Andyy | woensdag 2 maart 2016 @ 22:39 | |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Wij doen aan Strava Onze D1, die in de Hemel zijt, Uw Hartslag worde geheiligd, Uw Cadans kome, Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel. Geef ons heden onze dagelijkse training en vergeef ons onze luiheid, zoals wij die vergeven aan onze medefokkers en breng ons niet in beproeving maar verlos ons van het bankhangen. Amen. Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Eerstvolgende meet-mogelijkheden: 12 Maart, BRM200, Maastricht 19 Maart, Primavera bij Gripper, Vreeswijk | ||
Andyy | woensdag 2 maart 2016 @ 22:39 | |
Ben zojuist uitgenodigd naar een etentje waar een Giant Alpecin rijder aanwezig is | ||
kanovinnie | woensdag 2 maart 2016 @ 22:40 | |
Kunnen we weer bier van Andy krijgen | ||
Andyy | woensdag 2 maart 2016 @ 22:40 | |
Had alleen nooit van 'm gehoord | ||
kanovinnie | woensdag 2 maart 2016 @ 22:41 | |
Mijn broertje heeft staan hakken met Lieuwe Westra. Komt wel erg dichtbij zo. Ik zou trouwens tegen hem zeggen dat alle profrenners pakhazen zijn | ||
kanovinnie | woensdag 2 maart 2016 @ 22:41 | |
Tom dumowie? | ||
Andyy | woensdag 2 maart 2016 @ 22:49 | |
Ji Cheng, rode lantaarn 2014 blijkbaar. Alle Aziaten kennen elkaar blijkbaar | ||
ratatat | woensdag 2 maart 2016 @ 22:52 | |
Hij maakt kip in cola klaar. Schijnt erg lekker te zijn. | ||
RealBizkit666 | woensdag 2 maart 2016 @ 23:07 | |
Daar heb ik ook al mee gefietst. | ||
MarcoD | donderdag 3 maart 2016 @ 06:14 | |
Ji Cheng niet kennen.. | ||
Tommeke | donderdag 3 maart 2016 @ 07:55 | |
Ji Cheng Die heb ik een paar jaar terug nog aan staan moedigen bij elitecriteriums hier in de buurt. Met een paar andere Chinezen van Skil-Shimano reed hij hier toen aardig wat wedstrijdjes. Uitblinken deed ie niet echt. In de Tour van 2014 stond ik op de Champs Elysees, hij was de enige die op een ronde gefinisht is haha. Wel na een valpartij, maar toch. | ||
CyclingGirl | donderdag 3 maart 2016 @ 11:00 | |
Pff strontverkouden Nu maar weer hersteltraining doen dan. Meh! | ||
Fretwork | donderdag 3 maart 2016 @ 14:42 | |
Dit, fucking fijn spul om te maken op een zondag. Lekker met goede plakrijst en muffe coleslaw om je lekker smerig te voelen. | ||
Gripper | donderdag 3 maart 2016 @ 14:57 | |
Nou jongens, Patroon, 2016, ratatat en Marco en Tommeke mogen niet meedoen maar de rest kan zich gewoon aanmelden: http://www.nu.nl/gezondhe(...)oek-werking-epo.html 50/50 kans dat je EPO krijgt en dit seizoen de klinkers uit de straat rijdt! | ||
kaasplankje | donderdag 3 maart 2016 @ 15:00 | |
Je vergeet er een paar. | ||
kanovinnie | donderdag 3 maart 2016 @ 15:21 | |
Ik en frommage ook niet hoor. En dat onderzoek schijnt nergens over te gaan. | ||
Fretwork | donderdag 3 maart 2016 @ 15:27 | |
Je moet de afgelopen jaren s winters doorgetraind hebben en 8-10 uur gemaakt hebben per week. Ja daaag. | ||
kanovinnie | donderdag 3 maart 2016 @ 15:33 | |
Denk dat er weinig zijn die voor 850 euro zo'n onderzoek doen. | ||
ddx | donderdag 3 maart 2016 @ 16:05 | |
Ik ken 2 man die zich aangemeld hebben, eentje is iig afgehaakt omdat het niet uitkwam met z'n agenda. En 850 euro is best weinig als je om de week naar Leiden moet voor onderzoek/prikjes. | ||
kaasplankje | donderdag 3 maart 2016 @ 16:15 | |
vond het wel wat voor jou ddx ben je lekker snel hersteld | ||
ddx | donderdag 3 maart 2016 @ 16:25 | |
Ik herstel al redelijk rap door vele km's die ik maak Eind vorige week mega hoge fatigue score, nu al weer normaal. Blijf het altijd wel grappig vinden dat je ondanks (of is het dankzij ?) zo'n mega fatigue score nogsteeds hard omhoog kan rijden aan het eind van zo'n weekje 'vakantie' | ||
kanovinnie | donderdag 3 maart 2016 @ 16:28 | |
Dat komt vooral omdat jij niet normaal fit bent voor een recreatieve fietser. | ||
ddx | donderdag 3 maart 2016 @ 16:35 | |
Ja maar ook ik raak vermoeid. (en hou er normaal gesproken ook wel rekening mee op welke inspanning ik een ritje maak) Merkte het in december ook na die 500km rit, paar dagen erna in Limburg gewoon nog pr's gezet terwijl je zou verwachten dat lichaam dan zou protesteren. | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 16:51 | |
misschien is die fatiguescore wel gewoon niet zo heel accuraat. | ||
Gripper | donderdag 3 maart 2016 @ 16:54 | |
Sowieso is naar je lichaam luisteren bijna altijd verstandiger dan naar een getalletje | ||
Andyy | donderdag 3 maart 2016 @ 16:58 | |
Tellen ze een basislicentie ook mee als licentie? | ||
2016 | donderdag 3 maart 2016 @ 17:00 | |
Maar "Shut up legs" dan? | ||
kaasplankje | donderdag 3 maart 2016 @ 17:01 | |
en cyclinggirl last but not least | ||
MarcoD | donderdag 3 maart 2016 @ 17:56 | |
Kano ook niej | ||
MarcoD | donderdag 3 maart 2016 @ 17:56 | |
ja | ||
ratatat | donderdag 3 maart 2016 @ 18:01 | |
Wordt nog knap lastig om uberhaupt mensen die vinden die genoeg trainen/fietsen en geen basislidmaatschap of hoger hebben. En dan moeten ze ook nog eens die 320e + powermeter als voldoende compensatie zien. | ||
Andyy | donderdag 3 maart 2016 @ 18:06 | |
Mag ik dan ook in het lijstje badboys/en badgirl? | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 19:07 | |
JAAAA HF weer over de 200.. ik kan het nog | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 19:10 | |
Oh salden heeft 30% op allerhande jacks jassen etc. Waaronder fawesome, en denk dus ook de gabba... Ik ben iig een vest en een paar neopreen handschoenen rijker. | ||
RealBizkit666 | donderdag 3 maart 2016 @ 19:28 | |
Aan het kijken hoe diep dat je kunt gaan voor in de eindsprint tijdens de meet? | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 19:31 | |
Ik doe niet aan sprinten. Nee ik wilde een scholier inhalen, dus ja.... | ||
the_critic | donderdag 3 maart 2016 @ 19:33 | |
Joh.. Dan heeft muzas alles al 3X op de kant gezet op de dijk, en is ie in z'n eentje vertrokken. Beetje als terpstra gister | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 19:45 | |
denk t ook | ||
kaasplankje | donderdag 3 maart 2016 @ 19:47 | |
Ik niet. Nooit. | ||
muzas | donderdag 3 maart 2016 @ 19:55 | |
Paar jaar terug heb ik m wel es op 204 gehad... Maar al HEEEL lang niks boven 198 gezien. Was al bang dat ik oud geworden was | ||
MarcoD | donderdag 3 maart 2016 @ 19:59 | |
Ik zal het voorleggen aan het bestuur | ||
kaasplankje | donderdag 3 maart 2016 @ 20:02 | |
Toen ik 24 was heel lang geleden had ik een max van 190 | ||
kanovinnie | donderdag 3 maart 2016 @ 23:03 | |
Ik ben wel eens boven de 180 uitgekomen! | ||
Tommeke | vrijdag 4 maart 2016 @ 00:00 | |
Hier past maar 1 gifje bij | ||
poiuytr | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:21 | |
Niet echt veel of ik kijk verkeerd onder de sale? https://www.salden.nl/nl/sale/kleding-sale.html?limit=36 maar 62 producten en voornamelijk Agu, BBB, eigen merk, shimano etc. Moet bijna 30seconden wachten als de site een pagina opent | ||
Tommeke | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:40 | |
Er komt een nieuwe versie van de Gabba. Die een stuk dunner is, ideaal voor hoge temperaturen en wedstrijden lijkt me. | ||
poiuytr | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:44 | |
Bij futurumshop zag ik al dat ie te koop was. | ||
Tommeke | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:49 | |
Ja, de Perfetto. Dit najaar gaat de hele lijn behalve de korte mouw versie Perfetto heten. Ze moeten volgens mij geld betalen aan een spijkerbroekenmerk om de naam Gabba te gebruiken. | ||
muzas | vrijdag 4 maart 2016 @ 11:50 | |
Site is wel traag idd... Ik heb gisteren een Castelli Fawesome en een setje assos handschoenen met 30% gescoord. De korting waar ik op doel krijg je pas in je winkelmand... Hence 'extra kassakorting'. Zie homepage | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:01 | |
http://cyclingtips.com/20(...)linis-greatest-hits/ Nostalgie. | ||
the_critic | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:41 | |
Spinergy wielen.. Briko brillen.. Cinelli pen met plaatjes van lekkere wijven.. love the 90's | ||
CyclingGirl | vrijdag 4 maart 2016 @ 15:42 | |
Ik mag niet, ik ben geen man... | ||
muzas | vrijdag 4 maart 2016 @ 15:51 | |
De post betrof ook exclusiecriteria volgens mij Maar inderdaad, naast het feit dat je een licentie hebt, heb je ook een foefje | ||
kaasplankje | vrijdag 4 maart 2016 @ 15:52 | |
Oh en dan val je niet onder WADA ik snap het. | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 maart 2016 @ 23:15 | |
De afgelopen dagen was eindelijk de pekel weggespoeld, en morgen wordt het droog. Zijn ze hier verdomme weer volle bak aan het strooien. | ||
kanovinnie | vrijdag 4 maart 2016 @ 23:24 | |
Klootzakken zijn het. Liever geen pekel en op m'n bek dan wel pekel en heel blijven. | ||
#ANONIEM | vrijdag 4 maart 2016 @ 23:28 | |
Amen. | ||
Gripper | vrijdag 4 maart 2016 @ 23:32 | |
Ik blijf morgen gewoon de hele dag in bed. Vandaag in een kaasfabriek geweest in Heerenveen en de halve dag op de weg gezeten in natte sneeuw dus heb meer dan genoeg pekel gezien. | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:17 | |
bullshit. pekel kan je afspoelen. op je muil gaan niet. daarbuiten; 2 fietsen | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 00:17 | |
kom zondag die dtc tocht met me mee fietsen. | ||
Andyy | zaterdag 5 maart 2016 @ 01:12 | |
M'n clubbie gaat er heen, maar Buienradar gaf eerst regen en nu sneeuw aan. Dus ik blijf lekker thuis denk ik | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:16 | |
sneeuw | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:18 | |
Blauwe lucht hier | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:35 | |
post boven je. ging over morgen. | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:36 | |
Oh. Vanavond verjaardag dus morgen lig ik in m'n bed | ||
buzz1291 | zaterdag 5 maart 2016 @ 10:42 | |
Gelijk maar voor het echie van 140 km bij die Ontwakingstocht, of wordt het een laf 60 km ritje? De bordjes hangen er al. | ||
No-P | zaterdag 5 maart 2016 @ 11:13 | |
Blijf ook binnen, lekker blokjes op de tacx en wat krachttraining. Verder een weekendje eifel plannen. Denk rondom de Rursee. | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 12:28 | |
Ze hebben ook een hele mooie 30. | ||
ratatat | zaterdag 5 maart 2016 @ 13:39 | |
http://nos.nl/artikel/209(...)en-femke-effect.html Wie? | ||
Blik | zaterdag 5 maart 2016 @ 15:54 | |
Pff, 3 uur lang spinning-marathon gehad vandaag. Moe maar voldaan, en 570 euro opgehaald voor Alpe d'Huzes! | ||
poiuytr | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:10 | |
Was perfect weer om een rondje te fietsen juist, eerste halfuur had ik het alleen aardig koud, daarna gelukkig niet meer. | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:20 | |
IIk zag op facebook een kortebroekfoto voorbij komen Interessant punt van die eerste. Meer valpartijen omdat er anders gekoerst wordt tegenwoordig. | ||
ddx | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:28 | |
http://www.volkskrant.nl/(...)ets-koning~a4257182/
| ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:35 | |
| ||
ddx | zaterdag 5 maart 2016 @ 16:42 | |
En ik nog kijken of ik niet op www.despeld.nl ofzo zat | ||
Patroon | zaterdag 5 maart 2016 @ 17:13 | |
Vandaag trainingskoersje, na 50min koers in een kopgroep van 4 man beland waaronder 2 elites en een continentale renner. Ging best lekker vandaag. Helaas was er 5 rondes voor einde een massale valpartij in het peloton waardoor we moesten herstarten. Naja met 30sec voorsprong met zijn 2en (andere 2 waren gestopt) is het een onhaalbare kaart tegen een fris en jagend peloton. Maar nuttige training weer! | ||
No-P | zaterdag 5 maart 2016 @ 17:23 | |
Inderdaad wel lekker. De shifter van mijn stoempfiets was wat gebrekkig geworden. Daarom nieuwe ultegra groep erop gezet vandaag. Toch stukje mee buiten gefietst natuurlijk. Loopt toch wel erg mooi. | ||
kaasplankje | zaterdag 5 maart 2016 @ 17:29 | |
Er werd vandaag 2x naar me getutert vandaag door verschillende auto's vanaf de weg naast het fietspad. Ik moet nog steeds mateloos populair zijn. | ||
Patroon | zaterdag 5 maart 2016 @ 17:31 | |
Haha! Wij waren vorig weekend bij Tecklenburg, nog nooit zoveel toeterende auto's gehad. Of het waren fans, of ze zijn de groepen wielrenners daar al spuugzat. Er lag een grindpad naast de weg, waar ze naar wezen...verwachten die Dûtsers dan echt dat we daar op gingen rijden? Terwijl een paar jaar terug ze daar een stuk vriendelijker waren naar wielrenners.. | ||
muzas | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:21 | |
zolang het bij toeteren blijft.... Ik vrees altijd de malloten die de meest levensgevaarlijke capriolen uithalen omdat ze bij voorbaat al boos op je zijn omdat je op een racefiets zit. | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:24 | |
Waarom ga jij eigenlijk niet eens mee met zo'n ronde van Oekraiëne of zo'n Afrikaanse koers? Lijkt me wel wat voor jou! | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:31 | |
Ja, of de Ronde van Kutopyugan? Bij Yamalo-Nenetskiy. Lijkt me echt wat voor jou. | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:33 | |
Ik denk dat Patty itt tot jou wel weet waar ik het over heb. | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:33 | |
Ik ga morgen denk ik hier trainingskoersje rijden. Eens kijken of ik uitrij. Weinig gefietst. Wel genoeg gesport. En ben mooi op gewicht. En je weet 't: Rond is ook een vorm! | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:33 | |
Ik denk dat Patty itt tot jou wel weet waar ik het over heb. | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:40 | |
Heb je nu al eens pornowielen gescoord Kano? | ||
kanovinnie | zaterdag 5 maart 2016 @ 18:55 | |
Nope. | ||
Patroon | zaterdag 5 maart 2016 @ 19:14 | |
Er kwam dus een dikke Audi agressief naast ons rijden..raam open en stuurde zo naar rechts. Met wilde gebaren. Zoiets kan ook verkeerd aflopen. | ||
Tommeke | zaterdag 5 maart 2016 @ 19:32 | |
Dat opgefokte gedrag altijd Als iedereen het nou accepteert dat je per keer dat je aan het verkeerd deelneemt af en toe eens moet wachten op een ander, of even ruimte moet maken. Dan is er niks aan de hand. En niet alleen automobilisten, maar straks ook weer die kuddes dikbuiken die zondagochtend de wegen onveilig maken op hun racefietsjes. De eerste keer dat ik met Patty fietste was de Elfmerentocht, dat was vet gezellig. Toen hebben we ons ook kapot gelachen om zo'n opgefokte kneus, die iedereen eraf wou rijden in een toertocht Natuurlijk kreeg hij ons er niet af | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 19:59 | |
Ik waa heul nie mee. | ||
Patroon | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:00 | |
Oja, hadden we toen geen foto achter hem? | ||
Tommeke | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:08 | |
Ja haha. | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:16 | |
Jullie nog wat op je verlanglijstje staan? Ik een setje handgespaakt voor in m'n crosser. Wielen die er nu inzitten zijn 2,2 kg. Fietst lomp. Zonde van zo'n mooie crosser. Verder nu al setje remblokken erdoor heen gejast.. dat ging echt bizar rap. | ||
kaasplankje | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:16 | |
| ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:18 | |
Tom, welk merk verkocht ook al weer die camo socks in 't oranje? Voor in de winter. Daar wil ik graag nog setje van. | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:24 | |
Zoiets. Maar dan zonder heel groot NW erop. Ook deze gevonden. Ook wel aardig. http://www.freestylextrem(...)16aJfMhMpxoCW5Pw_wcB | ||
Yankee | zaterdag 5 maart 2016 @ 20:58 | |
Jazeker, o.a. een nieuwe pomp. Huidige is echt een kutding | ||
poiuytr | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:15 | |
Hier ook, vandaag langs de fietsenmaker om mijn banden op te pompen. In de racer had ik er voor 2,5bar inzitten Zoek een pomp waar ik mijn racer eenvoudig mee kan oppompen maar ook mijn mountainbike op de decimaal nauwkeurig, iemand een idee? | ||
Flipmoehoe | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:28 | |
Dat is wel heel erg weinig! Op aanraden van anderen hier heb ik de Joe blow sport II gekocht. Fijne pomp | ||
poiuytr | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:29 | |
Zit net reviews van de pomp te lezen, kwam als beste uit de test. 60¤ voor SKS rennkompressor is mij ook iets teveel geld | ||
poiuytr | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:42 | |
Prijzen van BC zijn overigens ook 2% duurder geworden voor ons Nederlanders. Vanaf 1 maart 2016 moeten we "ons" belastingtarief van 21% betalen in plaats van de gebruikelijke 19%. | ||
No-P | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:59 | |
Mis ik wat?
| ||
dop | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:09 | |
kabelset neem je beter jagwire | ||
No-P | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:12 | |
Ok, wat is daar het voordeel van? Betere kwaliteit of gewicht? Edit: ah, in ieder geval gewicht dus. [ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 05-03-2016 22:29:40 ] | ||
Oksel | zaterdag 5 maart 2016 @ 22:40 | |
Ik heb SKS Rennkomp. Wel goed. Maar niet bijzonder. Denk ik. | ||
buzz1291 | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:36 | |
Ja, vroegah had je daar van die lange fietspompen voor. Heel handig, zo in een greep onder de bovenbuis vandaan en dan hoefde je alleen maar te dreigen. Was het gauw afgelopen, zeker als je in een groep reed. Die mini pompen van tegenwoordig....... Maar je kunt zo'n gast altijd nog met wat uit je bidon trakteren toch? | ||
buzz1291 | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:38 | |
Ja, 1 peNdaal en 1 biba denk ik. En zonder zadelpenklem fietst het ook moeilijk hoor Maar dat gewicht klopt zo wie zo niet want je vergeet het gewicht van de quick releases en een paar schroeven om je bidonhouders mee vast te zetten. En niet te vergeten de fffffentiedoppen. [ Bericht 10% gewijzigd door buzz1291 op 05-03-2016 23:46:19 ] | ||
buzz1291 | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:40 | |
Niet bijzonder nee, maar over 25 jaar doet tie nog precies wat tie moet doen. Hooguit een rubbertje af en toe vervangen . | ||
Patroon | zaterdag 5 maart 2016 @ 23:48 | |
Jep, maar ik denk dat in het buitenland gewoon niet reageren en doorfietsen uiteindelijk voor ons het beste resultaat heeft op lange termijn | ||
Sunri5e | zondag 6 maart 2016 @ 01:46 | |
Ik kom er maar niet uit. Ik ben al weken aan het twijfelen over 2 fietsen. 1 van de twee wil ik aan gaan schaffen maar ik kom er maar niet uit. Het gaat om de Giant Propel Advanced 1 of de Giant TCR Advanced 1. Allebei het model van 2016. Over het algemeen fiets ik in Nederland en die heel af en toe (max 1x per jaar) een berg klim in het buitenland. De Giant Propel Advanced 1 vind ik een mooiere fiets en ik fiets veel vlak in Nederland. Tijdens deze vlakke ritjes pakken we telkens 2 klimmetjes van een meter of 100 mee. Ik ben van nature een echte klimmer dus wat dat betreft neig ik meer naar de Giant TCR Advanced 1. Hoe zouden jullie deze afweging maken? Ik kom er namelijk niet uit. | ||
kanovinnie | zondag 6 maart 2016 @ 01:55 | |
Waarom zou je een klimfiets kopen als je bijna altijd in Nederland woont? Zeker als je de propeller leuker vind. Koop die aero fiets. Voor die kutklimmetjes maakt het geen reet uit. | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 06:44 | |
Ik ga zo naar de heuvelrug, maar pak wel de TCR. Ik ben van nature geen klimspecialist dus met die bergen daar kan ik een echte klimfiets wel gebruiken. | ||
dop | zondag 6 maart 2016 @ 07:25 | |
kwaliteit vind ik | ||
the_critic | zondag 6 maart 2016 @ 07:36 | |
Denk dat je gewoon moet gaan voor de fiets die je het mooist vind.. Paar duizend euro.. Paar jaar mee fietsen.. Dan liever op fiets die ik mooi vind, en fiets die in mijn geometrie past, dan afweging of het klim of aero beter is voor die lullige km die je er mee maakt. Je bent geen prof.. Die paar seconden winst (bij hoge snelheden) ga je niet merken en gaan zeker geen verschil maken in je toertochten | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:10 | |
Heb je klimwielen ook gestoken? Ga je wel nodig hebben op die cols. Succes! | ||
Yankee | zondag 6 maart 2016 @ 08:11 | |
Absolute de fiets kopen die je het mooiste vindt. Daarnaast zijn de 'aero' fietsen ook prima klimfietsen. Vorig jaar reden renners van movistar voornamelijk op de aeroad tijdens o.a. ritten in de bergen en die wonnen ze geregeld. Als ze echt voordeel zouden hebben gehad van een 'klimfiets' dan zouden ze natuurlijk wel op de ultimate hebben rond gereden. | ||
dop | zondag 6 maart 2016 @ 08:13 | |
als ik ¤2000 mocht stukgooien kocht ik geen giant. Als de prestaties tellen dan een propel, daar kom je ook gewoon fatsoenlijk een berg mee op, aero zou meer voordeel moeten opleveren. De looks dan de tcr, vind de propel niet zo mooi. | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 08:15 | |
Qua gewicht had ik die dingen al dubbel gerekend. Verder maakt t me niet veel uit dat ik iets zwaarder uitkom nog. Anders had ik ook geen stalen frame gekozen natuurlijk. Zadelpenklem is een goeie, al denk ik dat die al in het frame verwerkt zit. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:16 | |
| ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:19 | |
Wordt dat je nieuwe fiets? Wel strak, watvoor buis gebruiken ze in dat frameset? Kabels zitten btw al bij de groep dus die zou ik dan monteren tenzij je speciaal een ander kleur kabel wilt ofzo. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:26 | |
Tom Ritchey built his first road frame 40 years ago in his parent's garage, and went on to bring numerous innovations to the craft. The Road Logic carries many of the subtleties and details gleaned from Tom’s vast experience with steel frames. Destined to be a modern classic, Tom designed an all-new, heat-treated and triple-butted Ritchey Logic tubeset for the new Road Logic, featuring aggressively short-butted sections optimized for TIG welding that save weight and improve ride quality. Ritchey’s proprietary forged-and-machined integrated head tube uses standard drop-in bearings and saves 80 grams over a standard head tube design. With room for many 700x28c tires and classic Ritchey geometry, the Road Logic is ideally suited for long, epic days in the saddle on roads that are not always paved, and still nimble and stiff enough to take the county line sprint at the end of the day. | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 08:26 | |
Zo wordt hij waarschijnlijk ja. Rustig aan de spullen bij elkaar kopen de komende maanden. Het heeft geen haast, heb op die rode fiets een nieuwe groep gezet en een tijdje terug zonda's voor gehaald. De buizen zijn ritchey's eigen buizen. "Logic" krijgen wel goede recensies. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:29 | |
Gekleurde kabels zijn denk ik wel mooi als je frameset wielen en groep allemaal zwart/grijs zijn. Geeft wel tof effect, de ultegra kabels kan je dan bewaren voor een andere fiets. Enne waarom ultegra? Zie dat je verder vrij lichte afmontage hebt met FR0 wielen kan er niet beter force op dan? | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 08:34 | |
Heb nu alles van shimano en ben daar wel tevreden mee. Dat is de voornaamste reden. Met Force scheelt het miscchien 10 gram ofzo? Dan moet je al voor Red gaan, dat scheelt wel erg veel inderdaad, maar dan zou ik weer eerder de iets zwaardere DA nemen. | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 08:51 | |
Welke kleur dan qua kabels? En dan nog iets met de banden doen ofzo? | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 08:54 | |
Tja ik heb nu zwarte fiets met groene kabels, wel tof. Enne ik zou in plaats van FR0 meer hoge wielen overwegen if I were you. Zoals die nieuwe F4 carbon. En bruine wangetjes en wit zadel stuurlint, of zwart. | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 08:57 | |
Ik had eerst de shimano c35 gekozen, maar vergeleken met de rest zijn die wel erg zwaar. Vind de hoogte wel beter inderdaad. Denk dat ik eerst het frame ga opbouwen en dan met mijn c50 en zonda's erin bepalen voor welke hoogte ik uiteindelijk ga. Wit stuurlint vind ik minder mooi. [ Bericht 43% gewijzigd door No-P op 06-03-2016 09:05:14 ] | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 09:08 | |
Hmm ja dat is een idee. Denk dat je in een relatief zwaar frame beter alles licht houd om te compenseren. Ultegra is dan wel een goede qua prijs/kwaliteit maar iets minder qua gewicht, al scheelt dat niet heel veel. Zwart zadel stuurlint is ook mooi, alleen dan geen zwarte banden imo. Zowiezo niet. En roze kabels, of een andere lichte kleur. | ||
Sunri5e | zondag 6 maart 2016 @ 09:26 | |
Die is zeker mooi maar ligt helaas boven mijn budget. | ||
Fretwork | zondag 6 maart 2016 @ 12:03 | |
Is er een reden dat je bij een Giant uitkomt? | ||
buzz1291 | zondag 6 maart 2016 @ 13:43 | |
Tsja, in het buitenland kun je je inderdaad beter een beetje nederig opstellen of geheel negeren indien de situatie dat toelaat. | ||
Sunri5e | zondag 6 maart 2016 @ 13:47 | |
Nee, maar ik vind dat beide mooie fietsen voor dat geld. | ||
buzz1291 | zondag 6 maart 2016 @ 13:50 | |
Mooie fiets hoor, en inderdaad zadelpenklem niet nodig zo te zien. Maar een wel een zwaar frame. Wel een beetje exclsief dan weer wel, maar gezien de frame bouw vraag ik me af of dit na afmontage wel strakke looks heeft. Ik heb wel eens iets gelijksoortigs van IDWORX gezien, schitterend materiaal en alles erg doordacht maar het geheel was toch meer een randonneursfiets voor woon-werkverkeer dan een strakke racefiets. | ||
the_critic | zondag 6 maart 2016 @ 14:07 | |
Motivatie voor interval training.. http://m.telegraaf.nl/tv/(...)jaagt-op-wielrenners | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 14:16 | |
ultimate toerders choice | ||
Fretwork | zondag 6 maart 2016 @ 14:23 | |
Dan heeft het geen zin om alternatieven aan te dragen | ||
Sunri5e | zondag 6 maart 2016 @ 14:35 | |
Wel hoor Graag zelfs. | ||
Fretwork | zondag 6 maart 2016 @ 14:41 | |
Sensa Giulia Ziet er altijd vet uit iig. | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 15:34 | |
Je ziet tegenwoordig meer sensa's dan giants. Heb vandaag ook wel 4 of 5 van die oranje-zwarte calabria's gezien. Bijna meer dan Ultimate SL's. | ||
Patroon | zondag 6 maart 2016 @ 16:19 | |
https://www.strava.com/activities/510101407 Hopelijk ben ik nu klaar voor de meet. | ||
Tommeke | zondag 6 maart 2016 @ 16:38 | |
Lekker Patty! Ik moest helaas werken vandaag, én wou ook ff uitslapen. Toch nog ff een uurtje op pad geweest. Blokjes tempoduur gedaan op m'n nieuwe fiets. Wat een monsterlijk apparaat | ||
Reljem | zondag 6 maart 2016 @ 16:53 | |
Kan het kwaad dat je racefietsje in een buitenhokje staat? Heb sinds november niet gefietst . Tot eind december binnen, toen lopen verhuizen en hij staat sinds begin januari in ons hok buiten waar het wel gewoon droog is maar wel wat koud natuurlijk. Bedekt met goede dekens. Ben nu even een nieuwe fietscomputer aan het installeren en zie dat de ketting heel lichtjes roestig is. Komt dat gewoon door een tijd niks doen en los ik dat op met een goede schoonmaakbeurt? | ||
KolonelBroodje | zondag 6 maart 2016 @ 16:57 | |
Ik heb zelf mij racefiets altijd in de schuur staan die niet aan ons huis vast zit. Het kan daar 's winters ook wel vriezen. Het beste zal ongetwijfeld een warmere kamer zijn. Soms heb ik ook wel wat last van een beetje roest op mijn ketting maar dat komt bij mij meer omdat ik het soms niet goed schoonmaak na een rit. Ik heb niet het idee dat dat door de temperatuur in de schuur komt. En ja los je wel op met een schoonmaakbeurt, meestal smeer ik dan even de ketting voordat ik ga fietsen en aan het eind van de rit is de roest wel weer van de ketting verdwenen. | ||
poiuytr | zondag 6 maart 2016 @ 17:15 | |
Beste rit. Wat moet die foto erbij eigenlijk zeggen? Is het geen idee om een andere Strava groep aan te maken? Veel mensen die hier al jaren vast posten zitten er niet meer in en denk 60% van de strava groep heeft hier de laatste 2-3jaar nooit wat heeft gepost. | ||
Yankee | zondag 6 maart 2016 @ 17:34 | |
Dat komt waarschijnlijk doordat je je fiets in november hebt weggezet zonder de ketting goed schoon en droog te maken, Met een goede schoonmaakbeurt kom je waarschijnlijk een heel eind | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 17:34 | |
Ik begin die bagger aan mn fiets wel beu te raken... Setje blokjes welke ik in december er op heb gezet is er al weer bijna aan
| ||
RealBizkit666 | zondag 6 maart 2016 @ 17:41 | |
Minder buiten fietsen dan maar hé. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 17:54 | |
Dat is niet zo goed. Je fiets staat beste verwarmd binnen. Met lage temperatuur krijg je condens en dus ook eerder corrosie. | ||
Tommeke | zondag 6 maart 2016 @ 18:01 | |
Of minder remmen | ||
Captain_Fabulous | zondag 6 maart 2016 @ 19:00 | |
Zo...bergje beklommen en bijna d'r vanaf gelazerd, gelanglaufed en flink vaak gevallen, gelukkig niet geprobeerd te skieen, dat is iets voor sportieve tiepes denk ik. Knie beetje verdraaid bij het oppakken van de afstandbediening, elke avond in de sauna...een echte fabulistische wintersport dus. Ik hartje Oostenrijk! Helemaal klaar nu om weer te gaan fietsen. | ||
ultra_ivo | zondag 6 maart 2016 @ 19:15 | |
Gisteren schitterend weer gehad bij de 200 van Schellbelle. Veel zon, geen spatje regen en de wind draaide de goede richting op zodat we ook op het eind wind in de rug hadden (nee, en ik droomde niet). | ||
Blik | zondag 6 maart 2016 @ 19:52 | |
Beste leg je hem gewoo naast je in bed toch? | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 19:54 | |
Nee in de berging/schuur. Als ik klaar ben met fietsen hoef ik m echt niet meer te zien. | ||
Captain_Fabulous | zondag 6 maart 2016 @ 19:54 | |
Wel eerst even scheren dan natuurlijk. Haartjes tussen de ketting, is niet prettig. | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 20:13 | |
Ik zet m altijd tegen de c.v. issie ook lekker snel droog. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 20:33 | |
Ik heb mijn Gios met pekel erop gisteren zo in de berging weggehangen. Morgen maar even afspuiten. Ze was wel droog. | ||
BORRREETJEEE | zondag 6 maart 2016 @ 20:34 | |
De fiets mag hier altijd een nachtje in huis staan na het fietsen en schoonmaken. Daarna moet hij van de vrouw weer in het tuinhuisje. | ||
buzz1291 | zondag 6 maart 2016 @ 20:35 | |
Het is meer een kwestie van later en dus harder (durven) remmen. Zeker met wat minder weer, beetje zand etc. Slijten die blokken met slepend remmen harder dan wanneer je flink in de ankers durft te gaan. Om het over je velgen nog maar niet te hebben. | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 20:37 | |
Als je niet fietst slijten ze ook niet! | ||
Gripper | zondag 6 maart 2016 @ 20:37 | |
Ik weet niet of ik nou meer medelijden met jou, of met je fiets moet hebben... Als die kutwijven eenmaal doorhebben dat ze hier een machtspositie mee hebben, dan wordt binnen no-time je hele leven door haar bepaald he? | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 20:38 | |
Buzz jij fietst nooit in de regen bemoei je er niet mee jij mooiweertoerder. In de regen, en die hebben we veel gehad gaan je remblokjes kaolohard. | ||
muzas | zondag 6 maart 2016 @ 20:40 | |
En ik zal ongetwijfeld bij lange na niet zo goed kunnen remmen als de lui hier, maar kort hard remmen met natte wegen en koude grond vind ik geen goed plan. | ||
kaasplankje | zondag 6 maart 2016 @ 20:40 | |
Thuis niks te vertellen hebben. !! | ||
kanovinnie | zondag 6 maart 2016 @ 20:46 | |
Slepend remmen of hard remmen, maakt volgens mij geen zak uit. Zolang je maar niet voor lul loopt te slepen maak ik me er niet druk om. | ||
Gripper | zondag 6 maart 2016 @ 20:50 | |
ga anders in de winter op een fixie trainen, dan slijten je remblokjes ook niet zo hard | ||
BORRREETJEEE | zondag 6 maart 2016 @ 20:53 | |
Tja, er is ook gewoon geen plek voor. In het tuinhuisje eigenlijk ook niet, daar breek ik mijn nek altijd over de kinderfietsjes en traptrekkers. Als ik wil sleutelen moet ik eerst het halve tuinhuis uitgraven. Of buiten sleutelen.
| ||
RealBizkit666 | zondag 6 maart 2016 @ 20:58 | |
Tuinhuisjes... Die van mij slaapt altijd binnen, en dan niet in de garage. | ||
ratatat | zondag 6 maart 2016 @ 21:00 | |
Daarom lekker met Khamsin wielen rijden in kutweer. Zeker ook omdat de sleuven in de remblokken bij slecht weer vaak vol zitten met drek waardoor je praktisch met schuurpapier aan het remmen bent. | ||
No-P | zondag 6 maart 2016 @ 21:43 | |
Niet te hard roepen in welk onbeschermd schuurtje je fiets staat. Het schuurtje van mijn collega was laatst opengebroken. Gelukkig goed verzekerd. Mijn eigen fiets staat goed beschermd alhier. Frame is ook nog geen 50 euro waard, daar niet van. | ||
MarcoD | zondag 6 maart 2016 @ 21:46 | |
Remblokjes lekker in een week voor de helft opremmen | ||
Patroon | zondag 6 maart 2016 @ 22:33 | |
Ik heb de blauwe blokjes van Swiss stop en ondanks ze vrij zacht zijn (remmen echt beter dan die shimano dingen) slijten ze niet bijzonder hard met dit weer, wat je wel zo verwachten... | ||
buzz1291 | zondag 6 maart 2016 @ 22:53 | |
Ja, mot je ook geen remblokken in de ramsj bij de Action kopen. Al begrijp ik dat eigenlijk ook wel weer door het hoofddoel waarvoor jij ze nodig hebt. | ||
Andyy | zondag 6 maart 2016 @ 23:22 | |
Ik heb in 2000 km een heel setje opgeremd. Maar dat waren allemaal winterkilometers met bagger weer en wegen | ||
dop | maandag 7 maart 2016 @ 07:44 | |
fucking maandag ochtend vrij, sneeuwt het , nooit meer op tijd in vorm | ||
ddx | maandag 7 maart 2016 @ 07:58 | |
Witte voorvork in 1 rit zwart van de remstof krijgen. | ||
kanovinnie | maandag 7 maart 2016 @ 07:59 | |
Ik herken me daar helemaal niet in hoor jongens. | ||
RealBizkit666 | maandag 7 maart 2016 @ 08:04 | |
Ik had een compleet zwarte fiets in plaats van eentje met groene accenten gisteren. | ||
Oksel | maandag 7 maart 2016 @ 08:51 | |
Gisteren hier trainingskoersje gereden. Aangezien ik amper kms heb gemaakt verwachtte ik er weinig van. Gelukkig ging 't niet zo heel hard. 't Was een rondje van 4,2km. We moesten 10 ronden. 4 bochten, waarvan 1 haaks met heel veel grind. Maargoed, al met al was 't niet heel moeilijk. Gemiddeld werden de rondjes afgewerkt met 41km/h, en m'n HF zat op m'n omslagpunt. Dus toen er een kopgroepje weg was gesprongen dacht ik de sprong ook wel ff te kunnen maken. Zelfoverschatting. Dus helemaal in 't zuur, en 't groepje niet gehaald. Nouja, toen ging 't peloton te hard om fatsoenlijk in te herstellen, en moest ik er na 5,5 ronde af | ||
Patroon | maandag 7 maart 2016 @ 09:03 | |
Jammer. maar als je al op omslagpunt zit te rijden, dan is het logisch dat je die sprong niet haalt natuurlijk Beste rij je die eerste koersen gewoon lekker in het peloton en bemoei je je nergens mee...dat doe ik vaak ook de eerste koersen..beetje snelheid op doen. | ||
kaasplankje | maandag 7 maart 2016 @ 10:00 | |
Ik wilde remblokjes kopen bij de Action maar ze hadden alleen Shimano passing. | ||
CyclingGirl | maandag 7 maart 2016 @ 10:27 | |
Ik val ook onder WADA maar ja ze zoeken alleen mannen voor die test. | ||
CyclingGirl | maandag 7 maart 2016 @ 10:33 | |
Is niet normaal al die zut op de weg. Zaterdag rondje gaan trainen. Droge weg, wel wat pekel er op maar dat maakt dan niet zoveel uit. Fiets spoelen en het is er af. Draai je een fietspad op, vol in de modder omdat men bij het maaien van het gras en het verwijderen van de struiken niet even de moeite heeft genomen de modder van het pad af te spoelen. Paar km later idem dito, de hele fiets weer onder de modder en pekel zooi. Sta je weer bij de schuur te poetsen. Pfffff | ||
#ANONIEM | maandag 7 maart 2016 @ 10:35 | |
Er komt gelukkig een droge periode met dubbele cijfers temperaturen aan. | ||
the_critic | maandag 7 maart 2016 @ 10:35 | |
Training ronde Enter? Mooi parcours is dat.. Maar wat patroon zegt.. Als je al rond omslagpunt rijd, is logisch, dat springen betekend dat je in het rood gaat.. Wel lekker dat je beter was, dan je zelf had ingeschat.. | ||
muzas | maandag 7 maart 2016 @ 11:06 | |
Nou andy je staat op de FB van GCN hoor met je hont | ||
Tommeke | maandag 7 maart 2016 @ 11:15 | |
Hahah je bent me net voor! Mooie fiets en mooie hont! | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 11:19 | |
Iemand op zoek naar een madone stadsfiets? http://link.marktplaats.nl/m1002156633 | ||
muzas | maandag 7 maart 2016 @ 11:33 | |
Krat pils kan in de zadeltas. | ||
dop | maandag 7 maart 2016 @ 12:00 | |
dat zadel , dat stuur die trappers manmanmanmanmanman dat geloof je niet wat zou er na die 33km zijn gebeurt met de man. standrechtelijk geëxecuteerd door de velominati! | ||
Andyy | maandag 7 maart 2016 @ 12:21 | |
Niet verwacht dat ze het zouden posten | ||
muzas | maandag 7 maart 2016 @ 12:32 | |
Je wilde dat kader toch verpatsen? Zet marktpIaats linkje er ff onder. #noshippingtonigeria | ||
RealBizkit666 | maandag 7 maart 2016 @ 12:32 | |
Mijn cassette ziet er nog niet zo smerig uit na die modderrit van gisteren... | ||
Fretwork | maandag 7 maart 2016 @ 15:15 | |
Leip hoor, like. | ||
#ANONIEM | maandag 7 maart 2016 @ 16:38 | |
Kilometerstand 33. | ||
Andyy | maandag 7 maart 2016 @ 17:26 | |
Misschien had die gast frituurolie gebruikt als smeermiddel voor zijn rit van 33 km. Of waren het drie ritten van 11 km? | ||
MarcoD | maandag 7 maart 2016 @ 21:02 | |
Offtopic: ingeschreven voor de eerste criteriums van 2016 (eind april/begin mei) 2 gecombineerd met amateurs en junioren 1 gewoon op sloten [ Bericht 16% gewijzigd door MarcoD op 07-03-2016 21:26:02 ] | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 21:12 | |
| ||
Patroon | maandag 7 maart 2016 @ 21:47 | |
Leuk, maar zou je niet gewoon vanaf begin april mee gaan koersen. Zo groei je mee in het seizoen. Anders rij je "droog" tussen jongens die al aardig wat koersritme hebben. | ||
MarcoD | maandag 7 maart 2016 @ 21:53 | |
Wilde begin april wel beginnen met trainingskoersjes en eventueel als het uitkomt een criterium | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 22:02 | |
Hoe verhouden trainingskoersjes zich t.o.v. 'echte' wedstrijden? | ||
Patroon | maandag 7 maart 2016 @ 22:18 | |
Groot verschil. Trainingskoersen vaak op een baan met doortrap bochten. Een criterium heeft vaak meerdere 90graden bochten, drempels, slecht liggende klinkers, wat het heel wat moeilijker maakt. Vorig jaar veel gasten bij ons die trainingskoersen uitreden, maar bij criteriums al snel op een ronde werden gezet. | ||
MarcoD | maandag 7 maart 2016 @ 22:19 | |
Tov criteriums: niet te vergelijken is mijn ervaring | ||
Patroon | maandag 7 maart 2016 @ 22:20 | |
Die trainingskoersen zijn er nu toch ook al? Die stoppen bij ons als de echte koersen beginnen. | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 22:29 | |
Dat klinkt niet echt als genieten. Ik blijf dan eerst nog wel lekker op de baantjes rijden, beetje leren hoe het werkt, goed genoeg worden om met de A mee te rijden zonder dood te gaan en dan zien we wel weer verder. | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 22:30 | |
Om dezelfde redenen als die van Patty? | ||
Blik | maandag 7 maart 2016 @ 22:33 | |
Vraagje, ben bezig met een training-schema te maken om zo goed mogelijk richting Alpe d'Huzes te komen. Ik begrijp heel goed dat je moet afwisselen met duur/weerstand/kracht. Echter, hoe kan ik nou het beste al die verschillende trainingen uitvoeren. Het is logisch dat je de meeste duurtraining in het weekend doet vanwege de tijd, maar hoe moet ik nou bepalen wanneer ik kracht/weerstands training moet doen? Iemand suggesties? | ||
Patroon | maandag 7 maart 2016 @ 22:34 | |
Het is juist enorm genieten als het goed gaat. Niks mooiers om je fiets op volle snelheid naar links de bocht in te gooien, 50m verder naar rechts en hopen dat je hem houdt (of diegene voor je hehe). Soms heb je rondjes van bijv. 1800m met 12 bochten. Das echt gekkenwerk, maar wel gaaf. | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 22:42 | |
Ik weet niet hoe vaak je van plan bent omhoog te gaan, maar het lijkt mij dat je daar toch vooral op tempo / sweetspot naar boven gaat. 2x duur, 1x temp, 1x sweet spot per week oid lijkt me wel prima. En dan als je wat dichterbij komt wat meer focusses op tempo en sweet spot. En bij die sweetspot af en toe ook een blokje tegen de wind in met een wat lagere cadans om zo het klimmen een beetje te simuleren. | ||
ratatat | maandag 7 maart 2016 @ 22:44 | |
Laat ik eerst maar eens leren hoe ik goed bochten moet rijden. Laatst weer een pedal strike, word ik toch niet helemaal gelukkig van. | ||
Oksel | maandag 7 maart 2016 @ 23:11 | |
Criteriums echt geen zak aan. Komt ws meer omdat ik er lang niet sterk genoeg voor ben. Rij liever 150km met 40km in t uur dan 15 minuten criterium waar elite meerijdt. | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 06:01 | |
Ja met als toevoeging dat een gebrek aan een goede positie betekent dat je na elke bocht vol aan de bak moet en dat erg zwaar is. | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 06:03 | |
Wat clubkoersjes, veel trainingskoersjes zijn er niet hier in de buurt. | ||
the_critic | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:15 | |
Klopt.. De ene is een criterium-tijger.. De ander meer geschikt voor omloop of klassiekers(helaas zijn die er naar weinig op lager niveau). Ik was vroeger ook meer van waaiers rijden, positie in groep houden, kantje rijden.. Dan van uur lang van bocht naar bocht sprinten | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:22 | |
Ik moet zeggen dat dat mij ook 'leuker' lijkt, bij die criteriums was het vaak vanaf begin af aan afzien. Mentaal is dat best lastig was mijn ervaring, maar als je achteraf foto's ziet van de mensen die bij je in het wiel zitten en die ook toonbaar af aan het zien zijn kan dat helpen bij volgende keren. Je moet eigenlijk denken ik ben niet de enige die het zwaar heeft. | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:24 | |
De oranjeronde van Amsterdam wordt op sloten gereden, is een mooie introductie om met een aantal criteriumtijgers te rijden(sportklasse). | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:30 | |
Daar ga ik dan ook maar heen. Enig idee van het niveau? Gewoon 3 uur sloten zegmaar? | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:30 | |
Ja | ||
KolonelBroodje | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:33 | |
Die heb ik ook een keer gereden, die is wel te doen. Alvast succes | ||
Patroon | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:41 | |
Dat is ook zo. Ik heb dat ook moeten leren. Ik dacht eerst steeds van 'pfff zere benen etc' en dacht daarbij niet aan hoe anderen zich voelden. Tot ik ging letten op hoe anderen trappen en dan zie je snel genoeg dat ze ook niet makkelijk zitten. Renners die steeds even de benen stil houden als de kans zich voordoet, zitten echt niet meer fris. Zodra ik dan niet lekker meer zat dacht ik 'kijk die gasten eens lastig zitten' en dan was ik mijn eigen pijn alweer vergeten.. Als jij pijn hebt, hebben anderen dat ook (mits je genoeg hebt getraind natuurlijk) Als je niet meer goed zit qua positie, moet je soms even een keer extra hard doorrijden (rust moment overslaan) wanneer de anderen even hun rust pakken. Dan schuif je makkelijk op en zit je daarna goed. Schuiven wanneer het hard gaat, heeft niet zoveel zin..dat kost teveel kracht, beter dus wachten tot ze voor ff de benen stil houden. En dan demarreren wanneer het een tijdje hard is gegaan of je benen op knallen staan. Dan weet je tenminste zeker dat het anderen ook pijn doet | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:47 | |
Ik ga beginnen met kijken of ik dat allemaal zie, daarna eens gebruik van maken | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:56 | |
als je de slag gemist heb gewoon lekker met andere renners verder gaan en bij de eerst 5-10 rijden, mensen als Brian B, Arthur Rals je gedubbeld wordt wel) en andere toppers die zie je toch bijna nooit, gewoon lekker je eigen koers rijden | ||
Tommeke | dinsdag 8 maart 2016 @ 08:58 | |
Ja, dat is meer op wielerbaantjes of clubparcoursen zoals ze dat in 't westen noemen. Dat heb je hier het hele jaar door op donderdagavond. Met echte trainingskoersen is dat niet te vergelijken, het lukt mij zelfs om zo af en toe in een ontsnapping te zitten In februari zijn hier in de buurt ook trainingskoersen op een rondje in de weilanden, net zoiets als Enter. Dat is gewoon een uur lang in waaiers rijden als het hard waait. En daar word je ook ontzettend sterk van. Die donderdagavondkoersjes ook, maar ik ga dan wel vaak 2 uur van te voren fietsen om er een lange training van te maken. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:02 | |
Je bedoelt dat er gewoon een groepje met beresterke kerels staat die belachelijk hard rijden? | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:24 | |
Correct | ||
Reljem | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:27 | |
Met mijn nieuwe Garmin speeltje wordt het ook hoog tijd om daar routes op te pleuren. Volgens mij is een .gpx bestandje op de Garmin zetten kinderspel. Nou mijn vraag aan jullie liefhebbers; welke sites gebruiken jullie om routes te downloaden door bijvoorbeeld de Ardennen/Alpen? Of doen we het allemaal op gevoel? | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:28 | |
Gewoon zelf even maken? Zo gebeurd en dan kan je het tenminste tot je eigen start-en eindpunt doen. | ||
RealBizkit666 | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:34 | |
Strava. | ||
Reljem | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:36 | |
Strava compleet vergeten. En zelf maken is misschien nog wel de beste optie. Even de mooie colletjes in de buurt op zoeken en daar een route overheen gooien. @kanovinnie. Bij het zelf maken kom ik alweer een stuk of 5 sites tegen. Welke heb jij de beste ervaringen mee? | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:36 | |
Alleen via strava, gebruik het eigenlijk zelden, maar die routes maken gaat wel makkelijk. | ||
ratatat | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:37 | |
http://labs.strava.com/clusterer Daar kan je de wat meer gereden routes vinden (van vaak toertochten). | ||
muzas | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:39 | |
Heb nu ook een navigatie-garmin, maar ik wordt knettergek van die routeaanwijzingen als je een kaartje ingeladen hebt. Als ik aanwijzingen wil kijk ik zelf wel op de kaart... nu pusht ie ze er door... en dan staat er wel 'tap to go back' maar dat wordt ie binnen 2 meter opnieuw getriggerd. Is het net of je flappy bird op je edge zit te spelen. edit: ik wordt | ||
Patroon | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:40 | |
Voor je de route start moet je even op het gereedschapje klikken. Dan kan je dat uitzetten. Sowieso maak ik routes in .tcx, dan heb je geen aanwijzingen. | ||
ratatat | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:40 | |
Daarom ook gewoon het .tcx bestand gebruiken en zelf het lijntje volgen. | ||
muzas | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:43 | |
tip du jour. thnx ga ik ff naar kijken. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 09:52 | |
Nu de hulpvaardigheid hoog is, Heeft iemand ervaring met dit soort frames? http://www.trekbikes.com/(...)-lightweight/p/08214 | ||
Reljem | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:00 | |
Bedankt wederom allen!! | ||
kaasplankje | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:34 | |
Bij een clubwedstrijd staan mss 10 sterke renners aan de start. Bij een criterium minstens 50-60. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:36 | |
Is het dan niet makkelijker om mee te rijden? Sowieso staan er bij Sloten wel meer dan 10 sterke renners aan de start Bij BRC niet. DAar sta je met 30 man in totaal waarvan 10 sterke, 10 minder sterk, 8 redelijke goeie, ik en een geit | ||
kaasplankje | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:40 | |
Op sloten denk ik wel, omdat je daar relatief makkelijk volgen kan. Wil je vooraan het spel meespelen tja dan merk je hoe hard het gaat. Op een selectief criteriumparcours is het een ander verhaal, dan is het vaak alles op een lint en wordt het een soort afvalrace aan de staart van het peloton. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:43 | |
Oh ik heb de illusie ook niet dat een criterium zo makkelijk is als op sloten meerijden. Op sloten kan je voorin meespelen en als je moe bent in het peloton met hartslag 130 bijkomen. Ben wel benieuwd hoe een criterium is | ||
kaasplankje | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:46 | |
Dan moet je een paar verschillende criteriums inschrijven dan kan je kijken welk type rondje je goed in bent en of je het leuk vind. De ene wedstrijd is de andere niet. | ||
the_critic | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:46 | |
3 uur sloten.. Lijkt me vooral zwaar tussen de oren.. Ppfff | ||
kaasplankje | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:47 | |
Hij bedoelt Sloten om 15:00, die sportklasse criteriums zijn amper 50km toch? | ||
the_critic | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:48 | |
Hmm scherp.. Haha | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:50 | |
3 uur 's middags he? | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:50 | |
Heb wel eens twee koersen gedaan op sloten. Dat was best killing. inb4 bolle toerder | ||
the_critic | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:55 | |
Nou.. Respect hoor. Lijkt me aardig geestdodend. Of je moet 3 uur meestrijden bij de eerste 15 man, maar dan nog. Niet het meest inspirerende rondje | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:57 | |
Dat was wel 1 van de punten waar ik tegenaan liep. Och, beetje ouwehoeren en je komt er wel. | ||
MarcoD | dinsdag 8 maart 2016 @ 10:58 | |
Ronde van Heerhugowaard schijnt ook makkelijk te zijn is ook wel criterium die je goed kan rijden. | ||
Patroon | dinsdag 8 maart 2016 @ 12:13 | |
Ja, vorig jaar reed ik een elite criterium van 100km met 3 bochten per rondje. 46gem en ik kon makkelijk volgen. Andere elite criterium met technisch stuk erin had ik niets te zoeken, zo verschillend. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:12 | |
Okay boys, ik heb net 5 route's op strava gezet. Kunnen jullie daar eens naar kijken? Etappe 1. Maastricht-Bitburg Etappe 2. Bitburg-Mannheim Etappe 3. Mannheim-Stuttgart Etappe 4. Stuttgart-memmingen Etappe 5. Memmingen-Munchen | ||
ratatat | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:17 | |
Ik dacht dat je naar Berlijn ging. | ||
KolonelBroodje | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:19 | |
Wel een tof idee. Wat ben je van plan om met slapen te doen, gewoon van te voren al een hostel/hotel boeken of zie je wel waar je strand en zoek je dan wat op? En qua bagage? Een rugtas is denk ik niet voldoende. | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:31 | |
Hij had vanmiddag nog een vraag over een bagagedrager. | ||
KolonelBroodje | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:47 | |
Oja nu je het zegt Ik heb er zelf ook wel eens over gedacht om naar mijn ouders te fietsen in de zomervakantie maar als ik dan ging denken aan wat ik allemaal mee zou moeten nemen dan haak ik toch af bij een bagagedrager etc. Ik zat dan ook te denken aan hoe je dat dan doet als je snel even wat bij een supermartk o.i.d. wilt kopen. Ik zou mijn fiets niet achter willen laten staan op slot of niet op slot, maar als ik dat wel zou doen dan zit je weer met de bagage. Dit is wel makkelijk op te lossen als je met meerdere bent. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:47 | |
Berlijn? Zal me in mijn enthousiasme wel vertypt hebben Ik zit nu op een soort couchsurfwebsite voor fietsers te kijken. Verder in hostels/hotels/bed&breakfast. In Munchen blijf ik bij m'n zus. Doe eens antwoord geven Voor de route wacht ik vooral op Ivo | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:49 | |
Ik ga een kabel of ketting meenemen een hangslot. Kan ik makkelijk de bagagezakken als mijn fiets op slot zetten. Sowieso niet midden in de grote stad natuurlijk. Of even vragen of hij binnen mag. "Gutentag fraulein, ich muchte gerne meiner fahrrad bienen setzen" Dan mag het vast | ||
#ANONIEM | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:49 | |
Gewoon bij de kassa neerzetten toch? | ||
KolonelBroodje | dinsdag 8 maart 2016 @ 21:54 | |
Of een mandje voorop de fiets en dan met de fiets aan de hand door de supermarkt terwijl je de producten in je fietsmandje doet. | ||
BORRREETJEEE | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:04 | |
Tja, ik heb een Topeak voor mijn woon-werk fiets, bevalt goed, maar die heeft gewoon oogjes waaraan ik kan bevestigen. Aan de QR bevestigen lijkt me erg kut, zeker als je lek rijdt en alles los moet. Lijkt me een Thule Pack'n Pedal handiger. Die is alleen wel aardig aan de prijs. Zeker als je ook die sideframes er bij wilt. Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:19 | |
Nouja, ik heb geen zin om er echt honderden euro's aan uit te geven. Al wil ik wel iets wat goed is. Ik heb absoluut geen zin om halverwege te stranden omdat ik zo nodig een tientje moet besparen. Ik wil nu voor zo'n rek van 50 euro ofzo gaan en dan 2 ortliebs erbij. Dan ben ik voor 150 klaar. Naar die topeak heb ook gekeken, maar die zijn niet waterdicht toch? Ik vind het wel fijn als het gewoon waterdicht is. En die stof van ortlieb is gewoon ijzersterk. En het nadeel van die thule vind ik dat hij op mijn frame zit. sowieso is dat al een probleem met de spatborden die ik heb (en er op wil houden tenzij het weer er heel goed uit ziet). | ||
ultra_ivo | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:22 | |
1e etappe zou ik zo niet doen. Ik maak wel een parcoursje voor je. Met veel meer Vennbahn (tot in Prüm) en een rustigere weg tot aan de Baraque Michel. | ||
kanovinnie | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:23 | |
Thanks. Ik heb nu gewoon 2 punten aangetikt en het strava laten bedenken, wetende dat er nog wel wat bereisde kerels met suggestie's zoude komen. | ||
ultra_ivo | dinsdag 8 maart 2016 @ 22:24 | |
Qua bagage een Tubus die je op je uitvalas kunt monteren. Daarbij twee middenslag achtertassen en een stuurtas, dat is ruim voldoende. Je belangrijkste spullen stop je in de stuurtas, die neem je mee als je ergens naar binnen gaat. De rest bljift aan de fiets hangen. Ik zou niet voor Ortlieb gaan, die is waterdicht ook de verkeerde kant op, niks kan uitdampen. Ik zou voor een stel middenslag Vaude tassen gaan, dan blijf je samen met een Tubus drager redelijk in de 150-200 Euro range. | ||
Captain_Fabulous | woensdag 9 maart 2016 @ 08:55 | |
Je kan eens op de site van de ADFC kijken, de Duitse fietsersbond. Daar staan veel routes, en die zijn vaak bewegwijzerd. Je hebt he Garmin, maar bordjes zijn soms ook fijn! Wie weet kun je daar wat uit halen. En wat Ivo zegt, pak in de eerste etappe de Vehnbahn. Pachtig asfalt over het algemeen. Maar waarom vertrek je uit Maastricht? Ik zou vanaf Heerlen of Kerkrade gaan, dan fiets je zo de grens over naar Aachen en daar begint de Vehnbann. | ||
kanovinnie | woensdag 9 maart 2016 @ 08:57 | |
Thanks! Goeie! Dat kan natuurlijk ook. Maastricht is iig makkelijk te bereiken per trein. Heerlen en kerkrade had ik niet aan gedacht. Ik ben nu nog met deze hond te vergelijken: | ||
Tommeke | woensdag 9 maart 2016 @ 09:06 | |
Het is hont. Mooi plan kano. | ||
Captain_Fabulous | woensdag 9 maart 2016 @ 09:07 | |
De trein naar Maastrcht splitst in Den Bosch of Eindhoven ofzo in een Maastricht en een Heerlen stuk Het is een trein weetje, als IT autist zit ik daar vol mee Ik vind het een machtig idee van je, zijn je trajecten geplande dagafstanden? En wat betreft fiesttassen, ik heb Ortlieb backrollers en City front rollers, als je niet tijdens mijn vakantie gaat rijden, mag je die best lenen. Ze ademen inderdaad niet, en zijn ietsje zwaarder misschien dan de nieuwe Vaude modellen, maar doen het verder prima Als je toch niet kampeerd, kun je misscien de spullen best kwijt in de front rollers, en die achterop doen. Forse zadeltas erbij, voortas, en je bent al een heel eind! Je zus zal het vast kunnen hebben als je wat ruikt tegen de tijd dat je in Munchen bent. | ||
kanovinnie | woensdag 9 maart 2016 @ 09:10 | |
Ik zag nu voor 60 euro een stel tweedhands ortliebs die bij mij in de buurt zijn. Vriend van me wilt ook op fietsvakantie maar die is qua budget wat minder bedeeld dus ik koop het ook deels voor hem al weet hij dat nog niet Ik ga 26-2april onderweg. Ik hou het aanbod in gedachte. Thanks! | ||
Captain_Fabulous | woensdag 9 maart 2016 @ 09:15 | |
Zolang de naden nog goed gelijmd zijn, ga je niet snel een miskoop hebben. Hoe oud zijn ze? Denk er aan dat sommige mensen hun tassen echt intensief gebruiken Ik heb meestal 1 tas met alleen maar kleren en slaapzak enzo, en die stamp ik vol, en ga d'r dan met een knie op zitten om de boel echt goed plat te krijgen, en dicht te snoeren. Budget tassen had ik al lang gesloopt denk ik, de Ortliebs kunnen het hebben. Als ze eens stuk gaan koop ik misschien Vaude, is soms net wat lichter, maar dat duurt nog wel een paar jaartjes denk! | ||
Gripper | woensdag 9 maart 2016 @ 09:19 | |
--> Het grote recreatief randonneuren topic #1 | ||
kanovinnie | woensdag 9 maart 2016 @ 09:19 | |
Ik ken het soort tassen wel van die duffelbags van The northface en ook van de tas die ik voor 't kanoen gebruik. Tis gewoon een stuk kwaliteit wat je koopt | ||
muzas | woensdag 9 maart 2016 @ 09:21 | |
kijk hier ook ff kano | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 09:34 | |
Leuk dat je nu randonneur geworden bent kano. | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 09:34 | |
randovinnie | ||
muzas | woensdag 9 maart 2016 @ 09:45 | |
Ik vind het wel serieus een tof plan. Hoe lekker zal zo'n maß Hacker-Pschorr smaken na die tocht | ||
ratatat | woensdag 9 maart 2016 @ 09:48 | |
Ik verwacht wel zo'n foto als deze als je bent aangekomen: | ||
the_critic | woensdag 9 maart 2016 @ 10:02 | |
Is het niet praktischer en goedkoper om tas met kleding/schoenen ed via post naar je zus te sturen.. Zodat je minder kleding hoeft mee te nemen op fiets? Enkel beetje kleding voor in de avond. | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 10:04 | |
Ja, van alle rotzooi meezeulen wordt je alleen maar traag. Beter klein rugzakje oid en dan de rest per DHL. | ||
BORRREETJEEE | woensdag 9 maart 2016 @ 10:09 | |
Heb je het nu over kano zijn spek of zijn spullen? | ||
Tommeke | woensdag 9 maart 2016 @ 10:14 | |
Heb je al een goede baard en dik pak shag op je poten Vinnie? En een reflecterend hesje? Dat is belangrijker dan tassen. | ||
Gripper | woensdag 9 maart 2016 @ 10:24 | |
Als kano met Pasen een baard wil had ie al met kerst dit plan moeten bedenken... Ik heb nog wel een mooi geel hesje voor je kano. Staat wel een toyota heftruck achterop | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 10:25 | |
Watskeburt met dat zadel. | ||
Flipmoehoe | woensdag 9 maart 2016 @ 11:00 | |
[lief dagboek] Gisteravond mijn debuut gehad op de baan.. man man wat kom ik nog een hoop te kort Het was de eerste baan (weg) training, parcour had een nieuwe laag asfalt wat wel super was! Het gas ging er direct goed op en mijn hartslag zat al direct knetterhoog. Na een paar rondjes was het mijn beurt om met iemand anders op kop te rijden (voorste 2 gaan opzij en sluiten achter weer aan). Gast naast me deed er nog ff een tandje bij en mijn benen liepen al mooi vol. Na het wisselen me met iemand anders af laten zakken en samen nog wat rondjes gereden. Hij was er ook voor het eerst en vond het ook goed pittig We waren ook maar met 7 man, verstoppen was er helaas niet bij . Denk dat er volgende week wel meer mensen fietsen, beter weer voorspeld en veel mensen wisten niet dat de training begon.. Hopelijk gaat het dan wat beter en houd ik het wat meer rondjes vol [/lief dagboek] | ||
Tommeke | woensdag 9 maart 2016 @ 11:03 | |
Ik zeg; goed bezig! Alle begin is moeilijk | ||
kanovinnie | woensdag 9 maart 2016 @ 11:12 | |
Mwah, zoveel neem ik niet mee wat ik anders ook per post kan opsturen. 1 paar schoenen, een broek, 2 shirts ofzo en wat ondergoed. Tis maar een week | ||
Gripper | woensdag 9 maart 2016 @ 11:13 | |
Die sukkel heeft een veel te groot frame of een te stijve rug, en zelfs met een rechte zadelpen kan zn zadel niet genoeg naar voren. Dus daarom een pen met een knik naar voren. Zn stuurpen steekt ook 45 graden omhoog ofzo. Typisch randonneursgedrocht van een fiets | ||
Captain_Fabulous | woensdag 9 maart 2016 @ 11:25 | |
Goed zo, je gaat al mooi minimaal denken. En anders doe je gewoon effe een weekje cross-dressen in Munchen, je zus heeft vast wat reserve ondergoed enzo. | ||
Flipmoehoe | woensdag 9 maart 2016 @ 11:26 | |
tnx, dat was het zeker | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 11:26 | |
Doet me denken aan de racefiets van een vriend van me. Die heeft een tijdje geleden een nieuw overjarig model gekocht bij de lokale fietsenmaker. 2000 euro, carbon, Campagnolo... Zo'n 5 cm aan spacers én een omgedraaide stuurpen. Die fietsenmaker heeft 'm gewoon een fiets aangesmeerd die twee maten te klein is om van z'n voorraad af te komen. Ik heb er maar niks van gezegd want ik wil 'm niet ongelukkig maken, maar het doet me elke keer weer pijn aan m'n ogen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2016 11:29:18 ] | ||
muzas | woensdag 9 maart 2016 @ 11:43 | |
Soms hoeft het frame nieteens zozeer te klein te zijn. Want groter is ook langer. Sommige mensen willen wel een racefiets, maar dan wel alsnog rechtop blijven zitten. Of je moet met een hele korte stuurnok gan rijden ofzo, maar dat is net zo lomp als een spacertoren. Maatje van me heeft dat ook. Rijdt op een cube peloton, toch niet de meest agressieve geo, maat qua lengte moet ie echt niet langer hebben (en cube;s zijn al kort), maar alsnog heeft ie ALLE fabriek-af spacers en de stuurnok omgedraaid. Hij zit er op als ik op mn stadsfiets zo ongeveer. Maar hij wil niet dieper want dat zit niet lekker. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 11:51 | |
Heb je gelijk in, maar in dat geval is naast de te grote maat de geometrie niet geschikt voor die vriend van me. Zijn fiets is qua geometrie behoorlijk sportief (balhoofdlengte ongeveer een cm korter dan mijn Colnago AC-R bij dezelfde maat). Dan moet je gewoon op zoek naar een ander model, en dat moet de fietsenmaker je dan ook adviseren. | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 11:54 | |
Overigens zit hij wel redelijk hoog, maar niet zó hoog om zo'n spacertoren plus stuurpen te rechtvaardigen. Echt zonde, want hij heeft een prachtige fiets. | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 11:57 | |
Dat soort lui hoort eigenlijk niet op een koersfiets thuis, maar op een fitnessbike. #slamthatstem#zerospacers#-17club | ||
Patroon | woensdag 9 maart 2016 @ 11:57 | |
Aan de ene kant heb ik dat ook, pijn aan mijn ogen...maar als iemand niet de moeite wil nemen om zich er in te verdiepen, kan hij niet verwachten dat een fietsenwinkel tot het perfecte frame komt. Die winkels hebben nu eenmaal een beperkt assortiment en niet elk merk heeft een geschikte geo voor die klant. FM's zijn nu ook niet dusdanig vetpot dat ze een klant kunnen wegsturen omdat het juiste frame er niet is | ||
Gripper | woensdag 9 maart 2016 @ 11:58 | |
Lekker een frontaal oppervlak van 1,5 m2 en met je bakkes in de wind. En maar mopperen dat het zo zwaar is als je fietsmaatjes eens wat meer gas geven. Sommige mensen hebben helemaal geen ruggegraat, en andere mensen zouden juist eens wat moeten proberen te buigen met die ruggegraat. Of toe touches leren doen ipv al tevreden zijn als je net je handen op je knieen kan leggen als je rechtop staat. | ||
kanovinnie | woensdag 9 maart 2016 @ 12:00 | |
Ik kom tot halverwege m'n scheenbeen | ||
#ANONIEM | woensdag 9 maart 2016 @ 12:00 | |
Hang jij effe lekker de wannabeprof uit anders. Jij scheert ook je benen zeker. | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 12:01 | |
natuurlijk, jij niet? | ||
muzas | woensdag 9 maart 2016 @ 12:02 | |
Ja en dan zo'n topcap van 2 centimeter | ||
kaasplankje | woensdag 9 maart 2016 @ 12:03 | |
Topcap valt ook onder spacer. Heb al een anderhalve week geen benen geschoren, tzal wat extra werk zijn vnv |