Sounddragon | zondag 17 januari 2016 @ 18:11 |
Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde? Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar! En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden | |
Sounddragon | zondag 17 januari 2016 @ 18:11 |
cirkelzaag. 2mm afzagen met een deco wordt een zooitje. | |
mien-moeke | maandag 18 januari 2016 @ 10:23 |
-knip- | |
ralfie | maandag 18 januari 2016 @ 11:33 |
Ik wil mijn wasmachine-aansluiting op zolder verleggen en splitsen (naar WM en wasbak aansluiting). Nu ben ik bekend met knelkoppelingen en soldeerkoppelingen met star koper, maar omdat het een nieuwbouwhuis is word ik nu geconfronteerd met kunststof buizen (althans aan de buitenkant) en perskoppelingen. Ik lees dat kunststof buizen + perskoppelingen erg makkelijk aan te leggen zijn, maar moet ik dan nog ergens op letten? Zijn daar ook nog verschillen in? Of is het ook mogelijk (speciale) knelkoppelingen te gebruiken om van kunststof naar koper over te gaan? Alle koppelingen komen op de muur, dus knelkoppeling is ook prima en daar ben ik veel bekender mee (en geen speciaal gereedschap nodig). | |
bleiblei | maandag 18 januari 2016 @ 12:38 |
Jup. Of zaagtafel of frees. Niet decoupeerzaag of handzaag. | |
Reticulum | maandag 18 januari 2016 @ 13:01 |
Ik moet een dezer dagen beslissen over de plinten. Ik ben erover uit dat ik 90x15mm rechte plinten wil alleen twijfel ik nog over de afwerking: - mat - zijdeglans - hoogglans Zijn er nog verschillen in bv. het schoonhouden/vlekken/strepen van stofzuigen op de plinten. Heb zelf alleen ervaring met de kunststof folie plinten dus graag wat advies . De muren worden ws. grijs/ral 9010 en er komt een XXL-visgraat wit gerookt eiken vloer in de kamer. | |
mister_white | maandag 18 januari 2016 @ 13:04 |
Er zijn verschillende soorten kunststof buizen met hun eigen specifieke perskoppelingen (uponor, rehau etc). Je moet eerst identificeren welk type je hebt. Je kan dan verder met kunststof of koper. Afhankelijk van het huidige systeem kan je dan verder met knelkoppelingen, maar kan ook zijn dat je verder moet met perskoppelingen, hangt beetje van het systeem af. Als je dat gemeuk niet wilt moet je verder met koper. Maar nog moet je dan weten welk type kunststof buizen je hebt omdat je een aftakking moet maken. | |
mister_white | maandag 18 januari 2016 @ 13:05 |
2mm (en nog wel meer) doe ik in de regel met een electrische schaaf. | |
bleiblei | maandag 18 januari 2016 @ 13:07 |
Mdf ja? Dat is aardig funest voor je messen. | |
mister_white | maandag 18 januari 2016 @ 13:12 |
Zover ik weet maakt het voor je messen niet uit. MDF is gewoon fijngeperst hout. Het is wel wat stoffig idd... | |
ralfie | maandag 18 januari 2016 @ 13:17 |
verschillende soorten, ook nog :| Goed, ik ga het proberen te identificeren en dan zoek ik verder. Dank! | |
machtpen | maandag 18 januari 2016 @ 13:30 |
Hoogglans hecht bijna geen vuil op en is sterker is alleen moeilijker schilderen.. | |
bleiblei | maandag 18 januari 2016 @ 13:39 |
Fijngeperst hout met een hoop lijm idd. En die laatste is het probleem . Maar goed, moet je zelf weten natuurlijk | |
Reticulum | maandag 18 januari 2016 @ 13:50 |
thanks, ik bestel ze kant en klaar dus uit de lakstraat. Dan hoef je alleen nog maar de zaagsneden bij te werken. | |
Twinky | maandag 18 januari 2016 @ 16:51 |
Hallo! Wij hebben onze slaapkamers een beetje omgegooid en nu ons grote bed in de kleinste kamer. De deur is eruit want die ging naar binnen open, en nu hebben we er even een oud tafellaken voorgehangen met twee spijkers en een touwtje. De vraag is: wat is een goedkope oplossing om een redelijk lichtdichte deuropening-afsluiting te maken, waar de poes nog doorheen kan? De doek voor de deur is verder prima, beter nog is denk ik een mooie wollen deken, maar hoe maak je dat goed vast? Iemand een idee? | |
Chicolade | maandag 18 januari 2016 @ 16:52 |
Heeft iemand hier goede of juist slechte ervaringen met bepaalde inbouw LED dimmers? Ik wil deze lamp dimmen (14.2W), maar dan wel zonder het bekende probleem met zoemende dimmers of knipperende lampen . Raam en dimmerknop heb ik al (matchend met de rest van het schakelmateriaal in huis). | |
Puala | maandag 18 januari 2016 @ 16:53 |
Een schuifdeur geen optie? En dan een hoekje er uit voor de kat ofzo? | |
Chicolade | maandag 18 januari 2016 @ 16:53 |
Gordijnroede of rails boven/voor de deuropening bevestigen, en dan een (verduisterend) gordijn ervoor hangen? Schuifdeur is nog mooier, maar waarschijnlijk ook veel duurder. | |
Tom_ | maandag 18 januari 2016 @ 22:05 |
Volgens mij hoor ik deze ventilatiebuis in elkaar te zetten met PVC lijm, maar is dat ook geschikt om zulke kieren mee te dichten? | |
Sounddragon | maandag 18 januari 2016 @ 22:21 |
Schaven is ook een optie, maar ik heb een zaag die het mooier sneller en strakker kan, dus waarom zou ik moeilijk doen? | |
Sounddragon | maandag 18 januari 2016 @ 22:26 |
waarom zou ducttape nou ook alweer ducttape heten? Nee, dat zou ik niet doen met PVC lijm. Zou misschien wel kunnen als de boel er aan één kant niet uit kan lopen, en je dus vanaf de andere kant de boel vol zou kunnen storten. Als het geen zichtwerk wordt, kun je het proberen te lijmen, en dan in het midden in die bolling een boorparker rossen, of desnoods een popnagel, met- of zonder carrosserieringetje binnen en buiten. | |
Tom_ | maandag 18 januari 2016 @ 23:27 |
Juist, parker in het midden en wat tape om iedere koppeling wikkelen moet ook voldoende zijn dus? Die PVC lijm laat ik graag achterwege, maar die stond op de site vermeld waar ik het besteld heb. Het is voor de afzuiging van het toilet dus wil ik sowieso uitsluiten dat er lucht ontsnapt in mijn voorraadkast waar het kanaal deels doorheen loopt. Zichtwerk gaat het niet worden gelukkig. | |
Sounddragon | maandag 18 januari 2016 @ 23:34 |
Sja, luchtdicht is luchtdicht. PVC lijm is wel wat meer dicht - dicht, maar aan de andere kant ook meteen permanent. Ducttape zal in de loop van de tijd wel een beetje gaan verteren, maar dan hebben we het wel over járen denk ik. | |
mizzsylver | dinsdag 19 januari 2016 @ 09:56 |
In een aluminium profiel (20mm x 20mm) met flens van 4mm, wil ik hpl plaat 4mm doen, geheel omsloten door alu profiel. Hoeveel speling moet ik aanhouden mbt uitzetten/krimpen en past 4mm dan wel of kan ik beter 3mm hpl gebruiken. Het moet ook niet te los zitten vanwege gerammel, en ik wil niet lijmen omdat het ook weer uitelkaar te halen moet zijn. Alvast bedankt. | |
machtpen | dinsdag 19 januari 2016 @ 11:28 |
Polymeerkit kun je ook altijd weer netjes openkrijgen. | |
mister_white | dinsdag 19 januari 2016 @ 16:20 |
Er is ducttape en ducttape. De ducttape van de bouwmarkten is hopeloos van kwaliteit en laat vaak na een aantal jaren los. Ducttape die de installateur gebruikt zit hier nog steeds, ook na ettelijke jaren. Je moet het trouwens ook uit de zon houden. Dat zal voor een gemiddelde ventilatiekanaal wel lukken trouwens | |
Ranja_Ranja | woensdag 20 januari 2016 @ 18:12 |
Is het mogelijk om binnendeuren langer te maken? Standaard maat van deuren is 211,5 volgens mij maar heb 214 nodig. Iemand enig idee hoe? | |
jpajs | woensdag 20 januari 2016 @ 21:54 |
Hoogte 2015 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen) 2115 mm (gangbare maat bij renovatie van woningen) 2315 mm (gangbare maat voor voordeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit) 2340 mm (gangbare maat voor achterdeuren bij nieuwbouw i.v.m. de eisen in het Bouwbesluit) Zou een langere nemen en die inkorten. | |
usernaamvergeten | woensdag 20 januari 2016 @ 22:59 |
Ja, eentje van 2115 nemen en dan een lat van 25 erop lijmen. Iets dikker nemen, daarna met een blokschaafje vlak schaven met de deur, even schuren en klaar. Of je doet het met een kantenfrees, moet je wel even een malletje maken zodat je frees niet omklapt. | |
Ranja_Ranja | donderdag 21 januari 2016 @ 09:59 |
Het betreft een binnendeur, en ik graag paneeldeuren. | |
Ranja_Ranja | donderdag 21 januari 2016 @ 10:00 |
Wat voor soort hout kan ik het best gebruiken? | |
bleiblei | donderdag 21 januari 2016 @ 10:11 |
Gewoon een vuren lat. Maar ik zou persoonlijk voor een iets grotere deur gaan en die korter zagen dan andersom. | |
machtpen | donderdag 21 januari 2016 @ 10:32 |
Borstel onder de deur. | |
derLudolf | donderdag 21 januari 2016 @ 10:44 |
Van 25mm? | |
bleiblei | donderdag 21 januari 2016 @ 10:53 |
http://www.mooibeton.nl/afwerk-bezem-grof.html Past prima toch? | |
ueberduitser | donderdag 21 januari 2016 @ 11:09 |
Niet alleen voordeuren en achterdeuren hebben die maten he. Binnendeuren moeten ook een doorgang hebben van 2300mm. En een langere deur, de 2315mm. dan is nog maar de vraag of dat goed komt. Er zit rondom wel een hardhouten kantlat in een binnendeur (als je een beetje kekke deur hebt tenminste), maar geen 17-18cm (die eraf gehaald moet worden. | |
jpajs | donderdag 21 januari 2016 @ 12:19 |
Met handigheid haal je zo een stuk van de bovenzijde er af. Krukgat is namelijk maatgevend en is meestal voorgeboord. Uit het rest stuk haal je de sluitlat. Binnenzijde is in bijna alle gevallen honingraat karton. Even wat karton weg schrapen uit de bovenzijde deur. Vullat er weer in lijmen. Een deur verlengen daarintegen lijkt mij veel moeilijker. Als iemand een oplossing daarvoor heeft dan hoor ik het graag. Buiten dat je altijd de aanhechting blijft zien als de boel verlengd is. Maar men wil in dit geval paneeeldeuren. Of je maakt die zelf of je laat ze op maat maken. Andere mogelijkheid zal er niet zijn denk ik. | |
yvette1982 | donderdag 21 januari 2016 @ 13:24 |
Fokkers, ik dien een nieuwe kruipluik te kopen omdat de oude van hout is en teveel vocht heeft. Nu heb ik van de buurman gehoord dat een kruipluik van EPS Tempex wel goed is. Deze is te koop bij bouwbestel: http://www.bouwbestel.nl/b/kruipluik-vloerluik-op-maat.html Echter kan je er ook een matomranding bij kopen. Weet iemand waar dat voor dient en is het handig dat ik het er ook bijbestel (uiteraard mits die standaardmaten overeenkomen met de maat die ik nodig heb) | |
mizzsylver | donderdag 21 januari 2016 @ 13:32 |
Als dat luik achter je voordeur zit is het wel handig, dan blijft je mat op zn plek liggen en ligt dan even hoog als de vloerbedekking. | |
yvette1982 | donderdag 21 januari 2016 @ 13:41 |
Ja, die zit wel achter mijn deur. aha het doel van dat ding is dus om het kruipluik op dezelfde plek te houden (dat is denk ik niet echt nodig omdat het tussen stenen omranding is) en om voor verhoging te zorgen. Daar bovenop stop ik dan de deurmat die ik nu ook al heb liggen. | |
archito | donderdag 21 januari 2016 @ 14:09 |
Nee, het doel van dat ding is om de mat op zijn plek te houden, niet het luik. Deze rand dient dus als overgang tussen mat en vloerafwerking er omheen. | |
denoo | donderdag 21 januari 2016 @ 15:10 |
Iemand ervaring met ecotools multitool zaagbladen op een multitool met snelwissel (Bosch gop300)?? | |
derLudolf | donderdag 21 januari 2016 @ 17:19 |
Ik. Je moet wel de zaagbladen hebben met het "hele" aansluiting. en niet deze Niet bij alle zaagjes id dat genoemd maar bij bijvoorbeeld deze staat duidelijk dat ze niet voor machines met SDS geschikt zijn. Kwalitatief vind ik gewoon goed. Voor dit geld kun je ze ook wel wat vaker vervangen. Bij Bosch kost zo'n segmentblad bijvoorbeeld ¤20 en bij Ecotools ¤3,60 [ Bericht 18% gewijzigd door derLudolf op 21-01-2016 17:29:10 ] | |
denoo | donderdag 21 januari 2016 @ 17:37 |
Thnx voor de snelle reactie! Ga er dadelijk een paar bestellen . | |
derLudolf | donderdag 21 januari 2016 @ 17:41 |
Ik zou hier (zie link) es kijken. Ik zie zo snel geen prijzen, maar vind zelf de gebogen halfronde segmentbladen fijn werken. Bij ET zijn die niet geschikt voor Bosch http://www.qblades.nl/pro(...)lve-maan-88mm-1st-3/ | |
denoo | donderdag 21 januari 2016 @ 17:59 |
Bedankt voor de tip maar na wat google zoek werk kwam ik ze tegen met een prijs . Die zijn bijna even duur als van bosch !! http://www.gereedschappro(...)halve-maan-88mm/1453 Iemand nog andere tips voor goedkope multitool zaagbladen ? | |
bbtb77 | donderdag 21 januari 2016 @ 18:25 |
Ecotools heeft ook een adapter voor sds aansluiting icm. de universele zaagjes. | |
Saisai | donderdag 21 januari 2016 @ 19:54 |
he luitjes, waar koop je ecoplex? | |
derLudolf | donderdag 21 januari 2016 @ 20:04 |
He Sai˛ Geen idee, waarom wil je dat spul hebben ipv 'normale' populieren multiplex? Drimensa in Zaandam verkoopt het | |
Saisai | donderdag 21 januari 2016 @ 20:15 |
Ik wil licht en sterk hout om een bijzettafel mee te maken. Volgens mij is ecoplex lichter, maar als het niet veel scheelt is populier ook prima. | |
derLudolf | donderdag 21 januari 2016 @ 20:30 |
Ecoplex: 380-450 kgm-3 Multiplex berken: 600-700 kgm-3 Multiplex populier: 360-420 kgm-3 Multiplex okoume 330-410 kgm-3 Waarom wil je per se licht hout? Neem anders es een kijkje bij de Amsterdamse Fijnhouthandel | |
Nixxor | donderdag 21 januari 2016 @ 20:47 |
Ecotools en Action. Ebay kun je ook kijken. | |
Saisai | donderdag 21 januari 2016 @ 21:27 |
Ja, ga ik doen. Die heeft het vast wel inderdaad. Dat populierenspul is beter zo te zien! | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 01:01 |
En goedkoper, tenminste dat evoplex klinkt als iets duurs. Ze verkopen bij die houthandel ook gefineerde multiplex. Dan heb je het gewicht van populier met de looks van eiken | |
Saisai | vrijdag 22 januari 2016 @ 11:04 |
oeh nice nice | |
derLudolf | vrijdag 22 januari 2016 @ 17:02 |
Laat je zien wat het is geworden? | |
Saisai | vrijdag 22 januari 2016 @ 17:42 |
Ja, maar ben eerst nog druk aan het tekenen | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 01:54 |
Wat was ook alweer de juiste volgorde om dit te 'ontleden'? Want ik weet dat mijn broertje twee van die dingen in een dimmer (het kruisje wat je ziet in dat frame). Eerst stopcontact er uit, dan het 'frame' wat om beide zit en pak je dan dat van de dimmer mee? De spotjes die er op zijn aangesloten zijn 12V, maar krijgen geen spanning, dat heb ik vanmiddag gemeten. Ik wil kijken of de dimmer wel spanning af geeft. Zit er na de dimmer nog een trafo die de spanning naar 12V om zet? Of zit er bij de dimmer in een trafo naar 12V? Is in een badkamer mocht dat verder van belang zijn | |
Sounddragon | zondag 24 januari 2016 @ 03:06 |
Links eruit schroeven, rechts die centrale moer losdraaien, uitkijken voor dat lampie, die zit er met een lipje achter en is een bitch om weer goed terug te krijgen. De plaat hangt dan inmiddels los. Je hebt ook 12v lampen met een spanningsregelaartje ingebouwd, die werken op 220. Lampje eruit en effe lezen. kortste weg. | |
Vonkenboer | zondag 24 januari 2016 @ 11:11 |
Zekering van de dimmer kapot ? De trafo zal wel ergens bij de lampen boven het plafond liggen. Die zit zeg maar nooit voor de dimmer | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:10 |
Zekering is dat rooie dingetje toch? Die heb ik al gewisseld met een andere dimmer die wel werkt. Helpt niet | |
Vonkenboer | zondag 24 januari 2016 @ 16:11 |
Volgens mij is de zekering niet dat rode dingetje wat je voorop ziet zitten | |
Makrolon | zondag 24 januari 2016 @ 16:12 |
Rooie dingetje is een lampje denk ik? | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:16 |
Klopt, maar dacht dat dat tevens de zekering was | |
derLudolf | zondag 24 januari 2016 @ 16:21 |
Klopt, die lipjes had mijn broertje dus tot twee keer toe gesloopt, de lomperd. Op de lampjes staat alleen 12V. Lijkt me toch dat dat de aansluitspanning is. | |
Sounddragon | zondag 24 januari 2016 @ 19:11 |
Dan moet je dus op zoek naar een trafo die ergens verstopt zit en meten of die kaduuk is. En volgens mij kan er achter in die dimmer ook nog een zekering zitten, maar dan moet je ook op zoek naar de reden dat dat ding kapot is. | |
janus84 | zondag 24 januari 2016 @ 20:10 |
Ik wilde er geen apart topoc voor openen en hoop hier advies te vinden. Is er iemand die ervaring heeft met Bullinga in Wageningen? Ik ben geďnteresseerd in vloerdelen en een haard. Qua prijs wel prima maar de schreeuwerige advertenties vind ik altijd een beetje vervelend. Iemand ervaring? | |
Gia | maandag 25 januari 2016 @ 19:46 |
Weet iemand of en waar je deze ontkoppelstukken kunt kopen? http://www.lawaaidemper.n(...)plafond-systeem.html De balken van ons plafond liggen, hart tot hart, 55cm uit elkaar. Lijkt me dat het goedkoper is hier dwars overheen rachels te plaatsen op een wat minder verkwistende afstand. Dit kan dan meteen ontkoppeld worden. Dit systeem lijkt me zeer interessant. Of misschien zijn er nog andere mogelijkheden? | |
derLudolf | maandag 25 januari 2016 @ 19:57 |
Je kunt er altijd vrijblijvend even langs gaan toch? Voelt het niet goed kom je niet meer terug | |
bluemoon23 | maandag 25 januari 2016 @ 20:00 |
Waarom wil je het plafond "ontkoppelen" ? Geluidsoverlast ? | |
Gia | maandag 25 januari 2016 @ 20:54 |
Twee gamende zoons boven ons hoofd. Het plafond ligt al open, vanwege verbouwing, dus dan kan dat in een moeite door. Jaren 30 woning. Misschien is isoleren alleen ook al voldoende? We hebben boven sowieso al vloerbedekking gelegd over het parket. Scheelt ook al veel. | |
bondage | maandag 25 januari 2016 @ 22:11 |
Ik heb ontdekt dat er wat pannen niet zo netjes op mijn dak liggen, dit wil ik graag zelf herstellen als dat kan. Kan ik gewoon op het dak lopen/kruipen? Moet ik nog ergens om denken als ik het dak op ga, behalve het regelen van een hoge ladder | |
Nixxor | maandag 25 januari 2016 @ 22:29 |
Gewoon op dezelfde website? http://www.lawaaidemper.nl/webshop/lawaaidemper-ontkoppelstukken/ Het is een Früh 600D http://www.frueh-schnellb(...)dukte&nummer=600%20D https://www.google.nl/sea(...)78Q_AUIBigA&dpr=1.09 Je eigen veiligheid. een dak kan door een stuk mos, of alg aanslag spekglad zijn als je pech hebt. Ik ken je dakconstructie niet, maar meestal kan er wel iemand voorzichtig op lopen. Ze zijn er tenslotte ook ooit op gelegd. Maar heb je lekkage dan? Zo'n dakpannendek goed leggen is lastiger dan het lijkt. Het moet als een grote puzzel in elkaar grijpen. Je kunt niet ff een paar pannetjes opschuiven. If it ain't broken dont fix it... | |
bondage | maandag 25 januari 2016 @ 22:38 |
Dank. Ik was er al bang voor dat het een lastig klusje zou zijn, misschien dat ik het in de zomer beter aan een vakman over kan laten. Ik heb geen lekkage, de pannen liggen wel over elkaar, alleen beetje scheef en dat vind ik niet zo mooi ogen. Het is dus puur een cosmetisch iets en reparatie is niet noodzakelijk. | |
Makrolon | maandag 25 januari 2016 @ 23:09 |
T is alleen onder de schoorsteen toch? Lekkage aan de schoorsteen en daardoor de pannenlatten verrot misschien? T gaat je echt tegenvallen om ze zelf effe goed te legfen. je kan er op lopen door een pan onder die er boven te schuiven. Dan krijg je een plek waar je je voet op de pan er onder kan neerzetten. | |
bondage | maandag 25 januari 2016 @ 23:20 |
Eronder en links ernaast twee die niet helemaal goed liggen. Op zolder zie ik geen aanwijzingen betreft lekkage, de panlatten kan ik helaas niet controleren zonder een pan te verwijderen. Ik hou het sowieso in de gaten, ook op zolder en schakel eventueel een vakman in om het op te lossen. Dit is blijkbaar niet iets om even zelf simpel op te lossen. | |
Gia | dinsdag 26 januari 2016 @ 17:36 |
Oh, dat kan gewoon? Dacht dat je het hun dan moest laten maken. Ga dit overleggen met mijn klus oom, en dan eventueel bestellen. Dank je. Ze zijn wel duur. 2,19 volgens een Duitse site. Heb er toch zeker zo'n 150 nodig. | |
Ou-Tannu | woensdag 27 januari 2016 @ 22:08 |
hmm heeft iemand mischien een idee hoe ik mijn kraan kan fixen? als die te fixen is.. het probleem is dat die lekt waar de pijl staat.. clickable.. helaas is het niet zo simpel als even het rubbertje tussen de slang en kraan vervangen.. want daar lekt die net niet.. maar net er boven.. het is net of er een "apart" binnenstuk in zit waar de slang aan zit, en het plastic chroom look buitenkantje.. en daar tussen in komt het water weg.. ( knap irritant als die in z`n houder staat.. want dan krijg ik dat lekkende water dus in mn keukenkastje. ) kan ik hier iets van lijm of kit in aanbrengen? enzo ja welke? of kan ik beter een nieuwe kraan scoren?.. dat laatste zal geheid een bak duurder zijn | |
Chicolade | woensdag 27 januari 2016 @ 22:26 |
Dat witte randje (bij je zwarte pijl), is dat teflontape? (kan het niet goed zien, te onscherp) Zo ja, dan lijkt het erop dat er een schroefdraad zit en zou ik het teflontape gewoon even vervangen (kraan eraf draaien, tape tegen de schroefdraadrichting, kraan erop draaien). Zo nee, zelfs de Ikea heeft goedkope kranen . Ik zou niet gaan rommelen met kit/lijm. | |
Ou-Tannu | woensdag 27 januari 2016 @ 22:42 |
nee.. dat wit is de reflectie van het water.. | |
Tessamo | zondag 31 januari 2016 @ 11:32 |
Heeft er iemand hier een idee hoe ik mijn raambeslag simpel netjes kan krijgen? Bij de koop van het huis stonden alle kozijnen ´prachtig´ in de olie (en voor het gemak het beslag ook). Nu dit allemaal netjes wit is geworden wil ik ook graag het raambeslag er weer terug op. Enkel, er zit een olielaag overheen en ze zijn aardig dof. Zijn er geen huis, tuin & keukenmiddeltjes bekend om dit mooi te krijgen zonder nieuw raambeslag aan te schaffen? | |
Vonkenboer | zondag 31 januari 2016 @ 11:43 |
Ons bakelieten deurbeslag hebben we ooit opgepoetst met commandant autowas Maar of dat in jou geval ook werkt durf ik niet te beweren. | |
fietsie | zondag 31 januari 2016 @ 11:44 |
Een kort klusvraagje van mij dan: - Muur met "bouwplint" (5cm hoog vanaf t beton) - Laminaatvloer op dikke ondervloer - Nu plakplinten, die er af gaan (lelijk geworden) - Nu kabels langs muur in kuntstofprofiel Plan was om overzet plinten van Cando te kopen. Alleen toen ontdekte ik dat die stalen "veren" laag bij de vloer geschroefd moeten worden, waar bij mij dus die bouwplint zit (Renovatieplint van MDF kon ik niet vinden met voldoende ruimte voor kabels) Mijn plan was nu een speedboor van 20mm te pakken en op iedere plek waar zo'n beugel moet lomp een gat door die bouwplint heen te raggen om het beugeltje goed aan de muur te kunnen schroeven, zodat die easyclick plint erover kan (en de kabels dus erachter, zodat profieltje weggelaten kan worden). Hebben jullie betere opties in gedachten? Randvoorwaarden zijn wel: - Laminaatvloer blijft, ga ik er niet uithalen - Kabels moeten in de plint kunnen | |
Tessamo | zondag 31 januari 2016 @ 11:54 |
Niet eens in me opgekomen, ik denk dat dat sowieso wel een goede optie is om er weer een lichte glans op te krijgen nadat ze helemaal schoon zijn Vonkenboer. Enkel het verwijderen van de olie lijkt me lastig, schuren is het makkelijkst, maar dan blijven er wel zichtbare krassen aanwezig die ik er ook met Commandant niet weg kan poetsen | |
fietsie | zondag 31 januari 2016 @ 11:56 |
Zacht koperborsteltje op accuschroeftol? | |
xJordy | zondag 31 januari 2016 @ 14:49 |
Goeiemiddag! Ik ben nogal aan de twijfel. Op zolder wil ik het schuine dak gaan isoleren vanuit binnen. Ik zat eerst aan een rachelwerk tussen de balken te denken (balken van 50x75 + kleine latjes) met 12cm isolatiemateriaal. Zodat je nog stukje balk zou zien. Maar de dwarsbalken zijn 15.5/16 cm diep, dan is het vast veel makkelijker dit vol te stoppen met 16cm isolatiemateriaal? Zou ik hier dan alleen kleinere latjes tegen aan moeten schroeven en gelijk de isolatierollen erachter? En later zo de gipsplaten erop. Alvast bedankt! | |
Makrolon | zondag 31 januari 2016 @ 15:06 |
Day Is idd een stuk makkelijker. Vergeet ook je dampdichte folie niet aan de binnenkant! | |
xJordy | zondag 31 januari 2016 @ 15:46 |
Dankje voor de reactie! Ik wou glaswol nemen met aluminium dampremmende laag erop, deze laag moet dan toch aan de binnenkant en afgeplakt met aluminium tape? En ik moet om de 30cm een smalle lat plaatsen tegen de dwarsbalken toch? Dit maakt het idd stuk makkelijker! Dankje. | |
Makrolon | zondag 31 januari 2016 @ 18:37 |
Ik zou gewoon glaswol nemen zonder dampen en dan een losse folie er overheen, is altijd beter. Die folie niet je gewoon over de katten heen voor je t gips er op maakt. Elke 30 cm ja, als je gordingen niet helemaal mooi recht zijn zal je het misschien nog iets uit moeten vullen om t mooi recht te krijgen. | |
mrPanerai | zondag 31 januari 2016 @ 18:49 |
Wij hebben in gang van die schakelaars die na een bepaalde tijd terug afspringen. Maar die zijn ondertussen ook al 30jaar oud. Ze werken nog maar vaak gaat het licht snel uit. Zit deze timer in de schakelaar of moet er ergens in een jast gekeken worden? | |
Barrah | zondag 31 januari 2016 @ 21:00 |
Ik heb als mechanische ventilatie een BUVA Boxstream+ of RF+. Na een kleine verlegging van de kanalen op zolder maakt de motor ineens meer geluid dan voorheen, vooral in de midden tot hogere frequenties. Dit is hoorbaar tot bij de ventielen en lijkt te worden versterkt doordat we er nu op gaan letten. Het lijkt alsof het motorgeluid anders resoneert in de kanalen, of dat de motor toch harder draait doordat de aanpassing tot een hogere luchtweerstand heeft geleid (hoewel ik dit laatste betwijfel) of doordat er bepaalde instellingen verloren zijn gegaan. De mogelijkheden om het geluid te dempen zijn beperkt. Ik ben benieuwd of ik de motor op de laagste stand nog wat langzamer kan laten draaien. Nadat ik de motor spanningsvrij maak en weer inschakel draait de motor op een meer vertrouwd niveau - totdat via de hoofdbediening een snelheid wordt gekozen. Volgens de handleiding kan ik via dipswitches achter de hoofdbediening kiezen op welk vermogen de programma's moeten draaien. Dit lijkt een snelle manier om, samen met andere maatregelen, het geluid terug te brengen. Alleen krijg ik de hoofdbediening met geen mogelijkheid van de muur geklikt. In de handleiding staat helaas alleen beschreven hoe het paneel er op moet. Weet iemand hoe ik het bedieningspaneel van de hoofdbediening kan verwijderen? Het gaat om dit paneel:
[ Bericht 7% gewijzigd door Barrah op 31-01-2016 21:05:26 ] | |
mien-moeke | maandag 1 februari 2016 @ 14:52 |
Ik vermoed dat dit in de schakelaars zit. | |
Platina | maandag 1 februari 2016 @ 19:37 |
Ik heb in mijn woonkamer een kleine, dikke radiator en wil deze vervangen voor een langer, dunner exemplaar. Zijn de aansluitpunten voor wateraanvoer en afvoer gestandaardiseerd? Zo nee, kan ik verloopstukken toepassen of moet ik dan echt de hele leiding gaan aanpassen? | |
jasperve | maandag 1 februari 2016 @ 19:43 |
Hallo mensen, Begin volgende maand komen ze hier alle kamers opnieuw stucen. Nu ben ik het oude stucwerk eraf aan het steken omdat het er op sommige stukken bijna vanaf valt. Twee van de buitenmuren zijn van beton en de muren op de kopste kant zijn houttimmerwerk met stucplaten er tegenaan. Op de muren met de stucplaten lijkt het stucwerk op sommige plekken wat vaster te zitten en bij het afsteken trek je dan ook soms een deel van de papier laag mee. Ik heb het vermoeden dat ze een vochtwerende plaat hebben gebruikt omdat deze in contact staat met de spouwmuur aan de achterkant. foto: Kan het kwaad als deze groenige papierlaag er aan de binnenkant van het gebouw deels mee afkomt op sommige plekken? | |
derLudolf | maandag 1 februari 2016 @ 20:29 |
Karton geeft toch juist de stevigheid aan gipskarton? | |
xaban06 | maandag 8 februari 2016 @ 11:35 |
Wat is het draagvermogen van spaanplaat, iemand daar bekend mee? Ik wil namelijk een aquarium plaatsen op een kast van spaanplaat. Bovenblad is 160cm bij 40cm. Aquarium is 120cm bij 40cm, 180 liter. | |
derLudolf | maandag 8 februari 2016 @ 12:12 |
Kun je niet zo zeggen. Staat het aquarium midden op een 9mm dikke plaat van 2,44m*1,22m die enkel aan de zijkanten is verstevigd of staat ie op een 18mm dikke plaat met een sterk frame er onder? | |
Makrolon | maandag 8 februari 2016 @ 14:09 |
Aquarium niet op hout zetten. Bij mij is ooit een bak geknapt van 80x40x40 omdat ie op hout stond. T glas kan niet tegen de werking van het hout. En dan komt er een hoop water uit zo'n aquarium kan ik je vertellen | |
xaban06 | maandag 8 februari 2016 @ 17:54 |
Juwel verkoopt al hun aquaria met een houten meubel | |
xaban06 | maandag 8 februari 2016 @ 17:55 |
Nou ja, afmetingen heb ik gegeven toch Bovenblad van de meubel is 160cm bij 40cm. Aquarium is 120cm bij 40cm. Aquarium komt precies in het midden. Precies in het midden is er een scheidingsplank. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60239720/ Onder de kast lopen er 2 massieve 'balken'. | |
bleiblei | maandag 8 februari 2016 @ 17:57 |
Zolang je plaatmateriaal gebruikt (multiplex bijv) zal krimp en uitzetten meevallen. Maar bij massief hout krijg je er in de breedte gegarandeerd last van. | |
Nixxor | maandag 8 februari 2016 @ 21:30 |
Maar het aquarium staat niet op het hout. Onder de bak zit een kunsstof frame waar de bak op staat. Dat staat vervolgens weer op het hout. (Staat er eentje naast me hier ) Zet heb aub niet op een IKEA meubel. Mijn juwel meubel zit in elkaar met dikke staande spaanplaat planken (ook aan de achterkant, dus geen hardboard) die met houtdraadbouten aan elkaar zijn vastgezet. Een ikea meubel gebruikt dunne spaanplaat planken, een hardboard achterwandje en een deuvel verbinding (met die metalen dingetjes waar ik de naam niet van weet). Een totaal andere stevigheidsgradatie dus. Prima om je spulletjes in op te bergen, maar niet om een aquarium op te stallen. | |
kovenant | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:27 |
klein issue in onze badkamer, we hebben deze tijdens verbouwing netjes geverfd over bestaande verflaag heen. nu is alles aan het loslaten en wil ik dit overnieuw doen. het is een vrij vochtige badkamer die wel mechanische ventilatie heeft en een raam met ventilatie. toch blijft er schimmel en laat de verf los. nu wil ik de verf gaan wegschuren van het plafond en dan opnieuw in de verf zetten. plafond is van beton en word tot kaal op het beton geschuurd. wat is goede verf voor in de badkamer op het plafond. uiteraard doe ik ook even voorstrijken afhankelijk of de verf het nodig heeft of niet. | |
kovenant | dinsdag 9 februari 2016 @ 09:29 |
zou jij met 2 volwassen kerels boven op deze kast gaan staan ? ik niet namelijk | |
machtpen | dinsdag 9 februari 2016 @ 12:40 |
Acrylaatdispersie muurverf. Dit is een goede en goedkope , http://www.spsbv.com/be/n(...)rf-satijn-exterieur/ | |
kovenant | dinsdag 9 februari 2016 @ 13:14 |
thanks, zal eens even kieken of dit wat is. I svoor plafond dus wel liever structuurtje erin zit in de rest van huis ook | |
Erasmo | woensdag 10 februari 2016 @ 18:41 |
Ik heb nu een elektrische motor die ik thuis via de wcd oplaad. Helaas kan ik de lader niet op de motor zelf uitschakelen dus als ik voor de accu vol is wil gaan rijden moet ik de stekker er onder vollast uit trekken, niet idaal dus. Weet iemand of er een soort van tussensteek lastschakelaar is? | |
Impry | donderdag 11 februari 2016 @ 14:08 |
Even een vraagje over onze goed werkende vloerverwarming. Misschien wel te goed werkend Op zolder staat de vloerverwarming uit: Maar de vloer wordt nog wel regelmatig warm, is er met deze knoppen nog iets 'helemaal' uit te zetten? Zitten van die UTP-achtige kabels aan, dus draaien gaat niet echt handig. | |
Andromache | zaterdag 13 februari 2016 @ 20:23 |
Hoe lang duurt nou zo'n beetje het vervangen van een vloer en leggen van vloerverwarming in een ouder huis, over ca. 50m2? Ik overweeg een ouder huis te kopen, en ik vind het wel prima om tijdelijk boven te wonen en beneden te klussen. Ik wil zo min mogelijk dubbele lasten maar een tijdje overbruggen is niet zo'n punt. Ik kan meestal alleen 's avonds en in de weekenden klussen. En misschien gooi ik mijn werkrooster om naar 4x9 i.p.v. 5x8, dat helpt misschien ook. | |
Vonkenboer | zondag 14 februari 2016 @ 11:06 |
Afhankelijk van hoe je vloer nu opgebouwd is, heb je natuurlijk wel het nodige sloopwerk te doen. In onze jaren 30 woning bestond de vloer in de woonkamer en keuken in twee verschillende delen, in de woonkamer een houten vloer; in de keuken een vloer met achterhoekse estriken die direct in het zand lagen. Wij hebben ook gekozen voor vloer verwarming, dus echt alles moest eruit ! Vervolgens het deel in de keuken er uitgebroken. Zandbed aangetrild en geëgaliseerd Isolatie en randisolatie aangebracht. Wapening aangebracht. Beton erin (hier voor hadden we een aannemer ingehuurd.) En een week goed laten drogen; alvorens het weer te kunnen betreden. Pas weken later hebben we de uiteindelijke cementdekvloer aan laten brengen Dus het is best nog wel behoorlijk ingrijpend zo'n vloer storten | |
Andromache | zondag 14 februari 2016 @ 12:28 |
Ok dus ik moet rekening houden met minimaal een maand? En is het te doen om tijdens de vloerrenovatie boven te wonen? | |
Barrah | zondag 14 februari 2016 @ 12:35 |
Op zolder hangt nu een rookmelder zo'n 30cm onder de nok, schuin tegen het dak (omdat rook door luchtcirculatie nooit helemaal de nok bereikt). Nu gaan we in de nok een klein stukje verlaagd plafond maken, o.a. voor verlichting. Dit komt ook ongeveer 30cm onder de nok. Hellingshoek van het dak is 60 graden. Het plafond wordt dus ongeveer 40cm breed. Kan ik straks deze rookmelder gewoon horizontaal onder het verlaagd plafond ophangen? M.a.w. wordt het plafond breed genoeg dat rook de melder kan bereiken? | |
Vonkenboer | zondag 14 februari 2016 @ 12:53 |
Er zijn enkele keren in het gehele proces dat je de vloer niet kunt belopen; tijdens de storten van de vloer zelf natuurlijk; maar ook tijdens de droogtijd van minimaal een week daarna. En na het aanbrengen van de cementdekvloer in ons geval zelfs 1,5 week. Vind het knap optimistisch als je het binnen een maand red als je het allemaal zelf wilt doen; wij hebben met heel wat hulp van een aannemer en wat vrienden er ongeveer van 3 juni tot 10 juli over gedaan om te beginnen met de vloer er uit te breken; en vervolgens 10 juli beton te storten. De cementdekvloer hebben we pas een jaar later op 23 april aangebracht. Dat om de cementdekvloer zo mooi en schoon mogelijk te houden | |
Andromache | zondag 14 februari 2016 @ 12:58 |
Maar hoe doen mensen dat dan? Je gaat toch geen jaar lang dubbele lasten betalen? Of overwinteren in een caravan? Dat is toch geen leven? | |
Vonkenboer | zondag 14 februari 2016 @ 13:06 |
Wij hadden de luxe positie dat ik en mijn partner allebei nog thuis woonden; dus geen dubbele lasten. In ruim twee jaar tijd hebben we volledig zelf met wat hulp van ouders/schoonouders de woning compleet gestript en van binnen opnieuw opgebouwd. Als je geen dubbele lasten wilt hebben zul je toch alternatieven moeten bedenken; desnoods wonen in een stacaravan of provisorisch bivakkeren op de bovenverdieping van je woning. Verbouwen kost gewoon erg veel tijd en geld als je dat zelf allemaal wilt doen; wel minder geld dan dat je alles laat doen; dan was ik met het bedrag wat we nu uitgegeven hebben ook niet klaar geweest maar was dat gerust nog eens 50% of 60% hoger zijn. | |
Vonkenboer | zondag 14 februari 2016 @ 13:08 |
Dit is mijn verbouwingstopic; K&W / Vonkie's eerste woning ! Waar we aan het isoleren geslagen zijn ! Heb je wat te lezen op deze druilerige zondagmiddag | |
xaban06 | maandag 15 februari 2016 @ 13:41 |
Is de schroefdraad van een kraan altijd even 'dik'? Ik wil de kraan namelijk verwijderen maar ik kom er heel moeilijk bij. Ik moet een ratel + diepe dop hebben, maar ik weet niet welk maat. | |
Puala | maandag 15 februari 2016 @ 13:45 |
Ik heb zelf de houten vloer gesloopt (30m2) en deed daar 2 dagen over. Ophogen met zand, aantrillen etc. was 2 dagen werk. En daarna isolatie er overheen etc, paar uurtjes. En 48 uur na het storten van de betonnen vloer is de bovenste laag hard genoeg om er overheen te kunnen lopen voor kleine stukken mits je het gewicht verdeelt (plank/plaat er overheen) en die af en toe verschuift zodat t vocht niet er onder blijft zitten. Na een week kan je er pas echt vrij overheen. T valt dus wel mee vind ik, ik heb er gewoon boven geleefd | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 13:57 |
Met hoeveel personen was dat? Misschien ook even handig om te vermelden? | |
Puala | maandag 15 februari 2016 @ 14:00 |
Oh ja euhm. Slopen: een halve dag met 2 personen en 1 dag met 3 personen Ophogen: inhuur, 10 kuub in 6 uur deed hij incl aantrillen (met 30 graden, vandaar ook het uitbesteden ) Uitvlakken + isolatie: 6 uur met 3 personen Bewapening aanbrengen, slangen aanbrengen, beton storten + zandcementdekvloer (Alles tegelijk dus) was inhuur en dan 3 man die om 7uur 's morgens begonnen en ik geloof dat ze om 15u klaar waren. En het advies van er overheen lopen op die manier kwam ook van die aannemer. En je zag helemaal niets er van. | |
derLudolf | maandag 15 februari 2016 @ 14:03 |
Heb je dat ook tegen die gasten gezegd Saddist | |
Nixxor | maandag 15 februari 2016 @ 14:08 |
De moeren zijn niet helaas niet altijd dezelfde maat. Overigens zou ik een pijpsleutel hiervoor gebruiken ipv een diepe dop, omdat die draadeinden behoorlijk lang kunnen zijn. | |
Puala | maandag 15 februari 2016 @ 14:18 |
Niet bij het zoeken van de gek op werkspot, maar toen hij er die dag was wel hoor Ben wel zo'n flap uit | |
Makrolon | maandag 15 februari 2016 @ 19:59 |
Heh? Ik kon de ochtend na t storten al over de betonvloer lopen zonder hulpmiddelen. | |
xaban06 | woensdag 17 februari 2016 @ 16:04 |
Thanks! Dan gaan we pijpsleutels regelen. Nu we toch bezig zijn, willen we ook een douchewand plaatsen. Een douchewand heb je al voor 150 euro, maar ook voor 500 euro. Waar moet er op gelet worden? Wat maakt een douchewand 500 euro en wat mist een wand van 150 euro? | |
Sounddragon | woensdag 17 februari 2016 @ 16:26 |
Ga maar eens naar een flinke bouwmarkt en ga maar eens voelen. | |
Lucky_Strike | woensdag 17 februari 2016 @ 16:35 |
Dikte van de glasplaat en manier van bevestigen. | |
xaban06 | woensdag 17 februari 2016 @ 19:27 |
Hmm ok, eens langs de hornbach gaan dan | |
Sounddragon | woensdag 17 februari 2016 @ 19:54 |
Mwoah, met douchebak, zonder douchebak, kwartrond, hoekinstap, schuif- of draaideur, sluiting afwerking, glas of polycarbonaat. Er valt zat te kiezen; ook in prijs Scharnieren voor draaideuren zag ik toevallig in China nog wel eens langskomen, en gehard, afgerond en evt getint glas op maat heeft de lokale glasboer ook. Een paar alu profieltjes en handige Harrie Xaban fikst iets moois | |
Lucky_Strike | woensdag 17 februari 2016 @ 21:58 |
Ik nam aan dat het alleen over de glaswand ging. En dat hij wel dezelfde soorten wand op prijs had vergeleken | |
xaban06 | donderdag 18 februari 2016 @ 10:31 |
Dit inderdaad. Puur de glasplaat (ja, met bevestiging, dat wel). Verder niks bijzonders, maar toch een prijsverschil van 300%. | |
xaban06 | donderdag 18 februari 2016 @ 10:32 |
Aan gedacht, maar ik denk niet dat ik een plaat van 2 meter zelf kan vervoeren | |
Chicolade | donderdag 18 februari 2016 @ 10:38 |
Softclose, dikte glasplaat, design, kwaliteit van afsluiting/rubbertjes. Wij hebben een redelijk goedkope schuifdeur van goede kwaliteit, maar daar zat dan weer een compleet onleesbare onbruikbare handleiding bij en er was nergens aangegeven hoe je hem op maat kon maken . Toen moesten we opeens een dikke rvs buis op maat maken, terwijl de doorsnee consument geen slijptol heeft. | |
Sounddragon | donderdag 18 februari 2016 @ 10:47 |
Glasboer brengt dat tog thuis jonge! Enige wat je moet doen is een fatsoenlijke tekening met wat maten erop (gaatjes om voor te boren enzo) te leveren. | |
Sounddragon | donderdag 18 februari 2016 @ 10:49 |
Dan doet de gemiddelde consument dat ws met een pijpsnijder, wat nog veel mooier gaat ook. En evt hebben ze nog niet zo lang geleden ook een beugelzaag uitgevonden; díe zijn pas handig! | |
Chicolade | donderdag 18 februari 2016 @ 12:10 |
Een pijpsnijder op een rechthoekige balk van >3mm dik? Beugelzaag kwam er niet doorheen, slijptol met rvs blad binnen een paar seconde. | |
derLudolf | donderdag 18 februari 2016 @ 12:21 |
Wat is het nou dan? Een koker zeker? | |
Chicolade | donderdag 18 februari 2016 @ 12:43 |
Ja een koker. Ik ben nog steeds niet zo goed in de bouwlingo . | |
bluemoon23 | donderdag 18 februari 2016 @ 13:04 |
Dan heb je een waardeloze zaag, ik zaag regelmatig staal en rvs met handzagen, dat wil best. Op het werk hebben we zagen die werken op perslucht, daar gaan de standaard zaagblaadjes in die ook in je beugelzaag zitten. Daar zagen ze staalplaat van 10/15mm dik, stalen pijpen etc mee door als het moet. | |
Sounddragon | donderdag 18 februari 2016 @ 13:07 |
Ja duh, is ook nogal een beetje meer geweld natuurlijk Als je een goed zaagblad in je beugelzaag hebt wil dat best hoor. | |
xaban06 | donderdag 18 februari 2016 @ 22:45 |
Het is een wand, geen deur, dus niks softclose Design, ok de afwerking van de ophanging, maar een verschil van 300%.. Ik loop van de week wel bij een bouwmarkt langs en zal eens flink gaan voelen | |
Lucky_Strike | vrijdag 19 februari 2016 @ 09:22 |
Hornbach heeft er een flink aantal staan. | |
ook_gek | vrijdag 19 februari 2016 @ 19:09 |
Al gelukt [ Bericht 77% gewijzigd door ook_gek op 19-02-2016 19:26:41 ] | |
lunko1979 | vrijdag 19 februari 2016 @ 22:16 |
Fijn topic: Het duurt erg lang voordat het waterreservoir van het toilet vol is gelopen. Het kraantje wat eraan hangt staat maximaal open, wat nu? En wie kan zoiets oplossen? Een loodgieter denk ik? | |
vaduz | vrijdag 19 februari 2016 @ 22:18 |
Hoe kan ik het beste houtrot opvullen? | |
Firestorm83 | zaterdag 20 februari 2016 @ 23:12 |
het rotte gedeelte weghalen/zagen/frezen/krabben (echt zorgen dat je op gezond hout zit!) en dan vulmiddel "aanbrengen volgens de aanwijzingen op de verpakking" | |
vaduz | zondag 21 februari 2016 @ 00:22 |
Welk vulmiddel kan ik het beste kopen? Of zit daar weinig verschil in? | |
Lucky_Strike | zondag 21 februari 2016 @ 02:01 |
Bij ons had dat probleem te maken met een rubbertje dat vervangen moest worden. Misschien kan je zelf eens voelen of je een rubber ringetje tegenkomt. Een kennis had dat echt in 20 seconden geregeld bij ons. | |
usernaamvergeten | zondag 21 februari 2016 @ 08:35 |
Meten is weten, even een vochtmetertje kopen dus. Vaak lijkt iets nog gezond maar begint het al te rotten. Verder zorgen dat het hout goed droog is voor je gaat vullen en gronden. Nu buiten aan de gang gaan lijkt mij dat niet erg verstandig, beter even wachten tot de lente/zomer. Houtrotvuller, van Alabastine of Den Braven bijvoorbeeld. | |
cvboer2 | zondag 21 februari 2016 @ 08:47 |
Kwestie van de flotteur vervangen, kan je prima zelf doen. https://www.warmteservice(...)teurkraan/p/A0027199 | |
cvboer2 | zondag 21 februari 2016 @ 08:49 |
Ik vervang altijd de hele flotteur, voor die 2 tientjes ga ik niet moeilijk doen met rubbertjes vervangen. | |
cursive | zondag 21 februari 2016 @ 23:23 |
Ik moet voor de bovenverdieping stucplaten aanschaffen en plaatsen. Je kan kiezen tussen 40cm en 60cm breedte. Welke kan ik het beste pakken? ik wou die van 60 pakken maar dacht die van 40cm wat steviger zullen zijn vanwege de kleinere overspanning. | |
koffielepel | zondag 21 februari 2016 @ 23:27 |
Overspanning is niet heel relevant aangezien je dat onderbreekt met rachels en schroeven. Je rachelafstand en oppervlakte bepalen wat handig is. | |
Lucky_Strike | zondag 21 februari 2016 @ 23:51 |
Ik dacht dat zo'n ding een vlotter heette, blijkt het chique geschreven te zijn. | |
cursive | maandag 22 februari 2016 @ 11:23 |
Thx duidelijk verhaal! | |
Lucky_Strike | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:16 |
Ik vind het een beetje een domme vraag maar kan iemand me vertellen wat ik nodig heb om hier een stopcontact te maken? | |
Lucky_Strike | vrijdag 26 februari 2016 @ 10:44 |
En nog een andere vraag. Volgende week worden hier plakplinten bevestigd. Nou weet ik dat er een plakstrip onder zulke plinten zit maar is dat voldoende voor kleine stukjes rond kozijnen? | |
ralfie | vrijdag 26 februari 2016 @ 13:46 |
Stopcontact en schroevendraaier. Thats it.evt een striptang als je die lasklemmen er niet af krijgt. | |
ralfie | vrijdag 26 februari 2016 @ 13:47 |
Meestal wel, tenzij er speling in de vloer zit, dan schieten ze er nogal eens af. Dan maak je ze even schoon en stop je er houtlijm onder | |
Burdie | vrijdag 26 februari 2016 @ 13:52 |
Vraagje. De schuur in onze achtertuin is altijd met beits behandeld (om het jaar een laagje er op). Als ik de schuur nou in een kleur zou willen verven, kan ik dan over de beits heen verven? Of kan ik beter op zoek gaan naar een beits in de gewenste kleur? | |
jpajs | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:08 |
1 Tweevoudige wandcontactdoos met insteekcontacten half opbouw 2 Schroevendraaier 3 Verstand. | |
Lucky_Strike | vrijdag 26 februari 2016 @ 14:46 |
Ok, half opbouw dus. Ik weet niet wanneer nou welk type (opbouw of inbouw) wordt gebruikt, vandaar mijn vraag. | |
Firestorm83 | vrijdag 26 februari 2016 @ 19:33 |
Is in dit geval om het even lijkt het, meet de diepte van je doos eens op, met 40/50mm zou je ook voor een inbouw contact kunnen gaan. en dan heb je het inbouwgedeelte nodig en een afdekplaat of afdek-raam. | |
usernaamvergeten | vrijdag 26 februari 2016 @ 20:31 |
Wandcontactdoos en niet te vergeten 2 M3 schroeven. | |
usernaamvergeten | vrijdag 26 februari 2016 @ 20:32 |
Houtlijm hecht niet op laminaat. Montagelijm gebruiken of kleine spijkertjes dus. | |
bleiblei | vrijdag 26 februari 2016 @ 21:00 |
m4 boutjes toch? | |
Firestorm83 | vrijdag 26 februari 2016 @ 22:09 |
centraaldozen hebben vaak m4, inbouwdozen m3 | |
bluemoon23 | zaterdag 27 februari 2016 @ 01:13 |
Je kan ook wel inbouw dan, in plaats van half opbouw. Maar bij compleet inbouw past er maar 1 stopcontact, bij half opbouw een dubbele. | |
Knutsel-Smurf | zaterdag 27 februari 2016 @ 09:58 |
Klopt, Ik pak er altijd de tacker bij (10mm nageltjes) of een koker montagekit. (Of beide, meestal beide...) | |
Barrah | zaterdag 27 februari 2016 @ 10:17 |
Als je geen montagekit bij de hand hebt werkt contactlijm ook prima. | |
blomke | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:51 |
1) Spanning eraf voor montage 2) Lasklemmen weggooien na afloop; niet hergebbruiken. | |
blomke | zaterdag 27 februari 2016 @ 11:52 |
Met verven bedoel je : met lakverf? Lijkt me niet de aanggewezen combinatie. Beter is beits over beits. Dus op kleur, | |
Lucky_Strike | zaterdag 27 februari 2016 @ 12:01 |
Dat is een goede tip De tips van de rest ook trouwens hoor, ik ga zo op een halfopbouw stopcontact kopen. De schroevendraaier en hersens hebben we al En even kijken of ik die schroeven heb, volgens mij wel. | |
Barrah | zaterdag 27 februari 2016 @ 12:55 |
Lasklemmen heb je hier niet nodig. | |
DrMarten | zaterdag 27 februari 2016 @ 16:46 |
Ik heb een probleempje. Vandaag nieuwe cilinders (sloten) gekocht. Wil ik de cilinder in de voordeur vervangen, blijkt dat de schroef waarmee de cilinder vast zit, is afgebroken. Oftewel, ik krijg met geen mogelijkheid de huidige cilinder eruit. Iemand enig idee hoe je dit relatief makkelijk op kunt lossen zonder een slotenmaker te bellen? De hele schroef eruit boren lijkt me een redelijk onmogelijke opgave. | |
#ANONIEM | zaterdag 27 februari 2016 @ 18:12 |
lijkt me toch de goede oplossing | |
Makrolon | zaterdag 27 februari 2016 @ 19:44 |
Baco dr op zodat de cylinder doormidden breekt? | |
usernaamvergeten | zaterdag 27 februari 2016 @ 23:54 |
Is het proberen waard. Als het niet lukt is het enige wat ik kan bedenken om het gat van het slot flink uit te boren zodat je de schroef met een puntbektang kan verwijderen, nieuw slot is goedkoper dan een slotenmaker laten komen denk ik. Tenzij het om een meerpuntsluiting gaat natuurlijk. Eventueel even via marktplaats even een tweedehands slot kopen, stuk goedkoper dan nieuw. | |
SHERMAN | zondag 28 februari 2016 @ 11:26 |
Het probleem Een electrische tandenborstel kopen, echter geen stopcontact in de badkamer hebben. De situatie Spiegeltje aan de muur, daarboven twee spots (1 aansluiting) geschakeld op de schakelaar van de badkamer verlichting welke ook 4 andere spots schakelt. Overzicht Close up Het idee Middels twee Wago lasklammen de ongebruikte fasedraad en de nuldraad verlengen naar een mooi geisoleerd snoer (nieuw). Andere kant een eurostekker (plat, nieuw). Deze achter de spiegel op de muur plakken (ductape). In de eurostekker kan de stekker van het laadstation van de tandenborstel. Het resultaat Een veilige manier op mijn tandenborstel op te laden zonder grote aanpassingen in de badkamer? Wat zie ik over het hoofd? Voor mijn badkamer affikt. | |
Makrolon | zondag 28 februari 2016 @ 14:57 |
Ik denk niet dat t mag zo. Mooiste oplossing zou een platte kabelgoot naar beneden trekken zijn, en daar dan een opbouwstopcontact monteren. Geen gekloot met loshangende snoeren. | |
FritsvE | zondag 28 februari 2016 @ 20:07 |
Heb gisteren (zaterdag) de muren van mijn nieuwe woning met voorgeschilderd glasweefselbehang behangen. Zit er strak op. Wil deze week de boel gaan latexen, maar lees hier en daar verhalen over loskomend behang. Loop ik dat risico nog? Het is voorgeschilderd en zit er strak op.. Muren heb ik voor het behangen eerst voorstestreken met Alabastine en een dikke laag lijm gebruikt. | |
blomke | zondag 28 februari 2016 @ 20:49 |
Een stekker in een stekker? Wat moet ik me daarbij voorstellen? | |
blomke | zondag 28 februari 2016 @ 20:50 |
Gun het een week droogtijd; past dat in de planning? | |
FritsvE | zondag 28 februari 2016 @ 21:02 |
Moet eigenlijk woensdag wel beginnen... Dan heeft het +/- 90 uur kunnen drogen. Helpt het om de verwarming aan te zetten? | |
SHERMAN | zondag 28 februari 2016 @ 21:43 |
Dan doe ik zo'n mijn best om het duidelijk te maken, schrijf ik het nog verkeerd. Aan het snoer wat ik dus zelf 'verleng', wil ik een platte euro contra stekker hangen. | |
tiho1 | zondag 28 februari 2016 @ 21:50 |
Ongeaard is al no go in een badkamer. Niet dat er aarde aan je lader zit. Verder is het een pruts oplossing. | |
blomke | maandag 29 februari 2016 @ 14:25 |
Ja, én grondig ventileren zodat vocht wordt afgevoerd. Latex is prima, maar hartstikke dampdicht. Als er in het plaksel dus nog vocht zit, duwt dat de latex eraf. Je krijgt dan bobbels latex die eraf vallen. Nu zal het bij jouw niet zoveel vocht zijn, maar gestucte gipswanden geven nog lang vocht af. Te vroeg latexen is dan desastreus aangezien een deel latex losbobbelt en een deel geplakt blijft zitten. Gevolg: kraterlandschap. | |
SHERMAN | maandag 29 februari 2016 @ 21:32 |
Als ongeaard zo'n no go is, waarom zit er op een scheerapparaat ook geen randaarde? | |
bluemoon23 | maandag 29 februari 2016 @ 22:00 |
Omdat dat scheerapparaat dubbel geisoleerd is Net als bijvoorbeeld een elektrische boormachine. | |
derLudolf | maandag 29 februari 2016 @ 22:03 |
Daarbij zijn de meeste scheerapparaten tegenwoordig niet met het net verbonden als je um gebruikt | |
SHERMAN | dinsdag 1 maart 2016 @ 11:59 |
Mijn tandenborstel ook niet. Als ik zeker was van mijn idee had ik het hier niet gepost. Het is niet het meest nette, helemaal mee eens. Maar voor wat ik wil wel het meest praktische... Ik ga er geen emmers water overheen gooien. [ Bericht 9% gewijzigd door SHERMAN op 01-03-2016 12:06:58 ] | |
pwmh82 | woensdag 2 maart 2016 @ 09:26 |
Tijdens mijn speurtocht naar aansluitmogelijkheden voor de wasmachine kwam ik onderstaande tegen. Er loopt stroom naartoe, maar wat is het? Ik woon hier net pas, ontdek nog regelmatig dingen waar ik van denk, wtf is dat? | |
dedodo | woensdag 2 maart 2016 @ 09:34 |
Een transformator. Heb je halogeenspotjes? Dan kan hij daarvan zijn, al wordt er normaal een ingegoten transformator gebruikt. | |
bleiblei | woensdag 2 maart 2016 @ 09:34 |
Het lijkt een trafo. Maar wel een flinke, dus niet voor een deurbel denk ik. Kan je zien waar de draden naar toe lopen? En is dit in de meterkast? Ah, halogeen kan ook idd. | |
bleiblei | woensdag 2 maart 2016 @ 09:36 |
Intrigerende kleurkeuze voor de bedrading ook trouwens . | |
slangpie | woensdag 2 maart 2016 @ 09:40 |
bij een kennis van mij deed de thermostaat het niet meer van de ketel. Staat geen spanning meer op de kabel bij de thermostaat. Bij de ketel wel. Zit dus in de kabel. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk ooit de ketel verplaats en de kabel ergens verlengd met een stuk speakersnoer bij de thermostaat zit de origine kabel en bij de ketel dus een stuk speakersnoer. Kan de kabel nergens weer vinden in de kruipruimte, dus is in een buis ergens in het beton gestort. Wil dus een nieuwe kabel naar de ketel leggen. Onder de thermostaat zit nu het isra punt, die niet meer gebruikt wordt. Mag ik de kabel van KPN verplaatsen naar de meterkast, en het bestaande gat in de muur gebruiken dan voor de thermostaat kabel? | |
Makrolon | woensdag 2 maart 2016 @ 09:45 |
Draadloos geen optie? | |
pwmh82 | woensdag 2 maart 2016 @ 10:07 |
Kon zo gauw even niet zien waar de kabels heen lopen. Ga ze vanavond eens beter achterna. Er zitten wel spotjes ja. Is niet in de meterkast, maar in de kast van de ketel op zolder. Vorige eigenaar had een bedrijf in het aanleggen van bekabeling in huizen, maar dus wel een vreemde keuze gemaakt in kleuren? Ben helemaal niet thuis in elektra namelijk. | |
Roschambo | woensdag 2 maart 2016 @ 10:15 |
Mag een koperen 22mm gasbuis schuin omhoog over de muur lopen dus in het zicht? | |
Gieliovd | woensdag 2 maart 2016 @ 11:40 |
Ja waarom niet? | |
slangpie | woensdag 2 maart 2016 @ 12:40 |
Nee bestaande moet worden weer gebruikt. | |
usernaamvergeten | woensdag 2 maart 2016 @ 13:22 |
Mag officieel niet, ik zou gewoon schijt hebben. | |
derLudolf | woensdag 2 maart 2016 @ 13:41 |
Mijn ouders hebben dat ding gewoon weg laten stukadoren nadat ze glasvezel hadden | |
Barrah | woensdag 2 maart 2016 @ 14:17 |
Je zou nog kunnen proberen een nieuwe draad door de huidige buis te trekken. Als de boel aangepast is gaat dat mogelijk niet lukken, maar dat weet je pas zeker als je het probeert. | |
usernaamvergeten | woensdag 2 maart 2016 @ 14:33 |
Bij ons ligt ie nu ergens in de kruipruimte | |
slangpie | woensdag 2 maart 2016 @ 17:11 |
Ik weet alleen niet waar die uitkomt. Ergens is de kabel gekoppeld aan een stuk speakersnoer. De vorige bewoners hebben er een beetje een zooi van gemaakt. | |
Barrah | woensdag 2 maart 2016 @ 18:41 |
Druk er een trekveer in en kijk of die er aan de andere kant weer uit komt. Zo niet, plan B. | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 19:29 |
ik zou even meten wat de spanning uitgaand is (secundair) dat heb je al een beetje een aanwijzing waar je het moet zoeken | |
#ANONIEM | woensdag 2 maart 2016 @ 19:30 |
bestaande omdat het een bijzonder exemplaar is? draadloos is misschien de beste oplossing namelijk | |
slangpie | woensdag 2 maart 2016 @ 22:57 |
Het is opgelost. Meneer heeft in de vloer zitten boren zit nu dus een afvoer door de leiding heen geboord. Heb hem 3 oplossingen voorgelegd. Draadloos, bestaande buis openhalken en verleggen of de thermostaat verplaatsen naar de muur waar de ketel ook aanhangt. Hoefde er alleen maar een gat door de muur worden geboord. | |
slangpie | vrijdag 4 maart 2016 @ 07:12 |
Heb de thermostaat verplaatst. Rest alleen mijn vraag mag ik zelf het isra punt verplaatsen naar de meterkast? Zit nu dus nog in de woonkamer, maar wordt niet meer gebruikt ivm glasvezel. | |
usernaamvergeten | vrijdag 4 maart 2016 @ 10:13 |
Hoe vaak wil je antwoord? Het mag niet, klaar. Als je het toch wil doen moet je dat lekker zelf weten. | |
Adrie072 | vrijdag 4 maart 2016 @ 13:29 |
Goedemiddag, We hebben een tuindeur en nu wil ik daarvan de bovendorpel verwijderen. De ruimte erboven is vrij, zie foto (is een voorbeeld) zoals de situatie bij ons. In de zijstijlen (zeg je dat zo?) zitten ieder 2 pennen of iets dergelijks, althans dat vermoed ik/zie ik als ik er van bovenaf naar kijk. Hoe verwijder ik de bovendorpel zonder deze te beschadigen? Ik wil deze namelijk terugplaatsen. Alvast bedankt! | |
Ranja_Ranja | vrijdag 4 maart 2016 @ 14:55 |
Iemand een tip om een houten vloer te beschermen van houten stoelpoten? Er zijn verschillende dopjes etc. te koop maar heeft iemand ervaring met een specifiek merk/systeem? | |
usernaamvergeten | vrijdag 4 maart 2016 @ 15:27 |
Niet. Een kozijn is een geheel, in elkaar gezet met lijm. Dus als je de bovendorpel weg wil hebben moet je de zaag erin zetten, dan moeten er delen worden vervangen of een nieuw kozijn komen. | |
Sounddragon | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:32 |
In géén geval die dingen nemen die je eronder spijkert, gewoon NIET. Wij hebben overal van die plakviltjes onder zitten. Als de ondergrond goed vlak en glad is, blijven die prima zitten. Wel opletten dat die viltjes ouder en viezer worden en zand verzamelen, dus af en toe vervangen kan geen kwaad als het intensief gebruikt wordt. En aanleren om niet de stoel te verschuiven terwijl je erop zit, dat scheelt ook al de helft | |
usernaamvergeten | vrijdag 4 maart 2016 @ 16:39 |
Daar ben ik het mee eens, op een gegeven moment slijt de stof eraf en dan krast het plastic houdertje lekker in de vloer. Die plakdingen blijven prima zitten, ik dacht dat die van Ikea wel goed waren. Weet niet 100% zeker of ze daar vandaan kwamen, maar zonder plamuurmes kreeg ik ze niet los in ieder geval. | |
slangpie | vrijdag 4 maart 2016 @ 18:02 |
Sorry, overheen gelezen. | |
Adrie072 | vrijdag 4 maart 2016 @ 19:01 |
Merci, Een geheel? Was niet bij de bouw ervan, maar is de werkwijze niet zo verlopen; - opmeten - plaatsen zijsstijl links, daarna rechts of andersom - (hopen dat je goed gemeten hebt ) bovendorpel voorzien van lijm en laten vallen in de pennen - schilderen - et voila? Is die lijm dan zo sterk? | |
usernaamvergeten | vrijdag 4 maart 2016 @ 20:21 |
Lijm is in de regel sterker dan hout. Dus dat krijg je niet los zonder de boel te slopen. | |
koffielepel | vrijdag 4 maart 2016 @ 20:45 |
Netjes doorzagen met een multitool langs een geleider. Dat zou ik denk ik doen | |
Barrah | vrijdag 4 maart 2016 @ 21:05 |
Wat moet er langs die deur? Is er misschien een andere oplossing mogelijk? Er overheen, of via een andere weg? Je zou zelfs de doorgang kunnen verhogen door een stuk grond weg te graven | |
Adrie072 | vrijdag 4 maart 2016 @ 21:13 |
Een achterraam, afmetingen weet ik niet zo 123, ze gaan 'm handmatig tillen door de steeg en dan door de deur.... althans dat is het plan. | |
Tom_ | vrijdag 4 maart 2016 @ 21:45 |
Beste klusfokkers Op mijn badkamer (1e verdieping) wil ik de koof waar de luchtaanvoer + rookgasafvoer van de ketel (begane grond) doorheen lopen een stuk kleiner maken. Nu heb ik alles bijna zover klaar dat dit ook kan, alleen kan het gat in de kanaalplaatvloer nu een stuk kleiner worden gemaakt zodat dit weer beloopbaar wordt in de nieuwe badkamer. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik heb nog een stuk lewis zwaluwstaartplaat liggen die ik zou kunnen gebruiken, volgens de info van de fabrikant zelf hoeft de vloer maar 50mm dik te zijn incl. de lewisplaat van 16mm. Ik zat zelf te denken om 4 balkdragers met chemische ankers in van die zeefhulzen vast te zetten, en dan 2 balken van 100x60 in de breedte te plaatsen waar dan de lewisplaat op kan. Ik denk dat ik er nog net met de boorhamer tussen pas, en zo heb ik meteen een bekisting+bewapening ineen. Om het makkelijk te maken wil ik er ook nog de afvoer van de douche/wasbak schuin doorheen naar de (nog aan te leggen) standleiding laten lopen. Met een skitterende paint om dit te verduidelijken. edit: vergeten de afmetingen toe te voegen. Het gat is +/- 45cm breed, zo'n 30cm diep tot aan de rookgasafvoer en de kanaalplaatvloer zelf is 16cm hoog. | |
jpajs | zaterdag 5 maart 2016 @ 04:57 |
Zou in de rand wat gaatjes boren en wat betonijzer in steken en met chemische anker vast zetten. Wat keilankers met draadstang is ook een mogelijkheid. Stuk of twee per kant is wel genoeg. Je hoeft niet recht te boren je kan de staven later horizontaal drukken in het gat Plaat tegen het plafond aan drukken aan de onderzijde met een stempel. Gat hoeft niet tot aan de muur lijkt mij, koof loopt er voor langs. Vloer wand naden met kim band aansmeren. Voor de buizen een kopschotje plaatsen dat de beton niet verder kan lopen. Mag ook scheef vanwege de neiuwe standleiding. Links en rechts afkitten op purren en volgieten met dunne smurrie. Voor het storten de randen even in smeren met pure specie voor het aanbranden van de beton. Kant en klaar mixje uit de zak van beamix is goed genoeg. Als je hebt, halverwege een dun gegalvaniseerd wapeningsnetje er in leggen. | |
Tom_ | zaterdag 5 maart 2016 @ 11:23 |
Thanks voor je reactie. Zou wel betekenen dat ik nog betonijzer, wapeningsnet, keilankers en een stempel zou moeten regelen. Het hout, de zwaluwstaartplaat, balkdragers en chemische ankers heb ik nog wel liggen vandaar dat het de voorkeur heeft voor mij, denk je wel dat het ook zou volstaan als ik de balken dik genoeg hou? Voor het aanbranden heb ik trouwens ook die primer van beamix om beton mee voor te behandelen. Over deze vloer komt niet direct een cementlaag te liggen maar isolatie met vloerverwarming, en die koof trek ik over de hele breedte door om meteen een inbouwreservoir in te verwerken. | |
jpajs | zaterdag 5 maart 2016 @ 21:05 |
Je kan ook een balk onder de bekisting zetten onder spanning. Of met een paar wiggen de boel onder spanning zetten. Ik zou het wel willen opvullen met beton. Achter de koof het gat opvullen met isolatie. Niet ongedierte bestendig maar geen idee hoe oud je woning is Succes het gaat je vast lukken. | |
derLudolf | zondag 6 maart 2016 @ 20:31 |
Mijn ouders wilden de trap opnieuw lakken... Huis is uit de jaren 70, dus vermoedelijk zit er nog good-old celluloselak op. Hoe pak je dat aan? Tegenwoordig is trappenlak allemaal op waterbasis, zag ik. Alles met de afbijt, of branden? Of is op schuren voldoende. Dacht zelf afbijten, schuren, ontvetten en lakken? En dan om en om, dus eerst eerste, derde, vijfde tree en dan 2,4,6 | |
mien-moeke | maandag 7 maart 2016 @ 10:41 |
In elk geval, voordat je gaat schuren, ontvetten... Anders schuur je vet in het hout.. En dat is niet fijn. *ervaring* | |
Metalfreak | maandag 7 maart 2016 @ 11:47 |
Over trappen lakken gesproken, welke lak is hier het beste voor? Dat klusje moet bij ons ook nog gedaan worden en oh, wat heb ik daar zin in... | |
derLudolf | maandag 7 maart 2016 @ 12:17 |
Dacht zelf zoiets http://www.binnenlakshop.(...)-antislip-750cc.html | |
blomke | maandag 7 maart 2016 @ 12:43 |
Slijtvaste lak op waterbasis. Heb recent drempels met Histor gedaan. Maar ik denk dat Sikkens beter spul heeft. | |
Metalfreak | maandag 7 maart 2016 @ 13:27 |
Ziet er goed uit inderdaad. De trap is nu al witgelakt, maar her en der met beschadigingen die ik uiteraard eerst wil opvullen. Ik wil het volgende gaan doen • Licht opschuren • Beschadigingen opvullen • Eventueel nogmaals bijschuren op de opgevulde stukken • Ontvetten • In de grondverf zetten • Aflakken Of is het niet nodig om deze in de grondverf te zetten als deze nu al witgelakt is? Edit: ow wacht, die is doorzichtig, ik moet echt een witte lak hebben. | |
blomke | maandag 7 maart 2016 @ 18:28 |
Ontvetten bovenaan. Licht opschuren tussen grond- en laklaag. | |
Akilla | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:45 |
Ik heb een korte kluskwestie: Binnenkort wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Aangezien stucen wordt afgeraden, gaan wij dit niet doen(ik zou echt niet tegen de scheuren kunnen vermoed ik) We willen het daarom zelf gaan behangen(voor de eerste keer zelf) We hadden zelf het plan om: - de muren "glad" te maken - in te smeren met voorstrijk(tegen de hoogstwaarschijnlijk zuigende muren, al was het wel vochtig in huis..) - behangen - een keer of 2 verven Nu hebben we zitten kijken naar behang en zien we door de bomen het bos niet meer, vooral ook omdat overal op internet andere termen gebruikt worden. We dachten in eerste instantie aan voorgesausde glasvlies (dit zagen we bij de gamma liggen en schijnt er net zo strak uit te kunnen zien als een gestucte muur?), maar zagen later dus dat er veel verschillende keus is en hebben geen idee wat de beste keus is. De kwestie is dus: Glasvlies, glasweefsel, glasvezel of renovlies? Hopelijk kunnen jullie mij helpen | |
Sounddragon | dinsdag 8 maart 2016 @ 16:50 |
Ik ben niet echt een lul-de-behanger, dus ter zake kan ik je niet echt adviseren, maar omdat je gaat beginnen aan een nieuwbouwhuis, is het dan niet leuker om een projecttopicje te openen? Leuk voor later ook, kun je teerugkijken. Dit wordt vast niet de laatste keer dat je wat gaat vragen voor je nieuwe paleisje | |
Akilla | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:04 |
haha ja dat zou goed kunnen, vrouwlief wil echter niet dat d'r huis hier staat | |
Sounddragon | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:04 |
Heeft die van jou wat te willen dan? | |
derLudolf | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:07 |
Zeg je dat notabene vandaag? | |
Sounddragon | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:08 |
Mis ik wat? | |
derLudolf | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:10 |
Volgens Google vrouwendag... | |
derLudolf | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:12 |
Zal wel iets met aanrecht, zwijgplicht en deegrol te maken te hebben. | |
Sounddragon | dinsdag 8 maart 2016 @ 17:12 |
Bron Het is elke dag wel ergens internationale geitenwollensokkendag of zelf linksgedraaide erwtensoepdag. | |
Akilla | woensdag 9 maart 2016 @ 09:56 |
Zo af en toe Ik heb overigens gister bij de gamma nog een sample gehaald van voorgesausde glasvlies en wat "advies" daar gevraagd, maar die gozer gebruikte ook al die termen door elkaar terwijl die het over 1 iets had.. is het zo iets ingewikkelds ofzo Maargoed, dat voorgesausde glasvlies is wel een beetje.... breekbaar.. kan mij heel moeilijk voorstellen dat ik daar ooit een buitenhoek mooi mee kan doen.. | |
derLudolf | woensdag 9 maart 2016 @ 10:52 |
Ik zou het niet bij de Gamma halen, maar bij een speciaalzaak. Ik dacht dat glasvlies wat dunner was en veel fijnere structuur had, glasweefsel is wat dikker en heeft een grovere structuur (maar nog steeds subtiel). Mijn ouders hebben glasvlies in de woonkamer. Lijkt hier wel een beetje op Dat is pas gesausd na het behangen | |
Akilla | woensdag 9 maart 2016 @ 11:20 |
Dat heb ik in m'n huidige huis op de muur zitten(van de vorige bewoners) en ik vind dat er echt afschuwelijk uitzien maar zie hier dus de verwarring.. Dit behang zie ik dus online ook als glasweefsel en zelfs glasvezel.. | |
kovenant | woensdag 9 maart 2016 @ 11:49 |
wij hebben creosoot aanslag op een binnenmuur, deze is inmiddels gedeeltelijk opgeschoon en glad / kaal genoeg voor behang en verf. oorzaak word al aangepakt, nu het gevolg nog. wat kan ik het beste gebruiken om de creosoot te sealen zodat deze niet door nieuwe lagen behang / verf heenkomt? (creosoot is een zwarte teer achtige substantie welke uit de kachelpijp is komen lopen) | |
Sounddragon | woensdag 9 maart 2016 @ 11:54 |
Bedrijven die dat niet uit elkaar kunnen houden hebben er vast veel kaas van gegeten. Bij dat soort spul lijkt kwaliteit me nogal belangrijk, zeker omdat het de uiteindelijke afwerking nogal kan beinvloeden, en dus zou ik daar fijn dat tientje meer voor uitgeven bij de ekte vakhandel. Meestal is het bij zulke dingen zo dat je 5 tientjes kunt besparen op een ruimte, dat lijkt veel, maar als je de frustratie tijdens het aanbrengen en het uitendelijke net-niet resultaat in geld moest uitdrukken zou je achteraf willen dat je in één keer the real deal had gekocht | |
Vanyel | woensdag 9 maart 2016 @ 12:00 |
Ik heb hier geleerd dat nieuwbouwhuizen stucen een groot risico op scheuren geeft. Nou koop ik geen nieuwbouw, maar een oud huis waar een behoorlijke aanbouw (benedenverdieping) aan komt. Heb je dat scheurrisico dan automatisch ook bij een aanbouw of zit dat weer anders? | |
jpajs | woensdag 9 maart 2016 @ 12:05 |
Het verhaal is dat je het kan sealen met wegenverf. | |
Barrah | woensdag 9 maart 2016 @ 12:10 |
Het maakt geen verschil of je een heel huis bouwt, of een klein stukje bij een bestaand huis aan plakt. In dit geval is de overgang tussen de bestaande woning en de aanbouw juist een extra aandachtspunt. | |
ueberduitser | woensdag 9 maart 2016 @ 12:23 |
Uiteraard, je hebt 2 verschillende elementen met verschillende zettingen. Garantie op scheuren is dan vaak 100%. De overgang goed wapenen kan helpen, maar is absoluut geen garantie. | |
Sounddragon | woensdag 9 maart 2016 @ 12:33 |
Ik heb me wel eens laten vertellen dat het verstandig is om een nieuwbouw-iets de eerste 2 jaar domweg niet te stucen. Daarna is de boel enigszins 'gezet' en dan kun je de gok wel wagen met de nodige voorzorgsmaatregelen.. | |
kovenant | woensdag 9 maart 2016 @ 12:48 |
ik zie dat er van Histor ook een afsluiter is voor roet e.d. zal wel even kijken of die werkt. ik ga nou niet wegenverf gebruiken | |
usernaamvergeten | woensdag 9 maart 2016 @ 13:51 |
Dat is glasweefsel. Glasvlies is glad. | |
Vanyel | woensdag 9 maart 2016 @ 13:57 |
Tnx voor de info. Jammer, ik had juist zo'n zin in een strakgestuct huis. | |
bleiblei | woensdag 9 maart 2016 @ 14:03 |
Is dat scheuren gedoe niet wat overtrokken? Het zijn doorgaans minimale scheurtjes die je bij een nieuwe texbeurt gewoon ff dichtsmeert. Ik zou het gewoon stucen en meecalculeren dat je er over 3-4 jaar er opnieuw een emmer tex tegenaan flatst. | |
Sounddragon | woensdag 9 maart 2016 @ 17:08 |
Hmm, tis ook al een tijdje geleden dat ik in de bouw zat, maar effe googelen leverde dit op: Nou hebben ze het over 'flexibelere materialen', maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat ze daar een speciaal 'flexibel-achtig' goedje voor gebruiken waarvan het góede spul alleen in de vakhandel verkrijgbaar is. | |
densmee | woensdag 9 maart 2016 @ 18:26 |
Insnijden tijdens het stucen in de hoeken en overgangen en dichtsmeren met acrylaatkit | |
Barrah | woensdag 9 maart 2016 @ 18:58 |
Het klinkt een beetje als "wij van wc-eend..." | |
Sounddragon | woensdag 9 maart 2016 @ 19:08 |
Komt ook van een bedrijfswebsite af, dus dat klopt ook wel | |
Geralt | woensdag 9 maart 2016 @ 19:09 |
Ik weet niet meer of ik nog had bedankt nadat ik de nieuwe kraan had geplaatst. Dankzij de tips viel het nog best mee. Dus bij deze nog bedankt | |
Piles | vrijdag 11 maart 2016 @ 18:41 |
Ik wil binnenkort nog wat kleine paaltjes/latjes in de tuin slaan, voor verschillende doeleinden. Wat voor hout en welke behandelmethoden raden jullie aan om ze niet naar een jaar al verrot te hebben? Ik heb echt over kleine latjes, van zeg maar 10x5x30 cm ongeveer. | |
Nixxor | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:49 |
Hiervoor kun je denk ik het best naar de duurzaamheidsklasse kijken. Hier staat wel wat mooie info: https://eppinga.nl/duurzaamheidsklassen-hout/ | |
Isane | vrijdag 11 maart 2016 @ 19:52 |
Wij laten het voorzien van renovlies + een laag verf | |
Scharrelduif | vrijdag 11 maart 2016 @ 23:15 |
De oplossing: elektrisch, veilig en ook nog eens handig voor buitenshuis: https://www.conrad.nl/nl/(...)it-blauw-827822.html | |
Puala | maandag 14 maart 2016 @ 20:29 |
Euhm, mijn katten hebben ergens een keer een audio draad doorgebeten (wat ik dus niet eens door heb gehad ) en die wil ik fixen. Kan dat simpel? Het is op +- 20 cm van de box gebeurt, maar ik zag al wel dat even snel het stukje van 20 cm er tussenuit halen niet zo makkelijk is. Iemand tips? | |
Isane | maandag 14 maart 2016 @ 20:33 |
Kroonsteentje als je geen audiofiel bent | |
derLudolf | maandag 14 maart 2016 @ 20:39 |
Solderen en krimpkous als het achter een plint moet Edit aangezien de poezels er bij konden denk ik niet dat het achter een plint zat | |
Puala | maandag 14 maart 2016 @ 20:41 |
Dat ben ik niet, anders had ik het vast eerder gehoord | |
Puala | maandag 14 maart 2016 @ 20:41 |
In t tv meubel, maar ik heb geen soldeerspul.. | |
derLudolf | maandag 14 maart 2016 @ 20:46 |
FHF? | |
derLudolf | maandag 14 maart 2016 @ 20:47 |
Maar in het meubel/uit het zicht zou ik er gewoon een kroon steun tussen drukken | |
Puala | maandag 14 maart 2016 @ 20:57 |
Mooi. Van de week maar ff fixen dus | |
usernaamvergeten | maandag 14 maart 2016 @ 21:01 |
Ik zou 'm solderen. Tweedehands soldeerbout kost je hooguit een tientje, maar je kan er vast wel eentje van iemand lenen. | |
derLudolf | maandag 14 maart 2016 @ 21:03 |
Niet direct? Kun je stil zitten tegenwoordig? | |
Puala | maandag 14 maart 2016 @ 21:19 |
Hmm zou niemand weten. Misschien via t werk, maar waarom geen kroonsteentje? Nee niet direct Deels, een slijmbeursontsteking dwingt je aardig Maar ik ben mijn woonkamer aan het opruimen/omgooien en schoonmaken. Stilzitten? Nee dus | |
derLudolf | maandag 14 maart 2016 @ 21:39 |
In Wageningen kun je in elk geval een ophalen Hahaha, zo kennen we je | |
usernaamvergeten | maandag 14 maart 2016 @ 22:04 |
Kan je beter van die Wago klemmen nemen. Dat zal prima voldoen, solderen is net wat steviger maar als je voorzichtig om gaat met de draad is er niks aan de hand. Ook een kroonsteentje kan, maar daar heb ik het niet zo op. Je draait de aders sneller kapot, trekt ze makkelijker los etc... | |
blomke | maandag 14 maart 2016 @ 22:13 |
Klets toch niet. Audiodraad kan je net zo goed met een kroonsteentje herstellen. | |
blomke | maandag 14 maart 2016 @ 22:14 |
Idem: geklets. Audiodraad kan je prima met een kroonsteentje repareren. | |
#ANONIEM | maandag 14 maart 2016 @ 23:25 |
precies, eindaderhulzen en dan kroonsteen of in elkaar vlechten en dan krimpkous (als je echt geen soldeer hebt) | |
Makrolon | maandag 14 maart 2016 @ 23:48 |
Stootverbinders er tussen, als je t helemaal goed wil met soldeertin er in. Aansteker er onder en ze zijn aan elkaar gesoldeerd en geisoleerd. | |
Makrolon | maandag 14 maart 2016 @ 23:49 |
t ziet er 1 niet uit, en 2 t blijft een zwakke plek. zeker als je de speakers nog eens moet verplaatsen oid. | |
Vanyel | dinsdag 15 maart 2016 @ 07:50 |
Ik had deze opvolging gemist. Onze architect zei ook dat het zo'n vaart niet zou lopen en dat de kans op heftig gescheur heel klein is. | |
nightsleeper | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:09 |
Iemand ervaring met Zonneboiler Magazijn (zonneboilermagazijn.nl), ze lijken vrij goedkoop te zijn maar ik kan geen ervaringen vinden van klanten en ze leveren niet op rekening. Iemand van FOK! hier al eens besteld? | |
Sounddragon | dinsdag 15 maart 2016 @ 14:27 |
Blijkbaar, daarom leveren ze ws. niet meer op rekening. | |
Thinkk-Pinkk | donderdag 17 maart 2016 @ 08:13 |
Even een crosspost uit mijn topic. Misschien weten jullie of dit klopt Gaat om deze schutting https://flic.kr/p/E36ahG | |
Barrah | donderdag 17 maart 2016 @ 10:14 |
Heb geen ervaring met dit soort schuttingen. Dat hij los staat zal wel kloppen want schroeven in die betonnen palen zal lastig worden alleen al vanwege de wapening (al was er ooit ergens in een topic iemand die daar een vraag over stelde en diegene is het wel gelukt). Het hout kan nog wat uitzetten maar zal in een warme zonnige zomer net zo hard weer krimpen dus ik vraag me af of dit het wel oplost. Is het mogelijk om iets van kleine houten wigjes o.i.d. in de kier tussen scherm en paal te duwen? Zo zou je ze vrij makkelijk klem moeten kunnen zetten. | |
Loopfiets | vrijdag 18 maart 2016 @ 09:36 |
Wij hebben een niet al te dure grohe thermostaatkraan in de douche. Sinds een tijdje kan die alleen nog maar warm en heet, niet meer lauw. Op zijn koudst is het water denk ik tussen de 35 en 45 graden. Het voelt alsof ie met draaien een keer is geslipt ofzo en nu wel weer normaal de temperatuur regelt, maar in verkeerde afstelling. Wat doe ik daaraan? Ik heb een keer spontaan tijdens het douchen uit irritatie de knop eraf gerukt, dat bleek niet zo slim Ik had ff niet door dat het water daar niet afgeschermd zit Dit is m | |
Sounddragon | vrijdag 18 maart 2016 @ 11:06 |
In de kant waaraan je de temperatuur regelt zit een regelelement, dat is dan naar de knoppen.. precies hetzelfde gehad met onze Grohe kraan paar maanden geleden, nieuwe regeltroep gekocht en erin geprakt, en nu istie weer helemaal perfecto Dat regelelementje kostte wel een paar-paar tientjes, dus als je nou een kraantje hebt van 100¤ moet je én net effe het goede element zien te krijgen, én jezelf afvragen of het niet makkelijker is om domweg een nieuwe kraan te kopen. Als je iets van een beschaafd merk hebt, is het ook makkelijker zoeken. Het is wel even puzzelen, want zelfs met een Grohe-kraan zijn er nog best veel verschillende optie's Hoofdkraan moet er wel even voor dicht trouwens, anders wordt het wederom een zooitje | |
Loopfiets | vrijdag 18 maart 2016 @ 11:16 |
Ja dat heb ik van vorige keer wel geleerd Nieuwe kraan is volgens mij gedoe ivm twee lagen tegels, wordt wat kort allemaal, maar de huidige was ook maar iets van 100. En we gaan verhuizen.. Twijfelgeval dus. | |
Sounddragon | vrijdag 18 maart 2016 @ 13:25 |
Hehe, ja tegels over tegels plakken lijkt allemaal leuk en makkelijk, maar je schiet jezelf altijd weer in je poot op een later tijdstip. Ik zou dan dat binnenwerkje vervangen, dan kan alles blijven zitten verder en is het opgelost. | |
Nixxor | vrijdag 18 maart 2016 @ 17:00 |
Voelt het echt alsof de knop stuk is? Want misschien is je thermostaat binnenwerk gewoon vervuild en moet die ontkalkt/schoongemaakt worden. https://www.google.nl/#q=thermostaatkraan+ontkalken | |
Firestorm83 | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:07 |
afwerken met krimpkous en klaar is Harry | |
Loopfiets | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:25 |
Ik heb geen idee, kan best, maar als ik erop Google kom ik vanalles tegen over knoppen die eraf kunnen. Als ik de mijne eraf trek, spuit ie leeg. | |
Lucky_Strike | zaterdag 19 maart 2016 @ 11:55 |
Ik wil mijn schuur even beitsen zodat die er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet voor de verkoop van ons huis. Ik zie veel verschillende soorten beits, tuinmeubel, schutting, tuinhout, schuur en tuinhuis. Nou lijkt het een logische keuzen om voor de schuur en tuinhuisvariant te gaan. Maar wat is nou het verschil tussen die beitsen? Ik zie alleen verschil in beschermingsjaren. Nou zijn die jaren niet zo boeiend voor ons, kan ik dan een goedkopere variant nemen? Het prijsverschil is toch weer 7 euro per pot. | |
BObNL | maandag 21 maart 2016 @ 21:50 |
Ik heb een kraan (van de boiler) die een stuk van de boiler gemonteerd dient te worden daar zit 1/2 duims aansluiting op nu wil ik die aansluiten aan 15 mm pijp. Dus ik had deze soldeer koppeling gevonden. Is dit aandraaien en waterdicht of moet er nog een ringetje ofzo tussen? https://www.warmteservice(...)-15-x-1-2/p/40654205 | |
Gieliovd | maandag 21 maart 2016 @ 22:20 |
Type is vlak... Dus zal vlakafdichting zijn. Rubbertje of fiberring dus. | |
Lucky_Strike | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:50 |
Bovenstaande is niet relevant meer. Ik heb wel een andere vraag. Ik zoek een Fix 'n Finish-achtig product voor buiten. Heeft iemand een tip voor me? | |
Lucky_Strike | dinsdag 22 maart 2016 @ 16:51 |
Dicht maar. |