Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels vanquote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik had om de één of andere reden liever gezien dat Ahold het had overgenomen
en de merknaam?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Gaat maar om 60 La Place-vestigingen...
En alle activa en de service-organisatie zijn verkocht, dus die vestigingen in de V&D-winkels kunnen nergens meer terecht...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:13 schreef rubbereend het volgende:
Als La Place in de V&D's niet mee verkocht worden lijkt me dat een veeg teken dat de boel dicht gaat
Zal er wel van afhangen wat er met die V&D vestigingen gebeurt.quote:Op termijn is het de bedoeling dat Jumbo ook de plusminus 60 in de V&D-warenhuizen gevestigde La Place-vestigingen overneemt. Het overgrote deel van de banen is daarmee gered.
http://www.quotenet.nl/Ni(...)en-gaan-dicht-172653quote:Verder praat de supermarktketen nog met de curatoren over de mogelijke doorstart van de vestigingen van La Place in warenhuizen van V&D.
quote:'Het overgrote deel van de arbeidsplaatsen zullen gecontinueerd worden. Maar er gaan wel vestigingen sluiten, zo een 5 á 10.'
Spann0nd!quote:De overname door Jumbo vergroot volgens de curatoren de kansen op een doorstart van de warenhuizen van V&D. Er zijn nog twee serieuze kandidaten over voor een overname. Jumbo is als belanghebbende bij die gesprekken betrokken.
quote:Jumbo koopt La Place
Twee foodmerken versterken elkaar
Jumbo Groep Holding BV is verheugd te kunnen bevestigen dat het met de curatoren van La Place BV tot overeenstemming is gekomen over de acquisitie van La Place. Jumbo zal alle activa, de serviceorganisatie en de stand alone vestigingen van La Place overnemen en deze onder het La Place merk gaan exploiteren. Jumbo is nog in gesprek met de curatoren over een mogelijke doorstart van de exploitatie van de La Place vestigingen in de V&D warenhuizen.
Volgens Frits van Eerd, CEO van Jumbo Groep Holding, is La Place een geweldige aanwinst voor het Jumbo concern: "La Place sluit naadloos aan bij onze ambitie om onze klanten het allerbeste op het gebied van food te bieden en hun verwachtingen daarmee te overtreffen. Wij hebben veel bewondering en respect voor de La Place formule, de organisatie en haar medewerkers. Wij delen dezelfde passie voor lekker, vers en gezond eten én voor onze klanten. Jumbo en La Place zijn beide sterke merken en kunnen samen de markt van food verder gaan veroveren."
Bart van den Nieuwenhof, managing director van La Place, is verheugd over de overname door Jumbo. "Een betere uitkomst en mooier perspectief hadden wij niet durven dromen. Jumbo en La Place zijn zeer complementair aan elkaar en zullen elkaar echt gaan versterken. Na tijden van onzekerheid kijk ik nu vol vertrouwen naar onze gezamenlijke toekomst."
Jumbo is voornemens veruit de meeste stand alone vestigingen van La Place (La Place Restaurants, Food, Cafés, Express en Eventcatering) onder het La Place merk te blijven exploiteren. Naar verwachting zullen 5 tot 10 vestigingen na de overname niet worden gecontinueerd.
Het Jumbo concern heeft de ambitie om La Place en Jumbo wederzijds met elkaar te versterken, waarbij wordt gekeken naar uitwisseling van modules, producten en concepten voor de klant. Van Eerd ziet veel synergievoordelen in de combinatie La Place en Jumbo: "De traditionele scheiding tussen supermarkten en foodhoreca is aan het verdwijnen. Onze klanten willen zelf bepalen waar, wanneer en wat ze eten. Nieuwe convenience ontwikkelingen zoals 'eat it or take it' concepten, maar ook e-commerce, bieden tal van mogelijkheden om hier nog beter op in te spelen. Hoewel het nog te vroeg is om hier concreet in te zijn, is het voor ons duidelijk dat hier heel veel kansen liggen", aldus Van Eerd.
Beide formules blijven naast elkaar bestaan en zullen vanuit twee eigen organisaties worden aangestuurd onder leiding van de Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding BV. De Centrale Ondernemingsraad en de vakorganisaties zijn geïnformeerd en de overname wordt gemeld bij de Autoriteit Consument en Markt.
Nog maar 1% doet online haar boodschappen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
Meer korting op inkoop, omdat ze meer afnemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Veelsteveel onzekerheid over de vraag en aanbod om dit online te kunnen doen. Daarbij wil je zeker zijn van kwaliteit en offline kunnen controleren op schimmels etc bij producten als groenten en fruit.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:40 schreef raptorix het volgende:
Jumbo, ook al zo een merk dat de online de slag gemist heeft, in die zin sluiten ze haarfijn aan.
bol.com is niet van AH hoor...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:09 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die gaan er straks vandoor met V&D en maken er Bol.com winkels van
Nee, maar wel van de Ahold group.quote:
Ik zie het. Dacht dat ze nog van Bertelsmann waren...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:29 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nee, maar wel van de Ahold group.
Het lijkt me inderdaad een goede zet. Bij de grotere AH-filialen is het trouwens ook al zo dat je daar bereid warm eten kan kopen, inclusief het verkeerde soort pizza. Ik zou niet weten waarom mensen dat willen maar het is een interessante ontwikkeling.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Online is nog veel te winnen. En met La Place hebben ze sterke naam in handen. Ook om in Jumbo-winkels te gebruiken.
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).quote:Op dinsdag 26 januari 2016 06:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb idd wel geleerd dat je niet automatisch kan zeggen dat een duur product 'dus' ook eerlijk is gemaakt. Maar bij een idioot goedkoop product denk ik het altijd direct.
Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Of dat het laatste klopt weet ik niet maar het eerste is inderdaad een bijzonder naïeve gedachte. Bij kleding maakt het bijvoorbeeld niets uit, je betaalt vooral meer voor het merk zelf en de marketing en zo (dat moet toch ergens van worden betaald ).
Ik begrijp niet waarom er niet eens wat meer bedrijven marketen met eerlijke geproduceerde goederen. Wedden dat je als kledingfabrikant een goede omzet krijgt als je een paar euro duurder bent maar wel eerlijke kleding verkoopt en ervoor zorgt dat die in de grote ketens ligt. Mensen willen dat wel maar je moet wel iets goeds bieden en alle partijen moeten een bijdrage leveren, het bedrijf kan bijv. genoegen nemen met minder winst.
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.quote:
Beetje strijd kan geen kwaad voor de klant.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
En dan? hebben we overal Jumbo's ipv AH's.
Ik zie er in de grote kledingketens weinig van, als ze er liggen dan wordt er matig over gecommuniceerd.quote:Er bestaan natuurlijk kledingmerken met duurzaam katoen, om maar eens wat te noemen.
Niet elke klant heeft een voldoende groot budget, als je maandelijks 2000 euro op je bankrekening krijgt bijgeschreven dan boeit het (hopelijk!) niet maar als je het met een klein budget moet doen...quote:Genoegen nemen met minder winst is een leuke gedachte, echter kan je de hogere kosten doorgaans verhalen op de klant.
Deze zinsconstructie begrijp ik niet. Ik denk dat er wat woorden ("voor de" voor euro's) zijn weggevallen.quote:Net zoals de klantgerichtheid van Coolblue je als consument ook gewoon euro's doet
quote:Op dinsdag 26 januari 2016 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zie er in de grote kledingketens weinig van, als ze er liggen dan wordt er matig over gecommuniceerd.
Tsja, het leven is keuzes maken. Dat gaat volgens mij op voor elk budget.quote:Niet elke klant heeft een voldoende groot budget, als je maandelijks 2000 euro op je bankrekening krijgt bijgeschreven dan boeit het (hopelijk!) niet maar als je het met een klein budget moet doen...
Klopt, er ging (en gaat) iets mis met invoeren. Weet niet exact wat de oorzaak is, excuses.quote:Deze zinsconstructie begrijp ik niet. Ik denk dat er wat woorden ("voor de" voor euro's) zijn weggevallen.
Mooi. Is dat in Nederland?quote:
Het is erg gemakkelijk voor jou om dat te roepen met jouw inkomen wat ruim bovenmodaal is. Dan kan je inderdaad alles duurzaam kopen en alle groenten bij de biologische supermarkt kopen. Geweldig! Niet iedereen heeft die mogelijkheid, simpelweg omdat het budget ontoereikend is om dat te kunnen betalen ongeacht de keuzes die je maakt. Voor mij geldt dat momenteel ook nog, ik koop wel biologische eiëren maar ik moet helaas veel opofferingen maken (wat ik niet duurzaam en ecologisch verantwoord kan kopen) die me niet bevallen.quote:Tsja, het leven is keuzes maken. Dat gaat volgens mij op voor elk budget.
Waarom? Zijn die nog niet groot genoeg?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:08 schreef CherryLips het volgende:
Ik had om de één of andere reden liever gezien dat Ahold het had overgenomen
Zeker, ik heb broeken van beide kledingmerken.quote:
Ook als student met < 500 euro probeerde ik bewust te leven.quote:Het is erg gemakkelijk voor jou om dat te roepen met jouw inkomen wat ruim bovenmodaal is.
Denk je niet dat ik keuzes moet maken die me niet bevallen?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Voor mij geldt dat momenteel ook nog, ik koop wel biologische eiëren maar ik moet helaas veel opofferingen maken (wat ik niet duurzaam en ecologisch verantwoord kan kopen) die me niet bevallen.
Er zijn verwachtingen dat het boodschappen doen in de supermarkt veel meer gaat lijken op de foodmarkets die nu overal uit de grond schieten, dus inclusief horeca. Ook in dat opzicht is de overname van La Place een slimme zet.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 17:51 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Meer korting op inkoop, omdat ze meer afnemen.
Op zich ben ik wel blij dat LaPlace is overgenomen door Nederlands bedrijf als Jumbo.
Im zie ook wel dat Jumbo LaPlace formule verbetert en mogelijk zelfs in eigen winkels toepast (in de grotere filialen of in winkelcentra waar een jumbo zit)
Inderdaad, ze "kopen" hiermee ervaring voor diverse (nog te openen) foodmarkts.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Er zijn verwachtingen dat het boodschappen doen in de supermarkt veel meer gaat lijken op de foodmarkets die nu overal uit de grond schieten, dus inclusief horeca. Ook in dat opzicht is de overname van La Place een slimme zet.
Zo een winkel hebben ze alquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad, ze "kopen" hiermee ervaring voor diverse (nog te openen) foodmarkts.
Jumbo gaat dit bouwen in Leidse Rijn:
[ afbeelding ]
Klopt, Breda en A'dam.quote:
Overigens wilden ze wel degelijk echt de slag aan met Appie, maar ze kregen het technisch niet voor elkaarquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, Breda en A'dam.
Maar deze wordt een stuk groter. Ze gaan flink opschalen.
Past in de trend van de Hallen in Amsterdam en de Markthal in Rotterdam.
Mensen willen "authentiek" en "eerlijk" voedsel. Pure branding.
Hoe bedoel je technisch ?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Overigens wilden ze wel degelijk echt de slag aan met Appie, maar ze kregen het technisch niet voor elkaar
De C1000 is hier in Eindhoven Noord gewoon een mooie, moderne Jumbo geworden. Niks opdoeken.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Jumbo Die willen alles hebben
En over 1 jaar doeken ze het zeker op, net als de C1000. (Die zou ook 100% blijven )
Dan is die C1000 toch weg?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:24 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De C1000 is hier in Eindhoven Noord gewoon een mooie, moderne Jumbo geworden. Niks opdoeken.
Ik ben trouwens wel blij met Jumbo. AH is veel te groot en te machtig (en dus te duur). Nadeel is alleen dat Jumbo qua prijzen ook akelig dicht naar AH schuift.quote:
Huh?quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:22 schreef Zelfscanner het volgende:
Jumbo Die willen alles hebben
En over 1 jaar doeken ze het zeker op, net als de C1000. (Die zou ook 100% blijven )
Ja, en?quote:
Spar is het duurste.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:28 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel blij met Jumbo. AH is veel te groot en te machtig (en dus te duur). Nadeel is alleen dat Jumbo qua prijzen ook akelig dicht naar AH schuift.
De twee grootste ketens zijn ook de duurste. Dat is wel weer jammer. Zou me niks verbazen dat ze al prijsafspraken maken of dat binnenkort gaan doen.
Ok, die zie ik vooral op Mallorca en de Canarische Eilanden. Dat maakt alles misschien wat duurder.quote:
1e google resultaatquote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Huh?
Waar hebben ze dan gesteld dat de C1000 als naam zou blijven, daar was volgens mij helemaal geen plan voor, men zou wat winkels doorverkopen en men zou de rest tot Jumbo ombouwen, waarom zou je een kutmerk als C1000 in de markt willen houden?
Even verder kijken graag...quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:30 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ja, en?
C1000 is een hok waar je voer kan kopen en de Jumbo is ook een hok waar je voer kan kopen.
Zelfde baas, alleen een ander kleurtje en logootje. Je punt is?
Het is wel mogelijk dat een aantal C1000-winkels wordt omgebouwd tot Jumbo.quote:
Nou ja, ze houden alles nog in stand in de kleinere dorpen.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:33 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ok, die zie ik vooral op Mallorca en de Canarische Eilanden. Dat maakt alles misschien wat duurder.
Minder kassa's geloof ik eigenlijk niet. De C1000 hier had 3 kassa's, waarvan meestal 1-2 open. De Jumbo heeft doorgaans een kassa of 8-10, waarvan vaak ook zeker de helft open.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:35 schreef Zelfscanner het volgende:
Jumbo heeft in elke plaats andere prijzen Geen goede aanbiedingen. (Weg euroweken, partijhandel, 1+3 gratis e.z.v.) En de prijzen liggen toch algemeen iets hoger. Daarnaast minder kassa's en het basismerk is weg.
Hier in idergeval. Van 8 naar 4+2 zelfscan. Dus eigenlijk gewoon 50% minder. En dat voor 2000m2quote:Op dinsdag 26 januari 2016 20:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Minder kassa's geloof ik eigenlijk niet. De C1000 hier had 3 kassa's, waarvan meestal 1-2 open. De Jumbo heeft doorgaans een kassa of 8-10, waarvan vaak ook zeker de helft open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |