Parkeerautisten zijn erger. Als door omstandigheden (bijv. een container op de parkeerplaats) alle auto's niet midden in het vak kunnen staan, maar wel allemaal netjes op afstand van elkaar staan. Dan zijn er nog altijd van die autisten die hun auto een paar centimeter naast een andere parkeren omdat ze dan midden tussen de strepen staan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef k_man het volgende:
Irritaties op het parkeerterrein.
Ik ben zuinig op mijn autootje, dus ik probeer 'm altijd een beetje uit de buurt van andere auto's te parkeren. Zo ook gisteren. Geparkeerd op een deel van het parkeerterrein waar verder niemand anders stond.
Kom ik terug, is er één auto bijgekomen. Verder nog steeds volkomen leeg. Die ene auto staat echter pal naast de mijne. En met pal ernaast bedoel ik: op slechts enkele centimeters.
Waar slaat dat op?
Oh echt hè net nog een petje in een quasqai of hoe je dat ook schrijft. Hij kwam als een idioot een 4 baan voorangsweg op knallen. Te snel om te kijken of er iets aankwam.quote:Op zondag 14 december 2014 22:21 schreef Fer het volgende:
Het is weleens schokkend om anderen op de weg te zien, die het maximum grip niveau van hun banden probeert de bereiken, zonder het door te hebben.
Die met 40 een haakse bocht maken, terwijl de weg nat is, gladde klinkertjes of smerig/stoffig is. Nog een paar km harder en ze gaan hard rechtdoor, ipv de bocht om.
Zo kwam er weleens zo;n truttenschudder voor mijn neus, de middenberm over vanaf de andere rijbaan. Deed ook een bochtje met 45, terwijl het net ging miezeren, na een lange droge periode.
Dat is ook de beste reactie. Juist als je gaat ingrijpen gaat het fout. Een beetje als wanneer je bijna uit de bocht vliegt. Hou je gewoon het gas erop kom je de bocht rond. Ga je remmen of bij sommige auto's zelfs het gas loslaten verlies je hem.quote:Op zondag 14 december 2014 22:09 schreef Fer het volgende:
Eerlijk gezegd is mijn eerste reactie bij aquaplanning gewoon doorgaan, misschien ietsje lossen. Die plas houdt meestal zo weer op en dan krijg je vanzelf weer grip.
Wordt het opeens regelmatig glad, misschiet tijd om wat langzamer te rijden, maar in principe komt dat met normale banden en voldoende profiel niet voor.
Mwah als je in een scherpe bocht in de bergen ofzo (waar die bordjes ook echt met nut staan) aquaplaned ga je gewoon heerlijk rechtdoor. De overstroomde snelweg die ik in Kroatië meemaakte zorgde ook voor meerdere ongelukken. En dat was een rechte lijn.quote:Op zondag 14 december 2014 22:13 schreef liebherr-machinist het volgende:
[..]
Aquaplaning is ook alleen gevaarlijk als je net op dat moment van rijbaan wisselt. Of in/uitvoegd dan kan je ineens gaan tollen op de weg, maar inderdaad vaak is het al voorbij voordat je kan reageren..
Euh... Nee?quote:Op maandag 15 december 2014 00:51 schreef NieuweNier het volgende:
Bij je rijbewijs moet je geleerd hebben je remlichten te laten branden totdat er iemand achter je is aangesloten.
Ik ook niet, maar ik snap wel waar hij naartoe wilt. Bij een kopstaart aanrijding voor een stoplicht word je, op het moment dat je nog op de rem staat, niet/moeilijker tegen je voorganger gedrukt.quote:
Dat is nog geen eens de clue. Het is laten zien dat je stilstaat.quote:Op maandag 15 december 2014 01:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik snap wel waar hij naartoe wilt. Bij een kopstaart aanrijding voor een stoplicht word je, op het moment dat je nog op de rem staat, niet/moeilijker tegen je voorganger gedrukt.
Oh please je herkent het sneller met remlichten. Knippers zijn ook niet nodig omdat je kan zien dat iemand de andere kant op gaat?quote:Op maandag 15 december 2014 01:11 schreef twiFight het volgende:
Als ik remlichten nodig had om veilig achter een (rij) stilstaande auto(s) aan te sluiten dan zou ik 20 ongelukkgen per dag hebben. Dat ze stilstaan zie ik snel genoeg, ik kijk namelijk altijd wat er voor mij en om mij heen gebeurt in de auto, dat is een beetje de essentie van autorijden. Het kan prettig zijn als je in de verte remlichten ziet als indicatie wat er komen gaat, maar essentieel zou het nooit moeten zijn. Dan zou je namelijk ook continu op geparkeerde auto's knallen, of andere objecten op de weg.
Ik begrijp het wel. Maar ik heb er nooit wat over gehoord bij rijles. Die alarmlichten bij een file ook niet trouwens.quote:Op maandag 15 december 2014 01:43 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is nog geen eens de clue. Het is laten zien dat je stilstaat.
Net zoiets als alarmlichten bij een file. Dat is zeggen "let op ik moest hard remmen, jij ook".
Ja en je herkent het ook sneller als er een fanfare in roze geklede olifanten met pompoms staan te zwaaien. Betekent alsnog dat je stilstaande voertuigen voor je moet kunnen zien. Knipperlichten gebruiken is wettelijk verplicht, maar ook als mensen dat niet doen let ik genoeg op om niet tegen ze aan te knallen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh please je herkent het sneller met remlichten. Knippers zijn ook niet nodig omdat je kan zien dat iemand de andere kant op gaat?
NN bedoelt knipperlichten als in: "Alarmlichting", weet je wel, aanzetten bij harde remacties e.d.quote:Op maandag 15 december 2014 01:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja en je herkent het ook sneller als er een fanfare in roze geklede olifanten met pompoms staan te zwaaien. Betekent alsnog dat je stilstaande voertuigen voor je moet kunnen zien. Knipperlichten gebruiken is wettelijk verplicht, maar ook als mensen dat niet doen let ik genoeg op om niet tegen ze aan te knallen.
En dat je de remlichten aan moet hebben ben ik nog nooit in een theorieboek of praktijkles tegengekomen en ik ben in mijn leven ook nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde beweert als jij daarover. Ik ben dus erg benieuwd naar het artikel in de verkeerswet.
Zelfs als het geen wet is, is het goede etiquette. In Duitsland us trouwens iemand vrij gesproken van dood door schuld omdat de auto waar hij op knalde geen remlichten aan had. Heel technisch onderzoek om te kijken of het gloeidraad van de peertjes heet was toen her met het glas van de omkapping in aanraking kwam.quote:Op maandag 15 december 2014 01:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ja en je herkent het ook sneller als er een fanfare in roze geklede olifanten met pompoms staan te zwaaien. Betekent alsnog dat je stilstaande voertuigen voor je moet kunnen zien. Knipperlichten gebruiken is wettelijk verplicht, maar ook als mensen dat niet doen let ik genoeg op om niet tegen ze aan te knallen.
En dat je de remlichten aan moet hebben ben ik nog nooit in een theorieboek of praktijkles tegengekomen en ik ben in mijn leven ook nog nooit iemand tegengekomen die hetzelfde beweert als jij daarover. Ik ben dus erg benieuwd naar het artikel in de verkeerswet.
Ik bedoelde idd dat knipperlichten ervoor zijn om aan te geven dat je zijdelings verplaatst en remlichten zeggen dat je remt / gaat stoppen / gestopt bent.quote:Op maandag 15 december 2014 02:14 schreef twiFight het volgende:
Dan snap ik de opmerking "omdat je kan zien dat iemand de andere kant op gaat?" niet.
Linkje?quote:Op maandag 15 december 2014 02:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het geen wet is, is het goede etiquette. In Duitsland us trouwens iemand vrij gesproken van dood door schuld omdat de auto waar hij op knalde geen remlichten aan had. Heel technisch onderzoek om te kijken of het gloeidraad van de peertjes heet was toen her met het glas van de omkapping in aanraking kwam.
Dat is trouwens het goede nieuws. De voorste heeft de meeste gezondheidsklachten. Dus als jij de rest van je leven een whiplash wil zou ik zeggen veel plezier ermee
Voor een whiplash maakt het geen reet uit. Je hoofdsteun heeft alles te doen daartegen.quote:Op maandag 15 december 2014 02:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs als het geen wet is, is het goede etiquette. In Duitsland us trouwens iemand vrij gesproken van dood door schuld omdat de auto waar hij op knalde geen remlichten aan had. Heel technisch onderzoek om te kijken of het gloeidraad van de peertjes heet was toen her met het glas van de omkapping in aanraking kwam.
Dat is trouwens het goede nieuws. De voorste heeft de meeste gezondheidsklachten. Dus als jij de rest van je leven een whiplash wil zou ik zeggen veel plezier ermee
Je kan de automaat toch in P of N zetten?quote:Op maandag 15 december 2014 11:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
In dit topic is volgens mij juist ook wel eens geklaagd over mensen die op de rem blijven staan bij wachten voor rood verkeerslicht. Automaatrijders (zoals ik) hebben de keuze overigens niet, die moeten sowieso blijven remmen (op een paar automaten na).
quote:Op zondag 14 december 2014 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat zeggen? Kan Brennie beter uitstappen en tegen mij zeggen !
Ik kan dat niet en ik geef er niks om. Ik hoef dat niet te kunnen. Genoeg andere dingen die ik wel kan. Fileparkeren hoort daar nou eenmaal niet bij en ik zie geen enkele noodzaak om dat onder de knie te krijgen
Afgelopen weekend een soortgelijk iets meegemaakt, al was ik niet de bestuurder maar reed mijn vriendin.quote:Op maandag 15 december 2014 12:16 schreef KR_Kabuto het volgende:
Afgelopen weekend een 'mooi' schrikmomentje gehad. Werd bij Utrecht zowat met m'n Toyota Starlet in de vangrail gepoeierd daar een trien in een Audi Q6 die het nodig vond om de auto even pontificaal 3 banen opzij te slingeren zonder ook maar één blik opzij te werpen. Zo aan haar auto te zien was het ook niet de eerste keer dat ze zo'n geintje uithaalde.
Gelukkig boden goede remmen en een nijdige lel op de claxon redding....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |