abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2016 @ 19:33:55 #51
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161853354
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nieuw? Dat is toch de standaard werkwijze qua voorbereiding? Alleen op het moment dat bepaalde wijken te laat klaar dreigen te zijn moet je anderen helpen, maar alleen als de postverdeler danwel teamcoach dat zegt.
Je weet ondertussen toch wel dat er naast landelijke ook regionale en depotafhankelijke postnl werkwijzen zijn? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161854096
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:33 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Je weet ondertussen toch wel dat er naast landelijke ook regionale en depotafhankelijke postnl werkwijzen zijn? :P
Uiteraard, maar bezuinigingsmaatregelen voeren ze meestal toch wel overal door, en dat is natuurlijk wel wat dat "vaste werkpakket" is, een bezuinigingsmaatregel.
  maandag 2 mei 2016 @ 06:05:34 #53
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161864125
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Uiteraard, maar bezuinigingsmaatregelen voeren ze meestal toch wel overal door, en dat is natuurlijk wel wat dat "vaste werkpakket" is, een bezuinigingsmaatregel.
En elk depot of regio probeert er, blijkbaar, nog een schepje bovenop te doen.
Iets met creatief bezuinigen ofzo :{
Het mag ietwat kosten om een bestaande handeling efficiënter(goedkoper op alle fronten) te maken.
Lukt dat = 'bonus' (?)
Lukt dat niet, dan volgt er een 'oriënterend gesprek'. :')
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 07:40:46 #54
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_161864423
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.
Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 07:42:50 #55
pi_161864434
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 19:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Zelfs enkele chauffeurs hebben een goed woordje voor mij gedaan. De tc van hen wil mij ook graag, maar zit ook weer gebonden aan de webregeltjtes van PostNL.
Zelfde hier. Ik kom van een subco af en heb vorige week gesolliciteerd bij het autobedrijf.

Zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wil me er graag hebben, maar ben benieuwd..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 2 mei 2016 @ 09:00:33 #56
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161864951
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Zo'n beetje iedereen en zijn schoonmoeder wil me er graag hebben, maar ben benieuwd..
Succes ^O^
pi_161871211
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 07:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Beetje geduld hebben, bij mij duurde het enkele maandjes voordat het geregeld was :p
pi_161872345
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op dit moment werkt de app voor mij al ZAW überhaupt niet idd :P Maar voor 8 euro een telefoon + abbo met data regelen lijkt me feitelijk onmogelijk. Zeker als je het abbo ook nog wilt kunnen opzeggen op het moment dat je stopt bij de post.
Vorige week hadden we hier zo'n "gezellige bijeenkomst", de opkomst was naar mijn mening teleurstellend. Naast de TC en die van het SC was er maar een handje vol PBZ'(st)ers op komen dagen.

Nadat iedereen een vrij slappe bak koffie had ging het al vrij snel over de telefoon, een PBZ was behoorlijk negatief en de sfeer dook door de agressieve houding van hem gelijk diep onder nul.

Maar wat ik zo begreep van onze TC krijgen we binnenkort allemaal het aanbod om een abbo van 8 euro bij Hollandse Nieuwe te nemen, dit is incl. telefoon. Zoals te verwachten krijg je voor dat bedrag natuurlijk een baggerphone (op het moment is het een Huawei Y3 dacht ik). Kosten door schade tijdens het werk zou voor PostNL zijn, details daar over waren nog niet bekend en ging je voor het einde van je abbo uitdienst neemt PostNL het over. Ow ja, iedereen MOET binnenkort een telefoon (met internet) waarop de app kan draaien hebben.

En wil je niet? Uhm ... uh uh uhm ... Met andere woorden, geen idee wat dan. :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:24 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, de tijden worden 2 keer per jaar aangepast is er meteen al gezegd
Dat kwam ook nog even voorbij, deze zomer zouden ze zogoed als zeker wel gaan nutten maar de tijden worden dit jaar niet aangepast. Dit ivm. "veranderingen".

Een paar voorbeelden die hij gaf was dat we naast het "scannen" van pakjes en brieven ook rekening moesten houden met meterstaden opnemen (hier in de regio loopt ook zo'n proef) en grotere pakjes tot of t/m het formaat schoendoos.

Helaas geen antwoord op de vraag hoe groot is een schoendoos? :? ;) :)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  maandag 2 mei 2016 @ 17:54:28 #59
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161876333
Huawei y300 heb ik ook gehad. Daar was altijd wel iets mee. En daarin ben ik niet de enige(zie Google).
Krijgen sommige pbz's straks ook een toolbelt ofzo, met al die extra werkzaamheden.
Dat scannen is leuk voor de pakketdienst. Minder voor de pbz met minder weertype.
Is bekend natuurlijk maar zal hogerhand een worst zijn?

En het weigeren van een telefoon:
Staat leuk bij je eventuele nieuwe werkgever of UWV als je de reden van ontslag(name) geeft...
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 18:07:59 #60
pi_161876675
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 09:00 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Succes ^O^
Dank je wel!
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:14 schreef bikkie het volgende:

[..]

Beetje geduld hebben, bij mij duurde het enkele maandjes voordat het geregeld was :p
Hahaha, het zijn doorgaans niet de meest vlotte, nee :P
pi_161878734
quote:
Winkeliers dreigen PostNL met rechtszaak

Winkeliers die een afhaalpunt van PostNL huisvesten, dreigen naar de rechter te stappen als het postbedrijf vasthoudt aan de voorgenomen verlaging van de vergoeding die zij ontvangen. PostNL maakt misbruik van zijn economische machtspositie, stelde branchevereniging VVP maandag.

PostNL kondigde eerder dit jaar een verlaging aan van de vergoedingen die winkeliers ontvangen voor het afhandelen van post en pakketten. De maatregel treft circa 2500 ondernemers. Het bedrijf wil hen vanaf 1 juli 25 tot 40 procent minder gaan betalen, aldus VVP.

De brancheorganisatie vindt dat onredelijk, ook omdat de huidige afspraken winkeliers geen ruimte laten om ook zaken te doen met andere bezorgbedrijven. VVP heeft PostNL tot 12 mei de tijd gegeven om van de verlaging af te zien. Gebeurt dat niet, dan volgen 'juridische maatregelen'.
Zoveelste uitbuiting..
  maandag 2 mei 2016 @ 20:07:12 #62
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161879887
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 15:02 schreef Stoplichtjuh het volgende:

Een paar voorbeelden die hij gaf was dat we naast het "scannen" van pakjes en brieven ook rekening moesten houden met meterstaden opnemen (hier in de regio loopt ook zo'n proef) en grotere pakjes tot of t/m het formaat schoendoos.

Helaas geen antwoord op de vraag hoe groot is een schoendoos? :? ;) :)
Dat zou wel een mooie stunt zijn. Jaren geleden, toen we nog belstukken en aangetekenden hadden, is op een gegeven moment bij wijze van bezuiniging het maximumformaat van pakjes die nog met de postbode mee moesten opgerekt naar inderdaad ongeveer het formaat van een schoenendoos, met een maximumgewicht van 5 kg. Dat werd flink sjouwen. Later is, wederom als bezuiniging, juist besloten dat ALLE belpakjes en MAD-jes weg moesten bij de postbodes, en naar de pakketservice. En nu zouden dus de belpakjes deels weer terugkomen? Op zich zou het wel logisch zijn, omdat nu de chauffeurs weer steeks vaker onder contract gaan werken, ze per uur weer duurder worden en de postbezorgers dus relatief goedkoper.

Overigens hoorde ik op onze vestiging dat niet alleen de postbezorgers aan de smartphone moeten, maar iedereen. De chauffeurs van het autobedrijf moeten straks hun handhelds inleveren, en voortaan ook met een smartphone gaan scannen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 2 mei 2016 @ 20:43:01 #63
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161881090
Maar de chauffeurs krijgen een ietwat hogere vergoeding. Een tientje meen ik.

PostNL is aardig bezig zichzelf te verheffen door de mensen die zorgen dat postnl draaiend blijft uit te melken.
  Forum Admin maandag 2 mei 2016 @ 20:51:35 #64
pi_161881381
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:43 schreef Pietertje71 het volgende:

PostNL is aardig bezig zichzelf te verheffen door de mensen die zorgen dat postnl draaiend blijft uit te melken.
Het is treurig. Ik snap echt totaal niet waar het bedrijf mee bezig is. Je hebt op deze manier nul binding met je personeel.
  maandag 2 mei 2016 @ 20:57:39 #65
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161881582
Dat proberen ze te verbloemen door meer betrokken te reageren naar werknemers toe.
Psychologisch spelletje van schijnvertoning ala management.
pi_161882187
quote:

Chauffeur is schaal 2. Als je in trede 0 zit verdien je volgens mij 9,82 (wat je als pbz pas na 3 jaar verdient.) Er zijn iets van 12 tredes (schaaljaren) dus je kan nog wat omhoog gaan.
pi_161883581
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Dat proberen ze te verbloemen door meer betrokken te reageren naar werknemers toe.
Psychologisch spelletje van schijnvertoning ala management.
Met alleen een tikkeltje meer persoonlijke aandacht en meelevend reageren op issues alleen ga je het niet redden nee :D

Toen er een paar jaar geleden werk gemaakt moest worden van de 'cultuuromslag' gingen de TC's meer complimentjes uitdelen maar het straalde er nogal vanaf dat het echt complimentjes geven was óm het complimentjes geven.

Af en toe een (gemeend) schouderklopje geven kan sowieso nooit een vervanging zijn van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden. Zoiets is slechts een aanvulling. Mensen als wegwerpproduct gebruiken en dan vertellen hoezeer je ze waardeert, tja, dat komt nou eenmaal niet echt over hè? :D
pi_161887044
quote:

Een tijdje geleden kwam ik ergens tegen dat die een telefoon van minimaal 5,5" ofzo moesten hebben, dus een iets duurdere telefoon. ;)
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:54:01 #69
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161890189
Officiële reden is volgens mij dat zij meer data zouden verbruiken dan een pbz.

Mogguh :)
Binnenkort weer de betrokkenheidsmonitor in de inbox ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 05:59:28 #70
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161890212
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 21:49 schreef lololo het volgende:

[..]

Met alleen een tikkeltje meer persoonlijke aandacht en meelevend reageren op issues alleen ga je het niet redden nee :D

Toen er een paar jaar geleden werk gemaakt moest worden van de 'cultuuromslag' gingen de TC's meer complimentjes uitdelen maar het straalde er nogal vanaf dat het echt complimentjes geven was óm het complimentjes geven.

Af en toe een (gemeend) schouderklopje geven kan sowieso nooit een vervanging zijn van fatsoenlijke arbeidsvoorwaarden en arbeidsomstandigheden. Zoiets is slechts een aanvulling. Mensen als wegwerpproduct gebruiken en dan vertellen hoezeer je ze waardeert, tja, dat komt nou eenmaal niet echt over hè? :D
Inderdaad.
pi_161891312
Het is hier "de bedoeling" dat de betrokkenheidsmonitor door tenminste 70% van de medewerkers wordt ingevuld. :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:01:46 #72
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161891722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:25 schreef Rafierafie het volgende:
Het is hier "de bedoeling" dat de betrokkenheidsmonitor door tenminste 70% van de medewerkers wordt ingevuld. :')
Eerste vraag: Voelt u zich betrokken bij het bedrijf? (1) Ja (2) Ja
Uw pc is gePOSTNLiseerd zolang u de vraag niet beantwoordt.
pi_161895726
Heerlijk weer vandaag *O*

Ben ik net thuis, wil ik mijn werktijd invoeren, kan ik niet meer inloggen.
Kijk ik even tussen mijn email, heb ik een bericht dat ik na 1 mei niet meer werkzaam ben, terwijl 2 maanden geleden mijn contract nog is gewijzigd naar onbepaalde tijd :{ :')
TC gebeld, maar weet ook niet wat er nou aan de hand is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:45:52 #74
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161900550
Middag.
Wederom een drukke postdag.
Toen toe niets te merken van een vakantietijd.
Bijna elk huis een ziggofoldertje.
Maar het was droog en later op de dag zonnig en vrolijke mensen :)
pi_161902015
fles gekregen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')