Karstman | dinsdag 22 juli 2014 @ 22:17 |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 Racekalender 2014, bestaande uit 19 races Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 E22 F14 T C33 STR9 FW36 VJM07 Mercedes W05 CT05 RB10 | |
Karstman | dinsdag 22 juli 2014 @ 22:18 |
Laatste post uit vorig topic:
| |
Geralt | dinsdag 22 juli 2014 @ 22:35 |
Gelukkig verlost van die TT. Schu returned helemaal niks meer. Alles meer dan een kasplantje die af en toe met zn ogen knippert is meegenomen. | |
twiFight | dinsdag 22 juli 2014 @ 23:23 |
Ik haak er even halverwege op in hoor (blijkbaar). Maar weet iemand het precieze regelement? Mag je niet van merk veranderen? Mag je niet van eigenschappen veranderen? Of mag je doen wat je wil zolang je maar binnen de randvoorwaarden van de FIA blijft? | |
Geralt | dinsdag 22 juli 2014 @ 23:27 |
Dat was mij, en Horner (en Ferrari onder andere) niet geheel duidelijk. Gelukkig weet Weltschmerz het wel allemaal. | |
Weltschmerz | woensdag 23 juli 2014 @ 09:01 |
Jij zei dat het niet volgens de regels was omdat ze van een ander merk waren, en in de regels staat dat het om dezelfde specs moet gaan. Specs is wat anders dan het merk, ik kan mij heel goede voorstellen dat een andere fabrikant remschijven maakt naar dezelfde specs, maar dat die het bijvoorbeeld beter doet in de zin dat ze niet in een wolk stof falen. Dat is ook wat Horner zegt: Andere karakteristieken duidt niet op dezelfde specs. Ander merk staat daar op zich los van. | |
sasquatsch | woensdag 23 juli 2014 @ 18:53 |
Alleen claimt Mercedes dat omdat ze de wijzigingen hebben doorgevoerd in het kader van veiligheid omdat er eerder al problemen waren met deze remschijven (bij meerdere teams) dat het buiten de 'Parc Fermé' regels viel. Iets waarmee de FIA akkoord is gegaan. | |
Fer | donderdag 24 juli 2014 @ 10:42 |
Wat ik me eerder afvraag, Hamilton ha altijd problemen met de feel van carbon industries. Zijn die dan nu over? Btw op weg naar vakantiebestemming nog een paar trucks ri Hongarije zien rijden. Zo'n paarse RBR truck us een opvallende verschijning. | |
Rossdale | donderdag 24 juli 2014 @ 10:43 |
Zo'n felrode Ferrari-truck valt ook op | |
nils7 | donderdag 24 juli 2014 @ 11:58 |
Ik was op vakantie tijdens de "sale weken" op Gran Canaria. Was er een parfum zaak die ook race kleding verkocht met op alles 40% korting | |
Tarado | donderdag 24 juli 2014 @ 11:59 |
is toch wel erg als je lot in handen van mensen ligt die je liever als levende dode om zich heen hebben dan gewoon afscheid nemen | |
JohnB52 | donderdag 24 juli 2014 @ 12:08 |
Op RTL Teletekst staat ook n verhaaltje daarover, dat hij communiceert door met zijn ogen te knipperen en dat ze een karretje gaan maken die hij met zijn kin kan bedienen. Soort Stephen Hawking de tweede dus... | |
Ferry_76 | dinsdag 29 juli 2014 @ 15:07 |
Waar rook is... http://www.gpupdate.net/n(...)te-hebben-ontslagen/ | |
Geralt | dinsdag 29 juli 2014 @ 19:24 |
kan ook worst zijn | |
Fir3fly | donderdag 31 juli 2014 @ 01:20 |
Morgen Red Bull demo in Assen, ik ga wel even een kijkje nemen denk ik. | |
nils7 | donderdag 31 juli 2014 @ 11:18 |
Ik ben er zondag... speciaal hotelletje genomen. De vrouw denkt "lekker een weekendje weg" | |
flipsen | donderdag 31 juli 2014 @ 12:15 |
De vrouw weet dat dat hotelletje in Assen staat? | |
Nattekat | donderdag 31 juli 2014 @ 12:22 |
Voor vrouwen is Assen niks anders dan een plaats als Ommen, met winkels | |
Geralt | donderdag 31 juli 2014 @ 12:52 |
Geniaal !!!! | |
nils7 | donderdag 31 juli 2014 @ 15:14 |
Groningen en op zondag helaas al om 11 uur uitchecken | |
Sinister-D- | vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:10 |
Omdat ooit in een verleden 2 coureurs stemmen in hebben gesproken in een W.D. film, en dat Ecclestone weer eens de publiciteit wilde halen door een onmogelijk circuit op te zetten in Disneyland, hebben ze al vaker ''samengewerkt'' -=edit=- hier nog een Forbes artikel die al meer meer plausibel klinkt.... http://www.forbes.com/sit(...)-buying-formula-one/ [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 01-08-2014 10:18:46 ] | |
JohnB52 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 11:15 |
Nou als de gridgirls straks uit assepoester, roodkapje en sneeuwwitje bestaan... Ik ben voor! | |
Breaker.Faker | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:39 |
Ik zie dat Sport1 weer een actie heeft 3 maanden voor 5 euro per maand. Alleen om gebruik te maken van deze actie moet je de afgelopen jaar geen gebruik hebben gemaakt van een Sport1 actie. Alle bestaande abonnees of die binnen een jaar gebruik hebben gemaakt van een Sport1 actie moeten het hele bedrag per maand betalen van ongeveer 15 euro per maand. | |
JohnB52 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:47 |
Oh tof! Maar na 3 maanden zal t abonnement wel weer naar een jaar abonnement gaan bij Delta, is altijd zo | |
Sinister-D- | zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:29 |
Oeps!!! | |
Peterselieman | zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:35 |
Die Iveco staat niet helemaal meer recht. En dan ook nog een FIATje op zijn dak. Slechte dag voor dat Italiaanse concern | |
Schunckelstar | zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:48 |
hoe krijg je dat dan voor elkaar | |
Sinister-D- | zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:47 |
Stomme inschattingsfout dus | |
Geralt | zaterdag 2 augustus 2014 @ 21:24 |
Bernie koopt zn zaak af voor 100 miljoen dollar. Dat is toch niet normaal hoe het werkt in de wereld als je bulkt van het geld. Gewoon een omkopingszaak afkopen !!! Ik lach ermee maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Die andere kerel is veroordeeld tot een aantal jaren gevangenis en de grote man erachter die koopt gewoon af. Een omkopingszaak. Afkopen. Niet normaal | |
Wertha | zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:40 |
Zo rolt deze wereld. | |
Beach | zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:41 |
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/170083.html was dit al gepost | |
nils7 | zondag 3 augustus 2014 @ 09:44 |
Missie gelukt... De vrouw 2 paar schoenen rijker en zo richting 't circuit :-) Er liepen gister trouwens mensen van Pirelli rond in het hotel. | |
Tarado | zondag 3 augustus 2014 @ 09:52 |
op wat voor rubber? | |
Wombcat | zondag 3 augustus 2014 @ 12:49 |
Bridgestone denk ik. Pirelli slijt te snel. | |
Wertha | zondag 3 augustus 2014 @ 13:41 |
Haha, ja zo hou je ze wel tevreden! | |
IkWilbert | maandag 4 augustus 2014 @ 10:30 |
Dit al gelezen? Verstappen op drempel Formule 1 http://www.telegraaf.nl/t(...)op_drempel_F1__.html | |
Spooky4u | maandag 4 augustus 2014 @ 10:54 |
Schitterend nieuws natuurlijk als het waar is, maar vond iedereen achteraf Jos niet al te jong voor F1, wat moet dit dan worden? WK op zijn 19e? | |
nils7 | maandag 4 augustus 2014 @ 10:59 |
De foto's van gister Blijf 't een grappig autootje vinden (Praga) Een i8 | |
Kleffe_Dop | maandag 4 augustus 2014 @ 11:04 |
17 jaar en nog geen jaar F3 ervaring.. is ook wel érg jong natuurlijk. Maar de bron is de Telegraaf, dus dit nieuwsbericht met een korrel zout lezen lijkt me wel op z'n plaats. Wellicht een prominente plaats in het Red Bull Drivers Program, met een vooruitzicht op een stoeltje in 2016? | |
nils7 | maandag 4 augustus 2014 @ 11:30 |
Denk dat Sainz nog eerder komt. Maar goed Sainz en Verstappen volgend jaar misschien? Vergne zit er al te lang en Kvyatt is niet echt beter (volgens de WK stand).. | |
twiFight | maandag 4 augustus 2014 @ 11:34 |
Dit soort berichten zijn dan ook vooral om de PR en sponsormolen op snelheid te brengen en niet zo zeer als aankondiging van toekomstige rijders. Daarnaast vind ik het erg slecht hoe gehypete jonge jongens in de topsport gepushed worden. De gevolgen heb je met Hamilton ook kunnen zien. Alles gaat prima en goed en met glitters er op zo lang de prestaties goed zijn, maar als die wegvallen weet een jongetje niet hoe die daar mee om moet gaan. Nu zal hij hopelijk wat leren van zijn vader, maar dan nog. Onvolwassenen in zo'n high profile sport als de F1 is vragen om problemen. | |
Rossdale | maandag 4 augustus 2014 @ 11:41 |
Ja want gelukkig kan Jos héél goed met emoties en frustraties omgaan Ik zie Max op zich nog wel in een testrijders rol bij een team komen. Gewoon alvast het wereldje beter leren kennen en over 2 jaar instromen. | |
Meike26 | maandag 4 augustus 2014 @ 21:51 |
Het lijkt mij mooi als VDG volgend jaar racecoureur word bij Sauber en dat Max zijn rol van tstcoureur overneemt. Sauber is daar wel een goed team in en is niet onbekend bij het begeleiden van talenten de Formule1 in. | |
Nattekat | maandag 4 augustus 2014 @ 21:53 |
En met het falen van de huidige coureurs (ligt niet 100% aan de auto dat ze er zo'n zootje van maken) is dat niet zo onwaarschijnlijk ook | |
Meike26 | maandag 4 augustus 2014 @ 22:00 |
Het zijn allebei koekenbakkers. Het scherpe randje van Sutil is allang een oude rimpel geworden van een uitgerangeerde f1 coureur. Gitaarles zal nooit maar dan ook nooit een respectabele F1 coureur worden. Kan soms wel snel zijn, maar nooit 1 hele race lang. Maar ze hebben hem nodig en hij heeft Sauber en VDG nodig om beter te worden dan hij is. Wat ik tot nu toe heb gezien van die 2 zijn voornamelijk domme concentratie en inschattingsfouten. Ze hadden Sutil allang uit die Sauber kunnen halen en ergens denk ik dat ze dat nog wel gaan doen dit jaar. De kans dat VDG er een paar punten bij pakt vóór het einde van het jaar is groter dan dat Sutil zijn veters kan strikken voor die tijd. | |
Geralt | maandag 4 augustus 2014 @ 22:10 |
Sutil heeft nooit een scherp randje gehad hoor. | |
Meike26 | maandag 4 augustus 2014 @ 22:22 |
Hij heeft wel mooie races gereden hoor. Echt dat ik achterover viel op de bank als hij net vóór de finish uitgevallen was. 2010 was zijn beste jaar ooit. Mooie rqace gereden op Spa waar een podium ook nog haalbaar was. Maar na zijn ongeplande sabbatical in 2012 niet meer dat vurige snelle van hem gezien. Beetje HHF in zijn begin dagen. | |
Geralt | maandag 4 augustus 2014 @ 22:23 |
De lul ! | |
4-elements | maandag 4 augustus 2014 @ 22:33 |
Waarom toch altijd die haat tegen HHF? | |
Sinister-D- | maandag 4 augustus 2014 @ 22:35 |
Wat denk je Arrows 2002 any one? | |
kepler | maandag 4 augustus 2014 @ 22:58 |
Eindelijk de GP van Hongarije gezien, erg toffe race weer. Leuk seizoen n Nu nog maar drie weken wachten | |
Nattekat | maandag 4 augustus 2014 @ 22:59 |
Wow... | |
sasquatsch | maandag 4 augustus 2014 @ 23:24 |
Dat heb ik met Johnny Herbert. Nam tot twee maal toe Jos zijn plek in en won vervolgens een race, die eigenlijk voor onze Jos had moeten zijn. | |
flipsen | maandag 4 augustus 2014 @ 23:27 |
Toch zou Verstappen (of iedere coureur) hetzelfde gedaan hebben in die situatie(s) | |
Fir3fly | maandag 4 augustus 2014 @ 23:59 |
Moesten die Arrowsen in 2002 niet van de grid geduwd worden in Australië omdat ze simpelweg niet wilden starten (en zich sowieso als laatste hadden gekwalificeerd)? Ik denk dat Jos daar de dans ontsprongen is eerlijk gezegd. | |
Mexicanobakker | dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:22 |
Ik denk niet dat Verstappen in de Stewart had gewonnen, dat was een enorme fluke die heel specifiek aan het handelen van een coureur toe te schrijven is (dus vermoedelijk had Trulli dan gewonnen in de Prost) In de Benetton lijkt het me wel waarschijnlijk. Op de wat technischer circuits was die auto heel sterk. Jos had daar Coulthard wel verslagen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat hij in de kansen die hij kreeg in 1996 en 1997 wel mooie dingen liet zien maar wisselvallig was en veel fouten maakte. Wordt allebei niet gewaardeerd. Nu was Frentzen ook gewoon een coureur waar het talent nooit uit is gekomen op een aardig jaartje Jordan na, en hij was een redelijke nummer 2 in zijn tweede halfjaar bij Williams. | |
Meike26 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 06:48 |
Exact, en dat zie ik dus ook terug bij Sutil. | |
kepler | dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:45 |
Was weekje op vakantie, en heb de uitslag kunnen vermijden | |
Mexicanobakker | dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:02 |
Sutil heb ik nog nooit iets zien doen waarvan ik dacht: wow. In zijn eerste 2,5 jaar gewoon altijd achteraan gestart. Daarna nooit echt iets bijzonders gedaan. Hij was maar een beetje sneller dan liuzzi die er niet veel van kan. | |
Tarado | dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:23 |
Inderdaad veel meer dan 1 of 2 snelle rondjes heeft hij niet laten zien | |
twiFight | dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:05 |
Doe je slim, want voor jou is de zomerstop maar 3 weken | |
M.Melandri | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:19 |
Een jaartje PR man spelen is zonde voor een talent, daarnaast is Sauber gewoon een wespennest met ernstige financiele problemen. Max moet gewoon net als Magnussen gelijk bij een fatsoenlijk team instappen. | |
GotenSSJ | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:20 |
'gewoon' Dat willen ze allemaal wel denk ik zo. | |
M.Melandri | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:23 |
Ja, maar voor de echt grote talenten komt die kans vanzelf wel en Max is daar een van. | |
Rossdale | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:36 |
Dat dachten een hoop mensen ook van Frijns | |
M.Melandri | dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:48 |
Ik niet, die jongen heeft ook de uitstraling van een zak aardappelen, daar willen teams en sponsoren niet mee geassocieerd worden. Max is op en naast de baan een veel groter talent. | |
Nober | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:16 |
Er zit niemand te wachten op een coureur uit Nederland bij een topteam. | |
sasquatsch | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:24 |
Op weet ik niet (dat moeten we nog zien), naast misschien wel. Maar hij heeft een aanbieding van Red Bull gehad en naast zich neergelegd voor op dat moment valide redenen. Dus teams waren wel degelijk in hem geïnteresseerd. Ook Sauber was in hem geïnteresseerd maar geldproblemen zorgden ervoor dat Sauber andere keuzes moest maken (voor Russische roebels die nog steeds moeten arriveren). | |
Sinister-D- | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:30 |
O ja, want deze hele discussie is niet begonnen omdat de Nederlandse Max de interesse heeft van diverse topteams | |
Nober | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:33 |
En Sainz dan? En Costa dan? Er zijn er zoveel die Red Bull in hun programma wil of al heeft. | |
barrakoe | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:36 |
Mja als de kans krijgt om bij TR in te stappen.... Ben bang dat je wel meteen kei hard wordt afgerekend... zijn er niet heel veel via TR naar Redbull gegaan. Aan de eene kant heb ik zoiets van, ga er voor! Maar andere kant... 17 met 1 jaar autosport... is wel erg vroeg! Mja ook weer niet onmogelijk | |
Sinister-D- | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:37 |
Elk team heeft er uiteraard meerdere in hun programma, anders kun je niet vergelijken. Of koop jij soms ook een tv zonder prijs/kwaliteit vergelijk? Maar we hadden het niet over Red Bull alleen, ik zei ook ''diverse topteams''. Mercedes heeft op dit moment helemaal niemand in hun junior opleiding, dan wilt dat toch al zeggen dat Max heel hoog aangeschreven staat bij hun. Ferrari heeft met dat winter kampioenschap diverse jongens kunnen beoordelen, dat ze hem nu alsnog (of toen al?) contacteren wilt ook zeggen dat ze weten wat ze aan Max kúnnen hebben. | |
sasquatsch | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:38 |
Felix Da Costa is op een zijspoor gezet omdat hij vorig jaar tegenviel in de FR 3.5. Toen kozen ze voor Kvyat. Zo hebben ze meer coureurs weggepromoveerd (o.a. Neel Jani naar de ChampCars) als ze (nog) niet voldoen. NU hebben ze er nog maar 3 in hun programma, waarvan Sainz de beste papieren heeft. Maar als RB ervan overtuigd is dat Max beter is, waarom niet? | |
Nober | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:44 |
Omdat hij nog tijd genoeg heeft? Straks eindigt hij zoals Alguersuari, een dj. | |
M.Melandri | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:45 |
Of zoals Vettel.... | |
Nober | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:48 |
Maar hij is 16, als hij echt goed is en sponsors heeft dan komt de F1 heus nog wel. Waar blijft Nyck de Vries (19) eigenlijk, die zit al een aantal jaar in het McLaren programma... | |
Tarado | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:53 |
Je weet nooit of je tijd genoeg hebt, misschien als hij Brits of Duits zou zijn maar voor een Nederlander ligt het toch een beetje anders | |
Fir3fly | dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:55 |
Het gaat allemaal om het juiste team kiezen. Nigel Melker's carrière was ook voorbij toen hij tekende bij dat faal-team in de GP2 (Ocean Racing ofzo was het?) | |
sasquatsch | dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:01 |
Die is nu aan het winnen in de FR 2.0 Eurocup en Alps serie en staat in beide klassen eerste. Heeft het in het begin moelijk gehad maar is nu al een jaar goed aan het presteren. | |
Nober | dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:01 |
Ik zou Sainz laten debuteren volgend jaar, Verstappen als testrijder en Vergne eruit want die gaat toch niet naar Red Bull mocht Vettel naar een ander team gaan. | |
Sinister-D- | dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:40 |
Dat was idd Ocean Racing, van Tiago Monteiro.Maar was het idd een faal-team of hadden ze de verkeerde rijders. Want het jaar erop werd dat team Hilmer Motorsport, en laat nu net Frijns in het 3de GP2-weekend van dat team er een overwinning mee boeken, een team waar niet tot nauwelijks aan gewijzigd werd behalve de naam en kleurstelling. En Melker had wel de kwaliteiten, want in het WSR deed hij het vorig jaar niet verkeerd, en was het een regelmatige podiumganger. Jammer genoeg zonder overwinningen, wat wel met de Tech1 mogelijk had moeten zijn, dus dat zegt ook wel weer genoeg in hoe groot dat zijn kwaliteiten zijn. | |
kepler | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:00 |
Yup, vooral blij dat ik niet heb gehoord wat er allemaal gebeurt was Die drie weken zijn zo weer voorbij | |
Mexicanobakker | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:06 |
Melker was wel een fluker, dat zou gunstig moeten zijn | |
sasquatsch | dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:39 |
Melker's enige goede seizoen was 2011 met een derde plaats in de GP3 en een 4de plaats in de F3. Daarvoor en daarna (met enkele uitzonderingen in de WSR 3.5) was het imho middelmatig. | |
Geralt | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:24 |
Alonso heeft een nogal riante opslag gevraagd voor 3 jaar langer bij Ferrari te blijven. 105 miljoen voor 3 jaar bijtekenen. Nu zou ie ergens tussen de 18 en de 20 per jaar zitten. Stel hij vangt nu 18 per jaar dan is 105 per 3 jaar een verdubbeling Benieuwd of Ferrari akkoord gaat. Vast wel, want ze weten het anders ook niet meer. | |
Nattekat | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:26 |
Voor mij is het aftellen tot mijn eerste race van F1 En ja, ik heb enorm spijt dat ik vorig jaar niet ben gegaan... | |
Wertha | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29 |
Alonso weet ook dat het met RAI niet veel meer wordt. Als die vertrekt kan Ferrari dat nog opvangen met Bianchi, maar wie zou Alonso moeten vervangen als hij óók zou vertrekken? Ferrari tast denk ik liever even wat dieper in de buidel voor Alonso dan dat ze straks naast Bianchi nog een andere coureur moeten gaan aantrekken die het aan kan om bij Ferrari te rijden. | |
Geralt | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29 |
Ricardo lijkt me wel een geschikte kandidaat want die is overduidelijk beter dan Vettel | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:31 |
Kan zijn dat Alonso een zeer goede aanbieding van McLaren heeft en de partijen tegen elkaar uit gaat spelen. | |
Nattekat | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:31 |
Frijns natuurlijk Die verdient meer dan dit | |
twiFight | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:16 |
Ik vind het zo langzamerhand wel eens tijd voor Alonso om de F1 uit te gaan, maar kan mij goed voorstellen dat hij zijn carriere niet wil eindigen met de absolute rukprestaties van Ferrari de afgelopen jaren. | |
flipsen | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:32 |
Jij zou 105 miljoen op een presenteerblaadje laten liggen of toch nog 3 jaar langer doorwerken tot je pensioen? | |
twiFight | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:38 |
Ik kan moeilijk zeggen wat ik in die situatie zou doen zonder er in gezeten te hebben. Maar hoe hoog het bedrag ook is, voor het geld hoeft hij al jaren niet meer te werken. Sowieso kan hij met een sponsorevenementje of 3 per jaar al riant leven. Maar het zou mij weinig verbazen dat coureurs in zo'n high profile sport als F1 ook een groot ego opbouwen en dan wordt het ook belangrijk om als een topcoureur de sport te verlaten en niet als een 'has been' die al jaren geen race meer gewonnen heeft. In dat oogpunt vind ik het logischer om naar een andere raceklasse te verhuizen en daar nog wat overwinningen te boeken alvorens het stuur aan de wilgen te hangen. | |
flipsen | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:41 |
Mensen met geld willen *altijd* meer geld, kijk naar Eikelsteen En 105 miljoen zal ook voor Alonso geen schijntje zijn natuurlijk. Daarnaast heeft hij ongetwijfeld nog wel enige hoop op goede prestaties in de komende jaren en wordt hij nu (nog steeds) door velen gezien als de beste coureur op de baan door in een prutauto toch punten en podium te pakken. Een Raikonnen daarentegen zal inderdaad wel de eer aan zichzelf houden, net zoals Schumacher dat deed. | |
M.Melandri | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:55 |
Waarom zou hij? Dit jaar is hij misschien wel de best presterende coureur. | |
Mexicanobakker | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:07 |
Toch had die in 2012 een prima jaar en begon ie sterk in 2013, raar dat hij in de races net zo underperformt als massa. | |
sasquatsch | woensdag 6 augustus 2014 @ 11:31 |
Volgens Grosjean komt dat door de banden van dit jaar die niet aansluiten bij de rijstijl van Raikkonen.
| |
JohnB52 | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:37 |
Waar kopen jullie je F1 petjes/kleding? Die van mij zijn allemaal "weg" (Lagen nog bij mijn ouderlijk huis, moeder had gevraagd: wat moet er met je oude kleding? Dus ik had gezegd: geef maar aan n goed doel, dus mijn petjes zijn nu ook weg...) | |
Sinister-D- | woensdag 6 augustus 2014 @ 18:28 |
Op/langs het circuit bij evenementen Mijn Renault petje en polo, Lotus en Red Bull petjes komen van bij een WSR-weekend op Spa, en m'n Toyota, Mclaren en Honda-vlag komen van bij de GP op Spa Ferrari/Alonso petje onlangs eens gekregen, Ferrari-vlag en T-shirt ooit in een ver verleden ergens eens in de Ardennen gekocht en een Trulli/Renault petje besteld bij de fanclub ( _!) | |
Sinister-D- | woensdag 6 augustus 2014 @ 18:33 |
En dan dit:Tuurlijk, of jezelf ophangen of een publieke schandpaal | |
twiFight | woensdag 6 augustus 2014 @ 18:57 |
Trulli-petje? Gast, ga je schamen | |
Sinister-D- | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:03 |
Was pas 2de F1-memorabilia en het was goedkoop omdat het van het seizoen ervoor was | |
Nattekat | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:07 |
Wel geld voor een kaartje maar niet voor een souvenir? | |
JohnB52 | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:15 |
Ik had onder andere een Minardi Mark Webber petje... Verder kocht ik ze altijd op Marlboro Masters, en daar kocht ik ook altijd mijn schaalmodellen, die zijn er nog wel alle 25/30, gelukkig. Ook altijd de goedkope, toen in de tijd dat Tom Coronel won, en er een Renault Espace F1 over het circuit reed. Maar wil m deze maand hebben, kan ie mee op vakantie, dus tips voor webshops zijn welkom. Of hebben ze allemaal dezelfde prijs? | |
Sinister-D- | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:18 |
Als je eens had gelezen hoe ik die heb bekomen | |
Nattekat | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:37 |
Nieuwe pagina enzo | |
nils7 | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:18 |
Ik heb het geluk vlakbij GPworld te wonen (20 km er vandaan). Maar veelal het circuit. Heb daar een jas van RB gekocht in 2012 waar ik toch heel veel bekijks of interesse in krijg Ik heb veel 1:18 (foto ervan uit 2011 en is inmiddels gegroeid met die eronder): En de RB van 2009 en 2011 en Mercedes uit 2011. Heb geen plek meer om ze weg te zetten Op vakantie tijdens de "rebajas" nog 40% korting kunnen krijgen op een polo en een hoodie van Mercedes en Red Bull En vorige week is de Martini Williams Polo binnen gekomen, helaas slimfit (en dat ben ik niet) dus ff verder gaan met sporten | |
Nattekat | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:20 |
Dat is dan echt gaaf Heeft je zeker een fortuin gekost | |
nils7 | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:22 |
Velen zijn uit de goedkopere periode toen ze nog max 65 euro waren, ik geloof inmiddels dat de prijzen op 99 euro of meer liggen wat ik veel geld vind. Ik zou graag nog een Kimi van 2012 of 2013 willen op 1:18 Heb uiteraard ook nog "niet F1 modellen" maar dat zijn er niet veel [edit] heb ook nog deze van Scott Dixon | |
Nattekat | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:29 |
Dat viel me ook al op, het zijn veelal oudere modellen van tussen 2000 en 2010. Die lijnen van Renault/Benetton en Ferrari is wel mooi om te zien ook. | |
nils7 | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:33 |
Vanwege de prijs en weinig ruimte moet ik nu erg selectief zijn welke er bij komen | |
Sinister-D- | donderdag 7 augustus 2014 @ 00:23 |
Haha | |
Nattekat | donderdag 7 augustus 2014 @ 00:44 |
Dat krijg je met oude Red Bulls, die werken niet meer zo goed | |
twiFight | donderdag 7 augustus 2014 @ 00:58 |
Lullig voor de geplande show, maar ik denk dat het publiek dit ook wel kon waarderen | |
rubbereend | donderdag 7 augustus 2014 @ 13:36 |
en daarachter staat dan een marshall met een rode vlag omhoog | |
Beach | donderdag 7 augustus 2014 @ 13:43 |
http://richlandf1.com/?p=3929 http://f1-history.deviant(...)-Test-1997-414115212 Dit wist ik niet tot vandaag. | |
Fiorano | donderdag 7 augustus 2014 @ 14:38 |
Vorige week nog bij Fiorano geweest. Kon je er voor een jaar of 10 terug nog wel een beetje bijkomen, tegenwoordig is het echt onmogelijk... | |
LuckyLuQ | donderdag 7 augustus 2014 @ 14:45 |
http://en.espnf1.com/f1/motorsport/story/170703.html De grindbak bij Parabolica heeft plaatsgemaakt voor asfalt. | |
Kleffe_Dop | donderdag 7 augustus 2014 @ 14:57 |
Uiteraard... lekker doorknallen dus na het missen van de Parabolica. | |
Rossdale | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:00 |
Zonde... Zo worden coureurs straks helemaal niet meer afgestraft voor het maken van fouten, nouja voor bullshit redenen door de marshalls. | |
Fir3fly | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:04 |
Prima idee. Zouden ze eigenlijk bij elke bocht moeten doen. Het enige jammere is dat het lelijk is, al dat zwarte asfalt. Ze zouden het moeten verven net als de esses op COTA . | |
franklop | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:04 |
Wordt steeds minder zo . Kijk al zelden een race meer, dat soort zaken maken eht er niet beter op. | |
Nattekat | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:07 |
Meer zinnigs kan ik er niet over zeggen. | |
sasquatsch | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:40 |
Maakt het racen er alleen maar slechter op. Meer grindbakken juist, want dan wordt je tenminste afgeremd als je naast de baan terecht komt. | |
rubbereend | donderdag 7 augustus 2014 @ 15:56 |
mwah, voor je al die asfaltplakken kreeg had je een hele reeks van wagens die zowat over de grindbak keihard de bandenstapels in stuiterden. Bij bepaalde bochten kan een asfalt uitloop, of in ieder geval een deel wel zorgen voor afremmen omdat de remmen nog grip hebben op asfalt. Maar zoals het nu maar overal wordt neergekwakt | |
Fir3fly | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:21 |
Dit is een hardnekkig misverstand. Als je niet meteen klaar bent als je naast baan komt ben je meer geneigd om een inhaalactie te maken. Dit is de voornaamste reden dat het aantal inhaalacties omhoog gegaan is in de laatste pakweg 5 jaar. | |
sasquatsch | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:33 |
Dat er de laatste 5 jaar meer ingehaald wordt komt m.i. door het verbod op bijtanken. Voor dat er bijgetankt mocht worden lag het aantal inhaalacties ook veel hoger dan dat er in de periode 1994 - 2009 werd ingehaald. En dat is dus sinds 2010 weer omhoog gegaan. Voor 1994 was er voornamelijk gravel en geen asfalt naast de baan. | |
franklop | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:38 |
en DRS en KERS ook | |
Fir3fly | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:39 |
Te lang geleden om vergelijkbaar te zijn. Je blijft daar maar mee komen maar het is gewoon onzin. Heeft meer te maken met het feit dat door de regels alle auto's veel meer op elkaar zijn gaan lijken en veel dichter bij elkaar gekomen zijn. DRS helpt natuurlijk ook heel erg. Die dingen zijn allemaal meetbaar. Bijtanken is correlatie maar geen causatie. | |
sasquatsch | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:45 |
Als je alleen al kijkt naar het verschil in 2009 en 2010, toen er nog geen DRS en Pirelli banden waren, zie je een significante stijging wat imho alleen maar te relateren is aan het verbod op bijtanken. Hoe verklaar je het anders? Zoveel verschil in regels was er niet en in 2009 was het veld net zo competitief als in 2010. Daarna is het nog meer geworden door DRS en de Pirelli banden. | |
Funzel | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:56 |
Jammer, dat grid hoort er gewoon naast te liggen. Maak je een fout? Jammer, uithuilen en volgende race weer een kans. | |
Fir3fly | donderdag 7 augustus 2014 @ 16:57 |
Wacht even. Zoveel verschil was er niet in regels tussen 2008 en 2009 ? De stijging daar is juist makkelijk te verklaren juist door het enorme verschil tussen de interpretatie van de nieuwe regels (dubbele diffuser etc.) Wat dat betreft was 2009 net zo'n weggegooid jaar als 2014. | |
sasquatsch | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:04 |
Ik heb het over 2009 en 2010. Toen was er niet zoveel verschil in de regels. | |
Fir3fly | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:24 |
En daarom zaten alle auto's qua snelheid heel dicht bij elkaar (behalve Red Bull dan in het begin). Verschil met 2009 is natuurlijk de F-duct. Dat was zeg maar gewoon een DRS. Daarna kwam DRS en Pirelli en is de situatie al helemaal niet meer vergelijkbaar. Met andere woorden, het bannen van bijtanken zal wel enig effect gehad hebben maar veel minder dan andere dingen. Het vergelijken met een situatie 20 jaar eerder is al helemaal zinloos. | |
sasquatsch | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:57 |
Ik vergelijk niet met 20 jaar geleden. Ik constateer alleen dat tussen 93 en 94 het aantal inhaalacties drastisch is afgenomen en tot 2010 laag blijft. Daarna stijgt het weer. En laat dat nou net de periode zijn dat bijtanken was toegestaan. En natuurlijk zijn er ook andere oorzaken, maar meer asfalt is niet de voornaamste zoals jij beweert. Het is misschien een van de oorzaken, maar ik denk dat na 2010 de Pirelli banden en DRS meer effect hebben. Omdat het verschil tussen 2010 en 2011 nog eens veel groter is dan tussen 2009 en 2010 en toen was het verschil al significant. | |
Montov | donderdag 7 augustus 2014 @ 17:59 |
Misschien dat coureurs meer risico's gaan nemen waardoor er vaker iemand uit de bocht schiet. En dus wellicht meer inhaalacties daar. | |
Mexicanobakker | donderdag 7 augustus 2014 @ 18:18 |
Hahahahaha. Ga weg man | |
Wertha | vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:07 |
Ik neig er met het seizoen meer naar om zo'n typische Nederlandse succeskijker te worden. Je weet wel, van die mensen die nooit naar een bepaalde sport kijken, totdat er toevallig eens een Nederlander meedoet die meedoet om de prijzen.. Eigenlijk heb ik helemaal niks met dat soort glory hunters.. ik voel me nu betrapt door mezelf.. | |
sasquatsch | vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:31 |
Nooit last van gehad bij de F1 en ik kijk al sinds 1978 oid. Wel met andere (lagere) klassen. | |
sasquatsch | vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:14 |
Het gerucht gaat dat Luca di Montezemelo weg gaat bij Ferrari om president te worden van de Italiaanse vliegtuigmaatschappij Alitalia. | |
Fir3fly | vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:22 |
Zou mooi zijn, het is wel tijd voor een frisse wind daar. | |
Sinister-D- | vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:27 |
Iets met ratten en schepen....... | |
sasquatsch | vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:33 |
Waar hij zelf medeschuldig aan is. Althans volgens Aldo Costa.
| |
Geralt | vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:18 |
Vanavond zitten Jos en Max bij een of ander TV programma. Ben ff vergeten welke. Ik dacht om 18:45. Dit even ter info | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:28 |
RTL Boulevard | |
Geralt | vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:28 |
Owja dat was het. En voor de mensen die denken dit is toch geen F1 nieuws: Nog niet nee, maar dat kan nooit niet lang meer duren!!!! | |
Sinister-D- | vrijdag 8 augustus 2014 @ 18:32 |
Vooral gewoon bekend maken tussen het Gordon en Roy Donders nieuws | |
flipsen | vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:00 |
En? Geen Nederlandse zenders hier, doe eens een update | |
JohnB52 | vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:04 |
Geen nieuws is goed nieuws... | |
H_T | vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:40 |
Samenvatting: Max is goed, Froukje de Both vindt het racen maar gevaarlijk en Leontien van Moorsel denkt dat Maz betere prestaties in de F1 neer gaat zetten dan Jos | |
flipsen | vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:56 |
Niets gemist dus, thanks | |
H_T | vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:02 |
Nauwelijks. Geen contractnieuws of zoiets | |
Sinister-D- | vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:05 |
Z'n kop dus gewoon laten zien aan NL om (nog meer) bekendheid te krijgen ivm geldschieters.... Doen ze slim | |
Geralt | vrijdag 8 augustus 2014 @ 20:07 |
Ik had dan ook zeer zeker geen aankondiging verwacht. Gewoon gratis reclame | |
nils7 | zondag 10 augustus 2014 @ 11:55 |
Geen F1 maar toch WTF http://www.telegraaf.nl/b(...)oen_overleden__.html Kende Ward overigens niet en op wiki vind ik weinig van 'm dus welke Nascar klasse die dan Kampioen was (of sensatie krant telegraaf is weer op dreef) Maar op de video zie je idd wel dat ie 'm raakt of het express was... eh tja geen idee lijkt me niet maar als dat zo is zakt Tony Stewart wel diep in de stront en in waarde! | |
Mexicanobakker | zondag 10 augustus 2014 @ 11:57 |
Tony Stewart was toch wel altijd een redelijke coureur in Amerika | |
Fiorano | zondag 10 augustus 2014 @ 12:09 |
Toch ook wel een debiele actie van die gozer dat hij half op de baan gaat staan. | |
4-elements | zondag 10 augustus 2014 @ 12:11 |
De Telegraaf zal wel bedoelen dat NASCAR kampioen Tony Stewart iemand heeft aangereden. Wat niet wegneemt dat dit een treurige zaak is. Niet slim ook om zo midden op de baan te gaan staan. | |
Geralt | zondag 10 augustus 2014 @ 12:20 |
Hebben ze die andere knakker opgepakt voor verhoor? | |
Wertha | zondag 10 augustus 2014 @ 12:24 |
Wel heel gewaagd van de Televaag om klakkeloos te durven beweren dat het express was en dat de video dat bevestigd. Ik zie een aanrijding waarbij de positie van Stewart t.o.v. de baan niet heel goed te zien is. Vervolgens zie je de auto naar rechts trekken. Blijkbaar ziet de Televaag dat alsof Stewart de auto die kant op heeft gestuurd. Mij lijkt het eerder dat door de aanrijding de auto aan de rechterkant vertraagd en zodoende gewoon naar rechts trekt. De auto trekt immers pas naar rechts op het moment dat de coureur op de baan wordt aangereden. Net zo als wanneer je een remprobleem aan de linkerzijde van je auto hebt.. | |
Ferry_76 | zondag 10 augustus 2014 @ 13:00 |
Welke andere? Ward is dood, die zal niet veel meer vertellen. | |
Geralt | zondag 10 augustus 2014 @ 13:01 |
die tegen hem aan ree natuurlijk | |
Ferry_76 | zondag 10 augustus 2014 @ 13:03 |
Stewart? Ja die is aangehouden maar voorlopig schijnt het als een ongeluk beschouwd te worden. | |
4-elements | zondag 10 augustus 2014 @ 13:11 |
Ik las juist dat hij niet is aangehouden en inmiddels in Watkins Glen zit? http://www.sportingnews.c(...)kins-glen-kevin-ward | |
twiFight | zondag 10 augustus 2014 @ 13:18 |
Hoezo gewaagd? De Telegraaf (en de meeste andere kranten en nieuwszenders inmiddels) bestaan uitsluitend om geld binnen te trekken. Of het nieuws klopt is verder niet zo relevant. Zo lang mensen maar op die link klikken, wat jij blijkbaar deed | |
sasquatsch | zondag 10 augustus 2014 @ 13:27 |
Dat naar rechts trekken schijnt door het gas geven te komen. Maar het was waarschijnlijk niet opzettelijk om hem aan te rijden.
| |
Wertha | zondag 10 augustus 2014 @ 13:38 |
Die bewering was helemaal niet aan de kop/link af te lezen hoor. Die bleek in het bericht zelf pas. | |
Fiorano | zondag 10 augustus 2014 @ 14:25 |
In other news: Vettel krijgt weer eens een nieuwe helm voor de Russische GP. WTF1 opent hun artikel op een werkelijk waar briljante wijze:
| |
Geralt | zondag 10 augustus 2014 @ 14:28 |
Ik hoop over een paar maanden te lezen in deze reeks dat Max komend jaar instapt in de Torro Rosso en dattie vervolgens op Spa het hele veld op een ronde zet | |
JohnB52 | zondag 10 augustus 2014 @ 15:47 |
En dan mogen we jouw weer quoten zeker? | |
Geralt | zondag 10 augustus 2014 @ 15:48 |
Jullie mogen me altijd quoten. Die functie is er niet voor niks natuurlijk | |
Peterselieman | zondag 10 augustus 2014 @ 16:00 |
Nee | |
Gebraden_Wombat | zondag 10 augustus 2014 @ 20:59 |
Parabolica...
| |
sasquatsch | zondag 10 augustus 2014 @ 21:08 |
Ik las ergens dat het was voor de World Superbike races terug naar Monza te halen. En dus niet specifiek voor de Formule 1. | |
Geralt | zondag 10 augustus 2014 @ 21:45 |
Niks mee te maken! Leave the grindbakke nalone!!!!!!! | |
Gebraden_Wombat | zondag 10 augustus 2014 @ 21:53 |
Dat las ik ook, en het klonk ook wel logisch voor het ingaan van de bocht. Als je te laat/niet remt ga je als motorrijder tuimelen in een grindbak. Maar dat verklaart niet waarom je ook asfalt zou leggen bij het uitkomen van de bocht. | |
Karstman | dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:40 |
Max Verstappen toch naar Red Bull: http://www.rtl.nl/sport/r(...)erstappen_Nieuws.xml | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:24 |
Er was sprake van, geruchten althans, dat Helmut hem volgend jaar al in de TR wilde hebben. Daar lees ik niets van terug, dus ik neem aan dat dat gerucht naar het rijk der fabelen verwezen kan worden? | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:25 |
Staat hem goed | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:28 |
Jeeej | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:30 |
En ook op de officiele F1 site melding hiervan: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/8/16202.html Mooi. Ik ben tevreden. Denk dattie beter bij RB zit dan bij Mercedes | |
alwaysonhold | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:32 |
Denk het wel. | |
Rossdale | dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:41 |
Volgend jaar nog een jaartje formule renault 3.5 dus. Lijkt me prima | |
Fiorano | dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:37 |
Komt er dan ook gelijk Red Bull sponsoring op de van Amersfoort Racing auto? | |
nils7 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:06 |
zou wel mooi zijn hahah dit staat op de FP dus neem aan van wel:
| |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:50 |
Sinister-D- | dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:59 |
Juj | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:41 |
Zou overigens wel stoer zijn als hij de komende race weer met z'n #rememberthisname achtervleugel rond rijdt. =edit= Overigens mooi dat op f1.com ook een fotootje van Jos erbij staat: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/8/16202.html [ Bericht 44% gewijzigd door Geralt op 12-08-2014 22:53:36 ] | |
Petert87 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:13 |
Vind dit wel mooi nieuws. Weet niet of de geruchten waar zijn over Max volgend jaar al bij Toro Rosso maar zou mooi zijn. | |
rubbereend | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:22 |
Nog een jaartje rijden in een klasse onder de F1 lijkt me beter. Gewoon nog een jaartje leren en fouten mogen maken. | |
sasquatsch | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:24 |
Bij het Red Bull junior team mag je niet teveel fouten maken anders wordt je eruit gegooid (Lewis Williamson, Beitske Visser) of op een zijspoor gezet (Antonio Felix Da Costa). Dus moet hij maar gewoon ook volgend jaar goed gaan presteren en het jaar erop de F1 in. | |
Ferry_76 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:25 |
En flink aan de conditie werken. | |
Petert87 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:30 |
Het scheelt dat hij nu alles gewonnen heeft in zijn carrière. In zijn 1e seizoen bij de Formule wagens rijdt hij ook in het voorveld. In de winter maakte hij in Amerika ook indruk in die serie van Ferrari waar hij op uitnodiging was. | |
JohnB52 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:32 |
Precies, want er is misschien maar 1 plekje in 2016 bij str. Een tweede team zoals hrt is er niet meer... Nu hopen dat Jev daar nog een jaartje mag blijven, en ze niet een ander talent daarvoor in de plaats zetten, want die blijft dan ook meestal langer dan een jaar. | |
sasquatsch | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:34 |
In 2015 Sainz i.p.v. Vergne en in 2016 een van de twee naar RB i.p.v. Vettel. | |
Petert87 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:36 |
Mss een jaartje testen voor rbr of str is niets mis mee. Niets te overhaast. Beste seizoen voor Verstappen sr was ook zijn 1e, dus tijd zat. | |
Ferry_76 | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:39 |
https://www.facebook.com/photo.php?v=962100857148829 Onbekende auto, stromende regen.. Gewoon volgas! | |
Geralt | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:43 |
Jep, een rondje of 30 kunnen planken ondanks de regen. Uiteindelijk eerder dan gepland de testdag afgebroken ivm die regen, maar geen enkel uitstapje buiten de baan, helemaal niks. Petje af | |
alwaysonhold | dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:58 |
Dan ben je een held. Hij gaat ver komen, dat is duidelijk. | |
twiFight | woensdag 13 augustus 2014 @ 00:34 |
Jos is de beste, beter dan elke andere F1 coureur. Hij gaat zijn eerste seizoen gelijk kampioen worden en is beter dan Vettel, Schumacher en Senna bij elkaar! ..als we dan toch al veel te hard van stapel lopen.. | |
Sinister-D- | woensdag 13 augustus 2014 @ 01:02 |
heb je niets meer aan tegenwoordig met de in-season testban. Die 1 of 2 dagen bij een young drivers test&dag ben je niets meer mee.... | |
Ferry_76 | woensdag 13 augustus 2014 @ 01:06 |
Max. | |
SiGNe | woensdag 13 augustus 2014 @ 01:07 |
Voordeel van Max is dat ie pas 16 is en dus nog flink gevormd kan worden. Plus dat er maar weinig zulke jonge coureurs zijn die bij hun F3 debuut al meerdere keren op het hoogste podium staan en zelfs hattricks scoren op de racebaan. Max is echt een gevalletje apart denk ik.. misschien wel beter dan Vettel op die leeftijd. | |
Fiorano | woensdag 13 augustus 2014 @ 05:35 |
Televaag beweerd zelfs een bron te hebben die zegt dat Max volgende jaar in de Torro Rosso zit. Zou tijdens de Grand Prix van België bekend gemaakt worden... | |
franklop | woensdag 13 augustus 2014 @ 07:13 |
Ze lijken heel stellig te zijn idd. | |
franklop | woensdag 13 augustus 2014 @ 07:16 |
AD maakt er maar pushbericht van | |
IkWilbert | woensdag 13 augustus 2014 @ 07:33 |
Wow, dat zou wat zijn zeg... 17 jaar en dan al in de f1. Als bonus ook nog eens een Nederlander | |
Fiorano | woensdag 13 augustus 2014 @ 07:45 |
Ik moet het eerst nog maar eens zien, en ook of het wel een goede keuze is... Red Bull heb ik wel vertrouwen in. Ik denk niet dat ze Max eruit gooien zoals bijvoorbeeld een Beitske Visser. Maar 17 en dan al F1, vraag me af of je dan genoeg ervaring hebt en het fysiek aankan. Maar goed, positief is iniedergeval dat 'we' weer een potentiële punten pakker hebben | |
franklop | woensdag 13 augustus 2014 @ 07:52 |
Ik zou hem. Toch eerst liever nog even 1 jaar in andere klasse zien. . | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 08:06 |
Alle nieuwssites vermelden het nu. Ik zou er niet rouwig om zijn. Een Nederlander in een auto die punten scoort. | |
nils7 | woensdag 13 augustus 2014 @ 08:57 |
Radio 538 meldde inderdaad ook Toro Rosso | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:09 |
Natuurlijk is F1 fysiek zwaarder dan de F3, alleen het verschil is niet zo groot als pak em beet 5 jaar geleden. | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:10 |
Toch weet ik het niet, de Televaag meldt het nieuws. Als het de Volkskrant was geweest had je meer kans dat het waar is. We shall see. | |
H_T | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:11 |
Ik vind het niks voor Toro Rosso om in augustus al bekend te maken wie er het jaar erop voor hen rijdt. Ik hou het voorlopig op speculatie | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:18 |
Heeft papa Jos nog wel zijn column in de Telegraaf? Misschien dat het om die reden wel zou kunnen kloppen. | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:21 |
Precies. En Vergne doet het nu ook niet echt slecht.... | |
nils7 | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:28 |
Sainz en Verstappen bij STR volgend jaar dan? Al lijkt het me beter dat hij Sainz bij DAMS in de WSR opvolgt en in 2016 bij STR gaat rijden... Iets meer ervaring voordat ie instapt alhoewel die Rus laat zien dat GP3 ervaring genoeg is (alhoewel hij wel ook Formule Renault reed) | |
Fiorano | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:29 |
Of het zit zo: Vettel --> Ferrari Vergne --> Red Bull Max --> Torro Rosso | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:42 |
Waarom Vettel naar Ferrari? Alonso en Raikkonen beide nog contract. Ik lees dat ze bezig zijn met verlening voor Alonso. Red Bull beter dan Ferrari op dit moment. Vettel wordt alleen om zijn oren gereden door zijn getalenteerde teamgenoot. Dat zou eventueel reden zijn voor Vettel om naar Ferrari te gaan. | |
JohnB52 | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:53 |
Waarom Vergne naar Red Bull? Omdat ie Frans is? (Renault) Ik zie Max dan nog eerder testrijder worden gecombineerd met WSR of iets dergelijks. Echt niet dat ie volgend jaar bij STR gaat rijden, En ja, jullie mogen mij quoten!;) | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 augustus 2014 @ 09:53 |
Telegraaf zit erg vaak goed wat betreft sportnieuws. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:01 |
Ik vind het nog een jaartje te vroeg, maar oke | |
sasquatsch | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:09 |
Maar is niet beter dan Kvyat terwijl hij er al drie jaar rijdt. Die rijdt volgend jaar niet meer voor STR of RB. Dus dan wordt het Sainz of Verstappen, waarbij de eerste de meest waarschijnlijke is. | |
Wertha | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:39 |
Ik ook. Hij is een supertalent, maar maakt nog behoorlijk veel foutjes die bij een talent horen. Dat is totaal niet erg, want daarvoor bestaan al die opstapklasses. Kvyat doet het als 19e jarige, en daarmee jongste coureur ooit, best goed in de STR. Hij heeft van 2010 t/m 2013 in verschillende autosportklassen gereden. Dat zijn nogal wat meer races dan Max tot nu toe in de autosport heeft gereden. Ik vind het, ondanks Max' supertalent, te riskant om hem na slechts één seizoen in de autosport al bloot te stellen aan het deelnemersveld van de F1. Laat hem eerst testcoureur worden zodat hij alvast de organisatie van STR leert kennen en zorg dat hij een volledig seizoen GP2 of FR kan rijden. | |
franklop | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:47 |
Voor hetzelfde geld wordt hij gewoon testcoureur ipv racecoureur en hebben ze het bij de Televaag weer helemaal verkeerd begrepen | |
Peterselieman | woensdag 13 augustus 2014 @ 10:49 |
sterker nog, het zou me logisch lijken dat hij die rol combineert met rijden in de WSR 3.5 | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:16 |
Lijkt me ook ja | |
twiFight | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:17 |
My bad Ik had toen al op bed moeten liggen. | |
JohnB52 | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:25 |
Dat deed Raikkonen toch ook? | |
JohnB52 | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:25 |
Dat zei ik daarnet ook al ;-) | |
Wertha | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:34 |
Daar heb je dan wel gelijk in inderdaad. Toch zie ik geen reden tot haast. Op dit moment maakt Max nog de nodige foutjes. Niet zelden is hij betrokken bij aanvaringen. Ongeacht of de concurrent daar al dan niet debet aan is, wordt bij STR gekeken of je naast het pakken van punten in staat bent om probleemloos raceweekenden af te leggen. Dat betekent ook dat je je hagje moet kunnen redden als een ander de fout in gaat. Daar moet Max nog progressie in boeken. En waar kan je dat nou beter doen dan in een opstapklasse? | |
Ferry_76 | woensdag 13 augustus 2014 @ 11:43 |
Zou Max ondertussen niet ook al in de F1 simulator van Red Bull gezeten hebben..? Als ze zo enthousiast zijn over hem zullen ze daar iets gezien kunnen hebben wat bij Sainz Jr ontbreekt denk ik. | |
flipsen | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:22 |
Fysiek was altijd één van Jos´ speerpunten toen hij F1 reed en ook toen hij in de wachtkamer zat. Die zal Max daarin dus wel goed begeleiden. Raikonnen rijdt volgend seizoen echt niet meer bij Ferrari. Of Vettel daar dan wel rijdt zodat Vergne doorschuift naar RB betwijfel ik dan wel weer. | |
Kleffe_Dop | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:36 |
Volgens mij was het Brazilië 2000 of 2001... wat aan deceptie was dat... | |
Sinister-D- | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:43 |
Ow ja? Ik kan anders herinneren dat ie altijd als een kletsnatte puffende kerel uit die auto kwam Kan ook zijn dat mijn geheugen me in de steek laat | |
flipsen | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:48 |
Oh? Misschien my bad, maar daar had ie het wel altijd over in interviews. Of het ook echt zo was weet ik eigenlijk niet | |
Coelho | woensdag 13 augustus 2014 @ 12:59 |
Ik kan me nog wel herinneren dat hij ooit op TV is geweest met een zelfgemaakte constructie om z'n nekspieren te trainen om de hoge G-krachten te kunnen weerstaan. | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 13:22 |
Telegraaf gaat wel gigantisch op zijn bek mocht dat nieuws over Verstappen niet kloppen. Paginavullend over Verstappen. ( krant eens gekocht). | |
flipsen | woensdag 13 augustus 2014 @ 13:43 |
Daar liggen ze echt niet van wakker, want:
| |
IkWilbert | woensdag 13 augustus 2014 @ 13:43 |
Vanaf 4:30 min, iets over conditie | |
Sinister-D- | woensdag 13 augustus 2014 @ 13:50 |
Die beeldkwaliteit Maar ik zal eens zien als de kleine vent stil is met krijsen | |
IkWilbert | woensdag 13 augustus 2014 @ 14:01 |
Pre HD tijdperk Maar zeker wel leuk om eens terug te kijken. | |
M.Melandri | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:16 |
Bij Ferrari betalen ze een stuk beter, in 2016 gaat Vettel naar Ferrari. Als Max volgend jaar Kvyat weet te verslaan kan hij in 2016 al voor RBR rijden. | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:19 |
Ik denk dat Vettel het niet meer hoeft te doen voor het geld. Ferrari zal wel beter verdienen maar ze zullen de 4-voudig wereld kampioen bij RBR ook geen honger loontje geven neem ik aan. | |
M.Melandri | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:24 |
Je ziet het vanzelf in 2016. | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:25 |
Duurt nog zo lang | |
Smoofie | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:49 |
Hopelijk straks 2 nederlanders in de F1 dan . Frijns . | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:55 |
Misschien wel 3 als Frijns en VDG een stoeltje weten te bemachtigen. | |
twiFight | woensdag 13 augustus 2014 @ 15:58 |
Frijns kan niet rijden, zet Suzie Wolf in een auto! iets met positieve discriminatie, of zo | |
Smoofie | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:07 |
Frijns > Magnussen | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:10 |
Suzie Wolff Die heeft echt helemaal niets gepresteerd. Die is puur bij Williams geparkeerd omdat Toto zijn vrouwtje iets te doen wilde geven. Williams heeft haar gratis bij een lading motoren gekregen. | |
sasquatsch | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:13 |
Ik denk eerder dat Simona de Silvestro in een F1 wagen komt. Zie ook
| |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:15 |
Je ziet eigenlijk in alle klasses dat vrouwen net iets te kort komen tov mannen. | |
Mexicanobakker | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:21 |
Die is ook niet goed genoeg. | |
Sinister-D- | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:25 |
vorig jaar verdiende Vettel aan loon ¤12mlj. In 2014 ¤16mlj. In de top 4 van grootverdieners. En om RBR intern te vergelijken: Webber 2013 ¤10mlj. Ricciardo 2014: ¤2.5mljn. Ferrari: Kimi krijgt dit jaar ¤11mlj, en Fernando ¤20mlj. | |
Petert87 | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:26 |
Mijn vermoeden dus bevestigd. Geen hongerloontje. Ik vind dat Kimi wel fors minder verdiend dan Fernando. | |
M.Melandri | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:34 |
Vroeger zat Schumi op 60miljoen + merchandise en prive sponsoring. | |
Yvie_lu | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:35 |
Dat was waarschijnlijk ook nog toen je actief reclame mocht maken voor rookwaar en alcohol. Daarna is iedereen wel wat meer op het geld gaan letten lijkt mij. | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:37 |
Die heeft in de Indycars toch ook niet echt bijzonder goed gepresteerd? | |
sasquatsch | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:38 |
Daar kon ze aardig in meekomen. Zeker op de roadcourses en stratencircuits. | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:39 |
Als Fernando zijn zin krijgt, verdient hij straks ook 50 mil per jaar | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:40 |
Ja maar, is "aardig meekomen" tegenwoordig al genoeg om in de F1 terecht te komen? Mag toch hopen dat echte talenten een kans krijgen boven een wel redelijke rijder/rijdster. | |
Fir3fly | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:53 |
Veel pech gehad en een matig team. Heeft wel vrij veel bijzondere dingen laten zien in de tijden dat ze het geluk wel een beetje mee had. Ik denk dat ze zeker niet onder doet voor een groot deel van het F1-veld. | |
sasquatsch | woensdag 13 augustus 2014 @ 16:55 |
Ik schat haar hoger in dan enig andere vrouw die op dit moment ergens rond rijdt. Daarbij kon ze in de IndyCars met een matig team vechten om podiumposities. Dus ik bestempel haar wel degelijk als talent, die niet onder doet voor een aantal coureurs die nu in de F1 rijden. Edit: Ik zie dat Fir3fly het met me eens is. | |
Rossdale | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:06 |
Ik heb haar carrière niet echt gevolgd, maar ik geloof jullie | |
Fir3fly | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:06 |
Als wij het met elkaar eens zijn moet het wel waarheid zijn . | |
twiFight | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:11 |
Haha, blijkbaar bracht mijn knuppel in het hoenderhok toch een discussie op gang. Ik wilde alleen maar even de Frijns fans stangen Het zou mij heel leuk lijken om een vrouw in de F1 te hebben, maar dan moet het wel echt een talent zijn (of belachelijk goed betalende sponsoren hebben). Met een middelmatige coureur uit een andere klasse wordt de F1 ook niet beter (geldt overigens net zo voor mannen). Ik volg verder geen raceklasses waar vrouwen in rijden, dus inhoudelijk kan ik over talenten weinig zeggen. Heb verder ook maar één interview gezien met Suzie, samen met Toto, dat was wel een gezellig interview | |
Wertha | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:30 |
Dat wil ik eerst nog wel eens zien. De manier waarop met IndyCars op road-courses en stratencircuits gereden wordt is niet iets waar ik van onder de indruk ben. Om daar een paar goede resultaten te boeken zegt bij dan nog niet zo heel veel. Ze zal vast met enkele F1-paydrivers mee kunnen. | |
Fir3fly | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:35 |
Ach de IndyCar heeft tegenwoordig meer downforce dan een F1-auto dus wat dat betreft... Dat er meer geklungel is in IndyCar lijkt me duidelijk. | |
rubbereend | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:41 |
In vrijwel geen enkele sport kunnen vrouwen met mannen wedijveren dus ik zie niet waarom als pr-stunt er ineens een vrouw in de F1 moet. Of het moet wel zo'n uitzonderlijk talent zijn, maar die dienen zich volgens mij niet aan. | |
sasquatsch | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:46 |
Als het op fysieke kracht aankomt niet, maar verder. Kijk naar paardrijden, daar nemen mannen en vrouwen deel aan de wedstrijden en vrouwen winnen ook regelmatig. Ik zie wat dat betreft geen verschil met een racewagen. Om een voorbeeld te geven, Michele Mouton won begin jaren '80 meerdere rally's en werd 2de in het wereldkampioenschap. | |
Wertha | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:54 |
Het gaat er totaal niet om of vrouwen in staat zijn om met mannen te concurreren, maar of er nu een vrouwelijke coureur is die dat zou kunnen. | |
Fir3fly | woensdag 13 augustus 2014 @ 17:56 |
Tjonge . | |
rubbereend | woensdag 13 augustus 2014 @ 18:31 |
Ja en je had die Duitse in Dakar. En dat was het dan wel bijna zo'n beetje Maar in Paardensport speelt kracht en uithoudingsvermogen veel minder een rol en speel beheersing van het dier en controle een grotere rol. In F1 speel kracht en uithoudingsvermogen een veel grotere rol. ? | |
Gebraden_Wombat | woensdag 13 augustus 2014 @ 20:22 |
De laatste aflevering van de Australische Formule 1-podcast Box of Neutrals heeft Olav Mol als gast, en hij houdt zich niet in. Olav Mol 100 % ongefilterd is verschrikkelijk en geweldig tegelijkertijd. http://boxofneutrals.com/release/episode-26-2014/ | |
Wertha | woensdag 13 augustus 2014 @ 21:42 |
Bron: L1 | |
SiGNe | woensdag 13 augustus 2014 @ 22:29 |
dat gaat best hard zo ondanks de regen | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:26 |
Dus Televaag weer met zijn vage bronnen. I knew it! Hier audio http://www.l1.nl/audio/interview-met-jos-verstappen-13-aug-2014 | |
Spooky4u | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:46 |
Ze kunnen het nog steeds bij het rechte eind hebben, maar omdat het de televaag is gelooft niemand het van ze. | |
twiFight | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:48 |
En terecht. Betrouwbaar nieuws lever je niet 'af en toe'. Als zij er voor kiezen onbetrouwbaar of opgeklopt nieuws naar buiten te brengen, dan kun je verwachten dat mensen het liever uit een betrouwbaardere bron horen. | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:50 |
We gaan het volgende week meemaken. Het lijkt me nog steeds onwaarschijnlijk. Waarom Vergne dumpen die het goed doet?! | |
Fer | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:51 |
Verge wordt om zijn oren gereden door de kleine Kvyat. | |
alwaysonhold | woensdag 13 augustus 2014 @ 23:53 |
Onzin. Vergne heeft meer WK punten dan de kleine Kyvat...graag de facts he. | |
sasquatsch | donderdag 14 augustus 2014 @ 00:25 |
Punten zeggen niet alles. Vergne doet het niet veel beter dan Kvyat. In de kwalificatie is het 6-6 en in races die ze beiden finishten staat het 2-1 voor Vergne. Met andere woorden, hij valt met zijn twee jaar ervaring tegen in vergelijking met een rookie. | |
alwaysonhold | donderdag 14 augustus 2014 @ 00:27 |
Mwah, het gaat nog altijd om de keiharde punten. Vergne heeft bijna het dubbele...daar word je op afgerekend als rijder. | |
Geralt | donderdag 14 augustus 2014 @ 07:02 |
Had diezelfde Vergne niet vorig jaar meer punten dan onze Ricardo? | |
Geralt | donderdag 14 augustus 2014 @ 07:22 |
Toen Red Bull hem een stoeltje gaf dan gedurende het seizoen. Dacht ik althans. | |
Meike26 | donderdag 14 augustus 2014 @ 07:55 |
Alleen naar punten kijken is totale onzin! Het gehele plaatje verteld gewoon dat Kvyat wel het talent heeft dat in de F1 thuis hoort en dat Vergne een middelmatige coureur is die het waarschijnlijk later in zijn carriere gaat schoppen tot succesvolle endurance coureur. Zoals Bruno Senna, Morbidelli, Marc Gene etc. etc. F1 is niet zijn ding, moet hij zelf nog achterkomen. | |
Petert87 | donderdag 14 augustus 2014 @ 09:06 |
Als het zo is zullen we het in Spa allemaal wel horen dan. | |
Weltschmerz | donderdag 14 augustus 2014 @ 09:28 |
Nee, en vroeger ook al niet. Het is gewoon een lagere raceklasse, alleen de allerbesten kunnen net meekomen in de F1, of net niet. | |
twiFight | zondag 17 augustus 2014 @ 05:25 |
Ik doe het maar ff zo, want ban op de Fok frontpage sites. Maar kun je dit eens toelichten? In de races is Magnusses tot nu toe nog maar 2 keer voor Button geeindigd. 2 uit de 11 is 18%. Nu vind ik dat hij het prima doet voor een rookie hoor, maar het is niet bepaald dat Button van hem te vrezen heeft. | |
SiGNe | zondag 17 augustus 2014 @ 05:31 |
Je hebt gelijk als ik de punten er zo bij haal, dacht dat ie het beter deed. Maar dan nog...37 punten tot nu toe, in z'n eerste seizoen... Ik kan wat dat betreft niet wachten tot Max Verstappen z'n entree in de F1 maakt, ben benieuwd of ie de beloftes waar kan maken en heb daar goede hoop op. | |
Fer | zondag 17 augustus 2014 @ 12:12 |
In een Torro Rosso kun je een goede race rijden, maar als de top 10 niet uitvalt heb je nog steeds geen punten. Vergne heeft dus toevallig beter gereden dan Kvyat op de keren dat er punten te halen viel, over het algemeen is verschillen ze amper wat, waarbij Kvyat veel minder ervaring heeft. Magnussen Button dan, rookie vs de meest ervaren man. Ook hier liggen de prestaties vrijwel gelijk, dus kun je echt afvragen wat Button hier nog doet en of het niet tijd is om plaats te maken, zoals Webber heeft gedaan. | |
Meike26 | zondag 17 augustus 2014 @ 12:50 |
Als groot Button fan vind ik hem dit jaar ook behoorlijk tegenvallen. Maar zou hem heeel graag volgend jaar nog wel willen zien vlammen (niet letterlijk) als de Honda motoren er in liggen. Ze hebben in iedergeval mooi meekijk jaar nu. Het lijkt mij vrij aannemelijk dat ze, Honda, de turbo-motor configuratie van MGP hebben gekopieerd en ten volle kunnen experimenteren met een nog betere setup? En dan is 2015 voor honda straks nog maar een leerjaar en moet 2016 HET jaar worden. Ik geloof er wel in *Ik droom er al van, kan je er ook van maken* | |
Geralt | zondag 17 augustus 2014 @ 12:52 |
Laatste jaar voorafgaand aan dat Button WC werd met BrawnGP was ook dramatisch. Het kan altijd, echter geloof ik niet zo in nog een titel voor Button. Ook niet voor Alonso overigens | |
Beach | zondag 17 augustus 2014 @ 13:34 |
2016 Bruno Senna erin en weer een McLaren-Honda WC | |
Nattekat | zondag 17 augustus 2014 @ 13:43 |
Gewoon nee Zelfs Button is beter. | |
Beach | zondag 17 augustus 2014 @ 15:45 |
twiFight | zondag 17 augustus 2014 @ 20:49 |
9 races voor op teamgenoot vs. 2 races voor op teamgenoot. 60 punten in kampioenschap vs. 37 punten in kampioenschap. Ik vraag mij af welke definitie van "vrijwel gelijk" jij aanhoudt. | |
alwaysonhold | maandag 18 augustus 2014 @ 00:07 |
Er gaan op het Verstappen forum geruchten dat Max Verstappen al een vrije training gaat rijden in Spa voor Torro Rosso. Dat zou nog eens gaaf zijn..... | |
Karstman | maandag 18 augustus 2014 @ 09:37 |
Dat zou een ding zijn inderdaad maar ik denk toch echt dat het wishful thinking is... |