Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpesquote:Op vrijdag 17 juni 2016 12:59 schreef LethalNinja het volgende:
AAhhhh mooie beelden zegdat moet ik ook nog eens doen
Heb jij zo'n tocht wel eens gemaakt?
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.quote:
Don't feed the trollquote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Quattro's hebben altijd een duplex uitlaat systeem. Net als de Passat's met 4Motion dat hebben.
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).quote:Op zaterdag 18 juni 2016 21:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De Stelvio is gewoon een must om een keer te doen, maar het is er best wel druk en de bochten zijn echt heel scherp. Na 10x zo een hairpin heb ik dat persoonlijk wel gezien.
welke regio?quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?
Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur![]()
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalenkeep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Just wanted that the poor bastard learned somethingquote:
Splugen heb ik ook gereden, maar da's alweer 9 jaar terug. En weer niet in een BMW, maar in een zeldzame Subaru Legacy Stationwagon 2.0 Turbo 200pk uit 1993 (en nog gechiptuned, weet niet hoeveel pk hij had). Maar toen waren we supervroeg, dus was echt lekker rustig.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die bochten op de Splugenpas waren ook aardig scherp (1e foto van mij).
Ik houd daar wel van.
Maar het ligt er ook aan met wat voor auto je doet, met een licht gemotoriseerd bakje moet je die hele scherpe bochten in de 1e versnelling nemen vaak, dat rijdt niet relaxt.
Een auto met wat meer koppel trekt er wel door in de 2e versnelling, en dan gelijk gas geven tot de volgende bocht![]()
Stelvio en Splugen zijn nog wel redelijk breed, vorig jaar ben ik ook op de Col du Chaussy geweest in de Franse Alpen, die col zat dat jaar ook in de Tour de France.
Dat is een smalle weg, hoge struiken, hagen en rotsen langs de zijkant, dat rijdt een stuk beroerder dan de Stelvio hoor.
Filmpje van Youtube afgeplukt.
Van die "balkonwegen" in Frankrijk die zowat uit een bergwand gehakt lijkt te zijn (is ook vaak zo) krijg je soms wel het zweet van op het voorhoofd bij een tegenligger net na of in een bocht.
Deze bijvoorbeeld http://www.dangerousroads(...)roads-in-france.html van de wegen in die link heb ik er wel een paar gereden.
De Sustenpas in Zwitserland was dit jaar pas op 10 Juni open, ik was er 3 dagen later dan rijd je echt nog tussen de sneeuwwallen door.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalenkeep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balancerenquote:Op zaterdag 18 juni 2016 23:00 schreef LethalNinja het volgende:
welk bedrijf kunnen jullie aanraden voor het balanceren en uitlijnen van de wielen? Een vriend van mij was laatst naar Kwikfit en koppelde naar mij terug dat ze de uitlijning niet goed hadden gedaan dus ik wilt toch wat anders proberen. Tips?
Regio Noord Holland, omgeving Hoofddorp/ Haarlem/ Heemstede
Reden dat ik er erachteraan ga is omdat 't stuur trilde bij 100-120 kilometer per uur![]()
@foto's en verhalen, mooie foto's en verhalenkeep 'm coming!.. Ik ken de Alpen vooral van de wintersport, ik moet echt eens zo'n tocht maken in de zomer of lente.. Ziet er echt awesome uit.
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekochtquote:Op zondag 19 juni 2016 01:19 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
En LPG is in Italië gelukkig vrij goed te krijgen. Benzine is daar nu wel duur, m'n ouders zeiden dat ze voor 1,80 euro per liter moesten tanken (heb er zelfs met werk eens voor 1,80 euro per liter diesel moeten tanken). Maar LPG is daar als het goed is een beetje zoals in NL, dus dat is goed te doen dan.
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijdenquote:Op zondag 19 juni 2016 08:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Hou wel rekening met openingstijden. Ik heb er vaker 's avonds rondgereden en dan is er geen pomp meer open. Behalve langs de snelweg, maar die vragen de hoofdprijs. Op een gegeven moment niks meer open, eerste LPG-pomp langs de snelweg in 100km...dat kostte me ongeveer 75ct/liter voor LPG. Duurste die ik ooit heb gekocht
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamhedenquote:Op zondag 19 juni 2016 02:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet niet of je er veel voor over hebt, maar iets 'nieuws' is Roadforce balanceren. Google er maar naar. Dan wordt eerst gekeken waar bij de band los en het wiel los het zwaarste punt is en deze worden tegenover elkaar gezet, zodat er maar weinig lood nodig is. Als het goed is moet dit dus ook zoveel mogelijk trillingen tegen gaan. Maar dit is t*eringduur.. Ik laat het doen omdat ik een flinke korting krijg als ik er een verhaaltje over schrijf, maar geloof dat het normaal al gauw 250 euro kost.. Ja, voor alleen balancerenOverigens kost goed balanceren ook al gauw meer dan bij de Kwik-Fit, maar lang geen 250 euro natuurlijk.
En zeker in de zomer een keer gaan! Echt de moeite waard hoor
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doenquote:Op zondag 19 juni 2016 13:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja daar moet ik wel opletten, maar dat is overal zo. En liever een keer wat meer voor LPG betalen langs de snelweg dan voor 1,80 euro per liter op benzine rijden
Maar ik zal sowieso langs de snelweg tanken, want met de kleine tank moet ik om de 300/400km tanken als ik rustig rijd. Als ik dan elke keer binnendoor ga rijden voor de tank kom ik nooit in Zuid Italië aan (2400km)Met de Audi deed ik dat wel, maar die reed 800/1000km op 1 tank, dan is het niet zo erg.
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.quote:Op zondag 19 juni 2016 13:18 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik dat er niet voor over. Ik heb in een paar weken tijd al ongeveer 1000 uitgegeven voor optische en motorische werkzaamheden.. Ik wil het nu echt even voorzichtig aan doen (voor zover mogelijk) met het uitgeven.
Ik heb net een goede rit gehad, ongeveer 240 kilometer en daar viel het op dat hij tot 100 kilometer per uur trillingsvrij was, ook geen trillingen wanneer ik rem of accelereer. Gaat allemaal smooth máár, tussen de 105 en 120 k/m per uur voel ik 'm trillen. Je ziet 't ook en dat vind ik dan weer niet fijn. Ik wil versnelde slijtage van de wielen wel tegen gaan.
Achja wellicht is 't aanstelleritus hoor ik weet 't niet. Heb in elk geval een heerlijk stuk gereden, eerste 3 kwartier een lekker zonnetje en op de A28 is het op veel stukken lekker doorrijden. Niet veel op en afritten en geen trajectcontroles of dat soort ongein. Climate control en mijn eigen USB muziek maken het natuurlijk helemaal af
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).quote:Op zondag 19 juni 2016 15:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
True. Ik deed het op vakantieritten ook hoor, gewoon langs de snelweg, of een pomp een km van de snelweg. Van tevoren wel een lijstje gemaakt van mogelijke pompen (opgezocht via wat Duitse sites) om te voorkomen dat ik 's nachts een paar keer mis zou grijpen en 1:6 op benzine moest doenNadeel van buitenland is dat als je eenmaal ter plekke bent, je wel naar de lokale stations wil, maar die zijn dan natuurlijk nog steeds niet altijd open. Of ze hebben middagpauze, ook zoiets irritants
. Omdat LPG toezicht moet hebben, kun je dan meteen niks, terwijl je diesel via de betaalpaal zo volketst en weer doorrijdt.
Ik vind het ook wel een beetje een sport hoor, om die snelwegprijs niet te betalen. Al regelmatig gehad dat ik de afrit nam en na 200m al een tankstation lag dat per liter 10-20ct goedkoper was dan langs de snelweg. Dat is die 500m omrijden wel waard. En meestal geen rij, in tegenstelling tot regelmatig aan de snelweg.
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...quote:Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Haha ik ken het ja, zit ook alweer veel te veel geld in de 540.. Maar juist bij auto's met gevoelige, strakke/sportieve onderstellen schijnt het goed te zijn (zoals BMW's). Maar het is heel veel geld ja, ik zou het ook eerst normaal proberen, maar wel bij een goede garage waar ze gewoon weten wat ze doen.
[..]
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..quote:Op zondag 19 juni 2016 17:35 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "het schijnt goed te zijn"? Bedoel je daarmee dat 't wat kan trillen? Als ik ga karten trilt 't stuur ook enorm (goede vergelijking of sla ik de plank volledig mis?)...
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:41 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat Roadforce balanceren goed schijnt te zijn voor auto's met strakke/sportieve onderstellen. Om dus zoveel mogelijk trillingen weg te halen. Bij oudere auto's is het lastig om echt ALLE trillingen er uit te halen (er is altijd wel iets wat wat uitgelubberd ofzo is). Mijn auto trilt ook (1994), maar dat komt denk ik door de bovenste draagarmen. Dus zal daar ook maar eens een afspraak voor maken..
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoelquote:Op zondag 19 juni 2016 17:51 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Wanneer trilt jouw auto? Mijn auto trilde eerst af en toe bij het remmen. Toen zijn 2 draagarmen vervangen en toen was dat weggenomen.
Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.quote:Op zondag 19 juni 2016 17:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ook bij het remmen inderdaad. Er zitten rondom nieuwe remschijven en -blokken (althans, inmiddels zo een 13.000km oud). Het kan soms echt heel erg trillen, vooral als je wat harder moet remmen op wat hogere snelheden en dat doet heel veel afbreuk aan de kwaliteitsgevoelMaar heb gelezen dat bij een E34 dit vaak de rubbers van de bovenste draagarmen zijn.
Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzigquote:Op zondag 19 juni 2016 16:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ja vind ik ook wel leuk hoor! Maar met diesel vond ik het toch wel tegenvallen toen ik dat nog met m'n Audi deed. Was niet heel veel goedkoper. 1x ben ik met de Audi vanuit A'dam zonder te tanken naar Schönau am Königssee (aanrader, wel toeristisch maar mooie plek om even pauze te houden). Dus had toen wel echt goedkoop gereden. Maar met LPG moet ik gewoon goed opletten of ik het überhaupt kan tanken, want moet gewoon vaak stoppen nu. Wel echt een groot nadeel en heb al zitten twijfelen of ik niet gewoon een 100 liter tank in de achterbak moet pleuren (dan heb ik 130 liter netto, actieradius van ruim 800km). Maar ik vind het zo zonde om de ruimte in de achterbak op te offeren. Als ik het in de breedte doe heb ik niks meer aan mijn neerklapbare achterbank. Als ik het in de lengte doe ziet het er zo raar uit en in beide gevallen kan ik het vak achter de achterbank niet meer gebruiken (daar zit de krik, trekhaak, etc.).
Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doetquote:Op zondag 19 juni 2016 18:10 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat bij het remmen was bij mij opgelost toen er twee draagarmen waren vervangen.. Ik heb dus het probleem dat bij bepaalde snelheden trillingen in het stuur ontstaan.
Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk hahaquote:Op zondag 19 juni 2016 18:23 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Op de één of andere manier rij ik nooit goedkoop als ik verre ritten heb. Ik zit ofwel helemaal volgeladen (wintersport), of ik ben met hooguit twee man en ga redelijk plankgas. Hoe dan ook, het is altijd prijzig
Je overweging snap ik absoluut. Ik zou het ook niet doen; vind zo'n cilinder echt een afknapper als je bedenkt dat je tegenwoordig alternatieven hebt. Als je het al zou doen, sowieso in de lengterichting en in combinatie met je ringtank, zodat je nog steeds lange spullen kwijt kan en tenminste ook écht winst boekt in je actieradius. Maar ik zou leren leven met de beperkte actieradius. Maar het betekent wel van tevoren wat uitzoeken. Ik had per verbruik uitgerekend waar ik ongeveer uit zou komen qua bereik, en daar pompstations bij gezocht die betaalbaar waren. Lijstje met twee post-its in de auto, maar het werkte prima.
En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn...quote:Op zondag 19 juni 2016 19:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook nog een beetje, maar dat komt bij mij denk ik ook door de draagarmen. Ik heb wel 2ehands winterwielen er nog onder, wacht nog steeds op m'n nieuwe zomerwielen. De korting van het balanceren betekende ook dat hij het rustigaan doet
[..]
Oh dat is bij mij juist andersom. Vaak ga ik met wat haast naar het werk hahaMaar eenmaal op bestemming (blijf nooit op 1 plek dus maak altijd een trektocht binnendoor) dan gaat het wel wat achteruit. Maar had met de Audi toen 1 op 17 gereden, ruim. Terwijl ik hier altijd 1 op 15 ofzo haalde.
Ja zo een cilinder staat echt lelijk, plus het kost nog 500 euro excl. montage om een dikke tank te kopen. De actieradius is hier niet zo een probleem. Door de vlotte rijstijl tank ik meestal gewoon om de 200km en gelukkig zit er 1 vlak bij m'n huis. Ik heb een LPG app ervoor, alleen die moet elke keer opnieuw de kaart downloaden wat weer erg onhandig is. Dat kost dus data elke keer. Maar het is daardoor wel te plannen inderdaad.
Da's die appquote:Op zondag 19 juni 2016 20:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
En werkt die LPG app ook? Ik weet dat ik die Mylpg.eu-app eens geprobeerd heb. De helft van wat als LPG aangegeven stond, bleek CNG te zijn....
Klopt, Frankrijk is langs de snelweg nog wel aardig te doen (alleen wel wat duurder, rond de 80ct) en Zwitserland is lastig inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2016 23:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Volgens mij liep ik er vooral in Frankrijk en Zwitserland mee te kloten, daar is het ook slechter verkrijgbaar. Maar wat dat betreft is teruggaan naar diesel zo verkeerd nog niet
Het is ook zeker niet nodig, maar wel leuk ALS er sneeuw ligtquote:Op maandag 20 juni 2016 06:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mja, ik zie het nut van xDrive in NL niet zo. Zou daarom altijd gewoon voor RWD gaan, omdat xDrive ook nog eens extra onderhoud en zorg nodig heeft. En inderdaad, in de loop der jaren is het wel wel verbeterd.
A4 B6 heb ik ook héél lang op het lijstje gehad. Maar precies wat je zegt: 2.5TDI niet betrouwbaar genoeg (en in verhouding erg onzuinig). Ook nog wel een 3.0 V6Q proefgereden, maar vond 'm te stuiterig op korte oneffenheden. En ook daar moest gas in, waarbij ik twijfelde hoe lang het blok goed zou blijven lopen op gas. Daarom helaas inmiddels niet meer echt in het vizier. Zonde, want blijft een prachtige bak.
Mooi hoor! Veel plezier!quote:Op maandag 20 juni 2016 14:11 schreef Mr_Moon het volgende:
De F30 gaat er binnenkort uit. Bericht gehad van de dealer dat m'n nieuwe X3 binnen is...
Leuk!quote:Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Doordat we hier wat road trips hebben besproken heb ik even een topic aangemaakt, om hier niet te veel meer offtopic te gaan. Dus deel de trips hier
Hoeveel heb je al bekeken? Wat is het voor één? Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? Anders is het wel prijzig voor een auto checkenquote:Op maandag 20 juni 2016 13:30 schreef -Richard- het volgende:
Morgen weer een 130i bezichtigen, ditmaal rechtstreeks in Duitsland
Top! Plaatsen die hap als je klaar bentquote:Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?
Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:12 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Leuk!
Ik ben bezig met een route voor Zwitserland/Italië, hoe doe jij dat met hotels? Boek je alles van te voren of kijk je daar aan het einde van de middag voor een prima accommodatie?
Een paar jaar geleden ben ik naar Gorges du verdon gereden en had alles van te voren gepland, maar soms kwam ik half de middag aan bij het hotel en had nog liever wat verder willen rijden.
Dat kan zeker handig zijn. Zelf geen problemen gehad in augustus aan de Franse zuidkust, ook gewoon de avond van te voren geboekt. Voordeel van Booking.com is dat het meteen bevestigd is, erg handige app wat dat betreft. Meest lastige is het beoordelen of het wat is. Maar de ene keer zit het mee en de andere keer valt het weer wat tegen.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:16 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik reserveer vaak de drukke, qua toeristisch en weekend/feestdagen, locaties vantevoren.
Dan wel iets dat je tot 24 uur, of beter, vooraf gratis kan cancellen. En route meestal 's avonds iets regelen voor volgende dag. Thuis al vast wat hotels met redelijke reviews/sterren op nuttige locaties in zo'n lijstje favorieten dumpen. Vooral in de Alpen moet je wat flexibel kunnen zijn qua aanpassen aan regen/sneeuw.
Ben momenteel bezig voor deze zomer: Lofoten.
Geen ervaring met LPG.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:26 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
...
Lofoten![]()
Zit ook nog te twijfelen of er niet die kant op moeten, maar is toch weer een stuk duurder en vind vooral het eerste deel tot Oslo vrij saai (tig keer gereden ook) en wat meer kans op regen (al heb ik ook echt goed weer gehad in Scandinavië). Hotelletjes hoeven ook niet zo duur te zijn en eigenlijk altijd incl. ontbijt. Toevallig ervaring met LPG daar? Lijkt wel aardig te krijgen zijn daar (in Zweden lastiger als ik in de app kijk).
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.quote:Op zaterdag 18 juni 2016 20:19 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar Juni in Oostenrijk en de Dolomieten geweest, en in Juli/Augustus heb ik de Franse Alpen gehad, "Route des Grande Alpes" is daar een hele mooie route. http://www.losapos.com/nl/route_des_grandes_alpes
Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk.quote:Op maandag 20 juni 2016 18:59 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik denk (weet bijna wel zeker) dat ik deze route deze zomer ga rijden. Het hoeft van mij niet zo extreem met veel haarspeldbochten. Ik ben een rustige rijder en wil altijd bij de kust uitkomen om daar zo'n route langs de zee te nemen.
De cabrio is bijna klaar, voor de zekerheid nog een reserve band en krik kopen en de remvloeistof vervangen.
Ik heb die jaren geleden gereden, was erg mooi. Ik ben nu ook het kijken of van Menton langs de kust van Italië te rijden en zo weer naar boven.quote:Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk.
[ afbeelding ]
Amalfikustweg, onder Napels, is ook stervensdruk. Alle verkeer, incl. Ape'squote:Op maandag 20 juni 2016 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.
2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
Het is wel mooi, maar ik vlieg naar Napels en dan achterin een zwarte Benz Mafiataxi naar het hotel. Op drukke tijden, vrijdagmiddag/zaterdagochtend als de locals vabnuit Napels naar hun huisje tuffen, sta je zo een uur in de file. Staat NU op Google Maps ook vast voor Sorrentoquote:Op maandag 20 juni 2016 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Daar wilde ik van het jaar eigenlijk nog wel een keer overheen![]()
Maar dat is wat anders dan van Menton de hele Italiaanse kust af te rijden![]()
Is die Amalfi kustweg trouwens zo mooi als gezegd wordt ? foto`s van jezelf daar ?
Ik had mijn post al veranderd, ik bedoel foto`s van die kustwegquote:Op maandag 20 juni 2016 20:20 schreef Hyperdude het volgende:
Foto van mezelf is een beetje veel gevraagd. Foto hotelletje heb ik wel.
Niet echt geschikt fotomateriaal hiero.quote:Op maandag 20 juni 2016 20:21 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik had mijn post al veranderd, ik bedoel foto`s van die kustweg![]()
Haha ja het is rustig tuffen in die landen! Maar door de mooie natuur en toch veel bochten vind ik het daar helemaal niet erg. Ben zelf naar Bergen en Trondheim geweest. In Finland Rovaniemi (Santa's Village op de Poolcirkel). Allemaal voor werk (en nog tig keer naar plaatsjes die binnen dat gebied liggen). Prachtige landen, maar vooral de driehoek Bergen, Oslo en Trondheimquote:Op maandag 20 juni 2016 18:53 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Geen ervaring met LPG.![]()
Gaan via 'de brug'. Overnachten ergens bij Helsingborg, daarna omhoog in Zweden richting Östersund en dan ergens de grens over. Helsingborg-Lofoten/Narvik is ongeveer 2000 km. 80 km. wegen: thank God for Cruise Control.![]()
Heb alleen het eerste hotel en huis op de Lofoten geregeld. Daartussen regel ik onderweg wel. Kan je altijd nog naar de Noordkaap of naar de Fjorden, afh. van het weer.
Zeker de moeite waard!quote:Op maandag 20 juni 2016 19:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan je terug via de Route Napoléon. Ook leuk.
[ afbeelding ]
Vorig jaar ongeveer hetzelfde gedaan, maar dan andersom en vond het eigenlijk wel meevallen. Was in augustus. Was alleen t*ring heet, maar dat is weer een ander probleemquote:Op maandag 20 juni 2016 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
Kustwegen zijn vaak stervendruk, dwars door toeristendorpen en stadjes, vol met kruispunten en stoplichten.
2 jaar geleden ben ik via de kustweg van Genua naar Nice gereden, drama vond ik zelf.
Kan best. Maar doorkarren heb ik liever dan een paar ¤¤ voordeel. Als dat al klopt.quote:Op maandag 20 juni 2016 21:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Is het 2e bootje trouwens niet goedkoper dan de brug? Met werk moet ik altijd de bootjes pakken in plaats van de brug
...
Daar it wat in. Vond zelf de brug nogal duur, maar was dan wel met een grote bus. Bootjes weet ik niet, dat gaat op rekening. Overigens duurt dat 2e bootje maar 20 minuten en sta je ook niet al te lang te wachten (mits het niet heel druk is uiteraard). En wifi aan boord vind ik altijd wel even fijnquote:Op maandag 20 juni 2016 22:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kan best. Maar doorkarren heb ik liever dan een paar ¤¤ voordeel. Als dat al klopt.![]()
Dit wordt de 2e. Ben redelijk kieskeurig met het kiezen van een 'waardige'.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:36 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hoeveel heb je al bekeken? Wat is het voor één? Woon je een beetje in de buurt van Duitsland? Anders is het wel prijzig voor een auto checken
Dat is denk ik ook weer iets waarom sommige best wat meer voor hun auto willen uitgeven. Omdat zij autorijden echt als leuk ervaren. Ik denk er precies hetzelfde over. Ik vind het prima om even 2 of 2,5 uur te rijden. Ook vaak rondjes etc...quote:Op maandag 20 juni 2016 23:41 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Dit wordt de 2e. Ben redelijk kieskeurig met het kiezen van een 'waardige'.
Ik woon 10 minuutjes van de Duitse grens. Maar de auto van morgen staat net wat meer dan 2 uurtjes rijden.
Het is een LCI 130i (high ex/ executive/ m sport -- ik weet het niet..) met een mooie optielijst. Bouwjaar eind 2007. Oa Navi Pro (CIC), HK soud, 'half leder' sportstoelen, M performance stuur/versnellingspook/handremcover. M-Sport edition instaplijsten, voetenmatten, alarm, 208 M velgjes, H&R onderstel etc.
Erg mooi aangekleed dus hoop dat deze ook netjes is in werkelijkheid.
Feitelijk mist het ding stoelverwarming en PDC aan de voorkant, ohja en een olietemp meter.. Maar wie weet koop ik wel zo'n vent-display. Voor de rest meer dan wat ik graag wilde!
Dus heen en weer rijden is zo'n 410 km totaal, dat is minder dan 30 liter diesel (ding is niet zo zuinig....) en dat is dus een goede 30 euro. Prima toch?
Mijn vorige auto kwam uit de andere kant van het land. Afstand schrikt me gewoon niet af, autorijden is leuk.
Afgelopen zondag nog uren lang getourd met een kameraad, gewoon gezellig! Beetje kletsen en op plekken kijken. Meeting over rijden (ff kijken) en later weer verder en dan weer met andere mensen praten. Gewoon gezellig avondjequote:Op dinsdag 21 juni 2016 07:11 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook weer iets waarom sommige best wat meer voor hun auto willen uitgeven. Omdat zij autorijden echt als leuk ervaren. Ik denk er precies hetzelfde over. Ik vind het prima om even 2 of 2,5 uur te rijden. Ook vaak rondjes etc...
Succes met je bezoek, hopelijk is de auto naar wens!
Ken het! Ik gebruik liever ook twee parkeervakken en wil dan graag twee parkeerkaartjes kopen zodat ze niet mijn auto beschadigen.quote:Welk probleem heb ik nu met de BMW? Nou dat ik hem eigenlijk altijd ergens wil parkeren waarbij ik aan beide ruimtes een beschermende wand heb. Ik wil geen andere autos naast mijn auto met kans op openslaande deuren of mensen die met een tas langs m'n auto komen
Of tussen auto's zetten van gelijke of hogere waarde. En hopen dat zij ook voorzichtig doenquote:Op woensdag 22 juni 2016 08:11 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ken het! Ik gebruik liever ook twee parkeervakken en wil dan graag twee parkeerkaartjes kopen zodat ze niet mijn auto beschadigen.
Jammer dat het een diesel is, anders hadden we kunnen praten..quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:56 schreef boegschroef het volgende:
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.
Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
heb er nog een voor jequote:Op woensdag 22 juni 2016 18:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Jammer dat het een diesel is, anders hadden we kunnen praten..
E60
Klinkt duur.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:20 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
heb er nog een voor je
520
Automaat
150.000 km
Navi 2x pdc
Silbergrau
Ik zou 'm zo online zetten. Iemand die naar zo'n auto komt kijken weet dat er wel zaken mis mee zijn en rekent daar in de onderhandeling ook op. Maak 'm tiptop en ze vinden alsnog punten om het over te hebben. Weg is weg, dat comfort is ook wat waard.quote:Op woensdag 22 juni 2016 16:56 schreef boegschroef het volgende:
De beslissing is nu gevallen na 12 dienst en 300k gaat de e60 in de verkoop... Voor een auto waar nog maar 5k per jaar mee wordt gereden is hij te duur, met een kapotte accu, ccc en pdc die het vaak af laten weten en de remschijven zijn echt op is het tijd om hem te verkopen.
Nu komt alleen de vraag, zal ik deze zaken nog maken (500 tot 750) investeren of met mankementen te koop zetten.
525d uit 2004 met 300k op de teller...
Tja eigenlijk wel... Nu nog 7quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar komt er nog iets voor terug of heb je auto's zat?
520quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:20 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
heb er nog een voor je
520
Automaat
150.000 km
Navi 2x pdc
Silbergrau
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |