Het zal dat laatste wel zijn, denk ik ja. Dat die dagelijks A380 en 777-300 van Emirates al het gras voor de voeten wegmaaide van Qatar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:22 schreef Flylib het volgende:
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.
Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.
Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar
Singapore heeft op de route naar Amsterdam de cabines laten ombouwen. Moderne stoelen die best lekker zitten, veel beenruimte. Wel een klein formaat schermpje (voor zover dat er toe doet, ik hecht daar minder waarde aan).quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Blik het volgende:
Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
Haalt een 737 dat wel?quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737
Lijkt me enorm oncomfortabel, zo'n lange zit in een 737.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
Amsterdam - Dubai met Arke ook met een 737; 6 uur non-stop.quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737
Las het inderdaad, dit is apart om te zien:quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:58 schreef Viezze het volgende:
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.
Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/
[ afbeelding ]
En in navolging vandaag in Maastricht RA-82074.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruim ¤200 miljoen...daar hadden ze heel wat vliegtuigen mee kunnen kopen,quote:De staking bij Air France is voorbij. De piloten gaan weer aan het werk, ook al hebben ze niet hun zin gekregen. Vannacht zijn de gesprekken over een oplossing van het arbeidsconflict mislukt.
De staking begon veertien dagen geleden. De directie van Air France deed wel enkele concessies, maar de piloten zijn daar niet tevreden over. Woensdag kwam Air France de piloten nog tegemoet door de plannen voor een Europese prijsvechter te laten varen.
De luchtvaartmaatschappij houdt vast aan het plan om een flink deel van de vluchten binnen Europa door Transavia te laten uitvoeren.
Maatschappelijke druk
In een verklaring zeggen de piloten nu dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en weer gaan vliegen. Ook geven ze aan dat de gesprekken in de luwte worden voortgezet.
Volgens NOS-correspondent Ron Linker lijkt het erop dat de piloten zijn gezwicht voor maatschappelijke druk. "Uit peilingen blijkt dat 70 procent van de bevolking vindt dat de piloten weer aan het werk moeten gaan. Ook de regering is niet blij met de staking."
Concurrentie
De piloten vrezen voor hun baan als Air France bij een reorganisatie vluchten door Transavia laat uitvoeren. Op die manier wil Air France de concurrentie aangaan met bedrijven als EasyJet en Ryanair.
De stakers willen dat piloten bij Air France en Transavia hetzelfde contract krijgen. Zo willen ze voorkomen dat de twee groepen piloten binnen Air France tegen elkaar worden uitgespeeld. Piloten bij Transavia verdienen minder en werken meer uren dan de collega's bij Air France.
Drie dagen
De staking heeft de luchtvaartmaatschappij ruim 200 miljoen euro gekost. Het vliegverkeer zal binnen twee a drie dagen weer op gang komen.
Zeker een gaaf vliegtuig, maar van die blauwe ster en tekst op de romp krijg ik toch spontaan jeuk..quote:Op maandag 29 september 2014 13:39 schreef Nemephis het volgende:
Gave foto die ik net tegenkwam, een restauratie-project - een F4U Corsair, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste vliegtuigen uit de WOII:
[ afbeelding ]
Maar wel jouw eerste, positief blijvenquote:Op maandag 29 september 2014 18:12 schreef Iemand91 het volgende:
Heb de mail van de KLM MD-11 farewell vlucht binnen.
Wij gaan blijkbaar vliegen met KL9895 om 13:00 uur.
Helaas dus niet de laatste vlucht ...
True en de laatste vlucht wordt dan ook wel vrij laat voor ons.quote:Op maandag 29 september 2014 20:36 schreef flipsen het volgende:
Maar wel jouw eerste, positief blijven
True, en een van de laatste paar personen in de wereld die als passagier in een MD-11 heeft gezeten.quote:Op maandag 29 september 2014 20:44 schreef Thetallguy het volgende:
En het zal altijd jouw laatste MD-11 vlucht blijven.
quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
quote:
Op termijn zeker wel. De 767-300ER's worden vervangen door de 787. De 767's gaan dan naar hun budget airline Air Canada Rouge.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:50 schreef Thetallguy het volgende:
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767
Goh, dat zagen we in ruim een jaar geleden écht niet aankomen toen ze nog zeiden dat bagage gratis was als je bij Flying Blue zou melden.quote:Op de meeste Europese KLM-vluchten geboekt per 1 oktober 2014 zullen Flying Blue Ivory-deelnemers alleen handbagage gratis kunnen meenemen. Voor EUR 7,50 of 1500 Miles kunnen Ivory deelnemers dan een koffer inchecken – wanneer vooraf op KLM.com geregeld.
Tot nu toe mochten alle Flying Blue-deelnemers gratis minimaal 1 koffer meenemen op alle KLM-vluchten.
Om onze vliegtickets laaggeprijsd te houden, zullen Ivory Flying Blue-deelnemers op Europese vluchten geboekt op of na 1 oktober op KLM.com alleen handbagage gratis kunnen meenemen. Een koffer inchecken kan dan voor slechts EUR 7,50 per enkele reis, wanneer dit vooraf geregeld is op KLM.com. Betalen met Miles is dan ook mogelijk.
De regels gelden voor tickets die op of na 1 oktober uitgegeven worden, dus als u voor die datum via een reisagent boekt, vraag deze hiernaar.
quote:Veel passagiers binnen Europa reizen immers licht - met alleen handbagage. En waarom zou je betalen voor iets wat je niet gebruikt?
En deze staat nu in Brussel voor problemen met een van de motoren.quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:08 schreef Sunri5e het volgende:
De 787 van Arke heeft hier (CUR) bijna een dag gestaan nadat hij in aanrijding was gekomen met een truck op Hato airport....
Het kats vergeten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 06:12 schreef Viezze het volgende:
Ik vraag me gewoon ineens af wat je doet op schrikkeldag, terwijl het geen schrikkeljaar is
En wat ik direct zag...en hoe heet de 747?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef boriq het volgende:
KL556 (de PH-BFN welke uit Nairobi kwam) is vanochtend naast de Polderbaan beland.
KLM-toestel komt naast Polderbaan
De foto van nu:
[ afbeelding ]
Coincidence? I think not!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En wat ik direct zag...en hoe heet de 747?
Juist...
[ afbeelding ]
Mooi hè. Zal het missen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:10 schreef boriq het volgende:
[..]
Coincidence? I think not!
Verder hele gave foto's en vooral die in de mist!
Voor de rest hier waar ze het over heeft:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef valentijn101 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6619330/8a4e8935 kan iemand me uitleggen wat hier gebeurt? Heeft dit met wind of zo te maken?
Dan toch wel in het kader van "Zij die gaan sterven, groeten u"quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
De piloot schijnt dit expres gedaan te hebben. Soort van groet.
Watquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor de rest hier waar ze het over heeft:
Zag het filmpje ook net.
De piloot schijnt dit expres gedaan te hebben. Soort van groet.
Beste kans dat - als dat het geval was - het ook hun laatste vlucht voor Cargolux wordt op deze manier, tering ...
Even checken of de lading goed vast ligtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat
Wings rocken is vrij 'normaal' als groet inderdaad, maar dit slaat echt nergens op
En of alle stall-alarmen nog werkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Even checken of de lading goed vast ligt
En hun livery op de genoemde 787:quote:Op donderdag 25 september 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
En vandaag was de roll-out van Etihad's eerste A380 en hiermee werd ook de nieuwe livery van Etihad onthuld. Weinig verrassend (de staart was allang bekend; de romp is nagenoeg gelijk gebleven).
Zaterdag volgt hun eerste Boeing 787-9 in Seattle.
Jep.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:24 schreef Alec690 het volgende:
Domme vraag wellicht, maar aangezien de eerste 787 pas volgend jaar volgt, welke toestellen vangen het wegdoen van de MD11 op, A330?
Oh, ja. Wow.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Dat is ook gewoon Flightradar toch?
http://www.flightradar24.com/data/flights/kl641
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:55 schreef Alec690 het volgende:
Er is uiteraard ook een aflevering van Air Crash Investigation gewijd aan de Bijlmerramp.
Zoals gebruikelijk bij ACI is het entertainment-gehalte hoog, maar geef desondanks een goed beeld van de ramp omdat de betrokkenen aan het woord komen en er zover ik kan beoordelen geen onjuiste feiten worden verteld.
Dit is geen aflevering van Air Crash Investigation (de titel klopt gewoon niet). Het programma heet Seconds From Disaster. ACI heeft helaas (nog?) geen aflevering over de bijlmerramp gemaakt. Volgens mij klopt ook alle informatie wel, alleen in het begin is het kaartje van Nederland wel iets groter dan zou moeten. die slaat gewoon helemaal nergens opquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:55 schreef Alec690 het volgende:
Er is uiteraard ook een aflevering van Air Crash Investigation gewijd aan de Bijlmerramp.
Zoals gebruikelijk bij ACI is het entertainment-gehalte hoog, maar geef desondanks een goed beeld van de ramp omdat de betrokkenen aan het woord komen en er zover ik kan beoordelen geen onjuiste feiten worden verteld.
Dat is een 757. Geen Dreamliner helaas.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:17 schreef MaxMark het volgende:
Ook de motoren van de Dreamliner doorstaan de quad-test: http://www.dumpert.nl/med(...)vliegveld_langs.html
Oh, dacht dat het de nieuwe 787 van Arke wasquote:
Kicken!quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgende week als verlaat verjaardagscadeautje een rondje vliegen in deze kist!:
[ link | afbeelding ]
HA-ANIquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:14 schreef nerd4sale het volgende:
De PH-ANI van Texel komt ik wel regelmatig tegen bij de Mogas pomp. ;-)
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven? )quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgende week als verlaat verjaardagscadeautje een rondje vliegen in deze kist!:
[ link | afbeelding ]
Flightaware is een redelijke site waar je zoiets kunt vinden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:01 schreef zlotka het volgende:
Weet iemand waar ik kan vinden hoe vaak een maatschappij op een luchthaven vliegt? Ik kijk wel eens op Flightradar en zie eigenlijk constant A380's naar Londen vliegtuigen, en dan met name Emirates.
Thanks .quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven? )
[..]
Flightaware is een redelijke site waar je zoiets kunt vinden.
Vertrek- en aankomstluchthaven invoeren en je krijgt (bijna) alle vluchten te zien.
Maar inderdaad; een vracht Emirates vluchten naar Londen. Alleen vandaag al 8 naar Londen (alle luchthavens in Londen gerekend), waarvan 7 A380's.
Maar moet je eens kijken hoeveel vluchten er zijn op een dag tussen New York en London.
787 heeft geen wingletsquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het de nieuwe 787 van Arke was
Ik zie nu ook pas dat er "Thomson" op staat. Meh.
Waarom niet eigenlijk? Dat is toch juist brandstof-besparend?quote:
Over het algemeen levert een winglet het meeste voordeel in periodes van hoge lift, zoals takeoff. Dus hoe groter die fase is ten opzichte van de complete vlucht, hoe meer een winglet oplevert.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Dat is toch juist brandstof-besparend?
Edit: Even snel wat research gedaan, de 787-3, heeft ze blijkbaar wel. De -8 en -9 hebben "raked wingtips", oftewel wingtips die naar achter gebogen zijn. Ben benieuwd wat de cijfers hiervan zijn qua brandstofbesparing en vooral waarom er gekozen wordt voor verschillende designs..
Nope, longhaul heeft het meer nadelen dan voordelen idd.quote:
Dit is inderdaad de D-FONL van Classic Wings.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:14 schreef nerd4sale het volgende:
Kicken!
Is dit de AN2 die op Teuge staat, de voormalige D-FONL?
Dan heb ik 'm wel eens zien staan. Nooit zien vliegen overigens.
De PH-ANI van Texel komt ik wel regelmatig tegen bij de Mogas pomp. ;-)
Nee, echt een cadeautje! Mijn zus en zwager zijn ook behoorlijk luchtvaart-minded en hadden mij wel eens op airshows horen zeggen dat het mij wel leuk leek om eens met de Antonov mee te vliegen, en dat hebben ze onthouden! Ze gaan beiden ook mee, evenals nog twee vrienden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven? )
Ik ben geen specialist oid, maar doorgaans lees je dat wingtip devices pas effectief worden op langere afstanden wegens het extra gewicht van de winglets en versteviging van de vleugel zelf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Over het algemeen levert een winglet het meeste voordeel in periodes van hoge lift, zoals takeoff. Dus hoe groter die fase is ten opzichte van de complete vlucht, hoe meer een winglet oplevert.
Bijna alle longhaul types hebben wel iets van een wingtip device: winglets of raked.quote:Daarom zie je ze ook bijna niet op longhaul kisten, dan is het namelijk meer payload dan winst.
De -8 en -9 hebben raked wingtips. De -3 zou winglets krijgen. Ik heb hiervoor 2 redenen gelezen: een heeft te maken met het gewicht/performance verhouding van een winglet tov raked wingtip en de ander heeft te maken met de kortere wingspan van een vleugel met winglet (tov raked) zodat de wingspan overeenkomt met die van een 767 waar de Japanse gates op zijn ingesteld.quote:Exacte cijfers heb ik niet, maar dat kan verklaren waarom de 8 en 9 geen winglets hebben.
Dat zijn wel de leuke cadeau's. Hopen dat m'n pa ook blij is met z'n eerste vlucht straks in de MD-11.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:36 schreef Ferry_76 het volgende:
Nee, echt een cadeautje! Mijn zus en zwager zijn ook behoorlijk luchtvaart-minded en hadden mij wel eens op airshows horen zeggen dat het mij wel leuk leek om eens met de Antonov mee te vliegen, en dat hebben ze onthouden! Ze gaan beiden ook mee, evenals nog twee vrienden.
Ik heb het toestel diverse malen in de lucht en op de grond mogen bewonderen, en ik ben erg benieuwd hoe het vliegt, met name de STOL eigenschappen van het ding.
Dat is altijd al een optie geweest voor de 777, maar bij mijn weten is er geen maatschappij die er gebruik van heeft gemaakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:28 schreef Iemand91 het volgende:
Dit maakt de vleugel inderdaad wel langer waardoor je dus problemen kunt krijgen op de grond.
Wat Boeing bij de 777x weer oplost door ze omhoog te klappen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |