Het valt me nog mee, maar dat kan ook verklaard worden door het feit dat sommige invullers een leidinggevende functie hebben gehad. Daarnaast ontstaat een wat vertekend beeld doordat veel mensen aangeven het werk an sich (met name het bezorgen) heel leuk te vinden, maar dat is natuurlijk geen verdienste van PostNL. Ook zie ik her en der aantallen sterren die niet stroken met het verhaal, bijv. mensen die heel het bedrijf afkraken en dan toch nog 3 van de 5 sterren geven. Of mensen die vooral in hun oordeel laten meewegen hoe leuk het vroeger was, en dan 4 of 5 sterren geven, maar wel terloops laten weten na 35 jaar trouwe dienst als een vuilniszak langs de stoeprand te zijn gezet. Hoe kun je dan nog de loftrompet steken over je voormalige werkgever, vraag ik me af.quote:
misschien heeft een heel kantoor wel de boel ingevuldquote:Op maandag 9 mei 2016 08:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het valt me nog mee, maar dat kan ook verklaard worden door het feit dat sommige invullers een leidinggevende functie hebben gehad. Daarnaast ontstaat een wat vertekend beeld doordat veel mensen aangeven het werk an sich (met name het bezorgen) heel leuk te vinden, maar dat is natuurlijk geen verdienste van PostNL. Ook zie ik her en der aantallen sterren die niet stroken met het verhaal, bijv. mensen die heel het bedrijf afkraken en dan toch nog 3 van de 5 sterren geven. Of mensen die vooral in hun oordeel laten meewegen hoe leuk het vroeger was, en dan 4 of 5 sterren geven, maar wel terloops laten weten na 35 jaar trouwe dienst als een vuilniszak langs de stoeprand te zijn gezet. Hoe kun je dan nog de loftrompet steken over je voormalige werkgever, vraag ik me af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
Dat hoort hij toch sowieso te betalen? Ik word ook de hele area doorgestuurd, soms meerdere depots op 1 dag (vooral op daldagen). De extra fietstijd geef ik altijd door als "calamiteiten", en dat wordt netjes betaald. Volgens mij zou hij dit ook niet mogen weigeren.quote:Op maandag 9 mei 2016 20:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga wel even proberen te regelen dat de TC me gaat betalen voor de fietstijd tussen depots, hij wil immers dat ik vanuit alle depots hier in de buurt ga lopen
Dat wilde ik eigenlijk al wel langer, maar nu heb ik iig echt een reden om dat op tafel te leggen
Mijn collega die vanuit een loopwijk naar een ander depot.in haar eigen dorp gaat, krijgt volgens mij de tijd niet vergoedt, omdat het depot in haar dorp ligt en zij toch naar huis moet........quote:Op maandag 9 mei 2016 20:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat hoort hij toch sowieso te betalen? Ik word ook de hele area doorgestuurd, soms meerdere depots op 1 dag (vooral op daldagen). De extra fietstijd geef ik altijd door als "calamiteiten", en dat wordt netjes betaald. Volgens mij zou hij dit ook niet mogen weigeren.
oranje kaart ingevuld neem ik aan? Het is immers gewoon werktijd, je tijd loopt gewoon door tot je klaar bent met je laatste wijkquote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij moeten ook vaak van depot naar depot op een dag. Ik heb twee maanden ingevallen en moest na mijn eigen wijken gedaan te hebben, twintig minuten fietsen naar een ander depot om die wijk tw doen. Aantal keren gevraagd en bijna gesmeekt, maar wij krijgen de extra fietstijd niet. Absoluut niet! Ook al is dat depot op meer dan 4 km en meer dan 16 minuten afstand. Ook al zijn dat de regels. We krijgen het niet. Geef je het als calamiteit op, dan wordt het afgekeurd.
Ook daar is het weer een 'grijs(regioafhankelijk?) gebied'.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:31 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
oranje kaart ingevuld neem ik aan? Het is immers gewoon werktijd, je tijd loopt gewoon door tot je klaar bent met je laatste wijk
Van wijk naar wijk fietsen en of je daar de tijd voor krijgt lijkt me niet regioafhankelijk, men kan weliswaar zeggen dat je daar geen recht op hebt maar dat is natuurlijk onzin, het hoort immers gewoon bij je werk. Qua laatste brief of terug naar het depot is een wat ander verhaal omdat lang niet iedereen teruggaat naar het depot. Zelf doe ik dat ook nooit, die lege tassen kan ik de volgende werkdag immers ook wel gewoon terugleggen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ook daar is het weer een 'grijs(regioafhankelijk?) gebied'.
Zo werkt de ene vanaf dat je van depot vertrekt tot aan het laaste adres en dan hoor/lees je weer dat het van start depot tot einde depot is(je moet immers ook je tassen opbergen e.d.)
Betalen ze niet, rode kaart invullen.quote:Reistijd bij vervanging op een ander depot
Als je teamleider je vraagt om een zieke of afwezige collega van een ander depot te vervangen, wordt je reistijd vergoed in tijd. De reistijd van je huisadres naar het andere depot moet dan wel meer dan 15 minuten zijn. Het maakt hierbij niet uit of je reist met de fiets, de scooter of de auto. De totale reistijd (heen en terug) wordt in tijd vergoed. Als de enkele reis minder is dan 15 minuten, wordt er geen tijd uitbetaald.
Moeten ze niet vreemd opkijken als je de volgende keer niet meer (verder van huis) wil invallen, toch?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 08:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Wij moeten ook vaak van depot naar depot op een dag. Ik heb twee maanden ingevallen en moest na mijn eigen wijken gedaan te hebben, twintig minuten fietsen naar een ander depot om die wijk tw doen. Aantal keren gevraagd en bijna gesmeekt, maar wij krijgen de extra fietstijd niet. Absoluut niet! Ook al is dat depot op meer dan 4 km en meer dan 16 minuten afstand. Ook al zijn dat de regels. We krijgen het niet. Geef je het als calamiteit op, dan wordt het afgekeurd.
Boven de 15 minuten zijn ze het dus verplicht (als ze jou vragen) om je die tijd door te betalen. Maar 15 minuten kan makkelijk meerdere km zijn. Google maps rekent als ik het goed heb 18km per uur. Dus dan zou dat iets van 4,5 km zijn, dus onder de 5km zullen ze wel moeilijk doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:03 schreef VixenFromHell het volgende:
LOL
Nog geen antwoord van mijn TC maar sprak wel een collega. Die moet dus af en toe naar een dorp een paar km verderop en krijgt daar NIET extra voor betaald qua fietstijd. Nu heb ik in mijn mail ook al aangegeven eigenlijk niet daar te willen gaan lopen.. Alles verder best maar dat wordt mij te ver. Die collega zei ook dat ze haar verteld hadden dat ze bij haar contract van 6 uur geen fietskostenvergoeding kreeg
Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Postbezorgers krijgen geen reiskostenvergoeding.
Dat is idd werktijd. Bij ons werd er gezegd dat die tijd gewoon geclaimd mag worden. Blijkbaar verschilt het per regio?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.
Dit soort dingen zijn vaak heel specifiek per wijk. Sommige hebben een afspraak met de bezorger, andere met PostNL. Veel van die brievenbussen hier zijn vaak alleen voor de post op zaterdag als je het niet binnen kan afleveren.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat zouden jullie doen trouwens? Ik moet deze week weer bij het winkelcentrum lopen, en nu viel het me toevallig laatst op dat de bank daar helemaal aan de andere kant van het pand (wat je niet kunt zien als je vanaf het vorige adres richting de bank loopt), een brievenbus heeft. Dus ik blij, want ik houd er niet zo van om al die winkels en bedrijven in te moeten lopen. Maar nu bleek vandaag dat daar op staat: Hier alleen krant.![]()
Ik liep dus naar binnen en vroeg zo, hoe zit dat.. ik zie daar een bus maar daar staat dit en dat op, hoe zit dat? Toen kreeg ik als antwoord: Oooooh geef maar hoor! Wat dus geen antwoord isik baal er een beetje van dat ze een brievenbus hebben maar dat ik hem schijnbaar niet mag gebruiken
Wel zo slimquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik merk ook dat bedrijven waar veel wisselende bezorgers komen hun wensen inmiddels maar op de brievenbus zetten
Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 10:47 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Van wijk naar wijk fietsen en of je daar de tijd voor krijgt lijkt me niet regioafhankelijk, men kan weliswaar zeggen dat je daar geen recht op hebt maar dat is natuurlijk onzin, het hoort immers gewoon bij je werk. Qua laatste brief of terug naar het depot is een wat ander verhaal omdat lang niet iedereen teruggaat naar het depot. Zelf doe ik dat ook nooit, die lege tassen kan ik de volgende werkdag immers ook wel gewoon terugleggen.
De afstand tussen de 2 wijken afleggen is echter geen keuze, dat stuk moet je nu eenmaal fietsen om verder te kunnen, dus dat horen ze uiteraard gewoon uit te betalen.
Mijn werktijd begint gewoon als ik bij het depot werkzaamheden voor PostNL ga uitvoeren, maakt niet uit wat voor werkzaamheden dat zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mijn mening idem. Ik ben ook thuis bezig met de tassen leeg halen/opruimen en post stickeren.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Like a bossquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:41 schreef zombo het volgende:
Belachelijk weinig post vandaag, toch had ik geen minuut over. Jammer, want zaterdag had ik verkeerd geplust, denk ik (twee keer bij dezelfde wijk), terwijl ik al zo bescheiden was geweest....
Vandaag de kunst van het post-bezorgen-met-een gekregen-ijsje-in-de-hand weer 's geoefend.
En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.
Nou ja, ik haal de tijd over het algemeen ook gewoon wel, dus dan heb ik verder ook geen reden om te klagen over het feit dat "terug naar het depot" niet meer in de tijd zit. Lege tassen opruimen kost een paar seconden, dat kan ik over het algemeen nog prima redden in de tijden die ervoor staan. Voor pakjes die niet passen ga ik meestal naar het postagentschap want welke wijk ik ook heb, daar kom ik eigenlijk altijd wel langs, dus dan ben ik geen extra fietstijd kwijt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:45 schreef zombo het volgende:
[..]
En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef gelestipjes het volgende:
zolang ik mijn gewerkte tijd maar gewoon krijg.
Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestalquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:48 schreef zombo het volgende:
Morgen weer huis-aan-huis, zag ik toevallig.
Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Nou, dat wordt geen winstuitkering
PostNL voor 278 miljoen euro aangeklaagd
http://daskapital.nl/2016/05/hahaha_schijnzelfstandigen_bij.html
Stilletjes gehoopt dat met het afscheid van de dinsdagreclame alle bouwmarkten vertrokken zouden zijn. Maar ja, het is voor een goed doel, mensen moeten wat te doen hebben tweede pinksterdag.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestal
Lijkt eerder een Zwarte Kip advocaatquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
tis geen amerikaquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
Nou, dat wordt geen winstuitkering
PostNL voor 278 miljoen euro aangeklaagd
http://daskapital.nl/2016/05/hahaha_schijnzelfstandigen_bij.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |