quote:Op dinsdag 22 juli 2014 21:57 schreef Tarado het volgende:
twitter:joesaward twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 20:46:25Waiting for Fernando… http://t.co/hUktEuyLfG reageer retweet
Ik haak er even halverwege op in hoor (blijkbaar). Maar weet iemand het precieze regelement? Mag je niet van merk veranderen? Mag je niet van eigenschappen veranderen? Of mag je doen wat je wil zolang je maar binnen de randvoorwaarden van de FIA blijft?quote:Op maandag 21 juli 2014 18:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zou Horner weten wat specs zijn Weltschmerz? Dat is namelijk EXACT wat ik ook bedoelde. En ik denk dat we dergelijke wissels misschien wel eens vaker gaan zien. Ook met andere onderdelen.
Dat was mij, en Horner (en Ferrari onder andere) niet geheel duidelijk. Gelukkig weet Weltschmerz het wel allemaal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik haak er even halverwege op in hoor (blijkbaar). Maar weet iemand het precieze regelement? Mag je niet van merk veranderen? Mag je niet van eigenschappen veranderen? Of mag je doen wat je wil zolang je maar binnen de randvoorwaarden van de FIA blijft?
Jij zei dat het niet volgens de regels was omdat ze van een ander merk waren, en in de regels staat dat het om dezelfde specs moet gaan. Specs is wat anders dan het merk, ik kan mij heel goede voorstellen dat een andere fabrikant remschijven maakt naar dezelfde specs, maar dat die het bijvoorbeeld beter doet in de zin dat ze niet in een wolk stof falen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:27 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was mij, en Horner (en Ferrari onder andere) niet geheel duidelijk. Gelukkig weet Weltschmerz het wel allemaal.
Andere karakteristieken duidt niet op dezelfde specs. Ander merk staat daar op zich los van.quote:"Als je ze vervangt door hetzelfde type remschijven, dan kan het nog", stelt Horner. "Maar deze waren van een andere fabrikant, met hun eigen karakteristieken, zoals de rijder zelf ook heeft gezegd. Dat lijkt me iets anders. Dit is een interessant precedent."
Alleen claimt Mercedes dat omdat ze de wijzigingen hebben doorgevoerd in het kader van veiligheid omdat er eerder al problemen waren met deze remschijven (bij meerdere teams) dat het buiten de 'Parc Fermé' regels viel. Iets waarmee de FIA akkoord is gegaan.quote:Op woensdag 23 juli 2014 09:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Jij zei dat het niet volgens de regels was omdat ze van een ander merk waren, en in de regels staat dat het om dezelfde specs moet gaan. Specs is wat anders dan het merk, ik kan mij heel goede voorstellen dat een andere fabrikant remschijven maakt naar dezelfde specs, maar dat die het bijvoorbeeld beter doet in de zin dat ze niet in een wolk stof falen.
Dat is ook wat Horner zegt:
[..]
Andere karakteristieken duidt niet op dezelfde specs. Ander merk staat daar op zich los van.
Zo'n felrode Ferrari-truck valt ook opquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:42 schreef Fer het volgende:
Wat ik me eerder afvraag, Hamilton ha altijd problemen met de feel van carbon industries. Zijn die dan nu over?
Btw op weg naar vakantiebestemming nog een paar trucks ri Hongarije zien rijden. Zo'n paarse RBR truck us een opvallende verschijning.
is toch wel erg als je lot in handen van mensen ligt die je liever als levende dode om zich heen hebben dan gewoon afscheid nemenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:35 schreef Geralt het volgende:
Gelukkig verlost van die TT.
Schu returned helemaal niks meer. Alles meer dan een kasplantje die af en toe met zn ogen knippert is meegenomen.
kan ook worst zijnquote:
Ik ben er zondag... speciaal hotelletje genomen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 01:20 schreef Fir3fly het volgende:
Morgen Red Bull demo in Assen, ik ga wel even een kijkje nemen denk ik.
De vrouw weet dat dat hotelletje in Assen staat?quote:Op donderdag 31 juli 2014 11:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ben er zondag... speciaal hotelletje genomen.
De vrouw denkt "lekker een weekendje weg"
Voor vrouwen is Assen niks anders dan een plaats als Ommen, met winkelsquote:Op donderdag 31 juli 2014 12:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vrouw weet dat dat hotelletje in Assen staat?
Geniaalquote:Op donderdag 31 juli 2014 11:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ik ben er zondag... speciaal hotelletje genomen.
De vrouw denkt "lekker een weekendje weg"
Groningenquote:Op donderdag 31 juli 2014 12:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
De vrouw weet dat dat hotelletje in Assen staat?
quote:'Logisch als Disney meebiedt naar Formule 1-rechten'
Over de commerciële rechten voor de Formule 1 is veel te doen. De verhalen gaan dat CVC Capital haar aandeel van 35 procent te koop heeft gezet. Volgens de Daily Telegraph wil de investeringsmaatschappij voor eind juli volgend jaar de aandelen verkocht hebben.
Mediamagnaat John Malone geldt als een kandidaat om de rechten over te nemen en Bernie Ecclestone is ook genoemd, maar de Brit heeft dat reeds ontkend. Christian Sylt laat namens Forbes een ander proefballonnetje op. Walt Disney zou mee kunnen bieden naar de rechten.
Sylt beschrijft dat de band tussen Formule 1 en Disney helemaal niet zo abnormaal is als het in eerste instantie lijkt. Beide partijen hebben sinds 1996 al diverse keren met elkaar samengewerkt. Denk aan de film Cars, waar Fernando Alonso en Michael Schumacher hun stem voor leenden.
Ook over een Grand Prix in Disneyland Parijs is meermalen gesproken. Sylt zou er niet raar van opkijken als Disney zich nu mengt in de strijd om de commerciële rechten voor de Formule 1. En voor de koningsklasse van de autosport zou het ook niet zo gek zijn.
De Formule 1 beschikt dan opeens over een berg expertise op gebied van marketing en krijgt toegang tot een nieuw, jonger publiek. Disney zou op zijn beurt de sport als inspiratie voor pretparken, strips en (teken)films kunnen gebruiken.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe krijg je dat dan voor elkaar
Stomme inschattingsfout dusquote:Spa Francorchamps is such a classic circuit that everyone always wants to get a better view. This lorry went to a lot of effort but sadly for him, the race had finished.
As the teams were packing up following this years running of the Spa 24 hours, one lorry driver misjudged how much room there was in the paddock, knocking a car off the edge of the verge in the process and leaving the tractor unit of the lorry teetering over the edge. The Marc VDS BMW narrowly lost out on the win in a tense finish to the race, but team boss Bas Leinders still found time to tweet this photo. Thankfully no-one was hurt in the incident – except perhaps the lorry drivers’ pride!
Zo rolt deze wereld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 21:24 schreef Geralt het volgende:
Bernie koopt zn zaak af voor 100 miljoen dollar.
Dat is toch niet normaal hoe het werkt in de wereld als je bulkt van het geld.
Gewoon een omkopingszaak afkopen![]()
![]()
![]()
!!!
Ik lach ermee maar eigenlijk is het te triest voor woorden. Die andere kerel is veroordeeld tot een aantal jaren gevangenis en de grote man erachter die koopt gewoon af. Een omkopingszaak. Afkopen. Niet normaal
op wat voor rubber?quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:44 schreef nils7 het volgende:
Missie gelukt... De vrouw 2 paar schoenen rijker en zo richting 't circuit :-)
Er liepen gister trouwens mensen van Pirelli rond in het hotel.
Haha, ja zo hou je ze wel tevreden!quote:Op zondag 3 augustus 2014 09:44 schreef nils7 het volgende:
Missie gelukt... De vrouw 2 paar schoenen rijker en zo richting 't circuit :-)
Er liepen gister trouwens mensen van Pirelli rond in het hotel.
http://www.telegraaf.nl/t(...)op_drempel_F1__.htmlquote:door Frank Woestenburg
Max Verstappen kan mogelijk al volgend seizoen, op 17-jarige leeftijd, zijn debuut in de Formule 1 maken. Helmut Marko, de Oostenrijkse baas van het Red Bull Junior-programma, heeft een voorstel van die strekking klaarliggen en hoopt binnenkort met het Limburgse talent en zijn vader Jos Verstappen tot een akkoord te komen.
In het plan van Marko zou één van de twee stoeltjes van Scuderia Toro Rosso, het satellietteam van Red Bull, voor Max Verstappen worden gereserveerd.
EK Formule 3
Vader en zoon Verstappen waren op de Red Bull Ring in Spielberg voor het EK Formule 3. Op zaterdag vond er wederom een gesprek plaats met Marko, die er geen geheim meer van maakt dat hem er veel aan gelegen is om de revelatie van het F3-seizoen aan zich te binden.
"Hij is een fan van Max en dat is voor ons alleen maar prettig”, stelt Verstappen senior. De laatste wil (of kan) niet het achterste van zijn tong laten zien over de besprekingen met Marko, maar erkent wel dat een versneld debuut in de koningsklasse van de autosport ‘zomaar één van de opties zou kunnen zijn’.
Verstappen: "Als je zo’n kans krijgt, moet je die pakken. Ik geloof niet dat zeventien jaar te jong is. Zeker niet voor Max, die al heel volwassen is. Het is een goede situatie waar we in zitten, maar ook een lastige. Want wat is de juiste beslissing? En hoe vaak komt zo’n trein voorbij?”
Red Bull
In de autosportwereld gonst het van de geruchten over Max Verstappen en zijn op handen zijnde overgang naar Red Bull en Toro Rosso. "Ik hoor dat natuurlijk ook en het kan heel goed zijn dat Helmut Marko dit voor ogen heeft met Max, maar aan zo’n avontuur zitten altijd haken en ogen. We weten in ieder geval dat Red Bull graag wil, maar we hebben echt nog geen beslissing genomen.”
Marko zei onlangs nog tegenover TELESPORT erg onder de indruk te zijn van Max Verstappen en het gemak waarmee hij de overstap van het karting naar de autosport heeft gemaakt. Verstappen won dit seizoen al acht Formule 3-races en staat in het Europees kampioen tweede achter het Franse talent Esteban Ocon, die deel uitmaakt van het opleidingsteam van Lotus.
Een directe promotie naar de Formule 1, met slechts één jaar ervaring in de autosport op zak, zou ongekend zijn. Het alternatief voor Verstappen is om nog een seizoen ervaring op te doen in één van de overige talentklassen (GP2 of World Series by Renault).
Schitterend nieuws natuurlijk als het waar is, maar vond iedereen achteraf Jos niet al te jong voor F1, wat moet dit dan worden? WK op zijn 19e?quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:30 schreef IkWilbert het volgende:
Dit al gelezen?
Verstappen op drempel Formule 1
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)op_drempel_F1__.html
17 jaar en nog geen jaar F3 ervaring.. is ook wel érg jong natuurlijk.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:54 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Schitterend nieuws natuurlijk als het waar is, maar vond iedereen achteraf Jos niet al te jong voor F1, wat moet dit dan worden? WK op zijn 19e?
Denk dat Sainz nog eerder komt.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
17 jaar en nog geen jaar F3 ervaring.. is ook wel érg jong natuurlijk.
Maar de bron is de Telegraaf, dus dit nieuwsbericht met een korrel zout lezen lijkt me wel op z'n plaats.
Wellicht een prominente plaats in het Red Bull Drivers Program, met een vooruitzicht op een stoeltje in 2016?
Ja want gelukkig kan Jos héél goed met emoties en frustraties omgaanquote:Op maandag 4 augustus 2014 11:34 schreef twiFight het volgende:
Dit soort berichten zijn dan ook vooral om de PR en sponsormolen op snelheid te brengen en niet zo zeer als aankondiging van toekomstige rijders.
Daarnaast vind ik het erg slecht hoe gehypete jonge jongens in de topsport gepushed worden. De gevolgen heb je met Hamilton ook kunnen zien. Alles gaat prima en goed en met glitters er op zo lang de prestaties goed zijn, maar als die wegvallen weet een jongetje niet hoe die daar mee om moet gaan. Nu zal hij hopelijk wat leren van zijn vader, maar dan nog. Onvolwassenen in zo'n high profile sport als de F1 is vragen om problemen.
Het lijkt mij mooi als VDG volgend jaar racecoureur word bij Sauber en dat Max zijn rol van tstcoureur overneemt. Sauber is daar wel een goed team in en is niet onbekend bij het begeleiden van talenten de Formule1 in.quote:Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja want gelukkig kan Jos héél goed met emoties en frustraties omgaan
Ik zie Max op zich nog wel in een testrijders rol bij een team komen. Gewoon alvast het wereldje beter leren kennen en over 2 jaar instromen.
En met het falen van de huidige coureurs (ligt niet 100% aan de auto dat ze er zo'n zootje van maken) is dat niet zo onwaarschijnlijk ookquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het lijkt mij mooi als VDG volgend jaar racecoureur word bij Sauber en dat Max zijn rol van tstcoureur overneemt. Sauber is daar wel een goed team in en is niet onbekend bij het begeleiden van talenten de Formule1 in.
Het zijn allebei koekenbakkers. Het scherpe randje van Sutil is allang een oude rimpel geworden van een uitgerangeerde f1 coureur. Gitaarles zal nooit maar dan ook nooit een respectabele F1 coureur worden. Kan soms wel snel zijn, maar nooit 1 hele race lang. Maar ze hebben hem nodig en hij heeft Sauber en VDG nodig om beter te worden dan hij is. Wat ik tot nu toe heb gezien van die 2 zijn voornamelijk domme concentratie en inschattingsfouten. Ze hadden Sutil allang uit die Sauber kunnen halen en ergens denk ik dat ze dat nog wel gaan doen dit jaar. De kans dat VDG er een paar punten bij pakt vóór het einde van het jaar is groter dan dat Sutil zijn veters kan strikken voor die tijd.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En met het falen van de huidige coureurs (ligt niet 100% aan de auto dat ze er zo'n zootje van maken) is dat niet zo onwaarschijnlijk ook
Sutil heeft nooit een scherp randje gehad hoor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:00 schreef Meike26 het volgende:
Het scherpe randje van Sutil is allang een oude rimpel geworden van een uitgerangeerde f1 coureur.
Hij heeft wel mooie races gereden hoor. Echt dat ik achterover viel op de bank als hij net vóór de finish uitgevallen was. 2010 was zijn beste jaar ooit. Mooie rqace gereden op Spa waar een podium ook nog haalbaar was. Maar na zijn ongeplande sabbatical in 2012 niet meer dat vurige snelle van hem gezien. Beetje HHF in zijn begin dagen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Sutil heeft nooit een scherp randje gehad hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |