Blah blah, ook al zo een roeptoeter die zich lekker door de overheid laat naaien, ooit wel eens een de miljoenennota bekeken? Dan zul je zien dat ongeveer 75% van de inkomsten uit autorijden wegvloeit naar geheel andere posten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:05 schreef DiceMan het volgende:
Je krijgt er wel kwalitatieve wegen voor terug
Al die ambtenaren zijn ook niet gratis.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Blah blah, ook al zo een roeptoeter die zich lekker door de overheid laat naaien, ooit wel eens een de miljoenennota bekeken? Dan zul je zien dat ongeveer 75% van de inkomsten uit autorijden wegvloeit naar geheel andere posten.
Ach ja, het is erg makkelijk om rokers en automobilsten te belasten, wat zouden ze willen doen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:43 schreef MakkieR het volgende:
Ja hallo, dat heet accijns, enig idee wat een pakje sigaretten kost zonder accijns? Overigens Nederland staat bekend om zijn hoge accijns zoals al eerder vernoemd dit is al jaren lang bekend, wat we al heel lang slikken met zijn allen.
verder heb je ook nog accijns op Frisdrank dat men gedwongen was te veranderen door Europese regelgeving tot de verbruiksbelasting. En er is natuurlijk nog accijns op alcoholische drankjes dus dat pilsje is ook een stuk goedkoper.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ach ja, het is erg makkelijk om rokers en automobilsten te belasten, wat zouden ze willen doen?
Een ritje naar de zuiderburen is gratis, 15 Euro op tank benzine en 20 Euro verdienen op slof.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:43 schreef MakkieR het volgende:
Ja hallo, dat heet accijns, enig idee wat een pakje sigaretten kost zonder accijns? Overigens Nederland staat bekend om zijn hoge accijns zoals al eerder vernoemd dit is al jaren lang bekend, wat we al heel lang slikken met zijn allen.
Eens, zullen we ook maar zulke accijnzen heffen op treinkaartjes?quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Mobiliteit is belangrijk. Met zulke zware belastingen begrens je dat dus.
Ik denk dat er dan heel veel Nederlanders in de sociale dienst terecht komt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens, zullen we ook maar zulke accijnzen heffen op treinkaartjes?
De plantsoenen worden dan wel goed bijgehouden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan heel veel Nederlanders in de sociale dienst terecht komt.
Kijk, jij begrijpt wat belachelijk hoge accijnzen aanrichtenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:41 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan heel veel Nederlanders in de sociale dienst terecht komt.
Zou lachen zijn, want goedkoop is de trein allang niet meerquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens, zullen we ook maar zulke accijnzen heffen op treinkaartjes?
Schaf die treinen sowieso maar af. Iedereen die daar in zit draagt toch niets bij, laat die maar gaan fietsen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens, zullen we ook maar zulke accijnzen heffen op treinkaartjes?
Die mag je me wel even uitleggen....quote:
Dan betaal je nog veel ervoor, champignons zijn er ook stukken goedkoper als hier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:22 schreef nils7 het volgende:
Daarom tank ik gewoon LPG in Belgiė: 0,42 euro per liter handje contantje!
Dus het omgekeerde is ook waar? Lagere accijnzen is meer werk?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk, jij begrijpt wat belachelijk hoge accijnzen aanrichten
Dat hoeft toch helemaal niet als de peut hier net zoveel kost als bij hun, is het niet nou zo dat de westerling het betalen moet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:44 schreef Pap89 het volgende:
(en dan stiekem bij de oosterburen tanken )
Geen wonder dat Nederlandse inwoners niet eens groots durven te protesteren/staken,want je wordt al snel uitgemaakt voor alles en nog wat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:43 schreef MakkieR het volgende:
Ja hallo, dat heet accijns, enig idee wat een pakje sigaretten kost zonder accijns? Overigens Nederland staat bekend om zijn hoge accijns zoals al eerder vernoemd dit is al jaren lang bekend, wat we al heel lang slikken met zijn allen.
De hoge belastingen op electriciteit remmen het gebruik ervan. Veel electriciteit wordt opgewekt en geimporteerd via kerncentrales die kernafval produceren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:28 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Die mag je me wel even uitleggen....
Ja, leuk. Ik heb alleen geen, pak hem beet een ton liggen om zo'n auto aan te schaffen...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:13 schreef Woods het volgende:
Met de komst van de Tesla S zijn afstanden een non-issue. Zo'n ding loopt geloof ik 500km? In combinatie met je eigen zonnepanelen rijd je helemaal co2 neutraal. In de randstad of dergelijke flats kan dit helaas niet.
Ja dat is een heel groot bedrag maar ik denk zelf wel de investering waard zeker met de huidige prijs van benzine die alleen maar omhoog gaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, leuk. Ik heb alleen geen, pak hem beet een ton liggen om zo'n auto aan te schaffen...
Edit: En als ik dat wel had had je mij wsl ook niet gehoord over de brandstofprijs...
True maar dan moet je als overheid wel een goed alternatief klaar hebben liggen. Het OV bijv. is dat bij lange na niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:15 schreef ludovico het volgende:
Niks mis mee. Die shit raakt toch op.. Liever nu al beginnen met matigen en alternatieven aantrekkelijker maken dan later.
Ik denk dat je heel wat kilometertjes mag gaan maken met de verzekering die erbij komt kijken en je hypotheek die een tonnetje omhoog gaat tegen 4% rente - 4000 per jaar. Good luck.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:28 schreef Woods het volgende:
[..]
Ja dat is een heel groot bedrag maar ik denk zelf wel de investering waard zeker met de huidige prijs van benzine die alleen maar omhoog gaat.
[..]
True maar dan moet je als overheid wel een goed alternatief klaar hebben liggen. Het OV bijv. is dat bij lange na niet.
De overheid moet geen alternatief verzinnen dat moet juist de vrije markt doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:28 schreef Woods het volgende:
True maar dan moet je als overheid wel een goed alternatief klaar hebben liggen. Het OV bijv. is dat bij lange na niet.
En hoe moet ik een ton bijelkaar scharrelen dan? De drugshandel in ofzo? De tijd dat je een hypotheek op boot of auto kon krijgen ligt al een tijdje achter ons.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:28 schreef Woods het volgende:
Ja dat is een heel groot bedrag maar ik denk zelf wel de investering waard zeker met de huidige prijs van benzine die alleen maar omhoog gaat.
En hoeveel jaar kan ik dan nog met dat accupakket doen? Of moet ik na een jaar weer 15k investeren in nieuwe accu's? En een fastned abbo erbij voor 100 euro per maand. Tsja, ik weet niet hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Voor 15k heb je een hele nette occasion EV met snellaad functionaliteit. Fastned abbo erbij en evt. een 11kw laadpaal voor thuis en klaar ben je.
Leuk die opmerking over het accupakket. Dat riep men 11 jaar terug over de Prius. Die rijden ook nog met een orginele accu rond. Battery management systemen van een EV zijn gewoon erg goed waardoor de degradatie erg meevalt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
En hoeveel jaar kan ik dan nog met dat accupakket doen? Of moet ik na een jaar weer 15k investeren in nieuwe accu's? En een fastned abbo erbij voor 100 euro per maand. Tsja, ik weet niet hoor.
Ik was deze auto's helemaal vergeten. Voor het gros van Nederland is de radius van die auto's prima. 's Avonds aan de laadpaal en de volgende dag er weer tegenaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:54 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Leuk die opmerking over het accupakket. Dat riep men 11 jaar terug over de Prius. Die rijden ook nog met een orginele accu rond. Battery management systemen van een EV zijn gewoon erg goed waardoor de degradatie erg meevalt.
Gek genoeg hoor ik mensen altijd over de accu terwijl ik ze niet hoor over alles wat stuk kan gaan (en gaat) bij een moderne diesel. Het onderhoud aan een EV is daarentegen minimaal door de eenvoud van de techniek.
Fastned abbo is er ook vele malen goedkoper alleen gaat dan je kwh prijs omhoog. Je kiest je abbo aan de hand van je gebruik. Veel thuis laden vs veel onderweg laden.
Opel Ampera
http://link.marktplaats.nl/m952914223
Nissen Leaf
http://link.marktplaats.nl/m947362937
Renault Zoe
http://link.marktplaats.nl/m945020369
Veel mensen denken alleen maar in problemen. Het nieuwe is eng. Men kiest onbewust ZELF voor big oil, torenhoge accijnzen en een fossiele plofauto. Prima maar loop dan niet te janken.
Het alternatief is er VANDAAG!
Facts:
één PV paneel levert bijv. al genoeg energie voor 1000km op jaarbasis.
Een Renault Twizy rijdt 8kwh op 100km of te wel 1:100.
Een c segment EV doet ongeveer omgerekend 1:40-1:50
Gratis zal simpelweg niet gaan denk ik. Nog niet op berekend. Juist de overheid moet ervoor zorgen omdat zij milieu eisen stellen m.b.t. CO2 en dergelijk. Dan vind ik het wel zo netjes om een handje te helpen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:30 schreef ludovico het volgende:
[..]
De overheid moet geen alternatief verzinnen dat moet juist de vrije markt doen.
Daarnaast vind ik OV een basisprincipe en zou naar mijn smaak dus gratis moeten. (scheelt weer poortjes en controles en complete chipkaart systemen etc)
Mjah, ik heb op zijn minst 250km enkele reis nodig...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:39 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik was deze auto's helemaal vergeten. Voor het gros van Nederland is de radius van die auto's prima. 's Avonds aan de laadpaal en de volgende dag er weer tegenaan.
Als de meerderheid er klaar voor is voorzie ik wel problemen in de manier van op vakantie gaan. Dit zal of met de trein moeten of het vliegtuig. De markt zal de komende jaren flink veranderen(met druk van de overheid).
Nou dan is zo'n Tesla perfectquote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mjah, ik heb op zijn minst 250km enkele reis nodig...
Je reist nu met de auto/trein?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar er zijn dagen dat ik minder geld op zak heb...
Why not?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:39 schreef Woods het volgende:
Gratis zal simpelweg niet gaan denk ik. Nog niet op berekend. Juist de overheid moet ervoor zorgen omdat zij milieu eisen stellen m.b.t. CO2 en dergelijk. Dan vind ik het wel zo netjes om een handje te helpen.
Ik voorzie dat een aanzienlijk deel dan het OV pakt en het overstroomt. Treinen zitten nu al bomvol.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why not?
Tjah handje helpen doen ze al door het alternatief relatief aantrekkelijker te maken door het negatieve onaantrekkelijker te maken.
Beginnen met het subsidiėren van een deel van de kosten dan. Kijken in welke mate je gelijk hebt. Zo nodig capaciteiten vergroten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:51 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik voorzie dat een aanzienlijk deel dan het OV pakt en het overstroomt. Treinen zitten nu al bomvol.
Ik zou natuurlijk graag zien dat heel NL in de bus stapt. Lege snelwegenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Beginnen met het subsidiėren van een deel van de kosten dan. Kijken in welke mate je gelijk hebt. Zo nodig capaciteiten vergroten.
Volle bussen en treinen rijden goedkoper dan volle snelwegen lijkt me. Hoewel ik mij zwaar verbaas over de hoge kosten van onze treinreizen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:55 schreef Woods het volgende:
[..]
Ik zou natuurlijk graag zien dat heel NL in de bus stapt. Lege snelwegen
Heeft zo een ding eigenlijk wel vensters, wat betreft moderne techniek kan veel aan stuk, en voor hoeveel besparing op de brandstofkosten?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:54 schreef Revolution-NL het volgende:
Een Renault Twizy rijdt 8kwh op 100km of te wel 1:100.
Dat willen ze helemaal niet horen...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Heeft zo een ding eigenlijk wel vensters, wat betreft moderne techniek kan veel aan stuk, en voor hoeveel besparing op de brandstofkosten?
Ik heb er zelf eentje erbij van bijna 30 jr oud die verbruikt rond de 6 ltr op de 100 km, nou jij!
Niet?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat willen ze helemaal niet horen...
Ik weet best dat er alternatieven zijn, heb er meerdere, een twizzy zou ik nog niet in gezien willen worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:28 schreef Revolution-NL het volgende:
8kwh į 1.60 vs 6 liter a 10,-
Aan een ICE (ook van 30 jaar oud) kan meer kapot en is vele malen onderhoudsgevoeliger dan aan een EV. Een Twizy is natuurlijk geen volwaardige auto (ramen zijn wel verkrijgbaar ) en meer voor stadsvervoer. Het geeft wel aan dat een 1:100 karretje anno 2015 gewoon verkrijgbaar is voor Jan Modaal met een kleine portemonnee. De techniek en de bereikbaarheid zijn het probleem niet.
Een c-segment EV doet 18kwh į 4 euro. Als je het zelf opwekt 0 euro.
Maar jij bent duidelijk een figuur die hier loopt te janken terwijl er gewoon alternatieven zijn. Je WILT ze alleen niet zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |