r8v2 | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:38 |
Van: Tot: Lijstje van Zweedse tank-bestuurders: P544 (Kattenrug) - Amazon 131 TheSilencer / Hyman - '67 import P1800 - 142 - r8ality ('72 DL) 144 - 240 ed_reeb / snoertje - DL estate - 1990 / Pinkerton - 1986 DL 242 gias 244 DeBastaard / r8ality ('77 DLS) / Bart-Willem ('79 diesel & '86 geschorst) 340 powerflux - 1.4 3drs Variomatic '86 345 mirelia 360 Pinball / Barcaconia - 360 injection, ombouw naar 2.3 restauratieproject - 1987 / Carioca- 360 GL, 1986, 2.0 carb (B200K) 440 addie / Broodjepoep / Dandelion / Pascal86 / snoertje / StefanCJ / swilden / Mattt - 1.7 Turbo - 1991 / Charged 460 SuN-CRuSHeR / godigita - 1.8i / Deniz070 - 1.6i 480 Garagefluit / Picht / Greetz 740 MaGNeT - sedan - 2.3 GL - 1986 / Bart-Willem - sedan - 2.3 GLE - 1990 / Dimitri_ - sedan - 2.3 GLE - 1988 / CorsaAJoy - sedan - 2.0->2.3 - 1988 / vakantiebak Bart-Willem - turbo intercooler - 1986 / powerflux - 2.3i GL Estate '89 850 KonnieKipke / TradeMarkie - T5 / OreO - R - RPowa / Delnooz - 2.5 GLE 1993 / SuN-CRuSHeR - 2.5 - sedan - 1994 / Pas259 / CasB 2.3 T5 Estaste (1995) / Kaapenkoop 2.5 Estate 270k (1994) 940 DucatiOwner (Estate - 1994) / JJH (Estate - 1991) / AGiath (Polar 2.3 IC - 1995) / r8ality (Estate Turbo 1996) 960 Dimitri_ (2 stuks sedan, 3.0) / H-D (Sedan 1991,3.0) S90 - C30 Abonides - D5 / DJ_WB / thumper / Mr.Adams / SinofEnvy (2010) / banaantjeEE (1.6 D Momentum - 2011) S40 dscx / Game_Error / Goochie / UncleFunk - 1.8 - automaat - 1996 / kratjuh - 2.0D Momentum / Zeemon - 1998 / IrishBastard - 2.0 - 1997 / JDude - 1.8 - 2001 V40 ArcticBlizzard / fathank / Windsurfbart / sj44k - 1.9D / suikertaartje - 1.8 Europa - 1999 / Mithrandirrr - 2.0t Europa Sports Automaat 2003 / ..-._---_-.- - 1.9D V50 Posdnous - Edition II / Hoppla - 2.0D Momentum / wjschreuder - 2.0D (180pk door Rica) - 2004 / Sunnythesun - 2.0D - 2005 / TheSilencer - D5 / IkWilbert - 2.0 Edition 2 - 2009 S60 Broertie / renetje19 / Repeat - D5 - / Sbv6 / dnzl - 2.4 / Man_Made_God - 2.4 automaat / Smart-Einstein - D5 2001 / budvar - 2.4t S70 - T5 - Future_Echo / Arclight-S / Tosti-vreter (2.5 benzine) V70 Gambolputty - 2.5D 1999 (Classic) / DaKKiE1984 - 2.0 benzine 1997 / Charged - 2.5 10v (Classic) / Bart-Willem - 2.4 140pk 2001 (V70N) / MisterManiac V70 Classic Europa 2.4 20v 170pk 1999 / Kingjotte - 2.4 LPG-3 1999 XC70 GI - benzine 2007 S80 Salvad0R - 2.4 D5 / Ultivor - T6 - 2005 / Dennis121 - 2.4 / Roel_Jewel - 2.9 / The Zappa T6 / [url=http://i44.tinypic.com/5tvtjk.jpg]Hyman - 2.9 2000 / dh105 2.9 1999 XC90 - D5 - ArcticBlizzard Ex-Volvo rijders: bluebit (Toyota Prius ) Deze op is [url=http://wiki.fok.nl/index.php/OP/volvofanboys]hier[/url] te vinden | |
r8v2 | dinsdag 24 maart 2015 @ 12:40 |
Het zou ook nog een van de injectoren kunnen zijn, maar dat is wat lastiger te testen. Kijk even of 1 van de bougies toevallig een beetje wittig is, kan op arm mengsel duiden. | |
Gambolputty | dinsdag 24 maart 2015 @ 13:41 |
@GeeTeeOo: rij je op LPG...? | |
GeeTeeOo | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:03 |
Nee gewoon op benzine (iets met gas is om op te koken ) | |
GeeTeeOo | dinsdag 24 maart 2015 @ 14:04 |
Thanks dan zal ik dat ook in de gaten houden! | |
Klonk | donderdag 26 maart 2015 @ 20:34 |
Nondeju, ik sta kwijlend naar een V70 T5 te kijken terwijl ik net vorig jaar een betrouwbare edoch saaie Mazda heb gekocht | |
eXplorer1 | donderdag 26 maart 2015 @ 21:17 |
Hoezo? Alle t5jes op LPG houd je never nooit bij en ze lachen ook aan de pomp en last but not least ze gaan super lang mee. | |
Charged | donderdag 26 maart 2015 @ 21:37 |
440 loopt inmiddels alweer een paar weken goed...toch de bobine gelukkig,paar tientjes was het waard op een paar honderd euro auto. V70 heeft binnenkort een distributieriem en consorten nodig incl. paar motorsteunen en handremschoenen. pff..ben even klaar met de V.. | |
eXplorer1 | donderdag 26 maart 2015 @ 23:05 |
Zoveel gezeik gehad met de V laatste tijd? ( de N of classic?) | |
TheFreshPrince | vrijdag 27 maart 2015 @ 00:02 |
Voor de volgende OP: ik heb alleen nog een V50 2.4 op benzine uit 2006. | |
r8v2 | vrijdag 27 maart 2015 @ 01:17 |
Aanpassen in de wiki dan. | |
GeeTeeOo | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:40 |
Ik gooide het standaard kut grapje over gas er nog maar een keer in Als ik veel kilometers zou maken had ik lpg ook overwogen. Ze gaan trouwens toch nog steeds minder lang mee dan een t5 op benzine? of is dat een fabeltje? | |
IrishBastard | vrijdag 27 maart 2015 @ 08:46 |
voor de 440, voor de V. Balen man | |
Piet__Piraat | vrijdag 27 maart 2015 @ 09:09 |
Ze zullen het vast wat zwaarder hebben. Maar een normale T5 moet prima over de vijf ton kunnen lopen. Als je met een LPG'er niet constant loopt te coureuren, zal het wel meevallen en kom je ook prima richting die vijf ton. | |
Charged | maandag 30 maart 2015 @ 20:10 |
Teveel kleine meuk wat op m'n zenuwen gaat werken (classic) Maar denk dat het even een opeenstapeling van meerdere zaken is en de V de sjaak is. Even pas op de plaats doen en over een tijdje wat tlc aan de wagen geven,misschien dat de liefde weer terugkomt. Na de juiste uitlijning met nieuwe banden is het alweer een wereld van verschil. Is gewoon bagger als je door bepaalde zaken even niet kunt doen wat je wilt met de auto. Ik denk dat ik met de bouwvak maar eens een paar dagen moet gaan stoeien met het cosmetische gedeelte en de motorsteunen,distri is dan wel al achter de rug. | |
Charged | maandag 30 maart 2015 @ 20:12 |
Grin,die gekke 440 valt me iig nog niet echt tegen,nee...de V,mja,eerlijk is eerlijk,ik moet eigenlijk niet miepen met zijn km-stand. | |
IrishBastard | maandag 30 maart 2015 @ 21:11 |
Als je dr een handje bij nodig hebt wil ik best helpen tzt Ding komt weer helemaal in orde | |
Charged | maandag 30 maart 2015 @ 21:27 |
Many thnx,daar zou ik je best eens aan kunnen houden...natuurlijk ook weer een lekker vloeibaartje in de fles natuurlijk. Motorisch is het niet zo'n big deal,Dirk gaf het al aan en een derde ook..de 6 ton moet goed te doen zijn qua blok,bak al helemaal. Maar goed,dat zien we dan allemaal wel weer. Thnx voor je aanbod. | |
IrishBastard | dinsdag 31 maart 2015 @ 21:26 |
Komt goed | |
IrishBastard | zondag 5 april 2015 @ 21:59 |
Mooie dag om de V weer eens wat TLC te geven. Heb er sinds oktober zo'n 22k op staan, en dus was het ongeveer 20k en een winter geleden dat hij in de was gezet was Verkijk me er toch iedere keer op hoeveel werk dat is | |
IrishBastard | zondag 5 april 2015 @ 22:02 |
Als er trouwens nog iemand Black Chrome Thor's wil ruilen voor vrijwel onbeschadigde zilveren Thor's | |
Piet__Piraat | zondag 5 april 2015 @ 22:15 |
Maar je hebt er wel mooi resultaat van! Nice! En ik ben jaloers op je beige interieur... Kun je die velgen niet gewoon plastidippen? Dan ben je voor vijf tientjes ofzo klaar, best te overzien. | |
IrishBastard | zondag 5 april 2015 @ 22:25 |
Meh, die chromen kleur is veel vetter. Deze zijn ook netjes, dus kunnen goed. plastidip geeft echt een verkeerde kleur | |
Piet__Piraat | zondag 5 april 2015 @ 22:40 |
Is ook, maar ja. Je hebt ook nog Metallizer van plastidip, dan krijgt het nog iets meer chrome-effect. Maar het zal het niet halen bij spuiten, inderdaad. Zou wel mooi staan onder jouw zwarte bak. | |
powerflux | dinsdag 5 mei 2015 @ 11:44 |
Ik doe nu mijn woon/werk al een tijdje met de 740 Station van '89 en dat gaat heerlijk. 1000KM/week, minimaal. Het onderhoud een beetje bijhouden en gisteren weer een APK zonder enige opmerking op het papier. Heel prettig om aan te werken - als je iets herstelt gaat er niet direct iets anders kapot. Je kunt er van op aan en het karakter van de B230F is top. Maar, ik mis een (schroef) naafdop voor een van m'n Gemini velgen. Heeft er iemand een adresje? Rondhangen op fora en wachten tot er iemand denkt rijk te kunnen worden is ook niet alles.. | |
r8v2 | dinsdag 5 mei 2015 @ 17:45 |
Hoezo is dat een schroefdop? Klikt ie niet gewoon in het naafgat? | |
powerflux | woensdag 6 mei 2015 @ 17:24 |
ik zal binnenkort een eigen foto maken, maar deze op internet lijken er als 2 druppels water op. misschien zijn het geen Gemini's? Er staat een Momo nummer op de velgrand, de 3 naafkappen die ik wel heb hebben een authentiek en versleten uitziend Volvo logo. Ze lijken er verdomd veel op. ET 20, 5x108 7J. Maar met een grote schroefdraad dus. | |
Glijdt_licht | woensdag 6 mei 2015 @ 19:44 |
C30 1.8 hier. Mijn auto heeft eens in de zoveel tijd dat de motor op te lage toeren start. Lees 400rpm oid, en hij draait gewoon rond. Dealert kan niks vinden, en er zijn ook geen foutmeldingen.. Ook bij de garage waar de auto weg komt konden ze niks vinden en was het probleem niet bekend. Zij hebben ook navraag gedaan bij Volvo specialisten die het probleem ook niet kenden. Het probleem is niet 'direct' reproduceerbaar, enige wat me wel opvalt is dat het telkens gebeurd is dat ik de contactsleutel direct omdraaide, ipv even wachtte in stand 2. Ook gebeurt het iets van max 2x per maand, maar het is best opvallend . Ideeën: Gasklep die blijft hangen? Iets met brandstofpomp die soms wat traag van begrip is? Zeg het maar. | |
r8v2 | woensdag 6 mei 2015 @ 22:40 |
EGR? | |
r8v2 | woensdag 6 mei 2015 @ 22:52 |
Dit is een originele Volvo Gemini velg met naafkap: | |
IrishBastard | donderdag 7 mei 2015 @ 10:00 |
Vorige week de intercooler vervangen omdat ik sinds aankoop de melding 'motor service vereist' regelmatig kreeg. Na de vacuüm klep voor de motor steunen en alle vacuümleidingen toch wel de grootste verdachte. Bleek bij vervanging nog origineel (09/2003) en inderdaad zo lek als een mandje. Storing helaas nog niet verholpen Maandag een langere rit naar Duitsland waar ik zelfs noodloop en 'Motor service spoed' te zien kreeg... Toch de TCV ook maar vervangen dus. En de intercooler sensor schoonmaken (was knap olieachtig). Hopen dat het niet de variabele schoepen van de turbo zijn... Wel mooi kut dat er 20 redenen voor dezelfde foutmelding zijn | |
r8v2 | donderdag 7 mei 2015 @ 19:13 |
Ik heb van een sloop-940 een cruise control setje bemachtigd. Net dus maar even vrolijk gaan installeren. Motorruimte onderdelen gingen met gemak en in tien minuten. Zelfs de vacuumslang (dubbel beveiligd) naar binnen was een eitje. En toen wilde ik de rem- en koppelingspedaalsensor aansluiten. Jammer joh, dan zitten er 2 extra oogjes aan je pedaalbox. Die ik niet heb. Alles is voorbereid, draadboom, verloop voor naar de remlichtsensor, boutgaten in het inlaatspruitstuk, etc. Behalve de fucking oogjes aan je pedaalbox. Volvo . | |
budvar | woensdag 20 mei 2015 @ 10:47 |
Heeft iemand nog 20k ergens rondslingeren? http://www.autoblog.nl/ni(...)and-77155#post-77155 | |
r8v2 | woensdag 20 mei 2015 @ 18:29 |
Kopen in de USA en verschepen is een stuk goedkoper... | |
r8v2 | woensdag 20 mei 2015 @ 18:30 |
Oud type remmen van m'n 240 omgebouwd naar geventileerd . Tweedehands goed gangbaar setje van de sloop was een stuk goedkoper dan 2 revisietangen + nieuwe schijven. | |
budvar | woensdag 20 mei 2015 @ 19:01 |
Zijn ze daar zo goedkoop dan? Ik heb altijd wel een beetje een zwak gehad voor de hoekige jaren 80 auto's misschien ooit nog eens...... | |
r8v2 | woensdag 20 mei 2015 @ 19:11 |
Op Craigslist/Turbobricks komen ze geregeld voorbij tussen de 1000-5000 dollar. Verschepen moet ergens rond de 3000 kunnen, dus al met al een stuk goedkoper dan die woekerprijzen hier. | |
budvar | woensdag 20 mei 2015 @ 19:27 |
Wow, dat scheelt nogal inderdaad. Als ie in goede staat is en je houdt hem daarin lijkt mij het dat zo'n auto alleen maar meer waard wordt(zeker hier dus ) Had een paar dagen geleden trouwens ineens "storing lampje parkeerlicht" in mijn display, maar als ik dat Google kunnen het zowat alle lampjes zijn als ik het goed begreep, maar eens even zoeken als ik weer tijd heb. | |
IrishBastard | woensdag 20 mei 2015 @ 20:25 |
Heb je het parkeerlicht voor en achter al eens gecontroleerd? Bij mij was het een van de onderste achterlichten, ik vond 't best een logische melding Voor de stadslichten voor kreeg ik die melding niet, dus ik vermoed dat 't een van die achterlampen is | |
budvar | woensdag 20 mei 2015 @ 21:01 |
Nee nog geen tijd voor gehad, auto staat nu in Groningen en ik ben in Rotterdam, vrijdag maar eens kijken. Ik heb ze ook nog nooit gebruikt trouwens. Maar ik las dat ook de remlichten die storing kunnen geven en dat er 2 lampjes in de remlichtunit zitten? | |
IrishBastard | zondag 24 mei 2015 @ 17:19 |
Er zit een gewoon achterlicht en remlicht boven elkaar, als je dag bedoelt. Gewoon even het boekje er bij pakken, is allemaal niet zo lastig | |
Charged | zaterdag 30 mei 2015 @ 10:18 |
Over een goeie week mag de V naar Dirkje toe,distributieset,alle motorsteunen,handremvoeringen vervangen. Kan ie er weer tegenaan..de 500.000km zit er snel aan te komen. | |
IrishBastard | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:06 |
Lekker bezig! | |
Charged | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:40 |
Zal lekker zijn om de kickdown weer eens te kunnen gebruiken. 3 steunen zijn erg slecht dus die is al een tijdje niet meer actief geweest. Hoop over een jaartje (misschien wat korter) een S70 erbij te hebben. Heb een apart exemplaar op het oog.. Financieel zou het moeten lukken mits de wagen een beetje oke is. | |
IrishBastard | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:44 |
Ben benieuwd | |
Charged | zaterdag 30 mei 2015 @ 11:58 |
Ik ook,volgens de kenners van het 850 forum is het 1 van de allerlaatste R's. Kwam em een paar jaar geleden al tegen en toen stond ie op bokken stof te vangen in een loods. | |
Thezappa | zondag 31 mei 2015 @ 22:26 |
Ik ben weer in de markt voor een Volvo voor erbij Als iemand hier nog een leuke weet , hou ik me Aanbevolen | |
r8v2 | maandag 1 juni 2015 @ 14:03 |
http://veiling.catawiki.n(...)pv-444-katterug-1957 | |
Charged | vrijdag 12 juni 2015 @ 19:05 |
De V is sinds gisteren weer terug,distributie incl. rollen en waterpomp is weer gedaan,alle steunen (motor en bak) vervangen,beurt en handrem is gefixed. Riem scheen een tandje ernaast gestaan te hebben en lag wat scheef...hmz. Ik heb zelf nog niet gereden met em,vriendinlief wel en hij schijnt iets meer geluid te produceren. Op advies van de monteur zijn er steunen met PU bussen gemonteerd en het lijkt me dat die nog wat stug zijn en trillingen versterken. Iemand hier ervaringen mee? Vriendin is nog niet terug van werk dus kan nog even niet zien welke steunen (merk/type) erop zitten. Kan na het debacle van de automaat vervangen een hele poos geleden eindelijk weer de kickdown gebruiken. | |
Charged | zaterdag 13 juni 2015 @ 10:09 |
Zojuist terug van een stuk rijden met de V...het is een compleet andere auto geworden. Ben er nog niet over uit of het positief of negatief is. Er zit meer pit in,feller in de s stand van de automaat en relaxter in de e stand. De trillingen geef ik even aan de nieuwe steunen..je merkt duidelijk een verschil met koude en warme motor. Echter merk ik ook een duidelijk sterker motorgeluid op..klinkt rauwer,maar kan het niet plaatsen,alles zit goed en vast,geen lekkage's spruitstuk. Het is niet meer de stille cruiser,zeg maar. Morgen maar naar de zaak en de onderkant eens bekijken. | |
Roel_Jewel | zondag 19 juli 2015 @ 00:33 |
Gistermorgen afscheid genomen van m'n S80 (kapotte koppakking deed 'm de das om) en kennisgemaakt met m'n nieuwe auto: V40 Business Sport. Eerste kilometers zijn (vanzelfsprekend) erg goed bevallen! | |
r8v2 | zondag 19 juli 2015 @ 20:33 |
D2? . | |
Roel_Jewel | zondag 19 juli 2015 @ 20:55 |
Yup, da's de Business Sport-uitvoering. Rijdt heerlijk . | |
r8v2 | zondag 19 juli 2015 @ 21:13 |
Nog wel . | |
Hyman | dinsdag 21 juli 2015 @ 18:39 |
Ik heb de s40 ingeruild op een 164 Mutz better | |
r8v2 | dinsdag 21 juli 2015 @ 19:35 |
Haha heel goed. Houd het koelgedeeltje wel goed bij, de achterste twee cilinders hebben de vervelende eigenschap om wat heter te worden dan de rest. | |
eXplorer1 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:40 |
is er toevallig iemand die mij wil en kan helpen met nokkenaskeerringen vervangen morgen? ik rij er al een tijdje mee ivm tijdsgebrek en als het er wel was kon volvoservice niet helaas. nokkenaskeerringen kan ik vast wel gelijk krijgen bij een dealer. | |
r8v2 | donderdag 13 augustus 2015 @ 21:27 |
Volvo . Cruise control computer van een 940 voor '95 is weer anders dan na '95. | |
eXplorer1 | donderdag 13 augustus 2015 @ 23:11 |
Overgangsjaar van lh2.2 naar lh2.4 als ik het goed onthouden heb. Is er iemand die mijn Nokkenaskeerringen zou willen vervangen? (DM?) | |
r8v2 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 00:24 |
Nee, LH2.2 is van voor '90 zelfs. Zal wel te maken met andere ECU ivm standaard LPT na '95. Is dat zo moeilijk dan? Welke auto? | |
eXplorer1 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:14 |
oh lol, niet goed onthouden dus. (s80 P1) Ik heb de blokkeertools niet en geen ervaring met het erop klooien van de VVT pully, het zou nice zijn als ik iemand kan vinden die het zou willen doen in de avond/weekend. zo maar ff kijken of estateservices tijd voor mij heeft morgen maar ik vermoed van niet. edit: nee [ Bericht 6% gewijzigd door eXplorer1 op 14-08-2015 10:19:54 ] | |
r8v2 | vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:14 |
Ik weet niet hoe je zit qua salaris maar dat soort dingen zou ik eigenlijk liever of door de Volvo zelf laten doen of iemand die er al 20 jaar werkt en zelf wat bijbeunt . | |
Awsom | dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:46 |
Zeg, geliefde volvo-fans, Zoiets als dit, is dat wat moois over het algemeen? Ik ben een beetje aan het kijken naar volvo S40/S60/S80's voor max ¤5k, maar heb vooralsnog alleen maar veel ervaring met Duitse auto's en niet zozeer met Volvo.. | |
Knutknuttsson | dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:57 |
Jeeh! Eindelijk heb ik ook mijn Volvo! Zelfs in de 8 jaar dat ik in Zweden heb gewoond nooit eentje mogen bezitten Maar nu dus de trotse bezitter van een V70 uit 2000, gekocht van de eerste eigenaar | |
Hyman | woensdag 19 augustus 2015 @ 06:08 |
Zolang de automaatbak goed is wel | |
Piet__Piraat | woensdag 19 augustus 2015 @ 08:01 |
228k begin 2015, en vijf jaar later maar 245k? Daarvoor reed ie dus veel meer...ben benieuwd waarom dat ding nu pas in de verkoop is gekomen. Nieuwe kenteken kan kloppen als ie inderdaad van Defensie komt, maar check zeker de historie even goed! Automaatbak is belangrijk inderdaad, keertje preventief flushen is sowieso verstandig. | |
Awsom | woensdag 19 augustus 2015 @ 11:05 |
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Of de auto is 5 jaar lang bijna niet gebruikt, of er zijn alleen maar boodschappen mee gedaan... | |
Thezappa | woensdag 19 augustus 2015 @ 17:38 |
koop je natuurlijk een diesel voor | |
IrishBastard | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:14 |
Zo, na binnen een half jaar weer speling te hebben op een aandrijfas (was ook weer smerig op binnenste homokineet, dus hoes zal wel iets lek geweest zijn...) maar weer een ander gehaald op de sloop. Nieuwe binnenste en buitenste hoes gemonteerd na de homokineten helemaal schoon gemaakt te hebben. Rotklus, vooral door de borgveer op de buitenste homokineet. Kreng werkte met loshalen niet mee, en met weer monteren al helemaal niet Nou hopen dat de boel het een beetje langer trillingsvrij uithoudt. Van het weekend dus de as wisselen, dan dinsdag nieuwe banden laten monteren (al op slijtvlak indicatoren bleek van het weekend ) en dan uitlijnen. Kost wat, maar dan heb je iets | |
IrishBastard | woensdag 19 augustus 2015 @ 21:15 |
Over het algemeen kan ik trouwens niet klagen, met nu 37k km sinds oktober en nu bijna (nog 1500km) 4 ton De classic had ik veel meer kosten aan, zelfde stand ongeveer... | |
Piet__Piraat | donderdag 20 augustus 2015 @ 08:10 |
Kosten horen er nou eenmaal bij, vooral op hogere tellerstanden . Je bandenprobleem ken ik. Uitlijnprobleempje gehad, profiel aan de buitenste rand is al helemaal weg terwijl de APK eraan komt. Net toch maar even twee nieuwe banden besteld | |
r8v2 | donderdag 20 augustus 2015 @ 10:07 |
Dat kan toch? Senior officier die wat rustig is gaan doen? Een commandant die nu alleen maar kantoorwerk is gaan doen? Of dichterbij bij de basis is gaan wonen, danwel overgeplaatst. Mensen moeten eens stoppen met dat blindstaren op km-standen.. | |
Awsom | donderdag 20 augustus 2015 @ 10:21 |
6 jaar lang 30-40k per jaar, en dan plots 15k in 5 jaar? Ik denk dat die auto 5 jaar lang in een loods oid heeft gestaan | |
NikeyAjax | donderdag 20 augustus 2015 @ 11:28 |
Ik meld me ook maar eens in de topic, morgen word de V60 D6 geleverd. | |
r8v2 | donderdag 20 augustus 2015 @ 13:27 |
Lees m'n post nog eens. | |
Hyman | donderdag 20 augustus 2015 @ 18:16 |
Lekkor boeiond, mijn 164 heeft 420k gelopen en die doet het ook gewoon | |
r8v2 | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:34 |
VKB2015 en dit op 1 locatie. Ik ben heel benieuwd. http://www.powned.tv/nieu(...)azc_in_autotron.html | |
bleiblei | woensdag 26 augustus 2015 @ 22:42 |
Ik rij super onregelmatig met mijn v40. Heb er nu in 4-5 jaar tijd een ton bij gezet waarvan 1 keer een jaar 50-60k km en nu afgelopen jaar 40k . Ik woon in het centrum van een grote stad, pak normaal de trein naar werk en maak in die twee heftige jaren 4-5000 km per maand doordat ik op een andere locatie werk die ov technisch onhandig ligt. Dus dat zegt nix, die km's. | |
IrishBastard | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:50 |
Ik heb ondertussen de nieuwe banden er op liggen, de andere as gemonteerd en de druksensor vervangen. Helaas waren alleen de banden een volledig succes Druksensor geeft wel wat meer vermogen, maar de 'motor service vereist' melding blijft komen bij lichte last (bijv. een weg die licht oploopt op de snelweg tijdens gebruik CC) Daarnaast is de trilling niet uit de aandrijflijn, maar toen de wagen met banden wisselen op de brug stond merkte ik dat de linker as geen radiale speling, maar wel axiale speling heeft Aaaargh | |
eXplorer1 | donderdag 27 augustus 2015 @ 07:59 |
wat voor foutcode spuugt VIDA eruit? | |
Hyman | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:30 |
Ik zal wel even flink gas geven om ze weg te jagen | |
Hyman | donderdag 27 augustus 2015 @ 21:31 |
Oh wee als ze dat voor de beurs flikken | |
IrishBastard | donderdag 27 augustus 2015 @ 22:20 |
Laaddruk controle 6805, zo ongeveer de meest generieke code | |
eXplorer1 | vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:30 |
MAF eraf flikkeren en even rondrijden, als mg/c lucht niet klopt met boost pressure dan gaat de ECM over de zeik en krijg je oa zulke foutcodes. Ook checken op valse lucht. | |
Charged | donderdag 3 september 2015 @ 18:48 |
Fuck me...als de 440 afgekeurd gaat worden,dan ook echt goed. Zal eens kijken of ik het lijstje kan vertalen. lichtbeeld beide koplampen kenteken verlichting kleur knipperlichten voor motorsteunen rechts achter handrem linker en rechter wielkastrand roest olielekkage (wat ik wel knap vind aangezien er nooit plekken op de parkeerplaats liggen) remleidingen verroest banden alle 4 droogte scheuren linker stuurkogel en als sidenote..een rammel in de distributie. | |
detulp050 | vrijdag 4 september 2015 @ 11:48 |
Ik ga voor het eerst van mijn leven een Volvo rijden. Mijn vader reed altijd al in V70/XC70 e.d., maar nu ga ik van Frans (Megane) naar Duits (Ampera) naar Zweeds... ben heel benieuwd naar mijn V60 PHEV. Levering in december | |
IrishBastard | zaterdag 5 september 2015 @ 16:55 |
Zo, linker aandrijfas en TCV klep toch vervangen. Aandrijflijn is weer trillingsvrij, en de storingscode heb ik er, ondanks 0-200 'sprint' en rustig heuveltjes op de cruise control nog niet op gekregen. Hopen dat die eindelijk verholpen is dus | |
detulp050 | zaterdag 5 september 2015 @ 16:57 |
Dat is toch wel -hoe zeg je dat netjes- een bloedsomloopstimulerende auto | |
RicardoKishna | dinsdag 8 september 2015 @ 09:56 |
C30 gekocht: 1.8 uit 2008. Leer, navigatie, gescheiden climatecontrol e.d. Zoals te zien het sport pakket. Ergens volgende week krijg ik hem. Heb mijn Focus uit 2007 ingeruild. Daarvoor alleen maar Duits gereden (BMW, Volkswagen). Ben benieuwd hoe de Volvo gaat bevallen. | |
Pizzahut | dinsdag 8 september 2015 @ 12:21 |
Ik rij nu al iets meer dan twee jaar met vol plezier mijn V40. Echter mis ik nog iets waar ik mijn telefoon aan kan hangen (Voor bijv. flitsmeister, je kent het). Hebben jullie ervaringen hiermee? En welke hebben jullie? Zelf zat ik te denken aan deze: Kenu Airframe: http://www.kenu.com/products/airframe (Multi, makkelijk te verwijderen. maar mis dan wel een vent). of MagBack for iPhone: http://1lss.com/ (Mooie oplossing, is alleen wel vast en afhankelijk van een hoesje). | |
r8v2 | dinsdag 8 september 2015 @ 13:28 |
Dan zou ik meteen een Brodit Active houder pakken, laadt ie meteen ook nog op. | |
Pizzahut | dinsdag 8 september 2015 @ 13:30 |
Tja, wel twee keer zo duur. En heb sowieso een usb kabeltje lopen dus dat is het punt niet. | |
r8v2 | dinsdag 8 september 2015 @ 13:39 |
Het is natuurlijk voor iedereen weer anders, maar dat gehannes met zo'n klemhouder en kabeltjes erinfrotten ben ik eigenlijk wel beu. Dan liever een Brodit. | |
Hyman | dinsdag 8 september 2015 @ 22:46 |
Ritje sloop dus | |
winterstorm666 | dinsdag 8 september 2015 @ 23:46 |
briljant simpel! En erg tevreden mee. http://www.mobilehangup.nl/nl/ | |
bokkepoot | woensdag 9 september 2015 @ 08:41 |
Olie lekkage is in principe geen apk afkeur. Alleen advies punt. Hetzelfde geld volgens mij voor de roest. | |
r8v2 | woensdag 9 september 2015 @ 12:44 |
Olie lekkage wordt tegenwoordig vrijwel standaard opgeschreven bij wat oudere auto's ivm milieu-regels. | |
eXplorer1 | woensdag 9 september 2015 @ 12:48 |
ik vind het alleen jammer dat het de 1.8 is, ik vind dat altijd vreemd staan, sportpakket maar geen dik blok Audi kan dat ook goed met de S-line, denk ik "hey een S, kan ik ff sparren" vervolgens blijkt het een bluemotion hok te wezen. | |
r8v2 | woensdag 9 september 2015 @ 12:58 |
Tsja, wegenbelasting en brandstofprijzen in NL he . | |
Martijn137 | woensdag 9 september 2015 @ 13:15 |
ik heb een houder die in mijn vent hangt, en moet zeggen dat ik die vent niet mis qua air flow. wel een handige locatie in de vent, in het zicht, maar niet in de weg. ik heb hem wel model specifiek gekocht, omdat ik dat persoonlijk fijner vind dan die universele dingen. ik klik hem er zo in en hoef niet bang te zijn dat hij er uit valt. | |
r8v2 | woensdag 9 september 2015 @ 14:22 |
Dat moet dan haast wel een Brodit zijn. | |
Martijn137 | woensdag 9 september 2015 @ 14:26 |
nee, el cheapo ding van ebay afgeplukt. werkt prima voor mij. want ik wil de airflow toch nooit op me gezicht hebben. en 9 van de 10 keer staat de vent waar die in zit toch uit. | |
r8v2 | woensdag 9 september 2015 @ 14:32 |
Dat is niet echt modelspecifiek vind ik, dan heb je ook oplaadfunctie... | |
Charged | woensdag 9 september 2015 @ 14:33 |
Yup...via marktplaats een bod gekregen en daar mag ie voor weg. Zitten her en der nog wel wat bruikbare delen op. | |
Martijn137 | woensdag 9 september 2015 @ 14:36 |
model specifiek in de zin van, er past geen andere in als dat model. een aaiphone past er niet in bijvoorbeeld vind ik toch redelijk model specifiek | |
r8v2 | woensdag 9 september 2015 @ 14:38 |
Tijd voor de volgende? . | |
Charged | woensdag 9 september 2015 @ 17:40 |
Ach,het is maar net wat ik tegenkom wat ook nog in de buurt is maar het mag van mij wel weer iets soortgelijks worden. Het is alleen maar voor woon/werk verkeer. Iets leukers wil ik komend jaar wel weer aanschaffen en onze zakjapanner begint ook weer een beetje vorm te krijgen dus wil en kan het ook niet te gek maken. De V70 heeft altijd voorrang qua onderhoud. | |
Pizzahut | vrijdag 11 september 2015 @ 13:25 |
Mijn eerste gedachte is "duur stukje ijzerdraad".. Dan liever een tientje bij voor de Kenu. Meer het gevoel dat deze in mijn zak niet ombuigt. | |
winterstorm666 | vrijdag 11 september 2015 @ 21:57 |
ijzerdraad buigt krom. deze veert terug ongeacht welke telefoon je erin stopt. ik dacht ook dat het niks was, maar ik ben er dik tevreden mee. geen geschuif of gevaar dat het eraf valt. | |
Charged | zaterdag 12 september 2015 @ 10:25 |
Het is idd een stevig dingetje. En mijn telefoon past er ook zonder problemen is met een afwijkende maat.(Samsung Xcover 3) | |
Charged | dinsdag 15 september 2015 @ 15:55 |
Met een beetje geluk een el cheapo Arosa als vervanging voor de 440,morgen gaat de meis even kijken en proefrijden. Dan kan ik me in de tussentijd dat ik dat ding gebruik eens goed richten op een nette S70 classic voor mezelf. Ik weet wat ik wil daarin en kan gelukkig op het gemakkie kijken. Heb er ook geen haast mee aangezien het ook iets leuks moet gaan worden. | |
r8v2 | dinsdag 15 september 2015 @ 17:30 |
Zo, dat is een stap terug in comfort . | |
Charged | dinsdag 15 september 2015 @ 17:44 |
Voor die 10 km woon/werk verkeer zal het me vrij weinig uitmaken,als er maar een kachel en een radio in zit. En een Arosa is per maand nog wat goedkoper als een 440. Geeft me nog meer mogelijkheid om extra poen opzij te zetten voor een fatsoenlijke auto. | |
Charged | donderdag 17 september 2015 @ 19:25 |
Arosa gekocht. | |
r8v2 | donderdag 17 september 2015 @ 19:26 |
*Pek en veren gaat kopen | |
bokkepoot | donderdag 17 september 2015 @ 19:42 |
Ach zo'n Seat Arosa is nog best wel grappig hoor, mijn broertje heeft er ook 1. Een 1.4 16V, gaat als een mongool voor zo'n bakje, alleen dat comfort dingetje is wel ernstig. Dat begint als je instapt en naar je deuren kijkt, die zijn bijvoorbeeld amper bekleed | |
r8v2 | donderdag 17 september 2015 @ 20:09 |
Vrienden van mij hebben er ook 1 en ik heb er wel eens mee gereden. Dan moet de stoel helemaal naar achter, de rugleuning half plat, de stoel zo laag mogelijk en dan zitten mijn benen niet in de weg i.c.m. stuur. Vervolgens kan ik bijna niet bij het stuur omdat dat dan achterlijk ver weg zit en ik zie geen reet omdat de binnenspiegel zo'n beetje 5cm voor m'n neus zit. Nee, niet mijn auto's . | |
Charged | donderdag 17 september 2015 @ 20:12 |
Neh,zal wel meevallen...veren moet je toch echt zelf gaan plukken en de echte goeie pek..kan ik al jaren niet meer vinden. Anyway,dit gebakje zorgt ervoor dat ik genoeg ademruimte heb om de Volvo hobby door te zetten naar 2 volwaardige roffels. (de V70 classic hebben we ook nog,he ) | |
Charged | donderdag 17 september 2015 @ 20:18 |
Ik heb de 1.0 versie,kaler als kaal,ik pleur er een radio in en that's it. Woon/werk verkeer is 10 km,misschien 11 op en neer,heb em nodig tijdens de natte en koude periode. Werk dagelijks met hoge druk waterunit's en heb dan niet veel zin om met het fietsje en redelijk zware rugzak terug te peddelen. (lui,i know maar met 10 uur per dag mag ik dat als excuus aanvoeren) Daarbij,het is een tijdelijk iets..Zoals eerder gezegd komt daarna iets leukers. | |
r8v2 | vrijdag 25 september 2015 @ 14:15 |
http://www.volvobeurs.nl/beurs/tijdelijke-opvang-vluchtelingen Ik zou mijn net gerestaureerde oldtimer toch niet graag op de parkeerplaats hebben staan... | |
Anne | zaterdag 26 september 2015 @ 12:42 |
Ik denk niet dat ze daar komen. Ik denk dat je ze niet eens zult zien . Alleen al in het belang van hun veiligheid. /stemmingmakerij | |
r8v2 | zaterdag 26 september 2015 @ 13:57 |
Ik zal aan het eind van de dag mijn pa bellen, dan weten we het zeker . | |
Charged | zondag 4 oktober 2015 @ 13:47 |
De V70 classic mag weer voor een verse APK. Setje nieuwe Depo koplampen gehaald en remblokken achteras. Remklauwen/tangen achter hebben wat aandacht nodig,that's it. Denk dat we binnenkort afscheid gaan nemen..ik wil graag iets snellers. | |
IrishBastard | maandag 5 oktober 2015 @ 14:01 |
T5? | |
Piet__Piraat | maandag 5 oktober 2015 @ 19:03 |
T5 is prima. Ik weet er nog wel eentje te koop | |
IrishBastard | maandag 5 oktober 2015 @ 21:56 |
Gaat de jouwe er al weer uit? | |
Piet__Piraat | maandag 5 oktober 2015 @ 22:03 |
Stiekem wat aan het rondgluren voor iets anders . Maar geen noodzaak hoor. Eigenlijk is even op m'n handen zitten ook wel verstandig, kan de spaarrekening ooit nog eens een beetje groeien... | |
IrishBastard | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:39 |
Specifieke reden? | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:46 |
Het karakter van een diesel past eigenlijk wat beter bij mijn rijstijl (ben niet zo'n toerenjager). En die girltronic automaat is niet echt mijn ding. Anderzijds: ik heb er wel al een berg geld in zitten aan o.a. preventief onderhoud, dus eigenlijk is het hartstikke zonde om 'm nu weg te doen. | |
IrishBastard | woensdag 7 oktober 2015 @ 19:36 |
Kut. Gelukkig alleen de onderkant van de achterbank en het hoekje bij het scharnier dat niet echt makkelijk gaat, de rest kon er zo uit en is meteen uitgespoeld met véél water Morgen met daglicht die bank maar eens inspecteren. As je 't niet wit zie je 't niet, en as je 't wit kan het maar beter dekkend zijn, ofzo | |
r8v2 | woensdag 7 oktober 2015 @ 20:09 |
Really . | |
budvar | woensdag 7 oktober 2015 @ 20:23 |
Oh dat is beroerd | |
IrishBastard | woensdag 7 oktober 2015 @ 22:09 |
Ja, was even goed pissig, maar uiteindelijk zelf alles geladen natuurlijk | |
winterstorm666 | donderdag 8 oktober 2015 @ 00:01 |
ohhh shit! | |
Piet__Piraat | donderdag 8 oktober 2015 @ 08:20 |
Oh nee! Hoe kut Gelukkig is bijna alles er wel uit. Watskeburt? Iets gaan schuiven, of een noodstopje moeten maken? | |
IrishBastard | donderdag 8 oktober 2015 @ 09:52 |
Gaan schuiven en omgevallen. Zouden ze terugbrengen, nu zijn er 3/6 open | |
Piet__Piraat | zondag 11 oktober 2015 @ 17:57 |
Heel zuur. Maar ja, dan moet je ook maar niet zo scheuren IB, aso | |
Knutknuttsson | zondag 11 oktober 2015 @ 23:25 |
Kenners, Ik heb een V70 uit 2000 waarbij het alarm soms erg gevoelig is en dus al een paar keer 's nacht is afgegaan. Vervelend voor mij, maar zeker ook voor de buurt. Mijn vraag daarom; is de simpelste oplossing dat ik de auto in het vervolg met de sleutel op slot doe ipv van met de afstandsbediening? Klopt het dan dat het alarm niet geactiveerd wordt? Want dat is maar een kleine moeite om te doen, dat alarm heeft verder toch geen functie. | |
r8v2 | maandag 12 oktober 2015 @ 00:17 |
Er is maar 1 oplossing. Uitbouwen. Scheelt ook elektronische gremlins. | |
Piet__Piraat | maandag 12 oktober 2015 @ 08:45 |
Dat zou kunnen. Probleem is 99% zeker dat de batterij in de sirene is gaan lekken op de printplaat (als het een V70 is van de nieuwe serie die in 2000 geproduceerd is). Batterij vervangen en printplaat schoonmaken is dan de oplossing (of een nieuwe sirene monteren à 150 euro). Andere optie is inderdaad demonteren. Hou er wel rekening mee dat je schuifdak geschakeld is aan je alarm (waarom weet niemand ), dus dat je het wel door iemand laat uitbouwen die weet hoe ie je schuifdak intact laat. | |
Knutknuttsson | maandag 12 oktober 2015 @ 11:52 |
Bedankt voor de reacties. Ik zal er eens iemand naar laten kijken. | |
Charged | dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:31 |
Wist je al van Dirk's ongeval? | |
winterstorm666 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:50 |
Hoppa! | |
Anne | dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:53 |
Jij mag dit topic meteen even omhoog kicken PTA / Post hier je palindroom- en gekke kilometerstanden (3) | |
IrishBastard | woensdag 14 oktober 2015 @ 07:26 |
Nee? Iets ernstigs? | |
r8v2 | woensdag 14 oktober 2015 @ 09:56 |
Nice, ik zit daar ook nog maar 18.000km vanaf. | |
Charged | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:14 |
Behoorlijk...heeft een Volvo op z'n donder gekregen. | |
r8v2 | vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:52 |
Gereviseerde kop terug op mijn B20 geschroeft. 142 loopt weer als nieuw . | |
Charged | zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:03 |
Half miljoen km's en weer een verse apk. Fusee lv en remklauw ra die bleef hangen. Beide vervangen en weer een jaar erdoorheen. | |
winterstorm666 | maandag 19 oktober 2015 @ 17:41 |
| |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:43 |
Ik ben aan het kijken voor een s40 of v40 van eind jaren '90 / begin '00. Wat zijn specifieke aandachtspunten van dit model? | |
IrishBastard | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:11 |
Volvo blok pakken ipv de 1.8 van Mitsubishi. Verder geen grote bijzonderheden dacht ik | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:18 |
Wat zijn de volvo blokken? De 2.0 en 1.6? | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:44 |
Beste advies: een V70 van na 2001. | |
Piet__Piraat | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:30 |
Volgens mij heeft Volvo ook een 1.8 geleverd. Het is de 1.8i die je moet vermijden. Verder weet ik het zo niet, behalve dat je bij de V40 een grote doos reservelampjes voor de achterkant mag kopen. Die gaan om de haverklap kapot. Voor m'n gevoel heeft de helft van die V40's die ik tegenkom kapotte verlichting achter. Maar wil je inderdaad per se een V40? Een V70 is veel meer luxe en comfort. Maar goed, dat kost ook wat extra centen. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:55 |
Haha dat valt mij ook altijd op . Overigens denk ik eerder dat het luiheid is, pas als er drie van de vier kapot zijn gaan ze een keer wat vervangen . | |
Maegrim | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:58 |
vorige week een S60 uit 2001 gekocht | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:01 |
Dat rijdt prima vermoed ik . | |
IrishBastard | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:37 |
Een 1.8 (niet de gsi ood) en de 2.0 inderdaad | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:52 |
Dan schroef ik er LED lampjes in Ik hoef niet per se een V40. Ik heb niet zoveel ruimte nodig, maar wil wel comfortabel en veilig rijden. Een V70 zal ongetwijfeld nog beter zijn, maar daar betaal je inderdaad voor. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:19 |
Eigenlijk is het vrij simpel: Bij de V70 betaal je vooraf, en bij zo'n V40 na aanschaf . | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:23 |
Waar zit het hem dan in? | |
IrishBastard | dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:43 |
Een V70 >2001 zal net zo veel onderhoud achteraf hebben als een V40 van die tijd hoor. Allemaal auto's met veel kilometers of juist te weinig kilometers... | |
Maegrim | dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:10 |
Zeker | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:29 |
De ene is gemaakt door NedCar, de andere is in Göteborg in elkaar geschroeft. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:30 |
Een V70 met 3 ton koop ik zonder met mijn ogen te knipperen, een V40 loop ik dan met een grote boog omheen. | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:52 |
Maar ook de V70 van voor 2001? | |
IrishBastard | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:06 |
Prima wagens. Wel niet de 2.5t pakken. Of de 2.4t, iig die losse turbo variant naast de t5. Wel letten op carter ontluchting. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:11 |
Die is ook wel goed maar uiteraard oudere techniek. Een V70 van na 2001 is een wereld van verschil qua comfort. | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:12 |
Oudere techniek kan ik zelf maken Als het dus maar geen turbo heeft, mits T5 | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:16 |
Motorisch/elektrisch is het niet veel moeilijker dan eentje van voor 2001, maar de ophanging, interieur en styling is flink verbeterd. | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:18 |
Heb nu een 440, geef niet zoveel om interieur en styling. Hij moet het gewoon doen | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:19 |
Wat is het budget? | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:20 |
max 1500 | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:35 |
Dan blijf maar die 440 rijden . | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:35 |
Als de CVT dat zou 'trekken' dan was ik dat ook blijven doen. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:36 |
Geef deze aan de sloop, koop een nieuwe van 500 euro met een jaar APK en dan x3 . | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:38 |
Ook V70's en S/V40 vallen binnen die prijscatagorie. 440 en 460 zijn nauwelijks meer te krijgen. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:41 |
Uiteraard. Die zijn allemaal via hun achterschermen weggerot . Maar dan kun je idd beter op de go for broke" toer gaan. Eentje met jaar APK en kijken hoe ver ie het haalt. | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:43 |
Precies, en dat vind ik prima. Kan enorm veel zelf repareren, alleen distributieriemen, koppelingen en koppakkingen begin ik niet aan. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:48 |
Tsja, keuzes: Oude RWD Volvo: Minder comfort en meer zuipen maar distributie en koppakking is echt supersimpel. Koppeling is kut ivm locatie onder de auto Modernere FWD Volvo: Meer comfort en economischer maar distributie en koppakking moeilijker. Koppeling is juist weer makkelijker. | |
jitzzzze | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:52 |
Heb de beschikking over volledig uitgeruste garage; inclusief brug en al het denkbare gereedschap. | |
r8v2 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:55 |
Dan koop eens gauw een 2/7/940 . | |
IrishBastard | dinsdag 20 oktober 2015 @ 21:01 |
Inderdaad, en comfort verschil 940 en v70 classic is dan niet eens gigantisch. Wel merkbaar ouder qua styling, dat wel De classic stuurt trouwens wel veel beter dan de N (>2001) | |
Piet__Piraat | dinsdag 20 oktober 2015 @ 22:09 |
Zo'n V70 rijdt heerlijk comfortabel, maar rond de drie ton kun je toch ook wel wat slijtagedelen verwachten hoor, ook bij een Volvo. Niks qua motor, maar met een beetje pech krijg je dempers, draagarmen, rembekrachtiger en de radiateur, en dan ben je toch een hoop geld kwijt. | |
IrishBastard | woensdag 21 oktober 2015 @ 07:47 |
En natuurlijk riemen, koppeling, motor steunen, intercooler en ga maar even door | |
Charged | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:20 |
Maar daarna lekker door naar de vijf ton,hehehe | |
Piet__Piraat | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:32 |
Dat ja Zo'n N is gewoon wat minder foolproof dan de oude tanks van vroegâh. Wat is er volgens jou eigenlijk mis met de 2.4T en/of 2.5T? | |
Dimitri_ | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:42 |
Mijn vader zijn 89 740 tikt nu bijna de 4 ton aan. Laatste 3 jaar zonder opmerkingen door de APK. En er wordt echt niet veel aan onderhoud uitgegeven.. Alleen het nodige. Jaarlijks beurtje etc. | |
IrishBastard | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:57 |
Minder sterke blokken, iig die uit de classic. Dunnere cilinder wanden meen ik, maar mijn vaste monteur heeft er een veel groter aantal rond de drie ton afgeschreven gezien dan de 'gewone viercilinder'. | |
Piet__Piraat | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:56 |
Klopt inderdaad ja, van die dunnere cilinderwanden. Dat heb ik ook al vaker gehoord. Daarom zouden het ook minder goede LPG-blokken zijn geloof ik, omdat daardoor de extra hitte een nog grotere rol gaat spelen. | |
jitzzzze | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:33 |
Maar ja, iedere oudere auto heeft zo zijn gebreken. Heb nog niet echt een goed beeld waarom een S/V40 zoveel slechter is dan een V70. | |
r8v2 | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:00 |
Ik wist een half jaar geleden al dat er een nieuwe S/V90 zou komen maar dit is wel heel vroeg . http://www.nu.nl/auto/4148625/schaalmodel-volvo-v90-gelekt.html | |
Charged | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:21 |
Tja,ik moet zeggen dat onze V70 zeer goed meekomt maar dat heeft natuurlijk met zijn onderhoudshistorie te maken. Al moet ik wel bekennen dat ik naar een vervanger aan het kijken ben. Het bak geneuzel wat we gehad hebben staat daar los van. Kan helaas niets zeggen over de S/V40..(wat een nutteloze post eigenlijk...) | |
NikeyAjax | dinsdag 3 november 2015 @ 08:31 |
Vraagje, ik kreeg een melding in dashboard display dat de bandenspanning linksvoor laag was en het ruitenvloeistof leeg was. Dus bij het eerste beste tankstation even alle banden weer op spanning gebracht en het ruitenvloeistof bijgevuld. Maar de meldingen blijven staan en ik kan ook niet vinden, hoe ik de meldingen moet resetten. Gaat om een Volvo V60. | |
budvar | dinsdag 3 november 2015 @ 08:47 |
Is dit wat? http://support.volvocars.(...)c6ffc0a80151584eb5cb | |
Martijn137 | woensdag 18 november 2015 @ 08:46 |
mijn V50 2.0D op 280K gezet vanochtend hoop dat hij nog minimaal 200k meegaat [ Bericht 28% gewijzigd door Martijn137 op 18-11-2015 13:07:49 ] | |
r8v2 | woensdag 18 november 2015 @ 12:22 |
Upload je plaatje ff bij een andere img hoster, die dropbox url werkt voor geen meter. | |
eXplorer1 | woensdag 18 november 2015 @ 12:29 |
even een vraagje, zit in een dilemma, Ik heb een full options MY2003 volvo S80 Stage 3 (16T turbo, injectoren, 3 inch downpipe blaa blaa). maar ik word gek van FWD. heb er 1600 euro aan nieuwe onderdelen in getrapt vorige maand (complete onderstel plus wat klein spul) maar ben er toch klaar mee. Ik zit te neigen naar een V70 AWD (2003-> ivm Haldex ipv kansloze visco awd) om het vermogen wel kwijt te kunnen en launch control te kunnen hebben (handbak). Probleem is echter, die S80 is overcompleet, gekke ding heeft zelfs een standkachel terwijl het een 2.4T betreft, dus best zeldzaam. Mijn idee is, V70 AWD goedkoop scoren met Haldex, al het nieuwe spul van de S80 overbouwen en ook de standkachel et cetera, of zal ik vreemd gaan met een ander merk? wederom Audi (A8 D3, S8 of A6 biturbo) of Jaguar (XJR/S-Type) of iets in die trant. Iemand ervaring met een opgefokte AWD V70? (stage 3/4) roep niet een V70R, want mensen vragen daar goud voor en een stage 3/4 T5 laat een R achter alsof het niks is. [ Bericht 1% gewijzigd door eXplorer1 op 18-11-2015 12:34:54 ] | |
Maegrim | woensdag 18 november 2015 @ 12:29 |
Geef je dropbox wachtwoord even, dan kan ik je foto bekijken De S60 is van de week zonder opmerkingen door de APK gerold | |
Martijn137 | woensdag 18 november 2015 @ 13:09 |
raar... voorheen werkte dat altijd... nee altijd fijn als er geen opmerkingen zijn aan je auto | |
Maegrim | woensdag 18 november 2015 @ 13:11 |
Vooral omdat ik em net een maand heb zeer weinig achterstallig onderhoud eraan, nieuwe koppelingspedaal sensor, thermostaat, tientjeswerk | |
Martijn137 | woensdag 18 november 2015 @ 14:07 |
ah beter dan ik in het begin met me V50, nieuwe draagarm RV, remschijven achter, en blokken rondom. Rubber, oliebeurt en uiteindelijk de distrubitie wissel had ik al bij de koop prijs gerekend, dus die tel ik hier maar niet in mee V70 AWD en ombouwen als je het kan natuurlijk mooie wolf in schaapskleding geen ervaring mee trouwens.... [ Bericht 1% gewijzigd door Martijn137 op 18-11-2015 14:18:37 ] | |
IrishBastard | woensdag 18 november 2015 @ 15:26 |
Mijn V70 D5 vorige weekk ook zonder aanmerkingen door de APK met z'n 405k kilometers Beter dan de classic TDI voor hij weg ging | |
r8v2 | woensdag 18 november 2015 @ 18:10 |
Onderhoud? Wat is dat? Ik heb een 940 . | |
r8v2 | woensdag 18 november 2015 @ 18:12 |
Die Haldex is ook altijd te laat, dus kan kun je beter de hele zooi verkopen en een 940 op gaan bouwen . | |
Piet__Piraat | woensdag 18 november 2015 @ 19:17 |
Nice! En 405k is een nette stand. Je hebt er nu zelf een halve ton gereden ofzo? Lastig hoor. Over het AWD-systeem van Volvo hoor ik wisselende verhalen. Regelmatig banden wisselen omdat voor en achter maar weinig mag verschillen en helemaal probleemvrij is het niet (heb al meerdere verhalen gelezen van eigenaren die de boel hebben laten loskoppelen en in praktijk dus FWD hebben). Als je serieus vooruit wil, kun je beter naar Audi Quattro. Of je pakt een goede RWD-auto, die kunnen het gewoon beter hebben. Veel pk's op enkel voorwielen werkt gewoon niet zo tof, ik heb ook regelmatig een knipperend lampje als het vermogen weer eens niet op de weg komt, plus een bak torquesteer erbij cadeau. Maar goed, zo'n V70 is natuurlijk wel lekker comfortabel en heeft heerlijke stoelen, de vraag is of je dat ergens anders ook vindt. | |
IrishBastard | donderdag 19 november 2015 @ 07:29 |
Klopt, 45k nu in 13 maanden | |
Piet__Piraat | vrijdag 20 november 2015 @ 15:07 |
Dat schiet ook nog aardig op! | |
Charged | zaterdag 28 november 2015 @ 13:01 |
Vraagje..2006 S80 2.4 D5...zwakke punten wat ik door kan geven waar ze op moeten letten? 1 exemplaar met 4 ton achter de kiezen en tot 3 ton en een beetje is historie incl. onderhoud aanwezig en eentje met nog net geen 2 ton,niks aanwezig... | |
IrishBastard | zaterdag 28 november 2015 @ 17:33 |
Klepstoters (willen bij de euro4 nog wel slijten) en EGR is gevoeliger dacht ik. Verder beetje hetzelfde als de andere wagens? Automaat of handbak? | |
Charged | maandag 30 november 2015 @ 19:18 |
automaat dacht ik,maar ze hebben em al gekocht...tof ding hoor. ze hadden haast blijkbaar... | |
WcPot | woensdag 2 december 2015 @ 21:58 |
Ik dacht zal wel aan mij liggen. Mijn V40 is ook een lampenvreter En wat ook opvallend is dat mijn dimlicht altijd stuk gaat in de donkere periode van het jaar. Ook al rij ik in de zomer ook met verlichting aan. Ik heb ook de 1.8 maar wel het Volvo blok 1783cm3 122pk | |
IrishBastard | donderdag 3 december 2015 @ 07:48 |
| |
Charged | vrijdag 4 december 2015 @ 05:05 |
Hoest met de jouwe? | |
Charged | zaterdag 5 december 2015 @ 07:11 |
De bewuste auto...leuk ding,hoor. Directeur bij ons is van een Peugeot 508 sw naar een V60 D6 gegaan vorige week en een andere collega naar een V70N,ik maak ze allemaal Volvo gek | |
r8v2 | zaterdag 5 december 2015 @ 10:32 |
Mooie bak. | |
Hyman | zaterdag 5 december 2015 @ 15:10 |
Omdat ik de s40 in de prak heb gereden heb ik nu een v70 classic tdi gekocht met een open dakje, spoilertje, stoelverwarming en de hele reutemeteut. Rijdt als een beest :p | |
Maegrim | zaterdag 5 december 2015 @ 15:27 |
Lijkt me wel lastig in de regen | |
Hyman | zaterdag 5 december 2015 @ 15:29 |
Nee hoor, gewoon meer gas, dan waait het er zo overheen | |
Noisecontrollers | woensdag 9 december 2015 @ 23:07 |
Meldt zich! Vandaag een donkerbruine S80 uit 2000 met 211.000 km gekocht, bevalt tot nu toe heel prima! | |
Piet__Piraat | donderdag 10 december 2015 @ 08:06 |
Dat mag ook wel, op de eerste dag Wat voor motor/bak-combi heb je gekocht? | |
Noisecontrollers | donderdag 10 december 2015 @ 20:49 |
De 2.4 140 pk, handbak. Geen racemonster, maar komt prima mee in het verkeer! | |
Piet__Piraat | donderdag 10 december 2015 @ 22:28 |
Inderdaad geen strepentrekker, maar prima. Als je wil, kun je 'm voor een bescheiden bedrag nog naar 180pk krijgen hè, zonder gekke dingen (140pk is in feite een gedowngrade versie van de 170pk). Dan zit je eigenlijk helemaal prima. | |
IrishBastard | vrijdag 11 december 2015 @ 08:38 |
Donkerbruin? Heb je daar een plaatje van? | |
pvdplanet | zondag 27 december 2015 @ 19:40 |
Meldt zich ook! Lichtblauwe S80 2.9 uit 1999 gekocht (325.000km) Vanmiddag bij een S70 2.4T gekeken. Gechipped tot 235pk/380nm. Dat ding voelde niet lekker, sowieso zat er een hik in de motor bij 4000 rpm en de auto stonk. De voorruit was met geen mogelijkheid te ontwasemen. Een S80 leek ons beter geschikt: grote, relatief zuinige motor en veel luxe. Lekker cruisen. Onderhoud van deze leek prima in orde en alleen het interieur verdient wat liefde. | |
r8v2 | zondag 27 december 2015 @ 19:54 |
Die velgen horen er echt niet onder . | |
pvdplanet | zondag 27 december 2015 @ 20:06 |
Ben geen purist, waarschijnlijk spuit ik ze ook nog antraciet | |
Charged | maandag 28 december 2015 @ 06:51 |
Zou misschien toch kijken voor originele velgen..deze velgen horen onder een 850/70 classic serie. Origineel smoelt echt een stuk beter. Daarbij als je ze antraciet spuit lijken ze nog kleiner..zijn 16" Perfo's,toch? Verder wel een mooie auto. | |
pvdplanet | maandag 28 december 2015 @ 09:18 |
Zal wel prijzig zijn zo'n set? Het belangrijkste is dat technisch alles in orde is en blijft Het is een hobbyproject voor de winter, we waren op zoek naar een luxe cruiser als tegenhanger voor de Mx-5 en Ignis Sport. De auto is relatief zuinig dus we zullen 'm om de beurt pakken voor woon-werkverkeer. Als ik iets tegenkom tijdens gebruik dan fixen we het en eindigen dan hopelijk met een S80 waar we iemand anders weer een plezier mee kunnen doen... | |
Hyperdude | maandag 28 december 2015 @ 09:23 |
Ik zou eerst de winter lekker doortuffen op deze wielen. Als je dan april kan concluderen dat het wel een goede aankoop was die je in december hebt gedaan kan je altijd nog achter leukere wieltjes aan. Eerst langdurig rijden/testen, dan eventueel investeren. Goede bakken wel. | |
Charged | maandag 28 december 2015 @ 09:30 |
Hoop verd...wel op wat sneeuw nog..'t is naadje pet iig | |
Charged | maandag 28 december 2015 @ 09:42 |
Kwam deze pics tegen,was aan het kijken voor de r/c 850 Estate van Tamiya,leuke combinatie,2 van mijn favorieten. Is nog best moeilijk te vinden. | |
pvdplanet | dinsdag 29 december 2015 @ 21:32 |
Nog effe 2 plaatjes van het bakbeest, het kenteken is echt De stekker van de alarmsirene heb ik ondertussen losgehaald, bij het inschakelen gingen na een tijdje spontaan de knipperlichten branden. Bekend Volvo probleem. Alarm is verder ook overbodig. Exterieur is nu prima, interieur de komende dagen effe aanpakken | |
IrishBastard | woensdag 30 december 2015 @ 00:04 |
Dat kenteken | |
pvdplanet | woensdag 30 december 2015 @ 18:43 |
De 85ah accu bleek niet opgewassen tegen de 10 interieurlampjes en 4 rode deursignaallichten. Dus maar een Fulmen Formula Extreme van 100Ah/900A gekocht, dat was effe slikken | |
BaraCuda | woensdag 30 december 2015 @ 18:49 |
S60 D5 uit 2003 van m'n pa inmiddels 450000km gereden. In de 220000km die hij er mee heeft gereden, nog nooit een rekening gehad van boven de 1000 euro. Ik met een polo van 4,5 jaar wel Mijn volgende auto wordt een grote vervuilende volvo | |
budvar | woensdag 30 december 2015 @ 19:29 |
Afgelopen maandag mijn remklauw rechtsvoor laten vervangen(zou eerst donderdag maar er kwam een linker klauw in een doosje van de rechter ). Heb nu wel een heel ander gevoel in mijn rempedaal en moet aardig doordrukken voor ie remt, komt dat omdat de blokken nog moeten inslijten(lijkt me raar aangezien alleen rechtsvoor is vervangen) op de schijven of kan er nog lucht in het systeem zitten o.i.d? | |
r8v2 | donderdag 31 december 2015 @ 00:16 |
Beide ws. | |
r8v2 | donderdag 31 december 2015 @ 00:18 |
Dan heb je of de die lampjes twee dagen aan laten staan of de accu was sowieso naar de filistijnen. Ff een ladertje eraan hangen was niet makkelijker geweest? . | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 05:15 |
Hmm oke, maar die lucht gaat er niet vanzelf uit denk ik. Of heb ik dat mis? Heeft ook een marter onder mijn motorkap gezeten en een aardig stuk van de bekleding van het schot afgeknaagd en gekrabt | |
pvdplanet | donderdag 31 december 2015 @ 09:13 |
De accu was sowieso te klein voor de auto. Deze hangt nu aan de lader en gaat op marktplaats. Het voordeel is dat hij nu weer vast zit met de originele voetbeugel. En je wilt toch ook een beetje zekerheid, 1600 kilo aanduwen zie ik niet zitten.. Nog effe een nieuwe pook en handremhoes bestellen en dan is het interieur weer als nieuw | |
r8v2 | donderdag 31 december 2015 @ 10:40 |
Nee die gaat er idd niet vanzelf uit nee . Geen handige kennis met een ontluchtingssetje? Heel moeilijk is het niet. | |
r8v2 | donderdag 31 december 2015 @ 10:41 |
85ah te klein? Het is geen diesel . | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 11:56 |
En jij bent nog niet terug naar de garage?? Wat een beunhazen lopen er ook rond zeg | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:05 |
Nou ken volgens mij niemand met zo'n setje, maar ik ga wel terug naar de garage volgende week. Lijkt me toch dat ze daar niet moeilijk over gaan doen. | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:07 |
Had er maandag niet echt bij stil gestaan, maar gister moest ik naar Heerenveen en toen merkte ik het wel. Maar ben nu een week op een schip dus kan pas volgende week langs gaan, maar zal vanmiddag nog wel even bellen | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:15 |
Wat is er precies vervangen? | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:16 |
De remklauw rechtsvoor. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:17 |
Dan heeft het dus niks met schijven/blokken te maken. Vermoedelijk hebben ze gewoon "even snel" de klauw omgehangen en niet ontlucht. En dan krijg je dit. | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:20 |
Ook de blokken zijn vervangen maar ze waren inderdaad wel snel klaar, half uurtje ongeveer. Misschien iets te gehaast inderdaad. | |
Hyperdude | donderdag 31 december 2015 @ 12:22 |
Zou voor mij genoeg reden zijn om zo'n "monteur" eens uit te leggen dat ie in het vervolg uit de buurt van mijn auto moest blijven. Prutser. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:23 |
Dan hebben ze de blokken niet afgeschuind en pas gemaakt op de schijven. Zijn de blokken linksvoor dan ook vervangen? | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:24 |
Sowieso. | |
Hyperdude | donderdag 31 december 2015 @ 12:27 |
In het BMW-topic zou ik hem op zijn bek hebben geslagen. | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:29 |
Nee alleen rechtsvoor, zou oud waren ze ook nog niet. Lijkt me trouwens niet dat het echt prutsers zijn was namelijk bij Broekhuis. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:30 |
Dus jij laat bijna nieuwe blokken vervangen? Prutsers zijn het wel, want ze laten een klant de deur uit gaan met slecht functionerende remmen. En succesvolle oplichters ook, want ze verkopen iemand nieuwe remblokken die nieuwe remblokken onder zijn auto heeft zitten | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:36 |
Rustig jongen Heb die remklauw natuurlijk niet voor niets laten vervangen, die remde namelijk continu en heb daar toch minstens 150-200 kilometer mee gereden(zou nog meer kunnen zijn) dus ik kan me heel goed voorstellen dat er van die blokken niet zo heel veel meer over was. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:39 |
Ik wil die blokken wel eens zien dan, want die zijn echt niet voor de helft op. Ook vind ik het vrij apart dat het vastzitten van de remklauw niet is geconstateerd bij het vervangen van de blokken (of het terugduwen van de zuigers is op een manier gegaan waardoor de klauw is vast gaan zitten). Anyway, het blijven prutsers want met remmen moet je niet kloten. En een klant stuur je niet de weg op met slecht functionerende remmen, dan moet je nooit meer aan auto's mogen sleutelen. | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 12:45 |
Toen ze zijn vervangen zat ie nog niet vast natuurlijk, dat is ergens afgelopen maand gebeurt en die blokken zullen er nu een dik jaar onder zitten. Maar ben het zeker met je eens dat je als garagebedrijf geen klant de weg op mag sturen zonder goed functionerende remmen. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 12:53 |
En dat is nou precies het verschil tussen een dealer en een vakgarage | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 13:01 |
Maar goed denk dat ze niet moeilijk gaan doen hierover. Is trouwens het eerste wat ik heb met mijn auto in meer dan een jaar tijd, dus wat betreft heb ik niet zoveel te klagen. | |
daNpy | donderdag 31 december 2015 @ 15:55 |
Daar gaat het toch niet om? | |
budvar | donderdag 31 december 2015 @ 16:44 |
Nee daar gaat het ook niet om, was meer een constatering . Het is toch gewoon een werkdag vandaag? Krijg ze de hele middag al niet te pakken | |
pvdplanet | maandag 4 januari 2016 @ 18:21 |
1 van de 4 McGuard wielsloten zat muurvast en was teveel versleten om grip op te krijgen. Helaas heb ik de velg van de auto moeten slijpen. Met wat geluk vonden we dezelfde velg nieuw bij de Volvo dealer te Amersfoort in de uitverkoop voor 49 Euro. Gelijk 4 nieuwe remschijven en blokken besteld in Duitsland. Zimmermann rondom, 200 Euro De 4 slotbouten zijn vervangen door normale bouten... | |
bokkepoot | maandag 4 januari 2016 @ 19:10 |
Serieus? Er zijn wel wat beter manieren om zoiets los te krijgen denk ik | |
pvdplanet | dinsdag 5 januari 2016 @ 11:26 |
De betere manieren allemaal geprobeerd: -Nieuwe slotboutsleutel bij Volvo geleend: sloeg door -Speciale dop met pinnen, pijpsleutels, 12 kantige dop geen succes -Oplassen moer: nog steeds te vast -Uitboren: duurt uren -Bouten losdraaien, stukje rijden, vast(er)zetten mocht niet baten Met de gatzaag rondom het boutgat gezaagd, vervolgens al het overgebleven aluminium met de haakse slijper doorgezaagd en klaar. Ik hoop dat de gast die de bout met een slagmoersleutel verpest heeft iets met z'n ballen krijgt... De remmen zijn ook binnen, kunnen we de 1600 kilo Zweeds blik weer veilig tot stilstand brengen. [ Bericht 12% gewijzigd door pvdplanet op 05-01-2016 14:53:12 ] | |
eXplorer1 | woensdag 6 januari 2016 @ 12:11 |
jawel op 1 januari ging de radiateur stuk van mijn stage 3 S80, geen zin meer in dus nu een V70 2.3T5 gekocht met alles erop en eraan, AWD komt wel als de tijd daar is. rijdt heerlijk, maar de S80 trekt veel harder dan de T5, had ik niet verwacht. ga de S80 niet meer maken, staat nu te koop voor een appel en een ei, dan ga ik LPG in de v70 rossen | |
Dimitri_ | woensdag 6 januari 2016 @ 13:47 |
Heb je een linkje naar je S80? | |
daNpy | woensdag 6 januari 2016 @ 13:49 |
Lol Hoe heb je dat laatste stuk bout nou uit je naaf gehaald? | |
Piet__Piraat | woensdag 6 januari 2016 @ 17:48 |
De S80 had ook een stuk meer vermogen toch? Wel gek dat de T5 niet zo trekt, zou bijna denken dat er iets niet goed is. Vanaf 3.500 rpm moet ie behoorlijk hard gaan. | |
powerflux | woensdag 6 januari 2016 @ 18:09 |
Verkoop je het blok+aanbouwdelen ook los? | |
eXplorer1 | woensdag 6 januari 2016 @ 23:28 |
Is al gefixed hahah, wastegate stond niet goed en bpv slang lag eraf. Voor de anderen (multi quote is kut mobiel) hij staat alleen op fb, vraagprijs is 1200 en bieden kan uiteraard. Dit is het verhaaltje: Ik zal kort en bondig zijn, ik kan een heel sprookje neerzetten maar ik zal lekker kort en krachtig zijn, hij staat in Nunspeet trouwens. Gaat om: S80 my2002 (met fatsoenlijk gasklephuis). LPG G3 Stage 2 (16T turbo, 3 inch downpipe blijft bij mij). 280k op de teller. Full options, dus ook standkachel en regensensor e.d. helaas. geen achterbank verwarming of parkeersensoren. Hu601 (40watt per kanaal versie) dus lekker knallen met de HP speakers. APK net een maand geleden erop gegooid. 18 inch velgen met winterset en 2 losse goede zomerbanden Moet 260pk hebben, maar mijn 2.3 T5 houdt hem met geen mogelijkheid bij dus ik vermoed meer dan 260pk Waarom is hij zo goedkoop vraagt u? Radiateur stuk en moet vervangen worden Kleppendeksel lekt olie LPG houdt het niet bij bij volgas, verdamper moet gereviseerd worden (a 50¤) om gasdruk stabiel te houden Interieur is wat versleten, gaat om vloer, stoelen zijn OK. Rti is dood Uitlaat spruitstuk pakking moet vernieuwd worden Stuurkogels moeten vervangen worden! Wat is er onlangs vervangen? (Minder dan 10.000km) Schokbrekers, veren, top lagers en endlinks voor Draagarmrubbers Swap van 13g naar 16t turbo 2 bobines Nieuwe schijven en handrem bende achter Bougies Versnellingsbak voor de 2e keer geflusht, schakelt boterzacht (Kevin Walter kan dit beamen) NOTE: nu 18 inch velgen LM. | |
pvdplanet | donderdag 7 januari 2016 @ 10:25 |
Een cm van de naaf af evenwijdig doorgeslepen. Kon het laatste restje velg eraf trekken toen bleef er alleen een stukje draadeind over. Die liet zich na een beetje kruipolie met de hand verwijderen. De nieuwe velg is zit erop en ik voel geen rare zaken in het onderstel. | |
bokkepoot | donderdag 7 januari 2016 @ 10:31 |
Slotbouten is net zoiets als een aftermarket alarm, na een jaar of 4/5 altijd gezeik. | |
eXplorer1 | donderdag 7 januari 2016 @ 10:54 |
Dit is zo waar he! | |
daNpy | donderdag 7 januari 2016 @ 12:19 |
Ik heb geen problemen met mijn (originele) slotbouten, maar ik wissel dan ook 2 keer per jaar van wielen Ook bij de E46 uit 1998 had ik dat niet | |
pvdplanet | donderdag 7 januari 2016 @ 22:33 |
Velgen gespoten, interieur voorzien van nieuw leer (o.a. stuur, pook, handrem, armsteun), remmerij vernieuwd en allerlei kleine dingetjes aangepakt (o.a. verwijderen typeplaatjes behalve 2.9, parkeersensoren opnieuw lakken etc etc) Totale kosten: Auto 1280 Euro Accu 150 Euro Velg + montage 70 Euro Remmenset 200 Euro Verf 50 Euro Interieurdelen 80 Euro Wielbouten 20 Euro Totaal 1850 Euro. Geen geld voor zoveel auto | |
bokkepoot | donderdag 7 januari 2016 @ 23:09 |
Precies, maar dat betaal je weer aan de wegenbelasting, verbruik en verzekering terug. Aanschaf en onderdelen zijn meestal het probleem niet, die zinloze zak geld die er maandelijks voor gegeven moet worden is köt. | |
Piet__Piraat | vrijdag 8 januari 2016 @ 10:28 |
1.850 is inderdaad weinig geld voor een grote auto. Scheelt natuurlijk dat je alles zelf doet. Nu alleen nog een setje fatsoenlijk rubber eronder. Jinyu...ik hoop dat de rest van het onderhoud meer geld mocht kosten dan de banden | |
pvdplanet | vrijdag 8 januari 2016 @ 19:08 |
Ik vermoed dat de eigenaar een dure set velgen en banden had die hij bij inruil niet kwijt wilde. Vervolgens 4 imitatie velgen besteld en er een set goedkope banden op gegooid. We rijden ze gewoon op, zien dan wel verder. Onderhoudshistorie is geen issue, ondanks het gebrek aan boekjes is te zien dat er op onderhoud niet is bespaard. En de auto heeft amper steenslag, er is duidelijk niet mee bumpergekleeft. De kosten vallen afgezien van de wegenbelasting wel mee (1541 kilo, 203 per kwartaal) Verzekering is 18 Euro per maand en het verbruik is gemiddeld 8.9 liter per 100km. | |
eXplorer1 | zaterdag 9 januari 2016 @ 02:16 |
Jaloers, ik betaal 40+ per maand voor alleen WA voor de v70n t5 | |
Piet__Piraat | zaterdag 9 januari 2016 @ 10:26 |
Da's netjes voor zo'n grote bak. Rustige rijstijl? Mja, grote auto, vermogen, dan kom je niet heel goedkoop hoor. En je hebt ook nog niet zo veel schadevrije jaren dus? | |
eXplorer1 | zaterdag 9 januari 2016 @ 17:13 |
Ik heb er 6 op mijn naam staan, zal we komen door leeftijd (23 jaartjes). | |
IrishBastard | zaterdag 9 januari 2016 @ 18:34 |
Zit rustig aan te kijken naar een V70 >2007, de N begint weer wat lomper te schakelen, revisiebedrijf geeft aan dat de bij verkoop gemelde revisie van de automaat waarschijnlijk niet volledig was Kosten voor diagnose/oliewissel/schoonmaken warmtewisselaar is 500 ex, revisie tussen de 900-1800 ex Gaat deze jongen er niet meer voor neerleggen. Nog wat maandjes goed geld sparen en een nieuw model met <200k kilometers terug kopen dus Stond al wel op de planning, maar een jaartje later. Vandaar dus ook niet meer investeren in deze, alhoewel hij verder echt netjes loopt, redelijk schadevrij (je hebt wel wat, bij 411k, natuurlijk ) en gewoon nog comfortabel is. De eerste die er 3k voor geeft mag 'm meenemen | |
Charged | zondag 10 januari 2016 @ 10:47 |
Dat was een redelijk korte hobby dan..maar goed,een jaartje eerder is nog te behapstukken. | |
IrishBastard | zondag 10 januari 2016 @ 10:56 |
Och, 1 1/4 jaar en 50k kilometers op een wagen die 362k gelopen had. Kan verder ook absoluut niet klagen over de rest van de kosten | |
Charged | zondag 10 januari 2016 @ 11:02 |
Nee,niet echt eigenlijk...wel de verwachte lol gehad van de auto of viel het wel mee..je hebt er wel wat sleuteluurtjes in zitten. | |
IrishBastard | zondag 10 januari 2016 @ 13:10 |
Valt allemaal mee, grootste gedoe was de oorzaak van de motorstoring zoeken, bleek de TCV klep. Heb toen wel de intercooler, vacuüm leidingen en klepje voor de motorsteunen vervangen en de turbo los gehad. Maar kostentechnisch was dat samen een keer 300 euro. Oh, en tot twee keer toe alle aandrijfassen Verder alleen beurten, remmerij, draagarmen en fuseekogels. Allemaal normaal onderhoud, een keer 2000 euro samen, denk ik. En de audio upgrade naar High Performance was 500 of zo. Maar daardoor wel veel plezier van de wagen gehad | |
pvdplanet | woensdag 13 januari 2016 @ 18:43 |
Vandaag effe tijd genomen om de S80 op de brug te zetten, 2 sleutels te laten maken en de 8 liter 5w-30 te vervangen. Het blok bleek kurkdroog en er is nul roest. Ben zeer content To do's: * zelfdimmende binnenspiegel is defect (glas half geel / half blank) * oliepeilstok is kapot (alleen de dop, geen staaf meer) | |
eXplorer1 | woensdag 13 januari 2016 @ 23:25 |
pro-tip, je spiegel is je UEM, kan je dus niet zomaar swappen, binnenwerk van alleen de spiegel wel. welke mafkees heeft lopen troubleshooten? TCV is de meest voorkomend probleem bij gebrek aan turboduk | |
Maegrim | donderdag 14 januari 2016 @ 00:15 |
andere velgen | |
Noisecontrollers | donderdag 14 januari 2016 @ 09:16 |
Dat met die spiegel heb ik ook, hij is voor de helft donker en voor de helft normaal. Weet iemand of dat makkelijk te fixen is? | |
pvdplanet | donderdag 14 januari 2016 @ 11:27 |
Het glas vervangen zal niet te moeilijk zijn toch? Op de Engelse Ebay zijn de gebruikte spiegels het voordeligst. De onderdeelprijzen voor Volvo zijn wel schandalig hoog. Maar goed dat zal geen nieuws zijn... | |
eXplorer1 | donderdag 14 januari 2016 @ 21:37 |
Moet je de manual opzoeken. kan je gewoon 2dehands pakken, maar zorg ervoor dat je UEM gedeelte in de spiegel bij de auto blijft, is onderdeel van je immo en gaat gezeik veroorzaken als je die ook verwisselt. | |
IrishBastard | donderdag 14 januari 2016 @ 21:47 |
Ik zelf: het is een generieke foutcode, vacuumslangen kosten 3 euro, de intercooler was zo lek als een mandje, de motorsteunen kon ik uitsluiten na vervangen van de slangen. En als laatste, van de turbo (voldoende leesvoer online) gaat regelmatig de variabele klep dicht zitten of stroef lopen. Het klepje voor de steunen had ik wellicht kunnen besparen, die dan wel... Daarnaast volg ik liever het pad van de goedkope/makkelijk testbare onderdelen eerst testen, maar da's persoonlijk natuurlijk | |
Charged | zaterdag 16 januari 2016 @ 12:57 |
Dagje spelen met een nieuwe V60 D6,..wat een heerlijk ding..je merkt geen donder van het gewicht (1800+ kg) Het zit heerlijk,loopt lekker,alleen even wennen aan de gadgets allemaal. Maar kan wel wennen aan het hybride gedoe op deze manier. | |
detulp050 | zaterdag 16 januari 2016 @ 16:20 |
Ik rij in dezelfde (maar dan wit). Heerlijk beest. Niet echt een Volvo in de klassieke traditie, maar rijdt echt ge-wel-dig | |
Piet__Piraat | zaterdag 16 januari 2016 @ 16:35 |
Wel weer een V70 ja? Je bent/wordt wel een echte fanboy Geen neigingen om eens een ander merk te proberen? | |
IrishBastard | zaterdag 16 januari 2016 @ 18:36 |
Was al fanboy vanuit de drie auto's hiervoor hè Heb zitten kijken in hetzelfde budget, maar een 5er doet het niet echt voor me, Audi vind ik uistralingsloos (afgezien van eventueel een A5) net als de rest van VAG. Frans koop ik niet en Japans is niet echt comfortabel geloof ik. Lastig dus | |
Piet__Piraat | zondag 17 januari 2016 @ 09:16 |
Dat eerste wist ik, heb ze allemaal gezien Maar als het budget dan toch weer iets omhoog gaat, opent dat natuurlijk weer mogelijkheden buiten de V70 (dacht ik ). E61 zou ik ook niet doen, te veel problemen. E91 te klein voor je? Chrysler 300C? Alfa 159? Ik zou als opvolger van de V70 wel een XF Sportbrake willen, maar dan moet de V70 nog wel tien jaar blijven voordat die betaalbaar is |