Hyman | zondag 6 april 2014 @ 22:21 |
Aanschouw hier; het honderdvijftiende autorij topic. De heilige koeien: 08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2 Bartholomeus Audi A3, 2.0TDI DSG, 2009 Boterbartje Volvo V70 2.4, Juli 2005 foto1 BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2 Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2 CoolGuy, Volkswagen Jetta Comfortline 1.6 TDI BlueMotion DSG, 2011 Dennis101, Renault Clio 1.6 Privilege, 2003 Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2 Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990: foto & Audi A4 B5 1999: foto FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto Gateway, Volkwagen Touran Highline, 2.0 TDI bj 2003 Foto 1 Foto 2 Foto 3 Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 klik foto1 Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2 house_is_a_feeling Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto JDude Volvo S40 1.8, 2001 Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2 Kadooosh Volkswagen Polo 2 coupe 1990 Foto 1 Foto 2 Kriegel Hyundai Coupe 2.0 FX, 1999 Eins Zwei Drei L0we Renault Megane 1.6 16v, 2002 Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 Foto Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Purdey Volkswagen Polo, 1.4, 2002 Renesite Seat Toledo 1.6 16V Spirit, oktober 2004 ShizzleMyDizzle Volvo S40 2.0, 2000 Foto Sjoegerd Peugeot 106 1.1 1994 Foto WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2 Wijnand_Bierenstein Daihatsu Charade Sedan '94 WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Statistieken: Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden! Ook kun je hier de vorige topics vinden. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyman op 07-04-2014 14:54:22 ] | |
#ANONIEM | zondag 6 april 2014 @ 22:26 |
AX in een ander jasje, wat? | |
Hyman | zondag 6 april 2014 @ 22:41 |
Al die psa meuk van die tijd is een pot nat | |
house_is_a_feeling | zondag 6 april 2014 @ 22:45 |
Kan je het bij mij veranderen in: Mazda MX-5 1.6, 1992 Foto | |
Actaeon | zondag 6 april 2014 @ 22:45 |
Dat ie rustiger loopt op hogere snelheden is wel prettig. | |
#ANONIEM | zondag 6 april 2014 @ 22:50 |
Seicento van m`n ma loopt ook een stuk rustiger op de snelweg i.v.m de Cinquecento die we hadden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2014 22:50:27 ] | |
Actaeon | zondag 6 april 2014 @ 23:06 |
Ook een hele andere motor dan? | |
Piet__Piraat | zondag 6 april 2014 @ 23:07 |
Ik vind die strepen 'm best goed staan eigenlijk! | |
#ANONIEM | zondag 6 april 2014 @ 23:08 |
Volgens mij niet, zelfde motor, maar de Seicento rijd op de snelweg over het algemeen wat rustiger, althans... ik merk er als bijrijder wel verschil in. | |
house_is_a_feeling | zondag 6 april 2014 @ 23:22 |
Ben er nog steeds niet over uit. Aan de ene kant vind ik het aso en te viper-look-a-like, aan de andere kant ben ik bang voor wat er onder zit. Achterbumper is gescheurd dus bij vervanging moeten er twee nieuwe streepjes op aan de achterkant | |
Hyman | maandag 7 april 2014 @ 14:54 |
Gelijk sjoegerd ook maar aangepast. | |
#ANONIEM | maandag 7 april 2014 @ 15:32 |
Jezus Roest, Roest, Roest, Roest + onbetrouwbaar. Hoe hebben ze er zoveel van kunnen verkopen? Volgens mij rijd het door die hydrogas vering nog best comfortabel trouwens. | |
Sjoegerd | maandag 7 april 2014 @ 20:56 |
Zo, sproeierkop achter vervangen, plaathouder vervangen, speakers vervangen en de binnenspiegel vervangen. Die laatste had ik zaterdag na 5 minuten al in mijn hand | |
Goddelijker | maandag 7 april 2014 @ 21:05 |
Goed bezig! Ik zit ook te wachten op wat beter weer, nog wat kleine puntjes doen aan mijn auto. | |
monsterd. | maandag 7 april 2014 @ 21:06 |
Lekker bezig geweest. | |
Sjoegerd | maandag 7 april 2014 @ 21:07 |
Moet ook nog wel wat punten aanpakken maar dit was even makkelijk te doen | |
Goddelijker | maandag 7 april 2014 @ 21:21 |
Ja, hier blijft het ook beetje liggen. Nog paar kleine puntjes om te doen. En moet denk ik mijn airco even laten vullen... Heb ik het idee. | |
monsterd. | maandag 7 april 2014 @ 21:25 |
Ik ook, hij doet niets Ik heb ook nog het vervangen van het koelvloeistofreservoir staan | |
Hyman | maandag 7 april 2014 @ 21:26 |
Dr staat een 740 uit 87 op Mp bij ons in de buurt met apk tot okt. Ik kan een bod doen, dan heb ik mss totdat de combi klaar is een dagelijkse auto voor wehnig. | |
gateway | maandag 7 april 2014 @ 21:35 |
ik laat hier in DLD ij de ATU in een combipakket de airco nakijken, ofja, desinfecteren, filter vervangen en het koelmiddel vervangen cq bijvullen, voor 80 euro alles bij elkaar | |
Goddelijker | maandag 7 april 2014 @ 21:37 |
Dat is niet duur. Maar ik moet het binnenkort even aan een kennis vragen, die een garage heeft. Kijken of hij mij niet kan matsen. | |
gateway | maandag 7 april 2014 @ 21:38 |
vast wel | |
dick_laurent | dinsdag 8 april 2014 @ 13:29 |
Zo, ben dit weekend van Utrecht naar Berlijn gereden in mijn koekblik. Mijn 1e echte roadtrip sinds ik 't rijbewijs heb. Moest het helemaal alleen doen want mijn vriendinnetje heeft het rijbewijs nog niet. Wel slopend zeg, 650 kilometer rijden.... ik was echt gaar toen ik aankwam, concentratie was gewoon op. Maar mijn autootje heeft zich sterk gehouden op de autobahn, en dat met een schamele 75 pk, heb toch mooi een paar keer 170 km/u gereden | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 13:41 |
Held Lijkt me inderdaad best wel slopen, 650 kilometer achter elkaar, dus zeg een kleine 6 - 7 uur rijden. Moest je tussendoor nog tanken? | |
dick_laurent | dinsdag 8 april 2014 @ 14:21 |
Terugweg exact 7 uur over gedaan, met 2 korte pauzes. 10 uur vertrokken uit Berlijn, 17:00 zat ik thuis op de sofa en heb ik meteen pizza besteld Is inderdaad heftig... het had niet verder moeten zijn want dan had ik het niet meer getrokken. Ben hier vertrokken met helemaal volle tank. Heb een keer getankt vlak buiten Berlijn (benzine was daar 1,49 ) tank daar helemaal volgegooid voor 75 euro ofzo, en daarmee helemaal teruggereden tot aan NL | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 april 2014 @ 16:56 |
Dan heeft ie zich qua verbruik netjes gehouden. Mijn laatste keer Berlijn was strak zonder pauze in 4,5u. En dan stond ik in hartje Berlijn, de laatste 30km duurden een half uur helaas, anders was het echt een nette tijd geweest . En tip voor de volgende keer: als het eigenlijk net te lang is, stop dan een keer een stuk van de snelweg af en duik een dorpje in. Loop daar een uurtje rond en ga dan verder, ben je heel wat frisser. Want als je gesloopt bent op het einde, ben je eigenlijk net te ver gegaan. | |
dick_laurent | dinsdag 8 april 2014 @ 17:45 |
In 4.5 uur? Wow. Ja dat gaat mij niet lukken in m'n Opel Astra G 1.6 Maar ik vond 170 rijden al heel wat haha. Wel een goeie tip ja, misschien wel een goeie voor de volgende keer. Maar m'n vriendin is nu aan het lessen, dus met een beetje mazzel heeft zij 't rijbewijs bij de volgende roadtrip en kunnen we afwisselen. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 april 2014 @ 18:37 |
Ik had wel het voordeel dat ik op rustige tijden reed, dus dat scheelt. En diesel, dus dan kan dat met die snelheden allemaal net op één tank. En in het begin ook vooral niet zomaar gaan knallen op de Autobahn omdat het daar wel mag. Mogen en kunnen zijn verschillende dingen. Hoe harder je gaat, hoe meer er gevraagd wordt van je reactie- en inschattingsvermogen. Vooral als je niet vaak lange ritten maakt kost het energie en gaat die vermogens achteruit. Ervaring komt met de jaren en de kilometer | |
dick_laurent | dinsdag 8 april 2014 @ 19:30 |
Ah ok. Nee is ook zo hoor, ik heb ook 't grootste deel vd rit gewoon tussen de 120 en 130 gereden en dus paar keer effe plankgas om te kijken hoe hard het koekblik nou kon (want dan had ik in NL nog nergens kunnen proberen ). Maar klopt helemaal dat dat stukken intenser rijden is ja. | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 20:02 |
Blik op oneindig, cruise op 120/130 en goede stoelen in je auto. En voor je het weet sta je 600 km verder zonder pauze | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 20:53 |
Idd, met de roadtrip ben ik toen ook in 1 stuk doorgereden van oslo naar malmo. Aan het eind van de dag had ik eigenlijk nergens last van | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 20:55 |
Ermelo-billund was zelfs bijna 700km | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:18 |
Nieuw koekblik gekocht Mét keyless drive haha. | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 21:19 |
Een gasstoker? Dan kan ie nog wel eens van een kennis van me geweest zijn.. | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:19 |
Nee, anders viel ie niet onder het kwarttarief. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 april 2014 @ 21:20 |
Dat is wel tof! Is die ook comfortabel? Heb geen ervaring met zulke Volvo's. | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 21:23 |
Interieur klopt ook niet, wel gave bak Een echt tanker in de bochten en een automaat waar je eng van word, maar het onthaast wel goed. En het zit prima | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:26 |
En hij kostte maar 350 euro . | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 21:27 |
Wat is er mis mee dan ? | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:27 |
Weet ik nog niet | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 april 2014 @ 21:27 |
Automaat waar je eng van wordt? Is dat positief of negatief. | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 21:30 |
Het is gewoon een automaat uit het jaar kruik, het rijd wel goed. Maar de snelheid van het schakelen en het zuinig rijden is ook zwaar ouderwets | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:33 |
Je bent officieel mijn nieuwe held | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 april 2014 @ 21:34 |
Mijn ervaring met oude automaten is niet anders dan positief. Maargoed dat zijn Duitsers. | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:35 |
Ik vind mn amazon toch leuker hoor Deze heb ik voor de lulz gekocht totdat de combi af is. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:36 |
Volvo`s zijn sowieso toffe bakken. Laatst nog meegereden in een 440 automaat, schakelde naar mijn mening enorm traag, was ook absoluut geen strepentrekker, maar dat comfort was | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 21:36 |
Ik vind persoonlijk dat een automaat heel veel van de rij beleving weghaalt, alsof je een stuk controle verliest. Maar op de snelweg, en lange stukken regeert elke automaat | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:37 |
Heb ik als eerste auto gehad ja, die stoelen zaten heerlijk. Verder was het wel een kutvolvo. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 8 april 2014 @ 21:38 |
Haha automaat is vooral leuk in combinatie met een 6 cilinder en een slagschip met het comfort van een vliegend tapijt. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:42 |
Ik zit net eens te kijken wat een Volvo 440 voor mij zou doen in de verzekering. Toch 72 euro in de maand BX zit ik aan 63 per maand C-180 Elegance 95 Cuore kost 55 per maand Dan toch liever een BX. Zelfs een Golf II 1,3 doet nog 67 per maand. | |
Hyman | dinsdag 8 april 2014 @ 21:43 |
Ga nou eerst maar eens je rijbewijs halen jij. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:51 |
Kijken mag altijd. | |
Actaeon | dinsdag 8 april 2014 @ 21:52 |
Hoever ben je eigenlijk met les dan? | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:53 |
Ik mag met 20 les uur afrijden. | |
Actaeon | dinsdag 8 april 2014 @ 21:58 |
Ah oke dus je pasje is wel in zicht | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 21:59 |
Pasje is in zicht ja. Hopelijk heb ik hem ook echt in 1 keer, dan kan ik zelf naar Werchter rijden in Juni (Alleen nog steeds die klote theorie die niet wil lukken... Heb eind April weer een examen en ik leer dagelijks, maar ik ben bang dat ik weer zak..) [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2014 22:02:13 ] | |
dick_laurent | dinsdag 8 april 2014 @ 22:16 |
Lachen. Ik moest gelijk aan dit filmpje denken: Was wel verbaasd toen ik zag hoe de grotere en zware volvo als t ware 'opgegeten' werd door de Renault in deze crashtest. | |
bokkepoot | dinsdag 8 april 2014 @ 22:19 |
Er gaat niets boven een 6inlijn, die souplesse en dat akelige gehuil Hoge sterktestaal op de juiste plekken En het feit dat die modus ongeveer netzoveel weegt als zo'n lolvo met alle veiligheidsdingen | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 april 2014 @ 23:12 |
Jij moet eerst eens je rijbewijs zien te fixen en een keuze maken voor een auto. Jou kennende duurt dat ook nog maanden. | |
Goddelijker | dinsdag 8 april 2014 @ 23:12 |
Hoe vaak heb je hem al gedaan? | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 23:18 |
6 keer, verdomme Het kutte is, als ik daar zit, dan word ik énorm onzeker, ga ik twijfelen, en dan ga ik corrigeren. De 1 na laatste keer had ik 2 vragen gecorrigeerd, als ik dat niet had gedaan was ik geslaagd.. | |
Goddelijker | dinsdag 8 april 2014 @ 23:18 |
Damn, je theorie is net zo goed als van een gemiddelde huisvrouw dus. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 23:20 |
Ik kén mijn theorie grootendeels wel hoor, dat is het probleem niet, vorige week ben ik alle 20 oefenexamens in 1x geslaagd. Alleen als ik daar zit dan ga ik heel erg piekeren... | |
house_is_a_feeling | dinsdag 8 april 2014 @ 23:22 |
Zelfhulpzin. Je kent het 'grotendeels' maar niet goed genoeg, maar je verschuilt je (want verdedigende reactie) wel achter net niet goed genoeg presteren. | |
Fiorano | dinsdag 8 april 2014 @ 23:23 |
Xsara heb weer APK, schijfjes en blokjes worden wel wat dun dus die wil ik nog voor de vakantie gaan vervangen. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 23:24 |
Ik heb af en toe nog moeite met aanwijzingen van agenten en de écht ingewikkelde voorrangssituaties willen er bij mij maar niet in... Maar verder gaat het ansich prima.. | |
Piet__Piraat | dinsdag 8 april 2014 @ 23:49 |
Nouja, niet zo verkeerd dus om te blijven oefenen. In het echte verkeer (zonder instructeur ernaast die je kan redden) moet je ook in een split-second besluiten. Als je het in theorie al niet lukt, wordt de praktijk helemaal lastig. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 april 2014 @ 23:52 |
Ik blijf sowieso oefenen, elke dag neem ik de punten die ik moeilijk vind nog door. Ik heb tot eind April dus dat komt wel goed. Praktijk is voor mij een stuk makkelijker, dan kan weet ik wel hoe het moet en hoe het zit, maar het is voor mij lastig om het te zien op een niet bewegend plaatje Dus dan schiet ik in de stress soms... | |
Sjoegerd | woensdag 9 april 2014 @ 00:09 |
Ik blij dat ik alles in één keer gehaald heb .. Oude stijl zonder gevarenherkenning Misschien nog wat rijbewijzen halen ofzulks, heb talent | |
Actaeon | woensdag 9 april 2014 @ 22:17 |
Naast dagelijks leren ook veel proefexamens maken. Dat helpt ook goed. | |
Actaeon | woensdag 9 april 2014 @ 22:19 |
Gewoon allemaal! | |
#ANONIEM | woensdag 9 april 2014 @ 22:24 |
Proefexamens heb ik allemaal al tig keer geoefend, de laatste x allemaal geslaagd, dus dat zit wel goed, belangrijke punten die ik tóch fout had (Bij alle 20 examens had ik 60 vragen totaal fout, dus netjes) en die neem ik dagelijks door. + bepaalde voorrangsregels, bepaalde verkeersborden, aanwijzingen van agenten. | |
Againzender | woensdag 9 april 2014 @ 22:44 |
mijn Xsara picasso gaat morgen voor de APK, en een kleine beurt. Ik dacht wat 'slijtage' te zien bij de dorpel bij de bestuurdersplaats, hopelijk zie ik het te negatief.... | |
Againzender | woensdag 9 april 2014 @ 22:52 |
toen ik bezig was met theorie fietste ik heel Amsterdam door (omdat ik er woon, niet voor de theorie) en keek dan steeds onderweg: hoe zit het hier, wie heeft er voorrang? Dan wordt het, voor mij, begrijpelijk. Uiteindelijk theorie en praktijk in 1 keer gehaald. Praktijk waren we ook rap klaar volgens de examinator,na afloop kwam hij met twee dingen het eerste kwartier waar ik kennelijk zo goed oplette (kind dat ik vanaf een plein tussen geparkeerde auto's zag rennen en gelijk het gas losliet en een ambulance die opeens toeters en bellen aanzette die ik netjes ruimte gaf) waardoor hij wel vond dat ik er klaar voor was. | |
Goddelijker | woensdag 9 april 2014 @ 23:25 |
Zat zojuist het boekje eens door te bladeren van mijn auto: En het nut van wel een lamp erin, maar niet werkend? | |
Piet__Piraat | woensdag 9 april 2014 @ 23:36 |
Is niet zo heel gek toch? De hele boel wordt machinaal geassembleerd en dit is dan waarschijnlijk het meest handig en goedkoop. In de boordcomputer wordt daarna de bestuurderskant en dus de werkende kant van het mistachterlicht ingeschakeld. | |
DX11 | woensdag 9 april 2014 @ 23:37 |
Waarom niet gewoon beide inschakelen dan? De meeste auto's hebben gewoon 2 mistachterlichten. | |
Piet__Piraat | woensdag 9 april 2014 @ 23:40 |
Omdat dat waarschijnlijk niet in alle landelijke wetgeving toegestaan is (verwarring met remlichten bijv.). En een enkele mistlamp is voor zover ik weet overal toegestaan. | |
Goddelijker | woensdag 9 april 2014 @ 23:45 |
Het zal vast en zeker een reden hebben, maar 't is wel grappig. Sowieso kun je wel lachen om sommige dingen die in zo'n boekje staan, | |
Nafi | donderdag 10 april 2014 @ 03:24 |
Is er op de A15 nou wel of geen vaste trajectcontrole? Borden staan er wel, maar Flitsmeister geeft hem niet aan en kan er op internet ook niks over vinden. En hoe werkt dat precies, begint de trajectcontrole bij het begin van het bord of is dat random? | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 07:35 |
Voor zover ik weet staat er niets. Waar staan die borden dan? TC begint meestal bij het grote portaal ná het bord, want daar kunnen ze de camera's pas ophangen. | |
Hyman | donderdag 10 april 2014 @ 16:53 |
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat ? mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine. Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren? Het is wel een automaat trouwens. | |
Actaeon | donderdag 10 april 2014 @ 21:37 |
1:6 lijkt me wel heel extreem voor zo'n auto. | |
Actaeon | donderdag 10 april 2014 @ 21:38 |
Dan zou het goed moeten komen, heb vertrouwen! | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 21:57 |
1:6?! Jij hebt constant 170 gereden? Dan zal het waarschijnlijk de afstelling zijn (Dat ie onregelmatig loopt, dan gaat ie ook meer zuipen) | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 21:57 |
Dat heb ik deze keer ook wel, meer dan normaal! Ben nu al lichtelijk zenuwachtig, terwijl het nog 2,5 week is | |
L0we | donderdag 10 april 2014 @ 22:06 |
5 liter is wel een hele kleine hoeveelheid om betrouwbaar een verbruik te berekenen. Hoe heb je dat gemeten? Ik hoop dat je de 1 op 10 red, dan doe je het best prima volgens mij. Edit: http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2 | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 22:11 |
Ik zou een wat langer stuk meten, da's wat betrouwbaarder . Want anders klopt er inderdaad iets niet met de afstelling, 1:6 is wel heel dorstig. | |
Actaeon | donderdag 10 april 2014 @ 22:25 |
Gewoon rustig blijven, nog 2.5 week goed leren en voorbereiden en dan komt het goed. | |
#ANONIEM | donderdag 10 april 2014 @ 22:26 |
Ik ben benieuwd! | |
Marco001 | donderdag 10 april 2014 @ 22:37 |
Succes! Morgen kijken naar een vervanger voor de Ibiza: een Focus 1.6 diesel uit 2008 met alles erop en eraan. | |
bokkepoot | donderdag 10 april 2014 @ 22:40 |
Let op de turbo en uitgevoerde beurten Die 1.6 is een PSA blok en heeft te weinig olie in de carter, als de beurten niet optijd zijn uitgevoerd kost je het een turbo... En olie gaan verversen om de 20.000 ipv de aangegeven 30.000 | |
Marco001 | donderdag 10 april 2014 @ 22:42 |
Las het al ja. Als de olie niet regelmatig is ververst staan laten. | |
bokkepoot | donderdag 10 april 2014 @ 22:43 |
Of kijken of de turbo al vervangen is, das ook een prettige geruststelling.. Roetfilter is ook een duur geintje bij die auto's | |
monsterd. | donderdag 10 april 2014 @ 22:44 |
Succes Marco. Wat mag zo'n bak kosten eigenlijk? | |
Marco001 | donderdag 10 april 2014 @ 22:46 |
die ik op het oog het 10900,- Maar heeft dan wel nog maar 80.000km gelopen. Maar eerst maar eens gaan kijken; dit weekend hebben ze ook leuke actie's bij de lokale opel dealer. dus wie weet.. | |
monsterd. | donderdag 10 april 2014 @ 22:47 |
En wat verwacht je terug te krijgen op je Ibiza? Kost wat joh! | |
Marco001 | donderdag 10 april 2014 @ 22:54 |
true, duur geintje. Volgens de online offerte van die toko 2000,-. Versnellingsbak is echter wel ver heen(VW ) vandaar dat ik nu al op zoek ben, wou eigenlijk deze zomer een nieuwe auto kopen, en wat langer doorsparen maar helaas. | |
Piet__Piraat | donderdag 10 april 2014 @ 23:13 |
80k voor een diesel uit 2008? Ex-lease mag ik dan hopen, zo'n verplichte diesellease? Anders kan ik het me haast niet voorstellen. Bak geld inderdaad. Maar kennissen van me hebben een tijdje terug ook krap 10k betaald voor een '09 Focus 1.8 benzine met ruim 150k op de klok. Het is maar wat je er voor uit wil geven. Ze wilden graag in de buurt kopen. Tsja, dat kost je wat knaken. | |
Hyman | donderdag 10 april 2014 @ 23:39 |
wss is de carburateur niet helemaal goed meer, loopt als ie warm is ook wat hoog in de toeren en daarbij dieselt ie als ie uitgaat. Het is trouwens een B230K, wat dus een motor met carburateur is met automatische choke, welke nog wel eens de neiging heeft om niet helemaal goed dicht te gaan, wat die 2 symptomen ook laat komen. Tevens net met sjoegerd de radio proberen te fixen, maar die deed het ook niet bij hemzelf in de auto. Morgen maar eens kijken of de cassettespeler van de amazon een iso aansluiting heeft, ander koop ik gewoon een simpele van marktplaats. | |
Hyman | donderdag 10 april 2014 @ 23:40 |
eerst volgetankt (tot de klik) daarna 22,5 km snelweg gedaan en vervolgens de rest stadsverkeer. en weer volgetankt. Wat óók kan, is dat ik de radio cdspeler uit de combi sloop, voordat die rijdend en al is, zijn we ook wel even zoet . Dan zet ik die in de 740 [ Bericht 12% gewijzigd door Hyman op 10-04-2014 23:45:36 ] | |
Nafi | donderdag 10 april 2014 @ 23:46 |
Heb ook een Passat benzine 1.6 uit 97 die 1:7 ofzo verbruikt, trekt zwaar m'n zakken leeg... Waar zou het aan kunnen liggen, iemand een differentiaal diagnose ? | |
Nafi | donderdag 10 april 2014 @ 23:48 |
Ah oké, dus ze zitten niet achter matrix- of verkeersborden verborgen? Weet niet precies waar ze staan, ergens waar de 130km-zone begint in ieder geval, zal er de volgende keer op letten. | |
Hyman | donderdag 10 april 2014 @ 23:48 |
Zo'n ding werkt wel met injectie neem ik aan? mss eens de inlaat goed schoonmaken en het gasklephuis/egr eens flink inspuiten met remmenreiniger/wd40 | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 april 2014 @ 07:50 |
Natuurlijk wel. Je denkt toch niet dat de overheid die dingen vol in het zicht plaatst? Na één aankondigingsbord moet je het er maar mee doen. Hier zie je een bord van de aankondiging: Als je goed kijkt zie je bovenop, nog iets boven de matrixborden, de camera's zitten (wit uitsteeksel). Dat ziet er vanaf de andere kant zo uit: Je ziet de camera's en automatische kentekenregistratie-units. Onderweg en op het einde zien de camera's er zo uit: (de gebruikte camera's kunnen overigens iets verschillen, omdat de verschillende TC's door verschillende bedrijven geleverd zijn) Conclusie: goed in je binnenspiegel blijven kijken, dan weet je wanneer ze beginnen en eindigen. Maar van een TC op de A15 is niets bekend, dus het lijkt me sterk want die moeten aangekondigd zijn. Op basis van je uitgebreide, goed onderbouwde verhaal lukt het helaas nèt niet. | |
Marco001 | vrijdag 11 april 2014 @ 09:42 |
Klopt, tis duur. maar goed, dan kan ik wel weer een flinke poos vooruit hoop ik. Bij de Seat heb ik er in 3.5 jaar ook al bijna 100.000km extra op de teller gezet, dus dat het een jonge diesel met weinig km's moet worden is duidelijk. | |
L0we | vrijdag 11 april 2014 @ 11:18 |
Check de klepspeling ook eens, die kan ook voor problemen zorgen. Oja, dat meet niet heel betrouwbaar natuurlijk, maar geeft wel een aardige indicatie. Ik zal de deurstijl aan de rechterkant er even uitslijpen, dan kan je er makkelijker bij | |
L0we | vrijdag 11 april 2014 @ 13:34 |
Afgelopen week ben ik druk geweest met mijn auto. Distributieriem, koppeling en versnellingsbak vervangen. Het begon best lekker, in 2 avondjes de meeste klussen wel gedaan, maar toen begon het gedonder... Bij het monteren van de multiriem bleek dat de spanrol versleten was, nieuwe spanner en looprol gekocht, dag daarna weer verder met monteren. Toen bleek dat het vullen van het koelsysteem niet heel vlekkeloos ging, het systeem ontluchtte niet lekker, dag daarna maar weer verder gekeken wat het probleem was, bleek het de thermostaat te zijn die toevallig net kapot was gegaan. Nieuwe thermostaat gekocht, bleek niet te passen . Dan maar de oude vakkundig slopen (mechanisme eruit slijpen) en zorgen dat hij altijd open staat. Volgende dag verder met een andere thermostaat, blijk ik het verkeerde rubber meegekregen te hebben waardoor het thermostaathuis niet goed afsluit, en ik dus koelvloeistof verlies. Na een hoop werk maak ik dus eindelijk de eerste proefrit, blijkt dat de vervangende versnellingsbak stuk is Wat een gedonder allemaal | |
L0we | vrijdag 11 april 2014 @ 13:34 |
foutje | |
gateway | vrijdag 11 april 2014 @ 13:51 |
balen! ja auto's.... altijd wat..... De afgelopen 5 maand al flink geld aan uitgegeven..... pffff | |
Goddelijker | vrijdag 11 april 2014 @ 15:08 |
Dan mag je best wel even vloeken. | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 april 2014 @ 16:03 |
Of je koopt een ouwetje voor een prikkie, geeft 1.000 euro uit aan preventief onderhoud en rijdt dat ding tot ie op export naar Roemenië kan Ik zou echt alles stijf vloeken, dat is wel heel zuur zeg. Maar ja, als je het door de garage had moeten laten doen was je ook nog steeds auto-loos geweest, maar wel een hoop geld armer | |
DX11 | vrijdag 11 april 2014 @ 19:31 |
Vandaag een leuke gadget besteld voor mn auto: http://www.ebay.com/itm/2(...)id=p3984.m1497.l2649 Lijkt me een stuk handiger dan in het handschoenenvakje. En dat thuisbezorgd voor omgerekend net 1 euro! | |
Piet__Piraat | vrijdag 11 april 2014 @ 19:40 |
Altijd mooi, die prullen uit China. Ga er alsjeblieft niet vanuit dat het meer dan een week mee gaat, dan is elke dag extra winst Hoewel het best handig kan zijn, misschien voor m'n zomer-projectauto maar aanschaffen. Die heeft geen dashboardkastje dus zijn wat alternatieven wel handig. | |
Marco001 | zaterdag 12 april 2014 @ 16:04 |
Zo, de Seat is no more. Heb net een bordeauxrode Peugeot 308 1.6 turbo gekocht van 2008 met 73xxx km op de teller en panoramadak Super auto, 0-100 in 8.8sec Auto reed aanzienlijk beter als de Astra GTC die ik eigenlijk wou, dus tja.. | |
Bargehassus | zaterdag 12 april 2014 @ 16:06 |
Is dat zo eentje met de samen met BMW ontwikkelde motor? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 12 april 2014 @ 16:07 |
Pics | |
Marco001 | zaterdag 12 april 2014 @ 16:31 |
is het geworden. Bargehassus, een 1.6 turbo met 150pk. Als ik goed herinner was het een THP blok. | |
Bargehassus | zaterdag 12 april 2014 @ 16:40 |
Nice! Mooie kleur vooral. En niet om negatief te doen, maar weet je dat bij deze motor de distributieketting een probleem kan zijn? | |
Marco001 | zaterdag 12 april 2014 @ 16:52 |
Eventuele reparatie werd toch volledig vergoed door Peugeot? | |
Bargehassus | zaterdag 12 april 2014 @ 16:59 |
Ja, volgens mij wel. Maar ik ken de voorwaarden niet precies dus persoonlijk zou ik wel even kijken wat de historie en staat van de ketting is. Het zou ontzettend sneu en lullig zijn als je er problemen mee krijgt. | |
Sjoegerd | zaterdag 12 april 2014 @ 20:23 |
THP: Kettingspanners, problemen met versmering van de cylinderkop. Succes! | |
Sjoegerd | zaterdag 12 april 2014 @ 20:24 |
Dubbel | |
Marco001 | zaterdag 12 april 2014 @ 20:37 |
zo heeft elke auto wel wat. De seat heeft/ had de versnellingsbak. Deze de ketting, de ford focus de motorolie. (Elke 20000km vervangen anders grote kans dat motor plof doet) | |
Piet__Piraat | zaterdag 12 april 2014 @ 20:43 |
Klopt. Over elke auto en motor zijn wel negatieve verhalen te vinden. De essentie is om je daar bij neer te leggen en waar mogelijk de trucjes te leren kennen om de problemen te voorkomen. Maar autorijden kost nou eenmaal bakken met geld. | |
Fiorano | zaterdag 12 april 2014 @ 21:31 |
Thp: 76.000 km zonder problemen | |
Hyman | zaterdag 12 april 2014 @ 21:33 |
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=THP ? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 12 april 2014 @ 23:02 |
Nou, 20k valt wel mee toch? | |
Piet__Piraat | zondag 13 april 2014 @ 08:41 |
Daar is niets mis mee. Mijn oude Bimmer met zogenaamde longlife olie moet ook z'n beurten elke 20k hebben. | |
Marco001 | maandag 14 april 2014 @ 17:55 |
Zaterdag ga ik hem i.i.g. ophalen en dan direct ermee Duitsland in. maar ouders gaan mee. | |
Sjoegerd | maandag 14 april 2014 @ 17:58 |
Zo, de auto had geen 12v aansluiting. Heb ik vanmiddag op de sloop maar even de benodigde delen gehaald en het zit er nu werkend in | |
Hyman | dinsdag 15 april 2014 @ 07:42 |
Dat is gek dat ie er niet inzat, zelfs de amazon heeft dat | |
Goddelijker | dinsdag 15 april 2014 @ 07:51 |
Ah joh, heb je tenminste wat te knutselen. XN uitvoering, Sjoeg? | |
Sjoegerd | dinsdag 15 april 2014 @ 09:50 |
XN ja! | |
L0we | dinsdag 15 april 2014 @ 10:05 |
Ah, de eXtra Niets uitvoering . | |
house_is_a_feeling | dinsdag 15 april 2014 @ 10:07 |
Iemand ervaring met de appradio lijn van Pioneer? Ik zie de eerste modellen nu goedkoop voorbij komen op mp maar ik lees heel veel onduidelijkheid over welke telefoon nou geschikt is. Ik heb zelf de iPhone 5 met iOS 7, maar volgens alle info gaat de ondersteuning maar tot iOS 6. Over android toestellen is het helemaal vaag! | |
Sjoegerd | dinsdag 15 april 2014 @ 10:12 |
Vind het juist wel prettig dat er niks op zit. Mis alleen een temperatuurmeter, daar moet ik nog wat moois op verzinnen. | |
Hyman | dinsdag 15 april 2014 @ 10:39 |
Een rookmelder onder de motorkap. | |
Sjoegerd | dinsdag 15 april 2014 @ 10:41 |
Is misschien wel wat voor die ouwe lijken van jou! | |
Goddelijker | dinsdag 15 april 2014 @ 10:54 |
Dacht ik al | |
Hyman | dinsdag 15 april 2014 @ 14:07 |
Die hebben wel temperatuurmeters | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 10:23 |
Godver.... gister reed ik in Amsterdam (en daar rijd ik al niet graag) en toen moest ik opeens even snel omkeren -want per ongeluk verkeerde straat ingereden- en terwijl ik omkeerde knalde ik echt opeens door een zéér diepe kuil. Het was avond dus ik had die kuil in de weg gewoon echt niet gezien. Was echt een behoorlijke beuk op mijn rechtervoorwiel wat ik kreeg.....en ja hoor, ik rijd daarna de snelweg op, en de auto trekt opeens echt significant naar rechts. Moet wel zeggen dat hij sowieso al een beetje naar rechts trok, maar het was vrij minimaal, ik kon het wel negeren zeg maar..... Maar nu? Als ik mijn stuur loslaat dan maakt ie gewoon vrijwel meteen een bocht naar rechts Moest nu echt letterlijk continu naar links blijven bijsturen, heul irritant. Weet iemand hier hoe ik dit (liefst goedkoop want ik heb nu niet zoveel geld) kan fiksen??? Alvast dank. | |
Goddelijker | woensdag 16 april 2014 @ 10:32 |
Eerst maar eens even laten kijken of er niks kapot is? En aangezien hij al trok lijkt het me handig om hem te laten uitlijnen. | |
Piet__Piraat | woensdag 16 april 2014 @ 10:47 |
Grote kans dat dit inderdaad niet een kwestie van uitlijnen is, maar ergens iets krom is. Stangetjes, draagarmen, zoiets. Dus even op de brug gooien en checken. | |
L0we | woensdag 16 april 2014 @ 11:16 |
http://www.pioneer.eu/nl/(...)/SPH-DA110/page.html Zegt dat niet genoeg? . Je kan ook proberen de gemeente aansprakelijk te stellen, die is verantwoordelijk voor het goed onderhouden van de wegen | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 11:25 |
Haha, gemeente Amsterdam? Ik denk dat die zo zullen reageren: | |
L0we | woensdag 16 april 2014 @ 12:33 |
Denk het niet. Zulk soort dingen nemen ze best serieus. http://www.amsterdam.nl/v(...)jkstelling-gemeente-(schadevergoeding)-aan/?caseid=%7bD84A3713-ED1B-485D-B120-57DB551A335C%7d | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 12:46 |
Fout - Pagina niet gevonden webmaster Helaas. De pagina waar u naar op zoek was bestaat niet (meer). Nee goedbedoeld advies hoor, weet ik.... Maar ja zo'n procedure duurt dan weer weken, maanden weet ik veel hoelang. Plus het was 01:00 snachts, er was geen kip op straat dus ik kan ook niet echt bewijzen dat ik daar toen heb gereden. Ik hoop gewoon dat ik geen dure schade heb. Kreeg wel te horen net van iemand dat ik mijn bandenspanning effe moet checken, dat het ook kan dat de band nu minder lucht heeft door die klap en dat ie daardoor meer naar rechts is gaan trekken. | |
L0we | woensdag 16 april 2014 @ 12:50 |
Oja, fok faalt een beetje met die link... http://tinyurl.com/ojd2zgx Wat je wil, vriend van me heeft hierdoor de 1200 euro schade die hij reed compleet vergoed gekregen. Beetje een zelfde verhaal als jou, er was een gedeelte van de weg verzakt, de hele ophanging was krom. Als het tientjeswerk is is het natuurlijk de vraag of je daar moeite voor wil gaan doen. Maar als het inderdaad zo'n klap is geweest zou ik zeker even langs de garage gaan om te kijken of alle vitale onderdelen nog wel goed functioneren. | |
Hyman | woensdag 16 april 2014 @ 12:58 |
Geloof je het zelf? Wss is je stabilisatorstang en/of fuseekogel kapot. of misschien wel erger. | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 12:58 |
zou het? shit..... en dat is zeker heel duur om te laten fiksen? | |
Hyman | woensdag 16 april 2014 @ 12:59 |
Ga nou maar gewoon die link volgen. | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 20:36 |
Hah, net ff bij tankstation geweest en bandenspanning gechecked. Rechts voor had 2.1 en linksvoor 2.3 Heb ze dus beiden op 2.3 gezet en het naar rechts trekken is al stukken minder | |
Hyman | woensdag 16 april 2014 @ 21:28 |
Das knap dat je 0,2 bar verschil voelt | |
Piet__Piraat | woensdag 16 april 2014 @ 21:29 |
En dat van twee tiende bar verschil? Daar geloof ik geen reet van, dat verschil merk jij als amateurchauffeur echt niet. | |
Piet__Piraat | woensdag 16 april 2014 @ 21:29 |
Hyman! * boks! | |
Hyman | woensdag 16 april 2014 @ 21:30 |
Jwt | |
dick_laurent | woensdag 16 april 2014 @ 21:41 |
Whatever, veel plezier met elkaars kont likken | |
Hyman | woensdag 16 april 2014 @ 21:44 |
Dankjewel man! | |
Piet__Piraat | woensdag 16 april 2014 @ 21:46 |
Thanks kerel! | |
Goddelijker | dinsdag 22 april 2014 @ 18:28 |
Ik heb last van een stinkende airco als ik hem net aanzet, hoeveel werk is het om dit op te lossen? Alleen interieurfiltertje of veel meer werk voor nodig (wat zelf niet kan)? | |
monsterd. | dinsdag 22 april 2014 @ 20:40 |
Ik heb weinig verstand van airco's, de mijne doet het niet eens . Ik zag dat bij de airco-beurten bij de garage ze zo'n verfrissertoevoeging hebben. Misschien moet je daar naar opzoek? | |
Sjoegerd | woensdag 23 april 2014 @ 01:10 |
Interieurfilter en een aircoreiniging (soort luchtverfrisser) dan ben je een heel eind. Interieurfilter wordt vaak op bezuinigd waardoor er schimmels in kunnen groeien, dat stinkt nogal | |
house_is_a_feeling | woensdag 23 april 2014 @ 01:46 |
Iemand gaf mij hier ooit een tip om de airco enkele km voor aankomst uit te zetten. Dat werkte best goed tegen de stank! | |
Hyman | woensdag 23 april 2014 @ 08:42 |
Idd die paupers bij de ford garage hadden er ook meuk ingespoten terwijl ik tig keer tegen mn pa zei dat ie dat filter moest laten vervangen. Stinkford stinkt alweer als een malle | |
Goddelijker | woensdag 23 april 2014 @ 09:31 |
Zal van binnenkort eens kijken en aan t filter ruiken. En anders zo'n spray kopen, heb hem al keer van Autoglym ergens voorbij zien komen geloof ik. | |
Sjoegerd | woensdag 23 april 2014 @ 19:26 |
Dat kan inderdaad ook schelen! Ook voor de componenten van het aircosysteem is dat beter. | |
Goddelijker | donderdag 24 april 2014 @ 16:58 |
Ik denk dat er wel een nieuw filter in mag... | |
InFrA-WiZ | donderdag 24 april 2014 @ 18:25 |
Kan nog wel ff, gewoon terugduwen | |
Sjoegerd | donderdag 24 april 2014 @ 19:13 |
Verbruik gaat goed met de 106, vorige tank 1 op 19 en nu 1 op 17. De eerste schade is ook een feit, de buurman kwam terug met een fiets achterop en was vooral bezig met de zijkanten langs paaltjes en andere auto's. De trapper van de fiets heeft een goede vouw in mijn achterklep geduwd, maar eens zien wat ik daarvan kan maken | |
Marco001 | donderdag 24 april 2014 @ 19:20 |
Fijn.. Verbruik van de 308 valt me ook niks tegen. de Boordcomputer gaf aan dat ik nog ruim 400km kon rijden toen de tank halfvol zat. dat zal betekenen dat ik 800km ver kom met 60 liter brandstof. een ruime 1:13 dus. not bad. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 19:50 |
Haha | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 19:50 |
Kan je em niet gewoon aansprakelijk stellen? Lekker centen opstrijken. Kan je gelijk je dak fixen. | |
Sjoegerd | donderdag 24 april 2014 @ 19:57 |
Dat zou jij doen, de buurman heeft het niet expres gedaan en we gaan eerst kijken wat we zelf kunnen doen | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 19:58 |
Hij heeft toch een verzekering, of niet dan. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 19:58 |
Ik bedoel, je zou gek zijn als het je een paar honderd euro gaat kosten en het niet via zn verzekering opvraagt. | |
Sjoegerd | donderdag 24 april 2014 @ 20:01 |
Wie zegt dat het me geld gaat kosten? | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 20:01 |
Als onze buurman/mn oom tegen de amazon zou rijden en er een fikse kras/vouw inzat, dan had ik wel even een formulier ingevuld namelijk. Of het nou perongeluk was of niet. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 20:01 |
Nou ja, vouwen kan je er niet uitstrijken toch? moet je opvullen met filler, schuren spuiten e.d. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 20:03 |
Voor mn 740 zou het me trouwens geen reet uitmaken. Daar ben ik sowieso niet zo zuinig op. | |
Sjoegerd | donderdag 24 april 2014 @ 20:05 |
Je kan nog aardig wat er uit krijgen denk ik. En het is plamuur, geen filler. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 20:07 |
Och je snapt het tenminste. En als je het eruit kan krijgen dan geen probleem idd. Ik had even gekeken hoeveel het bijv. scheelt als je 1 keer schade rijdt als je 7-10 jaar no-claim hebt. Ga je maar 1 tot 3% korting mee achteruit. Voor de kosten hoeft de buurman het iig niet te laten. | |
Hyman | donderdag 24 april 2014 @ 20:13 |
Haha, trouwens echt ziek, die ene jongen van het vkv, die had van de week zn amazon laten taxeren. Ding is net gerold, maar roest komt nu alweer door de achter wielkast. Als extra opties heeft ie PU ophanging, overdrive, toerenteller, sportstuurtje, kronprinz velgen en nog wat klein meuk. Auto was op 11.800 euro getaxeerd ! waarvan alleen al 4800 voor de accessoires. Mehn, wat een geld. Je zou em bijna met opzet kaduuk laten rijden, niet normaal. Ik ben benieuwd wat mijne oplevert bij een taxatie. | |
Goddelijker | donderdag 24 april 2014 @ 20:25 |
Waarom hebben alle webshops minimaal paar euro verzendkosten? Bah.
| |
Piet__Piraat | vrijdag 25 april 2014 @ 07:48 |
De grap is alleen, dat als de buurman er tegenaan is gefietst, de autoverzekering er niets mee te maken heeft. Dat gaat gewoon via de AVP (aansprakelijkheidsverzekering particulieren), je WA-polis dus. Die gaat ook niet omhoog na een claim. En vergis je niet in de teruggang in no-claim bij eigen schade op je autoverzekering. Dat scheelt per verzekeraar. Ik ga van 80% korting naar 60% korting op de premie. Da's dus 25% achteruitgang, en dan heb ik al wat jaren staan. Heb je bijvoorbeeld maar 5 schadevrije jaren, dan ga je van 68% korting naar 20% korting. Auw. | |
Hyman | vrijdag 25 april 2014 @ 08:25 |
Fiets zat achterop. Ik denk dat ie daarmee de auto bedoelt | |
Piet__Piraat | vrijdag 25 april 2014 @ 11:40 |
Aaaaaah. Whoops, dat had ik er niet uit gefilterd. | |
Sjoegerd | dinsdag 29 april 2014 @ 20:11 |
Ik heb de auto nog geen maand en heb nu al 2200 km gereden . Gelukkig is het gemiddelde verbruik nu rond de 1 op 17 | |
monsterd. | dinsdag 29 april 2014 @ 21:14 |
Haha mooi verbruik! Ik tik deze week nog 10.000 aan in krap 4 maanden | |
Sjoegerd | dinsdag 29 april 2014 @ 21:30 |
Ik houd een overzicht bij van het brandstofverbruik en dus ook de gereden kilometers. Ik schrok wel van hoeveel ik eigenlijk rij. Maarja, stage niet om de hoek, vriendin niet om de hoek en school niet om de hoek | |
monsterd. | dinsdag 29 april 2014 @ 21:34 |
Had je dan niet beter kunnen dieselen? | |
Sjoegerd | dinsdag 29 april 2014 @ 21:46 |
Maandelijkse lasten zijn voor mij te hoog om te kunnen bekostigen. Daarnaast kan het zo zijn dat mijn kilometers dalen na de zomer. En ik ken deze benzineblokken vrij goed dus voor mij makkelijker om zelf aan te werken .. Uiteindelijk wil ik wel gaan dieselen denk ik maar ondertussen wordt de 106 mijn ecoproject denk ik | |
Goddelijker | vrijdag 2 mei 2014 @ 13:41 |
Hop hop, naar LED: Voor: Na: Voor: Na: | |
Marco001 | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:18 |
Geeft het geen problemen met het canbus gebeuren? Dan kan ik wellicht de dagrijlichten(nu van die 21watt bolletjes) vervangen voor led, staat denk ik een stuk mooier. (Ik wil trouwens wel usb en bluetooth inbouwen, maar daarvoor moet ik eerst langs de dealer om de cd-wisselaar functie te activeren. | |
Goddelijker | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:25 |
Je hebt speciale LEDs die geen canbus-error geven. Maar mijn 2007 Clio heeft geen canbus volgens mij. En de verlichting bij het kenteken is canbus-error-vrij. Ik heb ook nieuwe besteld voor dim-/remlicht. | |
Goddelijker | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:32 |
Zoiets: Dim-/remlicht: http://www.ebay.nl/itm/11(...)tem338aeabca9&_uhb=1 Knipperlicht: http://www.ebay.nl/itm/11(...)tem4ad10d492c&_uhb=1 Achteruitrijlicht: http://www.ebay.nl/itm/1X(...)tem5aff0b8161&_uhb=1 Vaak zijn het 1156 of 1157 lampen die erin zitten. 1156 is één functie, 1157 heeft twee functies (zoals dimlicht die feller gaat branden bij remmen). Mocht je andere zoeken en niet kunnen vinden, moet je maar even roepen! | |
Hyman | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:51 |
Paar van die jongeren van het jongerenregister hebben ook volledig LED in hun amazon. Ziet er wel gaaf uit. | |
Hyman | vrijdag 2 mei 2014 @ 16:52 |
Bij het knipperlicht van een amazon heb je nog wel een diode setup nodig als je het wil laten werken volgens mij. | |
Goddelijker | vrijdag 2 mei 2014 @ 22:41 |
Even een avondshot van de LEDs: | |
Sjoegerd | zaterdag 3 mei 2014 @ 00:31 |
Buh LED's.. Vind het altijd zo kil aandoen. | |
Sjoegerd | zaterdag 3 mei 2014 @ 01:13 |
Ik wil graag een temperatuurmeter in mijn auto maken. Ik ga niet het gezeur aan met een originele teller in het dashboard bouwen zoals ik bij de AX heb gedaan maar ga voor een aftermarket meter. Ik weet alleen niet waar ik deze moet plaatsen zonder dat ik het dashboard moet verneuken | |
Goddelijker | zaterdag 3 mei 2014 @ 08:34 |
Je kan ook warm-wit nemen. | |
Goddelijker | zondag 4 mei 2014 @ 13:02 |
Vandaag even de auto gewassen: Had ook even het interieurfilter er helemaal uit gehaald, volgens mij kan 'ie wel een nieuwe gebruiken : En kwam nog een losse stekker tegen onder de bestuurdersstoel... Kon alleen niet terug vinden waar 'ie hoort, misschien van een optie die ik niet heb in de auto? | |
Hyman | zondag 4 mei 2014 @ 22:31 |
Versterker/stoelverwarming? | |
Piet__Piraat | zondag 4 mei 2014 @ 22:36 |
Stoelverwarming was ook het eerste waar ik aan dacht. Of wellicht een elektrisch verstelbare lendensteun? | |
JDude | zondag 4 mei 2014 @ 22:57 |
Klinkt allemaal niet als opties die op de Mk3 Clio leverbaar waren. | |
Goddelijker | zondag 4 mei 2014 @ 23:10 |
Vandaar dat ik het ook niet weet, heb wel airbags, maar die geeft geen storing en een andere stekker zit wel vast onder de stoel. | |
Tinos85 | zondag 4 mei 2014 @ 23:12 |
Gordelverklikker? | |
Goddelijker | zondag 4 mei 2014 @ 23:12 |
Die werkt ook naar behoren (helaas soms). Anders even van de week de vraag bij de Clioclub neergooien of iets. | |
Hyman | maandag 5 mei 2014 @ 12:42 |
Welke peugeots hebben eigenlijk wel stoelverwarming? Als ik ooit weer een "moderne" auto koop, dan moet er iig wel weer zoiets in. De 740 heeft het zelfs, alleen werkt ie niet | |
Marco001 | maandag 5 mei 2014 @ 12:44 |
Waarom dat? Stoelverwarming is imho de meest nutteloze optie op een auto ooit, hier in NL. (okay, vooruit, stuurverwarming is nog net iets doellozer) | |
Hyman | maandag 5 mei 2014 @ 12:57 |
Waarom niet? | |
Goddelijker | maandag 5 mei 2014 @ 13:22 |
Mijn ouders hadden 't, maar ik vond er ook niks aan. Kan me voorstellen dat het wel prettig is in de winter als je lederen bekleding hebt, dat kan dan flink koud zijn. Maar verder? | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 mei 2014 @ 13:51 |
Stoelverwarming is heerlijk en ik zou in mijn eigen auto niet zonder kunnen. Zelfs met dit weer zet ik het aan. Heerlijk voor mijn rug, zowel op stof als leer. | |
Marco001 | maandag 5 mei 2014 @ 16:16 |
Dit. heb het bij mijn vorige werk in diverse Transit's gehad. Eigenlijk nooit gebruikt maar juist een hekel aan dat soort verwarming ontwikkeld. warme kont omdat ik het knopje niet kon vinden. (Welke malloot plaatst zo'n knopje dan ook helemaal onderaan op het onderstel van de stoel. ) In Finland had ik in de winter vaak een auto met stoelverwarming tot mijn beschikking, maar ook maar een paar keer aangehad, alleen als ik echt koud was. | |
Piet__Piraat | maandag 5 mei 2014 @ 18:07 |
Eens. Ik vind het ook helemaal niet lekker zitten, heb het al warm genoeg van mezelf... | |
daNpy | maandag 5 mei 2014 @ 18:42 |
Ik vind het wel lekker in de winter | |
Meike26 | maandag 5 mei 2014 @ 18:47 |
We hebben het in de Ford zitten, maar liever uit dan aan. Alleen als het echt koud is misschien, maar de verwarming zit precies onder je blaas, moet er dus meestal van naar het toilet, zo oncomfortabel dat het voelt. | |
Marco001 | maandag 5 mei 2014 @ 18:49 |
http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr Heuy, mijn oude auto! Alleen jammer, die prijs is absoluut geen koopje(realistisch is die 2k waard), T'is geen FR maar een simpelere Signo, kachel werkt niet goed en net, mwah, flink gebruikt.. aantal flinke krassen, veel steenslag, lak op de spiegelkappen is slecht. om nog maar te zwijgen over het interieur(passagiersstoel wou bijvoorbeeld niet voorover klappen toen ik hem wegdeed) | |
Hyman | maandag 5 mei 2014 @ 18:59 |
Dat dus, als je een stijve rug hebt is het hemels | |
Piet__Piraat | maandag 5 mei 2014 @ 22:46 |
Het voelt altijd alsof je in je broek gezeken hebt, vind ik Dan is 4k een stijve prijs inderdaad. Die lak is niet gek bij een auto van die leeftijd en moet je doorheen kijken vind ik, het gaat om de technische staat. Maar een koopje, nee. En die FR is een mooie verkooptruc voor mensen die van niets weten. Het kleurtje en de gekleurde remklauwen zullen veel mensen foppen. Belangrijker: klopt de kmstand wel? Want krap 20k per jaar op G3 zie je niet vaak. | |
Goddelijker | maandag 5 mei 2014 @ 23:03 |
Een nieuw interieur-/pollenfilter gescoord voor een tientje, woensdag even ophalen. | |
Marco001 | dinsdag 6 mei 2014 @ 12:28 |
km stand klopt. Heb er in 3.5 jaar tijd iets van 60k km mee gereden(gekocht bij 117xxxkm) Maar moet je voor de gein maar eens naar de eigenaarshistorie kijken. Wordt je niet bijster vrolijk van. ding is 15ehands ofzo DIng heeft trouwens niet eens sportstoelen maar de standaard Seat stoelen, ook geen ESP en ASR, (en anders heb ik daar echt niks van gemerkt tijdens de slipcursussen) Geen getint glas. Mwah, klopt wel van die lak, kwestie van doorheen kijken, maar dan nog. Zet er dan niet bij dat ie in zeer goede staat is. | |
Piet__Piraat | dinsdag 6 mei 2014 @ 14:02 |
Tsja, als je 'm adverteert met gebruikerssporen komt er helemaal niemand kijken natuurlijk. En bij die auto's geldt dat driekwart van de kijkers er geen verstand van heeft en je dus alles kan aansmeren. ESP en ASR weten ze niets van, 'kek kleurtje en lekkere sportstoeltjes hè mevrouwtje', en iemand is om. Zonder te checken wat het nou écht is. | |
Sjoegerd | dinsdag 6 mei 2014 @ 16:36 |
1 op 19,3 | |
Hyman | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:19 |
Ouwe ecoridder. | |
Sjoegerd | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:59 |
Het scheelt toch al gauw een tank in de maand bij mij | |
Goddelijker | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:29 |
Veel 80 wegen? | |
Sjoegerd | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:40 |
Snelweg max 100, daarnaast ook 80 wegen en veel anticiperen en uitrollen | |
Goddelijker | dinsdag 6 mei 2014 @ 18:43 |
Ik haal ruim 1 op 15 met mijn Clio, zuiniger dan mijn 206. | |
Sjoegerd | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:32 |
De 106 is zuiniger dan de AX, en dat terwijl de 106 zwaarder is | |
Hyman | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:01 |
Morgen even kijken of de garage tijd heeft voor mn 740, even een CO meting uitvoeren Net bij Putten langs de snelweg moeten pruttelen omdat ie zat te stotteren. Zet je hem in zn N, valt ie gewoon uit. | |
house_is_a_feeling | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:24 |
Dit. + verwarmde spiegels. | |
Goddelijker | woensdag 7 mei 2014 @ 16:08 |
Zoek de verschillen: | |
Hyman | woensdag 7 mei 2014 @ 17:08 |
Insta-astma. De 740 vandaag naar de garage gebracht, ze konden zo 1 2 3 niets vinden, wel hebben ze een kabel getaped met elektrisch tape welke helemaal het plastic vanaf was gesmolten, straks even een ritje maken. Kijken of het heeft geholpen. Wel liep hij goed, ietsjes rijk, maar dat mag wel bij zo'n blok. | |
Goddelijker | woensdag 7 mei 2014 @ 17:15 |
Inderdaad, en voor een tientje dat MANN-filter gekocht. Iets rijk = meer benzine = | |
monsterd. | woensdag 7 mei 2014 @ 17:33 |
Heeft dat ding van jou ooit wel fatsoenlijk onderhoud gehad? Zelfs mijn luchtfilter kwam er niet zo vies uit. | |
Goddelijker | woensdag 7 mei 2014 @ 18:16 |
Interieurfilter, is iets wat vaak/vaker overgeslagen wordt bij een beurt. | |
Piet__Piraat | woensdag 7 mei 2014 @ 18:32 |
Jezus, dat is wel heel beroerd inderdaad. Dat hoort echt beter. Blij dat ik m'n beurten op tijd doe. Doe het interieurfilter overigens niet elke 20k, maar elke 40k, da's ook wel genoeg. Hierboven lijkt eerder op 400k | |
Goddelijker | woensdag 7 mei 2014 @ 18:38 |
Ik denk dat het 90k is. Aangezien er nog een origineel Renault-filter in zat en hij zo smerig is. | |
Hyman | woensdag 7 mei 2014 @ 21:31 |
De amazon en de 740 hebben dat niet eens :p komen de blaadjes gewoon mee naar binnen als je de ventilator goed hard zet. | |
Piet__Piraat | woensdag 7 mei 2014 @ 21:42 |
Niks mis met een beetje natuurgevoel | |
ZwartmetSuiker | woensdag 7 mei 2014 @ 21:57 |
Altijd leuk in de lente, gratis confetti. Ik had het eens bij een oldtimer ik zette de teller op 160.000km en precies op dat moment een hele zooi bloesem door de ventilatiegaten. | |
Piet__Piraat | woensdag 7 mei 2014 @ 22:00 |
Geweldig In oudere auto's heb ik dat ook wel gehad hoor. Af en toe even niezen, en verder vrolijk doorrijden . | |
ZwartmetSuiker | woensdag 7 mei 2014 @ 22:02 |
Daarom standaard met de ramen open rijden | |
Goddelijker | woensdag 7 mei 2014 @ 22:59 |
Zou niet goed voor mij zijn, zo'n berg bloesem naar binnen. Dan kan ik gegarandeerd flink niesen! Morgen even informeren wat een airco schoonmaken (en bijvullen) kost. Als ik tussendoor tijd heb, morgen lekkere lange dag studie! | |
Goddelijker | woensdag 14 mei 2014 @ 18:37 |
Gisteren mijn airco laten reinigen, wat een verschil! Ruikt nu weer lentefris. | |
Sjoegerd | zondag 18 mei 2014 @ 21:28 |
1 op 19,5 gemiddeld! | |
Piet__Piraat | zondag 18 mei 2014 @ 21:40 |
Wat heb je ervoor betaald? Ik moet dat ook weer eens doen want het ding meurt echt de tent uit Nice! Dat red ik met m'n diesel niet eens. Al zal dat ook wel aan m'n rijstijl liggen | |
Tinos85 | zondag 18 mei 2014 @ 21:54 |
Moet ik ook doen. En vullen denk ik want echt koud wordt ie niet | |
Sjoegerd | zondag 18 mei 2014 @ 22:09 |
Dit is echt te danken aan rijstijl inderdaad. Je rijstijl aanpassen kan veel doen voor je verbruik. Op naar de 1 op 20! | |
Goddelijker | zondag 18 mei 2014 @ 23:00 |
Uhm, vriendendienst. Maar normaal ligt het 30-50 euro ofzo. Maar je kan het ook prima zelf doen, het is zo'n spuitbus met slangetje eraan. Vullen is duurder, schoonmaken + vullen is meestal rond de 100 euro. | |
Piet__Piraat | zondag 18 mei 2014 @ 23:08 |
Ja kijk, ik vermoed dat die van mij zo langzamerhand ook wel een keer gevuld moet worden. Sinds ik 'm heb, heb ik de airco misschien twintig keer aan gehad. Dat is funest voor zo'n systeem, dus een keertje naar laten kijken is misschien geen overbodige luxe. Hoewel ik 'm dus duidelijk maar amper gebruik, dus wat dat betreft ook weer weggegooid geld. | |
blup | zondag 18 mei 2014 @ 23:10 |
Ohja godver, de poelie van de Cooper is ook nog steeds stuk.. Systeem zal inmiddels ook wel leeg zijn.. Nakijken kan geen kwaad.. Zo hadden wij op weg naar Italië oppeens een airco die ermee kapte. File, 30+. Airco leeg. | |
Goddelijker | zondag 18 mei 2014 @ 23:29 |
Moet zeggen dat ik vandaag toch wel genoten heb van mijn airco (vorige had 'm niet). Zwarte auto warmt flink op in de zon, dus dan is het wel heerlijk! | |
Piet__Piraat | maandag 19 mei 2014 @ 08:29 |
Ik ben altijd gewoon gewend om m'n ramen open te doen. Krijg je ook niet telkens zo'n klap van het warmteverschil. | |
Sjoegerd | maandag 19 mei 2014 @ 09:43 |
Ik heb niet eens airco, en van de zomer ga ik er misschien mee op vakantie | |
Goddelijker | maandag 19 mei 2014 @ 10:06 |
Vroeger deed iedereen dat. | |
house_is_a_feeling | maandag 19 mei 2014 @ 10:39 |
Ik mis soms wel de airco in de mx-5. Dak er af is niet altijd een optie. | |
Sjoegerd | maandag 19 mei 2014 @ 12:36 |
Vind alleen wel dat ik een temperatuurmeter er in moet zetten.. En kijken hoe de kampeeruitrusting er in gaat passen | |
Goddelijker | maandag 19 mei 2014 @ 12:38 |
Ik heb geen temp-meter, maar missen doe ik 't niet. Of het nou 21 of 23 is: boeiend! | |
Sjoegerd | maandag 19 mei 2014 @ 19:17 |
Koelwatertemperatuurmeter | |
Goddelijker | maandag 19 mei 2014 @ 22:22 |
Ah, die heb ik wel. Digitaal met blokjes. | |
Sjoegerd | maandag 19 mei 2014 @ 22:28 |
Ik wil gewoon zo'n analoge ergens plaatsen. Vind de setjes voor een niet zo schreeuwerige best duur. Wil namelijk niet zo'n "autostyl0w tjoener" ding | |
Actaeon | maandag 19 mei 2014 @ 22:35 |
Of niet kamperen scheelt weer spullen die je mee moet nemen. | |
Goddelijker | maandag 19 mei 2014 @ 22:53 |
Kamperen | |
Goddelijker | maandag 19 mei 2014 @ 23:09 |
Aircoloos de weg op: 11 tips om de hitte te overleven | |
ZwartmetSuiker | maandag 19 mei 2014 @ 23:41 |
Alsof een gemis aan airco zo desastreus is. | |
eXplorer1 | dinsdag 20 mei 2014 @ 00:11 |
Wees blij dat hij niet vastliep en je multiriem naar de klote hielp, dat is pas kut | |
blup | dinsdag 20 mei 2014 @ 10:10 |
Dan mag je als man huilen. | |
Actaeon | dinsdag 20 mei 2014 @ 21:47 |
Ieder zijn/haar ding. | |
InFrA-WiZ | woensdag 21 mei 2014 @ 22:04 |
Ben er vandaag the hard way achter gekomen dat mijn resevetank in mn Forester kleiner is dan in mn Outback Maargoed ik rol weer. | |
Piet__Piraat | donderdag 22 mei 2014 @ 08:15 |
Benzine hoop ik, geen diesel? Anders heeft je brandstofpomp een flinke douw gehad. Ik zat laatst ook op de dampen, dat ga ik toch maar voorkomen in de nabije toekomst | |
InFrA-WiZ | donderdag 22 mei 2014 @ 08:57 |
Benzine jaBenzine ja, heb m ook niet meer geprobeerd te starten nadat ie begon te stotteren omdat ik al wist hoelaat het was. Maar wel vaag, in mn Outback kon ik nog minimaal 1x op en neer naar het werk rijden, en in de Forester was het na 1x terugweg al bekeken. | |
Piet__Piraat | donderdag 22 mei 2014 @ 08:58 |
Ach ja, weer wat geleerd dus . En een wandelingetje kunnen maken, ook goed voor de gezondheid | |
Sounddragon | donderdag 22 mei 2014 @ 09:29 |
De brandstofpomp in een benzine auto wordt ook gewoon gekoeld dmv de brandstof, die vindt drooglopen ook niet echt prettig. In een diesel wordt hij ook nog eens gesmeerd door de brandstof, dat is idd nóg slechter. | |
Goddelijker | dinsdag 3 juni 2014 @ 23:04 |
Komende zomer naar Italië Mega-kick | |
Piet__Piraat | woensdag 4 juni 2014 @ 08:06 |
Lekker! Waar ga je naartoe? | |
Goddelijker | woensdag 4 juni 2014 @ 09:44 |
Boven Venetie, richting Slovenie. | |
KeesBromfiets | zondag 15 juni 2014 @ 07:46 |
Ik heb een vraagje mbt een skoda octavia. Ik wil graag altijd de ASR uit hebben staan, is dit mogelijk via vag-com? En zo ja, hoe doe ik dit? Het is knap vervelend om af en toe een 5 seconden sputterende auto te hebben die niet van de plek komt. Tevens als ik de ASR uitschakel met het ESP knopje lijkt de auto toch nog af en toe in te houden (een keer verslikken als het ware) bij het doorslippen van een van de wielen. Kan die ook echt 100% uit? ESP wil ik wel gewoon aan laten, want ik win het niet van de ESP denk ik zo of is deze iets minder gevoelig te zetten in percentage oid? | |
Piet__Piraat | zondag 15 juni 2014 @ 10:06 |
Gaaf hoor! Ik zou ook zeker een keer de grens oversteken, Slovenië is ook de moeite waard | |
Goddelijker | zondag 15 juni 2014 @ 11:45 |
Ga ik ook heen, zit er 3 km hemelsbreed vandaan. | |
house_is_a_feeling | woensdag 25 juni 2014 @ 22:38 |
Ik geef monsterd. één dag mijn auto mee en zij rijdt er even 1:14,4 mee. Misschien toch wat aan mijn rijstijl doen | |
Piet__Piraat | donderdag 26 juni 2014 @ 21:57 |
PTA / Verloopstekker / adapter / connector 12-pins naar iso? Anyone? | |
Goddelijker | donderdag 26 juni 2014 @ 23:00 |
Binnen korte tijd toch maar een paar nieuwe ruitenwissers regelen, die op de achterkant begint aan twee kanten los te scheuren. | |
Piet__Piraat | vrijdag 27 juni 2014 @ 07:58 |
Die op de achterkant is toch alleen voor de sier? Vooral in de zomer? Ik ga van 't weekend de auto maar eens wassen, voor het eerst in een jaar ofzo. Hij heeft laatst onder een boom gestaan en nu lijkt het alsof er allemaal bosbessenkwarktaart op het dak zit Schijtvogels. | |
Goddelijker | vrijdag 11 juli 2014 @ 12:04 |
Als ik mijn voorruitenwisser aan heb en zet de auto in zijn achteruit, dan wist 'ie automagisch. Beetje aan het rondkijken voor ruitenwissers, iemand ngo een aanrader als webshop? Want daar zijn ze toch wel stuk goedkoper dan in een fysieke winkel. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 11 juli 2014 @ 14:07 |
Lidl, of real als je een keer in DE of FR bent. | |
Goddelijker | vrijdag 11 juli 2014 @ 15:09 |
Heb al een aantal webshops met vrij lage prijzen. Dus als iemand interesse heeft, moet 'ie maar even DM'en. | |
monsterd. | vrijdag 11 juli 2014 @ 15:33 |
Is het een webshop met alleen ruitenwissers of auto-onderdelen algemeen? Anders mag je mij wel dmen | |
Goddelijker | vrijdag 11 juli 2014 @ 15:38 |
Auto-onderdelen algemeen. | |
Sjoegerd | vrijdag 11 juli 2014 @ 22:42 |
Heb zelf niet zo lang terug onderdelen bij Mister Auto besteld. Waren vrij gunstige prijzen, was aan onderdelen zo'n ¤35,- kwijt voor een oliebeurtje. Dat is dan inclusief 5 liter olie | |
house_is_a_feeling | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:06 |
Goede shop, vaker besteld. Ik heb besloten dat de MX-5 plaats moet maken voor iets wat toch meer geschikt is voor woon-werk, alleen word ik nu al weer helemaal panisch van "wat is laagste prijs" al dan niet met enorme spelfouten erbij. | |
Sjoegerd | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:43 |
Zal er ook zeker vaker bestellen Wat zijn je eisen en dergelijke? | |
house_is_a_feeling | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:46 |
Ik keek naar een Mazda 323 DITD prefacelift, heerlijk verbruik op spritmonitor en toch een beetje ruimte. Toen stuurde monsterd mij op een 6 Sportbreak af. Eigenlijk is dat nu de eis, maar dan op benzine. Vindt mijn rug fijn, vindt de hond fijn, vind monsterd ook fijn als ze in Polen weer eens de auto vollaad met augurken. | |
Sjoegerd | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:50 |
Dan is de keuze toch al gemaakt? | |
house_is_a_feeling | vrijdag 11 juli 2014 @ 23:51 |
Nog niet helemaal, maar wel voor de 90%. | |
monsterd. | zaterdag 12 juli 2014 @ 07:13 |
Die laatste 10% breng ik in als gezonde twijfel 😛 | |
Piet__Piraat | zaterdag 12 juli 2014 @ 09:11 |
Waarom van de 323 diesel naar een 6 benzine? Dat scheelt nogal qua kosten lijkt me? 6 is groter en zwaarder, dus is je benzinenadeel nog erger. | |
KeesBromfiets | zaterdag 12 juli 2014 @ 09:41 |
Zou jij het verschil niet over hebben om niet is zo'n gare 323 te zitten? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 12 juli 2014 @ 16:59 |
Ik zit net onder het omslagpunt met de 323. Mocht het een keer minder gaan met de km's dan lopen de kosten op. De 6 wil ik al wel langer en daarmee kom ik financieel ietsje beter mee uit dan de mx-5, terwijl mijn rug mij nog dankbaarder is. de ruimte van de auto gaat verder wel goed gebruikt worden! |