quote:
Bedankt voor je antwoordquote:Op zaterdag 5 maart 2016 16:25 schreef Sarasi het volgende:
Je hebt recht op studieduur + een jaar. In het geval van universitaire opleiding is studieduur vier jaar (3 jaar bachelor en 1 jaar master), dus je hebt vijf jaar recht op reisproduct. En als je recht afloopt, krijg je daar een brief van met een datum erin. Die kreeg ik dit jaar wel in ieder geval, volgens mij was dat 1 augustus, zo uit m'n hoofd.
Lees dit eens.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 18:10 schreef stripe het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord
Ik heb eerst 2 jaar HBO gedaan en ben daarna pas naar de uni gegaan. Kreeg nog stufi in het eerste jaar van de uni, maar nu niet meer omdat mijn bachelor op de universiteit 3 jaar duurt. Vorig jaar alles uitgezocht en ik zou dus nog één jaar OV krijgen. Dat jaar is nu. Ik kan natuurlijk die brief afwachten, maar vraag me af of die komt omdat de datum die ik op mijnDUO kan vinden ook niet klopt. Ik bel ze voor de zekerheid maandag.
Tip: Startdatum leenfase + 1 jaar is de datum waarop het recht op het studentenreisproduct afloopt. Eindigt het studentenreisproduct dit kalenderjaar? Dan staat de einddatum bij reizen in Mijn DUO.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 12:32 schreef stripe het volgende:
Aanstaande zomer loopt als het goed is mijn studentenreisproduct af en zal ik deze op moeten zeggen voor een bepaalde datum.
Situatie:
- Studiefinanciering is vorig jaar gestopt (3 jaar gehad)
- Ik had toen nog 1 extra jaar recht op die ov kaart, maar die loopt nu af.
De vraag is alleen: wanneer? Is daar een vaste datum voor? Heb die hele duo website afgezocht maar kan het antwoord nergens vinden. Ze hebben het overal over 'opzeggen binnen de eerste 5 dagen van de maand waarin je abonnement afloopt', maar waar staat WELKE maand dat is?![]()
MijnDUO geeft nog is extra onduidelijkheid: daar staat dat mijn studentenreisproduct is ingegaan op 5-9-2014, maar dat klopt in ieder geval niet.
Kudo's voor degene die mij uit kan leggen voor welke maand ik op moet zeggen om de boete van ¤97 per halve maandte voorkomen.
Bedankt voor het linken. Daar staat de uitgebreidere uitleg van onsquote:
Bedankt voor de opheldering!quote:Op maandag 7 maart 2016 13:04 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Tip: Startdatum leenfase + 1 jaar is de datum waarop het recht op het studentenreisproduct afloopt. Eindigt het studentenreisproduct dit kalenderjaar? Dan staat de einddatum bij reizen in Mijn DUO.
Is je leenfase gestart per 1 september 2015 en hierna niet onderbroken? Dan heb je vanaf 1 september 2016 geen recht meer op het studentenreisproduct. Zet het product uiterlijk 7 september stop bij een automaat.
[..]
Bedankt voor het linken. Daar staat de uitgebreidere uitleg van ons.
^CN
Overigens geef je aan dat je 3 jaar studiefinanciering hebt gehad en hierna is gestopt. Kan het zijn dat je een wo-bachelor volgde en vanaf 1 september 2015 onder het leenstelsel viel en dat je nu dus met het vierde studiefinancieringsjaar bezig bent?quote:Op maandag 7 maart 2016 17:34 schreef stripe het volgende:
[..]
Bedankt voor de opheldering!
Bij Mijn DUO staat bij mij alleen geen einddatum onder het kopje reizen. De leenfase is inderdaad gestart per 1 september 2015 dus dan weet ik in ieder geval dat ik voor 7 september moet opzeggen.
Ik heb eerst 2 jaar HBO gedaan, toen ben ik overgestapt naar de universiteit. Heb in die eerste 2 jaar HBO en het eerste jaar van de universiteit nog studiefinanciering gekregen. Zit nu in het tweede jaar en moet nu dus lenen. Ik heb dus maar 3 jaar studiefinanciering gekregen en niet 4 jaar.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 08:43 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Overigens geef je aan dat je 3 jaar studiefinanciering hebt gehad en hierna is gestopt. Kan het zijn dat je een wo-bachelor volgde en vanaf 1 september 2015 onder het leenstelsel viel en dat je nu dus met het vierde studiefinancieringsjaar bezig bent?
Zo ja, dan heb je tot 1 september 2017 recht op het studentenreisproduct.
^CN
Dit betekent dat je nu in het vierde jaar van de prestatiebeurs zit. Alleen omdat je onder het leenstelsel valt ontvang je geen basisbeurs. Je hebt in totaal recht op 4 jaar op het studentenreisproduct tijdens de nominale studieduur van de opleiding ( bachelor 3 + master 1*) plus nog een extra jaar. In totaal kun je dan 5 jaar reizen met het reisproduct.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:42 schreef stripe het volgende:
[..]
Ik heb eerst 2 jaar HBO gedaan, toen ben ik overgestapt naar de universiteit. Heb in die eerste 2 jaar HBO en het eerste jaar van de universiteit nog studiefinanciering gekregen. Zit nu in het tweede jaar en moet nu dus lenen. Ik heb dus maar 3 jaar studiefinanciering gekregen en niet 4 jaar.
Stapsgewijs even hoor.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 09:42 schreef stripe het volgende:
[..]
Ik heb eerst 2 jaar HBO gedaan, toen ben ik overgestapt naar de universiteit. Heb in die eerste 2 jaar HBO en het eerste jaar van de universiteit nog studiefinanciering gekregen. Zit nu in het tweede jaar en moet nu dus lenen. Ik heb dus maar 3 jaar studiefinanciering gekregen en niet 4 jaar.
Studiefinanciering is niet afgeschaft. Onder het leenstelsel is de basisbeurs komen te vervallen. De aanvullende beurs en het studentenreisproduct zijn nog steeds prestatiebeurs.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:09 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Stapsgewijs even hoor.
Je hebt stufi, leenrecht en reisrecht. Jij hebt drie jaar reisrecht en stufi gehad, omdat je met je bachelor nog onder het oude stelsel viel. Voor de master val je in het nieuwe stelsel, het leenstelsel, maar daarvoor heb je wel nog steeds één jaar reisrecht (uitgaande van een éénjarige master). Daarna kun je nog drie jaar lenen en één jaar reizen.
Neem als studieduur drie jaar bachelor + één jaar master. Dan heb jij drie jaar recht op stufi (studieduur bachelor, extra jaar afgeschaft en voor de master val je in het leenstelsel), vijf jaar recht op een reisproduct (studieduur + één jaar) en aangezien je in totaal zeven jaar recht hebt op 'studiefinanciering', mag je na je drie jaar stufi nog vier jaar lenen.
Ik begrijp het verschil tussen al die leenstelsels en weet ik veel allemaal niet, maar ben blij dat ik nog een jaartje ov heb.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 10:24 schreef DUO-Webcare het volgende:
[..]
Studiefinanciering is niet afgeschaft. Onder het leenstelsel is de basisbeurs komen te vervallen. De aanvullende beurs en het studentenreisproduct zijn nog steeds prestatiebeurs.
TS heeft in zijn geval nog tot 1 september 2017 recht op het studentenreisproduct.
^CN
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |