abonnement Unibet Coolblue
  maandag 9 mei 2016 @ 09:57:07 #26
34027 devlinmr
Trolivier
pi_162031913
Weet iemand toevallig of je in een 9-5 Aero uit 2008 een beetje makkelijk een Parrot bluetooth handsfree set kan inbouwen?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_162031927
quote:
0s.gif Op woensdag 16 maart 2016 23:02 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik mis John.
Hier ben ik dan 😊

Misschien wel dit jaar met een nieuwe Saab, dit keer een 9-3 estate benzine automaat.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:01:55 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162031982
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:58 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Hier ben ik dan 😊

Misschien wel dit jaar met een nieuwe Saab, dit keer een 9-3 estate benzine automaat.
Fijn dat je er weer bent :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 9 mei 2016 @ 10:07:58 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162032046
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"... :')

Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...

Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
pi_162032373
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:57 schreef devlinmr het volgende:
Weet iemand toevallig of je in een 9-5 Aero uit 2008 een beetje makkelijk een Parrot bluetooth handsfree set kan inbouwen?
Ja, met een instalatiesetje die je koopt bij bv de dealer/specialist.

pi_162032451
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"... :')

Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...

Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Waarom staat die dan uit?

Ik zou in jouw geval een bezoekje aan de saabspecialist plannen.

Hij heeft het euvel zo gelokaliseerd (en verholpen)
  maandag 9 mei 2016 @ 10:38:54 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162032569
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:32 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Waarom staat die dan uit?
Omdat ik van de generatie arko ben...

quote:
Ik zou in jouw geval een bezoekje aan de saabspecialist plannen.

Hij heeft het euvel zo gelokaliseerd (en verholpen)
K, zal er eens zoeken of hier in de buurt wat zit.
pi_162032591
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"... :')

Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...

Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.

En dat is ook de oplossing als het je echt irriteert, gewoon bij het stoplicht een heel klein beetje gas geven, dan voelt hij weer normaal.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 9 mei 2016 @ 11:36:26 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162033612
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.

En dat is ook de oplossing als het je echt irriteert, gewoon bij het stoplicht een heel klein beetje gas geven, dan voelt hij weer normaal.
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken. ^O^
pi_162034093
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken. ^O^
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.

Ik heb btw ook nog een andere pu baksteun waardoor alles nog net iets meer bromt, dus wat ik dus zelf wel eens doe als het echt hindert bij het stoplicht ofzo en ik wil praten met een mede passagier, is gewoon een heel klein beetje gas geven, dan is het weg.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 9 mei 2016 @ 13:18:41 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162035856
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.

Ik heb btw ook nog een andere pu baksteun waardoor alles nog net iets meer bromt, dus wat ik dus zelf wel eens doe als het echt hindert bij het stoplicht ofzo en ik wil praten met een mede passagier, is gewoon een heel klein beetje gas geven, dan is het weg.
Prima, ga ik dat voortaan ook maar doen.
pi_162059406
Ik had mijn 9-3 op 875 toeren staan, was echt perfect
life happens while you're pusing the throttle.
pi_162082517
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"... :')

Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...

Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).

Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.

(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 mei 2016 @ 07:44:12 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_162083520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).

Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.

(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaar dat de vorige eigenaar (ex Saab monteur) die riem bij het reservewiel had neergelegd... Ik vroeg me al af wat de bedoeling daarvan was.
pi_162083558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).

Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.

(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_162084214
Jullie rijden niet toevallig met 9-5 software? Idle is te laag voor een 9-3, veel mensen letten daar niet op ( evo en die andere wel).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_162084792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?
Jup en jij zeker met je PU baksteun. :)
pi_162085256
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:47 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Jup en jij zeker met je PU baksteun. :)
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_162090173
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:17 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.
Ik snap :)

Ik heb er ook voor gekeken maar in mijn geval was het advies een standaard steun te gebruiken om de aandrijfassen wat langer heel te houden.


(ik zit wat hoger aan de PK's en Nm's)
pi_162096231
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:35 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ik snap :)

Ik heb er ook voor gekeken maar in mijn geval was het advies een standaard steun te gebruiken om de aandrijfassen wat langer heel te houden.

(ik zit wat hoger aan de PK's en Nm's)
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken? Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 11 mei 2016 @ 19:05:54 #46
131603 Afwazig
Serious business
pi_162096328
Heb een paar weken geleden een Saab 900 cabrio uit 95 gekocht. Bevalt prima tot nu toe!
pi_162096648
Zijn mensen met een Caddilac BLS ook welkom in dit topic?
pi_162098676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Hmm het kan dus ook negatief uitpakken?

Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?
Ja !

Maar...

De krachten die vrijkomen bij belasting/ontlasting van je motor/transmissie moeten wel ergens heen kunnen.

Het blok + bak zit met 3 rubber steunen aan de carosserie vast ( 2 op het blok / 1 op de bak )

Ga je dat nog stijver maken komen de krachten op andere plekken vrij.

In jouw geval met een Stage 1 setup en niet al te idioot rijgedrag is dat geen probleem.
pi_162098785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:24 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Ja !

Maar...

De krachten die vrijkomen bij belasting/ontlasting van je motor/transmissie moeten wel ergens heen kunnen.

Het blok + bak zit met 3 rubber steunen aan de carosserie vast ( 2 op het blok / 1 op de bak )

Ga je dat nog stijver maken komen de krachten op andere plekken vrij.

In jouw geval met een Stage 1 setup en niet al te idioot rijgedrag is dat geen probleem.
Snap ik ja, sowieso heb ik nog 2 normale steunen, plus pu is niet compleet solide hè, het heeft nog wel enigszins vering. Vind het wel een verbetering.

Enige grote nadeel is dat sinds ik het heb, ik in idle ergens bij de C stijl iets hoor rammelen, maar ik heb geen idee wat en hoe ik het oplos.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:30:08 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162098917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:17 schreef vaduz het volgende:
Zijn mensen met een Caddilac BLS ook welkom in dit topic?
Zelfde sleutel toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')