abonnement Unibet Coolblue
pi_161803799


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_161807487
Hm ik had vandaag ook een interessant gesprekje met mijn collega. Die vertelde dat zij met de verloflijst gewoon een heleboel zaterdagen vrij neemt, en dan eventueel de vrije dag weer intrekt als ze niks van plan is. Zo hoeft ze pas in juni weer een zaterdag te werken. Ik liep er vorige week al, morgen en ook volgende week zaterdag. Nu is het zo dat ik in de hele maand mei geen zaterdag vrij mocht. Toeval? :X Het zou me niks verbazen als ik elke zaterdag haar wijk moet lopen en daarom geen vrij mocht...

De inplan probleempjes zijn gelukkig wel opgelost :) ze was het idd vergeten, dat ik woensdag geen 2 wijken kon doen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161811568
Bij mij werd er zomaar ineens en zonder overleg een wijk van mij afgehaald volgende week vrijdag. :( Terwijl ik al bevestigd had. :( En nog de leukste wijk ook! :(

Hey oehoe admiep. Ik moet aan mijn uren komen weet je wel? :(

Gisteren ook mooi. Belde de admi of ik alsjeblieft alsjeblieeeeft wijk huppeldepup wilde doen gisteren. In plaats van mijn eigen wijk. Ik stribbelde nog tegen maar please please pleeease. Dus okee. Toegestemd. Om vier uur toen ik allang en breed thuis aan de koffie zatbelde de TC op hope poten wat ik gelopen had gisteren. Dus ik vertellen dat ik wijk huppeldepup had gedaan in plaats van mijn eigen wijk. Zegt hij dat ik die helemaal niet had mogen doen. Is een adoptiewijk en die wordt gelopen door een vaste postbode. Oeps..
Nou ja, wist ik veel. Ik vertelde dat de admi me gesmeekt had. En dat mijn eigen wijk door iemand anders gedaan was. (Die van mij is half zo klein. Ik was allang blij met de extra verdiensten) :)

TC was geen happy camper. Beetje boos op admi. :P

[ Bericht 44% gewijzigd door Globetrottertje op 29-04-2016 22:17:02 ]
pi_161811977
Ik had trouwens nog nooit van de term "adoptiewijk" gehoord. Ik weet wel dat er een paar wijken zijn die het depot nooit zien omdat ze rechtstreeks vanuit de sorteerplek weggebracht worden. Is het zoiets?

In de wijk die ik gisteren weggebracht heb, zaten een drugssoos, een woonwagenkamp en een asielzoekerscentrum. Worden ze daarom normaliter niet door een bezorger gedaan?

Ik had overigens nergens problemen mee. Ging prima.

In een andere wijk zit een gevangenis (met nu asielzoekers als bewoners) en die wordt ook niet door een bezorger vanuit ons depot gelopen. Zou dat ook een "adoptiewijk" zijn?
pi_161812131
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 22:21 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had trouwens nog nooit van de term "adoptiewijk" gehoord. Ik weet wel dat er een paar wijken zijn die het depot nooit zien omdat ze rechtstreeks vanuit de sorteerplek weggebracht worden. Is het zoiets?
Adoptiewijken zijn wijken die door de postbodes worden weggebracht. Meestal liggen ze in de buurt van de sorteervestiging.
pi_161812286
Ah okee. Alleen de wijk die ik gisteren gedaan heb ligt niet ver van het depot. Kwartiertje fietsen. Maar wel ver van de sorteerplek. (Andere kant van de stad)
pi_161813100
Heel bijzonder weer hoe de tijden hier dan weer niet aangepast "kunnen" worden op 4 mei. Ik ga er echter vanuit dat de tijden op 17 mei wel naar beneden kunnen worden bijgesteld zonder dat we dit zelf hoeven door te geven.
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 april 2016 12:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is dit jaar officieel een gewone werkdag, ware het niet dat het samenvalt met Hemelvaartsdag, waardoor je alsnog vrij bent. Dat je ingepland staat boeit niet. Werken moet je ~O>
Ik word bang van je. :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 april 2016 @ 22:57:11 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161813114
oh, zoiets ken ik ook wel ja. Fietstijd zit gewoon in de looptijd verwerkt en als je het goed doet, dan komt dat wel ongeveer uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 30 april 2016 @ 06:37:47 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161818112
Mogguh.
Hier nog geen waterfles ontvangen ;)

In het vorige topic werd besproken dat als je structureel meer tijd dan je contracturen maakt, en dan ga ik uit van een vaste wijk en niet dat je los/vast elders wordt ingezet, je aanspraak kan maken op een wijziging van je contracturen.
Voorheen, een + jaar lang, maakte ik, met mijn 12uren contract, elke week gemiddeld 16uur.
Nu met de postvolumedaling zit ik op 14:45uur. Dit is zoals het nu gaat goed haalbaar, met een enkele uitschieter.
Als ik zou zijn gegaan voor een verhoging van de contracturen, zat ik nu met een gat van 1:25 uur.
Al zou ik nu voor een contracturen verhoging gaan, zou ik op 'safe' moeten spelen en een contract van 14uur moeten aanvragen. Lijkt mij.
Het is overigens meerdere malen door PostNL aangegeven dat zij strak qua (minder) contracturen gaan zitten ivm de verwachte postvolumedaling, en niet happig zijn om een verhoging in deze.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161818229
Gisteren werd bij ons de fles uitgedeeld en bij de moeder van mijn dochter haar vriend (ook Postnl'er) afgelopen zaterdag.

Hij zal er binnenkort wel zijn @Pietertje71. :Y >:)

[ Bericht 36% gewijzigd door Globetrottertje op 30-04-2016 07:48:17 ]
  zaterdag 30 april 2016 @ 09:09:10 #11
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161818647
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 07:35 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisteren werd bij ons de fles uitgedeeld en bij de moeder van mijn dochter haar vriend (ook Postnl'er) afgelopen zaterdag.

Hij zal er binnenkort wel zijn @Pietertje71. :Y >:)
Ik sta al maanden droog, dus ben wel toe aan een oranje bittertje :P
PostNL drinkflesje met bittere nasmaak, of is het een oranje likeurtje(suiker toe gevoegd) ? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161819728
Hier kwam vanochtend de mail met de aankondiging dat het woensdag een piekdag is, voor sommigen met HAH. Lekker nu de termijn voor bezwaar maken op het rooster al verstreken is :')

Ik sprak vd week al collega's die dit dus idd nog niet door hadden, of dachten dat het vrijdag zou zijn. Imo hadden ze dit wel wat eerder mogen mailen.. weet trouwens niet of het wel op 1 vd sites stond, maar dit komt op mij echt sneaky over.. dat ze het nu pas sturen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 april 2016 @ 16:19:07 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161825234
Was vandaag weer prima te doen. Had twee niet al te lastige loopjes
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161827164
Hier de brief gekregen dat we vanaf 13 juni met de smartphone gaan werken.
Als je er geen hebt moet je voor die tijd maar zorgen voor eentje.

Ik ben er echt tegen, maar er zal vast en zeker niks tegen te doen zijn.
pi_161827529
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:41 schreef swimmie86 het volgende:
Hier de brief gekregen dat we vanaf 13 juni met de smartphone gaan werken.
Als je er geen hebt moet je voor die tijd maar zorgen voor eentje.

Ik ben er echt tegen, maar er zal vast en zeker niks tegen te doen zijn.
Staat er nog iets in over die "speciale" aanbieding die ze zouden doen voor een abbo? Want als je daar 2 jaar aan vast zit is dat niet echt een optie natuurlijk. En mijn eigen telefoon zit vol, en past die PostNL app niet meer bij. Daarbij hebben sommige andere collega's, of geen smartphone, of ze hebben een telefoon met een verouderde android versie waardoor de app niet werkt.
  zaterdag 30 april 2016 @ 18:06:08 #16
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161827718
Druk druk druk. Potdomme zijn ze ergens in het land vergeten dat het vakantie is? :P
Heb het de hele week al aardig druk met de post :o
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 april 2016 @ 19:13:07 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161829308
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Staat er nog iets in over die "speciale" aanbieding die ze zouden doen voor een abbo? Want als je daar 2 jaar aan vast zit is dat niet echt een optie natuurlijk. En mijn eigen telefoon zit vol, en past die PostNL app niet meer bij. Daarbij hebben sommige andere collega's, of geen smartphone, of ze hebben een telefoon met een verouderde android versie waardoor de app niet werkt.
Wat ik begrepen heb is dat abo helemaal niet verplicht, maar mag je het ook op een andere manier regelen om het bedrag van 8 euro te krijgen.

Op mijn telefoon zal die app trouwens niet werken, maar dat terzijde :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161829407
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb is dat abo helemaal niet verplicht, maar mag je het ook op een andere manier regelen om het bedrag van 8 euro te krijgen.

Op mijn telefoon zal die app trouwens niet werken, maar dat terzijde :+
Op dit moment werkt de app voor mij al ZAW überhaupt niet idd :P Maar voor 8 euro een telefoon + abbo met data regelen lijkt me feitelijk onmogelijk. Zeker als je het abbo ook nog wilt kunnen opzeggen op het moment dat je stopt bij de post.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 april 2016 @ 19:20:35 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161829464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op dit moment werkt de app voor mij al ZAW überhaupt niet idd :P Maar voor 8 euro een telefoon + abbo met data regelen lijkt me feitelijk onmogelijk. Zeker als je het abbo ook nog wilt kunnen opzeggen op het moment dat je stopt bij de post.
je mag bij je huidige telefoon ook zelf een databundeltje regelen bijvoorbeeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161829515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je mag bij je huidige telefoon ook zelf een databundeltje regelen bijvoorbeeld
Klopt. Maar dan heb je dus de problemen die ik al aangaf (Vol, oude android versie, windows phone, of überhaubt geen smarttelefoon) ;)
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 april 2016 @ 19:25:18 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161829573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Klopt. Maar dan heb je dus de problemen die ik al aangaf (Vol, oude android versie, windows phone, of überhaubt geen smarttelefoon) ;)
uhuh. Daar ergens val ik ook onder, naast dat de boel niet beschikbaar is als zaw'er natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 30 april 2016 @ 19:39:52 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161829948
Als het doorgaat dan heb ik volgende week een grote loop. Iets van 600 afgiftepunten meen ik mij te herinneren, al weet ik het niet precies meer, omdat ik er ruim een jaar geleden voor het laatst geweest ben.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161830699
In september weer hakken in de tijden :r

Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
pi_161831202
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef Thomas-sama het volgende:
In september weer hakken in de tijden :r

Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
Nee, de tijden worden 2 keer per jaar aangepast is er meteen al gezegd
pi_161831412
Meh, op een gegeven moment moeten we zeker geld toeleggen om te lopen :')
pi_161831884
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef Thomas-sama het volgende:
In september weer hakken in de tijden :r

Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
Dat ze lekker opdonderen. Sinds die ***loterijen er zijn ben ik eerder een lopende reclamefolder dan een postbezorger.
pi_161831969
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 17:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Staat er nog iets in over die "speciale" aanbieding die ze zouden doen voor een abbo? Want als je daar 2 jaar aan vast zit is dat niet echt een optie natuurlijk. En mijn eigen telefoon zit vol, en past die PostNL app niet meer bij. Daarbij hebben sommige andere collega's, of geen smartphone, of ze hebben een telefoon met een verouderde android versie waardoor de app niet werkt.
Ik hoop dat iedereen zijn kont tegen de krib gooit en het weigert. Dan leveren ze maar zelf telefoons met een mega-abbo van 8 euro in de maand. Als dan iemand stopt kunnen ze het aan de volgende geven.
Ik ga me nergens aan verbinden en al zeker niet voor een andere telefoon zorgen waar die app op kan. Dan werk ik een maand voor een telefoon die ik niet wil.
Mijn telefoon is prive en daar heeft PostNL helemaal niks mee te maken. En al helemaal niet dat ik voor een ander abbo kies omdat zij dat zo graag willen.
Die 8 euro in de maand duwen ze zich maar ergens waar de zon niet schijnt.
  zondag 1 mei 2016 @ 00:13:23 #28
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161837621
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:08 schreef Thomas-sama het volgende:
In september weer hakken in de tijden :r

Echt stierenstront, die 10% daling was toch al over 2016?
Tegen ons is gezegd dat de voorspelde volumedaling van 10-12% al zat verwerkt in de nieuwe tijden per 1 januari. Dus is het niet correct als ze in september nog een keer de tijden gaan aanpassen obv een gedaald volume, want die daling hebben ze in januari al in het vooruit in de looptijd verwerkt. Het is sowieso van de zotte, want met name op de daldagen is het haast niet te doen qua looptijd. Op de piekdagen gaat het nog wel, maar op de daldagen heb ik altijd uitloop. Niet in de laatste plaats door het grote aantal (bus)pakjes. Die konden we voorheen bij geen gehoor naar de AH brengen, maar die heeft de samenwerking met PostNL opgezegd, zodat we nu naar een Primera moeten die een stuk verderop zit en bovendien veel minder ruime openingstijden heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 1 mei 2016 @ 00:22:45 #29
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161837881
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:52 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ik hoop dat iedereen zijn kont tegen de krib gooit en het weigert. Dan leveren ze maar zelf telefoons met een mega-abbo van 8 euro in de maand. Als dan iemand stopt kunnen ze het aan de volgende geven.
Ik ga me nergens aan verbinden en al zeker niet voor een andere telefoon zorgen waar die app op kan. Dan werk ik een maand voor een telefoon die ik niet wil.
Mijn telefoon is prive en daar heeft PostNL helemaal niks mee te maken. En al helemaal niet dat ik voor een ander abbo kies omdat zij dat zo graag willen.
Die 8 euro in de maand duwen ze zich maar ergens waar de zon niet schijnt.
Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Veel meeste postbezorgers bij ons zijn als de dood hun baan te verliezen, dus stemmen ze in met elke nieuwe basistijd (met als gevolg dat veel wijken bij ons onhaalbaar krap staan: de vaste bezorgers halen die tijd ook niet, maar durven niets te zeggen), en die smartphone zullen de meesten ook wel zonder slag of stoot aanschaffen, en evt. zelfs nog wat geld bijleggen voor een beter toestel of een betere provider.

Akkoord, op ons depot zijn er altijd wel een paar met een grote mond die elke keer als er weer zoiets voorvalt gaan schelden en dreigen met ontslag, maar dat doen sommigen al jaren, dus daar hecht ik weinig vertrouwen aan.

Van de bond hoef je ook niets te verwachten, want die hebben de CAO's waarin dit hele smartphone-wangedrocht staat al geaccordeerd en met een positief stemadvies aan de leden voorgelegd.

Dus tenzij er nu ineens een revolutie gaat plaatsvinden en alle postbodes en bezorgers gaan samenwerken en als collectief een jurist in de arm nemen, zal PostNL dit alles zonder al teveel tegenstand kunnen doordrukken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161840966
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 00:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik hoop het ook, maar ik vrees het ergste. Veel meeste postbezorgers bij ons zijn als de dood hun baan te verliezen, dus stemmen ze in met elke nieuwe basistijd (met als gevolg dat veel wijken bij ons onhaalbaar krap staan: de vaste bezorgers halen die tijd ook niet, maar durven niets te zeggen), en die smartphone zullen de meesten ook wel zonder slag of stoot aanschaffen, en evt. zelfs nog wat geld bijleggen voor een beter toestel of een betere provider.

Akkoord, op ons depot zijn er altijd wel een paar met een grote mond die elke keer als er weer zoiets voorvalt gaan schelden en dreigen met ontslag, maar dat doen sommigen al jaren, dus daar hecht ik weinig vertrouwen aan.

Van de bond hoef je ook niets te verwachten, want die hebben de CAO's waarin dit hele smartphone-wangedrocht staat al geaccordeerd en met een positief stemadvies aan de leden voorgelegd.

Dus tenzij er nu ineens een revolutie gaat plaatsvinden en alle postbodes en bezorgers gaan samenwerken en als collectief een jurist in de arm nemen, zal PostNL dit alles zonder al teveel tegenstand kunnen doordrukken.
Bij jullie helpt het nog echt als mensen gaan schelden en dreigen met ontslag? Bij ons waren er ook wel mensen die dat gedaan hebben maar dan was de reactie "Prima, leg je spullen maar op het depot en bedankt voor de inzet".
Maar dat zal ongetwijfeld ook afhangen van hoe makkelijk ze aan nieuwe mensen kunnen komen, hier is dat eigenlijk nooit een probleem.
Zo krijgen mensen met een contract van 4 uur of zo hier nu geen verlenging meer tenzij ze akkoord gaan met een groter contract, want ze willen van de hele kleine contracten af. Dat was niet zo lang geleden nog ondenkbaar, dan kreeg zo ongeveer iedere bezorger wel een vast contract, zeker als ze iedere zaterdag werkten. Nu moeten zaterdagbezorgers weg omdat ze geen mensen meer willen die niet gewoon de hele week beschikbaar zijn.

Maar goed, het gebruik van zo'n smartphone kunnen ze natuurlijk nooit verplichten tenzij ze zelf het toestel verstrekken en alle overige kosten ook voor hun rekening nemen
  zondag 1 mei 2016 @ 09:47:58 #31
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161841126
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:27 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij jullie helpt het nog echt als mensen gaan schelden en dreigen met ontslag? Bij ons waren er ook wel mensen die dat gedaan hebben maar dan was de reactie "Prima, leg je spullen maar op het depot en bedankt voor de inzet".
Maar dat zal ongetwijfeld ook afhangen van hoe makkelijk ze aan nieuwe mensen kunnen komen, hier is dat eigenlijk nooit een probleem.
Zo krijgen mensen met een contract van 4 uur of zo hier nu geen verlenging meer tenzij ze akkoord gaan met een groter contract, want ze willen van de hele kleine contracten af. Dat was niet zo lang geleden nog ondenkbaar, dan kreeg zo ongeveer iedere bezorger wel een vast contract, zeker als ze iedere zaterdag werkten. Nu moeten zaterdagbezorgers weg omdat ze geen mensen meer willen die niet gewoon de hele week beschikbaar zijn.

Maar goed, het gebruik van zo'n smartphone kunnen ze natuurlijk nooit verplichten tenzij ze zelf het toestel verstrekken en alle overige kosten ook voor hun rekening nemen
Hoe effectief het schelden en dreigen is weet ik niet, feit is wel dat de postbezorgers met de grootste mond de wijken met de ruimste looptijden hebben.

Dat van die contracten is hier niet aan de orde, hier worden nog steeds hele kleine contracten uitgegeven, en moet je juist heel veel moeite doen om contractvergroting te krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161841163
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 09:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hoe effectief het schelden en dreigen is weet ik niet, feit is wel dat de postbezorgers met de grootste mond de wijken met de ruimste looptijden hebben.

Dat van die contracten is hier niet aan de orde, hier worden nog steeds hele kleine contracten uitgegeven, en moet je juist heel veel moeite doen om contractvergroting te krijgen.
Bij ons willen ze nu dat bezorgers een contract van gemiddeld 8 uur hebben, omdat dat volgens hen bijdraagt aan de betrokkenheid bij het bedrijf. Dit terwijl ze niet zo lang geleden bezorgers nog een zo klein mogelijk contract wilden geven.
Ik dacht eigenlijk dat het een landelijk iets was, die wat grotere contracten, maar blijkbaar niet dus, of misschien moet het elders nog komen.
  zondag 1 mei 2016 @ 10:28:12 #33
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161841502
Hier dus geen grotere contracten. Voor de pbz per scooter ligt het rond de 9 en 12 uur terwijl velen meer uren maken. Het gemiddelde ligt tussen de 10 en 15 uur per week.
Ik ben daarom ook niet aangenomen bij het autobedrijf omdat zij mij meer uren, 16-24 konden geven.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161841772
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:28 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier dus geen grotere contracten. Voor de pbz per scooter ligt het rond de 9 en 12 uur terwijl velen meer uren maken. Het gemiddelde ligt tussen de 10 en 15 uur per week.
Ik ben daarom ook niet aangenomen bij het autobedrijf omdat zij mij meer uren, 16-24 konden geven.....
Nee, maar jij hebt voor postbezorger begrippen al een groter contract. Met groter bedoelen ze dus echt "ongeveer 8 uur per week", groter dan dat, daar zitten ze uiteraard weer niet echt op te wachten. Maar nu zijn er aardig wat postbezorgers met een contract van 3 tot 5 uur, en dat willen ze dus niet meer.
pi_161841856
15 uur is inderdaad het maximale. van een oudere generatie lopen er soms nog pbz met 20-25 uurs contracten. hele opgave om dit vol te krijgen met de krimpende looptijden.
  zondag 1 mei 2016 @ 12:27:09 #36
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161843195
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:46 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, maar jij hebt voor postbezorger begrippen al een groter contract. Met groter bedoelen ze dus echt "ongeveer 8 uur per week", groter dan dat, daar zitten ze uiteraard weer niet echt op te wachten. Maar nu zijn er aardig wat postbezorgers met een contract van 3 tot 5 uur, en dat willen ze dus niet meer.
Klopt, maar bij het autobedrijf worden wel personen aangenomen voor 20uur.
De vaste chauffeurs zien an de meesten al dat het vaak niets word en dat komt ook uit.
Intern zijn er personen die goed werk leveren en verder willen, maar dan kan het in een keer niet.
Blijkbaar is ter frustratie van vaste chauffeurs om iemand zowat elke maand op te leiden goedkoper dan iemand met motivatie in te schakelen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 mei 2016 @ 12:30:59 #37
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161843269
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:54 schreef bikkie het volgende:
15 uur is inderdaad het maximale. van een oudere generatie lopen er soms nog pbz met 20-25 uurs contracten. hele opgave om dit vol te krijgen met de krimpende looptijden.
Ja en dat zie ik dus ook weer niet zitten om die uren met pluk-wijken te moeten opvullen zoals met fulltimers wordt gedaan(uitgemolken, want anders moeten ze maar voor een kleiner contract kiezen)
Anderzijds zijn er wel pbz's met kleine contracten die meer willen werken, maar dan in hun eigen wijk en blijven zeuren om dat hun wijk van 9 naar 6 of van 6 naar 3 (voorbeeld) is gegaan.
Als ik dan opper om bijvoorbeeld een scooterwijk, die al geruime tijd open staat, in te vullen, willen ze dat niet. Maar wel meer uren in hun eigen wijk hebben, wat er niet is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161843389
Hier is in de wandelgangen gezegd dat ze uiteindelijk iedereen op een contract van 9 uur willen hebben. Als je een groter contract hebt, dan blijft dat behouden (ze mogen juridisch gezien niet je contract-uren zonder overleg naar beneden bijstellen. Die 9 uur is omdat ze in de toekomst diensten van 3 uur willen maken (de wijk-indeling zal dan veranderen).
pi_161843446
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:27 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Klopt, maar bij het autobedrijf worden wel personen aangenomen voor 20uur.
De vaste chauffeurs zien an de meesten al dat het vaak niets word en dat komt ook uit.
Intern zijn er personen die goed werk leveren en verder willen, maar dan kan het in een keer niet.
Blijkbaar is ter frustratie van vaste chauffeurs om iemand zowat elke maand op te leiden goedkoper dan iemand met motivatie in te schakelen.
Ik zie eigenlijk alleen maar dat ze mensen aannemen op die autobedrijffuncties die dan al bij postnl werken, mensen die al een groter contract hadden, en dan bij voorkeur iemand die nu bijvoorbeeld 25 uur heeft, maar die al bang is eruit te vliegen bij de volgende overcompleet ronde, en die dan maar solliciteert op een functie bij het autobedrijf ook al is dat dan voor minder contracturen.
Voor de rest werken ze bij het autobedrijf eigenlijk alleen maar met subco's.
pi_161843471
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ja en dat zie ik dus ook weer niet zitten om die uren met pluk-wijken te moeten opvullen zoals met fulltimers wordt gedaan(uitgemolken, want anders moeten ze maar voor een kleiner contract kiezen)
Anderzijds zijn er wel pbz's met kleine contracten die meer willen werken, maar dan in hun eigen wijk en blijven zeuren om dat hun wijk van 9 naar 6 of van 6 naar 3 (voorbeeld) is gegaan.
Als ik dan opper om bijvoorbeeld een scooterwijk, die al geruime tijd open staat, in te vullen, willen ze dat niet. Maar wel meer uren in hun eigen wijk hebben, wat er niet is.
Ja, maar een scooterwijk is ook kut :P. Ik ken maar weinig mensen die daar zin in hebben. Een andere loop/fietswijk, geen probleem, maar een scooterwijk: mij niet gezien!
  zondag 1 mei 2016 @ 13:45:18 #41
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161844473
Ze hebben hier mensen van buitenaf aangenomen voor het autobedrijf. Ik heb bij mijn TC over geklaagd omdat hij ook te horen kreeg dat zij geen mensen nodig hadden terwijl ik had gesolliciteerd.
Scooterwijken kan voor sommigen wel.kut zijn, maar als je(algemeen) zo meer uren wilt draaien dan de 6 die je nu Draait en omdat je niet en je eigen wijk wilt behouden + een wijk 20 minuten verder fietsen wilt pakken maar wel je eigen wijk qua uren wilt vergroten omdat het niet haalbaar is wat je aan jezelf hebt te danken omdat je je mond niet durfde open te doen ivm het knijpen van je looptijd. ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161844919
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:45 schreef Pietertje71 het volgende:
Ze hebben hier mensen van buitenaf aangenomen voor het autobedrijf. Ik heb bij mijn TC over geklaagd omdat hij ook te horen kreeg dat zij geen mensen nodig hadden terwijl ik had gesolliciteerd.
Scooterwijken kan voor sommigen wel.kut zijn, maar als je(algemeen) zo meer uren wilt draaien dan de 6 die je nu Draait en omdat je niet en je eigen wijk wilt behouden + een wijk 20 minuten verder fietsen wilt pakken maar wel je eigen wijk qua uren wilt vergroten omdat het niet haalbaar is wat je aan jezelf hebt te danken omdat je je mond niet durfde open te doen ivm het knijpen van je looptijd. ;)
Graag wat kortere zinnen/meer punten :P Maar dat ze niet meer tijd krijgen voor hun eigen wijk lijkt me redelijk logisch, sommige mensen zijn ook wel echt zo flexibel als een blok beton. Maar als je zelf totaal niet mee wilt werken aan het halen van je contracturen mogen ze je contractomvang in principe wel verkleinen volgens mij.
Dat ze mensen van buitenaf hebben aangenomen lijkt me nog steeds raar, dat zullen dan hooguit tijdelijke contracten zijn, al doen ze zelfs dat hier niet meer als het op het autobedrijf aankomt.
  zondag 1 mei 2016 @ 14:47:40 #43
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161846121
Klote typen op een smartphone en naderhand zien dat autocorrect heeft toegeslagen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 mei 2016 @ 14:52:07 #44
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161846343
De nieuwe zijn idd tijdelijke contracten, maar bij 1 iemand wederom verlengd met 6 maanden.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161849296
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 12:43 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk alleen maar dat ze mensen aannemen op die autobedrijffuncties die dan al bij postnl werken, mensen die al een groter contract hadden, en dan bij voorkeur iemand die nu bijvoorbeeld 25 uur heeft, maar die al bang is eruit te vliegen bij de volgende overcompleet ronde, en die dan maar solliciteert op een functie bij het autobedrijf ook al is dat dan voor minder contracturen.
Voor de rest werken ze bij het autobedrijf eigenlijk alleen maar met subco's.
Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.

Oja, scooterwijken waren echt fijn om te doen vond ik :)
pi_161849814
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:25 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.

Oja, scooterwijken waren echt fijn om te doen vond ik :)
Bij ons zitten er op die scooterwijken vooral oudjes en mensen met een lichamelijke beperking of zo, de rest heeft er geen zin in :P
Bij het autobedrijf zijn er bij ons eigenlijk nooit vacatures aangezien de meeste ritten door subco's gedaan worden. Eigen mensen komen al erg moeilijk aan hun uren daar, en dan komen er ook nog geregeld postbodes van andere vestigingen omdat ze op hun eigen vestiging al helemaal niet aan de uren komen. Daardoor blijft er nog minder over en de chauffeurs moeten er dus ook geregeld een postbezorgerswijk bij doen om nog enigszins in de buurt van de contracturen te komen.
pi_161851729
Goed .. Nieuwe werkwijze voor de voorbereiders na 1 week alweer afgeschaft. :{
Vorige week moesten we nog volgens een strak schema werken (iedere collega kreeg een x -aantal wijken, incl de tijd die er voor staat.

Deze week mocht ieder weer zelf bepalen waar hij stond.
De pilot: alle pakjes apart loopt nog wel steeds
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161852385
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 18:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed .. Nieuwe werkwijze voor de voorbereiders na 1 week alweer afgeschaft. :{
Vorige week moesten we nog volgens een strak schema werken (iedere collega kreeg een x -aantal wijken, incl de tijd die er voor staat.

Deze week mocht ieder weer zelf bepalen waar hij stond.
De pilot: alle pakjes apart loopt nog wel steeds
Nieuw? Dat is toch de standaard werkwijze qua voorbereiding? Alleen op het moment dat bepaalde wijken te laat klaar dreigen te zijn moet je anderen helpen, maar alleen als de postverdeler danwel teamcoach dat zegt.
  zondag 1 mei 2016 @ 19:28:39 #49
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161853160
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:48 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons zitten er op die scooterwijken vooral oudjes en mensen met een lichamelijke beperking of zo, de rest heeft er geen zin in :P
Bij het autobedrijf zijn er bij ons eigenlijk nooit vacatures aangezien de meeste ritten door subco's gedaan worden. Eigen mensen komen al erg moeilijk aan hun uren daar, en dan komen er ook nog geregeld postbodes van andere vestigingen omdat ze op hun eigen vestiging al helemaal niet aan de uren komen. Daardoor blijft er nog minder over en de chauffeurs moeten er dus ook geregeld een postbezorgerswijk bij doen om nog enigszins in de buurt van de contracturen te komen.
Ik hoor bij de groep ' of zo'.
Iets met oudje die mentaal en geestelijk iets mankeert. Als de medicatie optijd aanslaat is er niets aan de hand. Werkt de medicatie niet, heeft heel mijn loop er 'plezier' van. Verder spoor ik onregelmatig. :P
Hier hebben de postbodes geregeld wijken erbij om aan de uren te komen. En wij zitten zo krap met de Scooterwijken, laatst weer eentje gestopt en dat al na een week ivm opgelopen rugklachten tijdens de inleerperiode, dat bij uitval zij geregeld, vaak met tegenzin, invallen.
Wij hebben geen reservescooterrijders(meer).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 mei 2016 @ 19:30:47 #50
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161853220
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 16:25 schreef bikkie het volgende:

[..]

Ik ben pas geleden ook overgestapt naar het autobedrijf. Ik had al een vast contract en daar heb ik nog een paar uur bij geregen. Het autobedrijf draait inderdaad vooral op subco's en een hoop uitzendkrachten tegenwoordig. In 2 jaar tijd zijn ze van 15 naar 4 eigen auto's gegaan.

Oja, scooterwijken waren echt fijn om te doen vond ik :)
Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 1 mei 2016 @ 19:33:55 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161853354
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nieuw? Dat is toch de standaard werkwijze qua voorbereiding? Alleen op het moment dat bepaalde wijken te laat klaar dreigen te zijn moet je anderen helpen, maar alleen als de postverdeler danwel teamcoach dat zegt.
Je weet ondertussen toch wel dat er naast landelijke ook regionale en depotafhankelijke postnl werkwijzen zijn? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161854096
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:33 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Je weet ondertussen toch wel dat er naast landelijke ook regionale en depotafhankelijke postnl werkwijzen zijn? :P
Uiteraard, maar bezuinigingsmaatregelen voeren ze meestal toch wel overal door, en dat is natuurlijk wel wat dat "vaste werkpakket" is, een bezuinigingsmaatregel.
  maandag 2 mei 2016 @ 06:05:34 #53
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161864125
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Uiteraard, maar bezuinigingsmaatregelen voeren ze meestal toch wel overal door, en dat is natuurlijk wel wat dat "vaste werkpakket" is, een bezuinigingsmaatregel.
En elk depot of regio probeert er, blijkbaar, nog een schepje bovenop te doen.
Iets met creatief bezuinigen ofzo :{
Het mag ietwat kosten om een bestaande handeling efficiënter(goedkoper op alle fronten) te maken.
Lukt dat = 'bonus' (?)
Lukt dat niet, dan volgt er een 'oriënterend gesprek'. :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 2 mei 2016 @ 07:40:46 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161864423
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.
Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 2 mei 2016 @ 07:42:50 #55
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161864434
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.
Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.

Zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wil me er graag hebben, maar ben benieuwd..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 mei 2016 @ 09:00:33 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161864951
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.

Zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wil me er graag hebben, maar ben benieuwd..
Succes ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161871211
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.

Zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wil me er graag hebben, maar ben benieuwd..
Beetje geduld hebben, bij mij duurde het enkele maandjes voordat het geregeld was :p
pi_161872345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op dit moment werkt de app voor mij al ZAW überhaupt niet idd :P Maar voor 8 euro een telefoon + abbo met data regelen lijkt me feitelijk onmogelijk. Zeker als je het abbo ook nog wilt kunnen opzeggen op het moment dat je stopt bij de post.
Vorige week hadden we hier zo'n "gezellige bijeenkomst", de opkomst was naar mijn mening teleurstellend. Naast de TC en die van het SC was er maar een handje vol PBZ'(st)ers op komen dagen.

Nadat iedereen een vrij slappe bak koffie had ging het al vrij snel over de telefoon, een PBZ was behoorlijk negatief en de sfeer dook door de agressieve houding van hem gelijk diep onder nul.

Maar wat ik zo begreep van onze TC krijgen we binnenkort allemaal het aanbod om een abbo van 8 euro bij Hollandse Nieuwe te nemen, dit is incl. telefoon. Zoals te verwachten krijg je voor dat bedrag natuurlijk een baggerphone (op het moment is het een Huawei Y3 dacht ik). Kosten door schade tijdens het werk zou voor PostNL zijn, details daar over waren nog niet bekend en ging je voor het einde van je abbo uitdienst neemt PostNL het over. Ow ja, iedereen MOET binnenkort een telefoon (met internet) waarop de app kan draaien hebben.

En wil je niet? Uhm ... uh uh uhm ... Met andere woorden, geen idee wat dan. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, de tijden worden 2 keer per jaar aangepast is er meteen al gezegd
Dat kwam ook nog even voorbij, deze zomer zouden ze zogoed als zeker wel gaan nutten maar de tijden worden dit jaar niet aangepast. Dit ivm. "veranderingen".

Een paar voorbeelden die hij gaf was dat we naast het "scannen" van pakjes en brieven ook rekening moesten houden met meterstaden opnemen (hier in de regio loopt ook zo'n proef) en grotere pakjes tot of t/m het formaat schoendoos.

Helaas geen antwoord op de vraag hoe groot is een schoendoos? :? ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 2 mei 2016 @ 17:54:28 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161876333
Huawei y300 heb ik ook gehad. Daar was altijd wel iets mee. En daarin ben ik niet de enige(zie Google).
Krijgen sommige pbz's straks ook een toolbelt ofzo, met al die extra werkzaamheden.
Dat scannen is leuk voor de pakketdienst. Minder voor de pbz met minder weertype.
Is bekend natuurlijk maar zal hogerhand een worst zijn?

En het weigeren van een telefoon:
Staat leuk bij je eventuele nieuwe werkgever of UWV als je de reden van ontslag(name) geeft...
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 2 mei 2016 @ 18:07:59 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161876675
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Succes ^O^
Dank je wel!
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:14 schreef bikkie het volgende:

[..]

Beetje geduld hebben, bij mij duurde het enkele maandjes voordat het geregeld was :p
Hahaha, het zijn doorgaans niet de meest vlotte, nee :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_161878734
quote:
Winkeliers dreigen PostNL met rechtszaak

Winkeliers die een afhaalpunt van PostNL huisvesten, dreigen naar de rechter te stappen als het postbedrijf vasthoudt aan de voorgenomen verlaging van de vergoeding die zij ontvangen. PostNL maakt misbruik van zijn economische machtspositie, stelde branchevereniging VVP maandag.

PostNL kondigde eerder dit jaar een verlaging aan van de vergoedingen die winkeliers ontvangen voor het afhandelen van post en pakketten. De maatregel treft circa 2500 ondernemers. Het bedrijf wil hen vanaf 1 juli 25 tot 40 procent minder gaan betalen, aldus VVP.

De brancheorganisatie vindt dat onredelijk, ook omdat de huidige afspraken winkeliers geen ruimte laten om ook zaken te doen met andere bezorgbedrijven. VVP heeft PostNL tot 12 mei de tijd gegeven om van de verlaging af te zien. Gebeurt dat niet, dan volgen 'juridische maatregelen'.
Zoveelste uitbuiting..
  maandag 2 mei 2016 @ 20:07:12 #62
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161879887
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:

Een paar voorbeelden die hij gaf was dat we naast het "scannen" van pakjes en brieven ook rekening moesten houden met meterstaden opnemen (hier in de regio loopt ook zo'n proef) en grotere pakjes tot of t/m het formaat schoendoos.

Helaas geen antwoord op de vraag hoe groot is een schoendoos? :? ;) :)
Dat zou wel een mooie stunt zijn. Jaren geleden, toen we nog belstukken en aangetekenden hadden, is op een gegeven moment bij wijze van bezuiniging het maximumformaat van pakjes die nog met de postbode mee moesten opgerekt naar inderdaad ongeveer het formaat van een schoenendoos, met een maximumgewicht van 5 kg. Dat werd flink sjouwen. Later is, wederom als bezuiniging, juist besloten dat ALLE belpakjes en MAD-jes weg moesten bij de postbodes, en naar de pakketservice. En nu zouden dus de belpakjes deels weer terugkomen? Op zich zou het wel logisch zijn, omdat nu de chauffeurs weer steeks vaker onder contract gaan werken, ze per uur weer duurder worden en de postbezorgers dus relatief goedkoper.

Overigens hoorde ik op onze vestiging dat niet alleen de postbezorgers aan de smartphone moeten, maar iedereen. De chauffeurs van het autobedrijf moeten straks hun handhelds inleveren, en voortaan ook met een smartphone gaan scannen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 2 mei 2016 @ 20:43:01 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161881090
Maar de chauffeurs krijgen een ietwat hogere vergoeding. Een tientje meen ik.


PostNL is aardig bezig zichzelf te verheffen door de mensen die zorgen dat postnl draaiend blijft uit te melken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 2 mei 2016 @ 20:51:35 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161881381
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar de chauffeurs krijgen een ietwat hogere vergoeding. Een tientje meen ik.


PostNL is aardig bezig zichzelf te verheffen door de mensen die zorgen dat postnl draaiend blijft uit te melken.
Het is treurig. Ik snap echt totaal niet waar het bedrijf mee bezig is. Je hebt op deze manier nul binding met je personeel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 mei 2016 @ 20:57:39 #65
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161881582
Dat proberen ze te verbloemen door meer betrokken te reageren naar werknemers toe.
Psychologisch spelletje van schijnvertoning ala management.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161882187
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar de chauffeurs krijgen een ietwat hogere vergoeding. Een tientje meen ik.

PostNL is aardig bezig zichzelf te verheffen door de mensen die zorgen dat postnl draaiend blijft uit te melken.
Chauffeur is schaal 2. Als je in trede 0 zit verdien je volgens mij 9,82 (wat je als pbz pas na 3 jaar verdient.) Er zijn iets van 12 tredes (schaaljaren) dus je kan nog wat omhoog gaan.
pi_161883581
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat proberen ze te verbloemen door meer betrokken te reageren naar werknemers toe.
Psychologisch spelletje van schijnvertoning ala management.
Met alleen een tikkeltje meer persoonlijke aandacht en meelevend reageren op issues alleen ga je het niet redden nee :D

Toen er een paar jaar geleden werk gemaakt moest worden van de 'cultuuromslag' gingen de TC's meer complimentjes uitdelen maar het straalde er nogal vanaf dat het echt complimentjes geven was óm het complimentjes geven.

Af en toe een (gemeend) schouderklopje geven kan sowieso nooit een vervanging zijn van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden. Zoiets is slechts een aanvulling. Mensen als wegwerpproduct gebruiken en dan vertellen hoezeer je ze waardeert, tja, dat komt nou eenmaal niet echt over hè? :D
pi_161887044
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar de chauffeurs krijgen een ietwat hogere vergoeding. Een tientje meen ik.

Een tijdje geleden kwam ik ergens tegen dat die een telefoon van minimaal 5,5" ofzo moesten hebben, dus een iets duurdere telefoon. ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:54:01 #69
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161890189
Officiële reden is volgens mij dat zij meer data zouden verbruiken dan een pbz.


Mogguh :)
Binnenkort weer de betrokkenheidsmonitor in de inbox ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:59:28 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161890212
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:49 schreef lololo het volgende:

[..]

Met alleen een tikkeltje meer persoonlijke aandacht en meelevend reageren op issues alleen ga je het niet redden nee :D

Toen er een paar jaar geleden werk gemaakt moest worden van de 'cultuuromslag' gingen de TC's meer complimentjes uitdelen maar het straalde er nogal vanaf dat het echt complimentjes geven was óm het complimentjes geven.

Af en toe een (gemeend) schouderklopje geven kan sowieso nooit een vervanging zijn van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden. Zoiets is slechts een aanvulling. Mensen als wegwerpproduct gebruiken en dan vertellen hoezeer je ze waardeert, tja, dat komt nou eenmaal niet echt over hè? :D
Inderdaad.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161891312
Het is hier "de bedoeling" dat de betrokkenheidsmonitor door tenminste 70% van de medewerkers wordt ingevuld. :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:01:46 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161891722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:25 schreef Rafierafie het volgende:
Het is hier "de bedoeling" dat de betrokkenheidsmonitor door tenminste 70% van de medewerkers wordt ingevuld. :')
Eerste vraag: Voelt u zich betrokken bij het bedrijf? (1) Ja (2) Ja
Uw pc is gePOSTNLiseerd zolang u de vraag niet beantwoordt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161895726
Heerlijk weer vandaag *O*

Ben ik net thuis, wil ik mijn werktijd invoeren, kan ik niet meer inloggen.
Kijk ik even tussen mijn email, heb ik een bericht dat ik na 1 mei niet meer werkzaam ben, terwijl 2 maanden geleden mijn contract nog is gewijzigd naar onbepaalde tijd :{ :')
TC gebeld, maar weet ook niet wat er nou aan de hand is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:45:52 #74
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161900550
Middag.
Wederom een drukke postdag.
Toen toe niets te merken van een vakantietijd.
Bijna elk huis een ziggofoldertje.
Maar het was droog en later op de dag zonnig en vrolijke mensen :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161902015
fles gekregen :P
pi_161902093
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nieuw? Dat is toch de standaard werkwijze qua voorbereiding? Alleen op het moment dat bepaalde wijken te laat klaar dreigen te zijn moet je anderen helpen, maar alleen als de postverdeler danwel teamcoach dat zegt.
Voor andere wijken is dit de standaard werkwijze idd, wij behoorden tot de laatste en nu was het helemaal niet meer aan de orde ..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161904435
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef Thomas-sama het volgende:
fles gekregen :P
Grappig flesje, maar doordat het ding zo klein is, is het op warme dagen alles behalve nuttig. Ik hou het wel bij Duitse Coca Cola flessen en leeg
kun je er nog iemand mee dood slaan ook. :P

Zie net de HaH lijst voor volgende week, op donderdag hebben alle wijken weer een folder. Dit keer 35 gram van de Praxis :{
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  dinsdag 3 mei 2016 @ 21:55:36 #78
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161907701
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:29 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Grappig flesje, maar doordat het ding zo klein is, is het op warme dagen alles behalve nuttig. Ik hou het wel bij Duitse Coca Cola flessen en leeg
kun je er nog iemand mee dood slaan ook. :P

Zie net de HaH lijst voor volgende week, op donderdag hebben alle wijken weer een folder. Dit keer 35 gram van de Praxis :{
De tijden zullen ook wel aangepast zijn. Net zoals de verwachte piekdag van a.s. woensdag (of vrijdag?).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161912475
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 21:55 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

De tijden zullen ook wel aangepast zijn. Net zoals de verwachte piekdag van a.s. woensdag (of vrijdag?).
Hier doen ze dat "niet". Ik heb verschillende keren mensen er over horen klagen maar die wisten het onderstaande niet.

Dat je (bij ons dan) bij HaH op donderdag de normale tijd @ "mijn werk" hebt. Als je via "meer of minder tijd doorgeven" kijkt, dan zie je dat voor elke wijk met de extra HaH ook een regel HAH met extra tijd hebt staan.

Je krijgt het dus wel gewoon, alleen is het niet zo heel duidelijk. :)

Bij een piekdag op een daldag, moet je wel zelf de tijd door geven.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
pi_161912615
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:45 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Hier doen ze dat "niet". Ik heb verschillende keren mensen er over horen klagen maar die wisten het onderstaande niet.

Dat je (bij ons dan) bij HaH op donderdag de normale tijd @ "mijn werk" hebt. Als je via "meer of minder tijd doorgeven" kijkt, dan zie je dat voor elke wijk met de extra HaH ook een regel HAH met extra tijd hebt staan.

Je krijgt het dus wel gewoon, alleen is het niet zo heel duidelijk. :)

Bij een piekdag op een daldag, moet je wel zelf de tijd door geven.
Zo lekker handig dat hier ook per locatie verschil in zit. Een wijk met HAH zou gewoon de zaterdag tijd moeten betekenen. Een piekdag op een daldag, zou de tijd van piekdag moeten geven. Maar bij ons moet je er of zelf achteraan, of je krijgt maar een paar minuutjes extra...
  woensdag 4 mei 2016 @ 06:40:36 #81
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161914742
Mogguh.

Ik ben benieuwd naar de verwachte drukte voor vandaag.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:45 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Hier doen ze dat "niet". Ik heb verschillende keren mensen er over horen klagen maar die wisten het onderstaande niet.

Dat je (bij ons dan) bij HaH op donderdag de normale tijd @ "mijn werk" hebt. Als je via "meer of minder tijd doorgeven" kijkt, dan zie je dat voor elke wijk met de extra HaH ook een regel HAH met extra tijd hebt staan.

Je krijgt het dus wel gewoon, alleen is het niet zo heel duidelijk. :)

Bij een piekdag op een daldag, moet je wel zelf de tijd door geven.
Het was ook sarcastisch bedoelt ;)
Nogsteeds is er een grote groep pbz's die er van uit gaat dat de tijden automatisch worden aangepast als er meer post/extra HAH is. En/of niet weten de extra gewerkte tijd door te geven en ook een gedeelte die daar nalatig in is.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 4 mei 2016 @ 09:04:30 #82
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161915552
Blijkbaar is het deze vakantie regelmaat om elke ochtend een bericht van PostNL te ontvangen dat de post 30 minuten later komt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161918757
Stelde niet echt veel voor vandaag.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:45:17 #84
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_161920254
Inderdaad, heel weinig post. Nog veel minder dan dinsdag.
"Everybody lies..."
House M.D.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 mei 2016 @ 13:50:53 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161920425
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:04 schreef Pietertje71 het volgende:
Blijkbaar is het deze vakantie regelmaat om elke ochtend een bericht van PostNL te ontvangen dat de post 30 minuten later komt.
Als ze iedereen vrij geven wordt het vanzelf druk :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:36:21 #86
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161921345
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:45 schreef Stoplichtjuh het volgende:

[..]

Hier doen ze dat "niet". Ik heb verschillende keren mensen er over horen klagen maar die wisten het onderstaande niet.

Dat je (bij ons dan) bij HaH op donderdag de normale tijd @ "mijn werk" hebt. Als je via "meer of minder tijd doorgeven" kijkt, dan zie je dat voor elke wijk met de extra HaH ook een regel HAH met extra tijd hebt staan.

Je krijgt het dus wel gewoon, alleen is het niet zo heel duidelijk. :)

Bij een piekdag op een daldag, moet je wel zelf de tijd door geven.
Bij ons staat die extra regel er ook nooit bij. Er staan bij ons bij elke wijk altijd twee regels, onder de noemer "uitvoering bestelling briefpost". De eerste is is de fietstijd van het depot naar de wijk, de tweede is de kale looptijd. Alleen op zaterdag staat er nog een extra regel bij (een derde), die dan waarschijnlijk op het hah betrekking heeft, deze draagt echter eveneens de noemer "uitvoering bestelling briefpost". Bij hah op andere dagen dan zaterdag moet je zelf de extra tijd doorgeven, anders krijg je het niet. Idem dito bij grote drukte: vandaag staan gewoon de daldagtijden in het systeem, wie niets doorgeeft krijgt dus te weinig. Hetzelfde met de Kerstdagen. Maar zodra de zomer weer in zicht komt zijn ze er wel als de kippen bij om geheel uit zichzelf iedereen te korten. En vaak beginnen ze daar al mee voordat het zomerdal daadwerkelijk begonnen is, en gaan ze door tot 1 september, zelfs als het eind augustus weer flink druk begint te worden. Het zijn een stelletje linkmiechels. Als ik mijn TC een hand heb gegeven tel ik daarna ook altijd of ik nog wel al m'n vingers heb. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:41:50 #87
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161921460
Hier precies zoals bij Kramerica wat looptijden betreft.

Wij hadden vandaag trouwens wel behoorlijk veel. Donderdag hoeveelheid. Heb dus meer dan 20 minuten per wijk bij moeten schrijven en voor een wijk 27 minuten.

De post van donderdag zat er bij ons bij. Met de Duckies en Libelle, Margriet en andere donderdag meuk.
  woensdag 4 mei 2016 @ 14:51:29 #88
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161921661
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:41 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier precies zoals bij Kramerica wat looptijden betreft.

Wij hadden vandaag trouwens wel behoorlijk veel. Donderdag hoeveelheid. Heb dus meer dan 20 minuten per wijk bij moeten schrijven en voor een wijk 27 minuten.

De post van donderdag zat er bij ons bij. Met de Duckies en Libelle, Margriet en andere donderdag meuk.
De prognoses bleken voor vandaag redelijk te kloppen. Woensdag een rustige piekdag, vrijdag een drukke daldag. We hadden vandaag redelijk wat post van de donderdag, maar omdat je natuurlijk alleen 48-uurs post naar voren kunt halen (en 24-uurs post niet), verwacht ik vrijdag wel wat meer dunne post.

De hoeveelheid van vandaag was duidelijk minder dan op een doorsnee donderdag, wijken die op donderdag meestal 4 tot 5 tassen hadden, hadden er nu hooguit 3.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:00:17 #89
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161921868
Middag.
Hier was de drukte idd idem aan een donderdag. Gatverdamme! De hele vakantie al veel (meer) post. Maar wel mooi weer ;)
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ze iedereen vrij geven wordt het vanzelf druk :P
:P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 4 mei 2016 @ 15:05:20 #90
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161921966
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als ik mijn TC een hand heb gegeven tel ik daarna ook altijd of ik nog wel al m'n vingers heb. ;)
Mijn TC kon om.die.door mij gedane opmerking wel lachen als een boer met kiespijn.
Overigens zag ik vanochtend pas dat de tijd voor donderdag al was ingevuld. Topteam heb ik. Klasse!!
Hulde!

Heeft niets te maken met meelezende postnlrechercheurs hoor.... Whahahaha
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161922306
Hm. Hier ook heel rustig. Maar ze hebben mij vrijdag een extra wijk er bovenop gegeven, want dan zou het heel rustig zijn. Als dat een drukke daldag wordt, dan vind ik dat toch niet zo netjes :'). Ze wisten dat ik met een andere baan zit aan het eind vd middag maar omdat het een 'super rustige' dag zou worden moest dit toch kunnen :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161922647
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:38 schreef gelestipjes het volgende:
Stelde niet echt veel voor vandaag.
Nee dit was idd helemaal niks
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 4 mei 2016 @ 21:20:52 #93
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161930893
Ben ik dan de enige die een bult aan post heeft gekregen.
Of hebben jullie allemaal post bijgelapt :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161931520
Hier was er eigen huis. Wijken met veel huur waren dus rustig. De koopwijken hadden de hoeveelheid van een rustige tot normale donderdag.
pi_161931811
Ai, ik las op twitter alweer meerdere berichten over pakketbezorgers die precies tijdens de 2 minuten stilte aanbelden :X
Zo druk met de werkdag dat ze er niet bij nagedacht hadden, of gewoon door willen werken? :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 mei 2016 @ 21:50:54 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161931925
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Ben ik dan de enige die een bult aan post heeft gekregen.
Of hebben jullie allemaal post bijgelapt :P
Als ik het zaterdag maar bij een keer bijladen kan laten. Heb dan een van de grootste wijken in de directe nabijheid van mijn VBG.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161932738
Hier ook een aardig drukke piekdag met donderdagbladen (op een enkele tv-gids na), Eigen Huis (met hier en daar van enthousiasme wat elastiekenschade) en veeeeel te veel véél te dikke pakjes, waar ik echt van begin te balen.
pi_161935420
Hier was het ook niet bijzonder rustig te noemen met alle donderdagblaadjes en Eigen Huis.
De tijden stonden nog gewoon zoals op een reguliere woensdag.
En we mochten vanochtend 40 minuten wachten omdat de chauffeurs het lieten afweten. Ik ben toch zo blij met het autobedrijf. Sinds ze in witte busjes rijden mag je al blij zijn als ze een keer op tijd komen.
  donderdag 5 mei 2016 @ 06:37:31 #99
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161938854
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Ai, ik las op twitter alweer meerdere berichten over pakketbezorgers die precies tijdens de 2 minuten stilte aanbelden :X
Zo druk met de werkdag dat ze er niet bij nagedacht hadden, of gewoon door willen werken? :o
Je zou maar tijdens die stilte aan het reanimeren zijn....

Maar goed, ik denk door de drukte en toch iedereen voor de voor velen vrije dag willen bezorgen, de subco's te druk aan het werk waren.
Ik ben benieuwd wat voor personen het waren die hebben geklaagd.
Met ,als voorbeeld, cola en chips voor de tv zittende personen.
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 21:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als ik het zaterdag maar bij een keer bijladen kan laten. Heb dan een van de grootste wijken in de directe nabijheid van mijn VBG.
Altijd gezellig in het buurtcafé om even bij te laden ^O^ :9

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 22:11 schreef zombo het volgende:
Hier ook een aardig drukke piekdag met donderdagbladen (op een enkele tv-gids na), Eigen Huis (met hier en daar van enthousiasme wat elastiekenschade) en veeeeel te veel véél te dikke pakjes, waar ik echt van begin te balen.
Als je te dikke bundels bedoelt: idd.
Daar heb ik ook steeds meer hinder van.
Feedbak in deze is vaak dat voorbereider wellicht grote handen(kingkong?) heeft.
Vooral met HAH-dagen die dikkebundels }:|
Met daldagen vindt ik het geen probleem, maar die 7cm-regel klopt vaak niet.
Vaak voor de postbode die bussen leegt en ook post besteld, is het gene probleem omdat die de postbundels meestal toch in de bak naast hem zet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161939326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 06:37 schreef Pietertje71 het volgende:

Als je te dikke bundels bedoelt: idd.
Daar heb ik ook steeds meer hinder van.
Nee dat bedoel ik niet, te dikke bundels splits ik zelf wel even. Pakketten die duidelijk te dik zijn, ook voor de oranje brievenbus. Kan er best eens eentje tussendoor glippen (of juist niet), maar soms is het een halve tas vol, naast de gebruikelijke pakjes (en de ruimtevreters van Bol.com). Ze mogen wel haast een kruiwagen meegeven. 😉
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:03:27 #101
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161939409
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 08:53 schreef zombo het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet, te dikke bundels splits ik zelf wel even. Pakketten die duidelijk te dik zijn, ook voor de oranje brievenbus. Kan er best eens eentje tussendoor glippen (of juist niet), maar soms is het een halve tas vol, naast de gebruikelijke pakjes (en de ruimtevreters van Bol.com). Ze mogen wel haast een kruiwagen meegeven. 😉
Op die manier. ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161939938
Slimme TC dropt voor zijn vakantie nog even een rooster voor de vakantieplanning, met het verzoek dit samen in te vullen. Van ons depot gaat niemand op vakantie, maar van één bezorger houdt het contract op, een ander wordt alleen nog op een ander depot ingepland en dan hebben we nog iemand met een blessure, waarvan we blij mogen zijn als die in de zomer haar eigen diensten draait.

Nou weten ze dat ik best van afzien houd, maar ik heb maar vast aangegeven dat ik dat écht niet acht weken lang ga doen. (De andere twee houden het bij een paar uurtjes extra.) Heb dus maar vast aangegeven dat we het zonder versterking niet redden. Anders weet ik wel weer wie zich laat verleiden het halve (tot hele, op een daldag) depot leeg te lopen 😅
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:16:53 #103
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161941366
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:57 schreef zombo het volgende:
Slimme TC dropt voor zijn vakantie nog even een rooster voor de vakantieplanning, met het verzoek dit samen in te vullen. Van ons depot gaat niemand op vakantie, maar van één bezorger houdt het contract op, een ander wordt alleen nog op een ander depot ingepland en dan hebben we nog iemand met een blessure, waarvan we blij mogen zijn als die in de zomer haar eigen diensten draait.

Nou weten ze dat ik best van afzien houd, maar ik heb maar vast aangegeven dat ik dat écht niet acht weken lang ga doen. (De andere twee houden het bij een paar uurtjes extra.) Heb dus maar vast aangegeven dat we het zonder versterking niet redden. Anders weet ik wel weer wie zich laat verleiden het halve (tot hele, op een daldag) depot leeg te lopen 😅
Gewoon terugsturen naar de admie, laten die het maar oplossen, dat is hun taak, niet die van jullie. Postbezorgers bezorgen de post, admie doet de planning. Daarom zitten zij ook in schaal 4, en postbezorgers in 1.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 5 mei 2016 @ 11:23:42 #104
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161941476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gewoon terugsturen naar de admie, laten die het maar oplossen, dat is hun taak, niet die van jullie. Postbezorgers bezorgen de post, admie doet de planning. Daarom zitten zij ook in schaal 4, en postbezorgers in 1.
Wordt idd wel veel gewezen naar TC <-> Admie als het niet zo goed loopt.
Ik heb laatst een dergelijk voorval, na heen en weer gewijs, doorgestuurd naar admie en (vervangend(TC), met een ondertoon: zoeken jullie het maar uit!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161943306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gewoon terugsturen naar de admie, laten die het maar oplossen, dat is hun taak, niet die van jullie. Postbezorgers bezorgen de post, admie doet de planning. Daarom zitten zij ook in schaal 4, en postbezorgers in 1.
Sterker nog, wij doen het in eigen tijd en zij krijgen ervoor betaald.
Het zal niet de eerste keer zijn dat het uiteindelijk allemaal op mij neerkomt, omdat anders de post blijft staan. (En als ik in de problemen kom zoek ik het zelf maar uit.)
Daar pas ik dit jaar bij voorbaat voor.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:10:11 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161947365
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161957428
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:51 schreef zombo het volgende:

[..]

Sterker nog, wij doen het in eigen tijd en zij krijgen ervoor betaald.
Het zal niet de eerste keer zijn dat het uiteindelijk allemaal op mij neerkomt, omdat anders de post blijft staan. (En als ik in de problemen kom zoek ik het zelf maar uit.)
Daar pas ik dit jaar bij voorbaat voor.
Laat ze het maar eens een keer uitzoeken. Hier moet het werk ook door steeds minder mensen gedaan worden.
Als ik aan mijn contracturen zit en om wat voor reden dan ook geen behoefte voel om extra te werken, hebben ze toch echt pech. Een aantal jaren geleden liep ik ook altijd alles weg (record: 6 wijken op een dag). Nu vind ik toch echt mijn eigen gezondheid belangrijker dan de post.
pi_161957815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 06:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Maar goed, ik denk door de drukte en toch iedereen voor de voor velen vrije dag willen bezorgen, de subco's te druk aan het werk waren.
Ik ben benieuwd wat voor personen het waren die hebben geklaagd.
Met ,als voorbeeld, cola en chips voor de tv zittende personen.
Hm ik weet het niet. Ik zou het ook vervelend vinden denk ik. Voor veel mensen is die herdenking toch gewoon erg belangrijk. Als dat bij mij gebeurd was, had ik misschien ook wel een tweet gestuurd ;)
Al kan ik me best voorstellen dat je het vergeet als je druk bent, dat is mij ook een keer overkomen :@
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161957938
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:10 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Laat ze het maar eens een keer uitzoeken. Hier moet het werk ook door steeds minder mensen gedaan worden.
Als ik aan mijn contracturen zit en om wat voor reden dan ook geen behoefte voel om extra te werken, hebben ze toch echt pech. Een aantal jaren geleden liep ik ook altijd alles weg (record: 6 wijken op een dag). Nu vind ik toch echt mijn eigen gezondheid belangrijker dan de post.
En dat is het ook! Geen enkel werk is mijn gezondheid nog waard. Ik loop graag zes wijken op een daldag, of drie op een zaterdag, maar niet twee maanden lang, zodat de zondag naar de kl*te gaat om bij te komen. Niet als we de klus (daardoor) met steeds minder bezorgers moeten klaren. Of de anderen doen ook maar eens een offer.
En in de KNJ verveelde ik me nota bene kapot :)
pi_161957973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:46 schreef VixenFromHell het volgende:

Al kan ik me best voorstellen dat je het vergeet als je druk bent, dat is mij ook een keer overkomen :@
Ja, ik realiseer het me soms ook pas achteraf... in het vuur van de strijd de tijd vergeten.
pi_161957995
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 09:58 schreef zombo het volgende:

[..]

Ja, ik realiseer het me soms ook pas achteraf... in het vuur van de strijd de tijd vergeten.
Ik was al sinds de middag een computerspelletje aan het doen.. oeps :P

Zag in het nieuws dat ze nu ook op andere plekken aan het kijken zijn om de JA/JA sticker in te voeren :o
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161965143
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 10:00 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ik was al sinds de middag een computerspelletje aan het doen.. oeps :P

Toch geen oorlogsspelletjes? 🤔
pi_161967840
Geen keutel aan post vandaag, weinig pakjes ook. Op de eerste wijk zowaar een kwartier ingelopen.... maar toch een half uur later klaar, doordat mijn rem vast zat, pfffffoei een extra zware conditietraining :-(
Morgen twee nieuwe wijken erbij - met nog niet gerepareerde fiets - maar vrij compact zo te zien, dat zal nog wel gaan.
pi_161968329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:20 schreef zombo het volgende:

[..]

Toch geen oorlogsspelletjes? 🤔
Wel iets waar schieten in voor kwam maar niet op dat moment :P

Hier een zeer matig dagje, alweer een lekke band :( morgen kan ie weer opgehaald worden bij de fietsenmaker, die zou nog even het eea nalopen om te kijken of er geen andere oorzaak is dat ie steeds lek gaat. Gelukkig heb ik 2 fietsen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:57:02 #115
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161968330
@Zombo, hebben jullie nog last van de Giro d'Italia morgen in Arnhem?

Ik zit net aan de goede kant morgen. Ze komen geloof ik wel langs het Gelredome, maar ik loop aan de andere kant.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 19:08:02 #116
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161968582
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:26 schreef zombo het volgende:
Geen keutel aan post vandaag, weinig pakjes ook. Op de eerste wijk zowaar een kwartier ingelopen.... maar toch een half uur later klaar, doordat mijn rem vast zat, pfffffoei een extra zware conditietraining :-(
Morgen twee nieuwe wijken erbij - met nog niet gerepareerde fiets - maar vrij compact zo te zien, dat zal nog wel gaan.
Hier duidelijk meer post dan gewoonlijk op een vrijdag, waarschijnlijk deels post van gisteren. Er was meer dunne post dan anders, en we hadden zowaar de Mikro Gids.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161968877
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:57 schreef Globetrottertje het volgende:
@Zombo, hebben jullie nog last van de Giro d'Italia morgen in Arnhem?

Ik zit net aan de goede kant morgen. Ze komen geloof ik wel langs het Gelredome, maar ik loop aan de andere kant.
Ik geloof dat ze zondag door mijn wijk komen, maar hoe dan ook zorg ik natuurlijk dat ik met mijn postfiets over de omheining ga, met flesje voor de camera :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 mei 2016 @ 19:28:03 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161969000
Morgen maar extra water mee, want het zal wel zweten geblazen zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161969925
Ze willen mij een contract van 10 of zelfs 12 uur aanbieden :o
Nadeel is wel dat ik minder flexibel ben met een extra of andere baan (alleen zaterdagen doen gaat hem dan niet meer worden uiteraard), maar ik ben dan wel uit de WW.

Zitten nog wel andere nadelen aan, ik moet dan wel akkoord gaan dat ik in het gehele gebied van mijn TC ingezet kan worden, als ik een keer een doordeweekse dag vrij wil zal ik verlof moeten vragen ipv gewoon zeggen ja die en die dag kan ik niet. Op papier meer uren (in de praktijk haal ik dat toch vaak al), maar meer verplichtingen.

Waarschijnlijk precies wat gelestipjes laatst al zei trouwens, ik was van oorsprong ook een zaterdagbezorger en zit nog op een klein contract.

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 06-05-2016 20:22:38 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161971623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze willen mij een contract van 10 of zelfs 12 uur aanbieden :o
Nadeel is wel dat ik minder flexibel ben met een extra of andere baan (alleen zaterdagen doen gaat hem dan niet meer worden uiteraard), maar ik ben dan wel uit de WW.

Zitten nog wel andere nadelen aan, ik moet dan wel akkoord gaan dat ik in het gehele gebied van mijn TC ingezet kan worden, als ik een keer een doordeweekse dag vrij wil zal ik verlof moeten vragen ipv gewoon zeggen ja die en die dag kan ik niet. Op papier meer uren (in de praktijk haal ik dat toch vaak al), maar meer verplichtingen.
Hoeveel depots/wijken zijn dat, is dat een beetje te behappen? Nadeel is dat ze je 'overal' kunnen inzetten. Is het niet mogelijk een aantal beschikbare dagen op te geven (en dan eventueel ruilen, als je een dag vrij wil)? Ik ben vorig jaar van vijf naar drie vaste dagen gegaan en dat bevalt me prima, vooral de invloed die ik dan heb op de overige dagen. (Meestal kom ik toch ruim aan mijn uren.)
Het hangt er ook maar van af hoe dwingend TC en admi ermee omgaan, natuurlijk....
pi_161971963
Oh voor de duidelijkheid, ik ontvang nu meestal ook al geen WW omdat ik teveel verdien, want ik maak meestal al genoeg uren ;) maar dan ben ik er waarschijnlijk officieel en volledig uit :P
Alsnog denk ik ook niet dat die er blij mee zijn als ik dit zou weigeren ;) het is toch meer vastigheid en de zekerheid dat ik eruit ben. Alleen voor mijn andere uitkering is het kwijtraken van die flexibiliteit wel een lastige, want ik moet wel blijven solliciteren. Nu kan ik eventueel nog 1/2 dagen post doen en daarnaast wat anders, tot ik mijn contract uitgediend heb. Of werken op wisselende dagen.

Het gaat denk ik om een stuk of 5 depots, een stuk of 7 gebieden die elk denk ik toch wel tussen de 5 en de 10 wijken hebben. Met 3 dagen en 12 uur is het denk ik lastig, bijna alles wordt pas om 13.00 gebracht tegenwoordig dus dat is krap.. en in het najaar als het vroeg donker wordt dan is dat ook moeilijk. Op de woensdag en vrijdag kan ik maar tot pakweg half 4 ivm ander werk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 7 mei 2016 @ 06:19:23 #122
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161981069
Mogguh.
De PostNL-fles is al gevuld...ohnee, die heb ik nog niet ;)
Als ik melding krijg dat deze wordt geleverd zal ik aangeven om de fles (hips) aan mijn vaste voorbereidster te geven. Ik heb er toch niet echt veel aan :)

De EO en VPRO bezorgen we nog drie jaar en de proef met de smartphone loopt gestaag.


Vandaag lekker luchtig kleden. Ik heb mijn outfit al aan :)

Met eigen flesje water..dat dan wel :(

Hopelijk vandaag niet zo heel veel tegenslag zodat ik optijd aan min weekend kan beginnen :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 21:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh voor de duidelijkheid, ik ontvang nu meestal ook al geen WW omdat ik teveel verdien, want ik maak meestal al genoeg uren ;) maar dan ben ik er waarschijnlijk officieel en volledig uit :P
Alsnog denk ik ook niet dat die er blij mee zijn als ik dit zou weigeren ;) het is toch meer vastigheid en de zekerheid dat ik eruit ben. Alleen voor mijn andere uitkering is het kwijtraken van die flexibiliteit wel een lastige, want ik moet wel blijven solliciteren. Nu kan ik eventueel nog 1/2 dagen post doen en daarnaast wat anders, tot ik mijn contract uitgediend heb. Of werken op wisselende dagen.

Het gaat denk ik om een stuk of 5 depots, een stuk of 7 gebieden die elk denk ik toch wel tussen de 5 en de 10 wijken hebben. Met 3 dagen en 12 uur is het denk ik lastig, bijna alles wordt pas om 13.00 gebracht tegenwoordig dus dat is krap.. en in het najaar als het vroeg donker wordt dan is dat ook moeilijk. Op de woensdag en vrijdag kan ik maar tot pakweg half 4 ivm ander werk.
Als je er plezier in hebt:doen en weg uit het UWV(is mijn mening).
Succes met je beslissing :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:20 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik geloof dat ze zondag door mijn wijk komen, maar hoe dan ook zorg ik natuurlijk dat ik met mijn postfiets over de omheining ga, met flesje voor de camera :)
_O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Pietertje71 op 07-05-2016 08:34:54 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 mei 2016 @ 16:58:03 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161989615
Het was flink warm vandaag. Had wel iets te weinig drinken mee, zo bleek uiteindelijk, dus als een paard water gedronken om de reserves weer wat aan te vullen :P

Qua post stelde het helemaal niets voor
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161990353
Het Postnl flesje met water was wel heel snel op. :D
pi_161990976
Dorstig weertje ja, ik was ook aardig uitgedroogd (en in vreemde wijken is het wat lastiger je flesje te laten vullen).
pi_161994881
Hm, de TC was er toch niet zo heel erg van gecharmeerd dat ik om 15.50 nog aan een wijk van 1u55 begon :X ik was ietsje later begonnen dan normaal, onderweg een paar keer opgehouden en het was warm.. tja :P

En... FINALLY:



Had al 2x tevergeefs om een nieuwe gevraagd, maar een collega had die van haar vandaag op het depot ingeleverd omdat ze hem niet nodig had. Dus toen heb ik snel even de TC gebeld of ik die mocht hebben :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 mei 2016 @ 21:23:55 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161995156
Een oranje fietsbel. Kijk, zo hoort het _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161995318


;) Al is dat eigenlijk juist niet mijn postfiets :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 mei 2016 @ 22:22:20 #129
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161996689
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:31 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]

;) Al is dat eigenlijk juist niet mijn postfiets :P
Nee, die hoort ook oranje te zijn :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161997497
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, de TC was er toch niet zo heel erg van gecharmeerd dat ik om 15.50 nog aan een wijk van 1u55 begon :X ik was ietsje later begonnen dan normaal, onderweg een paar keer opgehouden en het was warm.. tja :P

Maar dat de post pas 's middags geleverd kan worden hoor je ze niet over.
pi_161997700
Het was nu zo'n beetje wel van ja de post komt om half 1 meestal al, en ik begon rond half 2. Hij had natuurlijk gelijk dat ik eerder had kunnen beginnen, al was dat niet half 1. Je mag pas in gaan laden als alle tassen neergezet zijn waar ze horen, je mag wel je eigen tassen apart zetten en de karretjes die er staan kun je dan wel inladen, maar de fiets mag niet het depot in tot alles klaar is. En hem snel smeren zodra je je eigen tassen hebt, wordt natuurlijk niet in dank afgenomen. De herstelpost moet ook nog uitgezocht worden, dus voor je dan weg bent is het wel kwart voor 1. Normaal begin ik om 13.00 of ietsje eerder vaak nog, maar wel zo rond de officiële aanlevertijd van 13.00. Dat kan dan meestal net qua normtijden..

Punt is dat er mensen gaan klagen als de post pas na 17.00 een keer komt :X

Een collega loopt structureel zo laat en daar is ook al wel eens gezeik om geweest volgens mij, van bewoners en ook van andere collega's. Hij moet nu ook afmelden, omdat een ander het niet meer wilde doen want zijn wijk lag er altijd nog.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 mei 2016 @ 23:36:52 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161998676
Admi's willen ook wel op tijd naar huis natuurlijk ;)

Nu is het lekker licht om 17.00 uur, maar winters is het donker en dan werkt het niet echt prettig als je op straat loopt met de post. Ben je met een bundeltje plotseling tweemaal zo lang bezig ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162005044
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Het was nu zo'n beetje wel van ja de post komt om half 1 meestal al, en ik begon rond half 2. Hij had natuurlijk gelijk dat ik eerder had kunnen beginnen, al was dat niet half 1. Je mag pas in gaan laden als alle tassen neergezet zijn waar ze horen, je mag wel je eigen tassen apart zetten en de karretjes die er staan kun je dan wel inladen, maar de fiets mag niet het depot in tot alles klaar is. En hem snel smeren zodra je je eigen tassen hebt, wordt natuurlijk niet in dank afgenomen. De herstelpost moet ook nog uitgezocht worden, dus voor je dan weg bent is het wel kwart voor 1. Normaal begin ik om 13.00 of ietsje eerder vaak nog, maar wel zo rond de officiële aanlevertijd van 13.00. Dat kan dan meestal net qua normtijden..

Punt is dat er mensen gaan klagen als de post pas na 17.00 een keer komt :X

Een collega loopt structureel zo laat en daar is ook al wel eens gezeik om geweest volgens mij, van bewoners en ook van andere collega's. Hij moet nu ook afmelden, omdat een ander het niet meer wilde doen want zijn wijk lag er altijd nog.
Lijkt mij ook wel een beetje logisch
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 8 mei 2016 @ 12:37:28 #134
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162005680
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 11:58 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel een beetje logisch
Heel logisch als we tot 18.00 uur mogen bezorgen ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162006499
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:12 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, de TC was er toch niet zo heel erg van gecharmeerd dat ik om 15.50 nog aan een wijk van 1u55 begon

dat kunnen ze in een klap oplossen door om 8uur s morgens de boel aan te leveren,
heeft iedereen nog een beetje normaal leven.
pi_162006507
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:53 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

Maar dat de post pas 's middags geleverd kan worden hoor je ze niet over.
zo is het maar net
  zondag 8 mei 2016 @ 14:02:00 #137
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162007403
Wij hadden geluk. Bij ons lag de post er om half elf, vanwege de Giro. (Op zaterdag op dat depot notmaal pas tegen half een) Alleen ik wist het niet. Ze waren mij vergeten te bellen. :(
  zondag 8 mei 2016 @ 14:42:18 #138
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162008275
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat kunnen ze in een klap oplossen door om 8uur s morgens de boel aan te leveren,
heeft iedereen nog een beetje normaal leven.
Met iedereen bedoel je waarschijnlijk enkel de postbezorgers, want dan zouden alle voorbereiders om 3 uur 's nachts moeten beginnen, en de HSM-operators nog veel eerder. Dan is nog niet eens alle post binnen. Lekker normaal leven kun je leiden als je elke dag om 18.00 of 19.00 uur naar bed moet, om nog een beetje normale nachtrust te kunnen pakken. 8)7

Wel ben ik van mening dat de post veel eerder aangeleverd zou kunnen worden dan nu het geval is. Bij ons moet bijv. de eerste rit om 9 uur beneden staan (op piekdagen). Vaak is deze zelfs al eerder klaar. Maar voordat het op het depot ligt (dat is 3 km verderop) is het 2 uur later.

Verder vind ik het wel gezeur van een TC als je een wijk om 13.30 bent gaan lopen, als deze er om 13.00 uur ligt. Dan had je dus hooguit een half uur eerder kunnen beginnen. En ze adverteren er toch altijd mee dat postbezorger zo'n flexibele job is?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162009395
Bij een nieuwe reorganisatie hier begint de vos inmiddels rond 4:00-4:30, en de de voorbereiding zelf om 6:00. De eerste wijken zijn dan dus al rond 7:00 klaar. Maar ik denk dat het nog wel een paar uur later is dat de postbezorger kan beginnen. Een aanlevertijd van voor 10:00 zie ik in ieder geval niet vaak voorbijkomen.
pi_162010348
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Heel logisch als we tot 18.00 uur mogen bezorgen ;)
Dat stond er niet bij he :o
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 8 mei 2016 @ 16:15:29 #141
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162011304
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:51 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Dat stond er niet bij he :o
Berdrijfsbeleid he ;)

Ik ben trouwens wel eens om 3 uur begonnen met een wijk van 2,5 uur. Beetje flexibiliteit moet kunnen hoor.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162011334
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:15 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Berdrijfsbeleid he ;)

Ik ben trouwens wel eens om 3 uur begonnen met een wijk van 2,5 uur. Beetje flexibiliteit moet kunnen hoor.
Oh, hier moet het toch echt voor 17.00?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zondag 8 mei 2016 @ 16:23:03 #143
76042 4EverBlackEyed
Boem is ho.
pi_162011635
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:37 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Heel logisch als we tot 18.00 uur mogen bezorgen ;)
Nou, dat is dan weer nieuw ? :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 8 mei 2016 @ 16:49:53 #144
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162013055
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 16:16 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Oh, hier moet het toch echt voor 17.00?
Niet zoals het op e consumenten site staat:
" Hoe laat wordt de post die ik op de bus doe bezorgd?

Vrijwel alle poststukken die u voor de buslichting op de bus doet, worden de volgende werkdag bezorgd. Hiervoor is geen officieel bezorgtijdstip vastgesteld. PostNL streeft ernaar de briefpost tussen 08:00 en 18:00 uur te bezorgen."

Dus die klant hoort niet beter te weten dan dat het voor 6 uur komt. Voor de bezorgers telt dat we mogen bezorgen tot 6 uur, maar dat er niet structureel zonder overleg kan worden geëist dat we na 5 uur nog werken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162014904
Hier is de post eigenlijk altijd wel om 10.00 uur klaar voor het grootste depot. Dat ligt nog geen kilometer van de vestiging af, maar krijgen altijd precies om 11.30 uur de post.
pi_162015031
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:14 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat kunnen ze in een klap oplossen door om 8uur s morgens de boel aan te leveren,
heeft iedereen nog een beetje normaal leven.
Jij denkt dat voorbereiders zin hebben om midden in de nacht te gaan werken voor 9 euro per uur? Daarnaast moeten ze dan sowieso het hele proces omgooien en moet de buslichting ineens al ergens aan het begin van de middag plaats gaan vinden of zo om alles op tijd te kunnen verwerken, zou kunnen inderdaad, als je het bedrijf nog meer om zeep wilt helpen.
pi_162019504
8 uur is wel erg vroeg inderdaad :P het is ook gewoon jammer dat ze de depots steeds meer samenvoegen. Voor bezorgers die meerdere wijken lopen vanuit meerdere depots, hoeft het maar bij eentje vroeg te zijn. Nu kan ik meestal officieel pas om 13.00 beginnen, en met diensten van rond de 4 uur is dat wat lastig. Dit keer had ik er zelf voor gekozen om later te beginnen natuurlijk, maar over het algemeen baal ik daar wel van. Vind het nu niet zo erg om tot wat later door te gaan, maar in de winter is het een ander verhaal. Al hebben ze hier toen een keer lampjes uitgedeeld die je op je hoofd kon doen, zodat je in het donker gewoon verder kon lopen.

Snap overigens ook best dat mensen het vervelend vinden dat de post later komt. Maar in dat boekje dat wij soms bezorgen.. er is post oid? Stond volgens mij ook 18.00, dus tja. Hier was het altijd zo dat 17.00 het streven is en max tot 18.00
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 mei 2016 @ 20:33:26 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162020071
's winters is het idd een ramp als je pas laat kunt beginnen met lange wijken. Om 16.40 uur is het donker.

Ben ik even blij dat ik wijk 1 gewoon van kantoor op kan halen, al weerhield het mij afgelopen winter een keertje er niet van om toch in het pikkedonker te eindigen. :P
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Jij denkt dat voorbereiders zin hebben om midden in de nacht te gaan werken voor 9 euro per uur? Daarnaast moeten ze dan sowieso het hele proces omgooien en moet de buslichting ineens al ergens aan het begin van de middag plaats gaan vinden of zo om alles op tijd te kunnen verwerken, zou kunnen inderdaad, als je het bedrijf nog meer om zeep wilt helpen.
uhuh. Vond de keren dat ik mocht VOSsen 6 uur vroeg zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162022699
Wat mij ook wel stoort trouwens... het is wel zoals het hen uit komt. Toen ik bezwaar maakte op een dienst waarbij ik niet eerder klaar kon zijn dan 17.30 werd mijn bezwaar van tafel geveegd met een 'kan niet anders' en toen moest ik daar 3 weken lopen. Maar als ik toevallig een keertje later begon omdat dat mij zo uit kwam dan is het ineens van ja je moet eigenlijk toch wel om 17.15 klaar zijn. Niet dat er nu een enorm probleem van gemaakt werd zaterdag, maar ik vind het allemaal wat krom.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 8 mei 2016 @ 22:55:44 #150
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162026441
Dat herken ik wel allemaal. Heb bijna 3/4 jaar een dubbele wijk gelopen op zaterdag. Er stond 7 uur voor totaal. Ik liep ze totaal in 6,5 uur, maar alleen als ze tegelijk waren (kun je ze door elkaar lopen) Maar de aanlevering was officieel om 12:00. Tja dan ben je dus nooit voor 18:00 klaar. Vaak in het donker gelopen (en mopperende mensen gehad)

Tegenwoordig is de aanlevering ergens tussen 13:00 en - 13:15. dan ga je om 13:30 een keer op pad. Ondanks de 'postvermindering' toch nog een loop van 3 uur. Gelukkig ben je dan meestal net voor het donker binnen. Behalve met de kerst (of als m'n collega ziek is)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 9 mei 2016 @ 08:58:59 #152
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162031280
quote:
Het valt me nog mee, maar dat kan ook verklaard worden door het feit dat sommige invullers een leidinggevende functie hebben gehad. Daarnaast ontstaat een wat vertekend beeld doordat veel mensen aangeven het werk an sich (met name het bezorgen) heel leuk te vinden, maar dat is natuurlijk geen verdienste van PostNL. Ook zie ik her en der aantallen sterren die niet stroken met het verhaal, bijv. mensen die heel het bedrijf afkraken en dan toch nog 3 van de 5 sterren geven. Of mensen die vooral in hun oordeel laten meewegen hoe leuk het vroeger was, en dan 4 of 5 sterren geven, maar wel terloops laten weten na 35 jaar trouwe dienst als een vuilniszak langs de stoeprand te zijn gezet. Hoe kun je dan nog de loftrompet steken over je voormalige werkgever, vraag ik me af.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162034662
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het valt me nog mee, maar dat kan ook verklaard worden door het feit dat sommige invullers een leidinggevende functie hebben gehad. Daarnaast ontstaat een wat vertekend beeld doordat veel mensen aangeven het werk an sich (met name het bezorgen) heel leuk te vinden, maar dat is natuurlijk geen verdienste van PostNL. Ook zie ik her en der aantallen sterren die niet stroken met het verhaal, bijv. mensen die heel het bedrijf afkraken en dan toch nog 3 van de 5 sterren geven. Of mensen die vooral in hun oordeel laten meewegen hoe leuk het vroeger was, en dan 4 of 5 sterren geven, maar wel terloops laten weten na 35 jaar trouwe dienst als een vuilniszak langs de stoeprand te zijn gezet. Hoe kun je dan nog de loftrompet steken over je voormalige werkgever, vraag ik me af.
misschien heeft een heel kantoor wel de boel ingevuld :)
  maandag 9 mei 2016 @ 16:37:37 #154
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162039517
Redelijk positieve resultaten over het vorige kwartaal, en zelfs de volumedaling viel redelijk mee: slechts 6% minder. (En dat terwijl per 1 januari de tijden flink zijn bijgesteld naar beneden, gebaseerd op een volumedaling van 10 tot 12%). Er is dus duidelijk veel te veel tijd afgehaald. Ben benieuwd of we dat nog terugkrijgen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 9 mei 2016 @ 17:31:03 #155
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162040408
Ja want de nieuwe tijden worden nu ook 'behaald' en dan veelal door collega's die niet durven door te geven dat het niet haalbaar is en daarom de extra tijd zelf maar inslikken.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162044157
Ik ga wel even proberen te regelen dat de TC me gaat betalen voor de fietstijd tussen depots, hij wil immers dat ik vanuit alle depots hier in de buurt ga lopen ;)
Dat wilde ik eigenlijk al wel langer, maar nu heb ik iig echt een reden om dat op tafel te leggen :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 9 mei 2016 @ 20:20:14 #157
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162044345
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga wel even proberen te regelen dat de TC me gaat betalen voor de fietstijd tussen depots, hij wil immers dat ik vanuit alle depots hier in de buurt ga lopen ;)
Dat wilde ik eigenlijk al wel langer, maar nu heb ik iig echt een reden om dat op tafel te leggen :)
Dat hoort hij toch sowieso te betalen? Ik word ook de hele area doorgestuurd, soms meerdere depots op 1 dag (vooral op daldagen). De extra fietstijd geef ik altijd door als "calamiteiten", en dat wordt netjes betaald. Volgens mij zou hij dit ook niet mogen weigeren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162044487
Ja dat is meer een kwestie van het niet echt ter sprake durven brengen (ja schijterd ;)), zie bij geen enkele collega verder ook van die extra tijd staan. Maar misschien heeft niemand er om gevraagd :X
Eerder lukte het meestal ook nog wel om het bij de normtijden in te proppen, maar nu die zoveel minder worden wil dat vaak niet meer. Dus het is wel pas de laatste paar maanden echt meer een probleem geworden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162050275
Die vragenlijsten/betrokkenheidsmonitor dingen worden ook steeds beter he: Ben je transgender?
Zal ongetwijfeld ook weer niks met de uitkomsten gebeuren, maar ik heb weer aan mijn plicht voldaan.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 06:44:52 #160
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162053780
Mogguh.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat hoort hij toch sowieso te betalen? Ik word ook de hele area doorgestuurd, soms meerdere depots op 1 dag (vooral op daldagen). De extra fietstijd geef ik altijd door als "calamiteiten", en dat wordt netjes betaald. Volgens mij zou hij dit ook niet mogen weigeren.
Mijn collega die vanuit een loopwijk naar een ander depot.in haar eigen dorp gaat, krijgt volgens mij de tijd niet vergoedt, omdat het depot in haar dorp ligt en zij toch naar huis moet........
Heb er niets van gezegd omdat ik deze collega al eerder op bepaalde punten heb gewezen en die er niets mee wil doen ivm grote mond maar er niets aan willen doen, maar wel klagen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 08:17:44 #161
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162054148
Wij moeten ook vaak van depot naar depot op een dag. Ik heb twee maanden ingevallen en moest na mijn eigen wijken gedaan te hebben, twintig minuten fietsen naar een ander depot om die wijk tw doen. Aantal keren gevraagd en bijna gesmeekt, maar wij krijgen de extra fietstijd niet. Absoluut niet! Ook al is dat depot op meer dan 4 km en meer dan 16 minuten afstand. Ook al zijn dat de regels. We krijgen het niet. Geef je het als calamiteit op, dan wordt het afgekeurd.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 08:18:20 #162
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162054151
Het zal wel aan de regio liggen denk ik.
pi_162054236
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij moeten ook vaak van depot naar depot op een dag. Ik heb twee maanden ingevallen en moest na mijn eigen wijken gedaan te hebben, twintig minuten fietsen naar een ander depot om die wijk tw doen. Aantal keren gevraagd en bijna gesmeekt, maar wij krijgen de extra fietstijd niet. Absoluut niet! Ook al is dat depot op meer dan 4 km en meer dan 16 minuten afstand. Ook al zijn dat de regels. We krijgen het niet. Geef je het als calamiteit op, dan wordt het afgekeurd.
oranje kaart ingevuld neem ik aan? Het is immers gewoon werktijd, je tijd loopt gewoon door tot je klaar bent met je laatste wijk
pi_162054543
En mijnwerk is weer eens onbereikbaar. |:(

Edit: geen van de sites van PostNL werken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Rafierafie op 10-05-2016 09:31:01 ]
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:15:03 #165
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162055630
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

oranje kaart ingevuld neem ik aan? Het is immers gewoon werktijd, je tijd loopt gewoon door tot je klaar bent met je laatste wijk
Ook daar is het weer een 'grijs(regioafhankelijk?) gebied'.
Zo werkt de ene vanaf dat je van depot vertrekt tot aan het laaste adres en dan hoor/lees je weer dat het van start depot tot einde depot is(je moet immers ook je tassen opbergen e.d.)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162056154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ook daar is het weer een 'grijs(regioafhankelijk?) gebied'.
Zo werkt de ene vanaf dat je van depot vertrekt tot aan het laaste adres en dan hoor/lees je weer dat het van start depot tot einde depot is(je moet immers ook je tassen opbergen e.d.)
Van wijk naar wijk fietsen en of je daar de tijd voor krijgt lijkt me niet regioafhankelijk, men kan weliswaar zeggen dat je daar geen recht op hebt maar dat is natuurlijk onzin, het hoort immers gewoon bij je werk. Qua laatste brief of terug naar het depot is een wat ander verhaal omdat lang niet iedereen teruggaat naar het depot. Zelf doe ik dat ook nooit, die lege tassen kan ik de volgende werkdag immers ook wel gewoon terugleggen.
De afstand tussen de 2 wijken afleggen is echter geen keuze, dat stuk moet je nu eenmaal fietsen om verder te kunnen, dus dat horen ze uiteraard gewoon uit te betalen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:19:08 #167
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162056887
quote:
Reistijd bij vervanging op een ander depot

Als je teamleider je vraagt om een zieke of afwezige collega van een ander depot te vervangen, wordt je reistijd vergoed in tijd. De reistijd van je huisadres naar het andere depot moet dan wel meer dan 15 minuten zijn. Het maakt hierbij niet uit of je reist met de fiets, de scooter of de auto. De totale reistijd (heen en terug) wordt in tijd vergoed. Als de enkele reis minder is dan 15 minuten, wordt er geen tijd uitbetaald.
Betalen ze niet, rode kaart invullen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162062901
de "winstuitkering" hebben we weer zelf betaald :) van die 6% die teveel is afgehouden.
pi_162064763
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 08:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij moeten ook vaak van depot naar depot op een dag. Ik heb twee maanden ingevallen en moest na mijn eigen wijken gedaan te hebben, twintig minuten fietsen naar een ander depot om die wijk tw doen. Aantal keren gevraagd en bijna gesmeekt, maar wij krijgen de extra fietstijd niet. Absoluut niet! Ook al is dat depot op meer dan 4 km en meer dan 16 minuten afstand. Ook al zijn dat de regels. We krijgen het niet. Geef je het als calamiteit op, dan wordt het afgekeurd.
Moeten ze niet vreemd opkijken als je de volgende keer niet meer (verder van huis) wil invallen, toch?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 17:14:44 #170
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162064807
CSI PostNL.

Openingsbeelden van een depotchecker die het rolluik van zijn depot opent. "Wat een pleurisbende is het hier weer", mompelt hij binnensmonds terwijl hij met frisse tegenzin de over de betonnen garagevloer verspreid liggende binnentassen en niet-bezorgde bundels hah begint op te rapen. Maar plotseling stokt zijn adem: die vlezige hand die hij daar onder een berg Albert Heijn-folders ziet uitsteken lijkt toch wel verdacht veel op die van zijn teamcoach. Met een verbeten trek op zijn gelaat begint hij het reclamedrukwerk terzijde te schuiven, en krijgt zodoende zicht op het ontzielde lichaam van zijn voormalige leidinggevende. Hij ligt op zijn buik, zijn broek en onderbroek zijn naar beneden gestroopt. De depotchecker zucht: "Dat is de derde al deze maand". Uit zijn schoudertas haalt hij twee latexhandschoenen en een pincet. Voorzichtig, om geen sporen te vernietigen, knielt hij neer bij het stoffelijk overschot, en met een vaste hand, die jarenlange ervaring verraadt, steekt hij het pincet in de anus van het dodelijke slachtoffer. Na enig aandringen geeft het kontgat zijn geheim prijs: een met fecaliën besmeurde strak opgerolde oranje kaart. "Net als bij de andere twee slachtoffers", zegt de depotchecker, terwijl hij zijn zonnebril afzet, en een veelbetekenende blik in de camera werpt.

(Close Up depotchecker, en start random nummer van The Who).

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 10-05-2016 18:58:48 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162065980
LOL :D

Nog geen antwoord van mijn TC maar sprak wel een collega. Die moet dus af en toe naar een dorp een paar km verderop en krijgt daar NIET extra voor betaald qua fietstijd. Nu heb ik in mijn mail ook al aangegeven eigenlijk niet daar te willen gaan lopen.. Alles verder best maar dat wordt mij te ver. Die collega zei ook dat ze haar verteld hadden dat ze bij haar contract van 6 uur geen fietskostenvergoeding kreeg :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:04:36 #172
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162065993
Geweldig Kramerica-Industries :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 18:38:01 #173
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162066601
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
LOL :D

Nog geen antwoord van mijn TC maar sprak wel een collega. Die moet dus af en toe naar een dorp een paar km verderop en krijgt daar NIET extra voor betaald qua fietstijd. Nu heb ik in mijn mail ook al aangegeven eigenlijk niet daar te willen gaan lopen.. Alles verder best maar dat wordt mij te ver. Die collega zei ook dat ze haar verteld hadden dat ze bij haar contract van 6 uur geen fietskostenvergoeding kreeg :X
Boven de 15 minuten zijn ze het dus verplicht (als ze jou vragen) om je die tijd door te betalen. Maar 15 minuten kan makkelijk meerdere km zijn. Google maps rekent als ik het goed heb 18km per uur. Dus dan zou dat iets van 4,5 km zijn, dus onder de 5km zullen ze wel moeilijk doen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162066741
Dat gaat over de reistijd van huis naar werk toch? Bij haar gaat het om afstand tussen wijk 1 en wijk 2... en bij mij dan waarschijnlijk ook, want ik loop vaak 2 wijken.

Heb ook even gekeken, de reistijd met de auto is ongeveer 12 minuten :P meer dan 6km. Vanaf dat depot waar zij normaal loopt dan. Vanaf mijn huis is het bijna 8km.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162066802
Postbezorgers krijgen geen reiskostenvergoeding.
pi_162066842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Postbezorgers krijgen geen reiskostenvergoeding.
Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.
pi_162066981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.
Dat is idd werktijd. Bij ons werd er gezegd dat die tijd gewoon geclaimd mag worden. Blijkbaar verschilt het per regio?
pi_162069024
Wat zouden jullie doen trouwens? Ik moet deze week weer bij het winkelcentrum lopen, en nu viel het me toevallig laatst op dat de bank daar helemaal aan de andere kant van het pand (wat je niet kunt zien als je vanaf het vorige adres richting de bank loopt), een brievenbus heeft. Dus ik blij, want ik houd er niet zo van om al die winkels en bedrijven in te moeten lopen. Maar nu bleek vandaag dat daar op staat: Hier alleen krant. -O-

Ik liep dus naar binnen en vroeg zo, hoe zit dat.. ik zie daar een bus maar daar staat dit en dat op, hoe zit dat? Toen kreeg ik als antwoord: Oooooh geef maar hoor! Wat dus geen antwoord is :') ik baal er een beetje van dat ze een brievenbus hebben maar dat ik hem schijnbaar niet mag gebruiken :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162069837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat zouden jullie doen trouwens? Ik moet deze week weer bij het winkelcentrum lopen, en nu viel het me toevallig laatst op dat de bank daar helemaal aan de andere kant van het pand (wat je niet kunt zien als je vanaf het vorige adres richting de bank loopt), een brievenbus heeft. Dus ik blij, want ik houd er niet zo van om al die winkels en bedrijven in te moeten lopen. Maar nu bleek vandaag dat daar op staat: Hier alleen krant. -O-

Ik liep dus naar binnen en vroeg zo, hoe zit dat.. ik zie daar een bus maar daar staat dit en dat op, hoe zit dat? Toen kreeg ik als antwoord: Oooooh geef maar hoor! Wat dus geen antwoord is :') ik baal er een beetje van dat ze een brievenbus hebben maar dat ik hem schijnbaar niet mag gebruiken :(
Dit soort dingen zijn vaak heel specifiek per wijk. Sommige hebben een afspraak met de bezorger, andere met PostNL. Veel van die brievenbussen hier zijn vaak alleen voor de post op zaterdag als je het niet binnen kan afleveren.

Zelf loop ik ook wel eens wijk met daarin een apotheek die ook zo'n buitenbrievenbus heeft. Daar kijken ze me altijd vreemd aan als ik het helemaal binnen kom brengen. Het ligt er dus ook maar net aan wat de klant gewend is gok ik.
pi_162070470
Ja apotheek hier wil het absoluut niet in de brievenbus als ze open zijn, want dat zit in een halletje waar ze alleen komen bij aankomst en vertrek :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162070663
Ik merk ook dat bedrijven waar veel wisselende bezorgers komen hun wensen inmiddels maar op de brievenbus zetten :P
pi_162073171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik merk ook dat bedrijven waar veel wisselende bezorgers komen hun wensen inmiddels maar op de brievenbus zetten :P
Wel zo slim ;) Zo heb ik een adres in mijn wijk waarvan de brievenbus niet in gebruik is, niet eens open kan (om hem te legen), moet je maar net weten...
pi_162073804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Van wijk naar wijk fietsen en of je daar de tijd voor krijgt lijkt me niet regioafhankelijk, men kan weliswaar zeggen dat je daar geen recht op hebt maar dat is natuurlijk onzin, het hoort immers gewoon bij je werk. Qua laatste brief of terug naar het depot is een wat ander verhaal omdat lang niet iedereen teruggaat naar het depot. Zelf doe ik dat ook nooit, die lege tassen kan ik de volgende werkdag immers ook wel gewoon terugleggen.
De afstand tussen de 2 wijken afleggen is echter geen keuze, dat stuk moet je nu eenmaal fietsen om verder te kunnen, dus dat horen ze uiteraard gewoon uit te betalen.
Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
pi_162074039
Belachelijk weinig post vandaag, toch had ik geen minuut over. Jammer, want zaterdag had ik verkeerd geplust, denk ik (twee keer bij dezelfde wijk), terwijl ik al zo bescheiden was geweest....

Vandaag de kunst van het post-bezorgen-met-een gekregen-ijsje-in-de-hand weer 's geoefend. :)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 21:54:38 #185
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162074941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mijn werktijd begint gewoon als ik bij het depot werkzaamheden voor PostNL ga uitvoeren, maakt niet uit wat voor werkzaamheden dat zijn.
pi_162079864
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.
  woensdag 11 mei 2016 @ 05:50:53 #187
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162083280
Mogguh :)
Iedereen al een waterfles? Mijn collega en ik iig niet :P

Vandaag weer lekker gassen op de postnl-scooter
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mijn mening idem. Ik ben ook thuis bezig met de tassen leeg halen/opruimen en post stickeren.
Van het laatste adres naar huis of depot is even ver, maar als ik van depot naar huis rij, kost dat weer 10 minuten extra(eigen tijd).
Ik schrijf de tijd van vertrek depot(en idd, ik ben werkzaamheden voor PostNL aan het doen. Het zij tassen in ontvangst nemen of depot opruimen. Dat PostNL-regeltje dat je pas mag gaan schrijven als je vanaf het depot vertrekt of vanaf je eerste adres, slaat nergens op.
Als de chauffeur de tassen komt brengen of ik raak een tas aan, gaat mijn werktijd in.
Daarom is het in de regel mede nog haalbaar met de nieuwe tijden, anders zat ik helemaal klem.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:41 schreef zombo het volgende:
Belachelijk weinig post vandaag, toch had ik geen minuut over. Jammer, want zaterdag had ik verkeerd geplust, denk ik (twee keer bij dezelfde wijk), terwijl ik al zo bescheiden was geweest....

Vandaag de kunst van het post-bezorgen-met-een gekregen-ijsje-in-de-hand weer 's geoefend. :)
Like a boss _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 11-05-2016 06:50:04 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162083531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.
En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.
pi_162084026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:45 schreef zombo het volgende:

[..]

En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.
Nou ja, ik haal de tijd over het algemeen ook gewoon wel, dus dan heb ik verder ook geen reden om te klagen over het feit dat "terug naar het depot" niet meer in de tijd zit. Lege tassen opruimen kost een paar seconden, dat kan ik over het algemeen nog prima redden in de tijden die ervoor staan. Voor pakjes die niet passen ga ik meestal naar het postagentschap want welke wijk ik ook heb, daar kom ik eigenlijk altijd wel langs, dus dan ben ik geen extra fietstijd kwijt.
Als ik het niet haal in de tijd die ervoor staat geef ik dat natuurlijk gewoon door als meertijd, of dat dan komt doordat ik post moest afschrijven, terug naar het depot moest of dat er gewoon veel post was maakt niet uit, zolang ik mijn gewerkte tijd maar gewoon krijg.
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:18:24 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162085274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef gelestipjes het volgende:

zolang ik mijn gewerkte tijd maar gewoon krijg.
:Y ^O^
Hier werd in het begin de extra tijd als 'fabeltje en onzin' weggeschreven.
1x oranje kaart ingevuld en het werd er bij geschreven en nog een controle/tevredenheids-telefoontje vanuit DenHaag gekregen ^O^
Laatst nog door de procesmanager te woord gestaan of alles goed ging.
Sommige wrijvingen doorgegeven, maar meerendeel over de scooter en de traagheid van het op logische volgorde voorbereiden/sorteren systeem, wat nu al meer dan ene jaar duurt, terwijl er 3 maanden voor staat.
Er werd belooft eind vorige maand dat alles zou worden opgelost. 2 Weken verder is er nog niets gebeurt en er ook niets meer over gehoord.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162085831
Morgen weer huis-aan-huis, zag ik toevallig.
pi_162085878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:48 schreef zombo het volgende:
Morgen weer huis-aan-huis, zag ik toevallig.
Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestal
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2016 @ 11:27:15 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162086543
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:33:51 #194
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162086658
quote:
Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2016 @ 11:41:25 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162086787
In de basis zouden ze best een punt kunnen hebben, alleen uit de berichten die ik heb gelezen is de juridische basis dun en rammelt het aan alle kanten. Sowieso is die claim ook niet goed onderbouwd en toch wel een paar nullen te hoog ingeschat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162087192
Antwoord van de TC is dat depots in de toekomst samengevoegd gaan worden (dan nog kan ik lang niet altijd 2 wijken in 1x mee nemen en moet ik vaak toch terug), stelt de fietstijd tussen depots weinig voor maar als ik incidenteel een keer 5 minuutjes uitloop heb is het geen probleem.

Daar maak ik toch een beetje uit op dat als ik straks structureel 10 minuten kwijt ben aan heen en weer fietsen, ik dus wel eens pech kon hebben.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162087200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestal
Stilletjes gehoopt dat met het afscheid van de dinsdagreclame alle bouwmarkten vertrokken zouden zijn. Maar ja, het is voor een goed doel, mensen moeten wat te doen hebben tweede pinksterdag.

Lekker tweede-broodje-gratis gegeten, met spoordeelbonnetje 😜
pi_162088325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
Lijkt eerder een Zwarte Kip advocaat
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:19:57 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162088738
MIddag.
Makkelijke ronde vandaag.
Morgen voro 1 wijk de PRAXIS :)
Vreemd want 2x de lijst voor welke wijken er donderdag HAH is, via mail dorogekregen en ik stond er niet bij :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162094693
Vanavond in Zembla, Ned 2 (21.15): Baas in eigen bus (pakketbezorgers)
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:20:39 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162109964
Mogguh.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef zombo het volgende:
Vanavond in Zembla, Ned 2 (21.15): Baas in eigen bus (pakketbezorgers)
Ik ben benieuwd of het een open of gecensureerde versie is.
De ZZPers, die op de hoogte zijn wat er buiten hun kleine wereldjespeelt, spreken schande van de PostNL-mentaliteit (qua postbezorgers).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162110063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Ik ben benieuwd of het een open of gecensureerde versie is.
De ZZPers, die op de hoogte zijn wat er buiten hun kleine wereldjespeelt, spreken schande van de PostNL-mentaliteit (qua postbezorgers).
Heb met enig genoegen de (geschokte) reacties op Twitter gelezen, bv dat de neus van Pinokkio (HRM-manager) steeds langer werd.

https://t.co/pzQGLzJGVE
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:55:52 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162111430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:30 schreef zombo het volgende:

[..]

Heb met enig genoegen de (geschokte) reacties op Twitter gelezen, bv dat de neus van Pinokkio (HRM-manager) steeds langer werd.

https://t.co/pzQGLzJGVE
Bedankt voor de link :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162111744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link :)
of NU op NPO2 ;)
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:14:12 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162111887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef zombo het volgende:

[..]

of NU op NPO2 ;)
Ik heb het gekeken.
Tenenkrommend, maar geen verwonderlijk, commentaar van PostNL.
Schuilen achter mooi praat welke allemaal in het belang van de werknemer is :')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162112342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik heb het gekeken.
Tenenkrommend, maar geen verwonderlijk, commentaar van PostNL.
Schuilen achter mooi praat welke allemaal in het belang van de werknemer is :')
Moet wel zeggen dat ik het toch een beetje naief vind dat die ex pakketbezorgers verrast waren dat ze niet veel later zonder werk zaten.
Voor de rest was het natuurlijk een vrij trieste vertoning van die postnl woordvoerder, alsof ze serieus denken dat hun uitspraken ook maar enigszins geloofwaardig overkomen nog.

Maar om maar even positief te eindigen: zelf hebben we het dus zo slecht nog niet, het kan altijd erger! :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:36:53 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112466
Het is gewoon jaren lange pure frustratie van druk vanuit PostNL.

Nee zo slecht hebben we het niet als werknemer van PostNL en niet voor PostNL ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162112580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Het is gewoon jaren lange pure frustratie van druk vanuit PostNL.

Nee zo slecht hebben we het niet als werknemer van PostNL en niet voor PostNL ;)
Ja uh, ze wilden zelf niet bij de "postnl familie", zoals die postnl kerel het zo mooi noemde. :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:42:47 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112616
Het zijn wurgcontracten die ZZPers hebben.

PostNL-familie :{w
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:49:52 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112828
Ik dacht: zal eens kijken of de tijd voor vandaag is aangepast ivm HAH........
8)7
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162113110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja uh, ze wilden zelf niet bij de "postnl familie", zoals die postnl kerel het zo mooi noemde. :')
Hellup waar is de smiley met de vinger in de keel 😵
pi_162114988
PostNL familie :') maar nee, niet best hoe dat allemaal gaat met die pakketbezorgers :N

Ik hoor hier al wel geruchten over waar ze de depots samen willen gaan voegen en ik ben er geen fan van. De locatie die ze op het oog hebben, zit voor 4 van de 6 postcode gebieden een stuk verder weg en vooral voor 1 code is het lullig.. Die zijn al een keer verhuisd en kregen toen al niet genoeg compensatie voor het extra fietsen. Deze nieuwe locatie is juist voor die code weer het verste weg :'). En ik moet regelmatig 2 wijken in dit gebied, dus dat wordt lekker veel heen en weer fietsen en discussies over de fietstijd vermoed ik. Maar de TC is vastbesloten om een mega depot te maken, dat wilde hij 2 jaar geleden ook al.

Zo nog maar weer even mailen, want over mijn beperkte beschibkaarheid op de daldagen ging hij niet in en dat wil ik toch even zeker weten allemaal, voordat ik akkoord ga met een groter contract. Vermoed dat hij wil dat ik alle dagen tot 17.00 klaar sta, en dat gaat niet gebeuren..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162121064
Vandaag heeft mijn admivriendin het te bont gemaakt.
Ik zou vandaag wijk A en B lopen. Collega wijk C en D.
De combinatie van C en D is echt heel zwaar met hah. Dus hij had gister gebeld dat hij een andere wijk wou. Zeg maar eventueel C ruilen voor B.
Dat kon wel, maar admi moest dat dan even met mij kortsluiten. Alleen was ze dat vergeten.
Dus ik kom vanmorgen op het depot, zegt collega tegen mij, loop jij vandaag dan C. Ik zeg, nee hoor, ik loop A en B. Zegt hij weer, nee, ik loop B.
Rooster erbij gepakt, bij mij staat gewoon B.
Komt tc aanrijden voor zijn 2-wekelijkse depotbezoekje, wij dat tegen hem zeggen, hij admi bellen.
Belt admi mij op, zegt ze dat ze vergeten was mij te bellen gister (net zoals ze altijd vergeet mijn verlof in te plannen). Ik was best een beetje kwaad, omdat er altijd zoveel fout gaat door haar.
Begon ze dus helemaal kwaad tegen mij te doen. Dat ik niks over had voor collega's en ik mocht niet egoïstisch zijn en ze zou maar niet zeggen wat ze nu echt van mij vond.

En dat hele verhaal terwijl de telefoon op speaker stond met tc ernaast.

Hier was de hah gister pas bekend trouwens. Geen tijdsaanpassing, geen vermelding op het rooster, geen weekplanning, alleen gister een smsje.
pi_162123628
Wat is eigenlijk een normale termijn om vrij te vragen bij PostNL (ongeacht of je het krijgt of niet)? 2 weken?
pi_162123834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef MartabakManis het volgende:
Wat is eigenlijk een normale termijn om vrij te vragen bij PostNL (ongeacht of je het krijgt of niet)? 2 weken?
Ik zou eerder 4 weken aanhouden, binnen 2 weken moeten ze dan volgens mij beslissen of je wel of geen vrij kunt krijgen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:36:40 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162124603
Wat een heerlijk dagje :{ Heb 3,5 uur over gedaan. Op het rooster stond 2,5 uur. Maar goed, 350 adressen merendeel met tuinen, dat gaat gewoon niet snel. Bovendien is het veel te warm.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162124684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef MartabakManis het volgende:
Wat is eigenlijk een normale termijn om vrij te vragen bij PostNL (ongeacht of je het krijgt of niet)? 2 weken?
Twee weken is een redelijke termijn, maar veiligst is natuurlijk: zodra je het weet, welke dag(en). Als je het op MijnWerk aanvraagt en ze hebben binnen twee weken geen antwoord gegeven, dan is je aanvraag automatisch goedgekeurd. Tenminste, zo zijn de regels.
pi_162124845
Zo, weer 85 euro naar de fietsenmaker gebracht; ik kan weer remmen (en de rem kan er ook weer af, nog fijner). 🚴🏻
pi_162126291
En weer bezwaar gemaakt tegen mijn rooster, waar ongevraagd de diensten van vakantievierende collega's bij zijn gezet, op mijn vrije dagen. Dinsdag ook al eerder teruggekomen uit Zuid-Limburg omdat een andere collega-zijn-verlof vergeten was, dat na wat zaterdagcalamiteitendiensten (erbij) op een ander depot, met een weigerende fiets die pas vandaag 'geholpen' kon worden, kortom....
het is weer als vanouds en ik trek dit even niet meer.
pi_162127507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo nog maar weer even mailen, want over mijn beperkte beschibkaarheid op de daldagen ging hij niet in en dat wil ik toch even zeker weten allemaal, voordat ik akkoord ga met een groter contract. Vermoed dat hij wil dat ik alle dagen tot 17.00 klaar sta, en dat gaat niet gebeuren..
Het antwoord was dat dit verder geen probleem is, ik moet dan toch mijn uren maken. Daar maak ik een beetje uit op dat het geen probleem is zolang ik maar aan mijn uren kom. Maar wat als ze dan bijv op de dinsdag/donderdag geen/weinig werk voor me hebben? Gaat het dan ineens een ander verhaal worden want 'kan niet anders'? Daar ben ik nog steeds bang voor en ik krijg de indruk dat ze me geen beloftes willen doen. Het zal allemaal wel los lopen want ik heb nog wel speling, moet op mijn andere werk in principe om 17.00 starten (op ongeveer een kwartier fietsafstand van mijn postloopgebied), en daar valt nog wel mee te schuiven want ik heb 45 min speling qua hoe laat ik daar klaar (de deur uit) moet zijn. En zo veel/lang lopen op een daldag gebeurt waarschijnlijk vrijwel nooit, maar toch. Ik wil daar niet ineens straks gezeik om krijgen, er zijn veel collega's die geen daldagen werken en ik wil voor mij het zwaartepunt qua diensten niet op die dagen hebben liggen.

@swimmie en zombo: jammer dat het zo gaat zeg, begrijpelijk dat jullie dat allemaal wel een beetje zat zijn!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:31:50 #222
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_162127931
Zorgen dat je schriftelijk de afspraak hebt. Dus terug mailen met: bv. "zoals ik begrijp hebben we het volgende afgesproken ......." Bij de puntjes wat jij denkt te hebben afgesproken.
Niet denken zo bedoelt hij het, maar zorgen dat je alle twee hetzelfde bedoelt. Is handiger dan zelf maar iets op de gok invullen. Zij willen je een groter contact aanbieden, dan heb je wat wisselgeld om dingen af te spreken zodat het voor jou goed uitkomt.
pi_162128200
Nuja dat was mijn idee ook een beetje, dat wilde ik idd ook gaan doen.
Opzettelijk ook al via de mail gedaan en niet telefonisch.
Maar het lijkt er gewoon op dat hij dus niets expliciet af wil spreken. Ook over het uitbetalen van fietstijd wil hij geen vaste afspraken maken, daar heb ik ook om gevraagd maar dan krijg ik te horen dat ik wel een keertje 5 minuutjes kan vragen als dat nodig is. Door gewoon niets af te spreken/te beloven houden ze voor zichzelf mooi alle opties open natuurlijk. Feitelijk is er zo ook niks afgesproken, omdat er steeds 'vage' antwoorden komen. Of dat opzettelijk is, dat is wel interpretatie, maar een concrete afspraak komt er op deze manier uberhaupt niet van :P

Kan natuurlijk nog wel proberen te mailen dat ik akkoord ga met de verhoging, mits we afspreken dat ik die 2 dagen uiterlijk tot zo en zo laat werk. Maar ik vind het wat lastig, omdat hij zich niet vast lijkt te willen leggen en dit voelt wat brutaal :P

Oh en het lastige is ook natuurlijk gewoon dat ik vanwege mijn eigen omstandigheden zo'n verhoging eigenlijk ook niet zo kan/mag weigeren..... dus dat maakt het extra moeilijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 12-05-2016 19:47:45 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162129404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:33 schreef swimmie86 het volgende:

Hier was de hah gister pas bekend trouwens. Geen tijdsaanpassing, geen vermelding op het rooster, geen weekplanning, alleen gister een smsje.
Hier helemaal niks
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 12 mei 2016 @ 20:12:32 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162129417
Wat is het toch heerlijk om een breng, depot en haalrit te hebben. 12 uur in de weer, maar uiteindelijk maar bijna 8 echt gewerkt. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:13:44 #226
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_162129459
Dat is helemaal niet brutaal als je je werk zo wil afspreken. Dat is gewoon onderhandelen. Daarbij hoort ook duidelijk zijn. En als de andere kant niet duidelijk is, zelf zorgen voor de duidelijkheid.
Precies zoals je al schrijft, ik ga akkoord mits .......
Daar is niks verkeerds aan en het kan maar duidelijk zijn. Bedenk: ze hebben jou gevraagd en niet anders om.

En wat ik zo hier op het forum begrijp hoef je niks te vragen of die fietstijd, die krijg je gewoon. Dat zijn cao-afspraken.
pi_162129579
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:
@swimmie en zombo: jammer dat het zo gaat zeg, begrijpelijk dat jullie dat allemaal wel een beetje zat zijn!
Nou ja, ben gelukkig niet afhankelijk van tante pos.... met medisch proefpersoon zijn verdien ik ongeveer een postmaandsalaris per pil 😄
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:51:28 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162130869
Avond.

Ik heb een nieuwe voorbereider. Dat zie ik aan de bundels ;)
Ongeveer +2x zo dik als de 7cm? die wordt voorgeschreven(iig is 1 bundel vaak net zo dik als wat er in de tas past, en ik heb weinig zin om op straat te gaan hersorteren/bundelen en mijn TC heeft ook aangegeven dat dit niet zonde bedoeling is) en veel straten bij elkaar gepropt.
Vandaag was het een drama qua sortering van 3 straten + wat fouten her en der(weer dezelfde wijk en die wordt altijd als laatste voorbereid=dus haasten. Dus het was...(zong ik zelf overigens :P ) de postnlscooter/loop door de straat/straten

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:44 schreef zombo het volgende:
Zo, weer 85 euro naar de fietsenmaker gebracht; ik kan weer remmen (en de rem kan er ook weer af, nog fijner). 🚴🏻
Ah, t kroegje De Fietsenmaker. Jaren geweest en de remmen gingen ook los _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef zombo het volgende:

[..]

Nou ja, ben gelukkig niet afhankelijk van tante pos.... met medisch proefpersoon zijn verdien ik ongeveer een postmaandsalaris per pil 😄
_O-

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietertje71 op 13-05-2016 05:59:45 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162130953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het antwoord was dat dit verder geen probleem is, ik moet dan toch mijn uren maken. Daar maak ik een beetje uit op dat het geen probleem is zolang ik maar aan mijn uren kom. Maar wat als ze dan bijv op de dinsdag/donderdag geen/weinig werk voor me hebben? Gaat het dan ineens een ander verhaal worden want 'kan niet anders'? Daar ben ik nog steeds bang voor en ik krijg de indruk dat ze me geen beloftes willen doen. Het zal allemaal wel los lopen want ik heb nog wel speling, moet op mijn andere werk in principe om 17.00 starten (op ongeveer een kwartier fietsafstand van mijn postloopgebied), en daar valt nog wel mee te schuiven want ik heb 45 min speling qua hoe laat ik daar klaar (de deur uit) moet zijn. En zo veel/lang lopen op een daldag gebeurt waarschijnlijk vrijwel nooit, maar toch. Ik wil daar niet ineens straks gezeik om krijgen, er zijn veel collega's die geen daldagen werken en ik wil voor mij het zwaartepunt qua diensten niet op die dagen hebben liggen.

@swimmie en zombo: jammer dat het zo gaat zeg, begrijpelijk dat jullie dat allemaal wel een beetje zat zijn!
de volgende uitzending van Zembla is over de pbz
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:59:18 #230
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162131226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de volgende uitzending van Zembla is over de pbz
_O-
Trekken ze zo'n scooterboy van de weg. }:|
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162144735
Nou ja, enige probleem (bij mij) is dat het best eens een keer kan, of heel veel keren, maar niet structureel en helemaal niet zonder vragen. En ons team is gewoon te klein om alles wat uitvalt maar op mijn bordje te schuiven. Die tijd heb ik gehad, ben niet voor niets teruggegaan naar drie dagen.
Ze zullen het wel weghalen.... en anders wens ik ze een mooie zomer 😎
pi_162145850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

_O-
Trekken ze zo'n scooterboy van de weg. }:|
"Op onze website postnl.nl kunt u de contactgegevens vinden van de afdeling Mediavoorlichting. Goedemiddag."
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:07:39 #233
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162145898
Mogguh.

Zojuist de betrokkenheidsmonitor ingevuld.
Inzoverre dan, want na de tekst die in beeld verscheen: "NOU NOU!" Ben ik gestopt :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:05 schreef bmp80 het volgende:

[..]

"Op onze website postnl.nl kunt u de contactgegevens vinden van de afdeling Mediavoorlichting. Goedemiddag."
Ik wil gewoon de groeten doen aan mijn gezin, familie en vrienden en de rest kan in de stront zakken.
Heb ik niks teveel gezegd toch?..... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162147470
Heb nu een concept mailtje staan waarin ik beschrijf dat ik op deze manier elke daldag ongeveer 2,5 a 3 uur kan lopen en dan elke piekdag wel gewoon tot 17.00. En dat eventueel nog met de planner besproken kan worden of dit zo haalbaar is, omdat die er meer zicht op heeft. Maar dat het mij op die manier prima te doen lijkt qua halen van de nieuwe contracturen. Heb ik dus nog even weer benoemd op de daldagen zo en zo veel, en dan de piekdagen WEL tot 17.00. Als reactie op zijn 'verder geen probleem, je moet toch je uren maken' dus. En hopelijk 'hapt' ie dan zodat ik kan benoemen dat we dat dan zo afspreken ;). Hoop toch dat het niet nodig is om echt aan te gaan dringen, dat ligt mij niet zo :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:43:57 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162147810
SMS gekregen dat de drinkflessen vandaag op het depot worden geleverd :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162147843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
SMS gekregen dat de drinkflessen vandaag op het depot worden geleverd :)
*O*

Heb de mijne nog niet gebruikt trouwens, heb nog een paar gewone flesjes van een halve liter en vind dat net zo makkelijk :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162147936
Over betrokkenheid gesproken. Ik wist al dat ik als ZAW niet bij mijn werk kon. Maar ik kwam er nu ook achter dat smsjes van het servicecentrum mij niet bereiken, en dat ik ze niet kan terugbellen omdat mijn nummer niet herkend wordt. Daardoor moet ik eerst mijn personeelsnummer opzoeken op mijn loonstrook en dat invoeren _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 mei 2016 @ 11:59:54 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162149425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Over betrokkenheid gesproken. Ik wist al dat ik als ZAW niet bij mijn werk kon. Maar ik kwam er nu ook achter dat smsjes van het servicecentrum mij niet bereiken, en dat ik ze niet kan terugbellen omdat mijn nummer niet herkend wordt. Daardoor moet ik eerst mijn personeelsnummer opzoeken op mijn loonstrook en dat invoeren _O-
Extreem handig _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:24:28 #239
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162152863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

*O*

Heb de mijne nog niet gebruikt trouwens, heb nog een paar gewone flesjes van een halve liter en vind dat net zo makkelijk :P
Het lijken wel kolf-flesjes.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:56:13 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162153577
Of je GVD....AUB wel de juiste tijd van de dinsdag na Pinksteren de juiste tijd wilt doorgeven ivm dat het een extreem rustige dag wordt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162154592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:33 schreef swimmie86 het volgende:

Hier was de hah gister pas bekend trouwens. Geen tijdsaanpassing, geen vermelding op het rooster, geen weekplanning, alleen gister een smsje.
HaH kwam ik gister pas achter toen ik bij het depot kwam :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Of je GVD....AUB wel de juiste tijd van de dinsdag na Pinksteren de juiste tijd wilt doorgeven ivm dat het een extreem rustige dag wordt.
nee, gewoon nee
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_162154823
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Extreem handig _O-
Zojuist even mijn loonstrook gecheckt, ik wist dus wel mijn eigen personeelsnummer uit mijn hoofd. Alleen wordt je dan dus nog steeds niet doorverbonden :') Vooral handig natuurlijk op de momenten dat de TC niet bereikbaar/aanwezig is :P
pi_162155306
Zo, ik heb op mijn mail als antwoord gekregen ok ik ga verhogen. Nuja, had alles duidelijk uiteengezet, hij zei ok. Niet echt een uitgebreid antwoord, maar ik ben er wel een beetje klaar mee en het is iig wel een instemmend antwoord :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162156277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
SMS gekregen dat de drinkflessen vandaag op het depot worden geleverd :)
Das heel fijn nu het 12 graden wordt ;)
pi_162156408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Of je GVD....AUB wel de juiste tijd van de dinsdag na Pinksteren de juiste tijd wilt doorgeven ivm dat het een extreem rustige dag wordt.
Gooi er vandaag dan maar wat Nuon doorheen, plus weer twee tassen vol pakjes. En maar klagen over het volume 😰
pi_162156706
Maar hoe betrokken: ik word nog netjes even bedankt voor een melding van eind april.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:33:14 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162161984
Vandaag beton gekust op een boerenerf waar ronde kalkkorrels lagen(niet gezien). En die dingen zijn door de vorm, spekglad. Gelukkig reed ik niet hard(10-15 wat ik altijd op een erf doe)
Boerin boos op de boer want ook hun kinderen zouden zo thuis komen, dus opgeveegd.
De boerin(EHBOer) had mijn knie en elleboog behandeld en adviseerde om naar de HA te gaan ivm de ernst.
Resultaat voor mij naast een beschadigde scooter: dikke elleboog, pezen en aanhechtingen van de knieschijf beschadigd, mijn gezicht heeft ook nog lichtjes het beton gekust(lang leve ene open helm ;) ) en naar verwachting van de HA zit er ook een slijmbeursontsteking aan te komen. Ook gaf deze al aan flinke pijnen er aan te krijgen
Gemeld natuurlijk en ik kan volgens dokter Post zal het morgen wel meevallen, dus...
Ik denk zoals het er nu naar uit ziet, morgen de AdMie verblijden met een telefoontje.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:37:00 #248
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162162137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag beton gekust op een boerenerf waar ronde kalkkorrels lagen(niet gezien). En die dingen zijn door de vorm, spekglad. Gelukkig reed ik niet hard(10-15 wat ik altijd op een erf doe)
Boerin boos op de boer want ook hun kinderen zouden zo thuis komen, dus opgeveegd.
De boerin(EHBOer) had mijn knie en elleboog behandeld en adviseerde om naar de HA te gaan ivm de ernst.
Resultaat voor mij naast een beschadigde scooter: dikke elleboog, pezen en aanhechtingen van de knieschijf beschadigd, mijn gezicht heeft ook nog lichtjes het beton gekust(lang leve ene open helm ;) ) en naar verwachting van de HA zit er ook een slijmbeursontsteking aan te komen. Ook gaf deze al aan flinke pijnen er aan te krijgen
Gemeld natuurlijk en ik kan volgens dokter Post zal het morgen wel meevallen, dus...
Ik denk zoals het er nu naar uit ziet, morgen de AdMie verblijden met een telefoontje.
O jee, veel sterkte gewenst. Dit gaat een dure grap worden voor de boer....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:13:02 #249
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162163345
Thanks!
Overigens omdat er om dat moment niet echt pijn aanwezig was, de ronde nog afgemaakt...ik ben te betrokken :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162164855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Thanks!
Overigens omdat er om dat moment niet echt pijn aanwezig was, de ronde nog afgemaakt...ik ben te betrokken :P
Je weet het hè; je krijgt de gemaakte ziektekosten alleen vergoed als je aan het einde van het jaar nog binnen het eigen risico zit.
Op jouw leeftijd moet je wel wat voorzichtiger aan gaan doen hoor. Een beetje rekening houden met je broze botten. :P O+
pi_162164954
Dit kwam ik tegen in een mailtje:
quote:

Vanaf nu ontvang je de Makro folder iedere dinsdag. Wekelijks nieuwe Winstpakkers, alle Food & Non-food aanbiedingen in één folder.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 00:20:38 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162169961
beterschap, Pietertje
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 mei 2016 @ 04:30:59 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162172207
Mogguh.

Thanks Peterselieman.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je weet het hè; je krijgt de gemaakte ziektekosten alleen vergoed als je aan het einde van het jaar nog binnen het eigen risico zit.
Op jouw leeftijd moet je wel wat voorzichtiger aan gaan doen hoor. Een beetje rekening houden met je broze botten. :P O+
Namens mijn broze botten: bedankt hé :P
Goed dat je dit even aankaart. Ik had er iets over gelezen ivm, meen ik, de nieuwe cao. Even napluizen dus :)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162172933
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 04:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Thanks Peterselieman.

[..]

Namens mijn broze botten: bedankt hé :P
Goed dat je dit even aankaart. Ik had er iets over gelezen ivm, meen ik, de nieuwe cao. Even napluizen dus :)
Dat stond laatst in het MZ journaal in een artikel over iemand die was gebeten door een hond. Ik kon er op mijnpostnl zo snel niets over vinden in ieder geval.
pi_162173196
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 04:30 schreef Pietertje71 het volgende:

Goed dat je dit even aankaart. Ik had er iets over gelezen ivm, meen ik, de nieuwe cao. Even napluizen dus :)
Het staat hier:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nheteigenrisico.aspx

en beterschap!

(Zelf trouwens nooit meer iets gehoord - formulier of zo - na een IRIS-melding waarvoor ze me pas na een week te woord wilden staan. Had gelukkig geen blijvende schade, maar dat had zomaar gekund.)

[ Bericht 10% gewijzigd door zombo op 14-05-2016 09:29:24 ]
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:24:19 #256
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162173949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:22 schreef zombo het volgende:

[..]

Het staat hier:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nheteigenrisico.aspx

en beterschap!

(Zelf trouwens nooit meer iets gehoord - formulier of zo - na een IRIS-melding waarvoor ze me pas na een week te woord wilden staan. Had gelukkig geen blijvende schade, maar dat had zomaar gekund.)
Thanks 2x ^O^
Wel jammer dat mijn TC mij er niet op attendeerde een incidentmelding te doen. Dit hoorde ik vanochtend pas van de AdMi. Deze neemt vandaag nog contact met mij op. Ook over de schade aan de scooter, waar de TC ook geen antwoord op gaf. O.a. scherm is aardig beschadigd en omdat de scooter op zijn kant heeft gelegen, is er brandstof in het luchtfilter gekomen = niet meer goed rijden.

En belachelijk dat je niets meer hebt gehoord van je melding.
Tis bij de honden af...

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 14-05-2016 10:31:03 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 10:51:38 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162174308
tsja, boerenerven. Zit heel erg veel verschil tussen. Bij de ene boer is alles brandschoon, terwijl je bij de andere rustig aan moest doen omdat je anders de auto direct wel richting wasstraat kon sturen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:02:07 #258
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162175433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:22 schreef zombo het volgende:

[..]

Het staat hier:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nheteigenrisico.aspx

en beterschap!

(Zelf trouwens nooit meer iets gehoord - formulier of zo - na een IRIS-melding waarvoor ze me pas na een week te woord wilden staan. Had gelukkig geen blijvende schade, maar dat had zomaar gekund.)
Wat een coulanceregeling. Ze zijn gewoon aansprakelijk voor alle kosten die jij maakt als gevolg van een bedrijfsongeval. Bovendien zijn er zorgverzekeringen die dit soort schades ook meteen proberen te verhalen op het bedrijf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162180738
Dag volk!

Ik heb een vraagje waar ik met google zo gauw niet uitkom.

Ik heb een hoop velletjes met internationale postzegels over, nu is mijn vraag: mogen die ook gebruikt worden voor het versturen van post binnen Nederland? Lijkt me dat ze de waarde gewoon behouden, toch? Heeft iemand hier een definitief antwoord op?
pi_162180863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Dag volk!

Ik heb een vraagje waar ik met google zo gauw niet uitkom.

Ik heb een hoop velletjes met internationale postzegels over, nu is mijn vraag: mogen die ook gebruikt worden voor het versturen van post binnen Nederland? Lijkt me dat ze de waarde gewoon behouden, toch? Heeft iemand hier een definitief antwoord op?
ja hoor, dat mag gewoon. Ze zijn gewoon 1,25 waard (er vanuitgaande dat het wel al van die zegels zonder waardeaanduiding zijn)
pi_162180891
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja hoor, dat mag gewoon. Ze zijn gewoon 1,25 waard (er vanuitgaande dat het wel al van die zegels zonder waardeaanduiding zijn)
Klopt, het zijn die met een grote 1 erop, uit 2014.

Perfect, dank je wel!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:06:49 #262
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162186331
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, boerenerven. Zit heel erg veel verschil tussen. Bij de ene boer is alles brandschoon, terwijl je bij de andere rustig aan moest doen omdat je anders de auto direct wel richting wasstraat kon sturen :P
Het is daar normaliter schoon op het terrein, en ik kijk altijd...bijna altijd....goed uit op boerenerven. Maar mede door de felle zo'n icm de kleur van de kalkkorrels en lichte kleur beton, niet gezien :(
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:34:48 #263
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162188690
Jeetje @Pietertje71, ok lees het net. Balen zeg! Sterkte!!
pi_162191120
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

quote:
De postbode in deze video is duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. Als de dochter van de bewoners de deur opendoet, vraagt de postbode kortaf of ze aan het juiste adres is. Maar met alleen een bevestigend 'ja' neemt ze geen genoegen...
:')

En @Pieter: Beterschap! Wat rot zeg :{

Zag ook net een klacht dat de Kampioen van iemand open gemaakt zou zijn. 1 zat in plastic met extra boekje en andere niet. Gebeurt toch vaker dat sommige wel in plastic zijn en andere niet??

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 14-05-2016 21:25:11 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162192215
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:20 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

Zag ook net een klacht dat de Kampioen van iemand open gemaakt zou zijn. 1 zat in plastic met extra boekje en andere niet. Gebeurt toch vaker dat sommige wel in plastic zijn en andere niet??
Ja, is afhankelijk van hoe lang je lid bent.
pi_162193005
Dus daar wordt waarschijnlijk weer ten onrechte een collega beschuldigd van post open maken en diefstal :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162193351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Dus daar wordt waarschijnlijk weer ten onrechte een collega beschuldigd van post open maken en diefstal :')
Stel je voor, een bijlagenverzamelaar ;) Ik krijg ook altijd een eenvoudiger versie dan mijn adresgenoten, maar ik krijg 'm wel een week eerder.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:33:10 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162196565
quote:
Dat doe ik ook altijd :o Gewoon even normaal praten is toch wel het minst. Ook als mensen je achterna komen op straat...
Dan gaat het zo van "hé" of "blijf staan" (of soms nog erger). Dan zeg ik ook altijd "Mevrouw wacht even" of "Hallo postbode mag ik wat vragen"

Mensen zijn zo raar tegenwoordig.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 22:37:38 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162196915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Dus daar wordt waarschijnlijk weer ten onrechte een collega beschuldigd van post open maken en diefstal :')
uhuh. Triest dat er niet eerst wederhoor toegepast wordt bij die kampioenen bijvoorbeeld

En dat van dat afsnauwen kan ook niet :N
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162197322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:33 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat doe ik ook altijd :o Gewoon even normaal praten is toch wel het minst. Ook als mensen je achterna komen op straat...
Dan gaat het zo van "hé" of "blijf staan" (of soms nog erger). Dan zeg ik ook altijd "Mevrouw wacht even" of "Hallo postbode mag ik wat vragen"

Mensen zijn zo raar tegenwoordig.
Ooh ja dat naroepen op zo'n manier is wel irritant ja. Of zo fluiten als bij een hond :')
Maar als een pakketbezorger voor de deur staat en vraagt, *achternaam?* dan zeg ik waarschijnlijk ook gewoon alleen ja hoor :)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162197706
Als ik aanbelde bij iemand om een groot bol.com pakje te bezorgen, dan kreeg ik ook altijd van die rare blikken.
Ik: goedemiddag, het pakje past niet door de brievenbus :)
Klant: oh???? :?

:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162197940
Mensen zijn wel raar ja, ooit liep ik naar het begin van de straat om te bezorgen. Ik liep langs een man en het enige wat hij deed was zijn hand uitsteken om de post aan te pakken. Geen goedendag noch oogcontact.
Dus ik ben gewoon maar doorgelopen, ook vanwege het feit dat hij halverwege woonde en ik geen zin had om de post ertussen uit te vissen. Plus het feit dat je op straat geen post mag afgeven. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162197989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooh ja dat naroepen op zo'n manier is wel irritant ja. Of zo fluiten als bij een hond :')
Maar als een pakketbezorger voor de deur staat en vraagt, *achternaam?* dan zeg ik waarschijnlijk ook gewoon alleen ja hoor :)
'
Zoiets had ik vandaag ook. Kom ik een vrouw met een hond tegen. Groet haar en loop een voortuin in. Hoor ik achter me, kom maar hoor. Een paar keer op een toon alsof ze het tegen de hond heeft. Op het moment dat ik terugloop komt zij ook die voortuin in en maakt een heel geïrriteerde opmerking. Bleek ze het wel tegen mij gehad te hebben en had daarmee verwacht te bereiken dat ik de post aan haar zou geven :')
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:00:22 #274
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162198428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooh ja dat naroepen op zo'n manier is wel irritant ja. Of zo fluiten als bij een hond :')
Maar als een pakketbezorger voor de deur staat en vraagt, *achternaam?* dan zeg ik waarschijnlijk ook gewoon alleen ja hoor :)
Echt? Foei, het zijn ook mensen hoor. Zeker zo iemand niet, ze zegt netjes goededag en dan naam?. Nou, dan zeg ik gewoon zo iets terug als. "Hoi, ja ik verwachten je al" of iets vriendelijks als het er 1 is die vaker komt, gewoon beetjenetjes zijn. Ik bedoel alleen jaah, dat is wel erg lomp.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik aanbelde bij iemand om een groot bol.com pakje te bezorgen, dan kreeg ik ook altijd van die rare blikken.
Ik: goedemiddag, het pakje past niet door de brievenbus :)
Klant: oh???? :?

:')
Oh als ze dat zeggen, dan steek ik altijd een verhaaltje af. "Ik heb het nog wel even geprobeerd hoor. Maar ja, het is net als vroeger. Een vierkant blokje past niet in een rond gaatje. Dus dan toch maar even aanbellen en hopen dat iemand zo aardig is om het aan te nemen he. Fijne middag verder"

Gegarandeerd dat ze of beginnen te lachen of dat ze nog stom staan te kijken als je al verder loopt. Volgende keer doen ze in ieder geval een stuk gezelliger de deur open.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162198500
Oooh met post aangeven vind ik ook zo irritant. Als mensen in de tuin bezig zijn oid, of op de oprit etc lopen, voordeur staat open (dan neem ik wel aan dat het de bewoner is ;))... Soms wil ik het geven en dan willen ze het niet aannemen, en soms wil ik het op de mat gooien en dan willen ze juist wel aan pakken :')

Vind het altijd onduidelijk of mensen het wel of niet willen hebben :P

Maar ik zou van zo'n opmerking waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben, dat ze het tegen de hond had ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:03:28 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162198641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh met post aangeven vind ik ook zo irritant. Als mensen in de tuin bezig zijn oid, of op de oprit etc lopen, voordeur staat open... Soms wil ik het geven en dan willen ze het niet aannemen, en soms wil ik het op de mat gooien en dan willen ze juist wel aan pakken :')

Vind het altijd onduidelijk of mensen het wel of niet willen hebben :P

Maar ik zou van zo'n opmerking waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben, dat ze het tegen de hond had ;)
Dan vraag je toch of ze het willen hebben? Doe ik meestal. Dan geven ze het zelf al aan. Sosm vragen ze dan of ik het op de boodschappen wil leggen, of laten ze hun kinderen het aannemen. Mij prima, ik ken toch letterlijk iedereen in mijn wijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 23:04:47 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162198711
Zoiets deed iemand een keer bij een jochie, net toen ik tijdens mijn postrondje met diegene in gesprek was. Had een bakje met dropjes en schudde daarmee. Tegelijkertijd maakte hij geluiden alsof hij eenden wilde lokken om te voeren. Jochie had pas enige tijd door dat het voor hem was om een dropje te geven _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162198843
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil. Een 'dankuwel' verwacht ik dan weer wel, en dat zegt iedereen wel gewoon.

Wat ik wel soms (gelukkig zelden) merk is dat sommige mensen niet terug groeten maar wegkijken. Dat vind ik niet netjes, vooral als het echt de bewoner is waar je post komt brengen.
pi_162198889
Soms vraag ik het wel idd, vooral als er meerdere mensen staan :) maar soms kom ik met de uitgestoken post al op ze af en dan negeren ze dat echt zo... dat voelt wel heel stom iig :')

Maar met die pakjes.. heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze dat vroegen hoor. Bij mijn ouders ook altijd een vaste bezorger en ik zei hem wel netjes gedag (nu ook nog wel, als ik hem ergens tegen kom :P) en dankjewel etc, maar die wist best wel dat ie het goede adres had :P

Die geeft trouwens ook rustig de pakjes de pakjes aan mijn moeder mee als hij haar elders tegen komt :o
(en het is voornamelijk mijn schuld dat hij zo vaak aan de deur komt _O- )

[ Bericht 8% gewijzigd door VixenFromHell op 14-05-2016 23:18:05 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 23:14:38 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162199260
ikzelf heb ook weinig problemen. Enige heb dat ik elke week ergens anders loop, dus de ins en outs van de wijken ken ik niet, alleen hoe ze lopen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:17:09 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162199392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef bmp80 het volgende:
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil. Een 'dankuwel' verwacht ik dan weer wel, en dat zegt iedereen wel gewoon.

Wat ik wel soms (gelukkig zelden) merk is dat sommige mensen niet terug groeten maar wegkijken. Dat vind ik niet netjes, vooral als het echt de bewoner is waar je post komt brengen.
Het is altijd de toon die de muziek maakt. Maar die ja uit dat filmpje zou mij ook verkeerd vallen (en dan maakt het niet uit hoe oud je bent). Hoezo kan er geen 2 woorden af? Dat "kom maar op" is tenminste nog een soort van zin.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms vraag ik het wel idd, vooral als er meerdere mensen staan :) maar soms kom ik met de uitgestoken post al op ze af en dan negeren ze dat echt zo... dat voelt wel heel stom iig :')
O+ Mensen zijn soms gewoon erg niet bezig met andere mensen, maar wel erg met zichzelf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162199587
Vanmiddag stond er nog iemand bij een open deur en die had niet door dat ik hem gedag zei, en had pas door dat ik wat gezegd had nadat ik de post op de mat legde en weg liep, die riep toen nog wel dat hij niet op zat te letten :D die was bij de kapstok oid bezig ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162200933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef bmp80 het volgende:
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil.
Ging hier ook vooral om de toon ;) Was echt een toon als tegen kind/huisdier. En vooral omdat die hond druk aan de lijn aan het trekken was om bij te komen had ik het idee dat ze het tegen de hond had :P
pi_162203963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het is altijd de toon die de muziek maakt. Maar die ja uit dat filmpje zou mij ook verkeerd vallen (en dan maakt het niet uit hoe oud je bent). Hoezo kan er geen 2 woorden af? Dat "kom maar op" is tenminste nog een soort van zin.

[..]

O+ Mensen zijn soms gewoon erg niet bezig met andere mensen, maar wel erg met zichzelf.
Nou, dan zal ik wel de enige zijn, maar ik vond die bezorger asocialer. Wat denkt dat mens wel?
Er wordt gewoon antwoord gegeven op de vraag, en zo onvriendelijk vond ik dat niet klinken. Die bezorger daarentegen....
pi_162209250
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen zijn wel raar ja, ooit liep ik naar het begin van de straat om te bezorgen. Ik liep langs een man en het enige wat hij deed was zijn hand uitsteken om de post aan te pakken. Geen goedendag noch oogcontact.
Dus ik ben gewoon maar doorgelopen, ook vanwege het feit dat hij halverwege woonde en ik geen zin had om de post ertussen uit te vissen. Plus het feit dat je op straat geen post mag afgeven. :{
dat komt omdat er enorm op ons wordt neergekeken,als je dit werk doet ben je niet helemaal tof(in de ogen van vele "klanten", tot ze zelf bijv. aan lager wal komen, en dit moeten doen als werkzaamheden,dan piepen ze wel anders.
  zondag 15 mei 2016 @ 07:06:08 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162209343
Mogguh.
Ik was er eerst sceptisch over, maar vind het waterflesje van PostNL toch wel handig en dat meer door het formaat en kwaliteit.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 05:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat komt omdat er enorm op ons wordt neergekeken,als je dit werk doet ben je niet helemaal tof(in de ogen van vele "klanten", tot ze zelf bijv. aan lager wal komen, en dit moeten doen als werkzaamheden,dan piepen ze wel anders.
Mee eens. Totdat iemand wel een gesprek met je aankoopt en er achter komt dat je meer in je mars hebt. Zoals.onlangs iemand die na een kleine 3 jaar een gesprek met me aan ging omdat ik vroeg hoe de grote verbouwing ging. Nu heb ik ook een bouw achtergrond dus kon mee praten. Sindsdien is het als die thuis is, een groet of gesprekje. Er zijn wel enkelen in mijn wijken die geen stom woord of als ze al iets zeggen het met een minderwaardige ondertoon is. In de loop der tijd zijn er wel veel bijgedraaid. En sommigen zeggen niets als ze bij iemand zijn die ook niets tegen je zegt en als ze alleen zijn ronduit praten en sommigen die schijt hebben aan die ander die niets zegt.
Ik ben altijd vriendelijk(geweest), spreek (sprak) oudere mensen of mensen van mijn leeftijd met 'u' aan omdat ik uit een respect-generatie kom. Geef kids elastiekjes, of breng de post even naar de brievenbus e.d... Sta altijd klaar om een praatje of luisterend oor,om even te helpen met iets(laatst nog meegeholpen met een hek voor een weiland inhangen ivm een hand te kort :P en 2 betonnen bloempotten op een karretje te zetten. Tuincentrum had wel geholpen ze in te laden, maarja dan kom je thuis. Man met rollator en vrouw maatje beenderen ;) En heb altijd koekjes voor de honden bij. In alle! gevallen ligt het aan de toon.
En ja ik kom soms mensen tegen die nors zijn, maar ik hou mij voor dat juist zij een probleem met zichzelf hebben ipv met mij.
En ja ik ben niet de makkelijkste, heb droge sarcasme/humor waarbij men soms ook twijfelt of ik wel spoor :P
Post geef ik soms mee aan kids, bekenden of de bewoner zelf als ik die (elders) tegenkom en als er om wordt gevraagd (en het zit niet in de laatste bundel op op een piekdag).

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 15-05-2016 07:54:28 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 15 mei 2016 @ 07:50:27 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162209421
Dubbel#
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162209482
Ik had eens iemand die riep "hek dicht", maar ik dacht dat hij "bek dicht" schreeuwde tegen de hond... pffft baas nog agressiever dan de hond. Hoewel beide niet gebeten hebben, heb ik achteraf spijt dat ik niet rechtsomkeert heb gemaakt met de post...
  zondag 15 mei 2016 @ 09:58:59 #289
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162210032
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 05:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat komt omdat er enorm op ons wordt neergekeken,als je dit werk doet ben je niet helemaal tof(in de ogen van vele "klanten", tot ze zelf bijv. aan lager wal komen, en dit moeten doen als werkzaamheden,dan piepen ze wel anders.
Mijn ervaring is dat absoluut niet. Ik word over het algemeen netjes aangesproken door klanten (met meneer en U), en vaak genoeg dat mensen met slecht weer iets zeggen in de trant van "respect" of "petje af".

Natuurlijk heb je altijd zeikerds ("Doe godverdomme mijn tuinhekje dicht achter je luie reet!"), maar dat soort onbeschofte types zul je altijd tegenkomen, welk beroep je ook uitoefent.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 15 mei 2016 @ 10:05:27 #290
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162210091
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik wel de enige zijn, maar ik vond die bezorger asocialer. Wat denkt dat mens wel?
Er wordt gewoon antwoord gegeven op de vraag, en zo onvriendelijk vond ik dat niet klinken. Die bezorger daarentegen....
Ik ben het wel met je eens. Die bezorger was zelf tamelijk kortaf, dus wie kaatst.....

Verder vraag ik me wel af wat voor soort mensen het zijn die met een draaiende camera de postbode staan op te wachten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162210139
Ik herken dat ook echt totaal niet, dat "er wordt op ons neergekeken"-gevoel. Mensen zijn bijna altijd wel vriendelijk. Ja, ik heb inderdaad ook wel eens meegemaakt dat men kwaad werd om een niet gesloten tuinhekje, of omdat je je fiets tegen hun hek zet wat ze liever niet willen hebben, maar goed, vaak zijn dat dan van die gevallen waar ze het al tig keer gezegd hebben tegen de bezorger (weliswaar niet tegen mij dan omdat ik er dan vrijwel nooit loop) maar ik kan me ergens best voorstellen dat men op een gegeven moment toch wat geïrriteerd raakt.
En ook ik heb wel eens zo'n "oh, gooi jij het niet in de sloot"-opmerking gehad, maar dat krijg je als er op dat moment toevallig geregeld van zulke verhalen in de krant staan.
Over het algemeen zegt men altijd wel goedendag, maken ze vaak wel een praatje, laten ze me geregeld voor bij de supermarkt want "jij zult het wel druk hebben"/ "jij wilt vast ook wel een keer naar huis" en heb ik eigenlijk nooit problemen met mensen
pi_162210168
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens. Die bezorger was zelf tamelijk kortaf, dus wie kaatst.....

Verder vraag ik me wel af wat voor soort mensen het zijn die met een draaiende camera de postbode staan op te wachten.
Lijkt me eerder dat ze gewoon standaard een camera op de deur gericht hebben zodat ze kunnen zien wie er aan de deur is of zo
pi_162220430
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat ze gewoon standaard een camera op de deur gericht hebben zodat ze kunnen zien wie er aan de deur is of zo
Het vergrijp is nou ook weer niet zo ernstig, vind ik, om het meteen openbaar te maken. (Kreeg ik vroeger tv-toeslag voor :) ) Je weet de context ook niet, misschien is er iets aan vooraf gegaan, of kennen ze elkaar al langer dan vandaag, was het al grapje bedoeld dat te lomp overkwam.
  zondag 15 mei 2016 @ 18:30:27 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162224345
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat absoluut niet. Ik word over het algemeen netjes aangesproken door klanten (met meneer en U), en vaak genoeg dat mensen met slecht weer iets zeggen in de trant van "respect" of "petje af".

Natuurlijk heb je altijd zeikerds ("Doe godverdomme mijn tuinhekje dicht achter je luie reet!"), maar dat soort onbeschofte types zul je altijd tegenkomen, welk beroep je ook uitoefent.
Klopt. Ik denk dat dit ook wordt bedoelt met op je neer kijken. Laten we wel wezen, het is een simpel beroep. Alleen als insider weet je hoe het werkt. Net als in elk beroep. Als internationaal vrachtwagenchauffeur was ik in sommige de ogen ook maar een simpele zien die alleen maar en stuur kan vasthouden :P
Net zoals een schoonmaker of vuilnisman e.d. en dan door mensen die zichzelf zo geweldig vinden. Over het algemeen valt het wel mee. Klootzakken heb je overalnin elke rang en stand.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162224358
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef zombo het volgende:

[..]

Het vergrijp is nou ook weer niet zo ernstig, vind ik, om het meteen openbaar te maken. (Kreeg ik vroeger tv-toeslag voor :) ) Je weet de context ook niet, misschien is er iets aan vooraf gegaan, of kennen ze elkaar al langer dan vandaag, was het al grapje bedoeld dat te lomp overkwam.
Je weet natuurlijk ook niet wie het openbaar heeft gemaakt, iemand zet het zelf misschien gewoon "voor de gein" op twitter of zo, vervolgens wordt het verspreidt zonder dat dat echt je bedoeling was en ineens staat het op de site van de telegraaf of zo.
Ik vond alleen de reacties hier over hoe onvriendelijk dat "ja" was nogal overtrokken, ik hoorde er eigenlijk niet echt iets bijzonders in
pi_162224476
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat dit ook wordt bedoelt met op je neer kijken
Net zoals een schoonmaker of vuilnisman en dan door mensen die zichzelf zo geweldig vinden. Over het algemeen valt het wel mee. Klootzakken heb je overalnin elke rang en stand.
Nou, toch denk ik dat dat hele neerkijken nog wel enigszins meevalt hoor. Maar als ik dan hier iets van ophaling lees als "totdat ze zelf zo zijn afgegleden" of zoals je zelf zegt "tot ze doorhebben dat je wel meer in je mars hebt" dan klinkt het eerder alsof je het zelf ook als enigszins minderwaardig ziet.
Dat iemand onbeschoft doet heeft toch niks te maken met op je neerkijken? Misschien heeft diegene gewoon een rotdag, of een kutkarakter, ja, dat kan, maar dat hoeft verder niks met jou te maken te hebben of met je functie.
pi_162225717
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:35 schreef gelestipjes het volgende:

Dat iemand onbeschoft doet heeft toch niks te maken met op je neerkijken? Misschien heeft diegene gewoon een rotdag, of een kutkarakter, ja, dat kan, maar dat hoeft verder niks met jou te maken te hebben of met je functie.
In de wijken waar ik regelmatig bezorg tref ik gelukkig ook voornamelijk respect en zorgzaamheid (water, koffie e.d.) en oké een enkele boerenlul, die heb je overal. Sommigen proberen echt op je neer te kijken ja: luidkeels verkondigen dat de post tegenwoordig door huisvrouwtjes en gehandicapten wordt bezorgd. Niks van-op-aftrekken, denk ik dan 😄 zolang ik het minstens zo goed doe.

Maar er zijn buurten waar het er minder sociaal aan toe gaat, waar ze de post voor je neus terugsmijten ('ik heb een sticker' - wham deur dicht; eh ja nou en, ik heb een geadresseerd tijdschrift voor u?) en waar al een paar keer een pakketbezorger op zijn neus is geslagen. Eén dagje weet ik de vriendelijkheid en humor er dan nog prima in te houden, maar als je daar elke dag zou lopen?

Ach ja, ik ben ook wel eens wat afwezig of gehaast.... net zoals wanneer níémand voor jou aan de kant gaat - vaak turend op een smartphone - en dat je dan op een gegeven moment denkt: nou moet een ander maar eens aan de kant en dat je dan net een verkeerde treft, een kreupele of blinde die er niks aan kan doen..... zo reageer ik bij een 45e keer aanbellen (en bij buren en de kennisgeving net ingevuld en dan gaat de deur open: 'ik dacht al dat ik wat hoorde'), zo reageer ik ook wel eens wat minder attent.
pi_162226852
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:34 schreef zombo het volgende:

[..]

In de wijken waar ik regelmatig bezorg tref ik gelukkig ook voornamelijk respect en zorgzaamheid (water, koffie e.d.) en oké een enkele boerenlul, die heb je overal. Sommigen proberen echt op je neer te kijken ja: luidkeels verkondigen dat de post tegenwoordig door huisvrouwtjes en gehandicapten wordt bezorgd. Niks van-op-aftrekken, denk ik dan 😄 zolang ik het minstens zo goed doe.

Maar er zijn buurten waar het er minder sociaal aan toe gaat, waar ze de post voor je neus terugsmijten ('ik heb een sticker' - wham deur dicht; eh ja nou en, ik heb een geadresseerd tijdschrift voor u?) en waar al een paar keer een pakketbezorger op zijn neus is geslagen. Eén dagje weet ik de vriendelijkheid en humor er dan nog prima in te houden, maar als je daar elke dag zou lopen?

Ach ja, ik ben ook wel eens wat afwezig of gehaast.... net zoals wanneer níémand voor jou aan de kant gaat - vaak turend op een smartphone - en dat je dan op een gegeven moment denkt: nou moet een ander maar eens aan de kant en dat je dan net een verkeerde treft, een kreupele of blinde die er niks aan kan doen..... zo reageer ik bij een 45e keer aanbellen (en bij buren en de kennisgeving net ingevuld en dan gaat de deur open: 'ik dacht al dat ik wat hoorde'), zo reageer ik ook wel eens wat minder attent.
Nou, op je neus geslagen worden lijkt me ook geen kwestie van "neerkijken op", dat lijkt me meer een gevalletje "Neanderthaler met een serieus woedeprobleem". Grote kans dat zo iemand anderen niet veel beter behandeld.
Die huisvrouwtjes en gehandicapten-opmerking, tja, echt ongelijk hebben ze natuurlijk niet :P Maar even serieus: Die term "huisvrouwtjes" hoor ik vaker van collega's (postbodes die het nog steeds moeilijk kunnen verkroppen dat het werk grotendeels is overgenomen door postbezorgers) dan van mensen op straat.
Begrijp me niet verkeerd, af en toe zitten er echt eikels tussen, maar ik geloof niet dat dat zo zeer te maken heeft met onze functie, maar meer met die persoon zelf, dat zijn vaak sowieso al geen sympathieke figuren, niet alleen niet naar ons toe, maar ook niet richting anderen.
Ik kan me er nooit zo druk om maken, maar goed, ik ben dan ook pas 1 keer echt verrot gescholden :P Even een paar keer diep ademhalen en de persoon in kwestie van binnen vervloeken, en dan weer door met de orde van de dag.
pi_162229438
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:15 schreef zombo het volgende:
Ik had eens iemand die riep "hek dicht", maar ik dacht dat hij "bek dicht" schreeuwde tegen de hond... pffft baas nog agressiever dan de hond. Hoewel beide niet gebeten hebben, heb ik achteraf spijt dat ik niet rechtsomkeert heb gemaakt met de post...
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162229543
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef gelestipjes het volgende:
Ik herken dat ook echt totaal niet, dat "er wordt op ons neergekeken"-gevoel. Mensen zijn bijna altijd wel vriendelijk. Ja, ik heb inderdaad ook wel eens meegemaakt dat men kwaad werd om een niet gesloten tuinhekje, of omdat je je fiets tegen hun hek zet wat ze liever niet willen hebben, maar goed, vaak zijn dat dan van die gevallen waar ze het al tig keer gezegd hebben tegen de bezorger (weliswaar niet tegen mij dan omdat ik er dan vrijwel nooit loop) maar ik kan me ergens best voorstellen dat men op een gegeven moment toch wat geïrriteerd raakt.
En ook ik heb wel eens zo'n "oh, gooi jij het niet in de sloot"-opmerking gehad, maar dat krijg je als er op dat moment toevallig geregeld van zulke verhalen in de krant staan.
Over het algemeen zegt men altijd wel goedendag, maken ze vaak wel een praatje, laten ze me geregeld voor bij de supermarkt want "jij zult het wel druk hebben"/ "jij wilt vast ook wel een keer naar huis" en heb ik eigenlijk nooit problemen met mensen
Ik herken dat neerkijken ook niet, iedereen is over het algemeen wel vriendelijk en normaal. Alleen heb je er soms wat contactgestoorde mensen tussen zitten, zoals die man die alleen zijn hand uitsteekt en wellicht zei hij wel iets, maar had ik het niet gehoord. Kan ook.
Ik liep met muziek (en ja dat mag eigenlijk niet).
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162230052
allereest, bedankt alle postbezorgers voor alle post en pakketten die ik zo graag bestel _O_

Maar, mijn gehoor is zo scherp afgesteld op de geluiden die de pakkettenbus maakt dat ik de deur al open doe voordat er wordt aangebeld.

Wordt dit als vervelend ervaren en kan ik beter wachten totdat er is aangebeld?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')