Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richtingquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:23 schreef JasVerstoppen het volgende:
Ik weet dat er in Wezep een winkel is die gespecialiseerd zijn in het uitvogelen welke fiets voor jou het meest geschikt is. Dus niet alleen qua rijcomfort maar ook stellen ze 'm helemaal af op jouw houding tijdens het fietsen. Stouwdam heet die zaak, als ik het goed heb.
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen .quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:18 schreef very het volgende:
[..]
Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richting
Thanksquote:Op zondag 6 april 2014 02:26 schreef superniger het volgende:
Ik zou jou een fiets met 2 wielen adviseren.
Thanks. Maar vaak heb ik bij winkels het gevoel dat ze vooral aanraden wat ze zelf aanbiedenquote:Op zaterdag 5 april 2014 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen .
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoekquote:Op zondag 6 april 2014 23:11 schreef capricia het volgende:
Die Merida heb ik, sinds twee weken, in het bezit. Het dames model dan.
Wat een beest van een fiets! Een echte racer. Klinkers weet ik zo net nog niet, lijkt me niet comfortabel.
Maar voor langere afstanden zeer geschikt. Lekkere lichte fiets, ook. De lichtste uit jouw lijstje. Ik zelf houd niet zo van die zware fietsen.
Gehaald bij 12go. Ze meten je helemaal op om de juiste maat te bepalen. Dan monteren ze hem af, en na 5 kwartier kun je hem meenemen. En de prijzen zijn daar sws scherp.
En voor die prijs, 750 euro, is ie erg goed afgemonteerd. Heerlijke wegligging, super direct.
Heb er nu ongeveer 600km mee gefietst, en kan geen slechte eigenschappen bedenken.
Of ik zonder spatborden ga fietsen....geen idee eigenlijk. Nog niet over nagedachtquote:Op maandag 7 april 2014 08:07 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ga je zonder spatborden fietsen?
Ik vraag me af of bij die Koga de stappen tussen de versnellingen niet te groot zijn bij 1x9.
Dat gaat dus ook op bij die 8 speed naaf, en die is ook nog een stuk minder efficiënt wanneer je niet in de 5e versnelling zit.
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.quote:Op maandag 7 april 2014 00:39 schreef very het volgende:
[..]
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoek
Wat betreft dat gewicht...die Merida weegt 10.9 kilo, dat scheelt dan maar 0,3 kilo met de Koga.
Zo'n verschil zal je niet echt merken, neem ik aan?
Van die andere kan ik nergens het gewicht vinden. Sowieso vind ik het raar dat in de specificaties van fietsen zelden het gewicht af te lezen is (of kijk ik er nou blind overheen?)
De reden waarom ik zo twijfel is dat ik het uiterlijk van die andere fietsen veel mooier vind. En
Maar stel dat ik met wat vrienden ga fietsen die zelf een racefiets hebben, kom ik dan wel makkelijk mee met zoiets?
En tja...ik vraag me ook nog serieus af in hoeverre zo'n aandrijfriem prettiger is dan een gewone ketting. Je hoeft niet te smeren, je hebt er geen omkijken naar. En die geïntegreerde ledjes in het stuur vind ik ook super
Dit vind ik trouwens ook een prachtig ding:
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html
(Altijd hetzelfde liedje: budget rekt steeds verder op naarmate je langer zoekt...dit is alweer bijna het dubbele van de Merida)
Trouwens...600km in twee weken...da's best veel
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?quote:Op maandag 7 april 2014 09:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten.
Zelf zat ik ook aan de fietsen te denken die jij laat zien, omdat je met een crosshybride toch net wat meer bewegingsvrijheid hebt met waar je wil fietsen ben ik vrijdag met een crosshybride naar huis gegaan. Merida 900.
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.quote:Op maandag 7 april 2014 09:48 schreef very het volgende:
[..]
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat?
Het is wel fijn om zo nu en dan een bospaadje te kunnen nemen, maar dat gebeurd zo zelden dat het waarschijnlijk ook nog wel te doen is met een racehybride (denk ik dan haha)
Nouja...voor zover ik weet gewoon niet eigenlijk.Maar als ik ergens naartoe moet en dat is de snelste weg, dan welquote:Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.
Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.quote:Op maandag 7 april 2014 09:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht.
Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen?
Yep, hier ook.quote:Op maandag 7 april 2014 10:17 schreef very het volgende:
Werkt de nieuwe site van 12gobiking.nl bij jullie wel naar behoren? Hier worden de fietsen niet ingeladen
Gaar.quote:
Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischerquote:Op maandag 7 april 2014 10:23 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een Focus Mares.
Of zoals ik gedaan heb, een Merida Cyclocross 3 kopen, en zelf daar spatborden en een bagagedrager op zetten.
Waarom lijkt je dat praktischer?quote:Op maandag 7 april 2014 10:55 schreef very het volgende:
[..]
Gaar.
[..]
Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischer
Wat ik een beetje jammer vind van met name de merida's, is dat het een soort flashy reclamebord voor merida is. Een gewoon zwarte fiets met wat leuke details trekt me veel meerquote:Op maandag 7 april 2014 10:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets.
Als de snelheid echt belangrijk is en ik kijk naar de tandwielverhoudingen van de eerst 3 fietsen dan vallen deze al af. Ik zou dan eerder voor een t5 gaan.
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippenquote:Op maandag 7 april 2014 11:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Waarom lijkt je dat praktischer?
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.quote:Op maandag 7 april 2014 11:06 schreef very het volgende:
[..]
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen
Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?quote:Op maandag 7 april 2014 11:40 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen.
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.quote:Op maandag 7 april 2014 11:59 schreef very het volgende:
[..]
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren?
[ afbeelding ]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.quote:Op maandag 7 april 2014 13:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep.
Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft.
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.quote:Op maandag 7 april 2014 13:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn.
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.quote:Op maandag 7 april 2014 13:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur.
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Dat is waar, moet je alleenwel rekening houden met dat het wat duurder kan worden.quote:Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor.
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef capricia het volgende:
Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen?
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ikquote:Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten.
Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels.
Ja, jammer is dat he.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Uiteraard, maar die kan nog wel even op zich laten wachtenquote:Op maandag 7 april 2014 22:08 schreef capricia het volgende:
TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen.
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:20 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik
Die zijn allemaal veel kleiner dan ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 00:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten.
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.quote:Op maandag 7 april 2014 23:23 schreef very het volgende:
Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen?
En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen?
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaatquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen.
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7ddquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:12 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat
Ah...aerospoke ofzo heten die dingen. Thanksquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:13 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7dd
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is
quote:Op maandag 7 april 2014 13:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd.
Wat een onzin is dat. Wat is er spartaans aan dunnere banden of de plek van de remgreep enzo?quote:
Vraag dat eens aan alle mensen die een gewone trekkingbike verkiezen boven een racefiets.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat een onzin is dat. Wat is er spartaans aan dunnere banden of de plek van de remgreep enzo?
Thanksquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.
quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
Als je die andere wegdoet, wat wil je ervoor en wat is de framemaat?
Dus tussen de 150 en 200, zoietsquote:Op zaterdag 5 april 2014 21:00 schreef very het volgende:
Overigens gaat deze fiets na aankoop van een nieuwe in de verkoop (richtprijs: 200 euro), dus mocht iemand interesse hebben...laat het weten
Waarom? Jij beweert hier iets? Meestal is dat omdat ze een racefiets te sportief vinden of niet mooi? Of denken dat het onpraktisch is, zoals very?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:36 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan alle mensen die een gewone trekkingbike verkiezen boven een racefiets.
Klopt ik beweer iets vanuit mijn eigen ervaring. Ik vind een racefiets minder prettig rijden dan bijvoorbeeld een hybride. Tuurlijk lever je dan snelheid in, maar goed mijn hobby is het dan ook niet om kilometers lang naar andermans reet te kijken. En zo zijn er velen met mij die gewoon meer baat bij een iets meer praktische fiets hebben. Zonder die iele bandjes waar je als je over een muntstuk rijdt dat je weet of de kop of muntzijde boven ligt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Waarom? Jij beweert hier iets? Meestal is dat omdat ze een racefiets te sportief vinden of niet mooi? Of denken dat het onpraktisch is, zoals very?
Wat is dan in jouw opzicht het verschil tussen een hybride en een racefiets? Sowieso als je voor comfort gaat kan je beter een stadfiets hebben....Dat is veel praktischer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:50 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Klopt ik beweer iets vanuit mijn eigen ervaring. Ik vind een racefiets minder prettig rijden dan bijvoorbeeld een hybride. Tuurlijk lever je dan snelheid in, maar goed mijn hobby is het dan ook niet om kilometers lang naar andermans reet te kijken. En zo zijn er velen met mij die gewoon meer baat bij een iets meer praktische fiets hebben.
Die heb ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
Het meest praktisch is nog wel een randoneursachtige fiets. Stadsfietsframe zegmaar en dan een racestuurtje erop. Wel een enigzins sportieve zit, maar niet zoals op een racefiets.
Zoiets is perfect voor woon/werk. Gewoon een bagedrager en alu/stalen spatborden. Superstevig en vaak nog fraaie dingetjes ook. Een vent die ik 's ochtends vaak tegenkom heeft een carbon fiets. Daar kan menig racefiets nog een puntje aan zuigen qua stylingquote:
Welke vorm van hybride, je hebt verschillende soorten. Je hebt ze meer de racefiets kant, en weer meer de ATB kant op.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is dan in jouw opzicht het verschil tussen een hybride en een racefiets? Sowieso als je voor comfort gaat kan je beter een stadfiets hebben....Dat is veel praktischer.
Het meest praktisch is nog wel een randoneursachtige fiets. Stadsfietsframe zegmaar en dan een racestuurtje erop. Wel een enigzins sportieve zit, maar niet zoals op een racefiets.
Dat Rolhoff zoals op de voorgestelde fiets kan je daar ook een beetje makkelijk een racefiets bijhouden?quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan.
Als je die andere wegdoet, wat wil je ervoor en wat is de framemaat?
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Is ook afhankelijk van hoe groot je tandwielen voor en achter zijn. Een rolhoff heeft 14 versnelling dacht ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat Rolhoff zoals op de voorgestelde fiets kan je daar ook een beetje makkelijk een racefiets bijhouden?
Op de site staat dat dit.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Is ook afhankelijk van hoe groot je tandwielen voor en achter zijn. Een rolhoff heeft 14 versnelling dacht ik.
Das geen rohloff dus maar gewoon het aller allergoedkoopste schakelsysteem van Shimano. 8 speed wordt nauwelijks meer verkocht volgens mij.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:20 schreef very het volgende:
[..]
Op de site staat dat dit.
[ afbeelding ]
Alfine is juist de premium naaf van Shimano. Alfine 8 en Alfine 11.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Das geen rohloff dus maar gewoon het aller allergoedkoopste schakelsysteem van Shimano. 8 speed wordt nauwelijks meer verkocht volgens mij.
Er stond derailleur. En ik kende hem niet dus ik dacht dat het in het straatje van alivo vielquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Rohloff heeft 14 versnellingen inderdaad, en een vrij hoge efficiëntie. Die Alfine 8 heeft een stuk lagere efficiëntie.
Zie ook: http://sheldonbrown.com/internal-gears.html
[..]
Alfine is juist de premium naaf van Shimano. Alfine 8 en Alfine 11.
Oh ja, ik zie het.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er stond derailleur. En ik kende hem niet dus ik dacht dat het in het straatje van alivo viel
Goed betrouwbaar ding dus?quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Rohloff heeft 14 versnellingen inderdaad, en een vrij hoge efficiëntie. Die Alfine 8 heeft een stuk lagere efficiëntie.
Zie ook: http://sheldonbrown.com/internal-gears.html
[..]
Alfine is juist de premium naaf van Shimano. Alfine 8 en Alfine 11.
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.quote:
lolquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:52 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.
Als je voor betrouwbaar gaat moet je Rohloff kopen, losse naaf is ¤1000,-
Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:53 schreef very het volgende:
[..]
lol
Dat valt een beetje buiten mijn budget
Inderdaad buiten mijn budgetquote:Op dinsdag 8 april 2014 11:01 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets:
http://www.fahrradmanufak(...)off-Speedhub-14-Gang
meh...quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Is dit iets?
http://www.wiggle.nl/boardman-hybrid-pro-2014/
Of.
http://www.wiggle.nl/boardman-hybrid-team-2014/
Da's waarquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:58 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Hoezo sorry? Iedereen heeft weer een iets andere smaak, en wil weer net wat anders.
Die vind ik al beter, maar ik denk toch wel dat ik vast ga houden aan een recht stuur (vooralsnog).quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zoiets dan?
http://www.wiggle.nl/avanti-quantum-1-2013/
Geen idee haha...maar gezien de prijzen van die wielen denk ik dat ik die maar even in de koelkast moet zettenquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:19 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kunnen schijfremmen wel samen met die wielen die jij zo graag wil hebben?
Ik kan inderdaad douchen op werkquote:Op dinsdag 8 april 2014 14:49 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Het is trouwens wel leuk, zo'n hipsterfiets met van die baanwielen en geen spatbord en geen bagagedrager, maar kan je wel douchen op het werk?
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger.quote:
Dit. En niet alleen je reet, maar ook je benen, armen en je gezicht enzo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger.
haha...dan kan ik er altijd nog spatborden opzetten toch?quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger.
Niet bij alle fietsen, een gedeelte heeft hier geen bevestigingsgaten voor. Dan kan je alleen raceblades oid. nemen, en die gaan maar tot bandjes van 28? breed.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:01 schreef very het volgende:
[..]
haha...dan kan ik er altijd nog spatborden opzetten toch?
ARGH...nog meer dingen om rekening mee te houdenquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Niet bij alle fietsen, een gedeelte heeft hier geen bevestigingsgaten voor. Dan kan je alleen raceblades oid. nemen, en die gaan maar tot bandjes van 28? breed.
En als je schijfremmen hebt moet je soms ook nog bevestigingsstangen verbuigen/pas maken.
Die ziet er wel ok uit.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:06 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Dit is misschien ook nog een optie, staal, dus hipster.
http://www.on-one.co.uk/i(...)mano-tiagra-flat-bar
En gaten voor spatborden!
Die Merida Speedster uit je OP heeft schijfremmen en bevestigingspunten voor spatborden etc.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:05 schreef very het volgende:
[..]
ARGH...nog meer dingen om rekening mee te houden
Nee joh...zoiets koop ik wel als ik de 40 gepasseerd benquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:23 schreef kanovinnie het volgende:
Doe jezelf een lol en koop een randoneur achtig iets. Geen racer of hybride of mtb. Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt.
SPOILER: haha, kijk dezeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door very op 08-04-2014 17:30:37 ]People assume too much.
Volgens mij ook welquote:Op dinsdag 8 april 2014 16:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Merida Speedster uit je OP heeft schijfremmen en bevestigingspunten voor spatborden etc.
Volgens mij hebben veel hybride fietsen dat trouwens wel hoor.
het is ook maar een klein stukje hahaquote:
quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:53 schreef very het volgende:
[..]
Nee joh...zoiets koop ik wel als ik de 40 gepasseerd benDie vind ik eigenlijk wel gaaf. Maar effe serieus he? Koop gewoon een praktische fiets. Een racefiets of hybride is overkill en onpraktisch.SPOILER: haha, kijk dezeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Nee...ik ken mezelf. Als de verschijning van de fiets mij niet aanstaat dan ga ik hem ook niet gebruiken hahaquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die vind ik eigenlijk wel gaaf. Maar effe serieus he? Koop gewoon een praktische fiets. Een racefiets of hybride is overkill en onpraktisch.
Dat snap ik best. Maar wat voor fiets wil je nou?quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:31 schreef very het volgende:
[..]
Nee...ik ken mezelf. Als de verschijning van de fiets mij niet aanstaat dan ga ik hem ook niet gebruiken haha
Rare trek, maar zo is het gewoon
Waarom is een hybride een overkill? Ik vind hem heerlijk! En lekker sportief ook.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die vind ik eigenlijk wel gaaf. Maar effe serieus he? Koop gewoon een praktische fiets. Een racefiets of hybride is overkill en onpraktisch.
Nou, de meeste fietsen die me aantrekken zijn toch wel de race-hybrides.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat snap ik best. Maar wat voor fiets wil je nou?
Vanwege voorgenoemde nadelen. Vaak geen bagagedrager, niet altijd spatborden en dat soort dingen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom is een hybride een overkill? Ik vind hem heerlijk! En lekker sportief ook.
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:34 schreef very het volgende:
[..]
Nou, de meeste fietsen die me aantrekken zijn toch wel de race-hybrides.
ja, dat snap ikquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.
De meeste hybrides hebben daar wel montage-punten voor. Als TS dat wil. Een los spatbord aan de achterkant zie ik ook vaak.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Vanwege voorgenoemde nadelen. Vaak geen bagagedrager, niet altijd spatborden en dat soort dingen.
[..]
Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo.
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De meeste hybrides hebben daar wel montage-punten voor. Als TS dat wil. Een los spatbord aan de achterkant zie ik ook vaak.
Die Supermetro fietst wel okay. Cannondale Tesoro beter.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:19 schreef very het volgende:
[..]
Die ziet er wel ok uit.
Ik vind ook nog steeds die Koga SuperMetro wel interessant.
Wat ik er mooi aan vind is dat ie mooi mat zwart is, de blauwe details , de weggewerkte kabels en de subtiele vering. Ik ga eens kijekn of ik misschien een iets langere proefrit met die kan maken. Spatborden kunnen er ook op (zit standaard trouwens achter al een kleintje).
Zolang er montagepunten zijn, kan hij altijd nog kiezen om een vast spatbord, bagagedrager etc te monteren.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.
Die Cannondale Tesoro ziet er wel okay uit. Supermetro beterquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:41 schreef Salvad0R het volgende:
Die Supermetro fietst wel okay. Cannondale Tesoro beter.
Ja. De balhoofdvering van de Supermetro is slechter dan die van Cannondale, als je tenminste de versie met voorvering neemt. Bij die Tesoro heb je de optie om de vering vast te zetten met een draaiding, handig voor als je op asfalt rijdt ;p Heeft die Koga niet, als ik mij juist herinner.quote:Op dinsdag 8 april 2014 17:51 schreef very het volgende:
[..]
Die Cannondale Tesoro ziet er wel okay uit. Supermetro beter
haha...maar ff serieus: kan je vertellen waar het verschil in zit?
dat heb je bij iedere fiets, het is niet zo dat dat van het model fiets afhangtquote:Op dinsdag 8 april 2014 17:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is.
krijg je korting op je aowquote:Op dinsdag 8 april 2014 19:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wat is precies het practisch nut van die voorvering?
Mwah, op een stadsfiets met spatborden heb je er nauwelijks last van.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat heb je bij iedere fiets, het is niet zo dat dat van het model fiets afhangt
maar op een racemodel met spatborden wel? its magic!quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, op een stadsfiets met spatborden heb je er nauwelijks last van.
Het ging om zo'n spatbord:quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar op een racemodel met spatborden wel? its magic!
Enig idee wat voor voorblad erop diekoga ligt, ik heb het vermoeden dat hij relatief klein en dan kan je nog wel eens moeite gaan hebben om je racefiets vrienden bij te houden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 16:19 schreef very het volgende:
[..]
Die ziet er wel ok uit.
Ik vind ook nog steeds die Koga SuperMetro wel interessant.
Wat ik er mooi aan vind is dat ie mooi mat zwart is, de blauwe details , de weggewerkte kabels en de subtiele vering. Ik ga eens kijekn of ik misschien een iets langere proefrit met die kan maken. Spatborden kunnen er ook op (zit standaard trouwens achter al een kleintje).
Geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Enig idee wat voor voorblad erop diekoga ligt, ik heb het vermoeden dat hij relatief klein en dan kan je nog wel eens moeite gaan hebben om je racefiets vrienden bij te houden.
heb je mijn posts hier uberhaupt gelezen of zit je als een achterlijke mongool zo dom mogelijk te postenquote:Op dinsdag 8 april 2014 20:46 schreef Life2.0 het volgende:
oh je kiest een fiets op basis van de spatterts die erop zitten, is nieuw voor mij!
je kan zelfs raceblades op een trekker zetten, heb jij uberhaupt een fiets?
had ik niet moeten doen nee, dan bleef ik in de veronderstelling dat het spatbord het verschil maakt en niet of je wel of niet op een stadsfiets rijd, duhquote:Op woensdag 9 april 2014 06:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
heb je mijn posts hier uberhaupt gelezen of zit je als een achterlijke mongool zo dom mogelijk te posten
Een racefiets is gemaakt om op te racen. Een MTB om te mountainbiken en een hybride om sportief mee te fietsen. Met andere woorden, alle drie niet gemaakt voor het doel wat TS zoekt. Met kunst en vliegwerk kan je er wat van maken, maar het zal nooit ideaal werken.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
had ik niet moeten doen nee, dan bleef ik in de veronderstelling dat het spatbord het verschil maakt en niet of je wel of niet op een stadsfiets rijd, duh
ze zijn niet gemaakt om te fietsen? oh dan hoop ik niet dat mijnes binnenkort het opgevenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Een racefiets is gemaakt om op te racen. Een MTB om te mountainbiken en een hybride om sportief mee te fietsen. Met andere woorden, alle drie niet gemaakt voor het doel wat TS zoekt. Met kunst en vliegwerk kan je er wat van maken, maar het zal nooit ideaal werken.
Ga ergens anders stompzinnig trollen.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ze zijn niet gemaakt om te fietsen? oh dan hoop ik niet dat mijnes binnenkort het opgeven
waar kan ik fietsen vinden waar je wel op kunt fietsen naar je werk? in r&p? in nws?quote:Op woensdag 9 april 2014 13:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ga ergens anders stompzinnig trollen.
Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? Dat een racefiets niet geschikt is voor wat TS wilt? Dat is hetzelfde dat je (bijna) nooit een caravan achter een Ferrari ziet. Het kan wel, maar andere auto's zijn beter geschikt.quote:Op woensdag 9 april 2014 13:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar kan ik fietsen vinden waar je wel op kunt fietsen naar je werk? in r&p? in nws?
waarom is een racefiets niet geschikt om naar je werk te rijden, DAT is wat ts wilt, ts wilt niet geen downhillenquote:Op woensdag 9 april 2014 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? Dat een racefiets niet geschikt is voor wat TS wilt? Dat is hetzelfde dat je (bijna) nooit een caravan achter een Ferrari ziet. Het kan wel, maar andere auto's zijn beter geschikt.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom is een racefiets niet geschikt om naar je werk te rijden, DAT is wat ts wilt, ts wilt niet geen downhillen
quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:56 schreef Life2.0 het volgende:
een racefiets met spatterts!
oh nee, dat is wetenschappelijk onmogelijk nu moet ts een ouwelullenfiets kopen, voor de spatterts!
Nou kunnen we weer van voor af aan beginnen. Wel makkelijk want ik kan mezelf nu elke keer terug quoten.quote:Op dinsdag 8 april 2014 19:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het ging om zo'n spatbord:
[ afbeelding ]
En alleen achter is niet genoeg, want van je voorwiel komt ook een hoop rommel. Hoe ik dit weet? Omdat ik deze hele winter op mijn racefiets naar mijn werk gefietst ben en uiteindelijk deze gekocht hebt: (rechts)
[ afbeelding ]
Het nadeel daarvan? Lastig te monteren, als je band net te dicht bij je frame loopt kan het al niet en ze zijn niet al te stevig waardoor je met een beetje wind of flink aanzetten ze hoort aanlopen.
quote:Op woensdag 9 april 2014 13:59 schreef Life2.0 het volgende:
is dit jouw idee van trollen?
kom even een middagje met mij meelopen, dan doe ik het even voor
verkoop ts maar een stadsfiets, ik heb geen zin om met 7 jarige te discussieren
Wat zou jij hem aanraden?quote:Op woensdag 9 april 2014 14:02 schreef Life2.0 het volgende:
verkoop ts anders een e-bike, dat is pas een mieterze optie, perrrrrfect voor iemand die geen fuck van fietsen weet en afhankelijk is van achterlijk advies
Die alfine versnellingsnaaf is niet kapot te krijgen, al heb ik geen ervaring met de riem. De naaf weegt wel als dieplood, en de stappen tussen de versnellingen liggen ver uit elkaar waardoor de een soms te zwaar is en de ander te licht.quote:Op zondag 6 april 2014 23:09 schreef very het volgende:
Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling?
Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is
Ik hoef niet perse voorvering inderdaad. Maar is dat echt zo...zijn schijfremmen kutkwaliteit rond die prijs?quote:Op donderdag 10 april 2014 15:17 schreef kaasplankje het volgende:
Voorvering is natuurlijk enorm onzin voor een woonwerkfiets. Schijfremmen op fietsen van rond 1000.- zijn ook klotekwaliteit meestal. Je kan net zo goed V-brakes nemen dan.
quote:Op donderdag 10 april 2014 15:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die alfine versnellingsnaaf is niet kapot te krijgen, al heb ik geen ervaring met de riem. De naaf weegt wel als dieplood, en de stappen tussen de versnellingen liggen ver uit elkaar waardoor de een soms te zwaar is en de ander te licht.
Die is wel nice. Wil daar zaterdag wel ff langs gaan. Zelf ben ik meer benieuwd naar deze:quote:Op donderdag 10 april 2014 15:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zou als ik TS was efkes kijken naar een Specialized sirrus of een Specialized source. Dat zijn ook wel kekke karretjes.
http://www.vanherwerden.n(...)14-719676350127.html
[ afbeelding ]
Nou...als iemand mij verslaafd kan krijgen, dan graagquote:Op donderdag 10 april 2014 15:38 schreef kaasplankje het volgende:
Tja jij komt zelf met een budget van 1K. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt hé?
Je kan beter voor die paar meier meer fietsschoenen en klikpedalen kopen en een cool helmpje. Dan ben je er niet meer af te slaan en zien we je over een jaar verslaafd in het wielrennentopic.
Ja daar zit wel wat verschil in, die comp is van alu met een staal vorkbuis en die carbon van composiet met alu vorkbuis. Die duurdere is dus een stuk lichter. Ook is die duurdere 2x 10 versnellingen en de comp 2x 9 verder zitten er iets betere spullen op die carbon, al is dat maar een paar dingskes zoals de derailleurs. Je kan best ff naar v. Herwerden want das een goed zaak met goed advies.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:46 schreef very het volgende:
[..]
Nou...als iemand mij verslaafd kan krijgen, dan graag
Mijn kantoorbaan vereist dat ik genoeg beweging krijg naarmate ik ouder wordt....dus zodoende
Maar...zit er een groot verschil tussen die jij post en die ik post, op het uiterlijk na?
Klikpedalen lijken me niks trouwens...wil wel gewoon normale schoenen kunnen dragen op de fiets. Klikpedalen komen wel een keer als het inderdaad serieuzer wordt ooit
Ja beetje wel, al zijn ze misschien voor jou gebruiksdoel goed genoeg.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:32 schreef very het volgende:
Maar is dat echt zo...zijn schijfremmen kutkwaliteit rond die prijs?
Laten zij ook proefritten maken van pakweg een half uurtje, dat je weet?quote:Op donderdag 10 april 2014 15:54 schreef kaasplankje het volgende:
Je kan best ff naar v. Herwerden want das een goed zaak met goed advies.
Heb al een mail gestuurd. Indien geen reactie bel ik inderdaad even.quote:Op donderdag 10 april 2014 16:14 schreef kaasplankje het volgende:
Vast wel, loop anders ff binnen of bel ze.
Thanks haha.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:13 schreef capricia het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden de voorloper gehad. Heerlijke fiets!
Complimenten voor je smaak.
Die Merida die ik nu heb is een vrouwenmodel. En dus past hij beter qua geometrie bij mij.quote:Op dinsdag 15 april 2014 23:18 schreef very het volgende:
[..]
Thanks haha.
Maar ik moet de Merida T3 nog proberen. Jij moet nu wel goed de verschillen tussen de merida en de (voorloper van) de specialized kunnen benoemen dan, toch?
Gisteren op die Merida gereden, maar ik moet zeggen dat de eerste indruk van de Specialized een stuk beter was. Kan misschien ook komen dat ik al de hele dag gefietst had, maar ik kreeg wel de indruk dat de Specialized makkelijker hard ging. Ook vond ik de handvatten van de Merida niet zo prettigquote:Op dinsdag 15 april 2014 23:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Die Merida die ik nu heb is een vrouwenmodel. En dus past hij beter qua geometrie bij mij.
Verders vind ik de Merida wat stijver qua bracket en weer wat relaxten in het stuurwerk.
Het is allemaal zo persoonlijk! Ga gewoon proefrijden en voel zelf wat je het fijnst vindt passen bij jezelf.
Maar die vind ik niet mooi hahaquote:Op zondag 20 april 2014 16:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
De specialized heeft een groter voorblad en is ook beter afgemonteerd dan de T3, je moet hem dan ook eerder vergelijken met de T5.
Daar krijg je geen spijt van!quote:Op zondag 20 april 2014 17:07 schreef very het volgende:
[..]
Maar die vind ik niet mooi haha
Ik denk dat ik er wel uit ben...de specialized gaat hem worden
Nieuwe handvatten zet je er zelf zo op, niet echt iets om je keuze door te laten bepalen.quote:Op zondag 20 april 2014 17:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar krijg je geen spijt van!
Leuk dat je ze beiden gereden hebt. Het is ook allemaal zo persoonlijk. Ik vind die handvaten van de Merida juist weer heel fijn. Heb dan geen handschoentjes nodig. Had ik op de Specialized wel echt nodig.
Niet voor mijn doeleindequote:Op zondag 20 april 2014 18:31 schreef YellowBlacks het volgende:
Deze is ook wel leuk.
[ afbeelding ]
http://www.fiets.nl/2014/(...)eert-nieuwe-fietsen/
Jij vindt dat vreemd? Ze gaan natuurlijk niet alles voor je uitzoeken zodat jij daarna naar de concurrentie gaat om daar de fiets te kopen.quote:Op zondag 6 april 2014 04:09 schreef very het volgende:
[..]
Thanks. Maar vaak heb ik bij winkels het gevoel dat ze vooral aanraden wat ze zelf aanbieden
(eigen ervaring)
Niet vreemd, maar dus ook niet altijd even betrouwbaar. Er zijn echt nog wel bedrijven die gewoon eerlijk zeggen als een ander product van een andere winkel beter bij je past. Toen ik zelf in een winkel werkte gaf ik ook eerlijk advies, ook al betekende dat ze dan bij mij niet kopen. Wel komen ze daarna bij jou terug als ze iets anders zoeken wat je wellicht wel hebt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij vindt dat vreemd? Ze gaan natuurlijk niet alles voor je uitzoeken zodat jij daarna naar de concurrentie gaat om daar de fiets te kopen.
Ze moeten ook gewoon eten in deze mindere tijden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:20 schreef very het volgende:
[..]
Niet vreemd, maar dus ook niet altijd even betrouwbaar. Er zijn echt nog wel bedrijven die gewoon eerlijk zeggen als een ander product van een andere winkel beter bij je past. Toen ik zelf in een winkel werkte gaf ik ook eerlijk advies, ook al betekende dat ze dan bij mij niet kopen. Wel komen ze daarna bij jou terug als ze iets anders zoeken wat je wellicht wel hebt.
Dus helemaal onmogelijk is oprecht eerlijk advies ook niet, en van dergelijke speciaalzaken zou je zoiets best mogen verwachten. Je verliest misschien een verkoop, maar wint wel een goede reputatie.
Ze verkopen anders behoorlijk goedquote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:38 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze moeten ook gewoon eten in deze mindere tijden.
Het ligt er maar net aan hoe vaak je remt.quote:Op zondag 4 mei 2014 18:26 schreef very het volgende:
Iemand enig idee hoeveel km schijfremmen moeten worden ingeremd?
Net mijn eerste ritje gemaakt; 50 km door de duinen Heerlijk ding zeg!
Ik had begrepen dat je OF licht remmend slepend van heuvels af moet OF zachtjes de remmen indrukken en gewoon doortrappen. Ik denk dat het met gewoon gebruik ook wel ingeremd wordt. Is zoiets meetbaar?quote:Op zondag 4 mei 2014 18:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe vaak je remt.
Haha, die heb ik ook. Maar dan van blank metaal.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:54 schreef very het volgende:
Net nieuwe pedalen besteld...binnenkort maar eens even voor schoenen kijken
Lijken mij ideaal: normale kant voor woon/werk en kliksysteem voor lange afstanden
http://www.bikester.nl/fi(...)-pedalen/355241.html
En...bevallen ze?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha, die heb ik ook. Maar dan van blank metaal.
quote:
Thanks Ben er zelf ook erg blij mee.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:40 schreef capricia het volgende:
Wouw. Mooi hoor!
Is dat een houder voor je Phone? Bevalt dat?
Ik heb hem altijd om mijn arm, nl.
Ja. Spd voor snelle ritten en op m'n gympen op de wat gewonere tochtjes. Zou ze zelf het liefst iets groter zien qua oppervlak. Je zit met je gympen toch op een klein metalen stukje te duwen. Dat gaat op gegeven moment irriteren. Maar mss moet het nog wennen.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:44 schreef very het volgende:
[..]
Thanks Ben er zelf ook erg blij mee.
Die iphone houder bevalt alleen op een gladde weg haha. Bij klinkers hoor je dat ding trillen als een gek Maar is wel handig voor routes enzo...dus daarom liever op het stuur.
Nu maar hopen dat ik niet op mijn bek ga, want dan is mijn telefoon ook gelijk afgeschreven
Bevallen je trappers?
Zijn ze zo klein dan? Ik zie wel..als ze niet bevallen gaan ze gewoon weer terugquote:Op maandag 5 mei 2014 19:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Spd voor snelle ritten en op m'n gympen op de wat gewonere tochtjes. Zou ze zelf het liefst iets groter zien qua oppervlak. Je zit met je gympen toch op een klein metalen stukje te duwen. Dat gaat op gegeven moment irriteren. Maar mss moet het nog wennen.
Toffe fiets, very. (zag hem via KLB topic). Zoiets wil ik ook nog wel een keer hebben, maar dan nét ff wat meer stadsfiets, dus met spatborden oa.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:33 schreef very het volgende:
[..]
En...bevallen ze?
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thanks Ben er ook erg blij mee.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:56 schreef Kreator het volgende:
[..]
Toffe fiets, very. (zag hem via KLB topic). Zoiets wil ik ook nog wel een keer hebben, maar dan nét ff wat meer stadsfiets, dus met spatborden oa.
geen ideequote:Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Valt me nu pas op... lijkt het wel het gewone roubaix frame te zijn?
Ja dusquote:Op donderdag 22 mei 2014 10:58 schreef kanovinnie het volgende:
Valt me nu pas op... lijkt het wel het gewone roubaix frame te zijn?
Dat was ook de bedoelingquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Dus je hebt een racefiets met recht stuur
vlakbij station voorburg zit een fietsenwinkel die mtbs verkoopt en dat zo kan fixenquote:Op donderdag 22 mei 2014 11:36 schreef very het volgende:
Iemand hier trouwens in de buurt van Den Haag die in het bezit is van de wetenschap én het gereedschap om remmen te ontluchten? Ik ben zo dom geweest om mijn fiets op zijn kop te zetten en nu is mijn achterrem een spons geworden
Het zijn Tektro Draco 2 remschijven.
Als je er geen verstand van hebt>laten doenquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:43 schreef Life2.0 het volgende:
gewoon olie en een spuitje kopen is natuurlijk een goede investering
Maar als je het niet probeert leer je het nooit, en bleeden is niet zo moeilijk. En er is vast wel een guide te vinden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je er geen verstand van hebt>laten doen
Haha...volgens mij is dat de zaak waar ik mijn fiets vandaan heb. Kan daar pas 3 juni terechtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vlakbij station voorburg zit een fietsenwinkel die mtbs verkoopt en dat zo kan fixen
gewoon olie en een spuitje kopen is natuurlijk een goede investering
voor de motor zou ik dat ook zeggen, daar heb je veel meer zaken die erbij komen kijken, voor de fiets is het zo pisseasy, als je het nog een keer in je leven wilt doen is het al makkelijk om het spul in huis te hebbequote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je er geen verstand van hebt>laten doen
Spul komt zeker in huis, maar ik zou graag eerst meekijken met iemand die weet wat ie doet. Op youtube kan dat natuurlijk wel, maar persoonlijk contact en direct meekijken/vragen stellen vind ik toch prettiger.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voor de motor zou ik dat ook zeggen, daar heb je veel meer zaken die erbij komen kijken, voor de fiets is het zo pisseasy, als je het nog een keer in je leven wilt doen is het al makkelijk om het spul in huis te hebbe
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:34 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Maar als je het niet probeert leer je het nooit, en bleeden is niet zo moeilijk. En er is vast wel een guide te vinden.
Je kan bijvoorbeeld deze kit kopen:
http://www.epicbleedsolut(...)tektro/complete-kit/
En een guide:
thing is, dat voor verschillende modellen je verschillende nippels hebt en die zou dan toevallig net iemand moeten hebben liggen (of het moet passen)quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:39 schreef very het volgende:
[..]
Spul komt zeker in huis, maar ik zou graag eerst meekijken met iemand die weet wat ie doet. Op youtube kan dat natuurlijk wel, maar persoonlijk contact en direct meekijken/vragen stellen vind ik toch prettiger.
Zie ook dit topic:
FHF / Iemand handig met fietsen?
haha...dat is ook weer zoquote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:47 schreef Life2.0 het volgende:
ps
doe het straks gewoon zelf, gewoon er even voor gaan zitten en snappen hoe het werkt als het dan mis gaat, kan de fietsenknul het fixen
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er met je ouwe gebeurd dan?
Aanvullend: de laatste oplossing was een metalen buis in het carbon frame verlijmen, daar de rollagers in en dan een aangepaste trapas. Maar de voorbladen die ze er noodgedwongen op gezet hadden zagen er totaal niet uit. Hoogglans zwart met allemaal chrome randjes. In plaats van dat ze dat eerst voorleggen. Blijkbaar boeit hun het visuele te weinig en mij te veelquote:Op donderdag 24 juli 2014 09:41 schreef very het volgende:
Ik heb al een keer gehad dat de trapas erg kraakt. Ben toen teruggegaan en toen was het weg...voor eventjes dan.Toen het weer terugkwam ben ik weer terug gegaan en hebben ze nog wat nauwkeuriger gekeken. Ze kwamen erachter dat er speling zat in de lagers die in het frame zelf zitten. Fiets dus uiteindelijk terug naar Specialized. Heb hem toen na een ruime week weer teruggekregen met de mededeling dat het gerepareerd was. Nu, krap een maand later, kraakt het daar godverdomme wéér
Geld terug gekregenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:45 schreef kanovinnie het volgende:
Maaruh, je hebt die fiets zelf verkocht? Of je geld terug gekregen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |