Van_Poppel | zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:19 |
Topicreeks: Irritaties op de weg We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles. Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee. * Maar hou het wel gezellig aub! Leerzame informatie • De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje: Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan. Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden. Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan. | |
Van_Poppel | zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:19 |
Afgelopen week is het in-het-donker-rijden-seizoen weer begonnen. Man, man, man...ongelooflijk hoeveel fietsers het gewoon verdommen om het licht aan te zetten. Vooral in het begin van de week (toen het nogal mistig was) zag ik veel fietsers pas op het allerlaatste moment. Geen idee of het laksheid of onwetendheid is, maar voor de automobilist is het wel bloedirritant | |
Rezania | zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:24 |
Opoe die niet doorrijdt, mensen die niet kijken voordat ze achteruit rijden en vrachtwagens in het algemeen. | |
Pizza_Boom | zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:35 |
Ik houd in de polder nog wel eens groot licht aan bij fietsers zonder licht. Zie ik ze ten minste wel. | |
padlarf | zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:51 |
Er kwam vanavond iemand mijn strook opzeilen zonder richting aan te geven, tenminste, dat dacht ik. Meneer bleek netjes richting aan te geven. Niet naar de kant waar hij naar toe wilde, maar je kan niet alles hebben natuurlijk | |
Ridocar | zaterdag 10 oktober 2015 @ 01:47 |
Als je ze ziet tenminste. Geen licht, donkere kleding en een onwrikbare waan van onkwetsbaarheid, dat is zo'n beetje het meest irritante van deze kamikazefietspiloten... | |
vannelle | zaterdag 10 oktober 2015 @ 04:21 |
Dat bedoel ik dus, we weten het gewoon niet. Ook jij niet. | |
Ridocar | zaterdag 10 oktober 2015 @ 04:28 |
Maar het zou zomaar kunnen. Ik ga ook uit van het goede in de mens, maarja, gelegenheid he... | |
vannelle | zaterdag 10 oktober 2015 @ 04:39 |
Zoals ik al zei, we weten het niet. Ga maar uit van goede bedoelingen. | |
Simterklaas | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:11 |
Als voortaan iedereen die voor mij staat bij een stoplicht, hun telefoon opgeborgen houdt en vooraf al schakelt (dus niet pas bij groen licht), vriendelijk dank! | |
De_Dakgoot | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:18 |
Hadden de verkeerslichten maar hetzelfde systeem als in Duitsland. | |
Rezania | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:22 |
Hoe is het anders in Duitsland dan? | |
Wijnbo | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:23 |
Rood, oranje-rood, groen. | |
Tinos85 | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:36 |
Ik had vandaag een kamikazefietser die door rood ging en mij even over het hoofd zag. Hij schrok toch wel een beetje toen ik een noodstop maakte. | |
Simterklaas | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:55 |
Het beste is gewoon met zo'n soort klokje. | |
Tijn | zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:21 |
Niet direct van rood naar groen, maar eerst even rood+oranje. | |
Pizza_Boom | zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:08 |
Pareltje vandaag weer. Convoi met mobiele kraantjes (5 en 6 assertjes, stuk of 5/6) en wat vrachtwagens met benodigdheden (stuk of 7-8). Nee, dat rijdt niet hard nee. 70-80 max, zeker bij het uitklimmen van een tunnel. Dat iemand dat eng vindt, a la. Mag je vinden. Ze blijven keurig in hun eigen strook, dus niets aan de hand, vind ik dan, maarja, wie ben ik. Iemand die in de file zat die achter die automobilist ontstond die niet durfde in te halen en dus meeslingerde met de snelheid. En ik had bijna een scooterrijder erop zitten. Die kwam via het vak voor linksaf door het rode licht zetten toen rechtdoor weer ging rijden en die wilde er bij mij voor... Kon dus even flink in de remmen. Als jij de verhoogde slijtage en dus eerdere noodzakelijke vervanging van mijn drukgroep lager betaald... Want daarvoor moet mijn versnellingsbak eraf. Overigens snap ik niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, want ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg. | |
Simterklaas | zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:36 |
Jij misschien, maar veel mensen ook niet. | |
Light | zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:28 |
Niet iedereen kan als eerste weg zijn. | |
thenxero | zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:53 |
Ja, de wachtenden achter je kunnen moeilijk door je heen rijden. | |
Van_Poppel | zondag 11 oktober 2015 @ 00:04 |
Vraag me echt af of je zoveel dingen kapot maakt als je gewoon in de 1e versnelling met ingedrukt koppelingspedaal voor het verkeerslicht wacht. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt zou je verwachten... | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 00:53 |
Godver Nee, ook van de mensen naast mij. En op het moment dat ik dan op trek en halverwege de kruising bent, komt degene achter mij pas in beweging. Mwah, een druklager is niet gemaakt om langdurig onder belasting rond te draaien. Dan wordt ie heet en wordt het vet erin dun. Te dun en het slingert het druklager uit en dan heb je herrie. Je koppeling is gemaakt om tijdelijk de overbrenging en dus kracht op de bak te stoppen en te zorgen dat je geen klap op de bak krijgt als je schakelt op een niet juist toerental. | |
Fer | zondag 11 oktober 2015 @ 01:12 |
Ik zet hem ook vaak in vrij en dan gaat ook de motor uit. Dan nog zit ik ook even op mijn telefoon te kijken, springt dat ding op groen en knal ik alsnog bijna op de voorligger bij het wegrijden. | |
Van_Poppel | zondag 11 oktober 2015 @ 01:19 |
Als je niet vooraan staat, dan kan dat prima...maar anders verlies je toch minstens 2/3 seconde lijkt me. Bloedjeirritant voor de wagens achter je die daardoor net niet door groen kunnen. | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 01:23 |
Als iedereen zou gaan oprijden als het kan, in plaats van eerst 10 meter gat te laten vallen, zou dat veel meer schelen. | |
Van_Poppel | zondag 11 oktober 2015 @ 01:25 |
Dat is ook zo...als het groen wordt, laat je de koppeling al vast opkomen. Niet wachten tot je voorganger wegrijdt. | |
CherryLips | zondag 11 oktober 2015 @ 08:04 |
Eh ja, zo wordt het je toch ook geleerd? | |
Nattekat | zondag 11 oktober 2015 @ 10:43 |
Moet je je eens voorstellen hoe snel je weg bent als je de auto wel in zijn één zet. Je bent altijd trager als je eerst moet schakelen. | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 11:57 |
Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden? | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 11:59 |
Waarom moet je op je telefoon kijken? | |
Ridocar | zondag 11 oktober 2015 @ 12:38 |
Van half ingedrukt houden slijt de koppeling sneller (zowel plaat als drukgroep). Schakelen slijt op de synchromeshes, maar lang niet zo erg. | |
Fer | zondag 11 oktober 2015 @ 12:48 |
Anders ga ik zo slingeren, tijdens het rijden. | |
Fer | zondag 11 oktober 2015 @ 12:54 |
Hamilton 1.47? | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 14:17 |
Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen. | |
deezler | zondag 11 oktober 2015 @ 14:20 |
Sinds wanneer heeft een paard een koppeling? | |
Ridocar | zondag 11 oktober 2015 @ 14:20 |
Ik vind het irritanter dat Verstappen voor de zoveelste keer achteraan rijdt terwijl 'ie er niks aan kan doen. | |
Ridocar | zondag 11 oktober 2015 @ 14:27 |
Het slippen is slecht voor de platen maar de drukgroep krijgt iedere keer een volle belasting bij het intrappen van de koppeling. Die is eigenlijk zodanig gemaakt dat 'ie ongeveer gelijk loopt met de levensduur van de platen. Sommige dingen zijn eenmaal gemaakt om maar een bepaalde tijd mee te gaan. Een goed voorbeeld is de startmotor. Die draait hooguit een paar uur voor 'ie versleten is, maar die wordt ook maar een seconde (of twee) gebruikt per start. Eventjes met de koppeling ingetrapt voor een verkeerslicht staan is niet meteen funest, maar met koerierswerk slijt de koppeling eenmaal harder dan een auto dat alleen maar snelwegen ziet. | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 14:32 |
Gelukkig doe ik het parttime, maar ik probeer nu ook om de koppeling zo min mogelijk te gebruiken, bijvoorbeeld door zachter te rijden als ik in een woonwijkje zit. Maar het is ook iets wat zomaar uit het niets kan gebeuren, dus dat maakt het wel lastig. | |
Descendent | zondag 11 oktober 2015 @ 17:41 |
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst.... Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren.... | |
CherryLips | zondag 11 oktober 2015 @ 18:12 |
O zo stond het hier heel vaak Laatste tijd gelukkig minder. | |
very | zondag 11 oktober 2015 @ 18:17 |
Het is kut, maar hij staat wel nog in zijn vak, dus niet zo janken. Hier (meerdere) foto's van maken... Dat kan ook echt alleen een Saab rijder zijn | |
Maegrim | zondag 11 oktober 2015 @ 18:21 |
Zou van die peusjoo lekker z'n spiegels verstellen | |
Platina | zondag 11 oktober 2015 @ 18:35 |
Daar had ik toch echt tegenaan getrapt of iets dergelijks. En dat is inderdaad verrekte asociaal van mij | |
Ridocar | zondag 11 oktober 2015 @ 19:17 |
Ik zou die auto bestickeren, op de voor-en achterruit, op de spiegels, en als ik in een goeie bui ben op de lak. Van die witte papieren, die je er nooit heel af krijgt. | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 19:38 |
Afgelopen vrijdagnacht ook weer, reed met groot licht op een pikkedonker landweggetje en kon nog nét een fietser ontwijken. Ben gestopt en heb hem gevraagd of hij dood wil. Stotter stotter, nee mevrouw, sorry mevrouw. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 19:38:19 ] | |
Fer | zondag 11 oktober 2015 @ 20:17 |
Met grootlicht en nog bijna een fietser niet zien? | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:24 |
Hoe, HOE?? Kan je vooruit niet normaal inparkeren Achteruit kan ik nog snappen.. Maar dit is echt BS [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 20:25:34 ] | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:32 |
Landweggetje, pikkedonker, 80 k/m uur. Ja dan gaat het snel. Het is niet dat ik hem pas op het laatste moment zag, maar moest wel even goed naar links trekken. Op zo'n weg zonder lichten fietsen is echt een zelfmoordpoging. | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 20:34 |
Ik ben vooral benieuwd naar de andere kant van het parkeervak. Blijkt nou dat het zo groot is dat de Saab nog een meter aan de andere kant had, tsja, domme lul is het dan. Temeer trouwens weer een reden waarom ik altijd achteruit erin ga. | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 20:35 |
Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt. Fietsers | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:38 |
Automobilisten [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 20:38:33 ] | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 20:40 |
Waarom geeft trouwens niemand gas bij het invoegen op de snelweg. Vandaag in zijn 4 vanaf 2000 toeren (waar ik dus nagenoeg 0 trekkracht heb) nog eentje voorbij getrokken die bij het eerste blokje naar links ging. Op de heenweg al mensen die een cyclus eerder dan ik de snelweg op konden draaien waar ik nog voor moest remmen voor het invoegen (en ik reed pas 110). Oh, en ik heb erop gelet. Ging naast iemand staan die links stond de A7 op, ik rechts en ik in zijn vrij. Ik was: 1. eerder weg, 2. Ik gaf meer gas 3. Ik heb hem daarna niet meer gezien. | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:40 |
Hehe nee. Heb hem dus gevraagd of hij dood wil, daar schrok hij wel even van. Daarna gewoon verder gereden. | |
opgebaarde | zondag 11 oktober 2015 @ 20:40 |
En waarom liet jij die twee kippetjes niet vallen en raad je het een ander wel aan? Zwakkeling | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 20:42 |
Anders wordt de baas boos. | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 20:44 |
Okee, ik had niet verwacht dat er in verkeersopzicht veel dingen zouden zijn die verwerpelijker zijn dan een braketest, maar een ander moedwillig schade toebrengen is daar zeker wel een van... | |
opgebaarde | zondag 11 oktober 2015 @ 20:45 |
Je vriendin keurt je huidige handelen en advies ook af | |
Ridocar | zondag 11 oktober 2015 @ 20:46 |
Vooruit parkeren vind ik juist lastiger. Je moet met de neus uit kunnen halen en wegrijden is kut. Achteruit inparkeren is veel makkelijker want je hebt spiegels waarmee je langs je auto kunt kijken. | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:48 |
Volgensmij weet de gemiddelde autobestuurder geeneens dat ze spiegels hebben of hoe ze deze moeten gebruiken | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 20:49 |
Knipperlichten zijn bij veel mensen ook maar een accessoire. | |
Pizza_Boom | zondag 11 oktober 2015 @ 20:50 |
Dat is toch om je mascara goed te doen? | |
Simterklaas | zondag 11 oktober 2015 @ 20:51 |
Nouja, als ze de hele tijd zo gaan fietsen dat niemand er langs kan, is het niet zo gek als ze daarop een reactie krijgen. | |
opgebaarde | zondag 11 oktober 2015 @ 20:52 |
Ik gebruik hem wel eens als ik mezelf tussen twee auto's wil duwen | |
#ANONIEM | zondag 11 oktober 2015 @ 20:58 |
Dan hoor je agressief met je groot licht te knipperen. Niet met die oranje dingetjes. | |
opgebaarde | zondag 11 oktober 2015 @ 21:29 |
Dat kan pas na het van rijbaan switchen want voor die tijd rijd ik naast mijn twee aanstaande vrienden. Maar na het opschuiven kan ik inderdaad prima met mijn groot licht mijn voorganger van mijn aanwezigheid informeren en ondertussen multitasken wij verder en gaan wij enthousiast gebruik maken van de ruitenwisservloeistof die de voorruit gaat schoonmaken | |
Pap89 | zondag 11 oktober 2015 @ 22:16 |
Veel (vrouwen/bejaarden) gaan bij het invoegen zelfs remmen/gas los laten lijkt het wel. Of van die debielen die naast een vrachtauto gaan rijden, niet willen afremmen maar ook niet een stukje gas over de vluchtstrook willen doen, daardoor levensgevaarlijke acties doen (opeens half ervoor gooien bijvoorbeeld) | |
Jihawti | maandag 12 oktober 2015 @ 09:23 |
Ik had ooit een leipe collega die fietsers die stug met zijn tweeën, drieën of vieren naast elkaar bleven rijden in het voorbijgaan een elleboog gaf vanaf zijn fiets. Tenzij hij in de auto was, dan draaide hij het raampje open en stak zijn vuist uit Verder een hele normale, relaxte man vlak voor zijn pensioen. Die niet snapte dat ik dat een beetje eh...raar en opgefokt vond van hem. | |
BigSmurf | maandag 12 oktober 2015 @ 12:54 |
Ik wil echt een raketwerper op m'n auto om alle pinda's die hem met 90 naar de linkerstrook flikkeren waar het 130 rijdt af te schieten. M'n ABS werkt gelukkig goed. | |
ziggyziggyziggy | maandag 12 oktober 2015 @ 13:54 |
Mensen veranderen zodra ze achter het stuur zitten. Helaas. | |
#ANONIEM | maandag 12 oktober 2015 @ 20:11 |
Ik fiets nu naar stage over een fietspad langs een kanaal waar veel geroeid wordt. Met sommige groepjes roeiers fietst er een coach mee. Deze rijdt zo dicht mogelijk langs de waterkant.. Laat het nou net zo zijn dat ze dan op de linker weghelft van het fietspad rijden (tegen de richting in..) en ze kijken de hele tijd naar het water, om de minuut kijken ze dan even naar voren. Zijn nu in 2 weken tijd al 3 tegen me aan gereden [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2015 20:13:25 ] | |
underground1009 | maandag 12 oktober 2015 @ 20:27 |
En je denkt niet, goh, als ik zie dat ze verkeerd rijden, laat ik uit wijken? | |
#ANONIEM | maandag 12 oktober 2015 @ 20:30 |
Alleen als ze hard fietsen. Anders rijden ze maar lekker tegen me aan en schrikken ze Mijn fiets kan het wel hebben als ik zelf ook vaart minder. | |
Simterklaas | maandag 12 oktober 2015 @ 20:43 |
Je kan altijd duidelijk merken welke fietsers geen rijbewijs hebben. | |
Pizza_Boom | maandag 12 oktober 2015 @ 20:47 |
Al die moeders met 2 koters voor in de bakfiets en 1 achterop die door rood vliegen in de regen op de vroege ochtend zonder verlichting hebben dus geen rijbewijs? | |
deezler | maandag 12 oktober 2015 @ 20:51 |
Vroeger hadden ze daar iets voor. Een fietsbel heette dat. Als er dan iemand voor je reed die niet oplette, dan kon je hem of haar daarmee waarschuwen. | |
#ANONIEM | maandag 12 oktober 2015 @ 20:53 |
Als ze nou gewoon opletten | |
Scarlet_Dragonfly | maandag 12 oktober 2015 @ 21:33 |
Nee, duidelijk niet, anders hadden ze met de regen wel de auto gepakt! | |
Simterklaas | maandag 12 oktober 2015 @ 21:42 |
Dat is toch helemaal niet stoer joh | |
Ferry_76 | maandag 12 oktober 2015 @ 21:43 |
Mensen op de A12 richting Utrecht (Vanaf Arnhem), die niet snappen wanneer je 130 mag, en om de haverklap anderen die 95 rijden met 98 gaan inhalen... Van mij mogen ze daar gewoon permanent alle drie de stroken open gooien.. | |
Glijdt_licht | maandag 12 oktober 2015 @ 22:08 |
Landweggetjes waar fietsers mogen fietsen liggen in de regel in 60-zones, of zijn 60kmh als voorrangsweg. Dus dan reed jij sowieso al te hard. Niet dat ik me aan de 60 houd, maar wilde je er even op wijzen.. | |
#ANONIEM | maandag 12 oktober 2015 @ 22:10 |
Nope. Buiten de bebouwde kom en buiten een 60km/zone. Ik reed dus gewoon 80. | |
Glijdt_licht | maandag 12 oktober 2015 @ 22:16 |
Ben benieuwd waar dat nog mag. Ik weet er slechts 2, de N910 tussen Wâlterswâld en Dokkum.. En dat is maar een stukje van 3km of zo, met 60-belijning. En een weggetje langs het Hoendiep. Verder weet ik niets meer.. Of 80 met apart fietspad, of het is 60 vaak met apart fietspad.... (Belachelijk) | |
Light | maandag 12 oktober 2015 @ 22:46 |
Hier mag je buiten de bebouwde kom (het bordje einde bebouwde kom is links van de weg te zien) gewoon met 80 km/u tussen fietsers en tractoren slalommen. Wel uitkijken voor overstekende bomen. | |
Van_Poppel | maandag 12 oktober 2015 @ 22:57 |
Op zo'n weggetje zou ik in het donker niet gauw 80 rijden. Zestig is dan hard zat. Heeft er misschien ook mee te maken dat ik praktisch nooit op dit soort weggetjes rijd. Als je bekend bent en iedere bocht kent, ligt het misschien anders. | |
#ANONIEM | maandag 12 oktober 2015 @ 22:59 |
Eh daar zou ik nooit 80 rijden alleen de rechte stukken even op zn staart trappen, bij de bochten heb je echt vrij weinig zicht wat er aan komt. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2015 23:00:23 ] | |
Light | maandag 12 oktober 2015 @ 23:29 |
Het ging er mij niet om of het slim is om daar 80 te rijden, maar of het mag | |
Pizza_Boom | maandag 12 oktober 2015 @ 23:29 |
Kwestie van de wegen kennen. Dat ik nog jonger was ben ik vaak zat met 90-110 over zulke slingerende 60 weggetjes gestuiterd, midden in de nacht. Later komt het besef dat 100+ daar toch wel heel erg hard is en dat je 0 correctieruimte hebt als er wat gebeurt. Een fietser rijd je finaal de tering in en zelf lig je ook zo in een sloot als er wel wat gebeurt. En daarop pas je vervolgens weer je rijgedrag aan | |
Fer | maandag 12 oktober 2015 @ 23:42 |
Op dit soort wegen doe ik ook gewoon 80 hoor, alleen ff inhouden bij de fietsers. En goed opletten op verkeer van rechts, aangezien het vaak gelijkwaardige kruisingen zijn. | |
Glijdt_licht | maandag 12 oktober 2015 @ 23:49 |
Ik ben opgegroeid aan zo'n weg, en rijd er gewoon 80 inderdaad. In een dom verleden 's nachts wel dubbele cijfers gehaald, maar laten we maar zeggen dat ik een engeltje op mijn schouders heb gehad. Vind zelf 60 wel erg overdreven.. Zou graag zien dat we de snelheden 90 en 70 zouden gebruiken. 70 voelt niet zo verdomd traag, en de meeste auto's kunnen dan goed gebruik maken van de hoogste versnelling. Dus op zich minder uitstoot.. Verder haat ik wegen met gelijkwaardige kruisingen. Er is een reden waarom je ze niet ziet in andere landen, ze zijn namelijk klote.. Zelfs in Zweden waar je bubeko standaard maar 70 mag heeft altijd 1 weg voorrang.. Al kun je in Zweden alles tegenkomen, met als meest irritante slaapdorpjes waar je maar met 40 of 30 doorheen mag.. [ Bericht 31% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-10-2015 23:55:15 ] | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:30 |
* Pizza_Boom loopt fluitend en onschuldig kijkend een rondje Zo lang men overal drempels en chicanes neer gooit, is uitstoot niet echt een punt. maar gewoon normale snelheden, in plaats van alles duurzaam verdebieliseren, dat zou wel heel erg fijn zijn. Gewoon alles buiten bebouwde kom 80. Punt. Dit ziet er toch niet uit als een 60 weg? Of deze? En dit heet binnen bebouwde kom. En dan het mooiste, hier mag ik gewoon 80. En hier ook. En ik snap dat je op sommige wegen graag de snelheid lager adviseert i.v.m. dieren die over kunnen steken, maar dan nog. Op klaarlichte dag steekt er niets over en 's nachts rijdt men daar toch wel flink door, want dan rijden er praktisch alleen maar locals. Zo kan je het ook oplossen. | |
Nattekat | dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:38 |
Hier ligt ook zo'n mooie 50-weg dat gewoon een verlengde is van een 80-weg, enkel met een rotonde in het midden. Gelukkig hebben de wethouders eindelijk het licht gezien, en gaan ze de weg (onnodig duur natuurlijk, want verdiept is hip) ombouwen naar 80km/h. Tot dat klaar is een heerlijke plek voor de personen die boetes mogen uitschrijven. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:22 |
Oosterwolde-Donkerbroek, ''Duistere weg'' of ''Prandigaweg'' heet het volgens mij. | |
WEST | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:00 |
Vanmorgen weer zo'n Audi rijder waar van je denkt rijbewijs innemen en een deel laten nemen aan zo'n cursus. Inhalen en op het nippertje terug naar eigen weghelft. Gewoon vol over de verdrijvingsvlakken rijden. Even een af en oprit nemen om een viskar voorbij te komen. En wat heeft het hem opgeleverd..., 5 seconden extra winst | |
Rezania | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:02 |
Mensen die niet kunnen parkeren. Nu is het een lastige parkeerplaats, erg smal en zo, maar je kan toch wel even corrigeren? | |
daNpy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:29 |
Parkeervakken Daar kun je in NL je motor niet eens in krijgen. Beter laten ze die strepen weg zodat de deurgooiersbrigade wat minder schade maakt aan andermans eigendom. | |
Rezania | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:32 |
Aangezien de rest er wel normaal in staat kan het blijkbaar toch wel. Alleen mensen met een 'dikke bak' lukt het over het algemeen niet. | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:26 |
Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70... | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:26 |
Een meisje die gewoon met oordoppen in en naar haar telefoon kijkend de straat oversteekt en bijna door een auto wordt aangereden.Het meisje kijkt even op maar loopt vervolgens stoïcijns door. | |
JDude | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:35 |
Standaardmaat voor een langsparkeerstrook is 2,00 meter breed, voor een haaks parkeervak 2,50 meter. Er zal hier en daar heus wel wat ondermaats spul liggen, maar van 1,50 geloof ik niets. Dan mag je standaard via de kofferklep naar buiten . | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:36 |
1,50 is echt onzin waarom denk je dat dat een standaardmaat is? Daar past een Twingo nog niet eens in! | |
Rezania | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:39 |
Ja, echt niet man. 2 - 2,5 m denk ik. | |
caspervc | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:57 |
Huidige richtlijnen (nieuwe aanleg) Langsparkeren, 5.50m - 6.00m lang, 2.00 - 2.30 breed Haaksparkeren: 5.50m lang 2.30 - 2.50m breed Vaak zie je parkeerstroken (langsparkeren) die wat ouder zijn op 1,80m breed (als al is aangegeven en haaks parkeren 2.00 - 2.20 breed. Dat is met de uitdijende auto's van vandaag de dag wel een opgave... | |
Pizza_Boom | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:58 |
Jawel, een twingo past daar wel in met zijn wielen. De koets is breder maar de wielen passen. 1,50 breed en dan 3x 30 cm tussenruimte (standaardtegel), excuus, dat had ik er wel bij moeten zeggen. Of wil je zeggen dat al die vakken van 5 standaardtegels breed meer dan 1,50 zijn. Ik heb jaren kleine autotjes gereden, waaronder een aantal met een sporing van 1,50 breed en die pastten vaak precies. Ga voor de gein eens tellen. Een doorsnee klinkerparkeervak is uit keisteentjes (200x100mm) gemaakt en is ca. 10 tot 12 stenen lang. Let er voor de gein eens op, het is helemaal niks. Zomaar een straat in Alkmaar, 9,5 stenen lang. | |
#ANONIEM | dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:18 |
Deze analyse. Autist. | |
Scarlet_Dragonfly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:19 |
Ja, zo kun je het wel goed praten Het ging om parkeervakken naast elkaar, dan lijkt het me vrij zinloos om te praten over iets anders dan de breedte die je daadwerkelijk kunt gebruiken, dus inclusief de tussenruimte. En nu ga je stiekem ineens over de lengte beginnen in plaats van de breedte! | |
Fer | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:18 |
Tenzij er een paar woningen boven de winkels zitten, dan mag je volstaan met kleinere plekken. Hier bij de supermarkt is het dus 1,95 terwijl voor mijn eigen deur 2,30 of meer is. | |
deezler | dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:28 |
Ik rijd regelmatig over deze weg. Daar mocht je vroeger ook gewoon 80. Ik rijd er vaak niet eens 60 omdat het met veel tegenliggers waaronder veel vrachtwagens en tractoren wel erg smal wordt. | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:10 |
Ahum, breed. Tyfus, ga wel lekker zeg. Nouja, sorry, maar 2,40 is niet veel. Het lijkt veel, maar dat is het niet. Als er 2 auto's staan die wat breder zijn dan een twingo, kan je al heel erg kut uitstappen. 60 cm om je deur open te doen is niet veel. Heeft er ook al eens eentje tegen die boom gezeten zo te zien. | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:16 |
Goeiemorgen Hier! Neem een kop koffie! Mijn irritatie van vandaag (of eigenlijk gisteravond): autootjes met een incomplete handleiding Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen. Volgens de handleiding was dat niet eens zo heel veel werk voor een klein autootje (Hyundai i10): twee schroeven los, en dan kun je de hele koplamp-unit er aan de voorkant uittrekken. Alleen waren ze in dat verhaal nog twee schroeven vergeten te vermelden en het feit dat je dan nog lomp hard moet trekken ook. Maar het is gelukt, zonder schade ook nog, dus nu kan ik weer fatsoenlijk in het donker de weg op! | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:18 |
Iemand die dat wel meteen vervangt. *burp* Het vak is 12 in hun lengterichting gelegde stenen breed. | |
Fer | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:50 |
En dat waren niet stiekem de af stelschroeven? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:20 |
Nee, dat gaat elektrisch (en de voor-afstelling zit in de koplamp-unit), dit ging echt om twee schroeven die de hele koplamp-unit nog vasthielden die niet beschreven stonden in de handleiding (Met koplamp-unit bedoel ik dus het geheel van reflectoren, knipperlicht, stadslicht en dim/grootlicht) | |
Jihawti | woensdag 14 oktober 2015 @ 11:29 |
Ik ging laatst ook een lampje verwisselen! Heel gedoe om het achterlicht eruit te krijgen (kofferbak van een Bora hangt blijkbaar van klittenband en compartimenten aan elkaar). Uiteindelijk lampje gevonden, verwisseld, nog steeds stuk, nog een keer verwisseld, nog steeds stuk, zekering vervangen, nog steeds stuk, toch maar naar garage gaan, uitgelachen worden omdat ik het verkeerde lampje had vervangen, en voilà. Piece of cake Hij zei ook nog mevrouwtje tegen me | |
BigSmurf | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:57 |
Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is. | |
#ANONIEM | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:59 |
| |
Messina | woensdag 14 oktober 2015 @ 13:02 |
En dat terwijl het waarschijnlijk enkel even het lampje goed erin draaien is, luiaard | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 14:21 |
Ik had hem laatst ook: "Linker achterlamp stuk, reservelamp aan". Dus ik stap uit en kijk, geen verschil met rechts... Daarna de melding ook niet meer gehad. Ook irritant: bij de garage een kapot lampje meekrijgen. | |
Jofunu-kun | woensdag 14 oktober 2015 @ 15:37 |
Ehm. Nee.
Dit dus.. Al klopt de 2.5 van de parkeervakken ook niet, want dan zou mijn bus er ook in moeten passen, en ik heb toch echt 2 vakken nodig in de breedte dan | |
JDude | woensdag 14 oktober 2015 @ 15:54 |
Het is dan ook maar een standaardmaat uit de richtlijnen. Oude parkeerplaatsen kunnen best kleiner zijn en zelfs bij nieuw/verbouw wordt er nog wel eens beknibbeld op parkeerplaatsen. Pas geleden nog in een reconstructieproject de parkeervakken op verzoek van omwonenden op 2,30 gelaten omdat ze er anders eentje zouden inleveren. | |
deezler | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:40 |
De planning van gemeenten wat auto's / verkeer betreft vind ik sowieso vaak erg dom en onrealistisch. Om een Brabants voorbeeld te noemen: de wijk Reeshof in Tilburg. Een gigantische wijk ter grootte van een stad, met oorspronkelijk slechts één toegangsweg met een enkele rijstrook de wijk in, en een andere de wijk uit. Een jaar of vijftien geleden woonde daar een collega die uit noodzaak maar werk is gaan zoeken in Tilburg zelf en directe omgeving. Puur en alleen omdat hij dan met de fiets naar het werk kon. Anders deed hij er drie kwartier over om alleen de wijk uit te komen. Geloof dat men bij de planning er maar vanuit was gegaan dat iedereen daar gezellig met de bus naar het werk zou gaan. Of de straat van een neef van me. Nieuwbouw rijtjeshuizen en daar werd voor iedere twee tot drie huizen twee parkeerplaatsen aangelegd. Terwijl bij de meeste mensen die er woonden toch echt twee auto's aanwezig waren. | |
Gwywen | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:53 |
Weet je wat ik altijd zo vreselijk irritant vind? Als iemand nog nét even voor je uit een zijstraat de weg op draait, en dan vervolgens gaat lopen slakken. Ik bedoel, als je nog net voor mij de weg op draait, heb je kennelijk haast! Maar nee, dan gaan ze lekker toeristisch freewheelen, ook in de ochtendspits. | |
Nattekat | woensdag 14 oktober 2015 @ 17:56 |
Mensen waar je 50m achter moet rijden om te voorkomen dat je bij één van hun noodstops erbovenop knalt | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:06 |
Dat is ook de reden van die 2 seconden 'regel'. En dan is 50 meter nog te weinig dus. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:12 |
Vanmiddag had ik de zeldzame aandrang om een bedrijf te bellen of ze wel zeker wisten dat ze die mongool wel in hun dubbelgrote en knalgele Iveco bedrijfsreklamebordbus wilden laten rijden Rechts inhalen, bumperen (echt op een metertje ofzo, en gewoon echt compleet onnodig) als een wezenloze van rijstrook veranderen elke 5 seconden ofzo, en dat met een snelheid van ~110 waar je 130 mag.. Bijrijder helemaal onderuitgezakt tegen de deur met 2 gore poten tegen de voorruit, echt heel veel kanslozer vind je ze niet. Heb het niet gedaan, maar de verleiding was wel heel erg groot. | |
Nattekat | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:13 |
Was op een 50 weg, op 4 seconden dus. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:13 |
Lamphouder eruit trekken, lampie met zijn hol 2 keer over een velletje schuurpapier of scotchbrite halen en terugschroeven, lui secreet | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:14 |
En dan noodstops maken? voor wat? overstekende geesten ofwa? | |
Glijdt_licht | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:56 |
In mijn Volvo is het gewoon een pen lostrekken, en de hele unit kan eruit.. Ok, nog wel even een stekkertje losmaken. Maar verder, topsysteem Sinds wanneer hebben auto's reservelampen? In mijn auto branden standaard gewoon 3 achterlichten per zijde. Remlichten zitten in een andere unit. Dus reservelampen heb ik sowieso niet | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 20:59 |
Ik heb het vermoeden dat ie een remlicht op half vermogen aan gooit ofzo, maar nog nooit gezien. Was ook de eerste keer dat ik die melding kreeg, bij een ander kapot achterlicht gaf ie die melding niet. Ook altijd zo grappig, zo'n Golf met nog maar 1 kwart van eht rondje dat brand, de rest stuk. | |
opgebaarde | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:06 |
Ik denk dat dit per merk verschilt, misschien rijdt die doerak mercedes (een aantal jaar geleden hadden een aantal serieus standaard reservelampen dacht ik) | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:07 |
Dit was inderdaad in een benz ja. | |
opgebaarde | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:09 |
bmw is beter | |
Pizza_Boom | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:11 |
De nu officieel gepresenteerde M2 is wel ganz geil ja. En een M4 zoals ik in juni bij de Chiemsee tegen kwam ook; Zwart hok, 18" of 19" ruim gespaakt LM, gouden remklauwen waar je minder dan een vinger speling had tussen klauw en velg en een fantastisch geluid. | |
Nattekat | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:20 |
Veel rotondes op die weg waar fietsers voorrang hebben. Als je dan niet goed oplet moet je vol in de remmen om de fietser/verkeer op de rotonde voor te laten, ik neem liever rustig tempo terug zodat ik niet tot stilstand kom. | |
Sounddragon | woensdag 14 oktober 2015 @ 21:29 |
Misschien is het een idee om te proberen verder vooruit te kijken als die knakker voor je.. Als hij last minute remt voor alles waar hij voor moet remmen, moet je eigenlijk gewoon proberen om dat voor te zijn. Als ik op de snelweg achter een Dauwdi zit met 160 en ik zie dattie met een noodgang op een inhalende vrachtwaggel afvlamt om 50 meter achter dat ding een ABS testje uit te voeren omdattie dat blijkbaar leuk vindt ofzo, kan ik 2 dingen doen: wachten tot hij dat doet en dan mopperen dattie effe binnen 2 seconden 80 km/u afboekt, of domweg zodra ik die vrachtwagen spot mijn rechterpoot optillen en overgaan op uitrol-modus. Rijden is vooruit zien, en dat kan alleen als je kijkt. Wie niet kijkt, ziet niet, en wie niet ziet, kan voor onverwachte situatie's komen te staan. | |
Fer | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:00 |
Deze vind ik een van de gevaarlijkste. Weg achter het station Haarlem langs. Voor mij een persoon die heel langzaam reageert op groene stoplichten en iedere keer remt of inhoud bij een klein slingertje of afwijking in de weg. Gewoon een slome dus, maar dan opeens moet deze persoon rechtsaf, een zijstraat in, terwijl er naast ons geparkeerde auto's staan in file richting en daarnaast nog ern fietspad. Maar wordt er nu geremd, nee hoor, zo hoppa, zo rechtsaf. Kan mij niet voorstellen, dat deze slome nu wel opeens goed gezien heeft, of het fietspad vrij was. | |
Glijdt_licht | woensdag 14 oktober 2015 @ 23:36 |
Hmm. Ik denk dat het bij mijn Volvo best mogelijk is dat indien een remlicht stuk is, de gewone lampen ook remlichten worden. Heb me er altijd over verbaasd dat de 6 'gewone' lampen P21/5W's zijn. Van de uiterst linkse snapte ik dat, want dat is ook het mistlicht. Maar de overige 5 vond ik vreemd dat het niet simpele 5W lampjes zijn. Maar gezien er ook een 21W in elke fitting zit kunnen dat best remlichten worden.. In de remlichten zitten wel gewoon P21W's | |
Descendent | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:54 |
nope. ik stond keurig in het midden. Let ik altijd op, al was t maar om deurschade een beetje te voorkomen (als in: mensen die hun deur gewoon opengooien zonder eerst te kijken of er mss iets staat). | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:54 |
06.00, mooie rustige 'lege' 2 baans snelweg met 3 vrachtwaggels en ongeveer evenzoveel auto's per kilometer, ik moet er 115 doen, en rond dit tijdstip doe ik dat vaak met 140-150km/u. Je komt dan met regelmaat in de bekende situatie dat je een auto moet gaan inhalen die achterop een vrachtwagen aanrijdt, en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen. Ben ik heel goed bezig vind ik, maar in minstens de helft van de gevallen trapt die sukkel dan alsnog op de rem en ben ik voor JL afgezakt naar zijn ecodrive-style-120-met-pijn, en dat zuigt apeballen. Na de derde faalhaas denk ik dan dus 'fuck you', en vlam ik dan dus gewoon weer door in de volgende identieke situatie, en dan komt 'ie he; die klapmongool pleurt hem er dan dus steevast voor; Murphy does it again | |
JDude | donderdag 15 oktober 2015 @ 08:59 |
Zo herkenbaar dit, zelfs bij drie rijstroken (A16 Breda-Dordrecht) | |
deezler | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:08 |
Daardoor bij mij meteen een deuk in de nieuwe auto. Ik had hem pas een week. | |
BigSmurf | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:50 |
Maar zolang m'n kofferbakdichtsmijtworkaround werkt... | |
TheThirdMark | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:56 |
Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file. | |
BigSmurf | donderdag 15 oktober 2015 @ 09:59 |
Maar stilstaand kan je makkelijker whatsappen, tanden poetsen, je makeup doen, je ontbijt naar binnen werken et cetera. Dus stilstaan in de file is eigenlijk heel praktisch. | |
pussywillow | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:00 |
Vanochtend iemand met blijkbaar een agressieregulatieprobleem... Ik reed rechts op een stukje waar twee rijbanen samenkomen (links moest ritsen). Links van mij zat een enorme taxibus die besloot om mij dan maar gewoon meteen van de weg te duwen Ik claxonneerde even naar de taxibus omdat ik het een beetje asociaal vond (maar toegegeven, ik had 'm natuurlijk ook iets meer ruimte kunnen geven). Vent achter me in een ouwe afgetrapte Scenic begint ineens te seinen en te claxonneren, haalt me in de over de vluchtstrook, gaat voor me rijden, stampt op de rem, en maar wijzen en gebaren. Echt, wat?? Doe gewoon even normaal. | |
TheThirdMark | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:05 |
Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet. Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1. Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon . Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders. | |
Sounddragon | donderdag 15 oktober 2015 @ 10:32 |
doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren. | |
Simterklaas | donderdag 15 oktober 2015 @ 15:15 |
Je bedoelt zonder gas te geven? | |
TheThirdMark | donderdag 15 oktober 2015 @ 15:21 |
Dat is de betekenis van stationair ja. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 15 oktober 2015 @ 16:06 |
Lieve fietsers: het bordje of lampje "rechtsaf voor fietsers vrij" betekent dat je rechtsaf door rood mág, niet dat het per definitie kán of veilig is. | |
Fer | donderdag 15 oktober 2015 @ 17:49 |
Zo snel is een Octavia niet voor, gewoon eerder insturen, dan remt ze vanzelf. | |
BigSmurf | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29 |
Ja baas. Zaterdagklusje. | |
Light | vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:13 |
Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op. | |
Ridocar | vrijdag 16 oktober 2015 @ 01:42 |
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen. | |
Sounddragon | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:31 |
daar heb je een punt, maar als de persoon in kwestie een beetje bezig is met rijden en gewoon kijkt, constateert 'ie ook dat ik overduidelijk vertraag en uiteindelijk linksachter hem blijf hangen en hem een knippertje geef. Dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik kom niet a la duitser met een knipper aanvliegen zonder snelheid te minderen. Ik denk eerder dat het een soort van onzekerheid is ofzo. | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:45 |
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:51 |
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan... Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten! | |
Skull-splitter | vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:54 |
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben. Afstand stopstreep-verkeerslicht is gewoon te kort voor de hoogte die ze hebben. | |
Pizza_Boom | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:06 |
Ja, top, trut in je Skoda. Aan komen rijden en een uitrit gewoon even vol blokkeren, want jij moet een brief in de brievenbus doen. En mij nog schaapachtig aankijken. Wat had je dan verwacht, dat er uit een bewoond gedeelte van een wijk geen auto's kunnen komen? | |
Mano_ | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:17 |
Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen | |
#ANONIEM | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:35 |
Ik reed laatst in een auto waar een stoplichtkijkerlens in zat. Die dingen zijn echt verdome handig http://www.dewitschijndel.nl/carpoint-stoplichtkijker/ | |
BigSmurf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:38 |
Godsamme, al die linksrijders wanneer de spitsstrook open is. Het wordt zowat een plaag. Vanmorgen ook, rij je op de A13, Rotterdam - Den Haag, spitsstrook open, 4 stroken dus, het is vrijdag, dus voor de verandering geen file, en iedereen rijdt alsnog op strook 1 en 2 zowat. Strook 3 is vrijwel leeg, en strook 4 (spitsstrook) rijden alle vrachtwagens. En als je dan rechts inhaalt met een gangetje van 103 op de GPS en CC, dan kijken ze je allemaal glazig aan om vervolgens met groot licht te seinen als je er weer voor voegt. Ga dan verdomme naar rechts, stelletje randdebielen, je had een halve minuut de tijd om terug te voegen. | |
JDude | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:42 |
Op de A13 mag je allang blij zijn als je een keer 103 kunt rijden. Behalve 's ochtends heul vroeg dan. Even inhouden in de trajectcontrole en dan gas erop . | |
Sounddragon | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:48 |
goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie. doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten. Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip. | |
derLudolf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52 |
Oh ik dacht dat dat aam mij lag omdat ik 2m ben. Maar meer mensen met dat probleem dus. Nu je het zegt, in Duitsland nog nooit last van gehad | |
Mano_ | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52 |
Ah ja, klinkt best logisch Het irriteert me overigens niet, want het heeft 0 invloed op mij, maar vond het vooral merkwaardig en koppelde het aan ongeduld. Niet helemaal terecht dus | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:53 |
Ja... Gisteravond ook: secundaire N-weg ergens in de achterhoek, 80 km/u, rijdt een vrachtwagen die richting naar rechts aangeeft en afremt tot stilstand omdat die een klein weggetje in moet slaan. Als auto uit tegenliggende richting voorbij is gaat die eerst de linkerrijstrook op om daarna rechtsaf te slaan (krappe bocht, die haalt die nooit zonder op de verkeerde weghelft uit te komen). Alleen had de automobilist voor me z'n hersens thuis gelaten en dacht die "ow, daar kan ik best rechts wel snel even langs" Ging echt maar net goed... Echt he, die vrachtwagen had al een halve minuut z'n knipperlicht naar rechts uit. Wat mankeert je dan! | |
Jihawti | vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:55 |
Mijn auto staat nu dus bij de garage voor precies dit (voor de derde keer). Goeie tip die je geeft, dat steeds iets naar voren rollen, ga es kijken of ik nu een half jaar zonder kromme remschijven doorkom | |
Pizza_Boom | vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53 |
Je kan de automaat ook gewoon in zijn N zetten... Jouw handrem is toch alleen voetbediend bij het vastzetten, het loszetten is toch gewoon een hendel? Wat ik doe is een paar meter voor mijn voorganger al flink langzaam rijden en dan rustig laten rollen. Overigens worden je schijven niet echt krom, maar is er door de druk en de hitte een uitwisseling van deeltjes tussen blok en schijf waardoor je schijf op het punt waar je blok zat een andere samenstelling krijgt en dus ongelijkmatig zal gaan slijten. | |
BigSmurf | vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:01 |
Hier heb ik serieus nog nooit bij nagedacht als ik in een automaat rij. Goeie reden om vaker N + handrem te gebruiken (indien nog ouderwetse handrem). | |
Skull-splitter | vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:19 |
Gisteren eerst een domme koe die dr hond aan het uitlaten is en de auto op het fietspad laat staan op zo'n manier dat er links niks langs kon en rechts de deur open houden, en op dr dooie gemak blijven staan ook. Onbegrijpelijk. Daarna een mongool die zijn auto voor mijn fiets gooit terwijl ik voorrang heb, om daarna op de rem te moeten voor verkeer dat hij al had moeten kunnen zien. Uitwijken en bijna op een achterliggende paal knallen, maar meneer was wel drie tellen eerder bij zijn rij om aan te sluiten. Om op de terugweg iemand te hebben die braaf naar links te kijken maar mij bij het oversteken niet van rechts aan (wil) te zien komen. Slof slof slof naar de overkant en dan ook nog eens een eind over het fietspad blijven lopen zonder zichtbare reden, pal naast het trottoir. Mensen | |
Debsterr | vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:41 |
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen . | |
jeroen25 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:38 |
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan. Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt. | |
Debsterr | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:14 |
Ja, zij zijn indedaad netjes extra file aan het veroorzaken . Net als die gekkies die dan een half gat zien, vol in de ankers gaan en dan half op de baan stilstaan want het paste nog niet helemaal. | |
JDude | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:37 |
/care. Asfalt is asfalt. | |
Debsterr | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:41 |
Als je 'm, zonder de ander enorm in de weg te zitten, op het laatste moment nog ergens tussen kan manouvreren, dan vind ik dat echt geen enkel probleem. Je hebt blijkbaar goed overzicht en die ene scheelt mij geen tijd. Als ik al krap op m'n voorganger zit en jij denkt met je leasebak er wel even tussen te komen.. how about no . | |
JDude | vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:44 |
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in. | |
Jihawti | vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:50 |
Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde. | |
#ANONIEM | zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:35 |
-de Topicpointer bestaat uit lettertjes, doe daar iets mee - [ Bericht 72% gewijzigd door Sounddragon op 17-10-2015 07:59:32 ] | |
Ridocar | zaterdag 17 oktober 2015 @ 06:03 |
Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld. | |
Skull-splitter | zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:53 |
Niet mijn ervaring: men rijdt vol gas door tot het allerlaatste stuk en gaat dan drammen. Ego zorgt dat men niet kan ritsen. | |
Ridocar | zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:38 |
In populariteit stijgend, correctie-invoegen. Gisterenavond weer twee ervan gezien: rijdt op de doorgaande rijstrook, besluit toch via de rijstrook-met-vooraankondiging (schuine pijl naar doorgaande rijstrook) in te halen en verderop ertussen te wringen. Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken. | |
Fer | zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:09 |
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken? | |
BigSmurf | zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:13 |
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit. Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? | |
Jihawti | zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:51 |
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!" | |
Fixers | zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:25 |
*Proest* Ik zie 'm zo voor me. | |
Accordtje | zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:32 |
Volgens mij klopt dat inderdaad. Geloof dat niet heel lang geleden (jaartje of 2 max denk ik) die regel is ingevoerd. Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben. Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet. Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is. Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig. | |
BigSmurf | zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:40 |
Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt. | |
Ridocar | zaterdag 17 oktober 2015 @ 14:48 |
Het zou idd weer goed zijn als men zelf na moest denken. Van alle kanten word je in de watten gelegd. Omleiding? Als het goed is weet je het een week van tevoren, en hoef je alleen maar gele borden en een letter/cijfer te volgen. Hoeveel mensen in paniek raken bij een gemist omleidingbordje wil ik niet weten. Hetzelfde met rijbaanversmallingen: 90-pijl-70-kruis-50-kruis. We kunnen al raden wat het volgende portaal ons brengt. Heel handig, maar ook erg voorspelbaar. En dan wordt het lastig als je een keer een afwijkende situatie moet maken als wegbeheerder zijnde. Niet overal kun je het draaiboekje volgen, maar als je afwijkt heb je sneller paniek. Gewoonweg omdat de gemiddelde NL-bestuurder het niet gewend is. | |
Fer | zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:56 |
Dat vond ik dus wel cool in Duitsland ergens. Twee stoplichten voor rechtdoor en aan de overkant hielden de strepen op en werd de weg gewoon smaller, totdat er nog maar 1 auto op pastte, met zo'n wegversmalling bordje. Links en rechts moesten gewoon zelf uitzoeken hoe te ritsen, maar dit ging gewoon. Vooral omdat beide rijen gelijkwaardig waren. En dan gaat zo'n weg over in een 100km weg, zonder snelheidsreductie of inhaalverboden voor bochten. Gewoon zelf nadenken. | |
deezler | zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:14 |
Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over. | |
Light | zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:10 |
Als iets dreigt mis te gaan gewoon met beide handen je ogen afdekken en ondertussen plankgas geven. Dan zie je tenminste niet wat wie je raakt. | |
Izzy73 | zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:21 |
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. | |
Van_Poppel | zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:51 |
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden. | |
Izzy73 | zondag 18 oktober 2015 @ 00:01 |
Zonder te twijfelen. | |
Van_Poppel | zondag 18 oktober 2015 @ 00:04 |
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen. | |
Pizza_Boom | zondag 18 oktober 2015 @ 00:11 |
Mijn ervaring is anders. Zelfs als je er toeterend langs gaat blijven ze nog links hangen. | |
Izzy73 | zondag 18 oktober 2015 @ 00:11 |
Tsja, die kans is erg klein als ik er met 75 voorbij ga, zelf goed opletten ook natuurlijk. Meestal rijdt zo'n sok al minutenlang links omdat hij/zij over een paar km. de afslag naar links moet hebben. | |
Jihawti | zondag 18 oktober 2015 @ 10:35 |
Of, op een driebaans ringweg waar je 70 mag van links naar rechts dit hebben: 45-50-60. Want links moet over drie kilometer linksaf naar de pomp, midden is hersenloos rechtdoor aan het hobbelen en rechts gaat hier zo beschaafd mogelijk rechts langs. Ceintuurbaan Zwolle, op any given moment | |
Fer | zondag 18 oktober 2015 @ 11:24 |
Op dat soort wegen heb ik toch andere ervaringen. 85 op cc en dan iemand inhalen omdat diegene van gas af gaat voor een flauwe knik. Dan als ik ernaast zit, gaat diegene speed-matchen en dan verderop wordt het driebaans, opeens vol gas erop, terwijl het nog steeds max 80 is. En vrijdag reed ik door rood. [ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 18-10-2015 11:29:45 ] | |
Pizza_Boom | zondag 18 oktober 2015 @ 12:55 |
En dan ook echt 4x naast je komen staan bij een stoplicht, terwijl jij de kruising al over bent eer zij een keer hun versnelling gevonden hebben. En waarom? Omdat ze bij dezelfde afslag als jij rechtsaf moeten. Even copy paste uit een topic waarin ik een verkeerd stukje postte: Ik verbaas mij erover hoeveel mensen toch door rood rijden. Ik heb al groen, ben al aan het oprijden en komt er eentje vanaf links of rechts nog vrolijk de kruising op zetten... Dat kan nooit. Ik zie hem op oranje springen op het moment dat ik 2 meter voor de stopstreep zit, kan ik niet beremmen en in mijn spiegel zie ik de 6 auto's achter mij ook nog doorrijden... | |
BMWK111RS | zondag 18 oktober 2015 @ 13:52 |
Gisteren nog iemand gezien die de afrit van de snelweg moet hebben, daar een vrachtwagen ziet rijden, de vrachtwagen "nog even" inhaalt en dan over het puntstuk nog rakelings voor de vrachtwagen de afslag neemt. Ga dan alsjeblieft een paar hersencellen halen, die je nu hebt werken niet. | |
deezler | zondag 18 oktober 2015 @ 14:29 |
Of zoek een mooie dikke en keiharde betonnen muur op waar je jezelf tegen te pletter rijdt zonder dat anderen er last van hebben. | |
Ridocar | zondag 18 oktober 2015 @ 14:33 |
Als chauffeur zie ik dit regelmatig gebeuren. En het is echt niet zo dat ik opeens sneller of langzamer moet rijden. Er staat nota bene "LET OP" en "EXTRA LANG" op de achterkant van de aanhanger. [ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 18-10-2015 15:02:02 ] | |
deezler | zondag 18 oktober 2015 @ 14:35 |
Ik zat gisteren op de A27. Zat op de rechterbaan en werd ingehaald door een audi die met met een redelijk snelheidsverschil inhaalde om dan net voor mij de snelheid te laten zakken en in hetzelfde tempo als ik verder te rijden, maar blijft dan wel op zo'n korte afstand op de middelste rijstrook zitten dat ik de in de verte voor mij rijdende vrachtwagen niet kan inhalen zo. Daarop snelheid maar iets laten zakken en hem en de vrachtwagen ingehaald. Maar daarna werd dit geintje nog een keer herhaald. Toen ben ik dus ook maar op de middelste rijstrook blijven rijden. | |
Simterklaas | zondag 18 oktober 2015 @ 15:26 |
Waarom zijn er nog steeds mensen die geen verlichting voeren in weersomstandigheden zoals gisteren? | |
Debsterr | zondag 18 oktober 2015 @ 17:29 |
Sociaal inhalen, ook een kunst die veel mensen niet snappen :/ | |
Fer | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:01 |
Welke debiel heeft bedacht, dat je bij Alkmaarse ring op de linkerbaan 70 mag en rechts maar 50? | |
Deshain | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:33 |
- oprottuh met je getroll - [ Bericht 52% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2015 18:39:23 ] | |
Ridocar | donderdag 22 oktober 2015 @ 02:42 |
Onzinnig werkende matrixborden. Eerst op de A13 richting Den Haag. Het begint met een afsluiting van een rijstrook. Netjes opgebouwd, dus pijl-90-90, daarna x-70-70. En daarna niets meer. En ook geen idee waarom die linker rijstrook afgekruist was. En op de A16, vlak voor de Brienenoordbrug, 90-90-90, dan 70-70-70 en 50-50-50... en raad eens, op de brug zelf wederom niets... Kijk ik in de spiegel, zie ik precies hetzelfde aan de overkant voor de andere brug. Spookmatrixaanduidingen | |
vannelle | donderdag 22 oktober 2015 @ 02:48 |
Wat snap je daar niet aan? | |
Ridocar | donderdag 22 oktober 2015 @ 02:54 |
Ik denk dat 'ie het heeft over de keuze voor dergelijke vastgestelde maximumsnelheden. | |
vannelle | donderdag 22 oktober 2015 @ 03:06 |
Dan zullen er wel werkzaamheden zijn want voor zo ver ik weet is het gewoon 70. 50 zal een reden hebben....... | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:22 |
Nee oo de west ring, N9. ri Haarlem. Links van de weg een 70 bord, rechts ervan een 50, op de zelfde punten en dat meerdere keren achter elkaar. | |
CherryLips | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:33 |
Wil je invoegen, gaat er net een sjappie van de middenbaan naar rechts, waar ik er net tussenging Vervolgens gaat de auto voor je vol op de rem dus hang je in de ankers, en aan het eind van de invoegstrook komt er een andere sjappie die een stuk over de vluchtstrook gaat en hem er dan maar tussen mij en m'n voorganger plempt terwijl we allemaal net in de ankers gingen, allemaal in een paar seconden tijd. Heb even zitten vloeken | |
ziggyziggyziggy | donderdag 22 oktober 2015 @ 08:46 |
Echt met vaste borden of gewoon met matrixborden? Dat laatste doen ze namelijk nog wel eens bij een file op een uitvoegstrook oid. | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:44 |
Gewoon de randweg ring Alkmaar, dat is niet eens een snelweg en heeft geen matrixborden of afvoegstukken. Behalve het Oostelijke driebaansstuk dan, maar die bedoel ik niet. | |
Pizza_Boom | donderdag 22 oktober 2015 @ 11:30 |
Dan heeft er eentje met zijn poten aan de borden gezeten. Gister ook bij oprit Amstelveen (5 op de A9), bordje 70 open geklapt. En bordje werkzaamheden. En verkeer op de hoofdrijbaan reed gewoon 100 en had geen bordjes. De oostring heeft na de flyover ook geen matrixborden meer. | |
Ridocar | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:12 |
En net weer een rotonde dat vast stond omdat een fietser voorrang kreeg... [ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 22-10-2015 16:04:38 ] | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:52 |
Maar wel afvoegstroken, dat bedoelde ik. | |
Nattekat | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:53 |
Goede zaak. | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:36 |
Gisteravond op de A30, rij daar beschaafd 120, voeg uit naar de linkerbaan en wil een VW Transporter en een vrachtwagen inhalen. Die vieze kolerelijer van een VW chauffeur flikkert dus letterlijk en figuurlijk zijn stuur om naar links om dan ook maar in te voegen. Lekker verhaal, hij rijdt 80, ik 120 en had ongeveer een halve seconde om vol op de rem te gaan staan. Uitwijken was geen mogelijkheid voor. De tering, hartslag van 200, rood gezicht en echt in staat om hem aan de kant te duwen, uit de auto te trekken en een schroevendraaier een paar keer in zijn oogkas te rammen. Heb er gewoon 4 vlakke plekken van op de banden | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:56 |
Hoeveel seconden had je nog door kunnen rijden op de rechterbaan? | |
JDude | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:07 |
Afvoegen, is dat uitvoegen en afslaan tegelijk? | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:21 |
Seconde of 6 voordat ik op de rechterbaan in de ankers had gemoeten. | |
Sounddragon | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:29 |
Dan was ik hem knalhard rechts voorbij gevlamd | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:29 |
Ja... Als er niet een vrachtwagen voor hem had gereden was dat een mogelijkheid geweest. | |
Sounddragon | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:31 |
Ah, dus je had 15 meter verderop alsnog in de ankers gemoeten, want die vrachtwagen rijdt ook vast geen 120.. krijg nu effe een ander beeld van de situatie | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:32 |
Die vrachtwagen zat ook gewoon netjes op de rechterbaan, daar zou ik nooit last van gehad hebben aangezien ik al naar de linkerbaan was. | |
Sounddragon | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35 |
Dan nog, is het volgens mij wel een situatie waarin je zou kunnen verwachten dat er snurkers zijn die hem last minute naar links kwakken. Ik praat het niet goed natuurlijk, maar bij blokmarkeringen en splitsingen ben ik altijd extra alert, want er rijden nogal wat van die briljantjes rond zo hier en daar | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:41 |
Het was 8 uur in de avond, de hele A30 was leeg Op beroepschauffeur en beroepstrianglejosti na. Vrij lang stuk dus had ze al een km oid in het zicht. | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 19:59 |
Laat ik het anders stellen, reed je dus 6 seconden op de linkerbaan, voordat het uilskuiken naar links kwam? | |
Ridocar | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:33 |
Fietsers moeten op rotondes doorgaans voorrang verlenen. Maar je hebt altijd van die sociale figuren die een goed gevoel krijgen als ze een fietser voor laten gaan. Het verkeer is niet voor liefdadigheid. Natuurlijk is een beetje sociaal gedrag handig, maar de regeltjes zijn er niet voor niets. | |
Nattekat | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:39 |
Ah, ik dacht dat je een ronde bedoelde waar het ook de regel was In principe zouden fietsers altijd voorrang moeten hebben op drukke rotondes in de bebouwde kom, uit ervaring weet ik dat je zonder voorrang die rotonde niet over komt op de fiets. | |
Simterklaas | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:43 |
Hier erger ik me zo aan, hè. | |
TheThirdMark | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:49 |
Yup. | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 20:55 |
Dat is wel blind ja, ik zag gisteren ook zoiets, met iemand die op een spitstrook reed en bij een puntstuk (waar hij gewoon overheen mocht) zomaar naar links ging, waar dus iemand reed die hard moest ankeren. Maar wat SD al zei, die kletst dus nooit uit zijn nek, wees nogal bedacht op mensen kort achter een vrachtwagen rijden. 9/10 komen die wel een keer naar links, meestal als jij eraan komt. | |
Pizza_Boom | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:01 |
En meestal terwijl ze er al een kwartier achter rijden... | |
Buurpoes | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:41 |
Na een kwartier komen ze tot de conclusie dat ze geen uitzicht hebben en dat er nooit een gat zal vallen dat groot genoeg is om zonder hinder in te halen.... | |
deezler | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:46 |
Volgens het online woordenboek: het aanbrengen van een plamuurachtige vulling in de voegen | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:57 |
Die mensen trekken geen conclusies, die doen gewoon. | |
Buurpoes | donderdag 22 oktober 2015 @ 21:58 |
Is ook eigenlijk wel zo. | |
DrMarten | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:01 |
Kunnen we niet gewoon weer lijfstraffen invoeren voor fietsen zonder licht? 50 zweepslagen ofzo? | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:02 |
Oh ja mijn irritatie. Ik kon je kenteken niet lezen, aangezien je trappers ervoor hingen en je rechterlichtunit was compleet verstopt achter je fietstas. | |
daNpy | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:03 |
Sta voor het stoplicht bij een kruispunt, komt een Q7 me tegemoet over de "linksaf" strook, daarbij een hele rits wachtende auto's voor rechtdoor/rechtsaf inhalend. Rijdt vrolijk door rood, terwijl kruisende fietsers en voetgangers groen hebben en in mijn spiegel zie ik hem verder rijden over het verdrijvingsvlak en ergens vooraan bij het volgende kruispunt stoppen om zich ergens tussen te wurmen; waarschijnlijk het kruispunt blokkerend voor de rest. Wat een aso | |
Debsterr | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:09 |
Waar ik de laatste tijd mee zit: wat doe je als je een gevaarlijke situatie ziet zoals bijvoorbeeld een auto waarvan beide achterlichten defect zijn? Je kunt wel seinen, maar ja, ik weet ook nooit waarom iemand naar mij seint . En ik vind het hier passen, want het is best irritant dat mensen dit zelf niet door hdbben . | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:09 |
Reed vandaag op een klaverblad en een één of andere dikke SUV kroop zowat haast in de kofferbak. Harder dan 65/70 lukt gewoon niet. Die eikel voegt achter me voegt in en haalt me op de de rechterbaan in terwijl er links niks aan komt. Knippers naar links stonden aan, maar werd gewoon straal genegeerd. | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:11 |
Even grootlicht knipperen. Zo'n gast zal nadat 5 auto's dit hebben gedaan wel beseffen dat er iets mis is. | |
Debsterr | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:13 |
Doe ik ook wel hoor, maar toch. Had ook een keer iemand waarvan de remlichten niet werkten. Kan seinen wat je wilt maar ja, je ziet zelf het probleem natuurlijk niet. | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:14 |
@daNpy klinkt als een politie, kmar of oid. @Debsterr gewoon negeren @Van_Poppel misschien had ik dat ook wel gedaan, met 60 naar de linkerbaan is gevaarlijk. | |
daNpy | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:14 |
Ik heb weleens iemand aangesproken dat zijn remlichten het niet deden bij het stoplicht, zelf kom je daar niet makkelijk achter (tenzij je een beetje oplet bij achteruit rijden natuurlijk ) | |
daNpy | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:15 |
Het leek er niet op of ze echt specifiek haast hadden, of een hogere rijopleiding eerlijk gezegd. Ze reden gewoon overal langs met een schijt aan alles idee, zo leek het iig | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:19 |
* Er kwam niemand aan (500m) * We reden inmiddels 80/90. * Je mag daar 100 * Je kunt ook gewoon achter me invoegen in plaats van af te snijden. Geen idee hoe hard jullie door een scherpe bocht van een klaverblad rijden, maar harder dan 70 lukt gewoon niet op een verantwoorde manier (zeker als deze er nat bij ligt). | |
Maegrim | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:27 |
gaspedaal een beetje dieper indrukken | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:28 |
Met een Aygo ga je niet zo snel van 65 naar 100. | |
Buurpoes | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:49 |
Met een Aygo moet je niet erg verbaasd zijn over mensen die persé willen inhalen. Ongeacht de verkeerssituatie. Ik rij een cuore, idem. Blijkbaar doet t pijn als je in je audi zo'n koekblik niet kunt inhalen. | |
Simba | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:51 |
Maar waarom blijf je dan niet even rechts rijden? | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:54 |
Ik voel die nijd ook dagelijks. Rijd je 70 links op een 50km weg omdat je over een paar 100 meter links moet voorsorteren, haalt er weer zo'n dikke BMW je rechts in om hem er vervolgens er weer tussen te prutsen. Nergens voor nodig... [ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 22-10-2015 23:19:55 ] | |
Fer | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:59 |
Oh meestal ook 60, geen zin om in mijn deur gedrukt te worden of me schrap te moeten zetten. En dan tegen einde bocht gas erop, dan knal ik hem als er niemand aankomt bij het eerste blokje naar links. Ga je eerder invoegen, ik trap hem zo voor je snufferd. | |
Van_Poppel | donderdag 22 oktober 2015 @ 22:59 |
Ik reed op die (zeer korte) invoegstrook. Op een bepaald moment moet je toch naar links. Gas loslaten er achter invoegen was idd de oplossing, maar volgens mij is de ongeschreven regel dat je de invoeger voor je niet over de rechterstrook inhaalt. | |
CherryLips | donderdag 22 oktober 2015 @ 23:38 |
Algemeen klaagje: we hebben hier bij het stationnetje aan beide kanten een parkeerplaats. Die aan de centrumkant, "mijn" kant is klein en sowieso vrijwel altijd vol, maar nu zijn ze er iets aan het verbouwen dus is ook nog eens het halve parkeerterrein afgesloten. Daar kwam ik twee weken geleden ook achter en toen had je ook mensen hun auto op de meest onmogelijke plekken hadden neergegooid, of ze nu anderen klemzetten of niet. Vandaag probeerde ik het niet eens meer dus doorgereden naar het grote parkeerterrein aan de andere kant, is een stukje verder lopen maar het moet maar en dat terrein stond he-le-maal vol. Ik wist niet eens dat het zo groot was. Ik heb een paar rondjes gereden, weer mensen die de auto zowat in bomen hadden geparkeerd om ervan af te zijn, auto's die gewoon ergens neergegooid waren zodat drie anderen er niet meer uit konden. Ja, en dan? Verderop langs de weg stond het ook helemaal vol, terwijl er allemaal borden stonden met verboden parkeren, en heb hem daar maar bijgezet maar dan willen ze mensen in de trein hebben maar je kunt nergens je auto kwijt. Dan verbouwen ze een parkeerterrein maar geen idee waar je dan moet parkeren. Ik had geen bon, dat scheelt | |
Messina | vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:14 |
Ze willen dan ook dat je met de bus naar het station gaat Verder is geen parkeerplek kunnen vinden kut. | |
CherryLips | vrijdag 23 oktober 2015 @ 07:47 |
Ja, de vorige keer dat ik dat deed mocht ik 's avonds bijna een half uur wachten. | |
Messina | vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:48 |
Ja, ik ken dat. Bussen eens per uur na 22:00 uur | |
BigSmurf | vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:38 |
Gisteren een tegenligger in de schemer met miezerig weer zonder lichten. Eén keer seinen. Lampen aan met een duim omhoog. Faith in humanity restored. | |
Jihawti | vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:14 |
Mijn irritatie du jour is mijn eigen geheugen. Ik wist dat ik iets vergeten was toen ik het zwembad in liep. Toen ik weer weg wilde rijden en de bon op de voorruit zag wist ik het weer: oh ja, parkeerkaart... Dag 90 euro plus administratiekosten | |
deezler | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:31 |
Ooit eens gestopt (ik houd niet van bellen onder het rijden, ook niet handsfree) om de ANWB te bellen dat de Wegenwachter die kort daarvoor nog voor me reed defecte achterverlichting had. Toen ik inmiddels thuis was werd ik netjes teruggebeld met een bedankje. Das het voordeel als je in een auto met belettering rijdt. Toen voor mij ooit een bejaard echtpaar op de A2 bij de lucht invoegde met minder dan 40 km per uur, ben ik er toch echt vol gas rechts langs gegaan. | |
Ferrari_Tape | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:37 |
Dombo's met mistlampen voor aan Omdat ze het 'mooi' vinden Gast laat je nakijken met je mistlampen. | |
Ferrari_Tape | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:38 |
Luid toeterend en een blikje cola naar ze toegegooid? | |
DX11 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:41 |
Je kan zeggen wat je wilt maar ik doe ze soms wel aan als het pikkendonker in woonwijken zodat ik geen katten dood rijd oid. (Met mistlampen zie je net wat breder) | |
Ferrari_Tape | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:45 |
Nee het zijn geen verstralers man. Mensen zien alleen jou beter met je kermisverlichting. | |
DX11 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:53 |
Nogmaals. Ik zie enkele meters BREDER, dus vlak naast de voorkant van de auto, met mistlampen aan. Dus in het donker in woonwijken doe ik ze aan zodat ik geen katten aan rijdt. Als je daar over klaagt dan heb je vette pech. | |
Ridocar | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:35 |
Mistlicht aan zonder noodzaak staat gewoon sjonnie. Behalve als je je dimlicht uit hebt. Dan ben je gewoon sip. | |
Buurpoes | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:38 |
QFT En katten kun je gewoon platrijden.
| |
deezler | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:39 |
Ik heb mijn mistlampen echt alleen aan als het heel erg mistig is, maar nooit een kat dood gereden. Het volstaat gewoon om een beetje op te letten onderweg. Zitten er dan zoveel meer katten daar waar jij rijdt? | |
DX11 | vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:51 |
In mijn woonwijk lopen redelijk veel katten, en ook kinderen 's avonds buiten. En er staan weinig (of van die flutte zuinige) straatlampen. Dus dan zet ik de mistlampen aan, voor de zekerheid. Kan totaal geen kwaad en is in mijn situatie (en zo zijn er vast nog meer situaties te vinden) veiliger. Het is echt niet alleen maar sjonnie. Sure, met zonlicht op de snelweg is het alleen maar stoer doen. Maar ik wou even uitleggen dat er ook nut achter zit soms. | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:33 |
Gisterenavond, iets over tienen, op de Bunkerbaan van gemeente Woensdrecht, ook wel de randweg van Hoogerheide genoemd. De weg is voorzien van een doorgetrokken streep. Toch besloot een automobilist in te gaan halen op het moment dat er tegemoetkomend verkeer aan kwam zetten. Gevolg was dat laatstgenoemde in de blokken moest en via de berm de inhalende auto moest ontwijken. De inhaalpoging was op zich niet briljant, maar dat deze automobilist besloot nóg een keer een poging te doen om mij in te halen (nog steeds een doorgetrokken streep) snap ik echt niet. Wat een zak hooi ben je dan. En dan ben ik nog netjes. Ik heb maar het kenteken genoteerd en het dashcamfilmpje bewaard, je weet maar nooit... | |
AdoraBelle | zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:43 |
Je weet dat als je een dikke mistbank in rijdt, je meer ziet met mistlicht aan en dimlicht uit? Dat is waarom men dat vaak doet wanneer het mistig is. Niet omdat het er stoer uitziet ofzo... Ik heb wel gehad dat mensen dan gingen seinen omdat ik m'n dimlicht niet aan had. Alsof ze me niet konden zien ofzo . | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:19 |
Zonder noodzaak vind ik het sip. Mijn ervaring is dat bij elk laaghangend wolkje, hup, dat mistlicht werd aangezet en het dimlicht uit. Zo van Nu Mag Ut. Whoohoo, nu mag ik stoer doen. Kijk, ik heb mistlampjes. Kijktan! Mist? Ja, een kilometer terug, maar misschien is er nog meer mist! Ja, dan moet ik oo...... Efin, je begrijpt me. | |
deezler | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:53 |
Ach ja, als er mensen zijn die zo blij worden omdat ze een keer hun mistlampjes aan mogen doen? | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:58 |
Dat is precies mijn mening. Ik bedoel, ja mag je mistlampen van mij aan zetten, en als het zicht echt beroerd is mogen de dimlichten ook uit. Maar als je dat meent te moeten doen omdat het 'zo hoort' of omdat je af en toe een flardje wolk moet rijden heb ik daar wel een mening over, en die is niet positief. | |
AdoraBelle | zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:03 |
Ik denk dat we het dan wel ongeveer met elkaar eens kunnen zijn. Het ging mij erom dat wanneer het nodig is, het juist helemaal niet handig is om dan ook dimlicht te voeren. Maar wanneer het niet mistig is vind ik het nogal overbodig om mistverlichting te voeren. Maarja, als je graag wilt lopen pielen om die pitjes onder in je bumper vaker te vervangen, be my guest. | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:34 |
McDonalds Tilburg langs de A58, een kwartier terug. Probleem: Een aantal automobilisten dat gewoon hun auto op de vrachtautoparkeerplaatsen heeft gezet. Het kan zomaar zijn dat men gewoon schijt aan heeft, maar ik denk dat het gewoon veel te spannend was voor jullie kutjes om je auto in een gewoon vak te parkeren. Ja, het was ook donker, he? En die leasebak is ook zó gróót. | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:39 |
Ben jij niet zo dat je hem er gewoon dwars voor zet? | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:46 |
Ik had 'm niet eens van dat parkeerterrein kunnen krijgen, dus heb ik de auto op het tankstation ernaast gezet. En ik was ook in no-time weg. Het had dus niet zoveel zin. | |
Pizza_Boom | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:05 |
Andersom is trouwens ook wel een irritatie. Kom je op een stopplek, staan er op de plaatsen voor auto's allemaal vrachtwagens. | |
deezler | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:11 |
Misschien was het toen ze kwamen aanrijden de enige vrije plaats? Gebeurde mij enkele weken geleden ook ergens. Alles stond vol met oost Europese vrachtauto's, inclusief de rij met parkeervakken die bedoeld waren voor personenauto's. Behalve een vak voor een vrachtwagen. Toen heb ik hem daar maar neergezet om even mijn navigatie in te stellen. Daar was ik nog geen minuutje mee bezig toen er een vrachtwagenchauffeur op mijn raam tikte omdat hij hem daar graag wilde parkeren. | |
BigSmurf | zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:32 |
Ik denk dat je eerder je oostblokcollega's mag bedanken hiervoor. Want ik moet eerlijk zeggen, ik heb aan dat soort dingen als ik toch zo weer weg ben en ik kan zo snel geen normaal plekje vinden óók schijt als automobilist. Want andersom gebeurt het zoals Pizza zegt ook té regelmatig gewoon met de hoeveelheid vrachtwagenchauffeurs die zich meer als beroepsclown gedragen dan als professional en hem doodleuk overal neerkwakken waar dat ook niet mag. | |
Ridocar | zaterdag 24 oktober 2015 @ 23:59 |
Zou kunnen, maar dan moet minstens de helft zijn weggereden als het vier bestuurders echt niet lukt om hun auto ergens anders weg te zetten. | |
Ridocar | zondag 25 oktober 2015 @ 00:02 |
Nee, drie parkeervakken voor vrachtauto's. Nul ervan waren bezet door vrachtauto's (laat staan oostblokchauffeurs), en drie ervan waren bezet gehouden door vier auto's. En dat terwijl er minstens twintig vrije plekken waren. Om even te laten zien waar het om ging: https://goo.gl/maps/z224ck4DZ7E2 (het vak dat het dichtst bij de McD ligt wordt bezet gehouden door containers en ander prul) Lol: check streetview, dan krijg je een indruk van hoe het eruit ziet als er allemaal auto's geparkeerd staan op de vrachtautoplekken.. https://goo.gl/maps/TKq4aawLHgx [ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 25-10-2015 00:17:09 ] | |
Pizza_Boom | zondag 25 oktober 2015 @ 02:00 |
Standaard tokkievolk dat heel de avond op zo'n parkeerterrein woont dus? | |
Descendent | zondag 25 oktober 2015 @ 19:52 |
Irritaties als je buiten je auto staat te wassen: - "Ik zet die van mij er wel even naast" - Zo die blinkt weer mooi! (terwijl je nog niet eens bent begonnen). - ............ etc -.......... wauwel Gemiddeld 3 'grappige' opmerkingen in t uurtje dat je bezig bent zeg maar.... | |
Messina | zondag 25 oktober 2015 @ 19:56 |
Vriendelijkheid, walgelijk ja! | |
Soury | zondag 25 oktober 2015 @ 20:06 |
Nou idd. | |
Descendent | zondag 25 oktober 2015 @ 20:10 |
Zeg dan gewoon 'Hallo!' denk ik dan.... Maar dat proberen grappig te zijn is de eerste keer op zich niet irritant, maar wel als je 4 keer in t uur dezelfde opmerkingen hoort. Vriendelijke mensen zijn best lief namelijk. | |
DX11 | maandag 26 oktober 2015 @ 18:01 |
Door rood rijden, doe ff niet ofzo. Edit: woeps verkeerde topic, nouja, hier past hij ook wel eigenlijk. [ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 26-10-2015 18:07:30 ] | |
Jihawti | maandag 26 oktober 2015 @ 18:02 |
Net vakantie gehad, weekje heerlijk ziek-zwak-misselijk was dat, maar vandaag met frisse tegenzin de maandagochtend en de werkweek weer tegemoet. Binnen een minuut twee keer bijna geramd door busjes die door rood knalden. Goeiemorrege! Lichtpuntje: ook op maandagochtend werkten mijn reflexen en mijn remmen prima. | |
Skull-splitter | maandag 26 oktober 2015 @ 18:07 |
Net op fietspad, ik haal fietsers met groot snelheidsverschil in en blijf uiterst links rijden omdat ik er nog geen vijftig meter verderop vanaf wil. Ik meen zelfs mijn arm uitgestoken te hebben, maar goed. Hoor ik boven mijn oortjes uit net wat geroep, direct gevolgd door geduw aan mijn bagagedrager. Ik draai mijn hoofd terwijl ik licht uitwijk naar rechts, trek mijn oortje uit en zeg "pardon? Ik hoorde u niet aankomen", waarna ik door een soort van tomaat met bril op een scooter boos aangekeken wordt terwijl hij nog net "lul!" weet uit te brengen. Maar wie, in vredesnaam, wie ramt dan ook zijn scooter in die twintig centimeter die ik links overlaat als ik voorsorteer voor het afslaan?! Vooral omdat er rechts een volle twee meter open was... | |
deezler | maandag 26 oktober 2015 @ 20:42 |
The Final countdown!!! | |
deezler | maandag 26 oktober 2015 @ 20:55 |
Rechts inhalen mag niet. Dus vandaar dat die scooter er links voorbij wilde. Ik had zaterdag ook een koekerd die met zijn fiets naar het midden van de weg wilde zwabberen terwijl ik er met mijn auto gewoon links voorbij wilde. Volgens mij hebben die toch ook gewoon het verkeer voor te laten gaan dat rechtdoor gaat. En vanochtend op een gelijkwaardige kruising hier kwam er een mevrouw op een fiets van links. Ik rijd daar al erg langzaam want er stond een busje van een bouwvakker aan de ene kant, ze waren aan het bouwen aan de andere kant en een bouwvakker was materiaal aan het overhuizen van zijn busje naar de bouwlocatie. Dus ik reed al erg langzaam het kruispunt op. De mevrouw op de fiets moet me dus ruim van tevoren hebben zien aankomen. Ik kwam van rechts dus ze wist dat ik voorrang had en ze dus moest stoppen. Maar dan toch doorrijden tot ze bijna tegen mijn auto aanreed en dan op het allerlaatst vol op de rem en bijna met fiets en al omvallen. | |
Fixers | maandag 26 oktober 2015 @ 21:01 |
Mwah, komt ook een beetje door automobilisten. Ik heb hier een gelijkwaardige kruising, binnen de bebouwde kom met ruim zicht naar alle kanten (lanen met een plantsoen tussen de rijbanen). Ik krijg daar als fietser heel vaak voorrang van automobilisten terwijl ik dat niet heb. Zelfs als ik al nagenoeg stilsta om voorrang te verlenen. Dat werkt verwarrend. |