Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Je kunt wel stellen dat AZ dit over zichzelf heeft afgeroepen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
Hee ik ben gewoon een Feyenoorder hoor hahaha Als ik een Ajacied was zouden er wel weer teksten als de coach van de beste club en WZAWZDB bij komen
Ik stond rond 10:45 +/- wel bij de bushalte daar, dus zou best kunnen. Was de bushalte richting Purmerend waar geen bushokje bij staat
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Ik heb wel eens dat stuk naar dat kleine busstation gelopen. Stukje Purmurend in is dat, daar pak je de bus naar Sloterdijk volgens mij.
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Nee ik kreeg helemaal niks mee. Hij wist niet eens dat er vandaav een VW Caddy geleverd zou worden
Had ook nog een ritje Amsterdam - Tollebeek vandaag, maar die ga ik niet meer halen. Sta nu te wachten bij een Mitsubishi dealer, want er moest nog wat met de auto gebeuren voordat die afgeleverd kon worden..
[ Bericht 4% gewijzigd door Nucleass op 04-03-2016 13:28:18 ]
Klein vraagje, ik heb vandaag een loonstrookje gekregen. Hier staat op dat ik 6,38¤ verdien per uur. Maar bij het kopje "component" berekenen ze het met 8,80¤ per uur. Heeft iemand hier een verklaring voor? Niet dat ik het erg vind..
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op zaterdag 5 maart 2016 14:57 schreef Pespre1 het volgende: Klein vraagje, ik heb vandaag een loonstrookje gekregen. Hier staat op dat ik 6,38¤ verdien per uur. Maar bij het kopje "component" berekenen ze het met 8,80¤ per uur. Heeft iemand hier een verklaring voor? Niet dat ik het erg vind..
Bij Autoreset krijg je 6,38 per uur voor je OV uren. Echter voor je rituren (dus tijd op locatie + tijd transport) krijg je een ander uurloon dat afhangt van de CAO van de klant, je bent immers op dat moment een uitzendkracht in dienst van de klant. Zo'n constructie is het in ieder geval.
Dat was eerst anders en kreeg je altijd standaard 6,38 + 20% reserveringen voor al je uren op een dag maar dat is nu veranderd. Nu krijg je geen reserveringen meer over je OV uren maar wel over je rituren.
Bij Autoreset krijg je 6,38 per uur voor je OV uren. Echter voor je rituren (dus tijd op locatie + tijd transport) krijg je een ander uurloon dat afhangt van de CAO van de klant, je bent immers op dat moment een uitzendkracht in dienst van de klant. Zo'n constructie is het in ieder geval.
Dat was eerst anders en kreeg je altijd standaard 6,38 + 20% reserveringen voor al je uren op een dag maar dat is nu veranderd. Nu krijg je geen reserveringen meer over je OV uren maar wel over je rituren.
Lees dit even twee keer door en je snapt het.
Ja dit dacht ik dus ook. Ze hebben alleen de OV uren ook berekend met 8,80¤. Terwijl er op de opdracht ook 6,38¤ CAO loon stond.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Ja dit dacht ik dus ook. Ze hebben alleen de OV uren ook berekend met 8,80¤. Terwijl er op de opdracht ook 6,38¤ CAO loon stond.
Er is wel eens rondgemaild dat die briefjes die je op zaterdag krijgt niet altijd kloppen. Kijk even naar de zondageditie of bereken zelf eens wat je zou moeten krijgen nu je weet hoe het berekent wordt.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
Bij ons vonden ze een pak overdreven (iemand had dat aan). Ikzelf had een donkere (lees bijna zwarte) spijkerbroek met zwart overhemd en goed verzorgde casual schoenen (geen nike's en shit!). Dus daar zou ik me als ik jullie was echt niet druk over maken. Gewoon even als tip!
Bij ons vonden ze een pak overdreven (iemand had dat aan). Ikzelf had een donkere (lees bijna zwarte) spijkerbroek met zwart overhemd en goed verzorgde casual schoenen (geen nike's en shit!). Dus daar zou ik me als ik jullie was echt niet druk over maken. Gewoon even als tip!
Bij het sollicitatiegesprek of tijdens een gewone werkdag?
Iemand van EW die al wat weet over nieuwe website/app etc.?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef underground1009 het volgende: Sinds wanneer is de pendelPanda in Nijkerk afgeschaft? Lekker net, weer een dik halfuur lopen naar het station
Hmm, 19 februari reed hij in ieder geval nog. Zou wel jammer zijn, scheelt inderdaad halfuur lopen.
Op maandag 7 maart 2016 10:28 schreef Mustang001 het volgende: Wat is het toch een heerlijk baantje. Driekwartier koffie drinken bij een wegrestaurant, want anders kom im te vroeg aan.
quote:
Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef underground1009 het volgende: Sinds wanneer is de pendelPanda in Nijkerk afgeschaft? Lekker net, weer een dik halfuur lopen naar het station
Hoe leuk dit werk is, is toch voornamelijk afhankelijk van het weer. Half uurtje wachten op de bus met 20/25 graden; primaaa krijg toch doorbetaald. Half uur wachten zonder bushokje in de regen... We've all been there!
Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij pas één keer in de regen bij een bushalte zonder hokje hoeven staan. En toen kwam de bus er na 2 minuten aan.
*klopt af*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 7 maart 2016 18:28 schreef DireStraits7 het volgende: Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij pas één keer in de regen bij een bushalte zonder hokje hoeven staan. En toen kwam de bus er na 2 minuten aan.
*klopt af*
Ik heb vorige week nog in de natte sneeuw gewacht op de bus
Morgen Groningen - Beek in een gloednieuwe VW Passat, kenteken begint met JF dus nieuwer ga je het niet krijgen toch?
Hoe leuk dit werk is, is toch voornamelijk afhankelijk van het weer. Half uurtje wachten op de bus met 20/25 graden; primaaa krijg toch doorbetaald. Half uur wachten zonder bushokje in de regen... We've all been there!
Het was weer vroeg vanochtend, maar een dag hiken maakt dat meer dan goed. Laatste keer dat ik de dag van tevoren werk heb gekregen was 11 februari, dus het werd wel weer eens tijd ook
Eerst Leeuwarden - Nieuwegein en daarna nog een Houten - Schiphol
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Laatst nog een XC70 T5 met 245 pk gehad van Nijmegen naar Amsterdam, lekkere kar was dat! Wel jammer dat ik maar weer 3 uurtjes in de week gewerkt heb, maar het is in ieder geval iets. Later op de dag sloeg echter het noodlot toe toen mijn telefoon uit mijn hand glipte en het scherm een frontale botsing maakte met de vloer van de bus. Tja, ongeschonden is hij daar niet uit gekomen... Gelukkig vergoedt de verzekering de reparatie
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 8 maart 2016 15:14 schreef McAwesome het volgende: Laatst nog een XC70 T5 met 245 pk gehad van Nijmegen naar Amsterdam, lekkere kar was dat! Wel jammer dat ik maar weer 3 uurtjes in de week gewerkt heb, maar het is in ieder geval iets. Later op de dag sloeg echter het noodlot toe toen mijn telefoon uit mijn hand glipte en het scherm een frontale botsing maakte met de vloer van de bus. Tja, ongeschonden is hij daar niet uit gekomen... Gelukkig vergoedt de verzekering de reparatie
Bekend scenario. Liggen slapen in de trein, en ik heb mijn telefoon altijd in mijn handen dan. Ook een keer kennis gemaakt met de vloer op kosten van een haarscheur op de schermdiagonaal.
Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef Irritatie100 het volgende: Mijn huidige telefoon is echt al miljarden keren gevallen, waarvan ook een paar keer vanaf de fiets, maar nergens last van
Morgen de eerste dag dat ik wel beschikbaar sta bij EW, maar geen rit heb gekregen. Gelukkig 's avonds wel een PC-rit bij MDNL. Ritje van Rotterdam naar het oosten des lands. De klant bekleedt een hoge functie in een bedrijf dat zich specialiseert in mijn studiegebied en hij heeft me vanmiddag toegevoegd op LinkedIn. Dus dikke kans op een stage/baan/afstudeeropdracht morgen Met een audi a8 ook een leuke auto te pakken, ben benieuwd welke motorisering.
Krijg je wel het type auto maar niet het kenteken voor PC-ritten?
Verschilt per rit. Soms krijg je het kenteken en alle informatie, soms helemaal niets. Hangt ervan af wat de klant heeft doorgegeven. Ik weet voor morgen niet eens of ik de deur open moet houden voor de klant. Ik weet niet eens of ik een pak aan moet. Bij beide van die dingen dus maar aan de veilige kant zitten
Ik heb die van mij nu iets minder dan anderhalf jaar, en tot nu toe ook altijd geluk gehad. Bij mij is echt het hele scherm gebarsten, maar wonder boven wonder functioneert alles nog. Vrijdag naar de reparateur!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 8 maart 2016 20:17 schreef SytseH het volgende: Morgen de eerste dag dat ik wel beschikbaar sta bij EW, maar geen rit heb gekregen. Gelukkig 's avonds wel een PC-rit bij MDNL. Ritje van Rotterdam naar het oosten des lands. De klant bekleedt een hoge functie in een bedrijf dat zich specialiseert in mijn studiegebied en hij heeft me vanmiddag toegevoegd op LinkedIn. Dus dikke kans op een stage/baan/afstudeeropdracht morgen Met een audi a8 ook een leuke auto te pakken, ben benieuwd welke motorisering.
Met een A8 heb je eigenlijk sowieso wel een 3.0 TDI te pakken, netjes hoor! Er is ook ooit een 2.0 Hybrid geleverd maar die vond niet echt gretig aftrek hier.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vandaag mooie pc opdracht gehad met een gloednieuwe S klasse. Verlengde president editie. Daar zit dan ook een systeem op wat "magic body control" heet, dat leest het wegdek met een camera en past daarop de vering aan waardoor drempels haast lijken te verdwijnen. En dat alles onder het genot van een hot stone massage
Klinkt lekker Sjouveur! Mooi systeem is dat inderdaad. Ik sta ondertussen al ruim een uur in de kou in Rotterdam te wachten. Denk dat het diner van m'n klant wat uitloopt.
Het ging kennelijk niet om een A8, maar om een S8 uit 2000, met een V8 met 360pk. Die drie weken geleden na 600k+ kilometers de geest had gegeven. Dus ik reed nu in een Skoda superb
Wel zoals voorspeld een aanbieding voor een baan gekregen.. Wat is informatica studeren toch een luxe.
Wow, 600k+ kilometers in een S8, dan verdien je wel mijn respect haha. Die dingen zuipen als een dolle. Skoda Superb is natuurlijk ook geen straf, toch best een goede chauffeurswagen! Mooi ook dat je meteen een baan aangeboden krijgt, dat zijn wel echt de mooie dingen van het werk
Op donderdag 10 maart 2016 11:04 schreef Sjouveur het volgende: Wow, 600k+ kilometers in een S8, dan verdien je wel mijn respect haha. Die dingen zuipen als een dolle. Skoda Superb is natuurlijk ook geen straf, toch best een goede chauffeurswagen! Mooi ook dat je meteen een baan aangeboden krijgt, dat zijn wel echt de mooie dingen van het werk
Niet alleen qua verbruik haha, meestal worden ze toch anders 'gereden' en halen ze dat niet.
Deze wordt dus aankomende maandag uitgerold. Ben benieuwd. Zowel qua vormgeving als qua functionaliteit is de huidige (hiker)portal heel erg verouderd.
Hopelijk vergaat met het nieuwe systeem het verwerken van de administratie ook vele malen gemakkelijker. Hoe moeilijk moet het zijn om een systeem te ontwerpen waarbij de gegevens aan elkaar gekoppeld worden? Dus i.p.v. alles handmatig invoeren, simpelweg de rit opzoeken en dan tijden invoeren, scan van de formulieren erbij en klaar.
We gaan het meemaken. Ondertussen even een BMW 5-serie naar Meerkerk brengen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik print geen bonnen, heb ik in de bus alles opgezocht en dan vlak voor ik bij de klant ben even kenteken kijken moet je weer opnieuw inloggen
Ah ja dat ken ik wel. Ik sla zelf de ritgegevens meestal even op naar .doc of .pdf en dan via Dropbox naar mijn telefoon, telkens hetzelfde bestandje overschrijven.
Ik kopieer altijd de belangrijkste gegevens, zet ze op een rijtje en print dan één extra A4'tje met die gegevens. Hoef je ook nooit met je telefoon te kloten en het kost je maar 10 seconden om te doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 11 maart 2016 20:41 schreef joppie_saus het volgende: In mijn tijd als EW'er gaf ik altijd af op de C1/Aygo/107. Maar ik moet zeggen, het is echt een prima wagentje.
Voor korte afstanden is het prima, na 200 km word je het toch wel zat. Een Up/Mii/Citigo vind ik dan een betere auto in dat segment.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Op zaterdag 12 maart 2016 11:11 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Op zaterdag 12 maart 2016 11:11 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Deze zomer ga ik ook 3 weken roadtrippen in West-Amerika heb een Ford Escape of gelijkwaardig gehuurd, was maar 70 euro ofzo duurder dan een Toyota Corolla voor die 3 weken
Heb er zin in! Ben wel benieuwd of ik het een beetje ga trekken al die afstanden, m'n vriendin heeft geen rijbewijs, dus moet alles zelf gaan rijden maar dat is laatst tijdens een roadtripje Duitsland ook prima gelukt
In Amerika rijden vraagt veel minder concentratie dan in Europa rijden. Die weg die ik nam in dat filmpje geldt als een van de gevaarlijkste wegen in Amerika, maar zoals je kon zien zijn alle wegen veel breder dan in Europa. Ik heb meerdere dagen gerust 800km per dag gereden zonder überhaupt moe te worden. In Europa zou dat meer concentratie vragen omdat de bergwegen smal zijn en de snelwegen druk. Geen probleem dus!
Op vrijdag 11 maart 2016 20:41 schreef joppie_saus het volgende: In mijn tijd als EW'er gaf ik altijd af op de C1/Aygo/107. Maar ik moet zeggen, het is echt een prima wagentje.
Op zondag 13 maart 2016 20:13 schreef Mustang001 het volgende: Ik moet voor morgen een Peugeot 508 SW van een Autodealer/verhuur in Heemstede naar LM in Geervliet (Oude Singel) rijden.
Nu staat er op het inname formulier bovenaan "Lessee" en "Berijder", iemand enig idee wat daar ingevuld moet worden?
Een Lessee is degene die het gebruik van een leaseobject verwerft; dus degene die de lease-overeenkomst aangaat (leasenemer). De berijder is daarvoor een synoniem. Ik denk dus dat je daarvoor op de ophaallocatie moet laten tekenen
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Hoeft niet synoniem te zijn, lijkt me. De berijder is niet altijd degene die de leaseovereenkomst aangaat. Bij sommige bedrijven is de berijder niet gemachtigd, maar heb je iemand van het wagenparkbeheer nodig.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Gisteren en vandaag ingepland, opzich is het werk prima te doen alleen op de stallingsplaats hangt zo'n vervelend sfeertje. Vast kliekje dat daar zo ongeveer fulltime werkt, niet zo mijn ding.
Nog even aanzien en anders maar op zoek naar wat anders. In ander licht, wel bijna een kilometer geoffroad met een Vito.
Op maandag 14 maart 2016 11:17 schreef DireStraits7 het volgende: Hoeft niet synoniem te zijn, lijkt me. De berijder is niet altijd degene die de leaseovereenkomst aangaat. Bij sommige bedrijven is de berijder niet gemachtigd, maar heb je iemand van het wagenparkbeheer nodig.
Mja, ik kwam helemaal niet in aanraking met een particulier. Gozer van dat autobedrijf heeft het beide maar doorgestreept en 'Afgegeven door' boven gezet.
Edit: autodealer fungeerde dus alleen als afgeftepunt ofzo, leasede auto niet.
Hoe vond je de zitpositie? Ik vond die best wel apart, netjes gezegd. Hij draaide wel super weinig toeren met 130 km/u! (<2000 volgens mij)
Ik kon er niet echt lekker in zitten, de zittingen waren behoorlijk kort, zoals Fransen dat wel vaker hebben. En hij draait inderdaad belachelijk weinig toeren, gelukkig heeft ie wel genoeg koppel. Ander minpunt vond ik ook het schermpje, waarmee je niet snel de temperatuur kan aanpassen bijvoorbeeld. Verder wel gewoon een prima auto!
Op maandag 14 maart 2016 17:23 schreef Quattroporte47 het volgende: Vraag me af waarom EW het systeem niet gewoon in het weekend (zaterdag op zondag) omzet trouwens, niet dat ik voor morgen ben gebeld 😭 maar toch.
Heeft waarschijnlijk te maken met de beschikbaarheid van het IT-bedrijf? Of de kosten, er zal wel een weekend- en avondtoeslag zijn bij dat soort zooi.
De oude inlogpagina staat nu gewoon nog online zie ik? Ik zal maar niet proberen in te loggen. In de Google Play Store kan je ook een app "Easy Way Inspectie" downloaden, zal vast niet de bedoeling zijn dat die ook al openbaar staat.
Ik heb dit weekend (13-03) een loonstrookje ontvangen en de week ervoor ook één (06-03). Wanneer worden deze strookjes uitbetaald (bij AR)? Ik dacht zelf dat ik het dan ongeveer de week erna zou worden uitbetaald maar aangezien ik zelfs nog niks heb ontvangen van het eerste strookje (06-03) en tweede strookje hierbij deze vraag.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op dinsdag 15 maart 2016 00:45 schreef Pespre1 het volgende: Ik heb dit weekend (13-03) een loonstrookje ontvangen en de week ervoor ook één (06-03). Wanneer worden deze strookjes uitbetaald (bij AR)? Ik dacht zelf dat ik het dan ongeveer de week erna zou worden uitbetaald maar aangezien ik zelfs nog niks heb ontvangen van het eerste strookje (06-03) en tweede strookje hierbij deze vraag.
Iedere week op vrijdag. Bel anders de administratie morgen, die maken altijd even tijd voor je.
Op dinsdag 15 maart 2016 01:36 schreef RacerDKB het volgende: Morgen tussen adres twee en drie een nieuw hoogtepunt van werkloopafstand voor mij: 3,6 kilometer
Geen OV-verbindingen beschikbaar, fucking Amsterdam Westpoort. De Maltaweg zit vanaf de bushalte ongeveer op de helft van het adres waar ik heen moet.
Ik vraag me toch af wat er nou precies veranderd is met het nieuwe systeem, behalve dan dat het minder overzichtelijk is en het waarschijnlijk minder mobielvriendelijk is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 15 maart 2016 01:36 schreef RacerDKB het volgende: Morgen tussen adres twee en drie een nieuw hoogtepunt van werkloopafstand voor mij: 3,6 kilometer
Geen OV-verbindingen beschikbaar, fucking Amsterdam Westpoort. De Maltaweg zit vanaf de bushalte ongeveer op de helft van het adres waar ik heen moet.
Koop/leen een step!
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 15 maart 2016 10:51 schreef DireStraits7 het volgende: Ik vraag me toch af wat er nou precies veranderd is met het nieuwe systeem, behalve dan dat het minder overzichtelijk is en het waarschijnlijk minder mobielvriendelijk is.
Agree, t oude systeem was dan wel echt oud en lelijk, maar doordat het zo simpel was, werkte het snel.
Agree, t oude systeem was dan wel echt oud en lelijk, maar doordat het zo simpel was, werkte het snel.
Ik denk dat wij er niet zo veel mee opschieten maar op de planning wel, lijkt nu dat alles gewoon fatsoenlijk gekoppeld staat in een database en daardoor ook wat laadtijd?
Zolang de administratie een heel stuk sneller gaat, maakt het me verder niet zoveel uit.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op dinsdag 15 maart 2016 15:14 schreef VogeltjeTwiet het volgende: Die laadtijd mag niet zo lang zijn. Of een baviaan heeft die databasequeries geschreven of het staat op een server uit 2003.
Die 9292 raadpleging van AR is ook echt een verspilling van iedereen z'n kostbare tijd.
Op dinsdag 15 maart 2016 13:15 schreef Shefkee het volgende: Hopen dat het vlug doorontwikkeld wordt en dat de app snel beschikbaar is, erger me dood aan die laadtijden.
Op Facebook zeggen ze dat ze daaraan gaan werken: "het zit in het hele systeem".
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Hebben ze dat automatisch geprogrammeerd? Vriend van mij is bezig met iets van 9292, maar API betalen is nog al pittig duur..
Geen idee, je krijgt in je mail een 9292 overzicht en bij het invoeren van declaraties als je die ritvolgorde verandert vragen ze dat blijkbaar nog een keer op (geen idee waarom) dus ik denk van wel.
Ik moet morgen een auto afleveren bij een cargo terminal op de Ruijgoordweg Amsterdam, maar slim als ze zijn heb ik totaal geen aanwijzingen gekregen waar die auto heen moet. Iemand hier daar al eens geweest?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 15 maart 2016 18:53 schreef Dudeweiser het volgende: Ik moet morgen een auto afleveren bij een cargo terminal op de Ruijgoordweg Amsterdam, maar slim als ze zijn heb ik totaal geen aanwijzingen gekregen waar die auto heen moet. Iemand hier daar al eens geweest?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar rechts inderdaad, doorrijden tot de cargo line up en dan is links het inname kantoortje
Ja daar rechts inderdaad, doorrijden tot de cargo line up en dan is links het inname kantoortje
Let wel, niet de weg rechts van de groenstrook dus! Wel het ding in met de poorten, daar kan je er rechts langs Die weg links van de groenstrook is een eerder rechts maar daar moet je dus niet in Daar vorige keer een X1 ingeleverd en een lift van een trucker gekregen naar de bushalte
Let wel, niet de weg rechts van de groenstrook dus! Wel het ding in met de poorten, daar kan je er rechts langs Die weg links van de groenstrook is een eerder rechts maar daar moet je dus niet in Daar vorige keer een X1 ingeleverd en een lift van een trucker gekregen naar de bushalte
dank u beiden Maar een ritje helaas, Alphen-020 in een Golf 1.4TSI. Heb ik 's middags nog even de tijd om verder te shoppen voor een motor
Ik overweeg dat ook inderdaad.. Nu 19, dan met 20 direct a2 halen, en dan kan je op 22 gelijk A halen. Weet alleen niet of t verstandig is
Sowieso verstandiger dan wachten tot je 24 bent, in 1 keer A halen en dan direct een motor met honderdmiljoenmiljard pk kopen zonder ervaring.
Ik zou er wel voorstander van zijn om iedereen, ongeacht leeftijd van behalen, eerst een licht rijbewijs te geven wat na een paar jaar automatisch omgezet wordt in een zwaar rijbewijs zodat je iig ervaring hebt als je op een serieuze motor stapt. Al hou ik het lekker bij auto's, de airco en cruise control en radio en verwarming en nog wel veel meer dingen zijn mij iets te dierbaar
Sowieso verstandiger dan wachten tot je 24 bent, in 1 keer A halen en dan direct een motor met honderdmiljoenmiljard pk kopen zonder ervaring.
Ik zou er wel voorstander van zijn om iedereen, ongeacht leeftijd van behalen, eerst een licht rijbewijs te geven wat na een paar jaar automatisch omgezet wordt in een zwaar rijbewijs zodat je iig ervaring hebt als je op een serieuze motor stapt. Al hou ik het lekker bij auto's, de airco en cruise control en radio en verwarming en nog wel veel meer dingen zijn mij iets te dierbaar
Wat jij dus beschrijft was het oude stelsel. Je haalde met 18 t rijbewijs, en vervolgens als je 20 werd mocht je een stap hoger. Helaas eruit geknikkerd.
Ik ben sinds vorige week na ruim een jaar niet gewerkt te hebben weer begonnen bij EW.
Ik ben nu veel te vroeg op mijn ophaaladres in Amsterdam. Ik had als starttijd 8:00 doorgekregen, krijg ik te horen dat de auto pas om 9:30 klaar is. Net zag ik op mijn account dat de starttijd is aangepast naar 9:30, lekker handig dat ze me dat gister niet verteld hebben...
Wat jij dus beschrijft was het oude stelsel. Je haalde met 18 t rijbewijs, en vervolgens als je 20 werd mocht je een stap hoger. Helaas eruit geknikkerd.
Weet ik, een vriend van me heeft zo toen een zwaar rijbewijs gehaald. Maar ik bedoel dat je sowieso eerst licht krijgt, ook al ben je 30 als je je eerste rijbewijs haalt. Met 0,0 ervaring een motor met 100+pk kopen die in 2 seconden naar de 100 trekt en 300 kan klinkt op een of andere manier niet verstandig
Weet ik, een vriend van me heeft zo toen een zwaar rijbewijs gehaald. Maar ik bedoel dat je sowieso eerst licht krijgt, ook al ben je 30 als je je eerste rijbewijs haalt. Met 0,0 ervaring een motor met 100+pk kopen die in 2 seconden naar de 100 trekt en 300 kan klinkt op een of andere manier niet verstandig
Terwijl dat denk ik best vaak gebeurt
Yup denk het ook. Zijn wel wat mensen met a2 in dit topic, maar s zien wat zij qua ervaring er mee hebben.
Niks mis met A2. Ik trek elke auto eruit bij het stoplicht en heb een top van 165. Op een 14 jaar oude motor.
Ja, maar voor je op dit moment net als jij een nette GS500 vindt zonder daarvoor naar Brabant te hoeven rijden ben je ook wel even verder Heb de Yamaha MT03 overwogen, mooie 1-cilinder naked met standaard 35 KW Hoop dat er tegen de zomer wat meer aanbod is, meeste staan nu nog voor rond de 3000-4000 te koop.
Overigens heb ik A2 gehaald op m'n bijna 23e want fuck wachten. Dus ik kan pas vanaf m'n bijna 25e upgraden naar A met één combinatie examen. Nou ga ik dat wel doen zodra het kan en ik er het geld voor heb, maar eigenlijk puur zodat ik bij een volgende motor vrije keuze heb. Ik mis niks aan m'n 35kW barrel eigenlijk en hopelijk tuf ik daar dan ook nog steeds op rond.
Op woensdag 16 maart 2016 09:03 schreef Sarasi het volgende: Overigens heb ik A2 gehaald op m'n bijna 23e want fuck wachten. Dus ik kan pas vanaf m'n bijna 25e upgraden naar A met één combinatie examen. Nou ga ik dat wel doen zodra het kan en ik er het geld voor heb, maar eigenlijk puur zodat ik bij een volgende motor vrije keuze heb. Ik mis niks aan m'n 35kW barrel eigenlijk en hopelijk tuf ik daar dan ook nog steeds op rond.
Is een A2>A examen anders dan direct op 24e A halen?
Is een A2>A examen anders dan direct op 24e A halen?
Je eerste motorexamen heeft drie onderdelen: theorie, AVB (achtjes, slalom, noodstop etc) en AVD (zelfde idee als auto examen). Als je een examen na twee jaar upgrade, hoef je eigenlijk alleen nog AVD te doen, met daarin één of twee AVB oefeningen waar je volgens mij niet eens op kunt zakken. Als je binnen die twee jaar een stap hoger wilt (stel ik zou op mijn 24e m'n A onbeperkt willen halen), is het gewoon net alsof je nog nooit een motorrijbewijs hebt gehaald. Misschien is je theorie nog net geldig, maar je moet zowel AVB als AVD doen dan. En dat is duur.
Nice! Waar zit je aan te denken? Ik overweeg sterk om van de zomer te beginnen met lessen, ben nog 20 dus het wordt A2 voor mij helaas.
ik ben al een maand aan het zoeken naar een GS500, maar mijn vader wil wel dokken voor een IKS keuring, zodat ik op andere fiets kan starten. Denk momenteel aan een Bandit 600 of gewoon een vertrouwde CB500 Heb zelf ook A2 gehaald, ben een maand na mijn 20ste verjaardag begonnen. Ik denk maar zo, ik heb nu tijd en geld en of dat op mijn 24ste ook zo is moet nog maar blijken
Dat TSI blok met 140pk is goed vlot zeg ze hadden wel weer een leuke prank uitgehaald, er zat nog twee liter benzine in de tank
Maandag ook nog testgereden op een GS'je die er op de foto's prima uitzag. Maar wat een barrel in de werkelijkheid hele lak naar de klote en meneer had de velgen zelf goud gespoten, de druipers zaten er nog op. En verder vond hij aftermarket knipperlichten wel leuk. Jammer dat ze er op half zeven bijhingen en allemaal tegelijk aangingen als je richting wil aangeven dus maar vriendelijk bedankt en laten staan
Sinds het nieuwe systeem van EW ben ik nog niet gebeld voor werk dus nu twijfel ik of het gewoon rustig is of dat er iets niet goed gaat met de beschikbaarheid op mijn profiel
Ik moet morgen naar de grote in Breda, maar er staat helemaal niks over de inleverprocedure En omdat ik al ruim een jaar dit werk niet meer heb gedaan is het even geleden dat ik daar ben geweest. Het gaat om een einde contract auto, weet iemand wat de huidige inleverprocedure is?
Wat ik me herinner is eerst op het terrein parkeren voor het kantoortje, formulier 2x kopiëren, één in het bakje leggen, ander in de auto, en dan in de gele stroken parkeren.
Op woensdag 16 maart 2016 16:47 schreef MG_13 het volgende: Ik moet morgen naar de grote in Breda, maar er staat helemaal niks over de inleverprocedure En omdat ik al ruim een jaar dit werk niet meer heb gedaan is het even geleden dat ik daar ben geweest. Het gaat om een einde contract auto, weet iemand wat de huidige inleverprocedure is?
Wat ik me herinner is eerst op het terrein parkeren voor het kantoortje, formulier 2x kopiëren, één in het bakje leggen, ander in de auto, en dan in de gele stroken parkeren.
Nee als je problemen hebt kun je evt dat nummer bellen. Gewoon bij de receptie zeggen dat je namens dat bedrijf voor die meneer een auto komt afleveren.
Op woensdag 16 maart 2016 16:42 schreef RacerDKB het volgende: Sinds het nieuwe systeem van EW ben ik nog niet gebeld voor werk dus nu twijfel ik of het gewoon rustig is of dat er iets niet goed gaat met de beschikbaarheid op mijn profiel
Zal wel aan Haarlem liggen, ik was deze week toevallig weer vrij (behalve vrijdag) maar ook nog 0 werk.
Ik heb vandaag twee ritjes. Enschede-Hoofddorp per Astra Sports Tourer en Hoofddorp-Drachten per Nissan Juke. Met Friesland erbij mis ik dan alleen nog zeeland en Limburg in mij EW-carrière
Op donderdag 17 maart 2016 07:29 schreef SytseH het volgende: Ik heb vandaag twee ritjes. Enschede-Hoofddorp per Astra Sports Tourer en Hoofddorp-Drachten per Nissan Juke. Met Friesland erbij mis ik dan alleen nog zeeland en Limburg in mij EW-carrière
Ervan uitgaande dat je uit de omgeving Enschede komt, zou Limburg toch wel een keertje aan bod moeten komen, lijkt me. Zeeland is überhaupt schaars.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Maandag Groningen Helmond per VW Transporter en Helmond Amersfoort per Megane Laatste weken veel ritjes van en naar Brabant, lijkt wel alsof een vaste kracht daar weggevallen is
Op vrijdag 18 maart 2016 16:34 schreef underground1009 het volgende: Maandag Groningen Helmond per VW Transporter en Helmond Amersfoort per Megane Laatste weken veel ritjes van en naar Brabant, lijkt wel alsof een vaste kracht daar weggevallen is
Als je Eindhoven - Schiphol krijgt is je leven compleet.
Op vrijdag 18 maart 2016 17:54 schreef yosander het volgende: Vanmiddag voor het eerst moeten lopen in Nijkerk. Chill industrieterrein man...de vrachtwagens, tractoren en heftrucks vliegen je om de oren
Ja niet echt voetgangervriendelijk daar
Heb maandag weer werk, ook zo'n malle BMW 218i. Ben benieuwd.
Wat denken jullie van dit bakkie? Zit nu te kijken voor een eerste auto ipv wat ik hier eerder zei, m'n motorrijbewijs gaan halen. Even wat makkelijker zeg maar Voordeel van deze is dat ie thuisthuis staat, dus makkelijk bekijken. Mooie kilometerstand. Meer mensen zien echter meer dan 1: wat voor gevoel hebben jullie bij deze auto? Goeie deal, te duur of juist verdacht goedkoop?
Wat denken jullie van dit bakkie? Zit nu te kijken voor een eerste auto ipv wat ik hier eerder zei, m'n motorrijbewijs gaan halen. Even wat makkelijker zeg maar Voordeel van deze is dat ie thuisthuis staat, dus makkelijk bekijken. Mooie kilometerstand. Meer mensen zien echter meer dan 1: wat voor gevoel hebben jullie bij deze auto? Goeie deal, te duur of juist verdacht goedkoop?
Haal je motorrijbewijs maar, daar ga je veel meer plezier uithalen dan een Peugeot 206.
Even de snoeiharde voordelen als motorbezitter tov auto:
- Motor kost me 10 euro per maand aan vaste lasten ( ) - Ik sta nooit in de file - Het is wel godsgruwelijk koud in de winter
Daarnaast is de aanschaf van een tweedehands motor ook wat goedkoper dan je 206je
Wat denken jullie van dit bakkie? Zit nu te kijken voor een eerste auto ipv wat ik hier eerder zei, m'n motorrijbewijs gaan halen. Even wat makkelijker zeg maar Voordeel van deze is dat ie thuisthuis staat, dus makkelijk bekijken. Mooie kilometerstand. Meer mensen zien echter meer dan 1: wat voor gevoel hebben jullie bij deze auto? Goeie deal, te duur of juist verdacht goedkoop?
Hangt er erg van af. Ik heb ook veel 206jes bekeken toen ik m'n auto kocht. 1.6jes en 2.0 GTIs. Heel veel met lekkende koppakkingen (ook rond de 100k kilometers) en achterstallige distributieriem. Prijs lijkt me wel ongeveer okay, maar laat even een pre-verkoopcheck uitvoeren door een peugeotgarage. Kost 4 tientjes maar dan weet je wel wat je koopt.
Sowieso verstandiger dan wachten tot je 24 bent, in 1 keer A halen en dan direct een motor met honderdmiljoenmiljard pk kopen zonder ervaring.
Ik zou er wel voorstander van zijn om iedereen, ongeacht leeftijd van behalen, eerst een licht rijbewijs te geven wat na een paar jaar automatisch omgezet wordt in een zwaar rijbewijs zodat je iig ervaring hebt als je op een serieuze motor stapt. Al hou ik het lekker bij auto's, de airco en cruise control en radio en verwarming en nog wel veel meer dingen zijn mij iets te dierbaar
Mwoa, weet niet. Ik heb gewacht tot ik 24 was en toen een motor met 37kw gekocht. Hangt ook van jezelf af en hoe verstandig je er zelf mee om gaat.
Hangt er erg van af. Ik heb ook veel 206jes bekeken toen ik m'n auto kocht. 1.6jes en 2.0 GTIs. Heel veel met lekkende koppakkingen (ook rond de 100k kilometers) en achterstallige distributieriem. Prijs lijkt me wel ongeveer okay, maar laat even een pre-verkoopcheck uitvoeren door een peugeotgarage. Kost 4 tientjes maar dan weet je wel wat je koopt.
Een 206 is wel leuk, hebben m'n ouders ook nog gehad. Let inderdaad wel op de distrubtieriem. Hebben m'n ouders nog veel gezeik mee gehad, maar dat kwam doordat de garage de riem niet goed had geplaatst waardoor het hele blok binnenste buiten is gehaald omdat ze er pas later achterkwamen dat de vertanding oid niet goed was
Mijn oma heeft nog een 206 gehad. Destijds gloednieuw gekocht.
Na haar overlijden heb ik er nog een tijd in rond gereden. Prima wagentje, uitstekende wegligging ook. Zelden iets fijners gehad wat dat betreft! Ook 0,0 problemen mee gehad.
Maar goed, het was ook vrijwel een nieuwe waar ik in kwam te rijden. 8k op de teller ofzo. 1.4 overigens, die al vlot zat was.
[ Bericht 21% gewijzigd door Irritatie100 op 20-03-2016 20:55:18 ]
Ik heb na lang meelezen ook maar een account aangemaakt. Ik ben nu ongeveer een jaartje hiker bij Easyway. Tot de zomervakantie bijna fulltime aan de slag als hiker dus ik zal me weinig vervelen
Morgen begint m'n dag met 2 uur in een Volvo V40 en daarna ook een lange rit. Volgens de ritopdracht is het een VW Transporter maar het bijhorende kenteken hoort bij een Passat.
Op zondag 20 maart 2016 20:52 schreef SR4 het volgende: Volgens de ritopdracht is het een VW Transporter maar het bijhorende kenteken hoort bij een Passat.
Kijk eens een cijfertje lager of hoger op kenteken? Omschrijving klopt eerder dan kenteken, kan een typefoutje in sluipen.
Ervaring heeft mij geleerd om gewoon niets te verwachten. Soms staat er geen auto, vaak wel gelukkig. Omschrijving zegt fiat 500, kenteken skoda, actueel is fiat panda. Die grapjes heb ik goed gekend.
Meestal klopt het bij mij wel. Wel een paar keer gehad dat ik dacht een nieuwe auto mee te krijgen (nieuw kenteken) en dan moet je 'm bij een schadebedrijf ophalen. 'Da's zonde', kan je dan denken, maar iedere keer klopte het kenteken gewoon niet.
Anders dan dat klopt het bijna altijd wel (EW).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat had ik dus in extrema met die C63, volgens het doorgegeven kenteken was het een b-klasse geloof ik Gelukkig bleek bij de dealer aangekomen dat het echt een C63 was
Morgen de app testen vroeg beginnen maar wel drie leuke ritjes. Groningen - Schiphol BMW X5 Schiphol - Nijkerk VW touran Amersfoort - Groningen Audi A4
Ben benieuwd of het allemaal makkelijker gaat met de app.
M'n transporter van vanochtend had 10 km op de teller toen ik m ophaalde. Hoezo nieuw? De Megane naar Amersfoort reed lekker, fijn zo'n diesel die gewoon wat koppel heeft
Op maandag 21 maart 2016 17:01 schreef CruisinDen het volgende: Is het gewoon een rustige periode of ligt het aan mij? Dacht dat omgeving Amsterdam altijd wel druk zou zijn maar tot dusver nog niet gebeld.
Laatste tijd (op locatiewerk na) sowieso wat minder.
Groningen is ook erg rustig. Voor morgen gelukkig wel 2 ritten: Groningen - Harderwijk en Amersfoort - Groningen. Helaas geen X5 en A4 zoals hierboven, maar werk is werk!
[ Bericht 0% gewijzigd door yosander op 21-03-2016 21:43:04 ]
Vandaag een Ford Galaxy en een Opel Astra ST gereden. Zo'n Galaxy had ik al een keer eerder gehad, maar deze was nét wat beter uitgerust dan de vorige. Het juiste multimediasysteem (full map), leuk panoramadakje maar het mooiste was het geüpgradede audiosysteem. Zat een goede bass in en zo'n lompe gezinswagen vormt een heerlijke klankkast. Aangenaam ritje!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
De V40 viel me dus tegen vanwege het multimediasysteem.
De tweede rit bleek dus een Passat te zijn ipv een Transporter, het was wel de (volgens mij) kaalste uitvoering met stalen velgen met wieldoppen, stoffen bekleding en de instapdiesel met handbak.
Reed niet verkeerd!
Ik had een paar maanden terug ook een GTE met beige/bruin interieur en inleg nephout, dat staat toch een stuk chiquer
Vandaag een C350e PIH gereden. Wat een bak is dat. Daarna ritje naar Nijkerk. Dat gevoel wanneer je daar aankomt en weet dat je zo 25 min terug moet lopen..
Geen idee wat er gebeurde, m'n voet gleed van de koppeling af oid, maar in ieder geval reed ik tegen de Caddy voor me aan. Die had een trekhaak, dus hij kon zonder schade verder rijden. Ik zelf heb alleen een kromme kentekenplaat, dus direct even langs de AGO gegaan voor een nieuwe. In ieder geval wel vervelend, want ik had al een klotedag....
Zo op het eerste gezicht geen optische schade verder (behalve een klein deukje achter de kentekenplaat, maar ja, daar zit de plaat voor dus boeiend), al lijkt de naad bij de rechter lichtunit voor een héél klein beetje te zijn gaan wijken. Vandaag echter geen puf meer om te kijken of ik dat terug kan klikken ofzo, dus dat komt nog wel een keer.... Verse plaat zit er iig weer op, dus ik kan weer legaal rijden
Op dinsdag 22 maart 2016 19:16 schreef Irritatie100 het volgende: Omdat jullie toch 4 jaar lang mijn lieve collega's zijn geweest, verdienen jullie ook wel deze crosspost uit het Autorijtopic met een faal mijnerzijds
[..]
*Voet van je koppeling laten glijden
Iedereen verklaarde me voor gek toen mij dat gebeurde.
Ik rijd liever een auto van het werk in elkaar dan die van mezelf hoor.
Alleen dat belletje is zo vernederend.
Ach, het kost me voorlopig alleen 17,50 voor een nieuwe kentekenplaat. Misschien dat ik die lamp weer kan terugklikken ofzo, want dat ziet er allemaal nog onbeschadigd uit verder.
Ach, het kost me voorlopig alleen 17,50 voor een nieuwe kentekenplaat. Misschien dat ik die lamp weer kan terugklikken ofzo, want dat ziet er allemaal nog onbeschadigd uit verder.
Ja een duwtje van een trekhaak op deze wijze zorgt niet voor een schaafplek op de lak, dat fixen zal wel iets duurder zijn.
Maargoed, gelukkig heb ik al een tijdje niks kapot gereden.
M'n nieuwe baantje bevalt trouwens niet zo goed dat ik niet verder aan het solliciteren ben, moet zeggen dat in de binnensteden koerieren behoorlijk chaotisch kan zijn en ik al meer (parkeer)regels heb gebroken dan me lief is.
Op dinsdag 22 maart 2016 16:24 schreef RacerDKB het volgende: Je kan bij EW niet meer je ritjes uit het verleden zien? Mijn ritjes van gisteren staan nergens op mijn profiel meer.
Dit valt me inderdaad ook tegen. Toen ik kantoor belde zeiden ze dat ik de ritbon dezelfde dag in moest vullen. Doe ik meestal toch wel, maar heb in het verleden al een aantal ritjes gehad dat ik na 12 uur thuis was of dat bijvoorbeeld de OV-kosten nog niet online stonden... In de nieuwsbrief(die net binnenkomt) wordt dat trouwens weer niet vermeld. Begrijp dan ook niet waarom er nog een aparte ritbon en autotransport is, als het allebei op dezelfde dag moet.
Vandaag op de planning: Volvo XC90 van Goes naar Utrecht
Dit valt me inderdaad ook tegen. Toen ik kantoor belde zeiden ze dat ik de ritbon dezelfde dag in moest vullen. Doe ik meestal toch wel, maar heb in het verleden al een aantal ritjes gehad dat ik na 12 uur thuis was of dat bijvoorbeeld de OV-kosten nog niet online stonden... In de nieuwsbrief(die net binnenkomt) wordt dat trouwens weer niet vermeld. Begrijp dan ook niet waarom er nog een aparte ritbon en autotransport is, als het allebei op dezelfde dag moet.
Vandaag op de planning: Volvo XC90 van Goes naar Utrecht
Gister uitleg gehad aan de telefoon over dit probleem. De ritten verdwijnen voor de chauffeurs maar zijn nog wel terug te vinden voor de plansters. Ikzelf sla altijd de ritgegevens op in een Word documentje op de dag voordat ik ga rijden. Heb alle gegevens nog sinds ik begon bij EW :p
Dit valt me inderdaad ook tegen. Toen ik kantoor belde zeiden ze dat ik de ritbon dezelfde dag in moest vullen.
Beetje een slap excuus In het vorige systeem kon je twee maanden terugkijken, dat was neem ik aan bewust. Dat het nu niet kan zal technisch gezien waarschijnlijk nog niet mogelijk zijn, heb niet echt vertrouwen in de ICT-boer achter dit systeem.
Ik ga het voortaan dan inderdaad maar in Word opslaan.
Gister uitleg gehad aan de telefoon over dit probleem. De ritten verdwijnen voor de chauffeurs maar zijn nog wel terug te vinden voor de plansters. Ikzelf sla altijd de ritgegevens op in een Word documentje op de dag voordat ik ga rijden. Heb alle gegevens nog sinds ik begon bij EW :p
Deed ik het eerste jaar inderdaad ook, maar ben daarmee gestopt uit gemakzucht. Maarja of je nu de dag zelf de ritbon maakt of een dag ervoor een back up van de ritgegevens maakt en iets later de ritbon maakt. Dan ga ik toch voor dezelfde dag.
Hopelijk gaan ze het ook nog zo maken dat je vanuit de ritgegevens alle informatie zo in de ritbon kan gooien of gaat die app alles vervangen?
Ik zou eigenlijk liever het oude systeem terug willen. Het was overzichtelijker, sneller en mobiel vriendelijk. Daarnaast kon je je ritten terug zien tot een maand terug. Ik vind het vooral irritant dat je het inlog scherm niet goed in beeld krijg zonder uit te zoomen en het beeld te verschuiven.
Op donderdag 24 maart 2016 12:22 schreef Volluto het volgende: Ik zou eigenlijk liever het oude systeem terug willen. Het was overzichtelijker, sneller en mobiel vriendelijk. Daarnaast kon je je ritten terug zien tot een maand terug. Ik vind het vooral irritant dat je het inlog scherm niet goed in beeld krijg zonder uit te zoomen en het beeld te verschuiven.
Word ik gebeld, wil ik net opnemen. Opgehangen. Meteen teruggebeld maar niet te bereiken vanwege drukte. Waarschijnlijk of ik kon werken morgen terwijl ik gewoon op beschikbaar sta. Opdracht gaat denk nu naar iemand anders. Best raar dat ze soms de dag van te voren bellen of je kan werken en de andere keer weer niet en sturen ze direct een mailtje. Helaas pindakaas.
edit; Gelukkig nog een keer gebeld. Ritje vanuit Meerkerk naar Zeeland met een Volkswagen Passat.
[ Bericht 5% gewijzigd door Pespre1 op 24-03-2016 20:57:46 ]
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Gisteren goede vrijdag, ik had best wel een mooie ritcombinatie (2x Peugeot 308 SW Nijmegen-Breukelen Breukelen-Ede) maar toen ik voor het bedrijf stond waar ik de eerste auto op moest halen rook ik al onraad; de hele parkeerplaats was leeg! In het gebouw verder ook niemand te bekennen dus ik wist al ongeveer hoe laat het was... Planning gebeld, zeiden inderdaad dat het bedrijf dicht was. Lekker dan
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Hopelijk gaan ze het ook nog zo maken dat je vanuit de ritgegevens alle informatie zo in de ritbon kan gooien of gaat die app alles vervangen?
Voor wat betreft je vraag weet ik niet, maar op Facebook werd gezegd dat zodra de app er is, iedereen sowieso dezelfde dag in moet vullen. De strekking was dat je er maar beter aan kunt wennen dat je dat nu ook moet doen.
Overigens, welke gegevens zou je moeten 'bewaren' dan? Het enige wat ik me kan heugen is een eventueel transportnummer en die is optioneel. Je kenteken staat gewoon nog op je transportformulier en ik mag hopen dat je geheugen nog wel zo goed is dat je nog weet van waar tot waar je de auto gebracht hebt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Voor wat betreft je vraag weet ik niet, maar op Facebook werd gezegd dat zodra de app er is, iedereen sowieso dezelfde dag in moet vullen. De strekking was dat je er maar beter aan kunt wennen dat je dat nu ook moet doen.
Overigens, welke gegevens zou je moeten 'bewaren' dan? Het enige wat ik me kan heugen is een eventueel transportnummer en die is optioneel. Je kenteken staat gewoon nog op je transportformulier en ik mag hopen dat je geheugen nog wel zo goed is dat je nog weet van waar tot waar je de auto gebracht hebt.
Ik vul bij van/naar altijd het precieze adres in. Dus wel handig kopiëren.
Ik had de hoop al opgegeven, maar toch nog gebeld voor een spoedje. Een Renault Espace van Cruquius naar Zaandam.
Man, wat een optie's zaten daarin. Van stoelmassage tot muziek van mobiel afspelen en van Lane assistent tot een navigatie die zich automatisch aanpast aan de Max snelheid. En zo nog genoeg te noemen.
Met 160pk wilde het grote ding gelukkig nog wel redelijk optrekken.
Op dinsdag 29 maart 2016 16:24 schreef Mustang001 het volgende: Ik had de hoop al opgegeven, maar toch nog gebeld voor een spoedje. Een Renault Espace van Cruquius naar Zaandam.
Man, wat een optie's zaten daarin. Van stoelmassage tot muziek van mobiel afspelen en van Lane assistent tot een navigatie die zich automatisch aanpast aan de Max snelheid. En zo nog genoeg te noemen.
Met 160pk wilde het grote ding gelukkig nog wel redelijk optrekken.
De nieuwe dus? Was het de initiale?? Dat ding heeft zoveel leuke gadgets, niet normaal meer. Allemaal mogen uitproberen bij VKV Rotterdam
Morgen 2 ritjes naar een Cargo in Amsterdam. Er staat in de instructies;
Er hoeft geen innameformulier gebruikt te worden. Wanneer een berijder er op staat dat er iets getekend moet worden gebruik dan altijd ... overdrachtformulier.
Bedoelen ze hier met de berijder de klant bij het ophaaladres of mijzelf?
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Er hoeft geen innameformulier gebruikt te worden. Wanneer een berijder er op staat dat er iets getekend moet worden gebruik dan altijd ... overdrachtformulier.
Bedoelen ze hier met de berijder de klant bij het ophaaladres of mijzelf?
De klant zelf, die de auto heeft gereden ofwel; de berijder.
Gebeld voor een spoedje van 2.5 uur in een nieuwe Audi A4 met 190pk. Eindelijk een Audi die aan mijn verwachtingen voldeed, en ruimschoots ook. Audi drive op dynamisch en poef. Dat ding had pít! Ik weet niet eens of er cruisecontrol op zat, zo leuk was dat ding.
Morgen ook weer werk, Groningen-Leiden in een Aygo en Leiderdorp-Amersfoort in een Transporter.
[ Bericht 0% gewijzigd door Sarasi op 30-03-2016 16:49:28 ]
Morgen ook weer aan 't werk. Twee automaten morgen, eerst een Jetta hybride naar Breda brengen en daarna de tweede Alfa Romeo in mijn AR-carrière: de Giulietta met (ook) 170pk!
Op woensdag 30 maart 2016 17:42 schreef yosander het volgende: Morgen ook weer aan 't werk. Twee automaten morgen, eerst een Jetta hybride naar Breda brengen en daarna de tweede Alfa Romeo in mijn AR-carrière: de Giulietta met (ook) 170pk!
A4 van vandaag is de eerste (op de Tesla na) die ik leuker vond dan de Giulietta. Heerlijke auto dat, en práchtig. Starten bij NL?
Morgen een opdracht waarbij het gaat om het onderhoud van een auto. Ophalen om 08:00 bij de klant en daarna om 16:30 weer terugbrengen bij de klant.
De tijd die hiertussen zit ook gewoon declareren? Aangezien het naar huis gaan eigenlijk geen optie is. Of verwachten ze dat ik naar huis ga zodat er 1-1,5 uur wordt bespaard.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op woensdag 30 maart 2016 18:18 schreef Pespre1 het volgende: Morgen een opdracht waarbij het gaat om het onderhoud van een auto. Ophalen om 08:00 bij de klant en daarna om 16:30 weer terugbrengen bij de klant.
De tijd die hiertussen zit ook gewoon declareren? Aangezien het naar huis gaan eigenlijk geen optie is. Of verwachten ze dat ik naar huis ga zodat er 1-1,5 uur wordt bespaard.
Zoiets ook wel eens gehad. Ik moest dan s ochtends een demo auto bij een klant afleveren voor een proefrit en aan het einde van de middag diezelfde auto weer ophalen. Soms hadden ze dan nog een spoedrit ertussenin. Je kan denk ik het beste morgenochtend bellen en vragen wat je in de tussentijd het beste kan doen. Overigens gaat de ritbon ervanuit dat je alle tussenliggende tijd betaald krijgt, tenzij je bij startadres 2e rit een andere tijd invult dan de eindtijd van je eerste rit.
Morgen een apart dagje, eerste auto voor half 9 ophalen in Nijmegen en afleveren in Belgie (net over de grens) dan een middagritje van Roermond naar Houten en de derde rit pas 's avonds ophalen en voor 23:00 afleveren in Nijmegen. Ga er wel vanuit dat ik een lift krijg na mijn eerste rit, want het ov tussen het afleveradres en de Nederlandse grens is echt niet best. (2 uur voor 20 minuutjes rijden en dan nog 2x overstappen..)
Op woensdag 30 maart 2016 18:40 schreef Volluto het volgende: Morgen een apart dagje, eerste auto voor half 9 ophalen in Nijmegen en afleveren in Belgie (net over de grens) dan een middagritje van Roermond naar Houten en de derde rit pas 's avonds ophalen en voor 23:00 afleveren in Nijmegen. Ga er wel vanuit dat ik een lift krijg na mijn eerste rit, want het ov tussen het afleveradres en de Nederlandse grens is echt niet best. (2 uur voor 20 minuutjes rijden en dan nog 2x overstappen..)
Op woensdag 30 maart 2016 18:18 schreef Pespre1 het volgende: Morgen een opdracht waarbij het gaat om het onderhoud van een auto. Ophalen om 08:00 bij de klant en daarna om 16:30 weer terugbrengen bij de klant.
De tijd die hiertussen zit ook gewoon declareren? Aangezien het naar huis gaan eigenlijk geen optie is. Of verwachten ze dat ik naar huis ga zodat er 1-1,5 uur wordt bespaard.
Die heb ik ook eens gehad, alleen was het voor mij allemaal intern in Eindhoven en mocht daarom naar huis gaan (scheelde wel 5 uur ofzo). In jouw geval zou ik lekker in de showroom met een laptopje gaan zitten met unlimited koffie en ff beunen voor de studie.
Die heb ik ook eens gehad, alleen was het voor mij allemaal intern in Eindhoven en mocht daarom naar huis gaan (scheelde wel 5 uur ofzo). In jouw geval zou ik lekker in de showroom met een laptopje gaan zitten met unlimited koffie en ff beunen voor de studie.
Nieuw trimester dus kan nog weinig doen Ik ga denk maar op avontuur. Dat ene uurtje maakt, lijkt mij, niet heel veel uit.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op woensdag 30 maart 2016 16:44 schreef Sarasi het volgende: Gebeld voor een spoedje van 2.5 uur in een nieuwe Audi A4 met 190pk. Eindelijk een Audi die aan mijn verwachtingen voldeed, en ruimschoots ook. Audi drive op dynamisch en poef. Dat ding had pít! Ik weet niet eens of er cruisecontrol op zat, zo leuk was dat ding.
Morgen ook weer werk, Groningen-Leiden in een Aygo en Leiderdorp-Amersfoort in een Transporter.
Die Transporter zeker vanaf autoschade op de Baanderij? Je mag even langs komen voor een bakkie, kan je mijn CB zonder achterwiel aanschouwen
Morgen voor het eerst naar HCT in Westpoort, hopelijk is het minder ver lopen dan de Maltaweg
Ik moet je helaas teleurstellen, het is minstens net zo ver Vandaag nog geweest en was hilarisch, zou net de bus halen, loop ik richting de stoplichten komt er een goederentrein aan. En die stopt vrolijk voor mijn neus waardoor ik mijn bus mis
Die Transporter zeker vanaf autoschade op de Baanderij? Je mag even langs komen voor een bakkie, kan je mijn CB zonder achterwiel aanschouwen
[..]
Ik moet je helaas teleurstellen, het is minstens net zo ver Vandaag nog geweest en was hilarisch, zou net de bus halen, loop ik richting de stoplichten komt er een goederentrein aan. En die stopt vrolijk voor mijn neus waardoor ik mijn bus mis
Nee, vanaf de Lijnbaan. Ombouwiets. Maar ik heb tijd zat voor die tweede rit na ophalen dus als je het adres in m'n DM mikt kom ik die koffie wel even halen.
Op woensdag 30 maart 2016 23:22 schreef Fiorano het volgende: Iedereen in de stress omdat ik op fb heb gezet dat we Gezinsuitbreiding krijgen. Anyway vandaag een poes en kat opgehaald.
Ik moet je helaas teleurstellen, het is minstens net zo ver Vandaag nog geweest en was hilarisch, zou net de bus halen, loop ik richting de stoplichten komt er een goederentrein aan. En die stopt vrolijk voor mijn neus waardoor ik mijn bus mis
Nee, vanaf de Lijnbaan. Ombouwiets. Maar ik heb tijd zat voor die tweede rit na ophalen dus als je het adres in m'n DM mikt kom ik die koffie wel even halen.
En awesome Fiorano! Pics, pics!
Ja Lijnbaan is de Baanderij Zit ook nog een hele goeie motorzaak, Ab Motoren Ik ben nu alleen in Rotterdam, moest toch nog even naar de uni dus ik ben er niet eens
Ja Lijnbaan is de Baanderij Zit ook nog een hele goeie motorzaak, Ab Motoren Ik ben nu alleen in Rotterdam, moest toch nog even naar de uni dus ik ben er niet eens
Reed er langs ja, zag er goed uit! Better luck next time. Nu kreeg ik koffie van de vent bij het ophaaladres.
Op de valreep van maart nog even 10 uur kunnen pakken vandaag Vanochtend eerst een Zwolle - Nieuw Vennep en daarna nog Haarlem - Den Haag, die pas tussen 15:00 en 16:00 kon worden afgeleverd. Die uurtjes tikken wel door
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Het wordt een lekkere wandeling... Toen ik bij de bushalte aankwam heb ik nog anderhalf uur staan wachten omdat m'n bus niet kwam opdagen
Da fuck? Anderhalf uur bij een bushalte wachten, serieus?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Da fuck? Anderhalf uur bij een bushalte wachten, serieus?
Na een half uur had ik de klantenservice van Connexxion gebeld, zeiden dat de bus er aan kwam (er zou ieder half uur of kwartier een bus moeten komen, weet niet meer precies), 9292 gaf hetzelfde aan dus ik heb gewacht. Er kwam maar niks en er kwam maar niks, dus ik begon me uiteindelijk wel zorgen te maken. Ik moest namelijk ook weer op tijd in Amersfoort zijn voor mijn tweede rit. Het vervelende was dat er weinig andere opties waren behalve 5 km lopen naar station Sloterdijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar ik heb flink gebaald. Bleek dus dat er ergens een 'wegblokkade' was waardoor de bussen niet door konden rijden. Heel apart allemaal, moraal van het verhaal: vertrouw nooit op het OV. Nooit.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Na een half uur had ik de klantenservice van Connexxion gebeld, zeiden dat de bus er aan kwam (er zou ieder half uur of kwartier een bus moeten komen, weet niet meer precies), 9292 gaf hetzelfde aan dus ik heb gewacht. Er kwam maar niks en er kwam maar niks, dus ik begon me uiteindelijk wel zorgen te maken. Ik moest namelijk ook weer op tijd in Amersfoort zijn voor mijn tweede rit. Het vervelende was dat er weinig andere opties waren behalve 5 km lopen naar station Sloterdijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar ik heb flink gebaald. Bleek dus dat er ergens een 'wegblokkade' was waardoor de bussen niet door konden rijden. Heel apart allemaal, moraal van het verhaal: vertrouw nooit op het OV. Nooit.
Was dat deze week ? Sprak onderweg naar Sloterdijk een senior collega die me hetzelfde verhaal vertelde.
Met een bus heb je helaas niet dezelfde mogelijkheden als met een auto :/. ff omdraaien zit er vaak niet bij en je mag nooit alleen achteruit rijden. Gewoon dikke pech.
Was dat deze week ? Sprak onderweg naar Sloterdijk een senior collega die me hetzelfde verhaal vertelde.
Dit was vorige week donderdag. Zou goed kunnen, ik stond met nog wat andere mensen bij de halte maar geen een was van AR. Anders hadden we wellicht het hoofdkantoor nog kunnen bellen voor een lift
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Na een half uur had ik de klantenservice van Connexxion gebeld, zeiden dat de bus er aan kwam (er zou ieder half uur of kwartier een bus moeten komen, weet niet meer precies), 9292 gaf hetzelfde aan dus ik heb gewacht. Er kwam maar niks en er kwam maar niks, dus ik begon me uiteindelijk wel zorgen te maken. Ik moest namelijk ook weer op tijd in Amersfoort zijn voor mijn tweede rit. Het vervelende was dat er weinig andere opties waren behalve 5 km lopen naar station Sloterdijk. Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar ik heb flink gebaald. Bleek dus dat er ergens een 'wegblokkade' was waardoor de bussen niet door konden rijden. Heel apart allemaal, moraal van het verhaal: vertrouw nooit op het OV. Nooit.
Zo stond ik dinsdag bij een bushalte, rijdt de bus vrolijk rechtdoor op het kruispunt waar hij rechtsaf had gemoeten voor de juiste route en dus ook om mij op te pikken... Gelukkig kwam bij mij de volgende wel al een kwartier later.
Morgen lekker 3 en half uur in het OV voor een PC rit vanuit nieuw-dordrecht. wel 3*50 minuten in de IC dus flink aan de studie (lees: slapen )
Ik had vandaag een mooie dag in het vooruitzicht met mooi aansluitende ritten.
Almere - Beek - Almere in een nieuwe Peugeot 308 en Citroën C4 Almere - Utrecht ook met een nieuwe 308 Utrecht - Almere met een BMW X3
Maar natuurlijk loopt de hele dag weer meteen in de soep, de dealer heeft de auto weer eens niet klaar staan, staat nog bij de poetser...
Edit: nadat ik EW had gebeld ging EW de dealer bellen, de verkoper kon zich zogenaamd niet voorstellen dat de auto nog bij de poetser stond. Ja hoor het zal wel.
Edit 2: nu is de auto er eindelijk, ze kunnen de kentekenplaten alleen nergens vinden. 😂
[ Bericht 13% gewijzigd door MG_13 op 01-04-2016 09:42:28 ]
Op vrijdag 1 april 2016 09:23 schreef MG_13 het volgende: Ik had vandaag een mooie dag in het vooruitzicht met mooi aansluitende ritten.
Almere - Beek - Almere in een nieuwe Peugeot 308 en Citroën C4 Almere - Utrecht ook met een nieuwe 308 Utrecht - Almere met een BMW X3
Maar natuurlijk loopt de hele dag weer meteen in de soep, de dealer heeft de auto weer eens niet klaar staan, staat nog bij de poetser...
Edit: nadat ik EW had gebeld ging EW de dealer bellen, de verkoper kon zich zogenaamd niet voorstellen dat de auto nog bij de poetser stond. Ja hoor het zal wel.
Edit 2: nu is de auto er eindelijk, ze kunnen de kentekenplaten alleen nergens vinden. 😂
4 aansluitende ritjes, zo mooi heb ik het nog niet gehad. Hoop dat je ze allemaal nog kan uitvoeren.
Hier trouwens ook een leuke, sta ik in Utrecht om een Clio naar Haarlem te brengen. "Nee, die auto moest vandaag juist gebracht worden." Dus nu weer terug naar Haarlem met de trein waar ik letterlijk vandaan kwam.
Gereageerd op het AR mailtje van vanochtend. Blij dat ik dat heb gedaan. Straks lekker een 5 serie wegbrengen. Ben erg benieuwd, eerste keer met zo'n bak!
Op vrijdag 1 april 2016 11:31 schreef Kartmans het volgende: Gereageerd op het AR mailtje van vanochtend. Blij dat ik dat heb gedaan. Straks lekker een 5 serie wegbrengen. Ben erg benieuwd, eerste keer met zo'n bak!
Lekker hoor! Ik had ook graag een ritje gereden vandaag, wat een heerlijk weer. Maar helaas, ik moet om 15 uur een presentatie geven van 5 minuten
Ik heb om 13:00 een afspraak bij een overheidsinstantie ter voorbereiding van een bezoek dat ik organiseer daar. Tevens maandag m'n laatste tentamen Vanaf dinsdag dus hopelijk 4 daagjes werken
Op vrijdag 1 april 2016 11:31 schreef Kartmans het volgende: Gereageerd op het AR mailtje van vanochtend. Blij dat ik dat heb gedaan. Straks lekker een 5 serie wegbrengen. Ben erg benieuwd, eerste keer met zo'n bak!
Welke uitvoering? Ik was best teleurgesteld in de 520d.
520d. Dat is idd het jammere. Had toch liever een mooie zes-in-lijn gehad. Maar ik mag niet klagen. Het is zelfs mooi weer!
Hij rijdt wel dikke prima hoor, eigenlijk is er zelfs niks op aan te merken maar hij onderscheidt zich niet. Ik kan er in ieder geval niet de luxe in terugvinden waar BMW om bekend zou moeten staan.
Ohja en de embedded navi was echt om te huilen m.i.
Nieuw experiment! Na even overleg met de planning, heb ik mezelf per mail beschikbaar gezet voor maandag, vanuit Den Bosch. Ik ben echt heel benieuwd of dit wat oplevert, maar ik denk dat de afdeling planning dit niet trekt. Vooral omdat het systeem er geen ruimte voor biedt. Maar we zullen zien!
Hij rijdt wel dikke prima hoor, eigenlijk is er zelfs niks op aan te merken maar hij onderscheidt zich niet. Ik kan er in ieder geval niet de luxe in terugvinden waar BMW om bekend zou moeten staan.
Ohja en de embedded navi was echt om te huilen m.i.
Hmmm, nou ik laat me maar verassen. Heb nooit in een F11 gezeten. Wel in de E61 van mijn vader, wat ik toen altijd een mooie bak vond. Vond zelf daar in de Navi altijd lekker werken, met die draaiknop. Ben even de naam er van kwijt.
Hmmm, nou ik laat me maar verassen. Heb nooit in een F11 gezeten. Wel in de E61 van mijn vader, wat ik toen altijd een mooie bak vond. Vond zelf daar in de Navi altijd lekker werken, met die draaiknop. Ben even de naam er van kwijt.
Zoveel weet ik niet van BMW, ik heb er in 2,5 jaar AR maar 3 meegekregen waaronder 2x een 1-serie.
quote:
Op vrijdag 1 april 2016 12:33 schreef Sarasi het volgende: Nieuw experiment! Na even overleg met de planning, heb ik mezelf per mail beschikbaar gezet voor maandag, vanuit Den Bosch. Ik ben echt heel benieuwd of dit wat oplevert, maar ik denk dat de afdeling planning dit niet trekt. Vooral omdat het systeem er geen ruimte voor biedt. Maar we zullen zien!
Ik heb wel eens per mail gevraagd om te mailen ipv bellen vanwege tentamens of onbereikbaarheid in het algemeen, had ik achteraf nog drie gemiste oproepen.
Zoveel weet ik niet van BMW, ik heb er in 2,5 jaar AR maar 3 meegekregen waaronder 2x een 1-serie. [quote] Op vrijdag 1 april 2016 12:35 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Zoveel weet ik niet van BMW, ik heb er in 2,5 jaar AR maar 3 meegekregen waaronder 2x een 1-serie.
[..]
Ik heb wel eens per mail gevraagd om te mailen ipv bellen vanwege tentamens of onbereikbaarheid in het algemeen, had ik achteraf nog drie gemiste oproepen.
Hahah, ja ik ben dus wel een beetje BMW fan. Dus mijn beoordeling zal niet geheel objectief zijn. Als het natuurlijk opeens heel erg tegenvalt komt dit wel harder aan denk.
Zoveel weet ik niet van BMW, ik heb er in 2,5 jaar AR maar 3 meegekregen waaronder 2x een 1-serie.
[..]
Ik heb wel eens per mail gevraagd om te mailen ipv bellen vanwege tentamens of onbereikbaarheid in het algemeen, had ik achteraf nog drie gemiste oproepen.
Ik heb meer BMW's gereden dan Volkswagen, als we busjes even niet meetellen. BMW
En ja, dat werkt nooit nee. Hij raadde ook aan online m'n beschikbaarheid uit te zetten, omdat ik anders sowieso constant gebeld zou worden voor Groningen. Maar ik ben benieuwd.
Ik heb meer BMW's gereden dan Volkswagen, als we busjes even niet meetellen. BMW
En ja, dat werkt nooit nee. Hij raadde ook aan online m'n beschikbaarheid uit te zetten, omdat ik anders sowieso constant gebeld zou worden voor Groningen. Maar ik ben benieuwd.
De BMW was een heerlijke bak om te rijden! Moet het idd met Amoeba eens zijn dat de 2 liter viercilinder diesel wat teleurstelde. Mist toch een beetje de punch. Maar heerlijk comfortabel om te cruisen op de snelweg. Headup display is ook erg goed uitgevoerd bij de Beemer!
Had vandaag ook sollicitie voor PC bij een wat kleiner bedrijf.
Gesprek en rijtest gehad, gesprek ging vlotjes, rijtest niet zo gelukkig. Voor mijn doen super rustig gereden maar het was twijfelachtig, eerder aanremmen voor bochten en drempels en vlotter met het verkeer meegaan was het devies.
Enfin, omdat het nu ook weer niet schandalig was het aanbod gekregen om die over te doen en zelf wat te oefenen met de feedback alvorens ik terug kom.
In ieder geval geen verspilde dag, ik ging er vrij skeptisch heen en eigenlijk is dat niet verdwenen, dus misschien dat ik van die herkansing afzie.
Op vrijdag 1 april 2016 16:13 schreef Kartmans het volgende: De BMW was een heerlijke bak om te rijden! Moet het idd met Amoeba eens zijn dat de 2 liter viercilinder diesel wat teleurstelde. Mist toch een beetje de punch. Maar heerlijk comfortabel om te cruisen op de snelweg. Headup display is ook erg goed uitgevoerd bij de Beemer!
Dan had je een nieuwere uitvoering dan ik. Stoelen zaten wel fijn trouwens, wel ontzettend laag.
Ik was nog "lekker vroeg" in Zaanstad. Auto moest eigenlijk tussen 16 en 18 afgeleverd worden, maar was er (met redelijk wat vertragingen en omwegen) alsnog al om 15 uur. Lift naar het station gekregen, dus ook al om half 5 thuis.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
4 aansluitende ritjes, zo mooi heb ik het nog niet gehad. Hoop dat je ze allemaal nog kan uitvoeren.
Hier trouwens ook een leuke, sta ik in Utrecht om een Clio naar Haarlem te brengen. "Nee, die auto moest vandaag juist gebracht worden." Dus nu weer terug naar Haarlem met de trein waar ik letterlijk vandaan kwam.
Haha, soortgelijks heb ik ook een keer gehad, de auto die ik toen moest ophalen in Lelystad bleek in Almere te staan, waar ik ook net vandaan kwam.
Alles is trouwens uiteindelijk toch nog goed gekomen, heb alle 4 ritten kunnen uitvoeren, zij het met vertraging.
Met het aantal Polo's dat ik heb gehad kan ik een hele parkeergarage vullen .
Vorige week nota bene een Polo afgeleverd bij een drukwerk bedrijf voor een klant van NL waarvan ik de oude Polo een paar weken eerder al had opgehaald. Kwam daar dezelfde cp weer tegen, kreeg nog zijn visitekaartje in mijn handen gedrukt