was eigenlijk net zo netjes als op de foto. Teun de beun heeft de poetsmachine erover gehaald dus hij zit onder de hologrammen, dat is geen probleem voor mij. Ik polijst hem gewoon strak.

Rechter zijdeurtje leek overgespoten en zat een héél klein deukje in. Niets storend voor een auto van 8 jaar. Motor was kurkdroog en liep mooi. Trok goed op en door, mooi geluid erin. De middendemper is er tussen weg en de klep in de uitlaat staat open (slang eraf), dat is precies wat ik ook wilde doen dus dat is mooi meegenomen.

Bandjes op het randje, rechts voor een zgan erom en die zorgde dan ook voor onbalans.
Lende steun werkte niet.
En volgens mij miste de gebruikershandleiding. Onderhouds boekje en nog een paar zaten er wel gewoon bij.

Dus eigenlijk de bandjes en de lendesteun (die opblaasbare) die niet helemaal ok waren. Verder top. Ook terplekke laten uitlezen en daar kwam een storing naar boven van de climatecontrol. Die werkte wel helemaal naar behoren dus heel bijzonder zal het vast niet zijn.

En ja, het reed echt weer heel leuk. Zit een H&R schroefset onder dus hij is wel laag, maar gewoon leuk O+ .

Navi werkte gewoon goed en de auto checklist gaf prima waarden aan, alles OK en kon nog lang zat mee. Remmen ook in realiteit gecheckt natuurlijk, waren zgan :)
Dus al met al zie ik het helemaal zitten. Het ding leek echt DIK. Alles zwart en meegespoten, maar het klopte echt.
Wel een lampjes storing (links achter zei die dat een lampje stuk zou zijn) maar dat zou ook zomaar van de LED Angeleyes kunnen komen. Interesseerde me niet dus. Ohja, en de xenon verlichting stond links hoger dan rechts, kun je dat stellen? Ik dacht dat ze een automatische hoogte regeling hadden met een niveau sensor op de ophanging..

Ik denk er nog even goed over na maar denk dat ik binnenkort bel dat hij het export kenteken moet gaan regelen, wat een toffe auto ^)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 07:11 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Dat is denk ik ook weer iets waarom sommige best wat meer voor hun auto willen uitgeven. Omdat zij autorijden echt als leuk ervaren. Ik denk er precies hetzelfde over. Ik vind het prima om even 2 of 2,5 uur te rijden. Ook vaak rondjes etc...

Succes met je bezoek, hopelijk is de auto naar wens!
Afgelopen zondag nog uren lang getourd met een kameraad, gewoon gezellig! Beetje kletsen en op plekken kijken. Meeting over rijden (ff kijken) en later weer verder en dan weer met andere mensen praten. Gewoon gezellig avondje

[ Bericht 7% gewijzigd door -Richard- op 21-06-2016 17:50:18 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_163200317
Vandaag na mijn eerste werkdag bij de nieuwe werkgever genoten van de rit naar huis. Ja zelfs in de file rijden vind ik heerlijk met deze Beamer... Ik zit lekker, ik heb mijn eigen muziek en ja ik zit heerlijk. Geen tokkies om mij heen en geen "moeten wachten op de trein die vertraging heeft of andere ellende van het OV".

Sinds de koppakking reparatie is het verbruik echt flink verbeterd alhoewel het natuurlijk ook goed helpt dat ik nu later doorschakel..

Welk probleem heb ik nu met de BMW? Nou dat ik hem eigenlijk altijd ergens wil parkeren waarbij ik aan beide ruimtes een beschermende wand heb. Ik wil geen andere autos naast mijn auto met kans op openslaande deuren of mensen die met een tas langs m'n auto komen :(
pi_163207757
quote:
Welk probleem heb ik nu met de BMW? Nou dat ik hem eigenlijk altijd ergens wil parkeren waarbij ik aan beide ruimtes een beschermende wand heb. Ik wil geen andere autos naast mijn auto met kans op openslaande deuren of mensen die met een tas langs m'n auto komen :(
Ken het! Ik gebruik liever ook twee parkeervakken en wil dan graag twee parkeerkaartjes kopen zodat ze niet mijn auto beschadigen.
  FOK!fotograaf woensdag 22 juni 2016 @ 16:01:20 #67
145146 Andyy
pi_163215926
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ken het! Ik gebruik liever ook twee parkeervakken en wil dan graag twee parkeerkaartjes kopen zodat ze niet mijn auto beschadigen.
Of tussen auto's zetten van gelijke of hogere waarde. En hopen dat zij ook voorzichtig doen
pi_163217025
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.

Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_163218760
Aan wat voor bedragen moet je nog denken bij deze auto? Ik denk dat het niet meer waard is om die dingen te fixen... meestal verdien je dat er niet op terug. Tenzij je zelf vrij handig bent en het meeste zelf kan doen.

Maar komt er nog iets voor terug of heb je auto's zat?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 22 juni 2016 @ 18:16:14 #70
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163218881
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:56 schreef boegschroef het volgende:
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.

Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
Jammer dat het een diesel is, anders hadden we kunnen praten..

E60 :9~
  woensdag 22 juni 2016 @ 18:20:48 #71
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163219044
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:16 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Jammer dat het een diesel is, anders hadden we kunnen praten..

E60 :9~
heb er nog een voor je

520
Automaat
150.000 km
Navi 2x pdc
Silbergrau
  woensdag 22 juni 2016 @ 18:33:00 #72
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163219447
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:20 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

heb er nog een voor je

520
Automaat
150.000 km
Navi 2x pdc
Silbergrau
Klinkt duur.

Ik hou van auto's met gebreken.. Die zijn goedkoper _O-
pi_163224654
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:56 schreef boegschroef het volgende:
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.

Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
Ik zou 'm zo online zetten. Iemand die naar zo'n auto komt kijken weet dat er wel zaken mis mee zijn en rekent daar in de onderhandeling ook op. Maak 'm tiptop en ze vinden alsnog punten om het over te hebben. Weg is weg, dat comfort is ook wat waard.
Schip ahoy!
pi_163225758
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar komt er nog iets voor terug of heb je auto's zat?
Tja eigenlijk wel... Nu nog 7 ;) een tijdje geleden zelfs nog 9.

Het verhaal is eigenlijk best apart. Ik heb deze nieuw gekocht in 2004 en 3 jaar gereden. Toen miste in het sportieve gedrag en kocht ik een e92 maar ik had ook een auto nodig die meer dan 2 ton mocht trekken. Dus ik hield de e60 en ik maakte een deal met mijn pa. Hij betaald de verzekering belasting en onderhoud. In ruil daarvoor mocht hij de wagen ongelimiteerd gebruiken.

Toen ruilde ik de e92 in voor een e89 (z4) en toen miste ik de ruimte dus kocht ik er een suburban bij die 3.5 ton mocht trekken. Ondertussen was de e60 zo gezakt in waarde, mijn pa was er zo blij mee dat ik hem maar aanhield.
Nu is mijn pa met pensioen houdt van vissen dus heeft ie een berlingo gekocht voor de laadruimte en de e60 staat nu eigenlijk altijd ongebruikt stil. En de z4 heeft plaats moeten maken voor een f11 dus ik heb hem ook nooit meer nodig. En stilstaan is er blijkbaar erg slecht voor.

Heel verhaal, maar eigenlijk is hij nu echt overbodig.

Ik zal hem eens op internet zetten en kijken of er iemand op af komt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_163225873
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:20 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

heb er nog een voor je

520
Automaat
150.000 km
Navi 2x pdc
Silbergrau
520 :')
pindazakje
pi_163226339
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 16:56 schreef boegschroef het volgende:
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.

Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
Je woont in Belgie of niet ?
Een 525d is toch niet erg aantrekkelijk ivm de wegenbelasting daar of niet ?
Is het een sedan of een station ?
pi_163227088
Inderdaad belgie, maar de wegenbelasting zit wel goed. 320 euro per jaar, dus dat valt op zich mee.

E60 dus sedan, touring is e61 ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:19:43 #78
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163228004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:51 schreef boegschroef het volgende:
Inderdaad belgie, maar de wegenbelasting zit wel goed. 320 euro per jaar, dus dat valt op zich mee.

E60 dus sedan, touring is e61 ;)
320 per jaar!!

WOW... fuck sakes
Dan zou ik ook zo'n stink diesel rijden ja hahaha
  woensdag 22 juni 2016 @ 22:21:00 #79
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163228047
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:21 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

520 :')
heb nog een andere BMW. Misschien dat jou die wel kan bekoren. Als ik eraan denk plaats ik moren een foto
pi_163228222
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 21:19 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Tja eigenlijk wel... Nu nog 7 ;) een tijdje geleden zelfs nog 9.

Haha tja... hoeveel van die 9 waren niet overbodig ;) Ik dacht dat ik veel auto's had, momenten gehad met 4, nu maar 3. Maar in NL is het stukken duurder...
Facts don't care about your feelings
pi_163229674
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 22:19 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

320 per jaar!!

WOW... fuck sakes
Dan zou ik ook zo'n stink diesel rijden ja hahaha
Betalen wij per kwartaal... :@

Maar onze wegen zijn wel mooier!
pi_163230133
Het mooie is dat ik van mijn 35k per jaar er toch minimaal 25k in nederland rij :)

Maar vergis je niet, 5 jaar geleden klopte dat nog, maar tegenwoordig zijn de wegen in belgie net zo goed of zelfs beter dan in nederland op de snelwegen na. Zeker hier in de omgeving 'kempen' hier zijn alle wegen de afgelopen 2 jaar vernieuwd ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_163230373
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:20 schreef boegschroef het volgende:
Het mooie is dat ik van mijn 35k per jaar er toch minimaal 25k in nederland rij :)

Maar vergis je niet, 5 jaar geleden klopte dat nog, maar tegenwoordig zijn de wegen in belgie net zo goed of zelfs beter dan in nederland op de snelwegen na. Zeker hier in de omgeving 'kempen' hier zijn alle wegen de afgelopen 2 jaar vernieuwd ;)
Nah daar ben ik het niet mee eens hoor. Wel dat het flink verbeterd is, maar er zijn nog steeds slechte stukken. In NL kom je dat maar heel weinig tegen. Tijdje terug nog voor de grens met Frankrijk (Lille) met m'n bus weer door zo een enorm diepe kuil gereden -O-
  woensdag 22 juni 2016 @ 23:45:33 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163230771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Nah daar ben ik het niet mee eens hoor. Wel dat het flink verbeterd is, maar er zijn nog steeds slechte stukken. In NL kom je dat maar heel weinig tegen. Tijdje terug nog voor de grens met Frankrijk (Lille) met m'n bus weer door zo een enorm diepe kuil gereden -O-
Jij komt nooit op de a6 en a50?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:27:28 #85
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163231569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:04 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Betalen wij per kwartaal... :@

Maar onze wegen zijn wel mooier!
Kwartaal! Voor een diesel betaal je dat bijna per maand hahaha
pi_163231724
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2016 23:45 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Jij komt nooit op de a6 en a50?
Weinig inderdaad, maar ik zei ook niet dat elke weg feilloos is toch? Maar ben je het niet met mij eens en vind jij het Belgische wegennet in betere staat dan het Nederlandse wegennet?
  donderdag 23 juni 2016 @ 00:42:52 #87
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163231756
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Weinig inderdaad, maar ik zei ook niet dat elke weg feilloos is toch? Maar ben je het niet met mij eens en vind jij het Belgische wegennet in betere staat dan het Nederlandse wegennet?
Nee, maar er zijn best nog wat slechte wegen in Nederland. Gelukkig worden die over het algemeen gauw aangepakt.

Zoals het knooppunt Joure. Een rotonde in een snelweg, koekoek.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163231808
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn best nog wat slechte wegen in Nederland. Gelukkig worden die over het algemeen gauw aangepakt.

Zoals het knooppunt Joure. Een rotonde in een snelweg, koekoek.
Haha ja dat laatste zie ik niet als slecht onderhoud, maar raar is het wel ja!
pi_163234280
ja, een auto met wat gebreken en dan langzaam aan de gebreken aanpakken. ook mijn idee.
het sleutelen is net zo leuk als het rijden met zo'n auto. (tenminste, zolang 't koelvloeistoflampje uit blijft)

qua kosten zit ik op 140 per maand. een nieuwe opel karl kun je voor 179 euro per maand rijden.
opel karl :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_163234536
Opel Karl 8-)
Facts don't care about your feelings
pi_163235996
speuren naar onderdelen blijft ook leuk. tot voor kort had je voor 5 euro per liter originele BMW longlife 5w30...
Leebmann24.de is een absolute aanrader. erg vriendelijk en snelle levering.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 23 juni 2016 @ 11:25:29 #92
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163236230
Castrol magnatec ^O^
  donderdag 23 juni 2016 @ 14:58:31 #93
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_163241203
En de 130i is weer afgeblazen :').
Zoektocht continues zegmaar. Verkoper wilde rheingold er niet aan hebben en vroeg of we hem kwamen kopen. Ik heb geantwoord dat ik eerst wilde kijken (uitlezen en kleine vergeten dingen checken). Blijkbaar niet gesnapt dat ik hem (als goed) zou kopen daarna. Prima, we zoeken verder. :')

Dit is de 2e die ik bekeek en me ook meteen enorm aanstond (to good to be true?!).
Een vage verkoper die zijn waren énorm graag wil verkopen, en een optielijst (niet eens via VIN) voor een te scherpe prijs, én een Turkse verkoper. Nou hoeft dat laatste geen probleem te zijn maar ik hield er rekening mee dat de teller mogelijk terug gedraaid zou zijn. Dat laatste wilde ik dus iets verder checken en toen werd de verkoper wantrouwig. Nou prima dan zoek ik verder :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:39:59 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163245910
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 11:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Castrol magnatec ^O^
Dacht zelf meer aan Mobil 1 0W-40 LL-01 :)
Goede keuze voor een 523i (N53B30)?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:53:06 #95
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163246189
Koop zelf nooit iets anders dan Castrol
  donderdag 23 juni 2016 @ 18:57:43 #96
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163246297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
Koop zelf nooit iets anders dan Castrol
En ik nooit iets anders dan Mobil :D
:P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163247731
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 00:42 schreef Catch22- het volgende:
Zoals het knooppunt Joure. Een rotonde in een snelweg, koekoek.
Dat is inderdaad geen slecht onderhoud, maar een slecht ontwerp.
Maar goed, die rotonde gaan ze nu veranderen in een echt knooppunt.

Beweegbare bruggen in een snelweg, die voor een paar kutzeilbootjes omhoog gaan, ook zo'n faalontwerp.
Of de A2 die in Maastricht plotseling N2 wordt met een stuk of 5 verkeerslichten achter elkaar, en dan weer A2 wordt 8)7
pi_163248112
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad geen slecht onderhoud, maar een slecht ontwerp.
Maar goed, die rotonde gaan ze nu veranderen in een echt knooppunt.

Beweegbare bruggen in een snelweg, die voor een paar kutzeilbootjes omhoog gaan, ook zo'n faalontwerp.
Of de A2 die in Maastricht plotseling N2 wordt met een stuk of 5 verkeerslichten achter elkaar, en dan weer A2 wordt 8)7
Ja die bruggen kunnen bokirritant zijn! A2 zijn ze mee bezig, ben benieuwd wanneer het klaar is.
  donderdag 23 juni 2016 @ 20:25:15 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163248217
Afgelopen dinsdag 3 x een brug defect in de Afsluitdijk.
Aan beide kanten. :P
Door de warmte :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163248466
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:25 schreef Hyperdude het volgende:
Afgelopen dinsdag 3 x een brug defect in de Afsluitdijk.
Aan beide kanten. :P
Door de warmte :')
Werken ze nu wel weer? Anders pak ik zo een andere route naar Denemarken ;)
pi_163248922
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

En ik nooit iets anders dan Mobil :D
:P
En ik kroon :)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:09:17 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163249271
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Werken ze nu wel weer? Anders pak ik zo een andere route naar Denemarken ;)
FM geeft geen bijzonderheden op de A7.
Ach, je kan altijd nog Enkhuizen-Lelystad nemen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163259888
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:02 schreef bluemoon23 het volgende:
Of de A2 die in Maastricht plotseling N2 wordt met een stuk of 5 verkeerslichten achter elkaar, en dan weer A2 wordt 8)7
Gelukkig zijn ze daar aan het klussen om dat te veranderen. Maar dat duurt nog wel een paar jaar.
Schip ahoy!
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:07:19 #104
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163261338
PFFFFFFF

De Z4 gisteren naar de BMW dealer gebracht voor wat dingetjes. Haalden ze het gisteren niet dus moest een nachtje blijven.
Belden ze vanmorgen op dat ze mijn Z4 wel binnen hebben gezet (of laten staan). Heel veel andere klant autos en voorraad autos zijn nu voorzien van zeer veel hageldeuken.
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:34:20 #105
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163261978
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:07 schreef BeamofLight het volgende:
PFFFFFFF

De Z4 gisteren naar de BMW dealer gebracht voor wat dingetjes. Haalden ze het gisteren niet dus moest een nachtje blijven.
Belden ze vanmorgen op dat ze mijn Z4 wel binnen hebben gezet (of laten staan). Heel veel andere klant autos en voorraad autos zijn nu voorzien van zeer veel hageldeuken.
Heb je geen pech.
Waren dikke hagelballen :')

https://mobile.twitter.co(...)386664919041/video/1
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 24 juni 2016 @ 10:36:05 #106
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163262022
van mijn maatje, stond wel buiten



(heeft nu ook een ster in zijn voorruit ipv op zijn motorkap)
  vrijdag 24 juni 2016 @ 11:12:23 #107
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163263005
Zo, das raak :(
Studiegenoot had na zijn afstuderen een nieuwe auto gekocht.
Binnen 3 maanden TL na hagelbuitje aan het Gardameer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163278102
Auto gestofzuigd, daarna zelf gewassen en toen gaan rijden...
Er ging maar één gedachte door mij heen "wil ik hierna nog iets anders rijden dan BMW? volgens mij moet ik de rest van mijn leven BMW blijven rijden".. Intens genot op de a44 :)....... Dat hij lekker kon doortrekken tot 120 wist ik al maar daarboven blijft het maar versnellen. Met alle auto's die ik hiervoor heb gereden wilde ik dan kijken wat de maximum was maar bij m'n BMW toch maar los gelaten na een tijdje. Toch te pussy/ angstig dat er geflitst wordt of dat er toch iets gebeurd :') was ongeveer 180.

Sinds de uitlijning/ balanceren is het rijgenot voor mij echt zo'n perfectie qua plezier... Ik typ dit hier bewust want als ik weer een dure onderhoudsbeurt heb dan moet ik terugdenken aan de heerlijke rit van deze avond
pi_163278189
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 10:36 schreef BeamofLight het volgende:
van mijn maatje, stond wel buiten

[ afbeelding ]

(heeft nu ook een ster in zijn voorruit ipv op zijn motorkap)
Ouch das wel heel droevig, mooie auto verdiend zoiets niet.. (Ja ik ben een BMW liefhebber maar ik vind Mercedes Benz ook mooi).. Hopelijk vallen de reparatiekosten mee.
pi_163279841
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:51 schreef LethalNinja het volgende:
Auto gestofzuigd, daarna zelf gewassen en toen gaan rijden...
Er ging maar één gedachte door mij heen "wil ik hierna nog iets anders rijden dan BMW? volgens mij moet ik de rest van mijn leven BMW blijven rijden".. Intens genot op de a44 :)....... Dat hij lekker kon doortrekken tot 120 wist ik al maar daarboven blijft het maar versnellen. Met alle auto's die ik hiervoor heb gereden wilde ik dan kijken wat de maximum was maar bij m'n BMW toch maar los gelaten na een tijdje. Toch te pussy/ angstig dat er geflitst wordt of dat er toch iets gebeurd :') was ongeveer 180.

Sinds de uitlijning/ balanceren is het rijgenot voor mij echt zo'n perfectie qua plezier... Ik typ dit hier bewust want als ik weer een dure onderhoudsbeurt heb dan moet ik terugdenken aan de heerlijke rit van deze avond
Je eerste BMW-tje blijft altijd leuk, ik ben nu aan mijn 4e BMW bezig. Tussendoor eens een Mercedes en een Wrangler gehad, maar na 6 maanden stond ze weer terug op marktplaats.

Dit was mijn eerste 320i, was helemaal standaard en uiteindelijk was het optisch een M3. (met 18 inch contour velgen van een 8-serie)

pi_163279995
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Je eerste BMW-tje blijft altijd leuk, ik ben nu aan mijn 4e BMW bezig. Tussendoor eens een Mercedes en een Wrangler gehad, maar na 6 maanden stond ze weer terug op marktplaats.

Dit was mijn eerste 320i, was helemaal standaard en uiteindelijk was het optisch een M3. (met 18 inch contour velgen van een 8-serie)

[ afbeelding ]
Waarom heb je je eerste BMW weggedaan dan? Als je er al langer rijdt wil je 'm toch houden, je hebt immers een "band" met de auto.. Je weet wat hij kan, wat hij kost (alhoewel dat laatste hem natuurlijk ook in de verkoop zou kunnen jagen)...

Mooie foto!
pi_163280355
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 23:52 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Waarom heb je je eerste BMW weggedaan dan? Als je er al langer rijdt wil je 'm toch houden, je hebt immers een "band" met de auto.. Je weet wat hij kan, wat hij kost (alhoewel dat laatste hem natuurlijk ook in de verkoop zou kunnen jagen)...

Mooie foto!
Ik was zo stom om een autoshop een Clifford alarm in te laten bouwen, toen ik mijn auto daar ophaalde lieten ze trots zien dat ze het dak op afstand open en dicht konden laten gaan (had ik niet om gevraagd). Leuk voor de show, maar ze hadden er niet aan gedacht dat ik in de winter een hardtop op de auto had.

Ze hadden de kabel van het alarm na de beveiliging gezet en zo draaide eens de motor van de softtop door en smolten er 3 kabelbomen. De auto heeft 3 maanden bij de dealer gestaan voor reparatie, maar ik heb hem daarna verkocht.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 10:45:02 #113
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163284122
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 22:51 schreef LethalNinja het volgende:
...
Sinds de uitlijning/ balanceren is het rijgenot voor mij echt zo'n perfectie qua plezier... Ik typ dit hier bewust want als ik weer een dure onderhoudsbeurt heb dan moet ik terugdenken aan de heerlijke rit van deze avond
Eerste vriendinnetjeauto? :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163285701
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 10:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Eerste vriendinnetjeauto? :)
Goede vraag, nee niet mijn eerste auto... Ik heb hiervoor 2 x een Volvo gehad en ook nog een VW UP... De Volvo's hebben wel dingen meegemaakt maar altijd klein/ goedkoop. Een ruitenwisserblad die moest worden vervangen, een buisje dat wat koelvloeistof lekte en dan kende ik ook nog eens een Volvo specialist die het zwart maakte. De VW Up was lease, hij was snel van 1 t/m 70 kilometer per uur. Daarna?? achja 't is een quasi stadsauto hé :)
pi_163292498
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 00:08 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik was zo stom om een autoshop een Clifford alarm in te laten bouwen, toen ik mijn auto daar ophaalde lieten ze trots zien dat ze het dak op afstand open en dicht konden laten gaan (had ik niet om gevraagd). Leuk voor de show, maar ze hadden er niet aan gedacht dat ik in de winter een hardtop op de auto had.

Ze hadden de kabel van het alarm na de beveiliging gezet en zo draaide eens de motor van de softtop door en smolten er 3 kabelbomen. De auto heeft 3 maanden bij de dealer gestaan voor reparatie, maar ik heb hem daarna verkocht.
Pffff, daar word je goed chagrijnig van. Schade wel kunnen verhalen?
Schip ahoy!
pi_163293067
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 18:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Pffff, daar word je goed chagrijnig van. Schade wel kunnen verhalen?
Mijn verzekering vond het te ingewikkeld om de schade bij de autoshop te verhalen, en omdat ik toch all-risk verzekerd ben viel het onder brandschade.

Ik heb toen veel geluk gehad dat de auto niet in brand is gevlogen, zelfs achter de cockpit was alles gesmolten.
pi_163295750
Woensdag kan ik m'n nieuwe auto ophalen 8-) de Kia gaat weg. Ik zal nog niet zeggen welke maar.... het is geen BMW dus eigenlijk sowieso niet interessant voor dit topic. Wel RWD :9
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 25 juni 2016 @ 21:22:48 #118
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_163296564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Woensdag kan ik m'n nieuwe auto ophalen 8-) de Kia gaat weg. Ik zal nog niet zeggen welke maar.... het is geen BMW dus eigenlijk sowieso niet interessant voor dit topic. Wel RWD :9
Smart
pi_163297817
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:11 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Mijn verzekering vond het te ingewikkeld om de schade bij de autoshop te verhalen, en omdat ik toch all-risk verzekerd ben viel het onder brandschade.

Ik heb toen veel geluk gehad dat de auto niet in brand is gevlogen, zelfs achter de cockpit was alles gesmolten.
Pfff. Fijn dat jij schadeloos bent maar ergens ook wel krom dat die beunhazen hun straf ontlopen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 20:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Woensdag kan ik m'n nieuwe auto ophalen 8-) de Kia gaat weg. Ik zal nog niet zeggen welke maar.... het is geen BMW dus eigenlijk sowieso niet interessant voor dit topic. Wel RWD :9
Een Benz?
Schip ahoy!
pi_163303955
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2016 19:11 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Mijn verzekering vond het te ingewikkeld om de schade bij de autoshop te verhalen, en omdat ik toch all-risk verzekerd ben viel het onder brandschade.

Ik heb toen veel geluk gehad dat de auto niet in brand is gevlogen, zelfs achter de cockpit was alles gesmolten.
hmm hoe werkt dat vervolgens dan? gaat je no claim nu weg/ moet je nu meer premie betalen?
pi_163304892
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:58 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

hmm hoe werkt dat vervolgens dan? gaat je no claim nu weg/ moet je nu meer premie betalen?
Nee, in geval van brand vervalt niet je no claim.
Het is alweer 3 BMW's geleden hoor, maar wel jammer want ik had veel geld in die auto zitten.
pi_163304904
Valt me trouwens op dat verzekeringen vaak voor de makkelijkste weg kiezen.

Ik zit nu met een aanrijding uit november waarvan de schuldvraag nog onbekend is, volgens mij worden veel ingewikkelde zaken op een hele hoge stapel gelegd.
pi_163316593
Vanmiddag nadat ik de auto had geparkeerd zag ik het oranje olielampje oplichten toen ik de motor had uitgezet. Ik weet helaas al wat dat betekent. Zoiets verpest dan toch meteen mijn humeur. Paar uur later maar m'n Motoroolie kannetje gepakt en er wat bij gedaan. Er kon weer iets van 3 kwart olie in..

Dingen die ik mij nu afvraag
1) is de 4W wel de handige motor olie? Welke motor olie gebruiken jullie?
2) heeft de garage toen de pakking werd vernieuwd ook de motorolie bijgevuld (hier zal ik morgen maar over bellen)
3) waarom is het motor oliepijl gezakt terwijl ik nergens druppels motor olie zie? hoe kan dat?

Wellicht kan alleen mijn garage deze vragen goed beantwoorden, ben wel opgelucht dat ik garantie heb gekregen en dat olie lekkage dus geen extra kosten mee gaat brengen. Mja wel weer ff gedoe :')
pi_163317807
4W? Wat voor olie is 4W?
Als de garage goed is, hebben ze de olie volledig ververst en daarna weer op peil gebracht. Dat je nu weer moet bijvullen is een slecht teken. Mogelijk verbruikt ie dan toch nog ergens. En garantie zul je hebben op de reparatie, niet op het moment dat ergens anders een defect is. Althans, meestal is dat het geval, maar mogelijk dat jij iets anders hebt afgesproken.
Schip ahoy!
  zondag 26 juni 2016 @ 19:13:36 #125
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163318322
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2016 18:17 schreef LethalNinja het volgende:
Vanmiddag nadat ik de auto had geparkeerd zag ik het oranje olielampje oplichten toen ik de motor had uitgezet. Ik weet helaas al wat dat betekent. Zoiets verpest dan toch meteen mijn humeur. Paar uur later maar m'n Motoroolie kannetje gepakt en er wat bij gedaan. Er kon weer iets van 3 kwart olie in..

Dingen die ik mij nu afvraag
1) is de 4W wel de handige motor olie? Welke motor olie gebruiken jullie?
2) heeft de garage toen de pakking werd vernieuwd ook de motorolie bijgevuld (hier zal ik morgen maar over bellen)
3) waarom is het motor oliepijl gezakt terwijl ik nergens druppels motor olie zie? hoe kan dat?

Wellicht kan alleen mijn garage deze vragen goed beantwoorden, ben wel opgelucht dat ik garantie heb gekregen en dat olie lekkage dus geen extra kosten mee gaat brengen. Mja wel weer ff gedoe :')
1 : Castrol Magnatec 10w40 ( ik heb een 318I )
2 : Normaal checken ze wel de olie ja en vullen zonodig bij, staat dit niet op je factuur ?
3 : Meest voorkomende olie verbruik probleem is klepsteelrubbers die op zijn. of te dunne olie erin hebben.
pi_163318475
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:13 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

1 : Castrol Magnatec 10w40 ( ik heb een 318I )
2 : Normaal checken ze wel de olie ja en vullen zonodig bij, staat dit niet op je factuur ?
3 : Meest voorkomende olie verbruik probleem is klepsteelrubbers die op zijn. of te dunne olie erin hebben.

Er staat dat er een olie reiniging is geweest. Ik heb nu 2 x 10W30 gekocht. Maar 10W40 is wellichtbeter, das dikker?
  zondag 26 juni 2016 @ 19:21:01 #127
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163318543
Na een olie reiniging is sowieso alles vervangen

en Ja. :)
pi_163318804
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:21 schreef mitchelll0181 het volgende:
Na een olie reiniging is sowieso alles vervangen

en Ja. :)
dan zometeen maar een 10W40 halen :) .. Wellicht dus de klepsteelrubbers
  zondag 26 juni 2016 @ 19:45:31 #129
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163319329
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:29 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

dan zometeen maar een 10W40 halen :) .. Wellicht dus de klepsteelrubbers
Hoeveel km staat erop ?

En geen Lidl olie ofzo halen he haha

En niet half half doen, volledig aftappen en nieuwe 10w40 erin
  zondag 26 juni 2016 @ 19:46:39 #130
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163319371
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:29 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

dan zometeen maar een 10W40 halen :) .. Wellicht dus de klepsteelrubbers
10W30 kan je gewoon een litertje van bij gooien. Zoveel maakt dat bij normaal gebruik niet uit. Zeker niet als er nog 5 liter 5W-30 of 10W-40 in het blok zit. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 juni 2016 @ 19:47:18 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163319402
Dubbel 😎
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163319510
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:45 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Hoeveel km staat erop ?

En geen Lidl olie ofzo halen he haha

En niet half half doen, volledig aftappen en nieuwe 10w40 erin
Nu zit er weer wat in omdat ik 2 uurtjes terug nog 10W30 erin had gedaan (ongeveer 3 liter).. Straks haal ik bij de Shell even 10W40 dat moet wel goed zijn. Dit ga ik dan gebruiken als ik straks weer de melding heb dat mijn olie leeg is. Ik lees op andere websites ook wel dat 10W40 wordt aangeraden. Helemaal omdat de auto wat ouder is (13 jaar)...

Toch maar hier moet ik niet teveel over nadenken/ piekeren i guess. Ik reed hiervoor een Volvo 440 1.8 van 21 jaar oud. NOOIT olie lekkage achtige probs gehad :o... mja die motor was dan ook wel veel minder snel. Wellicht is er een verhouding.
  zondag 26 juni 2016 @ 19:52:08 #133
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163319587
3 liter bijgevuld? :)
Zou 'm even laten staan, totdat er iemand naar heeft gekeken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163319704
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:52 schreef Hyperdude het volgende:
3 liter bijgevuld? :)
Zou 'm even laten staan, totdat er iemand naar heeft gekeken.
Wellicht 2 of 2.5 heb 't niet precies gemeten hoor. Waarom adviseer je dat? Is het gevaarlijk om er nu mee te rijden?
  zondag 26 juni 2016 @ 19:56:16 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163319740
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:55 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wellicht 2 of 2.5 heb 't niet precies gemeten hoor. Waarom adviseer je dat? Is het gevaarlijk om er nu mee te rijden?
In hoeveel kms. ben je die 2-3 liter olie 'kwijtgeraakt'?
Was zelf wel wat olieverbruik gewend met de 330, maar meer dan een liter per 500 km. heb ik nog nooit bijgevuld. Dan is er iets echt niet goed volgens mij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163319835
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In hoeveel kms. ben je 2-3 liter olie 'kwijtgeraakt'?
Woonwerk verkeer is 5 x 50 kilometer, is 250 kilometer.. Nog 2 x een plezier rit gemaakt van in totaal iets van 80 kilometer. Nog naar Grunn geweest ongeveer 500 kilometer voor 't retourtje..
Keertje Haarlem voor de uitlijning, balanceren van de banden...

Denk alles bij elkaar tussen de 700 en 1000 kilometers.
  zondag 26 juni 2016 @ 20:01:13 #137
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163319901
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 19:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Woonwerk verkeer is 5 x 50 kilometer, is 250 kilometer.. Nog 2 x een plezier rit gemaakt van in totaal iets van 80 kilometer. Nog naar Grunn geweest ongeveer 500 kilometer voor 't retourtje..
Keertje Haarlem voor de uitlijning, balanceren van de banden...

Denk alles bij elkaar tussen de 700 en 1000 kilometers.
Bel die garage morgenochtend maar.
Vanavond zou ik 'm laten staan. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 juni 2016 @ 20:09:11 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163320205
Waarom heb je er zoveel bijgekiept?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 juni 2016 @ 20:10:09 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163320234
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:09 schreef daNpy het volgende:
Waarom heb je er zoveel bijgekiept?
Tot het randje. ;)
Hoop het niet :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163320949
Hmm de auto maar even laten staan en inderdaad vanaf het werk dan maar bellen met de garage voelt als het verstandigste.. Echt geen zin in dat klote OV :r maar moet maar even i guess. En dan kan ik in de trein wel bedenken hoe ik mijn auto bij de garage krijg en toch op tijd op 't werk kom :')...

Ik heb hem niet tot het randje gevuld ik weet dat dat niet goed is. Ik gooide er motor olie in en na een tijdje was 't flesje leeg en dan is het klaar met vullen natuurlijk. Toen zat het nog niet tot het randje.
  zondag 26 juni 2016 @ 20:41:16 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_163321417
Of je koopt een nieuwe.
  zondag 26 juni 2016 @ 20:59:50 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163322156
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2016 20:28 schreef LethalNinja het volgende:
Hmm de auto maar even laten staan en inderdaad vanaf het werk dan maar bellen met de garage voelt als het verstandigste.. Echt geen zin in dat klote OV :r maar moet maar even i guess. En dan kan ik in de trein wel bedenken hoe ik mijn auto bij de garage krijg en toch op tijd op 't werk kom :')...
...
Lijkt mij toch het beste. Beter safe than sorry.
Hopelijk een beetje simpele/vlotte oplossing,
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163323024
Ik heb nog geen BMW gereden die geen olie verbruikte ;( maar niet zoveel inderdaad.... alhoewel m'n E46 op zijn einde echte alles verbruikte (benzine, olie en koelvloeistof). Onderweg naar de Toyota dealer voor inruil stond ik voor een open brug en er kwam rook onder m'n motorkap vandaan.

Wat verbruikt jouw auto? Hmmm...

1 op 10 brandstof
1 op 30 olie
1 op 70 koelvloeistof
Facts don't care about your feelings
pi_163323085
Heb je wel gemeten aan de peilstok? Dat olielampje op je dash werkt vaker niet goed dan wel bij een e46.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_163323296
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb je wel gemeten aan de peilstok? Dat olielampje op je dash werkt vaker niet goed dan wel bij een e46.
Ja wel gemeten, vind 't maar een shit peilstok trouwens. Lastig te lezen...

Wat ik weet is dat de vorige keer dat het lampje brande er even later een pakkingset werd vervangen en dat er echt bijna niks meer aan olie in zat. De sensor is vorig jaar al door de vorige eigenaar vervangen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:17 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog geen BMW gereden die geen olie verbruikte ;( maar niet zoveel inderdaad.... alhoewel m'n E46 op zijn einde echte alles verbruikte (benzine, olie en koelvloeistof). Onderweg naar de Toyota dealer voor inruil stond ik voor een open brug en er kwam rook onder m'n motorkap vandaan.

Wat verbruikt jouw auto? Hmmm...

1 op 10 brandstof
1 op 30 olie
1 op 70 koelvloeistof
Haha naar zoiets lijk ik nu ook toe te werken wat een ellende zeg :')... Binnen een paar weken rijden met een BMW snap ik wel dat veel mensen zeggen dat ze heerlijk rijden maar echt onderhouds intensief zijn. Ik hoopte dat het bij mij wel mee zou vallen maar nee tot nu toe nog niet echt.

Koelvloeistof ellende heb ik bij m'n Volvo gehad, alhoewel. Toen werd er een buisje vervangen voor iets van 120 euro en daarna echt nooit meer problemen met de koelvloeistof.
  zondag 26 juni 2016 @ 21:38:56 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163324138
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ja wel gemeten, vind 't maar een shit peilstok trouwens. Lastig te lezen...

...
Onderkant peilstok droog; kan je er veilig een liter inkieperen. Dan opnieuw checken. Verschil min.-max. is ook een liter dacht ik.

1 keer een droge BMW-peilstok gezien. Na in wereldrecordtijd Milaan-Turijn te hebben afgelegd in een oude 2800 uit 1968 oid. Werden we bijn ingehaald door onze eigen rookwolken. 4 liter olie erbij gedaan aan de Rivièra. 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 26 juni 2016 @ 21:45:58 #147
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163324512
Wat een bullshit . Ik heb nu mijne 5e Bmw en geen van allen verbruikten olie of kvs (alleen de huidige, maar na reparatie van het thermostaathuis was dat over).

Mijn e34 520i deed nog geen liter op de 10dkm
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 26 juni 2016 @ 21:52:21 #148
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163324831
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:45 schreef Catch22- het volgende:
Wat een bullshit . Ik heb nu mijne 5e Bmw en geen van allen verbruikten olie of kvs (alleen de huidige, maar na reparatie van het thermostaathuis was dat over).

Mijn e34 520i deed nog geen liter op de 10dkm
M20 nauwelijks olieverbruik met 250000 kms.
M50 verbruikte nauwelijks olie met 275000 kms.
M54 verbruikte olie vanaf aanschaf bij 110000 kms. Heeft ook olieslurper-reputatie.
Huidige F11 verbruikt nauwelijks olie volgens digitale meter. 7000 kms. mee gereden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163325175
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:45 schreef Catch22- het volgende:
Wat een bullshit . Ik heb nu mijne 5e Bmw en geen van allen verbruikten olie of kvs (alleen de huidige, maar na reparatie van het thermostaathuis was dat over).

Mijn e34 520i deed nog geen liter op de 10dkm
Hoe wisten ze dat het lag aan je thermostaathuis?
  zondag 26 juni 2016 @ 22:01:01 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163325257
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:59 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Hoe wisten ze dat het lag aan je thermostaathuis?
De garage had er antilek in gedaan. Ik ging toen de radiator, waterpomp en thermostaat vervangen. Toen zagen we die meuk bij het thermostaathuis zitten en hebben we die vervangen en afgedicht met wat vloeibare pakking
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163325921
Mijn 320d verbruikte geen druppel olie tussen de beurten (elke 20k). KVS alleen toen de thermostaat lek was.

Een vierpits benzine die niet fors bereden wordt zou niet zo veel mogen verbruiken.
Schip ahoy!
  zondag 26 juni 2016 @ 22:41:52 #152
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163326943
Mijn oude blok verbruikte ook niks... 318I met 320.000 op de teller hahaha
  zondag 26 juni 2016 @ 22:51:43 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163327351
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 21:22 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Haha naar zoiets lijk ik nu ook toe te werken wat een ellende zeg :')... Binnen een paar weken rijden met een BMW snap ik wel dat veel mensen zeggen dat ze heerlijk rijden maar echt onderhouds intensief zijn. Ik hoopte dat het bij mij wel mee zou vallen maar nee tot nu toe nog niet echt.
No offence maar je hebt voor veel te veel geld een kut auto gekocht.

Handelaren smullen van mensen die absoluut geen verstand van auto's hebben. Die betalen toch wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 26 juni 2016 @ 22:56:33 #154
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163327528
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

No offence maar je hebt voor veel te veel geld een kut auto gekocht.

Handelaren smullen van mensen die absoluut geen verstand van auto's hebben. Die betalen toch wel.
Nog gekocht op fok ook
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 26 juni 2016 @ 23:03:01 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163327748
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:56 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Nog gekocht op fok ook
lol
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_163333815
Eerst een aankoopkeuring laten doen als je niet zeker bent. daar komt -altijd- zoveel uit.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_163338449
Ik vraag me af of een hoog olie verbruik aan het licht was gekomen bij zo'n keuring.
Het is gewoon geluk of pech hebben, ik hou bij een tweedehands auto altijd rekening dat er voor 1000 euro aan dit soort kosten zit.
pi_163338497
Ik vraag me ook af of hij wel op een goeie manier de olie heeft bijgevuld. Ik lees alleen, peilstok is kut af te lezen en ik bleef gieten tot de olie in de fles op was...

Wat doet een motor bij teveel olie? Gaat hij dat er ook uitgooien?
(Y)
  maandag 27 juni 2016 @ 13:35:34 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163338510
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vraag me af of een hoog olie verbruik aan het licht was gekomen bij zo'n keuring.
Het is gewoon geluk of pech hebben, ik hou bij een tweedehands auto altijd rekening dat er voor 1000 euro aan dit soort kosten zit.
Als er daadwerkelijk 2 liter per 1000km door gaat moet dat wel ergens aan te zien zijn. Of het lekt, of het gaat door de uitlaat.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163342644
quote:
11s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Als er daadwerkelijk 2 liter per 1000km door gaat moet dat wel ergens aan te zien zijn. Of het lekt, of het gaat door de uitlaat.
Maar dan zal de wagen erg zwart zijn aan de achterkant.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_163343390
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eerst een aankoopkeuring laten doen als je niet zeker bent. daar komt -altijd- zoveel uit.
Mijn pa had dat laten doen bij de ANWB voor een Toyota. Geloof dat het nog iets van 200 euro kostte. Maar een en al ellende gehad. Blauwe walmen (maar niet bij de keuring..) en zoop olie. Gelukkig BOVAG garantie van 6 maanden. Deze werd verlengd omdat het na die 6 maanden nog niet opgelost was. Uiteindelijk 9 maanden na aanschaf de Toyota terug laten kopen door de garage, met dezelfde problemen. Geld teruggekregen van ANWB vanwege nutteloze keuring.
  maandag 27 juni 2016 @ 17:45:00 #162
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163343879
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vraag me af of een hoog olie verbruik aan het licht was gekomen bij zo'n keuring.
Het is gewoon geluk of pech hebben, ik hou bij een tweedehands auto altijd rekening dat er voor 1000 euro aan dit soort kosten zit.
Inderdaad, zoiets komt niet naar boven hoor.
pi_163344987
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 22:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

No offence maar je hebt voor veel te veel geld een kut auto gekocht.

Handelaren smullen van mensen die absoluut geen verstand van auto's hebben. Die betalen toch wel.
None taken :)

Ondanks de ellende die ik hier dan af en toe neerzet ben ik nog steeds blij met mijn BMW..
Qua looks vind ik 'm echt super mooi, ik hoor ook af en toe uit de omgeving of ik hem nieuw heb gekocht ofzo. Vorige eigenaar is goed geweest voor de lak, velgen netjes..

Belangrijkste is natuurlijk hoe die rijdt. Nou dat rijdt dus echt heerlijk. Heel veel oude auto's hebben wel bijgeluiden (licht gepiep af en toe bij het remmen, of wellicht een achtergrond geluid bij het gas geven/ normaal rijden).. Mijn auto is volkomen stil, het enige dat ik hoor is mijn custom music _O_... Hopelijk heb ik dit genot nog lang...

Tja verder de auto is toch 13 jaar oud, en ik heb niks betaald voor garantie ofzo ik heb gewoon geld "gereserveerd"

TLDR: ik vind 't een prachtige auto en ben blij met mijn aanschaf.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 13:32 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vraag me af of een hoog olie verbruik aan het licht was gekomen bij zo'n keuring.
Het is gewoon geluk of pech hebben, ik hou bij een tweedehands auto altijd rekening dat er voor 1000 euro aan dit soort kosten zit.
Ik ben met een garagemedewerker naar de verkoper toe gegaan en hij en ik hebben beiden een test rit gemaakt. Hij keek ook nog onder de motorkap etc. Daarna ben ik ook nog naar een Bovag garage gegaan waar ze alles hebben bekeken..
Geen gekke geluiden, heerlijk wegligging, goede banden (ik hoorde van de bandenspecialist dat ik daar nog wel een tijd mee vooruit kan) etc etc.....
pi_163345194
Van de garage btw het bericht gekregen dat er een toevoeging in de olie zat waardoor hij even meer verbruikt. Dat ik gewoon de olie kon bijvullen en dat het dan goed was. Ik had de olie dus gisteren bijgevuld en vanochtend toch maar ermee naar het werk gereden. Nu kijk ik even wanneer ik weer een melding krijg dat het oliepijl te laag is.. Hopelijk niet, en als 't wel zo is dan maak ik een afspraak met de garage dat hij er naar kijkt..

Backup plan is een specialist aan de andere kant van het land die mij altijd snel en goedkoop heeft geholpen voor de Volvo. Ik kwam er aan en hij kon snel de diagnose stellen (die altijd klopte) en terwijl ik wachtte de reparatie uitvoeren... Of.... maar das duurder, gewoon accepteren dat ik even flink ga lappen maar dat het dan ook echt allemaal klopt en een bezoek brengen aan de BMW dealer/ garage...... Spreek toch ook nog wel veel mensen in de omgeving die echt erbij zweren om alleen naar de merk garage te gaan.
pi_163345461
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:34 schreef LethalNinja het volgende:
Van de garage btw het bericht gekregen dat er een toevoeging in de olie zat waardoor hij even meer verbruikt. Dat ik gewoon de olie kon bijvullen en dat het dan goed was. Ik had de olie dus gisteren bijgevuld en vanochtend toch maar ermee naar het werk gereden. Nu kijk ik even wanneer ik weer een melding krijg dat het oliepijl te laag is.. Hopelijk niet, en als 't wel zo is dan maak ik een afspraak met de garage dat hij er naar kijkt..

Backup plan is een specialist aan de andere kant van het land die mij altijd snel en goedkoop heeft geholpen voor de Volvo. Ik kwam er aan en hij kon snel de diagnose stellen (die altijd klopte) en terwijl ik wachtte de reparatie uitvoeren... Of.... maar das duurder, gewoon accepteren dat ik even flink ga lappen maar dat het dan ook echt allemaal klopt en een bezoek brengen aan de BMW dealer/ garage...... Spreek toch ook nog wel veel mensen in de omgeving die echt erbij zweren om alleen naar de merk garage te gaan.
Merkdealer alleen doen als je echt geld teveel hebt of gewoon een vrij nieuwe auto. Met oudere auto's kun je beter naar een specialist. Ik weet nog een garage waarvan de monteur vroeger bij BMW werkte. Deze heeft een goede naam en is een eenmanszaakje. Mocht je z'n nummer willen kun je me een pb sturen.

Maar let wel op, je kunt echt zo leeglopen op een auto. Ondanks de toevoeging vind ik 2,5 liter olie in 1000km behoorlijk veel. Soms is het beter om je verlies te pakken en naar de volgende gaan.
pi_163347819
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Merkdealer alleen doen als je echt geld teveel hebt of gewoon een vrij nieuwe auto. Met oudere auto's kun je beter naar een specialist. Ik weet nog een garage waarvan de monteur vroeger bij BMW werkte. Deze heeft een goede naam en is een eenmanszaakje. Mocht je z'n nummer willen kun je me een pb sturen.

Maar let wel op, je kunt echt zo leeglopen op een auto. Ondanks de toevoeging vind ik 2,5 liter olie in 1000km behoorlijk veel. Soms is het beter om je verlies te pakken en naar de volgende gaan.
Hmm daar heb je ook een punt. Een merk dealer zal wellicht ook onderdelen vervangen die gewoon nog goed zijn maar wel vervangen "kunnen" worden. ... Ik heb je een PM gestuurd ik ben benieuwd naar de eenmanszaak.

Voorlopig wil ik er nog geld in blijven steken. Hij heeft nu 154.000 km op de teller en als 't motor olie probleem verholpen is en ik daarna lang zorgeloos kan genieten dan ben ik gek om 'm weg te doen toch.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:12:24 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163349586
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 17:45 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Inderdaad, zoiets komt niet naar boven hoor.
Olieverbruik niet idd, daarvoor moet je hem immers een tijd/aantal km rijden.

Maar alles opgeteld klinkt het niet echt als een goede aankoop. Uiteraard geld reserveren voor onvoorziene problemen (heeft LN gedaan, keurig) maar dit gaat wel erg ver, gezien de koopprijs.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 27 juni 2016 @ 20:15:45 #168
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_163349705
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:34 schreef LethalNinja het volgende:
Spreek toch ook nog wel veel mensen in de omgeving die echt erbij zweren om alleen naar de merk garage te gaan.
Specialist >> merkdealer.

De merkdealer moet aan een heleboel "eisen" van de importeur voldoen die niks met auto's te maken hebben, maar wel megaveel geld kosten. Daar gaat de prijs voor de klant alleen maar van stijgen.

Geen merkdealers, maar specialisten (sommigen mogen bijvoorbeeld ook nieuwe BMWs verkopen zoals van Dijk in St. Oedenrode) hebben lagere tarieven, kijken ook voor "andere" onderdelen (soms dus hetzelfde merk maar niet uit BMW doosje = flink geld eraf) en zijn veel klantvriendelijker is mijn ervaring.
Ze hebben echter wel alle BMW tools en apparatuur, opleidingen etc. Dus geen beunhaas om de hoek die het allemaal maar uit moet vinden of net niet de goede apparatuur heeft, maar gewoon 100% BMW qua spullen maar niet qua onderhouds-prijzen :D
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_163349811
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:15 schreef daNpy het volgende:

[..]

Specialist >> merkdealer.

De merkdealer moet aan een heleboel "eisen" van de importeur voldoen die niks met auto's te maken hebben, maar wel megaveel geld kosten. Daar gaat de prijs voor de klant alleen maar van stijgen.

Geen merkdealers, maar specialisten (sommigen mogen bijvoorbeeld ook nieuwe BMWs verkopen zoals van Dijk in St. Oedenrode) hebben lagere tarieven, kijken ook voor "andere" onderdelen (soms dus hetzelfde merk maar niet uit BMW doosje = flink geld eraf) en zijn veel klantvriendelijker is mijn ervaring.
Ze hebben echter wel alle BMW tools en apparatuur, opleidingen etc. Dus geen beunhaas om de hoek die het allemaal maar uit moet vinden of net niet de goede apparatuur heeft, maar gewoon 100% BMW qua spullen maar niet qua onderhouds-prijzen :D
Is er nog iets van een onafhankelijke benchmarking van (BMW) specialisten waar ik mij in kan verdiepen en vervolgens bepalen bij wie ik mijn auto laat bekijken? Als ik BMW specialist in Google typ zie ik verschillende bedrijven/ locaties waarvan het bedrijf dan zegt een BMW specialist te zijn.
pi_163349890
quote:
7s.gif Op maandag 27 juni 2016 18:34 schreef LethalNinja het volgende:
Van de garage btw het bericht gekregen dat er een toevoeging in de olie zat waardoor hij even meer verbruikt. Dat ik gewoon de olie kon bijvullen en dat het dan goed was. Ik had de olie dus gisteren bijgevuld en vanochtend toch maar ermee naar het werk gereden. Nu kijk ik even wanneer ik weer een melding krijg dat het oliepijl te laag is.. Hopelijk niet, en als 't wel zo is dan maak ik een afspraak met de garage dat hij er naar kijkt..
Blijf aub de peilstok gebruiken en niet vertrouwen op het sensortje. Als ik die sensor moest geloven had ik ondertussen niet meer kunnen rijden met mijn auto. Gewoon ervoor zorgen dat die altijd tussen min-max staat, hoeveel maakt niet uit, zolang die er maar in staat.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 27 juni 2016 @ 20:20:37 #171
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163349896
Reviews...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163351549
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Blijf aub de peilstok gebruiken en niet vertrouwen op het sensortje. Als ik die sensor moest geloven had ik ondertussen niet meer kunnen rijden met mijn auto. Gewoon ervoor zorgen dat die altijd tussen min-max staat, hoeveel maakt niet uit, zolang die er maar in staat.
Zal ik doen! Zo'n sensor kan ook (over)gevoelig zijn natuurlijk.... In september oid krijg ik de APK en daar ga ik een grote beurt bij doen. Ik stop maar eens met klagen in dit topic, ik heb hier al veel te veel geklaagd en ga eens sparen voor die beurt die eraan komt ;)..

@all, thanks voor de tips etc!!! Ik vind de users in de BMW reeks erg ondersteunend.
pi_163352026
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Zal ik doen! Zo'n sensor kan ook (over)gevoelig zijn natuurlijk.... In september oid krijg ik de APK en daar ga ik een grote beurt bij doen. Ik stop maar eens met klagen in dit topic, ik heb hier al veel te veel geklaagd en ga eens sparen voor die beurt die eraan komt ;)..

@all, thanks voor de tips etc!!! Ik vind de users in de BMW reeks erg ondersteunend.
Uit welke regio kom je?
pi_163352320
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:08 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Uit welke regio kom je?
Omgeving Amsterdam
pi_163352599
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:15 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Omgeving Amsterdam
Dat is jammer, want ik breng mijn auto naar een specialist in Den Haag. Ik neem aan dat DH te ver weg is?
pi_163352757
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:21 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Dat is jammer, want ik breng mijn auto naar een specialist in Den Haag. Ik neem aan dat DH te ver weg is?
Wat heeft die specialist tot nu toe voor je uitgevoerd aan werkzaamheden voor welke tarieven? Als 't echt één is die scherpe diagnoses kan maken en geen absurde bedragen vraagt. Dan is een rit Amsterdam naar Den Haag natuurlijk verwaarloosbaar.

Beter zelfs, toen ik een Volvo reed ging ik ook met gemak van Amsterdam naar Brabant voor een specialist. Was wel fijn dat ik bij hem ook zaterdag langs kon komen!
pi_163353052
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:25 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat heeft die specialist tot nu toe voor je uitgevoerd aan werkzaamheden voor welke tarieven? Als 't echt één is die scherpe diagnoses kan maken en geen absurde bedragen vraagt. Dan is een rit Amsterdam naar Den Haag natuurlijk verwaarloosbaar.

Beter zelfs, toen ik een Volvo reed ging ik ook met gemak van Amsterdam naar Brabant voor een specialist. Was wel fijn dat ik bij hem ook zaterdag langs kon komen!
PM.
pi_163353552
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:01 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Zal ik doen! Zo'n sensor kan ook (over)gevoelig zijn natuurlijk.... In september oid krijg ik de APK en daar ga ik een grote beurt bij doen. Ik stop maar eens met klagen in dit topic, ik heb hier al veel te veel geklaagd en ga eens sparen voor die beurt die eraan komt ;)..

@all, thanks voor de tips etc!!! Ik vind de users in de BMW reeks erg ondersteunend.
APK kun je al 3 maanden voordat het verloopt laten uitvoeren, dan krijg je dus max. 15 maanden APK. Vind ik zelf altijd wel handig, als je dan net een beurtje moet laten uitvoeren kun je dus ook meteen de APK laten doen.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:46:59 #179
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163353643
quote:
[img]http://i.fohttps://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/apk/vraag-en-antwoord/hoe-vaak-moet-ik-mijn-auto-apk-laten-keurenkzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 27 juni 2016 21:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

APK kun je al 3 maanden voordat het verloopt laten uitvoeren, dan krijg je dus max. 15 maanden APK. Vind ik zelf altijd wel handig, als je dan net een beurtje moet laten uitvoeren kun je dus ook meteen de APK laten doen.
Was toch 2 mnd.?

quote:
Keuring apk tot 2 maanden vooraf vervaldatum
U kunt uw voertuig tot 2 maanden voor de eerstvolgende apk-vervaldatum laten keuren. De oude vervaldatum wordt dan, afhankelijk van de geldende keuringsfrequentie, met 1 of 2 jaar verlengd. Laat u uw voertuig meer dan 2 maanden voor de apk-vervaldatum keuren? Dan krijgt uw voertuig een nieuwe apk-vervaldatum.
https://www.rijksoverheid(...)uto-apk-laten-keuren
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163353934
quote:
Shit, goed dat je het zegt want wilde binnenkort een afspraak er voor maken haha. Dan maar alleen een beurtje en na de vakantie de APK.

Al zit ik ook nog met een dilemma. Ik heb een geïnteresseerde in de 540i :D Ik had 'm al een tijdje op Autoscout staan, meer voor de lol eigenlijk (en flink hoog bedrag). Maar als ik zonder verlies (incl. investeringen) de auto kan verkopen is het wel mooi meegenomen. Maar er is niks wat die auto kan evenaren (en betaalbaar is). De brandstofkosten zijn echt heel laag op LPG. De benzine- en dieselprijzen zijn alweer best hoog en LPG blijft gewoon steken rond de 50ct. Om 'm af te krijgen moet er wel wat geld in gestoken worden nog, dus dan wordt de kans nog kleiner dat ik 'm zonder verlies kan verkopen (niet dat ik die auto daarvoor heb overigens). Lastig.. Want dan zal ik toch weer een (saai) dieseltje kopen ofzo en misschien ben ik daar binnen een halfjaar weer op uitgekeken. E46 330xd Touring zou ik nog steeds graag willen, maar met handbak en M-pakket best lastig te vinden en in NL eigenlijk al niet meer rendabel.
pi_163353991
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Shit, goed dat je het zegt want wilde binnenkort een afspraak er voor maken haha. Dan maar alleen een beurtje en na de vakantie de APK.

Al zit ik ook nog met een dilemma. Ik heb een geïnteresseerde in de 540i :D Ik had 'm al een tijdje op Autoscout staan, meer voor de lol eigenlijk (en flink hoog bedrag). Maar als ik zonder verlies (incl. investeringen) de auto kan verkopen is het wel mooi meegenomen. Maar er is niks wat die auto kan evenaren (en betaalbaar is). De brandstofkosten zijn echt heel laag op LPG. De benzine- en dieselprijzen zijn alweer best hoog en LPG blijft gewoon steken rond de 50ct. Om 'm af te krijgen moet er wel wat geld in gestoken worden nog, dus dan wordt de kans nog kleiner dat ik 'm zonder verlies kan verkopen (niet dat ik die auto daarvoor heb overigens). Lastig.. Want dan zal ik toch weer een (saai) dieseltje kopen ofzo en misschien ben ik daar binnen een halfjaar weer op uitgekeken. E46 330xd Touring zou ik nog steeds graag willen, maar met handbak en M-pakket best lastig te vinden en in NL eigenlijk al niet meer rendabel.
Whehe nice :) Luxe problemen vraagstukken ;)
pi_163356667
Wat voor toevoeging aan olie zorgt ervoor dat je tijdelijk meer olie verbruikt?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 27 juni 2016 @ 23:01:36 #183
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163356878
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 22:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Wat voor toevoeging aan olie zorgt ervoor dat je tijdelijk meer olie verbruikt?
Zoethoudertje voor onwetende klanten
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163356915
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:56 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Whehe nice :) Luxe problemen vraagstukken ;)
Haha beetje wel! Zal het even wat meer toelichten, zodat anderen misschien nog een mening er over kunnen geven.

Ik heb nu dus een BMW E34 540iA Touring uit 1994 op LPG G3. Al best veel in geïnvesteerd (inclusief de LPG inbouw). Het is echt een ontzettend fijne auto met praktisch alle opties en door de LPG installatie is het echt goed te betalen (zo een 7 a 8 euro per 100km, dat zijn alleen de brandstofkosten). Enige nadeel is dan de actieradius, maar in NL is dat niet echt een probleem. Er zijn nog wel wat dingen die gedaan moeten worden. Paar technische dingen en dan nog wat roest. Maar het is een auto die niet meer echt in waarde zal dalen denk ik.

Maar goed, nu dus een geïnteresseerde die eerst wilt kijken of het wat is voor hem (komt van een Audi S5). En dan is er een kans om er 'ongeschonden' vanaf te komen. Dus dat ik zonder verlies de auto verkoop. Als ik ga investeren wordt de kans nog kleiner natuurlijk.

Alleen wat dan? Ik kan geen auto bedenken voor dat geld die zoveel lol biedt, zo vet is en zo 'goedkoop' rijdt. Benzine vind ik net even te duur, aangezien ik ook graag lange trips maak. 4x4 vind ik leuk en wil nog een keer in de winter naar de Noordkaap, dus dat moet snel eens gebeuren..

Heb altijd een zwak gehad voor een BMW E46 330xd Touring facelift handgeschakeld met M-pakket. Lastig te vinden, zeker in NL. Hoge vaste lasten, niet enorm zuinig uiteraard.

VW Golf IV 1.9 TDI 150pk 4Motion. Een auto die ik vreemd genoeg gewoon leuk vind. Saai bakkie, maar met een chipje zit je gauw op 180pk. Heb al een A3 gehad met quattro en een TDI. Daar was ik na 2 maanden op uitgekeken.. Doordat hij vooral een FWD was vond ik de wegligging toch minder. De A4 met permanente AWD deed het veel beter. Maar misschien dat een haldexcontroller dit kan verbeteren. Verder goede ervaringen met 1.9 TDI's en vind een Golf IV nog steeds een best mooi model, maar ik zal er niet mee opvallen natuurlijk.

Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro. Heb ik al een keer gehad, super auto. Maar ook weinig emotie verder. Wel lekker zuinig ook en quattro is erg goed.

Verder vind ik Volvo's ook leuk en die kunnen vaak ook goed op LPG. Maar ja, toch staat de BMW nog wel op 1 denk ik! Wat zouden jullie doen?

  maandag 27 juni 2016 @ 23:12:54 #185
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163357272
E39 530i facelift kopen en gas er in.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163357370
Als ik die E34 zo zie, denk ik houden. Een V8 betaalbaar rijden is denk ik ook wat waard, zeker wat betreft souplesse. Daarnaast vind ik dit ook wel een bijzonder goed ogend model, de E34.

Je praat enkel over stations, ik neem aan dat ruimte dus een 'ding' is? En welk budget is beschikbaar?
pi_163357572
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:12 schreef Catch22- het volgende:
E39 530i facelift kopen en gas er in.
Dat zie ik als een downgrade. Heb destijds speciaal voor de E34 gekozen (ook proefgereden in een E39 540i). Maar qua looks vind ik de E34 gewoon vetter.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:15 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Als ik die E34 zo zie, denk ik houden. Een V8 betaalbaar rijden is denk ik ook wat waard, zeker wat betreft souplesse. Daarnaast vind ik dit ook wel een bijzonder goed ogend model, de E34.

Je praat enkel over stations, ik neem aan dat ruimte dus een 'ding' is? En welk budget is beschikbaar?
Ik vind stations meestal het mooiste model, ruimte is mooi meegenomen maar geen must. E46 Touring vind ik een mooi formaat, net als de A4 Avant. Zo groot als de E34 hoeft zeker niet dus.

Budget ligt een beetje aan om watvoor auto het gaat. Aangezien het met iets minder emotie zou zijn als de E34 hoop ik er financieel ook wat aan over te houden. Dus ideaal zou onder de 5k zijn. Voor een echt nette E46 zou ik wel wat meer overhebben, als 'ie aan alle eisen voldoet.

Maar wat je zegt, betaalbaar V8 rijden is wel iets wat je moet uitbuiten misschien.
  maandag 27 juni 2016 @ 23:24:06 #188
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163357652
Gewoon doorkarren.
Goede E46 330 vindt je toch niet meer.
Voor een normaal bedrag. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163357682
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:24 schreef Hyperdude het volgende:
Gewoon doorkarren.
Goede E46 330 vindt je toch niet meer.
Voor een normaal bedrag. ):O
Ja ze komen maar weinig voorbij. Vorig jaar had ik wel echt een hele mooie gevonden in Oostenrijk: een felrode 330xd Touring met M-pakketje, erg lekker!
pi_163357839
Mijn tip: als de BMW goed bevalt zou ik niet zo snel voor Volvo gaan, of je moet 'm wat straffen maken. Die zijn echt veel meer comfort ingesteld en dat verschil merk je wel. Ik kreeg er na een tijdje in elk geval last van. Aan de andere kant is na een tijdje iets anders rijden ook wel leuk natuurlijk :) Als je nu alle technische punten gaat aanpakken moet je 'm zeker wel even doorrijden.

Is een B6 S4 op LPG een optie? Of de 3.0 V6Q? Of een E39 540i, al zijn die in jouw budget niet te vinden denk ik.

E46 330xd is leuk, maar inderdaad moeilijk te vinden. Al helemaal met jouw wensen en in nette staat. Dan moet je open staan voor een lange zoektocht.

Om maar iets geks te noemen: een Alfa 156 op gas? Of een 159 2.0JTD met 170pk?
Schip ahoy!
pi_163358066
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn tip: als de BMW goed bevalt zou ik niet zo snel voor Volvo gaan, of je moet 'm wat straffen maken. Die zijn echt veel meer comfort ingesteld en dat verschil merk je wel. Ik kreeg er na een tijdje in elk geval last van. Aan de andere kant is na een tijdje iets anders rijden ook wel leuk natuurlijk :) Als je nu alle technische punten gaat aanpakken moet je 'm zeker wel even doorrijden.

Is een B6 S4 op LPG een optie? Of de 3.0 V6Q? Of een E39 540i, al zijn die in jouw budget niet te vinden denk ik.

E46 330xd is leuk, maar inderdaad moeilijk te vinden. Al helemaal met jouw wensen en in nette staat. Dan moet je open staan voor een lange zoektocht.

Om maar iets geks te noemen: een Alfa 156 op gas? Of een 159 2.0JTD met 170pk?
Ik heb meerdere Volvo's gehad en dat is inderdaad een groot verschil. FWD is ook niet iets wat ik nu snel zou nemen, denk dat ik dan voor een AWD ga (en dan kom je bij de V70R al snel uit). Maar die laatste vind ik net even te duur voor wat het voor mij biedt, dan vind ik de E34 toch vetter.

S4 B6 heb ik ook naar gekeken en vind ik echt heel gaaf, maar dat is me nog even te duur. Je vindt ze af en toe wel op LPG, maar dan moet ik zeker 10k neertellen en dat vind ik gewoon te veel. En dan zit ik alsnog met de kleine actieradius. De 3.0 heb ik ook naar gekeken, maar vrij zeldzaam zonder de tiptronic automaat en denk dat de E34 dan toch wat meer plezier geeft. De 1.9 TDI quattro vind ik juist zo fijn omdat hij vrij snel is en op lange afstanden gewoon prima 1 op 17 haalde. Zeg maar een goed compromis. 156 en 159 vind ik prachtige wagens, maar ben dan toch een beetje bang voor de techniek. Een vriend van me heeft een 159 gehad en die had een en al problemen.

Hmm, blijft weinig over eigenlijk haha! Misschien toch maar gewoon de E34 nog beter maken en daar van genieten. Die kerel komt eerst kijken of het wat is, dus misschien zegt 'ie dan al nee en is het voor mij helemaal makkelijk. Maar als 'ie een flink bedrag geeft is het ook wel fijn. Heb het geld nu niet nodig, maar weer wat goedkopers rijden en wat meer cash op de rekening is ook fijn (hoop ook nog een leuk huis te vinden dit jaar). E46 is gewoon een auto die ik al wilde vanaf dat 'ie net uit was. Ik had geen Ferrari posters in m'n kamertje hangen, maar wel een E46 :D Mocht die kerel een goed bedrag geven kan ik ook een tijdelijke bak halen en op zoek naar een mooie E46 natuurlijk. Maar dan nog, een 6 cilinder diesel is toch weer wat minder dan een V8 denk ik.
pi_163358325
Ja en nee. Volvo met AWD moet je wel mee uitkijken trouwens, zijn erg gevoelige systemen. Keertje te laat je banden wisselen en je hele AWD-systeem loopt in de soep. Alleen dat zou voor mij al een reden zijn om het te laten staan. Plus dat in vergelijking een BMW inderdaad toffer is :)

159 zou juist best een prima wagen moeten zijn en kosten de hoofdprijs niet meer, maar je moet inderdaad soms wel met een kwaaltje kunnen leven denk ik :P Plus van binnen schijnen ze erg krap te zijn.

3.0 V6Q rijdt lekker hoor. Kun je stevig mee hoeken, soms wel wat straf geveerd op korte oneffenheden. Daarom heb ik 'm toen laten staan. Schrok wel van het verschil in acceleratietijd tussen handbak en automaat. Dus in die zin snap ik je wens voor een handbak, die is gewoon meer dan een seconde sneller! Plus je zit weer met LPG-actieradius. Ik ben zó blij dat ik nu weer diesel heb en pas na 800km weer eens een keer richting de brandstofmeter hoef te kijken. Dat gemak is mij ook wel wat waard. Maar... dan heb je inderdaad geen achtpitter meer.

Verkijk je overigens niet op de brandstofprijs. Rond 50ct voor LPG is leuk, maar als je 1:8 doet staat dat gelijk aan ongeveer 1:17 op diesel bij 1.10.
Schip ahoy!
pi_163358557
Wat zou deze E34 nog op moeten leveren, want als ik die foto's op Autojunk nog eens bekijk, kan ik niets iets bedenken wat fijner zal rijden dan deze.
pi_163358764
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ja en nee. Volvo met AWD moet je wel mee uitkijken trouwens, zijn erg gevoelige systemen. Keertje te laat je banden wisselen en je hele AWD-systeem loopt in de soep. Alleen dat zou voor mij al een reden zijn om het te laten staan. Plus dat in vergelijking een BMW inderdaad toffer is :)

159 zou juist best een prima wagen moeten zijn en kosten de hoofdprijs niet meer, maar je moet inderdaad soms wel met een kwaaltje kunnen leven denk ik :P Plus van binnen schijnen ze erg krap te zijn.

3.0 V6Q rijdt lekker hoor. Kun je stevig mee hoeken, soms wel wat straf geveerd op korte oneffenheden. Daarom heb ik 'm toen laten staan. Schrok wel van het verschil in acceleratietijd tussen handbak en automaat. Dus in die zin snap ik je wens voor een handbak, die is gewoon meer dan een seconde sneller! Plus je zit weer met LPG-actieradius. Ik ben zó blij dat ik nu weer diesel heb en pas na 800km weer eens een keer richting de brandstofmeter hoef te kijken. Dat gemak is mij ook wel wat waard. Maar... dan heb je inderdaad geen achtpitter meer.

Verkijk je overigens niet op de brandstofprijs. Rond 50ct voor LPG is leuk, maar als je 1:8 doet staat dat gelijk aan ongeveer 1:17 op diesel bij 1.10.
Oh ja dat is bij de oudere Volvo's inderdaad wel een probleem. Mijn pa heeft een XC70 2.5T uit 2007, da's ook echt een boot trouwens ;) Rijdt wel fijn, lekker comfy maar je moet niet te hard door de bocht willen.

159 heb ik geen idee hoe dat op LPG gaat. Zo een 3.2 is natuurlijk wel erg gaaf! Maar ik weet echt weinig van Alfa's verder. Heb wel een keer in de 1750TBI gereden en dat was een hele fijne bak, maar inderdaad vrij krap voorin (ik ben aardig lang).

Ja de A4 B6 heeft echt een goed onderstel, mits je quattro hebt. De automaat is ook geen hoogtepunt van betrouwbaarheid in dat type, dus zou alleen een handbak willen dan. Maar als je nog LPG moet laten inbouwen ben je alweer veel geld verder natuurlijk. Dus als ik dan toch zo 1 zou nemen zou het gewoon de 1.9 TDI quattro zijn. Lekker makkelijk en gewoon een betrouwbare motor.

Nouuuu ik rijd ongeveer 1 op 6,5 gemiddeld (dat is dus 8 euro per 100km). Als ik dat omreken naar diesel kom ik toch op wat anders uit: 8 euro gedeeld door 1,10 euro per liter = 7,27 liter per 100km, dat is omgerekend 1 op 13,8. De A4 zou dus wel goedkoper rijden, maar heeft hogere wegenbelasting. De 330xd zal op het randje zijn. Denk dat 1 op 13/14 gemiddeld wel moet lukken, maar die zit NOG hoger in de belasting (over de 150 per maand, de E34 kost 125 per maand).
pi_163358825
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:54 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat zou deze E34 nog op moeten leveren, want als ik die foto's op Autojunk nog eens bekijk, kan ik niets iets bedenken wat fijner zal rijden dan deze.
Haha ja ik kom nu ook wel steeds meer tot de conclusie dat 'ie niet weg moet.. Maar ja, het groeit me niet op de rug dus een flink bedrag is natuurlijk ook erg fijn! Wat ik wel lastig vind met een auto die ik echt helemaal tof vind: ik ben er heel zuinig op. Dus parkeren is soms wel echt lastig dan.. Zet 'm meestal zo ver mogelijk van de ingang bij de supermarkt bijvoorbeeld.

Wat 'ie nog moet opbrengen zeg ik liever niet hier, je weet nooit wie er mee leest. Maar hij staat voor bijna 11.000 op Autoscout en ik weet dat dat wel te veel is en dat heb ik met die kerel sowieso al besproken. Heb die prijs meer gedaan om mensen wat af te schrikken en echt alleen serieuze mensen te spreken. Deze vent is serieus maar weet nog niet zeker of 'ie een E34 of E39 wilt (eerste vindt 'ie wel mooier).
pi_163358930
Inderdaad een boot. Ik kan me nog een afrit hier in de buurt herinneren. Met een V70 ging ik 30km/h langzamer dan met m'n BMW en nog vloog ik bijna het talud af :D

Maar qua kosten hoef je het dan niet te laten. Ik nam 1:8 gewoon als voorbeeld, maar bij 1:6,5 is diesel toch al snel 'voordelig'. Ik maakte de rekensom alleen maar om te zorgen dat je de LPG-voordelen niet onrealistisch ophemelt ;). Qua verbruik zit je schatting vrij aardig denk ik. Die MRB zou voor mij wel opwegen tegen de tankfrequentie. Maar ja, je levert wel je V8 in :P
Schip ahoy!
pi_163359061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 00:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
Inderdaad een boot. Ik kan me nog een afrit hier in de buurt herinneren. Met een V70 ging ik 30km/h langzamer dan met m'n BMW en nog vloog ik bijna het talud af :D

Maar qua kosten hoef je het dan niet te laten. Ik nam 1:8 gewoon als voorbeeld, maar bij 1:6,5 is diesel toch al snel 'voordelig'. Ik maakte de rekensom alleen maar om te zorgen dat je de LPG-voordelen niet onrealistisch ophemelt ;). Qua verbruik zit je schatting vrij aardig denk ik. Die MRB zou voor mij wel opwegen tegen de tankfrequentie. Maar ja, je levert wel je V8 in :P
Ja voorbeeld snap ik, maar daarom plaatste ik het met de echte cijfers. Dan is de vergelijking wat duidelijker. Overigens kan ik op lange afstanden wel wat zuiniger rijden hoor. En LPG wil ik niet ophemelen, maar tot nu toe zie ik vooral de voordelen. Want de diesel is al aardig wat gestegen sinds vorig jaar. Bij de onbemande pomp hier is het al 1,15 euro per liter. Dus dan zou de diesel al over de 1 op 14 moeten rijden om goedkoper uit te zijn. De extra wegenbelasting streep ik dan af tegen de benzine die m'n auto alsnog verbruikt.

Allebei heeft 't z'n voor- en nadelen ;) Actieradius is wel echt een groot nadeel, maar de V8 is weer een enorm voordeel haha :P En het feit dat de E34 gewoon een vette bak is natuurlijk, qua looks is 'ie ook helemaal af (op wat roest en krassen na dan).
pi_163361195
Mja, ik heb iets minder met de E34. Maar inderdaad, die V8 is wel machtig. Prijsstijging diesel is zeker wel een nadeel, daar word ik ook echt niet blij van als ik de prijzen van LPG voorheen in gedachten heb. Maar je, dat is dan maar zo.

Van de week trouwens nog wel diesel gescoord voor 99,9 cent... openingsaanbieding bij één of andere nieuwe pomp. Dat was leuk meegenomen.
Schip ahoy!
pi_163362719
hier was iemand die beweerde een originele BMW sleutel te hebben besteld via een webshop.
'Hull'?

heb eerder een blanco sleutel besteld en die kwaliteit was bijzonder slecht. knopjes moest je loeihard in knijpen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:25:32 #200
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163363005
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
hier was iemand die beweerde een originele BMW sleutel te hebben besteld via een webshop.
'Hull'?

heb eerder een blanco sleutel besteld en die kwaliteit was bijzonder slecht. knopjes moest je loeihard in knijpen.
[ afbeelding ]
Ik heb die rubbertjes vervangen.

Gekocht op ebay, 2 dollar.

Heb jij nou trouwens een 3 serie sleutelhanger ?? _O-
pi_163363158
ja, die 3 hanger heb ik voor een paar euro uit china laten overkomen. niet van echt te onderscheiden. tenminste, totdat ie breekt. een paperclip houd 'm nu bij elkaar.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:38:39 #202
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163363213
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:25 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ik heb die rubbertjes vervangen.

Gekocht op ebay, 2 dollar.

Heb jij nou trouwens een 3 serie sleutelhanger ?? _O-
Thanks voor de tip. Mijn sleutel ziet er ook ongeveer zo uit.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:39:12 #203
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163363220
Haha, ik heb een originele. Gehad van een vriend!

https://imgur.com/a/rbjD1

Kan je gelijk die knoppen zien, zitten er nu 9 maanden in ofzo. Zijn nog goed
  dinsdag 28 juni 2016 @ 10:51:27 #204
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163363454
http://www.ebay.com/itm/301597850740

die heb ik besteld. Maar moet sowieso een nieuwe sleutel bestellen, heb nu geen reserve
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163364183
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 07:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik heb iets minder met de E34. Maar inderdaad, die V8 is wel machtig. Prijsstijging diesel is zeker wel een nadeel, daar word ik ook echt niet blij van als ik de prijzen van LPG voorheen in gedachten heb. Maar je, dat is dan maar zo.

Van de week trouwens nog wel diesel gescoord voor 99,9 cent... openingsaanbieding bij één of andere nieuwe pomp. Dat was leuk meegenomen.
Ah dat scheelt wel ja! Voor mij is de E34 Touring wel echt een heel mooi model (E30 Touring nog meer, maar dat is wel een heel stuk minder auto). En dan vind ik deze uitvoering ook prachtig. De donkergroene lak, shadowline en zwart interieur :) Dus daarom is het lastig om 'm van de hand te doen.

Wat overigens nog wel meespeelt is dat ik dit jaar nog wat voor mezelf wil beginnen en dan is het de bedoeling dat ik lange afstanden ga rijden (ook in het buitenland) en dan is LPG wel een nadeel, zeker met zo een korte actieradius. Maarrrrr het is geen must om daar een andere auto voor te hebben, het kan ook prima met de BMW. Alleen LPG is in Frankrijk bijvoorbeeld wat duurder dan hier (80ct langs de snelweg).

Maar ik laat die kerel gewoon kijken en wie weet wat hij er van vindt. Als 'ie het niks vindt zijn we gauw klaar. Komt 'ie met een heel goed bod ga ik er nog 1 nacht heel goed over nadenken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 10:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Haha, ik heb een originele. Gehad van een vriend!

https://imgur.com/a/rbjD1

Kan je gelijk die knoppen zien, zitten er nu 9 maanden in ofzo. Zijn nog goed
Hoelang heb je die sleutelhanger? Want ik heb een originele en voelde me wel stom toen ik ze daarna voor zo weinig op internet tegenkwam :'( Maar die van mij ziet er na een maand of 8 nog uit als nieuw.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:31:23 #206
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163364280
Die sleutelhanger is nu 3 of 4 jaar oud denk ik.
Wel kwaliteit dus.
pi_163364346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Die sleutelhanger is nu 3 of 4 jaar oud denk ik.
Wel kwaliteit dus.
Oooh da's wel een stuk ouder inderdaad! Maar dat is een originele?
pi_163364583
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 28 juni 2016 @ 11:49:07 #209
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_163364668
Gisteren de nieuwe X3 opgehaald!
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
  dinsdag 28 juni 2016 @ 12:20:05 #210
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163365313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Oooh da's wel een stuk ouder inderdaad! Maar dat is een originele?
Ja, van breeman.
pi_163365388
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:49 schreef Mr_Moon het volgende:
Gisteren de nieuwe X3 opgehaald!
[ afbeelding ]
Mooi hoor! Veel plezier er mee :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 12:20 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

Ja, van breeman.
Oooh nice!
pi_163366292
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:15 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Omgeving Amsterdam
Ik had m'n BMW voor de wat lastigere klussen weleens naar vd Hengel gebracht in zuid-oost (of Duivendrecht is het denk ik). Zijn er goed, maar ook niet goedkoop.
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:33:21 #213
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163367892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 13:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik had m'n BMW voor de wat lastigere klussen weleens naar vd Hengel gebracht in zuid-oost (of Duivendrecht is het denk ik). Zijn er goed, maar ook niet goedkoop.
Goed is bijna nooit goedkoop. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163371349
Heeft iemand ervaring met een 5 serie sedan als gezinsauto? De 3 serie is te klein en de 7 serie is fors duurder en vindt mijn vrouw teveel een directieauto.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:19:05 #215
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163371453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:14 schreef Rww-trains het volgende:
Heeft iemand ervaring met een 5 serie sedan als gezinsauto? De 3 serie is te klein en de 7 serie is fors duurder en vindt mijn vrouw teveel een directieauto.
Gewoon een touring nemen. Ideale wagen :)
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:33 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed is bijna nooit goedkoop. :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163371602
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:19 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Gewoon een touring nemen. Ideale wagen :)

[..]

[ afbeelding ]
Touring is even als de x serie uitgesloten, dan kan je beter geen bmw kopen.
pi_163371697
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:26 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Touring is even als de x serie uitgesloten, dan kan je beter geen bmw kopen.
Want? BMW Tourings zijn wat mij betreft de mooiste modellen.
pi_163371820
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Want? BMW Tourings zijn wat mij betreft de mooiste modellen.
Bmw is een sportief merk zowel qua uiterlijk als qua prestaties, tourings zijn perdefinitie niet sportief en onvoorstelbaar lelijk.

Eigenlijk is het een sedan met een verlengstuk, net niet dus.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:43:50 #219
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163371921
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:14 schreef Rww-trains het volgende:
Heeft iemand ervaring met een 5 serie sedan als gezinsauto? De 3 serie is te klein en de 7 serie is fors duurder en vindt mijn vrouw teveel een directieauto.
Gewoon prima bak.
Wat wil je weten?
.
Heb wel een F11, totaal niet te vergelijken met een F10; maar tot er iemand komt met een F10 wil ik je vragen wel beantwoorden. :P
F11 is 5 serie Touring :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 28-06-2016 17:53:05 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:49:50 #220
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163372035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:37 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Bmw is een sportief merk zowel qua uiterlijk als qua prestaties, tourings zijn perdefinitie niet sportief en onvoorstelbaar lelijk.

Eigenlijk is het een sedan met een verlengstuk, net niet dus.
Je merkt het verschil nauwelijks hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163372099
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:43 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gewoon prima bak.
Wat wil je weten?
.
Heb wel een F1, totaal niet te vergelijken met een F10; maar tot er iemand komt met een F10 wil ik je vragen wel beantwoorden. :P
F11 is 5 serie Touring :)
Ik wilde eigenlijk gewoon je ervaringen weten van jouw van jouw f11, in combi met kleine kinderen.

Ik begrijp zeer goed dat ik het mezelf lastig maak door voor een sedan te kiezen, maar is het te doen of is het echt een afrader? Kun je je kinderen een beetje makkelijk in de wagen zetten of is het echt een kopstoter?


Edit
Aha wacht je hebt een touring, dan kan mijn post de prullenbak in, ik had jouw aanvulling niet gezien.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:56:04 #222
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163372161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:53 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk gewoon je ervaringen weten van jouw van jouw f1 in combi met kleine kinderen.

Ik begrijp zeer goed dat ik het mezelf lastig maak door voor een sedan te kiezen, maar is het te doen of is het echt een afrader? Kun je je kinderen een beetje makkelijk in de wagen zetten of is het echt een kopstoter?

De modelaanduidingen zijn me bekend, bedankt voor de aanvulling.
Moet je zelf even proberen. Toen ik een half jaar geleden mijn 5 kocht, en wat tests las, waren er wel klachten over de krappe instap naar de achterbank. Touring is ruimer op de achterbank.
Ga, compleet met Maxicosi en kids, naar de plaatselijke BMW dealer en proberen maar. Staan er genoeg. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163372306
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Moet je zelf even proberen. Toen ik een half jaar geleden mijn 5 kocht, en wat tests las, waren er wel klachten over de krappe instap naar de achterbank. Touring is ruimer op de achterbank.
Ga, compleet met Maxicosi en kids, naar de plaatselijke BMW dealer en proberen maar. Staan er genoeg. :)
Dat is een goed idee! even kijken of we zaterdag tijd hebben.

Weet jij trouwens ook het verschil tussen een 5 en 7 serie sedan qua instap? is de laatste heel veel ruimer? want zeker mijn vriend denkt stevig na over de 7 serie, in principe is het binnen budget,maar echt net binnen budget.

We gaan eens testen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:04:40 #224
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163372336
7 serie is ontzettend veel duurder dan een 5 per maand.

7 is voor ceo's en drugsdealers _O-
pi_163372367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
7 serie is ontzettend veel duurder dan een 5 per maand.
Dat is het voordeel van een eigen bedrijf hebben, qua lease is de 5 en de 7 serie allebei binnen budget, het maandbedrag is niet schrikbarend verschillend.


edit 787 euro tegenover 960 euro, voor een luxere wagen is niet schrikbarend, maar we twijfelen nog even verder, beide zijn veel geld.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:10:26 #226
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163372447
Hahaha zie je, ceo _O- _O- _O-
  dinsdag 28 juni 2016 @ 18:11:41 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_163372470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:02 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Dat is een goed idee! even kijken of we zaterdag tijd hebben.

Weet jij trouwens ook het verschil tussen een 5 en 7 serie sedan qua instap? is de laatste heel veel ruimer? want zeker mijn vriend denkt stevig na over de 7 serie, in principe is het binnen budget,maar echt net binnen budget.

We gaan eens testen.
7 serie is nog een stukkie ruimer achterin. :)
Maar wel stuk duurder. 5-serie heeft vrijwel totale onderstel van de 7-serie incl. luchtvering achter ed. Denk niet dat je een een 7 moet kopen als die nog net in je budget past. Wat rij je nu?

Wij waren met 3 kids thuis. Paste gewoon in een Volvo 142 (met 2 deuren :P ), knal oranje BMW 2002 TI Touring van mijn moeder en in de plastic Mehari :D van mijn oma. Maxicosi en kreukelzones bestonden nog niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_163372488
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:30 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Want? BMW Tourings zijn wat mij betreft de mooiste modellen.
}:|

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:06 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van een eigen bedrijf hebben, qua lease is de 5 en de 7 serie allebei binnen budget, het maandbedrag is niet schrikbarend verschillend.


edit 787 euro tegenover 960 euro, voor een luxere wagen is niet schrikbarend, maar we twijfelen nog even verder, beide zijn veel geld.
Dat is gewoon krediet neem ik aan, geen operational lease. Echt veel voordeel heb je als ondernemer niet met die wagens en 25% bijtelling...
Facts don't care about your feelings
pi_163372522
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

7 serie is nog een stukkie ruimer achterin. :)
Maar wel stuk duurder. 5-serie heeft vrijwel totale onderstel van de 7-serie incl. luchtvering achter ed. Denk niet dat je een een 7 moet kopen als die nog net in je budget past. Wat rij je nu?

Wij waren met 3 kids thuis. Paste gewoon in een Volvo 142 (met 2 deuren :P ), knal oranje BMW 2002 TI Touring van mijn moeder en in de plastic Mehari :D van mijn oma. Maxicosi en kreukelzones bestonden nog niet.
Wij rijden nu een bmw 1 serie, die al 2 jaar over de datum is.

Qua budget bedoelde ik leasebudget, we moeten natuurlijk ook aan de zakelijke financieen denken.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
pi_163372569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

}:|

[..]

Dat is gewoon krediet neem ik aan, geen operational lease. Echt veel voordeel heb je als ondernemer niet met die wagens en 25% bijtelling...
Nee zeker geen krediet, echt lease alleen de brandstof en maandelijkse leasebedrag betalen en na 5 jaar weer de sleutel inleveren.


Leaseplan heeft hem staan voor 1100 euro.
pi_163372606
Geen idee welke voorwaarden dan je hebt maar onder de ¤1000 p.m. een 7-serie lijkt me echt heel sterk...

edit: Oh, je hebt het alleen over de bijtelling dan?
Facts don't care about your feelings
pi_163372662
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen idee welke voorwaarden dan je hebt maar onder de ¤1000 p.m. een 7-serie lijkt me echt heel sterk...
Weten waar je hem least, onze huidige serie was ook ruim 100 euro goedkoper dan bij leaseplan, kwestie van zoeken en ja genoegen nemen met het instapmodel.
pi_163372738
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:49 schreef Mr_Moon het volgende:
Gisteren de nieuwe X3 opgehaald!
[ afbeelding ]
Gave bak man, veel leuke kilometers gewenst!!
pi_163372767
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Geen idee welke voorwaarden dan je hebt maar onder de ¤1000 p.m. een 7-serie lijkt me echt heel sterk...

edit: Oh, je hebt het alleen over de bijtelling dan?
Nee de bijtelling komt voor rekening van het gezin, dus die tel ik even niet mee.

Wel hebben we gekozen bij de bereking voor geen winterbanden,geen afsleepregeling,geen extras, en het hoogste eigen risico.


Maar ik weet genoeg we gaan morgen stoeltjes passen, hoor ik net.
pi_163372813
Hmmm oke, en dan ¤ 960 excl. btw neem ik aan.... je komt toch al snel op een cat.waarde van een ton uit?
Facts don't care about your feelings
pi_163372833
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm oke, en dan ¤ 960 excl. btw neem ik aan.... je komt toch al snel op een cat.waarde van een ton uit?
Ja klopt exclusief.


Ik kan je wel het adres geven als je geintreseerd bent, bedrijf zit in aachen maar is ook gewoon actief op de nederlandse markt.
pi_163373011
Ik vind bijna alle BMW series mooi, zolang het maar geen i3 is :').. Stond vanmiddag één op een bezoekersplaats en een collega vroeg mij wat ik van die auto vond. Ik gaf aan dat het een mooie auto is als je hem tegen andere electrische auto's afzet, en euhm het BMW logo eraf haalt!

De BMW i8 zie ik helaas veel te weinig, dat is imo echt de Alfa onder de electrische auto's _O_
pi_163373120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:06 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Dat is het voordeel van een eigen bedrijf hebben, qua lease is de 5 en de 7 serie allebei binnen budget, het maandbedrag is niet schrikbarend verschillend.

edit 787 euro tegenover 960 euro, voor een luxere wagen is niet schrikbarend, maar we twijfelen nog even verder, beide zijn veel geld.
Wat vind je van deze? Moet je nog wel even wachten maar dan heb je ook wat:
pi_163373281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:39 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat vind je van deze? Moet je nog wel even wachten maar dan heb je ook wat:
[ afbeelding ]
mooi zo gt, maar ik koop hem niet!!

We gaan morgen eens kijken bij de lokale dealer voor de 5 serie en van het weekend eens naar aachen, voor een nader gesprek.

[ Bericht 5% gewijzigd door Rww-trains op 29-06-2016 00:17:12 ]
pi_163373355
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:27 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Ja klopt exclusief.

Ik kan je wel het adres geven als je geintreseerd bent, bedrijf zit in aachen maar is ook gewoon actief op de nederlandse markt.
Hmm nee heb laatst een nieuwe auto aangeschaft (wel financial lease) morgen ophalen :P :) :D
Facts don't care about your feelings
pi_163373382
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hmm nee heb laatst een nieuwe auto aangeschaft (wel financial lease) morgen ophalen :P :) :D
Wat is het geworden?
pi_163376852
Ik heb heel even met een 7 gereden, blij dat ik er vanaf was... Die bak is te groot, past in geen 1 parkeervak...

Maar wat zijn we verwent, een 5 te klein voor kinderen... Wij moesten ons vroeger op de achterbank van een panda frotten en hop naar frankrijk...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:01:41 #243
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163377012
Idd snap dat ook niet maargoed.

Als je een 7 overweegt zegt dat al genoeg.. :)
pi_163377624
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 11:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat overigens nog wel meespeelt is dat ik dit jaar nog wat voor mezelf wil beginnen en dan is het de bedoeling dat ik lange afstanden ga rijden (ook in het buitenland) en dan is LPG wel een nadeel, zeker met zo een korte actieradius. Maarrrrr het is geen must om daar een andere auto voor te hebben, het kan ook prima met de BMW. Alleen LPG is in Frankrijk bijvoorbeeld wat duurder dan hier (80ct langs de snelweg).
Ga je voor jezelf koerieren? :)

Maar inderdaad, dan is het wel een nadeel. Een diesel waar je probleemloos uren zonder tanken door kan rijden is dan vele malen fijner. Plus de verkrijgbaarheid is natuurlijk veel beter :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:55 schreef boegschroef het volgende:
Maar wat zijn we verwent, een 5 te klein voor kinderen... Wij moesten ons vroeger op de achterbank van een panda frotten en hop naar frankrijk...
Ik zie de humor er ook wel van ja :D. Maar goed, standaarden veranderen in de loop van de tijd natuurlijk. Al gaat dit wel vrij ver :+. In elk geval zou ik altijd voor een touring gaan in dit geval, en dus automatisch een Fünfer. Vele malen praktischer voor als je een keer echt wat moet verstouwen (vakantie e.d.). Toch slordig als je in je limo van een ton je bagage niet mee kan nemen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Piet__Piraat op 28-06-2016 21:30:19 ]
Schip ahoy!
pi_163379189
Mijn auto (E93 330 met 120.000 km) vraagt al twee maanden om verse remvloeistof, maar is dat echt wel zo nodig?

In mijn vorige BMW's zonder zo'n kek schermpje heb ik dat nooit hoeven doen.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:15:11 #246
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163379312
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:49 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Wat is het geworden?
Een 2 Active tourer iirc
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163379385
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:55 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb heel even met een 7 gereden, blij dat ik er vanaf was... Die bak is te groot, past in geen 1 parkeervak...

Maar wat zijn we verwent, een 5 te klein voor kinderen... Wij moesten ons vroeger op de achterbank van een panda frotten en hop naar frankrijk...
In een normale of de l variant?
pi_163380293
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:11 schreef Mr.Ping het volgende:
Mijn auto (E93 330 met 120.000 km) vraagt al twee maanden om verse remvloeistof, maar is dat echt wel zo nodig?

In mijn vorige BMW's zonder zo'n kek schermpje heb ik dat nooit hoeven doen.
Remvloeistof is standaard om de twee jaar vervangen. Net van die dingen waar je niet op bespaart.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 22:56:04 #249
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_163380499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:45 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Zeer mooi zo gt, maar ik maak me dan meteen zorgen over de laadcapaciteit, een buggy moet minimaal mee kunnen.
Zeer mooi :')
Dit moet een troll zijn.
pindazakje
pi_163381311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 17:37 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Bmw is een sportief merk zowel qua uiterlijk als qua prestaties, tourings zijn perdefinitie niet sportief en onvoorstelbaar lelijk.

Eigenlijk is het een sedan met een verlengstuk, net niet dus.
Haha neem het nu al niet serieus, nadat ik heb gelezen dat je wel met een 7-serie en een 5GT twijfelt (want dat is mooi?) ;) Als je het over sportiviteit hebt moet je het bij een 1-serie houden, misschien een 3-serie. De 5-serie en 7-serie zijn echt vooral comfortabele auto's (en de 5GT heeft het onderstel van de 7-serie + geen sportief uiterlijk). Dan zijn de sedan's over het algemeen trouwens even lang als een Touring, alleen de achterkant is hoger. Maar zodra je een wedstrijdje wilt (met bochten), hoor ik het wel ;)
pi_163381345
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:24 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ga je voor jezelf koerieren? :)

Maar inderdaad, dan is het wel een nadeel. Een diesel waar je probleemloos uren zonder tanken door kan rijden is dan vele malen fijner. Plus de verkrijgbaarheid is natuurlijk veel beter :)

Haha nee, dan zou ik wel een auto met bedrijfswagen inrichting nemen. Moet er nog aan beginnen, dus daarom is een autowissel nog totaal niet nodig. Maar tzt zou een diesel dan misschien wel een goede stap zijn! Ach ja, eerst die kerel maar eens laten kijken :)
pi_163381573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha neem het nu al niet serieus, nadat ik heb gelezen dat je wel met een 7-serie en een 5GT twijfelt (want dat is mooi?) ;) Als je het over sportiviteit hebt moet je het bij een 1-serie houden, misschien een 3-serie. De 5-serie en 7-serie zijn echt vooral comfortabele auto's (en de 5GT heeft het onderstel van de 7-serie + geen sportief uiterlijk). Dan zijn de sedan's over het algemeen trouwens even lang als een Touring, alleen de achterkant is hoger. Maar zodra je een wedstrijdje wilt (met bochten), hoor ik het wel ;)
Volgens mij gaat het al enige posts over de twijfel tussen de 5serie sedan en de 7 serie.

Jij vroeg mij wat ik van de gt vindt en daar heb ik je op geantwoord.
pi_163381700
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:37 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het al enige posts over de twijfel tussen de 5serie sedan en de 7 serie.

Jij vroeg mij wat ik van de gt vindt en daar heb ik je op geantwoord.
Je noemde de 5GT mooi, bovendien is 'ie een stuk ruimer dan de 5-serie sedan (want het onderstel is van de 7-serie). Dus daarom dacht ik dat deze auto ook op je shortlist stond.

Ik heb niks over de GT gevraagd.

* "vind" is zonder "t" in jouw zin.
pi_163381762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Je noemde de 5GT mooi, bovendien is 'ie een stuk ruimer dan de 5-serie sedan (want het onderstel is van de 7-serie). Dus daarom dacht ik dat deze auto ook op je shortlist stond.

Ik heb niks over de GT gevraagd.

* "vind" is zonder "t" in jouw zin.
Misschien theoretisch ruimer, praktisch kan ik me niet voorstellen
pi_163381840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:44 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Misschien theoretisch ruimer, praktisch kan ik me niet voorstellen
Hoezo niet? Een 5GT is daar letterlijk voor gemaakt. Het is een 7-serie met een 5-serie badge, zodat je bij klanten niet te overdreven overkomt. En daarbij heeft 'ie een hatchback achterkant, wat altijd praktischer is dan een normale klep.

Maar goed, troll neem ik aan.
pi_163382083
Note to everybody, iets wat ik mooi vindt staat niet ook direct op het wensenlijstje!!

[ Bericht 58% gewijzigd door Rww-trains op 29-06-2016 00:10:01 ]
pi_163382187
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:49 schreef Rww-trains het volgende:
Ik ga hier ook niet meer op in. Iemand die een 5gt wilt verkopen als een 7 is niet goed bij zijn hersenpan.

Als je mijn oorspronkelijke post heb gelezen prima zo niet ook prima
Lees dit eerst maar eens...

Die post heb ik gelezen, later gaat het over een 5GT die jij mooi noemt. Terwijl je een Touring lelijk en niet sportief noemt.

Maar keep on trollin' ;)
  Moderator woensdag 29 juni 2016 @ 00:44:58 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163382781
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:37 schreef Rww-trains het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het al enige posts over de twijfel tussen de 5serie sedan en de 7 serie.

Jij vroeg mij wat ik van de gt vindt en daar heb ik je op geantwoord.
De GT is toch ook onderdeel van de 5 serie. Geen gek voorstel dus. In een 'hatchback' kun je ook meer zooi kwijt dan een sedan :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 29 juni 2016 @ 00:52:52 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163382859
En nu graag verder normaal reageren, de heren proberen enkel met je mee te denken. Met kinderen lijkt een 5 serie Touring mij echter ook een stuk praktischer dan een sedan of 7 serie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163382905
- doe normaal -

[ Bericht 35% gewijzigd door Anne op 29-06-2016 08:16:36 ]
pi_163384684
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 23:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Haha nee, dan zou ik wel een auto met bedrijfswagen inrichting nemen. Moet er nog aan beginnen, dus daarom is een autowissel nog totaal niet nodig. Maar tzt zou een diesel dan misschien wel een goede stap zijn! Ach ja, eerst die kerel maar eens laten kijken :)
Leek me al niet logisch, maar toch benieuwd :P
Inderdaad eerst laten kijken. Zo iemand is natuurlijk specifiek op zoek. Betekent enerzijds dat ie alleen komt als ie serieuze interesse heeft, maar anderzijds ook dat ie waarschijnlijk erg kritisch is.
Schip ahoy!
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:24:53 #262
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_163385066
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Een 2 Active tourer iirc
En dat heb je vrijwillig besloten ? :X
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:29:18 #263
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163385108
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:24 schreef mitchelll0181 het volgende:

[..]

En dat heb je vrijwillig besloten ? :X
Ik niet :P Yoshi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163388259
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Zeer mooi :')
Dit moet een troll zijn.
Als er iemand een troll is... :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 22:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Een 2 Active tourer iirc
:') no way... het is geen BMW dus heeft weinig met het topic te maken. Maar zal straks wel foto plaatsen als ik hem heb :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 20:55 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb heel even met een 7 gereden, blij dat ik er vanaf was... Die bak is te groot, past in geen 1 parkeervak...

Maar wat zijn we verwent, een 5 te klein voor kinderen... Wij moesten ons vroeger op de achterbank van een panda frotten en hop naar frankrijk...
Ach wat is te groot... voor kleine kinderen heb je inderdaad geen 7-serie nodig. Ik ben zelfs 1.93 en de meeste mensen die ik ken zijn ook wel 1.80+ en dan zit je eigenlijk pas echt lekker in dat soort auto's. Alhoewel mijn Optima ook vrij veel ruimte heeft en een Superb bijv. ook. Hoofdruimte is ook wel belangrijk.

Ik heb een tijdje een Lexus LS gereden, dit was heerlijk cruisen hoor. Iedereen achterin was ook meer dan tevreden. En te groot... ach, sommige parkeergarages zou ik vermijden ja als je echt een nieuwe auto rijdt, maar meestal lukt het allemaal wel.

[ Bericht 18% gewijzigd door YoshiBignose op 29-06-2016 12:51:50 ]
Facts don't care about your feelings
pi_163388267
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 08:38 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Leek me al niet logisch, maar toch benieuwd :P
Inderdaad eerst laten kijken. Zo iemand is natuurlijk specifiek op zoek. Betekent enerzijds dat ie alleen komt als ie serieuze interesse heeft, maar anderzijds ook dat ie waarschijnlijk erg kritisch is.
Ja hij was aan de telefoon al vrij kritisch. Omdat het een oude auto is zitten er wel wat dingen aan natuurlijk. Dat wilt 'ie meteen oplossen, dus geld heeft 'ie ook ;) Sowieso, als je van een Audi S5 af komt.
  woensdag 29 juni 2016 @ 12:51:29 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163388422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als er iemand een troll is... :')

[..]

:') no way... het is geen BMW dus heeft weinig met het topic te maken. Maar zal straks wel foto plaatsen als ik hem heb :P
Er was wel een user hier die er 1 had besteld toch?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163388444
Hmmm geen idee, moet wel een user zijn die ouder dan 50 is dan :P
Facts don't care about your feelings
pi_163388621
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met BMW F30's? Ik zit er aan te denken om in de (nabije) toekomst een 320i aan te schaffen.
pi_163388682
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:59 schreef rapelsen het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met BMW F30's? Ik zit er aan te denken om in de (nabije) toekomst een 320i aan te schaffen.
Heb er weleens mee gereden, fijne wagens (en mooi!). Heb er ook reviews van gemaakt (lang terug): 328i GT en 320d.
pi_163389296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Heb er weleens mee gereden, fijne wagens (en mooi!). Heb er ook reviews van gemaakt (lang terug): 328i GT en 320d.
Bedankt voor je reactie! Ik zal ze eens lezen.
pi_163389446
@RWW....geen optie om prive toch een touring (of iets anders groots) te nemen en dan zakelijk een E variant (hybrid).
Heb dat zelf ook gedaan, scheelde werkelijk een bulk met centen per maand ipv zakelijk een aangeklede 5 te kopen (of 7)

En het rij-plezier in een 330E is ook erg groot, laat staan de kosten die ermee gepaard gaan :D
I am a Koala who Stretches :P
pi_163389569
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:32 schreef rapelsen het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie! Ik zal ze eens lezen.
Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan. De GT is wat langer dan een normale 3-serie, dus de beenruimte is verschillend. Maar de 328i en 320i hebben geloof ik wel dezelfde motor, alleen de 28i heeft uiteraard meer pk.
pi_163390350
De geïnteresseerde komt zo kijken, spannend! BMW is best vies nu, mijn parkeerplaats is helaas naast een grote boom :D En er zat net opeens een briefje op van iemand die de BMW wilt kopen haha, met een Pools nummer er onder :7
pi_163390633
goed afgekeken van de ikwilvanmijnautoaf-zwendel plaatsen poolse- en bulgaarse- ''autokopers'' briefjes met soms een link naar een haast standaard wordpress website.
de beste mensen willen jouw auto heel graag kopen en achteraf veel minder betalen dan afgesproken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  FOK!fotograaf woensdag 29 juni 2016 @ 15:55:56 #275
145146 Andyy
pi_163392246
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 13:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Graag gedaan! Hopelijk heb je er wat aan. De GT is wat langer dan een normale 3-serie, dus de beenruimte is verschillend. Maar de 328i en 320i hebben geloof ik wel dezelfde motor, alleen de 28i heeft uiteraard meer pk.
En twee uitlaatpijpjes. Dat vind ik wel karig van de 3 serie, daar krijgt de 20i 1 pijpje die minder goed klinkt. Bij sommige andere 20i modellen krijg je wel 2 pijpjes die een stuk beter klinken :P
pi_163392516
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed afgekeken van de ikwilvanmijnautoaf-zwendel plaatsen poolse- en bulgaarse- ''autokopers'' briefjes met soms een link naar een haast standaard wordpress website.
de beste mensen willen jouw auto heel graag kopen en achteraf veel minder betalen dan afgesproken.
Jep, vind het niet zo fijn ook. Gelukkig staat m'n auto op een afgesloten parkeerterrein.

quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2016 15:55 schreef Andyy het volgende:

[..]

En twee uitlaatpijpjes. Dat vind ik wel karig van de 3 serie, daar krijgt de 20i 1 pijpje die minder goed klinkt. Bij sommige andere 20i modellen krijg je wel 2 pijpjes die een stuk beter klinken :P
Ja die kun je wel vrij makkelijk laten vervangen, 2 staat een stuk beter!
pi_163397108
M'n nieuwe auto 8-) 8-) 8-)



Het is "maar" een 70, dus niet in 3 sec naar de 100, maar snel zat voor mij >:) (en geen BMW, sorry...)
Facts don't care about your feelings
pi_163398531
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:59 schreef rapelsen het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met BMW F30's? Ik zit er aan te denken om in de (nabije) toekomst een 320i aan te schaffen.
Ja rij er nu mee. Wat wil je weten?
pi_163399940
Zow weer een BMW update :)

was geen 2.5 liter dat erbij was gegooid
Allereerst, wat ik eerder zei over "2,5 liter erbij gooien" dat is onzin.. Waar ik het precies vandaan haalde? Wellicht het volgende ik gebruik Shell 5W30 Helix en dat ik hiervan dacht dat er 5 liter in zat? Ik heb in elk geval een halve liter (max) erbij gedaan sinds de oliepijlstok melding van afgelopen zondag. Na de halve liter tot nu toe gelukkig geen melding gekregen. Ik ontdekte dat de 2.5 liter niet klopte toen ik net weer wat olie kocht en zag dat er maar een liter in zit :').. Verder gaf de garage toen ik gister belde aan dat de motor vies was van binnen en dat het spul dat ze er doorheen gooide ook een reinigend effect had. Het zou de motor weer goed schoonmaken maar wel meer olie vebruiken. Tevens hoorde ik dat mijn auto best 1 liter olie per maand kan verbruiken.

0 tot 100 in 9.2 seconden
Mijn BMW zou (in nieuwstaat?) 0- 100 moeten kunnen rijden in 9,2 seconden.. Ik vraag mij af hoeveel toeren je daarvoor moet maken. Wanneer je van de 2 naar de 3 moet en of je nog schakelt naar de 4.. Ik kwam op 14 seconden als "snelste" tijd tot nu toe. Via de flitsmeister app. Ik maakte niet meer dan 4500 toeren btw.

Soms schokkerig bij optrekken in de 1 bij koude motor
In de ochtend als ik de wijk uitrij dan kan de BMW wat schokkerig zijn als ik snel de koppeling laat oplopen en meteen flink wat gas geef.. Google leert dat het de bougies kunnen zijn wat denken jullie? Als de motor eenmaal warm is gaat het vloeiend.. ... Ik zat erover te denken om mijn koppeling te vernieuwen (moet uiteindelijk toch eens gebeuren) maar das wellicht nog te vroeg. Hij maakt geen geluidjes, slipt niet door etc... Ik weet dat van mijn Volvo bij elke beurt de bougies werden vervangen.. Wellicht worden die intensiever gebruikt als je auto wat ouder is?

[ Bericht 2% gewijzigd door LethalNinja op 29-06-2016 21:40:00 ]
pi_163400149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n nieuwe auto 8-) 8-) 8-)

[ afbeelding ]

Het is "maar" een 70, dus niet in 3 sec naar de 100, maar snel zat voor mij >:) (en geen BMW, sorry...)
ohw maar 71.000 euro , koopje
http://www.autoweek.nl/ni(...)s-nieuw-instapmodel/ :o
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:40:41 #281
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163400232
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:32 schreef LethalNinja het volgende:
Zow weer een BMW update :)

was geen 2.5 liter dat erbij was gegooid
Allereerst, wat ik eerder zei over "2,5 liter erbij gooien" dat is onzin.. Waar ik het precies vandaan haalde? Wellicht het volgende ik gebruik Shell 5W30 Helix en dat ik hiervan dacht dat er 5 liter in zat? Ik heb in elk geval een halve liter (max) erbij gedaan sinds de oliepijlstok melding van afgelopen zondag. Na de halve liter tot nu toe gelukkig geen melding gekregen. Ik ontdekte dat de 2.5 liter niet klopte toen ik net weer wat olie kocht en zag dat er maar een liter in zit :')..

0 tot 100 in 9.2 seconden
Mijn BMW zou (in nieuwstaat?) 0- 100 moeten kunnen rijden in 9,2 seconden.. Ik vraag mij af hoeveel toeren je daarvoor moet maken. Wanneer je van de 2 naar de 3 moet en of je nog schakelt naar de 4.. Ik kwam op 14 seconden als "snelste" tijd tot nu toe. Via de flitsmeister app. Ik maakte niet meer dan 4500 toeren btw.

Soms schokkerig bij optrekken in de 1 bij koude motor
In de ochtend als ik de wijk uitrij dan kan de BMW wat schokkerig zijn als ik snel de koppeling laat oplopen en meteen flink wat gas geef.. Google leert dat het de bougies kunnen zijn wat denken jullie? Als de motor eenmaal warm is gaat het vloeiend.. ... Ik zat erover te denken om mijn koppeling te vernieuwen (moet uiteindelijk toch eens gebeuren) maar das wellicht nog te vroeg. Hij maakt geen geluidjes, slipt niet door etc... Ik weet dat van mijn Volvo bij elke beurt de bougies werden vervangen.. Wellicht worden die intensiever gebruikt als je auto wat ouder is?
1. :')
2. Volgas wegrijden tegen wielspin aan en door tot t rood
3. Wanneer is de laatste beurt geweest?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163400381
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

ohw maar 71.000 euro , koopje
http://www.autoweek.nl/ni(...)s-nieuw-instapmodel/ :o
Mijne was 86k met wat opties... maar als ondernemer krijg je BTW nog terug en diverse aftrekposten. Al met al kost het je uiteindelijk stukken minder dan 86k, want dan had ik het ook nooit gekocht. Nog steeds wel een dure auto daar niet van, maar ach het kan :P

En ik heb nooit olieproblemen want er hoeft geen olie in :') (sorry)
Facts don't care about your feelings
pi_163400486
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:40 schreef Catch22- het volgende:

[..]

1. :')
2. Volgas wegrijden tegen wielspin aan en door tot t rood
3. Wanneer is de laatste beurt geweest?
Ja i know punt 1 was wel falend, maar ik ben mans genoeg om het toe te geven hé hier. Ik wil graag veel leren mbt de BMW/ auto's etc ;).. 2... zover?? hmm dat verklaart wat, dan snap ik dat je wel rond de 10 kan zitten. Maar dat ga ik maar niet proberen, voelt aan als te intensief gebruik/ versnelde slijtage. 3. laatste beurt geen idee, als ik de verkoper mag geloven dan heeft hij een paar weken voor dat hij hem aan mij verkocht nog een beurt gegeven waarbij de vloeistoffen allemaal werden bijgevuld etc...

Ik ga ervan uit dat hij echt dure reparaties bewust heeft afgehouden omdat hij hem toch ging verkopen. Ik wil in july of september een grote beurt laten doen. Ik twijfel nu wel of ik dat bij mijn huidige garage doe of dat ik ervoor toch naar een BMW specialist ga. Ik heb zoiets van "als ze echt in de motor gaan om dingen te controleren, dan wil ik dat het echt goed wordt aangepakt liefst meteen inclusief vervaning van onderdelen die binnen enkele maanden aan vervanging toe kunnen zijn :P "
pi_163400536
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mijne was 86k met wat opties... maar als ondernemer krijg je BTW nog terug en diverse aftrekposten. Al met al kost het je uiteindelijk stukken minder dan 86k, want dan had ik het ook nooit gekocht. Nog steeds wel een dure auto daar niet van, maar ach het kan :P

En ik heb nooit olieproblemen want er hoeft geen olie in :') (sorry)
Ah ok nice, gefeliciteerd! Sinds ik een keer heb meegereden in een Tesla taxi vanaf schiphol begrijp ik goed dat sommige mensen nu zweren bij dat merk.. Mooie auto's.. Actieradius is voor mij helaas wel een dealbreaker ;)
  woensdag 29 juni 2016 @ 21:51:19 #285
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_163400613
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mijne was 86k met wat opties... maar als ondernemer krijg je BTW nog terug en diverse aftrekposten. Al met al kost het je uiteindelijk stukken minder dan 86k, want dan had ik het ook nooit gekocht. Nog steeds wel een dure auto daar niet van, maar ach het kan :P

En ik heb nooit olieproblemen want er hoeft geen olie in :') (sorry)
Je gaat taxi rijden op Schiphol ?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:09:22 #286
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163401105
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:48 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ja i know punt 1 was wel falend, maar ik ben mans genoeg om het toe te geven hé hier. Ik wil graag veel leren mbt de BMW/ auto's etc ;).. 2... zover?? hmm dat verklaart wat, dan snap ik dat je wel rond de 10 kan zitten. Maar dat ga ik maar niet proberen, voelt aan als te intensief gebruik/ versnelde slijtage. 3. laatste beurt geen idee, als ik de verkoper mag geloven dan heeft hij een paar weken voor dat hij hem aan mij verkocht nog een beurt gegeven waarbij de vloeistoffen allemaal werden bijgevuld etc...

Ik ga ervan uit dat hij echt dure reparaties bewust heeft afgehouden omdat hij hem toch ging verkopen. Ik wil in july of september een grote beurt laten doen. Ik twijfel nu wel of ik dat bij mijn huidige garage doe of dat ik ervoor toch naar een BMW specialist ga. Ik heb zoiets van "als ze echt in de motor gaan om dingen te controleren, dan wil ik dat het echt goed wordt aangepakt liefst meteen inclusief vervaning van onderdelen die binnen enkele maanden aan vervanging toe kunnen zijn :P "
0-100 boeit ook niet. 80-120 of 120-160 wel.

Als je koppeling af is slipt hij. Bokken kan ontsteking zijn. Draai er eens 1 uit als je het zeker wil weten. Of vraag het de garage
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163401356
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:01 schreef YoshiBignose het volgende:
M'n nieuwe auto 8-) 8-) 8-)

[ afbeelding ]

Het is "maar" een 70, dus niet in 3 sec naar de 100, maar snel zat voor mij >:) (en geen BMW, sorry...)
WOW.....veel plezier ermee.
Elektrisch rijden is echt heerlijk....ik geniet nu al 2 maanden van mijn 330E

Dit wordt leuk voor je ^O^
I am a Koala who Stretches :P
pi_163401573
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:09 schreef Catch22- het volgende:

[..]

0-100 boeit ook niet. 80-120 of 120-160 wel.

Als je koppeling af is slipt hij. Bokken kan ontsteking zijn. Draai er eens 1 uit als je het zeker wil weten. Of vraag het de garage
Wat moet ik dan vragen? Iets van "willen jullie een onstekingstest runnen met de BMW software?
pi_163401745
quote:
Soms schokkerig bij optrekken in de 1 bij koude motor
In de ochtend als ik de wijk uitrij dan kan de BMW wat schokkerig zijn als ik snel de koppeling laat oplopen en meteen flink wat gas geef.. Google leert dat het de bougies kunnen zijn wat denken jullie? Als de motor eenmaal warm is gaat het vloeiend.. ... Ik zat erover te denken om mijn koppeling te vernieuwen (moet uiteindelijk toch eens gebeuren) maar das wellicht nog te vroeg. Hij maakt geen geluidjes, slipt niet door etc... Ik weet dat van mijn Volvo bij elke beurt de bougies werden vervangen.. Wellicht worden die intensiever gebruikt als je auto wat ouder is?
Een nieuwe koppeling en vliegwiel kost met montage al snel 1000,- euro.
Je zou kunnen kijken of je auto een CDV heeft, dit zorgt voor een schok als je bijvoorbeeld bij het stoplicht weg wilt rijden (net of je niet kunt schakelen). Het ding vertraagt het opkomen van de koppeling, dus wanneer je koppeling na 2 sec aangrijpt voel je een schok.

Mijn auto gaat maandag naar een BMW specialist om te kijken of het zonder CDV beter gaat. Nu moet ik langzaam en een beetje slippend de koppeling op laten komen om soepel weg te rijden en dat is niet zo best.
pi_163401753
het reinigen van het binnenste van de motor zie ik niet gebeuren als je slechts olie en rommel bijgiet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:34:21 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163401792
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:26 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Wat moet ik dan vragen? Iets van "willen jullie een onstekingstest runnen met de BMW software?
"Zou je er een bougie uit willen draaien en kijken hoe die er uit ziet?"
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163401901
laat maar zitten die bougies.
kijk hoogstens of de bougiekabels wel helemaal zijn aangedrukt. kortom, zitten ze strak op dezelfde lijn als je vanaf het zijscherm ernaar kijkt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_163401919
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:32 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Een nieuwe koppeling en vliegwiel kost met montage al snel 1000,- euro.
Je zou kunnen kijken of je auto een CDV heeft, dit zorgt voor een schok als je bijvoorbeeld bij het stoplicht weg wilt rijden (net of je niet kunt schakelen). Het ding vertraagt het opkomen van de koppeling, dus wanneer je koppeling na 2 sec aangrijpt voel je een schok.

Mijn auto gaat maandag naar een BMW specialist om te kijken of het zonder CDV beter gaat. Nu moet ik langzaam en een beetje slippend de koppeling op laten komen om soepel weg te rijden en dat is niet zo best.
Een koppeling gaat inderdaad best wat kosten. Maar aan de andere kant, als dat gedaan is dan is dat ook heel lang geen issue meer.. Ik weet nog dat de Citroën C5 na een tijdje echt moeite had met schakelen. Ging super stroef etc.. Toen de koppeling was vervangen was 't echt weer een genot.. Kostte wat maar dan heb je ook veel imo.

Waar is CDV de afkorting van?

Wel zuur dat je nu half slippend moet weg rijden. Hoe doe je dat trouwens is dat een kwestie van kort de koppeling laten opkomen, tegenhouden en flink veel gas? Hopelijk wordt het maandag opgelost bij de BMW specialist! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de "operatie".

Die schok die ik had was btw een behoorlijke "WTF" :')... Dit is de eerste auto waarbij ik sinds lange tijd weer bewust bezig ben met het optrekken vanuit de eerste versnelling.. Ben immers al 2 x wakker geschud.

[ Bericht 3% gewijzigd door LethalNinja op 29-06-2016 22:43:34 ]
pi_163402090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Een koppeling gaat inderdaad best wat kosten. Maar aan de andere kant, als dat gedaan is dan is dat ook heel lang geen issue meer.. Waar is CDV de afkorting van?

Wel zuur dat je nu half slippend moet weg rijden. Hoe doe je dat trouwens is dat een kwestie van kort de koppeling laten opkomen, tegenhouden en flink veel gas? Hopelijk wordt het maandag opgelost bij de BMW specialist! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de "operatie".
Het staat voor Clutch Delay Valve, de olie/vloeistof van de koppeling wordt door een heel klein gaatje geperst wat voor vertraging zorgt.

Het is voor mensen die gemaakt die niet kunnen schakelen (lees Amerikaanse markt) om geen schade te veroorzaken als je van de koppeling afschiet.
pi_163402154
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het staat voor Clutch Delay Valve, de olie/vloeistof van de koppeling wordt door een heel klein gaatje geperst wat voor vertraging zorgt.
[ afbeelding ]
Het is voor mensen die gemaakt die niet kunnen schakelen (lees Amerikaanse markt) om geen schade te veroorzaken als je van de koppeling afschiet.
Is dit ook iets dat "het afslaan van de motor" tegen gaat? Ik ken er een paar in de omgeving die dat meerdere keren in een rit kunnen presteren :')...
Ik ben geen inparkeerwonder en ik weet nog veels te weinig van wat er nou allemaal onder de motorkap zit, maar schakelen gaat altijd goed (ik vind het ook erg leuk, ik wil geen automaat)..
pi_163402500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:49 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Ah ok nice, gefeliciteerd! Sinds ik een keer heb meegereden in een Tesla taxi vanaf schiphol begrijp ik goed dat sommige mensen nu zweren bij dat merk.. Mooie auto's.. Actieradius is voor mij helaas wel een dealbreaker ;)
Ach ik moet het verder nog zien, zijn wel wat klachten over kwaliteit van interieur e.d., maar het rijdt perfect daar valt niet over te discussiëren.

quote:
10s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Je gaat taxi rijden op Schiphol ?
;( tja dat was m'n enige puntje tegen wit inderdaad.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:19 schreef StretchingKoala het volgende:

[..]

WOW.....veel plezier ermee.
Elektrisch rijden is echt heerlijk....ik geniet nu al 2 maanden van mijn 330E

Dit wordt leuk voor je ^O^
Inderdaad, klant van me had zo'n mercedes versie, C350e ofzo, schijnt ook lekker te rijden. De BMW rijdt uiteraard beter :P maar in principe is zo'n 330E gewoon een hybride toch, want als je volledig elektrisch rijdt kom je niet zo ver?

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:38 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Een koppeling gaat inderdaad best wat kosten. Maar aan de andere kant, als dat gedaan is dan is dat ook heel lang geen issue meer.. Ik weet nog dat de Citroën C5 na een tijdje echt moeite had met schakelen. Ging super stroef etc.. Toen de koppeling was vervangen was 't echt weer een genot.. Kostte wat maar dan heb je ook veel imo.

Waar is CDV de afkorting van?

Wel zuur dat je nu half slippend moet weg rijden. Hoe doe je dat trouwens is dat een kwestie van kort de koppeling laten opkomen, tegenhouden en flink veel gas? Hopelijk wordt het maandag opgelost bij de BMW specialist! Ik ben benieuwd naar de uitslag van de "operatie".

Die schok die ik had was btw een behoorlijke "WTF" :')... Dit is de eerste auto waarbij ik sinds lange tijd weer bewust bezig ben met het optrekken vanuit de eerste versnelling.. Ben immers al 2 x wakker geschud.
Ik heb die CDV er inderdaad ook uit laten halen, hielp voor mijn gevoel maar volgens mij had ik dat tegelijk gedaan met een nieuwe koppeling dus dat hielp ook wel mee...
Facts don't care about your feelings
pi_163402521
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:45 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Is dit ook iets dat "het afslaan van de motor" tegen gaat? Ik ken er een paar in de omgeving die dat meerdere keren in een rit kunnen presteren :')...
Ik ben geen inparkeerwonder en ik weet nog veels te weinig van wat er nou allemaal onder de motorkap zit, maar schakelen gaat altijd goed (ik vind het ook erg leuk, ik wil geen automaat)..
De motor zal wel afslaan maar de klap zal niet zo hard zijn.

Ik rijd voornamelijk voor de hobby en vind het ook fijn om te schakelen, maar BMW maakt niet de lekkerste handbakken. Het is altijd even wennen!
  woensdag 29 juni 2016 @ 22:57:30 #298
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_163402568
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 22:56 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De motor zal wel afslaan maar de klap zal niet zo hard zijn.

Ik rijd voornamelijk voor de hobby en vind het ook fijn om te schakelen, maar BMW maakt niet de lekkerste handbakken. Het is altijd even wennen!
Ik vind de Bmw handbakken wel relaxt. Maar heb privé nooit wat anders gereden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_163405416
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 20:54 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ja rij er nu mee. Wat wil je weten?
Rijd je al langer BMW? Hoe bevalt hij (in relatie tot andere BMW's)? Eventueel zwakke punten / zaken waar op gelet moet worden?
pi_163405500
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 14:27 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De geïnteresseerde komt zo kijken, spannend! BMW is best vies nu, mijn parkeerplaats is helaas naast een grote boom :D En er zat net opeens een briefje op van iemand die de BMW wilt kopen haha, met een Pools nummer er onder :7
Zit ik helemaal naar beneden te scrollen, heb je niet eens een update gegeven, klojo :(

quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2016 21:32 schreef LethalNinja het volgende:
Mijn BMW zou (in nieuwstaat?) 0- 100 moeten kunnen rijden in 9,2 seconden.. Ik vraag mij af hoeveel toeren je daarvoor moet maken. Wanneer je van de 2 naar de 3 moet en of je nog schakelt naar de 4.. Ik kwam op 14 seconden als "snelste" tijd tot nu toe. Via de flitsmeister app. Ik maakte niet meer dan 4500 toeren btw.
Dude :') Gas op die lolly! Het is je vriendin niet.
Schip ahoy!
pi_163412893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 07:51 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Zit ik helemaal naar beneden te scrollen, heb je niet eens een update gegeven, klojo :(

Moest voor werk naar Oost Duitsland, nu op terugweg. Jankerd! ;)

Maar weinig nieuws nog. Hij is geïnteresseerd en onder de indruk van een E34. Hij gaat nog een andere bekijken (stuk goedkoper maar zonder LPG). Van het weekend hoor ik wat z'n eerste keuze is. Als die andere is zoals beschreven gok ik dat het die wordt, al is mijne mooier uitgevoerd. Maar stiekem kijk ik er nu erg naar uit om 'm nog beter te maken. Want het blijft een geweldige bak. Ik zou graag 4x4 willen voor winter sneeuw tripjes, maar ik kan ook gewoon een winterauto kopen en de 540i schorsen voor die maanden. Dus ik zie wel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')