Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Je kunt wel stellen dat AZ dit over zichzelf heeft afgeroepen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
AZ is gewoon een provincieclubje die de laatste tijd aardig speelt, normaal gesproken zouden die gewoon naar De Kuip moeten komen met de doelstelling een zo klein mogelijke nederlaag behalen.
Hee ik ben gewoon een Feyenoorder hoor hahaha Als ik een Ajacied was zouden er wel weer teksten als de coach van de beste club en WZAWZDB bij komen
Ik stond rond 10:45 +/- wel bij de bushalte daar, dus zou best kunnen. Was de bushalte richting Purmerend waar geen bushokje bij staat
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Ik heb wel eens dat stuk naar dat kleine busstation gelopen. Stukje Purmurend in is dat, daar pak je de bus naar Sloterdijk volgens mij.
Ja dan was jij dat! Had je ook zo'n briefje meegekregen van ze, met een beschrijving? Super lief hoor, maar ik ging er vanuit dat ze 'aan deze kant van de weg waar beide bushaltes aan zitten' bedoelden, niet 'aan deze kant van de grote kruidweg achter de vogel'. Dus ik ben twee keer heen en weer gelopen om te kijken welke bushalte ik nou moest hebben.
Nee ik kreeg helemaal niks mee. Hij wist niet eens dat er vandaav een VW Caddy geleverd zou worden
Had ook nog een ritje Amsterdam - Tollebeek vandaag, maar die ga ik niet meer halen. Sta nu te wachten bij een Mitsubishi dealer, want er moest nog wat met de auto gebeuren voordat die afgeleverd kon worden..
[ Bericht 4% gewijzigd door Nucleass op 04-03-2016 13:28:18 ]
Klein vraagje, ik heb vandaag een loonstrookje gekregen. Hier staat op dat ik 6,38¤ verdien per uur. Maar bij het kopje "component" berekenen ze het met 8,80¤ per uur. Heeft iemand hier een verklaring voor? Niet dat ik het erg vind..
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op zaterdag 5 maart 2016 14:57 schreef Pespre1 het volgende: Klein vraagje, ik heb vandaag een loonstrookje gekregen. Hier staat op dat ik 6,38¤ verdien per uur. Maar bij het kopje "component" berekenen ze het met 8,80¤ per uur. Heeft iemand hier een verklaring voor? Niet dat ik het erg vind..
Bij Autoreset krijg je 6,38 per uur voor je OV uren. Echter voor je rituren (dus tijd op locatie + tijd transport) krijg je een ander uurloon dat afhangt van de CAO van de klant, je bent immers op dat moment een uitzendkracht in dienst van de klant. Zo'n constructie is het in ieder geval.
Dat was eerst anders en kreeg je altijd standaard 6,38 + 20% reserveringen voor al je uren op een dag maar dat is nu veranderd. Nu krijg je geen reserveringen meer over je OV uren maar wel over je rituren.
Bij Autoreset krijg je 6,38 per uur voor je OV uren. Echter voor je rituren (dus tijd op locatie + tijd transport) krijg je een ander uurloon dat afhangt van de CAO van de klant, je bent immers op dat moment een uitzendkracht in dienst van de klant. Zo'n constructie is het in ieder geval.
Dat was eerst anders en kreeg je altijd standaard 6,38 + 20% reserveringen voor al je uren op een dag maar dat is nu veranderd. Nu krijg je geen reserveringen meer over je OV uren maar wel over je rituren.
Lees dit even twee keer door en je snapt het.
Ja dit dacht ik dus ook. Ze hebben alleen de OV uren ook berekend met 8,80¤. Terwijl er op de opdracht ook 6,38¤ CAO loon stond.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Ja dit dacht ik dus ook. Ze hebben alleen de OV uren ook berekend met 8,80¤. Terwijl er op de opdracht ook 6,38¤ CAO loon stond.
Er is wel eens rondgemaild dat die briefjes die je op zaterdag krijgt niet altijd kloppen. Kijk even naar de zondageditie of bereken zelf eens wat je zou moeten krijgen nu je weet hoe het berekent wordt.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
Bij ons vonden ze een pak overdreven (iemand had dat aan). Ikzelf had een donkere (lees bijna zwarte) spijkerbroek met zwart overhemd en goed verzorgde casual schoenen (geen nike's en shit!). Dus daar zou ik me als ik jullie was echt niet druk over maken. Gewoon even als tip!
Bij ons vonden ze een pak overdreven (iemand had dat aan). Ikzelf had een donkere (lees bijna zwarte) spijkerbroek met zwart overhemd en goed verzorgde casual schoenen (geen nike's en shit!). Dus daar zou ik me als ik jullie was echt niet druk over maken. Gewoon even als tip!
Bij het sollicitatiegesprek of tijdens een gewone werkdag?
Iemand van EW die al wat weet over nieuwe website/app etc.?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef underground1009 het volgende: Sinds wanneer is de pendelPanda in Nijkerk afgeschaft? Lekker net, weer een dik halfuur lopen naar het station
Hmm, 19 februari reed hij in ieder geval nog. Zou wel jammer zijn, scheelt inderdaad halfuur lopen.
Op maandag 7 maart 2016 10:28 schreef Mustang001 het volgende: Wat is het toch een heerlijk baantje. Driekwartier koffie drinken bij een wegrestaurant, want anders kom im te vroeg aan.
quote:
Op maandag 7 maart 2016 15:27 schreef underground1009 het volgende: Sinds wanneer is de pendelPanda in Nijkerk afgeschaft? Lekker net, weer een dik halfuur lopen naar het station
Hoe leuk dit werk is, is toch voornamelijk afhankelijk van het weer. Half uurtje wachten op de bus met 20/25 graden; primaaa krijg toch doorbetaald. Half uur wachten zonder bushokje in de regen... We've all been there!
Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij pas één keer in de regen bij een bushalte zonder hokje hoeven staan. En toen kwam de bus er na 2 minuten aan.
*klopt af*
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op maandag 7 maart 2016 18:28 schreef DireStraits7 het volgende: Om eerlijk te zijn heb ik volgens mij pas één keer in de regen bij een bushalte zonder hokje hoeven staan. En toen kwam de bus er na 2 minuten aan.
*klopt af*
Ik heb vorige week nog in de natte sneeuw gewacht op de bus
Morgen Groningen - Beek in een gloednieuwe VW Passat, kenteken begint met JF dus nieuwer ga je het niet krijgen toch?
Hoe leuk dit werk is, is toch voornamelijk afhankelijk van het weer. Half uurtje wachten op de bus met 20/25 graden; primaaa krijg toch doorbetaald. Half uur wachten zonder bushokje in de regen... We've all been there!
Het was weer vroeg vanochtend, maar een dag hiken maakt dat meer dan goed. Laatste keer dat ik de dag van tevoren werk heb gekregen was 11 februari, dus het werd wel weer eens tijd ook
Eerst Leeuwarden - Nieuwegein en daarna nog een Houten - Schiphol
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Laatst nog een XC70 T5 met 245 pk gehad van Nijmegen naar Amsterdam, lekkere kar was dat! Wel jammer dat ik maar weer 3 uurtjes in de week gewerkt heb, maar het is in ieder geval iets. Later op de dag sloeg echter het noodlot toe toen mijn telefoon uit mijn hand glipte en het scherm een frontale botsing maakte met de vloer van de bus. Tja, ongeschonden is hij daar niet uit gekomen... Gelukkig vergoedt de verzekering de reparatie
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 8 maart 2016 15:14 schreef McAwesome het volgende: Laatst nog een XC70 T5 met 245 pk gehad van Nijmegen naar Amsterdam, lekkere kar was dat! Wel jammer dat ik maar weer 3 uurtjes in de week gewerkt heb, maar het is in ieder geval iets. Later op de dag sloeg echter het noodlot toe toen mijn telefoon uit mijn hand glipte en het scherm een frontale botsing maakte met de vloer van de bus. Tja, ongeschonden is hij daar niet uit gekomen... Gelukkig vergoedt de verzekering de reparatie
Bekend scenario. Liggen slapen in de trein, en ik heb mijn telefoon altijd in mijn handen dan. Ook een keer kennis gemaakt met de vloer op kosten van een haarscheur op de schermdiagonaal.
Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef Irritatie100 het volgende: Mijn huidige telefoon is echt al miljarden keren gevallen, waarvan ook een paar keer vanaf de fiets, maar nergens last van
Morgen de eerste dag dat ik wel beschikbaar sta bij EW, maar geen rit heb gekregen. Gelukkig 's avonds wel een PC-rit bij MDNL. Ritje van Rotterdam naar het oosten des lands. De klant bekleedt een hoge functie in een bedrijf dat zich specialiseert in mijn studiegebied en hij heeft me vanmiddag toegevoegd op LinkedIn. Dus dikke kans op een stage/baan/afstudeeropdracht morgen Met een audi a8 ook een leuke auto te pakken, ben benieuwd welke motorisering.
Krijg je wel het type auto maar niet het kenteken voor PC-ritten?
Verschilt per rit. Soms krijg je het kenteken en alle informatie, soms helemaal niets. Hangt ervan af wat de klant heeft doorgegeven. Ik weet voor morgen niet eens of ik de deur open moet houden voor de klant. Ik weet niet eens of ik een pak aan moet. Bij beide van die dingen dus maar aan de veilige kant zitten
Ik heb die van mij nu iets minder dan anderhalf jaar, en tot nu toe ook altijd geluk gehad. Bij mij is echt het hele scherm gebarsten, maar wonder boven wonder functioneert alles nog. Vrijdag naar de reparateur!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op dinsdag 8 maart 2016 20:17 schreef SytseH het volgende: Morgen de eerste dag dat ik wel beschikbaar sta bij EW, maar geen rit heb gekregen. Gelukkig 's avonds wel een PC-rit bij MDNL. Ritje van Rotterdam naar het oosten des lands. De klant bekleedt een hoge functie in een bedrijf dat zich specialiseert in mijn studiegebied en hij heeft me vanmiddag toegevoegd op LinkedIn. Dus dikke kans op een stage/baan/afstudeeropdracht morgen Met een audi a8 ook een leuke auto te pakken, ben benieuwd welke motorisering.
Met een A8 heb je eigenlijk sowieso wel een 3.0 TDI te pakken, netjes hoor! Er is ook ooit een 2.0 Hybrid geleverd maar die vond niet echt gretig aftrek hier.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vandaag mooie pc opdracht gehad met een gloednieuwe S klasse. Verlengde president editie. Daar zit dan ook een systeem op wat "magic body control" heet, dat leest het wegdek met een camera en past daarop de vering aan waardoor drempels haast lijken te verdwijnen. En dat alles onder het genot van een hot stone massage
Klinkt lekker Sjouveur! Mooi systeem is dat inderdaad. Ik sta ondertussen al ruim een uur in de kou in Rotterdam te wachten. Denk dat het diner van m'n klant wat uitloopt.
Het ging kennelijk niet om een A8, maar om een S8 uit 2000, met een V8 met 360pk. Die drie weken geleden na 600k+ kilometers de geest had gegeven. Dus ik reed nu in een Skoda superb
Wel zoals voorspeld een aanbieding voor een baan gekregen.. Wat is informatica studeren toch een luxe.
Wow, 600k+ kilometers in een S8, dan verdien je wel mijn respect haha. Die dingen zuipen als een dolle. Skoda Superb is natuurlijk ook geen straf, toch best een goede chauffeurswagen! Mooi ook dat je meteen een baan aangeboden krijgt, dat zijn wel echt de mooie dingen van het werk
Op donderdag 10 maart 2016 11:04 schreef Sjouveur het volgende: Wow, 600k+ kilometers in een S8, dan verdien je wel mijn respect haha. Die dingen zuipen als een dolle. Skoda Superb is natuurlijk ook geen straf, toch best een goede chauffeurswagen! Mooi ook dat je meteen een baan aangeboden krijgt, dat zijn wel echt de mooie dingen van het werk
Niet alleen qua verbruik haha, meestal worden ze toch anders 'gereden' en halen ze dat niet.
Deze wordt dus aankomende maandag uitgerold. Ben benieuwd. Zowel qua vormgeving als qua functionaliteit is de huidige (hiker)portal heel erg verouderd.
Hopelijk vergaat met het nieuwe systeem het verwerken van de administratie ook vele malen gemakkelijker. Hoe moeilijk moet het zijn om een systeem te ontwerpen waarbij de gegevens aan elkaar gekoppeld worden? Dus i.p.v. alles handmatig invoeren, simpelweg de rit opzoeken en dan tijden invoeren, scan van de formulieren erbij en klaar.
We gaan het meemaken. Ondertussen even een BMW 5-serie naar Meerkerk brengen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik print geen bonnen, heb ik in de bus alles opgezocht en dan vlak voor ik bij de klant ben even kenteken kijken moet je weer opnieuw inloggen
Ah ja dat ken ik wel. Ik sla zelf de ritgegevens meestal even op naar .doc of .pdf en dan via Dropbox naar mijn telefoon, telkens hetzelfde bestandje overschrijven.
Ik kopieer altijd de belangrijkste gegevens, zet ze op een rijtje en print dan één extra A4'tje met die gegevens. Hoef je ook nooit met je telefoon te kloten en het kost je maar 10 seconden om te doen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op vrijdag 11 maart 2016 20:41 schreef joppie_saus het volgende: In mijn tijd als EW'er gaf ik altijd af op de C1/Aygo/107. Maar ik moet zeggen, het is echt een prima wagentje.
Voor korte afstanden is het prima, na 200 km word je het toch wel zat. Een Up/Mii/Citigo vind ik dan een betere auto in dat segment.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Op zaterdag 12 maart 2016 11:11 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Op zaterdag 12 maart 2016 11:11 schreef Sjouveur het volgende: Gewoon het hebben van een eigen auto an sich is al geweldig, of het nou een klein trommeltje is of een dure bmw. Ik heb de komende tijd ook kans om te sparen voor een auto, zal waarschijnlijk ook wel een "verstandige" auto worden. Ik mis mijn Subaru uit de VS nog steeds
Deze zomer ga ik ook 3 weken roadtrippen in West-Amerika heb een Ford Escape of gelijkwaardig gehuurd, was maar 70 euro ofzo duurder dan een Toyota Corolla voor die 3 weken
Heb er zin in! Ben wel benieuwd of ik het een beetje ga trekken al die afstanden, m'n vriendin heeft geen rijbewijs, dus moet alles zelf gaan rijden maar dat is laatst tijdens een roadtripje Duitsland ook prima gelukt
In Amerika rijden vraagt veel minder concentratie dan in Europa rijden. Die weg die ik nam in dat filmpje geldt als een van de gevaarlijkste wegen in Amerika, maar zoals je kon zien zijn alle wegen veel breder dan in Europa. Ik heb meerdere dagen gerust 800km per dag gereden zonder überhaupt moe te worden. In Europa zou dat meer concentratie vragen omdat de bergwegen smal zijn en de snelwegen druk. Geen probleem dus!
Op vrijdag 11 maart 2016 20:41 schreef joppie_saus het volgende: In mijn tijd als EW'er gaf ik altijd af op de C1/Aygo/107. Maar ik moet zeggen, het is echt een prima wagentje.
Op zondag 13 maart 2016 20:13 schreef Mustang001 het volgende: Ik moet voor morgen een Peugeot 508 SW van een Autodealer/verhuur in Heemstede naar LM in Geervliet (Oude Singel) rijden.
Nu staat er op het inname formulier bovenaan "Lessee" en "Berijder", iemand enig idee wat daar ingevuld moet worden?
Een Lessee is degene die het gebruik van een leaseobject verwerft; dus degene die de lease-overeenkomst aangaat (leasenemer). De berijder is daarvoor een synoniem. Ik denk dus dat je daarvoor op de ophaallocatie moet laten tekenen
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson