Met wat voor vliegtuig?quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767quote:
't is dat ze een volledig nieuwsbericht over naar buiten brengen maar anders...quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Vlak na take-off van HX709 een knal aan de linkerkant. Na heel wat rondjes draaien de captain die meldt dat er motor problemen zijn op links en we terug naar HK gaan. 7 uur vertraging zoals het er nu naar uit ziet.
[ afbeelding ]
Volgens Flightradar is het een A330-200 geweest, om precies te zijn de B-LND.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:38 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat voor toestel? Je zat niet bij het linkerraampje toevallig?
Hongkongeend dus?quote:Op donderdag 25 september 2014 16:42 schreef Sparqq het volgende:
[..]
Een A330-200. Ik zat rechts, voorin, maar ik sprak mensen die achter in economy zaten en die zeiden dat het stonk, wellicht een bird strike.
Ik had in Lima het tegenovergestelde toen we terugvlogen vanaf Puerto Maldonado. Vliegtuig landde, verliet de landingsbaan aan de linkerkant en reed zo regelrecht de gate inquote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal.
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 11:58:24Have a nice flight ! #A320neoFF
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 14:18:35Live from our chase plane... Landing expected in a few minutes in Toulouse. #A320neoFF
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 16:58:32Oh… By the way, what about an #AirbusTrivia to celebrate the #A320neoFF? :-) 1/3
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 17:00:17Tell us how long did the #A320neo first flight last and tag your answer with #AirbusTrivia 2/3
reageer retweet
twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 15:27:51And of course, a big thanks to you, our awesome fans for being with us on this special day! #A320neoFF
reageer retweet
En nog een van Scramble:twitter:Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 13:38:38#A320neo: unbeatable fuel efficiency by the numbers http://t.co/5wU9KytLQ4 [img]http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1411547399_Airbus_A320neo_infographics_Sept_2014.jpg[/img] reageer retweet
Ja, bij Airbus heten ze Sharklets :p Wordt o.a. een standaarddingetje op de A320neo, maar kunnen ook worden toegevoegd aan bestaande toestellen in de A320 familie.quote:Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan![]()
[ afbeelding ]
Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd
Gaat geloof ik niet door.quote:Op donderdag 25 september 2014 23:05 schreef Flylib het volgende:
Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
Een kleine 2 uur later vertrok het naar New York waar het zo'n kwartier geleden is geland.quote:An Air France Airbus A380 — the world's largest passenger airliner — was diverted to Halifax on Thursday after a passenger died on the plane.
The plane was travelling from Paris to New York when a 58-year-old American man was found dead, according to Nova Scotia RCMP.
Sgt. Alain LeBlanc said the man died of natural causes. Once RCMP determined the man was deceased, the medical examiner was called in.
Air France flight diverted to Halifax airport
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world. (NovaCan Live Seafood/Twitter)
Officials at the Halifax Stanfield International Airport said it's the first time an aircraft of that size has ever stopped in Halifax.
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world.
The flight, AF006, arrived in Halifax at 3:59 p.m. AT, according to the airline's website.
The passengers were not taken off the plane, said airport spokesperson Peter Spurway.
The flight departed Halifax at 5:31 p.m. and was scheduled to arrive in New York at 6:31 p.m, said the website.
Ik ben het wel met je eens, ook net voor het eerst met Emirates gevlogen op AMS-DXB-KUL. Al moet ik zeggen dat de 777-300 voor mijn gevoel nog steeds net iets meer beenruimte had dan de KLM 777. Daar zat ik echt klem, waar ik hier nog net 1 of 2 cm extra had (ben 1.91m).quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen.
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.quote:Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten).
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.quote:DXB - BKK met de 777-300ER.![]()
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.quote:Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.quote:Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
Ik heb nog nooit met Emirates gevlogen, maar wel met Cathay en Singapore.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.
Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).
[..]
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.
Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.
Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:
[ afbeelding ]
[..]
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.
[..]
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?
Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Die eerdere nieuwsberichten van Air Canada (met de A319 vanuit London Heathrow) en Philippine Airlines waren waarschijnlijk puur om slots te behouden. In nu Air Canada dus een 767 in gaat zetten kan dat best kloppen.quote:Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
Het zal dat laatste wel zijn, denk ik ja. Dat die dagelijks A380 en 777-300 van Emirates al het gras voor de voeten wegmaaide van Qatar.quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:22 schreef Flylib het volgende:
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.
Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.
Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar
Singapore heeft op de route naar Amsterdam de cabines laten ombouwen. Moderne stoelen die best lekker zitten, veel beenruimte. Wel een klein formaat schermpje (voor zover dat er toe doet, ik hecht daar minder waarde aan).quote:Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Blik het volgende:
Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
Haalt een 737 dat wel?quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737
Lijkt me enorm oncomfortabel, zo'n lange zit in een 737.quote:Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef OEM het volgende:
[..]
Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
Amsterdam - Dubai met Arke ook met een 737; 6 uur non-stop.quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737
Las het inderdaad, dit is apart om te zien:quote:Op zaterdag 27 september 2014 20:58 schreef Viezze het volgende:
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.
Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/
[ afbeelding ]
En in navolging vandaag in Maastricht RA-82074.quote:Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ruim ¤200 miljoen...daar hadden ze heel wat vliegtuigen mee kunnen kopen,quote:De staking bij Air France is voorbij. De piloten gaan weer aan het werk, ook al hebben ze niet hun zin gekregen. Vannacht zijn de gesprekken over een oplossing van het arbeidsconflict mislukt.
De staking begon veertien dagen geleden. De directie van Air France deed wel enkele concessies, maar de piloten zijn daar niet tevreden over. Woensdag kwam Air France de piloten nog tegemoet door de plannen voor een Europese prijsvechter te laten varen.
De luchtvaartmaatschappij houdt vast aan het plan om een flink deel van de vluchten binnen Europa door Transavia te laten uitvoeren.
Maatschappelijke druk
In een verklaring zeggen de piloten nu dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en weer gaan vliegen. Ook geven ze aan dat de gesprekken in de luwte worden voortgezet.
Volgens NOS-correspondent Ron Linker lijkt het erop dat de piloten zijn gezwicht voor maatschappelijke druk. "Uit peilingen blijkt dat 70 procent van de bevolking vindt dat de piloten weer aan het werk moeten gaan. Ook de regering is niet blij met de staking."
Concurrentie
De piloten vrezen voor hun baan als Air France bij een reorganisatie vluchten door Transavia laat uitvoeren. Op die manier wil Air France de concurrentie aangaan met bedrijven als EasyJet en Ryanair.
De stakers willen dat piloten bij Air France en Transavia hetzelfde contract krijgen. Zo willen ze voorkomen dat de twee groepen piloten binnen Air France tegen elkaar worden uitgespeeld. Piloten bij Transavia verdienen minder en werken meer uren dan de collega's bij Air France.
Drie dagen
De staking heeft de luchtvaartmaatschappij ruim 200 miljoen euro gekost. Het vliegverkeer zal binnen twee a drie dagen weer op gang komen.
Zeker een gaaf vliegtuig, maar van die blauwe ster en tekst op de romp krijg ik toch spontaan jeuk..quote:Op maandag 29 september 2014 13:39 schreef Nemephis het volgende:
Gave foto die ik net tegenkwam, een restauratie-project - een F4U Corsair, naar mijn bescheiden mening een van de mooiste vliegtuigen uit de WOII:
[ afbeelding ]
Maar wel jouw eerste, positief blijvenquote:Op maandag 29 september 2014 18:12 schreef Iemand91 het volgende:
Heb de mail van de KLM MD-11 farewell vlucht binnen.
Wij gaan blijkbaar vliegen met KL9895 om 13:00 uur.
Helaas dus niet de laatste vlucht...
True en de laatste vlucht wordt dan ook wel vrij laat voor ons.quote:Op maandag 29 september 2014 20:36 schreef flipsen het volgende:
Maar wel jouw eerste, positief blijven
True, en een van de laatste paar personen in de wereld die als passagier in een MD-11 heeft gezeten.quote:Op maandag 29 september 2014 20:44 schreef Thetallguy het volgende:
En het zal altijd jouw laatste MD-11 vlucht blijven.
quote:Op donderdag 25 september 2014 14:46 schreef Thetallguy het volgende:
Air Canada weer terug op Amsterdam binnenkort met een lijndienst naar Toronto
quote:
Op termijn zeker wel. De 767-300ER's worden vervangen door de 787. De 767's gaan dan naar hun budget airline Air Canada Rouge.quote:Op donderdag 25 september 2014 14:50 schreef Thetallguy het volgende:
Op termijn wellicht wel, maar eerst met de 767
Goh, dat zagen we in ruim een jaar geleden écht niet aankomen toen ze nog zeiden dat bagage gratis was als je bij Flying Blue zou melden.quote:Op de meeste Europese KLM-vluchten geboekt per 1 oktober 2014 zullen Flying Blue Ivory-deelnemers alleen handbagage gratis kunnen meenemen. Voor EUR 7,50 of 1500 Miles kunnen Ivory deelnemers dan een koffer inchecken – wanneer vooraf op KLM.com geregeld.
Tot nu toe mochten alle Flying Blue-deelnemers gratis minimaal 1 koffer meenemen op alle KLM-vluchten.
Om onze vliegtickets laaggeprijsd te houden, zullen Ivory Flying Blue-deelnemers op Europese vluchten geboekt op of na 1 oktober op KLM.com alleen handbagage gratis kunnen meenemen. Een koffer inchecken kan dan voor slechts EUR 7,50 per enkele reis, wanneer dit vooraf geregeld is op KLM.com. Betalen met Miles is dan ook mogelijk.
De regels gelden voor tickets die op of na 1 oktober uitgegeven worden, dus als u voor die datum via een reisagent boekt, vraag deze hiernaar.
quote:Veel passagiers binnen Europa reizen immers licht - met alleen handbagage. En waarom zou je betalen voor iets wat je niet gebruikt?
En deze staat nu in Brussel voor problemen met een van de motoren.quote:Op zaterdag 27 september 2014 04:08 schreef Sunri5e het volgende:
De 787 van Arke heeft hier (CUR) bijna een dag gestaan nadat hij in aanrijding was gekomen met een truck op Hato airport....
Het kats vergeten?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 06:12 schreef Viezze het volgende:
Ik vraag me gewoon ineens af wat je doet op schrikkeldag, terwijl het geen schrikkeljaar is
En wat ik direct zag...en hoe heet de 747?quote:Op woensdag 1 oktober 2014 09:25 schreef boriq het volgende:
KL556 (de PH-BFN welke uit Nairobi kwam) is vanochtend naast de Polderbaan beland.
KLM-toestel komt naast Polderbaan
De foto van nu:
[ afbeelding ]
Coincidence? I think not!quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En wat ik direct zag...en hoe heet de 747?
Juist...
[ afbeelding ]
Mooi hè. Zal het missen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:10 schreef boriq het volgende:
[..]
Coincidence? I think not!
Verder hele gave foto's en vooral die in de mist!
Voor de rest hier waar ze het over heeft:quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:32 schreef valentijn101 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/6619330/8a4e8935 kan iemand me uitleggen wat hier gebeurt? Heeft dit met wind of zo te maken?
Dan toch wel in het kader van "Zij die gaan sterven, groeten u"quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
De piloot schijnt dit expres gedaan te hebben. Soort van groet.
Watquote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:39 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Voor de rest hier waar ze het over heeft:
Zag het filmpje ook net.
De piloot schijnt dit expres gedaan te hebben. Soort van groet.
Beste kans dat - als dat het geval was - het ook hun laatste vlucht voor Cargolux wordt op deze manier, tering...
Even checken of de lading goed vast ligtquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Wat
Wings rocken is vrij 'normaal' als groet inderdaad, maar dit slaat echt nergens op
En of alle stall-alarmen nog werkenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 22:27 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Even checken of de lading goed vast ligt
En hun livery op de genoemde 787:quote:Op donderdag 25 september 2014 22:18 schreef Iemand91 het volgende:
En vandaag was de roll-out van Etihad's eerste A380 en hiermee werd ook de nieuwe livery van Etihad onthuld. Weinig verrassend (de staart was allang bekend; de romp is nagenoeg gelijk gebleven).
Zaterdag volgt hun eerste Boeing 787-9 in Seattle.
Jep.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 17:24 schreef Alec690 het volgende:
Domme vraag wellicht, maar aangezien de eerste 787 pas volgend jaar volgt, welke toestellen vangen het wegdoen van de MD11 op, A330?
Oh, ja. Wow.quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 09:07 schreef Thetallguy het volgende:
Dat is ook gewoon Flightradar toch?
http://www.flightradar24.com/data/flights/kl641
quote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:55 schreef Alec690 het volgende:
Er is uiteraard ook een aflevering van Air Crash Investigation gewijd aan de Bijlmerramp.
Zoals gebruikelijk bij ACI is het entertainment-gehalte hoog, maar geef desondanks een goed beeld van de ramp omdat de betrokkenen aan het woord komen en er zover ik kan beoordelen geen onjuiste feiten worden verteld.
Dit is geen aflevering van Air Crash Investigation (de titel klopt gewoon niet). Het programma heet Seconds From Disaster. ACI heeft helaas (nog?) geen aflevering over de bijlmerramp gemaakt. Volgens mij klopt ook alle informatie wel, alleen in het begin is het kaartje van Nederland wel iets groter dan zou moeten. die slaat gewoon helemaal nergens opquote:Op zaterdag 4 oktober 2014 08:55 schreef Alec690 het volgende:
Er is uiteraard ook een aflevering van Air Crash Investigation gewijd aan de Bijlmerramp.
Zoals gebruikelijk bij ACI is het entertainment-gehalte hoog, maar geef desondanks een goed beeld van de ramp omdat de betrokkenen aan het woord komen en er zover ik kan beoordelen geen onjuiste feiten worden verteld.
Dat is een 757. Geen Dreamliner helaas.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:17 schreef MaxMark het volgende:
Ook de motoren van de Dreamliner doorstaan de quad-test: http://www.dumpert.nl/med(...)vliegveld_langs.html
Oh, dacht dat het de nieuwe 787 van Arke wasquote:
Kicken!quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgende week als verlaat verjaardagscadeautje een rondje vliegen in deze kist!:
[ link | afbeelding ]
HA-ANIquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:14 schreef nerd4sale het volgende:
De PH-ANI van Texel komt ik wel regelmatig tegen bij de Mogas pomp. ;-)
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven?quote:Op zondag 5 oktober 2014 17:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Volgende week als verlaat verjaardagscadeautje een rondje vliegen in deze kist!:
[ link | afbeelding ]
Flightaware is een redelijke site waar je zoiets kunt vinden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:01 schreef zlotka het volgende:
Weet iemand waar ik kan vinden hoe vaak een maatschappij op een luchthaven vliegt? Ik kijk wel eens op Flightradar en zie eigenlijk constant A380's naar Londen vliegtuigen, en dan met name Emirates.
Thanksquote:Op zondag 5 oktober 2014 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven?)
[..]
Flightaware is een redelijke site waar je zoiets kunt vinden.
Vertrek- en aankomstluchthaven invoeren en je krijgt (bijna) alle vluchten te zien.
Maar inderdaad; een vracht Emirates vluchten naar Londen. Alleen vandaag al 8 naar Londen (alle luchthavens in Londen gerekend), waarvan 7 A380's.
Maar moet je eens kijken hoeveel vluchten er zijn op een dag tussen New York en London.
787 heeft geen wingletsquote:Op zondag 5 oktober 2014 20:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Oh, dacht dat het de nieuwe 787 van Arke was![]()
Ik zie nu ook pas dat er "Thomson" op staat. Meh.
Waarom niet eigenlijk? Dat is toch juist brandstof-besparend?quote:
Over het algemeen levert een winglet het meeste voordeel in periodes van hoge lift, zoals takeoff. Dus hoe groter die fase is ten opzichte van de complete vlucht, hoe meer een winglet oplevert.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Dat is toch juist brandstof-besparend?
Edit: Even snel wat research gedaan, de 787-3, heeft ze blijkbaar wel. De -8 en -9 hebben "raked wingtips", oftewel wingtips die naar achter gebogen zijn. Ben benieuwd wat de cijfers hiervan zijn qua brandstofbesparing en vooral waarom er gekozen wordt voor verschillende designs..
Nope, longhaul heeft het meer nadelen dan voordelen idd.quote:
Dit is inderdaad de D-FONL van Classic Wings.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:14 schreef nerd4sale het volgende:
Kicken!
Is dit de AN2 die op Teuge staat, de voormalige D-FONL?
Dan heb ik 'm wel eens zien staan. Nooit zien vliegen overigens.
De PH-ANI van Texel komt ik wel regelmatig tegen bij de Mogas pomp. ;-)
Nee, echt een cadeautje! Mijn zus en zwager zijn ook behoorlijk luchtvaart-minded en hadden mij wel eens op airshows horen zeggen dat het mij wel leuk leek om eens met de Antonov mee te vliegen, en dat hebben ze onthouden! Ze gaan beiden ook mee, evenals nog twee vrienden.quote:Op zondag 5 oktober 2014 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
Leuk cadeau! (of aan jezelf cadeau gegeven?)
Ik ben geen specialist oid, maar doorgaans lees je dat wingtip devices pas effectief worden op langere afstanden wegens het extra gewicht van de winglets en versteviging van de vleugel zelf.quote:Op zondag 5 oktober 2014 22:42 schreef Me_Wesley het volgende:
Over het algemeen levert een winglet het meeste voordeel in periodes van hoge lift, zoals takeoff. Dus hoe groter die fase is ten opzichte van de complete vlucht, hoe meer een winglet oplevert.
Bijna alle longhaul types hebben wel iets van een wingtip device: winglets of raked.quote:Daarom zie je ze ook bijna niet op longhaul kisten, dan is het namelijk meer payload dan winst.
De -8 en -9 hebben raked wingtips. De -3 zou winglets krijgen. Ik heb hiervoor 2 redenen gelezen: een heeft te maken met het gewicht/performance verhouding van een winglet tov raked wingtip en de ander heeft te maken met de kortere wingspan van een vleugel met winglet (tov raked) zodat de wingspan overeenkomt met die van een 767 waar de Japanse gates op zijn ingesteld.quote:Exacte cijfers heb ik niet, maar dat kan verklaren waarom de 8 en 9 geen winglets hebben.
Dat zijn wel de leuke cadeau's. Hopen dat m'n pa ook blij is met z'n eerste vlucht straks in de MD-11.quote:Op maandag 6 oktober 2014 13:36 schreef Ferry_76 het volgende:
Nee, echt een cadeautje! Mijn zus en zwager zijn ook behoorlijk luchtvaart-minded en hadden mij wel eens op airshows horen zeggen dat het mij wel leuk leek om eens met de Antonov mee te vliegen, en dat hebben ze onthouden! Ze gaan beiden ook mee, evenals nog twee vrienden.
Ik heb het toestel diverse malen in de lucht en op de grond mogen bewonderen, en ik ben erg benieuwd hoe het vliegt, met name de STOL eigenschappen van het ding.
Dat is altijd al een optie geweest voor de 777, maar bij mijn weten is er geen maatschappij die er gebruik van heeft gemaakt.quote:Op maandag 6 oktober 2014 14:28 schreef Iemand91 het volgende:
Dit maakt de vleugel inderdaad wel langer waardoor je dus problemen kunt krijgen op de grond.
Wat Boeing bij de 777x weer oplost door ze omhoog te klappen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |