Sorry, ben 200mb (ook wifi) en op mobiel 4g gewend. Dan denk je daar niet zo over na. Zal voortaan wel spoileren ofzo..quote:Op maandag 23 november 2015 21:50 schreef Leandra het volgende: En ik me maar afvragen waarom die pagina iedere keer zo beroerd laadt, maar foto's van 5312x2988 pixels zijn gewoon absurd groot, en als er dan ook nog een stuk of 10 op een pagina staan is het helemaal van de zotte.... kan dat in het vervolg wat minder? Het is echt niet nodig dat ik er een CSI onderzoek op los kan laten
Ik zit op m'n laptop en heb en behoorlijk snelle verbinding, maar de pagina heeft gewoon moeite foto's van 5000 pixels hoog te resizen.quote:Op maandag 23 november 2015 22:06 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Sorry, ben 200mb (ook wifi) en op mobiel 4g gewend. Dan denk je daar niet zo over na. Zal voortaan wel spoileren ofzo..
Ik vind het dood zonde die winterbanden. Vorige winter heb ik 1x op een echt gladde weg gereden, en dat ging perfect op (goede) zomerbanden. Ik kon toen wel als ik flink mijn best deed wielspin maken (voor de leuk) maar bij gewoon verstandig rijden ging het helemaal perfect.quote:Op maandag 23 november 2015 22:13 schreef Leandra het volgende:
Wel winterbanden trouwens..... de cabrio stond op (goede) winterbanden om lelijke velgen (ALU 25) toen we hem kochten, dus daar hebben we de velgen voor gekocht die bij de auto hoorden (ALU 26), en daar zomerbanden op laten leggen, dus ik heb de winterbanden (op lelijke velgen), dus zou niet weten waarom ik ze niet zou gebruiken, als we de cabrio in de winter nodig hebben dan hebben we de winterbanden ook vrij zeker nodig.
De Sport Sedan ook op winterbanden, daar hebben we een paar extra velgen voor gekocht, hij staat 's zomers op de originele 10-spaaks ALU 43 en 's winters op de 14-spaaks ALU 72 en niemand lijkt het door te hebben
Ok hier echt 0,0 besef ervan, totaal nergens last van, firefox op pc en mobiel, misschien heb jij een tragere browser oid? Anyway, zal er sowieso op letten.quote:Op maandag 23 november 2015 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zit op m'n laptop en heb en behoorlijk snelle verbinding, maar de pagina heeft gewoon moeite foto's van 5000 pixels hoog te resizen.
Mobiel is het helemaal drama, ook 4g.
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...quote:Op maandag 23 november 2015 22:13 schreef Leandra het volgende:
Wel winterbanden trouwens..... de cabrio stond op (goede) winterbanden om lelijke velgen (ALU 25) toen we hem kochten, dus daar hebben we de velgen voor gekocht die bij de auto hoorden (ALU 26), en daar zomerbanden op laten leggen, dus ik heb de winterbanden (op lelijke velgen), dus zou niet weten waarom ik ze niet zou gebruiken, als we de cabrio in de winter nodig hebben dan hebben we de winterbanden ook vrij zeker nodig.
De Sport Sedan ook op winterbanden, daar hebben we een paar extra velgen voor gekocht, hij staat 's zomers op de originele 10-spaaks ALU 43 en 's winters op de 14-spaaks ALU 72 en niemand lijkt het door te hebben
Precies, zomerbanden met een goede grip in de regen heb je veel vaker nodig in ons niet zo super koude kikkerlandje.quote:Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...
Dit was overigens ook de eerste keer dat ik met winterbanden reed... Ja, meegeleverd dan wil ik het wel proberen. Maar goed, dat was meteen de laatste keer...quote:Op maandag 23 november 2015 22:18 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, zomerbanden met een goede grip in de regen heb je veel vaker nodig in ons niet zo super koude kikkerlandje.
Nah, hier is het zo dat de cabrio in de winter alleen maar naar buiten hoeft als ik hem nodig heb en mijn man de sport sedan echt nodig heeft, gezien mijn man met de trein naar zijn werk reist betekent dat dat hij de sport sedan alleen maar hoeft mee te nemen als er een pak sneeuw ligt waar de spoorwegen geen raad mee weten, en dat lijkt me wel winterbandenweer.... zowel voor de sport sedan (waar hij dan 80 km enkele reis mee moet doen) als met de cabrio als ik die dan nodig zou hebben.quote:Op maandag 23 november 2015 22:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, toen ik hem kocht kreeg ik er ook winterbanden bij (Vredestein snowtracs) op stalen velg, maar ik was er helemaal niet zo kapot van... Toen het regenachtig en nat was dacht ik dat ik op een ijsbaan reed... Ik durfde niet harder dan 80 op de snelweg...
Okee...quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Fer het volgende:
Haal mij er maar uit hoor, mijn Saab beginndit jaar verkocht. Nu weer lekker saai leasebakkie.
Oh, ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. Zeker als je wel eens in Duitsland komt dan zul je wel moeten.quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, hier is het zo dat de cabrio in de winter alleen maar naar buiten hoeft als ik hem nodig heb en mijn man de sport sedan echt nodig heeft, gezien mijn man met de trein naar zijn werk reist betekent dat dat hij de sport sedan alleen maar hoeft mee te nemen als er een pak sneeuw ligt waar de spoorwegen geen raad mee weten, en dat lijkt me wel winterbandenweer.... zowel voor de sport sedan (waar hij dan 80 km enkele reis mee moet doen) als met de cabrio als ik die dan nodig zou hebben.
En we vonden het min of meer van de zotte om wel winterbanden te hebben voor de cabrio die in principe in de winter niet gebruikt wordt, maar niet onder de daily.... dus paar winterbanden voor de sport sedan erbij genomen, al was het alleen al om gewoon de grens met Duitsland over te mogen rijden als we dat in de winter een keer willen doen.
Thnx!quote:Op maandag 25 januari 2016 22:12 schreef AchJa het volgende:
Kick!
Leandra NWS mod.
MED / Nieuwe moderator NWS
Congratz!
Ik ook! Rijd een T5 al een tijd van het andere kamp in Zweden.quote:Op maandag 23 november 2015 22:27 schreef Fer het volgende:
Haal mij er maar uit hoor, mijn Saab beginndit jaar verkocht. Nu weer lekker saai leasebakkie.
Ik heb er 4-seizoenen onder laten leggen. Ik ga niet voor die ene rit speciaal winterbanden nemen. Ik moest toch rondom nieuwe banden.quote:Op maandag 23 november 2015 22:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik zeg ook niet dat je het niet moet doen. Zeker als je wel eens in Duitsland komt dan zul je wel moeten.
Hier ben ik dan 😊quote:
Ja, met een instalatiesetje die je koopt bij bv de dealer/specialist.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:57 schreef devlinmr het volgende:
Weet iemand toevallig of je in een 9-5 Aero uit 2008 een beetje makkelijk een Parrot bluetooth handsfree set kan inbouwen?
Waarom staat die dan uit?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Omdat ik van de generatie arko ben...quote:
K, zal er eens zoeken of hier in de buurt wat zit.quote:Ik zou in jouw geval een bezoekje aan de saabspecialist plannen.
Hij heeft het euvel zo gelokaliseerd (en verholpen)
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.
En dat is ook de oplossing als het je echt irriteert, gewoon bij het stoplicht een heel klein beetje gas geven, dan voelt hij weer normaal.
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.
Prima, ga ik dat voortaan ook maar doen.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.
Ik heb btw ook nog een andere pu baksteun waardoor alles nog net iets meer bromt, dus wat ik dus zelf wel eens doe als het echt hindert bij het stoplicht ofzo en ik wil praten met een mede passagier, is gewoon een heel klein beetje gas geven, dan is het weg.
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Vandaar dat de vorige eigenaar (ex Saab monteur) die riem bij het reservewiel had neergelegd... Ik vroeg me al af wat de bedoeling daarvan was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Jup en jij zeker met je PU baksteun.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jup en jij zeker met je PU baksteun.
Ik snapquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken? Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik snap
Ik heb er ook voor gekeken maar in mijn geval was het advies een standaard steun te gebruiken om de aandrijfassen wat langer heel te houden.
(ik zit wat hoger aan de PK's en Nm's)
Ja !quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken?
Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?
Snap ik ja, sowieso heb ik nog 2 normale steunen, plus pu is niet compleet solide hè, het heeft nog wel enigszins vering. Vind het wel een verbetering.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:24 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ja !
Maar...
De krachten die vrijkomen bij belasting/ontlasting van je motor/transmissie moeten wel ergens heen kunnen.
Het blok + bak zit met 3 rubber steunen aan de carosserie vast ( 2 op het blok / 1 op de bak )
Ga je dat nog stijver maken komen de krachten op andere plekken vrij.
In jouw geval met een Stage 1 setup en niet al te idioot rijgedrag is dat geen probleem.
Dat is vaak ook de reden waarom mensen er vanaf zien, het haalt een stuk comfort weg.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:26 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Snap ik ja, sowieso heb ik nog 2 normale steunen, plus pu is niet compleet solide hè, het heeft nog wel enigszins vering. Vind het wel een verbetering.
Enige grote nadeel is dat sinds ik het heb, ik in idle ergens bij de C stijl iets hoor rammelen, maar ik heb geen idee wat en hoe ik het oplos.
Lol nooit geweten! Damn:quote:
Hij is zelfs in Trollhättan gemaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol nooit geweten! Damn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de 5 verschillen!
Zo leer je elke dag weer wat! Nooit geweten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is zelfs in Trollhëttan gemaakt.
BLS: Bit Like Saab
Achteraf denk ik ook wel, tja, was dat nou echt zo nuttig?quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:32 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dat is vaak ook de reden waarom mensen er vanaf zien, het haalt een stuk comfort weg.
(C-stijl links of rechts ?)
Ik vind ze allebei lekker rijden, ik moet na een paar dagen mechanische Saab (zie OP) wel weer even wennen aan de elektronische Saab (zie OP bij Nostalgist), maar ik kan zo niet zeggen dat het een me veel beter bevalt dan het ander.quote:
Crap dat wist ik niet....quote:
Antenne-kabel zit links, daar dacht ik aan.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:39 schreef delano.888 het volgende:
Achteraf denk ik ook wel, tja, was dat nou echt zo nuttig?
C stijl aan de rechterkant. Hoezo, heb je de oplossing?
Ja dat is nooit zo'n succes hier. Het terugplaatsen is toch altijd net een tikkie minder mooi dan hoe het voorheen zat beetje jammerquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:45 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Antenne-kabel zit links, daar dacht ik aan.
Bekleding los en luisteren.
In de YS3D versies absoluut niet....quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:44 schreef delano.888 het volgende:
Als je nou een Cadillac stuurtje (met 2 extra knopjes boven het stuur) in een Saab plopt hè, zullen die knopjes dan werken?
Nee dat snapt m'n oma ook nog wel bedoelde natuurlijk tussen die 2 van de foto's.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
In de YS3D versies absoluut niet....
Geen idee bij de GM modellen.
Ik durf best te stellen dat de nieuwe generaties wat prettiger rijden, het is net wat soepeler allemaal.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind ze allebei lekker rijden, ik moet na een paar dagen mechanische Saab (zie OP) wel weer even wennen aan de elektronische Saab (zie OP bij Nostalgist), maar ik kan zo niet zeggen dat het een me veel beter bevalt dan het ander.
Het is anders, en omdat de één een cabrio is is de beleving sowieso heel anders, maar ik rij ze allebei met veel plezier.
quote:[/b]
Ik moet zo lachen om dat analoge klokje in die Cadillac
Ik zoek graag dingen uit...quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:44 schreef delano.888 het volgende:
Als je nou een Cadillac stuurtje (met 2 extra knopjes boven het stuur) in een Saab plopt hè, zullen die knopjes dan werken?
Het moeilijkste is aan een Cadillac stuurtje komen denk ik, volgens wikipedia waren ze niet bepaald succesvol.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik zoek graag dingen uit...
Maar dit gaat me te ver als liefhebber.
Het verschil tussen mechanisch en elektronisch is gewoon heel groot, als ik in de cabrio de cruise control vastzet dan heb ik bij wijze van spreken het idee dat er een kabeltje vastgeklemd wordt, terwijl dat bij de Sport Sedan echt heel anders voelt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:53 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik durf best te stellen dat de nieuwe generaties wat prettiger rijden, het is net wat soepeler allemaal.
Qua wegligging hangt het ontzettend veel van de uitvoeringen af.
[..]
Mooi omschreven en zeer herkenbaar.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het verschil tussen mechanisch en elektronisch is gewoon heel groot, als ik in de cabrio de cruise control vastzet dan heb ik bij wijze van spreken het idee dat er een kabeltje vastgeklemd wordt, terwijl dat bij de Sport Sedan echt heel anders voelt.
Ze rijden allebei op hun eigen manier heel lekker, maar de cabrio rijdt veel "echter".
quote:Op woensdag 22 juni 2016 10:45 schreef Z het volgende:
Zeer waarschijnlijk heb ik een nieuwe Saab. Onze 9-3 is er een beetje klaar mee. Deze keer wordt het een 9000 CSE. Met nog maar 114k km op de teller.
Wat een ontzettend mooi interieur !quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:21 schreef Dingest het volgende:
Even weer een echt Saabje posten hoor
Mijn eigen groene 96 moet eigenlijk helemaal uit elkaar om weer goed rijdbaar te krijgen, dat was tocht iets teveel werk op korte termijn. Eigenlijk kwam ik voor een andere 96 om mee op vakantie te kunnen gaan, maar ik heb een paar weken geleden deze over genomen:
[ afbeelding ]
Is uit '72. De bodem was al helemaal hersteld en netjes, auto was opnieuw in de lak gezet en de stoelen/bank en deurpanelen helemaal opnieuw bekleed.
[ afbeelding ]
Alleen onder de motorkap was het nog een rommel, en technisch moet ik nog rondom de boel vervangen (bijna complete koelsysteem, complete remmerij, lagers, uitlaat, ontsteking en nog wat andere dingen). Daarom staat de auto er nu zo bij:
[ afbeelding ]
Binnen een week of 2 hopelijk weer in elkaar, en dan in augustus de bedoeling ermee naar Kroatië te gaan
Als je die twee 'schakelflippers' aan de bovenkant bedoelde, die waren ook gewoon op de 'echte' Saabs te krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:44 schreef delano.888 het volgende:
Als je nou een Cadillac stuurtje (met 2 extra knopjes boven het stuur) in een Saab plopt hè, zullen die knopjes dan werken?
Hoop voor de Saab naam is allang verloren.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:35 schreef Nostalgist het volgende:
De naam Saab is definitief dood..
Nevs mag naam Saab niet gebruiken
Of is er toch nog hoop?
Dat is eigenlijk wat mij over de streep trok Erg mooie combinatie ook. Vloerbedekking is niet origineel en past niet goed (de buis voor de blower naar de achterbank past niet terug), dus ik heb een redelijk netjes gebruikt exemplaar erbij gezocht.quote:Op woensdag 22 juni 2016 11:33 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Wat een ontzettend mooi interieur !
Wat een plaatjequote:Op woensdag 22 juni 2016 11:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wat mij over de streep trok Erg mooie combinatie ook. Vloerbedekking is niet origineel en past niet goed (de buis voor de blower naar de achterbank past niet terug), dus ik heb een redelijk netjes gebruikt exemplaar erbij gezocht.
De auto komt bij een bekende 96-kenner, -verzamelaar en -monteur vandaan, dus de auto goed in orde krijgen hoeft niet zo'n probleem te zijn
Nu is het officieelquote:Op woensdag 22 juni 2016 11:41 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hoop voor de Saab naam is allang verloren.
Maar dat houdt me niet tegen om over 10j een Nevs auto te kopen en er een Saab badge op te plakken.
Ja joh ik denk dat er niet 1 persoon in dit topic is die dat niet wilquote:Op woensdag 22 juni 2016 12:43 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Nu is het officieel
Oh goed idee, Maar eerst willen wij nog een 95 NG
Ja, maar wij willen hem echt heel graagquote:Op woensdag 22 juni 2016 12:50 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja joh ik denk dat er niet 1 persoon in dit topic is die dat niet wil
Heb ik ook in mijn 900 cabrio . Genieten man.quote:
Dat wordt genieten, voor je het weet zing je het hele bandje weer mee, en weet je precies wat het volgende nummer is.... al voor het begonnen isquote:Op donderdag 23 juni 2016 09:13 schreef Z het volgende:
Een bluetooth cassette, dat kende ik nog niet. Het nog wel een doos met bandjes liggen, ergens.
YS3D is ook al van GM...quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
In de YS3D versies absoluut niet....
Geen idee bij de GM modellen.
Alleen t logo is anders volgens mij😊quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik zoek graag dingen uit...
Maar dit gaat me te ver als liefhebber.
Is toch vanaf T7?quote:
Dat zou wel apart zijn dat mijn auto met T5 motor Saab zou zijn en het modeljaar 2000 een GM.quote:
Nee de motor bedoel ik.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou wel apart zijn dat mijn auto met T5 motor Saab zou zijn en het modeljaar 2000 een GM.
Ik vind juist de ventilatieroosters en de manier van bedienen van de Saab zo fijn. Dat is wel een gemis zo.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:35 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Lol nooit geweten! Damn:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de 5 verschillen!
Pijnlijkquote:
Oeh, die staat bij mijn man hoog op het verlanglijstje.quote:Op maandag 18 juli 2016 15:35 schreef Descendent het volgende:
Mooie 9000 zeg! Zo te zien in behoorlijk goede staat nog.
Zal ik mijn nieuwe bolide ook maar even showen dan? [ afbeelding ]
Aero MK2005 G3 Nocturne Blue; met zo ongeveer alle opties.
Eerst zoeken op typenummer van de autoradio? Misschien dat je er een gebruiksaanwijzing van kunt vinden waar dat ding instaat?quote:Op maandag 1 augustus 2016 23:06 schreef Z het volgende:
Ja maar welke ...
https://www.autoshopdetij(...)anasonic-p-2817.html
https://www.autoshopdetij(...)-clarion-p-2818.html
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's voor de liefhebbers
Roest: http://paladijn.nhlrebel.com/fok/9000aero/JJH-0331.jpg
Roest 2 (klikken op eigen risico): http://paladijn.nhlrebel.com/fok/9000aero/JJH-0336.jpg
Mocht iemand nog interesse hebben, ik heb nog de bijbehorende trekhaak, een setje winterbanden op 15" aero's, de middenarmsteun en al het houtwerk wat je op de foto van Z ziet inclusief het handschoenenkastje liggen. Die gooi ik later dit jaar wel eens op de SF marktplaats.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
Onderste bakje voorzichtig eruit wippen met een schroevendraaier (er zitten twee klemmen onderin, als je in het midden voorzichtig omhoog drukt komt hij zo los) - denk om de fascia, daarna asbak bakje voorzichtig loshalen (ivm. aansteker) en dan heb je alle ruimte om de radio eruit te duwen lijkt me. Zo heb ik mijn parrot ook verwijderd toen ik de sleutel niet meer kon vinden na zoveel jaarquote:Op maandag 1 augustus 2016 21:46 schreef Z het volgende:
Ik heb een oude Clarion radio cassettespeler in de 9000.
Hoe krijg ik dat ding er in hemelsnaam uit?
Het is me uiteindelijk gelukt. Door de knoppen er af te halen kon een paar dingen eraf draaien waarna het frontje eraf kwam. Vervolgens kon ik de radio eruit halen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 23:04 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Onderste bakje voorzichtig eruit wippen met een schroevendraaier (er zitten twee klemmen onderin, als je in het midden voorzichtig omhoog drukt komt hij zo los) - denk om de fascia, daarna asbak bakje voorzichtig loshalen (ivm. aansteker) en dan heb je alle ruimte om de radio eruit te duwen lijkt me. Zo heb ik mijn parrot ook verwijderd toen ik de sleutel niet meer kon vinden na zoveel jaar
En straks nog meer :-pquote:Op zondag 21 augustus 2016 16:54 schreef Leandra het volgende:
Wat een prachtige kleur
En een 2.8 liter 6 cilinder.... die wil wel vooruit
En je hebt standaard al 250 pkquote:Op zondag 21 augustus 2016 17:07 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
En straks nog meer :-p
Grotere intercooler, buizen en slangen van do88, en een custom 3" downpipe. En een krachtkuurtje van een saabtuner.
quote:Op zaterdag 10 december 2016 18:06 schreef delano.888 het volgende:
Wat is jullie laagste DTE ooit? ik heb laatst een BEHOORLIJKE gok genomen. Ik had nog 32km op de DTE, en aangezien mijn auto het liefst 98 wil (daar op getuned), tank ik altijd in duitsland, wat een rit is van 25km.
Maar ik redde het!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Overigens kon ik toen nog maar 67,77l tanken (van de 70, toch?) dus zelfs als je 0 op de DTE hebt zit er volgens mij nog >10km marge op..
Dit idd, ik kan me een 38 herinnerde en dat vond ik weerzinwekkend genoeg.quote:Op zaterdag 10 december 2016 20:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben een keer tot 30 ofzo gegaan en dat vond ik al erg genoeg...
Ik moet wel zeggen dat je hele mooie knopjes hebt, daar ben ik jaloers op.quote:Op zondag 11 december 2016 00:13 schreef delano.888 het volgende:
Had ook eigenlijk niet voor een 98-tune moeten gaan, maarja, verder bevalt het wel
Wat bedoel je? de SID2? Daar is toch niks bijzonders aan?quote:Op zondag 11 december 2016 00:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat je hele mooie knopjes hebt, daar ben ik jaloers op.
Onder je SID, de knopjes in m'n Sport Sedan zijn compleet onleesbaar.quote:Op zondag 11 december 2016 00:25 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? de SID2? Daar is toch niks bijzonders aan?
Ahh zo. Volgens mij zijn ogs niet vaak versleten.quote:Op zondag 11 december 2016 00:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Onder je SID, de knopjes in m'n Sport Sedan zijn compleet onleesbaar.
Nee, in de cabrio zien ze er idd beter uit.quote:Op zondag 11 december 2016 00:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ahh zo. Volgens mij zijn ogs niet vaak versleten.
Pictures pleasequote:Op donderdag 29 december 2016 12:01 schreef L0we het volgende:
Zo, ik zal me ook weer eens melden. Mijn diesel is eruit, ben een stuk minder gaan rijden dus het kon niet echt meer uit.
Rij nu een 9-3 uit 2002 met een T7 motor, op LPG. Blacksludge controle gedaan, hij was helemaal schoon.
Speakers zelf niet naar de kloten? Ik heb ook zoiets gehad, zat er een hele scheur in de rand van conus (conus ophanging).quote:Op donderdag 29 december 2016 16:38 schreef delano.888 het volgende:
Weet hier iemand toevallig een audio /trlling expert in Gelderland? Ik word helemaal ram gek van 2 trillingen, 1 bij de raam speaker rechts en 1 bij de achter speaker rechts. En ze zitten allebei muur en muurvast.
Nope zijn vrij nieuwe en in top staat.quote:Op donderdag 29 december 2016 16:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Speakers zelf niet naar de kloten? Ik heb ook zoiets gehad, zat er een hele scheur in de rand van conus (conus ophanging).
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.quote:Op donderdag 29 december 2016 12:01 schreef L0we het volgende:
Zo, ik zal me ook weer eens melden. Mijn diesel is eruit, ben een stuk minder gaan rijden dus het kon niet echt meer uit.
Rij nu een 9-3 uit 2002 met een T7 motor, op LPG. Blacksludge controle gedaan, hij was helemaal schoon.
G3 kan heel snel uit.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.
G3 kan er al heel snel uit. Per maand betaal ik maar 25 euro meer aan wegenbelasting dacht ik.quote:Op donderdag 29 december 2016 17:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hoe veel minder ben je gaan rijden dan? Ook LPG is niet echt economisch bij erg weinig kilometers.
Wat voor trilling is het precies? In het geluid? Of ratelt er wat tijdens het rijden?quote:Op donderdag 29 december 2016 16:38 schreef delano.888 het volgende:
Weet hier iemand toevallig een audio /trlling expert in Gelderland? Ik word helemaal ram gek van 2 trillingen, 1 bij de raam speaker rechts en 1 bij de achter speaker rechts. En ze zitten allebei muur en muurvast.
Iets wat mee trilt met bepaalde soorten muziek. Gek genoeg is die van achter bij lagere tonen, en die van voor trilt juist alleen bij hogere tonen. Zeer vervelend.quote:Op donderdag 29 december 2016 19:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Wat voor trilling is het precies? In het geluid? Of ratelt er wat tijdens het rijden?
Volgens mij lag het omslag punt van een nog niet afbetaalde installatie rond die 15k, dus zal wel goed zitten inderdaad. Ik was vooral nieuwsgierig. Voor sommige mensen is 'veel minder' ook geen 1000 kilometer per maand .quote:Op donderdag 29 december 2016 19:02 schreef L0we het volgende:
[..]
G3 kan er al heel snel uit. Per maand betaal ik maar 25 euro meer aan wegenbelasting dacht ik.
Met 2 keer tanken heb ik dat er wel uit. Rij nu zo'n 1000-2000 per maand, wisselt nog al. Denk dat ik rond de 15-17k per jaar uit kom.
Ik kom van een ruime 1000 kilometer per week . Vaak iets meer dan 60k per jaar.quote:Op vrijdag 30 december 2016 11:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens mij lag het omslag punt van een nog niet afbetaalde installatie rond die 15k, dus zal wel goed zitten inderdaad. Ik was vooral nieuwsgierig. Voor sommige mensen is 'veel minder' ook geen 1000 kilometer per maand .
Was dat van je oude of van je nieuwe?quote:Op maandag 2 januari 2017 11:43 schreef L0we het volgende:
Foto's:
Links oud, rechts nieuw (beetje bewogen)
Links oud, rechts nieuw
Nog geen betere foto's, zal ze binnenkort eens maken (als hij gewassen is, nu istie behoorlijk ranzig)
Paar weken geleden begaf de turbo het. Die was behoorlijk stuk: *klik1* Ook best wel een klusje om hem te vervangen, zeker omdat er olie in de intercooler was gelopen, en ik die ook schoon wilde hebben. *klik2*
Die turbo was van mn nieuwe.quote:Op maandag 2 januari 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Was dat van je oude of van je nieuwe?
Grappig trouwens, ik denk dat mensen niet eens doorhebben dat je een andere hebt.
Ah, blauw en zwart... wel bummer zeg, van die turboquote:Op maandag 2 januari 2017 12:34 schreef L0we het volgende:
[..]
Die turbo was van mn nieuwe.
Op de foto's is het niet zo duidelijk, maar in het echt was het verschil tussen blauw en zwart wel duidelijk te zien
Ach, shit happens .quote:Op maandag 2 januari 2017 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, blauw en zwart... wel bummer zeg, van die turbo
Dat is geen Saab....quote:Op woensdag 31 mei 2017 10:45 schreef delano.888 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo, zeker nice. Die 9-3 wil ik ooit wel 3e hands hebben
Neuj dat is een Caab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Want?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:40 schreef delano.888 het volgende:
Neuj dat is een Caab.
Anyway, als over 20 jaar alle echt Saabs niet meer rendabel zijn voor woon-werk verkeer zal ik toch wat anders moeten. En als ik dan moet kiezen voor een Nevs of een Volvo, wordt het toch een Nevs.
Die heb ik, maar dan wel met beige bekledingquote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Heb zelf 10 jaar lang een blauwe gehad. Is vorig jaar weggegaan. De liefhebbers van de classic 900 zullen het misschien niet met me eens zijn, maar ik vind dit de mooiste Saab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:29 schreef Leandra het volgende:
Die heb ik, maar dan wel met beige bekleding
Will do!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb zelf 10 jaar lang een blauwe gehad. Is vorig jaar weggegaan. De liefhebbers van de classic 900 zullen het misschien niet met me eens zijn, maar ik vind dit de mooiste Saab.
Geniet ervan!
Okeeequote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ding op die foto's lijkt niet eens op de 9-3.
Het is meer een Hyundai of een Huawei dan een Saab of Volvo. Wat is er ook weer mis met Volvo?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Okeee
Nevs 9-3:
[ afbeelding ]
Laatste Saab 9-3:
[ afbeelding ]
Het is nog altijd meer Saab dan een Volvo.
Niks mis met Volvo, maar ik rij Saab, en wil graag Saab blijven rijden, en de Nevs lijkt meer op Saab dan andere merken, doe nou niet net alsof Nevs iets compleet anders is dan Saab.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is meer een Hyundai of een Huawei dan een Saab of Volvo. Wat is er ook weer mis met Volvo?
Die heb ik . Precies met die 9-3 velgen in in die kleur. Genotsding.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is geen Saab....
Dit is een Saab:
[ afbeelding ]
Ik vind dat ding echt geen Saab-uitstraling meer hebben. Zeker de achterkant van de sedan. Het ziet er allemaal wel heel erg plastic uit.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:26 schreef delano.888 het volgende:
doe nou niet net alsof Nevs iets compleet anders is dan Saab.
Opgeblazen of in de kreukels?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:32 schreef Leandra het volgende:
Onze rode is overleden trouwens, dus die mag bij het volgende topic (medio 2018 gok ik), uit de OP.
Stang van stuurpomp naar de motor afgebroken, alle kleppen krom, kostenplaatje voor reparatie kwam dus al in de buurt van de waarde, en dan was de oorzaak nog niet eens achterhaald.quote:
Die ALU 26 zijn echt wel prachtig, we hebben ze nu voor zowel de zomer- als winterbanden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 12:33 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Die heb ik . Precies met die 9-3 velgen in in die kleur. Genotsding.
Klopt, absoluut een prachtige auto, echter nog ruim buiten mijn budget...quote:Op zondag 15 oktober 2017 11:47 schreef Leandra het volgende:
Jammer dat de 9-5 NG nog zo duur is hè, die blijf ik prachtig vinden
Ja, nou ja, bij ons is een tweede auto echt overbodig, en de cabrio is toch echt wel ons midlifecrisis gebakje, dus die doen we er niet zomaar uit.quote:Op zondag 15 oktober 2017 12:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, absoluut een prachtige auto, echter nog ruim buiten mijn budget...
Johnquote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
23 oktober gaan bij mijn 9-3 de winterbanden er weer onder, En de wagen wordt weer uitgelijnd, want hij trekt naar rechts zodra je t stuur loslaat, En t onderstel wordt compleet nagekeken...
Tsja, uhmm, omdat het een Saab is, natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 05:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tsja, uhmm, omdat het een Saab is, natuurlijk.
Jij vindt 4k veel voor een auto? En met wat voor merken vergelijk je ze dan? Opel? Volkswagen? Peugeot?
Je moet een Caab 9-3ng of og ook vergelijken met een 3 serie of iets in die trant (a4), niet met een peugeot 206 ofzo of een Opel Tigra, maar ook waar je m haalt, hoeveel kms en hoeveelheid opties die er opzitten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een leuke cabrio met automaat, nou, wat een prijzen zeg. Voor een beetje nette betaal je zo 4k. Daar kan je ook prima auto's van 5-8 jaar jonger van kopen. Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Worden zeldzaam/klassieker?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 22:30 schreef delano.888 het volgende:
Ik ben dus op zoek naar een leuke cabrio met automaat, nou, wat een prijzen zeg. Voor een beetje nette betaal je zo 4k. Daar kan je ook prima auto's van 5-8 jaar jonger van kopen. Snap niet waarom de Saab cabrio's zo duur zijn.
Niet perse maar is wel echt een groot voordeel. Maar inderdaad, dat maakt hem ook een stuk duurder.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.
Daar zou ik me niet aan wagen, die Italiaanse Saabs hebben altijd zo'n kilometerstand die op z'n minst dubieus is.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 10:46 schreef delano.888 het volgende:
Misschien dat ik maar eens moet gaan kijken naar importeren, kan wel wat geld schelen volgens mij.
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:00 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nouja, ik heb het dan over een Saab uit 98-01 hè, volgens mij is letterlijk elk ander merk van dat jaartal een stuk goedkoper.
Maar het is wel veel lekkerder rijden.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet het een automaat zijn? Daarmee beperk je je keuze behoorlijk.
Ja, maar de cabrio versie van de Sport Sedan is een totaal ander soort auto.quote:Op zondag 22 oktober 2017 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.
Ik kan die bouwjaren overigens wel afraden. Het chassis van die generatie 9-3 staat niet bekend om zijn goede stijfheid. Het model vanaf 2003 is een stuk beter.
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.quote:Op zondag 22 oktober 2017 05:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, 'een stuk'. Zoek maar eens een Audi, BMW, Mercedes of Volvo cabrio, dan valt dat 'een stuk' wel tegen. Overigens zie ik op autotrack een aardige lijst met 9-3 cabrio's bj 1998-2001 staan tussen E1250,- en E4000,-.
Ik kan die bouwjaren overigens wel afraden. Het chassis van die generatie 9-3 staat niet bekend om zijn goede stijfheid. Het model vanaf 2003 is een stuk beter.
Het blijft een mooie car.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.
Maar ik heb dus een ongeluk gehad en moet zeggen ik was meer dan tevreden over de veiligheid in ieder geval, heb er niet veel aan over gehouden.
Mag ik vragen welke onderdelen je dan over kan zetten?quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang een 9-3 gehad uit 2000 en heb daar heel veel mooie onderdelen voor verzameld die ik graag wil overzetten dus vandaar word het sowieso weer een og.
Maar ik heb dus een ongeluk gehad en moet zeggen ik was meer dan tevreden over de veiligheid in ieder geval, heb er niet veel aan over gehouden.
Carbon dashboard, speakers (deels), stuur, eventueel cruise control als dat niet op de nieuwe zit, open luchtfilter, en nog een hoop waar ik nu even niet op kan komen.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:22 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Mag ik vragen welke onderdelen je dan over kan zetten?
Nou de winterbanden zitten er onder, en de auto is niet uitgelijnd/alles gechecked van t onderstel, want ze kregen 1 of meerdere bouten niet los schijnbaar... 3 november gaat ie nog n keer naar de saabspecialist en daar zullen ze als t goed is eerst alles checken en dan doorsturen naar de uitlijner...quote:Op donderdag 19 oktober 2017 09:41 schreef JohnB52 het volgende:
23 oktober gaan bij mijn 9-3 de winterbanden er weer onder, En de wagen wordt weer uitgelijnd, want hij trekt naar rechts zodra je t stuur loslaat, En t onderstel wordt compleet nagekeken...
Ik heb het nog niet, dus kan geen kwaad. Wat vraag je er voor?quote:Op maandag 13 november 2017 07:53 schreef Fer het volgende:
Ik heb nog een ongebruikte carterventilatie liggen, modificatie voor een T7 motor. Kan iemand het gebruiken?
Ik heb al een SPA erop zitten, lijkt me wel voldoende ;-)quote:Op maandag 13 november 2017 07:23 schreef Leandra het volgende:
Ach, zonde
Is dit niks voor haar John?
https://www.saabplanet.co(...)ystem-for-reversing/
Dat klinkt verrekte goed, aangezien ik de sensoren van mijn 9-3 wel behoorlijk mis, maar het zonde vond om in een SE bumper te gaan zagen. Heb je er ervaring mee?quote:Op maandag 13 november 2017 07:23 schreef Leandra het volgende:
Ach, zonde
Is dit niks voor haar John?
https://www.saabplanet.co(...)ystem-for-reversing/
Nee de banden zijn een half jaar gebruikt, de velgen niet (onbekend).quote:Op dinsdag 14 november 2017 07:55 schreef JohnB52 het volgende:
Ik zou dan een gewone SPA strip kopen voor de nieuwe bumper. moet wel aangemeld worden met tech2.
Tips voor je mogelijke verkoop van velgen:
Zijn ze echt maar n half jaar gebruikt en daaarvoor zo uit de fabriek?
Wat is t merk, type, maat en DOTcode van je banden?
Rode DI:
kan je ook als reserve gebruiken als je zwarte niet meer werkt, maar alleen als reserve.
Nee, geen ervaring mee, maar ik mis de parkeersensoren uit m'n sport sedan ook wel, en zeker met de kap dicht is het soms lastig in te schatten waar de muur is.quote:Op maandag 13 november 2017 21:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat klinkt verrekte goed, aangezien ik de sensoren van mijn 9-3 wel behoorlijk mis, maar het zonde vond om in een SE bumper te gaan zagen. Heb je er ervaring mee?
Edit: oh laatmaar ik lees dat de electromagnetische systemen redelijk bagger zijn, werken niet bij stenen muren enz.
Iemand trouwens nog alu37 velgen, of een rode di casette nodig?
Maar hoe weet je dat laatste dan, want hij lijkt verder helemaal nooit op het Saabforum te hebben gepost.quote:Op donderdag 16 november 2017 11:08 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=20589
Koopje van de week!
Met toverwoord "youngtimer" er gratis bij
En 337.000 km rijervaring
Een wat?quote:Op donderdag 16 november 2017 18:38 schreef PluggieOD het volgende:
Er zijn echt mensen (niet zoveel) die echt denken dat Saab iets anders is dan GM/Opel, die zijn wel heel grappig. Nooit verwacht dat Leandra een aapje-man was.
Maar de 300pk+ mannen hebben weer n saabblok erin hangenquote:Op donderdag 16 november 2017 18:30 schreef PluggieOD het volgende:
Mooiste is dat die echte 240pk+ mannen gewoon die Cali Turbo blokken overzetten.
Want Saab is gewoon een Opel met een zelfs dezelfde Canbus,
Kijk eens naar haar profiel dan?quote:Op donderdag 16 november 2017 18:38 schreef PluggieOD het volgende:
Er zijn echt mensen (niet zoveel) die echt denken dat Saab iets anders is dan GM/Opel, die zijn wel heel grappig. Nooit verwacht dat Leandra een aapje-man was.
Precies, er zijn ook genoeg Speedster-eigenaren (een of andere opel geloof ik ) die er ook een Saab blokje in hangen om nog sneller de bocht om te kunnenquote:Op donderdag 16 november 2017 21:38 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Maar de 300pk+ mannen hebben weer n saabblok erin hangen
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=22&t=123647
Wie ben jij nou weer?quote:Op donderdag 16 november 2017 18:32 schreef PluggieOD het volgende:
Ik ga hierna ook naar de Saab 93, Gewoon een Opel uiteraard. Weet iedereen. Behalve fok.
Niks mis mee, alles gaat net even wat soepeler, zoals bv de koppeling, bij de OG moest je daar nog flink voor doortrappen dit gaat een stuk lichter. En het is een diesel natuurlijk, lekker veel koppel en heerlijk rustig op de cruise met een gangetje van 120 op de snelweg.quote:Op maandag 18 december 2017 17:23 schreef Leandra het volgende:
Ah, van een OG naar een Sport Sedan/Estate, hoe vind je het rijden?
Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner.quote:Op maandag 18 december 2017 17:46 schreef Leandra het volgende:
Het rijdt idd prima, alleen wel heel anders vind ik, mechanisch VS elektronisch.
quote:Op maandag 18 december 2017 17:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt. Maar ja, de OG was voor mij al een openbaring aangezien ik daarvoor 6 jaar in een W123 200D (BJ 1977) rondgereden heb... Ik dacht dat ik in een vliegtuig stapte bij wijze van spreken. De overgang is nu een stuk kleiner.
Morgen een rit van bijna 400 km, dus we zullen zien hoe het gaat.quote:Op maandag 18 december 2017 18:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vond het ook prima af te wisselen toen ik er van ieder nog een had.
Dat rijdt waarschijnlijk relaxter, hoewel ik persoonlijk niet erg prettig in een diesel rijd, maar dat kan bij een Saab diesel anders zijn.quote:Op maandag 18 december 2017 18:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Morgen een rit van bijna 400 km, dus we zullen zien hoe het gaat.
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.quote:Op maandag 18 december 2017 21:08 schreef delano.888 het volgende:
Over mechanisch VS elektronisch gesproken:
Weten jullie of je bijv met een tech2 kan instellen dat je bij een T7 9-3, je gaspedaal mee laat gaan met de cruisecontrol? Ik vond dat super fijn op mijn vorige T5 9-3 dat het pedaal op de stand zat waar je gas zat. Nu met de T7 is met ingeschakelde CC het pedaal nog steeds gewoon bovenaan en dat voelt toch minder handig / logisch omdat je dan met een klein beetje gas toch veel harder kan rijden, snap je? Klopt gewoon niet naar mijn idee.
Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.quote:Op maandag 18 december 2017 21:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten maar ik heb vandaag met de "nieuwe" ook hele stukken op de cruise gereden en mij is niks vreemds opgevallen tov de T5... Als het pedaal bij mij nu ook op de nulstand had gestaan was mij dat zeker opgevallen schat ik zo in.
Maar het klinkt irritant idd.
Edit: Hoe zit dat met dat tech 2 verhaal eigenlijk? Ik heb gezien dat ik zelf een aux kan inbouwen maar dan moet eea aangemeld worden door een tech 2... Kan elke garage dat?
Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.quote:Op maandag 18 december 2017 23:59 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Bij T5 doet het gaspedaal wat je voet normaal ook zou doen, dus rij je 100 is hij half ingedrukt.
Bij T5 is hij gewoon helemaal bovenaan en zelfs een klein tikje is dan 100+, iets wat ik irritant vind.
Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin.quote:1 Qua aux zijn er heel veel mogelijkheden, de makkelijkste is cdconnect (ipv cd wisselaar), is plug en play, letterlijk 2 minuten werk.
2 Daarna het makkelijkste is een fm modulator, aux kabel via je fm antenne, kwaliteit vergelijkbaar met fm radio dus iets minder goed dan optie 1, maar nog steeds prima.
Ik heb nu optie 2, maar wil uiteindelijk optie 1 zodra ik het geld er voor over heb.
Hiervan hoef je niks met een tech2 te doen.
Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.quote:Op dinsdag 19 december 2017 01:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat begreep ik, ik wilde aangeven dat het bij mijn 2.2 TiD exact zo werkt als bij de T5. Dus half gas is 120.
[..]
Goeie vwb die FM transmitters, daar had ik helemaal niet bij stil gestaan. Ik denk dat ik daar for the time being maar mee begin.
Tesla nietquote:Op vrijdag 22 december 2017 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Topsnelheid is vaak beperkt, doordat dat zeer veel energie kost, en zo de batterij zo snel leeg is. Zo lost NEVS dit op...(en vele andere autobouwers ook)
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...quote:Op dinsdag 19 december 2017 09:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Let wel op bij fm transmitter krijg je vaak de draadloze versie, die de audio via fm naar je radio stuurt. Dat is echt bagger! Als je zoekt op fm modulator vind je meestal de bedrade versie, dus die plaats je tussen je antenne kabel, en die is echt vele malen beter.
quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:43 schreef djkoelkast het volgende:
Ik heb net een stapel nieuwe cassettebandjes weten te kopen, daar neem ik muziek op op voor in mijn 9-5 (met cd-speler èn cassette). Ik vind het schitterend Op zoek naar meer bandjes!
Dan zal er waarschijnlijk een draadbreuk zitten in je klokveer onder het stuur. Helaas zijn die niet heel goedkoop om te vervangen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...
Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.
Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw, muv van de claxon, als ik die induw is er niets aan de hand... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.
Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.quote:Op vrijdag 22 december 2017 10:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb al zo'n draadloze gescoord en dat is voorlopig goed genoeg, ik ben niet zo'n audiofiel... Ik ben nog van de generatie die een cassettespeler in de auto al heel wat vond...
Ik ben op die lange rit wel een probleem met de cruise tegengekomen, in 1 keer kapte hij er mee en ik kreeg hem ook niet meer aan... Het lampje bleef wel gewoon branden maar hij hield de snelheid niet meer vast, als ik de plus ingedrukt hield voelde ik de auto wel versnellen maar als ik hem daar weer losliet was het weer nul... Ook geen foutemeldingen verder. Thuis gekomen meteen naar de pedaalschakelaars gekeken en opnieuw afgesteld, nog steeds hetzelfde probleem. Computer gereset (min pool accu er een tijdje af) opnieuw aangesloten en nog steeds niet opgelost. Weer een stuk gereden en wat lopen jutteren met de cruise knoppen en opeens bleef de snelheid weer staan... Ik blij, tot ik de radio ging bedienen met de knoppen op het stuur, hup, en de cruise weer uit... Weer wat jutteren aan de cruise knoppen en weer goed.
Na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de cruise uitvalt als ik wat voor knop dan ook op het stuur induw... Als ik de radio bedien via de radio zelf is er niks aan de hand... Het lijkt dus op iets van sluiting in het stuur ofzo.
Herkent iemand dit probleem? Of moet ik het zoeken in de cruise pook?
Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 11:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij mij viel de cruise control uit als er een P1681 foutmelding was icm een brandend check engine lampje.
De garage heeft dat uiteindelijk nooit kunnen oplossen, het vervangen van het gasklephuis loste het iig niet op, wat het lampje, en de op dat moment aanwezige storing wel oploste was dit: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=136317
Geen idee hoe, wie, wat, waar dat nou zat, maar de link kon ik zo bovenwater toveren omdat ik hem in mijn telefoon tot bladwijzer had gemaakt, regelmatig nodig gehad dus.
Geen idee of eea bij een diesel anders werkt, maar het ziet er niet uit als een methode die schadelijk is.
Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden?quote:- Gas vol indrukken.
- Sleutel in contact.
- Motor starten
- 5 seconden wachten(CHECK OK in display).
- Gas los.
- Sleutel weer draaien tot Off.
- Auto starten.
Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Methode 1 geprobeerd, lijkt me verder idd niet schadelijk, cruise werkt nog steeds maar weet niet of hij uitgaat bij indrukken van knoppen op het stuur... Maar dat ga ik allemaal wel zien. Maar ja, ik heb verder ook geen foutmeldingen.
Methode 2 gruwel ik al van bij het lezen...
[..]
Vol gas starten en 5 seconden het gas vol inhouden?
Oh... Ik ben natuurlijk nog van de generatie gaskabels...quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt heel erg alsof hij dan brullend zou starten, maar dat doet hij dus niet, vreemd genoeg start hij dan altijd heel beschaafd.
Gliptone Liquid Leather Cleaner en Conditioner.quote:Op woensdag 27 december 2017 21:21 schreef delano.888 het volgende:
Wat gebruiken jullie om de leren stoelen mooi te houden?
Als je geen overdekte plek voor hem hebt, zou ik het NIET doen.quote:Op maandag 5 februari 2018 19:51 schreef Duvel het volgende:
Hallo, ik zit eraan te denken mezelf te trakteren op een Saab Cabrio, zeg zo van rond 2000/2002 (dus de eerste generatie 9-3). Iemand tips?
N.B. Dit wordt m'n tweede Saab, de eerste was een 900 turbo uit 1986, gekocht in 2002.
Kijken of een een FSP (dus voor 2000) kunt vinden, heb je ook gelijk een T5 motor.quote:Op maandag 5 februari 2018 19:51 schreef Duvel het volgende:
Hallo, ik zit eraan te denken mezelf te trakteren op een Saab Cabrio, zeg zo van rond 2000/2002 (dus de eerste generatie 9-3). Iemand tips?
N.B. Dit wordt m'n tweede Saab, de eerste was een 900 turbo uit 1986, gekocht in 2002.
Het is gewoon niet handig.quote:Op maandag 5 februari 2018 20:00 schreef Duvel het volgende:
Daar hoor ik gemengde verhalen over. Wat is jouw argumentatie?
Navragen bij specialist of je echt eerste generatie wilt. Ergens is een update geweest waarbij de cabrio op heel veel punten is verbeterd.quote:Op maandag 5 februari 2018 19:51 schreef Duvel het volgende:
Hallo, ik zit eraan te denken mezelf te trakteren op een Saab Cabrio, zeg zo van rond 2000/2002 (dus de eerste generatie 9-3). Iemand tips?
N.B. Dit wordt m'n tweede Saab, de eerste was een 900 turbo uit 1986, gekocht in 2002.
Was dat niet de stap 900NG naar 9-3?quote:Op maandag 5 februari 2018 23:01 schreef loveli het volgende:
[..]
Navragen bij specialist of je echt eerste generatie wilt. Ergens is een update geweest waarbij de cabrio op heel veel punten is verbeterd.
Ik weet niet waar de spreekwoordelijke klepel hangt. Zou ook heel goed kunnen.quote:Op maandag 5 februari 2018 23:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was dat niet de stap 900NG naar 9-3?
Te nieuw voor jou!quote:Op maandag 5 februari 2018 23:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de spreekwoordelijke klepel hangt. Zou ook heel goed kunnen.
Volgens mij die in het dorpje Zeeland in Brabant.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef delano.888 het volgende:
Weten jullie toevallig of er ergens een specialist is die heel goed is met cabrio daken/ramen/deuren stellen?
Ik heb echt best veel wind bij mijn linker voor raam, word er ramgek van. Heeft al bij 2 garages gestaan maar t is er niet echt beter op geworden.
Peter Mink in Breda is ook erg kundige saab specialistquote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef delano.888 het volgende:
Weten jullie toevallig of er ergens een specialist is die heel goed is met cabrio daken/ramen/deuren stellen?
Ik heb echt best veel wind bij mijn linker voor raam, word er ramgek van. Heeft al bij 2 Saab specialisten gestaan maar t is er niet echt beter op geworden.
Ook hangt mijn linker deur te laag, de lijnen lopen niet mooi door. Beide specialisten konden dit ook niet oplossen.. (want een deur hoogte kun je niet stellen?)
Dat is meestal degene die naar voren komt als het om cabriokappen gaat.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij die in het dorpje Zeeland in Brabant.
Zoiets is het iig.
Van Dongen denk ik.
Dat is iig het eerste dat bij me opkomt, maar ik weet niet waarom.
delano zit ook op het saabforum, die zal dat daar ook wel te horen krijgen.quote:Op zondag 25 maart 2018 18:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Werkt mijn brein soms toch nog als ik het nodig heb
Daar heb ik het niet gevraagd, ben een beetje klaar met de reacties van sommige saabforummers.quote:Op zondag 25 maart 2018 21:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
delano zit ook op het saabforum, die zal dat daar ook wel te horen krijgen.
De wachttijd bij mijn Saab-specialist loopt ook al tegen de 2 maanden, heb al een afspraak voor begin mei staanquote:Op zondag 25 maart 2018 23:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet gevraagd, ben een beetje klaar met de reacties van bepaalde forummers. Maar zal een keertje richting breda rijden, jammer dat er niet zo'n super goede in omg Arnhem zit.
(1 van de 2 specialisten was Saab cabrio center Velp, die zei dus nee helaas dit is niet te fixen, of hij moest er een hele dag aan besteden maar daarvoor had hij het te druk).
Ja en de cabrio specialisten zijn natuurlijk helemaal op topdrukte nu net voor de zomer.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
De wachttijd bij mijn Saab-specialist loopt ook al tegen de 2 maanden, heb al een afspraak voor begin mei staan
Yep.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:53 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja en de cabrio specialisten zijn natuurlijk helemaal op topdrukte nu net voor de zomer.
Haha zeker, maar heb toch wel een grens van minimaal 15 graden gesteld voor mezelf, en die is nog net niet gehaald.quote:Op zondag 25 maart 2018 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep.
Nou ja, met de kap los heb je er minder last van
Ik heb gisteren open gereden, op de snelweg ook, was prima te doenquote:Op maandag 26 maart 2018 00:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha zeker, maar heb toch wel een grens van minimaal 15 graden gesteld voor mezelf, en die is nog net niet gehaald.
Ik zit er pas net. Beetje te viel kliekjes?quote:Op zondag 25 maart 2018 23:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet gevraagd, ben een beetje klaar met de reacties van sommige saabforummers.
Ja ik ook, was heerlijk en de kachel houdt je prima warm.quote:Op maandag 26 maart 2018 00:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb gisteren open gereden, op de snelweg ook, was prima te doen
Nee bepaalde mensen die zich beter voelen dan alle anderen als je "domme" vragen stelt. Daar is een forum voor, dacht ik.quote:Op maandag 26 maart 2018 11:10 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zit er pas net. Beetje te viel kliekjes?
Ja, van na 1992 dus katalysator verplicht.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:21 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders....
Die Esso reclame, dat is toch een 900NG Talladega? Die had toch gewoon sowieso een katalysator?
Zie je wel, ik vond het altijd al zo raar.... en volgens mij was het in de VS voor buitenlandse auto's nog eerder verplicht, toen ik daar in 1985 woonde moest ik al kiezen tussen gewone benzine en loodvrije benzine, dat was hier nog amper.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, van na 1992 dus katalysator verplicht.
Linker deur hangt te laag? Dat is niet een goed teken en daar zal een cabriodakspecialist niet veel aan kunnen doen. Dat duidt eerder op een schadeauto.quote:Op zondag 25 maart 2018 12:17 schreef delano.888 het volgende:
Weten jullie toevallig of er ergens een specialist is die heel goed is met cabrio daken/ramen/deuren stellen?
Ik heb echt best veel wind bij mijn linker voor raam, word er ramgek van. Heeft al bij 2 Saab specialisten gestaan maar t is er niet echt beter op geworden.
Ook hangt mijn linker deur te laag, de lijnen lopen niet mooi door. Beide specialisten konden dit ook niet oplossen.. (want een deur hoogte kun je niet stellen?)
Heb hem een paar maanden. Zag bij de aankoop niet dit soort dingen, maar het is inderdaad mogelijk een schade auto, alleen de vorige eigenaar die hem een jaar had, zegt dit niet geweten te hebben.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 08:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Linker deur hangt te laag? Dat is niet een goed teken en daar zal een cabriodakspecialist niet veel aan kunnen doen. Dat duidt eerder op een schadeauto.
Toen ik zelf ooit op zoek was naar een 900 ng cabrio, heb ik naast zo'n auto gestaan. Ik deed de deur open en weer dicht en heb rechtsomkeert gemaakt.
Hoe lang heb je hem zelf?
Ik zou misschien toch eerst iemand naar de chassisbalken laten kijken, voor dat je hem 'perfect' gaat maken. Anwb keurmeester, of zo.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 09:01 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb hem een paar maanden. Zag bij de aankoop niet dit soort dingen, maar het is inderdaad mogelijk een schade auto, alleen de vorige eigenaar die hem een jaar had, zegt dit niet geweten te hebben.
Ik ben ook wel kritisch moet ik zeggen, maar ik gebruik hem het hele jaar door ipv alleen de leuke tour ritjes in de zomer, dus wil hem perfect hebben.
De deur hangt gewoon een beetje lager, dat kan toch wel aangepast worden?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 11:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zou misschien toch eerst iemand naar de chassisbalken laten kijken, voor dat je hem 'perfect' gaat maken. Anwb keurmeester, of zo.
Daar heb ik een zwaar hoofd in. Heb jij wel eens verstelbare scharnieren aan een autoportier gezien?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:00 schreef delano.888 het volgende:
De deur hangt gewoon een beetje lager, dat kan toch wel aangepast worden?
Hahaha ik ga een super auto weg doen omdat de deur 2mm te laag hangtquote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar heb ik een zwaar hoofd in. Heb jij wel eens verstelbare scharnieren aan een autoportier gezien?
Als het mijn auto was zou ik hem waarschijnlijk gewoon weg doen.
Als de deur 2 mm te laag hangt vanwege een kromme chassisbalk....quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:19 schreef delano.888 het volgende:
Hahaha ik ga een super auto weg doen omdat de deur 2mm te laag hangt
Nee snap dat het niet normaal is, maar daar ga je toch niet een verder super auto voor weg doen? Ik zoek dus gewoon een plek die het kan maken, zal vast wel bestaan.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de deur 2 mm te laag hangt vanwege een kromme chassisbalk....
Heb bijna 10 jaar in een 900 ng cabrio gereden. 23 jaar oud toen hij wegging en 360dkm op de teller en daar was helemaal niets scheef aan. Het is gewoon niet normaal.
Overigens zie je het vrijwel niet eens van buiten, het is puur dat het meer wind geluid veroorzaakt wat me irriteert.
Ringetje ertussen, klaarquote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar heb ik een zwaar hoofd in. Heb jij wel eens verstelbare scharnieren aan een autoportier gezien?
Als het mijn auto was zou ik hem waarschijnlijk gewoon weg doen.
De deurscharnieren kunnen ook verbogen zijn, legio mogelijkheden.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 13:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de deur 2 mm te laag hangt vanwege een kromme chassisbalk....
Heb bijna 10 jaar in een 900 ng cabrio gereden. 23 jaar oud toen hij wegging en 360dkm op de teller en daar was helemaal niets scheef aan. Het is gewoon niet normaal.
Ik zou hem bij garage loveli brengen. Visje bij de thee en je neemt hem zo weer mee.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 14:13 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee snap dat het niet normaal is, maar daar ga je toch niet een verder super auto voor weg doen? Ik zoek dus gewoon een plek die het kan maken, zal vast wel bestaan.
Daarnaast zie je het vrijwel niet, het is voornamelijk het probleem dat het wind geluid me irriteert.
Je kent wel veel auto's waarbij dat gebeurt?quote:Op dinsdag 27 maart 2018 15:43 schreef AchJa het volgende:
De deurscharnieren kunnen ook verbogen zijn, legio mogelijkheden.
Wat is je punt?quote:Op woensdag 28 maart 2018 07:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kent wel veel auto's waarbij dat gebeurt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |