Hier ben ik dan 😊quote:
Ja, met een instalatiesetje die je koopt bij bv de dealer/specialist.quote:Op maandag 9 mei 2016 09:57 schreef devlinmr het volgende:
Weet iemand toevallig of je in een 9-5 Aero uit 2008 een beetje makkelijk een Parrot bluetooth handsfree set kan inbouwen?
Waarom staat die dan uit?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Omdat ik van de generatie arko ben...quote:
K, zal er eens zoeken of hier in de buurt wat zit.quote:Ik zou in jouw geval een bezoekje aan de saabspecialist plannen.
Hij heeft het euvel zo gelokaliseerd (en verholpen)
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.quote:Op maandag 9 mei 2016 10:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Heb ik ook. De auto gaat wat meer brommen bij het stoplicht. Is normaal, omdat de airco mee draait met de motor, wat schijnbaar zelfs wat pk kost (je kan het ook voelen dat je gas IETSJE dieper moet.
En dat is ook de oplossing als het je echt irriteert, gewoon bij het stoplicht een heel klein beetje gas geven, dan voelt hij weer normaal.
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, normaal Saab gedrag dus. Prima, ga ik me er verder niet druk om maken.
Prima, ga ik dat voortaan ook maar doen.quote:Op maandag 9 mei 2016 11:58 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee is echt niks kwalijks. Als je het echt heel erg zou vinden zou je je stationair toerental ietsjes hoger kunnen zetten met een tech2, dat zou het ook op moeten lossen. Maar ik zou er persoonlijk het extra verbruik niet voor over hebben.
Ik heb btw ook nog een andere pu baksteun waardoor alles nog net iets meer bromt, dus wat ik dus zelf wel eens doe als het echt hindert bij het stoplicht ofzo en ik wil praten met een mede passagier, is gewoon een heel klein beetje gas geven, dan is het weg.
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).quote:Op maandag 9 mei 2016 10:07 schreef AchJa het volgende:
Nu de temperaturen weer oplopen gaat uiteraard de airco ook weer aan... Ik ben echter zo'n type wat in een sauna moet stappen voordat ik denk: "verrek, ik heb ook een airco"...
Maar wat mij opvalt is dat met de airco aan de motor erg "zwaar" stationair draait, tegen het afslaan aan. Als ik hem een tijdje laat draaien trekt dat wel weer bij maar na een stuk gereden te hebben heb ik weer hetzelfde. Ook als ik op de cruise rijd "voel" ik de airco aan- en uitslaan, ook hoor ik de pomp een beetje...
Is dit een teken dat de aircopomp aan het overlijden is of is dit normaal? Vwb stationair, de vaccuumslangen zijn allemaal al vervangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Vandaar dat de vorige eigenaar (ex Saab monteur) die riem bij het reservewiel had neergelegd... Ik vroeg me al af wat de bedoeling daarvan was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Als je bij hogere snelheden de pomp nog "voelt" of hoort zou ik toch even overwegen er naar te laten kijken, AC pomp is een saab euvel(tje).
Bij mij was het 2 keer een voorbode van een vastgelopen pomp.
(Voor de zekerheid een korte multiriem in de auto bewaren, kan je altijd verder in geval dat zou gebeuren.)Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Jup en jij zeker met je PU baksteun.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Maar dat je bij stationair een brom hoort/voelt, en met een beetje gas dat weg gaat, is wel normaal toch?
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 11 mei 2016 09:47 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Jup en jij zeker met je PU baksteun.
Ik snapquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:17 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja precies haha. Is wel merkbaar fijner met schakelen, bij snel gas los laten veel minder terugslag in de bak zegmaar als je snapt wat ik bedoel.
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken? Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:35 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ik snap
Ik heb er ook voor gekeken maar in mijn geval was het advies een standaard steun te gebruiken om de aandrijfassen wat langer heel te houden.
(ik zit wat hoger aan de PK's en Nm's)
Ja !quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Hmm het kan dus ook negatief uitpakken?
Ik zit nu op 240pk / 365nm, is het dan niet slecht?
Snap ik ja, sowieso heb ik nog 2 normale steunen, plus pu is niet compleet solide hè, het heeft nog wel enigszins vering. Vind het wel een verbetering.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:24 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Ja !
Maar...
De krachten die vrijkomen bij belasting/ontlasting van je motor/transmissie moeten wel ergens heen kunnen.
Het blok + bak zit met 3 rubber steunen aan de carosserie vast ( 2 op het blok / 1 op de bak )
Ga je dat nog stijver maken komen de krachten op andere plekken vrij.
In jouw geval met een Stage 1 setup en niet al te idioot rijgedrag is dat geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |