abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162066842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:45 schreef Thomas-sama het volgende:
Postbezorgers krijgen geen reiskostenvergoeding.
Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.
pi_162066981
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Geen reiskostenvergoeding nee, maar de tijd die je kwijt bent om van wijk 1 naar wijk 2 te komen is gewoon werktijd natuurlijk, dat is gewoon een aaneengesloten dienst.
Dat is idd werktijd. Bij ons werd er gezegd dat die tijd gewoon geclaimd mag worden. Blijkbaar verschilt het per regio?
pi_162069024
Wat zouden jullie doen trouwens? Ik moet deze week weer bij het winkelcentrum lopen, en nu viel het me toevallig laatst op dat de bank daar helemaal aan de andere kant van het pand (wat je niet kunt zien als je vanaf het vorige adres richting de bank loopt), een brievenbus heeft. Dus ik blij, want ik houd er niet zo van om al die winkels en bedrijven in te moeten lopen. Maar nu bleek vandaag dat daar op staat: Hier alleen krant. -O-

Ik liep dus naar binnen en vroeg zo, hoe zit dat.. ik zie daar een bus maar daar staat dit en dat op, hoe zit dat? Toen kreeg ik als antwoord: Oooooh geef maar hoor! Wat dus geen antwoord is :') ik baal er een beetje van dat ze een brievenbus hebben maar dat ik hem schijnbaar niet mag gebruiken :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162069837
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat zouden jullie doen trouwens? Ik moet deze week weer bij het winkelcentrum lopen, en nu viel het me toevallig laatst op dat de bank daar helemaal aan de andere kant van het pand (wat je niet kunt zien als je vanaf het vorige adres richting de bank loopt), een brievenbus heeft. Dus ik blij, want ik houd er niet zo van om al die winkels en bedrijven in te moeten lopen. Maar nu bleek vandaag dat daar op staat: Hier alleen krant. -O-

Ik liep dus naar binnen en vroeg zo, hoe zit dat.. ik zie daar een bus maar daar staat dit en dat op, hoe zit dat? Toen kreeg ik als antwoord: Oooooh geef maar hoor! Wat dus geen antwoord is :') ik baal er een beetje van dat ze een brievenbus hebben maar dat ik hem schijnbaar niet mag gebruiken :(
Dit soort dingen zijn vaak heel specifiek per wijk. Sommige hebben een afspraak met de bezorger, andere met PostNL. Veel van die brievenbussen hier zijn vaak alleen voor de post op zaterdag als je het niet binnen kan afleveren.

Zelf loop ik ook wel eens wijk met daarin een apotheek die ook zo'n buitenbrievenbus heeft. Daar kijken ze me altijd vreemd aan als ik het helemaal binnen kom brengen. Het ligt er dus ook maar net aan wat de klant gewend is gok ik.
pi_162070470
Ja apotheek hier wil het absoluut niet in de brievenbus als ze open zijn, want dat zit in een halletje waar ze alleen komen bij aankomst en vertrek :')
pi_162070663
Ik merk ook dat bedrijven waar veel wisselende bezorgers komen hun wensen inmiddels maar op de brievenbus zetten :P
pi_162073171
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ik merk ook dat bedrijven waar veel wisselende bezorgers komen hun wensen inmiddels maar op de brievenbus zetten :P
Wel zo slim ;) Zo heb ik een adres in mijn wijk waarvan de brievenbus niet in gebruik is, niet eens open kan (om hem te legen), moet je maar net weten...
pi_162073804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 10:47 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Van wijk naar wijk fietsen en of je daar de tijd voor krijgt lijkt me niet regioafhankelijk, men kan weliswaar zeggen dat je daar geen recht op hebt maar dat is natuurlijk onzin, het hoort immers gewoon bij je werk. Qua laatste brief of terug naar het depot is een wat ander verhaal omdat lang niet iedereen teruggaat naar het depot. Zelf doe ik dat ook nooit, die lege tassen kan ik de volgende werkdag immers ook wel gewoon terugleggen.
De afstand tussen de 2 wijken afleggen is echter geen keuze, dat stuk moet je nu eenmaal fietsen om verder te kunnen, dus dat horen ze uiteraard gewoon uit te betalen.
Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
pi_162074039
Belachelijk weinig post vandaag, toch had ik geen minuut over. Jammer, want zaterdag had ik verkeerd geplust, denk ik (twee keer bij dezelfde wijk), terwijl ik al zo bescheiden was geweest....

Vandaag de kunst van het post-bezorgen-met-een gekregen-ijsje-in-de-hand weer 's geoefend. :)
  dinsdag 10 mei 2016 @ 21:54:38 #185
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_162074941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Maar het is toch eigenlijk heel vreemd dat je wel betaald moet krijgen als je aan het einde van je loop de tassen terugbrengt, maar niet als je het de volgende dag pas doet.
Mijn werktijd begint gewoon als ik bij het depot werkzaamheden voor PostNL ga uitvoeren, maakt niet uit wat voor werkzaamheden dat zijn.
pi_162079864
quote:

[..]

Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.
  woensdag 11 mei 2016 @ 05:50:53 #187
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162083280
Mogguh :)
Iedereen al een waterfles? Mijn collega en ik iig niet :P

Vandaag weer lekker gassen op de postnl-scooter
quote:

[..]

Mijn mening idem. Ik ben ook thuis bezig met de tassen leeg halen/opruimen en post stickeren.
Van het laatste adres naar huis of depot is even ver, maar als ik van depot naar huis rij, kost dat weer 10 minuten extra(eigen tijd).
Ik schrijf de tijd van vertrek depot(en idd, ik ben werkzaamheden voor PostNL aan het doen. Het zij tassen in ontvangst nemen of depot opruimen. Dat PostNL-regeltje dat je pas mag gaan schrijven als je vanaf het depot vertrekt of vanaf je eerste adres, slaat nergens op.
Als de chauffeur de tassen komt brengen of ik raak een tas aan, gaat mijn werktijd in.
Daarom is het in de regel mede nog haalbaar met de nieuwe tijden, anders zat ik helemaal klem.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:41 schreef zombo het volgende:
Belachelijk weinig post vandaag, toch had ik geen minuut over. Jammer, want zaterdag had ik verkeerd geplust, denk ik (twee keer bij dezelfde wijk), terwijl ik al zo bescheiden was geweest....

Vandaag de kunst van het post-bezorgen-met-een gekregen-ijsje-in-de-hand weer 's geoefend. :)
Like a boss _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door Pietertje71 op 11-05-2016 06:50:04 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162083531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:15 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, dan moet je er toch al heen he, dus dan kost het ook niet echt extra tijd. Maar hier krijgen we ook geen tijd voor het teruggaan naar het depot. Was toch zo dat je op een gegeven moment moest kiezen of zo? Wel terug en er tijd voor krijgen of niet terug en ook geen tijd krijgen? Volgens mij gaat er bij ons niemand terug.
En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.
pi_162084026
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:45 schreef zombo het volgende:

[..]

En het werd er natuurlijk ongevraagd van afgetrokken. Ik ging daarvóór ook al nooit terug, nu eigenlijk vaker vanwege pakjes die niet in de oranje bus passen. Maar dan wordt de uitloop ook betaald.
Nou ja, ik haal de tijd over het algemeen ook gewoon wel, dus dan heb ik verder ook geen reden om te klagen over het feit dat "terug naar het depot" niet meer in de tijd zit. Lege tassen opruimen kost een paar seconden, dat kan ik over het algemeen nog prima redden in de tijden die ervoor staan. Voor pakjes die niet passen ga ik meestal naar het postagentschap want welke wijk ik ook heb, daar kom ik eigenlijk altijd wel langs, dus dan ben ik geen extra fietstijd kwijt.
Als ik het niet haal in de tijd die ervoor staat geef ik dat natuurlijk gewoon door als meertijd, of dat dan komt doordat ik post moest afschrijven, terug naar het depot moest of dat er gewoon veel post was maakt niet uit, zolang ik mijn gewerkte tijd maar gewoon krijg.
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:18:24 #190
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162085274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef gelestipjes het volgende:

zolang ik mijn gewerkte tijd maar gewoon krijg.
:Y ^O^
Hier werd in het begin de extra tijd als 'fabeltje en onzin' weggeschreven.
1x oranje kaart ingevuld en het werd er bij geschreven en nog een controle/tevredenheids-telefoontje vanuit DenHaag gekregen ^O^
Laatst nog door de procesmanager te woord gestaan of alles goed ging.
Sommige wrijvingen doorgegeven, maar meerendeel over de scooter en de traagheid van het op logische volgorde voorbereiden/sorteren systeem, wat nu al meer dan ene jaar duurt, terwijl er 3 maanden voor staat.
Er werd belooft eind vorige maand dat alles zou worden opgelost. 2 Weken verder is er nog niets gebeurt en er ook niets meer over gehoord.
pi_162085831
Morgen weer huis-aan-huis, zag ik toevallig.
pi_162085878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:48 schreef zombo het volgende:
Morgen weer huis-aan-huis, zag ik toevallig.
Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestal
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2016 @ 11:27:15 #193
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162086543
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:33:51 #194
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162086658
quote:
Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 mei 2016 @ 11:41:25 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162086787
In de basis zouden ze best een punt kunnen hebben, alleen uit de berichten die ik heb gelezen is de juridische basis dun en rammelt het aan alle kanten. Sowieso is die claim ook niet goed onderbouwd en toch wel een paar nullen te hoog ingeschat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162087192
Antwoord van de TC is dat depots in de toekomst samengevoegd gaan worden (dan nog kan ik lang niet altijd 2 wijken in 1x mee nemen en moet ik vaak toch terug), stelt de fietstijd tussen depots weinig voor maar als ik incidenteel een keer 5 minuutjes uitloop heb is het geen probleem.

Daar maak ik toch een beetje uit op dat als ik straks structureel 10 minuten kwijt ben aan heen en weer fietsen, ik dus wel eens pech kon hebben.
pi_162087200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:51 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Jep, meestal de donderdag voor pinksteren volgens mij, bouwmarktfolder meestal
Stilletjes gehoopt dat met het afscheid van de dinsdagreclame alle bouwmarkten vertrokken zouden zijn. Maar ja, het is voor een goed doel, mensen moeten wat te doen hebben tweede pinksterdag.

Lekker tweede-broodje-gratis gegeten, met spoordeelbonnetje 😜
pi_162088325
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb een stukje van die brief gelezen, het rammelt aan alle kanten, staat vol met spelfouten en kromme zinnen. En dan ga ik nog voorbij aan de schromelijke overdrijvingen. Ik kan me niet voorstellen dat dit van een serieuze advocaat afkomstig is. Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
Lijkt eerder een Zwarte Kip advocaat
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:19:57 #199
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162088738
MIddag.
Makkelijke ronde vandaag.
Morgen voro 1 wijk de PRAXIS :)
Vreemd want 2x de lijst voor welke wijken er donderdag HAH is, via mail dorogekregen en ik stond er niet bij :P
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat Rachid de pakketchauffeur een neefje heeft die tweedejaars rechtenstudent is, die hij heeft gevraagd om even wat op papier te zetten.
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')