abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162094693
Vanavond in Zembla, Ned 2 (21.15): Baas in eigen bus (pakketbezorgers)
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:20:39 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162109964
Mogguh.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:55 schreef zombo het volgende:
Vanavond in Zembla, Ned 2 (21.15): Baas in eigen bus (pakketbezorgers)
Ik ben benieuwd of het een open of gecensureerde versie is.
De ZZPers, die op de hoogte zijn wat er buiten hun kleine wereldjespeelt, spreken schande van de PostNL-mentaliteit (qua postbezorgers).
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162110063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

[..]

Ik ben benieuwd of het een open of gecensureerde versie is.
De ZZPers, die op de hoogte zijn wat er buiten hun kleine wereldjespeelt, spreken schande van de PostNL-mentaliteit (qua postbezorgers).
Heb met enig genoegen de (geschokte) reacties op Twitter gelezen, bv dat de neus van Pinokkio (HRM-manager) steeds langer werd.

https://t.co/pzQGLzJGVE
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:55:52 #204
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162111430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:30 schreef zombo het volgende:

[..]

Heb met enig genoegen de (geschokte) reacties op Twitter gelezen, bv dat de neus van Pinokkio (HRM-manager) steeds langer werd.

https://t.co/pzQGLzJGVE
Bedankt voor de link :)
pi_162111744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:55 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Bedankt voor de link :)
of NU op NPO2 ;)
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:14:12 #206
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162111887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:08 schreef zombo het volgende:

[..]

of NU op NPO2 ;)
Ik heb het gekeken.
Tenenkrommend, maar geen verwonderlijk, commentaar van PostNL.
Schuilen achter mooi praat welke allemaal in het belang van de werknemer is :')
pi_162112342
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:14 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ik heb het gekeken.
Tenenkrommend, maar geen verwonderlijk, commentaar van PostNL.
Schuilen achter mooi praat welke allemaal in het belang van de werknemer is :')
Moet wel zeggen dat ik het toch een beetje naief vind dat die ex pakketbezorgers verrast waren dat ze niet veel later zonder werk zaten.
Voor de rest was het natuurlijk een vrij trieste vertoning van die postnl woordvoerder, alsof ze serieus denken dat hun uitspraken ook maar enigszins geloofwaardig overkomen nog.

Maar om maar even positief te eindigen: zelf hebben we het dus zo slecht nog niet, het kan altijd erger! :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:36:53 #208
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112466
Het is gewoon jaren lange pure frustratie van druk vanuit PostNL.

Nee zo slecht hebben we het niet als werknemer van PostNL en niet voor PostNL ;)
pi_162112580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Het is gewoon jaren lange pure frustratie van druk vanuit PostNL.

Nee zo slecht hebben we het niet als werknemer van PostNL en niet voor PostNL ;)
Ja uh, ze wilden zelf niet bij de "postnl familie", zoals die postnl kerel het zo mooi noemde. :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:42:47 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112616
Het zijn wurgcontracten die ZZPers hebben.

PostNL-familie :{w
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:49:52 #211
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162112828
Ik dacht: zal eens kijken of de tijd voor vandaag is aangepast ivm HAH........
8)7
pi_162113110
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:41 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja uh, ze wilden zelf niet bij de "postnl familie", zoals die postnl kerel het zo mooi noemde. :')
Hellup waar is de smiley met de vinger in de keel 😵
pi_162114988
PostNL familie :') maar nee, niet best hoe dat allemaal gaat met die pakketbezorgers :N

Ik hoor hier al wel geruchten over waar ze de depots samen willen gaan voegen en ik ben er geen fan van. De locatie die ze op het oog hebben, zit voor 4 van de 6 postcode gebieden een stuk verder weg en vooral voor 1 code is het lullig.. Die zijn al een keer verhuisd en kregen toen al niet genoeg compensatie voor het extra fietsen. Deze nieuwe locatie is juist voor die code weer het verste weg :'). En ik moet regelmatig 2 wijken in dit gebied, dus dat wordt lekker veel heen en weer fietsen en discussies over de fietstijd vermoed ik. Maar de TC is vastbesloten om een mega depot te maken, dat wilde hij 2 jaar geleden ook al.

Zo nog maar weer even mailen, want over mijn beperkte beschibkaarheid op de daldagen ging hij niet in en dat wil ik toch even zeker weten allemaal, voordat ik akkoord ga met een groter contract. Vermoed dat hij wil dat ik alle dagen tot 17.00 klaar sta, en dat gaat niet gebeuren..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162121064
Vandaag heeft mijn admivriendin het te bont gemaakt.
Ik zou vandaag wijk A en B lopen. Collega wijk C en D.
De combinatie van C en D is echt heel zwaar met hah. Dus hij had gister gebeld dat hij een andere wijk wou. Zeg maar eventueel C ruilen voor B.
Dat kon wel, maar admi moest dat dan even met mij kortsluiten. Alleen was ze dat vergeten.
Dus ik kom vanmorgen op het depot, zegt collega tegen mij, loop jij vandaag dan C. Ik zeg, nee hoor, ik loop A en B. Zegt hij weer, nee, ik loop B.
Rooster erbij gepakt, bij mij staat gewoon B.
Komt tc aanrijden voor zijn 2-wekelijkse depotbezoekje, wij dat tegen hem zeggen, hij admi bellen.
Belt admi mij op, zegt ze dat ze vergeten was mij te bellen gister (net zoals ze altijd vergeet mijn verlof in te plannen). Ik was best een beetje kwaad, omdat er altijd zoveel fout gaat door haar.
Begon ze dus helemaal kwaad tegen mij te doen. Dat ik niks over had voor collega's en ik mocht niet egoïstisch zijn en ze zou maar niet zeggen wat ze nu echt van mij vond.

En dat hele verhaal terwijl de telefoon op speaker stond met tc ernaast.

Hier was de hah gister pas bekend trouwens. Geen tijdsaanpassing, geen vermelding op het rooster, geen weekplanning, alleen gister een smsje.
pi_162123628
Wat is eigenlijk een normale termijn om vrij te vragen bij PostNL (ongeacht of je het krijgt of niet)? 2 weken?
pi_162123834
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef MartabakManis het volgende:
Wat is eigenlijk een normale termijn om vrij te vragen bij PostNL (ongeacht of je het krijgt of niet)? 2 weken?
Ik zou eerder 4 weken aanhouden, binnen 2 weken moeten ze dan volgens mij beslissen of je wel of geen vrij kunt krijgen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:36:40 #217
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162124603
Wat een heerlijk dagje :{ Heb 3,5 uur over gedaan. Op het rooster stond 2,5 uur. Maar goed, 350 adressen merendeel met tuinen, dat gaat gewoon niet snel. Bovendien is het veel te warm.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162124684
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:02 schreef MartabakManis het volgende:
Twee weken is een redelijke termijn, maar veiligst is natuurlijk: zodra je het weet, welke dag(en). Als je het op MijnWerk aanvraagt en ze hebben binnen twee weken geen antwoord gegeven, dan is je aanvraag automatisch goedgekeurd. Tenminste, zo zijn de regels.
pi_162124845
Zo, weer 85 euro naar de fietsenmaker gebracht; ik kan weer remmen (en de rem kan er ook weer af, nog fijner). 🚴🏻
pi_162126291
En weer bezwaar gemaakt tegen mijn rooster, waar ongevraagd de diensten van vakantievierende collega's bij zijn gezet, op mijn vrije dagen. Dinsdag ook al eerder teruggekomen uit Zuid-Limburg omdat een andere collega-zijn-verlof vergeten was, dat na wat zaterdagcalamiteitendiensten (erbij) op een ander depot, met een weigerende fiets die pas vandaag 'geholpen' kon worden, kortom....
het is weer als vanouds en ik trek dit even niet meer.
pi_162127507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo nog maar weer even mailen, want over mijn beperkte beschibkaarheid op de daldagen ging hij niet in en dat wil ik toch even zeker weten allemaal, voordat ik akkoord ga met een groter contract. Vermoed dat hij wil dat ik alle dagen tot 17.00 klaar sta, en dat gaat niet gebeuren..
Het antwoord was dat dit verder geen probleem is, ik moet dan toch mijn uren maken. Daar maak ik een beetje uit op dat het geen probleem is zolang ik maar aan mijn uren kom. Maar wat als ze dan bijv op de dinsdag/donderdag geen/weinig werk voor me hebben? Gaat het dan ineens een ander verhaal worden want 'kan niet anders'? Daar ben ik nog steeds bang voor en ik krijg de indruk dat ze me geen beloftes willen doen. Het zal allemaal wel los lopen want ik heb nog wel speling, moet op mijn andere werk in principe om 17.00 starten (op ongeveer een kwartier fietsafstand van mijn postloopgebied), en daar valt nog wel mee te schuiven want ik heb 45 min speling qua hoe laat ik daar klaar (de deur uit) moet zijn. En zo veel/lang lopen op een daldag gebeurt waarschijnlijk vrijwel nooit, maar toch. Ik wil daar niet ineens straks gezeik om krijgen, er zijn veel collega's die geen daldagen werken en ik wil voor mij het zwaartepunt qua diensten niet op die dagen hebben liggen.

@swimmie en zombo: jammer dat het zo gaat zeg, begrijpelijk dat jullie dat allemaal wel een beetje zat zijn!
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:31:50 #222
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_162127931
Zorgen dat je schriftelijk de afspraak hebt. Dus terug mailen met: bv. "zoals ik begrijp hebben we het volgende afgesproken ......." Bij de puntjes wat jij denkt te hebben afgesproken.
Niet denken zo bedoelt hij het, maar zorgen dat je alle twee hetzelfde bedoelt. Is handiger dan zelf maar iets op de gok invullen. Zij willen je een groter contact aanbieden, dan heb je wat wisselgeld om dingen af te spreken zodat het voor jou goed uitkomt.
pi_162128200
Nuja dat was mijn idee ook een beetje, dat wilde ik idd ook gaan doen.
Opzettelijk ook al via de mail gedaan en niet telefonisch.
Maar het lijkt er gewoon op dat hij dus niets expliciet af wil spreken. Ook over het uitbetalen van fietstijd wil hij geen vaste afspraken maken, daar heb ik ook om gevraagd maar dan krijg ik te horen dat ik wel een keertje 5 minuutjes kan vragen als dat nodig is. Door gewoon niets af te spreken/te beloven houden ze voor zichzelf mooi alle opties open natuurlijk. Feitelijk is er zo ook niks afgesproken, omdat er steeds 'vage' antwoorden komen. Of dat opzettelijk is, dat is wel interpretatie, maar een concrete afspraak komt er op deze manier uberhaupt niet van :P

Kan natuurlijk nog wel proberen te mailen dat ik akkoord ga met de verhoging, mits we afspreken dat ik die 2 dagen uiterlijk tot zo en zo laat werk. Maar ik vind het wat lastig, omdat hij zich niet vast lijkt te willen leggen en dit voelt wat brutaal :P

Oh en het lastige is ook natuurlijk gewoon dat ik vanwege mijn eigen omstandigheden zo'n verhoging eigenlijk ook niet zo kan/mag weigeren..... dus dat maakt het extra moeilijk.

[ Bericht 13% gewijzigd door VixenFromHell op 12-05-2016 19:47:45 ]
pi_162129404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:33 schreef swimmie86 het volgende:

Hier was de hah gister pas bekend trouwens. Geen tijdsaanpassing, geen vermelding op het rooster, geen weekplanning, alleen gister een smsje.
Hier helemaal niks
  Forum Admin donderdag 12 mei 2016 @ 20:12:32 #225
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162129417
Wat is het toch heerlijk om een breng, depot en haalrit te hebben. 12 uur in de weer, maar uiteindelijk maar bijna 8 echt gewerkt. :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:13:44 #226
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_162129459
Dat is helemaal niet brutaal als je je werk zo wil afspreken. Dat is gewoon onderhandelen. Daarbij hoort ook duidelijk zijn. En als de andere kant niet duidelijk is, zelf zorgen voor de duidelijkheid.
Precies zoals je al schrijft, ik ga akkoord mits .......
Daar is niks verkeerds aan en het kan maar duidelijk zijn. Bedenk: ze hebben jou gevraagd en niet anders om.

En wat ik zo hier op het forum begrijp hoef je niks te vragen of die fietstijd, die krijg je gewoon. Dat zijn cao-afspraken.
pi_162129579
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:
@swimmie en zombo: jammer dat het zo gaat zeg, begrijpelijk dat jullie dat allemaal wel een beetje zat zijn!
Nou ja, ben gelukkig niet afhankelijk van tante pos.... met medisch proefpersoon zijn verdien ik ongeveer een postmaandsalaris per pil 😄
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:51:28 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162130869
Avond.

Ik heb een nieuwe voorbereider. Dat zie ik aan de bundels ;)
Ongeveer +2x zo dik als de 7cm? die wordt voorgeschreven(iig is 1 bundel vaak net zo dik als wat er in de tas past, en ik heb weinig zin om op straat te gaan hersorteren/bundelen en mijn TC heeft ook aangegeven dat dit niet zonde bedoeling is) en veel straten bij elkaar gepropt.
Vandaag was het een drama qua sortering van 3 straten + wat fouten her en der(weer dezelfde wijk en die wordt altijd als laatste voorbereid=dus haasten. Dus het was...(zong ik zelf overigens :P ) de postnlscooter/loop door de straat/straten

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:44 schreef zombo het volgende:
Zo, weer 85 euro naar de fietsenmaker gebracht; ik kan weer remmen (en de rem kan er ook weer af, nog fijner). 🚴🏻
Ah, t kroegje De Fietsenmaker. Jaren geweest en de remmen gingen ook los _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef zombo het volgende:

[..]

Nou ja, ben gelukkig niet afhankelijk van tante pos.... met medisch proefpersoon zijn verdien ik ongeveer een postmaandsalaris per pil 😄
_O-

[ Bericht 28% gewijzigd door Pietertje71 op 13-05-2016 05:59:45 ]
pi_162130953
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:19 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Het antwoord was dat dit verder geen probleem is, ik moet dan toch mijn uren maken. Daar maak ik een beetje uit op dat het geen probleem is zolang ik maar aan mijn uren kom. Maar wat als ze dan bijv op de dinsdag/donderdag geen/weinig werk voor me hebben? Gaat het dan ineens een ander verhaal worden want 'kan niet anders'? Daar ben ik nog steeds bang voor en ik krijg de indruk dat ze me geen beloftes willen doen. Het zal allemaal wel los lopen want ik heb nog wel speling, moet op mijn andere werk in principe om 17.00 starten (op ongeveer een kwartier fietsafstand van mijn postloopgebied), en daar valt nog wel mee te schuiven want ik heb 45 min speling qua hoe laat ik daar klaar (de deur uit) moet zijn. En zo veel/lang lopen op een daldag gebeurt waarschijnlijk vrijwel nooit, maar toch. Ik wil daar niet ineens straks gezeik om krijgen, er zijn veel collega's die geen daldagen werken en ik wil voor mij het zwaartepunt qua diensten niet op die dagen hebben liggen.

de volgende uitzending van Zembla is over de pbz
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:59:18 #230
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162131226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:53 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

de volgende uitzending van Zembla is over de pbz
_O-
Trekken ze zo'n scooterboy van de weg. }:|
pi_162144735
Nou ja, enige probleem (bij mij) is dat het best eens een keer kan, of heel veel keren, maar niet structureel en helemaal niet zonder vragen. En ons team is gewoon te klein om alles wat uitvalt maar op mijn bordje te schuiven. Die tijd heb ik gehad, ben niet voor niets teruggegaan naar drie dagen.
Ze zullen het wel weghalen.... en anders wens ik ze een mooie zomer 😎
pi_162145850
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

_O-
Trekken ze zo'n scooterboy van de weg. }:|
"Op onze website postnl.nl kunt u de contactgegevens vinden van de afdeling Mediavoorlichting. Goedemiddag."
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:07:39 #233
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162145898
Mogguh.

Zojuist de betrokkenheidsmonitor ingevuld.
Inzoverre dan, want na de tekst die in beeld verscheen: "NOU NOU!" Ben ik gestopt :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:05 schreef bmp80 het volgende:

[..]

"Op onze website postnl.nl kunt u de contactgegevens vinden van de afdeling Mediavoorlichting. Goedemiddag."
Ik wil gewoon de groeten doen aan mijn gezin, familie en vrienden en de rest kan in de stront zakken.
Heb ik niks teveel gezegd toch?..... :P
pi_162147470
Heb nu een concept mailtje staan waarin ik beschrijf dat ik op deze manier elke daldag ongeveer 2,5 a 3 uur kan lopen en dan elke piekdag wel gewoon tot 17.00. En dat eventueel nog met de planner besproken kan worden of dit zo haalbaar is, omdat die er meer zicht op heeft. Maar dat het mij op die manier prima te doen lijkt qua halen van de nieuwe contracturen. Heb ik dus nog even weer benoemd op de daldagen zo en zo veel, en dan de piekdagen WEL tot 17.00. Als reactie op zijn 'verder geen probleem, je moet toch je uren maken' dus. En hopelijk 'hapt' ie dan zodat ik kan benoemen dat we dat dan zo afspreken ;). Hoop toch dat het niet nodig is om echt aan te gaan dringen, dat ligt mij niet zo :P
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:43:57 #235
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162147810
SMS gekregen dat de drinkflessen vandaag op het depot worden geleverd :)
pi_162147843
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
*O*

Heb de mijne nog niet gebruikt trouwens, heb nog een paar gewone flesjes van een halve liter en vind dat net zo makkelijk :P
pi_162147936
Over betrokkenheid gesproken. Ik wist al dat ik als ZAW niet bij mijn werk kon. Maar ik kwam er nu ook achter dat smsjes van het servicecentrum mij niet bereiken, en dat ik ze niet kan terugbellen omdat mijn nummer niet herkend wordt. Daardoor moet ik eerst mijn personeelsnummer opzoeken op mijn loonstrook en dat invoeren _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 mei 2016 @ 11:59:54 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162149425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Over betrokkenheid gesproken. Ik wist al dat ik als ZAW niet bij mijn werk kon. Maar ik kwam er nu ook achter dat smsjes van het servicecentrum mij niet bereiken, en dat ik ze niet kan terugbellen omdat mijn nummer niet herkend wordt. Daardoor moet ik eerst mijn personeelsnummer opzoeken op mijn loonstrook en dat invoeren _O-
Extreem handig _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:24:28 #239
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162152863
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:45 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

*O*

Heb de mijne nog niet gebruikt trouwens, heb nog een paar gewone flesjes van een halve liter en vind dat net zo makkelijk :P
Het lijken wel kolf-flesjes.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:56:13 #240
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162153577
Of je GVD....AUB wel de juiste tijd van de dinsdag na Pinksteren de juiste tijd wilt doorgeven ivm dat het een extreem rustige dag wordt.
pi_162154592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 15:33 schreef swimmie86 het volgende:

HaH kwam ik gister pas achter toen ik bij het depot kwam :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Of je GVD....AUB wel de juiste tijd van de dinsdag na Pinksteren de juiste tijd wilt doorgeven ivm dat het een extreem rustige dag wordt.
nee, gewoon nee
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_162154823
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Extreem handig _O-
Zojuist even mijn loonstrook gecheckt, ik wist dus wel mijn eigen personeelsnummer uit mijn hoofd. Alleen wordt je dan dus nog steeds niet doorverbonden :') Vooral handig natuurlijk op de momenten dat de TC niet bereikbaar/aanwezig is :P
pi_162155306
Zo, ik heb op mijn mail als antwoord gekregen ok ik ga verhogen. Nuja, had alles duidelijk uiteengezet, hij zei ok. Niet echt een uitgebreid antwoord, maar ik ben er wel een beetje klaar mee en het is iig wel een instemmend antwoord :P
pi_162156277
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Das heel fijn nu het 12 graden wordt ;)
pi_162156408
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:56 schreef Pietertje71 het volgende:
Gooi er vandaag dan maar wat Nuon doorheen, plus weer twee tassen vol pakjes. En maar klagen over het volume 😰
pi_162156706
Maar hoe betrokken: ik word nog netjes even bedankt voor een melding van eind april.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:33:14 #247
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162161984
Vandaag beton gekust op een boerenerf waar ronde kalkkorrels lagen(niet gezien). En die dingen zijn door de vorm, spekglad. Gelukkig reed ik niet hard(10-15 wat ik altijd op een erf doe)
Boerin boos op de boer want ook hun kinderen zouden zo thuis komen, dus opgeveegd.
De boerin(EHBOer) had mijn knie en elleboog behandeld en adviseerde om naar de HA te gaan ivm de ernst.
Resultaat voor mij naast een beschadigde scooter: dikke elleboog, pezen en aanhechtingen van de knieschijf beschadigd, mijn gezicht heeft ook nog lichtjes het beton gekust(lang leve ene open helm ;) ) en naar verwachting van de HA zit er ook een slijmbeursontsteking aan te komen. Ook gaf deze al aan flinke pijnen er aan te krijgen
Gemeld natuurlijk en ik kan volgens dokter Post zal het morgen wel meevallen, dus...
Ik denk zoals het er nu naar uit ziet, morgen de AdMie verblijden met een telefoontje.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:37:00 #248
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162162137
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:33 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag beton gekust op een boerenerf waar ronde kalkkorrels lagen(niet gezien). En die dingen zijn door de vorm, spekglad. Gelukkig reed ik niet hard(10-15 wat ik altijd op een erf doe)
Boerin boos op de boer want ook hun kinderen zouden zo thuis komen, dus opgeveegd.
De boerin(EHBOer) had mijn knie en elleboog behandeld en adviseerde om naar de HA te gaan ivm de ernst.
Resultaat voor mij naast een beschadigde scooter: dikke elleboog, pezen en aanhechtingen van de knieschijf beschadigd, mijn gezicht heeft ook nog lichtjes het beton gekust(lang leve ene open helm ;) ) en naar verwachting van de HA zit er ook een slijmbeursontsteking aan te komen. Ook gaf deze al aan flinke pijnen er aan te krijgen
Gemeld natuurlijk en ik kan volgens dokter Post zal het morgen wel meevallen, dus...
Ik denk zoals het er nu naar uit ziet, morgen de AdMie verblijden met een telefoontje.
O jee, veel sterkte gewenst. Dit gaat een dure grap worden voor de boer....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:13:02 #249
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162163345
Thanks!
Overigens omdat er om dat moment niet echt pijn aanwezig was, de ronde nog afgemaakt...ik ben te betrokken :P
pi_162164855
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Thanks!
Overigens omdat er om dat moment niet echt pijn aanwezig was, de ronde nog afgemaakt...ik ben te betrokken :P
Je weet het hè; je krijgt de gemaakte ziektekosten alleen vergoed als je aan het einde van het jaar nog binnen het eigen risico zit.
Op jouw leeftijd moet je wel wat voorzichtiger aan gaan doen hoor. Een beetje rekening houden met je broze botten. :P O+
pi_162164954
Dit kwam ik tegen in een mailtje:
quote:

Vanaf nu ontvang je de Makro folder iedere dinsdag. Wekelijks nieuwe Winstpakkers, alle Food & Non-food aanbiedingen in één folder.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 00:20:38 #252
Maffe Fries
pi_162169961
beterschap, Pietertje
  zaterdag 14 mei 2016 @ 04:30:59 #253
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162172207
Mogguh.

Thanks Peterselieman.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:50 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Je weet het hè; je krijgt de gemaakte ziektekosten alleen vergoed als je aan het einde van het jaar nog binnen het eigen risico zit.
Op jouw leeftijd moet je wel wat voorzichtiger aan gaan doen hoor. Een beetje rekening houden met je broze botten. :P O+
Namens mijn broze botten: bedankt hé :P
Goed dat je dit even aankaart. Ik had er iets over gelezen ivm, meen ik, de nieuwe cao. Even napluizen dus :)
pi_162172933
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 04:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.

Thanks Peterselieman.

[..]

Namens mijn broze botten: bedankt hé :P
Goed dat je dit even aankaart. Ik had er iets over gelezen ivm, meen ik, de nieuwe cao. Even napluizen dus :)
Dat stond laatst in het MZ journaal in een artikel over iemand die was gebeten door een hond. Ik kon er op mijnpostnl zo snel niets over vinden in ieder geval.
pi_162173196
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 04:30 schreef Pietertje71 het volgende:

Het staat hier:
https://mijnpostnl.mijnpo(...)nheteigenrisico.aspx

en beterschap!

(Zelf trouwens nooit meer iets gehoord - formulier of zo - na een IRIS-melding waarvoor ze me pas na een week te woord wilden staan. Had gelukkig geen blijvende schade, maar dat had zomaar gekund.)

[ Bericht 10% gewijzigd door zombo op 14-05-2016 09:29:24 ]
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:24:19 #256
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162173949
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:22 schreef zombo het volgende:

[..]

Het staat hier:

en beterschap!

(Zelf trouwens nooit meer iets gehoord - formulier of zo - na een IRIS-melding waarvoor ze me pas na een week te woord wilden staan. Had gelukkig geen blijvende schade, maar dat had zomaar gekund.)
Thanks 2x ^O^
Wel jammer dat mijn TC mij er niet op attendeerde een incidentmelding te doen. Dit hoorde ik vanochtend pas van de AdMi. Deze neemt vandaag nog contact met mij op. Ook over de schade aan de scooter, waar de TC ook geen antwoord op gaf. O.a. scherm is aardig beschadigd en omdat de scooter op zijn kant heeft gelegen, is er brandstof in het luchtfilter gekomen = niet meer goed rijden.

En belachelijk dat je niets meer hebt gehoord van je melding.
Tis bij de honden af...

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 14-05-2016 10:31:03 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 10:51:38 #257
Maffe Fries
pi_162174308
tsja, boerenerven. Zit heel erg veel verschil tussen. Bij de ene boer is alles brandschoon, terwijl je bij de andere rustig aan moest doen omdat je anders de auto direct wel richting wasstraat kon sturen :P
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:02:07 #258
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162175433
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:22 schreef zombo het volgende:

[..]

Het staat hier:

en beterschap!

Wat een coulanceregeling. Ze zijn gewoon aansprakelijk voor alle kosten die jij maakt als gevolg van een bedrijfsongeval. Bovendien zijn er zorgverzekeringen die dit soort schades ook meteen proberen te verhalen op het bedrijf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_162180738
Dag volk!

Ik heb een vraagje waar ik met google zo gauw niet uitkom.

Ik heb een hoop velletjes met internationale postzegels over, nu is mijn vraag: mogen die ook gebruikt worden voor het versturen van post binnen Nederland? Lijkt me dat ze de waarde gewoon behouden, toch? Heeft iemand hier een definitief antwoord op?
pi_162180863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Dag volk!

Ik heb een vraagje waar ik met google zo gauw niet uitkom.

Ik heb een hoop velletjes met internationale postzegels over, nu is mijn vraag: mogen die ook gebruikt worden voor het versturen van post binnen Nederland? Lijkt me dat ze de waarde gewoon behouden, toch? Heeft iemand hier een definitief antwoord op?
ja hoor, dat mag gewoon. Ze zijn gewoon 1,25 waard (er vanuitgaande dat het wel al van die zegels zonder waardeaanduiding zijn)
pi_162180891
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ja hoor, dat mag gewoon. Ze zijn gewoon 1,25 waard (er vanuitgaande dat het wel al van die zegels zonder waardeaanduiding zijn)
Klopt, het zijn die met een grote 1 erop, uit 2014.

Perfect, dank je wel!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:06:49 #262
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162186331
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, boerenerven. Zit heel erg veel verschil tussen. Bij de ene boer is alles brandschoon, terwijl je bij de andere rustig aan moest doen omdat je anders de auto direct wel richting wasstraat kon sturen :P
Het is daar normaliter schoon op het terrein, en ik kijk altijd...bijna altijd....goed uit op boerenerven. Maar mede door de felle zo'n icm de kleur van de kalkkorrels en lichte kleur beton, niet gezien :(
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:34:48 #263
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162188690
Jeetje @Pietertje71, ok lees het net. Balen zeg! Sterkte!!
pi_162191120
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

quote:
De postbode in deze video is duidelijk met het verkeerde been uit bed gestapt. Als de dochter van de bewoners de deur opendoet, vraagt de postbode kortaf of ze aan het juiste adres is. Maar met alleen een bevestigend 'ja' neemt ze geen genoegen...
:')

En @Pieter: Beterschap! Wat rot zeg :{

Zag ook net een klacht dat de Kampioen van iemand open gemaakt zou zijn. 1 zat in plastic met extra boekje en andere niet. Gebeurt toch vaker dat sommige wel in plastic zijn en andere niet??

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 14-05-2016 21:25:11 ]
pi_162192215
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:20 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)utm_campaign=twitter

Zag ook net een klacht dat de Kampioen van iemand open gemaakt zou zijn. 1 zat in plastic met extra boekje en andere niet. Gebeurt toch vaker dat sommige wel in plastic zijn en andere niet??
Ja, is afhankelijk van hoe lang je lid bent.
pi_162193005
Dus daar wordt waarschijnlijk weer ten onrechte een collega beschuldigd van post open maken en diefstal :')
pi_162193351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Dus daar wordt waarschijnlijk weer ten onrechte een collega beschuldigd van post open maken en diefstal :')
Stel je voor, een bijlagenverzamelaar ;) Ik krijg ook altijd een eenvoudiger versie dan mijn adresgenoten, maar ik krijg 'm wel een week eerder.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:33:10 #268
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162196565
quote:
Dat doe ik ook altijd :o Gewoon even normaal praten is toch wel het minst. Ook als mensen je achterna komen op straat...
Dan gaat het zo van "hé" of "blijf staan" (of soms nog erger). Dan zeg ik ook altijd "Mevrouw wacht even" of "Hallo postbode mag ik wat vragen"

Mensen zijn zo raar tegenwoordig.
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 22:37:38 #269
Maffe Fries
pi_162196915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:42 schreef VixenFromHell het volgende:
uhuh. Triest dat er niet eerst wederhoor toegepast wordt bij die kampioenen bijvoorbeeld

En dat van dat afsnauwen kan ook niet :N
pi_162197322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:33 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Dat doe ik ook altijd :o Gewoon even normaal praten is toch wel het minst. Ook als mensen je achterna komen op straat...
Dan gaat het zo van "hé" of "blijf staan" (of soms nog erger). Dan zeg ik ook altijd "Mevrouw wacht even" of "Hallo postbode mag ik wat vragen"

Mensen zijn zo raar tegenwoordig.
Ooh ja dat naroepen op zo'n manier is wel irritant ja. Of zo fluiten als bij een hond :')
Maar als een pakketbezorger voor de deur staat en vraagt, *achternaam?* dan zeg ik waarschijnlijk ook gewoon alleen ja hoor :)
pi_162197706
Als ik aanbelde bij iemand om een groot bol.com pakje te bezorgen, dan kreeg ik ook altijd van die rare blikken.
Ik: goedemiddag, het pakje past niet door de brievenbus :)
Klant: oh???? :?

Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_162197940
Mensen zijn wel raar ja, ooit liep ik naar het begin van de straat om te bezorgen. Ik liep langs een man en het enige wat hij deed was zijn hand uitsteken om de post aan te pakken. Geen goedendag noch oogcontact.
Dus ik ben gewoon maar doorgelopen, ook vanwege het feit dat hij halverwege woonde en ik geen zin had om de post ertussen uit te vissen. Plus het feit dat je op straat geen post mag afgeven. :{
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_162197989
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ooh ja dat naroepen op zo'n manier is wel irritant ja. Of zo fluiten als bij een hond :')
Maar als een pakketbezorger voor de deur staat en vraagt, *achternaam?* dan zeg ik waarschijnlijk ook gewoon alleen ja hoor :)
'
Zoiets had ik vandaag ook. Kom ik een vrouw met een hond tegen. Groet haar en loop een voortuin in. Hoor ik achter me, kom maar hoor. Een paar keer op een toon alsof ze het tegen de hond heeft. Op het moment dat ik terugloop komt zij ook die voortuin in en maakt een heel geïrriteerde opmerking. Bleek ze het wel tegen mij gehad te hebben en had daarmee verwacht te bereiken dat ik de post aan haar zou geven :')
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:00:22 #274
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162198428
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:44 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Echt? Foei, het zijn ook mensen hoor. Zeker zo iemand niet, ze zegt netjes goededag en dan naam?. Nou, dan zeg ik gewoon zo iets terug als. "Hoi, ja ik verwachten je al" of iets vriendelijks als het er 1 is die vaker komt, gewoon beetjenetjes zijn. Ik bedoel alleen jaah, dat is wel erg lomp.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Als ik aanbelde bij iemand om een groot bol.com pakje te bezorgen, dan kreeg ik ook altijd van die rare blikken.
Ik: goedemiddag, het pakje past niet door de brievenbus :)
Klant: oh???? :?

Oh als ze dat zeggen, dan steek ik altijd een verhaaltje af. "Ik heb het nog wel even geprobeerd hoor. Maar ja, het is net als vroeger. Een vierkant blokje past niet in een rond gaatje. Dus dan toch maar even aanbellen en hopen dat iemand zo aardig is om het aan te nemen he. Fijne middag verder"

Gegarandeerd dat ze of beginnen te lachen of dat ze nog stom staan te kijken als je al verder loopt. Volgende keer doen ze in ieder geval een stuk gezelliger de deur open.
Loesje
pi_162198500
Oooh met post aangeven vind ik ook zo irritant. Als mensen in de tuin bezig zijn oid, of op de oprit etc lopen, voordeur staat open (dan neem ik wel aan dat het de bewoner is ;))... Soms wil ik het geven en dan willen ze het niet aannemen, en soms wil ik het op de mat gooien en dan willen ze juist wel aan pakken :')

Vind het altijd onduidelijk of mensen het wel of niet willen hebben :P

Maar ik zou van zo'n opmerking waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben, dat ze het tegen de hond had ;)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:03:28 #276
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162198641
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Oooh met post aangeven vind ik ook zo irritant. Als mensen in de tuin bezig zijn oid, of op de oprit etc lopen, voordeur staat open... Soms wil ik het geven en dan willen ze het niet aannemen, en soms wil ik het op de mat gooien en dan willen ze juist wel aan pakken :')

Vind het altijd onduidelijk of mensen het wel of niet willen hebben :P

Maar ik zou van zo'n opmerking waarschijnlijk hetzelfde gedacht hebben, dat ze het tegen de hond had ;)
Dan vraag je toch of ze het willen hebben? Doe ik meestal. Dan geven ze het zelf al aan. Sosm vragen ze dan of ik het op de boodschappen wil leggen, of laten ze hun kinderen het aannemen. Mij prima, ik ken toch letterlijk iedereen in mijn wijk.
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 23:04:47 #277
Maffe Fries
pi_162198711
Zoiets deed iemand een keer bij een jochie, net toen ik tijdens mijn postrondje met diegene in gesprek was. Had een bakje met dropjes en schudde daarmee. Tegelijkertijd maakte hij geluiden alsof hij eenden wilde lokken om te voeren. Jochie had pas enige tijd door dat het voor hem was om een dropje te geven _O-
pi_162198843
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil. Een 'dankuwel' verwacht ik dan weer wel, en dat zegt iedereen wel gewoon.

Wat ik wel soms (gelukkig zelden) merk is dat sommige mensen niet terug groeten maar wegkijken. Dat vind ik niet netjes, vooral als het echt de bewoner is waar je post komt brengen.
pi_162198889
Soms vraag ik het wel idd, vooral als er meerdere mensen staan :) maar soms kom ik met de uitgestoken post al op ze af en dan negeren ze dat echt zo... dat voelt wel heel stom iig :')

Maar met die pakjes.. heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze dat vroegen hoor. Bij mijn ouders ook altijd een vaste bezorger en ik zei hem wel netjes gedag (nu ook nog wel, als ik hem ergens tegen kom :P) en dankjewel etc, maar die wist best wel dat ie het goede adres had :P

Die geeft trouwens ook rustig de pakjes de pakjes aan mijn moeder mee als hij haar elders tegen komt :o
(en het is voornamelijk mijn schuld dat hij zo vaak aan de deur komt _O- )

[ Bericht 8% gewijzigd door VixenFromHell op 14-05-2016 23:18:05 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 14 mei 2016 @ 23:14:38 #280
Maffe Fries
pi_162199260
ikzelf heb ook weinig problemen. Enige heb dat ik elke week ergens anders loop, dus de ins en outs van de wijken ken ik niet, alleen hoe ze lopen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 23:17:09 #281
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_162199392
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef bmp80 het volgende:
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil. Een 'dankuwel' verwacht ik dan weer wel, en dat zegt iedereen wel gewoon.

Wat ik wel soms (gelukkig zelden) merk is dat sommige mensen niet terug groeten maar wegkijken. Dat vind ik niet netjes, vooral als het echt de bewoner is waar je post komt brengen.
Het is altijd de toon die de muziek maakt. Maar die ja uit dat filmpje zou mij ook verkeerd vallen (en dan maakt het niet uit hoe oud je bent). Hoezo kan er geen 2 woorden af? Dat "kom maar op" is tenminste nog een soort van zin.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Soms vraag ik het wel idd, vooral als er meerdere mensen staan :) maar soms kom ik met de uitgestoken post al op ze af en dan negeren ze dat echt zo... dat voelt wel heel stom iig :')
O+ Mensen zijn soms gewoon erg niet bezig met andere mensen, maar wel erg met zichzelf.
Loesje
pi_162199587
Vanmiddag stond er nog iemand bij een open deur en die had niet door dat ik hem gedag zei, en had pas door dat ik wat gezegd had nadat ik de post op de mat legde en weg liep, die riep toen nog wel dat hij niet op zat te letten :D die was bij de kapstok oid bezig ;)
pi_162200933
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:07 schreef bmp80 het volgende:
Misschien ben ik heel onbeleefd, maar ik spreek nooit met twee woorden, en ik verwacht dat van anderen ook niet. "Ja, postbode" klinkt mij heel gek in de oren. "Kom maar hoor" hoor ik dagelijks en dat komt bij mij ook helemaal niet onbeleefd over, maar gewoon vriendelijk. Toegeven, de toon maakt wel het verschil.
Ging hier ook vooral om de toon ;) Was echt een toon als tegen kind/huisdier. En vooral omdat die hond druk aan de lijn aan het trekken was om bij te komen had ik het idee dat ze het tegen de hond had :P
pi_162203963
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het is altijd de toon die de muziek maakt. Maar die ja uit dat filmpje zou mij ook verkeerd vallen (en dan maakt het niet uit hoe oud je bent). Hoezo kan er geen 2 woorden af? Dat "kom maar op" is tenminste nog een soort van zin.

[..]

O+ Mensen zijn soms gewoon erg niet bezig met andere mensen, maar wel erg met zichzelf.
Nou, dan zal ik wel de enige zijn, maar ik vond die bezorger asocialer. Wat denkt dat mens wel?
Er wordt gewoon antwoord gegeven op de vraag, en zo onvriendelijk vond ik dat niet klinken. Die bezorger daarentegen....
pi_162209250
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mensen zijn wel raar ja, ooit liep ik naar het begin van de straat om te bezorgen. Ik liep langs een man en het enige wat hij deed was zijn hand uitsteken om de post aan te pakken. Geen goedendag noch oogcontact.
Dus ik ben gewoon maar doorgelopen, ook vanwege het feit dat hij halverwege woonde en ik geen zin had om de post ertussen uit te vissen. Plus het feit dat je op straat geen post mag afgeven. :{
dat komt omdat er enorm op ons wordt neergekeken,als je dit werk doet ben je niet helemaal tof(in de ogen van vele "klanten", tot ze zelf bijv. aan lager wal komen, en dit moeten doen als werkzaamheden,dan piepen ze wel anders.
  zondag 15 mei 2016 @ 07:06:08 #286
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162209343
Mogguh.
Ik was er eerst sceptisch over, maar vind het waterflesje van PostNL toch wel handig en dat meer door het formaat en kwaliteit.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 05:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

dat komt omdat er enorm op ons wordt neergekeken,als je dit werk doet ben je niet helemaal tof(in de ogen van vele "klanten", tot ze zelf bijv. aan lager wal komen, en dit moeten doen als werkzaamheden,dan piepen ze wel anders.
Mee eens. Totdat iemand wel een gesprek met je aankoopt en er achter komt dat je meer in je mars hebt. Zoals.onlangs iemand die na een kleine 3 jaar een gesprek met me aan ging omdat ik vroeg hoe de grote verbouwing ging. Nu heb ik ook een bouw achtergrond dus kon mee praten. Sindsdien is het als die thuis is, een groet of gesprekje. Er zijn wel enkelen in mijn wijken die geen stom woord of als ze al iets zeggen het met een minderwaardige ondertoon is. In de loop der tijd zijn er wel veel bijgedraaid. En sommigen zeggen niets als ze bij iemand zijn die ook niets tegen je zegt en als ze alleen zijn ronduit praten en sommigen die schijt hebben aan die ander die niets zegt.
Ik ben altijd vriendelijk(geweest), spreek (sprak) oudere mensen of mensen van mijn leeftijd met 'u' aan omdat ik uit een respect-generatie kom. Geef kids elastiekjes, of breng de post even naar de brievenbus e.d... Sta altijd klaar om een praatje of luisterend oor,om even te helpen met iets(laatst nog meegeholpen met een hek voor een weiland inhangen ivm een hand te kort :P en 2 betonnen bloempotten op een karretje te zetten. Tuincentrum had wel geholpen ze in te laden, maarja dan kom je thuis. Man met rollator en vrouw maatje beenderen ;) En heb altijd koekjes voor de honden bij. In alle! gevallen ligt het aan de toon.
En ja ik kom soms mensen tegen die nors zijn, maar ik hou mij voor dat juist zij een probleem met zichzelf hebben ipv met mij.
En ja ik ben niet de makkelijkste, heb droge sarcasme/humor waarbij men soms ook twijfelt of ik wel spoor :P
Post geef ik soms mee aan kids, bekenden of de bewoner zelf als ik die (elders) tegenkom en als er om wordt gevraagd (en het zit niet in de laatste bundel op op een piekdag).

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietertje71 op 15-05-2016 07:54:28 ]
  zondag 15 mei 2016 @ 07:50:27 #287
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162209421
Dubbel#
pi_162209482
Ik had eens iemand die riep "hek dicht", maar ik dacht dat hij "bek dicht" schreeuwde tegen de hond... pffft baas nog agressiever dan de hond. Hoewel beide niet gebeten hebben, heb ik achteraf spijt dat ik niet rechtsomkeert heb gemaakt met de post...
  zondag 15 mei 2016 @ 09:58:59 #289
Bijdehand mannetje
pi_162210032
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 05:48 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat absoluut niet. Ik word over het algemeen netjes aangesproken door klanten (met meneer en U), en vaak genoeg dat mensen met slecht weer iets zeggen in de trant van "respect" of "petje af".

Natuurlijk heb je altijd zeikerds ("Doe godverdomme mijn tuinhekje dicht achter je luie reet!"), maar dat soort onbeschofte types zul je altijd tegenkomen, welk beroep je ook uitoefent.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  zondag 15 mei 2016 @ 10:05:27 #290
Bijdehand mannetje
pi_162210091
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 00:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik wel de enige zijn, maar ik vond die bezorger asocialer. Wat denkt dat mens wel?
Er wordt gewoon antwoord gegeven op de vraag, en zo onvriendelijk vond ik dat niet klinken. Die bezorger daarentegen....
Ik ben het wel met je eens. Die bezorger was zelf tamelijk kortaf, dus wie kaatst.....

Verder vraag ik me wel af wat voor soort mensen het zijn die met een draaiende camera de postbode staan op te wachten.
pi_162210139
Ik herken dat ook echt totaal niet, dat "er wordt op ons neergekeken"-gevoel. Mensen zijn bijna altijd wel vriendelijk. Ja, ik heb inderdaad ook wel eens meegemaakt dat men kwaad werd om een niet gesloten tuinhekje, of omdat je je fiets tegen hun hek zet wat ze liever niet willen hebben, maar goed, vaak zijn dat dan van die gevallen waar ze het al tig keer gezegd hebben tegen de bezorger (weliswaar niet tegen mij dan omdat ik er dan vrijwel nooit loop) maar ik kan me ergens best voorstellen dat men op een gegeven moment toch wat geïrriteerd raakt.
En ook ik heb wel eens zo'n "oh, gooi jij het niet in de sloot"-opmerking gehad, maar dat krijg je als er op dat moment toevallig geregeld van zulke verhalen in de krant staan.
Over het algemeen zegt men altijd wel goedendag, maken ze vaak wel een praatje, laten ze me geregeld voor bij de supermarkt want "jij zult het wel druk hebben"/ "jij wilt vast ook wel een keer naar huis" en heb ik eigenlijk nooit problemen met mensen
pi_162210168
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens. Die bezorger was zelf tamelijk kortaf, dus wie kaatst.....

Verder vraag ik me wel af wat voor soort mensen het zijn die met een draaiende camera de postbode staan op te wachten.
Lijkt me eerder dat ze gewoon standaard een camera op de deur gericht hebben zodat ze kunnen zien wie er aan de deur is of zo
pi_162220430
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat ze gewoon standaard een camera op de deur gericht hebben zodat ze kunnen zien wie er aan de deur is of zo
Het vergrijp is nou ook weer niet zo ernstig, vind ik, om het meteen openbaar te maken. (Kreeg ik vroeger tv-toeslag voor :) ) Je weet de context ook niet, misschien is er iets aan vooraf gegaan, of kennen ze elkaar al langer dan vandaag, was het al grapje bedoeld dat te lomp overkwam.
  zondag 15 mei 2016 @ 18:30:27 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162224345
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat absoluut niet. Ik word over het algemeen netjes aangesproken door klanten (met meneer en U), en vaak genoeg dat mensen met slecht weer iets zeggen in de trant van "respect" of "petje af".

Natuurlijk heb je altijd zeikerds ("Doe godverdomme mijn tuinhekje dicht achter je luie reet!"), maar dat soort onbeschofte types zul je altijd tegenkomen, welk beroep je ook uitoefent.
Klopt. Ik denk dat dit ook wordt bedoelt met op je neer kijken. Laten we wel wezen, het is een simpel beroep. Alleen als insider weet je hoe het werkt. Net als in elk beroep. Als internationaal vrachtwagenchauffeur was ik in sommige de ogen ook maar een simpele zien die alleen maar en stuur kan vasthouden :P
Net zoals een schoonmaker of vuilnisman e.d. en dan door mensen die zichzelf zo geweldig vinden. Over het algemeen valt het wel mee. Klootzakken heb je overalnin elke rang en stand.
pi_162224358
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:17 schreef zombo het volgende:

[..]

Het vergrijp is nou ook weer niet zo ernstig, vind ik, om het meteen openbaar te maken. (Kreeg ik vroeger tv-toeslag voor :) ) Je weet de context ook niet, misschien is er iets aan vooraf gegaan, of kennen ze elkaar al langer dan vandaag, was het al grapje bedoeld dat te lomp overkwam.
Je weet natuurlijk ook niet wie het openbaar heeft gemaakt, iemand zet het zelf misschien gewoon "voor de gein" op twitter of zo, vervolgens wordt het verspreidt zonder dat dat echt je bedoeling was en ineens staat het op de site van de telegraaf of zo.
Ik vond alleen de reacties hier over hoe onvriendelijk dat "ja" was nogal overtrokken, ik hoorde er eigenlijk niet echt iets bijzonders in
pi_162224476
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Klopt. Ik denk dat dit ook wordt bedoelt met op je neer kijken
Net zoals een schoonmaker of vuilnisman en dan door mensen die zichzelf zo geweldig vinden. Over het algemeen valt het wel mee. Klootzakken heb je overalnin elke rang en stand.
Nou, toch denk ik dat dat hele neerkijken nog wel enigszins meevalt hoor. Maar als ik dan hier iets van ophaling lees als "totdat ze zelf zo zijn afgegleden" of zoals je zelf zegt "tot ze doorhebben dat je wel meer in je mars hebt" dan klinkt het eerder alsof je het zelf ook als enigszins minderwaardig ziet.
Dat iemand onbeschoft doet heeft toch niks te maken met op je neerkijken? Misschien heeft diegene gewoon een rotdag, of een kutkarakter, ja, dat kan, maar dat hoeft verder niks met jou te maken te hebben of met je functie.
pi_162225717
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:35 schreef gelestipjes het volgende:

Dat iemand onbeschoft doet heeft toch niks te maken met op je neerkijken? Misschien heeft diegene gewoon een rotdag, of een kutkarakter, ja, dat kan, maar dat hoeft verder niks met jou te maken te hebben of met je functie.
In de wijken waar ik regelmatig bezorg tref ik gelukkig ook voornamelijk respect en zorgzaamheid (water, koffie e.d.) en oké een enkele boerenlul, die heb je overal. Sommigen proberen echt op je neer te kijken ja: luidkeels verkondigen dat de post tegenwoordig door huisvrouwtjes en gehandicapten wordt bezorgd. Niks van-op-aftrekken, denk ik dan 😄 zolang ik het minstens zo goed doe.

Maar er zijn buurten waar het er minder sociaal aan toe gaat, waar ze de post voor je neus terugsmijten ('ik heb een sticker' - wham deur dicht; eh ja nou en, ik heb een geadresseerd tijdschrift voor u?) en waar al een paar keer een pakketbezorger op zijn neus is geslagen. Eén dagje weet ik de vriendelijkheid en humor er dan nog prima in te houden, maar als je daar elke dag zou lopen?

Ach ja, ik ben ook wel eens wat afwezig of gehaast.... net zoals wanneer níémand voor jou aan de kant gaat - vaak turend op een smartphone - en dat je dan op een gegeven moment denkt: nou moet een ander maar eens aan de kant en dat je dan net een verkeerde treft, een kreupele of blinde die er niks aan kan doen..... zo reageer ik bij een 45e keer aanbellen (en bij buren en de kennisgeving net ingevuld en dan gaat de deur open: 'ik dacht al dat ik wat hoorde'), zo reageer ik ook wel eens wat minder attent.
pi_162226852
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 19:34 schreef zombo het volgende:

[..]

In de wijken waar ik regelmatig bezorg tref ik gelukkig ook voornamelijk respect en zorgzaamheid (water, koffie e.d.) en oké een enkele boerenlul, die heb je overal. Sommigen proberen echt op je neer te kijken ja: luidkeels verkondigen dat de post tegenwoordig door huisvrouwtjes en gehandicapten wordt bezorgd. Niks van-op-aftrekken, denk ik dan 😄 zolang ik het minstens zo goed doe.

Maar er zijn buurten waar het er minder sociaal aan toe gaat, waar ze de post voor je neus terugsmijten ('ik heb een sticker' - wham deur dicht; eh ja nou en, ik heb een geadresseerd tijdschrift voor u?) en waar al een paar keer een pakketbezorger op zijn neus is geslagen. Eén dagje weet ik de vriendelijkheid en humor er dan nog prima in te houden, maar als je daar elke dag zou lopen?

Ach ja, ik ben ook wel eens wat afwezig of gehaast.... net zoals wanneer níémand voor jou aan de kant gaat - vaak turend op een smartphone - en dat je dan op een gegeven moment denkt: nou moet een ander maar eens aan de kant en dat je dan net een verkeerde treft, een kreupele of blinde die er niks aan kan doen..... zo reageer ik bij een 45e keer aanbellen (en bij buren en de kennisgeving net ingevuld en dan gaat de deur open: 'ik dacht al dat ik wat hoorde'), zo reageer ik ook wel eens wat minder attent.
Nou, op je neus geslagen worden lijkt me ook geen kwestie van "neerkijken op", dat lijkt me meer een gevalletje "Neanderthaler met een serieus woedeprobleem". Grote kans dat zo iemand anderen niet veel beter behandeld.
Die huisvrouwtjes en gehandicapten-opmerking, tja, echt ongelijk hebben ze natuurlijk niet :P Maar even serieus: Die term "huisvrouwtjes" hoor ik vaker van collega's (postbodes die het nog steeds moeilijk kunnen verkroppen dat het werk grotendeels is overgenomen door postbezorgers) dan van mensen op straat.
Begrijp me niet verkeerd, af en toe zitten er echt eikels tussen, maar ik geloof niet dat dat zo zeer te maken heeft met onze functie, maar meer met die persoon zelf, dat zijn vaak sowieso al geen sympathieke figuren, niet alleen niet naar ons toe, maar ook niet richting anderen.
Ik kan me er nooit zo druk om maken, maar goed, ik ben dan ook pas 1 keer echt verrot gescholden :P Even een paar keer diep ademhalen en de persoon in kwestie van binnen vervloeken, en dan weer door met de orde van de dag.
pi_162229438
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:15 schreef zombo het volgende:
Ik had eens iemand die riep "hek dicht", maar ik dacht dat hij "bek dicht" schreeuwde tegen de hond... pffft baas nog agressiever dan de hond. Hoewel beide niet gebeten hebben, heb ik achteraf spijt dat ik niet rechtsomkeert heb gemaakt met de post...
_O-
pi_162229543
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef gelestipjes het volgende:
Ik herken dat ook echt totaal niet, dat "er wordt op ons neergekeken"-gevoel. Mensen zijn bijna altijd wel vriendelijk. Ja, ik heb inderdaad ook wel eens meegemaakt dat men kwaad werd om een niet gesloten tuinhekje, of omdat je je fiets tegen hun hek zet wat ze liever niet willen hebben, maar goed, vaak zijn dat dan van die gevallen waar ze het al tig keer gezegd hebben tegen de bezorger (weliswaar niet tegen mij dan omdat ik er dan vrijwel nooit loop) maar ik kan me ergens best voorstellen dat men op een gegeven moment toch wat geïrriteerd raakt.
En ook ik heb wel eens zo'n "oh, gooi jij het niet in de sloot"-opmerking gehad, maar dat krijg je als er op dat moment toevallig geregeld van zulke verhalen in de krant staan.
Over het algemeen zegt men altijd wel goedendag, maken ze vaak wel een praatje, laten ze me geregeld voor bij de supermarkt want "jij zult het wel druk hebben"/ "jij wilt vast ook wel een keer naar huis" en heb ik eigenlijk nooit problemen met mensen
Ik herken dat neerkijken ook niet, iedereen is over het algemeen wel vriendelijk en normaal. Alleen heb je er soms wat contactgestoorde mensen tussen zitten, zoals die man die alleen zijn hand uitsteekt en wellicht zei hij wel iets, maar had ik het niet gehoord. Kan ook.
Ik liep met muziek (en ja dat mag eigenlijk niet).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')